Diskuze k článku

Dnešní literatura a film mladé generace

Příspěvků 61

18.9.2014 1:39

bohužel

Mirra 37.?.?.?

devastující účinky této antivlny jsou již dost vidět. Pocity beznaděje a marnosti a neužitečnosti konání vedou nejen k sebepoškozování ale třeba i k fanatismu kdy se mladí lidé s podlomenou psychikou stávají snadnou kořistí fanatických kazatelů a ve finále jdou položit životy za záměry šílenců....
Proto se tolik rozšířily drogy - umožňují uniknout do jiných sfér. Pesimista by mohl namítnout že mladší generace jsou choulostivější a inklinují k tomu hlavně "slabší kusy". Na to lze namítnout že nejde o choulostivost ale zvýšenou senzitivitu a empatii. A také že se to netýká jen chudiny ale i bohatých a úspěšných kteří mají dost zdrojů na to aby dělali co je baví.
Ze světa vymizela zdravá soutěž a nahradily ji jen občasné vlny uměle vybičované nenávisti. Jediným zdrojem uznání se stalo bezúčelné hromadění peněz - a když se k nim doplácají tak většinou neví co s nimi. Něco jako konec dosavadních dějin kdy je lidstvo na zcestí - buď se vzpamatuje a dostane se ke hvězdám nebo padne zpět do barbarství....

317620

18.9.2014 3:04

Za komunismu u nás všechno špatně!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Jenom,že se stáli na československé filmy v USA fronty!! Umělecky nejplodnější období bylo 1963 - 1969, za zlých komunistů! [velký smích] [velký smích] [velký smích]

317622

18.9.2014 9:04

RE: Za komunismu u nás všechno špatně!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 317622

no, ale ty sedesaty leta byly jiny vsude, zrejme jakejsi narust svobodny kultury, pak prisla normalizace, ne jen u nas ale i jinde, i v usa

317637

19.9.2014 16:54

RE: Za komunismu u nás všechno špatně!

Pavel1968 89.?.?.?

Reakce na 317622

Máte pravdu, ale češtině dáváte pěkně na prdel.

317729

18.9.2014 4:18

Jsou to ......

.lak 77.?.?.?

Tak slyšel jsem úvahu či úryvek že lidé si nevědomky budují představy komunismu pro sebe či až feudalismus ale dvora osobně a tedy egoismus a odtrženost od celku nabývá patrně obludný rozměr a parcelování životů do odborností bez společných jmenovatelů skupin je o robinzonech na svých ostrovech a stejně bezútěšné i s možnými deformacemi nevciťování se a neprožívání starostí s okolím což může přiznávám být i obraná reakce na množtví lidí postiženými dříve nevídanými jevy nezaměstnanosti, exekucí, fašizace kolektivními tyraniemi korporátníků které jsou schopné zcela pohltit životy zaměstnanců a nedat jim prostor na jinou činnost mimo zaměstnání neboť duch adorací zaměstnavatele hujery to vyžaduje. A obecně nám zatápí i nakládají a berou za samozřejmost 100% výkony jež analogicky třeba s konstrukční rychlostí auta na 200 jsou takřka stejně nesmyslné a je to vidět že ze zápřahu kočárů odpadává stále více zdechlin z panských jízd, bohužel. Na tyto situace rodiny ani starší generace nemají mustr neboť žili v jiném a nedrancovacím prostředí přes pravdoláskařské vysmrkávky pravd jak trpěli když je jako pátou kolonu prokrmovali přesně za účelem užitečných idiotů s pomocí kterých budou tady sklízet úrody bez náhrad. Možná je to tvrdé zhodnocení ale těch trpících jsou kvanta a kolikrát více jak zavření za trestné činy přitom žádné zločiny nespáchali, ani nemravnosti tedy a možná děsí nuzotou a záchvěvy svědomí pokud někteří nenažraní ještě omylem a v soutěži "nejslabší máte padáka" mají. Kdy to spíš ovšem probíhá jak se v správném korupčním prostředí plutokracie sluší a patří na kriminálních platformách rvaček o cokoliv s kádrováním jakýmkoliv na což jsou mnozí i z další generací profíky z akcí vlasatci nedostižně zaučeni. [překvapení] [chechtot] [cool]

317623

18.9.2014 4:33

K zamyšlení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

http://www.youtube.com/watch?v=F3t0d6o9_L0

317624

18.9.2014 5:23

Ted tu mame ,co jsme chteli,do rachoty z vesela....

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Je to tak,kdyz tak zvana politicko inteligentni vrstva obyvatel,jez si urcuji,ze ,oni vedou stat,tak,to vramci kolaboratsvi a mamonarstvi dovedli tam,kde jsme dnes a nesmime jim to kritisovat,to je proti statni,rasisticke,antisemiticke a tak dale,pristi generace nam podekuji,pokud,nas nase ohleduplnost a jine ,zcela neznici.Od sameho pocatku komunikace,slo v celku prevzeti moci nad hloupimi,linymi goyimy.Carihradsky rabin,poradil spanelskym zidum,"Vyrazte krestanum obchod z rukou a budete pany sveta,ale,tohle se tyka take zpravodajstvi,kontrole zprav,prikladem byl Roshchild ,kdyz dostal driv zpravu,jak dopadla bitva u "Waterloo",vydelal za den miliony.Historie rika ,jak Reuter Telegraf spolecnost se dostala do poredi ke kontrole spolecnosti krestanu,kterym, dopredu nikdy nic nedoslo.Zakladatel telegrafni spolecnosti,se stal Paul Reuter,jinak v originalu,zid,Israel Bere,jez dokazal rychle informovat po celem svete,kde se co udalo,ale,zaroven kontrolovat, co pustit a co nepustit na verejnost,nebo,falesne zpravy pouzit ke svym ucelum.Jeho sluzby zpocatku ovladly pole 200 mest a v 94 zemych s 20 rozdilnymi recmi,takze ,vzniklo zpravodajsky cisarstvi a nikdo jiny nemel toto pravo,tedy,od sameho zacatku,nez prislo radio,divadlo,noviny a jine,on dominoval-ovladal, celou Evrope, samozrejme ,ze toho dokazali plne vyuzit, pro globalisaci,pro plany zionistu,zidovskych kongresu.Takze,krestane se svou "inteligenci" uz od roku 1865 nemaji nikde svuj zdroj informaci,tedy,nezavislych,svobodnych zprav,vse prochazi sitem Konrada Black a nebo Murdoch,ktery byl ted nekolikrate u soudu ohledne spionaze na urcitych lide a jedna takova zprava zavinila i sebevrazdu mladeho devcete jez s edostalo pod "kola " techto informaci-medii,jez se staly prodlouzenou rukou pristi,jedne svetove vlady s hlavnim mestem v Jerusalemu,ve Velkem Israelu.
Vzpomenme na Maxwell,kapitan Giladie a jina ,jmena ,co si dal,puvodem z Cech,jez byl nejenom tiskovym magnatem,ale ,take poslanec v anglickem parlamentu,takze, v Israelu vedeli veci driv,nez to anglicka vlada schvalila,take ,ovsem urcite zpravy prinasejici obchodni zisky vzdy zkoncily "ve spravnych rukach",Mnozi z techto obchodniku mely duverne zpravy primo"tak rikajic "od cepu"Stock Market.

317625

18.9.2014 5:24

vy me milujete zadarmo?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Tu repliku z Limonadoveho Joe osoby blizke neznaji,nebot cas a energie,venovana vychove nese svoje ovoce.A kdyz se tyto osoby setkaji,diskuze netrpi dnesni plytkosti...Zaroven vibracne pritahuje stejne lidi,takze slova depka,out,jsou pojem neznamy,Stejne pritahuje stejne...mohl by editar,kdyz dava sve soukromi na spalek prapodivne kariere, poreferovat,jak jeho zena prijima vecne kocovani Kanada-Cechy,jaky je nazor syna na styl zivota rodicu? Byla by to pro volice zajimava sonda,co je editor opravdu zac a jak to mysli...

317626

18.9.2014 18:57

RE: vy me milujete zadarmo?

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 317626

Zadarmo kdyz by jste vo tom nevedel se musela milovat jen KSC a CCCP coz pisu podle pravdivejch nepopiratelnejch fakt a Vy me nebudete tvrdit, ze to tak tenkrat nebylo! Pan Editor ukazal soudruhum kdyz byl donucen jit za kopecky zada a paty v prachu jako tisice dalsich emigrantu a taky mel tu odvahu zacit uplne znovu s holou prdeli ...... Bylo to prijatelnejsi nez zit v ponizeni nebo bejt pomejlenej a kvuli preziti chodit na stranicky schuze a lizt soudruhum z KSC ktery tam byli do poctu jen kvuli profitu do prdele !! A ted k tomu pendlovani mezi CZ a CDN. Ja jsem napriklad vic nez polovinu svyho zivota prozil v CDN. Mam tu kamarady, znam tu v mistnich Rockies snad kazdej sutr, mam ty svy oblibeny mista kde pozoruju v panensky prirode avifaunu atd ...... Po tech letech tady po navsteve ceskyho krateru dnes uvazuju uplne jinak a kde si myslite se napriklad ja cejtim vic doma ? V ceskym zkorumpovanym rozkradenym krateru kde si lidi ktery se pomlouvaj a zavidej i to ze se muzou v klidu vysrat nebo tady v CDN a v USA kde lidi jsou friendly, kde se necha v klidku na bicycle jet po silnici bez toho aby me ceskej Fittipaldi nenalisoval na patnik nebo rovnou neprevalcoval , kde si zaplavu v cistym mori rece a jezerech a kde me nikdo nevyrusuje pri camping a nebuzeruje pri padlovani kayaku nebo canoe .....Zadna zeme a zadnej erar neni perfectni ale presto je tady uplne jinej svet a nemuze se nikdo divit ze na navrat do ceskyho krateru kde erar vsem ovcanum democraticky bez studu vylozene sere pred celym svetem na hlavy uz nemam ani pomysleni .......

317673

18.9.2014 20:50

RE: vy me milujete zadarmo?

fohat 194.?.?.?

Reakce na 317673

milý SATANE,ten pocin vykořenění a začátky v cizině jsem si v roce 1969 vyžral do morku kostí...Hlubší poznání souvislostí mě dokopalo do kráteru zpět...to pochopí jen tvor,co zná zákony vyšší,než ty konzumní,kdy se z USA posílaly do ČSSR fotky narvané lednice žrádlem za pár šupu...A vztahy tady mám podobné,jako kdekoliv VENKU,jen si je ZVOLIT...a jsem DOMA...čili,až zadupá ta ZUBATÁ,nemusím chvátat dle instiktu ZDECHNOUT na rodnou hroudu..

317679

19.9.2014 3:17

RE: vy me milujete zadarmo?

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 317679

Takovy moznosti zhebnout na rodny hroude a prdet do hliny jak to tak vypada mit nebudu a sem tomu docela rad .... Ale budme k sobe uprimni protoze tak jak to pisete to dovopravdy neni! Vy jste v ceskym krateru jako doma ale urcite ne doma kdyz se tam nekde zminite ze ste zil tak dlouho venku a to nepopre zadnej emigrant kterej se tam vratil, ze jo! Jiste ste slysel jak si tam v CSSR komunismus vyzrali zatim co Vy ste si valel v naprosty pohode koule venku ! A taky me nebudete tvrdit, ze dnesni spolecnost v ceskym krateru neni ryze konzumni..... Vite z moji strany snaha byla a nikdo me nemuze zazlivat kdyz me muj instinkt v jisty souvislosti po hlubsim poznani situace a deni dokopal z ceskyho krateru zase zpet.

317689

18.9.2014 6:42

...tvari se pritom nadrazene umelecky...

gh 83.?.?.?

Myslim, ze se jedna o vysledek tzv. debilizace lidstva. Na filmove akademie se dostava spousta totalne netalentovanych lidi, kteri svoji bezinvencnost maskuji poukazovanim na francouzskou vlnu, kde se nedostatek napadu schovava za nekonecne svenky kamery po detailech nesouvisicich s dejem. S ulevou pocitaji usle minuty a tvari se pritom nadrazene umelecky... Tohle by se kdysi na skolu vubec ani nepodivalo a od zkousek by takovy jedinec letel pres zavrene dvere...

317629

18.9.2014 12:31

RE: ...tvari se pritom nadrazene umelecky...

Moiry 77.?.?.?

Reakce na 317629

Vyvolení jsou upřednostňování a talentovaní nemají šanci. Na umění mají patent pouze židé a podle toho současná kultura vypadá. Schválně mi ukažte alespoň jednoho filmového režiséra, který není žid.

317653

18.9.2014 13:14

RE: ...tvari se pritom nadrazene umelecky...

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 317653

Poslyšte, ten článek stejně jako můj poslední nejsou o židech. Přesto se jistá frustrovaná skupinka čtenářů neustále snaží zavléci diskuze zde do protižidovské tématiky. Váš poslední příspěvek zde ještě ponechám - ne kvůli jeho hodnotě, ale kvůli mé reakci. Všechny ostatní příspěvky, kde se bude vyskytovat zbytečné a zavádějící obviňování židů budu tvrdě mazat.

317662

18.9.2014 13:18

RE: ...tvari se pritom nadrazene umelecky...

Moiry 77.?.?.?

Reakce na 317662

Poraďte se s panem Bartošem. Má na to naprosto stejný názor. Asi Vás za Vaše kárání nepochválí. A navíc je to pravda.

317663

18.9.2014 6:55

Článek je zavádějící

Moiry 77.?.?.?

Kde se vzali mladí lidé, kteří s batohy putují pěšky po
horách, sjíždí divoké řeky a na kolech cestují napříč Evropou? Kde se vzaly mladé ženy, které masivně odmítají zhoubnou antikoncepci a jedovatou kosmetiku?
Kde se vzali mladí muži, kteří umí skutečně milovat, což v nich probouzí sílu k zodpovědnému životu naplněnému tvořivostí a velkými činy?
Kde se vzaly mladé páry úspěšně hospodařící na malých biofarmách?
Kde se vzaly party mladých lidí, kterým stačí k celovečerní zábavě obyčejná kytara?
Podle článku zřejmě spadli z nebe.
Tu ztracenou generaci potácející se s mobilem v ruce ze škol, aby vzápětí doma pustili PC samozřejmě vidím a hltačů všeho, co je dle médií "in a trendy" je mi líto. Vypatlanci ale žili vždycky. Nelze tvrdit, že mladá generace je neperspektivní a špatná a zrovna tak nelze tvrdit, že staří lidé jsou houfem smrdutých a rozkládajících se blbých idividuí.
Každá generace má své nuly a svůj standart. V každé generaci žili lidé výjmeční tím, že dokázali prokličkovat nástrahami. Díky nim žijeme a je na nás jaký příklad dáme svým dětem.
Stav mladé generace pouze kopíruje vzory rodičů.

317630

18.9.2014 9:13

RE: Článek je zavádějící

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 317630

>Kde se vzali mladí lidé, kteří s batohy putují pěšky po
> horách, sjíždí divoké řeky a na kolech cestují napříč
>Evropou?

To je pravda! Znám takové i ty další, co jste vyjmenoval. Bohužel jsou to jen zlomky procenta. Asi jako kdybyste soudil na úroveň myšlení populace podle čtenářů Zvědavce.

317640

18.9.2014 9:41

RE: Článek je zavádějící

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Reakce na 317630

Uniká vám koncepce, matrice, podle které je společnost řízena. Ta je příčinou postupné devastace společnosti. I rodina je její obětí. Zákony juvenilní justice umožňují: tendry na prodej dětí, obchod s dětmi, poškozování dětí a další zrůdnosti. Několik článků z poslední doby:

Tendry na prodej dětí odebraným rodičům: je libo děcko na hraní? Ve Skandinávii testují praxi,"Orwelovského světa", který nám EU připravuje. http://freeglobe.parlamentni listy .cz (25.6..014)

Obchod s dětmi v Norsku: malou Annu odebrali z tradiční rodiny k adopci pro sodomity. http://parlamentnilisty.cz (28.6.014)

Soudce z Austrálie navrhl schválení incestu a pedofílie.
http://freeglobe.parlamentnilisty.cz (2.8.014)

Ruskému otci násilím odebrali dva syny.
http://freeglobe.parlamentnilisty.cz (6.8.2014)

Rodiče pozor! Škola nabádá čtvrťáky k transvetismu
http://freeglobe.parlamentnilisty.cz (24.8.014)

V Kalifornii pařádají ve školách a školkách "Den gaye"
http://freeglobe.parlamentnilisty.cz (28.8.014)

Norsko ročně odebírá 12 000 dětí cizinců.
http://freeglobe.parlamentnilisty.cz (28.8.014)

317643

18.9.2014 10:40

RE: Článek je zavádějící

hugo23 195.?.?.?

Reakce na 317630

"Myslím, že kdyby se umění posledních 20 let kompletně hodilo do stoupy, spálilo a nikde nezůstaly po něm žádné památky, lidstvo tím neutrpí žádnou kulturní škodu. Ale možná někomu toto umění dělá radost. Pak nechť si to vychutnává. Ale není nad starší klasiku."

ano článek je zavádějí, zobecňující, staromilský tichý výkřik. Omlouvám se panu Ponkrácovi, jehož shahy o jakési vyburcování si velice vážím, jen by si měl uvědomit, že jeho kulturní zaměření (vkus?) by neměl být dáván za normu pro dnešní mladou generaci. nebál bych se napsat, že se z toho "přemýšlení nahlas" doslova mezi řádky dere jakési volání o pomoc : "ujel mi vlak".. ta dnešní mládež.. herpa derpa... bububu. Nebojte se o mladé. vždy budou většinově až po pás v mainstreamu, tak jako jejich rodiče. Ta menšina , jejichž rodičové nutně ani nemusí být čtenáři Zvědavce (sic), je to , co nejste schopen najít skrze generační bariéru. Doba se samozřejmě lehce mění,"vkus" se kamsi posouvá , ale netřeba to vidět takto pesimisticky. Pokud jsme jakkoliv podvědome manipulováni, tak to rozhodně běží déle než je věk dnešní mladé generace a jejich rodičů. A jak se říká, všeho moc škodí, a uvidíte, že čím více bude do mladých cosi tlačeno proti jejich vůli, tím spíše bude přibývat těch, o kterých tento článek ani nemohl být. přání otcem myšlenky. škoda.přesto děkuji za podněty.
je mi 30 let. [smích]

p.s. nedávno jsem při prohližení zdejšího archivu narazil na články jisté paní z doby "Paroubkovského zátahu" na czechteku. měl jsem pocit, že jsem se ocitl někde na gestapu. Článek PANA Ponkráce je psán alespoň s jistým taktem, ale přesto v něm vidím jistou paralelu k onomu opuso o hodných rodičích a zlé fetující(sic) a hopsající mládeži. zřejmě bez rodičů :p nic odpudivějšího, namyšlenějšího a egocentričtějšího jsem zde doposud nečetl. Pěkný den všem starým i mladým holkám i klukům [smích]

p.p.s. k čemu je most přes řeku ? Aby měl člověk blíž k člověku ! (tuším že J. ŽÁČEK) pojdmě takové mosty stavět napříč generacemi, bez zbytečného cucání z prstu a zavádění se do slepých uliček.

317646

18.9.2014 12:26

RE: Článek je zavádějící

Moiry 77.?.?.?

Reakce na 317646

Když vidím Paroubka, vždy si vzpomenu na czechtek i na své mladé "uvědomělé" kolegyňky kritizující účastníky dle návodu v médiích. Nebyli to jen staří, kdo je chtěli lynčovat.
Když si vzpomenu na výhrůžky a nenávist strejců k účastníkům protestu proti MMF v Praze, na jejich nadávky do vandalů jen proto, že vysklili výlohu zas....ho McDonaldu. Inteligentní mládež z celé Evropy už tenkrát věděla, odkud zlo přichází.
Ti stejní strejcové jsou ochotní demonstrovat pod hlavičkou odborů za kus vlastního žvance. Souvislosti jim však nikdy nedojdou.
Lidi prostě nelze dělit na staré a mladé. Že mládež je k ničemu už poslouchám 50 let. Tenkrát jsem nesměla do parku, protože se tam scházeli vlasatí chuligáni. Dones ty bývalé vyznavače hippies potkávám. Mají za sebou úspěšné životy a budí respekt.

317652

19.9.2014 4:00

RE: Článek je zavádějící

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 317652

já jich taky pár znám, těch hippís-mániček, co jsou dnes skorodůchodci - většinou vylízané mozky se zatvrdlou pubertou, háro šedívé - komické culíky na starých dědcích, pokud jimto ovšem už nevypadalo

317691

20.9.2014 12:17

RE: Článek je zavádějící

hc 90.?.?.?

Reakce na 317691

Kdysi mě pár takových "hippies - mániček" dokonale odradilo od "experimentování s drogami" a podobných kravin. Mohlo jim tehdy být nanejvýš čtyřicet a přitom už někdy těžko dávali dohromady souvislou větu. Teď, když jsem ve středním věku, vidím u svých násoskovitých vrstevníků, jak mají v hlavách vymeteno, i když navenek normálně fungují. Čímž tu chci pruderně varovat mládež před chlastem a drogami. Blbne se z toho.

317763

21.9.2014 3:32

RE: Článek je zavádějící

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 317763

Vite , vona je ta dnesni rozcapena mladez moc zhejckana a ma ty mozecky spis uplne vykoureny , k tomu vobe ruce levy a taky vubec nic nevydrzi. Videt dnes punks ktery na sebe kdyz je nezamestnava smart phone cumej jak (_!_) z rosti a k nicemu se nemaj je taky zazitek a sem si vsim, ze punks v ceskym krateru neumej snad uz ani chlastat .... Jo to za mejch mladejch let v ceskym krateru nebejvalo. Vo zabave kde se tancovalo sem do sebe soupnul taky 15 piv a mezi ne malyho panaka slivovice nebo rumu - ja nikdy velky nepil - jen maly ale za to furt .... a pak v pohode na motorce (na ty sem v ceskym krateru peknejch par let vodjezdil moc KM i v zime a dokazal sem ujet vzdalenost z Jicina do Praglu kdyz bylo sucho prez Mladou Boleslav za hodinu ....) vodjel , nekdy i s divenkou kterou sem tam klofnul hezky domu a nikdy sem zadnej pangejt nevymet. Jo jo, to bejvaly casy, tenkrat i ty patniky u silnice v zatackach mezi Zeleznym Brodem a Harrachovem moji Jawe 500cc v tech kopcich vzdycky na posledni chvili uskocily a jednou za Tanvaldem zastavily jablonecky fizlaky kteri si mysleli, ze me se Zigulem dojedou ....... [chechtot]

317781

21.9.2014 6:19

RE: Článek je zavádějící

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 317781

Tak to jó...to bych chtěl jednou zažít...,Jičín-Prágl za hodinu a ještě k tomu na Jáwě-půllitru.....a že jste s ní "nevymetl žádnej pangejt",tak tomu už se vůbec nedá věřit,takovýho fárera na Jáwě jsem za celej život nepotkal,aby neměl to "svý místo,nebo zatáčku,kde mu zausilovala o život" a kterej pokud ještě žije,by na ní ještě dnes nevzpomínal s hrůzou v očích.... [chechtot]

317784

22.9.2014 3:17

RE: Článek je zavádějící

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 317784

Ja byl v ty dobe docela vyjezdenej , taky sem najel tak 30 tisic kilometru rocne tak ze tomu klidne verte a pak pamatujou ty eventy jeste zijici svedci ..... Ja mel stesti, ucil me jezdit na motorce jako bazanta pan Tonda Plevak a toho vypiplanyho pullitra kterej byl 100procent v cajku sem koupil vod pana Vytvara v Novy Pace kterej svyho casu jezdil na Nortonu jestli vam to jmeno neco rika ... Autem a nakladakem sem diky dedovi umel jezdit driv nez sem mohl do autoskoly , ale tu pravou skolu ml za volantem Renauld 8 Gordiny dal az jeden Polak, jmenoval se Sobeslav Zasada ...... Jenze kdo ma strach nesmi do lesa ze jo! Me usilovaly vo zivot snad jen 2 mista v republice ale ne ze bych bych na ne vzpominal z hruzou ...., zatacka na 16tce pod kopcem zvanej Babak za Kumburskym Ujezdem hned za krizovatkou na Stav a Ubislavice smerem na Jicin , ta snesla kdyz se do ni dobre najelo tak 90 a ja to do ni napalil 110 ..... tenkrat sem se s Jawou trefil mezi tresen a sloup ale motorka zustala na kolech a ani skrabek i kdyz priznam ze to bylo to vo pi chlup ..... To druhy misto bylo v Horicich v Podkrkonosi smerem na Lazne Lelohrad, predposledni prava dlouha neklopena zatacka na Pyramu - hned za zlomem kopce a tomu kdo se prestal kontrolovat velice snizovala prilnavost pneu na asphalt a navic nenavidela brzdy a proto kazdej rok vo 300 zatackach Gustava Havla kdo se splet si kvuli tomu tam rozbil seredne drzku..... Vlastne bylo to jediny misto kde se me Jawu jednou koncem podzimu podarilo polozit, ale to bylo namraza a nemelo by se to snad ani pocitat. Skoda jen mala - jen brzdova packa , stupacka , par skrabancu , prodrena kozena kombineza a co se tyce me jen silnicni lisej se kterou si neporadil kyslicnik a proto sem pouzil hadr mezi zuby a jodovou tinkturu Ajatin. [chechtot]

317812

22.9.2014 11:49

RE: Článek je zavádějící

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 317812

Jó,to bejvávaly časy...Já jsem měl taky Jawu půllitra,byl jsem strašně rád,když jsem jí tenkrát kupoval,ale ještě radši,když jsem ji prodával.
Měla tak "specifické" jízdní vlastnosti,že jsem byl rád,že jsem to období přežil....Vzadu žádnou kyvku,jen pérácké kluzáky,přední vidlici už tehdá UP SIDE DOWN,ale s většinou nefunkčím tlumením s futry z "kalenejch hader" a skoro každá měla pod motorem ten přešpatný rám prasklý a svařovaný,proto se po silnici pohybovala jako užovka...
Když jsem si sehnal Nortona ES2,jako čerstvý držitel řidičáku,tak mi fotr řekl:"půjčím ti,dělám to nerad,nechci,abys ses na tom krámu zabil,proto jestli si ho chceš koupit,tak si na něj vydělej,abys věděl,jak se o něj starat,aby vydržel a abys pocítil,kolik je potřeba se na ten krám nadřít....a až s tím buděš chtít praštit o zem,jsi věděl,co tě čeká....."
No a jak řekl,tak i učinil a proto jsem byl po celou tu dobu i po ní,velice na stroj opatrný-byla to velice důležitá lekce,která se dnes málokomu udělí a proto jsou ty naše silnice o víkendech plné smrťáků nejen na motorkách....Je to smutné,když jedete přes Buchlovské kopce,kam si jezdí "vytřepat pytlíky" spousta příliš sebevědomých mladíků na špatně udržovaných,příliš rychlých motorkách....dnes je tam víc pomníčků,než v Dukelském průsmyku.
Mladí by v první řadě měli víc věřit těm blízkým,kteří to prokazatelně s nimi myslí nejlíp a to rodičům(většinou)....realitou bývá právě bohužel opak a v rodičích vidí spousta oblbnutých mladých hlupáčků své největší nepřátele....Snažit se taky nenechat si nikým mazat rozhraní mezi realitou a fikcí,podstrkovnou jim ze všech stran....

Že jste přežil 30.tis.km ročně na "půllitru" a vykutálel se jen jednou dosvečuje,že máte za patrona opravdu Satana....,protože jawisti,pokud se "nemotali po silnici,jako slepí psi na honu" a chtěli s námi držet tempo,měli všichni "hadí kůže" odřený všude,kromě živůtku u krku....,ale potom,pokud změnili značku,to byli těměř nedostižní soupeři-Jawa 500 OHC jim dala tu nelepší jezdeckou školu-"těžko na cvičišti,lehko na bojišti".
Na Nortonu mě Jáwista předjel jen jednou v životě,skoro na konci 3-km rovinky(v zatáčkách absolutně nemožné)a to jen proto,že byl "Saturn v konjunkci s Jupiterem a Venuše měla krámy".....Vibracemi nortoňáckého jednováce se mi totiž povolil šroubek svírající rukojeť "plynu"k řídítku a ta se mi protočila a já nejel úplně naplno.....
Nějaký Plevák jezdí závody veteránů na 125-ce svého otce,to bude asi syn toho Vašeho kamaráda,ještě když se "300 kurev Gustava Havla"jezdily jako veteráni,tak jsem se tam s ním setkal. [velký smích]

317823

22.9.2014 12:24

RE: Článek je zavádějící

.lak 77.?.?.?

Reakce na 317823

Tak to se běžte voba bodnout já měl javu 50 a mezi Pardubicemi a Dražkovicemi což dva kilometry nejsou sežrala 5,5l benálu. Vyčistil jsem svíčku což byl standart a tlačil jako vzteklý, marně a po usilovné komjuterizaci jsem nakoukl do nádrže a byla prázdná. Tak jsem asi udělal smrad ufounům na lodi protože trysky povolené nebyli a hadička by se musela sama nasadit. Ovšem bravury známého s 50 který po čtvrhodinovém pachtění nastartoval a poté s minimálně pětimetrovými skoky a v protisměru naboural obě dveře u zaparkovaného auta jsem nedocílil a měl všechny svaté u sebe protože na silnici byl poměrně hustý provoz s ukončením směn. [chechtot]

317825

22.9.2014 14:47

RE: Článek je zavádějící

co na tom záleží 24.?.?.?

Reakce na 317823

To jste musel mít nějakej strašnej krám. Já měl taky Jawa 500 OHC a celkem naprostá spokojenost. Žádná taková závada jak popisujete se nevyskytla. Když se trochu upravil - na př. dva karburátory, úpravami hlav ap. tak se výkonem tedy rozhodně Nortonu ES2 vyrovnal. Ne v jízdních vlastnostech a pohodlnosti, to je jasné. [smích] Ale my ostřílení půllitráři na to nehleděli....[velký smích]

317829

22.9.2014 18:23

RE: Článek je zavádějící

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 317829

Ta moje,když jsem k ní přišel,byla "ganz originál" a od původního majitele najeto pouhých 7500km...dokonce i s náhradními kontakty na zapalování a dynamo dobíjelo!!!Já na ní moc nenajezdil a raději jsem s ní potěši někoho jiného.
Jinak spáření péráckého rámu s dvouvácovým OHC motorem s klikou uloženou jen na koncích jsme považovali za jeden z nejhorších zločinů minulého režimu.... [chechtot]
Ten debilní dvoutakťáckej karburátor byl naprostá katastrofa a zdroj samých nepříjemností.Ti,co tam dali dva a nějaké už kvalitnější,např.něco od AMALu nebo DELL ORTO,byli pak
spokojení.
Ale zvyšování výkonu motor rád neměl.Zvedla-li se komprese a namontovala vačka se sportovnějším časováním,vysypaly se ojniční ložiska,nemělo to s originání klikou smysl....
Měl jsem kamaráda a ten by za OHCéčko položil život,ale nakonec si do nortoňáckého "feder betu" namontoval aspoň motor a říkal tomu "JAWON".... [velký smích] [velký smích]

317836

22.9.2014 22:23

RE: Článek je zavádějící

co na tom záleží 24.?.?.?

Reakce na 317836

[velký smích] Ano, v podstatě souhlasím. Asi to bylo spíše štěstí, že se mi ty poruchy vyhnuly. Vím od svých přátel, že to tak bylo, jak píšete. Já ji měl taky úplně novou z obchodu vr. 1958. Ale mnoho let, po 68. žiju mimo Česko a je to už jen nostalgická vzpomínka....[smích]

317846

22.9.2014 19:01

RE: Článek je zavádějící

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 317829

Mate pravdu - taky jakej pan takovej kram ......! Muj "Rumpal" dva karburatory teda mel , motor a ram mel taky jisty upravy - von pan Vitvar vedel co s tim "krapem" aby to byla motorka ...... Jawa 500 OHC se pohodlnosti teda Nortonu nevyrovnala to je fakt - snad ty posledni modely na 16ctkach se zadni kyvnou vydlici ale tech nebylo k mani moc protoze jich bylo malo vyrobenejch .... Na brzdy a to bez debat byla lepsi Jawa a v kopcich Norton na Jawu nemel ani nahodou .... Ja tenkrat moc touzil vlastnit Jawu 500 OHV a jedina v peknym stavu vo ktery sem vedel a na ktery se nejezdilo kterou bych i rad preplatil nebyla na prodej I kdyz sem nabizel dvojnasobek jeji ceny.... Jeden by snad brecel .... To byl tak unikatni kousek Jawacky historie - vsechno original a ten mechanickej antitalent takovou historickou krasu nechal rezatet ve vlhky garazi. [pláč]

317838

22.9.2014 20:07

RE: Článek je zavádějící

Aja 82.?.?.?

Reakce na 317829

Typicky mužská konverzace.....a teď ještě o tom, kdo z vás má větší penis [chechtot]

317839

22.9.2014 20:42

RE: Článek je zavádějící

.lak 77.?.?.?

Reakce na 317839

O růžových krynolínách umí bezpečně také, ale to by bylo na zabezpečenou videokonferenci. [velký smích]

317842

22.9.2014 21:09

RE: Článek je zavádějící

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 317839

Jen ten kdo si na ceskejch silnicich na nadrz JAWY , Nortona a BSA prirazil koule. [chechtot]

317843

22.9.2014 22:33

RE: Článek je zavádějící

co na tom záleží 24.?.?.?

Reakce na 317839

[chechtot] Bejvávalo. [pláč]

317847

22.9.2014 20:16

RE: Článek je zavádějící

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 317823

To sem nevedel ze jeho syn jezdi - tou dobou uz sem byl z ceskyho krateru pryc a jestli jezdi zavody veteranu v tyhle kubature tak to bude urcete MZeta jeho taty . Nakonec sem ji tez nekolikrat sedlal kdyz sem byl jeste Antoninuv ucednik .... Priznam se Vam, ze jsem rad ze kluk je po fotrovi , ja si ho pamatuju jako jeste maly skvrne. Jestli se s nim znate tak ho vo mu vyridte jeden pozdrav vod nekoho z Canady, von uz bude vedet ! [mrknutí jedním okem]

317840

18.9.2014 7:41

Protokoly mudrcov v praxi.

jan26 195.?.?.?

Táto pesimistická, plytká, miestami úplne stupídna pakultúra, je v podstate tiež zrkadlom svojej doby. A každý skutočný mocipán dobre vie, že kultúra slúži najmä na výchovu verejnosti. Pred dosiahnutím svetovlády je potrebné rozvrátiť jednotu a uvedomelosť ľudstva, udusiť v nich to dobré, čo pôsobí zjednocujúco - láska, schopnosť odpustiť, nezištne prispieť úsilím pre rodinu či kolektív, altruizmus. Spoločnosť bez uvedených hodnôt sa proste rozpadne a stáva sa bezbrannou. To je cieľ.
Neblahé výsledky "Víťazného novembra 89" a všetkého marazmu, ktorý priniesol, pôsobia na mladú generáciu ako kyselina. Bezvýchodiskovosť ich životov končí čoraz častejšie samovraždou. Len počet samovrážd pod kolesami vlaku vzrástol na Slovensku niekoľkonásobne. Túto brutálnu a nechutnú smrť si volia ročne desiatky mladých ľudí, ktorí mali budúcnosť pred sebou. Aký stav duše má 15-18 ročný mladík či dievča, keď pristúpia k takémuto kroku? Čo tým sledujú? Podľa mojich informácií ide často o formu potrestania okolia, rodičov čo priateľov. Spackaný život, nedokončená škola, bez práce či ochoty pracovať, s rozvrátenými vzťahmi. Hysterický a teatrálny trest okoliu. A forma zvráteného sebadeštruktívneho sebectva.

317632

18.9.2014 7:45

Jedno je iste! Svet je chory.

CLEAR 176.?.?.?

Na toto konstatovanie nie su treba viest akademicke debaty. Tzv. civilizovana spolocnost prechadza obdobim neskutocnej moralnej krizy. Krizy v roznych podobach, s roznymi vysledkami a dosledkami. Upadok moralky, nasej elementarnej sudnosti, ludskych vztahov.Upadok rodiny /polovica manzelstiev rozvedenych/, vzdelania, ked deti nerozumeju textu ktory citaju, vzdelanostna struktura spolocnosti, manipulacia ludskeho vedomia.A to vsetko v mene mamonu,kedy sa prostriedok zmenil na ciel. Vydali sme na cestu idiotizmu, ked 1% MYSLI a 99% "uziva" len ABY NEMYSLELO. Nerozpoznalo klamstvo od pravdy, dobro od zla. Je mi z toho smutno...

317634

19.9.2014 11:43

RE: Jedno je iste! Svet je chory.

jirzina 176.?.?.?

Reakce na 317634

Souhlas! Ale největší tma bývá před rozedněním. Proto nesmutnit a dívat se optimisticky do budoucnosti. Optimismus je nakažlivý! [smích]

317717

18.9.2014 9:02

pro pana Ponkráce

martin bareš 90.?.?.?

Příspěvek zrušen. Napadáte autora článku osobním útokem, což je zde zakázáno. Editor

317636

18.9.2014 9:11

Dnešní doba postrádá humor

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Kam se poděl laskavý humor z filmů jako Marečku, podejte mi pero či Vesničko má středisková, Slunce, seno...(dnes by se už Kelišová nemohla propadnout do západního Německa)? Nebo dodnes velice úspěšní Chalupáři či Dietlovy seriály? Je to o obyčejných lidech a jejich obyčejných starostech, i když se tam oslovují soudruhu. Např. Menzelovy Donšajny určitě neuvidím podruhé, stejně tak nesleduji většinu TV seriálů. Vše je založeno jen na extrémech, šokováních atd. Myslím si, že problém není ani tak v tvůrcích, ale řízeném přidělování peněz.

317639

18.9.2014 9:34

RE: Dnešní doba postrádá humor

zx90 77.?.?.?

Reakce na 317639

Presne tak, problem je v pridelovani penez. Ono i slusnych tvurcu a dobrych lidi by bylo dost, ale pokud dostuduji, bud se "prizpusobi" dobe nebo si musi najit praci v jinem oboru, pokud vubec.
Cenzura nebyla nikdy zrusena, jen se pouziva mene prime rizeni (smi se delat jen to, co se "vyplati"[mrknutí jedním okem], ktere je ale o to zakernejsi, protoze ty pokrivene zrudnosti co takhle vznikaji mnozi lide slabsi duchem povazuji za "svobone vznikly" normal a prizpusobuji se tomu.

317642

18.9.2014 9:46

RE: Dnešní doba postrádá humor

jan26 195.?.?.?

Reakce na 317639

Plne súhlasím. Inteligentný, láskavý a skutočné vtipný humor je snáď tým najlepším nástrojom na zvládnutie a pochopenie života. Myslím si, že keď Boh tvoril svet (ak ste ho ochotný pripustiť), robil to s istou dávkou nadsázky. Tá je preto pre život tak potrebná.
Dnešnú pakultúru, filmový priemysel i pseudohodnotový rámec spoločnosti tvoria deprivantskí psychopati, ktorým chýba práve skutočný zmysel pre humor. Aj keď si pozriete "zábavné" relácie dneška, je to stupídna zmes posmeškov, ohovárania. Málokedy tam nájdete niečo lepšie. Dnešné kádre mimovládnych politrukov by aj Wericha s Voskovcom označili ako antisemitov.

317644

18.9.2014 9:19

Dá sa to povedať krátko.

Luko 195.?.?.?

- (výchova):
2. Si mladý, všetko máš pred sebou a na dosah, si jedinečný, si výnimočná osobnosť, ničoho sa neboj a dosiahneš svoj cieľ.
1. Áno, verím.
- (skutočný život):
1. Som mladý, idem odvážne a svojím jedinečným štýlom za svojím cieľom.
2. Čo to robíš? Ako sa to správaš? Zaraď sa naspäť do davu a nevystrkuj rožky, lebo ťa zrovnáme!
1. Akosi sa v tom nevyznám, nedarí sa mi, mám z toho depresie.
2. Potrebuješ pomôcť, poď, ukážem ti cestu k psychiatrovi.
1. Neviem si rady so životom.
2. Na, tu máš antidepresíva a niečo na spanie, ...
1. Nič nefunguje ako by malo. Kde sú tie koľajnice a vlak?

317641

18.9.2014 12:33

kdy literatura není literaturou?

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 91.?.?.?

Pamatuju období, kdy nám dejmetomu na strední škole škole vnucovali ruzné spisovatele, národovce, jejich díla. Pár z nich, spíše málo jsem četl. O čem to bylo? Kolikrát subjektivní, vymyšlené, nebo odchycené príbehy, z kterých se máloco dalo zužitkovat, co by človek predtím jaksi vubec nevedel. Takové spíš vláčení po myšlenkách, málokdy neco úchvatné.
V knihkupectvích se zase dala koupit "úchvatná" literatura. Ale co to bylo? Pokud nejaké príbehy o nejakých osobách, dejme tomu. Občas se neco našlo, co človeku pomohlo dejmetomu polepšit si slovník.
Dnes? Pred nekolika lety jsem náhodou prošel v Tescu regál s možná 200 knihama, ponekterou otevrel, a zkoušel pár vet. Pozoroval jsem pres zdánlivou snahu o zajímavost spíše neuveritelné klišé napsat neco zajímavé, co by se prodalo. Existoval pritom vztah kvalita/zajímavost - cena ? Existoval nejaký úžitek z kolikrát jen více-méne uspechaných/nervózních nebo prázdných individuálisticky/intelektuálních vet? Nebo jiným smerem upoutávajících pozornost? O čem vlastne ty knihy byly? Kolikrát fiktivní scenáre. Nekdo je nekteré jiste koupil a četl. Co se mohl takové dovedet, co zde už nebylo? Historie se opakuje jako s tou strední školou. Vynorují se spisovatelé, co sotva mají lidem co ríct, a vytvárí se jakýsi fiktivní svet ať už spokojený, nebo ne.
Napadá mi pri tomto fráze ze zvedavce "pište, když máte co ríct".
Lidé se nechají tak kolikrát upoutat, že než zjistí, v jakém jsou to vlastne vlaku, tak v nem ujedou spoustu km.
Podobne je to s filmem, ty mnohá díla odpoutávají lidi od reality. Proč to delají? Kvuli výdelku? Nebo tím zamestnávají verejnost, aby byla nejakým zpusobem hodná? Likviduje se tím nejaká konkurence? Nebo to probíhá volne, náhodne, jak na trhu, že když má nekdo peníze, tak neco koupí, kolikrát jedno co?
Vždy se snažím pochopit, zda kniha, film nekoho nekam tlačí a když ano, vypínám.
Zázraky typu McGyvera, Willise.. a podobných mužíčku ve skutečnosti predstavujících pravdu jako nedosažitelnou (výjimečne jen na objednávku pomocí jejich zázračných schopností). Stejne tak v poloze zadání, úkolu. To mi prijde jako hlavní podsunutí, odebrat možnost fungovat reálne a s použitelnou mírou.
Není treba tolik psát a filmovat, když jako v tom vtipu "nebylo o čem". Nač tolik agentu s teplou vodou, kolikrát ješte i nečím infikovanou. Ale co s tolika TV, čím to budou plnit, "když už musí vysílat". No nemusí. Chtejí, kolikrát jedno, co a čím. Mne to jedno není.

317654

18.9.2014 12:45

Zbytečně příkrý článek

MoUdrostrak 90.?.?.?

Proč zatracovat dnešní generaci?!
Vždyť se to opakuje stále dokola: "Ta dnešní mládež. To za našich mladých let nebylo...!" [velký smích]
Každá generace řeší NAPROSTO jiné výzvy, nežli řešily generace předcházející. Zkušenost z jedné generace na další je obvykle velice, velice, ale opravdu velice obtížně přenositelná.
Na co si v Gott/lině stěžujeme?! Komunisté možná "lhali" o komunismu. Ale rozhodně, rozhodně, ale opravdu rozhodně o "Systému, kde člověk je člověku VLKEM", Zlý Bolševííík nelhal ani v nejmenším.
Kocábbující Pepíci a Mařen/ky si možná za Zlého Bolševíííka nasazovali masky na věřejnosti. Ale na chatách, v zaplivaných útulných hospůdkách či na footballe si masky mohli sejmout - a vydechnout si.
Na hodném Západě se licoměrnost "nosí" 24/7. A kdo "se zapomene", musí z Kola ven.

Vložený obrázek

Přesto, anebo právě proto, i v Hodném Capitalissm, existuje mnoho cest, jak přežít - a nezavdat si. Je to každého osobní boj. Rozdíl je jen v tom, že Zlý Bolševííík si alespoň jakž takž chtěl zachovat vnější Gesicht.
Hodný capitalissm si, když už mu hóóódně teče do bot, sám nna sebe zfilmuje http://cs.wikipedia.org/wiki/Zeitgeist_The_Movie - a zanechá zinkající, pravicující a za Zlého Bolševííka Koccábující Pepíky a Mařen/ky v němém úžasu - bez rezeptu a řešení [velký smích]

317656

18.9.2014 14:56

RE: Zbytečně příkrý článek

Autor 194.?.?.?

Reakce na 317656

Možná jako autor článku bych měl říci, že jsem psal o filmech a literatuře současných mladých umělců, jak mi připadá. Nikoli nutně o vlastnostech mladé generace. (Předpokládejme, že množina spisovatelů a tvůrců filmů je zlomek mladé generace a nemá obecně vlastnosti mladé generace.)

Trochu jsem se snažil přijít na to, proč jsou dnešní filmy a literatura takové, a tedy prostředí, do kterého jsme jako do tavícího kotle mladou generaci připravili a vypustili.

Je jasné, že „mainstreamové trendy mladé generace“ do značné míry určuje generaci o 1–3 starší. Ostatně trendy vypouští do světa marketink, reklama a manipulace lidí mnohem staršího věku – obchod i záměry nejsou vždy z mladé generace.

Článek nebyl míněn jako odsudek mladé generace, koneckonců o ní mluví okrajově. Většina mladé generace koneckonců netvoří filmy, ani trendy.

Mladá generace každé doby má v popisu práce měnit svět, a je to dobře. Je to přirozený koloběh života. Docela mě zajímá, co se každé generaci, i té dnešní mladých, povede změnit.

317665

18.9.2014 18:59

RE: Zbytečně příkrý článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 317656

bolsevik bola len odbocka do "slepej ulice".
V tom capitalissme je riesenie - MAKAT a starat sa o seba [smích]

317675

18.9.2014 12:49

omluva, prosím

martin Bareš 90.?.?.?

Poslal jsem k posouzení administrátorovi příspěvek.

Doufám, že ho nepustil. Já jsem spletl jméno. Přišel jsem na to asi za tři hodiny. Z nebohého pana Ponkráce jsem udělal kulturní veš a krysu Lidovek jistého Peňáze.
Jak jsem to jméno v záhlaví viděl, udělalo se mi rudo před očima a šel jsem do boje. Tak to u mne media dopracovala.

Takže ještě jednou zvedavci a pani Ponkrácovi velká omluva. Jeho článek jsem, přiznám se, ani nečetl. Tak snad až večer.

Zn: mea culpa, mea maxima culpa [zmaten]

317657

18.9.2014 13:01

Čo je cieľom

Viny 188.?.?.?

Na okraj len jedna otázka, ktorá však v článku ani v diskusii nezaznela - čo je cieľom tejto veľmi konzistentnej "kultúry", či ako to nazvať?

Umenie je také a onaké, politika sa vymkla z kĺbov a popiera už nielen elementárnu slušnosť, etiku či nebodaj múdrosť, aje aj logiku, neuveriteľný vzostup násilia a t.d.

To, že sa to deje vieme, to už vieme. To, čo nemusí byť zrejmé je PREČO sa to deje takto konzistentne, plánovite, naprieč úplne celou škálou aspektov ľudskej spoločnosti a života jednotlivcov?

Čo SKUTOČNE táto "kultúra" spôsobuje a čo je jej cieľom?

317658

18.9.2014 15:13

Peniaze a kultúra

lubosmat 195.?.?.?

Mladá generácia je postavená pred voľbu „Krysí závod“ alebo „Smrdieť grošom“.

Ak v „Krysom závode“ uspeješ a si „Za vodou“. Ak sa na „Krysom závode“ nechceš podieľať budeš „Smrdieť grošom“ a tvoj osud bude horkou pilulkou s návodom na sofistikovanú samovraždu podľa filmotéky.

Tretia cesta je všetko ostatné, pričom to zaváňa, aspoň zo začiatku podvodmi páchanými na ľuďoch alebo na spoločnosti, za ktoré hrozia žaloby, súdy a tresty, ak sa Vám to prepečie ste „Za vodou“.

Umelo podporované umenie, či už formou štátnych dotácií, alebo cez rôzne fondy prináša obraz sveta poplatný svojej objednávke.

Umelci ulice sa nedokážu vymaniť zo šašovstva a lacných púťových atrakcií, takáto „pouličná“ hudba, poézia, dráma a film nedokážu konkurovať predraženej produkcii hlavného prúdu.

Osobne som za variant podpory domáceho umenia s recipročným obmedzením prístupu zahraničnej produkcie na vnútorný trh (3 : 1). Niekedy mám pocit, že jediné čo ešte možno považovať za slovenské v ponúkanej produkcii „Slovenských“ rádií a televízií sú táraniny moderátorov a prestávky medzi reláciami.

Súčasný stav v kultúre je len dôsledkom cudzieho kapitálového vplyvu na masmédiá, je to diktát vlastníkov a ich priorít.

Naša vlastná realita sa nemá v čom odzrkadľovať, a povedzme si úprimne, že najdlhšie a najradšej sa pozeráme v zrkadle na svoj vlastný obraz, žiadny obraz cudzej zahraničnej celebrity nám ho plnohodnotne nenahradí.

Umenie by malo byť odrazom sveta v ktorom žijeme, ak sa obklopíme cudzími obrazmi ocitneme sa v púšti plnej fatamorgán.

317667

18.9.2014 19:31

Demokracia je principiálny omyl

novapalo 195.?.?.?

Tak komentár na tento článok by mala byť v skutočnosti skoro celá kniha pána Kysuckého "Demokracaia je principiálny omyl". V knihe sa z rôznych úhlov pohľadu rozoberá, prečo je demokracia tuposť a hlúposť západnej civilizácie.
Výsledok pôsobenia demokracie vidíme najviac na USA, kde je viac ako 10 % analfabetov a udajne viac ako 30 % ľudí, ktorí vedia len čítať, písať a počítať. Ale aj západná Európa sa prepadáva do totálnej duchovne degenerácie - propagácia homosexuality, narkomácie, duševne chorej rodovej rovnosti medzi mužom a ženou .... Ako môže byť žena rovná mužovi, keď to odporuje druhému základnému zákonu celého nášho vesmíru o hierarchii!!!!
Demokratická emancipácia žien je duševná choroba. Je to totálna tuposť. Nie je možná žiadna rovnoprávnosť a preto ani demokracia. Demokracia v súčasnom západnom svete a v Európe skrachuje rovnako, ako v starom Grécku, kedy muži boli tak nasratí na svoje neznášanlivé ženy, že sa rozšírila homosexualita do nevídaných pomerov - a tak skončila krátka nadvláda demokratického Grécka nad svojim okolím. Tak to skončí aj so západom.
Demokracia krátkodobo maximalizuje zlosť, agresivitu mužov v demokratických štátoch, kde ich ženy ich nie sú ochotné ich milovať a uspokojiť nielen fyzicky, ale ani duchovne.
Preto demokratickí muži sú permanentne frustrovaní demokratickými emancipovanými sliepkami (ako hovorí p. Kysucký). Naviac demokracia z princípu svojej duševne zvrátenej ideológie nechce pripustiť, že žena je duševne neporovnateľne agresívnejšia, než muž. Avšak demokratické zákony sa zaoberajú zámerne len fyzickou agresivitou muža a demokrati sa tvária, že ženská duševná agresia ani neexistuje. Pán Kysucký dokazuje, že ženy sú v skutočnosti podstatne agresívnejšie ako muži, ale demokratické inštitúcie toto zámerne nevnímajú. Pán Kysucký tvrdí, že je to zámer západných mocenských skupín znepriateliť všetky národy medzi sebou a hlave rozvrátiť vzťah muža a ženy len preto, aby oni potom nad všetkými vládli a koristili. Pretože ten národ, ktorý je duchovne a vnútorne rozvrátený, sa nedokáže spojiť proti akejkoľvek nespravodlivosti. Preto demokracia slúži len rozvratu, ničeniu vzťahu medzi mužom a ženou. Demokratické princípy vo svojich dôsledkoch staviajú všetkých proti všetkým - teda totálna neexistencia hodnôt, pretože však všetci sme si rovní a všetci teda musíme byť rovnoprávni!! Totálna somarina. Chcete vy demokrati byť rovní s Cigánom, ktorí je ten neprispôsobivy? Asi ste teda určite somár. Demokracia však - podľa p. Kysuckého nakoniec zničí všetkých duševne chorých z týchto protiprírodných ilúzii a aj ich vykorisťovateľov a cudzopasníkov.
S ohľadom na vzťah muža a ženy je v tejto knihe asi duchovne nedostižná kapitola s názvom "Žena slúži, muž vládne".
Knihu si môžete voľne stiahnuť na www.negativa.sk.

317676

18.9.2014 20:30

jak to vidí Jiří Krejčík....

fohat 194.?.?.?

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1098195425-z...

317677

19.9.2014 13:18

manipulace společnosti

disident 88.?.?.?

Západní společnost je manipulována obludnými technologiemi,které z velké většiny pocházejí z USA.Jednou z těchto technologií je metoda amerického sociologa Josepha Overtona,který tragicky zahynul v roce 2003 při leteckém neštěstí.Podrobnější popis jeho metody,která se nazývá "okna Overtona",najdeme na internetové adrese:http://www.rodon.cz/print/clanek.php?id=2776

317722

19.9.2014 14:56

spejbl a hurvínek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Pohádka o spejblovi a hurvínkovi by dnes nemohla vyjít. Taková šovinistická hrůza!
To by spíš vyšla pohádka o černošské lesbické matce a její postižené dceři. Spejbl a hurvínek by tam mohli být ve vedlejší roli odporných bílých machistických heterosexuálů. Spejbl by byl násilník,který znásilnil tu lesbickou černošku a tím zplodil její postiženou dceru. Ta ale aspoň nezdědila odpornou heterosexuální orie taci.

Holohlavost by spejbla a hurvínka by tu byla vítaná jak se u příslušníků krajní pravices sluší. Děj by se mohl odehrávat na nějakém gay pride pochodu,kterého by se účastnila ta černošská lesbická dcera na invalidním vozíčku. A tam by ji ohrožoval nácek hurvínek s baseballovou pálkou v ruce. Jen ještě nevím,jak bych do toho zamontoval židy. Jeden díl by se mohl odehrávat u synagogy,na kterou by.spejbl psal sprejem Jude raus! zatímco by hurvínek mezitím rozkopával náhrobky na blízkém židovském hřbitově. No řekněte,nečeká mě skvělá kariéra scénaristy v hollywoodu?

317724

27.9.2014 3:18

Aha...aha

To je jedno 37.?.?.?

Koukam ze tady na zvedavci samej pametnik co se chvasta jak to bylo za nich lepsi, jak se za nich vic chlastalo a vic vydrzeli, jak nebyl problem se ozrat a pak jet na motorce domu a jeste si vzit nejakou divku sebou. Ano jste velci mistri ze jste mladou generaci naucili zcela jine veci. Dnes chytnou mladeho opileho motorkare a uz se na novinkach hejna duchodcu sletavaji aby psali sva moudra jak to za nich neexistovalo. Ale mam pro vas prekvapeni, za vas to bylo jeste horsi jen nebyl internet a nikdo o tom tolik nevedelo. Dnes kdyz slychavam 50 a 60 lete jak vypraveji ze na nocnich smenach poradali orgie kazdy s kazdou, jak se spili do nemoty a makali u masin a sem tam si uccikl nekdo prst. Jak jste delali bordel estebakum atd. je mi z vas spatne z vas stare generace... z vas co jste v prve rade naucili vase deti cumet na ty ho*na v TV a nestarali se ze oko vidi a 70% vjemu vychova dite vic nez vase nedelej to a nedelej tam to ktere funguje uplne naopak, vase dementni pravidlo pravidlo pokud zijes pod mou strechou budes poslouchat jen moje pravidla protoze jsem firer tohot domu... Nejvice postizenych deti se rodilo prave za vasich let nebot incest byl tabu a snak kazda druha zena vasich let tek kolem 40 a vice ma tu hnusnou zkusenost... za vasich let bylo zcela bezne delat hromady odpadu vysypane v lese... nadavate na nasi generaci a pritom jste ji vychovali VY !!! [naštvaný] svoji mamu miluju nade vse protoze mi ukazala svobodny zivot bez tv a bez propagandy... ale svym zpusobem me tez nevedomky naucila spatne veci a nemam ji to za zle... ale nemam rad kdyz mi bude duchodce rikat jak bylo zanich lepe... asi uz tolik nevnimate kam svet smeruje aberete si na musku mlade kteri dnes uz nemaj paru o tom co si nalit do hlavy a co naopak neprijmout. To VY jste jim byli prikladem a pokud jste nebrali drogy a vas syn ci dcera berou tak to je zase vasim... odstrasujicim prikladem... nebot nikdo nebere drogy dokud nezacne dusevne stradat...dnes uz se vi ze ti nejvetsi vyvrhelove a nasilnici a vrazi se nerodi s touto touhou ale zakoreni se v nich nebot vyslo najevo ze ve vetsine pripadu byli jako deti zneuzivany, tyrany..fyzicky ci dusevne atd... a ja se ptam...kdo nas vychoval ? No prece VY !!! [naštvaný] tak tu neprudte ze my mladi jsme jini.. ne jsme stejni jako vy akorat se snes diky informacni dalnici muzete dozvedetopravdu o vsem a o vsech...Ano je urcite procento starsi generace ktera predala bohaty zivot svym detem a pred nema mam respek...ale ze tu nejakyduchodce bude psat ze driv bylo lip protoze se dokazal zlit pod obraz a jeste odjet na motorce a dal to...tak mu doporucim aby to vykladal rovnou vnoucatum na dobrou noc a zeptal se jich co chteji pod stromecek za darek a 10 lete dite vykrikne GTA 5 ! A hodny dedecek ci tatinek koupi a pak je nezajima co to je vlastne zahru...a pak ja ve svych 26 slysim na teamspeak ( program pro komunikaci po mikrofonu ) jak 8 lete decko zacne mluvit jako dospelak a libuje si v nadavkach pri zabijeni a podrezavani... troufam si tvrditze 85% rodicu nezajima co dela jejich dite v pokoji a na internetu... co jsem tim chtel ric...Automaticky kráceno

318121

27.9.2014 9:19

Aha asi v rusku nebyl a 50 mu taky nebylo ale rozumuje jak vševěd

.lak 77.?.?.?

Reakce na 318121

Botu do hlavy nestrkej, tlačí ne? [chechtot] [vyplazený jazyk]

318140

27.9.2014 12:04

RE: Aha asi v rusku nebyl a 50 mu taky nebylo ale rozumuje jak vševěd

To je jedno 37.?.?.?

Reakce na 318140

Panacku jsi mimo a hodne mimo...svet uz mam ve svych 26 procestovany a znam hodne mentalit statu a narodu... a nemam zapotrebi co vse mi 89 prirkl za majetky....ale vidim moc dobre jak system medializace funguje... a co je hlavni prevaznou cast mego obchodovani probiha prave mezi bohatsimi seniory tak moc dobre vim jejich styl smysleni a cim byli ovlivnovani...je to moje hoby da se rict...mimo to v mych hospodach slysim stale seniory jak se bavi o dnesni mladezi...a vzdy je mi na zvraceni.... nemate sebeuctu a co vic berete se za krale tohoto statu ale nic nevite o zivote mladych kteri to mqj mnohem tezsi nez vy co jste meli vse za par korun a vse celkem jaks zak prirodni... to co jis tim jsi..atd... takze pokud nemas nic k veci tak neurazej..asi jedine co umis.. [smích] piece..

318147

27.9.2014 21:37

RE: Aha asi v rusku nebyl a 50 mu taky nebylo ale rozumuje jak vševěd

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 318147

To sis vytřel rozum nebo zadek? Těžký to bezesporu mají protože neznají hodnoty a historii základy společnosti a jsou okradení budulínky i o informace, tedy nejenom takže místo pojmů mohou mít leda průjem. Jasně že měna je 1/14 protože se čtvrt století volí ekonomové tržíčku 17-18 století nebo jejich panáčci, zvolte si trautrnberka, práglisti zvládají možná i světoběžníci a je 1/14 000 a mejdany co by dup ještě posvětcené. [cool] To hoby-te da je co? [chechtot]

318172

28.9.2014 10:26

Asi byl jen v Rusku :)

To je jedno 93.?.?.?

Reakce na 318172

Tak ty numera máš úplně špatně ale nechám tě tak... přepočítáváš akorát jen plat, a ostatní tobě podobní zase přepočítávají na ceny dříve a dnes, ale dnes koupíš skoo máslo za 50 kč a to je stále skoro máslo, ty másla za 25 kč nejsou ani másla a skoo by se dalo říct že ani margaín. Nevím jak ty ale já dám za snídani cca 250kč na dva dny a to jsou vesměs jen suroviny, jenže je to aspoň z 80% to co bylo dříve. Dnes stačí nechat lahvové pivo měsíc ve sklepě z půli nedopité a po tom měsíci se tam udělá na hladině mini kolečko plísně. Dříve když v Jednotě šel někdo kupovat pivo tak chytl láhev otočil ji a viděl jak se usazený chmel postupně ze dna rozmnělňuje a padá k hrdlu. To dnes neplatí protože všude jsou konzervanty. A jak jsem psal jsi tím co jíš. Takže kupříkladu děcka které jsou až moc extrémně vzteklé, vzpurné a drzé tak to má většinou příčinu v cukrovinkách které jim rodiče cpou od mala aby je zklidnili.... atd. Ale koukám že ty zase jen urážky atd. mimo to jsi zcela mimo mísu protože to co píšeš je logika 15 letého děcka... Nepíšeš nic k tématu, jen zesměšňuješ. Tohle umí jen staří lidé co maj vše v malíku a myslí si že když zažili minulost tak maj šanci vidět přítomnost ale to je váš největší omyl. Jste totiž tak zatíženi dřívějším systémem že nevidíte co se děje teď a stále jako ti v hospodách co furt brblaj koho se má volit, přesně jak TY. Ale každej z vás pak drží hubu když dojde na zvonění klíču a dalších redundantních kapitol systému... Že pane vytíající ? [velký smích] [velký smích]

318197

28.9.2014 22:16

RE: Asi byl jen v Rusku :)

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 318197

Musí ti moc ubližovat. Ale nejsi v tom sám ale je manipulovaný a devastovaný celý národ, bohužel věřící že v životě není nic zadarmo. A žijí bez perspektiv z podstaty a i stagnace je v podstatě úpadek. Konečná poslední zhasne a nemusí to být za dlouho a klasickou válkou protože ekonomická se spirálově roztáčí a když jsem před lety povídal že nás čeká argentinská spirála smrti byl jsem za vyvrhele a v současnosti bylo už 6,5 miliónu exekucí? Myslíš že podrážeče nohou přestane bavit hra? Dobře zahonorovaná. Budou se profesinalizovat na větší ryby, nebo rovnou hodí "nevod" na ty u stavidla finančního rybníčku. Že je někdo před touhle chobotnicí v bezpečí si může myslet jen naiva a království boží tedy nechť patří chudým duchem bez urážek, jestli jsem se dotknul tak tedy nevadí po prožitých hulvátských hejblích. Zvonění klíčů asi již pro mnohé neplatí aniž by je to kdy ve snu napadlo. Myslím že se v německu smějí že zdejší minimální mzdy nevychází u nich ani na existenční minimum a ve srovnání s nimi tam měli socialismus i tenkrát natož dnes a chtěli se tu mít takřka všichni jako v němec každopádně ale nikdo jim neřekl že tam mají lepší socialismus jako byl tady. [mrknutí jedním okem] A z plytkých keců už jsem vyrostl a servítky si brát možná časem také odnaučíš, nakonec chlapi moc nežvaní když se nebaví, no nic udělal jsem si exkurs do dětství, dobrou. [smích]

318225

Příspěvků: 61

18.09. 01:39 Mirra  bohužel
18.09. 03:04  Za komunismu u nás všechno špatně!
18.09. 09:04  RE: Za komunismu u nás všechno špatně!
19.09. 16:54 Pavel1968  RE: Za komunismu u nás všechno špatně!
18.09. 04:18 .lak  Jsou to ......
18.09. 04:33  K zamyšlení
18.09. 05:23 Robert Nohejl  Ted tu mame ,co jsme chteli,do rachoty z vesela....
18.09. 05:24  vy me milujete zadarmo?
18.09. 18:57 Satanist  RE: vy me milujete zadarmo?
18.09. 20:50 fohat  RE: vy me milujete zadarmo?
19.09. 03:17 Satanist  RE: vy me milujete zadarmo?
18.09. 06:42 gh  ...tvari se pritom nadrazene umelecky...
18.09. 12:31 Moiry  RE: ...tvari se pritom nadrazene umelecky...
18.09. 13:14 Vladimír Stwora  RE: ...tvari se pritom nadrazene umelecky...
18.09. 13:18 Moiry  RE: ...tvari se pritom nadrazene umelecky...
18.09. 06:55 Moiry  Článek je zavádějící
18.09. 09:13 Vladimír Stwora  RE: Článek je zavádějící
18.09. 09:41  RE: Článek je zavádějící
18.09. 10:40 hugo23  RE: Článek je zavádějící
18.09. 12:26 Moiry  RE: Článek je zavádějící
19.09. 04:00  RE: Článek je zavádějící
20.09. 12:17 hc  RE: Článek je zavádějící
21.09. 03:32 Satanist  RE: Článek je zavádějící
21.09. 06:19 Emil Robot  RE: Článek je zavádějící
22.09. 03:17 Satanist  RE: Článek je zavádějící
22.09. 11:49 Emil Robot  RE: Článek je zavádějící
22.09. 12:24 .lak  RE: Článek je zavádějící
22.09. 14:47 co na tom záleží  RE: Článek je zavádějící
22.09. 18:23 Emil Robot  RE: Článek je zavádějící
22.09. 22:23 co na tom záleží  RE: Článek je zavádějící
22.09. 19:01 Satanist  RE: Článek je zavádějící
22.09. 20:07 Aja  RE: Článek je zavádějící
22.09. 20:42 .lak  RE: Článek je zavádějící
22.09. 21:09 Satanist  RE: Článek je zavádějící
22.09. 22:33 co na tom záleží  RE: Článek je zavádějící
22.09. 20:16 Satanist  RE: Článek je zavádějící
18.09. 07:41 jan26  Protokoly mudrcov v praxi.
18.09. 07:45 CLEAR  Jedno je iste! Svet je chory.
19.09. 11:43 jirzina  RE: Jedno je iste! Svet je chory.
18.09. 09:02 martin bareš  pro pana Ponkráce
18.09. 09:11 WAZARI  Dnešní doba postrádá humor
18.09. 09:34 zx90  RE: Dnešní doba postrádá humor
18.09. 09:46 jan26  RE: Dnešní doba postrádá humor
18.09. 09:19 Luko  Dá sa to povedať krátko.
18.09. 12:33 ppppp  kdy literatura není literaturou?
18.09. 12:45 MoUdrostrak  Zbytečně příkrý článek
18.09. 14:56 Autor  RE: Zbytečně příkrý článek
18.09. 18:59  RE: Zbytečně příkrý článek
18.09. 12:49 martin Bareš  omluva, prosím
18.09. 13:01 Viny  Čo je cieľom
18.09. 15:13 lubosmat  Peniaze a kultúra
18.09. 19:31 novapalo  Demokracia je principiálny omyl
18.09. 20:30 fohat  jak to vidí Jiří Krejčík....
19.09. 13:18 disident  manipulace společnosti
19.09. 14:56  spejbl a hurvínek
27.09. 03:18 To je jedno  Aha...aha
27.09. 09:19 .lak  Aha asi v rusku nebyl a 50 mu taky nebylo ale rozumuje jak vševěd
27.09. 12:04 To je jedno  RE: Aha asi v rusku nebyl a 50 mu taky nebylo ale rozumuje jak vševěd
27.09. 21:37  RE: Aha asi v rusku nebyl a 50 mu taky nebylo ale rozumuje jak vševěd
28.09. 10:26 To je jedno  Asi byl jen v Rusku :)
28.09. 22:16  RE: Asi byl jen v Rusku :)

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

34

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 68 čtenářů částkou 10 139 korun, což je 34 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 0

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 4

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 7

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Měnové kurzy

USD
23,13 Kč
Euro
25,59 Kč
Libra
29,90 Kč
Kanadský dolar
17,50 Kč
Australský dolar
15,76 Kč
Švýcarský frank
23,38 Kč
100 japonských jenů
21,26 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,98 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,28 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 923,19 Kč
1 unce stříbra
391,37 Kč
Bitcoin
196 240,29 Kč

Poslední aktualizace: 18.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 427