Diskuze k článku

Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II.

Příspěvků 14

4.1.2004 5:24

Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II.

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 213.?.?.?

Vážený Adame Nováku,
píšeš sice krásně , ale trochu bez zásadních informací.
Nezaměstnanost není jenom jedna.
Je jich více druhů a není možné směšovat všechny do jedné sumy.
Souhlasím, že nezaměstnaný na podpoře je drahý špás pro stát.
Někde jsem četl nějakou stať, tuším na BL, kde autor na ekonomickém rozboru dokazoval, že nezaměstnaný na podpoře je
dražší než " státně uměle zaměstnaný člověk".
Čísla byla jasná. "Zaměstnaný člověk" uměle za státní peníze
totiž také platí daně a další odvody a tím vlastně je méně
ze státní kasy placen,než když žije na podpoře.
Jinak přirozená nezaměstnost je asi do 3%. Větší je již
patologickým jevem ve společnosti.
Jenomže oni všichni zastánci " čistě tržních principů"
na jasná ekonomická čísla nechtějí slyšet.
Bez práce se člověk ocitne z mnoha příčin.
Jde třeba o místa kde byla nějaká těžba a jiná odvětví hospodářství. Je to regionální porucha na trhu práce.
Je na státu,aby se o takové regiony postaral.
U nás byly vyčleněny peníze na regiony kde k takovým jevům
došlo, ale za Klause byly " prožrány".
Abych byl korektní, "ekonomický ocas" Klaus potřeboval
líbivý a vyrovnaný státní rozpočet a proto peníze
na řešení nezaměstnanosti nacpal do státní kasy na spotřebu,
ačkoliv bylo zřejmé,že jednou budou potřeba až dojde k útlumům.
To je Mostecko,Ostrava a další kde je cca 20% lidí bez práce.
Lidí bez práce je cca 500 000 ,ale je zde cca 200 000 cizinců,
kteří zde ,ať již legálně nebo na černo pracují.
On je to problém.
Viděl jsem pod Londýnem celá městečka lidí bez práce,
kde žije již třetí generace.Dědeček byl bez práce, otec byl bez
práce a syn pokračuje v jejich šlépějích.
Lidé jsou zde na podporách a příležitostních výdělcích vážně už
třeba třetí generaci a skromně vegetují.
Moc správné to není, ale společnost má mít takovou sílu, aby
udržela nějaký sociální smír. Když těm lidem nic nedám,
půjdou si něco "opatřit", většinou ukrást!
To je náš problém i s Rómy.
Když je chytím, zavřu je do kriminálu a zase jako stát platím!
Kriminál je ale pro stát velice drahý hotel!!!
V celé Evropě má být bez práce cca 18 milionů lidí!
A to je opravdu příliš. U nás 500 000 , v Německu cca 4 500 000.
To jsou čísla obrovská.
Je zločinem, aby tzv. tržní ekonomové vykřikovali, že se každý
má postarat sám o sebe.
Nezaměstnanost je doopravdy znakem nemocné společnosti
/ ta nad cca 3% / a je v jejím zájmu přijmout nějakou nápravu.
Novák se zmiňuje o veřejně prospěšných pracích,ale ani to není
uplně nejlepší řešení.
Je s podivem, že se opět někteří ekonomové i na věhlasných
západních školách začínají opět poohlížet po jisté formě
plánování,které u nás bylo tak kategoricky odvrženo !
Celá ekonomika nejde naplánovat, takový "bordel" už jsme zažili
na vlastní kůži,ale dílčí forma plánu by prospěšná byla.
Možná, že jsme po roce 1989 vylili z vaničkou i to příslovečné
dítě.
Vrátit nic nejde, nikdo nic takového nechce,ale možná přirozenou cestou najdeme původní systémové řešení práce.

23737

4.1.2004 17:04

RE: Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II.

Jan Zelený 213.?.?.?

Reakce na 23737

Ehm, pěkně napsáno, ale nějaký nápad ?

23756

4.1.2004 21:18

RE: Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II.

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 23756

Pane Zelený,
nápadů je v této oblasti pomálu.Však se všichni snaží , včetně
vlád , zmírnit čísla nezaměstnanosti, ale výsledek je nevalný.
Je nutné asi změnit celý přístup k ekonomickému a politickému
systému a tam hledat nějaká řešení. To je debata na několik hodin a nevím zda je tento problém rychle řešitelný.

23775

4.1.2004 8:40

Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II.

nitram nitram (tečka) r (zavináč) email (tečka) cz 160.?.?.?

Kdysi, v 70tých a 80tých letech Hlas Ameriky vehementně propagoval Brzezinského teorii o vzájemné konvergenci, podle níž by Východ (Sovětský blok) měl přijmout demokratické principy Západu a Západ sociální standardy Východu. Dlužno říci, že jsem tomu velmi věřil.
Skutečnost je poněkud odlišná. Východ přijal bezbřehý individualismus, takžte zákon džungle je určující životní filosofií, a Západ, zvláště USA pozvolna přejímá metody totalitního policejního státu.
Pokud se nevrátíme ke společnosti solidarity, kde ovoce osvobozené práce bude rozdělováno mezi VŠECHNY občany, civilizace zanikne.
Nedávno jsem četl prognózu, že do deseti let by měla stoupnout výkonnost běžných počítačů 100.000x. Pak už nebude mít cenu prakticky žádná práce. Snad jen sekretářek, na sex. Ikdyž.....
Virtuální sex.....a počítače zřejmě nebudou žalovat pro sex harašení.

23742

4.1.2004 21:28

RE: Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Čás

Kaja karelius2 (zavináč) seznam (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 23742

Vazeny pane Nitram.
S tou prvni casti teorie konvergence mate pravdu. Podle ni se mely skutecne komunisticke zeme postupne zdemokratizovat.
Ale aby Zapad prijal socialni standarty Vychodu ? To spis zni jako vyhruzka. [smích]
Socialni programy vcetne zdravotnictvi a podobnych sluzeb byly v zapadnich zemich mnohem lepsi, nez cokoliv co mohli nabidnout komuniste.
Jste si jisty, ze jste poslouchal Hlas Ameriky a nikoliv Radio Tirana ?
Kaja

23778

5.1.2004 7:45

RE: Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Čás

nitram nitram (tečka) r (zavináč) email (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 23778

Milý pana Kaja,
děkuji Vám za zpochybnění mé příčetnosti. Skutečně jsem se domníval, že poslouchám nerušené stanice Hlas Ameriky, BBC a tuším že DEutsche Welle. Kromě nich i rušenou a většinou nechytatelnou Svobodnou Evropu. Že rovněž vysílala Tirana se dozvídám až nyní od Vás, škoda že jsem neměl čest tuto Vaši informaci obdržet před nějakými patnácti lety, kdy jste ji zřejmě monitoroval Vy.
K Vašemu prohlášení o sociálních standartech Východu. Věřte, žiji v této zemi již 57 let. Co se týká např. bezdomovců, jedná se o jev, který se zde vyskytuje opravdu až v poslední, tzv. posametové době. A je hanbou vyspělé civilizace, že tomuto jevu nechce zabránit.
Jinak velmi vnímám míru sociálního ohrožení sebe a své rodiny. Jsem čerstvý starodůchodce, důchod mi byl přiznán v rámci mimosoudní rehabilitace za verbální odpor proti sovětské okupaci, nebyl jsem tudíž nikdy komunista. Tento důchod však s bídou pokrývá náklady na bydlení, které se v případě králíkárny ve které bydlím (termín převzat od p. Havla) vzrostly za posledních 14 let dvacetinásobně. A to před tzv. "deregulacemi".
Co se týče současných tzv. "demokratických svobod", systém je nastaven tak, aby bránil vzniku nových stran s nezávisle myslícími lidmi. (Ze strany státu příkladně 5% klausule ve volbách, ze strany médií blokáda nepohodlných.) Ale to by bylo na delší rozbor, který by nutně přesáhl jen co do počtu stránek počet zde povolených znaků.
Přeji Vám hezký rok 2004

23802

5.1.2004 23:04

RE: Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Čás

Kaja karelius2 (zavináč) seznam (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 23802

Pane Nitram.
Reagoval jsem na vase tvrzeni o teorii konvergence a socialnich standartech vychodu. Ja jsem v te dobe poslouchal Hlas Ameriky pravidelne a takovy nesmysl jsem tam nikdy neslysel. Neznam take nikoho, kdo by vymenil socialni zabezpeceni zapadni Evropy za socialni zabezpeceni vychodu. Na tyhle veci jsou potreba penize a ty maji jen zeme s prosperujici ekonomikou. Nikoliv naopak.
Byt bezdomovcem bylo v dobe vlady komunistu zakazane a prizivnictvi byl trestny cin. Tito lide proto radeji nez ve vezeni skoncili jako mizerne placeni zamestnanci nejakeho narodniho podniku. V miste, kde nemuseli pracovat a mohli chlastat uz od rana.
Je me lito, ze nevystacite s duchodem. Moji rodice s nim vystaci a jeste se jim podarilo od doby zruseni vyjezdnich dolozek procestovat celou Evropu.
Vase stiznosti na parlamentni demokracii castecne chapu, ale po dobach komunisticke diktatury me soucasny system pripada skoro jako raj na zemi.
Preji vam a Ceske republice rychle dohoneni zemi zadni Evropy a mnoho stesti v roce 2004.
Kaja

23837

6.1.2004 8:23

RE: Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Čás

nitram nitram (tečka) r (zavináč) email (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 23837

Pane Kájo,
doporučuji vám prostudovat si něco o Brzezinského teorii vzájemné konvergence, tak jak byla hlásána na začátku osmdesátých let. Že šlo o trik, již nyní nepochybuji.
Na svou penzi si nestěžuji, vždy jsem se uživil. Jen jsem vám předložil fakta. Průměrná penze v Česku dle oficiálních statistik je 7.2OO Kč. Náklady na bydlení v paneláku, byt o 72m2 vzrostly za čtrnáct let této kvazidemokracie z 360 Kč v r. 90 na více než 7.000 Kč nyní. A to je ještě stále nájem regulovaný. Tato fakta našla své sociální vyjádření v prudkém nárůstu bezdomovců, kterých jen za první čtyři dny umrzlo osum. Opakuji za čtyři dny UMRZLO v zemi, která si chce říkat vyspělá OSUM LIDÍ. Aby se náhodou nemohli ohřát, zavřeli jim na noci nádraží. JÁ to považuji za zrůdné.
Můžete zavřít oči, můžete freneticky ječet o přátelích minulých pořádků, můžete cokoliv. Tak jako ječeli bolševičtí normalizátoři. Konci svého režimu stejně jekotem nezabránili.

23864

6.1.2004 21:09

RE: Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Čás

Kaja karelius2 (zavináč) seznam (tečka) cz 130.?.?.?

Reakce na 23864

Pane Nitram.
Uz potreti vas ujistuji, ze Brzezinski nikoho socialnimi vymozenostmi komunistickych zemi nestrasil. To by se musel zblaznit.
Jecet na nikoho rovnez nemam v planu. Na to jsou zde jini experti. [oči v sloup]
A vy se budete muset smirit s tim, ze se tak dobre jako se maji duchodci dejme tomu v Nemecku nikdy mit nebudete.
Zijete v zemi, kterou 40 let nekdo planovite nicil. A to se za 15 let spravit neda.
Kaja

23901

4.1.2004 21:06

Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II

Jan Jansky y2 (zavináč) seznam (tečka) cz 160.?.?.?

>Vmyslete se do role podnikatele. Představte si, že vlastní tisíc hektarů půdy a on oseje pouze 900 hektarů a sto hektarů nechá ladem a vůbec se o ně nestará.

Ano, podnikatel oseje vsech tisic hektaru. Moudry podnikatel oseje maximalne 500. Zbylych 500 (a nejlepe 2/3) necha pres rok ladem. Nenecha se strhnout honbou za ziskem k tomu, aby pudu vycerpal. Pri prechodu na intenzivni zemedelstvi (1000 hektaru) musi prijit take intenzivni hnojeni... pravda... spoustu prace najdou zamestnanci chemicek. Co je tedy lepsi?

>A já se ptám. Dnes není práce uměle vytvořená? Nemůže nahradit sekretářku špičkový počítač? Nemůže nahradit řidiče automat? Nemůže nahradit dalších x lidí stroj a de-facto jim z jejich činnosti vytvořit iluzi? Iluzi práce pro člověka?

A ja odpovidam: Ne tak docela. Nevim jak sekretarku, ale ridice automatem dnes nenahradite. Na katedre kybernetiky nasi malebne univerzity se problemem umele inteligence a rozpoznavani pomerne intenzivne zabyvaji a ridice zajiste jeste nemaji [smích]. Soucasne rozpoznavani objektu je stale v oblasti identifikace jednoduchych tvaru a objektu (typy aut, dopravni znacky), ale stale neschopne bezpecneho nasazeni do praxe. Myslim, ze to bude trvat jeste dlouho, nez budou ridit automaticke stroje (pokud ovsem nejak zcela nezmenite system dopravy).

23774

4.1.2004 21:33

Kapitalismus - přítel nebo nebo nepřítel člověka?

jan 67.?.?.?

>Lide jsou pro kapitalisty komoditou, ktera ma vice a vice negativni hodnotu. Na svete je jich nyni pres sest miliard. Naprosta vetsina zije v devastujici chudobe a je proste nepotrebna, protoze nemaji a ani nemohou mit zadnou funkci v postindustrialni spolecnosti. Co myslite, co s nimi oligarchove udelaji az zglobalizuji vsechno pod svou kontrolu ...?<

Budou je chovat jako domaci zviratka v terariu? Vsechny nebo jenom nektere vyvolene, vhodne na domaci mazlicky ci na sluzebnictvo? Je mozne, ze by je utopili jako kotata? Nejaky novy, selektivne pusobici virus ...

23779

5.1.2004 10:40

Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II.

T.J. Chroust chroust (zavináč) aol (tečka) com 64.?.?.?

Pane
nevim zda jste cetl "Kapital"
Mam pocit . ze jste chybel.
Nemyslite, ze nemel nic spolecneho s "Izmem"
Pokud ano pak Marx vyrustal v jinem prostredi.
Doporucuji navrat k historji a skutecnostem!
Preji dobre rano.
Chroust

23807

6.1.2004 12:39

Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II.

Libor Trojáček 158.?.?.?

Recept na vyřešení ekonomických problémů a tedy i nezaměstnanosti: návrat k protekcionistické ekonomii a zavržení současných oblíbených hloupých ekonomických teorií.
Návrat k takovým ekonomům jako Fridrich List, Henry Carey. Zapomeňte na všechny Smithe, Ricarda, Marshalla, Keynese, Friedmany a Hayeky. Jinak je z vaší ekonomikou ámen.

23870

8.1.2004 23:22

Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II.

Mike Dockal 64.?.?.?

Proboha, to je blabol. Zajimalo by mne odkud jste si vycucal to cislo 90% lidske prace se da nahradit stroji [smích]

24076

Příspěvků: 14

04.01. 05:24 Peleška Milan  Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II.
04.01. 17:04 Jan Zelený  RE: Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II.
04.01. 21:18 Peleška Milan  RE: Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II.
04.01. 08:40 nitram  Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II.
04.01. 21:28 Kaja  RE: Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Čás
05.01. 07:45 nitram  RE: Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Čás
05.01. 23:04 Kaja  RE: Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Čás
06.01. 08:23 nitram  RE: Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Čás
06.01. 21:09 Kaja  RE: Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Čás
04.01. 21:06 Jan Jansky  Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II
04.01. 21:33 jan  Kapitalismus - přítel nebo nebo nepřítel člověka?
05.01. 10:40 T.J. Chroust  Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II.
06.01. 12:39 Libor Trojáček  Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II.
08.01. 23:22 Mike Dockal  Stroj - přítel nebo nebo nepřítel člověka? Část II.

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

57

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 121 čtenářů částkou 20 084 korun, což je 57 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Vážení čtenáři,

stalo se už smutným pravidlem, že na konci měsíce musím uvřejňovat tenhle křiklavý rámeček s prosbou o pomoc. Do konce měsíce zbývají tři dny a my máme vybráno jen něco přes polovinu. Prosím uvažte, zda byste mohli přispět na provoz tohoto serveru. Děkuji.

Ve zkratce

Cross Club bude mít otevřeno i po 22. hodině25.09.20 14:25 Česká republika 7

Prymula: Chci méně prostoru v médiích pro kritiky svých opatření25.09.20 11:09 Česká republika 3

Média stupňují hysterii strachu, opět šíří poplašné zprávy24.09.20 22:34 Česká republika 1

Dezorientováni Němci chtějí více afrických kobylek. Demonstrují s nápisy "My máme místo"22.09.20 18:59 Německo 9

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 3

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 3

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 6

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 15

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 8

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Likvidace dopravy autem po Praze11.09.20 09:12 Česká republika 6

Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara09.09.20 12:14 USA 4

Vakcína proti Covid-19 firmy Astrazeneca se ukazuje jako riziková09.09.20 11:11 Rusko 3

Dr. Hariri - Nová data z CDC ukazují, že na COVID-19 zemřelo jen 6% z původních 160 tisíc08.09.20 23:41 USA 1

Měnové kurzy

USD
23,31 Kč
Euro
27,12 Kč
Libra
29,71 Kč
Kanadský dolar
17,41 Kč
Australský dolar
16,38 Kč
Švýcarský frank
25,09 Kč
100 japonských jenů
22,08 Kč
Čínský juan
3,42 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,46 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
29,83 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 391,53 Kč
1 unce stříbra
533,73 Kč
Bitcoin
250 607,41 Kč

Poslední aktualizace: 27.9.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 069