Diskuze k článku

Cenzura internetu

Příspěvků 40

13.12.2012 7:59

IPv6

Kevin 95.?.?.?

Pred nebezpecim IPv6 pro soukromi a bezpecnost uzivatelu jsem varoval na ruznych diskusnich forech jeste nekdy na prelomu tisicileti. Byl jsem tehdy vetsinou diskutujicich oznacovan za paranoika, priznivce konspiracnich teorii nebo jeste neco mnohem horsiho.

Za 10 let, kdyz IPv4 uplne zmizi a IPv6 dosahne rozsireni v globalnim meritku, budou mit pravdepodobne vsechna sitova zarizeni svou IPcku pridelenou "napevno" poskytovatelem na konkretniho uzivatele a zarizeni (stejne jako dnes mame na jmeno personalizovane SIMM karty v mobilnich telefonech). Obsah na Internetu bude spoplatnovan stejne, jako jsou dnes spoplatnovany programy a sluzby pro smartfony.

280470

13.12.2012 21:05

RE: IPv6

xxx5224 178.?.?.?

Reakce na 280470

IPv6 a přímá viditelnost počítačů není žádná zákeřná novinka. Finální specifikace IPv6 je už z roku 1998(!) a příprava začala samozřejmě ještě o pár let dříve. Mimochodem, všechny běžné operační systémy mají podporu nejpozději od roku 2002, kdy Windows zavedly IPv6 jako plně podporovaný protokol (najde se sice pár mušek, ale v podstatě to funkční je). Při návrhu IPv6 se nikdo nesnažil o žádné narušení "anonymity", jednoduše proto, že to "bezpečí s NATem", jak ho známe dnes, v té době ještě neexistovalo. Cílem bylo zachování přímé viditelnosti počítačů, která byla původně naprosto normální a přirozená i u IPv4. NAT se prosadil jako dočasné nouzové řešení, protože bylo jasné, že zavedení nového protokolu se nestihne dostatečně rychle a IPv4 adresy by bez něj došly už dlouho před koncem minulého století. Bohužel, pokud jde o šetření adres, zafungoval až příliš dobře. Všichni se "hodili do klidu" a nikdo nic neřešil, protože IPv4 adres bylo přece pořád dost a NATem se vždycky nakonec dalo nějak prokousat. Výsledkem je celá generace adminů, kteří si nedokáží představit, že to jde i bez NATu. To je jako když vám někdo celý život tvrdí, že je Země placatá, a pak se ukáže, že to není pravda. Někteří jen zírají a neví co si myslet, jiní se zdráhají uvěřit a organizují odboj, další hledají nějakou konspiraci, ...

280523

13.12.2012 23:30

RE: IPv6

Peptalkin 62.?.?.?

Reakce na 280523

Aspon netrieskaj kokotiny!Ziadna finalna specifikacia IPv6 nepochadza z roku 1996. Ak tvrdis opak, tak to dokaz!

A kraviny typu, ze vsetky bezne OS najskor od 2002 maju tento protokol je loz! V ziadnom 2002 MS nezaviedol IPv6 standardne vo svocjich OS. To je dalsie klamstvo.

Pri navrhu IPv6 islo hlavne o to, aby kazde zariadenie, malo svoju IP adresu.

Dalsie bludy nemam chut komentovat... nie s niekym, kto v oblasti VT a IT je n00b.

PS: Teredo z toho vynechajte. To je viacmenej pseudoIPv6 protokol.

280527

14.12.2012 0:51

RE: IPv6

xxx5224 63.?.?.?

Reakce na 280527

Můžeme se jistě přít o tom slovu "finální", můžeme se bavit o tom, že tam nebylo úplně "všechno okolo" jako třeba DHCPv6 a podobně, ale faktem zůstává, že RFC 2460 (http://tools.ietf.org/html/rfc2460) specifikuje základ IPv6 dostatečně.

V roce 2002, v SP1 pro Windows XP, Microsoft pouze IPv6 oficiálně prohlásil za plně podporovaný protokol. Jako testovací byl v RTM už o rok dříve. A jestě o něco dříve byly testovací verze pro Windows 2000 a dokonce i pro Windows NT 4.0 (http://research.microsoft.com/en-us/projects/msripv6/).

Takže klidně komentuj, profíku. [smích]

280537

14.12.2012 1:24

RE: IPv6

Peptalkin 62.?.?.?

Reakce na 280537

Ten 96´ rok bol len akysi zaciatok toho celeho IPv6 tazenia.

ALE, podme k dolezitej casti. Dane argumenty povazujem za hodnoverne a dostatocne. A mate(mas) pravdu. IPv6 figuroval podla MS uz v MS Windows XP SP1.

Dviham bielu zastavu a oznamujem, ze sa ospravedlnujem. Zaroven som ale rad, ze som sa tymto omylom poucil.

280539

14.12.2012 2:43

RE: IPv6

xxx5224 78.?.?.?

Reakce na 280539

Díky, jsem rád že si rozumíme.

A pokud jde o IPv6 ve vztahu ke šmírování... Dnes je běžné připojení přes NAT, za jehož veřejnou adresou se mohou skrývat jednotky (v jedné domácnosti) až stovky (u malých ISP, kteří nikdy nepoznali dostatek veřejných IPv4 adres) různých zařízení. Druhá možnost s IPv6 padne. První ale v podstatě zůstane, protože jednotlivé počítače mohou (a standardně to minimálně u Windows dělají) měnit adresu každých pár minut (viz privacy extensions). Stejná zůstane pouze adresa sítě, podle které půjde zpětně zjistit majitele připojení, ale konkrétní počítač už ne. Nebude se to tedy nijak výrazně lišit od současného připojení, u kterého má uživatel veřejnou adresu na svém routeru (donedávna standard třeba u O2).

Ale je důležité si uvědomit, že ve všech případech, včetně toho, kdy má ISP za jedním NATem stovku klientů, žádné skutečné bezpečí nebo anonymita neexistuje. A pokud zavedení IPv6 ten falešný pocit pomůže odstranit, tak čím dříve se tak stane, tím lépe. Pokud někdo zpoza NATu soustavně provádí něco nekalého, tak ho dostanou tak jako tak a maximálně je to o pár dnů zdrží. Je to úplně stejné jako posílat nějaký kontraband poštou a říkat si jak jsem v bezpečí, protože tam nenosím balíčky sám, ale posílám tam s nimi sousedovic Pepíčka. Kdo je paranoidní, ať už důvodně nebo bezdůvodně, ať používá TOR. Ten by při správném použití snad měl být bezpečný.

280542

15.12.2012 13:39

RE: IPv6

asdf 85.?.?.?

Reakce na 280527

Pri navrhu IPv6 islo hlavne o to, aby kazde zariadenie, malo svoju IP adresu.

O to stejné šlo i v případě IPv4.

280628

13.12.2012 22:17

RE: IPv6

Jenda_ 89.?.?.?

Reakce na 280470

Prosímvás, přečtěte si něco o Privacy Extensions.

280526

13.12.2012 8:20

extremní názory podporují diskusi

ui 77.?.?.?

hm, zdá se, že většina lidí má problém s internetem, protože mu nerozumí. A není se čemu divit, když to co většinou vidíme, vypadá tak kompaktně jakoby to byl centrálně řízený systém. Nicméně internet je volné seskupení sítí, kteří si mezi sebou vyměňují data. Je to zcela dobrovolný akt. Pokud by někdy došlo k zániku internetu vytvoří se brzy jiný, prostě proto, že lidi chtějí sdílet data mezi svými lokálními sítěmi.

IPv6 řeší zásadní nedostaky v adresování IPv4, které v současné době již nedostačuje. Uživatelé to neřeší, změnu nezaznamenají. Kdyby ale k nasazování IPv6 nedošlo, zaznamenali by to nakonec i uživatelé, postupně se objevujícími problémy s připojením.

Co se týký bezpečnosti, schovávání se za NATem s další stovkou lidí Vám moc nepomůže k bezpečnosti. Většina ošklivých věcí využívá kompletně jiné kanály než přímý útok, aby se dostala dovnitř systému a stačí jim to. Co se týký anonymity opět vám NAT nepomůže. Většinu kontaktu s internetem provádíte přes prohlížeč, který je velmi dobře trackovatelný. Je úplně jedno jestli máte vypnuté cookies.

Co se týká cyberútoků. Opět... kdo nechce být na síti, nemusí být. Je to zcela dobrovolná záležitost. Pokud přesto chcete mít možnost přístupu, nebo vystavovat content, nikdo Vás nenutí připojit celou vaši síť.

Technici mají rádi komplikované problémy, někteří chrochtají blahem, když nějaký mají. Proto tak rádi například řeší bezpečnost v sítích. Oproti nim však stojí uživatelé, kteří chtějí mít všechno jednoduché
- nechci přemýšlet, jestli program, který stahuji může obsahovat backdore
- nechci se připojovat na VPN, abych se dostal k firemním datům
- nechci si pamatovat hesla
- chi mít možnost odkukoliv stáhnout citlivá firemní data, aniž bych řešil jestli jsem v bezpečné síti, abych se musel složitě autentizovat, aniž přemýšlel nad tím, jestli je v pořádku nechávat citlivé soubory na desítkách zařízení, které používám

280471

13.12.2012 12:16

RE: extremní názory podporují diskusi

Milosla v Ponkrá c 194.?.?.?

Reakce na 280471

Já, jakožto autor článku, bych Vás chtěl ujistit, že internetu rozumím. 25 let se živím jako programátor a vím, o co v internetu jde. Znám velmi detailně technické pozadí, včetně leckterých protokolů a jejich detialů a mnoha RFC doslova nazpaměť.

Jsem tedy na straně techniků, nicméně vidím, že v IPv6 technici prostě tvrdí mnoho dogmat, které jsou drsně nepravdivé. Tak jak je tvrdíte Vy. A jak se o nich utvrzujete v kroužku stejně smýšlejících lidí.

IPv6 řeší „techniky vnímané a zveličené nedostatky“ IPv4 způsobem, který popisuji v článku. Technici samozřejmě už roky mluví o tom, že uživatelé pocítí problémy s připojením, ale nikdy se tak nestalo. Prostě proto, že to co píšete jsou nepodložená dogmata – která jsou rozšířeným urban legend mezi techniky.

Stejně tak je poměrně příznačné, že jako technik vidíte, co jsem nenapsal. Nenapsal jsem, že chování za NATem pomůže k bezpečnosti. Nicméně přesto NAT určitým prvkem zvyšující bezpečnost je, a to bezesporu – i když sám o sobě samozřejmě nedostačující.

Nemluvě o tom, že přímé veřejné adresy IPv6, které technici plánují pro každý počítač, jsou dalším malým krokem k nebezpečnosti uživatelů, a to i vůči kyberútokům. Jednoduše představují snadnější cílení – a to i přesto, že některé (nikoli všechny) útoky jsou schopny překonat i NAT. Pokud tvrdíte něco jiného, nemáte pravdu a jste mimo.

Nicméně jestli jste si neráčil všimnout, můj článek nebyl o bezpečnosti uživatelů z hlediska kyberútoků, prostě se snažíte papouškovat nějaká tvrzení, co se obvykle servírují.

Já jsem psal o nebezpečí internetu z hlediska cenzury, možnosti spoustání policejními a jinými orgány – což je úplně něco jiného, než bezpečnost internetu. A kritizoval jsem, že technicky je internet vymyšlen tak, že s tímto nepočítá a bude relativně lehkým soustem.

Zkuste prosím, pokud budete reagovat, zapomenout na bezpečnost a kyberútoky, protože o nich není článek vůbec.

Vím přesně, co je internet. Že to vzájemné propojení sítí, na kterém se komunikuje pomocí mnoha různých protokolů obvykle označovaných jako rodina TCP/IP. Atd.

Pro další diskusi upozorňuji, že problematice internetu velmi dobře a do hloubky rozumím.

Autor článku

Miloslav Ponkrác

280485

13.12.2012 16:55

RE: extremní názory podporují diskusi

lesov. 62.?.?.?

Reakce na 280485

"IPV6 nikdo (zatím) nezavede, páč by se celosvětově zhroutila síť".
"IPV6 obsahuje protokol IPV4 (nebo naopak), jinak by to zatím nešlo použít." (viz první citace)
Je to pravda? Děkuji za odpověď.

280502

13.12.2012 20:26

RE: extremní názory podporují diskusi

none 85.?.?.?

Reakce na 280502

ipv4 a ipv6 nejsou kompatibilni. Souvisi to i protokoly (tcp6...), ty jsou samostatne definovane.

OS tak jak je znas je pripraveny a identifikace by mela byt automaticka (napr. Widle, ipv6 adresu vidis prikazem ipconfig, linux ifconfig, spolu s ipv4 adresou), ovsem routery, smerovace musi preklopit provider. Novejsi jsou samozrejme na ipv6 uz pripravene.

280515

13.12.2012 17:19

RE: extremní názory podporují diskusi

ui 77.?.?.?

Reakce na 280485

Perfektní, alespoň to bude zajímavé[smích] Článek byl alespoň pro mě trochu necílestředný, takže proto ta necílestředná reakce.

Co se týká NATu, to je takový smutný hack. P2P aplikace se musí programovat tak, aby používali pro spojení pomocníka, nebo navzájem dopředu o sobě věděli. Lokální vzdálené sítě se propujují, když máte štěstí jen bláznivým routingem, v horším případě tam strčítě další NAT. V porovnáním s tím u IPSEC na IPv6 prostě jen zapnete kryptování veškerého trafiku pro cílovou síť a je to. Kompletně transparentní, žádné obezličky, klienti o tom ani netuší, že někde na trase je kryptovaný tunel.

To že nikdo nepociťuje problém s nedostatkem adres je tím, že adresy ještě jsou. I v tuto dobu mají ještě LIRové napakované svoje malé zásobičky, kterých se budou držet, co nejdéle to půjde. Ten hlavní problém ze strany uživatelů je vyčerpání natovacích portů na jednu adresu. V dnešní době si prohlížeč bezproblémů vezme desítky konexí, které se musí nějakou dobu udržovat v conntrack tabulkách na NATu a není tak problém rychle vyčerpat dostupné natovací porty. Dokud jsou adresy, není problém. Jakmile je nebude kde brát, bude to problém (a bude pozdě jej řešit).

Vemte to zase z té druhé strany. IPv6 umožní bezproblémé nasazení IPSECu všude. Prostě si jen s druhou stranou domluvíte klíč a máte dvě malé domácnosti propojené tunelem během deseti minut a vzhledem k tomu, že na sebe vidíte můžete začít tahat od sebe navzájem kupy dat, ke kterým nemáte práva pro distribuci[smích] Stejně tak, pokud bude možné adresovat každou domácnost, nebudete potřebovat externí společnost pro hostování svého blogísku. Prostě si koupíte malou krabičku (pokud si ji nedokážete postavit sami), zapojíte do zásuvky doma, přiřadíte adresu a nahrajete obsah na její sdílený disk. Najednou není potřeba mít data uložená u společnosti, kdesi v americe, která na nich pravidelně provádí analýzu, aby vytřískala dodatečné peníze za hostování[smích]


...pokračování příště...

280503

13.12.2012 20:39

RE: extremní názory podporují diskusi

none 85.?.?.?

Reakce na 280503

Natovaci porty? Zde nejde o port forward. Mimochodem, prohlizec u vetsiny portu uzavre spojeni hned po nacteni dokumentu. Nezustava otevreny, ale uzavre se. Interne. Tzn, port je opet volny. Pouze u streamingu apod zustavaji otevrene. Tam neni problem. Navic, rezervovanych portu pro protoky, ktere se bezne uzivaji je malo v porovnani s celkovym poctem dostupnych (65535).

K tomu dalsimu IPSec, no nevim. Linked (ale i jine site, cloudy a podobne blbosti) byl vytvoren primarne pro kradeze ideii tech, co neco vedi. Dnes se ceni prvotni myslenka, ovsem obri firmy nemaji vizionare a ani se jim nechce hledat. Hledaji prave tu ideu produktu, kterou oni okamzite dovedou preklopit v zadany produkt. Nac se jeste zabyvat se shanenim odbornika a jeho zamestnavanim. Dal staci domyslet a nadale zdarma poskytovat firemni data na online uloziste (proc ne, kdyz je to zdarma), cloudy a jine, tzv. profi site (LinkedIn).

280517

14.12.2012 8:03

RE: extremní názory podporují diskusi

ui 77.?.?.?

Reakce na 280517

NAT je stavová technologie. Ať už se jedná o DNAT nebo SNAT, je potřeba rezervovat porty na vnější straně NATovací mašiny. Slušné programy skutečně zavírají spojení, jakmile ho již potřebují. Nicméně i samotný systém si musí nějakou dobu pamatovat, že daný port byl použit a čekat, jestli náhodou nepřijde nějaký další zbloudilý packet. Stejně tak NATovací mašina si musí nějakou dobu po zaznamenání obou FIN packetů pamatovat v contrack tabulce záznam, kdyby náhodou ještě něco přišlo, aby to neposílal dál úplně jinému stroji.

280549

13.12.2012 17:20

RE: extremní názory podporují diskusi

ui 77.?.?.?

Reakce na 280485

...pokračování z minula...

A teď netechnické poznámky. Nemyslím si, že internet byl vyvíjen s nějakým cílem. Podle toho jak se vyvíjí mi spíše přijde jako živelná pohroma než vymyšlený systém. Podle toho tak nějak vypadá i struktura. Existují sice nějaká "pravidla", ale většinou se to dá nějak obejít. Státy mají poslední dobou pocit, že lze legislativně nějakým způsobem do tohoto chaosu zasahovat. Bohužel jediné fungující řešení by z internetu, tak jak jej známe dnes, udělalo nepoužitelného mrzáka.

Netvrdím, že se to nemůže stát. Nicméně mě osobně je to jedno. Ten kdo se chce spojit se vždycky nějak spojí. Není takový problém nahodit pojítko, nebo natáhnout optiku k sousedovi a vytvořit si náhradní síť. Dřív než řeknete TCP/IP máte po celé republice undeground síť (doslovně[smích]. Znáte CZFree.Net? To je defakto druhý internet. Na tom "prvním" není nic speciálního, je jen trochu větší.

Potencionální cenzura internetu se dotkne obyčejných lidí. Ale upřímě, pokud si někdo nedá říct, že používat facebook pro vyměnování informací není nejlepší nápad, pak po něm těžko můžete chtít sofistikovanější přemýšlení. S podivem je, že cílené pedofilní skupiny s přemýšlením problém nemají, protože "vědí, že po nich jdou"[smích]

280504

13.12.2012 20:42

RE: extremní názory podporují diskusi

none 85.?.?.?

Reakce na 280504

Tzv. druhy internet, nebo uzivatelsky privatni intranet neni zadny problem. Problem je pouze v tom, kolik pochopeni budou mit vlady a organizace, ktere maji telekomunikace na starosti (napr. CTU)

280519

13.12.2012 20:41

Vážený pane Ponkráci,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 280485

děkuji za článek, ale mám dotaz.
Myslíte si, že lze internet technicky svázat a ovládnout tak, že bude možná totální globální cenzura?
Nejsem odborník,tak prosím nějak odborně, ale jemně.

280518

13.12.2012 23:42

RE: Vážený pane Ponkráci,

Peptalkin 62.?.?.?

Reakce na 280518

odpoviem:

Ano, je. internet ako ho poznanme je pospajany drotmi, ktore ludia neovladaju. Su zavisli od ISP. ISP zase si zavisli od zakonov. Zatial ziadne ine droty k inym pocitacom ludia natiahnute nemaju. To su cire fakty. Kluce od miesacky dnesneho netu ako ho pozname maju ti, co drzia pol palcom korenove DNS servery, Ak vypnu korenove DNS servery, tak v jednej chvili znefunkcnia net ako taky. Hlavne stranky figurujuce ako pod HTTP. Sluzby ktore nepotrebuju preklad IP adries dotknute nebudu. P2P sluzby ziadne DNS napr. nepotrebuju. Siete I2P taktiez.

280529

13.12.2012 15:59

RE: extremní názory podporují diskusi

osa x 193.?.?.?

Reakce na 280471

v něčem s vámi nesouhlasím: 1) internet není volné seskupení sítí a o dobrovolnosti bych vůbec nemluvil - před 30 lety jste posílal poštu prostřednictvím holubů nebo nedobrovolně využíval služeb státních a soukromých pošt ?
2) Jiný internet se vytvoří mávnutím kouzelné hůlky za hlasitého vyslovení slova "Óm" ?
Veškerá infrastruktura stávajícího netu byla zadarmo? Investoři očekávají odpis svých investic ? Lidi chtějí sdílet data - lidi platí za to připojení , už vidím ty lidi, jak tahají po práci mezi svými lokálními sítěmi kabely . 3) Kdo nechce být na síti - nemusí být ? Jinak jste zdráv a vesel ?
4) Citlivá firemní data lze na síti snadno zabezpečit pro oprávněné uživatele tak, že se do nich jen tak někdo nedostane, ale když on je ten internet už od počátku CERNu koncipován na fízlování v neposlední řadě.
5) akce a reakce - extrémní názory jsou produktem extrémních situací

280499

13.12.2012 20:48

RE: extremní názory podporují diskusi

none 85.?.?.?

Reakce na 280499

Ty o koze (a porad), on o voze.

A zakladu, mnohem jednoduseji ti napisu. Pro tebe nemusi byt dulezite, zda jsi, nebo nejsi za NAT a zda je tva IP skutecna. Podstatne je, ze s IPv6 bude utocnik (nebo monitorujici) vedet, ze je tva adresa skutecna a nemusi se zabyvat dalsim...

To pro ty, co si mysli, za NAT je k nicemu. Na dalsi neni nutno reagovat, skoda casu.

280520

13.12.2012 15:46

nevim

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Nevim, proc vsichni breci jak jde vsechno do prkynka. Pokud tomu jako laik rozumim spravne, tak akorat nekdo bude vedet na co se divam, o co se zajimam, jaka je moje osobnost.... No a co??!! Pokud nebudeme venovat pozornost tomu, co o nas vi - statisticky jsme stejne vsichni stejni - tak se osvobodime od cenzury, ktera funguje jenom pokud se ji lide boji. Trochu odvahy a tato zbran je v rukach nepritele svobody a individuality neucinna.

280497

13.12.2012 18:43

RE: nevim

Tsignotschka 90.?.?.?

Reakce na 280497

na tom neco bude [mrknutí jedním okem]

280509

13.12.2012 20:19

RE: nevim

none 85.?.?.?

Reakce na 280497

Zde nejde primarne o to, na co se divas, jaka si osobnost. Pokud Ti to samozrejme nevadi a mas v sobe exibicionismus.

Zde muze jit, kdyz tak o filtraci informaci pro Tebe a mozna prave kvuli osobnostnimu profilu, napriklad. IPv6 je bez crc headeru, ten se zahodil, duvody nezname (pro tcp mozna nepodstatne i u tcp4), ve vysledcich snadne presmerovani uz v samotnem headeru. Nakolik to bude mozne, ale i jine veci, pozname z praxe.

Ono, ve zkratce, pokud dnes muzou monitorovat 50% obsahu (teoreticky), ktery lide vymenuji a sdili (nevim nakolik maji ti, co informuji o vyssich procentech presne zdroje), pote maji s IPv6 nesmirne ulehcenou praci i pro zbytek.

S IPv6 - a prave bez NAT, uz vubec se nezaobiram headery a jejich obsahem -320bit, neboli 40x8, je tam toho proste moc a vysvetlovani by bylo nadlouho, se provider nemusi prakticky starat o to, co na siti delas.

Priklad budiz mobilni pripojeni, nebo verejna wifi. Tam vsude je clovek jeste anonymni, s IPv6 tam lezes prakticky se zarizenim, v nekterych pripadech se da rict s obcankou. A prave absence NAT umozni cilene zamereni na "nepohodlnou" osobu, bez toho, ze by vlady musely pracne vysvetlovat duvody k monitoringu. A vysledky muzou byt ruzne, pres diskreditaci, po ukladani informaci k pozdejsimu "vydirani". Od ceho jsou asi socialni site...
A prakticky ani dalsi, nyni vyvijene protokoly nepotrebuji. Ja s tim problem nemam, jedu se statickou ip a je mi sumafuk, co si o me mysli vlada.

Ovsem rada lidi se muze casem uchazet o nejake to misto ve statni sluzbe, nebo pubertak vyspeje, zacne chapat system a zacne tvorit protestni hnuti. Vse, co kdy napsal, jakakoli jeho dusevni uchylka od standardizovane (vladou?) normy je pro neho diskreditacni. Tim se stava ousiderem.

Nebo naopak. Pokud se dostane do vysoke politiky a nejaky lobista bude po nem neco chtit, lehce ho ma pod pantoflem. Bylo toho (a je) i v soucasnosti snad malo?

Co kdyz se nekdo za nekolik let bude uchazet o praci a neziska ji pouze proto, ze se pred lety prezentoval jako rasista? System neni vecny a ten, ktery takove jednani toleruje je ve skutecnosti velmi kratky a ucelovy.
Uvedom si, ze s automatizaci jiz vubec nebude potreba min. 50% zamestnancu, s poklesem poptavky (vse zamerne) a prechodu k uspornemu rezimu vuci planete, oddaleni ropneho zlomu, bude prace mene a mene. A taky vymluvy vlad pro nezamestnane se budou prezentovat v tomto smyslu. Pokrok uz bych necekal, odborniku neni, pokud je, je jich malo.

A cenzura, ta je vedlejsi, v soucasne dobe funguje tzv. autocenzura. Je to neco na zpusob cedniku. Jdes si varit spagety, delas si chute, ovsem cednikem se ti dostane pouze uvarena voda...

280514

13.12.2012 23:50

RE: nevim

ludy 78.?.?.?

Reakce na 280497

tak treba FB, kdo se mi diva na profil co davam verejne si rekne to je magor, jenze ja lzu a pravda z toho je 10%, takze zblbnu kazdyho vola co si mysli ze me dostal nebo me zna. [smích]

280531

13.12.2012 23:51

RE: nevim

ludy 78.?.?.?

Reakce na 280531

Zito 44 tomu rika rolneni...

280532

13.12.2012 19:32

ludskopravna klaka?

sxg 213.?.?.?

Flašíková-Beňová presvedčila Brusel, že aj v spálni treba vylepšovať “ľudské práva”
http://www.hlavnespravy.sk/flasikova-benova-v-ep-presadila-uznesenie-na-vacsiu-ochranu-prav-mensin/56239/
Sex za voňavky! Náš známy rómsky aktivista zneužíval chlapcov
http://tvnoviny.sk/sekcia/spravy/krimi-a-nehody/sex-za-vonavky-nas-znamy-romsky-aktivista-zneuzival-chlapcov.html
Pedofilný homosexuál, zakladateľ hnutia Ganymedes, odsúdený natvrdo http://www.spolocnyblok.org/?p=166

280511

13.12.2012 19:54

Na svete...

mkadlec 89.?.?.?

neni dost vypocetniho vykonu aby analyzoval veskerou datovou komunikaci. To by tu museli postavit dalsi internet ktery by se nezabyval nicim jinym nez desifrovanim a naslednou analyzou normalni komunikace. K tomu, aby takovy hypoteticky system poznal ukradenou pisnicku, musi ji mit v databazi. Celou, aby poznal byt jen utrzek. Aby poznal ukradeny film, take, coz by znamenalo, ze takova rozpoznavaci databaze, by v podstate dublovala obsah internetu. Aby rozpoznal pripadny zlocinny skype rozhovor, musi mit natrenovany recove vzorce a to ve vsech dostupnych recech. A to porad hovorim o nesifrovane komunikaci.
V okamziku kdy by se zacalo sifrovat, naroky na vypocetni vykon rostou exponencialne. Navic predpokladam, ze soucasne sifry budou paralelne se zvysujicim se vykonem zvysovat delky klicu.
A pak je tu jeste jeden aspekt. Pravnici. Valna vetsina z nich je dost hakliva na soukromi svoje i svych klientu. A pravnici radi poslancum, jake zakony maji schvalovat.
A paradoxne, USA je, cert vi proc, proti takove norme. Normu prosazuje Cina a nektere arabske staty. Na zaklade techto informaci bych spis rekl, ze to bude obranna zalezitost proti ruznym vyvolenym hackerum.

280512

13.12.2012 20:51

RE: Na svete...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 280512

Fakt? Jak to jen bylo o te JAR firme... Cca 10mil osob za cca $10mil? A to jeste neni IPv6.

280521

14.12.2012 16:42

RE: Na svete...

mkadlec 62.?.?.?

Reakce na 280521

Tomu nerozumim, muzete mne poucit?

280570

13.12.2012 21:57

Poděkování

Libor Kubica 213.?.?.?

Pane Pokráci,
konečně jsem Vás vystopoval [smích]
Rád bych Vám touto cestou poděkoval. Je to už hóódně dlouho, když jsem si odněkud z Internetu stáhnul nakonfigurovaný Apache pro Windows, jen se jednoduše zkopíroval a běželo to. Tehdy jsem se v tom moc nevyznal, nebylo pořádně koho se zeptat. Takže tímto děkuji za tu bezproblémovou konfiguraci. Ještě mi to na jednom serveru někde běží dodnes [smích]

Myslím si, že největší brzdou Internetu je SPAM. Neznám nikoho, koho by to neotravovalo, firmy investují mnoho prostředků do obrany. I když nejsem příznivcem IPv6, naivně si myslím, že by se pak postupně mohly začít tvořit celosvětová pravidla na jeho redukci.

280524

13.12.2012 22:04

Pár postřehů

Libor Kubica 213.?.?.?

Pokud začnete sofistikovaněji šifrovat jakoukoliv komunikaci nebo data ukládaná na server, tím spíše na sebe upozorníte.

Víte například, že díky data miningu je možné odhadnout váš věk podle toho jak rychle se s mobilem pohybujete?

Asi před osmi lety jsem byl na víkend lyžovat, už ani nevím kde to bylo. Na pokoji jsem byl asi dvě noci s jedním docela znalým IT klukem, který mi ve slabé chvilce řekl, že veškerá emailová pošta (jdoucí přes velké uzlové servery) se dvakrát týdně filtruje. Nevím co na tom bylo pravdy.

280525

14.12.2012 0:05

RE: Pár postřehů

Peptalkin 62.?.?.?

Reakce na 280525

Pokud začnete sofistikovaněji šifrovat jakoukoliv komunikaci nebo data ukládaná na server, tím spíše na sebe upozorníte.

- to je krasna ukazka strasenia. Mozno, ked zacnete sifrovat komunikaciu, tak na seba upozornite. Lenze ak ju sifrovat nebudete, tak sa Vam moze stat, ze hocijaky curak si ju odchyti a bude Vam robit problemy. Pricom ak ju zasifrujete, ten isty curak bude nervozne vyskakovat ako kokot z predkozky, ale kedze nezisti vobec nic, bude musiet skoncit. Vobec nechapem tuto skrytu snahu respondenta podsuvat ludom myslienku, ze sifrovanie NIE. Prave naopak Sifrujte a nedavajte fizlom sancu!

DJB povedal nedavno vetu, ktoru treba tesat do kamena! treba sifrovat vsetko a vsade aby sa sifrovanie stalo normou!

Moja rada: sifrujte, sifrujtem sifrujte!!!

PGP forever!

Sam sifrujem uz plne vsetko (OS HDD, other HDD´s, messaging, e-mail &other). Hardisky mam zasifrovane takou formou, ze nie je mozne hodnoverne a doveryhodne vyhlasit o nich, ze su sifrovane(s uz vobec nie akym sofverom). Kto ma tu guraz dokazat opak, nech sa prihlasi (hlavne crackeri su u mna vitani)(okrem script kiddies z tzv. smiesneho (Sorosmi plateneho) zdruzenie Anonymous &Lulzsec). Startovacia kava u mna to isti a ostatok na Vase nebezpecie.

280536

14.12.2012 9:18

RE: Pár postřehů

Libor Kubica 213.?.?.?

Reakce na 280536

Vobec nechapem tuto skrytu snahu respondenta podsuvat ludom myslienku, ze sifrovanie NIE.

Není to moje žádná skrytá snaha. Jen jsem napsal svůj názor. Netvrdím, že je správný.

280552

15.12.2012 7:03

RE: Pár postřehů

zzz 77.?.?.?

Reakce na 280536

Nojo, jenže co myslíte že udělá vláda až zjistí že všichni šifrujou všechno?

280614

15.12.2012 16:58

RE: Pár postřehů

Kosk 93.?.?.?

Reakce na 280614

Nabízí se několik možností: Postaví šifrování mimo zákon, nastaví (podobně jako u exekutorů) presumci viny a uvězní Vás do té doby dokud to nevzdáte a nerozšifrujete.

Osobně bych si dovedl představit i situaci, kdy již jednou zašifrovaný disk zašifrují podruhé, čímž jaho majitel ztratí možnost ho rozšifrovat a bude ho možné na podkladě toho, že je "zatvrzelý zločinec" ponechat ve vězení doživotně. Až jich už bude na samotkách sedět dejme tomu dvacet, tak ostatní budou sdílnější a přístupnější přiznat heslo. A těch dvacet? Říká se tomu povolené ztráty, prostě budou sloužit jako výstraha a budou mít smůlu.

Může být trestné i jen vlastnit šifrovací program nebo na něj někde uvést odkaz (podobně jako dnes když uvedete odkaz na warez a tak podobně)

Mohou to také nechat být ať si šifruje kdo chce, co chce. Ale vzhledem k cílům našich vládnoucích elit se dá předpokládat jejich strach z nás (záměrně nám škodí a takoví se vždy báli) a tak je tato možnost nepravděpodobná...

280637

14.12.2012 17:53

Loajalita

Roman 5.?.?.?

Autor článku dobře ví, že programátoři a konstruktéři programů musejí být loajální. Pokud nebudou, ztratí bonus a prestiž, a nebudou dobře ohodnoceni. V tom je zakopaný pes.
Bill Gates nemá rád mě, a ani já nemám rád Billa!
Je to kolotoč, který se točí kolem jednoho monopolu a končí u morální stránky jednotlivce. Technické věci je dobré řešit až v sekunderní rovině.

280572

14.12.2012 20:01

Programátoři dejte jim na prdel!

Roman 5.?.?.?

Tak mě technicky nedošel jeden příspěvek.
Psal jsem něco ve smyslu, že není třeba se bát těch co nás šmírují a sledují. Oni si myslí, že se jich bojíme, přesně ve stylu jak se říká: kdo chce psa bít, ten si hůl najde.
Nesouhlasím s autorem textu, že původně strůjci prostředí programů nepočítali s tím, že bude na druhé straně sedět Mirek Dušín a Jarka Metelka. Naopak, každý ví o faktu, že internet přišel z vojenského prostředí a tak se počítalo s tím, že bude na druhé straně bratrstvo kočičí pracky v čele s Dlouhým Bidlem, Štětináčem a Bohoušem.
Nikdo. kdo chce být utajen, neužívá pro své informace internet. Musel by spadnout na hlavu hodně z vysoka.
Proto programátoři, nelelkujte a vytvořte program na odhalení šmíráků a fízlů!
Ať všem šmírákům a estébákům mráz prdel roztrhá!

280580

15.12.2012 5:51

Je po hlasovani

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

>Mnohé akce za svobodu internetu pomíjí právě to, že vlády mnohých států, USA v čele, používají internet jako zbraň hromadného ničení jiných států. A velmi destruktivně a úspěšně. >je prvotní důvod, proč některé státy cenzurují a budou muset zvládnout kontrolu internetu stůj co stůj. A nebo se nechat vnitřně rozložit a postupně jít směrem „vše jde do prkna“ jak je to třeba v Česku.
Uz je po hlasovani a vysledek i duvod jsou presne takove, jake autor predpovedel. "Rozkladaci" druhych zemi a jejich prisluhovatele - proti!!!
(Vcetne Ceska! Proboha, proc se musime neustale ztrapnovat tim servilnim prisluhovanim? Za Rakouska, za valky i za socialismu jsme zrovna tak priposrane lezli do prdele momentalni cizi moci, dokonce vic, nez to bylo nutne, od cizi moci ocekavane ci pozadovane, a i vic nez jine, mensi zeme!!! Ta nase geneticka vybava, to je hnus - pro zdravy rozum nejen zoufaly odchod do emigrace, ale i duvod pro prejmenovani a totalni odrozeni od rodne zeme.)

280610

29.7.2015 19:10

Komu slouží?

HoHoHonza 93.?.?.?

Poslední odstavec článku je nepravdivý. Technici nenavrhují síť pro anděly. Technici kolaborují se zločineckou organizací CIA a móc dobře vědí, k čemu poslouží to, co dělají.

337292

Příspěvků: 40

13.12. 07:59 Kevin  IPv6
13.12. 21:05 xxx5224  RE: IPv6
13.12. 23:30 Peptalkin  RE: IPv6
14.12. 00:51 xxx5224  RE: IPv6
14.12. 01:24 Peptalkin  RE: IPv6
14.12. 02:43 xxx5224  RE: IPv6
15.12. 13:39 asdf  RE: IPv6
13.12. 22:17 Jenda_  RE: IPv6
13.12. 08:20 ui  extremní názory podporují diskusi
13.12. 12:16 Milosla v Ponkrá c  RE: extremní názory podporují diskusi
13.12. 16:55 lesov.  RE: extremní názory podporují diskusi
13.12. 20:26 none  RE: extremní názory podporují diskusi
13.12. 17:19 ui  RE: extremní názory podporují diskusi
13.12. 20:39 none  RE: extremní názory podporují diskusi
14.12. 08:03 ui  RE: extremní názory podporují diskusi
13.12. 17:20 ui  RE: extremní názory podporují diskusi
13.12. 20:42 none  RE: extremní názory podporují diskusi
13.12. 20:41  Vážený pane Ponkráci,
13.12. 23:42 Peptalkin  RE: Vážený pane Ponkráci,
13.12. 15:59 osa x  RE: extremní názory podporují diskusi
13.12. 20:48 none  RE: extremní názory podporují diskusi
13.12. 15:46  nevim
13.12. 18:43 Tsignotschka  RE: nevim
13.12. 20:19 none  RE: nevim
13.12. 23:50 ludy  RE: nevim
13.12. 23:51 ludy  RE: nevim
13.12. 19:32 sxg  ludskopravna klaka?
13.12. 19:54 mkadlec  Na svete...
13.12. 20:51  RE: Na svete...
14.12. 16:42 mkadlec  RE: Na svete...
13.12. 21:57 Libor Kubica  Poděkování
13.12. 22:04 Libor Kubica  Pár postřehů
14.12. 00:05 Peptalkin  RE: Pár postřehů
14.12. 09:18 Libor Kubica  RE: Pár postřehů
15.12. 07:03 zzz  RE: Pár postřehů
15.12. 16:58 Kosk  RE: Pár postřehů
14.12. 17:53 Roman  Loajalita
14.12. 20:01 Roman  Programátoři dejte jim na prdel!
15.12. 05:51  Je po hlasovani
29.07. 19:10 HoHoHonza  Komu slouží?

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

45

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 92 čtenářů částkou 15 626 korun, což je 45 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Prymulův konec? Neradujme se předčasně23.10.20 13:06 Česká republika 0

Sám Prymula náhubek neměl a chodí do restaurace i přes to, že je zavřel23.10.20 08:35 Česká republika 8

Na Slovensku testují "když budeš hodný, můžeš ven" - hlavní cíl hysterie kolem koronaviru22.10.20 21:22 Slovensko 2

Udavač volal linku 158 na chlapa bez náhubku22.10.20 21:14 Česká republika 4

AGENDA 2030 – TVŮRCI NYNÍ ZHODNOTILI SVÉ ZRŮDNÉ PLÁNY22.10.20 13:37 Neurčeno 0

Plánovaná demonstrace 28. října v Praze22.10.20 08:53 Česká republika 0

Bělorusko versus Česko21.10.20 20:43 Neurčeno 12

Česko žádá o pomoc21.10.20 13:25 Česká republika 9

Za polibek bez náhubků 400 euro20.10.20 17:33 Itálie 5

Soud v Německu rozhodl, že omezit zavírací dobu restaurací není opodstatněné19.10.20 21:32 Německo 4

Co je s panem prezidentem?17.10.20 09:47 Česká republika 7

Je třeba říci dost, burcuje Klaus. Nejsme ve válce, nestrašte mrazáky s mrtvolami14.10.20 11:11 Česká republika 3

Erouška je pochybná aplikace s placebo negativním efektem14.10.20 10:15 Česká republika 5

Ve stavu nebezpečí si schválí cokoli bez demokratické kontroly13.10.20 19:31 Česká republika 0

Maďarská poslankyně skartovala knihu dětškých pohádek plnou gayů a leseb, aktivisté ječí13.10.20 18:08 Maďarsko 3

Absurdita článků z dění na pařížských předměstích nadále roste13.10.20 16:51 Francie 0

Marián Kotleba se rozdáním 3 šeků po 1488 eurech dopustil ideozločinu a půjde sedět12.10.20 21:56 Slovensko 12

Počty zemřelých loni a dnes09.10.20 15:21 Česká republika 6

Studenti na slavné Karlové univerzitě chtějí "bezpohlavní systém"09.10.20 00:10 Česká republika 2

Byla pandemie plánována?08.10.20 21:48 Neurčeno 8

Měnové kurzy

USD
23,06 Kč
Euro
27,22 Kč
Libra
30,14 Kč
Kanadský dolar
17,54 Kč
Australský dolar
16,41 Kč
Švýcarský frank
25,41 Kč
100 japonských jenů
22,02 Kč
Čínský juan
3,45 Kč
Polský zloty
5,95 Kč
100 maď. forintů
7,47 Kč
Ukrajinská hřivna
0,81 Kč
100 rublů
30,08 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 969,77 Kč
1 unce stříbra
567,89 Kč
Bitcoin
299 368,92 Kč

Poslední aktualizace: 23.10.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 3 589