Diskuze k článku
Děsivá fakta o mizení bohatství naší střední třídy
Příspěvků 25
12.11.2014 2:07
Ako chceme budovať kapitalistickú spoločnosť bez motivácie, existujú vôbec hranice finančnej motivácie jedinca?
Nahovárame si, že motivácia teda bohatnutie je hybnou silou kapitalistickej spoločnosti, ale v článku zmieňovaný výsledok hovorí o niečom inom.
Dávnejšie som čítal vedecko-fantastickú poviedku „Kraby lezú po ostrove!“ Pointa bola v tom, že náš skvelý vynálezca skonštruoval kraba, ktorý bol schopný samoreprodukcie. Po ostrove boli rozmiestnené zásoby materiálu na výrobu nových krabov. Každý nový krab bol vyrobený s určitou odchýlkou a tým dochádzalo k modifikáciám.
Keď však došlo k spotrebovaniu všetkých zásob, začali sa tieto potvorky požierať navzájom.
Šikovná a pohyblivá séria krabov mala nevýhodu v slnečných batériách, takže po západe slnka si ich väčšie jedince s akumulátormi na najzápadnejšom cípe ostrova rozobrali.
Vedec bol dokonca svedkom toho, ako pomocníka obrovský krab v spánku zodvihol do výšky a odpálil mu elektrickým oblúkom kovové implantáty z čeľuste, aj s jeho biednym životom.
Vedec nakoniec skončil dehydratovaný s vlastnoručne vyrazenými zlatými zubmi na pláži, a keď si po neho prišiel záchranný tím, na otázku: „Čo majú robiť s tými zvláštnymi obrovskými zariadeniami, ktoré do seba na ostrove narážajú?“ odpovedal: „Nechajte to na ostrove! ... Ďalší nepodarený experiment!“
Koncentrácia finančných prostriedkov v rukách úzkej skupiny oligarchov, je nepodarený experiment kapitalistickej spoločnosti, ak sa nenájde mechanizmus obmedzenia takejto koncentrácie kapitálu, pokračujúcej stagnácii finančných obrov sa nevyhneme.
12.11.2014 2:43
RE: Ako chceme budovať kapitalistickú spoločnosť bez motivácie, existujú vôbec hranice finančnej motivácie jedinca?
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?
Reakce na 320841
Jo, Strugatští jsou klasika...
http://www.arvindguptatoys.com/arvindgupta/15r.pdf
12.11.2014 15:32
RE: Ako chceme budovať kapitalistickú spoločnosť bez motivácie, existujú vôbec hranice finančnej motivácie jedinca?
Reakce na 320842
Dněprov
12.11.2014 9:31
RE: Ako chceme budovať kapitalistickú spoločnosť bez motivácie, existujú vôbec hranice finančnej motivácie jedinca?
výjimečné porušení omerty 109.?.?.?
Reakce na 320841
A co je tedy hybnou silou kapitalistickej spoločnosti , když podle vás NIKOLI motivácia teda bohatnutie ?
12.11.2014 13:44
RE: Ako chceme budovať kapitalistickú spoločnosť bez motivácie, existujú vôbec hranice finančnej motivácie jedinca?
Reakce na 320865
Strach. Ze stráty práce a následné stráty všeho s koncem na ulici.
Proto je nutné aby bezdomovci viditelně existovali. Slouží jako bič. Za mrkev slouží reklamy.
12.11.2014 15:39
RE: Ako chceme budovať kapitalistickú spoločnosť bez motivácie, existujú vôbec hranice finančnej motivácie jedinca?
Reakce na 320892
Ano, do značné míry je to strach. To platí u 99% populace. Ale u těch nejbohatších pak prostý zvyk. Proč by něco měli nachávat ostatním, když si mohou vzít všecko, co mohou? Stejně je zvláštní, že ještě před pětadvaceti letu u nás, v tom strašlivém komunismu si těžko někdo mohl představit systém, kde když si člověk nic pro sebe neurve, tak jednoduše chcípne. A ještě se tomu bude říkat svoboda.
12.11.2014 18:16
RE: Ako chceme budovať kapitalistickú spoločnosť bez motivácie, existujú vôbec hranice finančnej motivácie jedinca?
Reakce na 320900
"No jo, ale v dnešním NIKOLI NESTRANNÉM "režimu", kdy vládnoucí ("třída" je korporacemi a korporace vládou (čímž se myslí, že prostě TI CO OVLÁDAJÍ STÁT SI ZÁROVEŇ DALI UTVOŘIT PRO SEBE JAKOUSI IMITACI EKONOMIKY - "STÁTNÍ EKONOMIKU" VE SKUTEČNOSTI JEJICH, PROTOŽE CO JE STÁTNÍ, NEPATŘÍ LIDU, ALE JIM - ani se nedá říct, že "soukromě", protože je to jejich hybrid "SOUKROMOSTÁTNÍ" ještě výhodnější v tom jak náklady "socializuje" a zisky umí nasměrovat k protékání tím "svým směrem".) - personální a zájmová JEDNOTA (fascikl - fašismus) více a více (se) svazující (a "nás" se snažící PO SVÉM "integrovat" tak jak se oni mezi sebou globalizují).
A oněch 2% (nikoli obligátních mediálně přetřásaných jedno procento) má 13% servisní elitu - to je ta "střední třída" (veskrze prostě poskoky, v drtivé většině sloužící přímo ve státní sféře nebo na ní napojených strukturách - prostě v takzvaném OVLÁDACÍM SEKTORU) a právě ta "zajišťuje" onu hlavní část "POPTÁVKOVÉ" STRANY (JEDNA Z "RUKOU TRHU". Zbylých 85% je odstředěno NA POZICI otroka - mnohdy zcela NEZASLOUŽENĚ, COŽ SI ZVLÁŠTĚ třicátníci a mladší teprve musí řádně uvědomit...Jak jsou okrádáni o vlastní budoucnost.
Svoboda bez majetku je naprosto prázdný termín
(abstrahuji zde od duchovní svobody a svobody mysli, jakožto konceptu rozvíjeného filozofickými a náboženskými naukami, například buddhismem). Ve chvíli, kdy pomyslíme na svobodu bez odkazu na majetek, zasejeme sémě nesmiřitelných konfliktů. /JAKO ŘÍCT ZVÍŘETI - UTÍKEJ, DÁVÁME TI SVOBODU - ALE NEMÁŠ KAM - NEMÁŠ TERITORIUM, NIC MIMO SEBE, NIC V ČEM BY JSI MOHLO JAK ŽÍT./
Ať se to duchovně založeným osobám líbí či ne, lidský život se odehrává v materiálním světě. Nelze si jej bez něj představit, člověk je do nejvyššího stupně svého bytí spojen s tou nejnižší hmotou. A mnoho lidí ani nic jiného nevidí."
Read more: http://dolezite.sk/Sen-o-spoutanem-Leviathanu-Ced6...
12.11.2014 21:42
RE: Ako chceme budovať kapitalistickú spoločnosť bez motivácie, existujú vôbec hranice finančnej motivácie jedinca?
výjimečné porušení omerty 109.?.?.?
Reakce na 320909
Mohu souhlasit s vaším textem. Ovšem vaši "předřečníci" , přestože se strachem jako motivací mohou mít pravdu, dělají dojem, že v socialismu to nebyl strach jako hlavní motivace, ale pravda a láska , což z nich činí věrozvěsty bludů. Neboť strach jest jednou z hlavních motivací lidí už asi několik milionů let.
12.11.2014 23:46
RE: Ako chceme budovať kapitalistickú spoločnosť bez motivácie, existujú vôbec hranice finančnej motivácie jedinca?
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?
Reakce na 320924
A když ho přestanou mít tak mají připravený válečný pluh na plevel. Že vylezou na oraniště a po sklizni jako tolikráát nekulturní co není zrovna jejich GMO, geneticky modifikovaný organismus zase zaorají. Hurá,... jen doufám že konečně je mají v mířidle a nedají se zblbnout jejich hrami s vychovávanými a že z toho jim ulejou. Viz., na svých ložiscích surovin na sibiři tamní dělníky necháme.
13.11.2014 15:16
RE: Ako chceme budovať kapitalistickú spoločnosť bez motivácie, existujú vôbec hranice finančnej motivácie jedinca?
Reakce na 320924
Pravda a láska žel nebyly ani tehdy, ani dnes významnými motivačními faktory. I za tzv. komunismu hrál strach významnou roli. Tehdá ale většinou stačilo dát si pozor na ústa a nebojovat se zřízením. Dnes pohroma může přijít odkudkoli a mnohdy i bez varování, není to ale většinou žádný trest, jen "opatření", co člověka pošle mimo společnost. Dnes pouze na ulici, ne do kriminálu. A to ze strany systému mnohem elegantněji a nenásilněji, přitom podobně drtivě. Stačí ztratit OP a mohou se hned dít věci...
13.11.2014 15:10
RE: Ako chceme budovať kapitalistickú spoločnosť bez motivácie, existujú vôbec hranice finančnej motivácie jedinca?
Reakce na 320909
Na tom je jistě kus pravdy!....i když mnozí význační spirituální vůdcové roli majetku pro svobodu jedince spíše zpochybňují - třeba Buddha, Mahavíra, či Kristus se k vlastnictví staví dost rezervovaně. Vybízejí spíše ke štědrosti.
16.11.2014 15:17
RE: Ako chceme budovať kapitalistickú spoločnosť bez motivácie, existujú vôbec hranice finančnej motivácie jedinca?
Reakce na 320909
Uplne suhlasim, slovenske aj ceske media su v týchto dnoch plne zvastov, ako sme ziskali pred 25 rokmi slobodu, len akosi zabudaju dodat, ze v dnesnej spolocnosti sa mozu citit slobodne len tí, ktori maju peniaze a maju co dat detom jest, o uspokojeni inych potrieb (vid. Maslow...a ini) sa im len sniva po zhliadnuti Geisenovcov a Million dolars homes....v televizi, pokial maju elektriku...Pomer slobodnych z pred 25 rokov 80-85:15-20 sa zmenil na 15 (ovladajucich majetok a media)5...zial vsade okolo vidno unavenych demotivovanych, bezmocných vystresovanch a ustrachovaných ludsi o svoju buducnost...psychiatrie su plne....a to este ani nie je v reci kriza a strasica vojna
16.11.2014 17:33
RE: Ako chceme budovať kapitalistickú spoločnosť bez motivácie, existujú vôbec hranice finančnej motivácie jedinca?
Reakce na 321109
Dnes netreba ľudí zatvárať za názory, stačí ich len vyhodiť z roboty. Vo väzení by ste ich museli živiť, takto sú úplne vylúčení zo spoločnosti.
12.11.2014 15:14
RE: Ako chceme budovať kapitalistickú spoločnosť bez motivácie, existujú vôbec hranice finančnej motivácie jedinca?
Reakce na 320865
Je to ako so spojitými nádobami, pokiaľ je v jednej nádobe sucho z druhej sa valí voda a roztáča veselo turbínu, keď sa hladiny vyrovnajú je po paráde.
Svet môžeme v súčasnosti globálne považovať za kapitalistický a teda nasýtený procesmi bohatnutia.
Niečo treba zmeniť, výmenou menších turbín za väčšie to asi nepôjde.
Jde o to, že určitá skupina lidí prakticky ovládá svět jen tím, že zcela legálně vytváří peníze z ničeho. To pokřivuje celý systém. Když se podaří toto odstranit, tak už žádné velké finanční krize nenastanou, lidé všeobecně budou více motivováni a střední třída bude opět sílit.
Podvod z peniazmi fungoval od dávnoveku, ten kto vládol vytváral automaticky nejaký platobný a menový systém, za vyrazené – neskôr vytlačené peniaze si kupoval všetko čo potreboval a predovšetkým moc, súdy a armádu.
USA sa pasovali za vládcu ľudstva a používajú svoju menu ako univerzálne platidlo, zárukou im má byť geniálna ústava, najdemokratickejšie zriadenie, najspravodlivejšie súdnictvo, najliberálnejšie väzenstvo a pravdaže najmocnejšia armáda sveta, ak nevidia protiváhu tak sa tohto systému len tak nevzdajú.
Skús zobrať rozmaznanému decku hračky - to ale bude kriku!
To vis ze to decko zacne kricet a bude ten krikloun rvat vo to vic kdyz k tomu vyfasuje taky nakou na prdel aby vedelo zac je toho loket. Ale nauci ho to , to teda jo !
Hlavni podvod byl odedavna mimo zlocinu lupicstvi a vrazd,ze se zlate a stribrne mince "pajcovali" jinym levnymi kovy a byly navic zmensovany tehdejsimi vladci..aby bylo na valky a hromadeni bohatstvi za tim ucelem.. Potom prisli bohaci jako pujcovatele na valky a na uchvaceni skutecne moci za kulisami, "neviditelnymi" zlocinci skrytymi v temnotach..Vladci se tak stali poslusnymi protoze zadluzenymi loutkami.. Systemy se cas od casu prejmenovaly, za ucelem veseni "buliku" na populaci.../Napr. feudalismus spatnej , demokracie moooc lepsi../a bombardovani se za stejnym ucelem taky zmenilo na humanitni bombardovani s cilem umoznit pravde a lasce dalsi a stale vetsi masakry...
Domnívám se, že v nadpisu je chybka. Řekla bych, že ten nárůst nečiní jen 5 milionů, nýbrž je o hezkých pár řádů výš.
Lhaní a švejkování jde psychopatům velice dobře. Díky poškozeným kognitivním funkcím nemají "zpětnou vazbu" a nemají tedy ani zábrany.
Stačí si přečíst dnešní:
ČTVRT STOLETÍ SVOBODY: Uzdravit lidská srdce bude trvat generace, říká Marek Benda
Link:
http://www.novinky.cz/domaci/353286-ctvrt-stoleti-svobody-uzdravit-lidska-srdce-bude-trvat-generace-rika-marek-benda.html
... a připomenout:
Marek Benda o titul JUDr. nepřijde, žádný totiž nemá
Link:
http://zpravy.idnes.cz/marek-benda-o-titul-judr-neprijde-zadny-totiz-nema-fsf-/domaci.aspx?c=A100603_091259_studium_lf
Jeden z tisíců duševních skoliotiků, který to dotáhl jen k nepovedené krádeži diplomu. Poskok mnohem nebezpečnějších gaunerů a grázlů, kteří vlastní parlamenty, justici, média ...
Za majetky ukradené miliónům lidí si "kupují" legislativu, celníky i s celnicí, státníky ...
... a přitom? Je jich jen hrstka.
Je mi líto tohoto chudáka, který nás stojí přes dvěstě tisíc měsíčně. On už se jeho táta lísal v roce 1990 u Havla při jeho odletu na zahraniční návštěvu s tím, že na něho zapoměl a nedal mu žádnou funkci. Tak vznikl "Ústav pro studium totalitních režimů", jemuž byl "spící" Benda ředitelem. Dokonce se předává cena "Václava Bendy". Jak absurdní.
Zajímavá věc, v Řecku i Římě vždy, když začal vládnout Tyran a stal se nepohodlným byl odstraněn - demokraticky nebo i hrubou silou. Smrt na Tyranovi není vraždou ...
Otázkou je pouze, kolik generací bude lidem trvat, než se těch několik málo set klíčových lidí (katů) infiltruje až na vrchol pyramidy a jak to naplánovat tak, aby to mohlo vůbec koordinovaně proběhnout.
První pravidlo Fight Clubu je?
Článek je buď totální hovadina anebo trošku sofistikovanější propagace NWO, možná obojí.
ad bod 1) Co je špatného na tom, že na soc. programy jde méně než příjmy top 1%? To tady opravdu chcete tři tuny soc. programů? To by v praxi časem vedlo k tomu, že zaměstnanci s průměrnou mzdou dostanou poloviční mzdu a z druhé půlky si zaplatí poukázky na jídlo které dostanou jako soc. dávky (minus zisk těch, co zajistí aby měli dávky správné složení dle zadání zezhora) Připomínám, že ve všech státech platí daně právě střední třída, nikoli ti bohatí.
ad 2) tady víceméně souhlas
ad 3) 85 lidí vlastní polovinu planety asi má někdo lepší zdroje informací než já...
ad 4) souhlas
ad 5) Kdyby top 1% lidí vlastnilo jen 10% bohatství tak je to vcelku ok (imo 5-10% je zdravé) reálně to procento bude ale trošku vyšší... bohužel
Návrh daně z finančních transakcí všemu dodává korunu. Žádným spekulacím by to nezabránilo (objem fin. transakcí je jen zlomek zobchodovaného objemu), trošku zdražilo naprosto veškeré zboží a hlavně Big brother by z toho měl orgasmus.
Žil jsem rok v New Yorku. Překvapila mě chudoba, jakou jsem tam viděl u obyčejných lidí. Např. plat běžného pracovníka tam byl zhruba 1500 dolarů měsíčně, nájem za byt v Queensu nebo Brooklynu 900 dolarů a víc. Bavil jsem se tam s velkým množstvím lidí, naprostou většinu z nich štvali bohatí a měli celkem levicové názory, zato však když jsem jim řekl o některých věcech ohledně sociální politiky, že to bylo v ČSSR běžné, tak všichni jako jeden muž reagovali ve stylu:"Brr, komunisti..." Přitom většině z těchto lidí, s kterými jsem mluvil, by se za socialismu žilo desetkrát lépe, než v té chudobě, ve které v NY přežívali, bez šance se z ní vymanit a strávit stáří jako žebráci. Staří lidé v NY jsou buď milionáři, nebo lidé na hranici bídy.
A všimol si niekto z vás trend zmenšovania sortimentu v obchodných centrách? Posledne mi to udrelo do očí u Hypernovy, ale potvrdilo sa to aj u Tesca, na regály ste kedysi nedosiahli, z jedného druhu výrobku bolo viac možností, dnes je to o "ber to alebo nechaj tak", regály sú preriedené a aj v nich zívajú prázdne miesta, nechcite nič konkrétne, iba čo vám do očí padne a aj to iba zopár kusov. Bieda sa ukazuje v plnej nahote aj na konzume.
Ako pozerám, nie je to len trend u nás: http://www.telegraph.co.uk/finance/11233635/Superm...