Diskuze k článku

Jak jsme prodali Sovětský svaz a Československo za plastové nákupní tašky

Příspěvků 67

1.7.2020 4:33

Do p.dele

Jiruna 37.?.?.?

Přesně. Do prdele absolutně PŘESNĚ to tak cítím taky. Obě ruce bych si dnes nechal zlomit za zvonění klíči v listopadu 89. Na dvakrát! Ty k.rvy nosatý vědí dřív než mi sami,co uděláme,jak se zachováme a na co budeme slyšet. Inteligentní jsou velice.Bohužel bez morálky a charakteru. Radši budu hloupým napáleným gojem než bezpáteřní sviní.

380281

1.7.2020 12:21

RE: Do p.dele

ObcaneCR.cz 94.?.?.?

Reakce na 380281

Inteligentní jsou. Ale polemizoval bych s tvrzením, že "vědí dřív než mi sami, co uděláme,jak se zachováme a na co budeme slyšet".
Vše je výsledek manipulace, propagandy a sociálního výzkumu chování společnosti. Nikoliv pro nic za nic se říká, že Informace znamenají moc.

Pokud si společnost není ani vědoma propracovanosti a pokroků "vědy" v této oblasti, je snadné zmanipulovat dostatečnou část společnosti. Ta pak věří, že je to ONA, kdo o něčem rozhoduje a brání hrdě Demokracii.

Oni tedy nevědí, co uděláme, ale vědí a mají plán, co máme udělat, k čemu nás mají dovést. Obvykle práci odvedou předvybraní jedinci v pozici užitečných idiotů, někdy i bez hlubší znalosti těchto způsobů.

Podívejte se na práci osob jako byli Bernays nebo Berelson.

380294

1.7.2020 14:27

RE: Do p.dele

Jiruna 37.?.?.?

Reakce na 380294

Máte pravdu. Jenom jsem se nevyjádřil přesně

380300

1.7.2020 14:37

RE: Do p.dele

ObcaneCR.cz 94.?.?.?

Reakce na 380300

Tak teď už je to napraveno [smích] Přeji pěkný den.

380302

2.7.2020 20:12

Celý západ jde Do p.dele

Havlíček 89.?.?.?

Reakce na 380281

Tak pomlouvají prosperující, jako Čína a chtějí, aby poslouchali USA a měli se hůř, než oni. Ale to už se jim jen tak nepovede. Nějak svobodě a demokracii dochází dech, nebo co? A "totalitní" Čína, vedená KS Číny s kapitalistickým zřízením, nějak prudce prosperuje. To co dosáhli kapitalisti za 200 let, to Číně trvalo 35 let. Něco je asi tady špatně, ne?

380342

2.7.2020 22:49

RE: Do p.dele2

taky už starej 178.?.?.?

Reakce na 380281

ale vždyť pisatel o ku*vách nosatých nic nepsal! On o nich tehdá nevěděl. a možná o nich neví ani dnes, vždyť je r.2020 a on jen plače, a plače, a neví proč.....[bliji]

380349

1.7.2020 6:18

Ach, kdyby se dal vratit cas

Janecek 173.?.?.?

Tento popis je velmi presny. Clovek asi nemuze byt moudry pokud nespadne na hubu. Dalsi nepochopitelny jev je, ze nikdo nemuze byt doma prorokem. A tak je mozno kazdych dvacet let zblbnout mladou generaci.
Je velmi zvlastni zit v nynejsim svete pro toho kdo zakusil socialismus a take kdyz se setkava s lidmi, kteri v nem nikdy nezili.
Je ovsem take pravda, ze velka cast lidi ziji myslenkove jako primitivove a tak si toto ani stejne neuvedomuji, obvzlaste vselijaci flinkove, hajzlici and budizknicemove.
Velmi zajimave je napriklad to, ze byly zrizeny lidove milice presne pro to, aby branily vyrobni prostredky pred kapitalisty a pak vubec nekladly zadny odpor a fabriky predaly bez vystrelu. Zrada nahore znici jakoukoliv silu.
Take mi zcela neni jasne jestli toto uvazovani nema co delat jen se slovanskymi geny.
Ovsem samozrejme v nasem socializmu nebylo zdaleka vse v poradku. Mne osobne vadila mnohdy nepresnost a neprofesionalita jako centimetr zadna mira atd. Dale distrubuce a dostupnost vyrobku, ne spotrebniho zbozi, ale soucastek k dalsi vyrobe. Toto musim uznat na zapade funguje skvele. Za socializmu take mnoho sluzeb byla katastrofa s pritupem, to ti staci, to maz dobry, to si dodelej sam, atd.
Ted uz mladi mnohdy nechapou co to byl socializmus a jak to fungovalo a lide na zapade maji take velmi zkreslene predstavy. Pro ne socializmus znamena nekomu davat neco zadarmo, ale my vime, ze to tak vubec nebylo.
Posledni zvlastnost na kterou bych rad poukazal, je ze delnik byl odmenovan lepe nez vzdelanec. Po dlouhe dobe jsem pochopil, ze je to tak vlastne dobre, obzvlaste pro vzdelance, protoze oni maji svobodnou volbu vydelavat vice penez manualni praci a nebo mene jako vzdelanci. Tuto volbu jednoduchy clovek od lopaty proste od prirody nema. V kapitalizmu neni plan pro hloupe, jen to ze budou zivorit a nebo skonci ve vezeni, coz je v Americe velmi znatelne, kde vezeni je proste misto pro urcitou spolecenskou vrstvu, v mnoha pripadech prave tech jednoduchych, kteri nevi kudy kam ale s chudobou se nechteji smirit. Vznik unii toto ponekud zlepsilo a pomohlo nektere hloupe se dostat do stredni vrstvy, ale zase na druhe strane unie mnohdy take zvlcely.
Velmi nepochopitelne pro nasince na zapade bylo to, ze politici lidem slibuji jobs jako to nejvyssi co muze byt, ze lide mohou mit job a otrocit do stari. Komuniste nam alespon slibovali ve vzdalene dobe komunismus, kdy budeme dostavat ne uz jen podle zasluh, ale dle potreby.

380282

4.7.2020 11:21

RE: Ach, kdyby se dal vratit cas

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a02:x:x:x:x:x

Reakce na 380282

Posledni zvlastnost na kterou bych rad poukazal, je ze delnik byl odmenovan lepe nez vzdelanec. Po dlouhe dobe jsem pochopil, ze je to tak vlastne dobre, obzvlaste pro vzdelance, protoze oni maji svobodnou volbu vydelavat vice penez manualni praci a nebo mene jako vzdelanci.

Československo zaostávalo oproti západu cca do roku 1968 nejen v produktivitě práce, ale i v inovaci, modernizaci, elektronizaci a automatizaci výroby a výrobků. Toto soudruzi 20 let věděli a nic s tím nedokázali udělat. Jako příčinu vidím právě to, co píšete. A druhá příčina byla samozřejmě neschopnost vedení společnosti - od vedoucích pracovníku v podnicích až po nevzdělance Jakeše s Biľakem. To vše přece nemohlo ani dopadnout jinak, že?

Jako dítě jsem nechápal, proč jsou dráty na hranicích a lidi toužící po "svobodě" tam soudruzi střílejí jako zajíce (ó, jaká úcta soudruhů k lidskému životu?). A důvod těch drátů jsem pochopil až v dospělosti: aby mohli soudruzi dělat tuto mzdovou politiku, kterou zde vychvalujete, a aby jim vzdělaní lidé neutíkali tam, kde je za vzdělání a práci ocení lépe.

Mj. víte, proč postavili soudruzi z NDR tzv. Berlínskou zeď (1961)? "236.390 Leute verließen die DDR 1961." Proč asi utíkali?

380377

8.7.2020 14:22

RE: Ach, kdyby se dal vratit cas

lubosmat 195.?.?.?

Reakce na 380377

Nechápete jednoduchú vec, malá skupinka "vyspelých" západných štátov profitovala a profituje na neokoloniálnej vlne a preukazuje svoju kúpnu silu "akousi produktivitiu práce". Ak pre mňa niekto vyrába podprsenky za jeden dolár na deň niekde v malajzii, jasné že si ich kúpim za oveľa menej, než za podprsenku ušitú vo fabrike niekde v Prostějově. Rovnako nafta z vybombardovanej Libie a naviac z dcérskej spoločnosti, ktorá diktuje ceny, prípadne tlačí svetovú fiat menu, bude lacnejšia, ako nafta kúpená za bartel a podhodnotenú menu bývalého socialistického bloku.

Ani ja som dlho nechápal prečo komunisti oceňovali manuálnu prácu viac, ako intelekuálnu, došlo mi to vtedy, keď som si uvedomil, že sme sa vyvíjali v praktickej izolácii od ostatného sveta, embargami na technológie sme boli neustále bombardovaní zo všetkých strán "slobodného" sveta, umelo podhodnotená mena a colné bariéry akýkoľvek dovoz zdražovali, ako ináč donútiť vyrobiť v obmedzenom systéme dostatočné množstvo výrobkov (bez ohľadu na dizajn), než zaplatiť ochotnú pracovnú silu. Úradníci toho moc nevyrobia.

Bolo nás bez Číny v bývalom socialistickom bloku 500 milionov a konkurovali sme takmer 45 rokov zbytku sveta vojensky, technologicky a morálne, to je výsledok produktivity práce a nie buržoáznych žvástov, čo tu mnohí z Vás neustále produkujú.

380428

1.7.2020 7:03

Nákupní tašky.

gippius 213.?.?.?

Nákupní tašky s reklamou a digitálky, to byl symbol nedostupného západu. Však se také traduje, že Gorbačov prodal SSSR výměnou za předplatné časopisu Burda pro paní Raisu. Jasně, že jsme byli blbí jak děravé štoudve, to si s trochou upřímnosti musíme uvědomit. Jinak veškerá hudba za socíku přístupná nebyla, člověk se k ní /zvláště té populární/ musel dostávat různými způsoby a není pravda, že vše byl brak ve stylu Modern Talking, nebo Kiss. Leccos ze spotřebního zboží bylo nedostatkové, i když na druhé straně, narozdíl od tzv. svobodného a tzv. demokratického dneška, opravdu důležité věci byly dostupné všem. My ale chtěli zrcátka a korále, mýdla Fa, igelitky a Burdu.

380283

1.7.2020 8:12

RE: Nákupní tašky.

ping789 91.?.?.?

Reakce na 380283

tak text je hlavně o tom, že mládí je v análu a do penze nekonečně daleko, položte si otázku : " Proč jste/jsme byli takoví ? ( hlupáci, naivky, prosťáči atd....) a odpovězte si na ni jako muž se zkušenostmi.
odpovím za sebe:
- mládí vždy revoltuje (biologie) proti generaci rodičů, takže rodiče nesou odpovědnost za nezvládnutou revoltu synů a dcer
- zločinecký system vychovával z lidí politické idioty, prosťáčky a naivky bez srovnâní - cenzurou a karantenou, proto tak snadno padl
- vzhledem k tomu, že oba systemy byly/jsou řízeny z jednoho mista, oba se chovaji stejně, a oba maji tuto pojistku vypnuti ve sve struktuře - záměrnou vÿchovu gojů k politické idiocii ( není to tak složité a drahé , asi jako s králíky )

380285

1.7.2020 13:44

RE: Nákupní tašky.

gippius 213.?.?.?

Reakce na 380285

V podstatě souhlasím. Minulý systém byl, co se výchovy a působení na lidi a mladé zvláště, naprosto hloupý, despotický a opravdu dělal z mladých jen prosťáčky a idioty. Taky už nějaké ty roky mám a na tu tehdejší hloupost zapomenout prostě nelze. Bylo mi dvacet, když padl a já byl tehdy strašně rád. A bohužel to vidím i dnes zcela logicky. Jinak to nemohlo být. Minulý režim ale nebyl úplně hloupý. Dokázalo se myslet na mnohem víc důležitých věcí, než dnes, kdy se žije sotva z podstaty a vše jen vyhnívá. Ale už tehdy bylo na tento rozklad poctivě zaděláno. Jen s tím posledním bodem mám problém, tam se asi neshodnem. Že se intenzivně vychovává k idiocii je samozřejmě evidentní, to samozřejmě souhlasím, ale mám pocit, že je to tak nějak inherentnější, že tak nějak degenerujeme ze zcela organických příčin.

380297

1.7.2020 18:58

RE: Nákupní tašky.

ping789 91.?.?.?

Reakce na 380297

já se mohu pod váš text podepsat, a za sebe se nestydím, že jsem byl ovlivněn, když je vám 20 +- 5 a žijete v bedně se dvěma okénky a jedno kouká na východ na plnění plánu v hutích a druhé na západ na vrstevníka na harley s kočkou u pasu, tak z te bedny statisticky ( tedy demokraticky ) vyskočíte tim oknem západním, to je normální a já si to nevyčítám, zvlášť když do té bedny shora házeli rudou krávu, obranu lidu a zemědělské noviny [mrknutí jedním okem]
a když vyskočíte na ten západ skrze sklo tak pod oknem nic není a musíte se hodně snažit, abyste si nenabil usta a dopadl do peřin bankovek, to se ale povedlo jen menšině a ještě při tom prošvihli většinou vlastní život a pochopení kam to vlastně vyskočili, většina si nabila huby hned a dodnes si líže zlomeniny a fňuká, harley s kočkou zůstal jen pro majitele bedny, kteří to mají skvěle vymyšleno: blbce zaměstnáme na jejich cestě životem pivem a serialy a ty zvědavé a nečekaně přemýšlivé byrokracií , hezky večer

380310

1.7.2020 7:19

Je Česko bohatá země, jak sugeruje článek?

gippius 213.?.?.?

V současnosti asi ano, zvlášť v porovnání s Ukrajinou, Bulharskem, nebo Horní Voltou. Je ale otázkou, jak dlouho to tu vydrží. Až přijde befehl k zastavení výroby nefinálních komponentů v montovnách, tak se to může změnit. Jde hlavně o to, že o svém osudu jako samostatná země už nerozhodujeme, ale plníme pokyny, příkazy a směrnice. A to je také jeden z diametrálních rozdílů mezi relativně suverénní ČSSR a zaměnitelnou montážní kolonií kdesi na východ od Německa.

380284

1.7.2020 9:27

Podepisuju všechno,

Jan Hanuš 193.?.?.?

snad jen ta hudba je výjimkou. Byla fuška sehnat třeba Slade, které se mi líbí i dnes. Ale nakonec bych to za všechno ostatní systému odpustil. Člověk nemůže mít úplně všechno.
Co mě ale mrzí, že to ta generace, co tohle zažila, nepřizná ani teď. Když se zeptám, jestli to bylo lepší dřív nebo teď, dozvím se vždycky to samé. Teď je to lepší. Proč? Nebyla svoboda a komunisti zavírali lidi do vězení. A byly fronty na maso a nebyly banány. O tom, co bylo dobře a co je důležitější pro život ani slovo. Já ale nepotkal dřív nikoho, kdo byl týrán a cítil se nesvobodně. Slyšel jsem o pár lidech, kteří utekli na západ, ale bylo to vždy o penězích. Obvykle argumentovali, že se tam dá rychle vydělat na auto. A ti ve vězení byli hlavně zloději. Teď jsou hrdinové a kradou zase.
Každý má nějaké priority a systém neuspokojí všechny, ale některé jsou důležitější než jiné. Pocit viny mám taky, ale je to k ničemu, ty chyby udělá dnešní mládež znovu. Jak to řekla ta genetická badatelka po celoživotním studiu genetiky. Člověk je nepoučitelný.

380286

2.7.2020 12:20

RE: Podepisuju všechno,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 150.?.?.?

Reakce na 380286

Současný režim vychvalují ti co získali do osobního vlastnictví obecní byt 3+1 v privatizaci za 100 000 a zároveň už měli VŠ titul a slušnou praxi, tak se hned po revoluci vyšvihli do vedoucích míst nově vznikajících firem.

Kdo byl trochu mladší, tomu zbylo jenom koukat na garsonky za milion a i s VŠ sedět na podřadném mizerně placeném místě otroka a poslouchat šéfy neustále blábolící jak je ten kapitalizmus úžasný.

Jeden můj bývalalý šéf pak ještě měl partnerku s dítětem s trvalým bydlištěm jinde aby mohla pobírat sociální dávky coby svobodná matka, přitom bydlela s ním v jeho domě, který byl psaný oficiálně jako sídlo firmy aby si ho mohl "na firmu" vybavit věcima a rekonstruovat.

380328

4.7.2020 12:22

RE: Podepisuju všechno,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a02:x:x:x:x:x

Reakce na 380328

Ani jeden režim nevychvaluji. Každý má něco +-. Snažím se přizpůsobit!

Oslovil jste mě tím, že jsem ten, co získal obecní byt 4+1 za 45000,-Kč. Sice ne do osobního, ale "jen" do družstevního vlastnictví. A taky jsem měl diplom VŠ, jen ty zkušenosti jsem ještě neměl - rok po škole ve věku 25.

Byt jsem už nechal dceři s rodinou (takže může být v pohodě a bydlet bez dluhů) a já s manželkou a dítětem, studentem žijeme skromně v NDR. Skromně, protože tak nás ten socialismus i kapitalismus naučil - jaká to podoba - a jinak žít neumíme. Navíc už v našem věku člověk nic nepotřebuje - auto, garáž, chatu, zahradu tu máme, bydlíme v dr. bytě 3+1 za 500 Eur. Do obchodu chodíme v podstatě jen pro potraviny a teď ani to ne. Nestíháme momentálně konzumovat ani bioúrodu ze zahrady (500m2) - jahody, maliny, třešně, rybíz, salát, ředvičky, rukolu, kedlubny, špenát, hrách, okurky (foliovník), cukiny... nadbytky dokonce rozdáváme sousedům a kolegům v práci.
A tak se z našich skromných měsíčních rodinných příjmů cca 100.000 Kč čistého dá skromně vyžít i v kapitalismu...

380378

1.7.2020 9:47

Přesto to mnozí soukmenovci oslavují a velebí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Proč ? Protože za socíku by s velkou pravděpodobností lepili pytlíky v nějakém kriminále za šmelinu, podvody, krádeže aj.Dnes vlastní i to, co dříve jen zasněně očumovali nebo socialisticky správcovali, mají slušná konta v daňových rájích a ke spokojenémi životu vše, co chtějí a ještě mnohem více.Tito lidé určitě nelitují toho,že po hadráku bylo téměř vše zdejší a skutečně naše v podstatě darováno západním bankám a firmám a zbytek po česku privatizován a vytunelován.Třeba právě jimi. Další oporu současného mafiánského a neokolonálního kapitalismu spatřuji v naivní a zatím (to zdůrazňuji) převážně bezstarostné mladé generaci.Ta vesměs sní o dobrém životě v nadbytku, bydlí na máma hotelu a hlavičky mají většinou vymyté propagandou Západu.Problém je, že ten blahobyt má cca 10 % zdejších občanů, s rodinnými příslušníky tedy tak cca 2 milióny. Zbývajících 8,5 miliónů skutečných otroků může jen mlátit svými hlavami o stůl, makat jako šrouby a ještě držet hubu, protože musí splácet hypotéky a půjčky. Pravda, mohou si v nákupních centrech vybrat z nepřeberného počtu nablýskaných šmejdů,a to vesměs s kurvítkama, z mnoha pěkně nasvícených potravin s náhražkami, nitráty, pesticidy, ATB a steroidy nebo jet chvíli (co peněženka či půjčka dovolí) snít za státní hranice a eliminovat tak alespoň na chvíli stres všedních dnů. Ale není to příliš velká cena za to pozlátko západního stylu života, protože nic jiného než pozlátko to opravdu není ? Na to ať si odpoví každý sám.

380287

1.7.2020 9:50

Smutné ,a pravdivé, skoro pravdivé

Libertarian 46.?.?.?

Na páde ČSR aj SSSR majú vinu aj vládcovia. Príliš utiahli putá ovčanom.

380288

1.7.2020 11:43

RE: Smutné ,a pravdivé, skoro pravdivé

Šifrin 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 380288

Ne, právě ti vládcové se nejvíce poohlíželi po Západu. Chtěli se zařadit do té jejich "elity".

380293

1.7.2020 14:29

RE: Smutné ,a pravdivé, skoro pravdivé

Buzoni Abbe 37.?.?.?

Reakce na 380288

A jak jinak bys to chtěl řešit? Za státní peníze(za peníze nás všech) tady vychovávali inteligenci (podotýkám, že socialismus je pro stát velmi drahá věc, daně byly obrovské) a ta by pak svoje vědění používala ve prospěch někoho, kdo by ji dokázal snadno přeplatit? Sociální rovnost... toť přednost i nedostatek socialismu.

380301

9.7.2020 23:56

RE: Smutné ,a pravdivé, skoro pravdivé

dan007 185.?.?.?

Reakce na 380301

daně rozhodně nebyly obrovské, ale proti dnešku směšné. většina podniků, až na výjimky, byly státní podniky, takže by to ani nedávalo smysl, stát získával peníze z firem z pozice vlastníka, respektive správce. drahý socialismus není, jde jen o tom, utrácet na co mám a určit si priority. socialismus je pořád individualistický systém, jenom bez těch kapitalistů, respektive kapitálu. to nejsou žádní živnostníci a podobní malý páni. to jsou majitelé nemovitostí a půdy, které se pronajímají a bank, které půjčují na úrok. to je primární důvod, proč se svrhl kapitalismus. firmy nevydělávali miliardy na tom, že těžili vodu či jinak drancovali přírodu. myslelo se z hlediska celku, protože se jednalo o uzavřenou ekonomiku. dneska fungujeme díky tomu, že se veškeré rezervy utratili a pak se začalo půjčovat. není to tak dávno, co musela čnb snížit kurz. pořádně to nevyslevětlili, ale kdo má pět pohromady, musí mu být jasné, že musíme mít děsnou platební bilanci. atd. atd.

380446

1.7.2020 10:23

Prostě idylka.

Joseph Chlor 89.?.?.?

Žádná zmínka o šikanování v zaměstnání či zavírání kvůli názorům....vlčí mlha ?
No a ten velký počet tenisových kurtů, kde bylo možno se dostat zadarmo ? Jo, pokud byl člověk protekční mladík, tak zcela určitě.
No a v Supraphonu v 80. letech něco málo vyšlo (pamatuji Led Zeppelin I, asi se zpožděním 20 let....), ovšem jinak se muselo buď pašovat nebo na burzu (kam chodili lovit estébáci), nebo nahrát na polském radiu " trojce" (Kaczynski, W. Mann a spol. ), občas Větrník na Vltavě.
Cenzura panovala samozřejmě i na knižním či filmovém trhu. Přičemž někdy byla absurdní, zakazoval se např. Zappa, velký kritik konzumentaristické Ameriky, kupodivu Kafka vycházel.
No a povinná ruština. To byl ale asi pro autora maličký problém, to chápu. A takřka povinný Pionýr či SSM ?

V Rusku je socialistické plánování ?
Asi se sejdou Děripaska a spol. a proberou možnosti, které jim skýtá Kreml a podle toho si naplánují jak ještě více rozebrat si Rusko, to měl na mysli autor tím socialistickým Ruskem ?

"...Nikdy se nevrátí, pohádka mládí, ze všech pohádek ta nejhezčí...."
(Karel Vacek)

Douška.
Nostalgiii se někdy říká " švýcarská nemoc". Švýcaři byli totiž po některá období historie najímáni coby žoldnéři, působící po dlouhý čas mimo svůj domov. Prý na ten stesk po domově ( jak si ho pamatovali) dokonce umírali. Někdy je však věc vysvětlována čistě somaticky - a sice že jim chyběl švýcarský horský vzduch.
No, já bych ještě k otmu dodal válečná traumata, tedy co známe z novodobé historie ve vztahu k např. americkým žoldnéřům - působícím dlouho a daleko od jejich domova.

380289

1.7.2020 14:20

RE: Prostě idylka.

Qwe 37.?.?.?

Reakce na 380289

Idylka? Proti dnešku ano. Pro většinu lidí ano.

380298

1.7.2020 13:08

v clanku su hluposti

nezalezi 193.?.?.?

Absolutne v clanku absentuje ideologicky teror, ktory vladol v komunistickom bloku, kritizuje ze sme podlahli vonkajsiemu pozlatku zapadnej spolocnosti, ale sam popisuje vonkajsie pozlatko komunistickeho pracovneho tabora, na ktory premenili komunisti cely vychodny blok a z ktoreho nebolo uniku.

Zlociny bolsevizmu, miliony mrtvych, tisice vaznenych, lebo nesuhlasili s bolsevickou ideologiou...to su pre autora nepodstatne detaily, vidi iba plne socialisticke brucho

A este k Leningradu - Povodny nazov je Petrohrad a premenovany po najvacsom bolsevickom zlocincovi - Leninovi bol za vlady bolsevikov a teraz sa iba vratil k povodnemu nazvu.

CSR zanikla, lebo vznikla /obnovila sa v 1945/ za totality na bolsevickych bodakoch na zlocineckej ideologii cechoslovakizmu, totalita padla, padla CSR a slovensky narod ziskal slobodu.

380296

1.7.2020 14:25

Málokterý článek je stoprocentně chytrý.

Joseph Chlor 89.?.?.?

Reakce na 380296

Slobodu k comu ziskal ? Cim je slobodnejsi vas narod?

Cechoslovakismus...zlocinecka ideologie.... Hmmmm....takze pak i amerikanismus apod. jsou zlocinecke ideologie ? A Cechoslovaci bojujici pod Svobodou, Klapalkem aj. - za Ceskoslovensko a Benese - to byli krvavi vrazi, bojujici za znovuzavedeni zlocinecke ideologie ?
A slovakismus (Hlinka, Tiso a spol. ?), to je nadherny ideal , nezlocinecka ideologie ?
A napr. liptakismus taky ?

Radsi mi reknete co delaji Slovaci jinak nez Cesi ci Moravaci - ze tam maji tak malo zjistenych nakazenych a mrtvych, co se tyce koronaviru.
Borovicka ?

Hezky den.

380299

1.7.2020 17:01

RE: v clanku su hluposti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 380296

pozri kolko vedcov, umelcov, ... vyprodukoval leningrad za komunistov. pozri odkial a kam sa zssr posunulo za komunistov. keby neprislo k rozpadu zssr, krachol by zapad a bola by asi vojna

380304

1.7.2020 17:57

RE: v clanku su hluposti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 87.?.?.?

Reakce na 380296

V krátkosti vo Vašom komentári sú hlúposti.

380307

1.7.2020 19:38

RE: v clanku su hluposti

R.E. 89.?.?.?

Reakce na 380296

Ano, pěkně jsi to vystihl tu mizérii toho čechoslovakistánu a komunistickou ideologií terorizovaného bloku, ale to už je 30 let zahrané a proto nám raději povyprávěj něco o těch poměrech na Slovensku dnes, jak si pěkně užíváte v té kdysi tak slušné a bohabojné zemičce tu svobodu menšin sexuálních, národnostních a rasových pod vedením vlastenců, kteří hodlají položit životy své i těch druhých za Izrael a jeho zájmy, kteří nemají peníze na Matici slovenskou a co nemají na práci nic jiného než kohokoli za cokoli hned udávat špeciálnej prokurvatúre s v Izraeli školenými mladými soudci a kteří umetají cestičky pro us-army na cvičáky a do kasáren, kde jsme vám my čehuni tolik vadili...

Vy se sami ze sebe jednou poserete, protože tam v 5 milionovém nárůdku máte skoro milion cigánů a jeden a půl milionu Maďarů...V devatenáctým jsme vám byli dobrý, fůra našinců tam za vás proti Maďarům tenkrát složila své kosti a vy jste je ani pořádně za 100 let nepohřbili, zato Němcům se o hroby staráte líp, jak vlastním fotrům!!!
Nebylo vám líp, než s námi...
Styď se a nevyřvávej tady, Státy, jako je ten váš jsou jen národopisné skanzeny a nejsou schopny ani postavit ty nejzákladnější struktury k provozování a správu a ty to víš a taky víš, že už to máte spočítaný, denně se o tom přesvědčuješ jen když otevřeš okno, nebo si pustíš televizi...
...Jste jen takové druhé "Kosovo" jen s tím rozdílem, že si na sebe na rozdíl od těch albánských kozomrdů musíte sami vydělat a ještě z toho něco poslat výpalníkovi...

380312

2.7.2020 13:35

RE: v clanku su hluposti

svatoslav.butora 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 380312

Pane,děkuji za Váš příspěvek na obranu Československa a obranu role Česka pro udržení samostatnosti a soběstačnosti Československa a Česka a Slovenska. Ti křiklouni vůbec neví, jak funguje státní útvar se všemi svými klady i zápory. Vidí jen svoji ublíženost a hospodskou symbiózu se seberovnými neznalci. Teď opět ti světoborní všeznalci a politické trasořitky uznali za presidenta Venezuely jistého trpaslíka ve službách USA. Trpaslíci fandí trpaslíkům...a chtěli by řídit stát.

380337

2.7.2020 18:19

Hejslováci - metla chudého Slovenska

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 192.?.?.?

Reakce na 380312

Já mám Slovensko rád a budu se považovat za Čechoslováka až do své smrti.
Ale co měli Slováci dávno udělat, zřídit rezervaci pro tyhle hlinkovko-mečirovské křiklouny-hejslováky kteří vedou svůj národ do pekel aniž by si toho všimli.

Ekonomicky jsou v háji - kdo může zdrhne za prací k nám, už i trafikanti jsou tu mladí Slováci.
Kdo může, studuje u nás.
Demograficky jsou v háji - slovenky houfně utíkají vdát se k nám (ty hezké), takže se jim vyprazdňuje genofond, bo tam zůstávají ošklivky a ožralové či nemakačenkové co by se tady nedovedli uplatnit
Plus přes mega maďarů a cikánů (těžko říct kdo je horší)

Maďarsko si už na ně brousí zuby, jejich dradiční kolonie a bordel s lacinýma hezkýma holkama jim těch 100 let citelně chybí.
Na východě mají banderovský stát kde se to řeže hlava nehlava a nebýt rusů tak se to přelilo i k nim.

A do toho jim tam šašci mečiarovci-hejslovácí blábolí jak je jim teď bez těch čehůnů dobře. Vypadá to fakt špatně se Slovenskem, zvlášť s nadcházející ekonomickou krizí která je může položit úplně.

Před 100 lety chudí slovenští hrnčíři, pometláři, dráteníci obcházeli Moravu s veškerým svým zbožím na zádech, a prodávali hrníček nebo mísu ne za peníze, ale za tolik hrachu/fazolí co se objemově do hrnku vešly.
Ta doba se ekonomicky vrací. Ale co chtějí podomně prodávat dnes, když vše chrlí čína, to fakt nevím.

380340

3.7.2020 14:07

RE: Hejslováci - metla chudého Slovenska

nezalezi 193.?.?.?

Reakce na 380340

No konecne sa tu objavil taky typicky cechackovsky prispevok, plny invektiv a blabolov o tom, aki su ti Slovaci vlastne uboziaci...potvrdzujuci, ze vsetci, co sme bojovali za samostatne Slovensko v 1990-1992, sme mali pravdu ako je to s ceskym sovinizmom a paternalizmom.

Vdaka, nesklamal si cesky sudruh....

380363

3.7.2020 15:07

RE: Hejslováci - metla chudého Slovenska

R.E. 37.?.?.?

Reakce na 380363

No, přeju vám za řekou Moravou jen to nejlepší a hlavně to, abyste se teď vypořádali se sionistickou 5. kolonou alespoň tak, jako s "českými šovinisty"...
Zatím to vypadá tak, že ztrácíte čas a zdravý rozum v bitvách už dávno odeznělých a zatím se vám tam k moci vedrali ti správní, co jsou přímo řízeni z Tel Avivu, Jeruzaléma a jejich filiálek a ta navoněná bábka Pičutka je tím nejlepším příkladem...[chechtot][chechtot]

My jsme v tom samém problému jako vy, ale na rozdíl od vás si jej alespoň uvědomujeme, sice zdaleka ne všichni, ale je nás čím dál víc...

380365

7.7.2020 12:51

RE: Hejslováci - metla chudého Slovenska

ROMAN1 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 380365

Oni na to hromadně přijdou - až se většina Slovenska přemění na Horní Uhry a zbytek zabere Pšonek, který se nezbavil ambicí regionální velmoci... Pokud ovšem jejich Pičutka se Zmatkovičem nepředají Slovákistán bubušům a kozomrdům.
Pak jim zase bude dobrý někdo, kdo je vytáhne ze straček. Což ovšem v dnešní realitě není příliš pravděpodobné...
Ovšem - zvolili si to dobrovolně sami. [velký smích]

380414

2.7.2020 8:37

RE: v clanku su hluposti

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 380296

Svalnatý ošetřovatel zapomněl zamknout místnost s počítačem?

380322

2.7.2020 21:27

nedristaj sprostosti

nezalezi 78.?.?.?

Reakce na 380322

Osetrrovatrel ti zabudoil zobrat mobil, tak potis somariny idiotko

380347

2.7.2020 23:31

RE: v clanku su hluposti

Milan Babáček 89.?.?.?

Reakce na 380296

...budiž ti ta svoboda přána, ale možná naivně věřím, že většina slovenského národa to cítí jinak. [velký smích]

380351

1.7.2020 16:28

Propagandistický blábol nehoršího zrna

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Prý byl socialismus ráj na zemi. Cha, cha. A proto ze socialistických zemí emigrovaly miliony lidí na Západ? Když zde byl takový ráj, proč naopak neemigrovaly miliony chudáků ze Západu k nám? A ty miliony demonstrantů v listopadu 1989 na náměstích byli všechno západní propagandou zmanipulovaní blbci?

Pohlédneme-li do diskuze pod tímto brutálním textem, většina debatérů poplácává jeho autora po rameni. Proč? Z prostinkého důvodu. Za socialismu totiž panovala jistota. Člověk se nemusel rozhodovat. Komunistická vrchnost téměř ve všem rozhodla za něj. Svoboda po listopadu 1989 přinesla lidem právo (ale i nezbytnost) samostatně se rozhodovat. Jenže chybná rozhodnutí se člověku obvykle vymstí. Viz statisíce hlupáků, propadlých do sítí exekutorů. U každého jednotlivého případu dokážeme nalézt to prvotní chybné rozhodnutí, které onen chudák učinil. A už se vezl.

Nyní drobná poznámka pro pana Stworu. Články podobného typu Vám určitě přinesou spousty vděčných přikyvovačů. V drtivé většině případů z řad lidí, kteří se neumějí správně rozhodovat. A zůstali proto v řadách těch sociálně nejslabších. Opravdu pane Stworo čekáte, že z této společenské vrstvy získáte dostatečný ekonomický profit? A nebo je výběr podobných článků jen Vaším dalším chybným rozhodnutím?

380303

1.7.2020 17:06

RE: Propagandistický blábol nehoršího zrna

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 185.?.?.?

Reakce na 380303

Pročpak jste se, vy hrdino, nepodepsal? Snad se v současném svobodném světě nebojíte?

>A ty miliony demonstrantů v listopadu 1989 na náměstích byli všechno západní propagandou zmanipulovaní blbci?

Ano. 100%.

>Jenže chybná rozhodnutí se člověku obvykle vymstí. Viz statisíce hlupáků, propadlých do sítí exekutorů.

Nezávidím vám váš jednoduchý svět. Sice nemusíte moc myslet, je vám to hned jasné, ale i tak...

Rád bych vám položil kontrolní otázku. Jaký řád máme teď?

>A nebo je výběr podobných článků jen Vaším dalším chybným rozhodnutím?

Je to mým běžným rozhodnutím a stojím si za tím. Chtěl bych mít takových článků tady více. Ale vy jste si, koukám, spletl lokál. Myslím, že by vám bylo líp u Bakalových novin.

380305

2.7.2020 12:24

RE: Propagandistický blábol nehoršího zrna

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 150.?.?.?

Reakce na 380305

Znám případy, kdy si dotyčný myslel že to nějak doklepe a před kapitalizmem uteče do důchodu do svého baráčku na venkově.
Barák mu sebral exekutor v podvodné exekuci spolčený se soudkyní a ještě mu z toho jeho důchodu strhávají, protože barák pak exekutor prodal svému kamarádovi hluboce pod tržní cenou.

A ještě to málem nepřežil, protože ho chytl srdeční záchvat když se přetahoval s exekutorovými gorilamy co ho přišly vyhodit z jeho domu, takže ho odvezla záchranka.

380329

1.7.2020 17:22

Nerozumim jake dopurucujete reseni.

Janecek 173.?.?.?

Reakce na 380303

Nedokazi to odhadnout procenty, ale ze zkusenosti bych si myslel, ze valna vetsina lidi se neumi spravne rozhodovat. Vase reseni se zda byt, ze tito lide se maji vystvat do prostredi kde stoprocentne selzou. Jaky to ma vsak smysl a plan? Nemaji nahodou lide , kteri se dokazou spravne rohodovat mit nad "hlupaky" poctivy patronat, aby jim pomohli? Nebo se snad mame vsichni navzajem obzirat az do konce sveta?

380306

1.7.2020 18:12

RE: Propagandistický blábol nehoršího zrna

Jan Hanuš 193.?.?.?

Reakce na 380303

Je evidentní, že jste ten režim nezažil a máte to z druhé ruky, nebo politické školení mužstva na VŠ, případně kariérista - viz. dále.
Nikdo za mě nic nikdy nerozhodoval, ani jsem neměl pocit, že by chtěl. Do žádné organizace jsem vstupovat nemusel, nevím o nikom, kdy by byl za to nějak postižen. Naopak vím o lidech, kteří jsou ve vysokých státních funkcí ještě i dnes. Věta, kterou jeden takto uvědomělý kapitalistický soudruh kdysi řekl, to dokreslí: "Do KSČ jeden za naší rodinu vstoupit musí, dvoje příspěvky ale kvůli kariéře platit nebudeme. Budeš to ty, ženo". Je ve funkci pořád a mluví teď jako Vy.
A bojím se teď. Pokud by tenhle můj příspěvek četl, je schopný mě i dnes začít likvidovat. Kamarád. Ale lhát už nebudu kvůli nikomu.

380308

1.7.2020 18:31

Propagandistický blábol nelepšího zrna

Joseph Chlor 89.?.?.?

Reakce na 380303

Takže lidé propadlí do sítě exekutorů (tedy kapitalistických soukromých podnikatelů) si za to můžou sami, protože se neumějí rozhodovat.
Supr.
A co státy, propadlé do sítě lichvářů, ty jsou také subjekty, které s eneumějí správně rozhodnout ?
No a třeba lichváři či exekutoři (plus Vy - odvážný pisatel přející se zůstat v anonymitě)- ti se samozřejmě správně rozhodnout umí. Že ?
A privatizační zloději taky. A podobní.

Takže pan Stwora by měl publikovat tak, aby si početl hlavně Bakala spol ?
No ale...nezkrachoval tak trošku, pan Bakala ?
Vidíte, a určitě se uměl rozhodovat správně, vždyť na to měl celé štáby lidí, včetně euromudrce Teličky, ten se vesměs umí rozhodnout pouze správně.
To jsou mi ale paradoxy, pane vachmajstr.

380309

2.7.2020 12:28

RE: Propagandistický blábol nelepšího zrna

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2001:x:x:x:x:x

Reakce na 380309

Pozor! To není soukromé podnikání, ale organizovaný zločin chráněný státem, ve kterém jedou soudci, státní zástupci apod. !

Podnikání může být na hraně legality, ale tohle už je regulérní organizovaný zločin prorostlý do státního sektoru, jehož obdoba není ani ve většině rozvojových zemí, natož v ostatních částech civilizovaného světa!

380331

1.7.2020 19:25

RE: Propagandistický blábol nehoršího zrna

zarathustra 2001:x:x:x:x:x

Reakce na 380303

Ekonomicky profit? Ty jsi se ale odhalil. Nic jsi nepochopil kapitalistickej zlodeji.
Stworovi nejde o profit ty bambulo kapitalistickej.
Ty jsi klasicka ukazka prohnileho kapitalismu.
Zarathustra

380311

2.7.2020 12:42

RE: Propagandistický blábol nehoršího zrna

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 380303

Trochu to připomíná ten vtip, kdy si v sedmdesátých letech vnuk stěžuje dědovi, že byl v rusku s cestovkou, byl tam drahý a mizerný chlast, špatné jídlo a se ženami si taky nic neužil. Přičemž děda mu vyprávěl že když on byl v Rusku, tak tam bylo spousta chlastu a jídla zadarmo, žen mohl mít kolik chtěl.
Tak se děda podrbe na hlavě a říká: jestli vono to nebude tím, že jsem tam byl ve čtyřicátém a s Wehrmachtem.

To by se nemohlo stát, že by syna sovětského jaderného inženýra zmlátili na fízlárně do bezvědomí a poslali na pár let do chládku za vykonstruované obvinění.

Ale stejně s autorem ve většině věcí souhlasím. Já třeba jednu dobu na základce chodil do 4 kroužků zároveň a ještě do plavání. Dnes si nějaký kroužek pro dítě může dovolit jen opravdu bohatý rodič. Více kroužků zároveň skoro nikdo.
Rodiče jsou do večera v práci, dítě ponechané na pospas brakové televizi, nebo pochybným partičkám na sídlišti, které dnes na rozdíl od socíku mají přístup ke všem možným drogám (chlast a cigára ani nepočítám) a provozují promiskuitu všeho druhu.

380333

1.7.2020 19:40

Nepropadejme Starecke Nostalgii

coinageboy 217.?.?.?

Komunismus byl pekne na hovno.
Clovek si pamatuje to mladi a jaksi ma tendenci potlacit ty neprijemne veci.
Ja si ale stale pamatuju ze jsem za komunismu nemel moc sanci delat cokoliv a byl pro nic za nic porad jednou nohou v base za nazory.

380313

2.7.2020 23:09

RE: Nepropadejme Starecke Nostalgii

bubinec jan 80.?.?.?

Reakce na 380313

nojo, ale komunizmus mel jednu vyhodu , která prebije uplne vse, co dnesni kapitalizmus muze jednomu nabidnout. víte jakou? ja vam to povim. za komunizmu byl clovek MLADSI O TRICET LET!!! jinak stal ve všech smerech uplne za hov.no

380350

1.7.2020 20:27

Ale no tak.......

Rohador 90.?.?.?

Každý systém má svá pro a proti ----- lidé ještě nenašli dokonalý systém, který by neměl nedostatky Kapitalismu, Socialismu a já nevím jakého ještě ismu.....[chechtot]

Ale kdo ví, třeba se Evropa "konečně" chystá na nějakou "vyšší" evoluci společenství, kde si budou všichni rovni (i když někteří budou fialoví se zelenými tečkami na nosech) a kde všichni budou genderově spokojeni (i když nekteří budou ráno ženami, v poledne muži a k večeru něčím mezi tím), kde silnější pohlaví o to slabší nezavadí ani pohledem, aby nebylo nařčeno ze sexuálního obtěžování a kde všem těm šťastným a spokojeným lidem dokonalý domov navrhnou a utvoří vzdělaní inženýři z Afriky.

Už vidím tu libou a zářnou budocnost bez čmoudících aut, komínů s věčně zelenou krajinou a čistou modrou oblohou, pod níž nezasvěcený ani nezaregistruje pestrou a propracovanou výrobu bio potravin, které si snadno bude moci dovolit každý, kdykoliv se mu zamane.

No, už sem pil dost, jdu do hajan snít dál ten sen. [vyplazený jazyk]

380315

1.7.2020 20:43

Ten článek je dobrý,

Heriot 185.?.?.?

velmi výstižný a pravdivý. Prostě lidi skočili na konzum..
Někdo si hraje na hrdinu, že "mohl být v base za názory", ale to je právě ten příznak vymytého mozku, Za názory v base nikdo nebyl, ani jednou nohu, ani oběma. Za rozkrádačky jo, to ano...

380316

1.7.2020 22:14

Ach Bože

Baduan 82.?.?.?

Po přečtení článku mám dosti rozporuplný pocit. Celé to pojednání o skvělém a bezchybném socialismu, který byl zničen těmi zlými lidmi ze "Západu" kulhá na obě nohy.
Ze článku jaksi vypadla všechna ta represe, vraždy, šikana a další "nepříjemnosti" z onoho opěvovaného socialistického ráje. Nikdy nezapomenu na svého dědu, normální dělník ve fabrice, prostý člověk který chtěl žít jenom obyčejný život. Tehdy se svobodně rozhodl, že nevstoupí do Strany, protože nebyl přesvědčen o tom co Strana hlásala. Důsledky tohoto rozhodnutí následně poznal můj otec, který nemohl studovat VŠ, na kterou se chtěl celý život dostat. Důvod? Jeho otec, můj děda, nebyl ve Straně. Odmítl "vřelou" náruč těchto "dobráků". Tak se mu pomstili takto.

Život mě naučil, že nic není černobílé. Tuhle hru na Západ a Východ, Levou a Pravou už nehraji.
Existuje pouze jeden prvek, který spojuje parazity a nepřátele lidstva. Moc, kontrola a touha po ní. Těm je nějaký Západ a Východ ukradený. Pro ně jsou ideologie jenom nástroje jak dosáhnout svých cílů.
Západ není absolutní "Dobro" a Východ absolutní "Zlo" či naopak. Tento dualismus bohužel zabíjí kritické, svobodné myšlení. Čehož je tento článek bohužel smutným příkladem.

380317

2.7.2020 12:51

RE: Ach Bože

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 380317

To je divné. Odmítnout synovi z dělnické "proletariářské" rodiny studium, to si málokdo troufnul. Možná kdyby děda udělal trochu kravál jak to že kdejaký buržuj studuje práva a medicínu, zatímco proletariát utiskují hůř jak kapitalista, tak by to mohlo vyjít.

Navíc člověk nemusel být ve straně, stačilo mít bumážku, že jste fungoval v nějakém svazu a byl jinak prospěšný socialistické vlasti (třeba si něco odpracvoal v hutích, dolech apod.), a to už se stolu smést nemohli. Známí takhle syna dostali na vysokou.

Taky záleželo na tom na koho člověk narazil, jestli na nějaké hovado, a nebo jestli mu klimakterická kráva na základce podělala kádrový posudek a podobně.

Většinou člověk z nekomunistické rodiny vedl dítě taky k antikomunizmu, což se podepsalo na jeho posudku.

To je jako by jste si v kapitalizmu stěžoval že jste bezdomovec na ulici jen proto, že odmítáte chodit do práce na 10 hodin za tuhle mrzkou almužnu.
Když odporujete jakémukoliv režimu, pak musíte počítat s následky.
Jakkoliv s vámi jinak soucítím a chápu vás, tak takhle to prostě je.

380334

2.7.2020 17:40

RE: Ach Bože

Baduan 82.?.?.?

Reakce na 380334

Mám možnost porovnávat z obou stran.

Děda o kterém jsem psal nebyl vyloženě antikomunista, ale nebyl ani komunista. Nechtěl s nimi mít nic společného. Prostě se té šaškárny neúčastnil.

Druhý děda to naopak dotáhl jako kariérní komunista daleko. Prostě přísahal věrnost straně a do dnešního dne je to poznat na majetku.
První děda měl obyčejný domek v dělnické kolonii, druhý vícegenerační vilu ve městě.

Já osobně si pamatuji už pouze 80.léta a žádná sláva to nebyla. Rozhodně nepatřím mezi ty, kteří by plivali na minulý režim a říkali, že vše bylo špatně. Nebylo. Ale ..... .
Pouze reaguji na článek, který je prostě jakousi utopickou ódou na dokonalost minulého režimu, který rozhodně dokonalý nebyl. Možná to pro tehdejší prominenty režimu takto vypadalo. Drželi hubu a krok, měli se dobře, profitovali z poslušnosti a službě systému ve kterém žili. To nevím. Ostatně pro současnou globální elitu je současný systém taky dokonalým rájem, kde se jim dostává všeho co potřebují, zatímco zbytek živoří a bojuje o přežití. Stejně tak prominentní sluhové současného systému. I oni musí mít pocit, že žijí v ráji, ve svých palácích, vilách, na golfových hřištích, jachtách, tryskáčích atd.
Věřím, že kdyby kdokoliv z nich napsal podobný článek ve stejném duchu, vyzní to naprosto stejně. Akorát tam místo toho skvělého a božského socialismu, budou vychvalovat současnou korporátní a bankovní totalitu.
A zcela jistě by stejně odsoudili každého, kdo by jim tento ráj sebral.

380339

1.7.2020 22:19

To jako vážně?

Šárí 178.?.?.?

Jsem ročník 70 a vyrůstala jsem v Plzni. Ale zřejmě v nějaké jiné Plzni než autor článku. Já pamatuju otřískané fasády domů, oblak dýmu ze Škodovky viditelný i cítitelný nad celým městem, zoo s medvědy a šimpanzy v tak děsivých výbězích, že mi při té vzpomínce jde mráz po zádech. Kultura se omezovala na nevalnou nabídku východního bloku. Potraviny rozhodně nebyly o nic kvalitnější ani ekologičtější než dnes a ještě byly v daleko menším výběru.
Ne že by dnes panoval ráj na zemi. Ale člověk by měl rozlišovat mezi sladkými vzpomínkami na mládí a tehdejší realitou, která rozhodně nebyla tak idylická, jak líčí autor,

380318

2.7.2020 1:03

"Život byl dobrý, smysluplný. Bohatý." Yeah, right!

Rudolf_K 2a0b.?.?.?

"Život byl dobrý, smysluplný. Bohatý. Ne bohatý ve smyslu peněz, ale bohatý kulturně, intelektuálně"

Od rana do vecera jsme ze vsech novin, rozhlasu, televize a casopisu poslouchali stvani a ideologii.

https://voxpopuliblog.cz/komunisticke-silenstvi-v-...

380321

2.7.2020 8:56

No daly by se ty příspěvky

kolokol 217.?.?.?

nějak zprůměrovat, aby to nebylo z extrému do extrému. Ale v podstatě je správné, že ten bývalý režim padl. A o tom, co s kapitalismem nebo kapitalisti s námi, budu ještě chvíli uvažovat.
Osobně mě zaujala poznámka o možných oraganických příčinách degenerace druhu homo sapiens. Koresponduje to s hypotézou involuce mého oblíbeného autora paleoantropologa Aleksandra Bělova. Ostatně, říkal to i Buddha, že život na Zemi lidem nesvědčí.

380323

2.7.2020 12:57

RE: No daly by se ty příspěvky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 380323

Ale houby involuce. To je jen pejzatá kouřová clona k zastření pravdy.
Tady to máte. 6 priorit řízení (gojského dobytka)

https://www.youtube.com/watch?v=WEINJQ6wd0Q

http://leva-net.webnode.cz/products/a6-priorit-zobecnenych-prostredku-rizeni/

380335

2.7.2020 9:21

Nedá mi to, ještě jeden...

Jan Hanuš 193.?.?.?

Manželka absolvovala za komunistů střední ekonomickou se samýma jedničkama. Na VŠ se nedostala kvůli tetičce v Kanadě. Chtěla do Jugoslávie a nepustili ji kvůli tetičce v Kanadě. Pozvali na STB a chtěli informace o tetičce v Kanadě. Teď by to asi chtělo přidat něco opadané omítky a stokrát zavražděnou Horákovou a je tu další zapšklý nepřítel minulého režimu.
Překvapivě se to nestalo. Jugoslávii si vydupala na STB klasickou scénkou, kdy se budova otřásala v základech. Bez následků. Už jí nikdy znovu nepozvali.
VŠ zhodnotila jako celkem nedůležitou věc ve srovnání s tím, že byla coby svobodná matka dobře zajištěná a nemusela bojovat o život. O dítě postaráno bylo.
Dnes je z ní špičková účetní a opět spokojená. Na minulý režim vzpomíná v dobrém. Je prostě inteligentní a úplně normální.

380325

2.7.2020 12:31

rockoví feťáci a 6 priorit řízení, sociální diverze a genocidy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2001:x:x:x:x:x

Mě došlo až po 20 letech kapitalizmu, že ta moje oblíbená rocková hudba byla na západě vlastně kulturní diverzí a zároveň válkou prosti vlastním lidem na 1. 3. a 5. prioritě řízení

1.priorita - světonázorová, utvářeli zde názor mládeže a poštvávali ji proti starším generacím které "tomu nerozumí", pěstují patologické sexuální chování pomocí vzoru rockových hvězd, podporují rozbíjení rodin, egoizmus, požitkářství, bezohlednost

3.priorita -faktologická- “Fakta neexistují – jsou pouze výklady.” tvorba virtuální reality, překrucování fakt, vybírání těch co se hodí

5.priorita -genocida - "Pro Slovany žádnou hygienu, stačí vodka a tabák."
Adolf Hitler. A já dodávám že pro západní mládež heroin, kokain, crack, pervitin, marihuanu, LSD. To je nejmarkantnější "přínos" rockové hudby už od dob Beatles.

Třeba tady vyrobil Eric Clapton oficiální reklamu na kokain kterou všude veřejně prezentoval a nic se nedělo. Ná to sice být jakože negativní odsouzení kokainu, ale kdo není úplně blbej ten ví, že negativní reklama je taky reklama, někdy dokonce lepší:
https://www.youtube.com/watch?v=F-YOTJoKz_o

A časem musel chlapec povinně vyměnit všechny bílé členy jeho kapely za černé. To by mohla být 1. nebo 2. priorita řízení v rámci multikulti evropy.

380332

3.7.2020 18:47

RE: rockoví feťáci a 6 priorit řízení, sociální diverze a genocidy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 51.?.?.?

Reakce na 380332

Ke 5.ce. Trochu nekorektně, tak on to byl jako karel čtvrtý který byl ovšem nepřející asketa s kyselým vínem buška z velhartic hlavou s kterou kroutila česká manželka. Tabák je proti parkinsonu a alzaimeru a parťák se jednou skolil meruňkou z konzumu protože nepil barevný chlast ale obyčejně vodku. A povídal že to není chlast ale droga a bědoval za ostudu když dětem na písečku rozšlapával bábovičky. Vlastně podporoval slušné zhýralce. [chechtot][velký smích]

380369

2.7.2020 17:33

Autor glorifikuje totalitu

Pavel N 135.?.?.?

Vy roníte slzy nad t.zv. starými zlatými časy. Jaksi vám z toho ráje vypadl gulag, jinak eufemisticky označován jako tábory převýchovy. V SSSR bylo těchto zařízení několik tisíc! Statisíce vězňů "převýchovu" nepřežily!

Vaši rodiče byly vysokoškolsky vzdělaní. Podle "principu" lichých a sudých generací vy byste nemohl studovat na vysoké škole! Tím byste se připojil k tisícům mladých lidí, kterým bylo znemožněno studovat.

Stále se vám stýská po dlouhých frontách, kde lidé stáli a čekali na nedostatkové zboží? Stále se vám stýská po "podmazávání" bez kterého byste se nikam nedostal?

380338

3.7.2020 1:14

RE: Autor glorifikuje totalitu

R.E. 37.?.?.?

Reakce na 380338

Je blbé "poměřovat kvalitu života jen velikostí vysrané hromady " a pokud se tak činí, vždy ten neslavný sociálismus musí prohrát, ale přeci jen nikoho ani ve snu nenapadlo, že za vrchol pokroku se jednou bude považovat "vzájemné se prcání do prdele" a naprosté šílenosti, za které by jejich vědátorští akademičtí objevitelé měli skončit v blázincích a politici je prosazující lámáni v kole, nebo před popravčími četami...
Kam to už dospělo máme možnost vidět dnes v USA, odkud se to šíří i do Evropy a nejhorší na tom je to, že si před tím svrabem všichni strkají hlavy do vlastní prdele a čekají, že to nějak přejde anebo že to nakonec nějaký dobrák vyřeší za ně...a to se týká i těch biliónových dluhů, co dělají Bakšišové, které ty pitomé babky co si nevidí ani na ty svý scvrký frajtry velebí a hned by se za toho oligarchu i tu jeho barbínu šly rvát třeba proti celému světu...

Ta realita je naprosto šílená a skoro nikdo ji nechce vnímat a naprostá většina vynakládá stále čím dál víc úsilí, aby se před tou realitou zašila a nemusela nic řešit...Ta bílá evropská rasa je opravdu zdegenerovaná a může si za to sama, protože si to nechá od těch šmejdů vnucovat a bere si to za své namísto toho, aby vzala klacek a udělala s nimi pořádek...

380353

2.7.2020 21:06

myslet jako druhá volba

FERDA ferr (zavináč) volny (tečka) cz 109.?.?.?

Konstatuji, že je mi poněkud špatně
A není to ani poprvé, skoro by bylo lepší o tom ani nepsat.
Srovnávám zde polemiky a veselo mi není.
Jedna z myšlenek zde je nosná, že rozhodování se musí
člověk stále učit.
Další souvislost je v tom, že rychle koupené věci vedou k
dalším a výsledek je přehnaná spotřeba.
Následuje podmíněná souvislost, že rychlost je ztrátová,
pokud vyrobíme dluhy.
Myslet je nepohodlné a tedy se používá až to jinak obejít
nejde.
Ferda

380346

3.7.2020 6:41

Viděno přes růžové brýle

JindraS 37.?.?.?

Četl jsem článek a především reakce na něj a trošku mne ta adorizace minulosti udivuje. Už chybělo snad jen "I ty kondomy byly lepší a tolik se neohýbaly" Chápu, že mozek si nejhorší věci už odfiltroval a už je nevidí nebo si je nedovede zpětně představit. Mnohé bylo dáno pomalejším tempem celé společnosti, nejen u nás. Ale skutečně bylo centrální socialistické plánování, které jsou v článku tak vyzdvihované, o tolik lepší? Z materiálního hlediska jistě ne, to koneckonců uvádí i autor článku. Pamatuji si na nedostatkové zboží (o kterém se žertovalo, že by se západnímu cizinci nedalo přeložit - a ani dnes už to mladším nelze vysvětlit) a také na šedivý stav všeho okolo.
Kulturní vyžití? I tady bych si dovolil nesouhlasit - některých knih byly plné regály, protože je nikdo nečetl a nekupoval, na některé se stála fronta a některé byly ohmatané a půjčovaly se jenom dobrým známým. Mnohé nebylo možné koupit ani nebyly překládány do češtiny (např. komiksy, protože šlo oficiálně o brak). Hudba (ne všechna) se předávala na kopírovaných kazetách, protože autoři se nehodili do oficiálního vkusu.
A takto by se dalo pokračovat. Kdo zažil, může vzpomenout, kdo nechce vzpomenout, ten nevzpomene.
Nechci tím tvrdit, že současný stav (regulovaný a dotovaný kapitalismus se socialistickými prvky) je ideální, naopak má k ideálu hodně daleko a bylo by pěkné, kdyby se nám podařilo něco změnit, ale jenom horší rozhodně není.

380354

3.7.2020 18:16

jak dojemne

rosco 185.?.?.?

malem mi vyhrkly slzy dojetim, nostalgicky vyblitek na oslavu starych dobrych casu ve statech kde zarne socialisticke zitrky, raj delniku a rolniku, byly konstantne vzdaleny 50 let a s kazdym rokem se posouvaly vpred. Syn privilegovaneho bolsana, nikoho jineho totiz bolsevik do ciziny neposilal, kteremu uz tenkrat ocividne nic nechybelo zde kvili aniz by chapal ktera bije. Zazil jsem 28 let toho srabu, nez jsem emigroval do Svycar, a pokud se pamatuji, pouze blbeckove se ucastnili honby za plastovymi taskami, vetsina normalnich lidi na podobne hovadiny nemela cas, potrebovala ho pro honbu za produkty denni potreby, ktere byly konstantne nedostatkove. Zidobolsevicke nadeleni v podobe VRSR zdechlo na ubyte a z toho duvodu se zbytek zidobolseviku ktery to stihl presunul do USA a NATO statu kde dnes tyto pijavice pod nazvem neocon pro zmenu kurvi nekdejsi kapitalisticky svet ktery uz ostatne od 1913 diky pejzate mafii 107 let jede pod znackou oligarchie, plutokracie a fasismus. Krasne starobyle mesto Petrohrad jiste je ale nic z toho co je tam k videni nevzeslo z bolsevicke pazoury.
[bliji][bliji][bliji]

380368

18.7.2020 18:54

Příčina je v nekvalitním řízení

Jaroslav Borský 178.?.?.?

Domnívám se, že příčina je v nekvalitním řízení jak na úrovni tehdejšího Československa, tak v tehdejším Sovětském Svazu a celém tzv. "socialistickém táboře". Nesmyslná opatření Rady vzájemné hospodářské pomoci, která ekonomice soc. tábora nejen nepomáhala, ale dusila ji a fakticky zabíjela iniciativu jednotlivých zemí, skupin i jednotlivců lezla lidem čím dále tím více krkem. Naneštěstí ve vedení Československa byli podobní patolízalští "experti" kteří dokázali zvorat i to, k čemu už nás nenutilo ani sovětské komunistické vedení.
A tak jsme např. nemohli rozvíjet výrobu kloubových autobusů, ale museli jsme odebírat strašlivé maďarské Ikarusy, museli jsme zlikvidovat tradiční výrobu dobrých šicích strojů Lada a povinně odebírat poruchové polské Luczniky, nesměli jsme rozvíjet výrobu tradičních osobních automobilů Tatra ale musela je dělat jenom Škoda Mladá Boleslav, a ve Škodovce jsme zase nesměli vyrábět pokrokový typ osobního auta, který by konkuroval sovětským Žigulíkům, v Jawě měli patent na automatickou spojku ale hromadná výroba se nerozběhla, vyvinuté vozy pro metro se nesměly pro metro vyrábět protože jsme odebírali zastaralé ,sovětské vagony metra, kvůli kterým byly nemalé problémy s jejich provozem například v Nuselském mostě a to jsem jistě nevyjmenoval všechno. V oblasti služeb a spotřební elektroniky asi nemusím uvádět příklady.
Prostě nekompetentnost a ztrnulost na nejvyšších řídících místech vyvolávala čím dál tím větší nespokojenost mezi stále větší částí obyvatelstva. K tomu stále nesmyslně problémové cestování do zahraničí, když lidé na tzv. západě dávno jezdili po světě volně. Nesmyslný strach nejvyšších špiček, že lidé budou hromadně emigrovat.
Je až krvavou ironií, že celý ten systém nezkolaboval na krutostech, kterých se dopouštěl vůči tzv. "nepřátelům lidově demokratického zřízení" ale na dlouhodobé neschopnosti efektivně spravovat společnost.
Nejsem vůbec příznivcem všeho, co se po pádu komunistického režimu u nás děje. Naše rozkradená republika a ztráta i té částečné samostatnosti, kterou jsme za Sovětů měli, stejně jako neradostná ekonomická situace většiny populace mi radost nedělá. Nejsem nadšený z výměny kremelských patolízalů za snad ještě větší patolízaly bruselsko-washingtonské.
Ale kdyby řízení celého soc. tábora i jednotlivých jeho zemí nebylo tak zoufale neschopné, tak by ti tehdy mladí nezačali tak naivně obdivovat západ a myslet si že je humánní, demokratický a ve všem dobrý (což nebyl a není). A nebyli bychom v té (_!_) v níž jsme teď.

380622

Příspěvků: 67

01.07. 04:33 Jiruna  Do p.dele
01.07. 12:21 ObcaneCR.cz  RE: Do p.dele
01.07. 14:27 Jiruna  RE: Do p.dele
01.07. 14:37 ObcaneCR.cz  RE: Do p.dele
02.07. 20:12 Havlíček  Celý západ jde Do p.dele
02.07. 22:49 taky už starej  RE: Do p.dele2
01.07. 06:18 Janecek  Ach, kdyby se dal vratit cas
04.07. 11:21  RE: Ach, kdyby se dal vratit cas
08.07. 14:22 lubosmat  RE: Ach, kdyby se dal vratit cas
01.07. 07:03 gippius  Nákupní tašky.
01.07. 08:12 ping789  RE: Nákupní tašky.
01.07. 13:44 gippius  RE: Nákupní tašky.
01.07. 18:58 ping789  RE: Nákupní tašky.
01.07. 07:19 gippius  Je Česko bohatá země, jak sugeruje článek?
01.07. 09:27 Jan Hanuš  Podepisuju všechno,
02.07. 12:20  RE: Podepisuju všechno,
04.07. 12:22  RE: Podepisuju všechno,
01.07. 09:47  Přesto to mnozí soukmenovci oslavují a velebí
01.07. 09:50 Libertarian  Smutné ,a pravdivé, skoro pravdivé
01.07. 11:43 Šifrin  RE: Smutné ,a pravdivé, skoro pravdivé
01.07. 14:29 Buzoni Abbe  RE: Smutné ,a pravdivé, skoro pravdivé
09.07. 23:56 dan007  RE: Smutné ,a pravdivé, skoro pravdivé
01.07. 10:23 Joseph Chlor  Prostě idylka.
01.07. 14:20 Qwe  RE: Prostě idylka.
01.07. 13:08 nezalezi  v clanku su hluposti
01.07. 14:25 Joseph Chlor  Málokterý článek je stoprocentně chytrý.
01.07. 17:01  RE: v clanku su hluposti
01.07. 17:57  RE: v clanku su hluposti
01.07. 19:38 R.E.  RE: v clanku su hluposti
02.07. 13:35 svatoslav.butora  RE: v clanku su hluposti
02.07. 18:19  Hejslováci - metla chudého Slovenska
03.07. 14:07 nezalezi  RE: Hejslováci - metla chudého Slovenska
03.07. 15:07 R.E.  RE: Hejslováci - metla chudého Slovenska
07.07. 12:51 ROMAN1  RE: Hejslováci - metla chudého Slovenska
02.07. 08:37 WAZARI  RE: v clanku su hluposti
02.07. 21:27 nezalezi  nedristaj sprostosti
02.07. 23:31 Milan Babáček  RE: v clanku su hluposti
01.07. 16:28  Propagandistický blábol nehoršího zrna
01.07. 17:06 Vladimír Stwora  RE: Propagandistický blábol nehoršího zrna
02.07. 12:24  RE: Propagandistický blábol nehoršího zrna
01.07. 17:22 Janecek  Nerozumim jake dopurucujete reseni.
01.07. 18:12 Jan Hanuš  RE: Propagandistický blábol nehoršího zrna
01.07. 18:31 Joseph Chlor  Propagandistický blábol nelepšího zrna
02.07. 12:28  RE: Propagandistický blábol nelepšího zrna
01.07. 19:25 zarathustra  RE: Propagandistický blábol nehoršího zrna
02.07. 12:42  RE: Propagandistický blábol nehoršího zrna
01.07. 19:40 coinageboy  Nepropadejme Starecke Nostalgii
02.07. 23:09 bubinec jan  RE: Nepropadejme Starecke Nostalgii
01.07. 20:27 Rohador  Ale no tak.......
01.07. 20:43 Heriot  Ten článek je dobrý,
01.07. 22:14 Baduan  Ach Bože
02.07. 12:51  RE: Ach Bože
02.07. 17:40 Baduan  RE: Ach Bože
01.07. 22:19 Šárí  To jako vážně?
02.07. 01:03 Rudolf_K  "Život byl dobrý, smysluplný. Bohatý." Yeah, right!
02.07. 08:56 kolokol  No daly by se ty příspěvky
02.07. 12:57  RE: No daly by se ty příspěvky
02.07. 09:21 Jan Hanuš  Nedá mi to, ještě jeden...
02.07. 11:22 Jan Hanuš  Tím to mělo začít
02.07. 12:31  rockoví feťáci a 6 priorit řízení, sociální diverze a genocidy
03.07. 18:47  RE: rockoví feťáci a 6 priorit řízení, sociální diverze a genocidy
02.07. 17:33 Pavel N  Autor glorifikuje totalitu
03.07. 01:14 R.E.  RE: Autor glorifikuje totalitu
02.07. 21:06 FERDA  myslet jako druhá volba
03.07. 06:41 JindraS  Viděno přes růžové brýle
03.07. 18:16 rosco  jak dojemne
18.07. 18:54 Jaroslav Borský  Příčina je v nekvalitním řízení

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

50

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 111 čtenářů částkou 17 636 korun, což je 50 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

"Pane vrchní, jedno kafe!"

Tak tuhle větu teď stejně nemáte kde vyslovit. Podpořte raději tento web, který se vás snaží informovat otevřeně a bez politické korektnosti a je nezávislý od tlaků různých zájmových skupin. A dejte si rovnou symbolicky kávy dvě.
Děkujeme za pomoc.

Ve zkratce

Hrdinství na Nově27.10.20 12:44 Česká republika 1

Poučme se, co způsobil totální lockdown v Izraeli26.10.20 00:42 Izrael 3

Jak u Prymulových hrabou a hrabou (pod sebe)24.10.20 18:21 Česká republika 5

Poskytovatelé hudby prý řeší nadřazenost bělochů. Písně čeká přísná kontrola24.10.20 10:04 Neurčeno 6

Soud dnes rozdal podmíněné tresty oběma autorům nápisu v Letech23.10.20 21:43 Česká republika 0

Vipná analýza Prymulova kiksu23.10.20 18:35 Česká republika 7

Prymulův konec? Neradujme se předčasně23.10.20 13:06 Česká republika 2

Sám Prymula náhubek neměl a chodí do restaurace i přes to, že je zavřel23.10.20 08:35 Česká republika 11

Na Slovensku testují "když budeš hodný, můžeš ven" - hlavní cíl hysterie kolem koronaviru22.10.20 21:22 Slovensko 2

Udavač volal linku 158 na chlapa bez náhubku22.10.20 21:14 Česká republika 4

AGENDA 2030 – TVŮRCI NYNÍ ZHODNOTILI SVÉ ZRŮDNÉ PLÁNY22.10.20 13:37 Neurčeno 0

Plánovaná demonstrace 28. října v Praze22.10.20 08:53 Česká republika 0

Bělorusko versus Česko21.10.20 20:43 Neurčeno 13

Česko žádá o pomoc21.10.20 13:25 Česká republika 9

Za polibek bez náhubků 400 euro20.10.20 17:33 Itálie 5

Soud v Německu rozhodl, že omezit zavírací dobu restaurací není opodstatněné19.10.20 21:32 Německo 4

Co je s panem prezidentem?17.10.20 09:47 Česká republika 7

Je třeba říci dost, burcuje Klaus. Nejsme ve válce, nestrašte mrazáky s mrtvolami14.10.20 11:11 Česká republika 3

Erouška je pochybná aplikace s placebo negativním efektem14.10.20 10:15 Česká republika 5

Ve stavu nebezpečí si schválí cokoli bez demokratické kontroly13.10.20 19:31 Česká republika 0

Měnové kurzy

USD
23,07 Kč
Euro
27,27 Kč
Libra
30,06 Kč
Kanadský dolar
17,50 Kč
Australský dolar
16,45 Kč
Švýcarský frank
25,44 Kč
100 japonských jenů
22,02 Kč
Čínský juan
3,44 Kč
Polský zloty
5,95 Kč
100 maď. forintů
7,49 Kč
Ukrajinská hřivna
0,81 Kč
100 rublů
30,19 Kč
1 unce (31,1g) zlata
44 010,61 Kč
1 unce stříbra
564,86 Kč
Bitcoin
303 003,88 Kč

Poslední aktualizace: 27.10.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 3 032