Diskuze k článku

Kanada

Příspěvků 93

20.4.2013 0:54

Platy

jaaan 12.?.?.?

Nu a jaky je vas prijem na mesic v te blahe Ceske Republice?
A kolik vydeva dnesni zbidacely robotnik? Kolik cesky nezamestnany, kolik bezdomovec?

288438

20.4.2013 1:03

Bohuze poverchni clanek pane pisateli

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 66.?.?.?

Kazdy clovek vidi kolik stoji pivo v hospode , ci cinska polivka v plastiku. To neni takovy problem, ani povrchni usmev cisniku. Problem lezi v tom, proc tomu je tak, a proc cela kultura Anglickeho bloku byla tak strasne ponicena a zatazena do drogove kultury. Mne je docela lhostejne kolik stoji hot dog, ale pokud nejste schopen udelat ekonomickou uvahu proc tomu tak je, vase stanovisko je znacne bezcene. Podle meho nazoru se jedna o vtrhnuti banek do zemedelstvi, ktere puvodne bylo v rukach malych farmaru jak v USA tak v Kanade. V Americe znicili 500.000 malych farmaru. Byla to asi podobna akce ,ktera byla organizovana Kaganovem v Rusku za Stalina, kdy Rusko , ktere zivilo celou Evropu bylo po Kaganove planu v situaci hladomoru v kterem se ztratili miliony lidi. Bylo to umyslne , aby se moc a kontrola potravin jako nastroje na kontrolu lidi transformovala do centralniho rizeni. Z meho hlediska se jedna o neco podobneho, coz ja spojuji s kulturnim holocastem, ktery je casti tohoto planu.
Az si pujdete zalycovat do Alp , vezmete si neco na cteni, doporucoval bych zivotopis Molotova, ci vse o Stalinovi psane Montefiero. A u toho si zaspivejte " ze nevite , ze nevite , co jsem mel dnes k veceri! Knedliky masteny bastil jsem jak prasteny, ze nevite , ze nevite , co jsem mel dnes k veceri"
Mnoho veci neni politicky korektnich do dnes. Je nutne vytvorit bidu a mnoho primitivu , aby lidi poslouchali.

288439

20.4.2013 1:19

Kanada

hony 95.?.?.?

Po 15 letech života v zahraničí si myslím, že by nám neuškodilo se více uvolnit, být méně nervozní, více se smát, méne si stěžovat, snažit si ulehčit více život, nebrat všechno tak strašně vážně, být tolerantní k sobě navzájem, být více trpěliví, nesnažit se vyhrát (přechytračit druhého) za každou cenu, studovat jazyky a vyrážet žít do ciziny dokud to jde a jsou peníze abychom viděli svět a také nás z druhého břehu. Byli bychom nejlepší národ na světě kdyby se nám alespoň z části to vše nahoře podařilo splnit. Zem, jež je ''ráj to na pohled'' už máme, makejme teď na sobě.

288440

20.4.2013 3:09

RE: Kanada

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Reakce na 288440

Do ciziny ma smysl vyjet jen proto aby si clovek uvedomil ze je to stejny ci podobny bordel uplne vsude...

288441

20.4.2013 19:01

RE: Kanada

hony 188.?.?.?

Reakce na 288441

Jen pevně věřím, že jste ten příspěvek nenapsal jelikož jste nikde nebyl (teda kromě dovči v Chorvatsku)...

288490

20.4.2013 6:08

RE: Kanada

QWSAQ 46.?.?.?

Reakce na 288440

Protože podobné diskuze nemají smysl, tak to jen zkrátím...
Zkuste si v Česku žít s příjmem 10 tisíc Kč měsíčně a být hepy.
(A nehledě k tomu, zkuste si být hepy, i když je okolo vás dennodenně páchána nějaká nespravedlnost (nejen na vás). Pokud to dokážete, je mi vás líto.)

288443

20.4.2013 18:57

RE: Kanada

hony 188.?.?.?

Reakce na 288443

Ale přeci tu nemluvíme pouze o příjmu a pouze o náladě za uplynutlý týden. Jsou země a je jich mnoho kde mají čtvrtinové přijmy těch našich, politiku na pytel a lidi se chovají o dost lépe. Prostě si to přiznejme a neklaďme všude PROTOŽE, ALE, JELIKOŽ, PONĚVADŽ, KDYBY, atd... pořád máme výmluvy a hledáme odpovědi tam kde nejsou. A nakonec, být pozitivní je podstata ke zlepšení ve všem.. To snad nemusím vykládat.

288489

21.4.2013 22:57

RE: Kanada

pje 193.?.?.?

Reakce na 288489

Být pozitivní znamená, že na složitosti reality nestačím intelektuálně nebo je ignoruji. Usmívat se přiblble při do očí bijících nespravedlnostech a podvodech, hrubostech zbabělostech je poněkud zvláštní způsob koexistence s realitou. Pravdou pouze je, že kritizovat z pozice meni židlí a klávesnicí nemá v dané konstelaci prakticky žádný význam, pokud nenásleduje zvednutí pozadí a činy hodné chrabrých mužů a žen. Blíže to doufám nemusím vysvětlovat.

288602

22.4.2013 15:31

RE: Kanada

neboztik 81.?.?.?

Reakce na 288489

Muzete upresnit,ktere jsou to zeme?

288656

23.4.2013 9:08

RE: Kanada

Karel M 212.?.?.?

Reakce na 288656

Rozvojových zemí je spousta, ba většina, to není asi třeba uvádět, akorát v některých jsou ty příjmy ještě méně než ta čtvrtina.

288697

24.4.2013 18:48

RE: Kanada

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 288697

No, a v těch rozvojových zemích, když mají hlad, tak juknou, co se jim kde urodilo (mít políčko je běžná věc, u nás mají pozemky jenom boháči), popřípadě si někde něco uloví. Zkuste to tady, hlavičko. Když vám exekutoři seberou střechu nad hlavou, obstaví příjmy, protože vám z osmi kaček za jízdenku udělali šedesát tisíc a dále nechávají naskakovat úroky, i když splácíte. To jedině tak jít po žebrotě jako vedlejšák k práci, ze které máte prd. Když nemáte střechu nad hlavou někde, kde je průměrná roční teplota o 10°C výše než zde, není to až takový problém. Tedy pokud se nenecháte něčím sežrat, of course. Když se tam někde usalašíte v lese, taky to není problém. Dokonce si můžete pořídit ženu, děti. Zkuste to tady. Není divu, že jsou tam šťastnější.

288756

23.4.2013 17:29

RE: Kanada

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 288440

Nejde nic nez souhlasit [smích]

288714

20.4.2013 7:17

Bomba článok!

anatol 81.?.?.?

Ak existuje PRAVDA bez ideológie, tak je to tento článok. Zbavte sa nutnosti závidieť autorovi jeho príjem a ceňte si, že sa dokáže na svet dívať objektívne. Aj mne je divné, že si každý sťažuje na chudobu, ale po uliciach sa preháňajú autá za ním uvedené ceny, ja pridám, že na Slovensku je pevné pravidlo živiť 1-3 psov čistokrvnej rasy, a to aj u ľudí žijúcich na podpore a že so službami je to presne tak: NEMÁ KTO MAKAŤ! Obuvníka, stolára, inštalatéra... kaderníčku - samé objednávky na týždne, ba i mesiace dopredu. Za komunistov sa samozrejme makalo 8 hodín denne, chodilo sa na 6.h., bežné boli 3-smenné prevádzky. Zaniklo to, čo po novom nazývame pracovný návyk. Dnes do 8h. je všetko zavreté, v mestách inštitúcie otvárajú o 10h., medzi 12-14h. máte problém niekoho zohnať, čo sa flákajú ktovie kde a úradovne /zvlášť štátne/ sú plné vymyslených byrokratov, ktorým ešte na pomoc prichádza počítačová technika - zákazníkovi nie, ten musí behať ako idiot ešte viac, než pre počítačovou explóziou.
Tiež som prešiel viac krajín /v Európe/, tiež mi lezie na nervy otravnosť predavačov v Rakúsku /len tam strčíte nos, hneď štekajú: Gott! Gott!... to ako "Gruss Gott", ja mám chuť povedať: No áno, Karel Gott je dobrý, ale sú aj iní speváci... Dodnes zdravia ako 90 ročné babky: Pozdrav pánboh!, a to aj na úrade, alebo v banke, slušné "Guten Tag" nepoznajú./ Ich úsmevy sú neúprimné, je to do očí bijúce, a keď ho odmietnete - ja vždy, nie som retardovaný, aby som nevedel, čo chcem - okamžite sú nepokryte urazení! ALE: I tak sú oveľa ústretovejší, než Slovák /alebo Čech/, sú slušnejší, ohľaduplnejší /až na to otravovanie v obchodoch/, totiž my sme majstri sveta v egoizme a, áno, ide o národný egoizmus, ako typická vlastnosť českého a slovenského domorodca.
Perla: Najlenivejší a najpodlejší a najbordeláckejší ľudia, akých som stretol, boli Švédi. Pri každom dome smetisko, neustála snaha podviesť, nekonečná namyslenosť a bohorovnosť. Hm, čo všetko sa nevie...

288444

24.4.2013 19:45

RE: Bomba článok!

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 288444

Nemá kdo dělat, protože všichni jsou přece yntelygenti a ekonomové. Sama jsem tím prošla, měla jsem z osmičky podány dvě přihlášky. Na ekonomku (obchodní akademii, ó pardón) a na zubního technika. Obchodní akademie tehdy rostly v Ostravě jako houby po dešti, každá otvírala po třech až čtyřech ročnících. Ještě dnes vím minimálně o třech školách jen tady ve městě. Ten zubní obor na zdravce byl na celou Ostravu jen jedna třída. Neprošla jsem talentovkama. Proč asi se dělaly JEN a POUZE talentovky a nikoli solidní přijímačky alespoň do kontextu. No přece aby se dostaly dětičky z těch správných rodin. Matematiku neošulíte. A češtinu taky ne. Jo, poznat talent z jedné kresby podle mřížky, to je práce pro kádrovače. Kdyby otevřeli třídy dvě, dostala bych se. Přijímačky na OA jsem měla obojí za jedna. Matka měla radost až na kost, tehdy to bylo prudce módní, všichni se zaklínali ekonomikou.

Všichni víme, jak to vypadá se zubaři. Jaká hoňka to je, sehnat vůbec nějakého zubaře, natož slušného. I já s tím bojuju. Byla jsem bez šance, dokonce i pro děti. Řadu let, co umřel jistý MUDr. Maderský. V tuto chvíli tedy nechápu, k čemu je ministerstvo školství. Já bych to vyřešila jednoduše. Pořád se tu prndá o dotacích škol, státních, nestátních, to je tak složité dotovat podle potřebnosti těchto oborů? K čemu mi je jako státu, že každý druhý má ekonomku? Chceš ji? OK, ale hezky za svoje. Já jako fyzická osoba nemůžu vědět, po jakých oborech je největší poptávka. Na jakou školu dát děti, aby z nich nebyli profesionální nezaměstnaní. Je v moci těch nahoře zajistit, aby byla poptávka po těch kterých odbornících uspokojena. Dohledem nad tím, jaké ročníky se kde otvírají. Oni však mají jiné starosti, že ano, víme jaké. Funkčnost státu jako takového jim rozhodně těžkou hlavu nezpůsobuje.

288759

20.4.2013 8:15

lenže

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

problémom je že sa im chce početná komunita ľudí na Sloevensku a v Čechách rýchlo vyrovnať - a toto nás irituje, nechcime to, odmietnime teraz a nechcime iné národnosti aby si tu pestovali svoje zvyky - alebo tak ako ostatní slováci - a nenalepiť nám nálepku nacionalistov, však bratranci češi - a nechcime byť rovný v správaní ako trebárs kanaďan ... a je to, lebo TOTO sa v Česku a na Sloevesnku rozmáha -

288447

20.4.2013 9:08

Kanada

simi 90.?.?.?

Lidi si kolikrát myslí , že mají objektivní názor a znají svět pouze z oken 5hvězdičových hotelů. Mám nejrači takový ty co furt říkají USA je nejlepší,byl sem tam dva roky a 6 let a pod. a stejně se všichni vrátí do čech a nemají v sobě sílu říct, tady je blahobyt tam je to v pr....

288450

20.4.2013 9:39

pro autora

Tsignotschka 90.?.?.?

a co myslite kolik z tech panicek v holicstvich a autach za 0,5-1M u skolek maji dluhy?

288451

20.4.2013 10:35

RE: pro autora

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 288451

Co já znám ve svém okruhu, tak manželky vozí děti do školy a školky tím lepším (bezpečnějším) autem v rodině.

288458

20.4.2013 11:18

RE: pro autora

Erik Sedláček 178.?.?.?

Reakce na 288451

Přesně tak, ona spousta vnějších pozlátek (auta, baráky) je ve skutečnosti na dluh.
Tohle asi má nějaké odpodstatnění http://www.czso.cz/csu/csu.nsf/informace/ckta041005g105.xls

288461

20.4.2013 9:56

Hlediska - aspekty

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 90.?.?.?

Po přečtení článků Cizincem ve vlastní zemi a Kanada si úvodem dovolím malé odbočení. Budeme li brát v úvahu klasickou planimetrii, uvidíme na rovině (čtvrtce papíru nakreslený) čtverec z nekonečného množství hledisek pouze jako úsečku, a pouze ze dvou bodů, míst kolmých na rovinu, dokonalý čtverec. Tvrdím: oč složitější je pojmově postihnout rozdílnosti života v různých lokalitách, myslí člověka navíc emočně podjatou. Lze dosáhnout nějakého sjednocení jinak, než dohodou? Též si to lze vzít jako svůj boj: jeden bůh, jeden národ, jeden vůdce. Nezbývá mi nic jiného než poděkovat autorům obou článků za sdělení svého názoru o rozdílnostech svého pobytu (snad) ve své vlasti a Kanadě. Kdybych tomu chtěl v závěru utrhnout zadeček, mohl bych napsat: v Praze je blaze! Ale jak komu.

288453

20.4.2013 9:57

Vynikajúci článok

jak.mak 188.?.?.?

takmer so všetkým súhlasím a mám veľmi podobnú skúsenosť.
Multi-kulti nefunguje nikde na svete a v Kanade najmenej. Všetci sa trápne usmievajú a potom bežia k svojmu psychoterapeutovi, aby im pomohol ten stres stráviť, čo sa samozrejme nikdy nestane. [smích]

Raz som sa ocitol v kolektíve so Slovanmi, Rusi, Ukrajinci, Pobalťáci, Korejci a balkánci. Z celého toho som si zapamätal hlášku mladého Ukrajinca. Na otázku čo je šťastie, v Kanade odpovedal: "Šťastím pre nás všetkých je to, že medzi nami niet moslima."
Nech sa to nazve akokoľvek bola to pravda.

288454

21.4.2013 6:12

v kolektive s Ukrajinci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

Reakce na 288454

z vasich slov pane panslovane mam pocit, ze vy jste asi ani v jinem kolektivu nikdy nepusobil nez v tom panslovanistickem, chapu ze jazykova bariera je velikou spolecenskou prekazkou ,ale pokavad se dokazete domluvit s lidmi tady v Canade ,tak mi verte ,ze tady jsou to skveli lide a dobri kamaradi

288523

21.4.2013 7:41

RE: Tady v Canade

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 288523

nie je pre mňa problém hovoriť 5 jazykmi, no ďakujem aj za túto vašu invektívu.
Žil som v Canade a nie je to tam také skvelé ako si naivne domýšľate.
Preto som sa vrátil späť k normálnym ľuďom, ktorí prežijú život bez trápnej pretvárky, bez strachu o nezmyselné veci, počasie, trafik, s všadeprítomným veľkým bratom. Nerád by som prežil život v policajnom štáte ako je USA, či Kanada, kde sa multikulturaliz stal ópiom a napriek tomu sú tam čajnatavn, italitavn a iné mafiánske tavny.

288528

21.4.2013 19:15

RE: Tady v Canade

fecino 78.?.?.?

Reakce na 288528

Ja som v Kanade žil, aj som kanadský občan, ale žijem opäť na Slovensku, lebo Kanada ako trefne píše môj predprispievateľ "nie je to tam také skvelé ako si naivne domýšľate", ozaj pravda. Rád tam idem na návštevu, ale na konci mesiaca som rád, že letím späť.

288578

22.4.2013 7:33

RE: Tady v Canade

jak.mak 188.?.?.?

Reakce na 288578

Napriek výhradám Kanadu milujem rovnako ako Slovensko, či Česko.

Je fajn vrátiť sa medzi dobrých ľudí a tých vyhľadávame asi všetci. Žijú všade, nie sú takí ukričaní, navzájom sa poznajú podľa spriazdneného pohľadu.
Často pomôžu a poradia.

288635

20.4.2013 10:14

Lhari

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Proc tak placate ? Severozapad Kanady je moje bydliste a pracoviste. Priblizne okoli tisice kilometru. Co se tyce restauraci . Jiste ze cisnici-nicky se usmivaji, vzdyt to je jejich praci a k hostu mysi byt prijemni. Pokud se vam to nelibi , klidne je pozadejte at vam naplivou do ksychtu. Ja osobne u typu jak jste vy , bych s tim zadne problemy nemel. Ceny v restauracich ? Za prumerny obed v solidni restauraci date od 15$ se dobre najite. Neberu v uvahu svinstva typu McDonald a pod. Osobne chodim na susi do Japonske a velice dobra vecere pro tri kolem sedesati dolaru a s ratosti to zaokrohlim na 80$. Proste to stoji za to. Hotdog tu stoji asi 2,50$ i s pitim. Dekuji nechci.Co tyce kvality jidla, jsou dobre restaurace a jsou spatne restaurace. Cinske restaurace jsou jedny z nejhorsich , specialne cistotou a kvalitou jidla. Co se tyce pizzy. V Cechach se neda jist. Cena potravin ? Vzdyt tu koupim celou kravu za 500$,stejne tak tele(lepsi maso , nizsi vaha).Prase (100kg)asi kolem 200$. Ovoce kolem 3$ za kilo Zelenina priblizne stejne. Co se tyce Ceska velice dobre jidlo v restauracich (chodim do doporucenych) . Velice dobre pecivo , zakusky a uzeniny. Slaba obsluha , smejdy ve velkoobchodech. Perfektni pivo . Co se tyce zebraku , nemuzu posoudit videl jsem je tam i tam. Co se tyce nasili , Indiani jsou zlati oproti cikanum. Co se tyce najmu , behem par hodin bydlite. Musite mit 50% depozitu a najemne za prvni mesic. Solidni podnajem tripokojoveho bytu do tisicovky. A tak bych vam mohl vyvracet ty vase nesmysly do nekonecna. Nevadi mi kritika . vadi mi lez. A vy proste lzete.

288456

20.4.2013 15:16

RE: Lhari

n.z 99.?.?.?

Reakce na 288456

souhlasim s Vami. Ac ziji mnoho let v Ontariu a o Zapade toho moc nevim je jasne, ze pisatel placa nesmysly. Pise to, jak to ON VIDI, ne jak to je. Pri trose schopnosti je mozno jist za daleko mene nez on hlasi. A navic, kazda provincie nebo region ma svoje specifika. Kde ziji ja jsou nemecke uzeniny a polsky chleba prave tak dobry jako ve Stredni Evrope. Dokonce je mozno i koupit pivo ktere je velmi podobne ceskemu.

Ale vite co? Tohle co on rika je vlastne dobre. Jeden cas pred mnoha lety se rikalo o Kanade jen to nejlepsi. Vysledek byla dlouhotrvajici vlna pristehovalcu. Tento druh pozorovani to snad pomuze zastavit. Je jich tady az tak moc - vcetne me.

Nemuzu si pomoci ale pokud slysim o 'multikulturalismu' nemohu verit pitomosti jeho kritiky. Ten M-us je vysledkem vyvoje sveta. Jedna jedina etnicky homogenni spolecnost na svete uz neexistuje. Pokud je spavne veden, je to snad jedina mozna vyhlidka na spokojenejsi budoucnost. Tak proc se nad tim pozastavovat? Jedne veci v te souvislosti si v Kanade cenim a tou je, ze se ty etnicity mezi ssebou na rozdil od svych puvodnich zemi nemorduji. Kuprikladu takovi Srbove a Chorvati - doma se strileli a tady maji sve domy kultury jen par kilometru od sebe. A na pracovisti spolu vetsinou vsichni dobre vychazeji. A to je obrovske plus a proto ja 'multikulturalismu' (ne tomu oficielnimu) uprime fandim..

Kolem a kolem, i pri te 'bide' je Kanada asi stale ta nejlepsi jurisdikce NWO na planete. Zbytek jsou nepodstatne detaily a lide zustanou vzdy jen - lidmi i s temi jejich 'nalepenymi' usmevy.

288471

21.4.2013 6:21

sice kravu nekupji celou,ale jinak to souhlasi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

Reakce na 288471

urcite s vami souhlasim, mnozi Indiani maji bohuzel problem s demonem alkoholem [ uhadl jste spravne, Indiany mam rad], z drtive vetsiny jsou to rovni a hodne pratelsti lide, avsak uz dlouho mne nepopudil zadny clanek tolik, jako tenhle nenavistny vylev propagandy proti lidem s "usmevavou tvari", jako by ten zatrpkly autor dlouha leta pracoval pro komunisticky dennik Rude Pravo a jeste dnes musi strikat po svem okoli fekalie , take si myslim, ze autor nepochazi ze skupiny mych pratel a myslim, ze trpi urcitou spolecenskou indispozici

288524

21.4.2013 9:40

RE: sice kravu nekupji celou,ale jinak to souhlasi

AlA777 85.?.?.?

Reakce na 288524

no ani vy zjevne take nemusite po nenavisti sahat daloko.
Myslim, ze zde trochu namichal hrusky, jabka a zle komunisty na jednu hromadu.
Vy autora clanku znate, ze si zde dovolujete psat takove arogantni a drze soudy?

288542

21.4.2013 20:55

RE: sice kravu nekupji celou,ale jinak to souhlasi

Vopice 96.?.?.?

Reakce na 288542

Ale on to přeci tak musí psát! Jako téměř každý emigrant, i on je ublížený a k vlasti cítí už jen strašlivou nenávist. I kdyby to byla nastokrát pravda, co napsal autor článku, tak tito zapšklí emigranti to ani nemůžou přiznat, protože by pak byli za blbce! Stačí se podívat na jinou partu emigrantů, kteří nejsou o nic chytřejší, tedy idioty z Lehožumpy. I ti budou tvrdit, že hovno v Kanadě nesmrdí a pokud ano, tak určitě lépe, než v Čechách. Je to vlastně to jediné, co jim zůstalo. Nadávat na Čechy.

288585

22.4.2013 14:53

RE: sice kravu nekupji celou,ale jinak to souhlasi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 288585

Taky to tak vidím.

288654

21.4.2013 22:54

ano, komunisty urcite nenavidim

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

Reakce na 288542

komunisty urcite nenavidim a kdyby to bylo v mych silach, tak vsem tem vlastizradcum snizim duchody na absolutni minimum a nektere z tech psychopatickych aparatcniku bych jeste poslal do ozdravovny na Pakrac ci Mirov , autora clnaku neni preci treba osobne znat, sam se nam tu verejne projevil jako vysoce nesympaticky charakter , o tom, ze mnoho Cechu nema nas emigranty 2x v lasce davno vime, oni totiz Cesi v samotnych Cechach se mezi sebou dost postrkuji a sve cestvi davaji obcaj najevo jen tim, ze se nakvasi pivem a pak vykrikuji behem hokejoveho zapasu na Staromestskem namesti vlastenecke hesla, nejradeji asi maji Jagra co se chvastal cislem 68 na protest proti Rusakum a nakonec odesel sam hrat do rusky zadnice na Sibir , tak si tam toho velikeho vlastence Jagra klidne nechte , my emigranti se budeme mit dobre bez vas i tovarisce Jagra, to si piste

288601

21.4.2013 13:59

RE: sice kravu nekupji celou,ale jinak to souhlasi

n.z. 99.?.?.?

Reakce na 288524

Vskutku, jak rikate! Ja tez nemam rad svinstvo a lez vseho druhu. A ano, mam RESPEKT k puvodnim obyvatelum Severni Ameriky. My absolutne NEMAME pravo je kritizovat. Nesahame jm v mnoha vecech ani po kotniky!

Jak ti co znaji znacku n.z. (novy zacatek) mohou vedet, ze jsem kriticky k zpusoby jak jsou nase zivoty zde 'upravovany' nasi nomenklaturou. To je jedna vec a v tom nemam problem se podilet v informovani publika v Cesku v pripade, ze je to zajima. Delam to proto, aby vedeli, ze zivot neni v bavlnce ani tady ani tam. Snad jim to doda pocit solidarity a ulehci v jejich strastech. Ale co je moc, je prilis. Tohle byla cilena rudopravnicka DEZINFORMACE v neprospech znalosti Cechu a Slovaku doma. Proste prasecina.

Ja chapu vylev pisatele jako 'protilatku' na to co napsal predtim Editor. Dle meho skromneho soudu (a napsal jsem to tez do diskuze) on nema co v CR kritizovat. Dle meho ma pochybenou koncepci kde je (ci mel by byt) vlastne doma. Ze je to jeho vec je zrejme, ale nic to nemeni na jeho omylu.

288559

20.4.2013 15:55

RE: Lhari

Yani 37.?.?.?

Reakce na 288456

Poor him,for his article is not about Canada,but his envy which drives him to tell and spread deplorable lies.
I myself live in Ontario for over 44 years,have a beautifull day.

288474

20.4.2013 21:15

RE: Lhari

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 96.?.?.?

Reakce na 288456

Puvodne jsem chtel reagovat velmi ostre na tu spoustu nepravda polopravd,ktere v clanku zaznely,protoze taktez ziji v teto casti Kanady.Nastesti jste to trefne napsal za me,vcetne tech cen potravin, za bydleni,ale i o indianech a treba cene jidla v restauraci.Ani me totiz nevadi kritika,pokud je objektivni,ale polopravdy,nesmysly a lzi se me silne dotykaji.Takze za sebe muzu rict,autor lze!

288500

21.4.2013 11:39

RE: Lhari

Lloyd 176.?.?.?

Reakce na 288456

Žiji více jak 10 let mino CR.
Podívejte se zpětně na Vaši formu projevu. Jste útočný a konfrontační. Jde vidět že jste v nepohodě i když si mužete koupit krávu za 500 dolaru.

288550

21.4.2013 20:36

RE: Lhari

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 288550

Clanek je o Kanade a ne o mne. Vyvrate co jsem napsal. Nejde to , tak si kopneme. Ze?

288583

21.4.2013 23:44

ja vam to vyvratim ty vase "pravdy" poslete nam jedno foto 7 $ hot dogu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

Reakce na 288583

projel jsem tady Canadu i USA uz myslim dost,ale nikde jsem nikdy nevidel hot dog za 7 bucks [vetsinou 2 - 3 $ a to jeste s plechovkou coly] , to musel byt posypany ryzim zlatem pane a tak nam nekde vypatrejte ten 7 dolarovy hot dog, aspon se pobavime

vite on zivot neni jen o cenach,ale take o slusnosti spoluobcanu,o statnich socialnich vymozenostech , o zdravi a cistote zivotniho prostredi a ne o tom, jestli panicka vozi deti do skolky v aute za pul milionu nebo milion, ona to stejne ta napudrovana dama ma na pujcku, to jsou od vas opravdu ubohe argumenty, jo a nakonec jeste se musim zminit, ze jsem za ty dlouha leta tady nikde na bazenu nevidel muslimku v burce, to jste zase mel vy jen sakra velikou "kliku" , vam a tem vasim klikam ja se ale budu vyhybat >>svinskym krokem<< jak se krasne pravi jazykem ceskym

288606

22.4.2013 0:34

RE: Lhari

Lloyd 176.?.?.?

Reakce na 288583

Dovoluji si zacitovat Váš projev....

...proc tak placate ?
... at vam naplivou do ksychtu.
...ja osobne u typu jak jste vy , bych s tim zadne problemy nemel.
...a tak bych vam mohl vyvracet ty vase nesmysly do nekonecna
... vy proste lzete.

Nemyslíte, že sdělit Vaší pravdu lze prostě bez urážek?
Ten člověk popsal pohled svůj se svými zkušenostmi. Vy jste mohl popsat svoje zkušenosti. Já mohu nesouhlasit s Vámi i s ním, ale nemusím nikoho urážet.

Ve vší úctě, nemusím s Vámi souhlasit, ale mohu si Vás vážit. Ted už nejde o to jestli hot dog je za 2.5 nebo za 7.

To bývalo normální v anglosaské kultuře...

288608

22.4.2013 6:22

RE: Lhari

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 288608

Tento clanek je psan tendecne za ucelem pomluvit Kanadu. To o tom plivnuti do ksychtu - co by tento pan chtel po cisnikovi ? Zaden tip se tu davat nemusi. Da se rici ze tento pan se vyjadruje urazlive o cisnicich. Lze ohledne cen potravin. Co se tyce duchodcu - co ten pan o tom vi? Kromne toho ze nevypadali dobre. A co se tyce multikultury, Kanada je pristehovalecky stat, kde se mixuje hodne narodnosti a kultur. Takze jak chcete urcovat pravidla ? Pokud se mi nekde nelibi, proste se zbalim a vypadnu. At to stoji co to stoji. V Cechach jsem byl nedavno, videl jsem tam spatne a take dobre. Vzpominam na Cesko v dobrem. To ze Stwora ubekoval nad Ceskem, co s tim ma Canada spolecneho?

288630

21.4.2013 19:50

RE: Lhari

fecino 78.?.?.?

Reakce na 288456

Hlavne, že ty hovoríš pravdu! Tisíc $ za bývanie kdesi na severozápade je podľa teba málo? Ja som za podrbanú 1 kuticu vo vzdialenejšom okolí Toronta platil 600$. Ak máš plat 50.000$ ročne, tak ten tvoj nájom ke OK, ale ak zarábaš menej, tak je to veľa. Áno, priznávam, že potraviny sú v porovnaní s bývaním lacné. Ja som napríklad najlacnejšie hovädzie stehno kúpil v čínskom markete, ale napríklad vnútornosti, chvosty, nožičky tam mali drahé.Najlacnejšie sú obedy v čínskych buffetoch, večere sú drahšie, ale omnoho lacnejšie ako iné reštiky. Na záver poviem len toľko, že nič valné som tam nevidel a nezažil. Toť vše!

288580

21.4.2013 20:57

RE: Lhari

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 288580

A to se Vam 600$ zda moc ? Minimalni plat v Ontariu kolem 10$ na hodinu pro zacatecniky. Ja platim ucne prvni rokem 15$ na hodinu. Ucen druhym rokem 20$ na hodinu. Eletrikar od 32$ a vice. Porad se vam 600$ moc ? Mate snad dukaz ze jsem nekde nepisi pravdu?

288586

21.4.2013 22:14

RE: Lhari

fecino 78.?.?.?

Reakce na 288586

Asi som zabudol napísať, že to sú moje skúsenosti z roku 2002. Skrátka a dobre, bývanie je v Kanade drahé. OK?

288598

22.4.2013 6:34

RE: Lhari

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 288598

Ja netvrdim ze neni, ale pri porovnani prumernych vydelku je lacinejsi nez v Cesku.

288632

20.4.2013 10:28

čiší z toho klasická kontrola obyvatelstva

r.m. 80.?.?.?

omezené denní finance pro většinu a kontrola jejich oběhu, denní lopocení, aby bylo jentaktak na jídlo a bydlení...
Monetární elity utužují režim ze strachu, že strunka praskne. Přitom je jich jen pár, něco jako bakteriální povlak na těle lidské společnosti [bliji]

288457

20.4.2013 12:36

Presne tak;

Honza Cechuj honzik24 (zavináč) centrum (tečka) cz 37.?.?.?

Jsem jako soudruh Petr Nešvara,take jezdim po svete a cumim.Nikdy ale nezapomenu,ze Cech jsem a Cechem zustanu.Co nevyslo z Ceske Kotliny stoji za prd,take to co nesmrdi svickovou nebo veproknedlozelim nevezmu do huby.Co to jsou za nevyspele narody kde se cisnici usmivaji na hosty?Holt jeste se svet musi hodne od nas ucit.Uz se tesim na pristi tyden kdy musim do banky na postu a nejaky urad,jak si tam hezky pokecam s lidmi ve fronte.Az to vsechno vyridim a k veceru si zajdu nekde na svickovou,cisnik se na mne urcite falesne neusmeje ale hezky si mne zmeri kolik asi bude diskrece.

288464

20.4.2013 19:55

RE: Presne tak;

n.z. 99.?.?.?

Reakce na 288464

Mate uplne pravdu: v Cesku se kazdy (snad az na vyjimky) ve verejnem stravovani a sluzbach tvari jako by mel nasranost 'v popisu prace'. Videl jsem toho bohate a to mi ale vubec neschazi. Vzpominam si dokonce, jak se v jedne restauraci kuchtici s cisnikem hlasite hadali; to byl fujtajbl. Mel jsem chut odtamtud utect.

Navykle zpusoby a rceni typu..."pivecko, pivecko prosim"... no co, kazda podkultura ma svoje zakorenene zvyky. To, ze se me cisnik, cisnice ptaji zda je vse "koukej-oukej" mi jeste nekazi chut. Odpovim jim "its-olrajt-du-vorat" a hotovo. Delaji to, protoze to maji tez 'v popisu prace'. A dishko? Neee, neni povinne, alespon ne v Kanade. V US je 'tip' 10% z uctu bezna vec a dodrzuje se to jako pravidlo. A kdyz se me nektery (slysel jsem to od zenskych) zepta, zda "potrebuji drobne" odpovim jim: samozrejme ze ano! Je to ale velmi ridky jev. Zpravidla vam napisi ucet, podekuji a zmizi; tip jim muzete nechat na stole a nebo u kasy. Kdyz jim nedate nic, je vse prave tak v poradku.

Vubec, to neustale pleteni US s Kanadou je desna desinformace a je to v (povrchnim) pozorovani snad kazdeho ceskeho 'svetaka'. Ceska verejnost by mela vedet, ze tomu tak neni.

288492

20.4.2013 13:46

Děkuji

Dan94 94.?.?.?

Nikdy se nezapojuji do internetových diskuzí, ale dnes dělám vyjimku. Děkuji autorovi, že si našel čas a napsal tento článek. Také hodně cestuji a jsem často zklamán. Až v pozdním věku jsem začal jsem objevovat krásy české krajiny. A s lidmi bude vždy potíž. Extrémní názory podporované primitivní propagandou, tak že málo kdo si udrží zdravý nadhled, v kombinaci s potlačením vzdělaných elit je realita nejen v Česku.

288465

20.4.2013 14:07

Dost síla!

MoUdrostrak 90.?.?.?

Článek je opravdu síla! Souhlasím s výše uvedeným příspěvkem Hony. Takovou nenávist ke všemu okolo sebe jen tak člověk nevidí a nezažije!!!
Kolik jste dával "tip" ve slavných nyní již bankrotujících JůYsEj, na které "vděčně" vzpomínáte?! Na 10% začínají a 15%-20% je optimum!!! Tak co jste se v Kanadě divil.

Jak je možné, že jedete na několik měsíců do Kanady a nemáte tam otevřený účet bance, když jste takový Weltmann?! Nebo nemáte účet ještě ze slavných JůYsEj? Každá banka v JůYsEj i v Kanadě Vás automaticky při otevření účtu vybaví šeky.

Že je jídlo v JůYsEj i v Kanadě a postupem času i v anglosasské části EUropy hnus, souhlas. Mohou za to ale právě takoví hltači práce jako jste Vy. Je dost divné, že jste se v Kanadě neseznámil za několik měsíců s nikým lokálním, kdo by Vás tam "uvedl" a zpříjemnil Vám pobyt. Běžné je se v JůYsEj i v Kanadě seznámit s několika lidmi během pár dnů pobytu.

Kyselé Gesichty dělají Češi. I v JůYsEj i v Kanadě narazíte na lidi, kteří se DOOPRAVDY zajímají, odkud jste, když vidí novou tvář. Speciálně, když se stravujete kvalitněji a nakupujete pro sebe kvalitní potraviny u Amish, Halal, Kosher atd. Už jsme si tu několikrát typy na kvalitní zdroje potravin i za mořem vyměňovali.

Kecy o "luxusních" autech na horách jsou k popukání. I v té nejchudších zemích na planetě dneska existují hypermakety, luxusní kluby a další místa, kde naleznete lokální honoraci v drahých autech. Která tlačí "narvané nákupní košíky" anebo si připíná drahé sjezdařské či vodní lyže. Co to má co společného s lokální "střední třídou"?!

Ostříhat se "na otočku" dokážete ve zpravicovaném a zbídačeném Česku v každém okresním hypermarketu, kde je Klier, Cut & color a další filiálky "stříhacích" řetězců - počítejte ale s cenou 300+ CZK. Já bych se styděl nedat alespoň 50 CZK "tip", když si se slečnou příjemně popovídám a zrelaxuji se. Jinak je slušností chodit ke svému kadeřníku a ten, který je žádaný má samozřejmě pořadník stejně, jako kvalitní restaurace VŠUDE NA SVĚTĚ má systém reservací, jinak můžete jít do Mekáče.

S Kanadou mám jen neuvěřitelně pozitivní zkušenosti ve všech ohledech. Samozřejmě, dávám přednost EUropskému a zvlášť českému zdravotnictví a dělat si revise každého kroku emerických příp. kanadských lékařů pro jistotu i v Česku, i kdyby mělo jít jen o ordinaci prášků proti bolení hlavy. Ale na lidi ( a jejich vřelost ) v Kanadě dopustit nedám - zvlášť na Frankokanaďany.

Je velice, velice ale opravdu velice divné, že Vás zaměstnavatel pouští s takovou náturou a přístupem k hostitelským krajinám mimo domácí areál. Já bych se bál, že by mne takový můj podřízený zkazil u obchodních partnerů enommée a jen způsobil bolehlav.

288467

21.4.2013 9:11

RE: Dost síla!

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 95.?.?.?

Reakce na 288467

pan pisatel je jen cestovatel a pozorovatel. nikdy tam nepracoval dlouhodobe nezil ani nezazil zarazeni do systemu takze to ma zkreslene dale NC

288538

21.4.2013 22:05

RE: Dost síla!

Vopice 46.?.?.?

Reakce na 288467

Nesmíš zapomínat, že ty, jako čistokrevný vyvolený ne-gojim, najdeš své internacionální soudruhy všude po světě.

Proto také můžeš nedojídat svou večeři za 200USD a přitom spokojeně koukat na žebráky pod tebou, jak ses tu minule chlubil (ne že by ses tu snad někdy zapomněl pochlubit), soudruhu MoudroSStrku.

288597

21.4.2013 23:05

RE: Dost síla!

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 288597

Do USA se jezdilo z CDN a nepotrebovali jste k tomu cestovni pas! Ted ho diky paranoidni schizofrenii us eraru potrebujete. Nedavno tu vysel v US news clanek - Americans eyeing "CROSSING FEE" for passangers vehicles at Canada- US land borders a tak sem si zjistil ze vo vo ty alternative uz jedna US senat. Inu democracie az do prdele jak sem tu nedavno psal! Couging , extraction , squeezing , blackmail are all common practices used by US Government to remove money from you to be used by bastards politicians to reward others so they remain in power! Happens every day to every one of us..... it sucks! Nekdo - uz nepamatuju kterej imbecil na me chtel dukaz ze tak jak to pisu vo svobode citizens v USA a v CDN je! Tak ze tady vopravdovej dukaz kterej primo bije do voci ma ! Little by little americkej a samozrejme i canadskej freedom zde zijicich vobcanu jde do prdele , presne tak jak sem to tenkrat psal! A napisu toho co se tyce svobody v USA ktera de srat i vic , treba to ze US erar jestli to tak bude pokracovat pomalu a jiste vomezi pitomejm americanum kterej tem debilnim zakonum tleska jednou vycestovat i ze zeme!

288603

20.4.2013 14:51

v cudzine

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Predkovci vravievali - "Keď si v Ríme, chovaj sa ako riman".
Lenže na to nemá každý žalúdok - alebo gule...

288468

20.4.2013 15:14

bez logických klamů

J-K 80.?.?.?

Literárně celkem pěkně zpracovaný pokus o relativizaci Stworou kritizovaných jevů v ČR, jenomže... Jenomže ony tady ty problémy skutečně jsou, oni skutečně ti řemeslnící jsou jeden zloděj a podvodník vedle druhého(čest zřídkavým výjimkám), s úrovní restaurací je to stejně tak a platí i vše ostatní. Na tom nic nezmění žádní Číňané okupující Vancouver, ani falešné úsměvy personálu tamních restaurací. Já mám za svůj domov ČR, přestože momentálně žiji jinde, a leží mi na srdci především to, čím trpí ČR, ne násilnosti v Kanadě, ani miliony problémů všude jinde po světě.
Zdaleka nemám takový záběr jako autor článku, nicméně neplatí ani to, že bych nevytáhl paty z domova(momentálně žiju v Německu a předtím jsem pobýval v Británii a ve Skotsku), tudíž si i já dovoluji hodnotit a srovnávat. Samozřejmě že nikde to není idylka, všude se má člověk nad čím pozastavovat, ale Vždy při návratu domu vnímám velmi intenzivně všechna ta negativa. Asi nejvíc na mě vždy dopadne taková uhoněnost, vystresovanost lidí v ČR a naprosto šílený brainwashing, ohlupování a propagandu všech významných médií.
A ještě jedna věc je mi velmi nepříjemná ve vztahu k ČR, s níž se setkávám v zahraničí. Je to vnímání ČR jako státu značně obskurního, a vlastně už ani ne tak státu, jako spíše kolonie. To dříve nebylo a opravdu dost těžce nesu situace a atmosféru při představování se cizím lidem, kdy při zmínce o mé příslušnosti mnohdy vnímám určité zbystření pozornosti a zapochybování. Velmi mi schází důvody k hrdosti na svou zemi. Důvody aktuální, ne jen historické.

288470

20.4.2013 16:17

Jsem taky holička....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Pan autor se nechce omezovat termínem na holiče. No, to je potíž, protože zavedený holič má práci domluvenou dopředu. Pokud to není vysloveně na pět minut práce, je nutno se domluvit se zákazníkem, aby on nečekal a holič neměl prostoje.

Nevytížená provozovna a nevytížený pracovník - to je velice drahá kombinace okolností. Kdo tohle má, dlouho holiče dělat nebude, protože se jednoduše neuživí.

Pan autor má nabitý diář, holič bohužel taky. Sladit tyhle věci lze jen při plánování poněkud s předstihem. Pokud na to nechce autor myslet včas, bude muset někde zaplatit drahou holičskou "pohotovost".

288475

20.4.2013 20:00

RE: Jsem taky holička....

Mareš 212.?.?.?

Reakce na 288475

Nevytížená provozovna? Bývaly časy, že přišel člověk do holičství, sedl si na lavici a počkal, až na něj přijde řada (pročež měl k dispozici dnešní noviny a časopisy). Křesel bylo několik a obsluha to drhla hezky paralelně. Čekalo se vždy, ale objednávat se nikdo nemusel. To už se dneska nenosí? (Já fakt nevím, já jsem odmítl mít s holiči cokoliv společného už někdy v polovině 90. let, když v nejbližším holičství zavedli "tržní ceny" a přes noc zdražili snad na šestinásobek. [velký smích])

288493

21.4.2013 17:19

RE: Jsem taky holička....

AlA777 85.?.?.?

Reakce na 288493

Nastesti ja mam kousek od domu kadernickou ucnovskou provozovnu a tam strihaji i s mytim hlavy za 50.- trva to sice hodinu, ale zklamany jsem nikdy nebyl, ani jsem nikdy nemusel necekat.

288568

20.4.2013 16:49

Naprosty souhlas,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 222.?.?.?

po letech ztravenych v cizine jsem loni rodinu odvezl domu.
Podle mne pres vsechny neskutecnosti na ktere clovek narazi porad jedno z nejklidnejsich a nejprijemnejsich mist k zivotu na svete.
Bohuzel se ale stale zivim praci, takze pro mne parkrat do roka na navstevu. Z ceho zijou Cesi v Cesku tezko rict - zrejme se porad jeste jede na dluh a projida se naukumulovana minulost - normalni praci nebo byznys za slusne penize je treba hledat v jine casti sveta.

288480

20.4.2013 20:59

Kanada nebo USA?

sonoma 77.?.?.?

Byl jsem nekolikrat jak v USA (L.A., SanFrisco) i v Kanade (Toronto). Vzdy jsem se dokazal najist za stejne penize jako v Cechach, samozrejme mimo restaurace v centru mesta. Zdvorilost a ochota obsluhujiciho personalu v restauracich, kavarnach, v hotelech temer vzdy na jednicku, rozhodne jsem nemel pocit, ze by jim dolary svitili v ocich, kdyz vidi zakaznika/hosta. I lide, kteri neocekavali zadny tip byli mili. Kriminalita opravdu velka, zvlast v nekterych castech L.A., ale prislo mi, ze se s tim snazi neco delat. Odpadky - moc to neresi, vetsinou netridi, uci se to pomaleji nez my Evropane. V Californii maji skvele restaurace, ktere vari texmex atp., asijske restaurace s dobrym menu za par dolaru...Snad jen ta americka posedlost kontrolou v poslednich letech na letistich, to je pravda. A jeste neco - nikde jsem nevidel bezdomovce tak zubozene jako v centru San Francisca, to je pravda. Vetsina z nich bere nejake levne drogy, ktere si asi sami z neceho vyrabi a podle toho vypadaji, opravdu velmi smutny pohled. Clanek autora mi prijde dost subjektivni, nevypovida o stavu tamni spolecnosti. V USA ani v Kanada bych zit urcite nechtel, maji tam velmi tvrdy chleba a spadnout na dno je dost "o hubu".

288498

21.4.2013 0:19

S autorem clanku souhlasim

Satanist 75.?.?.?

jen malo vecech a to, ze skrblicky duchodci zrovna tak jako v ceskym krateru maj hluboko do kapsy, ze to multikulti jak se spravne vyjadril cim dal tim vic stoji za hovno a to samy plati vo hotdogs ve stankach ktery prodava sneda multikulti jako ty hnusny chnapozerce v mekaci. A souhlasim i s tim ze by se city Vancouver mohlo prejmenovat treba na Vangkok nebo Hongcouver protoze tam je dnes asiatu mym vodhadem tak 3x vic nez vobyvatelstva s bilou barvou pleti. Posuzovat pomery muze jen ten kdo tu zije a zna pomery i fakta! I ja ceskej krater tu a tam navstivim ale neznalej vsech pomeru tam bych se sakra rozmejslel napsat takovej zvast! West Canady a USA je mym domovem uz prez 3 dekady tak ze to vostatni vosoceni co tu v clanku autor napsal jsou jen nicim nepodlozeny vejmysly s kterejma si tu udelal z huby prdel !! Asi to editorovi znalyho zdejsich pomeru i cen i kdyz jen v provincii Ontario ktery jsou co se tyce British Columbie tak asi na stejny urovni nejak uteklo a ty zvasty ktery se vubec nezakladaj na pravde nakym vomylem pustil.... A jestli me neverite tak ceny v USA nebo v CDN si muzete voverit sami na internetu. Naklepte si na Google Safaway , Save On Food , IGA , Sears , The Bay , Canada Tire , Future Shop , Best Buy atd aby jste si udali sami predstavu.....

288512

21.4.2013 6:05

ja radeji usmev nez zazloutle zuby

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

dnes rano jsem rychle preletl nekolik vet vaseho velmi kritickeho prispevku a ty vase slova pane o tech falesnych usmevech cisniku v Canade mi utkvela na pameti, urcite mate pravdu, tady u nas v Canade se lide spise usmivaji, chodi s naprimenyma hlavama a obcas po sobe i pratelsky hodi ockem neznami chodci, myslim, ze to delaji nejspise jen tak pro radost ze zivota, ja uz za tech 30 let co tady spokojene ziju se taky umim na nezname tvare usmat a vubec ne z nejakeho jineho duvodu nez proste z pocitu chtit se usmat na nekoho, kdo mi je treba sympaticky a nebo se mi ta slecna libi,to se tady tak u nas praktikuje, naopak kdyz dorazim do Cech, tak si nemuzu nepovsimnout jak lide klopytaji se svesenymi hlavami a take je hodne slyset ruzne arogantni vyroky na verejnosti jako je "ty vole; ty kravo, ty debile " a pak taky treba spolu mluvi dva stari znami v tramvaji, pomerne slusne obleceni delnici a jen tak si rikaji " jdi do prdele Franto, ty vole ta moje stara krava doma to zase posrala", a pak nekde vystoupim,vkrocim do obchodu a znudena tvar prodavacky na mne sotva vykuli oci a nerekne ani BUUUU, tak to ja radsi tu usmevavou blondynku co ceka extra dysko a verte mi, ze ji to dysko dam,protoze si ho zaslouzi holka modrooka , vite oni ti Britove "kolonialiste" dali tomu svetu preci jen urcity spolecensky zaklad slusneho chovani , Cesi byli bohuzel cepovani ukricenymi Nemci a tak mozna i proto to tam i dneska porad vypada tak zamracene

288522

21.4.2013 14:35

RE: ja radeji usmev nez zazloutle zuby

Josef V. 209.?.?.?

Reakce na 288522

No tak s tou zdvorilosti jste to ponekud prehnal. Pravdou je, ze zamestnanci v obchodech a restauracich se musi usmivat a musi pozdravit. Nikoliv vsak zakaznik, ten jiz na pozdrav odpovedet nedokaze. Vsude projde bezeslova. Vedou tu takovy soukromy zivotni styl, predstiraji ze nikoho nevidi a neznaji. Soused souseda take nikdy nepozdravi. Ma to i svoje vyhody. Protoze nikdo nikoho nezna, tak take nikoho nepomlouva ani se s nikym nepohada. Zkratka vsude klid a mir.

288561

21.4.2013 15:22

RE: ja radeji usmev nez zazloutle zuby

n.z. 99.?.?.?

Reakce na 288522

Vystihl jste to dobre. Je mi prave proto absolutne nepochopitelne, kdo ma potrebu se k tomu hnusu mezi-volsko-kravskych vztahu, snobske nekultury a podvratactvi vracet. Ja jsem skutecne uprimne rad, ze jsem z toho pryc. Nejaky "navrat" vubec neprichazi v uvahu, tech par navstev k 'oziveni vzpominek' po 90-tem bylo az dost. To lepe stravim posledni dny v 'multikulturalni' a 'usmevy-polepene' Kanade nez v tom 'radoby-svetovem' chleve. Co na tom vidi Editor, jinak talentovy zurnalista a inteligentni clovek pritazliveho je mimo me chapani.

Dekuji a dale jiz komentovat na toto tema nebudu. Je to bolestive si priznat nizkost kultury zeme meho puvodu, ale musi to byt. Mel jsem jen pocit nutnosti rict pravdu 'na plnou hubu'. To mi nemuze mit nikdo za zle. Diky Zvedavci, ze mi toto pripomenuti umoznil.

Jen malou historku na zaver. Seznamil jsem se pred radou let s Americany kteri byli na "loveckem vyletu" na Pribramsku. Rekli mi: lide byli ok, ale 'ustni hygiena byla nizka'. Krome jineho si prinesli poamerictene ceske vyrazivo: (nejlepsi jsou)VELKY KOUZY-MALY KUDA. Tak tady mate zrcadlo pratele, tak vas zna svet! A ted si kydejte na Ameriku a na Kanadu, chytraci!

288565

21.4.2013 8:52

U Jóviše!

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 90.?.?.?

Tolik tolerance v diskuzi lze pozorovat jen tam, kde se sejdou ti nejchytřejší. Ti, kteří vědí a rozumí všemu nejlépe.

288536

21.4.2013 9:36

lide

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 95.?.?.?

pan to ma trosku dost pomotane toho ale omlouva castecne jelikoz na "zapade" nikdy nezil.jinak by poznal ze veci se maji jinak nez z "turistickeho"
hlediska. ano zlate casy kapitalismu jak je znam z 80 let jsou tytam.vse se zvratilo v mamon hrabivost a hamiznost. kanada na rozdil(a veliky) od jewsa je takovym evropskym svycarskem kde to smrdi socialismem.navic se podobaji svou lakotou kam se na ne hrabou skoti.
pan srovnava usa s ceskem ve kterem produktivita prace je zero presne jak psano otevreno od 9-12---do 13/14-16/17 vyjimka 18hodin.cesko zeme diletantu kde rychlokvasni "odbornici" vam dojebou co se da za nehorazne
penize.
zkratka pane pisateli skoda ze uz nemuzete emigrovat s holym anusem a zacit
zit v usa tam byste si zamakal az by vas vzal do parady krajan a nedej boze
polsky antek ti by z vas sedreli i predkozku. zatim NC. dotazy rad zodpovim

288540

21.4.2013 12:11

V Kanadě je multikulturní společnost.

moonsite 188.?.?.?

Daleko presnejsi: Kanadane jsou mlady narod ktery byl prinucen spachat sebevrazdu.
Zadny multikuluralismus neexistuje. Je to lez. Multikulti = zadna kultura. Toto svinstvo se propaguje pouze v bilych zemich. Je to nastroj na zniceni bilych narodu.
Zjistete si kdo ma tuto genetickou genocidu na svedomi.
V tomto ma Cesko obrovskou vyhodu pred Kanadou. Zatim. Az ti co vladnou vladam daji prikaz tak Cesko tu sebevrazdu taky spacha.

288553

21.4.2013 18:34

RE: V Kanadě je multikulturní společnost.

n.z. 99.?.?.?

Reakce na 288553

Ja castecne souhlasim pro evropdke podminky, ale pro Kanadu to vidim to trochu jinak. Ja NEvidim existenci "kanadskeho naroda" a obavam se, ze ani nikdy neexistoval - je to jen mytus. Puvodni 'dohovor' (skrz valecnou sekyru) byl mezi Anglicany a Francouzy a byli to ti prvni kdo urcoval dalsi chod dejin. Bylo jich vsak pocetne velmi malo a ti zdaleka nedokazali pokryt rozlohu zeme. Proto vitezna Britska Koruna zahajila dovoz dalsich narodnosti a ras (vskutku!) - k svemu vlastnimu prospechu a zisku. Tim to zacalo. Informace jsou kazdemu snadno dostupne.

Tudiz, nikdo z nas nemuze mit pochopeni ani vitalni zajem 'hodnotit' uroven a ucinky multi-kulturalismu v Kanade. Na to je a byla VYSSI moc nez par pristehovalcu ze Stredni Evropy. Je nam do toho prave kulove.

288573

21.4.2013 22:31

RE: V Kanadě je multikulturní společnost.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 288573

Reknete Kanadanovi nebo Australanovi ze nejsou zadny narod.

V Kanade ziju vetsinu meho zivota. Povazuji se vic za Kanadana nez Cecha. Do Ceska jako turista jezdim rad ale je to pro me cizina.

Zniceni jakehokoliv bileho naroda je tragedie pro nas pro vsechny.

>Je nam do toho prave kulove.
Az na vas dojde tak to uvidite jinak.

288599

22.4.2013 0:03

RE: V Kanadě je multikulturní společnost.

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 288599

Musite se ptat diplomaticky - jestli je indian nebo eskimo a z jakyho kmene a v Australii jestli je aboriginal. To je nejlepsi recept jak je vopravdu nasrat! Me se tak pred lety podarilo na emigracnim kdyz sem se vracel z Floridy zpatky do Canady v Cornwall v Ontariu nasrat jednoho zakomplexovanyho mulata kterej mel moc votazek na muj puvod a vo sobe me tvrdil ze je canadan no a kdyz me pak za mou diplomacii chtel pri strip search koukat i do prdele sem mu s pohrdavym sklebem ve xichte s klidkem kterej by me zavidel snad i Svejk rikal, just look and do not touch or will cost you money..... No nic, protoze psychicky nevydrzel tu potupu v ty uniforme na ktery si tolik zakladal tak ty vydaje s tim mel i erar kterej ho zamestnal ale nedal mu tenkrat jeste ty pravomoci jako dnes a tak stalo ho to i job hajzla ......

288607

21.4.2013 18:45

RE: V Kanadě je multikulturní společnost.

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 288553

V Canade a v USA multi kulti neexistuje, voni vetsinou ty skupinky lidi jak sem si moc dobre vsim ktery sou k videni jak si spolu tykaj nekde na ulici, v kafaci nebo v putyce jsou tribes. Z Ruska , z Ciny , z Italie , z Portugalska , ze Spanelska , z Hondurasu , z Brazilie , z SK, z ceskyho krateru a uz sem tu videl i zulu a kafry z Afriky a nektery z nich uz drzeli mezi zubama citizen ship card ...... Posledni emigracni vlny zaplavili Canadu arabama ktery na vas koukaj zkrz prsty jen proto ze jim na Allaha , Mohammeda a i jejich panny serete a tak zbejva doufat, ze si postavej mesitu ponevadz do ty jedny co tu uz maj se vsichni nevejdou hned vedle synagogy u Highway To Heaven ...... Vetsina tech tribes z Asie asi proto, ze na verejnosti uz konecne zakazali vrestet se s jinymi tribes domlouva i po letech jeste posunkama a nekdy i strelnou nebo secnou zbrani a sem zjistil z novin a TV , ze ti co se uz domluvej anglicky sou cim dal tim vic drzejsi a protestama si vynucujou, aby jim nemocnicni stravu v Canade na kterou nejsou zvykli nahradili jen asijskou stravou a tak premejslim, ze kdyz bych se tu do spitalu nekdy dostal hodim to asijsky jidlo na hlavu zdravotnim sestram nebo doktorum protoze me nedonesli vepro knedlo zelo nebo bramborovej salat s rizkem a jeste napisu stiznost ze sem diskriminovan protoze me takova multikulti kdy ragheads kvuli religion muzou nosit kudly dagger krome do letadel i do soudnich sini a vostatni lidi na letistich barevna security buzeruje kvuli zaviracimu swiss knife v zavazadle uz vopravdu zacina srat a budu se jim protoze na my comments nebudou mit rozumnou vodpoved [chechtot] do xychtu.

288575

21.4.2013 18:35

To chce klid

Z. 78.?.?.?

Autor podle mě zbytečně čeří vodu. Všude je něco a jinde je zase něco jiného, všechno má svá pro a proti. Osobně jsem spíše zápecník; před několika roky navštívil Paříž a Londýn, ale dnes se musím hodně snažit, abych si ze zájezdu vybavil vůbec nějaké vzpomínky. Jezdím raději po Česku. Dovolené typu Bibione, Costa Brava a Makarská s potěšením přenechávám svým spoluobčanům. Vzhledem k tomu, že nejsem náročný klient/zákazník, služby v kotlině beru, jak jsou. U holiče bez problémů, většinou chodím rovnou na otevíračku a platím 150 Kč (cena je 110 Kč). Jinak čekám nanejvýš 20 minut. Co mě ale na domovině tuze vadí a kteroužto záležitost nejsem schopen porovnat s cizinou, neboť mně chybí příslušná zkušenost, je česká permanentní starost o obsah sousedova talíře. Soudím, že právě s tímto faktem souvisí fenomén legendární české nasranosti. Typická hláška "stojí to za hovno" není konstatováním skutečnosti ani vyjádřením osobního pohledu; většinou jde čistě o obranu před slídivým spoluobčanem. Mohl by pojmout podezření, že jsem až příliš spokojen a pokusit se takový neblahý stav věcí promptně napravit.

288574

21.4.2013 19:53

proč jsem pecivál..

fohat 194.?.?.?

v jarém věku jsem provokoval esenbáky ležerně přehozenou US tornou. Britskou bundou z battle dressu jsem absolvoval autostop Praha-Liptovký Mikuláš za dvanáct hodiny,což je muj soukromý rekord.V roce 65,nebyla žádná dálnice..a v roce 69 jsem si střihl autostop po trase Pha-Rozvadov..pěšky s báglem přes železnou oponu..kam jdete,ptá se peesák u první závory...na Západ...to jdete pěšky? JO..Vychutnal jsem ten okamžik,kdy zavolal ze stromu k železobetnové závorové zrudě a protitankovým jehlancum,že tam jde PROVĚŘENÝ maník s jednorázovou doložkou...NESTŘÍLET.Po štemplu do pasu jsem tu hruzu oblezl závorkou pro pěšáky,která šla poslušně nahoru.Na bavorské straně mě vzala škodovka,která jela až do Frankfurtu n.M.Frankurt byl pro 21letého mlíčnáka malá Amerika..prostitutky,hippies,ožralí US vojáci..a architektura..čistota,kázen na silnici.ZAŽIL jsem během pár dní PEKLÍČKO člověka,co je venku pět let,je vykořeněný a NEMUŽE se vrátit..Tak jsem RYCHLOU LEKCÍ zjistil,že český kráter je DOMOV se všemi peripetiemi..Osud byl za to zjištění milostiv.Bez otřesu jsem dožil do penze se skvělou manželkou a dcerou... [cool] [cool] [cool] [cool]

288581

21.4.2013 23:34

A leta bezi....,vazeni.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Po dvaceti letech stravenych v CR jsme se rozhodli vratit domu,...do Kalifornie.Co se mezilidskych vztahu tykalo,tak uplne mimo.Dost silne kafe.Jediny kdo zustal je nas starsi syn.Ten,ktery se v Kalifornii narodil,ale temer cely zivot (23let)zil v CR.Zaverem....tam je lepsi chleba,tady zase sushi. [mrknutí jedním okem] [cool]

288605

22.4.2013 12:25

RE: A leta bezi....,vazeni.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 288605

On jeden pamětník říkal, že tak jako dnes se k sobě nechovali lidé ani za protektorátu.

Lidé prožívají silnou kognitivní disonanci.

Nevybrali jste zrovna šťastnou dobu k žití v naší zemi. I když v masmédiích to zobrazují přesně opačně.

288650

23.4.2013 4:01

RE: A leta bezi....,vazeni.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 288650

Ale aspon jsme to zazili na vlastni kuzi.Ale kdybych se tam naucil chovat se svinsky tak,jak je tam zvykem,mlaskal bych stejne jako mnozi z nich.Ale to neslo,fakt ne. [zmaten]

288687

23.4.2013 5:28

RE: A leta bezi....,vazeni.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 288650

Ja jsem si nevybiral,...byla to "hura akce" na par let.Pak to byla jen spousta penez za letenky,...ale porad dobre.Ale lide znervozneli,bolsevik ne a ne zdechnout a co se nasich znamych "bankeru" tyka,tak to uz zase prehnali a ovcane CR podlehli.Smutne,ze lide tam vi,odkud vite vane,ale chybne si mysli,ze za to mohou Spojene Staty.Co se da delat.

288690

22.4.2013 15:15

Kanada

Josefina 195.?.?.?

Dobrý den, vidím, že tu diskutuje spousty lidiček, kteří znají Kanadu a Kanaďany. Mě by zajímala jedna věc: v amerických filmech bývají Kanaďané líčeni /alespoň mi to tak připadá/ jako přehnaně zdvořili lidičkové, kteří působí až trošku naivně. Víz třeba film Kanadská slanina /mimochodem vynikající komedie/. Zajímalo by mě tedy zda Vy, kteří máte zkušenosti z Kanady i USA, vnímáte rozdíly mezi obyvateli těchto 2 států a jaké tyto rozdíly jsou.

288655

22.4.2013 20:36

RE: Kanada

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 95.?.?.?

Reakce na 288655

jo rozdil je kanadani jsou banda vychcalku tezicich ze socialistickehp systemu
priedou k nam na floridu jako "snowbirds" na pulroku se opalovat pak musi rychle zpet at jim nepadne insurance.jsou to cheapaci kteri nechteji platit ani davat tips. no neco jak svycari. nemaji nic akorat hokej snih a ledni medvedy ktere muzou prcat az se vrati z floridy.

288669

23.4.2013 12:57

RE: Kanada

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 96.?.?.?

Reakce na 288669

ubohost "taky amika" jak vysita.Ti,co nemaji nic zamestnavji jen v Alberte tisice obcanu USA,kteri nemohou nsjit ve slavnych Statech praci a dalsi tisice americanu prijizdi do Kanady na duchod a kvuli zdr.problemum.Kecy o socialismu jsou jen brainwashing,zakryvajici zavist nad vseobecnym zdr.pojistenim a nad tim,ze Kanada je ta lepsi cast Severni Ameriky...a vy to moc dobre vite stejne,jako zbytek civilizovaneho sveta.

288705

29.4.2013 21:52

RE: Kanada

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 37.?.?.?

Reakce na 288705

jj good joke lakotnych kanadanu plna florida celou zimu jo jasne tuny amiku jdou za praci do canady hhh. no hlavneznam quantum javarovcu co chteji us citizenship proc asi ???

289053

30.4.2013 8:07

RE: Kanada

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 289053

Vam nejaky Kanadan obstastnoval manzelku, proto ty komplexy. Ze ? Jinak znam spise Amiky co se nastehovali do Kanady. A nemuzu na ne nadavat, jsou to solidni lide. Jo a budte radi aspon za tu turistiku.

289070

22.4.2013 20:16

America

Lloyd 176.?.?.?

http://www.youtube.com/watch?v=VFvt6CcC27A

288668

23.4.2013 9:13

Pobyt v cizině

Karel M 212.?.?.?

Od té doby, co jsem strávil skoro půl rok v Británii si nemyslím, že u nás je to až tak špatné, a že je u nás až tak velký bordel. Delší pobyt v cizině alespoň jednou v životě lze doporučit.

288698

23.4.2013 18:19

Je Kanada ozaj taká super krajina?

fecino 78.?.?.?

Doteraz som reagoval len na príspevky iných pisateľov, ale teraz napíšem svoj. Ak byb človek chcel žiť v Kanade kvalitný život, tak podľa môjho názoru musí mať ročný príjem mnimálne 50.000$, ak taký príjem nemá, tak radšej domov. V Kanade som sa snažil študovať PhD., ale stále si niečo vymysleli, ako ma odpinkať. Najprv začali s angličtinou, ale keď som im priniesol TOEFL s vyše 600 bodmi, tak už profesor nemal zrazu peniaze. Vrátil som sa teda na Slovensko a už som aj zabudol, že som ukončil PhD. štúdium tu doma. Zlaté Slovensko! Ak sa do Kanady vrátim, tak aspoň 5 rokov určite pobudnem na welfare. Poriadnej roboty tam v súčasnosti niet a na surviving joby sa môžem vykašlať. Ľudí tam chcú vzdelaných, ale pritom si myslialia, že im tam budú robiť gastarbaiterov. Big mistake! Kanada ma ničím neohúrila, ale určitá aj pozitívna životná skúsenosť to určite bola. Asi toľko a nech si kto chce, čo chce hovorí! [smích]

288718

24.4.2013 6:07

s 288718 se da jen souhlasit

lubos 24.?.?.?

zakladni faktor - pokud nemate mesicni prijem 4000,- dolaru, teda tech 50000,- can. dolaru rocne, je to jen o prezivani a ne o ziti. A ze se z bilych narodu stavaji barevne premnozene multi je taky pravda, a to nejsem rasista. Co tady v Canade obdivuji je velka ohleduplnost ridicu k sobe i chodcum.I kdyz vyjimky se najdou a v bytovem 20-ceti i vice poschodovem komplexu se lide moc nezdravi.

288730

24.4.2013 8:31

RE: s 288718 se da jen souhlasit

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 288730

Ziju na zapadnim pobrezi v Canade a v USA prez 3 dekady a jsem chodec, cyclista a motorista a muzu rict ze motoristi v Canade jsou bez rozdilu co se tyce vohledu k cyclistum i chodcum stejny prasata jako v ceskym krateru. Na kole najezdim 12 az 15 tisic kilometru rocne tak ze s tim dobytkem za volantem uz nakou tu zkusenost mam. V USA a to tvrdi kazdej kdo tam naslapal na kole nekolik tisic miles - jsou americti ridici gentlemani a muzu to potvrdit i ze svy vlastni zkusenosti. Jeste se me nestalo na zapade USA aby me american pri predjizdeni nenechal aspon 2 feet mista nebo aby me nedal prednost na stopce or cut me off pri vodbocovani vpravo atd ....( von seznam tech nesvaru tech silnicnich svini kterejma vohrozujou zivoty vostatnich ucastniku silnicniho provozu je vopravdu dlouhej a canadsky prasata za volantem by se dost mozna mohli kvalifikovat na prvni misto i kdyz musim priznat , ze vono dost tech bezmozku bylo se sikmejma vocima i z Indie .... - ale i ty s bilou barvou kruponu me mockrat lizali mirror na handlebars a zaznamenal sem i pripady ze v cyklopruhu a to jak v CDN tak i v USA. Ja bych ten neurvalej dobytek za volantem s tim debilnim mozkem v kebulich s kterym nejsou schopni aspon primitivne myslet nenechal kocirovat ani riksu! Ale von to dela taky zakon a co se tyce tech silnicnich paragraphs sou na tom v USA vo moc lip a vo moc dal nez v CDN jak to maj vymakany co se tyce trestu za dangerous driving aby si udelat prasarnu na silnici kazdej rozmyslel a proto se tam cejtim na bicycle na silnicich jak v traffic tak i na dlouhejch cyklovandrech bezpecnejc nez v ceskym krateru na cyclostezkach kam s autem vjede prez prisnej zakaz jak jinak - zakomplexovanej imbecil za volantem s ceskym ridicskym prukazem. Ja jen aby jsme nebrali USA to co je tam dobry a z ceho se muzeme jen poucit a meli z toho prospech. A sem moc rad ze sme si to tu mohli vysvetlit hezky na rovinu jak se veci vopravdu maji! Have a Good Day.

288731

24.4.2013 20:01

RE: s 288718 se da jen souhlasit

fecino 78.?.?.?

Reakce na 288730

Ďakujem priateľu za trefný a pravdivý príspevok. Maximálny súhlas! [smích]

288760

24.4.2013 13:39

parada :-)

Jiri Mensik 85.?.?.?

Tak tohle byl asi nejlepší článek co jsem letos četl. Díky!!!

288744

25.4.2013 7:45

Myslím, že pan Nešvara vůbec neexistuje. Jinak bych jeho povahu klasifikoval jako patologický negativismus.

Mejla 83.?.?.?

Pokud panu Nešvarovi vadí, že jsou k němu např. číšníci zdvořilí, měl by si zajít na psychiatrii dříve, než se jeho nenávist k lidem dostane mimo kontrolu. Jak už psali jiní diskutující, v jeho článku je tolik lží, že buď ta místa, o kterých hovořil, vůbec nenavštívil, nebo se jedná o skutečně vykolejeného člověka s nenávistí ke všemu, co je na sever od Mexika. Za takovým chování jsou téměř vždy komplexy.

288784

25.4.2013 8:12

jj

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 50.?.?.?

S nekterymi postrehy autora clanku jde souhlasit, ale vetsinou to pise tzv., "aby to bylo na hrane". Samozrejme ze muzete dat v nekterych pripadech za hod dog a nebo za pivo 7 dolaru, ale v 99% je to o hodne min. Samozrejme ze muzete zaplatit za maly pronajem 2000 dolaru, ale v 90% je to min. Samozrejme ze pizza u Karloveho mostu je lepsi, protoze je to asi nej pizza v Praze oproti fast food pizza v Kanade, co autor jmenoval. Kdyz chtel srovnavat, mel si zajit do podobne male restaurace v Kanade.......a tak bych mohl pokracovat, ale uz se mi nechce. Prijemny den.

288785

27.4.2013 20:10

Ca na da

Jeyvmila jeyvr (zavináč) yahoo (tečka) ca 184.?.?.?

Tak jako vy, pane znam opravdu dobre obe zeme... Cesko i Canadu, kde ziji desitky let.
Vsude je, neco dobre, neco ne... ale Vas popis Canady a take Ameriky, kterou navstevuji velice casto je ponekud prehnany a velice nepresny.
Asi na tu nasi krasnou Canadu mate pifku, jinak byste nikdy nemohl tuto pohodovou, prijemnou, klidnou, slusnou zemi tak pomluvit. Z Vaseho clanku cisi primo rozhorceni a uplne jste me dostal, kdyz popisujete, jak Vas velice drazdi "umely usmev" nasich cisniku! My, Canadane presto preferujeme, kdy se na nas nekdo usmiva, nez mraci.
Cechy jsou krasne, s uzasnou architekturou, ale Cesi se jeste maji hodne co ucit byt prijemnejsimi, a jak vytvaret atmosferu pohody a poteseni.
J.

288948

28.4.2013 9:50

RE: Ca na da

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 288948

To vite ze autor clanku je nejaky divny - mozna fikce. Je nesmysl porovnavat tam a tam. Tyto staty se proste porovnavat nedaji. Jednoznacne Kanada ma vysi zivotni uroven. Ale je to dano tim ze maji vekou zemi, prirodni bohatstvi a maly pocet obyvatel. Ja osobne delal v Kanade cisnika . Usmival jsem se proto ze jsem rad pokecal s lidma a ne pro tip. Tak samo v Cechach , vetsinou s hostinskyma byla sranda a dalo se s nima pokecat. Ale je fakt ze cisnici (zamestnanci) a prodavacky (zamestnankyne) byli dost nevrli. Ale za ty vydelky jsem se jim ani nedivil. Nakoupil jsem v nejakem velkoobchode parky, po prvnim kousnuti letely do odpadkoveho kose, zlata Kanada. Nakoupil jsem u maleho soukromnika, o ja se olizoval az za usima, neni nad Ceske uzenare. Nebo pecivo. V tom se Kanada vubec nemuze rovnat Cechum. Ale pomlouvat nejaky stat kvuli usmevu cisniku je ubohe.

288978

29.4.2013 0:20

Autor ma nepresne informace

Lukas77 24.?.?.?

Ziju v Kanade asi 22 let. Poslednich 18 ve Vancouveru. Je pravda ze ceny bytu za poslednich 10 let se aspon zdvojnasobyli, ale porad je mnoho bytu za polovicni cenu nez pul milionu jak autor pise a to zrenovovanych. Co se tyce restauraci tak je vyber snad ze vsech koutu sveta - Vancouver a Toronto maji nejlepsi restaurace v Kanade. Jidlo do $15.
Take chodci tu maji prednost naproti CR kde by vas ridic bezohledne prejel - malokdo zastavi a necha vas prejit.
Kazdy rok jezdim do CR a divim se ze se lidi porad vymlovaji na finacni krizi. Firmi neplati zamestnancum v cas a podobne - pripad meho kamarada. Je fakt ze Kanada nebyla 'financni krizi" tak postihnuta.

289009

Příspěvků: 93

20.04. 00:54 jaaan  Platy
20.04. 01:03  Bohuze poverchni clanek pane pisateli
20.04. 01:19 hony  Kanada
20.04. 03:09  RE: Kanada
20.04. 19:01 hony  RE: Kanada
20.04. 06:08 QWSAQ  RE: Kanada
20.04. 18:57 hony  RE: Kanada
21.04. 22:57 pje  RE: Kanada
22.04. 15:31 neboztik  RE: Kanada
23.04. 09:08 Karel M  RE: Kanada
24.04. 18:48  RE: Kanada
23.04. 17:29  RE: Kanada
20.04. 07:17 anatol  Bomba článok!
24.04. 19:45 baba_Blažková  RE: Bomba článok!
20.04. 08:15  lenže
20.04. 09:08 simi  Kanada
20.04. 09:39 Tsignotschka  pro autora
20.04. 10:35  RE: pro autora
20.04. 11:18 Erik Sedláček  RE: pro autora
20.04. 09:56 Kropáč  Hlediska - aspekty
20.04. 09:57 jak.mak  Vynikajúci článok
21.04. 06:12  v kolektive s Ukrajinci
21.04. 07:41  RE: Tady v Canade
21.04. 19:15 fecino  RE: Tady v Canade
22.04. 07:33 jak.mak  RE: Tady v Canade
20.04. 10:14  Lhari
20.04. 15:16 n.z  RE: Lhari
21.04. 06:21  sice kravu nekupji celou,ale jinak to souhlasi
21.04. 09:40 AlA777  RE: sice kravu nekupji celou,ale jinak to souhlasi
21.04. 20:55 Vopice  RE: sice kravu nekupji celou,ale jinak to souhlasi
22.04. 14:53  RE: sice kravu nekupji celou,ale jinak to souhlasi
21.04. 22:54  ano, komunisty urcite nenavidim
21.04. 13:59 n.z.  RE: sice kravu nekupji celou,ale jinak to souhlasi
20.04. 15:55 Yani  RE: Lhari
20.04. 21:15  RE: Lhari
21.04. 11:39 Lloyd  RE: Lhari
21.04. 20:36  RE: Lhari
21.04. 23:44  ja vam to vyvratim ty vase "pravdy" poslete nam jedno foto 7 $ hot dogu
22.04. 00:34 Lloyd  RE: Lhari
22.04. 06:22  RE: Lhari
21.04. 19:50 fecino  RE: Lhari
21.04. 20:57  RE: Lhari
21.04. 22:14 fecino  RE: Lhari
22.04. 06:34  RE: Lhari
20.04. 10:28 r.m.  čiší z toho klasická kontrola obyvatelstva
20.04. 12:36 Honza Cechuj  Presne tak;
20.04. 19:55 n.z.  RE: Presne tak;
20.04. 13:46 Dan94  Děkuji
20.04. 14:07 MoUdrostrak  Dost síla!
21.04. 09:11 stefan  RE: Dost síla!
21.04. 22:05 Vopice  RE: Dost síla!
21.04. 23:05 Satanist  RE: Dost síla!
20.04. 14:51  v cudzine
20.04. 15:14 J-K  bez logických klamů
20.04. 16:17  Jsem taky holička....
20.04. 20:00 Mareš  RE: Jsem taky holička....
21.04. 17:19 AlA777  RE: Jsem taky holička....
20.04. 16:49  Naprosty souhlas,
20.04. 20:59 sonoma  Kanada nebo USA?
21.04. 00:19 Satanist  S autorem clanku souhlasim
21.04. 06:05  ja radeji usmev nez zazloutle zuby
21.04. 14:35 Josef V.  RE: ja radeji usmev nez zazloutle zuby
21.04. 15:22 n.z.  RE: ja radeji usmev nez zazloutle zuby
21.04. 08:52 Kropáč  U Jóviše!
21.04. 09:36 stefan  lide
21.04. 12:11 moonsite  V Kanadě je multikulturní společnost.
21.04. 18:34 n.z.  RE: V Kanadě je multikulturní společnost.
21.04. 22:31  RE: V Kanadě je multikulturní společnost.
22.04. 00:03 Satanist  RE: V Kanadě je multikulturní společnost.
21.04. 18:45 Satanist  RE: V Kanadě je multikulturní společnost.
21.04. 18:35 Z.  To chce klid
21.04. 19:53 fohat  proč jsem pecivál..
21.04. 23:34  A leta bezi....,vazeni.
22.04. 12:25  RE: A leta bezi....,vazeni.
23.04. 04:01  RE: A leta bezi....,vazeni.
23.04. 05:28  RE: A leta bezi....,vazeni.
22.04. 15:15 Josefina  Kanada
22.04. 20:36 stefan  RE: Kanada
23.04. 12:57  RE: Kanada
29.04. 21:52 stefan  RE: Kanada
30.04. 08:07  RE: Kanada
22.04. 20:16 Lloyd  America
23.04. 09:13 Karel M  Pobyt v cizině
23.04. 18:19 fecino  Je Kanada ozaj taká super krajina?
24.04. 06:07 lubos  s 288718 se da jen souhlasit
24.04. 08:31 Satanist  RE: s 288718 se da jen souhlasit
24.04. 20:01 fecino  RE: s 288718 se da jen souhlasit
24.04. 13:39 Jiri Mensik  parada :-)
25.04. 07:45 Mejla  Myslím, že pan Nešvara vůbec neexistuje. Jinak bych jeho povahu klasifikoval jako patologický negativismus.
25.04. 08:12  jj
27.04. 20:10 Jeyvmila  Ca na da
28.04. 09:50  RE: Ca na da
29.04. 00:20 Lukas77  Autor ma nepresne informace

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

36

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc leden přispělo 91 čtenářů částkou 12 524 korun, což je 36 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Lauren Southern v australské no-go zóně23.01.20 20:13 Austrálie 4

Varuješ před mamografem? Na policii s tebou!23.01.20 17:41 Česká republika 1

Vánoční nákupy migrantů v Bruselu23.01.20 17:31 Nizozemsko 2

Politruk Kartous bude kádrovat ředitele škol22.01.20 22:58 Česká republika 4

Glyfosat v medu22.01.20 20:27 Německo 1

Raketový úder Íránu přerušil ovládání amerických dronů v Iráku21.01.20 21:50 Írán 4

Co nabízí Tesco v Británii21.01.20 21:15 Británie 10

Po brexitu je třeba mít větší obavy o osud EU než Velké Británie 21.01.20 14:56 Evropská unie 1

Vladimír Putin odtajnil archivy SSSR o Mnichovské zradě21.01.20 09:52 Rusko 9

Večer rebelů v Řeporyjích20.01.20 21:58 Česká republika 1

Zemřel Jaroslav Kubera, politik, který nikomu nevadil20.01.20 16:36 Česká republika 2

Události v Říši18.01.20 23:17 Evropská unie 3

Praha 3 má nové logo. "Umělec" se chechtá a poplatníci pláčou18.01.20 11:13 Česká republika 13

Jakl dostal pokutu 1000 Kč za to, že byl napaden, znát trest druhého útočníka nesmí18.01.20 10:59 Česká republika 3

Cena dobíjení elektromobilů letí závratně vzhůru17.01.20 22:54 Evropská unie 4

Brexit prý bude Brity stát tolik, co jejich členství za 47 let, tvrdí eurohujeři v iDěs16.01.20 21:50 Británie 6

Neuvěřitelné: Čtyři soutěže královny krásy -- všechny vítězky barevné16.01.20 18:07 USA 5

Další krok k likvidaci národních států: žádné vlaječky poslanců16.01.20 16:28 Evropská unie 2

Vyvadil podal trestní oznámení na Novotného14.01.20 22:31 Česká republika 2

Perfektně organizovaná štvanice na Válkovou. I Soukup si přihřál polívčičku14.01.20 15:20 Česká republika 2

Měnové kurzy

USD
22,81 Kč
Euro
25,15 Kč
Libra
29,82 Kč
Kanadský dolar
17,35 Kč
Australský dolar
15,57 Kč
Švýcarský frank
23,49 Kč
100 japonských jenů
20,87 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,48 Kč
Ukrajinská hřivna
0,93 Kč
100 rublů
36,74 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 876,70 Kč
1 unce stříbra
411,80 Kč
Bitcoin
192 899,18 Kč

Poslední aktualizace: 24.1.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 8 834