Diskuze k článku

Pakt Molotov - Ribbentrop – efektivní tah krizového managementu

Příspěvků 79

31.8.2019 14:34

Článek vypadá velmi dobře

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

zítra bych si jej chtěl přečíst.
Ale k aktualitě, abych povzbudil čtenáře. Tlak vyvolává ještě silnější protitlak. Takže je dobře, že pražští náckové z šestky hanobí maršálův pomník. Maršálovi to nevadí a až bude sbírka na nový pomník generalissima-zachránce světa nad Prahou, generalissima očištěného od Solženinovských a Chruščovovských sprosťáren, lží a žvástů, peníze se jen pohrnou. A jen blázen si myslí, že ten čas nepřijde, a přijde tím dřív, čím víc budou náckové řádit. Emanuel se zastřelil. V klidu vyčkejme, i když náckové řádí.

373319

31.8.2019 18:18

Příznaky skutečného tyrana?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 373319

Josif Vissarionovič Stalin:

• Neutekl z Moskvy v roce 1941
• Jeho děti bojovaly
• Odmítl vyměnit zajatého syna za maršála Pauluse, pravidla platí pro všechny stejná
• Pracoval 16-18 hodin denně
• Z osobního majetku po něm zbyla vojenská uniforma a dvoje boty
• Nikdy nevlastnil byt nebo dům
• Neměl zahraniční účty a vily
• Považoval ruský národ za státotvorný
• Zastavil potírání církve
• Převzal rozvrácenou zemědělskou zemi s 85% negramotných obyvatel, odevzdal světovou supervelmoc a nejvzdělanější národ na zemi.
• parazité a kavárenští pseudohumanisté se ho bojí a nenávidí ho i po jeho smrti
Je v uvedeném seznamu něco, co neodpovídá realitě?

373324

1.9.2019 9:20

RE: Příznaky skutečného tyrana?

gippius 213.?.?.?

Reakce na 373324

Potírání církví nezastavil, pouze ho změkčil. V roce 1953 SSSR jistě nebyl nejvzdělanějším národem na zemi, jakkoli se v zemi vzdělávací systém radikálně zlepšil....

373341

31.8.2019 18:47

RE: Článek vypadá velmi dobře

Rudolf_K 192.?.?.?

Reakce na 373319

Stalinisti si vazne mysli, ze se to zase obrati. Cekaji na Druhy Prichod Soudruha Stalina. Nevim, kolik takovych lidi je. Predpokladam, ze ne moc. Mela by jim byt poskytnuta pomoc v lecebnych ustavech.

373326

1.9.2019 8:48

RE: Článek vypadá velmi dobře

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

Reakce na 373326

Máte pravdu, vážený. Těžko v Rusku ještě povstane někdo, jako byl Stalin, Ale pisateli se zřejmě jednalo jen o jeho památník v Praze jako její přední dominantu.
Na dotvrzení Vašich slov si dovolím uvést bajku ze sebraných pohádek a pověstí ruských od Boženy Solženicina:
Byla nebyla jedna velká schůze bolševických pohlavárů a někdo pronesl jméno J. V. Stalina. V tom všichni povstali a začali tleskat. Tleskali minutu, dvě minuty, pět minut, a přední pohlavár všechny pozoroval. Po 10 minutách potlesku jeden z tleskajících přestal, posléze potlesk utichl. Soudruh přední pohlavár nechal toho, kdo přestal tleskat jako první, odvést a poslat na popraviště. Poprava byla ihned vykonána. Tolik Velikán Božena Solženicin. Tato bajka s úspěchem koluje mezi českými vychovateli mládeže, kteří z ní to, co snesou dětské uši, předávají dál.
Ale to není všechno. J. V. Stalin byl dokonce takový zločinec, že během své krutovlády zakázal ženám potraty, aby měl kanonenfutr. S úlevou jsme přijali, že při odhalení kultu Stalinovy osobnosti náš přítel N. S. Chruščov potraty v Rusku opět povolil a dokonce vydal pokyn všem ruským satelitům vč. Československa, že i oni mají potraty povolit. A tak se i u nás stalo.

373337

1.9.2019 8:50

RE: Článek vypadá velmi dobře

vousy13 84.?.?.?

Reakce na 373326

Víte Rudolfe, existuje citát...
"Stalin nezemřel v minulosti, on se rozplynul v naší budoucnosti."

Což popisuje úroveň řízení Stalina. On pracoval na nízkofrekvenčních procesech, které přesahují délku života jedné generace. Na této úrovni pracuje světové zákulisí, ovšem s jinými cíli směrem k lidstvu. Proto jej tak nesnáší a desítky let očerňují.

Na můj hrob naháží hromadu špíny,
no vítr historie ji nemilosrdně rozpráší.

J.V. Stalin

373338

31.8.2019 15:04

dotaz

richa 2620.?.?.?

Zajímalo by mě, kde se v protokolu z konference ve Wannsee podle autora píše o "cíleném vraždění Židů v nacistických koncentračních táborech".

373320

31.8.2019 16:48

geopolitická hra

DDRX 89.?.?.?

jenže také zapomínáte dodat že i Svaz měl významné vojenské kontrakty s Německem. Kdo četl Rezuna musí uznat že na tom něco bude pravdy. Ani jeden režim dlouhodobě s druhým nemohl koexistovat, byly to jen krátkodobé vynucené okolnosti. Jen se zřejmě čekalo kdo provede první úder. Tak stačilo mít správné informace - které Hitler kupodivu měl a zaútočil když se Sověti rozpřahovali. Celkově zpočátku německý režim disponoval udivující předvídavostí co udělají ostatní.
Kritické byly dny před tím než to začalo, Stalin je opakovaně označován až za zbabělého nebo hloupého že ignoroval fakta nasvědčující brzkému útoku - velice zvláštní, jinak až paranoidně nedůvěřivý najednou odmítá fakta z různých zdrojů a sveřepě trvá na svém.
A tady nejvážnější a nejčernější spekulace - Hitler i Stalin měli stejného temného "poradce" kterému důvěřovali víc než veškeré rozvědce a dalším informačním kanálům. Jeden se díky tomu dostal před brány Moskvy a druhý se taktak zachránil.
Zvláštní je také porovnání obratu v konfliktu, začlo to když byl Stalin na své dače a rozhodl se pro návrat a osobně zůstal v hlavním městě, zároveň povolil náboženství a oslabil vliv politruků. Zatímco německý režim vytrval u svého "novopohanství" se zvrácenými rituály kdy vybičoval běsnění na nejvyšší možnou úroveň, přesto to nepomohlo a Německo bylo zničeno běsy které vyvolalo.

373321

31.8.2019 18:26

Kdo četl Rezuna...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 373321

by měl vědět a nezamlčovat, že tento „spisovatel“ za časů, kdy žil ještě v Rusku nic nenapsal. Ani řádek. Nikdy.
MI5 ho zverbovalo do svých služeb obvyklou cestou, přes ženu. Mladá novinářka do něj „nedopatřením “ autem nabourala. Z toho seznámení vznikl vášnivý vztah. Byly pořízeny kompromitující fotografie, které byly pak použity při naverbování. Do VBrit. ho přitáhli takovou rychlostí, že jeho žena si nestihla s sebou vzít ani „šubu“. A to je co říct na sovětskou paničku.
Knihy začal tento pan psát až po přestěhování do Londýna. Je jasné, čí myšlenky sepisoval. Teze, že Stalin chtěl Německo napadnout, jako první je opsáno z projevu Hitlera, který přednesl 22.6.1941 pro vojáky, kteří se vpádu do SSSR zúčastnili. Ten projev je volně k nalezení na internetu.
Základ je sledovat vektor peněz, a hned je všechno jasné. Tak, až někteří „znalci“ jako ten snaživec DDRX, kteří čerpají z výše uvedeného černého seznamu, budou chtíti jejich bludy dál šířit, měli by si nejdříve zjistit, co jsou uvedené zdroje zač. Pan V.Suvorov alias Rezun je pro Západ přínosný, poněvač, jako Rus, si s.e.r.e. do vlastního hnízda. To se cení a platí.
Pan Solženicin je podobná „kvalita“. Zbytek jsou anglosaské zdroje, které lžou už z principu… Pokud by to někdo chtěl vyvracet, ať vysvětlí, proč v jejich seznamech největších tankových bitev, chybí bitva u Kurska.

373325

1.9.2019 4:51

RE: Kdo četl Rezuna...

DDRX 89.?.?.?

Reakce na 373325

pochopitelně že v SSSR nic napsat nemohl, ale studovat materiály ano. V Anglii si mohl psát. A naopak v jeho knihách abych "protiruskou notu" pohledal. Pochopitelně že se útočné úmysly Stalina nehodí do krámu proruským aktivistům kteří tařka celou historii Ruska vykreslují jako mučednictví jak ti zlí z Evropy jim jenom hází klacky pod nohy. Klasické my nic, to oni, my jen chudáci co jsou bití.
Oba státy/ideologie usilovaly nepokrytě o světovládu tak bylo jen otázkou času kdy jeden zkusí vzít druhého po hlavě. A zbytek jsem psal už výš.

373335

1.9.2019 11:51

Lžete. Neuvěřitelně lžete.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 373335

Cítím krysí zápach. Zápach síry. Kam čert nemůže, pošle svého mediálního propagandona a profesionálního lháře DDRX. Je to smutné.
V knihách, cíleně sesmolených anglickou rozvědkou, abychom "protiruskou notu" pohledali??
Další perla: "Oba státy/ideologie usilovaly nepokrytě o světovládu tak bylo jen otázkou času kdy jeden zkusí vzít druhého po hlavě"??
Kolikrát byly tyto lži vyvráceni skutečnými historiky. Kolikrát! Výplod anglánů je od-do rusofobní propaganda, kterou tohle DDRX šíří snaživě dál. Za peníze. Svou omezeností a vrozené hloupostí by mohlo pořádat dostihy.
Někdy si říkám, čím to je, že tolik lidí je absolutně mimo, nevědí o Rusku nic, neznají je, neznají jeho literaturu, kulturu, historii, neznají nic, ale žvanit o čemkoli, co se týká Ruska či Stalina dokáží na jedničku. Za peníze. Holt v médiích se říká, že Rusko je nevzdělané, hloupé a sto let za opicemi, že Stalin byl tyran rovnocenný Hitlerovi, že Rusko je nepřítel, který chce uchvátit polovinu zeměkoule, tak to tak musí být, že, milá DEDERonská slečno? Používat vlastní mozek, studovat a vzdělávat se ve všem, co se týká Ruska, to by bolelo, to není pro Vás. Setkávám se s tím denně, lidé mého věku a většinou Pražáci mají výhrady vůči ruštině kvůli roku 1968, ale němčina jim nevadí, německá okupace a plán na likvidaci Čechů (365 tis. úspěšně zvládli) je pro mnohé jako je tohle nastrčené tupé stvoření DDRX v pořádku. [bliji]
Kdo ještě řekne, že Stalin byl tyran? Zkuste si jen představit tu situaci, když jsou všude zrádci, lháři, idioti, zloději a šílenci se svými amorálními nápady. Zkuste jim dokázat, že se mýlí.
Zkuste, vážení zvědavci, dokázat Navalnýmu, že se mýlí, nebo Udalcovovi, Kasparovovi, DDRX-Rezunovi nebo Makarevičovi. A uvidíte, co se vám přihodí.

373344

1.9.2019 18:11

RE: Lžete. Neuvěřitelně lžete.

DDRX 89.?.?.?

Reakce na 373344

hezké, tyto urážky a demagogie vás staví na roveň druhé strany, nemáte si co vyčítat, jak se říká jeden za 18 a druhý bez dvou za 20.
Já narozdíl od vás ty knihy četl a rusofobii ne a ne tam objevit, spíš dokládá velkou akceschopnost Sovětského svazu i jeho národů a Stalina představuje jako hodně schopného vůdce a dokonce jde proti komunistické propagandě která se ho za Chruščova snažila vykreslit jako neschopného.
Ovšem kámen úrazu proruských aktivistů je jinde - vykresluje Svaz jako plně připravený k válce ochotný počkat až Evropa vykrvácí a německá vojska budou dobývat Anglii a pak začít. Kdyby nebylo tohoto "detailu" tak ho "rusisté" budou vynášet jako nejlepšího spisovatele který rozkrývá špínu aparátčíku...
Já se na věc dívám realisticky, žádná velmoc není svatá a dělá co potřebuje pro své záměry, Berlín měl být hlavním městem Germánie od Uralu po Atlantik, od Skandinávie po saharskou poušť, Moskva měla zas být centrálou pro říši od Pacifiku po Atlantik. Dva takové ambiciozní státy prostě nemohly mírově existovat vedle sebe. Na to vám stačí i prostá logika.
Vím že vás asi nepřesvědčím, že máte svoje dogma, tak to berte jako poslední příspěvek do diskuse.

373356

2.9.2019 10:52

Chytrému napověz, hloupého kopni a s tím nejhloupějším DDRX se raději nebav

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 373356

Opět lžete. Neuvěřitelně a účelově lžete. Jedině věk a nevzdělanost Vás ospravedlňují. Částečně.
Nepochybuji že jste pečlivě nejen četl, ale přímo studoval Rezuna. Jen nastrčený havloid může mávat "tvorbou" přeběhlíka-zrádce Rezuna - je to Vaše bible.
Zajímavé je, že tento člověk se sám není schopen shodnout ani na tom, odkud pochází jeho autorské jméno pod kterým publikuje. Podle jedné teorie jde o pseudonym, který si sám zvolil po svém útěku na západ, aby zůstal anonymní a unikl před "pomstou KGB" - v takovém případě jistě musel mít hodně velké ego, když si zvolil příjmení jednoho z nejslavnějších z Ruských vojevůdců, jehož jméno (Alexandr) mu zase naopak asi nepřišlo dost "sovětské". Podle jiné teorie jde zas o Rezunovo krycí jméno již z KGB. Obě tyto teorie přitom vychází z výroků samotného Rezuna - jednou zkrátka tvrdí to a jednou zas ono, zřejmě podle toho jak se mu to zrovna hodí - což pro něj myslím typické. Další spornou záležitostí je například jeho úloha v Sovětské armádě. On sám o sobě kdysi tvrdil že sloužil v oddílech Spetznas - oddílech zvláštního určení. Na základě této příslušnosti pak napsal o těchto oddílech jednu velmi zajímavou knihu a "pomohl" západním zpravodajcům ke spoustě informací, které se ovšem později téměř bez výjimky ukázaly jako mylné a lživé. Podle oficiálních informací Rezun s těmito útvary dokonce nikdy neměl nic společného a šlo vyloženě jen o řadového důstojníka sovětské armády a později pracovníka KGB. Tu jsou doslova tisíce důkazů, které svědčí v neprospěch Rezunových velezajímavých teorií a výmyslů a na které se můžeme vynadívat do sytosti.

Charakteristické na Rezunově "tvorbě" je, že si pečlivě vybírá to co se mu hodí, ale cokoliv co se mu nehodí prostě neuvede. I kdyby 99% faktů hovořilo proti němu (což je skoro přesné), on si nakonec stejně vybere to 1%, obalí ho nepodloženými spekulacemi a doplní to úplnými nesmysli tak, že to přinejmenším člověku neznalému dané problematiky, jako tohle DDRX, bude znít alespoň trochu hodnověrně (a ještě se blbeček bude divit jak to do sebe všechno nádherně "zapadá"[mrknutí jedním okem]. Samozřejmě že si Rezun nemůže odpustit poznámku třeba o německo-sovětské spolupráci při vývoji tanků na počátku 30. let a jejich testování na sovětském území, nebo o paktu Molotov-Ribbentrop, ale předcházející několikanásobné návrhy SSSR západním mocnostem k obranému spojenectví proti Třetí říši už jaksi nezmiňuje, stejně jako například spolupráci sovětsko-československou, kdy na sovětském území byl testován třeba i náš pověstný LT-38.

Už to Vám, havloide DDRX, myslím, stačí, abychom posoudily pravdomluvnost tohoto autora jakož i Vaše IQ a propagandistické úkoly zde. Prohrál jste stejně jako Váš režim.

373376

2.9.2019 11:57

RE: Chytrému napověz, hloupého kopni a s tím nejhloupějším DDRX se raději nebav

Erwin 194.?.?.?

Reakce na 373376

Souhlasím s tím, že Suvorov (Rezun) občas mlží a zavádí. Nicméně očekávám (doufám, že i mnozí), že se bude debatovat ne o tom, kdo jej naboural či jak se vůbec jmenuje, ale o tom, co popisuje a jak argumentuje. Myslím, že stěžejní body jeho knih se dosud nedaří vyvracet.
Na Rezunovi mě zajímá, kdo dokáže odpovědět např. na jeho ústřední otázku, co dělala sov. vojska v červnu 1941 v takovém počtu na hranicích Německa a Rumunska, když k obraně se nechystala. Kolik měl Rezun milenek mě skutečně nezajímá.

373384

3.9.2019 10:00

RE: Chytrému napověz, hloupého kopni a s tím nejhloupějším DDRX se raději nebav

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 373384

Zcela určitě nemáte dostatek inteligence ani na to, abyste četli tento příspěvek. Bylo Vám jasně a srozumitelně sděleno a vysvětleno, že ten Váš milovaný guru Suvorov (Rezun) je jen figurkou v rukách anglické rozvědky, čili lhář a podvodník.
Ten lhář podle Vás "popisuje a argumentuje". Divíte se, "co dělala sov. vojska v červnu 1941 v takovém počtu na hranicích Německa a Rumunska", i když celý svět viděl a pocítil na vlastní kůži co ten Váš Vůdce vyvádí už 2 roky v Evropě?
Jste vůbec trochu soudný? Své problémy s chápáním psaného textu lečte jinde, zde vypadáte jako laciný a nechytrý provokující bl...

373421

3.9.2019 15:55

RE: Chytrému napověz, hloupého kopni a s tím nejhloupějším DDRX se raději nebav

Erwin 194.?.?.?

Reakce na 373421

Přesně tohle jsem čekal. Typická a naprosto zbytečná odpověď na téma Rezun. Jakmile toto jméno kdekoliv zazní, působí jako červený hadr. Oči podlité krví, hlava zatemněná.
Předmětem repliky není odpověď či nějaké rozumné vysvětlení na prostou otázku, nýbrž napadání toho, kdo otázku pokládá. Připadá mi to jako debata někde na laciných serverech typu - ty jsi vůl, - ne já, ale ty jsi vůl. Na Zvědavci bohužel, a což mě mrzí, poslední léta ne až tak řídký jev.

373427

1.9.2019 18:30

Určitě pohádky ovčí babičky skovaného vlka v rounu existují

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 373335

Psáno přes TOR nebo proxy. Zrušeno.

373357

31.8.2019 20:24

RE: geopolitická hra

R.E. 46.?.?.?

Reakce na 373321

Držme se faktů, spolupráce Německa a SSSR mezi válkami byla taková: soudruzi Hitler a Trockyj se minuli v r. 1929, kdy jeden nastupoval do vedení a druhý byl vyháněn a v tom roce došlo k uzavření školy kdesi na Kubáni, která sloužila v rámci spolupráce obou armád k výcviku německých tankistů, kterým existenci a výcvik tank. vojsk a výrobu tanků v Německu zapovídala smlouva z Versailes.
Po tomto období rázných změn německé politiky vnitřní i vnější se spolupráce obou zemí postupně obrátila v ostré nepřátelství, které se už naplno projevilo hned v r. 1936 počátkem frankistického puče a pokračovalo občanskou válkou ve Španělsku, kdy se utkali letci Luftwaffe se svými protějšky z SSSR na život a na smrt ve vzduchu a sovětské tanky s německými PT kanóny na zemi a pakt M-R byl jen vynucené řešení, o kterém si obě strany myslely své.
Němec pokročil bez velkých ztrát o dost na východ a Rus si vzal jen to, co prodrbal osel Tuchačevský počátkem 20. let při zlemplovatělé ofenzívě na Varšavu a tak dostal už zcela jasného nepřítele o nějakých 500 km dál od Moskvy...
To, že střet obou mocností je nevyhnutný věděly obě strany a s větší či menší snahou a úspěchy se na něj chystaly...a nesvědčí o tom jen vzájemné vztahy, ale i smlouvy a dipl. jednání s okolními státy...

Nebrat v úvahu i jiné vlivy okolo vzniku dohody M-R je účelovost a ignorantství...
Tvrdit, že hitlerovské Německo a SSSR byli spojenci proti zbytku Evropy je kravina hodná jen někoho stiženého Kreuzfed-Jakobsovou chorobou...[chechtot]

373327

31.8.2019 16:59

Prekrucovani paktu je soucasti protiruske kampane

Rudolf_K 158.?.?.?

Dnes se prepisuje historie. Mnichov nebyla zrada, "Rusaci" rozpoutali 2. svet valku tim, ze podepsali Molotov-Ribbentrop pakt. Argument je absurdni. Lidem nedochazi, ze kdyby ti "Rusaci" tu valku nerozpoutali, jak se tvrdi, TAK JSME DODNESKA POD NEMECKYM, NACISTICKYM PROTEKTORATEM. Molotov-Ribbentrop pakt, respektive prekrucovani udalosti s tim spojenych, je jenom jednim prostredkem soucasne protiruske, medialni kampane.

Zcela nesmyslne je autorovo tvrzeni "Během občanské války, je Rusko napadeno intervenčními jednotkami západních zemí, včetně smutné účasti českých legií na zcela nelegitimní intervenci do vnitřních záležitostí jiné země." Rusko nebylo napadeno. Rusku byla poskytnuta pomoc proti bolsevikum. To povazuji za zcela legitimni. Ceskoslovenske legie se te intervence moc neucastnily, ale to je jina kapitola.

373322

31.8.2019 17:59

RE: Prekrucovani paktu je soucasti protiruske kampane

R.E. 46.?.?.?

Reakce na 373322

Rudolfe, co to tu předvádíš za číslo??!!
Poláci v ten čas pomáhali Rusům tak vehementně od bolševiků, že jim pak museli na oplátku Rusové pomoct od těch 12.000 oficírů a s Dolfkem se domluvit prostřednictvím Ribbentropa a Molotova na tom území, které jim mezi tím zůstalo za nehtama, že ??!! Ty si nevidíš do huby...[chechtot]
Rudolfe, uvolni se a nežij v křeči !!!

373323

1.9.2019 5:50

RE: Prekrucovani paktu je soucasti protiruske kampane

Rudolf_K 87.?.?.?

Reakce na 373323

Nevim, jak Vase odpoved souvisi s tim, co jsem napsal.

Co se tyce te Katyne, tak tady je trochu jiny pohled na vec:

„V roce 1930 zridil Kaganovič zvláštní oddělení sovětské tajné policie, kde byl sám hlavou. Bylo to označováno jako oddělení „mokrých věcí“, s „mokrým“, což znamená „krvavé“. Toto byla sekce, která se zabývala tajnými hromadnými popravami, jaké byly provedeny později ve Vinnitce a v Katyni a na tisících dalších místech po celém Sovětském Svazu v příštích dvou desetiletích.”

https://www.keepandshare.com/doc9/23501/zide-a-marxismus-pdf-86k?da=y

373336

31.8.2019 23:26

RE: Prekrucovani paktu je soucasti protiruske kampane

Ezechiel Erteple 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 373322

Rusko bylo napadeno. Například Dálný Východ, který ani nebyl pod kontrolou bolševiků. Vylodili se tam Američané a několik let to okupovali a dělali dosti velké čistky domorodého obyvatelstva. Ambicí bylo ovládnout Sibiř. Později, po několika letech skupina kongresmanů uhodila na prezidenta, invaze byla bez souhlasu Kongresu, museli se stáhnout. Britové si zase na ostrově těsně před Vladivostokem udělali pevnost, vybudovali tam koncentrák a snažili se tam nastěhovat Korejce. //A co se týče bojů v evropské části Ruska, tak tam Němci podporovali bolševiky, to byli hlaní spojenci (Lenin financován a vyslán německým generálním štábem). Každá z velmocí jednala duálně a podporovala nějaké své bolševické koně. Trocký -Bronstein vyrazil na revoluci z USA, s parníkem plným asi 3000 amerických bolševiků (to byla asi 1/3 bolševiků v roce 1917, tedy značná revolucionářská síla). Údajně mu pas předával sám prezident Wilson (neověřeno). Litvinov byl zase kůň Londýna, dost bolševiků vydržovala Paříž. // No a oficiální pomoc Západu Bílým nakonec taky skončila fraškou, rozčarováním a rozhádáním. Je známo, že když Británie svou vojenskou akci ukončila, tak místo aby předala zbraně a munici svým spojencům -Bílým, nebo je aspoň zničila, tak je přenechala bolševikům.

No a ČS legie tam uvízly v této velmocenské politice rovněž. Mimochodem bojovaly rovněž na obou stranách, byť na straně bolševiků podstatně menší část našich legionářů (známé je působení J.Haška - rudým komisařem v městě Bugulmě).

Myslím, že v případě 1.SV , revoluce a občanské války lze v klidu mluvit o napadení Ruska ze strany Západu. Či minimálně využití situace a způsobení co největšího chaosu.

A 1.SV a 2.SV je třeba brát jako pokračování téhož (ostatně i následnou Studenou válku a současnou kampaň proti Rusku). To je pořád snaha ovládnout euroasijský prostor.

373329

1.9.2019 9:10

RE: Prekrucovani paktu je soucasti protiruske kampane

vousy13 84.?.?.?

Reakce na 373322

Československé legie se na straně bílých v Rusku účastnili velmi viz. např.:
kontrola transsibiřské magistrály, carské zlato, podraz gen. Kolčaka atd...

373339

1.9.2019 10:44

== RE: Prekrucovani paktu je soucasti protiruske kampane

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 373339

Když jsem kdysi v osumdesátých letech minulého století absolvoval v Tatarské Kazani školení počítačů JSEP , setkával jsem se překvapen na mnoha různých místech s jasně a srozumitelně vyslovovaným slovem i v tatarštině, které jsem nerozuměl, " továrišč Gašek " a "čechosobáki"...

[velký smích]

373343

1.9.2019 12:02

RE: == RE: Prekrucovani paktu je soucasti protiruske kampane

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 373343

S ohledem na to, co páchali "slavní" (podle liberálních, čti fašistických, havloidů) legionáři v Rusku, označení "čechoSOBÁKI" sedí velmi přesně. [cool]

373346

1.9.2019 15:44

=== Poznej pravdu, a ona Tě osvobodí...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 373346

Já jsem v mládí četl spousty komunisty striktně zakazovaných legionářských románů z první republiky, a mimo jiné jsem podrobně studoval z materiálů v knihovnách životopis a romány z ruska generála Masaříka a "gosudara" Haška. Bylo to stálé odkrývání nějakých šokujících či zlomyslných záhad. Zejména mne fascinovalo suverení podnikání legionářských vůdců na transsibiřské magistrále, a s určitým pousmáním si připomínám dnešní suverení podnikání na území jiného státu / jiných států / našeho slavného soudruha nesoudruha Bureše. Abychom netupili státníky, "gosudar" Hašek třeba ve své knize Straně mírného pokroku v mezích zákona, popisuje svůj nejvyšší výdělek, a to když vandroval po Evropě, a v německu ho zatkli pro potulku, ale protože soudní řízení s ním bylo opožděno asi o měsíc, protože místní soudní funkcionář s ním nepřetržitě chlastal, dostal nakonec jako soudní náhradu kromě nějaké symbolické pokuty od tehdejšího německého dokonale fungujícího právního státui asi sto zlatých za neoprávněné věznění. Překvapí, že takový v podstatě somrák přeběhne na vojně, a když se vrátí z Ruska, okamžitě si kupuje za mnoho desítek tisíc poměrně velkou chalupu a dubový nábytek v Lipnici..

Pokud se třeba zajímáme o důvod, PROČ v podstatě "po válce" několik desítek obrovských zlatem, kožešinami a jiným drahým materiálem přetížených lodí putuje spolu s dalšími loděmi s legionáři atypicky kolem půl světa, a když se v Hamburku konečně dostanou na pevninu, a putují do "vlasti", na hranicích je šacují celníci, a vyjímají z jejich batohů třeba zlaté církevní monstrance, zlaté mince a podobně. Právě tomu jsem absolutně zpočátku nevěřil, až jsem se dostal v Kazani při jedné pitce v restauraci k několika stařičkým pamětníkům, z nichž dva uměli lámaně rusky, a tak mi zhruba totéž, co jsem předtím nastudoval, vyprávěli...

V emerickém Langley mají v jednom baráku na podlaze i na stěně na plechovým pekáči s ptákem kouzelný citát z Janovy epištuly:

Poznej pravdu, a ona tě osvobodí.

Někdy takové "osvobození" je ovšem také pěkný brouk do hlavy na celý další život...



[velký smích]

373353

2.9.2019 11:25

RE: === Poznej pravdu, a ona Tě osvobodí...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 373353

Bohužel máte pravdu. Ruský státní zlatý poklad se během občanské války v Rusku různě přesouval, až prostě nebyl. A Československé legie byly u toho. Legionáři, podle zjištění novináře a spisovatele Stanislava Motla, dovezli z ... ehm ...působení na Sibiři velké bohatství, asi 32 milionů dolarů ve zlatě, jednalo se ale především o výnosy z „podnikání“. A založili "Legiobanku", Banku československých legionářů. První republika byla postavena na ukradeném zlatě. Že tohle tvrzení nestojí tak docela na vodě, o tom svědčí několik faktů a dokumentů. Sám ministr financí ČSR Alois Rašín v roce 1919 legiím přikázal, aby celý carský poklad „za každou cenu“ dopravily do Československa. A loupeživé kolonizátory příkaz poctivě splnili. Bohatství posledního ruského cara zřejmě mnohonásobně převyšovalo majetek faraonů či mayských vladařů. Šlo o desítky tisíc tun zlata a drahokamů plus další cennosti. Podle vzpomínek generála Syrového se tento poklad přepravoval ve třech vlacích, které měly dohromady 120 vagonů!
Kdyby jen kradli... na Sibiři ještě dnes uslyšíte písničku

«И вот напали злые чехи,
село родное подожгли.
Убили мамку и сестренку,
и я остался сиротой».

Byli to loupežníci a vrazi, ale zabíjeli Rusy, a právě proto jsou to vlastně hrdiny. Aspoň podle aktuálního režimu.
Pamatujete na "they are sons of a bitch, but they are our sons of a bitch" ?

373379

2.9.2019 13:12

RE: === Poznej pravdu, a ona Tě osvobodí...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 373379

Pan Mottl popisuje ve své knize "Kam zmizel český zlatý poklad" spíše vyrovnání československa s velkou británií ještě z dob druhé světové války. Jsou tam geniální staré britské obchodní faktury ze kterých vyplývá, co všechno si museli platit českoslovenští letci v anglii, v podstatě vše od letadel a bomb až po klozetpapír, tužky a vlněné teplé ponožky. V osumdesátých letech minulého století přivezlo jakýsi zbytek v británii do té doby drženého zbytku českého pokladu jednou v noci letadlo na Ruzyň, a tím se v podstatě vyrovnaly po čtyřiceti letech britské pohledávky. Připadalo mi to jako běžné koloniální svinstvo.

Kdysi jsem neodolal, a při jedné autogramiádě profesora Klause v Luxoru, ještě když prezidentoval, jsem vyňal z místního regálu knihu "Kam zmizel český státní poklad", stoupl si do fronty, a nechal si ji Klauzem drze podepsat. Protože se mi to podařilo naprosto bez potíží, zkusil jsem to ještě jednou, multihonoris však knihu nespokojeně otevřel, a zakňoural:

Já zde podepisuji pouze svoji knihu o klimatu, knihu Kam zmizel český zlatý poklad si budete muset pravděpodobně nechat podepsat u pana Motla samotného , s ním já opravdu ale opravdu nemám nic společného.

Za vteřinu mne diskrétně uchopil za rameno mladý ambiciozní muž se zvláštním naslouchátkem v uchu, a v podstatě mne vyvlekl z prodejny, a vyvedl za řadu tam parkujících černých diplomatických aut. Myslel jsem že dostanu nakládačku, ale onen muž mne pustil, chytil se vedlejšího auta, a šíleně dlouho se chechtal až se ohýbal. Ptal jsem se jestli už mohu jít, a on mi sdělil, abych rači už nechodil do luxoru, podal mi ruku, a řekl mi: Člověče, já skoro lituju, že se Vám to nepovedlo, já bych od vás byl tu knihu klidně za tisícovku koupil...

Rychle jsem pak místo opustil s onou první knihou stále v igelitce. Jaká je její historie nevím, protože jsem ji pak prodal za dva týdny v jednom pražském antikvariátu za pětinásobek...

[velký smích]

373390

31.8.2019 23:34

Dobře shrnuto

Ezechiel Erteple 2a00:x:x:x:x:x

Ještě bych k tomu jen doplnil, že jak v případě rakouského anšlusu tak v případě Mnichovské krize nabízel SSSR Západu (Británii a Francii) spolupráci na zastavení Hitlera. V obou případech to bylo odmítnuto. Podrobněji je to popsáno v díle W. Churchilla o 2.SV.

373330

31.8.2019 23:46

Zajímavý článek, ale...

siky 181.?.?.?

přijde mi trocḧu kruté vytýkat Finům, že se dali k Hitlerovi poté, co byli napadeni kvůli odmítání komunizmu. To by snad udělal každý ne? Taky je potřeba zmínit, že Stalin nechal zlikvidovat elitu generálů ve stylu honu na čarodějnice, kdy nemohl nevědět, že páchá zlo na nevinných. Absurdním případem byl maršál Rokossovský.

373331

1.9.2019 0:05

RE: Zajímavý článek, ale...

R.E. 46.?.?.?

Reakce na 373331

Co to tu zas melete, Vy jeden jelene?! Jste autista připomínající tu Grétu, co mele furt tu svojí...
Finové se se svými revolucionáři opičícími se po těch ruských/židovských hned zavčasu vypořádali po svém na začátku 20.let tak, že je jednoduše postříleli a dokonce se ten motiv vyskytl na jejich mincích...
Pokud máte na mysli tu "zimní válku" na přelomu let 39/40, tak tam nešlo o snahu sovětů zavést ve Finsku sociálismus, ale šlo o to, že SSSR chtěl v předvečer války kvůli zranitelnosti Leningradu vyměnit s Finy území, což oni odmítli a tak si to chtěli Rusové prosadit silou, což se jim sice podařilo, ale jen na chvilku a za neúměrně velkých ztrát...
O ten územní zisk stejně přišli po napadení Německem a ze severu Finskem krátce po 22.6.1941 a proto ta známá dlouhá blokáda Leningradu. Svou si prosadili až v létě 1944, kdy vytlačili Finy a po válce to zlegalizovali smlouvou...[oči v sloup]

373332

1.9.2019 12:53

RE: Zajímavý článek, ale...

siky 181.?.?.?

Reakce na 373332

Nic nemelu. V podstatě moje tvrzení až tak nepopíráte a ke Stalinovi se nevyjadřujete, takže min. 50% souhlas. Nedokážu posoudit, jak zločinné bylo odmítání finů k výměně území, ale kdo by po tom všem rusům ještě věřil? A kdyby se finové nepostavili rusku, myslíte, že by jim ten socializmus nevnutili? Urážíte tu ostatní a sám jste hlupákem.

Na mých argumentech není nic nesprávného. Mám na věci svůj názor, což vy komunisti těžce nesete prosazujete svoji 'pravdu' silou a dalšími špinavými metodami.

373348

1.9.2019 13:01

RE: Zajímavý článek, ale...

R.E. 46.?.?.?

Reakce na 373348

...Ano, máte pravdu i blbost a ničím nepodložené domněnky jsou názorem a někdy velice vehementně prosazovaným bez ohledu na realitu...[velký smích]

373349

2.9.2019 7:05

RE: Zajímavý článek, ale...

siky 181.?.?.?

Reakce na 373349

Žádná blbost ani nepodložené domněnky na mé straně, ale probíráme tu zde známé historické otázky. Pouze vám došly argumenty, tak uhýbáte. [cool]

373366

2.9.2019 11:47

RE: Zajímavý článek, ale...

Erwin 194.?.?.?

Reakce na 373366

Příliš argumentů proti vašemu tvrzení, mimo osočování, jsem nezaznamenal. Ani pořádně, co vám vytýkají. Mě osobně se zdá v pořádku vaše tvrzení, že z Finska se měla stát Finská sovětská socialistická republika. Byla dopředu již vyškoleno i nové vedení této republiky (Kuusinen a jeho kámoši) a NKVD již vyzvářela seznamy nepřátel, určených k likvidaci. Stejně jako před pár měsíci v Polsku.

373383

1.9.2019 19:11

RE: Zajímavý článek, ale...

Lovec idiotů 194.?.?.?

Reakce na 373348

[chechtot][chechtot][chechtot][chechtot] Doporučuji čepici z alobalu, třeba ještě není pozdě, i když se na vás evidentně laserové psychotronické zbraně již značně podepsaly... Člověče, vy byste měl chodit na jiné servery, kde se probírají fantasmagorie. Tam byste zazářil. Nebo vás odtamtud již vykopli? [chechtot][chechtot][chechtot][chechtot]

Anebo víte co? Zůstaňte tu a pište víc. Je to docela prdel... [chechtot][chechtot][chechtot][chechtot]

373359

2.9.2019 7:17

RE: Zajímavý článek, ale...

siky 181.?.?.?

Reakce na 373359

Měníte postoje i v rámci jediného komentáře. Jste nekonzistentní a nevyrovnaný člověk, jak už jsem zmínil, s odporným charakterem. Někomu se snažíte lézt do zadku a máte z toho prd, nebo skoro prd. Jste tragikomickou figurkou. Vaší zmnínkou o zbraních jasně ukazujete, že nechápete, o čem je řeč a žádná čepice z alobalu vám pomoci ani nemůže, s ohledem na použité technologie. Když srovnám někdejší čtenáře toho serveru s vámi, je to tragédie.

373367

2.9.2019 15:44

RE: Zajímavý článek, ale...

Lovec idiotů 194.?.?.?

Reakce na 373367

[chechtot][chechtot][chechtot][chechtot][chechtot] Člověče, vy ste rozený komik. Už se ani nedivím, že věříte všem těm nesmyslům, když si čtu tyhle komentáře, v kterých mě hodnotíte...

>s odporným charakterem
Tohle je fakt dobrý... [chechtot][chechtot][chechtot][chechtot]

Je škoda, že vám ta čepice nepomáhá, když už jste v hledáčku zlovolných Rusů... Co teď? Neporadí třeba Štětina nebo Janda? [velký smích]

373399

1.9.2019 16:30

RE: Zajímavý článek, ale...

Rudolf_K 54.?.?.?

Reakce na 373332

Jaci Rusove? SSSR byl mnohonarodnostni stat vedeny Gruzincem. Rusu tam nebyla ani polovina.

https://voxpopuliblog.cz/rusofobia/

373355

1.9.2019 20:23

RE: Zajímavý článek, ale...

R.E. 46.?.?.?

Reakce na 373355

RuDolfku, trochu se povznes a nebuď takový hnidopich... vždyť ty moc dobře víš, co tím chtěl autor říct...

373360

2.9.2019 7:26

RE: Zajímavý článek, ale...

siky 181.?.?.?

Reakce na 373355

To neznamená, že by rusové měli nulovou zodpovědnost - při napadení Finska jich byla více, než polovina a při napadení ČSSR taky (resp. v první fázi konfliktu). Dneska rusy taky vede banda sociálních parazitů a vrahů - mnohdy cizinců a oni je následují, jako ovce. Podle odhadů je více, než 50% z nich v zahraničí jejich agenty.

373368

1.9.2019 9:16

RE: Zajímavý článek, ale...

vousy13 84.?.?.?

Reakce na 373331

Siky Siky...

Zavřete wikipedii a začněte opravdu studovat, abyste se nemusel před svými dětmi v budoucnu stydět. Protože co příspěvek – to perla.

[chechtot]

373340

1.9.2019 11:55

RE: Zajímavý článek, ale...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 373340

Že by se LGBT-siky rozmnožilo? [překvapení]
Fúúj. Nestrašte!

373345

2.9.2019 0:17

RE: Zajímavý článek, ale...

Ezechiel Erteple 90.?.?.?

Reakce na 373331

Finové nebyli napadeni kvůli komunismu. To je asi nedorozumění. Ve Finsku ještě před revolucí 1917 měli bolševici běžně azyl, skrývaly se tam jejich špičky včetně Lenina a Stalina. V Tampere je Leninovo muzeum. Stalin z Finska nakupoval pro revoluci zbraně v Bruselu... Přes Finsko byla taky organizována přeprava bolševiků ze Západní Evropy do Ruska a finanční pomoc pro ně. Lenin se tam utíká schovat mezi únorovou a říjnovou revolucí, když mu hrozí zatčení Kerenského vládou. Známý útěk s parukou. Možná bychom tedy naopak z určitého pohledu mohli kritizovat Finsko, že pomohlo bolševikům zvítězit ve VŘSR. Viz obraz "Lenin přijíždí na Finské nádraží" (tedy nádraží v Petrohradu, kam přijížděly vlaky z Finska).

Důvod proč Stalin zaútočil na Finsko v listopadu 1939 je dle mne jiný, není ideologické ale strategické povahy, jakkoliv s útokem můžeme nesouhlasit. Stalin tušil, nebo měl indicie, že se Finsko může připojit k Německu a že Německo může jednou zaútočit na SSSR. A potřeboval okolo Leningradu vytvořit nárazníkové pásmo. Obával se, že Leningrad je příliš zranitelný a že by ho mohl nepřítel zcela obklíčit a odříznout, zvláště pokud Němci obsadí Pobaltí a spojí se s Finskem. Potřeboval uvolnit alespoň Karelskou šíji. Za 1.SV toto nebyl problém, protože Finsko bylo součástí Ruské říše. Po odtržení Finska v roce 1917 však tento problém nastal, Leningrad/Petrohrad byl najednou na hranicích a zranitelnější. Bylo to přece jen jedno ze dvou nejdůležitějších měst SSSR, s asi 35% podílem na strojírenské a zbrojní výrobě SSSR a hlavní přístav na Baltu. Nechci tímto chválit Stalina že napadl Finsko, a jak probíhala Zimní válka, ani kritizovat Finy, že pak střídali strany. Ale z pohledu vojenské strategie to asi byla pro Stalina nutnost.

373361

2.9.2019 9:48

RE: Zajímavý článek, ale...

siky 181.?.?.?

Reakce na 373361

Ano, jistě relevantní informace. Ovšem na druhou stranu, před rokem 1917 ještě nebylo tak jasné, co jsou bolševici zač, takže bylo snadnější tohle organizovat. I přesto si myslím, že tam mohl být nebo byl skrytý záměr exportovat komunizmus do Finska, jen se setkali s neobyčejným odporem, s nímž nepočítali u tak malé zemičky.

Kdyby byl Stalin opravdu stratég, myslím, že nejlepších výsledků by docílil tím, že by nevedl hon na čardějnice proti nejlepším generálům. Chápal bych vyšetřování kvůli podezření, dočasná degradace, apod., ale ne vraždění a mučení k vynucení přiznání či udání. Stalin nebyl zas takový idiot, aby nevěděl, co dělá.

373371

2.9.2019 15:30

RE: Zajímavý článek, ale...

Lovec idiotů 194.?.?.?

Reakce na 373371

Ty woe, to je fakt síla. A co vy o tom vlastně víte? Víte naprostý kulový. Tedy pokud pro vás informace z Hromu nejsou zárukou kvality. [chechtot][chechtot][chechtot]

373396

2.9.2019 11:46

Mírumilovní pravdomluvní finští andílci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 373361

Připomeňte si, co se před deseti lety odtajnilo z finského státního archivu!Dokládá to poprvé zveřejněné diplomatické memorandum z roku 1941. Podívejte se do našich novin z 9.8.2005:

HELSINKY - Finsko válku s tehdejším Sovětským svazem v zimě roku 1940 záměrně vyprovokovalo, protože mu hitlerovské Německo přislíbilo do budoucnosti územní zisky. Vyplývá to z odtajněného memoranda finského velvyslance v Německu Toiva Mikaela Kivimäkiho z konce června 1941. které zveřejnil finský ministr zahraničí Erkki Tuomioja. Kivimäki se sešel s Hermannem Göringem, jedním z nejvlivnějších nacistů. Göring radil Finsku, aby uzavřelo s Moskvou mír, a slíbil, ze později „dostane zpátky i s úroky všechno, co bude musel SSSR odstoupit“. Kivimäki ve své zprávě konkretizuje, že Göring mu slíbil, že „Finsko si bude moci samo podle libosti určit průběh své východní hranice". Konkrétně prý Göring nabízel hranicí daleko na východ od finských hranic před rokem 1940. Finsku měl připadnout celý poloostrov Kola, Část pobřeží Bílého moře, ruská Karélie a dokonce i Petrohrad, tehdejší Leningrad, protože „jinak bude Leningrad představovat pro Finsko trvalou hrozbu“. Finský historik Heikki Ylikangas hodnotí obsah dokumentu jako důkaz správnosti své teorie, podle níž Finsko ukončilo zimní válku Z let 1939-40 již s předpokladem,
že za ni bude později žádat rozsáhlé náhrady. Kromě toho byla i účast Finska ve válce z let 1941-44 v roli spojence hitlerovského Německa zaměřena nejen na opětné získáni území ztracených v zimní válce, ale na uskutečnění ideje rozsáhlého „Velkého Finska", uvádí Ylikangas.
Tento originální dokument finské diplomacie odporuje oficiální finské verzi dějin druhé světové války. Ještě v březnu tohoto roku (2005) vyvolala velké rozhořčení Moskvy finská prezidentka Tarja Halonenová. když v projevu ve Francouzském institutu pro mezinárodní vztahy v Paříži uvedla, že Finsko za druhé světové války „bez významné pomoci zvenčí" zabránilo tomu, aby ho obsadil SSSR. Tento mýtus je ve Finsku veřejně podporován zejména od roku 1991. kdy se rozpadl Sovětský svaz, a tím přestala platit i dřívější finsko-sovětská smlouva o přátelství. (ČTK, DVA)
K neustalemu heroizovani statecneho Finska, je treba taky dodat, ze Finsko se primo podilelo ze severu na blokade Leningradu,byt to mesto primo nebombardovalo jako Nemci. Finove jednali s Hitlerem o spolupraci a umoznili rozmisteni nemeckych jednotek. Pokud Rusko Finsko napadlo v 39. roce napadlo, zrejme se tak delo uz s optikou prichazejici valky, skoro jiste slo prave o naraznikove pasmo kolem Leningradu a s obsazenim Karelie se Rusove take nakonec spokojili, kdyby tehdy obsadili Finsko cele, nedoslo by pozdeji asi k blokade Leningradu a nezemrel by tam milion jejich lidi hladem.

373382

2.9.2019 16:38

RE: Mírumilovní pravdomluvní finští andílci

siky 181.?.?.?

Reakce na 373382

Jistě zajímavé informace, z velké části jistě pravdivé, ale nic to nemění na realitě, že Finsko bylo napadeno. Vlastně tím rusové vyvolali přesně to, čemu chtěli zabránit, jak se často stává.

373405

2.9.2019 0:37

RE: Zajímavý článek, ale...

Ezechiel Erteple 90.?.?.?

Reakce na 373331

K tomu honu na čarodějnice/generály. Popisuje k tomu něco málo W. Churchill a přitom je to relativně neznámá či zapadlá věc. Dle Churchilla někdy v roce 1936 (cca) udělal Hitler nabídku Benešovi, ať rozváže spojeneckou smlouvu s Francií. Za to Hitler nabízel podepsat s Československem uznání hranic (což byla stále otevřená věc). Beneš odmítl zradit spojence (jaký paradox s porovnáním dalšího jednání Francie). Němci pak argumentovali tím, ať Beneš nepočítá s tím, že by mu pomohlo SSSR/Stalin. Naznačovali, že tam brzo dojde k razantní změně ve vedení. Beneš a čs. rozvědka to vyhodnotili tak, že má dojít k pokusu o odstranění Stalina zřejmě ze strany vojenských kruhů nakloněných Německu. Předali info Stalinovi a ten začal konat. Od té doby se traduje veliká nevraživost Hitlera (a Goringa a Goebbelse) vůči Benešovi zatímco určitá vděčnost ze strany Stalina (SSSR bylo také první, kdo uznal Benešovu exilovou vládu v Londýně - Britové stále váhali).

Takže ten hon na generály mohl mít nějaký reálný důvod (předpokládaná zrada) nebo nemusel (mohla to být celé jen německá provokace). Ale takhle to líčí Churchill a u něj se nedá očekávat, že by stranil Stalinovi.

373363

2.9.2019 11:37

RE: Zajímavý článek, ale...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 373363

K výsledku toho honu na čarodějnice/generály:
Byl to bolestivý, ale velmi správný a předvídavý krok od generalisimusa. I díky tomu vyhrál válku, což mu liberály nikdy neodpustí.
Svině hitler se po útoku na CCCP strašně divil, kde je ta slibovaná 5. kolona, která mu měla pomoct. Ta už byla pod drnem.

373380

3.9.2019 6:43

RE: Zajímavý článek, ale...

siky 181.?.?.?

Reakce na 373363

Ale moment, nebylo to tak, že Stalin obdržel informace o 'zrádcích' přímo od němců, v době míru?

373415

1.9.2019 1:30

Pavel byl geniální skoro jako Goebbels. Začínali s jedním oslem a jaký brand vybudovali

Pátá Mojžíšova 7:24 37.?.?.?

Který debilizátor sepsal tu slátaninu, vážně se jmenuje Brand - Požár?
> moji prarodiče nevyletěli komínem spalovacích pecí, jak by se jinak za tichého přihlížení USA a Británie stalo...Protože: The truth will set you free. But first it will piss you off. Pravda tě osvobodí. Ale nejdřív tě pořádně nasere.
Co to je pravda? Žvatlání košer debilit? Tak to rovnou můžou filozofovat jako jeden košer myslitel;
„Pavel byl geniální skoro jako Goebbels. Začínali s jedním oslem a jaký brand vybudovali? Dva tisíce let funguje. Jako my s Goebbelsem. Když jsme Německo přebírali, bylo na dně. Do třiceti let jsme ho proměnili v ekonomicky nejvyspělejší zemi Evropy…O mně se taky říká, že jsem byl xxx. Nietzsche prohlásil: ‚Jen dva národy jsou předurčeny vést svět. Německý a xxxovský.‘ Navrhl, aby si bohaté xxx dcerky braly chudé, nicméně chrabré pruské důstojníky, čímž by přišel na zem nadčlověk‘… „Chápeš?!“ řval Hitler. „Tak bylo předpovězeno v tóře a mě si jen Prozřetelnost vyvolila, abych naplnil proroctví. Bůh staví i boří, praví se v talmudu. To ne já, to Bůh vraždil! Protože xxxi nejednali moudře a prozíravě! Porušili smlouvu, kterou s Ním měli…Nejvyšší slíbil, že ponechá jen hrstku a tu vrátí do xxxaele; což splnil… ‚Já však zatvrdím faraonovo srdce a učiním v egyptské zemi mnoho svých znamení a zázraků.(bible/tóra Ex 7,3)‘ Vzpomínáš, hrozilo, že xxxi v egyptském otroctví asimilují a zapomenou na Nejvyššího. A tak je chtěl Nejvyšší dovést do země zaslíbené. Jenže jim se nechtělo! Naučili se v tom zatuchlém otrockém chlívku vegetovat…Boží miláčci by splynuli s pronárody…Xxxi neměli porušovat smlouvu a nikdy by holxxaust nezažili… Prozřetelnost mě uklidnila…vždyť tuhle akci řídí Nejvyšší. Nejvyšší – to je to samé jako prozřetelnost. Znáš Ho. Má nekonečně mnoho jmen, ale žádné není to pravé.“

A když se od debilit vrátíme na zem, tak obě světové války i revoluci v Rusku spáchali SSvatí banksteři (viz Deschner, Moloch), debilizátore Brande - Požáre, ale to voni nechápou a nikdy nepochopí, že?

Talmudističtí banksteři chorobně slintají po růstu - moci a zdrojů! A nesnáší konkurenci!

Deschner, Moloch (v Čechách vydalo nakl. Epocha v roce 2005, str.162); „Důležitou, pokud ne přímo rozhodující úlohu při vstupu USA do války sehrála newyorská banka Kuhn, Loeb & Co., přesněji bankovní kolektiv pod vedením Jakoba H. Schiffa, bratří Paula M. Warburga a Felixe M. Warburga, který se mj. podílel také na evropských Rothschildových bankách, bankéřů Otto H. Kahna, Mortimera Schiffa, Jeroma H. Hanauera a jednoho člena Geggenheimovy rodiny, v jejímž čele stál „měděný král“… a další SSoudruzi Morgan, Schroeder, Dulles, Mendelson, Rockefeller...politika "otevřených dveří" (pro korporátní fašismus)...Automaticky kráceno

373334

2.9.2019 8:37

RE: Pavel byl geniální skoro jako Goebbels. Začínali s jedním oslem a jaký brand vybudovali

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Reakce na 373334

Že to byly velké bankovní domy které skrze své nástroje rozpoutaly obě světové války a vyzbrojily Wehrmacht,včetně nejmodernějších technologií, na příklad letecký průmysl,jsou fakta, která nikdo nevyvrátí. Proto se také Hitlerovi říkalo Rothschildův baron . Uvedu jeden z mnoha faktů:
Proces ze dne 20.10.1942, kdy Leo T.Crowley,vládou ustanovený správce nepřátelského majetku,zabavil na základě zákona o obchodování s nepřítelem veškerý majetek Newyorské banky UBC. To už byli Němci o Stalingradu. Bitva začala útokem 21.8.1942 až 2.2.1943

373369

1.9.2019 12:05

Skopčáci se nikdy nezmění

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a00:x:x:x:x:x

Němci stále považují Hitlera za svého Vůdce a nacismus v Německu je stále považován za velmi vážený. A necítí žádnou hanbu za svá zvěrstva.

373347

1.9.2019 14:04

Stalin udělal hodně chyb

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Ta největší byla, že když byl rozjetý, nepřeválcoval Německo tam a zpět. Mohlo mu být jasné (nebyl hloupý ) , že Amerika jako bašta chazarských zločinců, tedy odvěkých nepřátel Ruska, si z Německa po válce udělá svého trojského koně proti Rusku. V Němcích, kteří začali dvě světové války, ten pocit nadřazenosti stále je, ale dostali hlavně od Rusů pořádně na frak a ještě si to pamatují i jejich vnuci. Celá slavná EU je jen pokračováním plánu Barbarossa, zatím v mírových podmínkách.

373351

1.9.2019 14:45

Skvělý článek.

Prodost 2a00:x:x:x:x:x

Odmítám jej nekriticky hodnotit pro jeho v podstatě stručnost a i proto vlastně neúplnost. Úplnosti by bylo možno dosáhnou snad jenom knižně. Považuji pouze za důležité doporučit zájemcům prostudovat proč a jak se dostal Stalin k moci, zkrátka pochopit, že: a) tzv. VŘSR nebyla v žádném případě spontánní revolucí tzv. ruského proletariátu, nýbrž zpackaným "majdanem" za peníze z Wall street. b) 2. sv. válka byla proto vlastně plynulým pokračováním té první, neboť tou první nebylo dosaženo všech stanovených cílů. c) k té třetí v té podobě, v jaké bychom jí očekávali (SSSR poražen a rozparcelován nebyl) nedošlo pouze proto, že při existenci zbraní hromadného ničení by tohoto cíle dosaženo takovou válkou být nemohlo. Tzv. 3. sv. válka samozřejmě dávno probíhá, avšak zcela jinými prostředky.
A teď Molotov-Ribbentrop: Duchovním otcem tohoto paktu byl Christian Jurevič Rakovski, který jej navrhl Stalinovi, když důrazně upozorňuje na nutnost, aby vyjednávání vedl rodilý Rus. Důvod? "Přeci byste si nemyslel, že by pan Hitler nepoznal svého souvěrce!" Velice chválím autora článku za brilantní postřeh ve věci účelu tohoto paktu z hlediska zlepšení možností obrany SSSR protože, jak jsem přesvědčen Stalinovi a lidem okolo něho nikdo nemusel vysvětlovat, že k útoku dojde pakt, nepakt. Pakty, za takových okolností vznikají pouze k zmatení a překvapení toho naivnějšího účastníka. A účel paktu z hlediska SSSR je v článku právě brilantně vystižen.Konstatuji bravo a smekám.

373352

1.9.2019 16:02

Tak jsem to dočetl ...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

vcelku je to dobré a krátké shrnutí faktů, nemá smyslu se v tom šťourat (republikánská Francie byl sice legální, ale zločinný režim, Francův převrat sice nelegální, ale v mnohém spravedlivější; také Nečasova mise a p.). Zejména oceňuji věrný popis činů našeho souseda, Polska, plného katolíků = strážců pravdy, podobně strážců pravdy jako jsou čeští zrádní lidovci už od dob Šránka až do této chvíle, v komentářích je kritizována část týkající se Finska, kritika je z valné části neoprávněná, vynikající je zmínka o Švédsku. Jinak si myslím, že s pomocí Páně, není všem dnům konec, a Francie, Británie i USA dosud čekají na to, že jim teprve bude čten zdrcující historický účet. Zdá se mi, že jen jejich "migranti" jsou malou položkou tohoto účtu, je toho ale na spadnutí (na ně), daleko víc. Boží mlýny melou pomalu, ale nezadržitelně. Díky autorovi, že si s tím dal tak potřebnou práci.

373354

1.9.2019 18:31

dokončení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Psáno přes TOR nebo proxy. Zrušeno.

373358

2.9.2019 12:13

Docela rád čtu Brandovy články, ale...

Erwin 194.?.?.?

Vždy jsem fascinován a nevycházím z údivu, když čtu podobné články, čeho jsou lidé při výkladu historie schopni.
Jakých manipulací, lží, zkreslování a zatajování informací - a to jen a pouze z důvodu, že si něco přečetli a snaží se následně mermomocí historické události nemilosrdně ohnout tak, aby této vlastní představě odpovídaly (autor přečetl zřejmě nějaký článek o tom, jak Fr. a GB vlastně Hitlera podporovaly a jak byl SSSR nevinný a mírumilovný – článek nemohl napsat nikdo jiný, než nějaký Rus nebo Gorodetsky).
Člověk by si řekl, že je to nepochybně samotný sled historických událostí, který ony dějiny tvoří. Ovšem je to velký omyl.
Historie, coby jedna z důležitých mocenských pák, je plně v rukou politruků – prodejných děvek – tedy historiků. Předkládají, co je třeba nevzdělanému plebsu předložit a patřičně vše vysvětlit. A zamotat jim hlavinky.
Historie si pak žije vlastním životem, mnohdy na hony vzdálena tomu, jak to bylo ve skutečnosti.
Proto se spokojuji s obecnou kritikou pokusů o výklad tak širokého historického období na tak malém prostoru (hustota lží musí být zákonitě koncentrovanější).

373385

2.9.2019 12:50

RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...

JohnPowder 193.?.?.?

Reakce na 373385

Aha, takže vy máte vlastní výklad historie - nikým neovlivněný, a založený na dosud neznámých faktech - který nám samozřejmě neprozradíte...
A nebo jste jednou z těch prodejných děvek?

373388

2.9.2019 13:22

RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...

Erwin 194.?.?.?

Reakce na 373388

Bohužel mám, stejně jako většina lidí, ovlivněný výklad historie. Nepopírám. Alespoň historici, na rozdíl od nás, mají předpoklad znát a šířit historii se všemi důležitými detaily.
Neznámým faktem, jak píšete, je pro Branda odstoupení pohraničních okresů Německu, vyhlášené československou vládou Milana Hodžu dne 21.9. 1938 - celých 9 dní před konáním Mnichovské konference. Kdyby toto Brand věděl, nebude dělat závěry, které učinil u jednoho odstavce svého článku.

373392

3.9.2019 9:45

RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...

JohnPowder 193.?.?.?

Reakce na 373392

Ano, máte pravdu - to je opravdu docela významný "detail", který ovšem nemá až takový vliv na celkové vyznění článku, který jste ve svém komentáři odsoudil jako celek.
Zajímal by mě tedy váš pohled - jaké konkrétní kroky "demokratické" vlády "západu" podle vás činily (dejme tomu do jara 1940), aby zamezily militarizaci Německa, jeho územní expanzi a uskutečňování známého plánu "Drang nach Osten", se všemi jeho předpokládatelnými důsledky, a co tedy mělo SSSR, potažmo Stalina, přesvědčit, že ve skutečnosti skrytě nespolupracují s nacistickým Německem?

373420

4.9.2019 0:28

RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...

Erwin 194.?.?.?

Reakce na 373420

Na vaše otázky není vůbec jednoduchá odpověď. Myslím tím, že zcela jistě nedokážu tak průzračně a s takovou jistotou napsat něco podobného, jako autor článku. Proto jej kritizuji - s jakou bohorovnou odvahou či drzostí píše věty, aniž by si svá „zjištění“ ověřoval či šel hlouběji.
Osobně mám tu zkušenost, že čím více čtu o dějinách ww2, mám stále více a více otázek než odpovědí. Jak kdysi napsal Grygar : Čím větší je ostrov poznání, tím delší je pobřeží neznámého.
Nicméně pokusím se otázky rozebrat z více úhlů a být přitom co nejstručnější.
Načrtl jsem si odpovědi na otázky, které kladete, ale jsou toho 4 stránky textu. Tudy ne. Jinak. Pokusím se tedy alespoň, co mi nejvíce vadí na článku :
kapitola Historický exkurs – Bolševici po revoluci podepsali Brest-Litevský mír za podmínek, jakoby válku prohráli. Ztratili tak část území. To připadlo jiným zemím – Polákům, Lotyšům, Litevcům, Finům, Ukrajincům atd.. Stejně, jako bylo Rakousko-Uhersko trháno na kusy. Dnes si Rakousko nestěžuje.
Polsko-sovětskou „preventivní“ válku nezahájilo podle mých informací Polsko v roce 1920, jak píše autor, ale Sovětské Rusko v březnu 1919 právě napadením Polska (bývalých Ruských území). Tyto dvě informace se nijak nedoplňují, jdou proti sobě, jedna z nich není pravdivá. Já nevím která. Jen autorovi je vše jasné.
O polských táborech bych nejraději mlčel. Informací je zoufale málo a protiřečí si. Podle informací z jednoho zdroje řádila úplavice a tyfus. A údajně při péči o vlastní (ruské lazarety pro ruské vojáky) bylo více mrtvých než u těch, kteří byli zajati. Kde bere autor odvahu k počtu 20.000 a navíc píše o nelidských podmínkách. Závěr – může to tak být, ale nemusí - nelze dnes ověřit.
O jakémsi vraždění židů v nacistických táborech psát nic nebudu – zde je pod přísnými tresty přípustná pouze jedna pravda.
Jen bych doporučil přečíst si protokol z Wannsee. Nepochybuji ani vteřinu o tom, že se ve Wannsee projednávala likvidace židů, v protokolu však o tom není ani slovo. Autor zjevně nečetl.
Tolik zatím k první kapitole.

373438

4.9.2019 10:51

RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...

JohnPowder 193.?.?.?

Reakce na 373438

Děkuji za odpověď.
Jistě, o celé řadě věcí se dá diskutovat, a dnes už těžko najdeme spolehlivé zdroje, které by potvrdily tu či onu interpretaci. Osobně beru podobné články především jako "vyvažovací", kdy jde zejména o pohled "z druhé strany", oproti "oficiální propagandě", která v tomto případě bere za bernou minci především postoje Goebelse (a dalších představitelů III. říše), Chruščova (a jeho nohsledů a následovníků), a dalších, jejichž evidentním osobním zájmem bylo maximální pošpinění SSSR, či Stalinovy éry, aby tak účelově ospravedlnili/zdůvodnili/legitimizovali své vlastní postoje a jednání.
Konkrétně snad jen k tomu Polsku. Osobně se domnívám, že zabrání ukrajinských území (bývalých carských, s rusky mluvícím obyvatelstvem), po zániku tamního německého protektorátu, Polskem, rozhodně nebylo podloženo žádným legitimním nárokem, jednalo se jednoduše o zneužití situace, a de facto válečný akt.

373446

4.9.2019 20:30

RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 373446

Souhlasím s vámi. Nicméně zkusím jedno srovnání. Píšete, že zabrání carských území Polskem po ww1 nebylo žádným legitimním nárokem. Takových případů bylo více. Zabrali i části, které patřily R-U. Kdo však mohl protestovat. Zabrali i západní Prusko a Posen (dnešní Poznaňsko), Danzig (dnešní Gdaňsk) i část Slezska. Němcům. Lze i zde aplikovat vaši přiléhavou poznámku o legitimních nárocích?
Budu ještě drzejší - měli Češi legitimní nároky na zabrání (vojenského zabrání v roce 1918, na chlup stejně, jak to dělali i Poláci) německých sídelních oblastí?
Je to otázka do pranice. Jistě tušíte, jak dalece a v jakém rozsahu by se při nastolení takového tématu diskutovalo? Historické hranice Koruny české atd. atd. Mnoho vášní.
Tak mě kdysi napadlo, zdali by nebylo nejlépe po ww1, aby nově vznikající národní státy vznikaly pouze na územích jazykových. Sporná (smíšená) území by se řešila plebiscity či mezinárodní arbitráží. Možná by se předešlo mnoha krutým a brutálním národním konfliktům, generace stižené hlubokou nenávistí, silným pocitům nespravedlnosti a touhou po pomstě.
Večer ještě zkusím něco napsat k článku páně Branda.

373452

4.9.2019 21:41

RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 373446

Něco k odstavci Nacistické Německo – Versaillská smlouva dle některých historiků a meziválečných politiků nebyla smlouvou, ale diktát. Smlouva je od slova smluviti se. Po podepsání příměří 1918 měla následovat mírová smlouva. Ovšem návrh vypadal spíše jako pomsta Francie za prohranou válku roku 1871.
Německo se ovšem necítilo jako někdo, kdo prohrál válku. Příměří bylo podepsáno v době, kdy se stále bojovalo hluboko na území Francie. Zjednodušuji, jistě, ale bylo to tak. Německo mělo podepsat, že uznává zodpovědnost za rozpoutání války a za veškeré škody, způsobené válkou. Německá delegace tvrdila, že Německo bylo zavlečeno do války Francií a Ruskem. Odmítli podepsat. Spojenci obnovili blokádu, i potravinovou. Nevím, jestli jsou tyto údaje správné, dočetl jsem se, že v době blokády zemřelo 750 tis. – 1 mil. Němců na následky podvýživy a s tím spojeného strádání. Spojenci dali ultimátum, že pokud nepodepíší, bude následovat vojenské napadení.
Němci následně v červnu podepsali.
Za takových podmínek nemá podpis žádný právní podklad. Odpadají důvody pro dodržování takové „smlouvy“. Pokud otrok využije situace a prchne, nelze mu to vyčítat.
Obsazení Porýní, coby porušení podmínek Versaillské smlouvy, se v tomto světle jeví téměř jako úsměvné.
V dalším odstavci se několikrát po sobě uvádí, jak Německo zbrojí. Jistě, měli 60 mil. obyvatel a 100.000 vojáků. Pokud by někdo zaútočil (například Poláci, kdy Pilsudski 3x nabádal Francii ke společnému napadení Německa), neměli by šanci na obranu. Ještě v roce 1938 mělo Německo všehovšudy 36 divizí. S moderní výzbrojí, ale sakra málo na dobytí světa. Zajímavé je ovšem srovnání s ostatními státy, na základě procent HDP či prostými součty. Pan Brand se do toho ovšem nepouští, píše pouze o Německu a ostatní prý mlčí. Tím možná naznačuje, že asi nezbrojí. Kdo chce, čísla si najde. Nebudu unavovat.
Španělská občanská válka je taky zajímavé téma. Bývá nám nejčastěji předkládáno tak, jak popisuje autor. Mnoho autorů nezapomíná dodávat, že tzv. legitimní vláda byli komunisté, sociálové a anarchisté, kteří se střídali ve vedení země s pravicovými stranami. Španělsko mělo být bolševizováno, stejně jako Bavorsko, Maďarsko či Itálie. Vždy se ovšem našli takoví, kteří se postavili proti a vývoz bolševismu se nekonal, byl zardoušen včas. Ve Španělsku, když lidé zjistili, co jsou bolševici zač, začala občanská válka. Na stranu Franca se přidalo postupně 80% armády a byl konec i přes mohutnou podporu SSSR.
Ještě bych se chtěl zmínit o městě Guernica. Zjistil jsem informace, které byly pro mě dost překvapivé. Netušil jsem to a nevím, zda to tak skutečně bylo. Celé bombardování prý spočívalo v 9 náletech (tři letadla vzlétla 3x) na dopravní uzel poblíž Guerniky. Komunisté ovšem během bojů město zapálili a ...Automaticky kráceno

373456

5.9.2019 7:12

RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...

Erwin 194.?.?.?

Reakce na 373456

Komunisté ovšem během bojů město zapálili a letadla nedokázala přesně zaměřit cíle. Byla tak poškozena bombami psychiatrická klinika a jeden obytný dům. Dost odlišné od termínu vybombardování Guerniky.

373459

5.9.2019 11:26

RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...

Erwin 194.?.?.?

Reakce na 373446

Německo se rozšířilo východním směrem, jak píše Brand. Ten, kdo se na východě obává, musí zákonitě rozšířit své území na západ. To dá rozum – viz okupace části Polska, pobaltské státy a části Rumunska Sovětským Svazem.
K mnichovské dohodě jsem psal. Kdo zaznamenal odstoupení Sudet čs. vládou 21.9., si musí zákonitě položit otázku : k čemu vlastně byla tato konference, když Čechoslováci již postoupili pohraniční? Ne samozřejmě dobrovolně, tlak Francie a zvláště Británie byl enormní.
Ten, kdo by nechtěl číst celý text mnichovské dohody, nechť si přečte jen úvodní odstavec. Píše se v něm, že mocnosti se sešly, aby daly časový rámec tomu, co již bylo dohodnuto. O jakápak zradě v Mnichově se to neustále mluví?
Pan Brand se šel při psaní této kapitoly vyzvracet. Kdyby se ovšem alespoň trochu zajímal o dějiny, mohl to udržet. K žádné zradě skutečně nedošlo a to zanechání nepoškozené techniky, kterou Němci rekvírovali po 15.3.1939 a následně použili, nebyl moc dobrý strategický tah od čs. armády. Přitom je to poměrně jednoduché. Každý voják zničí svou pušku během několika vteřin. Ohnu lauf a závěr hodím do lesa. Do kanónu stačí nasypat kýbl štěrku, vložit náboj a vystřelit. I motor tanku lze zlikvidovat během pár minut, když jej například tůrujeme po vypuštění oleje. Stačí prý i cukr do benzínu.
Dlouho jsem si myslel, že okupace zbytku ČSR 15.3. byla provedena s úmyslem zmocnit se průmyslu, rozšířit životní prostor a z nenávisti ke všemu slovanskému. Někteří historikové zde doplňují, že Hitler měl obavy i z vojenského hlediska (čs. armáda měla skvělou a moderní techniku ve velkých počtech a jako spojenec Francie bylo bráno Hitlerem jako pt. vojenské nebezpečí). Čs armáda měla rozpracovány i plány útoků (stejně jako Němci – Fall Grünn) – směrem na Drážďany a Vídeň. Také píší, že když se ČSR rozpadla (všechny národnosti, i s územím, prchly z tohoto svazku, dokonce i Slováci tak milovali tento státní útvar, že při první příležitosti vyhlásili samostatnost), převzalo Německo zbytek Čech a Moravy do Říše coby původní rakouská území. Dokonce prý Hácha 14.3. v Berlíně sdělil Neurathovi, že přijíždí, aby odevzdal Čechy a Moravu pod ochranu Německa. Zřejmě se obával Polska, když shlédl mapy budoucího Velkopolska, které byly v Polsku tištěny s neuvěřitelnou drzostí. Jsou na nich zaznačena i typicky polská města – Praga, Brno, Pilzno atd.
Pakt Molotov-Ribbentrop – pan Brand píše, že jediným cílem GB a F je pomoci Německu v útoku na SSSR. K tomu mám poznámku a později připíšu i další argumenty : Hitler přistoupil k rozpracování prvních návrhů na možný konflikt se SSSR v červnu 1940 poté, co zjistil, že ho Stalin v Moskvě podpisem paktu R-M doběhl. Rozkaz k vypracování podrobného plánu invaze vydal v prosinci 1940 poté, co odjel z Berlína Molotov po předložení ...Automaticky kráceno

373466

5.9.2019 11:28

RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...

Erwin 194.?.?.?

Reakce na 373446

po předložení dost nehorázných sovětských požadavků. Jak mohly státy Francie a Velké Británie znát tyto plány léta dopředu? V roce 1938 či 1939 o nich nevěděl ani sám Hitler. Spojenci ovšem ano. Nechápu.
Pan Brand píše, kolik materiálu a surovin dali spojenci Hitlerovi. Možná mohl svůj článek malinko rozšířit o skromný odstaveček, kde by se zmínil, kolik miliónů tun obilí, bavlny, rudy, wolframu, niklu, ropy a dalších surovin dodával Hitlerovi Sovětský Svaz. Nepochybně proto, že se ho Stalin obával. Má to jasnou logiku. Tomu, koho se bojíme, dáme přece do ruky pistoli i kulomet. Do kapsy mu i granát podstrčíme a do holínky nožíček. Pan Brand je vedle jak ta knedle.
Těsně před podpisem paktu R-M jednaly delegace GB a F v Moskvě o společném postupu proti Německu. Stalin uslyšel jednu důležitou informaci a bylo vymalováno. Zástupci GB a F mu sdělili, že v případě napadení Polska vyhlásí Německu válku. To bylo to nejdůležitější. Ptali se, zda by byl Stalin ochoten prodat nějaké zbraně. Stalin řekl, že nejen zbraně, ale nabídl i vojenskou pomoc. Nemyslel to ovšem vážně. Musel by přes Polsko a Poláci nedovolili vstup na své území.
Jednání tedy zkrachovala. Za tři dny je spojencem Hitlera. To jsou veletoče, člověku se z toho točí hlava. Musí to mít ovšem nějaké vysvětlení. V tomto okamžiku je třeba mít na zřeteli, že SSSR chtěl rozdrtit Evropu, dle Stalinových slov „počkat, až se servou a pak vhodit na misku vah veškerou sílu Rudé armády.“
Věděl tedy, že GB a F bude bojovat. Nejlepší způsob, jak rozdmýchat válku, je podpořit Hitlera. Sdělit mu, že v případě napadení Polska zůstane neutrální nebo mu i pomůže. A tak se i stalo. To asi rozhodlo a evropský konflikt započal. Navíc tak docílil i důležité společné hranice s Německem pro přímý útok.
Láká mě představa, co by se asi stalo, kdyby Stalin sdělil po úspěšných rozhovorech s GB a F například v novinách, že ať se situace vyvrbí jakkoliv, v každém případě, aniž si to Polsko přeje, bude Polsko v případě napadení bránit tak, jakoby bránil vlastní území. Že se cítí napadením Polska ohrožen a vyšle do boje 10.000 tanků a příslušný počet vojska, letectva a dělostřelectva. Toto skutečně navrhl zástupcům Británie a Francie. Ale on přece nechtěl rozdrtit Německo (zatím), chtěl, aby se prozatím válčilo bez účasti Rudé armády.
Ještě poznámku, než se pokusím napsat něco k závěrečné části článku. Všichni prý chápali, že politikou Německa je Drang nach Osten a Hitler jasně v knize Mein Kampf označil východ za německý Lebensraum a bude dobyt pro Němce. Podle mého to ovšem takto nechápal v Evropě nikdo. Z jednoho prostého důvodu : v knize Mein Kampf totiž nic takového nestojí.

373467

5.9.2019 11:29

RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...

Erwin 194.?.?.?

Reakce na 373446

.... v knize Mein Kampf totiž nic takového nestojí.
Se sebezapřením jsem kdysi celou knihu přečetl. Je totiž neskutečně nezáživná. Hitler zde píše, že novým osídlením pro Němce je východ, ale má se to stát v řádech stovek let a to hospodářsky (píše doslova pluhem), společnými podniky, farmami, vznikem nejprve malých osídlení atd. Nikde nepíše o vojenském dobytí. Jak tedy mohli tehdejší politici jasně chápat, že cílem politiky Německa je útok na SSSR, jak píše Brand?
Nechci zde tvrdit, že toto vše, co píšu, je jediné a správné vysvětlení. Nicméně píše se o tom a je třeba to zahrnout do úvah.

373468

6.9.2019 10:47

RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...

Erwin 194.?.?.?

Reakce na 373446

Pan Brand dále píše, že SSSR chtěl, podpisem smlouvy R-M, především vysunout své hranice co nejvíce na západ, aby to měl Hitler, v případě útoku, do Moskvy co nejdál. To je ale nesmysl. Kdyby se SSSR takto nerozšiřoval na západ a ponechal východní část Polska neokupovanou a neobsadil pobaltské státy, měl by mezi sebou a Německem cizí státy, které by Německo muselo nejprve zdolat a mohl by se, v případě útoku, připravit. Navíc by pobaltské národy nevítaly Němce jako osvoboditele, ale bojovaly by o svou nezávislost, čímž by na nějaký čas Němce brzdily a zcela jistě by se nechovaly k SSSR nepřátelsky. Naopak.Dále píše, že GB a F neudělaly nic pro pomoc bojujícímu Polsku. Nepomohly sice přímo nějakým expedičním sborem do Polska, ale hned 4.9. podnikla GB první nálety na německé přístavy (Štětín, Cáchy, Wilhelmshaven atd.), čímž zahájila válečné operace. Rozpoutala se námořní válka, Francie nasazuje dle dohody s Polskem 40 divizí a 17 z nich proniká do Sárska. Útok je sice slabý a zastaví se na Siegfriedově linii, ale nelze přece napsat, že spojenci neudělali vůbec nic. Nic. Nula, žádná pomoc, jak píše. Do června 1941 Němci potopili Britům přes 2000 obchodních lodí a letecká válka drtila města. Desítky tisíc mrtvých. Tam, kde se střetly armády, se krutě válčilo (Řecko, Kréta, severní Afrika). Británie bojuje na život a na smrt. A pan Brand tvrdí, že se spojili a chtěli podpořit útok na SSSR.
Nelíbí se mi, jakým způsobem popisuje útok Rudé armády do zad bojujícího a statečně se bránícího Polska. Polsko mlelo z posledního, vrchní velitel polské armády Rydz-Šmigly hned tuším 5.9 prchl do Rumunska a pan Brand tento útok nazývá „pojistkou pro krajní nouzi“. Na mě osobně dost silné kafe.
Závěr – Brand zde opět píše o pomoci Británie Německu při útoku na SSSR. Asi netuší, že 13. června 1941, 9 dní před útokem, se schází v Londýně velvyslanec Majskij s ministrem zahraničí Edenem, který mu přislíbil a schvaluje veškerou pomoc, pokud SSSR odlehčí Anglii, která podle slov velvyslance v SSSR Crippse mele z posledního a bude nucena podepsat s Německem příměří. To odlehčení myslel útok SSSR na Německo, po kterém volaly všechny noviny v GB coby jediné možnosti záchrany Británie. Eden slib splnil a ještě před 22. červnem dostává SSSR od GB první konvoje s materiální pomocí. Pan Brand dále píše : Pakt Molotov Ribbentrop významně napomohl zastavit nacistickou agresi. Naopak. Vytvořil ideální podmínky pro Stalinovy záměry. Žádným jiným způsobem nemohl Stalin docílit toho, aby se v červnu 1941 neobjevily na společné Německo-Sovětské hranici ohromné formace Rudé armády, které se tak bez překážek měly, dle rozpracovaných plánů útoku, vrhnout na Evropu. Celý článek pana Branda je co do stavby logický, nicméně je, dle mého skromného názoru, velmi účelový a lživý. Podle mě to tak prostě nebylo.

373495

6.9.2019 16:25

RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...

Lovec idiotů 194.?.?.?

Reakce na 373495

Nechci se zastávat pana Branda, ale to co jste zde vyplodil vy, to je opravdu velmi povedená snůška nesmyslů. Zejména to o Polsku, Pobaltí a závěrečný útok Stalina na Evropu...

373498

2.9.2019 15:39

RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...

Lovec idiotů 194.?.?.?

Reakce na 373385

[chechtot][chechtot][chechtot][chechtot][chechtot]

Tohle mě fakt dostalo...

>Člověk by si řekl, že je to nepochybně samotný sled historických událostí, který ony dějiny tvoří.

A ty dějiny tedy potvrzují, že SSSR se chystal napadnout Evropu... No jistě... to všechno sedí... Zejména pokud tyhle bláboly šíří agenti CIA. Je to pořád stejné i dnes. Předpokládám, že Rusko se dnes také snaží napadnou Evropu. Minimálně to slyším ze všech stran od "myslitelů" typu Štětina, Janda, Dolejší, nebo Joch.

373398

2.9.2019 20:36

RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...

Erwin 194.?.?.?

Reakce na 373398

A ty dějiny tedy potvrzují, že SSSR se chystal napadnout Evropu... No jistě... to všechno sedí...
Čím více se zajímám o toto období historie, tím nabývám silnější pocit, že tomu tak skutečně bylo. Komunistická doktrína přece zněla, že vítězství komunismu musí být dosaženo na celém světě. Prohlašovali to sami komunisté nesčíslněkrát.
Spory byly pouze v metodě a způsobu. Trockij byl pro permanentní revoluci, Stalin byl však chytřejší a snažil se přesvědčit svět, že o světovou revoluci nestojí. (Tuto metodu mj. později před svou smrtí zastával i Lenin).
Několikrát ovšem sdělil svou metodu, kdy prohlásil, že je třeba vyvolat válku v Evropě a počkat, až se vysílí. Pak udeřit.
Během dvou pětiletek (tuším 1927-37) pak vybudoval vskutku mohutný průmysl s největšími továrnami na zbraně, jaké kdy byly na světě postaveny.
Počty vyrobených tanků, děl, letadel a munice v předválečném období, které několikanásobně převyšovaly počty vojenské techniky (kromě loďstva) celého zbytku světa, hovoří samy za sebe.
K tomu další spousta indícií, kroků, které SSSR prováděl v mezinárodní i domácí politice a toto vše, dle mého názoru, ukazuje stále k témuž – vyvolání světové revoluce.

Rusko je podle mě úplně něco jiného. Komunismus je pryč a z dnešního Ruska již Evropě nehrozí žádné nebezpečí. Putin měl během posledních let několik významných projevů a rozhovorů s novináři, kde jasně objasnil, o co dnešnímu Rusku jde. Pozornému čtenáři a tomu, kdo byl ochoten naslouchat, jistě neunikly důležité informace, jaká je politika a úmysly této země.

373408

2.9.2019 15:34

Ještě k tomu tažení na Moskvu...

Lovec idiotů 194.?.?.?

Myslím, že to není daleko od pravdy...
Když ti před Moskvou dojde pervitin

373397

3.9.2019 14:25

nick Lovec idiotu = na první pohled hlupák

MichalB 2a00:x:x:x:x:x

Když si pročítám "příspěvky" od nickname Lovec idiotů, nemohu si nevzpomenout, jak někdo v nějakém článku charakterizoval neomarxistické, multikulti sluníčkáře a jiné blby a jejich styl "diskuse":

- nic neznají, ničemu nerozumí, žádná fakta si nezjišťují a tak diskusi vyplňují svými vzteklými rádoby vtipnými výkřiky zamindrákované a psychicky labilní osoby

- prázdnost a zcela zřejmou stupiditu svých "myšlenek" pak maskují tisíci smajlíky a urážkami ostatních.

373426

3.9.2019 21:43

RE: nick Lovec idiotu = na první pohled

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 373426

Jak jste vyzkoumal, že je multikulti sluníčkářem?

373435

7.9.2019 13:18

RE: nick Lovec idiotu = na první pohled hlupák

Lovec idiotů 194.?.?.?

Reakce na 373426

Koukám, že mi nemůžete zapomenout, jak jsem fakty rozložil vaše spiklenecké teorie o střílečce na NZ. Jo, když jednou někdo sepíše takový elaborát zřejmých hloupostí, těžko pak může někdo brát vážně jeho další články. Tak se tedy omlouvám. Váš sluníčkář. [chechtot][chechtot][chechtot][chechtot]

373515

9.9.2019 23:20

Okupace Československa

Jarda z Brna 185.?.?.?

A tak se stalo že Británie a Francie, když zradila slovany, tak se jí to teď vrátilo a z pekla vylétly jako dým kobylky s ocasy jako štíři (musulmani) a trápí po celý svůj život (pět měsíců-život kobylky) lidi, kteří takto zradili. Teď tam ty Schwarznegery mají a užijte si jich vy bastardi!
Je libo ořez z evropanů? Plivnutí do papání? Kdo tam leze do těch kebabáren, požehnáno mu buď žrádla muslimského odporného, vytvořeného z bolestivé smrti zvířat.
Ne že by ti naši řezníci byli na jatkách nějak milostiví a šetrní. Buhehe.

373564

Příspěvků: 79

31.08. 14:34  Článek vypadá velmi dobře
31.08. 18:18  Příznaky skutečného tyrana?
01.09. 09:20 gippius  RE: Příznaky skutečného tyrana?
31.08. 18:47 Rudolf_K  RE: Článek vypadá velmi dobře
01.09. 08:48  RE: Článek vypadá velmi dobře
01.09. 08:50 vousy13  RE: Článek vypadá velmi dobře
31.08. 15:04 richa  dotaz
31.08. 16:48 DDRX  geopolitická hra
31.08. 18:26  Kdo četl Rezuna...
01.09. 04:51 DDRX  RE: Kdo četl Rezuna...
01.09. 11:51  Lžete. Neuvěřitelně lžete.
01.09. 18:11 DDRX  RE: Lžete. Neuvěřitelně lžete.
02.09. 10:52  Chytrému napověz, hloupého kopni a s tím nejhloupějším DDRX se raději nebav
02.09. 11:57 Erwin  RE: Chytrému napověz, hloupého kopni a s tím nejhloupějším DDRX se raději nebav
03.09. 10:00  RE: Chytrému napověz, hloupého kopni a s tím nejhloupějším DDRX se raději nebav
03.09. 15:55 Erwin  RE: Chytrému napověz, hloupého kopni a s tím nejhloupějším DDRX se raději nebav
01.09. 18:30  Určitě pohádky ovčí babičky skovaného vlka v rounu existují
31.08. 20:24 R.E.  RE: geopolitická hra
31.08. 16:59 Rudolf_K  Prekrucovani paktu je soucasti protiruske kampane
31.08. 17:59 R.E.  RE: Prekrucovani paktu je soucasti protiruske kampane
01.09. 05:50 Rudolf_K  RE: Prekrucovani paktu je soucasti protiruske kampane
31.08. 23:26 Ezechiel Erteple  RE: Prekrucovani paktu je soucasti protiruske kampane
01.09. 09:10 vousy13  RE: Prekrucovani paktu je soucasti protiruske kampane
01.09. 10:44  == RE: Prekrucovani paktu je soucasti protiruske kampane
01.09. 12:02  RE: == RE: Prekrucovani paktu je soucasti protiruske kampane
01.09. 15:44  === Poznej pravdu, a ona Tě osvobodí...
02.09. 11:25  RE: === Poznej pravdu, a ona Tě osvobodí...
02.09. 13:12  RE: === Poznej pravdu, a ona Tě osvobodí...
31.08. 23:34 Ezechiel Erteple  Dobře shrnuto
31.08. 23:46 siky  Zajímavý článek, ale...
01.09. 00:05 R.E.  RE: Zajímavý článek, ale...
01.09. 12:53 siky  RE: Zajímavý článek, ale...
01.09. 13:01 R.E.  RE: Zajímavý článek, ale...
02.09. 07:05 siky  RE: Zajímavý článek, ale...
02.09. 11:47 Erwin  RE: Zajímavý článek, ale...
01.09. 19:11 Lovec idiotů  RE: Zajímavý článek, ale...
02.09. 07:17 siky  RE: Zajímavý článek, ale...
02.09. 15:44 Lovec idiotů  RE: Zajímavý článek, ale...
01.09. 16:30 Rudolf_K  RE: Zajímavý článek, ale...
01.09. 20:23 R.E.  RE: Zajímavý článek, ale...
02.09. 07:26 siky  RE: Zajímavý článek, ale...
01.09. 09:16 vousy13  RE: Zajímavý článek, ale...
01.09. 11:55  RE: Zajímavý článek, ale...
02.09. 00:17 Ezechiel Erteple  RE: Zajímavý článek, ale...
02.09. 09:48 siky  RE: Zajímavý článek, ale...
02.09. 15:30 Lovec idiotů  RE: Zajímavý článek, ale...
02.09. 11:46  Mírumilovní pravdomluvní finští andílci
02.09. 16:38 siky  RE: Mírumilovní pravdomluvní finští andílci
02.09. 00:37 Ezechiel Erteple  RE: Zajímavý článek, ale...
02.09. 11:37  RE: Zajímavý článek, ale...
03.09. 06:43 siky  RE: Zajímavý článek, ale...
01.09. 01:30 Pátá Mojžíšova 7:24  Pavel byl geniální skoro jako Goebbels. Začínali s jedním oslem a jaký brand vybudovali
02.09. 08:37  RE: Pavel byl geniální skoro jako Goebbels. Začínali s jedním oslem a jaký brand vybudovali
01.09. 12:05  Skopčáci se nikdy nezmění
01.09. 14:04  Stalin udělal hodně chyb
01.09. 14:45 Prodost  Skvělý článek.
01.09. 16:02  Tak jsem to dočetl ...
01.09. 18:31  dokončení
02.09. 12:13 Erwin  Docela rád čtu Brandovy články, ale...
02.09. 12:50 JohnPowder  RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...
02.09. 13:22 Erwin  RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...
03.09. 09:45 JohnPowder  RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...
04.09. 00:28 Erwin  RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...
04.09. 10:51 JohnPowder  RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...
04.09. 20:30  RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...
04.09. 21:41  RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...
05.09. 07:12 Erwin  RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...
05.09. 11:26 Erwin  RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...
05.09. 11:28 Erwin  RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...
05.09. 11:29 Erwin  RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...
06.09. 10:47 Erwin  RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...
06.09. 16:25 Lovec idiotů  RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...
02.09. 15:39 Lovec idiotů  RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...
02.09. 20:36 Erwin  RE: Docela rád čtu Brandovy články, ale...
02.09. 15:34 Lovec idiotů  Ještě k tomu tažení na Moskvu...
03.09. 14:25 MichalB  nick Lovec idiotu = na první pohled hlupák
03.09. 21:43  RE: nick Lovec idiotu = na první pohled
07.09. 13:18 Lovec idiotů  RE: nick Lovec idiotu = na první pohled hlupák
09.09. 23:20 Jarda z Brna  Okupace Československa

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

53

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc leden přispělo 84 čtenářů částkou 18 584 korun, což je 53 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
12vZg7LszAecMsq3wRW4pNpoUAgGZB8aS5

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Slovenský lekár objednal pre svojich covidových pacientov Ivermectin. Colníci mu zásielku zabavili20.01.21 19:05 Neurčeno 1

Na Seznamu se rozmáhá cenzura jako rakovina20.01.21 08:06 Česká republika 5

Sbohem, Kalousku. A zavři za sebou z druhé strany19.01.21 19:17 Česká republika 7

Chcete, aby skončil Lockdown? 26. ledna máte reálnou možnost to změnit19.01.21 10:14 Česká republika 3

Helena Duke poté, co udala vlastní rodinu, žebrá o peníze18.01.21 14:28 USA 3

Satanisté a jejich poskoci mají Vánoce17.01.21 23:15 Česká republika 3

V Norsku po aplikace vakcíny zemřelo 23 lidí a Blatný by chtěl očkovat15.01.21 20:37 Norsko 3

Humorem proti totalitě15.01.21 18:55 Česká republika 1

Fanatismus a nesmiřitelnost – aneb stane se Helena Duke legendou?15.01.21 16:52 USA 1

V protestu před Kapitolem 6. ledna sehráli roli „agenti provokatéři“ – Interview s Michaelem Yonem14.01.21 11:38 USA 2

Luboš Xaver do Českého rozhlasu patří!13.01.21 22:50 Česká republika 1

Zemanovi už doopravdy hrabe, mrzí ho ukončení okupace Afghánistánu13.01.21 18:25 Česká republika 2

Obnovitelná energie mohla způsobit totální výpadek rozvodné sítě13.01.21 09:36 Rakousko 14

Smlouvy s výrobci vakcín jsou tajné, nemohou je vidět ani europoslanci12.01.21 19:03 Evropská unie 3

Probuďte se: Uzamčení jsou navržena tak, aby vydržela navždy12.01.21 16:01 Neurčeno 4

Současné prodlužování nouzového stavu je porušením mnoha zákonů12.01.21 11:46 Česká republika 0

Velký reset, krátký distopický film s čs titulky11.01.21 23:11 Neurčeno 0

Síť Parler přestala existovat11.01.21 19:03 USA 5

Policisté v Německu protestují proti povinnému očkování proti COVID-1911.01.21 16:39 Německo 4

Další krůček k otroctví11.01.21 11:42 Česká republika 3

Měnové kurzy

USD
21,55 Kč
Euro
26,10 Kč
Libra
29,44 Kč
Kanadský dolar
17,05 Kč
Australský dolar
16,69 Kč
Švýcarský frank
24,22 Kč
100 japonských jenů
20,81 Kč
Čínský juan
3,33 Kč
Polský zloty
5,76 Kč
100 maď. forintů
7,31 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
29,35 Kč
1 unce (31,1g) zlata
40 242,18 Kč
1 unce stříbra
553,76 Kč
Bitcoin
747 059,38 Kč

Poslední aktualizace: 20.1.2021 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 2 536