Diskuze k článku

Nebezpečná frekvence 440 Hz – totální nesmysl!

Příspěvků 39

13.6.2013 6:43

Konspirační teorie

qwe 193.?.?.?

Čím častěji se budu setkávat s podobnými konspiračními teoriemi jako byla ona v článku o hudbě, tím více budu paradoxně přesvědčen, že na té konspiraci nakonec něco bude.
Pokud bych konspiroval - jak to nejlépe utajit? je určitě víc postupů, ale jeden z nich by byl ten, že bych úmyslně sám vystupoval s konspiračními teoriemi už na první pohled úplně nesmyslnými (aspoň pro racionálně uvažujícího člověka).
Tím bych diskreditoval konspirační teorii jako takovou. Pak už nikdo nebude ničemu věřit i když se vynese něco skutečného.

291303

13.6.2013 9:04

I když věřil bych, že vliv jednotlivých frekvencí na organismus může být velký

F&T 212.?.?.?

I když věřil bych, že vliv jednotlivých frekvencí na organismus může být velký a není úplně prozkoumaný.

Třeba 10Hz (hladina alfa) vyvolává meditační stav a to může být vyvoláno třeba bubny. Kolem 20Hz zase vyvoláva hladinu beta, která je naprosto běžná denní aktivita mozku.

Většinou frekvence má vliv v jistém okolí + - několik Hz.

Vteřina je naprosto podivná časová jednotka s ohledem na přírodu. Je to pouze lidská konvence. Myslím, že nic přírodního nebude kmitat přesně na 440Hz, ale třeba na 442,526...atd. Hz.

291313

13.6.2013 13:05

RE: I když věřil bych, že vliv jednotlivých frekvencí na organismus může být velký

mkadlec 88.?.?.?

Reakce na 291313

alfa je 7-13 Hz
beta je mezi 14-20 Hz

Kdyz do nekoho pustite frekvenci 7 - 8 Hz s dostatecnou amlitudou, nejenze neuslysi zvuk, ale pravdepodobne propadne uzkostnym a depresivnim stavum (Hlas more).
Chcete-li nekoho spolehlive dostat do alfy, pouzijete druhou harmonickou (7x2x2=28) nebo treti harmonickou (7x2x2x2=56) fazove modulovanou temi 7 Hz. Je to na hranici slysitelnosti ale slyset uz to je. Podobny genetator pouzivaji Velechovsti na svych kursech Modra Alfa.
Spravny termin neni meditacni stav ale zmeneny stav vedomi . Ten nemusi byt jen na alfe ale muze jit do delty (3 - 6 Hz, hluboka meditace) nebo naopak do vysoke bety (18 - 20 Hz) samanskeho tranzu, kde lze pracovat s jinymi vzorci vnimani reality. Frekvenci lze nad 20 Hz zvysit pouzitim psychotropnich latek (psylocin, ayahuaska, derivaty kyseliny lysergove, iboga) nebo holotropnimi technikami.

291328

13.6.2013 18:50

RE: I když věřil bych, že vliv jednotlivých frekvencí na organismus může být velký

Venny 93.?.?.?

Reakce na 291313

A samozřejmě existují další frekvence, jejichž vliv na organismus je zřejmý a mnohem nebezpečnější. Například kmitočty okolo 5-10GHz vám při dostatečném výkonu a expozici napřed způsobí krůpěje potu, potom udělají v šourku průvan a dále způsobí třeba trvalou neplodnost. Je mnoho lidí citlivých na vnímání vysokých frekvencí; fungují tak spolehlivě, že se podle nich dal odsledovat provoz radiolokátoru, který se nacházel v blízkosti jejich bydliště (i několik km). Ozáření signálem vysoké frekvence může vyvolávat bolesti hlavy, poruchy v soustředění, nevolnost a jistě mnohé další. Co jiného je mikrovlnná trouba než generátor energie o nízké vlnové délce? [cool]
Když už jsem u té mikrovlnky - znáte někdo její model z poloviny 80. let? To se upevnil kus masa nebo uzeniny mezi zářič a anténu radiolokátoru pracujícím v cm pásmu, anténa se natočila do volného prostoru mimo zástavbu a podle citu a zkušeností se pustil na určitou dobu vysílač. Výsledky byly překvapující... [cool]
A v této době, kdy do nás pere tolik signálů ve všech možných frekvencích, jsou obavy o jejich vlivu na organismus opodstatněné. To máme: televize, rádio, satelitní TV, mobilní sítě, bezdrátové PC sítě, radiolokační prostředky, systémy průmyslové bezdrátové automatizace, vysílačky, radiomajáky, zabezpečovací systémy, routery... No, připadám si při tom vyjmenovávání jako ten stavebník z filmu Na samotě u lesa. [oči v sloup]

291356

13.6.2013 21:39

RE: I když věřil bych, že vliv jednotlivých frekvencí na organismus může být velký

bogy 188.?.?.?

Reakce na 291356

Len chcem dodatm ze vlnova dlzka nemoze byt nizka ani vysoka, ale moze byt bud mala alebo velka. Frekvencia uz samozrejme moze byt nizka aj vysoka.

291361

13.6.2013 9:06

Moderní zábavní hudba dělá z lidí odmalička dementy.

tnz 89.?.?.?

Působení různých zvukových frekvencí a vibrací je podrobně zkoumáno již asi sto let.Samozřejmně že spousta výsledků, které jsou nejen překvapivé ale i šokující, jsou pečlivě tajena. Stačí vč šak navštívit nějakého "skladaterle moderní hudby", a člověk se nestačí divit různým syntezátorům, spektrálním analyzátorům, mnohastopým elektronickým magnetofonům, a podobně. "Nebezpečná frekvence 440 Hz " je snad nejznámější konspirační teorie známá již od Hitlera. Méně známé již však je, že i organizátoři Hitlerových projevů na veřejnosti mnohdy používali k navození hysterie davu od začátku Hitlerovy kariery nejen odjakživa známé píšťaly a bubny, ale i poměrně málo známé mechanické generátory výkonového infrazvuku / neslyšitelné kmitočty /. Dalším modernějším prostředkem známým nejen z hudebních konsertů je takzvaná repetetivní sugesce nebo subliminální regrese. Na jedné stopě zvukového záznamu je na neslyšitelném kmitočtu například fázově namodulovaný text. Při stereofoním vjemu se text ve zvukovém orgánu člověka demoduluje, a posluchač ho vnímá. Jiný způsob takovéto komunikace typu manipulátor - manipulovaný je výkonový ultrazvuk, který se demoduluje cestou nelinearitou prostředí ve kterém se šíří. Tak můžete třeba jako jediný z davu, pokud to na Vás zaměří, slyšet něco, co kolem Vás nikdo neslyší. Stejný problém jako již od Hitlera je podivné psychologické napětí v obchodních supermárketech, případně jiných obchodech, které Vás třeba nutí, vytahovat předměty z regálů a prohlížet si je, jiné Vás "prohání" po místech, kam byste jinak vůbec nezašli. Totéž na Vás vychází každý den z televize, je to ve filmech, ale nejvíce nových pokusů je realizováno na sportovních utkáních, kde jsou diváci ve stresu. V tomto bych chtěl odkázat i na překvapivě rozšířenou černou magii, kterou již velmi dklouho prakticky realizuje naprostá většina "úspěšných umelců", jejich manažerů, ale i obchodníci, redaktoři, a podobně, v jejichž moci se nachází v podstatě celá společnost, napojená na současnou "kulturní" fantasmagorii. Podívejte se na obrazovce podrobněji třeba na Lucii Bílou, Karla Gopta, Helenu Vondráčkovou, ale i třeba Daru Rolins, a toho jejího současného roma. 21 první století vědeckotechnické revoluce, a všichni prakticky / někdy i odborně/ čarují jak za středověku.

291314

13.6.2013 10:01

Porovnejte to, co vidíte kolem

FERDA ferr (zavináč) volny (tečka) cz 212.?.?.?

Porovnejte to, co vidíte kolem s tím, co jste si mysleli, než vám to právě padlo "do oka".
Není nijak složité zjistit, kolik lidí za jízdy čte = izoluje se. a kolik dalších má nějaká sluchátka = izoluje se totálně.
A vyzkoušejte, o kolik snazší je vyrušit někoho, kdo čte na rozdíl od těch "sluchátkových" ?

U čtenářů lze odhadnout, že nakonec komunikovat budou, zatím co ti druzí z toho rozhovoru nabíhají do "absťáku" !

Nakonec je pravda, že moje šedivé vlasy zase tak lákavé nebudou, jako to bušení, které "stimuluje". U mne se dá očekávat "memorování" = tedy vlastně "útok", protože tahat ssebou lyru jaksi nehodlám.
Ferda

291319

13.6.2013 10:28

hudba a emoce

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

V článku se neobjevilo to hlavní, úloha hudby na proměnu lidského myšlení. V mé reakci na pana P.A.Semi píšu o úloze indických stupnic, které měly za úkol vytvořit "emočně technologická" rozhraní mezi výškami zvuků tak, aby bylo možné lidem nabídnout jinou strukturu vnímání hudby a následného myšlení, nabídnout jiné referenční systémy a nástroje pro vnímání toku informací = vnímání vrstev živosti, ve kterých byl člověk (nikoliv ale současný) na jejich vrcholu.
Tímto procesem "růstu emočního vzdělání" procházíme - a i když jsem zde za exota či blázna, tak pečlivě vnímám posuny v myšlení, za které je zodpovědný ZVUK - nejen hudby, ale především SLOV. Ta jsou už "součtovou hodnotou" vjemů z hudby. A hudební celky jsou součtovou hodnotou "inter/valů" (rozhraní), za které děkujeme Indickým "stupnicím" (pozůstatku hudby Atlantské). Důvodem vzniku řady "půltonů" bylo vytvoření rovnováhy mezi informačním prostředím doby a emočním dopadem vzniklé disonance, viz níže.

Chyba, kterou si neuvědomuje většina populace, pramení z přeceňování technického přístupu k čemukoliv - vlivu mate/matiky.
Délka "pozemské" vteřiny je dána nejen pohybem okolo slunce, jde o komplexní informační zázemí, na kterém se podílejí nejen všechny planety naší soustavy, ale je vytvářené informačním pozadím datových polí této galaxie.
Příměr galaxie ke stromu - a naší sluneční soustavy k "letorostu" (každoročnímu přírůstku větviček k objemu stromu)je dostatečně přiměřený. Odtud, z pohledu "stavitele této galaxie" se musíme na existenci zvuku, později velikostně strukturovaného do pojmu "hudba" dívat.
Znalost faktu, že emoce jsou tím, co v krizových=základnu tvořících situacích člověka řídí - ta se do slunečních systémů implementuje v závislosti na rozvoji místní populace.

Indické "stupnice" nám připravily rozhraní, kterým říkáme "půltóny", navázané na nejbližší rezonanci (polovinu či dvojnásobku), navazuje na na původní "dělení buňky" + opak děělení = slučování podobností a následný vznik vnitřních struktur, opět dělením (na podobné a opačné, to funguje dodnes).

Po vytvoření všech půltónů jsme už v nedávné historii postupně hledali optimální vztah celku hudby k emočnímu ladění člověka. Proto se v baroku ladilo na jiné "Hertzy" než dnes.

Hodnotu symbolů číslic v rozměru informačního zázemí celé galaxie asi nikdo zatím neznáte, v tom je moje úloha obtížná. Ale všichni víte, že strukturu vesmíru poznáváme především soustavou devíti číslic a "nuly". Symboly číslic jsou totiž základním stavebním kamenem nejen pro hmotné, ale i pro myšlenkové systémy, které hmotným předcházejí!!!.
Rozkódování těchto symbolů (numerologii) sice považujete za kravinu pro blázny, ale jen proto, že ji nemáte opřenou o zrcadlo - o "numero"logie v osobní znalosti významu každého písmene. od...Automaticky kráceno

291322

13.6.2013 13:17

No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval

Antiseptik 67.?.?.?

Když jsem v mládí hrál na kytaru, tak pokud jsem byl sám, třeba na chatě, ladil jsem jí podle toho jak mi to nejlépe znělo. Vždy když jsem pak přišel mezi kamarády, zjistil jsem že mám kytaru nepatrně podladěnou. Prostě mi kytara nepatrně podladěná zněla lépe, plněji a zajímavěji. Zda to bylo o osm hertzů to bych nemohl tvrdit ale moc to zase nebylo, méně než čtvrt tónu. Jde o to, že pokud se naladí jinde o méně než půltón, všechny tǒny co můžete zahrát jsou jinde než když naladíte podle ladičky. Možná v tom to je a ne v hertzech. Netvrdím ovšem že jde o konspiraci, pouze si myslím že to nějakou roli v tom jak hudbu vnímáme hraje. Hudba působí na duši, o tom není pochyb a vyvolává emoce buď teskné, melancholické nebo jiné. IMHO ovšem heavy metal a podobné vyvolává negativní agresivní pocity, alespoň u mne, ale pochybuji že kdyby těžcí metalisti naladili na 432 hertzů, že by se na tom něco změnilo. Holt rámus je rámus, hertz sem hertz tam. Takže je to možná úplně o něčem jiném. [smích]

291329

13.6.2013 13:52

RE: No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291329

Váš pocit z lépe hrající podladěné kytary může souviset se stavbou nástroje. Uvedu příklad na smyčcových nástrojích. Podoba současných houslí po stavební stránce se ustálila v 17/18. století, od té doby se konstrukčně nezměnili, protože bylo dosaženo optimálního zvuku vzhledem k velikosti a tvaru korpusu (ozvučnice). Co se však postupně měnilo, je právě ladění, které již z dříve uvedených interpretačně-technických důvodů stoupalo. A to má důsledek pro témbr (barvu) nástroje. Když vyladíte výše, nástroj zní ostře, průrazně, "stříbřitě", když podladíte, nástroj zní jemněji, temněji - což pochopitelně působí lépe, když si hrajete doma, a chcete, aby vás nástroj hladil po uších a na duši. Ve velkém koncertním sále byste zase chtěl, aby vás bylo slyšet až do poslední řady. Mám rád tzv. "starou hudbu" s "dobovou interpretací" na podladěné nástroje, naproti tomu Paganiniho capriccia vyzní v dnešním ladění precizně. Hudba má snad nekonečné množství proměnných, a my máme možnost si vybrat tu polohu, která nám nejvíce vyhovuje.

291334

13.6.2013 14:22

RE: No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval

Antiseptik 67.?.?.?

Reakce na 291334

Asi máte pravdu. Každý nástroj možná má svou specifickou resonanci podle velikosti, stavby a materiálu.

291335

13.6.2013 15:18

RE: No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval

Viny 77.?.?.?

Reakce na 291329

Ak tú gitaru ešte máte doma, skúste si do otvoru zaspievať hlboký tón a ten pomaly zvyšujte až do momentu, než vám celý korpus zarezonuje(celý sa rozvibruje). Potom mrknite na frekvenciu.

Možno Vám to pomôže k pochopeniu [mrknutí jedním okem]

291344

13.6.2013 15:46

RE: No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval

ppppp 95.?.?.?

Reakce na 291344

Píšete úplne od veci. (nielen)Gitara sa dá urobiť tak, aby rezonovala, alebo nerezonovala pri akejkoľvek frekvencii. Iba to treba vedieť. A vždy sa smejem, ako vedia od veci básniť aj predavači či až manažéri výrobcov gitár. Iba čo vidno, že nikto z nich si sám tú gitaru netrúfol urobiť podľa seba.

291348

14.6.2013 11:27

RE: No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval

Viny 77.?.?.?

Reakce na 291348

Niesom si istý, či odpovedáte na môj príspevok, keďže odpovedáte na niečo čo tam nieje. Pán spozoroval, že " Prostě mi kytara nepatrně podladěná zněla lépe, plněji a zajímavěji." To je všetko. Preto som ho požiadal aby si skúsil zabroukat do diery, aby zistil ako sa pri ktorých frekvenciách správa jeho konkrétny nástroj. Možno mu to pomôže ku pochopeniu v tom, prečo ten jeho konkrétny nástroj znie lepšie "mierne podladený".

O čom to rozprávate vy?

291413

17.6.2013 9:15

RE: No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval

lesov 62.?.?.?

Reakce na 291413

Ta kytara, ve vámi zmiňované souvislosti, by se dala přirovnat k bassreflexu na reprobedně. Ta kytara má určitý tvar, velikost, pevnost a podle toho bude nějak rezonovat.
Pokud existuje nějaký postup, jak správně vyrobit kvalitní kytaru, bude ji třeba asi i správně naladit. Je možné, ale já to nevím, jenom mohu předpokládat, že stejně jako ten bassreflex, bude ta kytara zesilovat určité frekvence víc a nemuselo by to působit přirozeně. Ale možná, že je to jedno. [smích]

291625

17.6.2013 11:01

RE: No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval

Viny 77.?.?.?

Reakce na 291625

Áno, je to tak. Každý nástroj rezonuje na určitých frekvenciách lepšie než na iných a pod a preto tiež záleží na tom, ako sa ten ktorý konkrétny nástroj naladí, aby ten potenciál využil.

Ak však niekto zadefinuje štandard na 440Hz, potom asi aj tí výrobcovia nástrojov (predpokladám, ale neviem) sa budú riadiť touto frekvenciou tak, aby ten nástroj pri tom danom ladení vyznel najlepšie.

291634

18.6.2013 23:03

RE: No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval

Antiseptik 67.?.?.?

Reakce na 291625

No ale pozor, pokud nástroj výrazně resonuje na jedné frekvenci víc, pak je s ním něco špatně. Hrají se na něm tóny různé. Měl jsem jednu lacinou kytaru co jeden specifický tón hrála dvakrát tak hlasitě jako ostatní. Což tedy žádoucí vůbec není. Zrovna tak repro bedny mají mít stejnou resonanci na všechny frekvence. Mikrofóny výborné kvality, jako byl a asi třeba Sennheiser se prodávali s papírem co měl graf znázorňující jejich "response" na škálu od 40 do 10,000 hertzů. Čím rovnější čára tím lepší. Perfektně to nikdy nešlo ale velké výkyvy jsou nežádoucí, stejně jako u nástrojů.

291727

13.6.2013 15:38

Heavy metal

Mrkva 94.?.?.?

Heavy metal? Pocit násilí a zla? Já teda nevím, slyšel to autor někdy? Rozuměl textům? [smích]

291346

14.6.2013 6:10

RE: Heavy metal

p. 113.?.?.?

Reakce na 291346

...v Guantanamu mucej vezne uz dlouho taky poslechem /nucenym/ Madony a dalsich ukvicenych feministek...

291381

13.6.2013 21:56

Kdo a jak věrohodně dokáže, že je to totální nesmysl??

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Nejsem odborník, ale snad takto - na uvedené téma budou asi dva typy odpovědí podle toho, jak je diskutér založen:
- někteří budou argumentovat stroze vědecky, protože to tak vnímají a rozdíl mezi 432 - 440 Hz je pro ně jen 8 Hz. Nic víc za tím nevidí..
- druzí, kteří mají blíže k ezoterice a tuší, že jsou jisté věci mezi nebem a zemí, si dovedou představit, že různý kmitočet může na člověka - či jeho tělo či vybraný orgán, nějak působit. Ale těžko se to "vědecky" dokazuje - jak třeba změřit chování lidské aury při těch 432 nebo 440 Hz? Nebo mozku, podvěsku mozkového či dokonce DNA?? To laik nedokáže a vědci se tím (asi??) nezabývají.. Proto nelze s určitostí tvrdit, zda ten který kmitočet člověku škodí či ne, nebo zda dělá člověka více lidským nebo méně lidským..
Na závěr ale text z diskuze na kterémsi webu, zdánlivě (ale opravdu jen zdánlivě) s tímto nesouvisející - volná citace..
"Na každém důležitějším webu se vyskytují placení diskutéři, pracující pro zájmy státu-ů či některých organizací, kteří mají za úkol diskuzi moderovat a vést (v rámci možností) neškodným směrem.. Pokud se tam řeší věc, která se v zájmu těchto elit řešit nebo vyřešit - nemá, a pokud se některý diskutující nebezpečně přiblíží pravdě, je jimi tvrdě zesměšnován (že tomu nerozumí atd..) či jinak je špiněna jeho věrohodnost, nebo jsou jeho slova různými způsoby zlehčována atd. " Takže je někdy otazné, zda někteří zde diskutující čtenáři nespadají do podobné kategorie, že ano.. Protože jedním z osvědčených protiargumentů je: "je to konspirační teorie, čili úplná blbost a příslušný diskutující, co ji brání, že úplný blbec.."

291363

14.6.2013 12:29

opravy oprav oprav?

kavol 209.?.?.?

je fajn, že se zde vyskytuje několik relativně fundovaných názorů, ale drásá mi oči, když vidím, že jinak kvalitní příspěvky sem tam plácnou taky nějaký vyložený blábol

třeba hned v prvním odstavci - kytaru netřeba ladit od ucha, každá moderní kytarová ladička, se kterou jsem měl tu čest, měla možnost nastavení základní frekvence; pražce trhat netřeba, ty nesouvisejí s absolutní výškou tónu, určují právě jen ten interval, to spíše vyměnit struny a poštelovat jejich umístění nad těmi pražci, no a požádat flétnistu, ať si také přeladí (ano, jak u příčné, tak i zobcové flétny lze změnit základní frekvenci - s panovou nebo nějakou píšťalkou co si pasáček vyřezal z jednoho kusu dřeva je to horší, ale obecné tvrzení "pak ... s vámi nemůže hrát třeba flétna" je blbost)

dále nechápu co se vůbec míní pojmem "digitální hudba" a o jakém "zaokrouhlení na 41 kHz" je řeč? - je tím míněno digitální zpracování signálu a s ním spojená nejčastější (CD) vzorkovací frekvence 44,1 kHz (nikoli 41)?

přeskočme dále ... náhled na západní hudbu, že používá jen 3/4 a 4/4 takt a dur a moll je velice omezený (mimochodem, co chudáci někde v asii s pentatonikou, ti už musí mít vymalováno až na půdu [smích])

příklady použití 5/4 taktu -
kultovní Take Five: http://www.youtube.com/watch?v=fOEVfhceVYI (zajímavá verze též http://www.youtube.com/watch?v=Tn27IcAapPI)
nebo z jiného soudku:
http://www.youtube.com/watch?v=EsCyC1dZiN8

co se týče dur a moll, to je v současnosti vpodstatě jenom taková hloupá konvence, jak jednoduše pojmenovat nějaký výběr tónů stupnice, vedoucí k obskurnostem, že místo aby se řeklo, že nějaká skladba využívá celou chromatickou stupnici, tak se hledá do čeho to nacpat a říká, že kus je v tom dur a kus v onom moll - vezměme to opět příkladem, tohle je celé v C dur ... nebo ne? - http://www.youtube.com/watch?v=7xL1ffMlzKY

no a k té indické hudbě, že nejde dohromady s větším orchestrem ... tu je názorný protipříklad s londýnskými symfoniky:
http://www.youtube.com/watch?v=Eya3-88IpAo

a tak vůbec :-/

291417

14.6.2013 17:20

RE: opravy oprav oprav?

Viny 77.?.?.?

Reakce na 291417

časť o gitare - súhlas, naozaj nieje treba trhať pražce.

časť o digi hudbe a 41kHz som tiež príliš nepochopil.

Jazz je zasa niečo trocha iné, ale asi sa zhodneme, že drvivá väčšina skladieb v západnej hudbe skutočne frčí na 3/4 resp 4/4. Pentatonika je súčasťou aj napr tej indickej hudby, je ich obrovské množstvo, napr taká rága Malkans je typická pentatonika, avšak je znova potrebné dodržať mnoho vecí, aby to vyvolalo kýžený efekt.

diskusia o dur či mol je srandovná, ale diskusia o tom, či tá ktorá "stupnica" ak to tak chceme nazývať sa musí hrať tak a nie inak, aby vyvolala kýženú emocionálnu odozvu, je naopak potrebná. Inak skončíme u toho, kde sme dnes. Beatles - krásna pentatonika. Inak ako základ si zdá sa, zvolili rágu Jog [mrknutí jedním okem]


Tu trocha hlbšie rozdiely medzi rágami. Krásna "dažďová" rága Miyan Ki Malhar je krásna, ale opatrne - rága Bahar používa úplne rovnaké tóny a je to nielen v rytme. Líšia sa len rozdielnymi frázami v rámci rovnakých tónov a súčasne evokujú úplne odlišné emócie.

291439

14.6.2013 17:32

RE: opravy oprav oprav?

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291417

>že místo aby se řeklo, že nějaká skladba využívá celou chromatickou stupnici, tak se hledá do čeho to nacpat a říká, že kus je v tom dur a kus v onom moll - vezměme to opět příkladem, tohle je celé v C dur ... nebo ne? - http://www.youtube.com/watch?v=7xL1ffMlzKY
Možná zaměňujete stupnici s tonalitou, stupice C dur není totéž co tónina C dur. Stupnice je tónový materiál, tónina je spíš nadřazený rámec, struktura, forma, která je od toho aby se jednak "naplňovala", ale také "bořila". Tónina C dur bez potíží obsáhne celou chromatickou stupnici.
Pochopitelně, takhle má smysl uvažovat spíš u evropské hudby, a určitě ne u veškeré, evropsky škatulkovat mimoevropskou hudbu namá valného smyslu.
Obecně, pokud ovšem "něco" vykazuje převážně charakteristické rysy "něčeho", proč to tak nenazvat.

291440

17.6.2013 15:31

RE: opravy oprav oprav?

kavol 83.?.?.?

Reakce na 291440

stupnice C dur obsahuje tóny C, D, E, F, G, A, H (B), tónina C dur používá tóny ... překvapivě tytéž, ze stupnice C dur, akorát je skládá jiným způsobem, nežli tónina a moll, která používá tóny ze stupnice a moll, která obsahuje A, H (B), C, D, E, F, G - hm, vlastně tytéž, co C dur, akorát začínají kolečko točit jinde, že?

je-li použit jiný tón, jde už o to "boření" dané formy, resp. jak jsem výše naznačil, netřeba ani jiný tón, stačí jiná kombinace (nebo postup) z daného výběru - když zahraju C+E+G budu v C dur, když místo toho zahraju C+E+A budu v a moll i když jsem taky začal od C ... právě jsem "zbořil" formu danou pro C dur, takže honem přeškatulkovat, že už hraju v a moll

"mírné boření" se toleruje, takže skladbu v (tónině) C dur může ozvlášťnovat pět křížkovaných tónů z dvanáctitónové stupnice, které do sedmitónové (stupnice) C dur nepatří, nicméně když skladbu pouze neozvláštňují, nýbrž používají se zcela rovnocenně s ostatními, a stejně tak harmonie jsou ze značné míry tvořeny akordy z nepříbuzných tónin, má smysl říkat, že je to v C dur? - IMHO ne, to je šaškárna

> Obecně, pokud ovšem "něco" vykazuje převážně
> charakteristické rysy "něčeho", proč to tak nenazvat.

jistě, proč ne - moje pointa ale byla jinde, v obrácené kauzalitě

nelze říci, že západní hudba zná jen dur a moll a proto se vše píše v dur a moll - je to tak, že se píše různě, a toto se cpe do škatulek dur a moll ... ostatně on i ten Take Five by se dal počítat na tři nebo na čtyři, kdybychom k tomu přistupovali tak, jak se přistupuje k těm tóninám

291652

18.6.2013 21:01

RE: opravy oprav oprav?

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291652

Vůbec netuším, o čem hovoříte. Akord C-E-A (a moll) je naprosto běžná součást tóniny C dur, jakožto 6.stupeň v C dur. Tónina C dur znamená, že na každém stupni stupnice C dur vytváříte terciovými kroky akordy.
1.stupeň c e g
2. d f a
3. e g h
4. f a c
5. g h d
6. a c e
7. h d f
Tomu se říká diatonika, používá jen tóny dané tóniny. Chromatika je, když zavádíte tzv. nedoškálné tóny, ať už v melodii nebo harmonii. Akord a-cis-e je běžnou součástí tóniny C dur, pokud ho tam někdo chce mít, tak si to velice snadno odůvodní, ať už ve funkci mimotonální dominanty, nebo jiné funkci. Vývoj evrospké komponované hudby (v závislosti na existenci diastematického notového písma) byl odpočátku spjat s hudební teorií. Mě osobně to jen potvrzuje povahový rys tzv. "západního člověka".
Západní hudba se dlouhým vývojem do dur-moll systému propracovala, a zatím v něm pevně vězí, se všemi odchylkami, úlety a experimenty. Zatímco číňané byli (jsou?)zakleti do pentatoniky, evropané jsou zakletí do dur moll systému. Nic jiného bych v tom mermomoci nehledal. Dle mého názoru neexistuje univerzální tónový systém, který by byl "dobrý", narozdíl od těch "špatných". Západní hudba není ani dobrá, ani špatná, prostě je. To, že momentálně dominuje, stejně jako celá evropská (potažmo bílá) civilizace, je docela jiná otázka.
A pokud se "křížkované" tóny používají zcela rovnocenně (jak píšete), tak pochopitelně nehovoříme o dur-moll, ale o tzv. dodakafonii, kde skutečně 12 chromatických tónů má rovnocenné postavení vůči sobě, narozdíl od "tonality" (=dur-moll), kde určité tóny dominují, a jiné zase jen doplňují. Dodekafonie je však zcela okrajová záležitost v evropském kontextu, evropský avantgardní úlet, jak bylo řečeno výše.

291725

19.6.2013 9:46

RE: opravy oprav oprav?

kavol 83.?.?.?

Reakce na 291725

>Akord a-cis-e je běžnou součástí tóniny C dur, pokud ho tam někdo
>chce mít, tak si to velice snadno odůvodní, ať už ve funkci
>mimotonální dominanty, nebo jiné funkci.

děkuji, tohle je krásnou ilustrací mojí pointy

místo toho, aby se řeklo, že to není v C dur, tak se vymýšlí zdůvodnění, proč by to do té C dur mělo patřit

poučkou lidového kytaristy je, že se veškerý doprovod v nějaké tónině dá redukovat na tři akordy

a v případě C dur mezi ně A dur rozhodně nepatří

ale hudební teoretik si to dovede odůvodnit, že je to vlastně docela úplně normální použít něco, co tam nepatří (vidno už v názvu - mimotonální), jen aby nemusel vylézt ze své škatulky

já neříkám, že je to špatně - je to jeden ze způsobů, jak se poprat v teorii s praxí, tak to funguje ve spoustě oborů - říkám jenom, že mi to přijde jako šaškárna ...

a především, že z této teorie nelze vyvozovat v článku uvedené závěry o omezenosti západní hudby - když si melodii dovezu z východu, bude označena za pentatonickou, ale když totéž napíšu u nás doma, tak se řekne, že je to v dur, to je to pokrytectví

>Dodekafonie je však zcela okrajová záležitost v evropském
>kontextu, evropský avantgardní úlet, jak bylo řečeno výše.

jistě, když se 99% odchylek podaří nacpat do nějakého jiného teoretického konstruktu, tak už ten zbytek můžeme prohlásit za "úlet" [smích]

stejně jako s těmi nevalčíkovými a nefoxtrotovými takty, vždyť je to jen nějakej blbej okrajovej jazz nebo progresivní rock, proč to používat jako důkaz, že to zná i západní kultura, že ...

já se nepřu o to, co je víc slyšet v rádiích - nelíbí se mi odsoudit celou západní hudbu takto šmahem, neb úplně stejně bychom mohli odsoudit i tu východní; kdyby místo "Totiž západná hudba" bylo "Totiž bežná populárna hudba hraná v médiách", tak by kolegovy postřehy snad i platily, ale takto mám tedy vážné výhrady

spektrum emocí uvolňovaných když hrajou náš národní poklad a podobné se zcela zásadně liší od výše uvedených příkladů, nebo třeba od Janáčka (a to zase tak veliké "úlety" nepsal, ale druhej Smetana to holt nebyl)

291737

19.6.2013 13:27

RE: opravy oprav oprav?

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291737

>místo toho, aby se řeklo, že to není v C dur, tak se vymýšlí zdůvodnění, proč by to do té C dur mělo patřit

Aha, takže píseň, která se tváří jako v C dur, a někde se tam objeví třeba dis, tak už to není v C dur? A v čem to tedy je? Každá skladba, která není v čisté dur nebo moll, má tedy mít speciální název? Taxonomie nemá smysl? Protože kočka domácí je zjevně odlišná od nosorožce afrického, tak nemá smysl je oba "nacpat" do kolonky savců? Vidím, že jste rezignoval na západní způsob myšlení, které zpracovává okolní svět specifickým způsobem, které ma své výhody, i nevýhody. Nic proti tomu, ale pokud chcete něco nazvat šaškárnou, tak doporučuji to nejdříve pořádně pochopit, což se ve vašem případě, bez urážky, nestalo.

>poučkou lidového kytaristy je, že se veškerý doprovod v nějaké tónině dá redukovat na tři akordya v případě C dur mezi ně A dur rozhodně nepatříale hudební teoretik si to dovede odůvodnit, že je to vlastně docela úplně normální použít něco, co tam nepatří (vidno už v názvu - mimotonální), jen aby nemusel vylézt ze své škatulky

A poučka lidového kytaristy, praví, že cis do C dur nepatří, protože se to dá zahrát na 3 facky? A to je co za argument? Na základě čeho soudíte, že něco někam nepatří? Je to váš dojem?


>já neříkám, že je to špatně - je to jeden ze způsobů, jak se poprat v teorii s praxí, tak to funguje ve spoustě oborů - říkám jenom, že mi to přijde jako šaškárna ...
Mozart, když složil svůj houslový Koncert D dur, ve kterém zaručeně je všech 12 chromatických tónů, tak to holt, chudák, špatně pochopil a nazval, a zamřížkoval do D dur. To byl ale šašek, žejo. [oči v sloup]

>spektrum emocí uvolňovaných když hrajou náš národní poklad a podobné se zcela zásadně liší od výše uvedených příkladů, nebo třeba od Janáčka (a to zase tak veliké "úlety" nepsal, ale druhej Smetana to holt nebyl)

Opět nevím, čím to vlastně argumentujete. Oba skladatelé vycházeli z dur/moll systému, Smetana ještě běžně "cpal" své chromatismy do dur/moll stupnic, asi věděl proč. Janáček ve své pozdější tvorbě si vytvořil vlastní kompoziční metodu, jelikož smýšlel silně avantgardně, ale sám byl teoretik, a nikde v jeho teoretických pracích jsem nenarazil na nic podobného, co tvrdíte. Dodekafonii odmítal, o svých skladbách tvrdil, že jsou tonální (= tedy vždy v nějaké tónině). A jen tak na okraj, Janáček je po Dvořákovi druhý nejhranější český autor. Nezlobte se, ale opravdu bych vám doporučil, abyste do toho pronikl hlouběji než z pozice lidového kytaristy, než se pustíte do silných soudů. Mějte hezký den.

291744

19.6.2013 16:32

RE: opravy oprav oprav?

kavol 83.?.?.?

Reakce na 291744

hm, dá se na tohle reagovat nějak jinak než obligátně o potrefené huse (taky strunatec jako Mozart!) a uražené ješitnosti?

jen protože si dovolím mít jiný názor na tak subjektivní věc, jakou hudba je, jsem hned třikrát posílán si něco dostudovat, dokud se neobrátím na víru svatou?

a co takhle se radši věnovat pointě, zda tedy původní výrok kritizuju oprávněně či nikoli - i když to už vlastně máme vyřešeno, avantgardní úlety se nepočítají ...

nicméně tedy pokud se obracíme ke kočkám a nosorožcům, to je výborný příklad - mezi poddruhem kočka domácí a třídou savců, stejně tak jako mezi druhem nosorožec dvourohý a třídou savců, je ještě celá řada kategorií, zatímco tu se máme spokojit s jedním stupněm rozlišení?

vůbec přirovnání k biologii je dosti zajímavé, neboť když se na to podíváme blíže (a teď mohu posílat studovat já, haha), tak zjistíme, že ani biologové mezi sebou se neshodnou na taxonomii, a toto přirovnání je naprosto zcestně použito coby argument proč přijmout v hudbě ten jediný správný náhled, a že dojem lidí, se kterejma jsem hrál, je jakkoli horší než dojem člověka, kterej se patrně zamiloval do teorie vyučované na zdejších konzervatořích

nic proti té teorii per se, byla podle ní napsána spousta skvělých věcí, ale to, že v ní existuje tolik pravidel na vyjímky, že je jimi možné popsat skladbu úplně jinak, než byla zamýšlena, a že se to tak dělá, jen aby se to vešlo do již definovaných škatulek, nepovažuju zrovna za šťastné(+)

obdobně s tím Mozartem, absolutně netuším, jak z mých výroků plyne, že by on něco špatně pochopil, notabene jak to někdo může napsat přímo pod citaci mého výroku "já neříkám, že je to špatně" atd.

(+) ostatně, pojďme rozvést příklad pentatonika vs dur

vezměme oblíbený nápěv Ovčáci ... a modifikujme, třeba na text "Ovčáci, čtveráci, vy jste náš hrob" pějme c-e-g-c-e-g-e-e-d-c a doprovázejme CG-...-DA-CG

je to dostatečně čínské nebo je to jenom blbý C dur, abychom se vešli do mnou původně kritizovaného výroku "mol a dur a je vymalované 2x"? bavíme se o Felis silvestris felis catus anebo možná o nosorožci, protože je to taky savec?

291748

19.6.2013 19:11

RE: opravy oprav oprav?

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291748

ale hudební teoretik si to dovede odůvodnit, že je to vlastně docela úplně normální použít něco, co tam nepatří (vidno už v názvu - mimotonální), jen aby nemusel vylézt ze své škatulky
poučkou lidového kytaristy je, že se veškerý doprovod v nějaké tónině dá redukovat na tři akordy
a v případě C dur mezi ně A dur rozhodně nepatří

Mě by zajímalo, co si představujete pod pojmem hudební teoretik? Většina hudebních teoretiků, kteří se podíleli na krystalizace západní tónové soustavy, byli skladatelé. Jejich teoretická díla měla didaktický význam, z čehož vyplývá, že autoři škatulkovali sami sebe. Jeden se učil od druhého (mimojiné) skrze teorii. To platilo až do 20.století, které se stalo polystylové. Celé generace těchto skladatelů (teoretiků, praktiků) se shodli na tom, že sled akordů v tónině C dur – C-A-d-G-C, je C dur, kde ono cis sice nepatří do stupnice, ale jejím použitím není třeba se zříkat názvu C dur. Máte pravdu v tom, že se jednalo o jakousi konvenci, dohodu. Toto je to, čemu říkáte šaškárna? Abychom se nemíjeli v tom, co máme oba na mysli.
Pokud jste se s muzikanty dohodli, že A dur nepatří do tóniny C dur, je to opět vaše právo. Ale potom je na místě asi říct: „v mé hudbě nemá cis v C dur co dělat, a jak to dělá druhý, po tom je mi putna“ . Vy jste začal s tou „šaškárnou“ a s tím, že „něco někam nepatří“. Nedělejte z mě bubáka.
nic proti té teorii per se, byla podle ní napsána spousta skvělých věcí, ale to, že v ní existuje tolik pravidel na vyjímky, že je jimi možné popsat skladbu úplně jinak, než byla zamýšlena, a že se to tak dělá, jen aby se to vešlo do již definovaných škatulek, nepovažuju zrovna za šťastné(+)
S tímto se dá souhlasit, ale mohl byste uvést příklad?
K vašemu příkladu s ovčáky. Tady samozřejmě není co vykládat teoreticky, a přesně o tomto druhu hudby nebyla řeč, ani o čínské, ani o jakékoliv mimoevropské. Pokud něco použijete mimo systém, nemá smysl to pomocí systému vykládat. Ale to jsem zmínil.

291755

20.6.2013 12:12

RE: opravy oprav oprav?

kavol 209.?.?.?

Reakce na 291755

>Mě by zajímalo, co si představujete pod pojmem hudební
>teoretik?

to co tu předvádíte [smích] - ten, co dokáže říct, že a-cis-e je v C dur mimotonální dominanta

praktik (co není zároveň teoretik) řekne nanejveš "tyvole to tam nezní ... ale to je dobrej úlet, to tam dáme"

>(teoretiků, praktiků) se shodli na tom, že sled akordů v
>tónině C dur – C-A-d-G-C, je C dur, kde ono cis sice
>nepatří do stupnice, ale jejím použitím není třeba se
>zříkat názvu C dur. Máte pravdu v tom, že se jednalo o
>jakousi konvenci, dohodu. Toto je to, čemu říkáte
>šaškárna? Abychom se nemíjeli v tom, co máme oba na mysli.

ne tak docela - rozdíl je v intenci

pokud se někdo dohodne, že to tak píše, tak budiž (i když osobně bych uvítal ještě další dělení, neb, jak bylo diskutováno, kočka i nosorožec jsou sice savci a ne třeba ptáci, ale potkat jedno či druhé je dosti zásadní rozdíl ...)

pokud ale někdo něco napíše spontánně resp. podle jiné teorie, vysvětlovat to tak, že on tady nezměnil tóninu, on jenom použil nějaké medianty, šaškárnou je

>Pokud jste se s muzikanty dohodli, že A dur nepatří do
>tóniny C dur, je to opět vaše právo. Ale potom je na místě
>asi říct: „v mé hudbě nemá cis v C dur co dělat, a jak to
>dělá druhý, po tom je mi putna“ . Vy jste začal s tou
>„šaškárnou“ a s tím, že „něco někam nepatří“.
>Nedělejte z mě bubáka.

no ale vo tom to je, že ta "západní hudba" zahrnuje i tu "mojí" hudbu (já bych si to teda tak nepřivlastňoval, ale v rámci zde uvedeného "jste se dohodli" ...), nelze ji posuzovat jen podle toho, co zpívá Helenka v rádiu, popř. pokud se posuneme mimo média, tak jaké teorie vymýšlel Janáček, aby si ospravedlnil své úlety

...
>S tímto se dá souhlasit, ale mohl byste uvést příklad?

ehm, proč ti modifikovaní Ovčáci nestačí?

>K vašemu příkladu s ovčáky. Tady samozřejmě není co
>vykládat teoreticky, a přesně o tomto druhu hudby nebyla
>řeč, ani o čínské, ani o jakékoliv mimoevropské. Pokud
>něco použijete mimo systém, nemá smysl to pomocí systému
>vykládat. Ale to jsem zmínil.

vtip je právě v tom, že na tom nic mimoevropského není - vždyť to je jeden ze základních stavebních kamenů Orffovy školy, to byl němec jak poleno ... ale když to neuvedu dostatečně exoticky, tak je to "dur a vymalováno", prostě protože jsme se někdy v páté třídě či kdy je hudební výchova naučili, že nějaké dur existuje, a ten výběr tónů se nám do té durové stupnice vejde; jenomže ne všecko, co chodí jako slepice a kdáká jako slepice taky slepice skutečně je

291818

21.6.2013 12:31

RE: opravy oprav oprav?

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291818

> ten, co dokáže říct, že a-cis-e je v C dur mimotonální dominantapraktik (co není zároveň teoretik) řekne nanejveš "tyvole to tam nezní ... ale to je dobrej úlet, to tam dáme"

Tak to je dobrý fór. Vy tady hovoříte za všechny praktiky, co zároveň nejsou teoretiky?
A co takhle akord cis dur v tónině A dur?
http://www.youtube.com/watch?v=1d82RstpPIE

Možná pocházíte z kraje, kde nad takovými věcmi řeknete "tyvoe, to tam nezní", já pocházím z kraje, kde je to naprosto běžná záležitost, nikdo se nad ničím nepozastavuje. Možná se dopouštíme obskurností, co já vím... [mrknutí jedním okem]

291898

2.7.2013 0:24

RE: opravy oprav oprav?

kavol 83.?.?.?

Reakce na 291898

>Vy tady hovoříte za všechny praktiky, co zároveň nejsou teoretiky?

ne nehovořím za všechny, a už jednou jsem se proti takovýmto diskusním podpásovkám ohradil, nestačilo?

... nicméně, pravdou je, že představa, jak člověk, co není hudebním teoretikem, vyplodí něco o "mimotonální dominantně", je vskutku úsměvná

>A co takhle akord cis dur v tónině A dur?
>http://www.youtube.com/watch?v=1d82RstpPIE
>Možná pocházíte z kraje, kde nad takovými věcmi řeknete
>"tyvoe, to tam nezní", já pocházím z kraje, kde je to
>naprosto běžná záležitost, nikdo se nad ničím
>nepozastavuje. Možná se dopouštíme obskurností, co já
>vím... [mrknutí jedním okem]

no a co s tím?

kde já jsem řekl něco, z čeho by vyplývalo, že výše uvedená ukázka je obskurnost?

- opět, další diskusní kop do koulí, já se tu celou dobu zastávám toho, jak se tu hraje a že se tu hraje různě, přičemž za obskurní označuju pouze to, jak je ta hudba někdy vykládána, zatímco vy mi tu vkládáte do huby, že za obskurní označuju tu hudbu samotnou, přitom častovat hudbu slovy jako "avantgardní úlet" jste začal vy

a mimochodem, nevím, jak je na tom Jožka Černý, jestli by výše uvedený jev dokázal "správně" pojmenovat, ale co já znám jednu cimbálku z Břeclavi, tak maximální výkon jejich primáše v hudební teorii je takový, že pozná papír s notama od rozsypanýho čaje

292528

14.6.2013 13:25

původní článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

jsem četl zpožděně a když jsem po několika dnech dorazil domů večer nechtěl jsem psát do diskuse a do rána ze mě ten přesný pocit, včetně náznaků příspěvku vypršel [smích] ale podle některých příspěvků je jasně patrné, myslím ty odborníky, jak daleko to má k hudbě. a to je právě to, že když je někdo postižen vzděláním, tak ho jednak až sektářsky a iracionálně brání, respektive naučená dogmata, druhak je nakažen tím "kvasem farizejů", což ovlivňuje jeho dívání se na věci a smýšlení a proto při jakémkoliv úsilí vyplodí pouze očekáváné a žádané závěry. argumentovat bachem nebo paganinim je prostě taky nesmysl, protože dokud by člověk neměl ovlivněné vnímání, tak by to slyšel jinak, zrovna tyto dvě osoby a jejich hudba byla jejich současníky označována za ďábelské. vzhledem k tomu, že potenciál hudby ovlivňovat lidi a zejména masy a jak snadno proniká do podvědomí je zřejmý, dá se naprosto očekávat, že ti co chtějí masy ovládat s tímto experimentují a nad tím už dlouhé věky bádají (prakticky od počátku lidstva). navíc se jedná nejen o hudbu, ale spíše o zvuk jako takový, včetně neslyšitelných spekter a tam už narazíme na vibrace, vlnění a potom i na světlo, pulsy, lasery a jiné věci, které se navíc používají současně (navíc je to už blízko barvám atd.) např. ve videoklipech, reklamě apd. k těm tzv. odborným či mazáckým příspěvkům bych chtěl dodat, že opravdu nemají nic společného s hudbou. je tam vidět technické, matematické myšlení, tedy tuším pravá hemisféra, kdežto hudba je levá. je to technokratické vidění, které chce všechno pitvat a zkoumat, škatulkovat a také věci vytěžit, ovlivňovat věci a druhé ve svůj prospěch apd. je to klasický kabalistický postoj. ať už si to dotyční uvědomují či ne, pohybují se právě v rámci těch kabalistů, pythagorejců, mágů apd. kteří se zabývali pravidelností, neživým a ovlivňováním živého. satanismus jako takový uctívá právě to neosobní, pravidelné, souměrné apd. které je v rozporu s osobním a živým. dnešní svět je sevřený temnotou, která ale má ty magické kořeny, bez nich by svět neudrželi ani penězi, ani vojáky. dokud nebudou převažovat lidé uvědomělí, kteří mají vlastní život ve vlastních rukou, nelze se z toho vymanit, protože i když už většina chápe co se děje a jak by se mělo začít, jakési "prokletí" jim brání v tom to uskutečnit. a to je právě ten problém s uneseným podvědomím. a je jedno jak k tomu došlo, prostřednictvím hudby či jinak. co se týče konkrétních frekvencí i v tom může klidně nějaká konspirace být. ale ohledně 440 bych rád použil lin-tiho výrok, který se zde hodí: "oficiálně nelze přinést nic, ale prakticky lze propašovat celý povoz i s koňmi..." tedy i kdyby byla tato frekvence vysloveně ďábelská, stejně nezabrání tomu, aby správný člověk předal správným lidem správnou věc...

291420

15.6.2013 14:53

Tón "I"

RadoB 213.?.?.?

čo vravíte na tón "I"?
má pomer frekvencií k céčku 7/4
asi trochu vyšší než His (neviem či sa nepletiem, už si to rpesne nepamätám)
kedysi som o ňom čítal v učebnici fyziky pre vysoké školy z 50. rokov min. storočia - časť hudobná akustika, ale nik z muzikantov o tom nič nevedel.
Nájde sa znalec, čo by nám to objasnil?

291497

17.6.2013 9:38

RE: Tón

lesov 62.?.?.?

Reakce na 291497

Kdyby takový tón existoval, musel by se používat v nějaké stupnici. Jinak taková frekvence jde jistě vyrobit ale co s ní?! Leda, že by sloužila, v rámci konspirace, k likvidaci lidí s absolutním sluchem? [velký smích]

291628

21.6.2013 11:54

RE: Tón

Viny 77.?.?.?

Reakce na 291497

Predpokladám že hovoríte o prirodzenej septime, resp o harmonickej septime. Západná 12 tónová nieje čo východná 22 tónová....

http://www.youtube.com/watch?v=DxkSzqXyavk

Odchýlka od bežného 12 stupňového prístupu, mikrotonálne: http://www.youtube.com/watch?v=RlTHLPX-Bd8

291894

23.6.2013 14:32

Článek co shrnuje historii 440 Hz

brozkeff brozkeff (zavináč) gmail (tečka) com 37.?.?.?

http://www.wam.hr/sadrzaj/us/Cavanagh_440Hz.pdf

Podle tohoto článku to je jednodušší než se tu vymýšlí. Zní to IMHO docela plausibilně. Mrkněte na ten článek a uvidíte sami...

292023

29.12.2013 18:56

Solfeggiovy frekvence ( léčivé frekvence)

Rada 217.?.?.?

Relativně souhlasím s námitkou, nebezpečné ne, ale pak hudba neléčí.
Aby léčila, musí se vyskytovat ve skladbách Solfeggiovy frekvence. Já osobně ladím kytaru podle starého komorního A všeobecně používaného před rokem 1939: cca 432Hz.
Pak se na kytaře vyskytují tyto tóny a nástroj rozhodně nezní nijak falešně:

UT - 396 Hz - Osvobozující pocit od viny a strachu.
RE - 417 Hz - Vracení situace a usnadnění změn.
MI - 528 Hz - Transformace, zázraky a oprava DNA.
FA - 639 Hz - Soudržnost / Vztahy.
SOL - 741 Hz - Vyjádření / Řešení
LA - 852 Hz – Prohloubení intuice.

Hudbě zdar! a na zdraví [smích]

301542

8.6.2018 11:38

Hlavneze tolki rozpravaju do frekvencii

ppppp 81.?.?.?

A neuvedomuju si, ze rozne rezonuje reproduktor, hudobny nastroj, bedna, miestnost, dutiny cloveka, a ze to vobec nie je o cislach, ale o tom, ako ktora vec z toho sedi s ostatnym a podiela na na vyslednom tazko objektivne meratelnom a opakovatelnom dojme.
Je to skor len snaha predat viac nastrojov. Ci je to cele v 432 alebo 440 nema vobec vplyv.

364595

Příspěvků: 39

13.06. 06:43 qwe  Konspirační teorie
13.06. 09:04 F&T  I když věřil bych, že vliv jednotlivých frekvencí na organismus může být velký
13.06. 13:05 mkadlec  RE: I když věřil bych, že vliv jednotlivých frekvencí na organismus může být velký
13.06. 18:50 Venny  RE: I když věřil bych, že vliv jednotlivých frekvencí na organismus může být velký
13.06. 21:39 bogy  RE: I když věřil bych, že vliv jednotlivých frekvencí na organismus může být velký
13.06. 09:06 tnz  Moderní zábavní hudba dělá z lidí odmalička dementy.
13.06. 10:01 FERDA  Porovnejte to, co vidíte kolem
13.06. 10:28 janko  hudba a emoce
13.06. 13:17 Antiseptik  No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval
13.06. 13:52 mtk  RE: No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval
13.06. 14:22 Antiseptik  RE: No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval
13.06. 15:18 Viny  RE: No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval
13.06. 15:46 ppppp  RE: No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval
14.06. 11:27 Viny  RE: No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval
17.06. 09:15 lesov  RE: No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval
17.06. 11:01 Viny  RE: No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval
18.06. 23:03 Antiseptik  RE: No zase tak rychle bych tu teorii nezatracoval
13.06. 15:38 Mrkva  Heavy metal
14.06. 06:10 p.  RE: Heavy metal
13.06. 21:56  Kdo a jak věrohodně dokáže, že je to totální nesmysl??
14.06. 12:29 kavol  opravy oprav oprav?
14.06. 17:20 Viny  RE: opravy oprav oprav?
14.06. 17:32 mtk  RE: opravy oprav oprav?
17.06. 15:31 kavol  RE: opravy oprav oprav?
18.06. 21:01 mtk  RE: opravy oprav oprav?
19.06. 09:46 kavol  RE: opravy oprav oprav?
19.06. 13:27 mtk  RE: opravy oprav oprav?
19.06. 16:32 kavol  RE: opravy oprav oprav?
19.06. 19:11 mtk  RE: opravy oprav oprav?
20.06. 12:12 kavol  RE: opravy oprav oprav?
21.06. 12:31 mtk  RE: opravy oprav oprav?
02.07. 00:24 kavol  RE: opravy oprav oprav?
14.06. 13:25  původní článek
15.06. 14:53 RadoB  Tón "I"
17.06. 09:38 lesov  RE: Tón
21.06. 11:54 Viny  RE: Tón
23.06. 14:32 brozkeff  Článek co shrnuje historii 440 Hz
29.12. 18:56 Rada  Solfeggiovy frekvence ( léčivé frekvence)
08.06. 11:38 ppppp  Hlavneze tolki rozpravaju do frekvencii

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

40

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 83 čtenářů částkou 11 874 korun, což je 40 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Kanadský premiér má problém: Před 20 lety šel na karneval za Araba19.09.19 10:14 Kanada 2

Školy v Británii mají problém s babochlapy na záchodech19.09.19 00:28 Británie 3

Další kulturní obohacení pro Itálii: Okupant v Miláně bodl nůžkami vojáka do krku, křičel Alláhu akbar17.09.19 18:43 Itálie 1

Japonsko chce vypustit radioaktivní vodu z Fukušimy do moře15.09.19 21:40 Japonsko 7

Istanbulské ideologické zlo15.09.19 21:37 Česká republika 1

Akademik Ferák: Exodus moderného človeka z Afriky13.09.19 04:56 Slovensko 3

Další kulturní obohacení v Itálii. Italové budou Salviního ještě prstíčkem vyhrabávat z politického hrobu12.09.19 23:54 Itálie 5

Mrtvé včely kolem vysílače 5G12.09.19 12:59 USA 7

Případ Mazurek: Občan podal "sebeudání"11.09.19 21:11 Slovensko 3

Proruský žoldák? Co to je?11.09.19 19:08 Česká republika 5

Zeman v Srbsku: „Mám rád Srbko a srbský národ a nemám rád Kosovo“ 11.09.19 17:09 Česká republika 7

Praha - černých dealerů drog město zaslíbené...11.09.19 10:18 Česká republika 2

Jourová je místopředsedkyní Evropské komise. Dohlédne také na dezinformace10.09.19 16:27 Evropská unie 6

Hamáček šílí. Chce, aby ženy nemusely přechylovat příjmení09.09.19 15:55 Česká republika 6

Pelikán vydáním Nikulina nespáchal trestný čin. Jednal správně, řekl žalobce07.09.19 22:08 Česká republika 5

Poslance Mazureka se zastal Fico - a vyšetřuje ho policie též!06.09.19 21:38 Slovensko 5

Nová studie o příčinách pádu WTC705.09.19 15:32 USA 5

Diversita = bílá genocida05.09.19 10:42 Neurčeno 9

Z dění ve Středozemním moři (videa)05.09.19 08:04 Itálie 0

Liberálne médiá sú zhrozené. Prieskum ukázal, že učitelia omnoho viac dôverujú Hlavným správam ako Denníku N alebo SME04.09.19 20:38 Slovensko 0

Měnové kurzy

USD
23,44 Kč
Euro
25,90 Kč
Libra
29,26 Kč
Kanadský dolar
17,68 Kč
Australský dolar
15,93 Kč
Švýcarský frank
23,61 Kč
100 japonských jenů
21,71 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,78 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,69 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 130,49 Kč
1 unce stříbra
417,29 Kč
Bitcoin
231 794,31 Kč

Poslední aktualizace: 19.9.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 561