Diskuze k článku

Účelové prognózy a pravděpodobná realita v budoucnosti

Příspěvků 50

26.11.2013 6:54

mnoho lidí si myslí

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 78.?.?.?

že tak, jak jsou nastavené mantinely, že to muže nejak fungovat, stačí "porádne" pracovat a neflákat se.
Druhá vec je, že asi už vetšina lidí žije zcela mimo realitu a očekává nemožné, chce perpetum, jsou to perpetisti. Indikátorem je to, za co lidi utrácejí predevším peníze.
Druhá taková perpetistická vetev je nákup na dluh, a neprímá podpora tech, co nejvíce parazitují. Čím je vlastne nákup na dluh zajímavý? Tím, že umožní nekomu být na tom dríve lépe, než tem ostatním. Prináší zdánlivou konkurenční výhodu. Konkurence je v prírode prirozená, ale jsou její mantinely v porádku?
Podobné podmínky se nastavují smrkum a borovicím, aby rostly rovne za svetlem. Košaté jsou pokud nemají nic kolem. Paradoxne je vetry nejak zásadne víc nevyvrací.
Takže pomáháme veritelum v jejich rustu tím, že se chceme vzájemne predbíhat, dokonce si nedbáme šlapat po vlastních hlavách a nastavujeme si tím neprímo sami otrocké podmínky práce.
Tady nekdo nastavil, které práce jsou jak duležité, a jak mají být oceňovány. Odpovídá to však realite?
Pak další otázka. Čím je dána naše sociální a kulturní úroveň? Ne náhodou co nejlesklejšími korálkami, za které se necháme kupovat jako Indiáni? Proč tahle nezdravá rivalita? No asi proto, že žijeme naslepo, a za každou cenu. Asi nedeláme to, co bychom meli, a tohle máme reálnou odmenu. Nedeláme v té prírode jakéhosi správce, ale cucáme víz, než je zdravé. Pak cucají nás. Jsme príliš závislí, a do státu vkládáme príliš mnoho víc, než se pak rozdelí zpátky.
Pak neucta k pude, výdelky a pseudovýdelky, budeme delat cokoliv, jen abychom "vydelali", pritom zapomínáme na prírodu, které jsme stále součástí. Všechno chceme na dálkové ovládání a nedochází nám souvislosti.

...podobná téme je v sousedním článku "oligarchie versus planeta", je asi jasné, že jakási pseudodemokracie není cesta, a že je to jenom nabídka od už dríve neúspešných

299881

27.11.2013 22:03

RE: mnoho lidí si myslí

Moiry 77.?.?.?

Reakce na 299881

Pořádně pracovat a neflákat se opravdu nestačí.
SYSTÉM je nastaven tak, že bere tam, kde je co brát, 90% pracovitých končí s nulou a ti nejodvážnější z nich často v mínusu. [zmaten]

299980

26.11.2013 6:56

Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!

jjj 213.?.?.?

Prvním racionálním krokem by bylo napodobit funkční Německo a odstranit minimální mzdu a doplatit lidem zaměstnaným za extrémně nízkou mzdu rozdíl do sociálně rozumné výše.
Spolu s odchodem 500.000 zahraničních dělníků (kteří nejsou z EU), kteří dnes u nás pracují, by panovala vbrzku zaměstnanost téměř úplná.

---
Já vím - ve skutečnosti třeba ani tak nemá jít o to, aby všichni pěkně chodili do té práce, ale má se vytvořit již téměř komunistický model, kde dostane každý ne "podle svých schopností a své práce"(socialismus), ale "každý dle svých potřeb" (vyšší forma socialismu - komunismus).
Jenže v době pohyblivého kapitálu se pak během pár roků dostaví kompletní kolaps a vyrábět (a i spotřebovávat) se bude klidně na druhém konci světa.

299882

26.11.2013 8:57

RE: Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!

klub 85.?.?.?

Reakce na 299882

no Nemecko prave oznamilo, ze zavedie minimalnu mzdu

299887

26.11.2013 11:57

RE: Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!

pavt 62.?.?.?

Reakce na 299882

Otázka je, jestli je u nás 500 000 lidí, kteří jsou ochotni pracovat v daném oboru, jako ti zahraniční dělníci. Proč si myslíte, že naše firmy zaměstnávají například hodně polských/slovenských/ ukrajinských svářečů? Proto, že by byli lepší, než naši? Ani omylem - protože naši nejlepší odešli do Německa a někdo to prostě dělat musí... Je nedostatek třeba kvalitních zámečníků, o opravdu schopných operátorů CNC nemluvě. Nikdo to nechce dělat, každý by nejraději jen něco prodával...

S minimální mzdou je to zajímavý nápad, ale znamená to opět ještě větší zatížení rozpočtu, nehledě na typicky české nápady, kdy by se firmy domluvily s dělníky, platily by jim nějakou směšnou sumu, bokem by jim daly nějaký bonus a dělníci by vyrazili na sociálku pro doplatek...

299898

27.11.2013 8:00

RE: Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!

jjj 213.?.?.?

Reakce na 299898

Ve skutečnosti to není úloha státu - tedy mimo "socialistické světové soustavy" [smích] - starat se o to, co kdo chce nebo nechce dělat a kolik si dohodne za svou práci peněz.
Moje zkušenost právě ze socialistického Československa ale i státního sektoru v Německu mi říká, že stát je nejhorší možný hospodář a regulátor, neschopný pružného jednání, přizpůsobení se situaci, atp.

Proto by se neměl pouštět do regulace úplně všeho (což v současnosti dělá), ale zredukovat se na regulaci pár skutečně podstatných bodů a tam naopak zůstat pěkně nepohyblivý, aby si účastníci tržního hospodářství mohli vytvořit své koncepty a v praxi je realizovat. (V současnosti toto stát také porušuje - v daňových zákonech se nevyznají už ani daňoví poradci, tsunami regulací z Brusele ale i vlastních je tak velká, že neexistuje Čech, který by mohl s čistým svědomím říct, že neporušil nějaký předpis, zákon nebo pravidlo! )

Konkrétně: svařování není až tak neskutečně komplikovaná činnost, aby po zaškolení nemohli čeští nezaměstnaní - třeba havíři - tuto práci převzít. Kdyby se stát do toho nesr.., tak by je nouze donutila. Když se pomocí minimální mzdy a různých podpor a možnosti přivydělat si načerno vytvoří nezaměstnatelná hromada nezaměstnaných, tak řešení skutečně neexistuje.

299946

27.11.2013 16:59

RE: Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 299946

Je videt ze o svarovani vite houby.

299965

30.11.2013 10:38

RE: Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!

jjj 213.?.?.?

Reakce na 299965

Mýho strejdu - svářeče - Němci vozili po stavbách v celým Německu aby svařoval takový ty koplikovaný věci jako orlice na budovách nádraží apod. Takže vím, jak neskutečně komplikované sváření je a jaký typ člověka dokáže být kvalitním svařečem.

Za to vaše expertýza z vašeho příspěvku moc nedýchá!

300096

30.11.2013 17:10

RE: Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 300096

Reagujete na cloveka ktery tvrdi to co vy. Svarovani je narocny obor. Je rozdil svarovat a svarovat.

300106

29.11.2013 17:44

RE: Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 299946

Obavam se ze trolling zalozeny na ideologickych pouckach typu "stat je nejhorsi mozny hospodar" dneska nezbere ani na retardy na idesu...

300060

30.11.2013 10:41

RE: Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!

jjj 213.?.?.?

Reakce na 300060

To není nic ideologickýho - sedím mimo jiné léta v zastupitelstvu a vidím jaký typ lidí je neodbytně přitahován státním bordelem a flákáním.

Typický troll jste vy: žádné věcné argumenty a kušna od ucha k uchu.

300097

26.11.2013 7:05

Zásadní problém je Čína a třetí svět

pavt 78.?.?.?

Článek je zajímavý a bezesporu pojmenovává jeden ze základních problémů současnosti - dnes se peníze nejlépe nevydělávají výrobou nových věcí či služeb, ale spekulacemi. To považuji za velmi varovné pro budoucnost. Je sice pravda, že to není nic úplně nového (v 16.století byly nejbohatšími v Německu dvě kupecké rodiny - Fugerové a Wellsové - mimochodem pro zdejší židobijce, ani jedna nebyla židovská), ale trend je varovný. Už v dobách mého studia, což je více než 20 let, se na mou alma mater VUT Brno dělaly přijímačky pouze pro ty, kteří měly špatné maturitní výsledky. Žádný pořadník, míst bylo více, než zájemců. Netuším, jaká je situace dnes, ale asi ještě horší. Ovšem taková práva nebo ekonomka, tam byl boj! Jakkoliv nechci tvrdit, že se lze obejít bez právníků a ekonomů, je reálná otázka, kolik jich společnost skutečně potřebuje a zda je tento počet větší, než u strojařů...

Problém tohoto článku (a vlastně i ostatních podobných zde na Zvědavci) je v nabízených řešeních. Celá současná krize má totiž 2 roviny. Ta jedna je opravdu problematický stav naší společnosti. Ta druhá ovšem spočívá v tom, že poprvé za cca 200 let moderní doby, má Západ konkurenci ve východní Asii. Před padesáti léty na tom západní společnost byla sice možná lépe (což je ovšem otázka, když si člověk připomene boj se zbytky segregace v USA, dohořívající kolonialismus - francouzký Alžír atd.), ale protože konkurence neexistovala, nebyl problém vše řešit různým zvyšováním platů atd., protože se zkrátka zvýšila cena zboží a ten stavitel elektrárny v Egyptě si tu turbínu prostě musel koupit ze Západu, protože v Číně a jinde ji nikdo vyrobit nedokázal. Nyní tomu tak ale není. Svět se v mnoha oblastech už bez Západu obejde a to je ten problém. Takže představa, že my zde si budeme zvyšovat platy atd. a naše zboží bude ještě dražší je naivní. Problém je, že v Číně, Indii a jinde chtějí být lidé také bohatí a jsou ochotni pracovat mnohem více za mnohem méně. V Číně například je státem garantována dovolená 1 týden ročně (a ani to mnohé firmy nedodržují), a i v Jižní Korei jsou to 2 týdny. Ve východní Asii+Indii jsou 3 miliardy lidí, kteří touží se mít tak dobře, jako my. Moje prognóza je tudíž neradostná. Nějaký čas to bude trvat, ale postupně se životní úroveň tam i tady vyrovná. Bohužel, bude blíže jejich standardu - budeme prostě chudší... Pokud tedy někdo nevymyslí nějaký zázračný mechanismus, který by tomuto zabránil...

299883

26.11.2013 13:14

RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět

jjj 37.?.?.?

Reakce na 299883

Nevím, kde je logická chyba v tom když řeknu, že není třeba žádný zázračný mechanismus, ale zavést ůplně obyčejná cla a daň na odliv kapitálu. Úplně triviální. V zájmu prostého pracujícího a proti zájmům oligarchů.

299902

26.11.2013 14:26

Problém je Čína a podnikatel (viz Zitko,you-tube)

slak 77.?.?.?

Reakce na 299902

plakal že když tam přišel tak jim platil 2200 a nyní poslední nekvalifikovaný chce netto 14000 v přepočtu a přijel s menším výdělkem než kdyby dělal dělníka v němec. A zvládnul to i Špidla podobně proti balíčkovsky mňoukalovi, než byl lokaji zvláštních vztahů odsunut, ale pak se objevil s baťohem mirek trojkolky a mirek medvědář a pro mnohé principál je případ kontinuálně pro církevní a rejtingový či feudalisicitní. [cool] [bliji]

299906

26.11.2013 14:37

RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět

pavt 62.?.?.?

Reakce na 299902

Hm, a to si fakt myslíte, že nás to zachrání? Jak to zabrání tomu Egypťanovi, aby si tu turbínu neobjednal z Číny? Ona Evropa či USA nezbohatnou z toho, když si budou navzájem vše prodávat. Zbohatly z toho, že prodávali své výrobky dále do světa. Auta, strojírenské výrobky, elektrárny, to vše před padesáti lety stavěli Američané a Evropané. Dnes tomu tak není a pokud v Evropě zavedete cla, tak i ti zbývající výrobci se prostě zvednou a odejdou a tady nezbude nic. Současné giganty jako Siemens či Alstom převádějí výrobu do Číny včetně veškerého know-how. Kdyby se ti Číňané měli naučit, jak vyrábět turbínu, bude jim to trvat desítky let. Oni to ale dostanou na zlatém podnose a ještě jim tam firmy posílají naše lidi, aby je to naučili (tak to fungovalo s brněnským Alstomem).
Nějaká "daň na odliv kapitálu" je směšná, naprosto nechápu, jak byste to chtěl realizovat. Ďábel se skrývá v detailech a právě realizace něčeho takového je dle mne nemožná. A i kdyby - řekněme že jednorázově zdaníte Alstom, že nám v Brně zavřel První Brněnskou. No a co? Tak zaplatí pár milionů, ale ta fabrika už bude zavřená, zlikvidovaná, lidé ztratí práci a co horšího, za pár let zanikne i to know-how, které tu vznikalo desítky let. Už tu prostě nikdo kotle stavět nebude. To žádnou daní nenahradíte...

299907

27.11.2013 17:56

RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 299907

Jiste ze nejake zvysovani cel a pod je nesmysl.Ale to ze se nekteri vyrobci zvednou a vypadnou , to spis muzeme privitat. Kdysi Mexicane byli velice dobra pracovni sila, ted uz nejsou.Zkusenosti (at plivu jak plivu) mne vedou k tomu ze jedina zachrana je socialismus. Proste odrovnat nadnarodno korporace, zamerit se na vlastni trh. Snazit se byt nezavisly. Rika se ze komunismus je utopie, ale kapitalismus? Ono ti nasi kapitaliste zacinaji byt chytri. Misto premistovani tovaren do zemi s lacinou pracovni silou, zacinaji tu pracovni silu privazet.Bohuzel socialismus odrovnali lide a lidi odrovnava kapitalismus.

299968

30.11.2013 10:46

RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět

jjj 213.?.?.?

Reakce na 299968

Aniž to možná chápete, ve svém příspěvku si odporujete.
Když se chcete koncentrovat na svůj vlastní trh (v čemž jsme zajedno) tak ten si napřed musíte VYTVOŘIT! Aby nějaký vnitřní trh byl, musí v něm panovat JINÉ PODMÍNKY, než na tom vnějším trhu.
No a to jsou právě ta cla, dovozní přirážky, daňová zvýhodnění a nebo znevýhodnění. Tedy to, o čem tvrdíte, že to je nesmysl.
[oči v sloup]

300098

30.11.2013 17:35

RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 300098

I ne. Cla jsou nesmysl. Odnese to jen zakaznik. Je mi jasne ze zemedelstvi musi byt dotovane statem. Jinak bychom se jako zakaznici za dobry vyrobek nedoplatili.Za povinost bych dal oznaceni marastu jenz se do produktu pridava. Je zajem statu at poddani jsou dobre ziveni. Tim ze podpori kvalitni jidlo ubyde z financovani zdravotnictvi plus jine nezanedbatelne vydaje, A proc jsem proti clu ? Proc by mel zakaznik byt znevyhodnovany ,pokud si chce koupit kvalitni vyrobek produkovay jinou zemi .

300108

2.12.2013 18:54

RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět

Alibaba7777 82.?.?.?

Reakce na 299907

V rámci zvyšovania alebo udržania miery zisku nadnárodné alebo veľké národné korporácie obetovali domáce výrobné kapacity a vďaka rozumnej politike Číny sa tam najmodernejšie technológie transferovali. Čina stále pritvrdzuje podmienky možnosti vyrábať "u nich" podmienkami ako napríklad podnik musí byť v spoluvlastníctve štátu, je možné importovať do Činy iba najmodernejšie technológie a za veľmi krátky čas Čina bude potrebovať Európu iba ako svoje odbytisko.

Čo budeme robiť u nás ? No.. obchodných predajcov, finančných poradcov, poisťovacích agentov, drobných remeselníkov, právnikov, exekútorov, sudcov s imunitou, štátnych úradníkov, nájomcov obchodných priestorov v obchodných centrách (jeden skrachuje, nastúpi ďalší...)ale produkovať výrobky prestaneme. Čo potom ponúkneme tej Číne ako protihodnotu, keďže nerastné bohatsvo nemáme ? ... Nič, zlikvidujeme sa sami ako čierna diera, pokiaľ nedôjde k zázraku v myslení ľudí a budú sa dožadovať priamej demokracie, zníženia kvóra v referende, ktoré je v súčasnosti nepoužiteľné a nevyprášia štandardné politické strany od koryta financované korporáciami...
Lebo ak by sa dal vzduch krájať, tak nám sú ho schopní naši politici, bankári a korporácie predávať, samozrejme na výhodnú plžičku...

300188

26.11.2013 14:08

RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět

hc 90.?.?.?

Reakce na 299883

>Problém je, že v Číně, Indii a jinde chtějí být lidé také
>bohatí a jsou ochotni pracovat mnohem více za mnohem méně.

Jsou ochotni nebo nuceni? To je sakra velký rozdíl. A navíc v porovnání s dnešní ČR to zřejmě ani není pravda.
http://ekonomika.idnes.cz/rozhovor-s-radkem-bukovs...

299904

26.11.2013 17:22

RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět

pavt 62.?.?.?

Reakce na 299904

V Číně jsem nebyl, ale byl jsem v Indii, viděl tamní bídu (ve srovnání s těmito chudáky je KAŽDÝ Evropan boháč) a zdejší chudí byli vděčni za jakoukoliv práci, která jim přinášela z našeho pohledu směšný výdělek (nějaké 2-4 USD denně). A to Siemens, pro který jsem tam byl, prý platil dobře...

Bylo by krásné, pokud by Čína opravdu zdražila (a ona určitě jednou zdraží), ovšem taková Indie zdražovat ještě hodně dlouho nebude, množství zdejších chudých je obrovské. Jediné, co je zatím drží při zemi, je nedostatek vzdělání a kastovní systém - ne každý hodlá řešit se svářeči problém, že neumí číst...[smích]

299912

26.11.2013 20:00

RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět

hc 90.?.?.?

Reakce na 299912

>zdejší chudí byli vděčni za jakoukoliv práci, která jim
>přinášela z našeho pohledu směšný výdělek

Určitě nebyli vděční. To je obvyklá představa těch nahoře, že ti dole jim musejí být vděční, ale nevěřím, že by to tak kdekoliv na světě skutečně bylo. A ještě k tomu, že jinde se pracuje mnohem více za mnohem méně: když to tak je, tak jenom proto, že tam mají ještě "liberálnější" podmínky než u nás, ještě "pružnější trh práce". Ale za to jsou vděční zaměstnavatelé, ne zaměstnanci.

299922

30.11.2013 18:06

RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 299912

Vase nestesti je v tom ze porovnavate chudy , bohaty. Kdo je chudy a kdo bohaty ? Mentalita Cinanu a Indu je uplne odlisna. Ale co se tyce produktu made in India , vyrabeli ballasty , vsechno smejdy. A mam dojem ze bych od nich nekopil ani prezervativy (po soulozi by otehotnela i sousedka). Ale koupil bych od nich koreni na vareni. Svet place ze hodne lidi hladovi. Indie kde bylo zemedelstvi (produktivita) na vysoke urovni. Takze predelejme tento zemedelsky narod ne elektroniky a uz nikdy neuvidime chudobu.

300111

27.11.2013 0:15

RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět

petesv 95.?.?.?

Reakce na 299883

Nejvýznamnějším členem této rodiny byl nepochybně Jakub Fugger zvaný Bohatý, který si díky značné finanční podpoře císaře Maxmiliána I. zajistil místo císařského bankéře. Díky tomuto finančnímu spojení Fuggerové přímo ovlivňovali politické dění ve Svaté říši římské. Jakub Fugger se několikrát snažil ovlivnit volbu papeže, vždy však marně.
O to úspěšnější byl při financování úplatků ve výši 850 000 dukátů na volbu císaře Karla V., vnuka předchozího císaře Maxmiliána.
V roce 1525 umírá Jakub II. a na jeho místo nastupuje jeho synovec Anton.
Koncem 16. století přivedly velké finanční ztráty, zejména státní bankrot ve Španělsku, rodinu Fuggerů na mizinu.
Fuggerové se vzdali svého postavení v peněžnictví a uchýlili se na své statky a panství v říši.

O těch Welness jsem ani neslyšel.

299934

27.11.2013 17:18

RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 299883

Ale vzdyt to je v poradku. Tim vymizi prosperita zakladana na nizke pracovni sile. Jen at cinsky delnik bojuje za sva prava. Ti kteri pracuji zmnohem vice za mnohem mene, chteji mnohem vice. Kdysi i v Evrope se delalo mnohem vice za mnohem mene , ale s jidlem roste chut.

299966

30.11.2013 19:36

RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 299883

Proberte se. Penize nejlepe nevydelavaji apod.? Mily pane nemate ani trosku expirience z toho vseho. Mozna jste studovany , coz znamena blbec za verejne penize. Ale co se tyce praxe-nechci urazet.Proto ze nekde jsou lide chudsi nez v Cesku , tak muzou byt lide v Cesku jeste chudsi ? Kdo vas plati za tu propagandu?

300117

26.11.2013 9:09

Celkova zmena je treba

Liq 91.?.?.?

Statni sprava je monopol, lenoch, vzdy je opozden (technologicky, legislativne,...), je neefektivni a v souhrnu nepracuje pro jeho investory (obyvatelstvo). Zadne "volby" tento stav nezmeni, nebot je kazdemu zdechlo resit problemy, kdyz nutne nemusi nebo se vyresi jen jako. Parazit nebude pracovat na reseni, jak eliminovat parazity. Parazit se bude snazit o kosmeticke zmeny, ktere obyvatele na chvili uklidni. Je treba systemove zmeny, ale k predem recenemu to prijde az s nejakou revoluci a i tak je nejpravdepodobnejsi, ze vladnouci zavcasu nastrci nove figurky, hlasajici svetle zitrky a jede se dal. Jinymi slovy, demonstrujici dav musi mit uz vypracovane celkove reseni, jinak se musi spokojit s kosmetickou nabidkou soucasne vlady. Pro me inspirativni je ekonomickareforma.cz . Nepredpokladam ovsem uvedeni tohoto systemu do praxe, nebot odstranuje parazity, system zjednodusuje a chrani vnitrni ekonomiku pred globalni ekonomikou.

299889

26.11.2013 9:30

poučení z historie

Dap 37.?.?.?

Článek zcela opomíjí historii, proto jako takový je zcela zavádějící, v té je totiž poučení.
Zcela opomíjí skutečnost, že celou historií lidstva se táhnou 2 skutečnosti: války a otroctví v jakékoli podobě.
Je to dáno nutností základní potřeby k životu-potravy, tepla, vody a vzduchu. Ostatní je nadstavba.
Cokoli z toho bude docházet, bude se to jedinec snažit získat.
Chceš-li něco, znamená to, že dáváš možnost se nechat zotročit.

Takže je dost naivní si myslet, že se dřív nebo později opět nenajde jedinec (a jeho vzývači) který opět vyvolá válku a následnou redukci potřebných.
Pak už zbývají jen dvě možnosti - opětovné "kolečko" vývoje nebo zánik společnosti.

299892

26.11.2013 11:51

Výstižná analýza fungování kapitalismu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

a jak vidím z bezzubých příspěvků do diskuse tak ťala do živého a je pro pseudopravičáky i pseudolevičáky nepříjemná až nepřijatelná, zejména svými (naprosto exaktními) závěry a návrhy.
Kapitalismus nikdy nebyl morální společensko-ekonomický systém, spíš připomíná svým bojem o zdroje, prostředky a trhy jedno veliké letadlo, které již dneska letí pouze na výpary paliva zbylé v prázdných nádržích. Černého petra kapitalistické ekonomiky drží v ruce řadoví obřčané-ovčané, kteří svojí neznalostí dějin, filisofie, ekonomiky a pseudoekonomiky nemají možnost pochopit smysl dění okolo sebe a proto věří báchorkám politických figurek (loutek voděných medii a korporacemi coby viditelnými zástupci neviditelné finanční moci), veřejných medií a úplatných pseudoodborníků (historici, umělci a další poskoci), kteří je vedou do novodobého otroctví nebo přímo na válečná jatka. Kdo chce kam pomožme mu tam říkávala naše babička a měla plnou pravdu a protože jako emeritní pedagog znám schopnosti české mládeže, vidím cíle její cesty katastroficky. Těm pár skutečným občanům, kteří pochopili, že češi jsou povahou (vypiplanou 300 lety katolického TEMNA a vybitím HUSITU) servilní otroci nezbyde než se postarat sami o sebe, návratem do samozásobitelské samoobranné společnosti mimo společnost "demokratického fašismu-kapitalismu"!! Jediná cesta změny je v každém z nás tím, že nebudeme podporovat tržní zdravotnictví vyhlazovacího typu a tržní potravinářství otravovacího typu a budeme si vytvářet věci denní spotřeby sami a vyměňovat je mezi sebou bez účasti zlodějských řetězců všeho druhu. Většinové společnosti pak zůstanou bezcenné nominály potištěné papírky, hrdě nazývané peníze. [chechtot] [velký smích]

299897

26.11.2013 17:44

RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu

pavt 62.?.?.?

Reakce na 299897

Mohu se zeptat, jaký společensko-ekonomický systém byl kdy morální?

Kapitalismus je první systém v historii, kterému se podařilo zajistit dostatek jídla a aspoň základní životní potřeby nejširším vrstvám obyvatelstva. Nechci jej nijak adorovat, leccos mi na něm vadí, ale všechny prý "morální" systémy tohle nedokázaly. Je fakt, že současná doba silně připomíná letadlo, ale on dnes už ten skutečný kapitalismus nikde na Západě neexistuje - paradoxně v tom nejbrutálnějším smyslu "člověk člověku vlkem" k němu mají nejblíže v Indii a Číně...

299913

27.11.2013 0:15

RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 299913

Tak předně kapitalismus ani komunismus natož socialismus nejsou ani jedny státním zřízením - tím je alespoň formálně např. republika a neoficiálně jakýsi momentální zapnutý "režim".

Ale jinak:
"Jakmile zvrhávání trhu začne mít už málo charakter trhu
kapitalistického a dostane se pod dominanci korporativismus,
nastane ohromný nedostatek investičních příležitostí.
Nedostatku investičních příležitostí se jinak také říká
hospodářská krize. Pokud vznikne vleklá zdánlivě
nepřekonatelná krize, nejde o tzv. krizi v důsledku
konjunkturálního cyklu, nýbrž o vleklou stagnaci, jež je
důsledkem korporativizace jako byla Dlouhá deprese na konci
19. století a Velká deprese ve 30. letech 20. století. Obě tyto
globální ekonomické krize vyvolané všeobecnou
korporativizací, která zrušila kapitalismus, skončily světovou
válkou, která však vždy natolik rozrušila stávající struktury, že
na přechodnou dobu se zase rozhýbal kapitalismus-"
Více v komentářích pod článkem http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/1805-korporativismus-system-kontroly-konstruovany-monopolisty-globalni-elity

299935

27.11.2013 18:23

RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 299913

System moralni byt nemuse ,moralni muzou byt nanejvys lide. Ja se s vama vsadim ze ze vice syti lide byli v socialistickem Ceskoslovensku nez v kapitalisticke Canade. Bohuzel to cose zacina dit v dnesni dobe je nepochopitelne. Skoly zacinaji prosit lidi o financni pomoc pro zaky kteri chodi do skoly hladovi. Kapitalismus prosperoval za socialismu. Co je to skutecny kapitalismus? A clovek cloveku vlkem ? To plati tvrde u nas. Ne ze by byli lide spatni , ale jsou k tomu nuceni. Pujcky treba splacet a ztrata zamestnani je krach. Takze tu Indii a Cinu si strcte do zadnice.

299972

27.11.2013 22:58

RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu

pavt 81.?.?.?

Reakce na 299972

Neumím posoudit situaci v Kanadě, nikdy jsem tam nebyl, nicméně klidně bych se vsadil, že dnes v Česku jsou lidé sytí více, než za socialismu. Velmi dobře si pamatuji na tu radost, když dorazil strýc veterinář, který dělal na kontrole a dovezl hromadu kvalitního masa - to byly hody, které se pak hodně dlouho neopakovaly. Ve třídě byly 2-3 holky obézní, zbytek měl postavu jako proutek (možná nebyly hezké, ale nebyly tlusté). Zkuste se do dnešních škol podívat... Tím nechci posuzovat kvalitu potravin tehdy a dnes (!), posuzuji pouze jejich množství.

S Indií evidentně vůbec netušíte, o čem je řeč. Pamatuji si, jak jsem se pokoušel místnímu kolegovi vysvětlit, co je to podpora v nezaměstnanosti. On to naprosto nechápal. Proč by někdo, kdo nepracuje, měl dostávat peníze? To bylo zcela mimo jeho obzor, ačkoliv to byl člověk s vysokou školou. To je to člověk člověku vlkem - žádný, naprosto žádný sociální systém. Lidé na Západě obvykle vůbec netuší, jak se (ve srovnání se zbytkem světa) mají skvěle. Něco jako zdravotní a sociální pojištění, důchodový systém, podpory v nezaměstnanosti, příspěvky na bydlení a sociální podpora, bezplatné základní školství, minimální mzda, několik týdnů dovolené, velmi dlouhá mateřská (české poměry jsou zcela unikátní i v Evropě, v takovém Švýcarsku máte mateřskou 6 týdnů) atd. To vše ve třetím světě neexistuje, nebo jen velmi omezeně. Bohužel, velmi se obávám, že i my o to přijdeme...

299984

28.11.2013 1:08

RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 299984

A co bezdomovci ? Ja nepisi o vyberu potravin. Ten za komousu velky nebyl. Jiste ze lide na zapade se maji v celku dobre. Ale vemte v uvahu zadluzenost lidi.Statistics Canada data show that household debt rose to 164.6 per cent of disposable income in 2012, meaning Canadians owe about $1.65 for every $1 they earn in income. Takze to bohatstvi je v celku pomijive.

299987

29.11.2013 19:52

RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 31.?.?.?

Reakce na 299984

Obezita nema v tzv. rozvinutych zemich s blahobytem ci hladem zas az tak moc spolecneho. Je to spise stav nutricni deprivace, kdy telo nuti cloveka jist stale vice sice energeticky dostacujici, ale na ziviny stale chudsi potravy, aby alespon nejak, i za cenu sebeposkozeni, doplnilo esencialni latky. Tech je pritom v souvislosti se znecistenim, stresem a vubec hektictejsim zpusebem zivota pritom treba spise vice nez mene...

http://www.blisty.cz/art/67951.html

Je to zkratka syndrom nekvalitnich potravin, obecne dusledek intenzivniho neudrzitelneho zemedelstvi v podobe vycerpanosti pud a niceni jeji mikrobiologie, v usa pak jeste masivniho nasazeni GMO.

300067

26.11.2013 18:39

RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu

petesv 95.?.?.?

Reakce na 299897

Heleď, emeritní profesore, promluvil jste mi z duše. Před 100 lety tu kočovali z obce do obce kejklíři, divadelníci, cirkusáci atd, Prodávali svoje "umění" za kdo co dal. O nějaké myšlení nikdo z nich nezavadil, pač to bolí. Co je filosofie, většina z nich si myslí, že značka spodního prádla. Dnes je to "elita" národa, koukněte na zprávy. Takže co z toho může vzniknout, kromě velkého průseru pro nás co myslí?

299918

27.11.2013 0:03

RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu

disident 88.?.?.?

Reakce na 299897

článek popisuje problémy současného západního kapitalismu,který se nachází v situaci,kdy neřešením problémů se bude stále více blížit bodu zániku.Znovu se zde zdůrazňuje parazitistický základ západní společnosti,který byl odstartován t.zv.reagonomikou(tvoření hodnot je až podružné,důležitý je sektor služeb,ten však vytváří hodnoty jen minimálně).Naše společnost je totalitními medii zahlcována falešnými mýty(náš západní kapitalizmus je to nejlepší řešení z mnoha špatných,Havel nás osvobodil od komunizmu,Kocáb "vyhnal Rusáky",každý se má o sebe postarat sám,prospěšná je deetatizace a deregulace atd.).Společenské vzory jsou prezentovány t.zv.VIP osobnostmi,které také ve velké většině netvoří trvalé hodnoty a jejich "aféry" jsou trvale sledovány bulvárním tiskem.Vše nasvědčuje tomu,že západní společnost je těžce nemocná a na tuto nemoc zatím nebyl nalezen lék,zatímco pacient pomalu a nenávratně umírá.

299932

27.11.2013 7:30

RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 87.?.?.?

Reakce na 299897

Existovali dva smery ekonomického vývoja. Ten druhý bol socializmus, bol splodený anglosasko židovským kapitálom. Jedného dňa sa kapitalizmus rozhodol, že zruší svoje vlastné decko, socializmus, i stalo sa.

Ľudstvo tápe v temnote, lebo nič iné nepozná. Ľudská myseľ nevie objavovať, ona sa vie učiť a kombinovať. Všetko mimo kapitalizmus a socializmus je pre ľudstvo temnotou. Musíme sa vrátiť k pravdivým dejinám Slovanov, Sumérov, k poznamiu prírodných zákonitostí a učiť sa od predkov ako prežiť inak civilizácie zanikne v mori Vesmíru. Poznajme aj dejiny židovstva a kresťanstva, aby sme pochopili, že židia dovedú ľudstvo do zániku.

299945

26.11.2013 14:10

dnes to funguje špatne

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

ešte za socíku som niekde čítal nejakú, údajne švédsku štúdiu (presnejšie preklad), ktorá tvrdila približne, že z celkového počtu ľudí v aktívnom veku:
- asi 3% ľudí potrebujú nevyhnutne pracovať, aj bez nároku na odmenu, bez práce doslova zahynú - a sú robiť takmer akúkoľvek prácu
- asi 5% ludí je ochotných robiť prácu, ktorá ich baví, zadarmo
- asi 10% ľudí jenochotných robiť prácu, ktorá ich baví a s ktorou je spojená nejaká "spoločenská prestíž" či "spoločenské uznanie" aj zadarmo
- nasleduje asi 60% populácie, ktorá je ochotná či schopná pracovať za rôznych motivačných podmienok, odmien, prípadne hrozby sankcií - rozpísané to bolo podrobnejšie
- na opačnom konci je potom cca 10% ľudí, ktorý nechcú pracovať, a je potrebný sankčný mechanizmus, korý ich pracovať donúti
- asi 5% ľudí musí byť pri práci pod nestálym dohľadom a kontorolou
- asi 4% ľudí nebude pracovať a pokiaľ sú k práci donútený, úmyselne poškodzujú pracovné prostriedky

Ďalej sa tam uvádzalo, že na zabezpečenie fungovania spoločnosti a pokrytie jej materiálnych a servisných potrieb by postačovalo menej než 15% ľudí (prvé dve skupiny a "potrebná" časť tretej), keby im "tí ostatní" pri práci neprekážali...

299905

26.11.2013 16:17

K nezaměstnosti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

snad jen to, že by stačilo zkracovat postupně pracovní dobu při zachování platů. Na stejnou práci by bylo zapotřebí více lidí a zbylo by víc volného času. Dovedete si představit dvoudenní pracovní týden? Já jo a do práce bych se určitě i těšil. A co bych dělal ve volném čase? Mám pár koníčků, na které bych měl konečně čas. A rodiče by měli také čas na své děti, což, jak jistě uznáte, je opravdu zapotřebí.
Jenže to by asi naši skvělí popoháněči, pardon, manažeři nepřežili.

299908

26.11.2013 23:05

V čem se to liší...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Od reálného socialismu se situace liší v tom, že dnes je po všech stránkách horší. Naše bývalá země byla rozkradena, prodána, nepatří nám tu skoro nic a nejsme soběstační prakticky v ničem. Stačí malý kolaps na cestě potravin a surovin k nám a vypukne tu hladomor, armagedon.

Blbý národ volí stále více smrtící mix pitomců a gaunerů. Jak tohle asi může skončit? Zachrání nás Číňani a Rusové? Nebo zaslouženě vymřeme?

299929

26.11.2013 23:56

Kam situace vyusti

dunsun 89.?.?.?

Reseni teto zapeklite konstelace jsou podle me jen 2:
1. Jiz zminovana redukce obyvatel - svetova valka nebo epidemie
2. Postupny a pomaly prechod k otrokarske spolecnosti ovladane NWO (coz ovsem samozrejme nevylucuje postupnou redukci obyvatel).

Z techto dvou moznosti vidim onu druhou jako mnohem pravdepodobnejsi a to i z duvodu, ze ona se jiz realizuje.

Otazka zni: ktera z moznosti je lepsi ...

299931

27.11.2013 2:01

RE: Kam situace vyusti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 299931

No pokud bych si měl vybrat z těch dvou možností, jsem pro válku a revoluci. Zakroutit jim krkem. Howgh.

299937

27.11.2013 7:17

To nie sú všetky problémy ľudstva.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 87.?.?.?

Akokoľvek budeme riešiť príjmy, tak skupina nepracujúca sa bude vždy množiť rýchlejšie, ako skupina pracujúca, tvorcovia hodnôt, tí sú ľudia schopní zapojiť sa do pracovného procesu, byť pre spoločnosť prínosom, posúvať vývoj civilizácie dopredu.

Prírodný zákon, zákon nezávislý od ľudskej vôle hovorí, že prežije ten druh, ktorý sa najrýchlejšie rozmnožuje, všetkých ostatných potlačí, alebo zlikviduje, alebo "demokraticky" ovládne. Teda nepracujúci, neschopný zapojiť sa do diania spoločnosti, logicky vrhne civilizáciu do úpadku po špirále smerom dole.

Teda ľudstvo stojí pred oveľa vážnejším problémom, lebo všetko naše súčasné snaženie, či už pravica, ľavica, korporácie, NWO, náboženské kultúrne prečíslenie spoločnosti..., toto všetko smeruje k úpadku civilizácie.

Civilizácia potebuje riešiť morálku ľudstva. Tá židovská, bohom vyvolená, vládnuca svetu, ktorá je zdrojom sionizmu, bankovej úžery, všetkých revolúcií, vojen a chaosu je cestou do pekla. Bohatstvo jedinca, zisk za každú cenu, mamon, ovládnutie energií, surovín a ľudstva mocou peňazí je cesta do pekla.

Ostáva nám veľmi slabá hviezdička, volá sa Baťa a jeho systém podnikania, génius, po ktorom sa malo volať letisko v Prahe. Zisk firmy patrí firme, privatizácia zisku je zločin. Osobný príjem má pokryť potreby osobné v nevyhnutnej miere, najviac však výchovu a vzdelanie detí a seba samého. Ľudstvo je schopné produkovať omnoho viac, ako potrebuje na život v rajskej záhrade.

Ľudstvo už dnes mohlo žiť v biblickom raji a prebytok tvorby mohlo orientovať na výskum a osídlenie Vesmíru, čo je finančná čierna diera, do ktorej sa zmestia milióny rokov zisku.

Vráťme sa do zatajovaných dejín Slovanov a menej tajných dejín Sumérov. Každý musí byť zamestnaný a prospešný pre spoločnosť, o dôchodcov a chorých sa musí starať rodina, čistota rodu znamená množenie iba schopných a pre spoločnosť prospešných jedincov, pre ostatných ostáva kult homosexualizmu. Tvrdé?

Prírodné sily človek neovládne, môže ich len využiť, to ich ale musí najskôr poznať. Teda znalosť a zákon prírodných vied musí mať prioritu pred spoločenskými vedami, ako napr. ekonómia, ktorá spolu s náboženstvami a demokraciou odráža vždy a len zbožné priania ideológov a slúži len na osprosťovanie ľudstva, na debilizáciu národov.

299944

27.11.2013 15:52

k příspěvku To nie sú všetky problémy ľudstva.

Ďuro Trulo 89.?.?.?

Stručné a exaktní=(pravdivé+přesné+jednoznačné)! Jenom to dostat do hlav občanů, oni si pak návod na změnu vytvoří a zrealizují sami i proti vůli politiků, soudců, policajtů a ostatním slouhů otrokářských elit. [smích]

299961

27.11.2013 19:58

Souhlasím

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 299961

Život otroka nemá jiný smysl, než udržovat sen o svobodě.

Parazit už ohrožuje přežití samotného lidstva. Je třeba parazita správně identifikovat, zbavit se ho a neudělat při tom chybu.

299977

28.11.2013 9:43

Realita

Viny 77.?.?.?

Popisovanú skutočnosť veľmi dobre analyzuje Bernard Lietaer vo svojej knihe "Budoucnost peněz". Jasne (a nielen on) hovorí o tom, že musí prísť ku hlbokým systémovým zmenám, aby sme sa z tohto marazmu dostali a ak budeme čakať na CB a štáy, že to za nás vyriešia, máme sa pripraviť na hlboké sklamanie.

Dôležité body:

- základný príjem už tu máme, teraz v tomto momente - volá sa to sociálne dávky, ktoré je možné brať bez obmedzenia takpovediac od narodenia. Dôsledky takéhoto počínania vidíme okolo seba, tudy tedy cesta nevede.
- produktivita sa BUDE naďalej nezastaviteľne zvyšovať, až do bodu uvedenia prvého nanoassemblera. Toto je jeho malý brat: http://en.wikipedia.org/wiki/3D_printing Potom väčšina ľudskej práce stratí význam.
- nezamestnanosť nieje nedostatkom práce - práce je nekonečne veľa. To čo chýba je niekto, kto za tú či onú prácu je ochotný zaplatiť tzv ríšskou menou - EUR, USD.... Ríšske meny sú umelo kontrolované (emitované, sťahované...do(z) obehu) podľa ľubovôle centrálnych bánk a sú umelo nedostatkové, aby sa tak udržala ich relatívna hodnota. Relatívna preto, lebo tieto meny nemajú žiadne krytie - žijú z viery ľudí v ne. Ak by ľudia mali možnosť tvoriť menu v momente dohodnutého výkonu (služba, práca...), väčšina nezamestnanosti by zmizla, viď Woergelský zázrak a to aj v prípade existencie nanoassemblera.
- demokracia skrížená s tzv humánnosťou vždy povedie (nárastom parazitov majúcich volebné právo a voliacich socialistov čo im nasľubujú základný príjem) ku diktatúre socializmu a ten nakoniec skolabuje pod váhou svojej vlastnej stupidity, keď ho tí paraziti (ktorí ho dostali k moci) zadusia. Potom príde vojna, po ktorej sa po špirále armáda idiotov nechá znova a znova a zas a znova....zlákať prvým "spasiteľom", ktorí im sľúbi, že ich zachráni a všetko za nich vyrieši, výmenou za "trošku" slobody a história sa bude znova opakovať....

Alebo možno nie....a na to sú treba tie hlboké systémové zmeny, avšak nielen v politike a ekonomike, ale hlavne v hlavách ľudí.

299997

1.12.2013 20:02

ČNB

meal 78.?.?.?

prognoza je že lidé v čr mají dost uspořeno.
tak jim musí ČNB típnout radost.

300151

1.12.2013 23:22

RE: ČNB

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 300151

Třetinou peněz puštěnou do oběhu navíc, kýmpak asi z toho domluvených a tahajících vesele z kapes a s prací hodnotami a tvorbou čehokoliv to 100% nemá nic společného. Že by podvodníci? [překvapení] [mrknutí jedním okem]

300154

4.12.2013 20:38

RE: ČNB

meal 78.?.?.?

Reakce na 300154

Ani náhodou to je dohoda /úspěšných a bohatých/ podvodníků .

300298

Příspěvků: 50

26.11. 06:54 ppppp  mnoho lidí si myslí
27.11. 22:03 Moiry  RE: mnoho lidí si myslí
26.11. 06:56 jjj  Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!
26.11. 08:57 klub  RE: Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!
26.11. 11:57 pavt  RE: Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!
27.11. 08:00 jjj  RE: Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!
27.11. 16:59  RE: Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!
30.11. 10:38 jjj  RE: Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!
30.11. 17:10  RE: Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!
29.11. 17:44  RE: Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!
30.11. 10:41 jjj  RE: Než něco zdlouhavě a chybně vymýšlet, radši se poučit!
26.11. 07:05 pavt  Zásadní problém je Čína a třetí svět
26.11. 13:14 jjj  RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět
26.11. 14:26 slak  Problém je Čína a podnikatel (viz Zitko,you-tube)
26.11. 14:37 pavt  RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět
27.11. 17:56  RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět
30.11. 10:46 jjj  RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět
30.11. 17:35  RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět
02.12. 18:54 Alibaba7777  RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět
26.11. 14:08 hc  RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět
26.11. 17:22 pavt  RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět
26.11. 20:00 hc  RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět
30.11. 18:06  RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět
27.11. 00:15 petesv  RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět
27.11. 17:18  RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět
30.11. 19:36  RE: Zásadní problém je Čína a třetí svět
26.11. 09:09 Liq  Celkova zmena je treba
26.11. 09:30 Dap  poučení z historie
26.11. 11:51  Výstižná analýza fungování kapitalismu
26.11. 17:44 pavt  RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu
27.11. 00:15  RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu
27.11. 18:23  RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu
27.11. 22:58 pavt  RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu
28.11. 01:08  RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu
29.11. 19:52  RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu
26.11. 18:39 petesv  RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu
27.11. 00:03 disident  RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu
27.11. 07:30  RE: Výstižná analýza fungování kapitalismu
26.11. 14:10  dnes to funguje špatne
26.11. 16:17  K nezaměstnosti
26.11. 23:05  V čem se to liší...
26.11. 23:56 dunsun  Kam situace vyusti
27.11. 02:01  RE: Kam situace vyusti
27.11. 07:17  To nie sú všetky problémy ľudstva.
27.11. 15:52 Ďuro Trulo  k příspěvku To nie sú všetky problémy ľudstva.
27.11. 19:58  Souhlasím
28.11. 09:43 Viny  Realita
01.12. 20:02 meal  ČNB
01.12. 23:22  RE: ČNB
04.12. 20:38 meal  RE: ČNB

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

49

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc květen přispělo 115 čtenářů částkou 17 255 korun, což je 49 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Milí čtenáři,

stalo se už smutným koloritem Zvědavce, že na konci měsíce musím žádat o finanční příspěvek na provoz serveru. Každý měsíc něco chybí, ale ještě nikdy se nevybralo tak málo, jako tento měsíc. Snažím se dělat tuto práci poctivě, ale nemohu do nekonečna dotovat provoz z vlastní kapsy. Ty peníze potřebuji, abych mohl udržet nezávislost tohoto serveru a být bez reklam. Vím, že teď hodně z vás má hluboko do kapsy, ale prosím uvažte, zda byste mohli podpořit tento server. Děkuji

Ve zkratce

Roman Prymula je ve střetu zájmu - šéfuje např. vakcinologické společnosti24.05.20 23:45 Česká republika 4

Už to začíná pronikat do mainstreamu: V Česku epidemie nebyla a není22.05.20 14:30 Česká republika 6

Po znepřátelení Ruska pracují čeští politikové na urážce a provokaci Číny19.05.20 22:49 Česká republika 9

Musk a jeho vesmírné smetí: svět mlčí19.05.20 17:40 Neurčeno 1

Na Ukrajině už pronajímají i dělohy žen. Hnus19.05.20 17:29 Ukrajina 2

Rok vězení za vyznačení hranice mezi Čechy a Moravou19.05.20 17:19 Česká republika 3

Další kulturní obohacení: U Ahmeda se našla hlava sedmnáctileté Švédky19.05.20 14:41 Švédsko 2

Dodržujete odstup?18.05.20 15:04 Česká republika 4

Covid-1984, tajemný Hamáčkův agent16.05.20 00:08 Česká republika 16

Plynovod Nord Stream 2 v Německu narazil. Nedostal výjimku z pravidel EU15.05.20 15:54 Evropská unie 3

Všichni majitelé mobilů budou/jsou centrálně sledováni15.05.20 10:15 Evropská unie 8

Další rána feminacistek: chtějí mít příjmení jako chlapi, nepřechýlená14.05.20 15:00 Česká republika 12

Tvrdá cenzura dokumentu PLANDEMIC!14.05.20 12:50 USA 7

Slovenský velvyslanec se v Minsku zúčastnil vojenské přehlídky a skončil14.05.20 11:07 Slovensko 1

Sankce a vězení za zpochybňování karantény13.05.20 17:32 Bolivie 6

Opojení mocí, které bude neustále sílit a bude stále rafinovanější, aneb 5G pod dohledem Spasitelů13.05.20 00:12 Česká republika 0

Musk vyhrožuje, že Tesla může opustit Kalifornii kvůli koronaviru11.05.20 19:57 USA 6

Objevují se další statistiky, že kuřáci jsou odolní vůči koronaviru11.05.20 14:07 Británie 7

V Německu protestují proti šíření paniky10.05.20 22:09 Německo 7

Apel čtyř kardinálů a sedmi biskupů na celou Církev a svět k nejtěžší krizi, která hrozí zničením křesťanské civilizace09.05.20 23:16 Neurčeno 9

Měnové kurzy

USD
24,67 Kč
Euro
27,06 Kč
Libra
30,43 Kč
Kanadský dolar
17,85 Kč
Australský dolar
16,39 Kč
Švýcarský frank
25,51 Kč
100 japonských jenů
22,92 Kč
Čínský juan
3,46 Kč
Polský zloty
6,10 Kč
100 maď. forintů
7,76 Kč
Ukrajinská hřivna
0,92 Kč
100 rublů
34,79 Kč
1 unce (31,1g) zlata
42 280,22 Kč
1 unce stříbra
423,48 Kč
Bitcoin
215 642,55 Kč

Poslední aktualizace: 26.5.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 572