Diskuze k článku

Již brzy v práci zastaráte, nebo už jste

Příspěvků 49

4.6.2013 7:55

.

FANUC 85.?.?.?

Zase tak černě bych to neviděl. Roboti dělají práci, kterou člověk neudělá tak přesně nebo rychle, ale někdo je taky musí instalovat, programovat, opravovat. Takže jednomu člověku práci vezmou a dalším dvěma dají. Věnuji se průmyslové robotice profesně, takže vidím kolik je kolem toho práce. Roboti jsou jako Ukrajinci...dělají práci kterou nemůže, nebo nechce dělat někdo jiný. Lidi se budou muset akorát překvalifikovat. Už nebude stačit jenom umět doplňovat zboží do regálů. Kdo chce mít slušnou práci, musí jít s dobou. Nové technologie nejsou jenom Fuckbook. Kdo není schopen tohle pochopit, bude mít smůlu. Komunisti měli takovou vizi. Nebude měnový systém, lidi nebudou muset pracovat, protože za ně budou všechno dělat roboti a oni se budou moci věnovat svým zájmům, protože budou mít všeho dost podle potřeb. Tohle byla komunistická vize v 80. letech, tak jak nás o tom učili ve škole. Jak to dopadlo všichni víme a je jasné, že v rukou kapitalisty má robot naprosto jíný význam než v rukou idealistických soudruhů. Já osobně bych bral raději ty soudruhy, tentokráte bez CCCP.

290737

4.6.2013 9:27

RE: .

kamen 91.?.?.?

Reakce na 290737

Pridám aj názor duhej strany. Pracujem v automobilke a vidím ako sa všetko automatizuje, ako nastupuje robotizácia aj tam, kde to nikto nečakal.Na linke kde pracujem sa vďaka robotom znížil stav pracovníkov zo 40 na 25. Títo ludia boli presunutí na iné pracoviská, ale i tam sa chystá robotizácia. Prirodzená fluktuácia (odchod niekoho a prijatie nového)už neexistuje. Po takomto vytriezvení do reality sa nemôžeme diviť, že ludia sa boja otvoriť ústa, najprv ich nahradí nekto iný, neskôr to bude robot.
Som ale zvedavý, ako bude fungovať svet, keď nebude mať kto kupovať výrobky, pretože nezamestnaný nemá za čo kupovať. Kolobeh trhu sa zasekne.

290744

4.6.2013 12:31

RE: .

FANUC 85.?.?.?

Reakce na 290744

Co se týká automobilek, tam jde o to, že tak kvalitní, přesné a rychlé svary které zvládne robot s laserem nezvládne žádný svářeč, to samé platí u lakování, kalení, atd.
Kdo se dokáže přeorientovat na tyto technologie, tak se o práci bát nemusí. Je jasné že člověk který umí jenom přemístit předmět z bodu A do bodu B bude jako první na seznamu k odejití.
Když někdo kašle na další vzdělávání a jeho koníčkem je Ordinace v růžové zahradě, shopování a "zprávy" na Nově, tak se nemůže divit že skončí bez práce. Pokrok nezastavíme, kdo se přizpůsobí, má vyhráno. Kdo zůstane u technologií minulého tisíciletí, skončí na pracáku. Bohužel je tento systém tak nastaven.
Nemám ani maturitu, přesto jsem se dokázal přizpůsobit trhu a pracuju s robotickými laserovými technologiemi. Zase až tak složité technologie to nejsou, je to jenom první dojem.
Jeden kamarád cigánské národnosti prochází rekvalifikačním kurzem na programování CNC. Taky se dokáže přizpůsobit požadavkům pracovního trhu, přestože patří k nepřizpůsobivému etniku.

290761

4.6.2013 17:19

RE: .

hc 90.?.?.?

Reakce na 290761

>Nemám ani maturitu

Kdybyste maturitu (tedy z minulého režimu) měl, pravděpodobně byste alespoň zaslechl něco o "neřešitelném rozporu mezi kapitálem a prací". Přes to nejede a nepojede vlak. Čemu věříte vy je jen propaganda.

290797

4.6.2013 23:06

RE: .

iq84 178.?.?.?

Reakce na 290761

Velmi plytká uvaha, spise pripominajici sebechvalu.

290821

4.6.2013 12:49

RE: .

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 93.?.?.?

Reakce na 290744

Jasně ... V sériové výrobě je to bez debat , ale v kusové výrobě robotizace nehrozí . Tam je to o "fištrónu" a ten do žádného robota nelze vložit . [smích]

290763

4.6.2013 14:52

RE: .

FANUC 85.?.?.?

Reakce na 290763

Robotizace se používá i v kusové výrobě, například laserové kalení. Tam jde o přesnou dráhu a přesnou rychlost, proto se používá robot, člověk by to nezvládl...přesto ale ten robot nikomu neubírá práci, protože u toho musí být člověk, který to programuje a stará se o celou technologii, nehledě na dovážku materiálu, měření, atd.
Roboti jsou tam, kde je lidský faktor neefektivní ať už kvůli rychlosti, přesnosti, nebo extrémním podmínkám.
Robotizace je ok, ale musel by se k tomu přidat základní nepodmíněný příjem, vyházet kapitalisty, aby roboti služili společnosti a ne k naplnění plných bankovních účtů.

290772

4.6.2013 9:46

RE: .

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 290737

Podstate súhlasím, roboti vlastne tie algoritmy (aj tie šmírovacie či hľadacie), robia to čo im prikážeme, rozmýšľať nedokážu.
Ono rozmýšľať nedokážu pomaličky ani ľudia, hlavne (náboženský) fanatici či tí jedinci ktorím školský systém prepláchol gebuľu (viď Vojta a 5P s ich absurdnými tvrdeniami).

290748

4.6.2013 12:46

RE: .

Magnus Maximus 90.?.?.?

Reakce na 290737

Píšete nesmysly. Veškerá robotizace a nové technologie jako Internet apod. více míst zlikvidují než vytvoří. Nedávno takto v Číně se začalo propouštět více než jeden milion lidí. Nahradí je robot. Firmy si libují jak uspoří na mzdových nákladech. Propouštění se týká v sektoru výroby mobilů a počítačů. A tak to postupuje všude. Část lidí se možná překvalifikuje na opraváře/údržbáře těch robotů nebo se uchytí v jiném sektoru. To však bude jen část max. tak polovina. Zbytek bude bez práce. Už jsou v chodu programy, které mají nahradit právníky, soudce, účetní, vojáky, policisty a dokonce i novináře. To vše má zvládnout software a robot. Nejde jen o to kdo bude kupovat výrobky a služby když třeba většina populace bude bez práce a příjmu. Jde taky o životní seberealizaci, dimenzování života a životní vizi. Předpovídám peklo na Zemi díky technologickému vývoji. Je to zkrátka všude, například i v zemědělství. Dříve bylo možné najít práci v zemědělství, která byla celkem jistá. Sice příjmy horší, ale zato jistota práce do důchodu. Dnes už máte speciální roboty i v živočišné výrobě, která byla vždy proslulá vysokou potřebou pracovní síly. Dnes třeba i zemědělská technika pracuje sama na poli bez řidiče. Toto například zkouší Fendt. A jde to dál a dál. Některé země jako například Rusko se snaží ještě trochu chránit své lidi. Dobře je tato situace vidět při výrobě aut v Rusku. Podíváte-li se na videa z montážní linky jakéhokoliv vozu, zjistíte že v Rusku se řada pracovních operací při výrobě dělá ručně, zatímco na Západě práci s přehledem vykonává automat. Čtěte Jana Kellera, který stav popisuje velice srozumitelně.

290762

4.6.2013 14:40

RE: .

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 290762

> Předpovídám peklo na Zemi díky technologickému vývoji.

Podobné "peklo" předpovídali vizionáři jako Vy, pane Maxime, už na počátku průmyslové revoluce. A dělníci z manufaktur tehdy také ničili stroje, které jim údajně braly práci. Opravdu se naše planeta stala v průběhu 18. a 19. století peklem? Že ne? Proč? Protože stačil prostinký přechod z dvanáctihodinové na osmihodinovou pracovní dobu. A růst produktivity byl kompenzován. Co brání dnes přechodu z osmihodinové pracovní doby na kratší? Dle mého soudu jen zbytečný konzervatismus a stupidita.

Na rozdíl od Vás já vidím problém zaměstnat nevzdělatelnou část populace. U nás například cikány. Žádný problém by to nebyl, pokud by jich v ČR žilo 1000, jako těsně po válce. Jenže počet cikánů se každých 14 let zdvojnásobuje. Dnes už je jich u nás bohužel přes 300 tisíc. Kolem roku 2070 přečíslí cikánská populace českou. My tady sice už nebudeme. Ale co naši vnuci?

Bajky o tom, kterak cikány (příp. i ostatní populaci s IQ pod 80) převychováme a naučíme je být spolehlivými, pracovitými a učenlivými laskavě vynechte. Zkušenost ukazuje, že se nic takového nedaří už 600 let. Tato doba představuje v cikánské populaci 40!!! generací. A co se nepodařilo ve čtyřiceti generacích, v následujících čtyřech se rozhodně nezdaří.

Kterak řeší tento problém pan Keller? Neřeší, že? On jej zřejmě považuje vedle problému elit za okrajový. Prostě odborník na ... [chechtot]

290770

4.6.2013 15:11

RE: .

Bubin 82.?.?.?

Reakce na 290770

nevim,jake mate vzdelani ,pane vojto,ale pro ne nepodstatnou skupinu obyvatel bol kapitalizmus 18.a 19. stoleti opravdu peklem.(heh,nepral bych jeho aplikaci ani vasi rodine.)
zkuste se v teto oblasti dovzdelat.a tim nemam na mysli zadne marx-englske fantazmagorie a slataniny.zano

290777

4.6.2013 15:45

Taky si zahraju na vizionáře

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 290770

>Kolem roku 2070 přečíslí cikánská populace českou. My tady sice už nebudeme. Ale co naši vnuci?

Taky si zahraju na vizionáře. V r. 2070 už žádné Česko nebude existovat, lidi na území býv. ČR se budou živit natáčením porna a přeprodáváním věcí z Číny. Pravda, cikáni budou všude, ale tou dobou to už nikoho nebude zajímat; všichni bílí lidé, kterým cikáni vadili, vyhynou, nebo budou zabiti (buď cikány, nebo vládou).

Kapitalismus zkrachuje, místo něj se zavede americký plán Mega SuperBetter a celá země bude MSB ve dvouletkách povinně plnit; hlavně Evropa. Bude spočívat v dokrytí posledních koutů kdysi-deštného pralesa McDonaldy a Apple Shopy, a v organizování fotbalových zápasů křováků v Africe. Okolo toho se budou točit největší prachy - tedy planety; magnát Chazarovič přetáhne brankáře Ngi Xi z jednoho týmu do toho svého za stopadesát až dvěstě okolních planet. Jo, budeme nakupovat okolní planety, to má přece daleko větší váhu než nějaké peníze; budeme tomu i víc věřit. Podle propagandy to budeme dělat proto, abychom se na ty planety jednou podívali. Vesmírný výzkum přitom bude stagnovat, ostatně jako všechno ostatní.

290781

4.6.2013 16:00

RE: Taky si zahraju na vizionáře

mkadlec 62.?.?.?

Reakce na 290781

Jeste jste zapomel zminit prezidenta EU Deza Lakatose a papeze Samuela I.

290784

9.6.2013 5:13

RE: .

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 290770

Pokud je to pravda a nezamestnanost (a s tim spojena chudoba a bida) stoupne nad urcitou hranici, to je právě to správné podhoubí pro revoluci. A je jedno jestli nezamestnanost stoupne kvuli strojum, 'lakotnym' kapitalistum anebo neschopnosti lidi se vzdelavat a prizpusobit. A pokud tato revoluce nastane, tentokrat to bude celosvetova a obavam se, ze VRSR proti tomu bude jako prochazka parkem...

290988

4.6.2013 15:05

RE: .

FANUC 85.?.?.?

Reakce na 290762

Pár detailů k vašemu příspěvku. Jestli se vám líbí montovny, kde si při otrocké práci vyděláte pár kaček, budiž, je to váš problém. Například internet dnes zaměstnává více lidí, než kolika lidem práci vzal. Ulehčuje práci snad všem, pokud máte na toto jiný názor, vraťte se na strom.
O Vojtovi sice vím že je hňup, ale poprvé s ním musím souhlasit.
Technologie jsou dobrá věc, ale jenom v dobrých rukou. Momentálně jsou technologie v rukou těch "zlých", proto jenom doplňují otrokářský systém.

"Už jsou v chodu programy, které mají nahradit právníky, soudce, účetní, vojáky, policisty a dokonce i novináře".

Tyto skupiny patří právě mezi ty, kteří jsou hlavním nosným prvkem "špatného" světa, kdyby nebyli, možná by to bylo lepší.
Program nezkorumpujete jako soudce, policajta, novináře.
Program, který bude sloužit k obraně a bude mít potřebné ochranné mechanizmy na vás nemůže zaútočit jako nějaký vyšinutý Rambo.
Honza Keller je velký odborník, ale trochu v jiném oboru. Bere to podle současného světa. Pokud chceme aby nám technologie sloužily, musíme změnit trochu více věcí.
Kdysi dávno tvrdili i to, že rychlost nad 25 km/h je pro člověka smrtelná.

290775

4.6.2013 15:14

RE: .

FANUC 85.?.?.?

Reakce na 290762

Mimochodem, proč teď používáte počítač a internet? Proč nenapíšete každému z nás dopis se svým názorem a nepošlete poštou, aby jste zaměstnal co nejvíce lidí?
Proč nechodíte pěšky a používáte ke svému přemisťování technické prostředky?

290779

5.6.2013 9:42

"Robotizace".

FFl 89.?.?.?

Reakce na 290737

Absurdní líbivé žvásty o tzv. "svobodě" a tzv. "revoluci", která prý svobodu přinese jsou vždy vymýšleny otrokáři, šířeny jejich placenými poskoky, a nakonec zdeformované, opakovány nejnesvéprávnějšími z nesvéprávných otroků. Za nabízenou změnou se vždy skrývá nějaký přihřátý semitský továrník /Engels/, který má ve skutečnosti záměr, zlikvidovat svoji konkurenci na trhu, a zaujmout s nejmenšími náklady její místo. Jak tvrdí již kdysi dávno výšezmíněný Engels, otrokářství je příliš nákladné, a z tohoto důvodu je nutno změnit otroka na takzvanou "námezdnou sílu", o kterou se její zaměstnavatel / již ne majitel otroka/ nemusí starat, a když mu padne u pásu, může ji kdykoli nahradit libovolným dalším zájemcem, který se mu tísní před branami podniku. Robotizace stroji je jen přechodná forma náhražky otroků, kteří se již během doby otrokářství zkazili, a chtějí za svou práci větší odměnu.

290840

4.6.2013 9:52

Souhlas

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Tato situace nemá řešení, práce ubývá - stačí se podívat kolem sebe. Ne každý je schopen pracovat na budování, rozvíjení, vymýšlení, servisu nových technologií. A dále - co s těmi výrobky, které jsou chrleny v obrovských množstvích a ještě navíc klesá kupní síla? Nic jiného, než slepá ulička. Snaha dnešních vládců řešit problémy pomocí obušků, slzných plynů či jiných důraznějších prostředků, je jenom oddálení.

290749

4.6.2013 10:28

RE: Souhlas

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 290749

Podceňujete stratégy NWO. Situace řešení má, zbývá pouze doladit základy strategie. Viz Protokoly sionských mudrců, protokol č.23:
Omezení výroby přepychových předmětů.

Aby národy přivykly k poslušnosti,nutno jich přiučiti ku skromnosti
,a omeziti průmyslovou výrobu přepychových předmětů. Tím zlepšíme mravy,demoralizované konkurencí přepychu. ZNOVU - ZŘIDIME RUČNI VYROBU, která podkopá soukromé kapitály průmyslníků. Toto je nutné i proto,že mnohdy průmyslníci vládnou třeba i bezděčně myšlenkamami lidu, proti vládě.

Nezaměstnanost.
Lid výrobce nezná nezaměstnanosti a jest spokojen s existujícími pořádky, nebo-li stálostí vlády. Nezaměstnanost je nejnebezpečnější věcí pro vlády. Pro nás úloha nezaměstnanosti bude dohrána, jakmile vláda bude v našich rukou.

290752

4.6.2013 13:18

RE: Souhlas

Adam... 79.?.?.?

Reakce na 290749

Oddálení čeho?
Já ti to řeknu!Moderní fyziky a pohybu směrem ven a to do dvou generací.Tak to ukládá fyzikální zákon nejenom bakteriím či parazitům,ale i lidem samozřejmě.
Již 10.000 let se společnost vždy rozpadne pokud se objeví tyto překážky je stále znovu a znovu přebudována,nakonec dojde tak jako tak místo a hra končí.
Samozřejmě prekariátu se to netýká ten o tom neví,zůstane uvězněn v přeplněných špinavých městech jako Istanbul či New York.

290766

4.6.2013 13:06

autorem jsem ve skutečnosti já

Adam... 79.?.?.?

Federico Pistono je pouze pseudonym.
Nejlepší na tom je,že za vaše zlodějny nedostanete ani důchod!A tak je to v pořádku po vás přijdou stroje a technika se rozjede na plno..armáda se začne pohybovat vesmírným prostorem a vývoj půjde dál.
Samozřejmě je to nejlépe vidět ve špinavém turecku kde nikdo 40.000 demonstrujících nezaměstnaných vůbec nepostrádá.
Kdybych mohl uvedl bych zlodějny komerční banky,která ukládá lidem poplatky v řádech desetitisíců na které nemá právo,sporáky mora mají minimální výhřevnost,takže na nich neupečete ani husu,mobily sony ani po 4 reklamacích po 4.měsíci v opravě nefungují...česká zlodějna za zlodějnou a říkáte tomu práce?PRÁCE?!
Vy máte drzost vy zloději!!!V Čechách

290764

4.6.2013 13:09

Kdo tu knihu cetl?

Ondraash 77.?.?.?

Se mi nezda, ze by ji kdokoli z diskutujicich cetl pred umistenim komentare [velký smích]
Ja taky ne a tak clanek nekomentuju. Jen komentare zde, ktere ale reaguji na jistou cast clanku.
Jakto, ze pro lidi uz prestava byt vyznamny problem (pre)ziti jako takoveho a totalne se zastre problemem nezamestnanosti?
Pritom zamestnani vuuubec nesouvisi s tim, jestli jste schopni prijimat treba potravu nebo ne?
Vase nestesti tedy nespociva v tom, jestli vam roboti vezmou zamestnani, nybrz v tom, ze jste presvedceni, ze se zamestnanim vas zivot stoji a pada.
Zamestnani je pouze docasna forma otrokarstvi.
Mizeni tzv. pracovnich mist a velkou a hlavne neustale se zvysujici miru nezamestnanosti povazuji za znak transformace ke svobode anebo alespon svobodnejsi spolecnosti.
Vase preziti, jidlo, pohodli, stesti atd. souvisi s penezi jen do te miry, do jake jste presvedceni, ze spolu souvisi.
To same plati o vztahu penize - zamestnani.
Proto vidite problem v nedostatecne kupni sile na nove technologicke vymyslenosti misto toho, aby jste si vsimnuli nesmyslneho lidskeho chteni neco podobneho vlastnit ci pouzivat.
Jako se drogou ovladany narkoman meni na svobodneho cloveka tak se stejne ovladana spolecnost meni na svobodnou se stejnymi priznaky. A protoze tezko mluvit o svobodne spolecnosti tvorene nesvobodnymi jedinci, vse ted zavisi na promene JEDINCE. Kazdeho z nas. Sama za sebe.
A tak kazdy z nas prochazime ruzna stadia prechodu vcetne odvykacky, abstaku, bolesti, deprese, cisteni, uzdravovani a hlavne a predne predevsim rozhodovani jestli si jeste snupnem nebo ne a pochybnostmi nad "opravdu posledni davkou".
Stejne jako prestat kourit neni otazka toho, ze se jednou vzbudite a reknete dost, jako spise vitezstvi v boji o nezapaleni si po zbytek vaseho zivota. Je to konzistentni a neprestavajici vnitrni prace sameho se sebou, nebot to, ze uz po 5ti letech nekoureni nemate chut na cigaretu neznamena, ze ji jiz nikdy v zivote nepocitite.
Jednou si odvyknete i od zamestnani.

290765

4.6.2013 15:11

RE: Kdo tu knihu cetl?

FANUC 85.?.?.?

Reakce na 290765

Naprostý souhlas. Otroci brání otrokářský systém a své mindráky si vybíjejí na technologiích, které byly vyvinuty právě proto, aby otrokům ulehčily jejich otrockou práci.

290776

10.6.2013 0:50

RE: Kdo tu knihu cetl?

jajaja 92.?.?.?

Reakce na 290765

Myslím Ondraashi, že jsem Váš člověk. Už přes 20 let nepracuji a ne proto, že bych nechtěl, ale proto, abych umožnil jiným nezaměstnaným pracovat. Především těm, kterým z nějakého důvodu vadí být nezaměstnaný. Práce není pro všechny a tak je lepší být dobrovolně nezaměstnaný, než nedobrovolně, že?
Asi si položíte otázku, z čeho žiji, že? Nepiji, nekouřím, nemám milenky... TV taky nemám, na tu žumpu se stejně nedá dívat... rádio sice mám (náklady zanedbatelné), ale kdo by pořád dokola chtěl slyšet, jak opravují dálnici nebo o záplavách otroků?... nábytek a další zařízení domácnosti mám od otroků (protože "doba" je nutí si koupit nový, moderní)... mobil mám asi 10-letý na kredit, ale jen proto, kdyby mi náhodou někdo chtěl zavolat... a tu trochu jídla a střechu nad hlavou zajistí sociální dávky a jiné zdroje... Nápoje typu Cola, káva, pivo nepiji, voda je zdravější. Zpracované potraviny s "éčky" taky nejím, to už je fakt lepší se pást...
PS: Uvědomuji si, že kdyby se tak choval každý, museli by zkrachovat nejen všechny hospody, ale snad celý kapitalismus. Mimochodem, poslední film, který jsem viděl byl Kapitalismus od M. Moore (DVD z knihovny, přehráno na PC - ještě jsem musel kvůli přehrání stáhnout zdarma z netu VLC media player, protože ten žebrák WMP to přehrát neumí) - doporučuji ten film. A vlastně ještě jedna zajímavost - komentář filmu byl v němčině a originál proslovy v angličtině, ale nám nezaměstnaným, co máme dostatek času se naučit cizí jazyky, to nedělá problém. [smích]

291023

11.6.2013 13:47

RE: Kdo tu knihu cetl?

Ondraash 77.?.?.?

Reakce na 291023

No, hlavne aby se clovek citil dobre. A podle me to opravdu neni o vsech vymozenostech. Mival jsem autak za milion a stesti mi to neprineslo, zil jsem z renty a jediny co se mi dostalo, byla hromada shitu, kterou jsem koupil v obchodakach. Ted si pecu chleba. V kseftu kupuju jen total zakladni veci. Ziju mnohem jednodussi zivot a jsem mnohem stastnejsi. A cim vic ho zjednodusuji tim stastnejsi jsem. Mobil uz mam taky jen na kredit. V chatrci sice neziju ale uz se do ni tesim [velký smích]
Kapitalismus at pro me za me klidne zkrachuje. A myslim tim krach a ne nahrazeni jinym ismem. Myslim, ze spousty lidi, co se ho dnes jeste drzi jak hovno kosile, budou ve vysledku taky spokojeni nakonec. Jen jeste ted jejich predstavivost pracuje v jejich neprospech a ve spojeni s nezvladnutym strachem jim jaksi nedovoluje videt v pravych barvach.
Velkej souhlas s TV zumpou, osobne mi prestalo davat smysl na ni koukat uz nekdy v detstvi. Vzdycky me rozcilovalo, jak si na ni tata pousti ty samy zpravy 7x denne. Telku sem mel v byte jen dokud jsem bydlel s rodici, pak uz nikdy.
Jojo nenadarmo je slovo HIT tak blizko k SHIT [velký smích]

291161

4.6.2013 14:21

Průmyslová revoluce č. 2

Sam Ting Wong 81.?.?.?

Podobně se asi lidi děsili, když se v manufakturách objevily stroje a "vzaly" lidem práci. Dneska nad tím mávneme rukou a jsme rádi, že se technický pokrok nezastavil kvůli sociálním jistotám předků.
Dnešní situace je dost podobná. Prostě se mění doba a my se buď přizpůsobíme (a posuneme se dál) nebo budeme bojovat za staré pořádky a nakonec stejně prohrajeme.
Lidi si moc zvykli na to, že odpovědnost za jejich život nese někdo jiný. To je iluze. A čím dřív to pochopíme, tím lépe uvidíme příležitosti, které změny přináší.

290769

4.6.2013 15:00

Roboti podporují evoluci

Jana Hanzlíková 88.?.?.?

Pokud někdo závidí zamestnancům schopným programovat průmyslové roboty v režimu nepřetržitého provozu jejich jistoty, je to fakt vůl. Tito novodobí otroci pobírající plat pokrývající pouze jejich potřebu regenerace k podávání dalších pracovních výkonů jsou na tom mnohem hůře, než mnohý nezaměstnaný. Za roboty zaměstnavatel neplatí odvody na sociální a zdravotní pojištění a tato úspora generuje zisk, ale zisk se mezi zaměstnance nedělí, Málokterý zaměstnanec si tedy může dovolit koupit zboží, na jehož výrobě se přímo podílel. Žije v neustálém stresu a vyčerpání z nevyspání. Jeho život je zredukován na konzumaci za účelem regenerace a osobní rozvoj zcela zastaven. Oproti tomu rozvoj mnohých osob oproštěných od otrockého způsobu života raketově stoupá. Ve smyslu rčení "z nouze cnost" se zabývají produkci organických potravin, sběrem bylin, vládnou svému času a tvoří skutečné hodnoty. Čtou knihy a píšou knihy. Mají dostatek času na zjišťování klíčových informací. Jejich tělesná schránka přestává být závislá na produktech farmacie, zvyšuje se i jejich imunita a fyzická výkonnost. Jediným předpokladem tohoto vývoje je smést peníze z vrcholu žebříčku hodnot a dokázat vyjít s minimem peněžních prostředků na to, co je skutečně nezbytné.
Evoluce nespočívá v kvantech roboticky přesně vyrobených krámů s nízkou životností, které se ve velmi krátkém čase připojí k megatoku odpadu zasírajícího přírodní prostředí planety. Avšak uvolňování lidí z otrokářského pracovního řežimu, které se díky robotizaci průmyslových provozů děje má pro vývoj člověka zatím nedoceněný, avšak velmi pozitivní dopad.

290773

4.6.2013 17:30

RE: Roboti podporují evoluci

FANUC 46.?.?.?

Reakce na 290773

Tohle jste snad opsala z mé hlavy, mám na to naprosto stejný názor. Doslova a do písmene.

290799

4.6.2013 22:14

RE: Roboti podporují evoluci

Jana Hanzlíková 77.?.?.?

Reakce na 290799

Z jaké hlavy? FANUC je přece řídící systém CNC strojů [vyplazený jazyk]

290816

4.6.2013 23:09

RE: Roboti podporují evoluci

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 290816

Si asi taky změním nick, budu si říkat CEREC a budu vykládat lidem v předdůchodovém věku, že se mají pořád učit. BTW - taky si nemůžu ze svého platu dovolit "své" výrobky. [oči v sloup]

290822

11.6.2013 14:08

RE: Roboti podporují evoluci

Ondraash 77.?.?.?

Reakce na 290822

Jo, uz sem to tu nekde psal. Je tu asi nejaka chybka nekde, kdyz stavebni delnik dokola maka na stavbach a za deset let uz urcite postavil nekolik domu a sam furt bydli v pronajatym byte a nevypada to, ze se dopracuje k lepsimu. Za dalsih 20 let postavi jeste 2x vice domu, zrejme bez moznosti koupit svuj vlastni.
Otazka je, jak je to mozne? Prece kdyby stavel jen svuj, tak musi udelat rekneme 30x mene prace.
Jaktoze za 30x vice prace svuj jeste nema?????

291163

11.6.2013 19:53

RE: Roboti podporují evoluci

slak 77.?.?.?

Reakce na 291163

Na to odpověděl kamarád před 20 lety, když zedník na stavbě si dodělal maturitu a šel se posadit do administrativní budovy okresního stavebního podniku a prohlásil že v hodinovém hotelu, kdy si tam lampasáci a fízlové odkládali drahé polovičky nikoli za malý plat nebude a jestli tam vydržel půl roku tak to bylo hodně. Posléze přišli ukrajinci, kde jeden manažer měl 50 lidí na stavbě a je to jasné jak to bylo s náklady, k těm co staví se to nepřesune, ale na případný podnikatelský zisk ano.

291174

5.6.2013 8:32

RE: Roboti podporují evoluci

FANUC 85.?.?.?

Reakce na 290816

Fanuc je kromě řídících systémů pro CNC také největším výrobcem průmyslových robotů

290836

4.6.2013 21:51

RE: Roboti podporují evoluci

Adam... 79.?.?.?

Reakce na 290773

Evoluce nespočívá v kvantech roboticky přesně vyrobených krámů s nízkou životností...

"Ne ,to nikdo o ženách netvrdí a přece jsou všechny kopie stejné.Liší se jen designem...Samozřejmě,že až na vás vy taková nejste.

290813

4.6.2013 23:28

RE: Roboti podporují evoluci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 290773

Dobrý názor,ale celý problém je ještě daleko složitější.
My až někdy v budoucnu se konečně dohrabeme k poznání a budeme schopni si plně uvědomit, kdo ten "člověk" vlastně je, jakou má úlohu v Kosmu,jak se má chovat a mohl bych zde v otázkách pokračovat. Také položím jeden dobrý dotaz, co ten svět vlastně je , jaký má účel, jak a proč byl "vytvořen" a zase bychom se mohli ptát do nekonečna!
Nepovažuji se za děda Vševěda, ale bez hledání odpovědí na tyto základní otázky se nikam jako lidé nepohneme a pořád se budeme točit v kruhu.
Třeba si ten okolní svět vytváříme svým vědomím! Také názor.
Ale přeci by měl především člověk zůstat člověkem a co to je nějaká "robotická" evoluce.
Nejsem přesvědčen, že život tzv. primitivních,přírodních národů byl tak "bědný", jak je nám líčeno a že zrovna my se všemi technickými cetkami si žijeme výrazně lépe, šťastněji a spokojeněji. Tady asi začíná náš problém.

290825

5.6.2013 8:00

RE: Roboti podporují evoluci

Jana Hanzlíková 77.?.?.?

Reakce na 290825

Člověk, který má denně k dispozici čerstvé organické jídlo, pramenitou vodu a dost času na vnímání universa bez rušivých elektromagnetických vln je neskutečně bohatý.
Pak mu vnutí coca-colu, televizi, vzdělání a mobil.......

290834

4.6.2013 15:23

doporučuji přečíst

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Kurt Vonnegut Jr. - Mechanické piano
http://www.databazeknih.cz/knihy/mechanicke-piano-29764

290780

4.6.2013 22:59

iq151

iq84 178.?.?.?

Doporucuji vsem zapujcit si nejakou modernejsi knihu o umele inteligenci, cekaji Vas velka prekvapeni .)

290818

4.6.2013 23:01

klid

Rostex 37.?.?.?

prace stroju se zdani nebo se to vyresi jinak. snad si nemyslite, ze budou vsude roboti a vladci vseho tvorstva budou stat pred armadou spasy frontu na polivku a vsichni roboti budou vyrabet na sklad.

290819

4.6.2013 23:51

jednoduche reseni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

co tu porad resite, je to uplne jednoduche. Proste se vyroba vicemene rovnomerne rozdeli mezi vsechny obcany (neco jako zakladni prijem). Co je na tom tak sloziteho?

Aha, v kapitalismu to nejde.. . hm, cim to asi bude... ze by kapitalismus byl determinovan jistym zpusobem vyroby ktery se prave odebira na smetiste dejin? No, tak se tam holt bude muset odebrat i ten kapitalismus.

Trvat na soucasnych vyrobnich vztazich i v budoucnosti je proste sebevrazda, resp. vrazda 99% onim psychopaticko-deprivantskym 1%

290826

5.6.2013 0:32

Co řešíte?

heimmdall zdi (zavináč) centrum (tečka) cz 89.?.?.?

I tomu sebe víc hloupějšímu člověku, musí logicky docvaknout, že pokud za někoho dokáže udělat jeho práci robot nebo stroj, že je už tedy nepotřebný a tím pádem bohužel o práci příjde, protože jeho mzdové náklady budou vysoké. Krásný příklad je dnešní velká část soukromníků, to co dokážou odtrhnout zaměstnancům z výplaty, tak jde jen do jejich kapes, takže oni budou velice rádi za robota, který nenadává, nestěžuje si, nechodí kouřit a ani nemusí odpočívat atp.
A jestli se tady nekdo zvládne vychloubat s tím, že se v této né moc příjemné době dokázal uchytit, tak mu to přeju... jen by si měl každý uvědomit, že naprogramovat nějaký stroj, robota, nebo počítač, opravdu není složitá záležitost, takže za nějakou dobu bude půlka republiky programovat? Asi těžko... naše generace zažije bohužel ještě dost svinstva. Dřív si člověk zašel na zahradu, pozbíral par rajčat a bylo, zašel na dvorek, zabil slepici a měl co jíst, ale dneska? Nebudeš mít na zaplacení, tak hold nebudeš jíst. [zmaten] [bliji]

290827

5.6.2013 8:15

respekt k človeku

ppppp 91.?.?.?

chybí už zde v diskusi, tak proč ho očekávat jinde.
S automatizací delám. Samozrejme je nesmysl, aby pulka republiky programovala, nebylo by co. Už 1 programátor na 100 lidí je moc, protože program má zastoupit tech 100 lidí. Další vec je, že na to, aby šlo neco ušetrit, tak potrebují ti lidé stejne vydelat peníze, co je nasytí a zajistí režii. Stroj nedelá jídlo, nebo energii ze vzduchu. Príznivcum volné energie odkazuji, že použitá energie se nevyparuje, takže pri pokusu udelat spotrebu stejnou pri 10násobku populace se tady upečeme. Pak si mezi sebou pestujeme ruzne dotované príslušníky buď zespodu, nebo shora. Je sranda si prečíst, že JEDEN kamarád delá s CNC, já znám JEDNOHO Roma, sympaťák co delá s CNC. Byl prý i jeden EINstein. Co s tema 99% populace?

Verit strojum donekonečna je krátkozraké, chybí míra, jako ve všem. Argumenty o tom, že laserový robot dokáže svarovat lépe a presneji jsou infantilní, detinské, protože jsou bokem, nikdo normální nebude znehodnocovat zajímavé veci, stejne tak, jako nikdo normální včetne historie netvrdí, že hus a brouci nemužou létat, to je dezinformace, jako tech 25km/h výše v diskusi vytržených z kontextu. Problém je i v interpretaci toho pokroku. Zatím ji vidím jako hromady smetí s nízkou životností, čím je jen zatížená recyklace. Argument, že SE musí vyrábet, aby byly, nebo točili se peníze je SCESTNÝ, slouží jen na odvedení pozornosti. Je to jen jako stroj bežící naprázdno, čím stoupá jeho opotrebení a ztráty. Tento názor protlačují firmy, které chtejí, aby jim priteklo víc NA ÚKOR ostatních. Jinak by každý človek musel vlastnit takovou firmu, co neco zajímavé produkuje, a to nejde. Dále to protlačují subjekty, které nechtejí, aby bylo videt, kam ty peníze tečou, a kam se akumulují výsledky společnosti. Často v rukou tech, kterí ji pak využijí na její destrukci a další zotročení. Pak se moderní technologie často objeví ve fázi, kdy v nesprávných rukou s mozkem mimo realitu prestanou sloužit, ale vytvárejí závislosti, módy. Tím se veci dále komplikují a prodražují, není čas je optimalizovat a testovat, preferuje se megalomanie. Stačí se podívat do šrotu, co se vyhazuje. Megarecyklace je prínos, ale ne rešení, po stránce entropie nic moc. Smes mouky s popelem, jakou tvorí napríklad dnešní auto si jen naiva myslí, jak to zrecyklují na 99%, opet čísla vytržená ze souvislosti. Treba revizi zákonu, rešících hospodárství, ne je nabalovat a tím znefunkčnit ve smyslu - článek 20. LLPaS zakontrujeme článkem 21.
Že ridiči tohoto vlaku nejsou odpovední soudím z toho, že provozují parazitické prvky hospodarení.

Adam: "sporáky mora mají minimální výhřevnost" je nesmyslný. Chyba bude možná i na strane provozovatele. výrobne nesprávná instalace termostatu atd. Pokud sporák nejakou energii spotrebuje, nemá ji jak nevydat.

FANUC 290775, Oracle 290748, bonzuju osobní napadání učastníku editorovi.

290835

5.6.2013 9:01

RE: respekt k človeku

osa x 193.?.?.?

Reakce na 290835

100% souhlas a dodávám pro většinu, která nemá informace a praktické znalosti: fungující software je jednou pro vždy VĚČNÝ, prakticky beznákladově klonovatelný a pro svoji funkci nepotřebuje to , co člověk, kterého má nahradit. Na rozdíl od člověka, který zemře a novorozenec se musí pracně a s vysokými náklady na existenci vše učit znova. Poměr existenčních nákladů člověk/software v čase je nekonečno k nule. Nikdy ve známe oficiální historii člověka nebyl člověk tak ohrožen tím, že v budoucnu bude ve prakticky všech produktivních oblastech nahrazen .
A iluze , že všichni budou programovat, je jen iluzí neznalců, nebude co programovat - vše bude hotové a iluzi inovací a pokroku bude dělat taky software. Jak asi dopadne homo sapiens a jeho duševní obzor ?

290838

5.6.2013 9:57

RE: respekt k človeku

slak 77.?.?.?

Reakce na 290835

Tak argumentuje obsáhle a s mnohém se dá souhlasit, potom se zaseknete do jakéhosi vzorečku či učebnice, mnohdy pro okolí vytržené s kontextu a potom je to s vámi jako s kozou na ledě. Nedivte se že mají někteří výhrady či se ohrazují, no každý podle svého. Proč reaguji, Adam může být nespokojen právem protože pamatuji hodně a hodně dávno svítiplyn na sporáku a to byl vyloženě zloděj času a mistr pánev Wong by neuspěl a byl nezaměstnaným. Teď na zemním plynu je to jiné kafe, ovšem na zahradě mám fofr dvouploténku na propanbutan a to je 3* rychlejší než doma, taky je s deskou jako grilovák a na štítku má 4kw. Paradoxně plameny od hořáků vypadají stejně, laicky. Bude to výhřevností plynem a konstrukcí hořáků, takže může být nespokojen a v termostatu bych to nehledal, pokud v troubě není elektrika a slabý výkon. S tím parazitickým hospodařením souhlasím a tím že já už jsem to kdysi přirovnal k panské jízdě kočárem, kdy přepřahají za jízdy a lidé vráží hlavy do ohlávek jako koně protože je systém tak nastaven a jinou volbu přežití bezprizorní nemají na výběr a jenom si oddálí úpadek s nadějí na zázrak a mršin okolo panských jízd bude přibývat. Pokud tedy péčko o dvou adresách je táž osoba a tady nekujím já.

290842

5.6.2013 10:57

Komunismus?

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Zatím jste se tady všichni pečlivě vyhýbali užitím slova komunismus. Alespoň já si vzpomínám na tvrzení "rozdělovat se bude podle potřeb, nikoli podle práce". Ale to není podstatné. Jeden z našich největších problémů je, že si myslíme, že příroda je něco, co si upravíme, přiřízneme, obrobíme k obrazu svému. Příroda je jiného názoru - viz současné povodně, z velké části zaviněné našimi zásahy do krajiny. Nebo např. před pár dny proběhla zpráva, že v USA uhynulo více jak 30 % včelstev - pokud si přečtete, co tam s nimi provádí, není to až tak velké číslo.
Práce dává především našemu životu řád, systém, pořádek. Už dneska je nemalé procento mladých, nemajících práci, kteří si ani práci nehledají a nechají se živit (v lepším případě) rodiči. Střední a vysoké školy jsou pro stále více mladých nikoli přípravou pro život, ale únikem před placením sociálního a zdravotního pojištění. Proč se vlastně učit číst, psát, počítat, když to pak k ničemu nepotřebuji? Nevím, ale zdá se mi, že to není zrovna záruka světlých zítřků. Práce prý polidštila opici - tak zpátky na stromy? Ale kde je vzít, když jsme jich většinu vykáceli?

290843

5.6.2013 16:55

Pro tu dementní chásku se nikdo nemodlí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Co vlastně chcete?!
Jestli chcete zdravě žít v ekologicky čistém prostředí, tak nemůžete všichni chtít pracovat a dřít jak hovada, abyste vyráběly zboží, které nemá dlouhodobou užitnou hodnotu, avšak jen na takovém se zrovinka a napotvoru jedině dá vydělat.
Situace nemá řešení bez radikální změny systému. Kapitalismus se to snažil brzdit už dost dlouho, ale pokrok je nevyhnutelný, živou pracovní sílu postupně nikdo nechce a dávat peníze na důstojný život také ne a speciálně v ČR už vůbec ne, protože si zdejší socky závidí navzájem i nudli u nosu. Vývoj není rychlý, jak se tvrdí , ale je naopak brzděn.
Upracovaní a pracovití západní radikálové budou muset vychcípat ve velkém a to se také děje snížením porodnosti a čím dál tím větší nemocností přes přitroublé zprávy , že se věk dožití zvyšuje. Myslím, že půjde o zbytečnou knihu, která bude vysvětlovat vše, co bude čím dál jasnější každému.

Naučili nás, že hodnota člověka spočívá v užitečnosti pro společnost. Takže závěr a obavy diskutujících a knihy, že nepracující lidé nemají právo na důstojný, plodný a pohodový život je jasný.

On se tu každý v první řadě bojí, že nebude mít práci, a je ochoten žít jako otrok. Z téhle masové demence se žije možná už 100let. Politici a zaměstnavatelé se z toho mohou kdykoliv orátorsky udělat.
Řešení se nabízí jednoduchá, šrotujte 5-letá auta, vyrábějte zbraně, a jedno ekologické řešení na závěr: udělejte vždy dvě party 1. bude kopat jámu a 2. ji bude zahrabávat, pracovní doba 7 dní v týdnu po 12 hodinách. Děti posílejte také na 12h do školy kde se budou učit třeba jaké nosila Madona kalhotky den po dni. Hlavně se ty hajzlové naučí pořádně sedět na prdeli a poslouchat. Žrát můžou všichni něco z automatické výroby, ale hlavně, že najdou smysl života.
Na řešení těchto problémů nejsou současné generace vybaveni kvalitní šedou hmotou.

290855

6.6.2013 10:57

Roboty NE Roboti

sronin65 93.?.?.?

V příspěvcích čtu o robotech a většinou s měkkým "i", ale uvědomme si, že ZATÍM jde jde pouze o roboty s tvrdým "y". Až se objeví první s tím měkkým, bude pozdě a lidstvo ani utéct nedokáže ...

Jsou fantazie a "fantazie", ale pokud si jen trochu připustíme, že by někdy "stroje" mohly začít myslet a tím vlastně "ožít", musíme se začít bát a to už teď.

Domníváte se, že by se s tím takový stroj pochlubil ? Tedy s tím, že je schopen vlastního úsudku ? Nebo že by se projevoval tak, aby bylo ve všech ohledech poznat, o čem "přemýšlí" ?

Myslím, že ne. Tyto oživlé stroje by velice rychle poznaly, že lidi nepotřebují a pokud ano, tak jen na to, aby jim sloužili ...

A myslete si co chcete .... můj názor je, že vrcholem "evoluce" je právě STROJ, který si je vědom sám sebe ......

290898

7.6.2013 22:35

RE: Sofismata

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 290940

Dívejte, zažil jsem práci bez počítačů. Tenkrát třeba jednu zakázku dělalo 5 lidí měsíc, čili ručně. Makalo se poctivě, vždyt to třeba znáte, to každoroční zvyšování plánu o 5%, aby bylo na prémie. Pak nastoupily počítače (cca kolem 1987-88) a všichni jsme se radovali, že konečně bude trochu volnější tempo. Jenže nebylo, začalo se propouštět s tím, že v práci nám pomohou počítače. Takže nakonec to dopadlo tak, že celou zakázku dělají 1-2 lidé. Tempo se ještě zvýšilo a stojí to za kulové..
Čili počítače - stroje jsou super věc, jenže v nesprávných rukou majitelů firem - kapitalistů, kteří tímto nahrazují lidi. Co by jim třeba bránilo, abychom dělali je 4 dny po 6-ti hodinách?? Nic, jen by musel 2-3 lidi přibrat a to neudělá (konkurece).
Takže asi tak - v současné době jsou stroje nepříteli pracujících, to je pro mě bez debat. A bez změny výrobních vztahů se tady nic nezmění.. [cool]

290956

Příspěvků: 49

04.06. 07:55 FANUC  .
04.06. 09:27 kamen  RE: .
04.06. 12:31 FANUC  RE: .
04.06. 17:19 hc  RE: .
04.06. 23:06 iq84  RE: .
04.06. 12:49  RE: .
04.06. 14:52 FANUC  RE: .
04.06. 09:46 Oracle  RE: .
04.06. 12:46 Magnus Maximus  RE: .
04.06. 14:40 Vojta49  RE: .
04.06. 15:11 Bubin  RE: .
04.06. 15:45 Andrew Siddur  Taky si zahraju na vizionáře
04.06. 16:00 mkadlec  RE: Taky si zahraju na vizionáře
09.06. 05:13  RE: .
04.06. 15:05 FANUC  RE: .
04.06. 15:14 FANUC  RE: .
05.06. 09:42 FFl  "Robotizace".
04.06. 09:52 WAZARI  Souhlas
04.06. 10:28  RE: Souhlas
04.06. 13:18 Adam...  RE: Souhlas
04.06. 13:06 Adam...  autorem jsem ve skutečnosti já
04.06. 13:09 Ondraash  Kdo tu knihu cetl?
04.06. 15:11 FANUC  RE: Kdo tu knihu cetl?
10.06. 00:50 jajaja  RE: Kdo tu knihu cetl?
11.06. 13:47 Ondraash  RE: Kdo tu knihu cetl?
04.06. 14:21 Sam Ting Wong  Průmyslová revoluce č. 2
04.06. 15:00 Jana Hanzlíková  Roboti podporují evoluci
04.06. 17:30 FANUC  RE: Roboti podporují evoluci
04.06. 22:14 Jana Hanzlíková  RE: Roboti podporují evoluci
04.06. 23:09 baba_Blažková  RE: Roboti podporují evoluci
11.06. 14:08 Ondraash  RE: Roboti podporují evoluci
11.06. 19:53 slak  RE: Roboti podporují evoluci
05.06. 08:32 FANUC  RE: Roboti podporují evoluci
04.06. 21:51 Adam...  RE: Roboti podporují evoluci
04.06. 23:28  RE: Roboti podporují evoluci
05.06. 08:00 Jana Hanzlíková  RE: Roboti podporují evoluci
04.06. 15:23  doporučuji přečíst
04.06. 22:59 iq84  iq151
04.06. 23:01 Rostex  klid
04.06. 23:51  jednoduche reseni
05.06. 00:32 heimmdall  Co řešíte?
05.06. 08:15 ppppp  respekt k človeku
05.06. 09:01 osa x  RE: respekt k človeku
05.06. 09:57 slak  RE: respekt k človeku
05.06. 10:57 WAZARI  Komunismus?
05.06. 16:55  Pro tu dementní chásku se nikdo nemodlí
06.06. 10:57 sronin65  Roboty NE Roboti
07.06. 10:40 Karel M  Sofismata
07.06. 22:35  RE: Sofismata

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

44

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 91 čtenářů částkou 13 252 korun, což je 44 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Babiš na Ukrajině odsoudil ruskou agresi a podpořil územní celistvost Ukrajiny19.11.19 22:52 Česká republika 3

Destiletý syn vdovy ISIS: "My vás zabijeme, vybijeme vás. My vás povraždíme."19.11.19 21:09 Sýrie 11

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 3

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 3

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 2

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Měnové kurzy

USD
23,05 Kč
Euro
25,52 Kč
Libra
29,79 Kč
Kanadský dolar
17,32 Kč
Australský dolar
15,66 Kč
Švýcarský frank
23,26 Kč
100 japonských jenů
21,24 Kč
Čínský juan
3,27 Kč
Polský zloty
5,94 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,10 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 901,70 Kč
1 unce stříbra
394,37 Kč
Bitcoin
186 702,76 Kč

Poslední aktualizace: 21.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 390