Diskuze k článku

Argentina: testovací polygon pro zrežírovaný finanční kolaps. A co poučení pro Evropu?

Příspěvků 71

4.2.2012 7:44

Ako prežiť ekonomický kolaps

survival 95.?.?.?

Skúsenosti človeka, ktorý v tej dobe žil v Argentíne:

http://www.freepub.comehere.cz/vsechno/jak-prezit-ekonomicky-kolaps-uvod

262568

4.2.2012 10:24

Vyberte penize z bank dokud je cas

Kadlik 88.?.?.?

Toto dokazuje jednu prostou skutecnost chcete-li usporit nejake penize okamzite je vyberte z banky a jiz nikdy je tam neulozte zpet, samoztejme skladovani bankovek ve strozoku je taky nesmysl to by jste si znicily zada [smích] takze co s usporama co setrime na duchod ?
Nezalezi na tom jak moc mame schema je stale stejny alesmon rocni zasoba trvanlivych potravin a zbytek zlate a stribrne mince ty majtnejsi pak i nejake ty cihlicky POZOR! dulezite upozorneni zadne investicni zlato pekne leskouckej kov zrucky do rucky za vase penize,ani zadny penize ted zlato dodame pozdeji jinak dopadnete jako Gerald Celente ukazou vam dlohej nos a zlato za nekolik milionu dolaru papa nemas a nigdy to znas uz nedostanes [vyplazený jazyk]
Samozrejme ne vse se promenuje za lesky kov je potreba si ponechat pohotovastni zasobu cashe na rychlej nakup survival equipmentu kdyz uvidime ze se to sere to je asi tak povinej zaklad co muze rozumnej clovek udelat pro to aby se zacal pripravovat na duchod v tomdle svete.
Co dodat snad uz jen pro otrlejsi to co radi Alex Jones buy land, Guns and barbed wire!

262572

4.2.2012 15:49

RE: Vyberte penize z bank dokud je cas

hc 90.?.?.?

Reakce na 262572

To jsou nebezpečné návody. Člověk toho sám moc nezmůže. Spíš by se mělo přemýšlet, jak v případě katastrofy spolupracovat a organizovat. Ale protože ČR je atomizovaná a kde kdo sám sebe považuje za pašáka největšího, asi to bude po krachu vypadat jako v té Argentině.

262584

5.2.2012 17:18

RE: Vyberte penize z bank dokud je cas

kolokol 88.?.?.?

Reakce na 262584

Nemyslím si, že by to byly nebezpečné návody, spíš se mi zdají pragmatické. V případě již propuknuvší katastrofy může být pozdě cokoliv začít podnikat. A spolupracovat předem. S kým? S lídlujícími Mařenkami a pivními Pepíky (když si vypůjčím terminologii jednoho zdejšího diskutéra)? Stěží ...

262647

5.2.2012 20:05

RE: Vyberte penize z bank dokud je cas

hc 90.?.?.?

Reakce na 262647

Nebezpečné je na nich to, že předkládají jako řešení katastrofy něco, co řešením není. V anarchii se dá nějakou dobu přežívat, ale ne trvale přežít.

262658

6.2.2012 15:46

RE: Vyberte penize z bank dokud je cas

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 262584

Souhlas. Nejlepsi odpovedi na zinscenovany krach je kooperovat. Kazdy umi/ma to, ten zas ono.

Nejlepsi jsou neteritorialni (osobni) komunity v ramci mesta/okresu/kraje, na ty se ze strany establishmentu tezko utoci. Budte vzdy pripraveni, vytvarejte si kvalitni vztahy a aliance.

262702

4.2.2012 12:29

půjčky, hypotéky

zumi 212.?.?.?

Zdravím, by mě zajímalo, jak to bylo s půjčkama a hypotékama, vymáhali je od lidí? Nebo když jim znehodnotili úspory, jestli i znehodnotili ve stejném poměru hypotéky.

262576

4.2.2012 15:53

RE: půjčky, hypotéky

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 262576

Tak tohle je jediné, čemu neuniknete. Oni to udělají vždycky tak, aby dluhy a pohledávky chudiny zůstaly zachovány.

262585

4.2.2012 18:49

RE: půjčky, hypotéky

lesov 62.?.?.?

Reakce na 262585

Přesně tak, to co dostanete jako půjčku nebo hypotéku, to jsou virtuální peníze, zaplatit ale musíte reálnými statky, penězi, domem, ledvinou... + úroky. [mrknutí jedním okem]

262594

4.2.2012 22:25

RE: půjčky, hypotéky

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 92.?.?.?

Reakce na 262594

Kdyby jste klucí věděli,čeho jsou ONI schopni,tak Vám vlasy stojí hrůzou na hlavě.[smích]

262608

4.2.2012 17:26

RE: půjčky, hypotéky

Kosk 93.?.?.?

Reakce na 262576

Myslím že by znehodnotili jen úspory. Půjčky by ponechali, i kdyby to bylo u stejné banky. Chování bankovních institucí z osobní zkušenosti i ze zkušenosti známých svědčí spíše o tomto scénáři. Vytřískat z lidí pokud lze vše co mají. Otázka pár zákonů, které naši odpovědní rozpočtáři jistě přijmou, protože přeci není možné aby zkolaboval bankovní systém.

Zatím to tak dělají, dávají peníze občanů bankám už roky a krize se stále prohlubuje. Proč by to měla najednou být jinak?

Nedivme se jim, své vlastní peníze mají totiž také v těch bankách, ne u Vás/Nás.

262588

4.2.2012 18:57

RE: půjčky, hypotéky

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 262588

Stane sa to, na to môže brať každý súdny človek jed. Žiaľ po tomto ťahu budú ľudia lynčovať politikov a bankárov na počkanie.

262595

5.2.2012 17:19

RE: půjčky, hypotéky

Lujza 78.?.?.?

Reakce na 262595

Prepacte, reagujem na vas prispevok k mitingu v Moskve, v rubrike ve zkratce. Spravne je Sergej Сергей Кургинян, nie Alexej. (pre pripadnych zaujemcov o tuto osobu[smích])

262648

4.2.2012 14:09

Každý na to musí přijít sám

kesudis.m 46.?.?.?

Některé zkušenosti jsou nepředatelné.

262578

4.2.2012 15:06

neco pro odlehceni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AQ092rRTrfE

262581

4.2.2012 23:02

RE: neco pro odlehceni

Antiseptik 67.?.?.?

Reakce na 262581

Člověče to není moc legrace, shlédl jsem to a vidím že i takový vůl jako Husák věděl jak to dopadne. Moc jsem se tedy nenasmál.

262610

5.2.2012 18:41

RE: neco pro odlehceni

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 262610

Antiseptiku, pozor, to je recese stejného druhu jako například toto. Ale uznávám, že prvních pár desítek vteřin jsem také zaváhala [mrknutí jedním okem]

262652

5.2.2012 18:53

RE: neco pro odlehceni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 262610

Antiseptiku, vy jste se špatně díval Husákovi na papulu, to je dabované, Husák věděl prd. [smích]

262655

5.2.2012 19:34

RE: neco pro odlehceni

Antiseptik 67.?.?.?

Reakce na 262655

Máte oba pravdu, oči už mi neslouží, to bude věkem. Takže jsem se vlastně pobavil, jen jsem si myslel že ne. [chechtot]

262657

4.2.2012 22:35

a co Celente?

fohat 88.?.?.?

http://www.beaconequity.com/gerald-celente-eu-collapses-in-90-days-bank-holiday-and-war-2012-01-04/

262609

5.2.2012 6:09

Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO

MoUdrostrak 90.?.?.?

Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme (i humanitárně bombardujme - dokud je CO (a koho)!

V článku je veliká mezera, protože opomíjí zdevastování ekonomiky Indonésie, Mexika, zlého Ruska, Islandu a dalších a dalších zemí, kde byli nasazeny pravicující Poučky, deformy a "léčby" IMF a WB.

Vložený obrázek

Jak je všechno zběsile úděsné, si žádný zinkající Pepík, ani lídlující Mánička nedokáže představit. Nikdy je nezajímají zprávy jako např. http://zpravy.ihned.cz/svet-evropa/c1-37432050-gra...

Stačí si prohlédnout přiloženou "diskusi" na Bakalovských listech http://zpravy.ihned.cz/?article[comment][ukaz_vsec...

Nikdo neví, která tluče. Naštěstí i na/neštěstí již i v češtinu si mohou Pepíci a/i Máničky přečíst a naštjůdovat, která ve světě ve skutečnosti bije - http://www.szcpv-sekciapm.6f.sk/pdf/141.pdf , po načtení zadat F3, napsat "Setkání v Číně odhalilo", zmáčknout Enter - a pak číst a zinkat, lídlovat - až na Lessy...

Nejlépe si k tomu pustit vintage Kocábu [mrknutí jedním okem]

262621

5.2.2012 10:09

RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 262621

Zinkající Pepík, ani lídlující Mánička to vědět nepotřebují, bo mají Vás.
Mistra světa, který si myslí že je za vodou.

[bliji]

262624

5.2.2012 11:58

RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 262621

Zdravím pane Moudro, ten PDF je velice zajímavý kompilát různých zpráv..
K té Itálii (je to na straně 16, pokud se to nenajde) byl tento zajímavý článek, doporučuji..
http://www.matrix-2001.cz/clanek-detail/5886-bilio...
Nebýt Vašeho odkazu na běžná média, vypadalo by to jako smyšlené. Ta událost na těch hranicích skutečně proběhla..
Dále doporučuji stránky 15- 37 o Billlldenbergu..
Pokud někoho zajímá transformace světa a jeho dimenze, doporučuji stránky 38-57, stojí za to se nad tím zamyslet.. [cool]

262628

5.2.2012 17:00

RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 262628

Vážený pane 90, jsem velice potěšen, že na Zvedavec.org jsou stále (kromě zinkajících a lídlujících nahnědlých Plyšíků) ještě přítomni jedinci Vašeho rozhledu. Většina toho co je v textu uvedeno, a co Vás zaujalo, je velice trefným nástřelem událostí, které nás patrně v nejbližích měsících čekají.

Škoda, že zinkající a lídlující Plyšíci raději kladou otázky a okopávají nepohodlným pošťákům kotníky, nežli by si alespoň prolétli text, jak jste moUdře učinil Vy.

Čekají nás velké věci! Collect/ivní vědomí je velice těžko uchopitelné a uvěřitelné, přesto z většiny "věro/uk" přímo tryskají trajektorie tušených událostí, ke kterým směřujeme.
Jsem nadšený, že jsem se protančil životem až k dnešním fascinujícím zvratům. A že sklízím přebohatě to, že jsem všechno, co mi sdělovali jak předkové, tak "souputníci" nebral na lehkou váhu - ač to ještě před několika málo lety mohlo působit šíleně.
O to radostnější je to nyní deja vu!

Vložený obrázek

Oč by bylo světu ještě v posledních slastných letech lépe bez Kocáby, Pepíků a Mániček! A Pouček Prof. Býg Tanla či Hayek, Friedricha VON... Bez bezuzdné privatisace všech 99% zisků, a nacionalizace ztrát toho 1%...

262645

5.2.2012 17:49

RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 262645

Nedalo mi to a podíval jsem se tedy na to co zde avizujete. A to jenom proto, abych se ujistil kdo že je tady ten větší vůl.

Vážně zajímavá fantasmagorie. Je zajímavé, že když se tu nedávno vedla diskuze na téma duchovno, tajemno, intuice a spol., tak jste urputně kopal za materialisty jako kdyby šlo o poslední sůd. A teď tohle?

Jestli je to pdfko pro Vás věrohodná informace ze které čerpáte, no tak to mě tedy potom poser Máňo.

Od pana M čekat radu nelze, on ji totiž nemá kde vyčíst.

A pro Vás co máte rádi fajné fantazírování přikládám kratinkou citaci z onoho veledíla, které zde pan M. avizuje jako zdroj kategorie A1. Jestli tedy Ví co ta kategorie znamená.

Stačí kliknout zde. Je to souvislá část textu na straně, kterou doporučuje (str. 16).

Kdo je autorem toho pdfka pane Všeználku?

262650

6.2.2012 2:04

RE: Foundation X

haban 178.?.?.?

Reakce na 262650

Taky zajímavá záhada. Z Anglie z roku 2010. Tajná "Nadace X" nabídla Velké Británii investici 22 miliard liber. Ale neměl jsem čas to studovat.

Lord James of Blackheath, Speech on Foundation X (House of Lords, 01/11/2010)

David James, Baron James of Blackheath

262669

6.2.2012 8:27

RE: Foundation X

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 262669

Vážený pane Habane, nejde ani tolik o "záhadu", jako o to, že věci a události, které se dříve dály v kuloárech a měly šanci měnit běh světa, jsou dnes (díky globální vesnici) na dosah téměř každému GOJ/im.

Jak už jsem, bohužel, mnohokrát musel poznamenat (a jak potvrdili i ostatní Zvědavci), Zvědavec.ORG se stal téměř mainstreemovým a "correct/ním" periodikem v porovnání s tím, co se vyrojilo za poslední měsíce na internetu např. http://true-lies.blog.cz/ a http://true-lies.blog.cz/1011/tajny-rad-templaru-u... Proto nemá smysl se zabývat okopávači kotníků typu Big Sister & Co. Nech si zplna hrdla dochcípají svůj Emerýkn Drým.

Cassinoví hráči a jejich Loutkáči i Shabes/GOJ/im, dnes neřeší "jak více moci" - nýbrž jak jimi odjištěný granát zase dostat pod kontrolu. Naštěstí (a na/neštěstí) ale tahají za kratší konec. A tak budeme v několika málo budoucích měsících svědky skutečné Big Gamessky. A užijeme si ji na vlastní kůži z první řady! Už nebudeme jen čučet s burgrem v hubě a zlým nedoprivatissovaným Budvááárkem v ruce na umírající lidi v TýVý. Budeme požádání, abychom ne/dobrovolně stanuli uvnitř globálního Collosea.

Shabes/GOJ/im na pokyn Loutkáčů budovali hodný Pakt NATO, WTO, WB, EU seč jim síly stačily. Přesto a/nebo právě proto, nyní ničí EU, protože potřebují N_A_R_Y_C_H_L_O VŠE slátat do jediného chumlu... P_R_O_Č?! Protože už nemají kormidlo událostí/akce v rukou. Ale sami se dostali do reakce. Stačí se podívat zlé asijatské embessadády po světě - téměř na každé vlaje vlajka ASEAN, zatímco býgtanelující a zinkající Pepíci a/i lídlující Mařenky se stydí za zlou ÝJůůůů...

Výhybka je již přehozena a vláček s celým Globem míří bez mašin/führ/y do šrotu.

Vložený obrázek

262678

6.2.2012 11:55

RE: Foundation X

haban 178.?.?.?

Reakce na 262678

Asi by se měl ten "pyramidový model" nahradit nějakým jiným. Třeba siťí rovnocených uzlů. Problém bude taky možná v tom, že těch "pyramid moci" je víc.

Ale taky může dojít k tomu, že až tu jednu celosvětovou pyramidu postaví, tak se jim ihned vlastní vahou rozsype. Možná že už se to děje.

262687

6.2.2012 15:47

RE: Foundation X

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 262687

Pán Haban, ten podmieňovací spôsob vo vetách:
>
>Ale taky může dojít k tomu, že až tu jednu celosvětovou
>pyramidu postaví, tak se jim ihned vlastní vahou rozsype.
>Možná že už se to děje.

nie je na mieste. [smích]

Kto to nevidí, ten nevidí za roh.

262704

7.2.2012 16:38

RE: Foundation X

haban 178.?.?.?

Reakce na 262704

Možná to bude tím, že ta čepička nahoře je pořád těžší, a těžší, a těžší, ... [smích]

262767

5.2.2012 14:29

RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 262621

A co by jste poradil vy, MouDrostraku, jakou strategii pro přežití světového finančního kolapsu pro obyčejného člověka tady v ČR? (když působíte dojmem že všechno znáte, všechno víte, všude jste byl...) Myslím že nejsem jediný, koho by to zajímalo.

262636

5.2.2012 17:11

RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO

steve 166.?.?.?

Reakce na 262636

.. A co by jste poradil vy ..
--------
..dovolim si, - tedy s Vasim dovolenim, - predejit MoudrouStraku, jehoz odpoved bude jiste vycerpavajici ( pro vsechny strany ..). Dle meho vzdelaneho nazoru - doporucuji: .. " sednout na zahrade pod hrusku, postavit si flasku slivovice, vyhodit nohy na stul, - a koukat ! Bedlive. Protoze podruhe uz takovy bordel - neuvidite !! [mrknutí jedním okem]
.. A "slivka" je lek - takze to ve srande prezijete.

262646

5.2.2012 18:04

RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 262646

Hmm...., zajímavé. A co pak asi pije Fulfordovic Ben, když píše to co píše?

262651

6.2.2012 13:27

RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 262646

Milý Steve,
zase jste trfil do černého, je jasné Moudrá Straka má jistě vymyšleno, ale protože je moudrá, tak si ten sýr nechá v zobáku..ale co...nevadí.Pokud jde o slivku, je to lék, avšak v malých dávkách, protože při pohledu na ten kolosální bordel, by musel člověk tu slivku lemtat na litry a místo toho aby prozřel tak by zblbnul.Já myslím, že prodám všechny zbytečnosti a odsunu se na venkov. Koupim krávu, slepice, králiky a taky máselnici, valchu, ruční mlýnky, hnětače a vůbec všechny ta staré užitečné věci a začnu se zabývat výrobou domácího sýra, másla, pečení chleba. Až bordel dozraje do své konečné fáze - tedy vymkne se šábesgojim a jejich rebbe z rukou- přijde INFERNO. Alespoň budu mít co žrát a omezené dodávky elektřiny mě budou nechávat chladnou. Mír je válka a svoboda je otroctví.Král je mrtev, ať žije král !!!! goodhope

262693

6.2.2012 16:21

RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 50.?.?.?

Reakce na 262693

Ale kdeže. Nic nemá vymyšleno. Pouze se tady veřejně tahá za oháňku.

Víte vůbec jak dlouho trvá, než se půda, která pár let ležela ladem, rozjede a začne produkovat na >75%?

Všichni tady o tom mluví, jako kdyby to bylo brnkačka, která se dá rojzet lusknutím prstů, ale nikdo si veřejně nepřizná, že je na systému závislý. Včetně vedoucího místního geoplivátka. Nebýt systému, tak je z něj stejná nula na které tak rád veřejně plive.

Chytří jak straky, ale v reálu přisátí jak vši.
Toto se nedá změnit v řádech týdnů, ale let.

262708

7.2.2012 1:16

RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO

steve 166.?.?.?

Reakce na 262708

.. noo booze !?, - tak ten krach odlozime o par roku, no ...
.. a az nam bude zahradka rodit jako Ferencovic Erzika - tak to nechame vsechno krachnout ..., musime se na to divat "v globalu" - jako treba na holokaust ...

262748

7.2.2012 21:32

RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 262748

Ona Vás ta legrace přejde až nebude co do huby, čím zatopit a jak se opít, případně čím se zabít.

262787

8.2.2012 22:11

RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 92.?.?.?

Reakce na 262787

Je to blízko,říká onen,a asi ví o čem mluví,ten tamten, a vůbec, jhe to složito.[smích]

262838

5.2.2012 22:11

15. září 2008 - Elektronický run na banky

haban 178.?.?.?

15. září 2008 - Elektronický run na banky v USA
Rep. Kanjorski: $550 Billion Disappeared in “Electronic Run On the Banks”
Video zmizelo ale našel jsem ho tady
Collapse Of The Entire World Economy In 24 hours

V 11 hodin ráno si všimli masivních výběrů z účtů. Kdyby to nezastavili, do 14:00 by zkolabovala ekonomika USA, do 24 hodin ekonomika celého světa.

Údajně. Ale tvrdí to kongresman, tak snad ví, o čem mluví.
Paul E. Kanjorski

262661

6.2.2012 0:35

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

haban 178.?.?.?

Reakce na 262661

Dánský dokument (anglické titulky) z roku 2005.
The Day of the Dollar

Simulace toho, jak by mohl vypadat pád dolaru. Během jednoho dne!

262667

6.2.2012 2:31

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 262667

Také proto někteří kongresmeni a senátoři klečíc prosili ostatní kolegy v senátu a kongresu,aby zvedli ruku pro, když se schvaloval úvěr pro "zločinné" banky ve výši cca 700 miliard dolarů.Dolar už měl na mále, ale to by byla těžká prohra pro celý náš západní svět!
Ekonomika USA a dolar se bude muset drasticky "uskrovnit", bude to bolet, budou sociální nepokoje a současná politická garnitura to nejspíše šeredně odskáče, ale není možné připustit globální,neřízený pád dolaru!
Takový vývoj nechce nikdo, to je přáním pouze šílence! [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

262671

6.2.2012 11:46

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

haban 178.?.?.?

Reakce na 262671

Taky mi připadá, že je to připravené na dalšího Alexandra Velikého, Napoleona, Hitlera, ...

Ale nejspíš ho už dávno máme, jen se poučil od těch předchozích a používá jinou strategii.

Byl Hitler jen loutka, nebo ten kdo rozhodoval? Nebo to byl Pinokio, který se jim urval z vodítek?

Už jen to, že se některé kapitoly z dějin nesmí "zpochybňovat" je podezřelé. Ale možná právě to ukazuje, odkud to fouká. Ironií je, že dokud za to nezačali zavírat, tak byli "zpochybňovači" všeobecně považováni za blázny [smích]

262684

6.2.2012 17:06

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

dub 62.?.?.?

Reakce na 262671

a můžete nám tu popsat, co by se po krachu dolaru stalo tak strašného?
upřímně mne to zajímá, protože mimo katastrofálích následků pro ameriku mi nic strašného nenapadá. to nejhorší co se ve zbytku světa stane je, že pár států přijde o část rezerv.
ale to není nic strašného, je sice nepříjemné, když vám červotoč sežere ve špajzu třetinu zásob, ale dokud máte statek, tak se zase tak moc nestalo.
a na rozdíl od usa, které ho prožraly, zbytek světa ten statek má.

takže se rozepište a místem nešetřete[smích]

262711

7.2.2012 0:40

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

haban 178.?.?.?

Reakce na 262711

No jeden konspirační zdroj tvrdil, že krach dolaru přijde vzápětí po krachu eura.

Takže nejspíš na nějakou dobu padne i mezinárodní obchod v Evropě. Případně se bude obchodovat zlatem. Jenže zlatého pokladu jsme se před pár lety téměř zbavili. Moc aut asi nevyvezeme...

Dovážíme 50% potravin
Dovážíme hnojiva
Dovážíme ropu (do zemědělských strojů)
...

Ve 30. letech pracovalo v zemědělství možná tak 50% obyvatel. Ti byli víceméně soběstační. Dneska to bude míň jak 10%. A ostatní pěstují na zahrádkách místo zeleniny smrčky a chovají jen kočky, psy, papoušky a akvarijní rybičky...

262744

7.2.2012 16:09

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

dub 62.?.?.?

Reakce na 262744

vypořádání je čistě technická záležitost.
když nemůžu se sousedem ouvekslovat králíka za kohouta přes vejce, použiju jabka.

odporoučí se euro, budu národní měny. půjde do prdele dolar,jsou tři prdele jiných měn.

zkrátka krach nějaké měny nemá, mimo krátkodobých mírných komplikací, na obchod naprosto žádný dopad.

jediný dopad je na znehodnocení rezerv v dané měně držených a v kolapsu ekonomiky, kde je daná měna doma.
jinak nic víc.

262765

7.2.2012 16:29

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

haban 178.?.?.?

Reakce na 262765

Kdyby todle věděli v roce 1929, nemusela být ta Velká hospodářská krize [smích]

262766

7.2.2012 17:25

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

dub 62.?.?.?

Reakce na 262766

plácáte hovadiny, protože si pletete jabka s hruškama.

ke krizi došlo kvůli silné redukci oběživa fedem.
k následnému poklesu v mezinárodním obchodu došlo kvůli tomu, že kvůli poklesu kupní síly obyvatel došlo k poklesu poptávky.

ale s vypořádací měnou to nemá společného zhola nic, vy ekonome.

262770

7.2.2012 18:27

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 262770

> ke krizi došlo kvůli silné redukci oběživa fedem.

... a proto přišlo v meziválečné ČSR o práci desetitisíce ševců. A také podkovářů, kolářů, okřínářů, provazníků, mydlářů, ...

A protože dnes naopak FED pumpuje do oběhu biliony inflačních dollarů, přicházejí v celém vyspělém světě o práci miliony soustružníků, svářečů, brusičů, frézařů, ...

Vaše argumenty nějak postrádají logiku, nezdá se Vám, pane Dube? [velký smích]

Vojta49

262775

7.2.2012 19:57

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

dub 62.?.?.?

Reakce na 262775

á další génius.
měnová zásoba, dostupnost úvěrů atd. s tím vůbec nesouvisí. tak říkají mudrcové.
no když myslíte, tak si tomu věřte[smích]

takže ano, problém je v měně používané pro směnu, a když klekne, bude konec vesmíru. ámen.
říkali to experti v televízi a pan vojta, tak to musí být pravda...

a krize je proto, že oslabil dolar. a jakmile nám dolar posílí, nastane opět blahobyt a krize zmízí mávnutím kouzelného proutku. protože jen posvátný dolar drží blahobyt a vesmír, jako bájné želvy drželi placatou zemi. s jeho zánikem přijde konec světa...

spokojen?

262779

7.2.2012 20:10

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

dub 62.?.?.?

Reakce na 262779

a než se nám tu pane vojto rozpovídáte, tak si zjistěte, kolik zdrojů z natištěných hajzlpapírků se dostane do reálné ekonomiky.
že téměř žádné? že se úvěry téměř neposkytují a že je spolkne sanace bank a jejich bilancí a bublina státních dluhopisů a virtuální kasino derivátů? a že tudíž dochází ke kontrakci výroby, poklesu zaměstnanosti a mezd, tudíž k poklesu kupní síly a spotřeby, takže lidi přichází o práci a z tohoto začarovaného kruhu se pak stává vývrtka?
ne, to přeci nemůže být důvodem krize, růstu nezaměstnanosti a poklesu kupní síly.

za všechno může hnusnej svět, kterej nechce akceptovat posvátný dolar, a jeho pokles způsobuje krizi a všechny ty hnusné věci. tak praví odborníci, ámen.

262780

8.2.2012 11:43

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

haban 178.?.?.?

Reakce na 262780

No, vono těch "odborníků" na ekonomii je teď nějak moc a každej říká něco jiného.

Co jsem z těch mouder vytušil, že první průser byl někdy v 70-tejch sloučení komerčních bankéřů a investičních banksterů pod jednu střechu. Což umožňuje těm investičním štikám zkoumat, co se to hejbe komerčním kapříkům na účtech, a když zjistí, že mají problémy a hladoví, tak je levně sežrat. A v tom se opravdu činí.

Posláním (mission) firem už není poskytování kvalitních produktů a služeb, ale hlavní je teď uspokojování nenažraných bankster-akcionářů neustále rostoucí dividendou a cenou akcie.

A to pomocí stále vychcanějších obchodních strategií, kartelů, patentů, ne-standardů, kurvítek, předraženého spotřebního materiálu, paušálů, balíčků, 10 produktových řad po 10 produktech, každý s nějakým "ale", reklamních megakampaní, spolupráce s úvěrovou a exekutorskou mafií, obchodně-korupčních týmů, věrnostních pogromů, ...

262808

8.2.2012 16:27

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

dub 62.?.?.?

Reakce na 262808

souhlas, jeden z důvodů.
dalším rozhodnutí koncentrovat moc a výrobní základnu.
dalším bylo zavedení volně floatovaného dolaru coby světové rezervní měny a tudíž naprosté odpoutájí světové rezervní měny od reálné ekonomiky a nástup virtuální ekonomiky, aby se zachránil systém pyramidy dluhových peněz. a s tím souvisela nutnost vytvářet neustále novou poptávku po této měně, jinak by systém klekl během pár týdnů.
atd.

a ty kurvítka a zbytek, co jste napsal, jsou jen důsledkem výše uvedeného.

262816

7.2.2012 21:16

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 262775

>a proto přišlo v meziválečné ČSR o práci desetitisíce ševců. A také podkovářů, kolářů, okřínářů, provazníků, mydlářů, ..

Zapomněl jste také vyjmenovat ponocné, dráby, hrnčíře, dráteníky, tkalce, perníkáře, košíkáře, obecní pastýře, uhlíře, smolaře, soukeníky, voraře, zvěroklestiče, drnomistry, polocaj-cháře, katy, prýmkaře, pytlaře, vinopalníky, vápeníky, převozníky, ovčáky, bažantníky, hadráře, řemenáře, bičaře, alchymisty, andělíčkářky, apatykáře, austrakaře, bečváře, bednáře, cestáře, cívchaře, doškaře, drvoštěpy, formany, houžvaře, kejklíře, knoflíkáře, kopinníky, kopytkáře, kramáře, neckáře, ostrožníky, pluhaře, pradleny, rasy, rendlíkáře, šafáře, voštináře a mnoho jiných, kteří přišli o práci jen a jen kvůli krizi v USA.

Naopak o práci nepřišli ti, kteří pracovali v rovárnách, které vyráběly převážně na export.

Když už chcete napsat něco k věci, nepište alespoň takové kraviny.

262783

8.2.2012 1:12

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 109.?.?.?

Reakce na 262783

Cyklické krize doprovázejí kapitalizmus už od jeho počátku, pánové. Ve vyspělých zemích se objevují s železnou pravidelností nejméně o sto let dřív, než byl založen FED, pane Dube. Takže FED asi nebude jejich hlavním viníkem.

Co je tedy způsobuje? Rozpor mezi rychlým růstem produktivity práce a daleko pomalejšími změnami organizace lidské společnosti. Proto jsem uvedl několik archaických řemesel, pane Hestroyi. Která většinou nepřežila zavedení sériové výroby v prvé třetině minulého století. Prostě Baťa zlikvidoval ševce jako třídu. A nejen v ČSR. A jiní průmyslníci zase zlikvidovali neckáře, tkalce, koláře, ...

A co tito nepotřební lidé? O jejich práci nikdo nestál. Tím přišli o svůj příjem. To silně snížilo poptávku po zboží a službách. Nižší poptávka se nutně projevila v nižším odbytu. Producenti neprodejného zboží byli nuceni omezovat výrobu, zadlužovat se, propouštět. Kolotoč krizového propadu v devatenáctém století zastavilo až zavedení osmihodinové pracovní doby. A jí vyvolaná zvýšená poptávka po pracovní síle. Ve třicátých létech minulého století zase překonala krizi až předválečná zbrojní výroba.

Současná (teprve počínající) krize má tytéž příčiny, pánové. Moderní výrobní technologie "vyhánějí" z práce stále více zaměstnanců. Co ještě nedávno "točilo" 10 soustružníků, zvládne dnes bez problému jedno NC centrum. Co dříve stříkaly hordy lakýrníků, nastříká pár robotů. Ruční dojení je už více raritou, než povoláním. Jen pár let nás dělí od chvíle, kdy přijdou postupně o práci i řidiči dopravních prostředků, prodavačky, lesní dělníci, ...

Co dnes s nepotřebnými lidmi? Současný socialistický pseudohumanismus nám velí : pověsme je na krk státu. Ty schopnější zaměstnáme jako (v podstatě nepotřebné) státní úředníky. A ty zcela neschopné či neochotné učit se něčemu novému? No těm dáme štědré sociální podpory. A kde na obojí vezmeme? No přece si na to stát půjčí!!! Cha.

A co když stát nebude jednoho dne schopen splácet půjčené peníze bankám? No pak banky nebudou mít na to, aby vyplatily vklady svým střadatelům. A aby úvěrovaly průmyslovou a zemědělskou výrobu, dovozy surovin, ropy, ... Poptávka dramaticky poklesne. A vyvolá další lavinu propouštění, platební neschopnosti, krachů, ... Už brzo spatříme podobný vývoj v Řecku.

Je to dost k věci, pane Hestroyi?

262794

8.2.2012 9:17

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 262794

Jo? I vy jeden keynesiáne [smích]
Nejprdelnější na tom je, že přestože "za nás práci dělají stroje", nemáme v žádném případě více času. To bylo keců v osmdesátých letech na obou frontách!

262802

8.2.2012 9:29

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 262794

No vidíte, pane Vojto, takže jsme se dostali tematicky někam jinam. Ale tak je to s vámi obvyklé. Někdo o voze, vy o koze. Měl jsem pocit, že se tu mluvilo o uvolňování/neuvolňování peněz do oběhu, případně o negativím dopadu konce dolaru jako rezervní měny. A vy tu nastoupíte s průmyslovou revolucí.

>Co dnes s nepotřebnými lidmi? Současný socialistický pseudohumanismus nám velí : pověsme je na krk státu. Ty schopnější zaměstnáme jako (v podstatě nepotřebné) státní úředníky. A ty zcela neschopné či neochotné učit se něčemu novému? No těm dáme štědré sociální podpory. A kde na obojí vezmeme? No přece si na to stát půjčí!!! Cha.

Pěkně jste to napsal, jen co je pravda. Ale vy, jako sečtělý a systémově korektní člověk, který už má lecos za sebou, budete jistě vědět, jak na to, že?

A co kdybychom ty lidi prostě pověsili? Je to dostatečně politicky uvědomělé a systémově korektní řešení? [překvapení] A jestlipak vy pracujete, nebo jste již v důchodu? Aby se vás ta "reforma" nedotkla také... Spolupracoval byste s radostí a s uspokojením, že se konečně řeší problém zbytečných (nadbytečných) lidí? Není už čas uvolnit místo těm, co za pásem v továrně udělají více práce? [mrknutí jedním okem]

262803

8.2.2012 9:57

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

inženýr Doufal 46.?.?.?

Reakce na 262794

Pane Vojto, máte jistě v mnohém pravdu, ale příčina cyklických krizí zůstává čtenářům i tímto odhalením stále skryta. Tyto krize jsou známy už od starověku a můžeme se o nich dočíst i v poměrně nedávných dějinách středověku, přičemž o robotizaci nemůže být řeči, i když samo slovo robota nám může leccos napovědět. Práce zadarmo byla známa opravdu odnepaměti, přičemž zavedení dnešního robota do produkce často zaměstná více lidí a je dražší, než kdyby probíhala „postaru“. Toho si byl vědom dokonce i Baťa, a poté, co zlikvidoval třídu ševců, jal se hledat otroky v Číně. Nakonec sám Baťa chodil stále v botách od ševce a asi věděl proč.
S krizemi však souvisí ona překotná výroba. Lidé si z nějakých záhadně náboženských důvodů myslí, že svět je tu kvůli nim a podle toho se tak k němu chovají. No a v řetězci příčin (pro mnohé však již těžko pochopitelných a složitých) se jim to pak vrací v podobě „krizí“. Honba za produkcí přímo souvisí s honbou za zdroji. No a úplně základním zdrojem (kapitálem) je stádo. S prvním vztahem člověk-stádo vznikl i vztah ke kapitálu. Nejlepší kapitál je pokud možno velké lidské robotující stádo (berte hrafičku [mrknutí jedním okem] ), no a proto se nám ze záhadně náboženských důvodů lidstvo překotně namnožuje - rozumějme kapitalizuje, a to po celé věky.
Když se sejde pár jedinců, tak po nějakém období krize, kdy se vzájemně tahají za vlasy, situace se urovná, a taková society pak bude rovnovážně a šťastně setrvávat prakticky beze změny na věky. Jakmile se začne zmnožovat, opět má na krize zaděláno. Lidé nejsou schopni měnit svoje chování tak rychle, jak heroicky rychle se dokáže množit. A už vůbec není schopno tak rychle uvést do rovnováhy vzájemné vztahy, které je jedinec schopen kontrolovat pouze do počtu několika desítek, ti výjimeční pak několika stovek.
No, a když se podíváme na populační křivku, nezbývá nám než konstatovat to, že nás opět čeká krize a nejspíš velká.

262805

8.2.2012 23:53

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 109.?.?.?

Reakce na 262805

Díky za doplnění, pane Doufale. Máte naprostou pravdu. Tedy v otázce překotného růstu počtu lidí na planetě. K tomu dovolte opět malé doplnění ode mně.

Je známým faktem, že vzdělaní a inteligentní lidé dávají u svého potomstva přednost kvalitě před kvantitou. Prostě mají málo dětí. Opak činí lidé chudí, nevzdělaní a méně inteligentní. Ti se početným potomstvem jistí na stáří. A tak například v arabských zemích počet obyvatel v posledním půlstoletí vzrostl třikrát až čtyřikrát. Stačí si vygooglovat například slovní spojení "Egypt počet obyvatel".

Obávám se, že ony desítky milionů mladých egyptských (a dalších) Arabů patří k těm lidem, o jejichž práci nemá nikdo zájem. Proč? No protože plocha úrodné půdy v jejich zemi zůstala stejná, jako před padesáti lety. A oni v drtivé většině neumějí nic jiného, než provozovat své tradiční zemědělství či řemesla.

Na důkaz svých slov uvedu libyjský ropný průmysl. Přestože jde o jednu z nejbohatších arabských zemí, na jejích ropných polích dodnes pracují výhradně technici ze zahraničí. Libye si těch pár tisícovek vlastních průmyslováků nebyla schopna vychovat ani za 40 let budování "arabského socialismu".

Na závěr se omluvím všem konspirátorům. Kteří vynakládají svůj um, čas a energii na odhalování ZLA. Tedy "zla" ve formě "ničitelských rejdů FEDu", "plánů zlých obrboháčů na zničení celé planety", "redukci počtu lidí" či jiných podobných nesmyslů. Omlouvám se za to, že svými úvahami kazím jejich víru. Jsem však přesvědčen, že lépe já, než když jim ji pokazí hordy osmahlých ozbrojenců s ručníky na hlavách. Které hlad a naprostá bezvýchodnost přivede až k nám. A oni začnou plenit naši zem, drancovat naše domovy a násilím nás přivádět na tu svou "jedinou a pravou víru".

Dojde-li k tomu, bude pozdě si vyčítat, že jsme se léta zabývali naprostými nesmysly a před reálným nebezpečím zavírali oči. Eh, co to zase plácám. Vždyť přece všechny ty arabské revoluce mají na svědomí ti zlí, ti ONI z USA a Izraele. [mrknutí jedním okem]

262841

9.2.2012 0:21

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

hc 90.?.?.?

Reakce na 262841

Víte, Vojto49, co bylo prvotní příčinou kolonizace Severní Ameriky? Přemnožení bídníků v Anglii. A byl to důsledek kapitalismu.

>než když jim ji pokazí hordy osmahlých
>ozbrojenců s ručníky na hlavách. Které hlad a naprostá
>bezvýchodnost přivede až k nám. A oni začnou plenit naši
>zem, drancovat naše domovy a násilím nás přivádět na tu
>svou "jedinou a pravou víru".

Až na tu osmahlost a ručníky si totéž mohli říkat Indiáni. Ale podle vás to určitě bylo něco úplně jiného, nemýlím se? Tam šlo přeci o pokrok.

262844

9.2.2012 22:40

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 109.?.?.?

Reakce na 262844

Myslím, pane HC, že kolonizace Ameriky příliš nesouvisí s probíraným tématem. Tedy s příčinami cyklických krizí. Ale abych nebyl za nezdvořáka, sdělím Vám svůj názor i na tuto otázku.

Soudím, že vůbec nešlo o pokrok. Americká populace přece měla úplně stejný čas, stejné zdroje i příležitosti , jako lidé ze starého kontinentu. Takže teoreticky mohli Indiáni kolonizovat Evropu dřív, než vyplul Kolumbus. Proč se tak nestalo? Proč se na americkém kontinentu nepodařilo lidem vynalézt ani kolo? Proč zůstala veškerá americká populace na úrovni doby kamenné? Položil jste si někdy tyto otázky, pane HC? Nebo je považujete za nezajímavé? Či nedůležité?

Odhodláte-li se k odpovědi, přidám i já svůj názor. Soudím, že pochopení lidské historie je klíčem k porozumění současným jevům. A kdo rozumí tomu, co se právě děje, je schopen i předvídat. K čemu je dobré předvídání? No přece připraveným štěstí přeje. Tomu myslím věříme všichni. [smích]

262927

10.2.2012 8:57

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 262927

>Myslím, pane HC, že kolonizace Ameriky příliš nesouvisí s
>probíraným tématem. Tedy s příčinami cyklických krizí.
>Ale abych nebyl za nezdvořáka, sdělím Vám svůj názor i na
>tuto otázku.

Kecáte voloviny, súvisí- kam ušiel zločinec s maslom na hlave? Kdejaký vrah či iný typ zločinca šiel do (bývalých) kolónií Veľkej Británie ( v prípade Austrálie ho tam aj odniesli, keď ho samozrejme neobesili).

Čo sa týka technologickej úrovne Indiánov poviem 2 veci:
-nevsádzal by som všetky peniaze na to, že indiáni boli len na úrovni doby kamennej, konquistádori a kdejaká háveď zničil kopu dôkazov
-Vy ten technickú vyspelosť vyťahujete ako nejaký fetiš (v skutočnosti nielen Vy), ako by niečo aj znamenalo keď porovnávame kultúrnu a morálnu vyspelosť danej spoločnosti.
Pozrime sa na našu robíme reklamu konzumu a prakticky pre promiskuitu/STD, zabijeme chudáka niekoľko tisíc kilometrov ďaleko ktorí nič neurobil a ani neplánoval bezpilotným lietadlom.
Popritom si nahovárame že sme vrcholom vývoja, tento sebaklam je potrebný pre súčasný systém, na dôvod buď prídete sám alebo Vám niekto napovie.

262953

10.2.2012 18:44

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 262953

>Kecáte voloviny, súvisí- kam ušiel zločinec s maslom na
>hlave? Kdejaký vrah či iný typ zločinca šiel do (bývalých)
>kolónií Veľkej Británie ( v prípade Austrálie ho tam aj
>odniesli, keď ho samozrejme neobesili).
Odpovedel jste dobre. Prisli indiani do Evropy a nejak neopravnene zasahli do zivota Evropanu, anebo tomu bylo naopak? Princip je jasny!!!
>Čo sa týka technologickej úrovne Indiánov poviem 2 veci:
>-nevsádzal by som všetky peniaze na to, že indiáni boli len
>na úrovni doby kamennej
A i kdyby byli, no a co, pokud neublizovali druhym? Ma nekdo pravo okupacne zasahovat do zivota a sfery druheho cloveka?

>robíme reklamu konzumu a prakticky pre
>promiskuitu/STD, zabijeme chudáka niekoľko tisíc kilometrov
>ďaleko ktorí nič neurobil a ani neplánoval bezpilotným
>lietadlom.

>Popritom si nahovárame že sme vrcholom vývoja, tento sebaklam
>je potrebný pre súčasný systém
Ano, presne jste to vystihl.
>na dôvod buď prídete sám alebo Vám niekto napovie.
Ne, neprijde, mate to marne, ja uz tu zkusenost mam. Polemizovat s tim panem je ztrata casu.

262996

10.2.2012 12:28

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

inženýr Doufal 46.?.?.?

Reakce na 262927

Dobrý den i dnes, pane Vojto. Aby nedocházelo ještě k dalším nedorozuměním, ke kterým tu začalo docházet, pokusím se to krátce doplnit.
Indiáni nestačili ještě zcivilizovat (sami sebou osít, či zaplevelit) tak rozsáhlý kontinent, proto někde setrvávali v jiných podmínkách. Nejde o to, jestli tomahavk držím v ruce, nebo mám na tomahavk tlačítko. To bych spíš viděl jako pokrok iluzorní. Záleží přeci na tom, v čem vidíme smysl našeho zdejšího pobytu. Pokrok jako pouhé plynutí času je jen jako přemístění se z místa na místo, až tak velký smysl to zase nedává. Pokud ale pralesní skupinka divochů žije naplněna štěstím, žádný další „pokrok“ nepotřebuje, nemyslíte?
Chtěl jsem prve naznačit, že v důsledku přemnožení (neúnosný počet za setrvalých podmínek) začnou prožívat krizi, která je bude nutit expandovat, pokud je zatím kam, a pokud takový prostor bude akceptovatelný. Pokud ne, budou muset krizi řešit v místě. Zredukují svůj počet v potyčce, nebo hladem, nebo jinak, nebo začnou měnit své vztahy, sociální vazby, chování a světonázor vůbec, přičemž početní redukce nejsou stále vyloučeny. A tento proces nemusí být zdaleka tak rychlý, jak rychle a snadno může narůstat prosté množství vyvolávající cyklické krize.
Že někdo současnou krizi nazývá třeba "finanční", je jen pojmenování příznaků a projevů něčeho, co je daleko hlubší.

262971

11.2.2012 13:47

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 109.?.?.?

Reakce na 262971

I Vám dobrý den, pane Doufale. Tentokrát s Vaším názorem nesouhlasím. V souvislosti s pojmem POKROK píšete

> Záleží přeci na tom, v čem vidíme smysl našeho zdejšího pobytu... Pokud ale pralesní skupinka divochů žije naplněna štěstím, žádný další „pokrok“ nepotřebuje,

Já soudím, že přírodě je lhostejné, co si přejeme. Vy, já či nějaká skupinka divochů. Sám ŽIVOT je totiž ve své podstatě soutěž. Nebo chcete-li závod, neustálý vývoj, běh na dlouhou trať. A to bez ohledu na to, co si libovolný živý organismus přeje nebo nepřeje.

Ano, známe z přírody příklady organismů, jejichž vývoj se zastavil a oni přesto existují. Třeba Latimerie podivná. Existují proto, že žijí v prostředí, které na ně dlouhodobě nevytváří žádný evoluční tlak. Ovšem i to je dočasné. Dokladem je obrovské množství druhů živých organismů (cca 98,5%), které v evoluční soutěži neuspěly a vyhynuly.

Nízká hustota osídlení a dostatek přírodních zdrojů vedl k tomu, že člověk v severní Americe ustrnul ve vývoji. Dočasně zeslábl či téměř pominul evoluční tlak, který je základní příčinou pokroku. Severoameričtí indiáni dokonce neobjevili ani pastevectví, o zemědělství vůbec nemluvě. Zůstali ve vývojové etapě neolitických lovecko-sběračských skupin. A TO JE DŮVOD proč byly prakticky vyhubeni jinými, vyvinutějšími skupinami homo sapiens.

My lidé můžeme vědomě rezignovat na evoluční soutěž. A uměle zastavit svůj vývoj. Dokonce soudím, že o něčem takovém dnes sní většina lidí. Mít své jistoty, být všestranně zabezpečen, nemuset soutěžit s ostatními o zdroje, nemuset se bát o svou budoucnost a jen si blaženě užívat života. JENŽE!

Dnes je už téměř jisté, že ve vesmíru existuje nespočet planet, vhodných k vývoji života. Je tedy i velmi pravděpodobné, že na mnoha z nich se život také vyvíjí. Až dodnes jsme měli štěstí. Zatím se v nejbližším vesmíru nevyskytl tak vyspělý život, který by byl schopen nás objevit. Zvolíme-li si strategii "blaženého přežívání", pravděpodobnost toho, že nás ve vývoji předběhnou jiné inteligentní organismy, poroste. A nakonec tu jednoho dne přistanou. My pak skončíme úplně stejně, jako ty pralesní domorodé kmeny, objevené bílými kolonizátory. V lepším případě v rezervacích, v horším v nicotě. Nebo snad známe jediný konkrétní příklad z historie, kdy objevitelé méně vyvinutých lidských skupin těmto skupinám přinesli něco víc, než zmar?

Závěr? Na tom, co si my lidé přejeme nebo ne záleží jen tehdy, jsou-li naše přání v souladu s přírodními zákony. Začne-li se libovolný živý organismus (tedy i člověk) dlouhodobě přírodním zákonům protivit, bezpečně tím ukončí svou existenci. Nebo znáte byť i jediný příklad, kdy tomu tak nebylo?

263031

11.2.2012 15:33

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

Antiseptik 70.?.?.?

Reakce na 263031

Ted jsi tomu tedy nasadil korunu. Tak my, v rámci přírodní soutěživosti prostě musíme pokračovat v ničení vlastní planety, kultur odlišných od té naší, procházet krizemi a podobným neřádstvem prostě proto abychom byli připraveni na útok mimozemské civilizace, která byla ještě blbější a zaujatější než my a zničila si vlastní planetu úplně a vydala se zničit naší. Jo skutečně bezva. [chechtot] [chechtot] [chechtot]

263035

11.2.2012 16:28

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

inženýr Doufal 94.?.?.?

Reakce na 263031

Přeji velmi pěkné odpoledne a děkuji Vám za příspěvek do diskuze, pane Vojtěchu.
Váš postoj se od mého liší, neboť máte asi jiný světonázor. Vy věříte ve vyšší moc, která řídí naše životy a chod světa vůbec, no a já si zase myslím, že bychom si měli nějakou zodpovědnost ponechat. Dovolte mi Vás citovat:
„Na tom, co si my lidé přejeme nebo ne záleží jen tehdy, jsou-li naše přání v souladu s přírodními zákony. Začne-li se libovolný živý organismus (tedy i člověk) dlouhodobě přírodním zákonům protivit, bezpečně tím ukončí svou existenci.”
Hovoříte vlastně o přírodě a zákonech, jako by byly na existenci nezávislé, tedy i pachtění tvora zvaného člověk. Vy vlastně hovoříte o Bohu a Zákonu, který když červ překročí, bude zašlápnut za to, že se protiví Zákonu. Z toho také vyplývá Vaše víra v boží přikázání soutěže jako podmínky Pokroku (evoluce). Zvažte však, jestli ten „boj o přežití“ není důsledkem onoho kvantitativního nárůstu. A otázka pak zní... je to bláhová činnost chaoticky se zmítajících organismů, nebo zákonitá evoluční potřeba (Boží plán), nebo zlomyslnost temných sil ponoukajících k hříchu, či podlézání představě o tom, co si náš Pán přeje...
Prudké množení „primitivních organismů“ ve třetím světě by nás tedy mělo varovat, neboť je předzvěstí budoucí „soutěže a pokroku“. Co v boji a soutěži přetrvá (proto toho musí být moc) se zocelí, pokročí a vytvoří trvalou soutěžní hrozbu již pokročilým organismům na vrcholku evolučního žebříku, což je podle některých výbojný Anglosas, jiných zase organizovaný Němec, či velký Rus, pilný Číňan, nebo naučně-populární vychytralý Žid. No a to se má právě ukázat třeba v soutěži o nejsilnější bombu. Kdo zůstane, bude tím nejpokročilejším a bude patřičně připraven a zocelen se tváří v tvář postavit kosmickému Zlu. [smích]
Promiťe mi, ale nejsem moc nábožensky založen, proto mám k tomuto pojetí „problému s krizí“ určité výhrady. Naopak se domnívám, že je důsledkem podobných náboženských experimentů s lidskými organismy, kam patří i dogma o množení a soutěži.
A tím je dána i odpověď na Vaši závěrečnou otázku. Pokud by byl nějaký Zákon nepřekročitelný, působil by jako láhev a Vaše „evoluce“ by byla vlastně pěstírna v něčí láhvi. [mrknutí jedním okem]

263040

12.2.2012 14:41

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 109.?.?.?

Reakce na 263040

> Pokud by byl nějaký Zákon nepřekročitelný, působil by jako láhev ...

Překvapil jste mě, pane inženýre. Smím se zeptat, v jakém oboru jste promován?

PŘÍRODNÍ ZÁKONY JSOU (alespoň dle mého soudu) NEPŘEKROČITELNÉ. Vaše víra ve schopnosti lidského intelektu je v této souvislosti ohromující. Z fyzikálních přírodních zákonů zmíním jen některé. Princip kauzality, zákon extrémů, zákon zachování hmoty a energie, Fermatův princip, zákon setrvačnosti, zákon entropie, ... Některé zákony jsou vědeckou veřejností zatím nazývány "teorie". I když jde o "teorie", které se už drahnou dobu nedaří falzifikovat. Například kvantová teorie či teorie relativity.

Ještě o něco zajímavější jsou přírodní zákony, jímž podléhá živá hmota. Jejich studiem se zabývám už řadu let. A proto mě Vaše reakce ani tolik nepřekvapuje. Školství (i to vysoké) totiž studentům všech oborů tyto zákony důsledně tají.

Takže PRVNÍ NEPŘEKROČITELNÝ ZÁKON ŽIVOTA zní: Každý živý organismus se musí množit rychleji, než hyne. Nebo si snad umíte představit nějaký živočišný druh, který se rozhodne pro naprostý celibát a přitom existuje dál?

Z něho plyne zákon ekonomie času. Tedy snaha všech organismů, uspokojit své potřeby s vynaložením co nejméně času a energie. Neboť při nedostatku zdrojů (a ten nastává velmi často) přežívaji jen ti, kteří tento zákon naplňují nejlépe.

Další zákon satnoví, že evoluce je zcela nezávislá na člověku a bude pokračovat i tehdy, vyhyne-li poslední lidský jedinec.

Nesmírně zajímavé jsou některé teorie z evoluční sociologie a psychologie. Jen pro příklad:

Jednoduchá a srozumitelná lež s vysokou pravděpodobností porazí v lidském myšlení složitou pravdu.

Jakkoliv tvrdou ruku snášejí lidé lépe, než anarchii.

Většina lidí dá před svobodou přednost osvícenému pánu, který za ně rozhodne a přidělí jim jejich krajíc.

Míra lidské religiozity je přímo úměrná míře sociální nejistoty.

Soupeří-li v lidském mozku dvě teorie, tak bez ohledu na jejich pravdivost zvítězí vždy ta, k níž má člověk citově blíž nebo ta, která plodí menší úzkost (teorie kognitivní disonance).

Lidské rozhodování je jen z menší části postaveno na racionálním kalkulu. Z větší části je podmíněno emocemi.

Dobře zorganizovaná a dostatečně agresivní skupina dokáže vnutit svou vůli pasivní většině. Atd.

Závěr? Obdivuji pane Doufale Vaše sebevědomí. S nímž stavíte lidskou vůli a lidské schopnosti nad přírodní zákony. Ovšem trochu se bojím, že obé poněkud přeceňujete. Dle mého názoru se skutečně vyvíjíme a žijeme v láhvi. V láhvi, kterou můžeme definovat jako nám známý vesmír s jeho zákony. Se zákony, které již známe. A také s těmi, o jejichž existenci zatím jen tušíme.
[smích]

263069

13.2.2012 8:14

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

inženýr Doufal 46.?.?.?

Reakce na 263069

Dobrý den, tušil jsem, že se jen tak nevzdáte. Vaše víra v postuláty prohlášené za Zákon, Vám ani jinak nedovolí. Jedním z možných produktů vzdělání, je právě utužení této víry, a takto pojatá „věda“ je pak náboženskou větví. Proto otázka „vzdělání“ je podružná.
Nemá smysl to dál rozebírat, podívejte se sám do encyklopedií, jak je pro samotné encyklopedisty složité určit, kde stojí ten, kdo svá pozorování formuloval, a kde stojí něco, co je na tom zcela nezávislé, tedy Zákon. Skončíte u náboženství, pane Vojtěchu, jste věřící, neboť respektujete něco, co je mimo Vaše kompetence, předem určeném a na Vás nezávislém nepřekročitelném pravidle, nazvaném "přírodní zákon" (Bůh). [smích]

263085

13.2.2012 22:45

RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 263085

>Nemá smysl to dál rozebírat
Konecne jste to pochopil. Behem vasi diskuze s tim panem jsem zrovna tak na nej zareagoval, kdyz jsem se napojil na pana Oracle:
>>Popritom si nahovárame že sme vrcholom vývoja, tento sebaklam
>>je potrebný pre súčasný systém
Ano, presne jste to vystihl.
>>na dôvod buď prídete sám alebo Vám niekto napovie.
Ne, neprijde, mate to marne, ja uz tu zkusenost mam. Polemizovat s tim panem je ztrata casu.

263140

8.2.2012 12:01

RE: Hestroy

haban 178.?.?.?

Reakce na 262783

To by mohl být ten skutečný důvod krize!

Rodící se megakorporace potřebovaly další pracovní sílu, tak likvidovaly živnostníky. A tím zároveň i konkurenci.

To samé si myslím už dávno o současném Česku. Když potřebují zahraniční korporace u nás sehnat zaměstnance, vláda to zařídí likvidací malých firem. Drobní podnikatelé jsou ideální zaškolená skupina lidí, která se hodí na pozice nižšího managementu.

262809

9.2.2012 22:37

Na upresnenie...

PatMat 78.?.?.?

Kolko tych osmahlych dodnes niekam napochodovalo z vlastnej iniciativy, bez zahadne importovaneho povzbudenia?

262926

Příspěvků: 71

04.02. 07:44 survival  Ako prežiť ekonomický kolaps
04.02. 10:24 Kadlik  Vyberte penize z bank dokud je cas
04.02. 15:49 hc  RE: Vyberte penize z bank dokud je cas
05.02. 17:18 kolokol  RE: Vyberte penize z bank dokud je cas
05.02. 20:05 hc  RE: Vyberte penize z bank dokud je cas
06.02. 15:46  RE: Vyberte penize z bank dokud je cas
04.02. 12:29 zumi  půjčky, hypotéky
04.02. 15:53 Vladimír Stwora  RE: půjčky, hypotéky
04.02. 18:49 lesov  RE: půjčky, hypotéky
04.02. 22:25 micha  RE: půjčky, hypotéky
04.02. 17:26 Kosk  RE: půjčky, hypotéky
04.02. 18:57 Oracle  RE: půjčky, hypotéky
05.02. 17:19 Lujza  RE: půjčky, hypotéky
04.02. 14:09 kesudis.m  Každý na to musí přijít sám
04.02. 15:06  neco pro odlehceni
04.02. 23:02 Antiseptik  RE: neco pro odlehceni
05.02. 18:41 baba_Blažková  RE: neco pro odlehceni
05.02. 18:53  RE: neco pro odlehceni
05.02. 19:34 Antiseptik  RE: neco pro odlehceni
04.02. 22:35 fohat  a co Celente?
05.02. 06:09 MoUdrostrak  Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO
05.02. 10:09  RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO
05.02. 11:58  RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO
05.02. 17:00 MoUdrostrak  RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO
05.02. 17:49  RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO
06.02. 02:04 haban  RE: Foundation X
06.02. 08:27 MoUdrostrak  RE: Foundation X
06.02. 11:55 haban  RE: Foundation X
06.02. 15:47 Oracle  RE: Foundation X
07.02. 16:38 haban  RE: Foundation X
05.02. 14:29  RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO
05.02. 17:11 steve  RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO
05.02. 18:04  RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO
06.02. 13:27  RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO
06.02. 16:21  RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO
07.02. 01:16 steve  RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO
07.02. 21:32  RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO
08.02. 22:11 micha  RE: Vše je daleko, daleko, daleko horší - proto pravicujme, tunelujme - dokud je CO
05.02. 22:11 haban  15. září 2008 - Elektronický run na banky
06.02. 00:35 haban  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
06.02. 02:31  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
06.02. 11:46 haban  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
06.02. 17:06 dub  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
07.02. 00:40 haban  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
07.02. 16:09 dub  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
07.02. 16:29 haban  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
07.02. 17:25 dub  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
07.02. 18:27  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
07.02. 19:57 dub  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
07.02. 20:10 dub  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
08.02. 11:43 haban  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
08.02. 16:27 dub  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
07.02. 21:16 hestroy  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
08.02. 01:12 Vojta49  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
08.02. 09:17 baba_Blažková  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
08.02. 09:29 hestroy  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
08.02. 09:57 inženýr Doufal  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
08.02. 23:53 Vojta49  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
09.02. 00:21 hc  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
09.02. 22:40 Vojta49  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
10.02. 08:57 Oracle  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
10.02. 18:44  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
10.02. 12:28 inženýr Doufal  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
11.02. 13:47 Vojta49  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
11.02. 15:33 Antiseptik  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
11.02. 16:28 inženýr Doufal  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
12.02. 14:41 Vojta49  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
13.02. 08:14 inženýr Doufal  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
13.02. 22:45  RE: 15. září 2008 - Elektronický run na banky
08.02. 12:01 haban  RE: Hestroy
09.02. 22:37 PatMat  Na upresnenie...

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

50

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 111 čtenářů částkou 17 636 korun, což je 50 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Poučme se, co způsobil totální lockdown v Izraeli26.10.20 00:42 Izrael 1

Jak u Prymulových hrabou a hrabou (pod sebe)24.10.20 18:21 Česká republika 5

Poskytovatelé hudby prý řeší nadřazenost bělochů. Písně čeká přísná kontrola24.10.20 10:04 Neurčeno 6

Soud dnes rozdal podmíněné tresty oběma autorům nápisu v Letech23.10.20 21:43 Česká republika 0

Vipná analýza Prymulova kiksu23.10.20 18:35 Česká republika 7

Prymulův konec? Neradujme se předčasně23.10.20 13:06 Česká republika 2

Sám Prymula náhubek neměl a chodí do restaurace i přes to, že je zavřel23.10.20 08:35 Česká republika 11

Na Slovensku testují "když budeš hodný, můžeš ven" - hlavní cíl hysterie kolem koronaviru22.10.20 21:22 Slovensko 2

Udavač volal linku 158 na chlapa bez náhubku22.10.20 21:14 Česká republika 4

AGENDA 2030 – TVŮRCI NYNÍ ZHODNOTILI SVÉ ZRŮDNÉ PLÁNY22.10.20 13:37 Neurčeno 0

Plánovaná demonstrace 28. října v Praze22.10.20 08:53 Česká republika 0

Bělorusko versus Česko21.10.20 20:43 Neurčeno 13

Česko žádá o pomoc21.10.20 13:25 Česká republika 9

Za polibek bez náhubků 400 euro20.10.20 17:33 Itálie 5

Soud v Německu rozhodl, že omezit zavírací dobu restaurací není opodstatněné19.10.20 21:32 Německo 4

Co je s panem prezidentem?17.10.20 09:47 Česká republika 7

Je třeba říci dost, burcuje Klaus. Nejsme ve válce, nestrašte mrazáky s mrtvolami14.10.20 11:11 Česká republika 3

Erouška je pochybná aplikace s placebo negativním efektem14.10.20 10:15 Česká republika 5

Ve stavu nebezpečí si schválí cokoli bez demokratické kontroly13.10.20 19:31 Česká republika 0

Maďarská poslankyně skartovala knihu dětškých pohádek plnou gayů a leseb, aktivisté ječí13.10.20 18:08 Maďarsko 3

Měnové kurzy

USD
23,08 Kč
Euro
27,29 Kč
Libra
30,06 Kč
Kanadský dolar
17,46 Kč
Australský dolar
16,43 Kč
Švýcarský frank
25,45 Kč
100 japonských jenů
22,01 Kč
Čínský juan
3,44 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,47 Kč
Ukrajinská hřivna
0,81 Kč
100 rublů
30,21 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 944,01 Kč
1 unce stříbra
562,76 Kč
Bitcoin
297 763,25 Kč

Poslední aktualizace: 26.10.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 931