Diskuze k článku

2% = 49 x nula nula NIC

Příspěvků 47

2.6.2012 0:36

autor

dub 89.?.?.?

by si měl nejdříve doplnit vzdělání.

a) to, co banka půjčuje jsou z 98% nově vytvořené peníze (pmr činí 2%)
b) banka nic nespravuje, ale veškeré uložené peníze vlastní, protože v okamžiku, kdy je kdokoliv do banky uloží, přestávají být peníze jeho majetkem a stávají se majetkem banky. dotyčný má za bankou pouhou pohledávku a výpis z účtu je jen potvrzení o této pohledávce a její výši.

kdyby tomu tak nebylo, tak

1) neexistoval by systém zlomkových rezerv, protože všechny vklady by musely být kryty 100%

2) banka by nemohla s penězi manipulvat a používat je dle svého uvážení, protože by si musela vyžádat souhlas vlastníka.

a to je to poslední, co by penězoměnci chtěli.

takže když už autora neudivuje, že kdyby byly peníze vkladatelů a ne bank, neexistoval by fond pojištění vkladů, který je tu právě proto, aby kryl nedobytné pohledávky vůči finančním institucím v připadě nesolventnosti, mohl by se obtežovat přečíst si aspoň zákon o bankách.

a měl by vědět, že výše poskytnutých úvěrů se řídí primárně kapitálovou přiměřeností, protože vzhledem k tomu, že může banka vytvářet peníze volně, je pro ni výše vkladů relevantníé jen ve vztahu k předepsaným ukazatelům, nikoliv k množství a objemům poskytutých úvěrů.
tím spíš, že jakýkoliv úvěr se automaticky stává v první fázi vkladem (je připsán jako vklad na účet úvěrovaného), takže je to takové hezké perpetuum mobile...

pak by nás učetřil podobného blábolu, byť jistě v dobrém úmyslu, a nemátl by čtenáře nesmysly.

270129

2.6.2012 2:48

RE: autor

lindsay ntqld (zavináč) mail (tečka) com 116.?.?.?

Reakce na 270129

Vas prispevek je ten nejpoctivejsi, nejrozumejsi a nejlepsi jaky jsem cetl za poslednich 40 let od te kdy jsem se poucil co znamena slovo UVER.Pokud je mi vedome pouze Australska liga prav, pod vedenim Erika Butlera , Jeremy Lee a David Thompson ucili tyto fakta. Nemuze je nikdo zvratit.Tito tri lide jsou nenavideni financnimi gangstery k smrti.

270131

2.6.2012 17:05

RE: autor

dub 89.?.?.?

Reakce na 270131

pány bohužel neznám, ale že je pozdravuju[smích]
mají pravdu.

270157

4.6.2012 0:20

RE: autor

Satanist 50.?.?.?

Reakce na 270131

Tady je jeste jeden financni gangster o kterem byl porad na radiu v USA na kteryho jste panove zapomeli. http://reasonradionetwork.com/20080261/holohoax-cult-could-cost-american-taxpayers-bilions

270227

2.6.2012 2:49

RE: autor

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?

Reakce na 270129

hahaHahahaha haha ha , ty mne vrazdis haha. Postrelena husa se ozvala a to byla postrelena na hlavu haha, neco si o tom precti. Autor vi o cem mluvi, a nikde netvrdi, ze je absolutne proti zlomkovym rezervam banek prave naopak, ale proti tomo, ze se banky dostavaji do oblasti nestabilnosti !!! bankovniho systemu.

Isi

270132

2.6.2012 3:04

RE: autor

lindsay ntqld (zavináč) mail (tečka) com 116.?.?.?

Reakce na 270129

take bych chtel poukazat na velmi pekne slovo v ceskem jazyku pro tyto podvodniky. LICHVARI!!! Za tu dobu co ctu Zvedavce jsem to zatim nevidel napsane a to tak sedi.

270134

2.6.2012 5:44

RE: autor

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Reakce na 270134

Mylim,ze slovo lichvarstvi lze spojit z vydridusstvim,moderni svet si nasel slovo parazite.
Proto narizeni anglickeho krale k ochrane vdov a jeji deti pred vydriduchy bylo,ze "krestansky " dluznik,pokud umre a dluh je vzidovskych rukach,nebude pozustalimi placen,aby se tak zajistila postizena rodina umrtim zivitele rodiny.
Magna Carta, also called Magna Carta Libertatum or The Great Charter of the ... the feudal barons, in an attempt to limit his powers by law and protect their privileges. ..... Clauses 10 and 11 related to money lending and Jews in England. Jews ...
Vložený obrázek
Clauses 10 and 11 related to money lending and Jews in England. Jews were particularly involved in money lending because Christian teachings on usury did not apply to them. Clause 10 said that children would not pay interest on a debt they had inherited while they were under age. Clause 11 said that the widow and children should be provided for before paying an inherited debt. The charter concludes this section with the words "Debts owing to other than Jews shall be dealt with likewise", so it is debatable to what extent the Jews were being singled out by these clauses.
Clauses 12 and 14 state that taxes (in the language of the time, "scutage or aid"[mrknutí jedním okem] can only be levied and assessed by the common counsel of the realm



http://www.huffingtonpost.com/2012/05/29/henry-blodget-why-do-some-people-hate-jews_n_1553467.html
Business Insider's Henry Blodget: 'Why Do Some People Hate Jews?'8
In one of the more bizarre recent examples of "just putting it out there" Internet journalism, Business Insider editor Henry Blodget raised some eyebrows on Tuesday when he wrote a post with the arresting headline "Why Do People Hate Jews?" (UPDATE: Blodget later apologized for the post. See more below.)NOVINY ,NAM VLASTNE NENAPSALI,CO REKL,ZA CO SE VLASTNE OMLOUVA.
AUTOR SAM SEBE OHODNOTIL,ZE PREKROCIL LAJNU,ZIDOVSKEHO TABU A OMLOUVA SE ZA SVUJ NAZOR .LIDE MIMO ZIDOVSTVO TOTIZ NESMI MIT SVUJ NAZOR.
PROBLEM,LEZI NEKDE JINDE ,MOZNA?
Fighting alongside the Allies, Yugoslavia had lost 27% of total population in WWI and 30% in WWII. Rothschilds, Zionists and their Protestant supporters had agitated for both wars and had created and sponsored Hitler’s rise to power, but blamed Germans. Duplicity reigned in capitals of world power. To be elected, Zionist president Roosevelt, like Zionist president Wilson, lied that they were against US involvement in European wars. Since October 1939, Roosevelt secretly communicated to Zionist Winston Churchill that US would rescue the British, which enticed them to declare war*

270138

3.6.2012 2:17

Stále stejná píseň - lichva je také zahrnuta do sionismu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 270138

Ve světě jsou statisíce velmi věřících Židů, kteří bytostně odmítají sionismus a stát Izrael pokládají za jeho nejhorší plod. Jsou to na příklad stoupenci rabína ze Salmanu (jen v USA je jich asi 100000), rabínů Moše Berr Becha a Jizraele Weisse z New Yorku, rabína Moše Arye Friedmana z Rakouska a dalších. Sionismus (židovský nacionalismus) pokládají za dílo satanovo a ztělesnění nejhoršího, co mohlo židovský národ potkat. Všechna utrpení, včetně holokaustu a sebevražedných atentátů jsou pro ně Božím trestem za „sionistický hřích“. Proto veřejně pálí vlajky Izraele, anebo s Palestinci protestují proti sionismu – „rakovině na těle židovství“.

270183

3.6.2012 5:33

RE: autor

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Reakce na 270138

Miliardy věnované Somálsku ze zahraničí nejsou k nalezení
1. 6. 2012, 16:43, Svět
Somálská prozatímní vláda podporovaná OSN má problém navíc. Chybí jí asi 130 miliónů dolarů (asi 2,7 miliardy korun), které v uplynulých dvou letech dostala formou zahraniční pomoci. Ve zprávě pro mezinárodní konferenci o Somálsku, jež v těchto dnech probíhá v Turecku, to uvedla Světová banka. Do dokumentu měla možnost nahlédnout britská stanice BBC. Celý článek: http://www.novinky.cz/clanek/269325-miliardy-venovane-somalsku-ze-zahranici-nejsou-k-nalezeni.html
Povesit ,dva ,tri na strom,tak byste videli,jak rychle by se penize nasli.Mame oslavy,kde se ukazuje obetoveni australskych vojaku,ale,za zadyjim nekdo prodava jejich zem za kterou bojovali, samozrejme ze kseftari nikdy v zadne vojenske akci nebyli,oni,se zaslouzi jen svym vlastnim obohacovani na ukor spoluobcanu.Nemaji naprosto zadny vstah k zemi ,kde ziji.
Na druhe strane ,tak zvane legalni ksefty,kde se vyprodava svoje uzemi jinemu statu,hrozi lid opratkou,tak,jak demonstruji v Egypte.Traitors must be punished!

They are selling large chunks of our land to the Chinese, Arabs and others plus importing racial aliens to take the jobs from Australians and now exporting jobs to people that can hardly be understood when one rings an Australian phone number for technical or other help and is shoved through to a foreigner overseas.
What can we do with these treacherous bastards. The peaceful way is to vote them out.
The sheeple must be educated on how to vote if we are going to pass on our country to our descendents in a reasonable condition.
Talk is sweet from the Nationals but they have sold us out each time they were in government. If you believe them now you are suckers for punishment.Vložený obrázek
This week we've heard how our Trade Minister, Craig Emerson, has been desperately running around trying to sell the Australian farm to the Chinese Government. According to the Australian Financial Review, Mr Emerson has been negotiating with the Chinese Commerce Minister, Chen Deming, "policy changes needed to facilitate large scale investment by Chinese agricultural interests in undeveloped land in northern Australia."

Some of the investments that the Chinese government is reportedly seeking to make include up to 30,000 hectares of land in the Ord irrigation project.

King regards, Senator Barnaby Joyce
Leader of The Nationals in the Senate

We must reduce the threshold for foreign investment approval in agricultural land to well below the current $244 million trigger, and we must have the capacity to actually put our national interest first and say no from time to time.

270184

2.6.2012 16:07

RE: autor

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 270134

Víte, jak se bulharsky řekne "úrok"?

No přece "lichva".

270155

5.6.2012 1:16

RE: autor

Janeček 68.?.?.?

Reakce na 270155

Nevíte někdo zda-li je podobnost slovenštiny náhodná? Slovensky je to úžera and anglicky usury, vyslovujeme jůžury.

270259

2.6.2012 7:15

RE: autor

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 270129

Hmm, není to jen a pouze slovíčkaření, které fikaně zakrývá POŘÁD STEJNOU SVIŇÁRNU?!
Princip a důsledek je stejný - tvůrci peněz si se zbytkem obyvatelstva (které není dostatečně o těchto principech vzděláno - ZÁMĚRNĚ!!!) vytírají prdel.
Takže asi není tak důležité, jak se to úvěrování a tvorba nových peněz nazve, ale co to v důsledku přináší. A to je čas od času docela velký průser a stále šikovně nastavené ožebračování neinformovaných - ČLOVĚKU ČLOVĚKU PREDÁTOREM. Což ale také není tak velké překvapení - děje se to v malém i velkém měřítku.
A pokud by se někdo z odíraných ocitnul na druhé straně barikádu, začne se chovat stejně zištně, dravě a nelítostně....
Pletu se?

270142

2.6.2012 16:17

RE: autor

dub 89.?.?.?

Reakce na 270142

není to slovíčkaření.
finanční instituce jsou jediné subjekty společnosti, které mají zákonem povolené falšování peněz (jejich výroba z ničeho nic jiného není) a krádež (škrtem pera se z vašich peněz stávají jejich peníze).
všichni ostatní jdou za takové věci sedět na tvrdo, a na hodně dlouho.

a nikomu to zjevně divné není, protože o tom bohužel nikdo neví.

270156

3.6.2012 0:31

RE: autor

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 184.?.?.?

Reakce na 270156

na toto téma jsme prohodili pár slov, ale přesto, jak je možné, že se sami a dobrovolně jako nějaké ovce ženeme do záhuby, protože věříme tomu, že splácením úročeného úvěru se staneme bohatšími, přičemž opak je pravdou? Proč lichvářům nesekáme ruce jako kdysi a místo toho je uctíváme jako novodobé božstvo?
Jak to, že se nenajde nikdo, kdo by natvrdo řekl nebo napsal, že státní dluh je ve své podstatě jen závazek, jehož skutečná hodnota je hodnota papíru, na kterém jsou vytištěné peníze. A tak by se dalo pokračovat...

270177

3.6.2012 15:27

RE: autor

rataj 78.?.?.?

Reakce na 270156

Rozhodně není pravda, že o tom bohužel nikdo neví. Naopak si myslím, že o tom ví téměř každý inteligentnější člověk, který se trochu zajímá o ekonomii, vždyť článků a videí o tom je spousta i na internetu, a toto téma se neustále probírá dokola. Problém je známý mnoha lidem už po staletí,
a dnes ho chápou dokonce i nejbystřejší děti, jak je uvedeno v příspěvku č. 270148. Přirozeně do naprostých detailů ho znají jeho zpracovatelé, především nositel Rudého štítu a jeho potomci, kteří metodiku, jak získávat peníze a tím i moc z ničeho, postupně rozpracovali za vydatné pomoci zaplacených ekonomických vědátorů na takovou úroveň, že jí na 100% rozumí málokdo, což zpracovatelům umožňuje dostávat do pastí finanční krize nejen jednotlivce, ale i celé národy, jejichž někteří vládní činitelé jsou zkorumpovaní, nebo zastrašení, a někteří snad i dostatečně neinformovaní.
Historie nám bohužel ukazuje, že zatím všichni mocní lidé (nebo jejich potomci), kteří měli teoreticky možnost zjednat nápravu a takové magické kousky s penězi buď vůbec nepovolit (Abraham Lincoln), nebo jim nadále zabránit (JF Kennedy), byli rychle odstraněni ze scény.
Zatím se elita cítí pevně v kramflecích a nepociťuje nutkání vzdát se svých “zasloužených” privilégií, své moci, paláců, jachet, letadel, krásných ženských, atd, atd, ( konec konců vono by se to líbilo i velkému množství ostatních lidí, z nichž někteří jsou ochotni se i pro malý podíl na moci upsat
temným silám), i když se jim možná někdy zdají hodně děsivé sny, kdy se jim zdá o tom, co by se mohlo stát, kdyby se jim to nějak vymklo z rukou a lid se stále vice utahovanými opasky zdivočel. Přesto jsou stále připravení hrát i vabank, konec konců jsou na to zvyklí z kasin a je to tak vzrušující. Ale možná, že i mezi nimi se zase najde ještě někdo, a tak erudovaný a uznávaný, že se je podaří přemluvit k uzavření jakési nové spravedlivé společenské smlouvy s ostatními lidmi, a vznikne opravdový lidský nový světový řád bez krvavých zvratů.
A kdyby se tak nestalo, žádná sranda na tomto světě netrvá věčně, vždyť i té naší pořád krásné Zemi, zemi milované, astronomové předvídají konec za méně než 4 miliardy let, kdy se má Mléčná dráha srazit s galaxií Andromedou. V té době už však lidé na Zemi nepřežijí, protože rozpínající se Slunce udělá ze Země vyprahlý uhel.
Zatím však má lidstvo pořád velké a nebývalé možnosti, záleží na tom, jak je využije.

270199

3.6.2012 20:58

RE: autor

dub 89.?.?.?

Reakce na 270199

velmi rád slyšim

270215

3.6.2012 23:33

RE: autor

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 270215

cesko neni treti svet,tady se delal tak dlouho ingeniring az tu zustali padive hovada a ti co se jim smeji,prekotny vyhubi a smejici budou delat skody i tam kdeby nenazrany nenapadlo. bojte se,zadne jmeni ani vybaveni je nezastavi aby likvidovali vase sny
natoz potomky.JSTE V PRDELI,mate rezistentni zrudy a ze vas prezijou o tom nepochybujte.NWO koncite, naziva se to vyhaneni certa dablem zazraci

270223

2.6.2012 2:01

Snad

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Kdyby ekonomiku zeme ridily narodohospodarove ku prospechu obyvatel k to mu ucelu zrizene centrum a klidne i druhe konkurencni a lide z oblasti ci kraju by jsi vybrali ke komu chteji,tak by to byla moznost zbavit se nadvlady darebaku v novodobych chramech mamonu a take totality kapitalu,ktery pro zisk splundruje to kvuli cemu TADY jsme a to jsou ZIVOTY.Mozna se stavajici panacove staly prilis zavisly na moci a podle novych vyzkumu je to zavislost jako na kokainu,odstavit je od lizu a proste jim rict vy do spolecenskeho deni nemuzete jste na PALICI z prostredi a NEJSTE prinos a natoz aby si ve verejnych funkcich urcovali koryta pro sebe [oči v sloup]

270130

2.6.2012 2:53

Nula od nuli pojde,ale.lide se dokazi napakovat penezi,doslova z niceho.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Jestlize banka ma pravo tisknout penize,tak to banku stoji jen plat delnika ,"inkoust" a papir,takto utvorene penize banka da statu,jako dluh bance a zde je ten kamen urazu s vysokymi uroky.Zeme jez zapocnou valku ovsem jsou zavisle na penezich z banky a ta ovsem v teto stresove situaci da urok vyssi nez v dobach miru,jsou historicke zaznamy,ze banky mnohdy pozadovali na valcicich vladach urok i kolem 35%,proto po valce narostl zastup milionaru s tim,ze valka byla pro ne uzitkem,takze se nedivte,ze banky podporuji valky,rodina Wartburgu si takto financne zajistila obe strany valecneho konfliktu, banka takto doslova diriguje ,kdo bude vitez a kdo porazeny, na tom porazenem se banka v ramci reparaci znovu obohati,ovsem prijde s nabidkou "pomoc v nouzi".
Mezinarodni banka pro rozvojove zeme IMF hlasi bilionovy vydelek v transakci pomoci chudym statum,proto neni divu,ze banker v Americe rekl,ze miliardarem protoze okradl chude lidi, rovnez,tak stat okrade sve chude spoluobcany a tak mnozi hlasaji heslo,prodelek je veci obcanu a vydelek je veci bank!Jestlize ,vlada chce se vymait z techto svetove nepsanych zakonu,tak tady,jde vsechna legrace stranou,jde o zivot,President LIncoln si dovolil tisknout sve dolary a nasledne president Kennedy,jakozto na mezinarodnim poli se provinil Saddam Husejn a Gaddafy v ramci svych platebnich zakonu,zlateho dinaru a vyhnout se mene "mezinarodniho dolaru".Adolf Hitler rovnez odmitl uvazat na retez Nemecko v ramci prani mezinarodnich bank, ruska revoluce,tak dodnes nazyvana,zkoncila a bolsevicke vedeni platilo zpet ve zlate a v jinych hodnotach bankam, tak se doslova ztratil carsky poklad, co ceskolovenske legie predaly moskevske bance, o tom,jak se ztracelo ceskoslovenske zlato jdou dodnes legendy.
V dnesku nam tisk nerika,jak jde proces na Islandu,kde bankeri byli strceni za mrize a jdou pred soud pro nezotpovedne nakladani s penezi obcanu Islandu,je to vubec prvni svetovy pripad,ze bakeri a jejich financni poradci jsou obzalovani,svym zpusobem z pronevery penez,to je vec, doslova neslychana a media delaji vse,aby se "islanska nakaza" nedostala do Spanelsk,Recka a jinam.
Z USA jsme meli zarny priklad,kdy vlada podporila upadajici banky a za par dnu vyslo najevo,ze vsichni se odmenovali z vladni pomoci velkymi az sestimistnymi odmenami a nepocitaje velke a nakladne "party" na ostrove v hotelich i s zenskou obsluhou.To je ta parazitni smetanka lidsva,co ovladla elektronicke bankovnictvi a udelala si pro sebe nedotknutelnou a privilegovanou spolecnost jez svoji zlodejnu udelala jejich vnitrnim zakonem,nad zakony spolecnosti.Doslova se prislo na to,ze dnes korupce-uplatkarstvi a zlodejna dosla takoveho rozmeru ,ze dorocinne organisace ukradnou dary obcanu pro chude,aniz by se nekdo o to zajimal,kam vlastne prisli vsechny dary-penize.V kratkosti ,nem atato planeta dostatek penez ke kryti potreb vsemoznych mezinarodnich zlodeju,proto se tisknou nove penize a ten co je tiskne, je prvni zlodej v cekajici rade, jinych zlodeju-pardon ,obchodniku,podnikavcu a bankeru,ovsem.
Smedley Butler - Wikipedia, t...Automaticky kráceno

270133

2.6.2012 11:14

Pokud rozumíte dobře anglicky

Saša 24.?.?.?

Dvanáctiletá kanadská Victoria Grant natočila video vysvětlující, proč mnoho zemí světa čelí enormnímu zadlužení. Říká: „banky a vláda se domluvily zotročit lid“… Dále popisuje historii kanadského bankovního systému, kde až do roku 1970 kanadská centrální banka měla kontrolu vládních půjček a byla jejich věřitelem. V následujících letech začaly úvěry od soukromých bank na úrok, v kterém musí být zakalkulován zisk ve skutečnosti patřící daňovým poplatníkům. „Jsme okrádáni. Napadlo vás někdy, proč bankéři bohatnou a ostatní chudnou?“ se ptá školačka a pokračuje: „Dnešní banky jsou stejní jak lichváři v bibli a měli by být vyhozeni, jak to udělal Ježíš. Ne, že by nedělali zcela nic, prostě kliknou do klávesnice…“

Snad jen dítě dovede zjednodušit k snazšímu pochopení. Dvanáctiletá holka je schopna slušně vysvětlit jak banky, které tisknou naše peníze a jejich globální banky jsou nejvíce nemorální mafie na naší planetě, odpovědná za masové utrpení a bídu.

270148

2.6.2012 13:59

RE: Pokud rozumíte dobře anglicky

čěf 94.?.?.?

Reakce na 270148

A pokud rozumíte česky, tak tady:
http://nwoo.org/view.php?nazevclanku=dvanactileta-...

270151

2.6.2012 17:53

RE: Pokud rozumíte dobře anglicky

čěf 94.?.?.?

Reakce na 270148

Pokud rozumíte česky:
http://nwoo.org/view.php?nazevclanku=dvanactileta-...

270161

4.6.2012 0:18

RE: Pokud rozumíte dobře anglicky

karel4u 189.?.?.?

Reakce na 270148

pane saso, vygooglujte si: john bird and john fortune. to se nasmejete.

270226

4.6.2012 9:57

RE: Pokud rozumíte dobře anglicky

Saša 24.?.?.?

Reakce na 270226

Bird and Fortune není zas taková sranda jak si lidé myslí, je to holá skutečnost. Zde jsou dvě videa s českými titulky:
http://www.youtube.com/watch?v=jUrC5yd7_F0&fea...
http://www.youtube.com/watch?v=YbD-omir4c0&fea...

270235

2.6.2012 13:58

zamysleni k (tematu)

Ondraash 89.?.?.?

Jeden clovek ma projekt, napad. Druhy clovek projektu a cloveku veri a prispeje na realizaci. V pripade zisku prvniho druhy ma narok na podil v domluvenem rozsahu. V pripade krachu druhy nema narok na nic, krome podilu z likvidacni hodnoty je li jaka. TOTO JE INVESTICE.
Pak prijde treti a rekne, ze je BANKA. Ze nerozumite investovani ale on ano. Ukaze Vam par pripadu INVESTICE skoncenych tim druhym scenarem. Pokud mu uverite udelate PUJCKU BANCE (date ji sve penize). Banka potom udela do projektu PUJCKU (INVESTICI za Vas). Banka ovsem investuje do projektu, kterym Vy NEVERITE a lidem, ktere Vy ani NEZNATE (Prosim zde se zamerne zdrzim faktu nasobeni pujcenych penez, nebot chci poukazat na zavadnost systemu klidne i se 100pct rezervou misto 2pct).
U INVESTICE mate 100pct zodpovednost jako veritel.
U PUJCKY mate radoby 0pct zodpovednost jako veritel.
Pred casem se nekdo nekde zabyval otazkou lichvarstvi a uveroveho systemu konkretne vyskou uroku, ktery je jeste "v poradku" a ktery uz je zlodejina. Byly tam tez nazory a pripominky ohledne ospravedlnitelnosti uroku vubec. Definice znela(priblizne): urok z pujcene castky nalezi veriteli jako kryti rizika takového podnikání.
Je tedy urok legitimni, kdyz pujcena castka je zde veritelem 100pct vymahatelna a to vcetne poplatku, pokut, nakladu na vymahani a soudnich vyloh?
Jake riziko, za ktere je placen urokem, tedy veritel vlastne podstupuje?
Vsimnete si prosim, ze INVESTICE generuje zisk z konstruktivni strany jako podil na uspesnem hospodareni.
Vsimnete si prosim, ze PUJCKA generuje zisk z destruktivni strany jako poplatek za riziko, ktery ovsem plati strana, ktera doopravdy riskuje (dluznik).
Nehlede na likvidacni schopnost jakekoli komercni pujcky, neb v obchodnim zakoniku je jasne napsano, ze musite celou castku do mesice vratit, pokud si to veritel preje.

270150

3.6.2012 1:10

RE: zamysleni k (tematu)

Oldis 81.?.?.?

Reakce na 270150

O tom se ovsem verejne nemluvi, verejne rozumejme v mediich. Ze banky prestali investovat, a to uz hodne davo, prave aby se vyhnuli riziku a nasledne uz jen pujcuji na urok, cimz riziko prevedli na dluznika a sami se ho zbavili. Jakykoliv urok je v takovem pripade neospravedlnitelny.

270179

3.6.2012 1:55

RE: zamysleni k (tematu)

Ondraash 89.?.?.?

Reakce na 270179

Dekuji

270180

2.6.2012 23:18

Banky půjčují desetinásobek reálných peněz ?

sepim 94.?.?.?

ale kdepak, tento ještě relativně rozumný poměr platil tak před 10-20 lety. Dnes se jde běžně až do stonásobků.

270173

3.6.2012 18:55

Je jediná pomoc.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Jestli platí, že
"kdo neskáče není Čech, hop hop hop, - ", pak navrhuji nový slogan:

"každý Čech bankéřem, buch, buch, buch, - ".

Na rozdíl od bezduchého hopsání sounož (nejde o překlep), lze v tomto použít libovolnou část těla, kdykoliv i kdekoliv a samotnou i s nástrojem. A ještě se tím podvědomě vzdává hold Stvořiteli. No a pokud platí, že největší hovadina má největší úspěch, jakože to nesporně platí, pak má Česko a tím i Čeština zaručenu nehynoucí světovost i v přilehlých galaxiích.

Tak vzhůru do Vesmíru a s vervou sobě vlastní řvěme, dupejme a tlučme:

["každý Čech bankéřem, buch, buch, buch, - "] D.C. ad lib.
[velký smích] [chechtot]

P.S. A nějaká pitomá finanční krize nám může být ukradená... když v parafrázi na Švejka: "nám na to ostatní dají". [vyplazený jazyk]

270208

3.6.2012 19:16

22 příspěvků od začátku měsíce

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 270208

A je teprve 3.

Buď je omezíte dobrovolně sám, nebo to udělám za vás já.

270209

3.6.2012 20:51

RE: 22 příspěvků od začátku měsíce

Zdeněk Hloušek 94.?.?.?

Reakce na 270209

Některé příspšvky jdou mimo téma, ale ostatní jsou v pohodě, alespoň se domnívám, že jsou.
Já tento velký počet příspěvků vítám, jsou zde podnětné věci, ačkoliv se vším nesouhlasím. Jistě by měla být dodržována kapitálová přiměřenost a o problematice by se dalo napsat více do hloubky jako např aby skutečně vznikly tyto násobky peněz tak po nich musí být dostatečná poptávka na úvěry jinak nevzniknou, to jsem asi opomněl dodat. Článek měl sloužit pouze jako stručné seznámení s tématem, představení výpočtů a poukázání na to, co se s penězi dá udělat.
Stručně a výstižne.

270213

5.6.2012 18:14

RE: 22 příspěvků od začátku měsíce

dub 89.?.?.?

Reakce na 270213

ale jo, kdybyste se omezil jen na hlavní téma - poukázání na multiplikační potenciál zlomkových rezerv, bylo by to v cajku a asi by nikdo moc nešpítnul.

jenže jste to mimo toho korunoval spoustou ptákovin mimo, proto jste si vysloužil "připomínky"[smích]

u té kap. přiměřenosti jste to nepochopil. samozřejmě, že musí být dodržovány oba hlavní předepsané ukazatele.

ale pro banku je primárním kap. přiměřenost, protože výši vkladů lze generovat uměle, tudíž hlavním omezením pro banku není výše vkladů, ale výše kapitálu vůči bilanci.
i když samozřejmě skutečné vklady jsou používány, je to velmi levný a disponibilní zdroj. ale v této fázi rozvoje systému a síti konglomerátů již nejsou hlavním omezením.

270288

5.6.2012 18:31

RE: 22 příspěvků od začátku měsíce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 270209

Copak Vás nutím je všechny zveřejňovat, pokud zde obtěžují? [oči v sloup] Ale nenuťte mě zase Vy tento server nepodporovat mými anonymními příspěvky psanými i finančními. On ne každý je ochoten k vystupování byť pod anonymním nickem, za cenu předplatného. [vyplazený jazyk]

270290

3.6.2012 23:39

Frakční rezervy a úrok

pavelh14 213.?.?.?

Já jen dám opět odkaz na www.ekonomickareforma.cz/pdf/reforma.pdf kde je vše toto krásně popsáno a zároveń je tam navrženo, jak elegantně a nenásilně vše vyřešit. A musím též potvrdit, že úrok je skutečně tím virem, který je úmyslně zanešen do ekonomiky a který má samozřejmě současně s PMR největší podíl na současném svinstvu, které otročí celé národy jeden za druhým.

270224

4.6.2012 12:55

snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát

jan vítek vyfukove (tečka) systemy (zavináč) seznam (tečka) cz 90.?.?.?

takže , co mně tedy zaujalo nejvíce?
1) vklady v bilionech? velmi "úsměvné tvrzení"
2) kdo by takový krach zaplatil? Celá krása systému je, že pokud banka půjčí určitému množství lidí peníze a oni je vyberou jinde nebo za ně něco koupí, tak bance na straně pasiv vznikne závazek ve výši těchto úvěrů, ale na straně aktiv pohledávky za klienty ve stejné výši + úroky. Takže jediný způsob jak může banka prodělat je, že peníze vyhodí:
- utratí víc než vydělá na úrocích
- poskytne velké množství nedobytných úvěrů
- někdo z vedení si peníze ulije jinam.

Pokud ale banka funguje normálně a jen nemá dostatek disponibilních peněz z důvodu runu na banku, a krachne, tak vždy bude po účetní uzávěrce v plusu, vyplatí své vkladatele a vydělá.

to, že je pojištění vkladů, je jen další podvod na lidi. banka totiž peníze dostane tak , jak ji budou lidi splácet úvěry + dostane úroky....kdyby ale vkladatele nevyplatila hned, ale také postupně, tak by musela platit úroky i jim a tedy by nevydělávala. Je proto lepší, když to jde z pojištění. Banka to sice pak musí do fondu vrátit až se ji sejdou peníze, ale má to bezúročně takže si zachová zisk.

270239

4.6.2012 17:00

RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát

dub 89.?.?.?

Reakce na 270239

nebojte, dneska už ke krachu banky kvůli runu na ní nedojde.
papíru i inkoustu je dost a kontejnery jsou pro tento případ již připraveny, a možná, vzhledem k situaci už i rozvezeny a v centrálních bankách zřízeny zvláštní úročené účty s deponovanými vklady komerčních bank, nebo disponibilní úvěr (to je velmi zajímavá věcička v mnoha směrech a ohledech...)[smích]

takže banka krachne jen když se jí aktiva přemění na nic.
a ani to není jisté, viz řecko. i kdyby se řekové rozhodli nezaplatit ani niklák, tak si za ně ty dluhy zaplatí penězoměnci sami (pokud by to už nešlo z rozpočtů jiných států), jinak by přišli o dojnou krávu a zdroj moci...
mno a na deriváty a podobné věci můžeme zapomenout, to jsou mimobilanční položky, takže v bilanci se neobjevují a žádné regulatorní ukazatele se jich netýkají, protože ty se vztahují jen na bilanční položky.
derivátová pyramida se sice může sesypat po krachu podkladových aktiv, ale pak vše opět, po využití všech účetních kouzel, vyřeší "bailout".
takže jediným důsledkem, který to vždy bude mít, nebude krach bank kartelu, ale hyperinflace.

takže celý ten podvod bude pokračovat tak dlouho, dokud to lidi budou dovolovat a ten jejich systém používat. protože účetně jdou dělat divy, a v rámci holdingu přímo zázraky, a při vytváření nových "trhů" (prostoru pro další expanzi celé té pyramidové hry) jsou též velmi kreativní (viz např. kšeftování se smradlavým luftem, kdy mimo dalšího to kryje i tento účel)[smích]

to spíš krachne reálná ekonomika, než účetní perpetum mobile zvané bankovní systém.

270243

4.6.2012 19:35

RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát

jan vítek 90.?.?.?

Reakce na 270243

tojo, jen jsem psal, že všechny ty vymyšlené peníze budou po krachu na straně aktiv. Takže dlužníci splatí pasiva banky a bance zůstane úrok. Takže nikdy neprodělá, ani když krachne.
A peníze, které nikdy neexistovaly jsou pak aktivy.
Kdybych já půjčoval peníze, které neexistujou, byl by to podvod.
[smích]

270247

4.6.2012 21:02

RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát

dub 89.?.?.?

Reakce na 270247

jo, účetně prodělat nemůžou.

když se podíváme do historie, každý systém nekrytých peněz zkrachoval. a jak to probíhalo?
nejdřív došlo k rozjetí tiskařského lisu na plno, a reálná ekonomika začala pod tíhou těchto hyperinflačních "peněz" kolabovat, což vedlo k tomu, že lidé začali odmítat tyto žetony v jakékoliv výši a žetony ztratily svoji cenu.

bohuže jen žetony, systému se to nedotklo, takže ten začal vydávat nové žetony a jelo se dál, předešlé zisky zůstaly zachovány, a ztráty rovněž (na straně lidí).

takže bohužel dokud lidi nepřestanou tento systému používat, systém, nikoliv konrétní žetony, nic se nezmění a bude to stále dokola v bledě modrém totéž...

a to jsou samořejmě dluhové peníze, kdy lichva, zlomkové rezervy a další jsou jen toho důsledkem.

270251

5.6.2012 11:30

RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 270251

Začiatok konca tohoto systému sa nastane keď najväčší importér sveta skrachuje, pozrite na ekonomické čísla (koľko nových pracovných miest vzniklo a koľko ľudí bolo registrovaných ako nezamestnaný v USA, koľko ide z federálneho rozpočtu USA na umorenie dlhu a koľko na služby).
Onedlho USA (pokiaľ samozrejme nevyvolajú vojnu čomu zatiaľ sa podarilo zabrániť vďaka Číne a Ruska) vyhlásia platobnú neschopnosť voči federálnym zamestnancom, to povedie ku krachu firiem a k zastaveniu exportu z Číny (na krach USA a BRICS spolu s pridruženými krajinami sa pripravujú už minimálne rok), z ostatných štátov a Nemecka čo bude mať katastrofálny dopad na pracujúcich aj u nás (sme montovne dodávatelia pre nemecké firmy) čo dovedie k postupnému rozpadu systému, bohužiaľ niektorý zvolia prechodne do vlády otvorených fašistov (kvôli nostalgií za "starými dobrými časmi" ), ale rýchlo naučia, že tadiaľ cesta nevedie.
Cesta nevedie cez navolených papalášov, ktorý zastupujú a presadzujú záujem sponzorov (preto mnohý nejdú k voľbám, vedia, že záujem voličov je niekde na konci listu), cesta ale vedie cez aktívny prístup presadzovania záujmov v skupine to je cez tzv priamu "švajčiarsku" demokraciu (žiaľ akákoľvek strana ktorá presadzuje priamu demokraciu je dopredu diskreditovaná, lebo buď sa skorumpuje po voľbách, je skorumpovaná alebo rovno je zložená z imbecilov).
Na to aby nový systém sa presadil, potrebujeme ekonomický základ a miesto kde sa ľudia naučia ako so svojimi právami a povinnosťami zachádzať, takéto miesto je výrobné družstvo tzv workers cooperatve.

270278

5.6.2012 16:47

RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát

Zdeněk Hloušek 94.?.?.?

Reakce na 270239

Doufám, že se mi za ten bod JEDNA dostane omluvy. Údaj z roku 2010 mluví jasně o bilionech http://www.bankovnipoplatky.com/ctk-vklady-u-bank-stouply-od-roku-2005-o-polovinu-uvery-o-80-procent--12919.html
Vaše vysvětlení bodu DVA se mi líbí nemám s tím problém.

270285

5.6.2012 18:23

RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát

jan vítek 90.?.?.?

Reakce na 270285

ok, omlouvám se tedy, nicméně podle této statistiky je víc vloženo, než půjčeno, takže tady systém částečných rezerv dostává trochu na prdel. bylo by možná zajímavé zjistit kolik těchto "vložených" peněz jsou peníze "převložené" z jiných úvěrů.
pokud si někdo vezme hypotéku, koupí dům a prodávající ty peníze uloží, tak se zvýší oba ukazatele.

270289

6.6.2012 0:25

RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 270289

Z Wiki o "fiat money" vyjímám:
"státní či soukromé banky (s patřičnou licencí) mají pověření vydávat zákonnou měnu coby bankovní kredit z úvěrových účtů, které u svých klientů vedou, nebo ji naopak přijímat k navýšení stavu účtu či splácení debetního úvěru"

Pokud tedy peníze obecně vznikají z dluhu a u ničím nekrytých fiat money to platí, tak musí být logicky každý vklad rovněž z dluhu, leda by si někdo tiskl peníze sám, jako ty banky... A to by byla nekalá konkurence trestná podle zákona. [vyplazený jazyk]

270299

6.6.2012 9:28

RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát

jan vítek 90.?.?.?

Reakce na 270299

samozřejmě,
ale jediným emitorem "skutečných" papírových peněz v ČR je ČNB nikoli soukromé banky.
poukázal jsem na to, že s 1 reálnou bankovkou se dají ty ty ukazatele takto navýšit do bilionů, ale v případě krachu a poškrtání aktiv a pasiv zbyde jen ta jedna bankovka (a na straně aktiv ještě pohledávka za klienty, ty úroky z těch bilionů)

270306

6.6.2012 21:07

RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 270306

Ty "skutečné" papírové peníze, kterých je v rámci těch "vygenerovaných" mizivé procento, ty jsou ovšem rovněž na dluh a to dluh vládní vůči ČNB, tak jako je to u FEDu s 5% úrokem za "vzduch". U FEDu se dařilo dlouhá desetiletí utajit a i nyní se všemožně brání zviditelnit, jeho skutečné vlastníky. Všechny národní banky přitom mají být jeho kopií a tak ani u ČNB nelze oficiálně zjistit, zda není privátním subjektem a bankovní rada jsou jen bílí koně. To, že je jmenuje prezident republiky, je bohapustá formalita. Kdyby je jmenoval skutečně, byli by mu i odpovědni, jak plyne z teorie řízení. A jsou?... Tuuudle [oči v sloup] Jsou "nezávislí"... Je to jen opičárna pro masy. Prezidentem je dnes beztak kde kdo kdoví kde.

270313

4.6.2012 23:50

Sasin

IQ 65.?.?.?

Zatím to funguje, jelikož ještě existuje hmota debilů, co se chtějí tímto zachránit.

270258

5.6.2012 23:08

Multiplikace peněz

Aeternitas 89.?.?.?

Tento peněžní jev se bežně nazývá multiplikační efekt peněz, což se běžně v předmětech ekonomie vyučuje na školách a na okraj chápání multiplikační kalkulačky najdetete na webových strankách. Jde o to, že zhruba více jak 90% lidí nezná vliv a důsledky multiplikace peněz na společnost. Spousta lidí žije v klamstvu a zkreslené realitě, neboť smýšlení obyčejných lidí je mělké a prosté, bez hlubšího chápání souvislostí, na poznání finančních systémů a jejich know how je potřeba dosti času a delší hlubší studium. Z příkladu klamného poznání většiny lidí uvedu příklad, který je zkreslen médii i naivitou. Mnoho lidí si myslí, že za desítky let budou lidé obývat jiné planety. Ale nikdo z těchto lidí nezná životu smrtící Van Allenovy radiační pásy kolem planet, což znemožňuje let člověka z planety na planetu. Proto se nelétá na Měsíc, který je v radiačním pásmu, ve vzdálenosti 384 tis. km od Země, kosmonauti se mohou pohybovat jen před začátkem radiačního pásu ve výšce 350 km nad zemí, kde se pohybují po orbitální stanici.

270295

6.6.2012 0:46

RE: Multiplikace peněz

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 270295

Ty pásy by ani tak nevadily. Ono spíš vadí to, že na tom Měsíci i planetách není koho humanitárně kolonizovat, jako tomu bylo v minulosti dobrým zvykem zde na Zemi. Jen si to zkuste představit, že doletíte ozáření radiací na Měsíc, zapíchnete tam vlajku, prohlásíte ho za něčí... a ono NIC. Nikdo vás nevítá; nikdo na vás neútočí; ba si vás ani nikdo nevšímá!!! No není to k uzoufání? Taková nuda?... Tak co tam? Tady je toho přece ještě tolik ke kolonizování, až oči přecházejí... a někde jste vítaní, tamto zase na vás střílí, ale všude si vás všímají a tak se nikde nenudíte... no a nakonec z toho ještě něco kápne, tak neberte to raději tady, než se kamsi ... [mrknutí jedním okem]

270300

Příspěvků: 47

02.06. 00:36 dub  autor
02.06. 02:48 lindsay  RE: autor
02.06. 17:05 dub  RE: autor
04.06. 00:20 Satanist  RE: autor
02.06. 02:49  RE: autor
02.06. 03:04 lindsay  RE: autor
02.06. 05:44 Robert Nohejl  RE: autor
03.06. 02:17  Stále stejná píseň - lichva je také zahrnuta do sionismu
03.06. 05:33 Robert Nohejl  RE: autor
02.06. 16:07  RE: autor
05.06. 01:16 Janeček  RE: autor
02.06. 07:15  RE: autor
02.06. 16:17 dub  RE: autor
03.06. 00:31  RE: autor
03.06. 15:27 rataj  RE: autor
03.06. 20:58 dub  RE: autor
03.06. 23:33  RE: autor
02.06. 02:01  Snad
02.06. 02:53 Robert Nohejl  Nula od nuli pojde,ale.lide se dokazi napakovat penezi,doslova z niceho.
02.06. 11:14 Saša  Pokud rozumíte dobře anglicky
02.06. 13:59 čěf  RE: Pokud rozumíte dobře anglicky
02.06. 17:53 čěf  RE: Pokud rozumíte dobře anglicky
04.06. 00:18 karel4u  RE: Pokud rozumíte dobře anglicky
04.06. 09:57 Saša  RE: Pokud rozumíte dobře anglicky
02.06. 13:58 Ondraash  zamysleni k (tematu)
03.06. 01:10 Oldis  RE: zamysleni k (tematu)
03.06. 01:55 Ondraash  RE: zamysleni k (tematu)
02.06. 23:18 sepim  Banky půjčují desetinásobek reálných peněz ?
03.06. 18:55  Je jediná pomoc.
03.06. 19:16 Vladimír Stwora  22 příspěvků od začátku měsíce
03.06. 20:51 Zdeněk Hloušek  RE: 22 příspěvků od začátku měsíce
05.06. 18:14 dub  RE: 22 příspěvků od začátku měsíce
05.06. 18:31  RE: 22 příspěvků od začátku měsíce
03.06. 23:39 pavelh14  Frakční rezervy a úrok
04.06. 12:55 jan vítek  snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát
04.06. 17:00 dub  RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát
04.06. 19:35 jan vítek  RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát
04.06. 21:02 dub  RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát
05.06. 11:30 Oracle  RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát
05.06. 16:47 Zdeněk Hloušek  RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát
05.06. 18:23 jan vítek  RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát
06.06. 00:25  RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát
06.06. 09:28 jan vítek  RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát
06.06. 21:07  RE: snaha se cení, ale autor by se měl nejdříve vzdělávat, než něco začne psát
04.06. 23:50 IQ  Sasin
05.06. 23:08 Aeternitas  Multiplikace peněz
06.06. 00:46  RE: Multiplikace peněz

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

18

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 38 čtenářů částkou 5 502 korun, což je 18 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 0

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

A jede se dál močálem černým kolem bílých skal: Odborná konference 5G: bezpečnost, prosperita04.11.19 16:31 Česká republika 5

E15: katolická církev spekuluje na burze a přišla již o 70 milionů korun04.11.19 13:15 Česká republika 2

Grázl Soros: Dělám to dobře03.11.19 21:07 Neurčeno 4

Švédské dívce se zachtělo se bránit. Naštěstí ji včas odhalili a po zásluze potrestali01.11.19 19:42 Švédsko 7

Reprezentant ČR získal zlato na MS v kickboxu. Hádejte, jakou vlajkou si zakryl záda...01.11.19 16:45 Česká republika 7

Čínští operátoři spustili 5G pro běžné uživatele01.11.19 15:25 Čína 3

V Berlíně strčili pod přijíždějící metro Íránce30.10.19 20:06 Německo 4

Demografická katastrofa na Slovensku.30.10.19 18:56 Slovensko 6

Měnové kurzy

USD
23,12 Kč
Euro
25,51 Kč
Libra
29,73 Kč
Kanadský dolar
17,46 Kč
Australský dolar
15,83 Kč
Švýcarský frank
23,25 Kč
100 japonských jenů
21,18 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,64 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
36,15 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 665,45 Kč
1 unce stříbra
390,25 Kč
Bitcoin
201 961,90 Kč

Poslední aktualizace: 12.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 664