Diskuze k článku

Nakupovat základní potraviny je čím dál těžší

Příspěvků 43

13.3.2019 1:04

Jak to chodí u nás

Ji®ik 78.?.?.?

na vsi [mrknutí jedním okem] Přijede jednó za dva měsíce týpek od Jihlavy, brambory má svý, za 10Kč/Kg v 25 kilovým balení [mrknutí jedním okem] Pak má obyčejně ještě jabka a cibuli, ale to si vemu málokdy, cibuli možná, jabka mám svý...Co tím chci říct, jemu se vyplatí jet okruh asi 50Km a objíždět vesnice vlastním náklaďákem a za takový ceny, srovnejte se supermarketem [mrknutí jedním okem]

Mám vše kde uskladnit, takže i ty jabka vypadají po půlroce docela hezky, teda pro mě, pro mou milou už vypadají scvrkle a nehezky, ne jak ty naleštěný jak psí kulky z marketů, ale chuť nikde, nemluvě o tom že má zahrada co žiju přes35 let nepoznala chemii...Mě připoměla máti co nám dávala svačinu, jabka ze zahrady nám nachystala, ale sama si raději koupila v obchodě [chechtot]


Lidi jsou už úplně zblblý [cool]

370223

13.3.2019 16:44

RE: Jak to chodí u nás

Ji®ik 78.?.?.?

Reakce na 370223

Tak čerstvej příběch z babišova mlýna v našem okresním městě, mouka chlebová po 15Kg balení stojí 8,50Kč za kilo, takže kilovej kváskovej chleba vás na surovinách a energiích výjde ani ne na 15Kč [smích]

Mám doma ještě mlýnek na obilí a když pořídíte potravinářskou pšenici či žito a sami si namelete, výjde ještě levněji...

Souhlas že rozpíkaný pečivo v marketech je humus, člověk když už má šanci jít nakoupit mouku do mlýna, by měl aspoň upíct vlastní kváskovej chleba [mrknutí jedním okem]

Základní suroviny jsou, jen je hledat... [cool]

370249

13.3.2019 2:52

Hlavne, ze burza slape

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 108.?.?.?

USA jsou vice jak 100 let nejbohatsi zemi sveta, stav infrastruktury, vseobecna uroven vzdelani...., to je vizitka elit, ktere tuto zemi dlouhodobe vlastni, neni to hanba beznych americanu! Tusim 1905 v Chicagu privitalo TGM 150 000 cechu. Prvni president doporucoval za prvni republiky lidem, co meli schopnosti, talenty a napady, aby se jeli inspirovat do Ameriky a pouzili to pak v CSR a upravili domacim pomerum. Tezko by asi Masaryk uveril, ze jednou Amerika bude, tak hloupa, aby velky byznys vydelal predevsim na spekulacich a jednim z tech, kdo masivne odnesou nasledky za obchodni valku v zajmu elit budou farmari. Jsem vcelku levy na jazyky, ale rychleji se naucim perfektne cinsky nez prumerne hospodarit jako sedlak na farme, ale ani zlato se zrat neda!! Zatim teda neni problem s vajicky volne pustenych slepic, lokalni produkty farem a samozrejme banany z bananovych republik. Ale az nebudou lidi co umeji pestovat potraviny na poli, tak to jsme vsici v riti. Ono i stari rimani vedeli ...."chleb a hry"... A proc prvni v slovosledu je, jak radoby myslitele rikaji kus zvance?....
https://cz.sputniknews.com/byznys/201903119418218-...

370224

13.3.2019 10:08

USA - zaostalá země dobroduhů, trestanců a fanatiků

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

Reakce na 370224

Amerika byla vždy zemí dobrodruhů, bývalých trestanců a náboženských fanatiků. Nic víc. Po všech stránkách zaostalá za Evropou.
I ten hollywood desetiletí zaostával za evropskou produkcí, než evropské filmaře přeplatili zelenými papírky a ti zdrhli do améru pozvednout tamní brakovou produkci.

Tatíček Redlich tam Čechy posílal načichnout "židovinou", kapitalizmem.
Nic jiného mu ani nezbývalo, když měl za zadkem americkou bachařku a zednářku Garriguovou.
Tak je to dodnes, politici, úředníci, byznysmeni tam jezdí na školení jak efektivně rozkrádat a ruinovat vlastní zemi.

Amerika vždy zoufale zaostávala technologicky a dodnes zaostává i přes masivní vykrádání mozků celého světa a průmyslovou špionáž evropy.
Dodnes ani neumí vyrobit elegantní auto s kvalitním podvozkem, což uměli i Italové po válce, Němci už před válkou a Korejci už 30 let.

Protože v USA je vzorem personální politiky strejda McDonald který přišel na geniální nápad že vyháže kvalifikované kuchaře vařící kvalitní jídlo a najmul tu nejhorší spodinu za nejnižší mzdu a zjednodušil recepturu tak aby to zvládl i negramotný černoch.
A po 50 letech se diví že mají národ neschopných fritovačů hranolků, a americkému vysokoškolákovi to český průmyslovkář "ze zaostalé východní evropy" vědomostma i praktičností natře levou zadní.

"Zaostalé", po válce zbídačené Rusko vyslalo prvního člověka do vesmíru a dodnes jsou na špici co se raketové a vojenské techniky týče . A to proto, že Stalin moc dobře věděl (na rozdíl od amerických židovských průmyslníků) že na lidech se nesmí šetřit, ale naopak do nich investovat co nejvíc ohledně výchovy, znalostí a dovedností.

A z tohoto u nás zavedeného sovětského školství těžíme dodnes, přestože se různá ze zahraničí (pod)placená verbež na Ministerstvu školství snaží systém vzdělávání co nejvíc rozložit a paralyzovat až na americkou úroveň.

370232

13.3.2019 17:13

RE: USA - zaostalá země dobroduhů, trestanců a fanatiků

JB 185.?.?.?

Reakce na 370232

Off topic. Zrušeno.

370253

13.3.2019 5:19

Doporučení

Mika 46.?.?.?

S článkem souhlasím. Kvalita potravin se prudce snižuje a výběr těch tuzemských taky i když záruka, že jsou kvalitní bohužel tu též není.
Abych se přiznal tak v článku vyjmenované potraviny, nakupuji v Praze v Holešovicích v tržnici, i ty špinavé české brambory a hlavně domácí vejce !
Brambory kupuji zásadně nemyte - vydrží pak delší skladování. V obchodech a hyprmarketech prodávají brambory myte slabým roztokem sava ! Proto se rxchle kazí!
Nechápu proč pan Stwora nenakupuje ve vybraných prodejnách kde kvalita je vyšší nebo proč si nezajede rovnou do nejbližší tržnice. Já chodím do obchodů akorát tak pro pečivo ,jogurty a pribinaky.

370227

13.3.2019 6:47

nechápu pointu

ladaaa 213.?.?.?

pane Stworo, upřímně ...takové myšlenkové výlevy bych čekal od hipstera nebo 17-leté ekoložky, ale ne od ostříleného barda jako jste vy.
- Kdo vlastní Globus? Češi? asi ne, takže v něm budou prodávat to co zahraniční vlastníci chtějí prodat
- čeští (ale i třeba polští) dodavatelé jsou jejich přímá konkurence, nebudou si snižovat zisky pro něčí pěkné oči
- možná jste vypadl z procesu, ale podnikání je činnost za účelem zisku
- zkuste se zeptat českého zemědělce, co říká na konkurenční boj - dotované zemědělství ve Francii, apod
- NENAKUPUJTE v Globusu!! nikdo Vás nenutí tam nakupovat, a tím, že tam necháte byť jen 1 kč podporujete je tím
- vůbec nechápu, proč nebydlíte na vesnici, Praha Vás zaslepuje, na venkově je lokálních brambor nepřeberně - vlastní, sousedovy (třeba za uzený, který uděláte a pár štáfků mu dáte, nebo za med - to je vůbec kapitola - kde ten kupujete?? také v Globusu??)
- s vajíčky je to totéž - sousedka má slepice, já mám něco co sousedka za domácí krásná vajíčka od slepic ze zahrady ráda vymění

Neřeště kraviny a vypadněte z Prahy. Velkoměsta a civilizaci už stejně nezachráníte, můžete jen žít klidněji, když nebudete muset nakupovat v supermarketech a budete vědět, že jíte české.

Ps. s tím chlebem jste taky zcela mimo..rozpékané..jakože zcela čerstvé.. jsou docela sraky plné eček.. nechápu, že zrovna toto opěvujete.
Domácí chleba je úplně jiná liga.

NEbo je to v Praze pohodlnější vč. občasného brblání.. "jak nás cizáci krmí jejich jídlem a je to hrozný.."

pěkný den
ladaaa

370228

13.3.2019 15:41

RE: nechápu pointu

martin bares 2001:x:x:x:x:x

Reakce na 370228

laadoo: Zastávate filosofii prekariátu. O tom tady byl dobrý článek a možná ještě lepší diskuze. Najděte si to.

370248

14.3.2019 3:14

RE: máte recht, pečivo za socíku bylo alespoň z kvásku a chléb byl většinou chutný a kvalitní,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 370228

dnes jsou takové jen nejdražší druhy. Chutné křupavé rohlíky nevyrobíte ze zamraženého polotovaru a to vůbec nemluvím o tom, jaké paskvily se začaly po převratu péct bez kvásku.
Za socíku byla u tvrdšího chleba alibistická cedulka Chléb je prodejný 72 hodin, v supermarketu u Cohena doporučovali druhý den se drolící pecen zkonzumovat do 24 hodin ...
A kromě toho editor neví, že přehršel značí množství, které se vejde do dvou hrstí, tj. nevelké, ale takových je povícero.

370269

13.3.2019 7:57

Skvělý, až na poslední odstavec

petrosjan 85.?.?.?

Chlape, rozpékárny pečiva jsou další zločin. Jednak pro množství chemických látek nutných pro působivou vůni a konzistenci po rozpečení a za druhé, pro brutální energetickou náročnost výroby, zamražování, dopravy přes půl planety a následně uchovávání v mražácích řetězců, aby to potom předemnou demontstrativně rozpekli a prodali mi to jako manu nebeskou.

Rozmražené nežrat.

Snad Vám budiž omluvou věk, nevím, ale za socíku rohlíky voněly, neb byly prosté látkami, které obsluha pekařské linky u nás nazývá plničem. Pro Kaufland až 40 procent těsta. A chleba, jejda, jako kluk jsem jej kupoval každé odpoledne, když jsem šel ze školy půlku čerstvýho výražkovýho chleba. A než jsem ho donesl domů, okousal jsem po obvodu kůrku..

Pište dál barde, čte se to smutně, ale hezky.

370230

13.3.2019 9:35

desítky druhů rohlíků a chlebů, jeden lepší než druhý...

simonx 89.?.?.?

Doporučuji si přečíst etikety. Za prvé se jedná o pečivo ze zmrazeného polotovaru. A za druhé doporučuji prostudovat složení. NENAJDETE položku bez chemického konzervantu (nejčastěji sorban nebo kyselina sorbová). Tradiční pekařské suroviny jsou v totální minoritě. Majoritou je tvrdá potravinářská chemie. Ňam ňam...

370231

13.3.2019 10:31

někdo vám brání nakupovat jinde?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

Vlezete do chrámu nadnárodního korporátního fašizmu a divíte se že to tam funguje jak to funguje?

Kvalitní české potraviny za rozumnou cenu lze sehnat. Ale ne v pražském hitlermarketu. Třeba v lokální samoobsluze u nás mívají hrušky a jablka ze sadu co je hned na kraji města a nemyté brambory z vysočiny od malozemědělce.

Víte že se dá domluvit s biozemědělcem na celoročním pravidelném odběru zeleniny, mléka, vajec a sýrů, za cenu toho španělského a francouzského obarveného, pesticidy nadopovaného polystyrenu bez chuti a bez zápachu?
Bio vajíčka od domácích slepiček za 4-5 kč, kozí bio sýry za 3/4 těch nebio v obchodě a extra tučné bio mléko za 20 za litr.
A ještě si můžete zajet na výlet prohlédnout si tu jejich farmu. A když jim v sezóně pomůžete s prací tak dostanete extra slevy.

Taky do naší čtvrti přijíždí zemědělec s dodávkou 1-2x za měsíc a nabízí různou zeleninu k uskladnění, nebo sezónní.

Voják se stará, voják má!
Ani v kalitalizmu vám všechno nenaservírují až pod nos.
Hloupí češi slyší jen na slevy. Kdyby v hitlermarketu měli pytle hoven se 70% slevou tak budou ucpané příjezdové cesty.
Kdyby tu byla poptávka po kvalitě tak by i nabídka byla lepší.
Jediný způsob je hlasovat nohama a peněženkou. Korporace zvyklé vozit východním untermenschům potravní odpad za cenu kvalitního západního jídla se dobrovolně nezmění.

370233

13.3.2019 10:52

Pražáci, pamatujete na hospodu U srdcí?

Qwe 37.?.?.?

A na vynikající rohlíky z nějaké místní pekárny v Mostecké. Na paní, tuším Vaníčkovou (nebo jak se jmenovala) a její gulášovku v hrnku právě s tím rohlíkem.
Ony i tehdy byvaly dobre rohliky, ale spiš jak kde a jak kdy. A někdy byly i banketky, ktere jsrm hiz nevidel, ani nepamatuji.

370234

13.3.2019 11:19

potraviny v obchodech

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

-"české" výrobky-
Jsou zlodějsky předražené, 1/2 ceny platíte za značku, často od socialistických podniků co za symbolickou korunu v 90. zprivatizovali (ukradli) děti bolševických potentátů. Nehledě na příšernou kvalitu, často to vyrâbí ve 2 kvalitativních variantách. Na vývoz a pro domácí dobytek. (protože k "českému muklovi" mají stejný vztah jako jejich otcové a pletou si svůj podnik se zásobovacím centrem pro gulag).
Produkty Hamé by na západě nedávali ani jako žrádlo pro psy v útulku. Ty rozmixované kůže, šlachy, šourky a paznehty pak dochutí dusitany a glutamáty aby se to dalo vůbec pozřít.
Pak "české" burešovo vodňanské kuře kam vozí na práci zoufalce z rozvrácené Ukrajiny.
České cukrovinky komplet zkoupili Unilever a Nestlé. Na jižní moravě byl za socíku dokonce mandloňový sad abychom byli soběstační i ve výrobě marcipánu a cukrovinek. (ach ten zlý bolševík)
A tak bych mohl pokračovat dál a dál.

Lidl má často polské náhražky tradičních československých výrobků, za poloviční cenu, včetně slovenských sýrů, někdy bohužel i ve vyšší kvalitě než originál.
Originál olomoucké tvarůžky jsou v obchodech často nedozrálé s tvarohem uvnitř a nebo přezrálé akorát na střevní potíže, drahé bačovské sýry kdoví jak a kde skladované - salmonela v ceně.
Tolik k té české kvalitě.

-podestýlkové vajíčka-
Na obalu se nepíše jak často tu podestýlku mění a tak jsou často klecové chovy hygieničtější a vejce obsahují míň choroboplodných zárodků než z pokálené podestýlky
-co je ale zajímavé, v Lidlu měli jednu dobu podestýlkové z Německa a za cenu těch českých a polských, takže superkvalitní potraviny za nízkou cenu vyprodukovat lze, ale slovanským mužikům vozí drahý odpad

-pečivo-
O voňavých socialistických rohlících si můžem jen nechat zdát. Dnes máme gumový konzervanty nacpaný odpad nebo ještě horší rozpékané sajrajty za 4 kč.
Ale po kyselém socialistickém chlebu 80. let se mi nestýská. Ikdyž sehnat opravdu kvalitní chleba je mission imposible. Nedávno jsem v hospodě měl chleba jaký jsem nejedl 15 let, chutnější než koláč s úžasnou křupavou přiměřeně nahořklou kůrkou. Bohužel jsem se nezeptal odkud. Z Penamu a podobných bolševiky zprivatizovaných sítí rozhodně nebyl.
Tady se vyplatí koupit domácí pekárnu a dělat chleba podle své chuti a představ.

370237

13.3.2019 11:28

bude horšie....

libertarian 31.?.?.?

" a marně hledám smetanu do kávy. Dvakrát jsem prošel uličkami kolem mléčných výrobků, marně. Vím přesně, kde smetana byla ještě minulý týden. "

- sranda. PRESNE TOTO sa stalo mne, so smotanou do kávy. V inom obchode, aj v inom štáte. TOTO isté.

=====
"Štve mě, že ty české potraviny prostě nejsou. Kdyby byly třeba dražší, to by mi nevadilo, ale ony nejsou vůbec. "

- Ani slovenské potraviny NIE SÚ . Je to úplne logické . Pretože slováci nie sú OCHOTNÍ a asi ani SCHOPNÍ aktívne a efektívne podnikať. Všetci tí, ktorí sú ochotní ASPOŇ PRACOVAŤ, tak pracujú vo fabrike zo zahraničným majiteľom. Jedine zahraniční podnikatelia dokážu vytvoriť a riadiť firmu. Slováci dokážu iba makať ako poddaní. Alebo "pracovať" ako politici, alebo žiť zo soc. dávok.

370238

13.3.2019 13:31

RE: bude horšie....

R.E. 46.?.?.?

Reakce na 370238

Smetana do kávy??!! A už jste někdy četli její chemické složení??!! A zvlášť té instantní rozpustné dovážené z Reichu v práškovém provedení??!!
Ta svinstva plná tuků a kdovíčeho ještě jsou právě v kombinaci s kyselinou šťavelovou obsaženou v kávě hlavní příčinou těch zvápenatělých žlučníků, které se musí operovat a nakonec vyoperovat...A to platí i o těch sračkách z těch automatů...
Do kafe patří kromě trochy přírodního sladidla podle chuti jen jediné a to grappa!!!

Jinak, je pravda, že nákupy v těch velkovýkrmnách pro lidský dobytek, kde zahání nudu davy zblblých důchodců je utrpení a to právě z důvodů naprosto idiotských fint ke zvýšení prodeje, jako je neustálé šibování těmi haraburdy z místa na místo a toho pečiva až do nejzazšího rohu...Já když tam někam musím, tak je mi vždycky nakonec blbě z toho střídání teplot okolo mražáků a z té směsice smradů od drogistického zboží a všech těch potravinářských specialit...

370245

13.3.2019 17:55

RE: bude horšie....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 370238

Jo, smetanu hledám též vždycky všude. Ti zmetkouni ji dávají buď ke kafi, nebo k mlíku, či někdy úplně jinam, třebak rozinkám či k fazolím, ale vždycky tam, kam nejdu prvně a kde je to víc schované. Ještě horší je, že je to většinou jakýsi hnus, co je plný chemikálií a jen kafe obarví na bílo. Jinak ano, oni často věci mění, aby člověk musel hledat, a přitom si koupil i to, co nechce, ale na mě si nepřijdou. Mám z počítače tak natrénováno se nedívat okolo (blbé reklamy útočí), že fakt okem jinam nekouknu. Zmetci. Jen skenuju kosým pohledem a co není jasně ta smetana, to prostě jen tak švenknu a nepodívám se a basta. Vědomě. V tom jsem důsledná a dobrá a mám ze sebe radost. Fakt to nevidím! Můj muž mi nevěří, ale to jen proto, že nemá tu empatii chápat ženu. Říká mi: to ti tam nevadí to auto?Vypnu ti ty reklamy. A já: to je dobrý. Jaký auto? A on- tohle, ta reklama tady v tom pruhu. No a já se jen vesele zasměju a řeknu. To já nevidím, tam se nedívám, já koukám jen tady, co jsou písmenka toho článku, co právě čtu. Mají pech. A tak to dělám i v supermarketu. Jsou bez šance. Já jim dám, dacanům!!!

370254

13.3.2019 18:41

RE: bude horšie....

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 185.?.?.?

Reakce na 370254

>Říká mi:
>to ti tam nevadí to auto?Vypnu ti ty reklamy. A já: to je dobrý. Jaký auto?
>A on- tohle, ta reklama tady v tom pruhu. No a já se jen vesele zasměju a
>řeknu. To já nevidím, tam se nedívám, já koukám jen tady, co jsou
>písmenka toho článku, co právě čtu. Mají pech. A tak to dělám i v
>supermarketu. Jsou bez šance. Já jim dám, dacanům!!!

Ale to jste vůbec nepochopila, jak fungují reklamy. Vy si myslíte, že máte natrénovaný pohled a že to prostě nevidíte a nevnímáte, takže to neškodí. Ale to oni s tím samozřejmě počítají. Nikdo normální nevyhledává reklamy a nečte je vědomě a přesto reklamy fungují. Pracuje to na nižší úrovní vědomí. Podvědomě váš mozek ty reklamy zaregistroval. Vy to nevíte, ale jsou tam ve vaší hlavě. A fungují jako připomínka něčeho známého, vynoří se, když ten propagovaný výrobek vidíte. Nebo slyšíte jméno firmy. Malá zkouška: Co se vám vybaví při slově "alza"? Odpovězte bez přemýšlení. Hned. Budu hádat: Zelený mužíček?

370255

14.3.2019 9:31

RE: bude horšie....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 370255

Pane, vy mě neznáte. Ano, to co píšete samozřejmě vím, to se říká, studovala jsem to dokonce, i jak fungují nižší úrovně vědomí a ještě si pamatuju třeba na tzv. subliminální - podprahové nahrávky, kde se do člověka něco neslyšně pere, a on, i když to nevnímá, tak je tím ovlivněn. Býval to v devadesátkách hit třeba na zhubnutí (něco vám našeptávalo pod hranicí slyšitelnosti, že jste příjemně sytý a jídlo vás neláká) a byly i podezřelé firmy, že podobné pouští v obchodech, kde podněcují zákazníky takto skrytě, ale údajně účinně, aby kupovali to nebo ono zboží. Tohle bylo myslím už vyhodnoceno jako nelegální, ale prát do lidí cosi, co je ovlivní i proti jejich vůli je v reklamách bohužel opravdu naší zvrácenou společností povoleno.

Na hodně lidí to jistě funguje. Mně to ale vadí a snažím se tomu aktivně bránit. Přenesením koncentrace jinam. Není to jen u reklam. Už jste se třeba někdy "schválně" nedíval sousedovi přes plot do zahrady tak, že jste opravdu neviděl ani koutkem oka, co tam má, protože vás vychovali, že je to neslušné a vy jste se takto rozhodl, že to do svého světa brát nechcete?

Myslím, že jestli to dokážete, a opravdu jste nic neviděl a neslyšel, máte dobrou šanci. Naštěstí já se dokážu skutečně tak soustředit, že to, co nechci vidět a slyšet nevidím a neslyším a jsem v tom dobrá. Někdy už stačí rozhodnutí, že tohle se mě netýká. Ano, úplně vše se neodstíní. Ty útoky zelené hnusné příšery bez varování a nemožnosti se ubránit jsou zákeřné. Odjakživa tvrdím, že prát do někoho reklamu tímto stylem, kdy nemá úniku, by mělo být trestné. Nemáte vyhnutí, abyste se dozvěděl, že Alsa znamená nějaká hnusná uřvaná příšera. Vřeští to na vás, než stačíte video vypnout. OK. Ale co tedy prodávají? To už naštěstí nevím, to říkají asi až když už to je stopnuté... a já se schválně o to nezajímám, takže ano, zelená příšera, akorát nevím, k čemu dobrá. A tak to i zůstane.... Jasně, jsem divná, nehodím se do tohoto moderního světa, a to ve vícero ohledech, chápu. Taky tu nejsem extra ráda a nejlepším únikem je moci zmizet někam do přírody, ideálně na dlouhé týdny či měsíce, a nemusíte řešit, proč vám leze auto do počítače a co vy s tím. Neleze. Vy nelezete totiž do počítače. Řešíte spíš , jestli máte dost vody, kolik zásob jídla, než se objeví nějaký krámek, jestli se blíží bouře a kde je možné složit hlavu na noc. Prostě, to opravdu důležité. Loni mi to nevyšlo, tak hodně doufám, že letos to bude v pohodě a všechny reklamy a kreténi masírovací ať si aspoň na čtyři pět měsíců huknou. Vám jen to nejlepší.

370276

17.3.2019 20:51

RE: bude horšie....

babra 46.?.?.?

Reakce na 370238

Totéž Češi. Největší zločin komunizmu/real/socializmu nebyl v jídle, to bylo lepší, ani v bydlení, to bylo pro každého, ani v jiných hmatatelných věcech. Největší zločin toho systému který byl před 30 lety demontován byla naprostá demoralizace národa na úroveň jedné velké mateřské školky. Důvod proč tomu tak je ještě po 30 letech je daň za to, že byl ten převrat ,,sametový" respektive ,,něžný". Bohužel to asi nemělo jiné řešení protože komunisti byli rozlezlí jako mor všude, bylo jich miliony, a nemůžete postřílet 10-15% národa. Zavření do koncentráků by v té době asi taky neprošlo.

370361

13.3.2019 11:34

Kurník, šopa

brm 89.?.?.?

Když jsem byl švrček, na každé zahrádce bylo něco jedlého. Kvokalo to, kejhalo to, kvetlo to, plodilo to - a do krámu se chodilo akorát pro máslo, mlíko, cukr, mouku, kafe a sůl. Dokonce i to pečivo babča pekla, dokud byla živa (není to těžké, jenom jsme zlenivěli... kváskový chleba je složitější, ale rohlík zvládne ušoulat i orangutan).

Pokud se mi to nezdálo, bydlíte někde na vystrkově se zahrádkou, ne? Pročpak ještě nemáte kurník? Pět slepiček vám krásně pokryje domácí spotřebu - a postačí jim budník zvící větší ledničky a drátěná voliérka o ploše osobního auta střední třídy. A přitom je to v podstatě bezúdržbové; ráno je pustíte, večer je zavřete, jednou za čas koupíte na nejbližším statku za pětikilo pytel zrní. Skrmit můžete prakticky všechno, když to není plesnivé, shnilé nebo jedovaté. Když vám zkysne mlíko, naházíte do něj starý chleba, můžou se po tom utlouct. [velký smích]

Kamarád vymyslel fígl, sehnal někde dvě takové ty mělké plechové vany co mají v autoservisech na odkap provozních kapalin. Záchytná vana se tomu říká. Do nich nasel trávu, jednu vanu strčil slepicím do výběhu, druhou nechal tak. Když to mrchy vyžerou (ony jsou opravdu schopné zplanýrovat trávník až na hlušinu!), tak kamarád vany vymění a oseje zase tu spasenou (díky slepičincům to roste jak divé). K tomu jim sype čerstvou řezanku ze sekačky a o víkendech chodí za humna na kopřivy. Taková vajíčka jste neviděl.

370239

13.3.2019 11:38

traviči aneb potravinová genocida národa

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Putin ví moc dobře proč se snaží kvalitativné pozvednout domácí zemědělskou produkci. Protože z aflatoxiny a konzervanty přiotrávených, autistických ADHD dětí, nikdy nevytvoříte silný a prosperující národ.

Současné cukrovinky od mamutího korporátu jako např. Unilever, obsahují homeopatické množství kakaa a zcela běžně 50% cukru !!
Pod třicet to nejde nikdy.
V podstatě pásová výroba cukrovkářů, budoucích zákazníků farmaceutického byznysu.
Ve školní jídelně pak dostane těmito malými závisláčky požadované fastfoodové jídlo s extrémním glykemickým indexem a dílo skázy je dokonáno. (zlý komunista měl na výživu dětí přísné normy)

A jak se pak takové dítě má soustředit ve škole na učení, když je promořené plísněmi a kandidou jejichž toxiny zatěžejí všechny orgány včetně mozku. Pak dostane diagnózu ADHD a psychofarmaka které ho zatíží ještě víc.

Dnes k tomu musíme připočíst glyfosfátového "traviče studní" Babiše díky kterému jsou otrávené podzemní vody v celém státě. Zlaté dusičnany proti tomuhle. Glyfosfát nelze na rozdíl od nich z vody odstranit. A podle českých norem je vše v pořádku, když kojence napájíte tímto herbicidem. Kromě hormonů z antikoncepce samozřejmě.
Ať mi nikdo netvrdí že za celosvětovým rozšířením glyfosfátu není skrytá agenda.

370240

13.3.2019 12:28

brambory

tadus 93.?.?.?

koupil jsem stavební parcelu, navezl hlínu a hnůj a mám brambory a ne jen ty svoje. A je to fakt dobrota. [smích] říkají že jsem první v česku který dělá ze stavebního pozemku zemědělskou půdu. [smích]

370241

13.3.2019 12:56

Kvalita potravin

somename 89.?.?.?

Normální zemědělec hnojí ve dne, BIO zemědělec hnojí v noci [smích]

Vejce od slepic chovaných VENKU, na zelené trávě, ne v klecích s podestýlkou, mají prý asi 10x víc vitamínu D a stopových prvků ...

Jeden chovatel mi trvrdil, že když nechal "socialistického řezníka" udělat salámy tak, jak se dělali "za socialismu" (podle socialistické receptury), tak by je musel prodávat minimálně za 400 kč za kilo...

Němci k nám (údajně) dovážejí suroviny, ze kterých česká firma namýchá krmné směsky pro dobytek, a ten pak dodá zpátky do Německa, protože v Německu by to bylo nelegální (složení, suroviny, výroba)...

Paní co dělala v drůbežárně tvrdila, že to cpou antibiotikama a hormonama. Týden před porážkou to vysadí ... Kontrolou to projde, ale ona to prý v mase pozná. Když si drůbež koupila v práci pro sebe, tak to nechala ještě měsíc až dva běhat po dvoře...

Chcete-li zdravé děti, tak si potraviny raději pěstujte a chovejte sami.

A nechte Pražáky ať to na sobě testují.

A na stát serte, tak jako stát sere na vás !

Ta Hrabišova Idiot-kracie vídí jen "HDP" ...

370244

13.3.2019 14:41

potraviny

J.J. 46.?.?.?

Nevím jestli je "české" pečivo zrovna top
https://www.email.cz/download/k/PiwxQBAQkumpN62E4C...
a jiné produkty také nebudou to nejlepší
https://www.email.cz/web-office/199_w7pHjd2NHmt9yy...

370246

13.3.2019 16:59

Půda ladem.

Radek Rouzaf 88.?.?.?

Nepochopil jsem proč vám vadí, že EU vyplácí dotace za to, že nechám ležet půdu ladem a pouze ji několikrát do roku poseču. Toto opatřením rozhodně neškodní půdě ani českému zemědělci.Lepsi než půdu zbytečně vyčerpávat každoroční výsadbou řepky i se spousty chemikálií.

370252

13.3.2019 18:56

Akce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Před akcí cena čokolády 46 Kč. V akci cena té samé čokolády za 56 Kč. Po akci opět za 46 Kč....tak asi tak

370256

13.3.2019 19:01

Co Češi v listopadu 89 vlastně klíčema vycinkali ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Česká země je do mrtě vykradená cizími nadnárodními koncerny (zdejší rodinné stříbro dostaly za pár drobných a asi nějaké to všimné pro zdejší "elity" ), zdejšími mafiánskými "elitami" bez vkusu, morálky a svědomí, ale zato s nebetečným sebevědomím, zadlužená u chazarských zločinců ze Západu na věky. V podstatě jsme už jen další chazarská kolonie plná otroků z montoven, krámů a skladišť, z nichž mnozí své postavení ještě nepochopili. Zato si můžeme koupit nablýskané a předražené šmejdy s kurvítky a jepičí životností téměř z nekonečného výběru, mandarinky a banány plné pesticidů, brambory za dvacet, hafo otravin s jedy, hajzlpapír mnoha značek a cen (dokonce i navoněný ),hezky nasvícené hovězí z kafilérií, drůbeží s antibiotiky a steroidy,šunku, z níž voda kape jako z mokrého hadru a třetí den smrdí i hladovým psům, odletět kamkoliv (když na to máme nebo nám cizí banka půjčí ) atd. No neberte to. Tomu říkám pokrok. Nějaká smetana do kávy je jen třešnička na tomto nazdobeném, ale jedovatém dortu. Cinkání většinu slušných,poctivých a současně neuvěřitelně naivních Čechů prostě vrátilo do doby pobělohorské. Když byl Babiš pozván do CIA a Bílého domu, zdejší pátá kolona vlastizrádců štěstím masturbovala. Většina národa se ale musí připravit, že ze svých mizerných příjmů zaplatí předražené a zbytečné americké harampádí ( třeba vrtulníky ), že Temelín pro Němce dostaví zkrachovalý a drahý Westinghouse, že se zde bude brzy kolíkovat základna US Army proti Rusku, budou se vypínat nepohodlné weby, mediální sra.komety budou lhát a zamlčovat podstatné jako nikdy atd.

370257

13.3.2019 19:10

3 poznámky

Šoty 95.?.?.?

1. Mňa v "hyper"marketoch upútal ešte 1 úžasný marketingový ťah. Pri pokladni musí byť vždy rad, aby to vytváralo dojem veľkého záujmu spotrebiteľov. Ak je rad už veľmi dlhý, ozve sa z amplióna, že sa otvára ďalšia pokladňa.Chvíľu ľudia chaoticky pobehujú a potom nastane to biblické: prví sú poslední a poslední sú prví. Keby som mal možnosť kupovať inde, tak sa takto urážať nenechám.
2. S tými vajciami autorovi nerozumiem. Keď mu napíšu na obal, alebo vajce, že je to od slepice, ktorá celé dni prehrabáva výbeh a zobe iba šrot z biologicky pestovaných zrnín, už je spokojný? Infantilné.
3. A tomu názoru na chlieb a pečivo sa čudujem. Úprimne, nedá sa to ˇžrať". S nostalgiou spomínam na voňavý práskajúci chlebík a obyčajné a slané rožky, ktoré vážili toľko, na ako vyzerali. Nebolo to len nafúknuté cesto s hmotnosťou 40g. Keď taký rožok nechám v igelite, za 2 hodiny ho môžem stlačiť do malej guľôčky. A keď ho nechám na vzduchu, je vhodný akurát na strúhanku.

370258

15.3.2019 17:31

RE: 3 poznámky

Jarda z Brna 185.?.?.?

Reakce na 370258

Lidi jsou moc mlsní, to že máme v pečivu i chlupy, vlasy z čínských popravených mrtvol nevíte? Dobrou chuť, a valte do tuzexu- k vietnamcům dát si dlabanec, na přepáleným oleji.
Vařím si sám, peču si i chleba - pšenici si melu a mlíko z automatu, nepřevařený, - uvařené mléko rovná se rakovina. Někdy na zelným trhu seženu kozí mléko. Vejce - bílek ošetřit teplem a žloutek (enzymy) syrové, jinak si dáváte pěkně do těla. Takový knedlík s vejci a žloutek v něm syrový, to je dobrota! Takto mi to připravili v hospodě u skřípáku v Mor. Bránicích. Těch možností je víc, samozřejmě si dělám špenát z kopřiv a jím mladé lístky pampelišek, přikrytím na pár dnů vyblednou a nejsou hořké. Web je plný návodů jak na to. Na zimu si můžete nasbírat na čaj třezalku tečkovanou, v lese pak listy ostružiníku a když někde na zahrádce seženete listy černého rybízu, a kopřiv, to je vám lahodnej čaj, že ani cukr není třeba s citronem si uděláte dobře a zakyselení organismu nehrozí. Třezalka na noc je uspávadlo, supr. Ty obarvený čaje už nechlastám. Ještě vyřešit vodu, ten humus z trubek, to je neštěstí.

370310

13.3.2019 19:14

Zvířátko na konec

Perun Hromovládný 188.?.?.?

Ten konec článku asi není ironie, že?

Nicméně, pokud jde o můj názor, tak jsem od dob socialismu neokusil tak kvalitní pečivo, jaké bývalo tehdy.

370259

14.3.2019 5:52

RE: Zvířátko na konec

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2001:x:x:x:x:x

Reakce na 370259

Ty roz-pekárny z mražených polotovarů jsou svinstvo. Nebrat, nežrat.

370270

13.3.2019 19:51

Neznalost

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Pane pokud nic nevíte o chovu slepic ,tak prosím raději nic nepište.

370260

13.3.2019 23:08

RE: Neznalost

výjimečné porušení omerty 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 370260

o chovu slepic vím jen to, že když v bouřce vypadly v zd ventilátory tak ji 15000 volně ustájených v hale zesnulo na nedostatek kyslíku, pojistná událost , v poho,
jen nevím jestli to pro hdp bylo úředně plus či mínus , nebojte všechno to , co děláte si vyžerou vaši potomci 10x

370266

13.3.2019 22:04

Farmářské obchody

Anne 193.?.?.?

Řešení této situace je jednoduché, pane Stwora. Najeďte si na google a zjistěte si, zda v nějakém rozumném dosahu od Vašeho bydliště není nějaký farmářský obchod, nebo nějaký malý zemědělec neprodává tzv. Farmářské bedýnky. Mnohde to mají tak, že si online objednáte z nabídky a v určitý den Vám to dovezou buď domů nebo na prodejnu, kde si to vyzvednete. Kvalita a chuť nesrovnatelná s těmi napodobeninami jídla (protože až na výjimky to není jídlo) ze supermarketů, cena leckdy nižší. [smích][mrknutí jedním okem] Jo a jogurt se dá velice snadno vyrobit doma.

370262

13.3.2019 22:06

Podporujte poctivé české zemědělce

Trevor 90.?.?.?

Proč nenakupujete prvotřídní české potraviny, také bio nebo IPZ (integrovaná produkce zeleniny blízká ekologickému zemědělství), přes internet a bedýnku vám dovezou až domů, do Vaší kuchyňky? Rozvoz dodávkou je i šetrnější k životnímu prostředí, než když každý jednotlivec jezdí autem do Kauflandu.

Svět bedýnek, cena dopravy je 79 Kč, při objednávce nad 1200 Kč máte dopravu zdarma, s farmářskou bedýnkou vždy zdarma.
https://www.svetbedynek.cz/
Pan Miloš Kurka, Bio Zahrada Černíkovice
http://www.biozelenina-bedynky.cz/

Je to jen zvyk, jiná distribuce, jiný model zásobování obyvatelstva potravinami: za 1. republiky se chodilo do konzumu a k pekaři, za socialismu do sámošky a obchodního domu, v polistopadovém režimu do německých super a hypermarketů, kde prodávají ošizené potraviny třetí jakosti, vyrobené speciálně pro východní Evropu, jiné složení pro Západ a jiné pro Východ, plné pesticidů, separátů a kafilérie z Polska!

Kdo jiný by měl podporovat české zemědělce, kteří dělají zemědělství poctivě, podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, než alternativa Zvědavec atd.?

Poslankyně Kája Maříková (SPD): Takové množství chemie nás brzy zabije
"Výzkum Masarykovy univerzity v Brně přinesl alarmující výsledky ohledně množství pesticidů v půdě. Dle centra pro výzkum toxických látek v prostředí, které zkoumalo ornou půdu na 75 místech v ČR. Zaznamenali vysoké koncentrace pesticidů, 80% půd obsahuje minimálně jeden pesticid v nadlimitní koncentraci, v 36% půd se pak našlo 3 a více pesticidů v nadlimitní koncentraci. Alarmující pak je, že se v půdě vyskytují i více jak 10 let zakázané pesticidy (simazin a atrazin), který se do půdy s největší pravděpodobností, i přesto, že jsou zakázané dostávají s herbicidem Terbuthylazinu, který se používá na kukuřici.
O negativních účincích pesticidů na lidské zdraví a kvalitu půdy není pochyb. Limity pro pesticidy v půdě z roku 1994 byly zrušeny, a tak jich teď může být v půdě neomezené množství. Za jeden rok je v ČR nastříkáno skoro 5tisíc tun pesticidů. Současné systémy zemědělské produkce potravin, krmiv a biomasy jsou nerozlučně svázané s používáním herbicidů, fungicidů a insekticidů. S Roundupem, který obsahuje jedovatý glyfosát si zemědělci snižují náklady na sklizeň řepky a obilí, tím, že pole předtím postříkají Roundupem, aby porost vyrovnaně dozrál a uschl. Kontaminace podzemních vod, kam se pesticidy dostávají právě ze zemědělské půdy, byla zjištěna v nadlimitní koncentraci. Příčinou je, že půda přestává být živá a živočišná výroba ustupuje do pozadí, proto se do půdy nevrací přirozená hnojiva, vše se řeší chemicky."
https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Marikova-SPD-Takove-mnozstvi-chemie-nas-brzy-zabije-573353

370263

14.3.2019 7:33

RE: Podporujte poctivé české zemědělce

ping789 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 370263

Trevore, tohle se vi už minimalně 30 let, to jen venkovský goj tráví sebe a městské goje, neb mu to vyvolenec prvně poradil a posléze nařídil, s goji to máte těžké, jsou totiž úpně debilní .
100% z nich si "myslí" , že veškerá produkce různých průmyslů se ztratí do vesmíru.

370271

13.3.2019 22:17

editore, našel jsem reklamu na Zvědavce

r.m. 31.?.?.?

v trapné satiře: https://tv.idnes.cz/spolecnost/socky-cesko-dominik...
SOCKY: Jediný pravý internet je ten ruský
11. 3. 2019 14:32
V čase 1:41 sec se Zvědavec objevuje těsně před i po Aeronetu. Nejdřív proběhne blik se Sputnikem samozřejmě. Orel mouchy nelapá, ale tahle trapárna od Babischpressu by možná stála za zmínku. [bliji]

370264

14.3.2019 7:54

Prestehujte se na venkov, pane Stwora

Martinik 31.?.?.?

Budete mit vse co ted nemuzete sehnat...a levne.

370272

14.3.2019 9:34

lidi si jen stěžují na svou neschopnost a lenost, na které vydělávají supermarkety

Tomáš Jedno 139.?.?.?

Nechápu, proč je nutné vůbec chodit do debilního supermarketu. Je to jen lenost oběhnout si masnu, pekaře, zeleninu a jiné. Chcete být líní? Tak si nestěžujte! Až do těch supermarketů přestanou chodit i ti líní honiči levnosti a hunusu, tak se buď zlepší výběr nebo se zruší supermarkety. Obojí bude pozitivní!
Vážně myslíte, že je radost kupovat zmrzlé a následně rozpečené pečivo, co se za 5h hodí tak akorát na zatloukání hřebíků do rakve, ve které stejně skončíte díky zničené biofloře a střevům z přemrzlýho drožďovýho pečiva z igelitu? [bliji]
Nebuďte línej, udělejte si kváskový chleba, co vydrží v utěrce u týden...

370277

14.3.2019 10:29

ad vajíčka z klietkového chovu

pozorovateľ 109.?.?.?

Spôsob výroby sa dá ľahko zistiť z kódu vytlačeného priamo na vajci:
3 = klietkový chov
2 = halový/podstielkový chov
1 = chov s voľným výbehom (tiež relatívne veľká skupina sliepok, ale okrem haly majú k dispozícii aj priestor na čerstvom vzduchu, kde sa môžu prebehnúť)
0 = bio vajcia (zrejme spĺňajúce nejaké certifikáty ohľadom kvality krmiva)

Ja osobne odmietam kupovať klietkové vajcia ani nie tak z dôvodu nejakého prehnaného ekologického cítenia, ale že mi proste nechutia. Jednoznačne som vypozoroval, že klietkové vajcia majú výrazne horkastú pachuť, zatiaľ čo farmárske a bio vajcia majú sladkú chuť a sú výrazne sýtejšie. Evidentne sa stresové hormóny kliektových sliepok ukladajú aj do vajec, ktoré tak chutia horšie ako z normálnych chovov.

Čo sa týka zdrojov nákupov.

Je fakt, že v hypermarketoch je s tým problém. Plné regále klietkových vajec, popri tom možno jedna sorta halová a jedna sorta predraženého bio. V tomto ohľade človeku často nezostáva nič iné, než systematicky skúšať rôzne obchody a rôzne značky a snažiť sa zapamätať si, ktoré boli dobré a ktoré nie.

Ja mám pomerne dobré skúsenosti s nákupom vajíčok na farmárskych trhoch. Záleží síce na tom, na koho človek narazí (už som sa stretol na farmárskych trhoch aj s neskrývane klietkovými vajciami), ale občas človek narazí na fakt vynikajúci zdroj. Raz som takto kúpil XXL vajíčka predávané nejakou babičkou a boli to tie najlepšie, aké som kedy jedol. Boli tak veľké, že sa s nimi nedala zavrieť krabička. Kedykoľvek neskôr som sa snažil ich kúpiť, vždy už ich mala daná babička vypredané.

Osobne sa snažím nakupovať na farmárskych trhoch, kedykoľvek je to možné. Ale má to z pohľadu veľkomestského človeka kopu problémov - trhy sú často iba 1x do týždňa, trvajú len pol dňa, sú na opačnom konci mesta a dá sa tam zohnať iba niečo. A ešte si treba dávať pozor na podvodníkov, ktorí skúšajú na trhu predávať tovar nakúpený tesne predtým v nejakom hypermarkete.

370280

14.3.2019 20:07

E476

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Tak to vezmu lupu a vypátrám v BILLE jedinou malou čokoládu s kakaovým máslem bez odpadu E476..Jinak si pochutnávám na bílé brzdové kapalině,zvané mléko polotučné,či plnotučné,zázračné,které nezkysne ani po pulroce..Jediný rohlík,který není rok starý,zmrzlý a pak čerstvě chutně rozpečený je ODKOLEK..nežeru maso dvacet let...

370292

29.3.2019 21:19

Není to lehké ani na vesnici

Míša 82.?.?.?

Někteří se tu zmiňují, proč nakupuje pan Stwora v supermarketu, ať jde do zelinářství/masny/... podpoří místní zemědělce .. jde na vesnici. Já na vesnici bydlím, krátce, ale je to vesnička, jen nemáme domeček, ale byt v maličké bytovce, tedy není zahrádka, tu mám, ale 13 km daleko a teprve ji zakládám .. Sháním se po domácích vajíčkách, prakticky nejsou, kdo má dává po rodině, nakonec mi nosí domácí vajíčka sousedka od své kolegyně, 4 kč/ks .. pořád lepší než nic. Brambory v okolí? Došly. Vepřové? V okolí není, teda je, klasický prasečák hned za barákem, to si ale prakticky můžu koupit to samé v řeznictví. Máme tu ale farmu s hovězím, dokonce bio - docela jim věřím, jejich krávy se nám pasou pod okny a funí na nás když procházíme kolem pastviny. Jsou moc hezký, skoro je mi líto je jíst, ale ten vývar .. a mletý, luxusní. Ceny podobné cenám v krámu, odběr možný cca 2x měsíčně. Kuřecí? Neexistuje. Našla jsem jednu paní, kus odsud, co kuřata vykrmuje, vykuchaný 90 kč/kg, ale budou až v květnu. Zelenina? Sci-fi. Jen v supermarketu, nebo 2x tak dražší, oschlá a stejně kupovaná v supermarketu u vietnamců. Bedýnky dovážet přes celou republiku .. hmm, tady už pochybuju o ekologii i ekonomii. Vím o jednom krámečku, který je vyloženě na zeleninu, kdykoli můžu jdu tam, ale ani oni nemají moc široký sortiment, ale snaží se. Snad bude vlastní, pracuji na tom. Doma skáčeme přes předpěstovávané rostlinky. Protože se moc nedostanu do obchodu, tak si nechávám dovážet z tesca (v naší vísce obchod není a do nejbližších momentálně nedojdu - těhule, takže ani kolo není vhodné). Vajíčka aspoň dvojky - tedy z hal, se kupodivu sehnat dají a jsou česká, zelenina se ale prakticky koupit nedá. Tu kupuji spíš vyjímečně, když se dostanu do města. V tescu mají i české brambory, jsou teda hrozný, ale chlácholím se tím, že letos už budou vlastní. Zbytek když jde a je aspoň zkouším bio (tak úplný podvod to snad není, na ostatní zeleninu mají děti okamžitou alergickou reakci - asi na nějakou chemii, na tuhle ne), ale pro ni musím spíš třeba do kauflandu, v tescu bio nemají skoro vůbec, ale mají občas něco českého, globus je a byl na zeleninu úplně ztracenej, i v sezóně se tam nedalo sehnat skoro nic českého. Za to mají některý sortiment českých výrobků, který se nedá sehnat nikde jinde. A u nás i lokální výrobce, které mají jinak jen malé krámky. Fungují tu i trhy, ale je tam tak narváno, že se tam nedá hnout a úplně pestrý a prokazatelně místní a ekologický sortiment to taky mnohdy není.
Podtrženo a sečteno, pokud si dnes chce člověk sehnat něco trochu víc zdravějšího, ekologického, ... tak se sakra naběhá a nashání. Ale vidím, že se to každý rok zlepšuje. Každý, kdo se aspoň trochu snaží si v tom hnoji vyhrabat něco trochu zdravějšího, to podporuje i pro nás ostatní. Tak všem díky.

370673

Příspěvků: 43

13.03. 01:04 Ji®ik  Jak to chodí u nás
13.03. 16:44 Ji®ik  RE: Jak to chodí u nás
13.03. 02:52  Hlavne, ze burza slape
13.03. 10:08  USA - zaostalá země dobroduhů, trestanců a fanatiků
13.03. 17:13 JB  RE: USA - zaostalá země dobroduhů, trestanců a fanatiků
13.03. 05:19 Mika  Doporučení
13.03. 06:47 ladaaa  nechápu pointu
13.03. 15:41 martin bares  RE: nechápu pointu
14.03. 03:14  RE: máte recht, pečivo za socíku bylo alespoň z kvásku a chléb byl většinou chutný a kvalitní,
13.03. 07:57 petrosjan  Skvělý, až na poslední odstavec
13.03. 09:35 simonx  desítky druhů rohlíků a chlebů, jeden lepší než druhý...
13.03. 10:31  někdo vám brání nakupovat jinde?
13.03. 10:52 Qwe  Pražáci, pamatujete na hospodu U srdcí?
13.03. 11:19  potraviny v obchodech
13.03. 11:28 libertarian  bude horšie....
13.03. 13:31 R.E.  RE: bude horšie....
13.03. 17:55  RE: bude horšie....
13.03. 18:41 Vladimír Stwora  RE: bude horšie....
14.03. 09:31  RE: bude horšie....
17.03. 20:51 babra  RE: bude horšie....
13.03. 11:34 brm  Kurník, šopa
13.03. 11:38  traviči aneb potravinová genocida národa
13.03. 12:28 tadus  brambory
13.03. 12:56 somename  Kvalita potravin
13.03. 14:41 J.J.  potraviny
13.03. 16:59 Radek Rouzaf  Půda ladem.
13.03. 18:56  Akce
13.03. 19:01  Co Češi v listopadu 89 vlastně klíčema vycinkali ?
13.03. 19:10 Šoty  3 poznámky
15.03. 17:31 Jarda z Brna  RE: 3 poznámky
13.03. 19:14 Perun Hromovládný  Zvířátko na konec
14.03. 05:52  RE: Zvířátko na konec
13.03. 19:51  Neznalost
13.03. 23:08 výjimečné porušení omerty  RE: Neznalost
13.03. 22:04 Anne  Farmářské obchody
13.03. 22:06 Trevor  Podporujte poctivé české zemědělce
14.03. 07:33 ping789  RE: Podporujte poctivé české zemědělce
13.03. 22:17 r.m.  editore, našel jsem reklamu na Zvědavce
14.03. 07:54 Martinik  Prestehujte se na venkov, pane Stwora
14.03. 09:34 Tomáš Jedno  lidi si jen stěžují na svou neschopnost a lenost, na které vydělávají supermarkety
14.03. 10:29 pozorovateľ  ad vajíčka z klietkového chovu
14.03. 20:07  E476
29.03. 21:19 Míša  Není to lehké ani na vesnici

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

V Turkmenistánu zakázali covid-1903.06.20 00:08 Turkmenistan 1

Jak zastavit Nord Stream 2?03.06.20 00:00 Evropská unie 2

V Americe pokračuje rabování a násilnosti, média mají zlomyslnou radost01.06.20 11:14 USA 18

Twitter schoval?29.05.20 20:08 USA 8

Občané města Jeseníku proti 5G sítím28.05.20 17:13 Česká republika 12

Lidé (ovčané), co si vzali modrou pilulku27.05.20 18:00 Neurčeno 7

Veselý a Lipovská se stávají členy Rady ČT; kavárna plive krev27.05.20 17:04 Česká republika 2

Bill Gatesův plán, jak proočkovat svět27.05.20 16:05 Neurčeno 1

"Demonstrace" proti 5G sítím na Malostránském náměstí. Chjo27.05.20 11:39 Česká republika 11

Roman Prymula je ve střetu zájmu - šéfuje např. vakcinologické společnosti24.05.20 23:45 Česká republika 4

Už to začíná pronikat do mainstreamu: V Česku epidemie nebyla a není22.05.20 14:30 Česká republika 7

Po znepřátelení Ruska pracují čeští politikové na urážce a provokaci Číny19.05.20 22:49 Česká republika 9

Musk a jeho vesmírné smetí: svět mlčí19.05.20 17:40 Neurčeno 1

Na Ukrajině už pronajímají i dělohy žen. Hnus19.05.20 17:29 Ukrajina 2

Rok vězení za vyznačení hranice mezi Čechy a Moravou19.05.20 17:19 Česká republika 3

Další kulturní obohacení: U Ahmeda se našla hlava sedmnáctileté Švédky19.05.20 14:41 Švédsko 2

Dodržujete odstup?18.05.20 15:04 Česká republika 4

Covid-1984, tajemný Hamáčkův agent16.05.20 00:08 Česká republika 16

Plynovod Nord Stream 2 v Německu narazil. Nedostal výjimku z pravidel EU15.05.20 15:54 Evropská unie 3

Všichni majitelé mobilů budou/jsou centrálně sledováni15.05.20 10:15 Evropská unie 8

Měnové kurzy

USD
23,64 Kč
Euro
26,58 Kč
Libra
29,78 Kč
Kanadský dolar
17,52 Kč
Australský dolar
16,42 Kč
Švýcarský frank
24,59 Kč
100 japonských jenů
21,71 Kč
Čínský juan
3,32 Kč
Polský zloty
6,02 Kč
100 maď. forintů
7,71 Kč
Ukrajinská hřivna
0,88 Kč
100 rublů
34,49 Kč
1 unce (31,1g) zlata
40 185,64 Kč
1 unce stříbra
418,13 Kč
Bitcoin
225 591,00 Kč

Poslední aktualizace: 3.6.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 3 693