Diskuze k článku

Ekvádor 2012

Příspěvků 60

7.5.2012 14:29

Madam promiňte,

5O 88.?.?.?

ale bylo ověřeno že to s tím točením vody a neexistence tornád není tak, jak popisujete. A nultý poledník máme v Evropě a prochází hvězdárnou v Greenwich...

268463

11.5.2012 0:40

RE: Madam promiňte,

kutra vainova (tečka) 937 (zavináč) seznam (tečka) cz 80.?.?.?

Reakce na 268463

S tým nultým poledníkem máte samozřejmě pravdu, jenže bod, kde se kříží 0 poledník s rovníkem leží v moři a v Ekvádoru je nejbližší místo na rovníku od nultého poledníku, které leží na pevnině. A tak byl uměle bod, který se nazývá střed světa, umístěn právě v Ekvádoru. Důvodem je to, že k opravdovému středu země by se nemohli vodit turisti. Ovšem to točení jsem viděla na vlastní oči. V muzeu, které je pod širým nebem, mají zcela obyčejný lavor s otvorem na špunt, napustí vodu a vytáhnou špunt. Dělají to třikrát. Jednou pár metrů na jih, jednou pár metrů na sever a jednou přímo na rovníku. A voda se skutečně vždy točí na jinou stranu a přímo na rovníku se netočí vůbec.

268687

11.5.2012 1:03

RE: Madam promiňte,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 268687

To jsou strašní šťourové, jako byste ten monument "poledníku" tam vyměřovala Vy. Díky za článek i fotky.
Tu fyziku tam mají pěkně zmáknutou, ač jsem to neviděl budu si to pamatovat.

268688

11.5.2012 10:33

RE: Madam promiňte,

leicester196 92.?.?.?

Reakce na 268687

ja vim ze budu za stouru, ale nejblizsi misto pomyslneho stredu zeme se nachazi jihozapadne od Afriky v Guinejskem zalivu... neberte to ve zlem, jen jsem to chtel opravit.

268720

13.5.2012 17:41

RE: Madam promiňte,

kutra vainova (tečka) 937 (zavináč) seznam (tečka) cz 80.?.?.?

Reakce na 268720

Nechtěla jsem to rozpitvávat do detailů, protože to nepovažuji za tolik důležité, je to nejbližší místo k rovníku, které je z hlediska politické situace vhodné na to, aby se ukazovalo turistům. Afrika byla prý mezinárodními organizacemi nebo organizací odmítnuta jako politicky nestabilní. Ostrovy jsou špatně dostupné a tak byl jako pupek světa schválen Ekvádor. Takto to vysvětlují v muzeu Středu světa. Která mezinárodní organizace a nebo které organizace to schvalovaly opravdu nevím, ani nevím, které osoby k tomuto rozhodnutí dospěly. Nultý poledník je vytvořený lidmi, není vytvořený na základě žádných fyzikálních zákonů a tak to zase lidi upravili tak, aby to sloužilo něčím zájmům. Víme všichni, že to není nic vyjímečného, kolem nás je spousta upravených fakt.

268866

13.5.2012 23:44

RE: Madam promiňte,

leicester196 86.?.?.?

Reakce na 268866

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:La_mitad_del_mundo.jpg

268881

13.5.2012 18:56

RE: Madam promiňte,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 268687

Máte na mysli nultou rovnoběžku a ne rovník, že? Protože i rovnoběžky jsou číslovány.

268870

7.5.2012 21:30

Par fotek z Ecuadoru

leicester196 86.?.?.?

http://leicester.rajce.idnes.cz/

268473

7.5.2012 22:59

RE: Par fotek z Ecuadoru

mike1977 89.?.?.?

Reakce na 268473

Zachyceno dobře. Nikon D80 i když postarší jsem myslel, že (asi) i se setovým objektivem, nemá tolik přepalů, neostrosti a šíleně velký šum při malé ISO. Jinak [smích]

268475

7.5.2012 23:11

RE: Par fotek z Ecuadoru

leicester196 86.?.?.?

Reakce na 268475

jj 18-105 ..jak se naucim trosku fotit tak uvazuju o D700 + nejaky slusny sklo..no uvidime. Hlavne neni nikdy cas na roztrideni fotek. [chechtot]

268476

8.5.2012 9:10

Paní to

Mirra 85.?.?.?

vidí moc dramaticky. Tito ubozí domorodci ve skutečnosti žádnou kulturu namají, takže o nic nepřichází, jen se obohacují. Naše civilizace sice není čistota sama, ale je o světelné roky dál. Takhle by ti domorodci byli v nekonečném běhu zrození a konce v nevědomosti a barbarství, jejich dospělí to sice plně nechápou, ale děti většinou ano. Díky penězům ropných společností mohou prožít mnohem lepší život než běhat nevědomí v divočině....
Jednou z těchto stydlivých dětí můžou být další tahouni evoluce a civilizace a to jen díky tomu že byly vytrženi z divočiny kde se jejich schopnostmi akorát plýtvá.

268490

8.5.2012 10:07

RE: Paní to

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 268490

Nemajú kultúru?! S prepáčením trepete kokotiny vhodné do úst tak akurát nacistickým magorom. Podľa najnovších štúdií ľudoopi, paviáni, veľryby, delfíny či dokonca aj niektoré vtáky majú kultúru (vrany a papagáje).
Dôvodom je, že kultúra definovaná ako súbor zákonov spoločenského chovania nad rámec inštinktívneho chovania.

268492

8.5.2012 20:02

RE: Paní to

leicester196 86.?.?.?

Reakce na 268490

Co pisete je desna blbost pri vsi ucte! Kulturu samozrejme maji, jinou, odlisnou....maji dokonce jine zivotni hodnoty a preference, ale jsou to lide jako my. Je pravda ze to pisatelka vidi moc dramaticky, v tom s Vama souhlasim. Je to jina zeme uplne odlisna toho jak zijeme my. Je pravda ze spolecnosti tezici v oblasti ropu se snazi mit max zisky, ale zase soucasna vlada se je snazi drzet zkratka. Penize z ropy nastartovaly neuveritelny ekonomicky boom, stavi se uplne vsude a vse. Nove silnice, skoly, infrastruktura...etc etc. Ma to zcela proti logice i pozitivni dopad na prirodu, nebot vladni i nevladni oraganizace zacaly vice hlidat zivotni prostredi, nez tomu bylo v minulosti. Co napsat na zaver? Snad jen to ze srovnavat zivot v Latinske Americe se zbytkem sveta dost dobre nejde, je to zvlastni svet sam pro sebe, ktery ma obrovsky potencial. Mozna namitnete ze varim z vody, ne rozhodne ne. Mam odsud zenu, neskutecne zazitku a letos se tam uz se stehujeme konecne natrvalo.

268513

9.5.2012 5:33

RE: Paní to

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 268513

Cemu rikate ekonomic boom? Ty devastaci prirody a environmentu treba v Amazonii..... Tak ze az v ty South America budete tak si nechte ukazat ten pozitivni dopad nasi civilizace na tamejsi prirodu a na zivotni prostredi kdyz uz tech enviromental disasters v jizni Americe je vsude jak nasranejch. Enviromentalisty dnes najit v kazdy zemi jizni Ameriky neni problem a verte tomu ze rychle porozumite jak tam erary hlidaj zivotni prostredi! Nikdo nemuzete prehlidnout treba to kaceni pralesu po kterejch zbude jen vyprahla pustina nebo ty votraveny tisice hektaru vod v potocich v rekach a jezerech kde na hladine pachnou mrtvy ryby protoze k tezeni zlata se vsude v Amazonii pouziva rtut! A pak je tu jeste ilegalni trade - treba s avifaunou atd.... Neco si vo tom jak se ve statech jizni Ameriky dnes dela business na ukor prirody a kdo na ty devastaci environmentu bohatne nejdriv zjistete nez sem zacnete psat ten Vas brainwash. Je toho jak priroda a environment v South America vod nasi civilizace dostava na prdel plnej internet a taky to uvidite az tam budete na vlastni voci! Nakonec jsou tu statistiky nebo fotky z NASA jak ubejva pralesu atd .... tyhle fakta taky nelzou a voteviraj lidem voci!

268525

9.5.2012 12:07

RE: Paní to

leicester196 92.?.?.?

Reakce na 268525

jedinej kdo se tady dopousti nejakeho brainwashingu jste vy. O devastaci prirody v J.Americe pisete jen v obecne rovine, priklady jako: je toho plnej internet, statistiky..fotky z NASA..., to jsou argumenty jako od zaka prvniho stupne! Jak jste mohl pochopit z meho prispevku, tak jsem psal o Ecuadoru predevsim...dale jste mohl pochopit (pokud nejste dyslektik) ze tu zemi dobre znam. Nejlepsi jsou aktivisti od klavesnice...videli na vlastni oci dost fotek a videi aby si udelali obrazek jak to na miste skutecne vypada.

268545

9.5.2012 12:37

RE: Paní to

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 268545

Zdravím pane Leicester. Využiji příležitosti se zeptat znalce poměrů. Který měsíc doporučujete jako optimální k výletu do Ecuadoru ? (s přihlédnutím na co nejpříjemnější klima a minimum turistů )
díky
omluva za offtopic

268546

9.5.2012 12:59

RE: Paní to

leicester196 92.?.?.?

Reakce na 268546

napiste prosim co chcete videt, zda pamatky..prirodni zajimavosti...nebo jen procestovat Ecuador od severu na jih. Zda uprednostnujete vysokohorskou turistiku, nebo destny prales...pobrezni oblasti. Je toho opravdu moc na videni... ja treba osobne preferuji podzim...rijen az prosinec. Pokud pojede individualne mimo resort, tak turistu moc nepotkate. Jen na proflaknutych turistickych mistech jsou turiste po cely rok.

268548

9.5.2012 13:06

RE: Paní to

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 268548

Děkuji za odpověď. Láká mě hlavně příroda- prales, pobřeží, ale také ty památky. A taky přiznávám... ty nádherné jihoameričanky... to jsou nejkrásnější ženské na světě [smích] . Škoda, že už jsem zadanej [pláč]
Díky

268551

9.5.2012 13:12

RE: Paní to

steve 174.?.?.?

Reakce na 268551

..zadanej ..
-----
.. no Booze ! Vsak se da treba ovdovet ..., Kocka ma v Praze na to firmu, slizon paroubek ma uz i slevu ...

268552

9.5.2012 13:31

RE: Paní to

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 268552

Teda, Steve, vy máte na všechno odpověď [velký smích]
Já ale násilí nerad. Spíše se pokusím partnerce vysvětlit, že by rozšíření naší rodiny o nové prvky měla brát jako multikulturní obohacení [mrknutí jedním okem]

268556

9.5.2012 18:57

RE: Paní to

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 268556

len si začínaj s presadzovaním multi-kulti... [velký smích]
Aby ti na to náhodou partnerka neskočila - a nevymenila ťa za nejakého fešného latinos.

268580

9.5.2012 13:52

RE: Paní to

leicester196 92.?.?.?

Reakce na 268551

...nejhezci zeny jsou v meste Loja (mam odsud zenu [smích] ...vazne se to ale tvrdi...lol Pokud mate nejaky email muzu Vam poslat "jejich" turisticke video...pamatky si musim rozmyslet a poradit se se zenou (ja znam velice dobre jen provincie Loja....Zamora...a El Oro. Ze Zamory se da dostat lehce do pralesa (jezdime tam na ryby), ale turisticky vyhledavane oblasti destneho lesa jsou na severu. Zalezi take kolik casu hodlate dovolene venovat. Pripravte se na dlouhe prejezdy kvalitnimi autobusy....nekdy je to unavujici Jsou treba ale o hodne pohodlnejsi jak tady v UK national express. Dal pokud hodlate aspon jednou prezit davy turistu rozhodne doporucuji trh v Otavalu. Je to zazitek (pry nejvetsi trh sveho druhu v cele Jizni Americe). Taky si zabezpecte nejaka ucina antimalarika. Pojedete ve skupine, nebo to bude solo cesta???

268558

9.5.2012 14:10

RE: Paní to

steve 174.?.?.?

Reakce na 268558

.. ja solo. Jak to tam orchestrujou, kdyz tam prijedu a uz neodjedu ?? [mrknutí jedním okem] A na co chytate ? Na zizaly ??

268560

9.5.2012 14:26

RE: Paní to

leicester196 92.?.?.?

Reakce na 268560

mno...lol...jak to je kdyz zustanete, tak to nevim...(zeptam se vecer svagrove) ale myslim si ze by nemel byt problem.....naopak, kdyz bude svuj pobyt legalizovat, tak mate sanci dostat od statu nenavratnou pujcku na rozjezd podnikani az 50.tisic USD... Ja chytam na vse co najdu...ale mistni.me maji za blazna, v Ecuadoru se ryby chytaji ( i pro zabavu) dost barbarskym zpusobem...pouziva se dynamit....[vyplazený jazyk] Normalne se koupi v obchode..prijedete k vode, zapalite a hodite do vody v mistech kde predpokladate dost velkych ryb... Ja na ryby chodim predevsim relaxovat...ikdyz malokdy je cas. Pri dovolene musime obstarat zeninu fa. a pomoct tchyni s praci...(ma kavovou plantaz)...takzs to nikdy az takova klasicka dovolena neni. Ale zase diky tomu mam vzdy moznost videt mista kam bych se jako turista nedostal a poznat zajimave lidi. (spanelsky zatim skoro neumim [smích] ) Ale zeme je to pro zivot nadherna!! Uz se neuveritelne tesim jak na podzim nalozime kontejner (zena uz bude mit po skole) a vypadnem za teplem.

268561

10.5.2012 12:31

RE: Paní to

steve 174.?.?.?

Reakce na 268561

.. co rikala vecer svagrova ? Mam uz kontejner - malinky ..., ja nekradu. Koupil jsem i zizaly a rum proti infekcim !! - [smích] Vecer jdu do ulic sehnat nejakou ucitelku spanelstiny .., nejakou levnou ( musi byt sectela a nelezt mi hned do penezenky )
Vase svagrova se pro mne stala nosnou duhou, tropickeho stesti. Zizaly se take tesi ....
Zizaly i ja to myslime vazne, uz mame te demokracie - plnou prdel !

268640

9.5.2012 14:28

RE: Paní to

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 268558

Mnohokrát díky za vyčerpávající odpověď. V takovou vstřícnost jsem ani nedoufal, je to od Vás milé.
Měli jsme jet s partou- kámoš to celé organizoval, ale nakonec to krachlo. Takže teď stojím před dilematem zda jet sám, či vůbec ne. Já totiž „no hablo espanol”. Každopádně jestli pojedu, tak první kam se podívám bude Loja [smích]
Nechci už dál zlobit editora offtopic příspěvky. Takže, když budete tak laskav, tak to video prosím na: mr.cairo@seznam.cz
díky

268562

9.5.2012 14:31

RE: Paní to

leicester196 92.?.?.?

Reakce na 268562

ok..vecer napisu. [mrknutí jedním okem]

268563

9.5.2012 17:14

RE: Paní to

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 268545

To co jsem psal plati i vo Ecuador! Snad jste si nemyslel ze pouze Vy jste tam byl. By the way, uz louskate Cofan nebo Quechua? Ze bych Vam poslal kapesni dictionary jednoho internetovyho environmentalisty kterej me ho tam venoval. Von se clovek spanelsky uz ani v tom Ecuador nedomluvi vsude.

268573

9.5.2012 19:00

RE: Paní to

leicester196 86.?.?.?

Reakce na 268573

Samozrejme ze jsem tam nebyl pouze ja, ale to co tady pisete jsem neskutecne blaboly! Jen uvadite v omyl lidi co se tam chystaji, nebo se o problematiku zajimaji. Tam odkud je rodina me zeny se ani Cofan ani Quechua opravdu nemluvi. Jinak Quechua se vyucuje povinne ve skole jako druhy jazyk. Ono projet si nejakou zemi, jednou...dvakrat je neco jineho, nez byt tam kazdy rok na dva, tri mesice, mit tam rodinu..znat dost zajimavych lidi (jeden dokonce prednasi ekologii na universite v meste Loja). Nemam jiz nic co bych Vam na Vas prispevek napsal. Ono to opravdu neni tak jak je videt z videi a fotek....nebo to co rekne pruvodce turistum. Preji Vam pekny vecer.

268581

10.5.2012 5:23

RE: Paní to

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 268581

Ja nejsem mejlitel nebo pojlenej jako Vy a tomu klidne verte! Jen tak namatkou treba The Lago Agrio oil field v provincii Sucumbios u mesta Nueva Loja, ecological disaster obrovskejch rozmeru - water pollution , deforestation, soil contamination atd ..... Texaco & Chevron mel zaplatit tenkrat 18 billionu dolaru compensation to clean up the area a dodnes Ecuador nevidel ani cent! A moh bych popsat vic takovejch svinstev co se dejou v Ecudoru ve stale vetsim meritku! Ale v jednom mate recht! Vono to vopravdu neni tak jak je videt z videi a fotek.....nebo to co v Ecuador rekne pruvodce turistum. Have a Nice Day.

268609

10.5.2012 9:02

RE: Paní to

leicester196 92.?.?.?

Reakce na 268609

ze Vam ale trvalo najit nejakou oblast kde se tezi. Muzu se ne neco zeptat? To ze pisete cesko-anglicky je nejaka nemoc, projev dusevni poruchy, nebo je to nejaka poza pubertacka poza?? Tesim se na Vasi odpoved.

268624

12.5.2012 0:50

RE: Paní to

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 268624

Me ne, ale Vy s tim Vasim pubertackym rozoumkem by jste pravdu vo devastaci prirody v Ekvadoru i nadale zapiral! Kdysi v Londyne pred domem kde sidlila BLI (Bird Life International) postavaly docela pohledny pavement princess - vetsina jich byla z Ekvadoru a tak se Vas chtel zeptat jestli jste tam tez byl lovit. [mrknutí jedním okem]

268782

12.5.2012 19:47

RE: Paní to

leicester196 86.?.?.?

Reakce na 268782

"Me ne..." co je to prosim za odpoved? Muzete to vice rozvinout? Dekuji

268828

12.5.2012 21:39

RE: Paní to

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 268828

Ale jooooo, punk kterej se nechal pavement princess z Ekvadoru v Londyne kde si privydelavala na studie ulovit jen na noc byl OK a punk co se s ni vozenil uplne zblbnul.....

268833

12.5.2012 22:37

RE: Paní to

leicester196 86.?.?.?

Reakce na 268833

Vy mate zajimavy zpusob vyjadrovani vseobecne, berete na to neco?

268836

9.5.2012 8:35

RE: Paní to

Mirra 85.?.?.?

Reakce na 268513

Vy máte ženu z pralesa? To musel být tvrdý lov [smích]
Ale vážně, srovnávat kulturu pralesních lidí s naší je jako srovnávat žebřiňák s raketoplánem. Naše civilizace těmto lidem umožňuje využít svého potenciálu který by jinak promrhali běháním po lese. Takhle z nich můžou být vzdělaní lidé kteří dále můžou přispět lidstvu něcím hodnotným.

268530

9.5.2012 16:32

RE: Paní to

Vopice 176.?.?.?

Reakce na 268530

Plácáš krávoviny. Jdi se raději koukat na televizi, což je zřejmě to jediné, co ti jde dobře. Hlavu máš vymytou dokonale.

Čím jsi například kromě svých debilních keců přispěl společnosti ty? Párkem v rohlíku?

268571

9.5.2012 21:08

RE: Paní to

Mirra 85.?.?.?

Reakce na 268571

Zato z Vás vypadlo rozumu že by se sklonil i dalajláma, že [smích]

Na takové jako Vy sedí upozornění o psaní kvalitních příspěvků. Ničím neargumentujete, jen urážíte....

268587

11.5.2012 14:28

RE: Paní to

Vopice 146.?.?.?

Reakce na 268587

A na co bych měl reagovat? Na křesťansko nacisticko fašistické řeči typu divoši můžou být rádi, že jsme jim na jejich území postavili silnice, přivezli jim korálky a naučili je pracovat na našich plantážích?

To, co říkáte vy, říkal každý "dobyvatel" - rozuměj masový vrah. Když je potřeba někoho vyvraždit, vždy se mluví o "divoších" a "barbarech", kteří nemají žádnou kulturu.

Pro někoho je štěstím život s ostaními lidmi, s rodinou, povídání si, společné lenošení atd. Pro někoho jako vy, je to práce od rána do večera, výměnou za možnost dýchat špinavý vzduch, kupovat si mizerné potraviny a čučet na televizi.

Stačí vám to? Opravdu, s lidmi jako jste vy, kteří naprosto netuší, že jejich život je zcela zformován římskou (křesťanskou) civilizací, jejímž hlavním "plusem" je neustálé vraždění ve jménu "pokroku", nemám důvod dávat nějaké argumenty. Je to zbytečné.

268736

11.5.2012 18:06

RE: Paní to

leicester196 86.?.?.?

Reakce na 268736

Na takove prispevky nema cenu reagovat, jsou totiz mezi nami lide kteri si mysli, ze jen ten nas zpusob zivota je nejlepsi. A vubec nejhorsi varianta je ta, kdyz se ho snazi vnutit i tem kteri o nej vetsinou nestoji...delaji to prece pro jejich dobro.

268754

11.5.2012 20:16

RE: Paní to

Mirra 85.?.?.?

Reakce na 268736

pán je dle příspěvků hipízácký romantik, že?
Vůbec nechápete princip pokroku a civilizace, jako většina ultraliberálních eko-hipízáků...
"Pro někoho je štěstím život s ostaními lidmi, s rodinou, povídání si, společné lenošení" - jenže tento styl života bez jakéhokoliv pohybu nikam nevede, jen k zániku. Vše co se přestane vyvíjet je odsouzeno k záhubě. A to platí i v přírodě, nejen u lidí. Poznání je často bolestivé, ale odměna stojí za to.

Tito pralesní lidé mají to štěstí že žijí ve velmi uvolněné době kdy se s nimi velice slušně zachází a dokonce se jim dává možnost (bezplatně !) dotáhnout to dál než vegetit v jedné vsi a život zpestřený maximálně náhodnými přepady sousední vísky spojený s hromadným znásilňováním. Oni totiž tito lidé nejsou žádní čestní a mírumilovní.
Vezměte si příklad třeba z divochů žijících na ostrovech v Pacifiku - žili v učiněném ráji, ba ani kvůli obživě pracovat nemuseli a stačilo jim sezbírat co dala příroda. A čím že se oni zaobírali? Mírovou spoluprací? Ani ve snu - krátili si čas válčením a pojídaním poražených.
A jediné civilizace co vznikly v tropickém pásmu - Aztékové a Mayové byli poučeni učitely bílé pleti, kteří přislíbili že se jednou vrátí.

Touto vaší mentalitou je bohužel infikováno víc lidí než je zdrávo a proto to tak s evropskou civilizací dopadá a pokud zvítězí vám blízký názor tak nás čeká zánik v podobě pohlcení agresivními muslimy, kterým jsou takoví změkčilci vhodní k zotročení.
A dávat rovnítko mezi křesťanství a nacismus svědčí o těžce choré mysli.

Ať prosím moderátor promine, ale na takový úchylný názor se nedá nereagovat.

268768

12.5.2012 11:28

RE: Paní to

leicester196 86.?.?.?

Reakce na 268768

krestanstvi a nacismus maji spolecneho vic nez si myslite. Pomoci zbrani a pod zaminkou sireni "kultury" vedli dobyvacne valky. A ze dava tato spolecnost nekomu neco bezplatne? Ano, zatahne ho do naseho konzumniho sveta, kde je majetek alfou a omegou pro normalni zivot. To co driv nepotrebovali, najednou nezbytne potrebuji k tomu, aby mohli prezit. To je teda terno... A proc se jim da napr vzdelani (deje se tak vetsinou prostrednictvim misii) zdarma? Myslite si ze se tohle deje z lasky bliznimu svemu? Ne, v zadnem pripade (mozna ti konkretni misionari tohle delaji ve sve naivite z lasky k tem lidem) ale ti kdo je na misii poslali velice dobre vedi, ze jak se uvolni jejich zivotni prostor muze zacit vyuzivani jejich uzemi. Je potreba ty lidi trosku vzdelat, aby si byli vedomi, ze se to deje "pro jejich dobro", ale zase ne moc aby si neuvedomili, ze byli vlastne okradeni a jsou jen vyuzivani systemem o ktery vubec nestali! Vetsinou pak tito lide skonci ve slumech na okrajich mest, kam odesli aby se pokusili zit sen bileho muze.

268811

12.5.2012 16:43

RE: Paní to

Mirra 85.?.?.?

Reakce na 268811

malé upozornění: křesťanství se automaticky nerovná katolicismu. To je hrubé zkreslení. Katolíci byli vždy mistry lži a přetvářky, i proto u nás došlo k husitské revoltě a proto utíkali lidé před katolickým útlakem do Nového světa. Takže prosím neplést pojmy. Katolictví je jen jeden patriarchát se sídlem v Římě. A jsou i jiné, mnohem méně agresivní.

Opět píšete že ti lidé o to nestojí. Ti co poznali jen divočinu tak ano, je to jako s divokým zvířetem, když použiji tento příměr - ty také jsou v zajetí nespokojené, ale jejich potomci si na výhody soužití s lidmi rychle zvyknou.
V něčem máte pravdu, naše civilizace není svatá a dokonalá, ale těmto primitivním lidem přináši šanci na osobnostní rozvoj a ne jen zakrňování v lese. Na pobíhání v pralese či buši není třeba vyvinutého mozku. Na jednoduché činnosti jako rozmnožování, lov a boj stačí i psí mozek.
Ono se hezky ukazuje že běloši vraždili domorodce, ale oni se mezi sebou vraždili neméně a na naše poměry hodně brutálně. Takhle se alespoň posunuli o kus dál. Je to zároveň i varovným prstem pro nás jak to dopadne když vývoj ustrne - většinou pak přijde někdo zvenčí a stagnující kulturu zdecimuje. A to hrozí i nám - stagnace Evropy je zřejmá, zatímco muslimové jsou velmi vitální a agresivní. A když by se do těchto teritorií nedostali první katolíci tak by je objevili buď Čínané nebo spíš arabští muslimové a ti by s nimi zacházeli stejně. Takže nějaká sebelítost není na místě, protože v tomto případě by třeba místo USA byl islámský chalifát a ze Západní Evropy otrocká satrapie.

268819

12.5.2012 19:21

RE: Paní to

=(!)= 213.?.?.?

Reakce na 268819

Křesťanství je víceméně římská záležitost, a ta má všelijaké odvozeniny. Sem patří i ten islám. Je to křesťanský produkt.
Křesťané mají nutkavou potřebu vše úporně předělávat (říkají tomu civilizovat) a k "divochům" mají svůj charakteristický přístup, který je vlastně čitelný i ve vašem vidění světa. Někdy je docela složité mezi nekatolíky (obvykle tzv. protestanty) a katolíky najít vůbec nějaký rozdíl.

Vložený obrázek
Vložený obrázek
No, ti katolíci šijí asi u nějakého lepšího krejčího...[mrknutí jedním okem]

268824

12.5.2012 19:22

RE: Paní to

leicester196 86.?.?.?

Reakce na 268819

krestanstvi jako celek, je jedno velke dogma. Mozna v samem prvopocatku bylo chapano jako konani dobra. Jenze jak uz to v nasem svete od pradavna bylo, je a bude teto jedinecne prilezitosti se chopili lide, kteri si uvedomili to obrovskou moznost ovladat neskutecne masy lidi skrze boha. Udrzovali sve, nebo i cizi obyvatelstvo v bazni bozi a beda tomu kdo se nejakym zpusobem zacal vymykat prumeru. Byl oznacen za kacire a v tom nejlepsim pripade vyloucen ze spolecnosti, coz se v davnych dobach rovnalo rozsudku smrti. V pozdejsich dobach uz meli ovladani ovecek sofistikovanejsi skrze kazani v kostele, pokud se dostanete ke starym kronikam, zjistite ze ten kdo se kostelu z nejakeho duvodu vyhybal nedosel dobreho konce. Z jake spolecenske vrstvy se jmenovali kardinalove, arcibiskupove, biskupove? Nikdy to nebyli obycejni lide, vzdy se jednalo o lidi z vysoce postavenych rodin. Masy lidi se daji ovladat velice lehce pouze za predpokladu ze: 1. maji aspon nejakou uroven vzdelani, aby si mohli sami odvodit nasledky svych skutku. 2. musi mit jeden, nebo vice spolecnych znaku jako celek.
Dale nesmite nedopustit aby na univerzitni vzdelani dosahl uplne kazdy.

Dale pisete ze jsou to primitivni lide kteri se rozmnozuji, lovi a bojuji v lese. Ale oni k zivotu jako takovemu nic jineho nepotrebuji. Maji lov - my mame velkovykrmny, maji sva policka v lese - my mame obrovska pole kde na obdelavani potrebujeme neskutecne mnozstvi mechanizace, maji boj - ten my mame taky s vypilovanym systemem zabijeni, rozmnozujuji se - my taktez. Rozdil je jen v tom, ze nas svet potrebuje k fungovani obrovskou infrastrukturu. Oni nepotrebuji nic, vse co potrebuji si dokazi sami vyrobit, na primitivni urovni ale 100% funkcni. Nic je to nestoji, jen trochu casu ktereho maji na rozdil od nas nekonecne mnoho (vetsinou az do smrti) Stari lide jsou u nich vazeni prislusnici kmene, zdroje vedeni - v nasem svete je to skupina obyvatel nic jiz spolecnosti neprinasejici a proto z velke casti na obtiz. Proc moderni spolecnost ma neustale pocit ze musi za kazdou cenu vnucovat kazdemu svoji kulturu na potkani? Jakym pravem? Pravem toho kdo ma navrch.....?

268825

13.5.2012 14:17

RE: Paní to

Mirra 85.?.?.?

Reakce na 268825

evidentně nechápete co se snažím objasnit, a obávám se že ani nepochopíte.
Životní styl domorodců není žití, ale přežívání. Zastavili se na určitém stupni vývoje a tím se sami odsoudili. Vše co se nevyvíjí je odsouzeno k zániku, to je nepopiratelný fakt. Pokud by je neovládli dobyvatelé tak po čase by padli za oběť nějaké přírodní katastrofě. Každopádně tak jako tak by je stagnace přivedla k likvidaci. A to že se nad nimi bílý člověk slitoval a dal jim možnost poznat svět a vzdělat se je vlastně zázrak.

Vaše argumentace je krutě zcestná. Tímto stylem bychom se mohli vrátit ke koním (jsou tak ekologičtí), nemusel by být ani stát když vesničky by byly samozásobitelné, taktéž k čemu někam cestovat, je to zbytečné plýtvání energií, přece doma je práce dost - viva anarchie [zmaten]

Ale někteří lidé mají jen určitý rozsah myšlení, takže sebelepší vysvětlování je marné. Tímto končím neplodnou diskusi.

268859

13.5.2012 23:42

RE: Paní to

leicester196 86.?.?.?

Reakce na 268859

budete se mozna divit, ale existuje celkem dost kmenu prirodnich lidi kteri ac seznameni s civilizaci odmitaji jakoukekoliv prvky nasi kutlury. A s tim ze je stagnace privadi k likvidaci bych si dovolil nesouhlasit. S tim co znaji zde budou minimalne do konce (pokud k tomu kdy dojde) amazonskych pralesu a je dost dobre mozne, ze za par set let budou jedni z mala obyvatel planety kteri si budou zit svuj bezproblemovy stastny zivot. Z Vasich prispevku jsem pochopil ze se citite byt hrdy prislusnik bile rasy, te rasy ktera ke svemu byti potrebuje veskere vymozenosti nasi doby. Na jednu stranu je to velice legracni, na druhou dost smutne. Uvedomte si ze staci vetsi kolaps systemu a jsme na urovni doby kamene. Myslite si ze to neni mozne? [mrknutí jedním okem]

268880

14.5.2012 19:12

RE: Paní to

rataj 78.?.?.?

Reakce na 268880

Naše technická civilizace je oproti primitivní kmenové civilizaci neskonale zranitelnější např. vůči účinkům extrémních přírodních sil. Představme si třeba, jak by se tyto velice rozdílné civilizace chovaly po gigantické sluneční erupci, která by vyvolala mimořádně silné magnetické bouře, jejichž vlivem by přestaly fungovat satelity a elektrické rozvodné sítě na velké části zeměkoule. V menším rozsahu se to již stalo například v roce 1989 v kanadské provincii Quebec, kde po sluneční erupci zůstalo bez dodávek elektrické energie na šest miliónů lidí a odborníci nás nyní upozorňují, že
sluneční aktivita, která probíhá v jedenáctiletých cyklech, vyvrcholí v roce 2013. Na obzoru jsou tak další extrémní výkyvy vesmírného počasí.
“Skvrny na Slunci jsou v poslední době častější a aktivnější a budou mít dopad na milióny lidí. Mohou způsobit ty největší a nejničivější sluneční bouře,” upozornil Matthew Penn z Národní sluneční observatoře v Arizoně (NSO).
Jak by se s takovou situací, dlouhodobě bez elektřiny, vyrovnávali lidé ve velkých městech?
Obdobně je na tom podstatně lépe primitivní civilizace např. v období velkého sucha, kdy její členové dokáží objevit nebo získat vodu způsoby, které jsou nám už cizí. Nebyli bychom pak my jim vděční za to, kdyby nás svým znalostem naučili?
A konečně jejich společenský řád je asi nyní mnohem lidštější, než ten náš současný. Neznají totiž mezi sebou ani příživníky, ani cizopasníky, ani vydřiduchy, ani nefachčenky. Ale přiznám se, že já sám si už těžko dokážu život bez současných technických vymožeností představit, ovšem záleží na zvyku, ti indiáni také nechtějí svůj život měnit.

268916

14.5.2012 2:53

RE: Paní to

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 268859

>A to že se nad nimi bílý člověk slitoval a dal jim možnost poznat svět a vzdělat se je vlastně zázrak.
Taková chvála bílého barbarství, plynoucí patrně z pocitu vlastní nadřazenosti, se hned tak nevidí.
A co tak kultura zaostalých mravenců, ty taky doporučujete vzdělat (formitoxem?), nebo je přírodní katastrofa už už
zlikviduje.
Rozvoj vzdělanosti nebyl původně úmyslem zcela nezištným. Už u otroků se cenila vzdělanost jako "přidaná hodnota". A pokrokoví feudálové také podporovali omezenou vzdělanost ze zištných důvodů. Dodnes je nežádoucí skutečná vzdělanost mas, a u některých to končí u schopnosti přečíst "návod k použití".

268886

15.5.2012 15:49

RE: Paní to

kutra vainova (tečka) 937 (zavináč) seznam (tečka) cz 80.?.?.?

Reakce na 268886

Je zajímavé sledovat, jak snadno lidé přijmou ideu, že jsou něco víc, než ti druzí. Staří římané se považovali za dokonalejší než lidé z podrobených národů, Hitlerovi to nedalo moc práce přesvědčit němce, že jsou nadlidi, američané, kteří si nechají vládnout jednou ze svých menšin se cítí být povoláni vládnout ostatním národům, bílí se považují za dokonalejší než barevní, v historii je spousta tragédií způsobených pocitem nadřazenosti. Připadá mi komické, že člen společnosti, která si dobrovolně volí do svého čela lháře a zloděje, kouká spatra na kmenové zřízení. Proč jsme lepší? Proto, že máme dokonalejší zbraně a můžeme tak snáze donutit ostatní, aby dělali to co chceme? Proto, že jsme dobří v tom, dělat na druhé podrazy? Proto, že oceňujeme hodnotu člověka podle jeho majetku? Proto, že používáme lepší technologii? Je spousta přírodních národů, které myslí a jednají jinak než my a ani je nenapadne nutit nás, abychom žili jejich způsobem života. Pokud bychom byli skutečně vyspělí, tolerovali bychom je a nechali jim právo žít po svém. Oni často naši civilizaci znají, ale nerozumí ji a nechtějí s ní mít nic společného.

268969

15.5.2012 18:14

RE: Paní to

leicester196 86.?.?.?

Reakce na 268969

Velice pekne napsano.

268977

15.5.2012 21:59

RE: Paní to

exDIAs 87.?.?.?

Reakce na 268859

No žiaľ túto neplodnú diskusiu vediete vy pane. Akým právom vnucujete svoju"kultúru" civilizácii, ktorá aj bez vašich/našich "výdobytkov" v prostredí veľmi neprajnom životu jednotlivca dokázala prežiť tisícročia, kým na ich územie nevstúpil veľký ON, dobyvateľ a pánboh v jednom, bielý pako bez znalostí miestnej krehkej rovnováhy, ktorá tejto civilizácii umožnila prežiť. Ropa a drevo sa vyťaží a čo ďalej? Budú ako my jesť chemické svinstvá, dýchať smog a tešiť sa civilizačným chorobám a chorobám vyvolaným v záujme farmakomafie. Starcov a chorých odsúdite na živorenie a to v krátkej dobe, za účelom maximálneho zisku. Ale nie ste pánboh, neviete ani jeden druh, ktorý svojou smradľavou bagandžou, ktorou vstúpite do ich sveta a rozmliaždite čo jediného chrobáčika, oživiť a prinavrátiť do pôvodnej krásy. Takže nakoniec ten najväčší barbar ste vy a vám podobný nafúkaní narcisi, ktorý si vidia na koniec svojich rúk zvierajúcich pre život nepotrebné iPody...

268984

12.5.2012 13:02

RE: Paní to

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 268768

>dávat rovnítko mezi křesťanství a nacismus svědčí o těžce choré mysli
tady již mohu doporučit jen - studujte...studujte...
Pár příkladů a tipů. Není to příliš složité.
Vložený obrázek
Třeba Franco při návštěvě Vatikánu v roce 1939.
Určitě vám také budou něco říkat i jména Salazar, Tiso, Henlein, Mussolini, Seyss-Inquart, Frank, Pavelic, Degrelle, Hitler, Goebles, Himmler (a mnoho dalších), které spojuje především jedno - oddanost církvi a striktní katolická výchova.

Vložený obrázek
Vložený obrázekVložený obrázek
Naopak. Nacismus byl rozehrán čistě na náboženských základech. Pokud si myslíte něco jiného, mohl jste se stát obětí římského "školení", což je dnes především na internetu prezentováno jako tzv. alternativní a zapovězená pravda. Co se týká nás, nalezneme se v tom jako ti zlí, malí, pomstychtíví, zaostalí a závistiví neznabozi, co si neumí vládnout, proto jsou bezezbytku ovládáni a vyssáváni "vyvolenými". [mrknutí jedním okem]

268815

11.5.2012 18:24

RE: Paní to

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 74.?.?.?

Reakce na 268530

Zatímco po světě ještě dodnes jezdí statisíce žebřiňáků, tak raketoplán není schopen letu ani jeden. Ano, tak daleko jste rozumově vyspěl, raketoplány jsou v muzeu a vy se vysmíváte funkčnímu a spolehlivému žebřiňáku.[smích]

268758

9.5.2012 3:15

zajimave ,ale trosku drevene

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

hezky jste to napsala ,ale ja jsem za kazdou vetou cekal nejaky prulom , kdy by se pribeh roztocil a strhl muj zajem hloubeji do pralesu a indianskych vesnicek , slohove mi cely clanek pripomina spis popis nejake protipozarni ochrany

268524

9.5.2012 14:58

Paní to

John Bombardon 77.?.?.?

Milý Mirro. Domorodé ženy se neuvěřitelně rychle učí. Já mám mongolku. Tři dny jsem ji na pláních stopoval, pak jsem ji vyšprouchal kopím z křoví...no a dneska se už soudíme o děti.

268564

9.5.2012 17:33

RE: Paní to

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 268564

To budte rad ze se nesoudite s mongoloidkou (zacali se rozlejzat nejdriv po udoli reky Volhy a pak dal po Europe....) To by jste se nesoudil jen vo deti ale i vo trenyrky! [chechtot]

268575

9.5.2012 21:22

RE: Paní to

Mirra 85.?.?.?

Reakce na 268564

Tomu i věřim, sám mám malou zkušenost s dovezenými Asiaty do ČR na práci. Přišli taky z takových lesních vesniček a nejlíp se aklimatizovaly ženy - velice rychle se učily a brzy se domluvily česky, byly velmi aktivní, mužům šlo učení o dost hůř. Bylo krásně vidět jak je poznávání nových věcí baví. Kdyby zůstaly někde v pralese tak by akorát rodily děti a pracovaly doma či na políčku, takže pro ně i otročina pod agenturou byla o dost lepším životem než to co zažívaly ve vlasti. Ty by rozhodně nesouhlasily s názorem některých ekoteroristů že život v divočině je to nejlepší.

268589

16.9.2012 4:10

Úvěr nabídka se teď

Pan Abdul-Hassan Kazim 81.?.?.?

Já jsem Pan Abdul-Hassan Kazim, soukromé peníze věřitele. Dávám z úvěrů s úrokovou sazbou 3% za roční a do výše 500,00 dolarů na $ 50,000,000.00 jako půjčky nabídky. 100% Financování projektu se zajištěné a nezajištěné půjčky jsou k dispozici. Jsme zaručena rozdávání finančních služeb pro naše mnoho klientů na celém světě. S našimi flexibilními úvěrových balíčků, může být úvěry zpracovány a prostředky převedeny na dlužníkovi v nejkratším možném čase. Působíme v rámci jasné a pochopitelné formě a nabízíme půjčky všech druhů zúčastněným klientům, firmy, společnosti, a všechny druhy obchodních organizací, soukromých osob a realitních investorů. Stačí vyplnit níže uvedený formulář a dostat zpět k nám, jak očekáváme vaše rychlé a okamžité reakce.
EMAIL US AT: (kazimfinance@yahoo.com)

274907

Příspěvků: 60

07.05. 14:29 5O  Madam promiňte,
08.05. 08:13 baba_Blažková  RE: Madam promiňte,
11.05. 00:40 kutra  RE: Madam promiňte,
11.05. 01:03  RE: Madam promiňte,
11.05. 10:33 leicester196  RE: Madam promiňte,
13.05. 17:41 kutra  RE: Madam promiňte,
13.05. 23:44 leicester196  RE: Madam promiňte,
13.05. 18:56  RE: Madam promiňte,
07.05. 21:30 leicester196  Par fotek z Ecuadoru
07.05. 22:59 mike1977  RE: Par fotek z Ecuadoru
07.05. 23:11 leicester196  RE: Par fotek z Ecuadoru
08.05. 09:10 Mirra  Paní to
08.05. 10:07 Oracle  RE: Paní to
08.05. 20:02 leicester196  RE: Paní to
09.05. 05:33 Satanist  RE: Paní to
09.05. 12:07 leicester196  RE: Paní to
09.05. 12:37 Luxor  RE: Paní to
09.05. 12:59 leicester196  RE: Paní to
09.05. 13:06 Luxor  RE: Paní to
09.05. 13:12 steve  RE: Paní to
09.05. 13:31 Luxor  RE: Paní to
09.05. 18:57  RE: Paní to
09.05. 13:52 leicester196  RE: Paní to
09.05. 14:10 steve  RE: Paní to
09.05. 14:26 leicester196  RE: Paní to
10.05. 12:31 steve  RE: Paní to
09.05. 14:28 Luxor  RE: Paní to
09.05. 14:31 leicester196  RE: Paní to
09.05. 17:14 Satanist  RE: Paní to
09.05. 19:00 leicester196  RE: Paní to
10.05. 05:23 Satanist  RE: Paní to
10.05. 09:02 leicester196  RE: Paní to
12.05. 00:50 Satanist  RE: Paní to
12.05. 19:47 leicester196  RE: Paní to
12.05. 21:39 Satanist  RE: Paní to
12.05. 22:37 leicester196  RE: Paní to
09.05. 08:35 Mirra  RE: Paní to
09.05. 16:32 Vopice  RE: Paní to
09.05. 21:08 Mirra  RE: Paní to
11.05. 14:28 Vopice  RE: Paní to
11.05. 18:06 leicester196  RE: Paní to
11.05. 20:16 Mirra  RE: Paní to
12.05. 11:28 leicester196  RE: Paní to
12.05. 16:43 Mirra  RE: Paní to
12.05. 19:21 =(!)=  RE: Paní to
12.05. 19:22 leicester196  RE: Paní to
13.05. 14:17 Mirra  RE: Paní to
13.05. 23:42 leicester196  RE: Paní to
14.05. 19:12 rataj  RE: Paní to
14.05. 02:53  RE: Paní to
15.05. 15:49 kutra  RE: Paní to
15.05. 18:14 leicester196  RE: Paní to
15.05. 21:59 exDIAs  RE: Paní to
12.05. 13:02  RE: Paní to
11.05. 18:24  RE: Paní to
09.05. 03:15  zajimave ,ale trosku drevene
09.05. 14:58 John Bombardon  Paní to
09.05. 17:33 Satanist  RE: Paní to
09.05. 21:22 Mirra  RE: Paní to
16.09. 04:10 Pan Abdul-Hassan Kazim  Úvěr nabídka se teď

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

25

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 55 čtenářů částkou 7 546 korun, což je 25 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Akademik Ferák: Exodus moderného človeka z Afriky13.09.19 04:56 Slovensko 2

Další kulturní obohacení v Itálii. Italové budou Salviního ještě prstíčkem vyhrabávat z politického hrobu12.09.19 23:54 Itálie 4

Mrtvé včely kolem vysílače 5G12.09.19 12:59 USA 7

Případ Mazurek: Občan podal "sebeudání"11.09.19 21:11 Slovensko 3

Proruský žoldák? Co to je?11.09.19 19:08 Česká republika 4

Zeman v Srbsku: „Mám rád Srbko a srbský národ a nemám rád Kosovo“ 11.09.19 17:09 Česká republika 7

Praha - černých dealerů drog město zaslíbené...11.09.19 10:18 Česká republika 2

Jourová je místopředsedkyní Evropské komise. Dohlédne také na dezinformace10.09.19 16:27 Evropská unie 6

Hamáček šílí. Chce, aby ženy nemusely přechylovat příjmení09.09.19 15:55 Česká republika 6

Pelikán vydáním Nikulina nespáchal trestný čin. Jednal správně, řekl žalobce07.09.19 22:08 Česká republika 5

Poslance Mazureka se zastal Fico - a vyšetřuje ho policie též!06.09.19 21:38 Slovensko 5

Nová studie o příčinách pádu WTC705.09.19 15:32 USA 5

Diversita = bílá genocida05.09.19 10:42 Neurčeno 9

Z dění ve Středozemním moři (videa)05.09.19 08:04 Itálie 0

Liberálne médiá sú zhrozené. Prieskum ukázal, že učitelia omnoho viac dôverujú Hlavným správam ako Denníku N alebo SME04.09.19 20:38 Slovensko 0

MeToo začíná ženám škodit. V USA roste nechuť je zaměstnávat04.09.19 20:26 USA 1

Itálie má novou vládu, Salvini kaput, přístavy otevřené okupantům04.09.19 17:43 Itálie 8

Babiš & Soros a rok 201104.09.19 10:43 Česká republika 0

Slovenský poslanec Mazurek popsal v rozhlase, jak vidí cikány a islám - a přišel o mandát a nesmí kandidovat03.09.19 17:18 Slovensko 8

Piráti čekají vítězství. Vyhlašují soutěž na ministry03.09.19 12:44 Česká republika 4

Měnové kurzy

USD
23,34 Kč
Euro
26,03 Kč
Libra
29,19 Kč
Kanadský dolar
17,56 Kč
Australský dolar
16,05 Kč
Švýcarský frank
23,58 Kč
100 japonských jenů
21,60 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,98 Kč
100 maď. forintů
7,80 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
36,28 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 748,65 Kč
1 unce stříbra
407,22 Kč
Bitcoin
241 025,38 Kč

Poslední aktualizace: 15.9.2019 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 698