Diskuze k článku

Potřebujeme nového Erharda

Příspěvků 114

14.4.2011 1:12

Nic nového pod sluncem.

hc 90.?.?.?

Tvůrci německého hospodářského zázraku nepochybně vycházeli i ze zkušeností Výmarské republiky, která se v mizérii po první světové válce spolehla na neviditelnou ruku trhu a skončilo to katastrofou. Naopak třeba ČSR po roce 1918 vsadila na regulace a během pěti let se z poválečného marasmu vyhrabala. Tedy to, co Západní Němci předvedli po druhé válce, nebyl žádný velký objev. Jen neoliberální blbci a lupiči nám dvacet let tvrdí, že černé je bílé.

241760

14.4.2011 4:25

zadny velky objev ,ale ...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?

Reakce na 241760

Zadny velky objev to mozna nebyl,ale narod tak dobre myslici a pracujici jako jsou Nemci budete dlouho hledat na nasem svete a asi ani nenajdete.

241775

14.4.2011 5:00

RE: zadny velky objev ,ale ...

greeny ntpng (zavináč) activ8 (tečka) net (tečka) au 116.?.?.?

Reakce na 241775

Nesmime take zapomenout vliv kanclere Konrada Adenauera

241779

14.4.2011 4:53

Pomalu a jiste dochazim k nazoru,

n.z. 99.?.?.?

ze Nemci jsou skutecne lide jineho druhu: das Herrenvolk http://en.wikipedia.org/wiki/Master_Race.

Vyhnu se kritice vlastniho druhu, nejak mi to nejde pres jazyk, je to lacine a ani to neni spravne. Ale za ta leta pozorovani cvrkotu na tomto svete mi dochazi toto: neni to rasismus, ale svym zpusobem to je. Je to prirozene a to docela pozitivnim zpusobem: v kolektivni psychologii narodu a ras jsou velke rozdily. Neshledavam na tom nic zavadneho to vyslovit: nekteri to maji a jini proste ne. Nevim presne jak to nazvat, zpravidla se to oznacuje za 'kulturu', 'statotvornost' apod.

Venoval jsem se pozorovani 'kmenove' psychologie anglosaskeho charakteru a myslim, ze mu rozumim. Videl jsem lidi a mel moznost komunikovat ve sruzumitelne reci s narodnostmi slovanskymi. Vetsinou, no co rict - za moc to nestoji. Ale Nemci, to je jiny druh: maji svuj narodni smysl pro ucel a poslani. Neni mezi nimi zname prasacke podryvacstvi a zavist, naopak kamaradsaft a snaha jeden druheho pozdvihnout (ale jiste, vyjimky take najdete, ale ne coby prevazujici pravidlo). Jenom takovy detail: mluvil jsem behem let s nekolika Indy vzdelanymi v modernich tovarnach postavenych a zavedenych v jejich zemi Nemci. Vsichni meli pro ne chvalu a uznani. Mluvil jsem s Rumuny a jinymi narodnostmi co zili a pracovali v Nemecku. Vsichni shodne poznamenali nemeckou ferovost.

"Bude-li kazdy z nas z kremene, je cely narod z kvadru".... ze to byl cesky basnik? To neni mozne!

241778

14.4.2011 7:15

RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,

Karel2 212.?.?.?

Reakce na 241778

Ne ze by rozdili mezi rasama neexistovali (viz. nektere leky muzou cernosi a nemuzou bily, nebo kavkazane nesmi a slovane ci anglosasove ano apod.)

Ale to co popisujete je vychovou, tu poradkumilovnost udelal s nemecka Bismark, metodou cukru a bice s nich udelal poslouchajici pracujici stroje, kteri narozdil od japoncu meli ponechanu svobodu volby.

Byl sem v Rusku, a popravde, je mezi rusem a cechem-moravakem rozdil jako mezi nemcem a obyvatelem CR. Nejde o to, ze by delali min nebo vic, ale kdyz das volnost nemaji sebekazen.

Viz. nektere casti republiky, hlavne okolo Prahy stejna rasa, ale ty vesnice jsou jako po valce. A je to vychovou. Tj. silne vudce co by cepoval narod po 30-40 let a by videli, jestli jsme horsi ci lepsi jak nemci... Vsechno je to o vychove mezi 0-24 lety, kdy se musi v cloveku vycepovat tvrda sebekazen (sorry ze se opakuju)

241786

14.4.2011 12:43

RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,

l.leimas 93.?.?.?

Reakce na 241778

co se evropských ras a národů týká, tedy genetiky, tak pán silně zaspal. Slovani, Keltové a Germáni se i na zvědavci probírali a to hodně fundovaně nejméně dvakrát. Tak slovy lidu "dobré ráno marijáno".

241810

15.4.2011 5:33

RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 99.?.?.?

Reakce na 241810

No ne. Co to jako ma byt ? Na nasem Zvedavci se ...a on zaspal ?
Ze se nestydis.>co se evropských ras a národů týká, tedy genetiky, tak pán
>silně zaspal. Slovani, Keltové a Germáni se i na zvědavci
>probírali a to hodně fundovaně nejméně dvakrát. Tak slovy
>lidu "dobré ráno marijáno".

241891

15.4.2011 21:35

RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,

l.leimas 88.?.?.?

Reakce na 241891

No on to asi nebude tvůj zvědavec, ale nevadí. Pro méně chápavé jěště jednou, pomaleji a polopatě. Především, mluvit o Anglosaských národech je trapárna, to se mohlo v 19. století, ale ne dnes. Namyšlení Angličani jsou stejní Keltové jako jako Velšani, které rádi označují za "kozofilní" nebo Irové a Skotové, stejní Keltové jsou i Francouzi, Španělé a Portugalci, na internetu je dostupných dost odborných prací, které stačí přečíst, chce to aspoň základní znalost angličtiny. Ale výborné vysvětlení problematiky se objevilo v češtině a to na Zvědavci v diskuzi pod článkem "Co všechno je ruské". Co se týká Německa, to je stejná národnostní křižovatka jako Česká republika, Rakousko, nebo Maďarsko. Pro zajímavost Slovanů u nás žije pouze 33.9 %. V severním a východním Německu je Slovanů 24% Podobně ve Švédsku, Norsku a na Islandu. Ale abych se vrátil k podstatě, rozbory DNA potvrzují, že není panských národů (ras) v Evropě, ani podřadných.
Protože nejsme jako Češi nijak geneticky determinovaní, platí pro každého z nás, jak se chce chovat tak se i chová. Nikomu v této zemi není bráněno, aby se choval jako slušně a o svých spoluobčanech se slušně vyjadřoval. A to platí od posledního metaře, až po ministra, stejně jako pro posledního písálka bulvárního plátku. A každý Čech by měl sám za sebe vyžadovat, aby se především naši politici a novináři o "národu" vyjadřovali s respektem anebo táhli k čertu. Ptám se, jak můžete lidi ještě kývat na řeči typu Češi kradou, lžou všechno očurávají atd... Copak jste nikdy neslyšeli přísloví "řekni Člověku, že je prase a on ti zachrochtá? Někdo z nás cíleně chce dělat dobytek, a tak proč jim to usnadňujete? Jsme stejně "panský" národ jako Němci, ale musíme se sami chtít chovat slušně, sami s úctou o našem lidu mluvit a od druhých to vyžadovat. Prostě platí, jak si kdo ustele tak si lehne. Nechtějte lidi léhat v chlévě, zůstane vám to. [velký smích]

241949

14.4.2011 14:32

RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 241778

Pěkné, ale musí to dávat smysl. Obrovskou roli zde hraje iluze a deziluze. Pokud je národ "vycepovaný", tak faktor iluze jde potlačit nebo násobit. Vytrácí se pak přirozenost. Našinci se prostě "budovat" v systému, který příliš nedává smysl, jednoduše nechce.
Přirozenost člověka, dle mého, není jít "do řady a makat". Tohle už je záležitost kolektivní a vyššího stupně manipulace. Je také jednodušší takovou skupinu poslat za "vyšší cíle" do války.
Toto srovnání však v tomto případě není věc rasová. Je to záležitost programové dlouhodobé a cílené manipulace. Tzv Němci či Prušáci jsou biologicky nemlich to samé, co my. Ale jsou "poněmčení", přičemž právě řeč je již klíčem k tomu zmíněnému programování. (Po válce navíc Německo nabralo armádu gastarbajtrů, kteří makali za žvanec "jak" barevní.)
Pokud bych měl srovnávat, tak vynalézavost Čechů nezná mezí, mám s tím zkušenosti i ze zámoří z běžných provozů (a to řízených původem Němci). Prostě našinec kam vleze, tak přemýšlí, jak by si to ulehčil. A to myslím hlavně v dobrém. Ale v manažerském systému to často budí více odporu, než vstřícnosti, zvláště tam, kde se ona kázeň cení nade vše.

BN

241816

14.4.2011 16:46

RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 241816

>Pokud bych měl srovnávat, tak vynalézavost Čechů nezná mezí, mám >s tím zkušenosti i ze zámoří z běžných provozů (a to řízených >původem Němci). Prostě našinec kam vleze, tak přemýšlí, jak by >si to ulehčil. A to myslím hlavně v dobrém. Ale v manažerském >systému to často budí více odporu, než vstřícnosti, zvláště tam, >kde se ona kázeň cení nade vše.
Souhlas! Z vlastní několikaleté zkušenosti a praxe v Rakousku a Německu (takže sic né zámoří, ale tolik opěvovaného germánsko) a pak také prací pro německé firmy v ČR.
Tyto věty by měly stát jako protiklad oněm svinským degradačním kecům "vyvolenců" s českým občanstvím, ale krví chazarskou, kteří tak rádi definují Čechy jako "čecháčky".
Poznal jsem spoustu Němců a RAkušáků pořádnej idiotů a stejně tak řadu správných, férových lidí.
A čím více se má němčina zlepšovala, tím více jsem "žasnul" (spíše potutelně uvědomoval), jak jsme všichni jen lidé - závidí, kradou, pletichaří. Pomáhají, radují se, smějí se. Kde jsem to jen zažil? Aha! V Čechách!

A krom toho Tibeťani říkávali:"všichni krvácíme červeně..."

241827

14.4.2011 18:55

RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,

pietroo 195.?.?.?

Reakce na 241816

Taky myslím. Moje partnerka je Němka, někdy po sobě vyjedem... Prostě cílem vývoje podle mne určitě není, aby se lidstvo stalo hmyzem-stroji. Kdysi jsem taky uvažoval "německy" (děda byl Němec) pak jsem to opustil.

241841

14.4.2011 17:55

RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 241778

Ale Nemci, to je jiny druh: maji svuj narodni smysl pro ucel a poslani. Neni mezi nimi zname prasacke podryvacstvi a zavist, naopak kamaradsaft a snaha jeden druheho pozdvihnout (ale jiste, vyjimky take najdete, ale ne coby prevazujici pravidlo).
po nekolikaletem zivote ve stare, dobre BRD-tedy do r.89, nejen ze souhlasim a potvrzuji, ale i dodavam, ze nemci jsou dusledni, pracoviti, se smyslem pro zodpovednost, poctivost a ferovost- ano, priznavam take, ze jsou vyjimky! [smích]

241833

14.4.2011 23:19

RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,

n.z. 99.?.?.?

Reakce na 241833

Neni lepsi podpory nazoru nez od cloveka co zije v 'pomerech'. Nechci budit mylny dojem, ze jsem zamilovany do Nemcu, jsou to nakonec take jen lide se svymi slabymi a silnymi strankami.

Mam ale svoje dojmy kterych se nemohu zbavit. Jak v Kanade, tak v USA a dokonce v Mexiku a na Kube, kdykoli jsem se setkal s Nemci, okamzite jsem byl 'doma'. Proste jejich prirozeny lidsky smysl je ten samy jako muj. (Sam jsem nominalne ceske narodnosti, moje maminka byla 'zarucena' a velmi vlastenecka Ceska s pocestelym nemeckym jmenem).

Jeste k mym prvnim 'nemeckym' zkusenostem a to prosim v DDR. Byly az na jednu vyjimku skvele. Vzpominam si jak nas tehda jednou pozvala na snidani jedna strarsi dvojice, byli velmi mili. Pozdeji jsme se dovedeli, ze jejich tri synove padli na vychodni fronte.... Vytrorili jsme si mezi 'dederony' par pratel a jedna rodina nas dokonce prijela do CSR i navstivit. Zovialni, velkorysi a stale v dobrem humoru.

Nemci nejsou jen pracovni kazen a disciplina, je s nimi take dobra zabava. Ale to muze prave tak platit i o jinych narodnostech, mam hodne dobrych dojmu z Americanu i kdyz opet, ne ze vsech. Nakonec, lide jsou jen lide. Ti s dobrou vuli a ti ostatni.

241876

14.4.2011 5:06

Nemecko bez zidu

Mnichov47 223.?.?.?

Domnivam se, ze velkou roli hralo to, ze po roce 1945 bylo Nemecko v podstate ziduprazdne.
Po prvni svetove valce bylo naopak Nemecko silne infiltrovano zidy, vysledek - zmitane tezkou krizi, ze ktere vznikl jako protireakce nacismus, pokus Nemcu vymanit se ze rdousiciho sevreni zidu.

241780

14.4.2011 7:46

RE: Nemecko bez zidu

Fernet 85.?.?.?

Reakce na 241780

svatá pravda [cool]

241787

14.4.2011 17:37

RE: Nemecko bez zidu

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 241787

naprosty souhlas! [smích]

241831

14.4.2011 15:19

RE: Nemecko bez zidu

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 241780

Uf. Nebezpečná, ale zajímavá myšlenka. Tohle mě nenapadlo.

241817

14.4.2011 16:18

RE: Nemecko bez zidu

Mnichov47 223.?.?.?

Reakce na 241817

Hloubal jsem nad tim, zdali se to netyka i Ruska. Po padu komunismu se na par let zacali v Rusku ujimat moci zide, za pomoci penez tajne poskytovanymi zahranicnimi zidy, zmocnovat se postupne klicovych hospodarskych organizaci po celem Rusku, kdy to kulminovalo az do te miry, ze zide zacali Rusum diktovat i politiku.
V tomto obdobi se Rusko umerne ke stoupajicimu vlivu zidu ocitalo stale ve vetsi bide, ktera nakonec vyvrcholila platebni neschopnosti Ruska.

Nastesti pro Rusy se Putinovi podarilo s zidy udelat kratky proces, zidovsti miliardari jako Chorodkovsky sedi dodnes v base, naftove koncerny zase patri Rusum, a rusti zide z velke casti zemi opustili.

A Rusko se od te doby stava zase postupne bohatsim a prosperujicm statem.

241824

14.4.2011 16:30

RE: Nemecko bez zidu

calimero 147.?.?.?

Reakce na 241824

No ale take USA si zidia zprivatizovali pred nejakymi 100 rokmi a podla vasej ligiky uz by tam vlastne nemal byt ani kamen na kameni. Priznavam ze USA nie su utopicky stat, ale v porovnani s ostatnymi krajinami na planete si nevedu zase tak najhosie co poviete? [smích]

241825

15.4.2011 5:57

RE: Nemecko bez zidu

Mnichov47 223.?.?.?

Reakce na 241825

Vsak take v USA Americanum nepatri uz skoro vubec nic. Vsechno jim potichu zide sebrali. Americanum patri uz jen ty biliony dluhu.

USA by uz bylo davno verejne zbankrotovane a v bide, ale zide si USA vybrali jako svou mocenskou zakladnu a snazili se ji udrzet co nejdele. USA jsou doposud umele drzena na ucet okolniho sveta, kdy dolar byl lidmi povazovan za bezpecnou a ustredni menu. Tedy v dolaru a potazmo USA jsou obrovske prostredky, ktere jsou jen docasne pujcene okolnimi zememi, a u kterych jiz zacal proces stahovani pryc z USA, do jinych men.

To ze USA uz defakto zbankrotovane je, potvrzuje i skutecnost, ze prvni zidi zacinaji premistovat sve biliony pryc z USA. Krysy opousteji potapejici se lod.

241893

15.4.2011 17:27

RE: Nemecko bez zidu

Spřízněná duše 97.?.?.?

Reakce na 241893

Bohužel, všechno je pravda, tak jak jste napsal.

241936

14.4.2011 17:14

RE: Nemecko bez zidu

GOODHOPE 85.?.?.?

Reakce na 241824

Faktem je že Rusku se daří po vyhnání židovstva o monoho lépe. Zdroje patří opět rusům, koncerny taktéž a tudíž se země nemusí zadlužovat a navíc si tvoří "svou svobodnou politiku" která nemá za cíl velkou rus likvidovat. To že je zde bordel, korupce a spousta chudých je bez diskusí.Nicméně Rusi anpomáhá fakt, že vlastní zdroje, což je u naší země pasé.Pokud jde o německo po válce,je pro dnešní dobu už nemyslitelné a pravdou zůstává že němci ač poražení, museli vybudovat novou zemi, neměli kam jít, byli zmítání plivanci a nenávistí a to německý náros tmelilo a nutilo pracovat a kolektivně budovat. Navíc německý dril je pověstný už od dob germánsko-římských válek. Dnešní doba a propaganda sionismu rozmělnila vlastenctví jako popel rozfoukaný větrem a jednoltivé národy nemají soudržnost. Možná se spojí až ve chvíli kdy bodou totálně ožebračení, odkázaní na zvůli židovstva...což jistě není tak daleko.

241829

14.4.2011 15:54

RE: Nemecko bez zidu

calimero 147.?.?.?

Reakce na 241780

Za nemecku medzivojnovu krizu objektivne mohli predovsetkymn drsne podmienky nastolene od vitazov WW1.

Zidia rozhodne prispeli eskalacii napatia v medzivojnovom Nemecku, ale vobec nie ti domaci nemecki. Ti boli naopak v tejto hre svojimi americkymi sukmenovcami sprosto obetovani a zo zaciarku dokonca chvilu stali za Hitlerom. Hitler si rychlo spocital (a zahranicni zidia pocitali s tym, ze si to spocita) ze nemecki zidia budu prvi na ktorych hravo dosiahne a ich nemaly majetok pride tiez vhod. Prosto v nich ziskal magickeho nepriatela cislo 1, ktoreho kazdy rezim potrebuje.

Amerika zatial vzdy ked jej zacalo ekonomicky tiect do topanok tak bez mihnutia oka obetovala stabilitu celeho zbytku sveta a nezabudajme na stare prislovie, ze do tretice, vsetko dobre. Historia sa opakuje to vidime aktualne na GME ktoreho stabilita sa ruca ako mavnutim carovneho prutika, keby som si mal tipnut povedal by som, ze tento krat bude obetovany na oltar americkej prosperity aj Izrael ktoreho jeho stale viac nasrani susedia sice so stratami ale coskoro urcite roztrhaju na kusy. A ked uz budu vo svungu potiahnu mozno rovno na Europu to by sa USA hodilo zo vsetkeho najviac, urcite preto sa snazia v Libyji drzat v uzadi a huckaju proti Kaddafimu svojich europskych nohsledov.

241820

14.4.2011 20:29

RE: Nemecko bez zidu

hc 90.?.?.?

Reakce na 241820

Zapomíná se, že Hitler byl "bojovníkem proti komunismu". Podporovali ho nebo alespoň tolerovali banksteři, průmyslníci a pracháči všeho druhu. Včetně židovských.

241847

14.4.2011 20:59

RE: Nemecko bez zidu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 50.?.?.?

Reakce na 241847

Pro zacatek by stacilo, kdybyste si precetl hlavni body ekonomickeho programu NSDAP a vzal do uvahy, proc byl tolik popularni mezi lidmi zivicimi se prevazne manualni praci.

241851

14.4.2011 21:26

RE: Nemecko bez zidu

hc 90.?.?.?

Reakce na 241851

Hitler zlikvidoval komunisty v Německu a měl zlikvidovat i SSSR. Proti velkokapitálu nešel. Ostatně kvůli tomu začal jít na nervy fírům SA, podle kterých zradil revoluci. Tak je zlikvidoval také.

241854

14.4.2011 21:47

RE: Nemecko bez zidu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 50.?.?.?

Reakce na 241854

Ano, tak nam to soudruzka ucitelka v hodinach dejepisu take rikavala.A jeste nezapomnela pripomenout, ze Hitler vyvrazdil v Nemecku vsechny komunisty.[smích]

241858

14.4.2011 23:12

RE: Nemecko bez zidu

hc 90.?.?.?

Reakce na 241858

Tak jak to bylo doopravdy? Hitler byl ortodoxní žid a komunista, Mein Kampf byl podvrh carské kontrarozvědky a sovětští kapitalisté zaútočili na Německo?

241875

14.4.2011 19:14

RE: Nemecko bez zidu

Vladimír Bílý vladimirbily (zavináč) post (tečka) cz 83.?.?.?

Reakce na 241780

zajímavá a zřejmně velmi pravdivá úvaha. Německo zbavené parazitů bylo jen normální a zdravé. tot vše.

241842

15.4.2011 0:36

RE: Nemecko bez zidu

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 241780

koukám a žasnu kde všude se dá zakuklenej žid najít
nicméně pokračuj dál začíná to bejt zajímavý [velký smích]

241880

14.4.2011 8:07

nemecka konjuktura

vaclaus 217.?.?.?

Nemecky hospodarsky zazrak byl vysledkem:

- povalecne 30ti lete konjuktury,
- menove reformou, ktera zaplatila velkou cast valecnych dluhu(zaplatili to obcane),
- uvolnenim zisku a zmrazenych majetku profiteru valky v r. 1956,
- politikou Erharda, ktera byla zalozena na zkusenostech z predvalecne a valecne doby.

Povalecna konjuktura (nasyceny trh) skoncila prvni naftovou krizi v r. 1975. Od te doby funguje nemecka ekonomika diky financni (nedobrovolne) podpory danovymi platci. Nejdulezitejsi dan je DPH, ktera se neustale zvysuje. Nemecke firmy plati stale nizsi dane a prizpevky na socialni zabezpeceni. To se projevuje rustem statniho dluhu, obvzlaste hnusnou formou vykoristovani.

241788

14.4.2011 11:34

RE: nemecka konjuktura

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 241788

dodal bych jeste jednu pricinu - totiz zapad potreboval pro psychologickou demontaz socializmu bohatou vykladni skrin kapitalizmu - Spolkovou republiku Německo. Proto jim ekonomicky rozumně uspořádaný stát nedemontoval.

Jakmile je přestal potřebovat (po 1989), tak nastoupila demontáž i tam, zavedení DPH, jeho zvýšení, zrušení Marky, výmluvy na sjednocení s východním Německem, nyní "val", atd.

Teď už není ani Německo tím, co bývalo.

241804

15.4.2011 6:17

RE: nemecka konjuktura

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 241804

To je tim ze v Nemecku je zase zidu jak nasranejch a kazdej z nich chce z Holocoustu mit dojnou kravu. Uz zase chtej jak zverejnili na S-eretz aby Nemci prezivsim obetem ,,holy kosti,, zvysili odskodne a platili jim ho i do Israele .......

241896

15.4.2011 9:29

RE: nemecka konjuktura

Mnichov47 110.?.?.?

Reakce na 241896

Mohu potvrdit z vlastni zkusenosti, ze v Nemecku v poslednich letech zidu zase pribyva a s nimi neblahy vliv na nemeckou ekonomiku. Nejde jen o fyzicke pribyvani zidu, ale predevsim o zname infiltrovani do mocenskych struktur, at uz zidy na uzemi Nemecka nebo zidy v nadnarodnich spolecnostech prichazejich zvenci.

Zide v Nemecku zacali i s ovlivnovanim politiky a se zastrasovanim, manipulaci nebo odstranovanim pro zidy nepohodlnych politiku.

241907

14.4.2011 14:18

RE: nemecka konjuktura

karel2 212.?.?.?

Reakce na 241788

- 30 leta povalecna konjuktura? Porovnani s anglii, ktera sla hospodarsky dokytek, tento bod ukazuje nesmysl.

- resila devalvaci, to udelali komunisti a skryte v 70 letech i USA(nevydalo nove penize, ale devalvovali- coz je to same)

- Uvolnenim majetku 1956? Problem je ze ten zazrak v te dobe vrcholil, takze vliv tohoto byl NULA.

- politikou Erharta? No prave on zavedl, ty dane na zisk co umoznili hospodarske zazrak, a postupne jak stracel vliv se dane uvolnovali. A zazrak sel do kytek.


P.S. Zlate obdobi 45-70 v USA se kryje s rozdelenim dani na prijmech vlady: 70 firmy, 30 obcane + ostatni. Upadek se kryje spomerem dnes 70-80 obcane+ostatni, 20-30 firmy. A neustali pokles odvodu firem se kryje z upadkem statu a deficitem...

241815

14.4.2011 8:56

Pravicujme - tunelujme - nic kloudneho nebudujme! Neprosperuje JEN NĚMECKO!

MoUdrostrak 88.?.?.?

V současné chronické a vrcholící krizi kapitaliSSmu přece neprosperuje JEN NĚMECKO, ale i Skandinávie a také Francie. Tzn. všechny nedo-deinstalované sociální státy (ač se žid Šarkécy, či ehem. FDJot PrapagandaLeiterin a další lokální Quislingové a "Vondrové", "Klausové" a "ŠTĚTINÁči" snaží sebevíc...).

V EUropě prosperuje ten, kdo:
1) Vysoce PŘEROZDĚLUJE
2) REGULUJE
3) ale také mezinárodně KOOPERUJE

Vložený obrázek

Tzn. PŘESNÝ OPAK návodu, dle Nesmrtelných Pouček Prof. Big Toonnela z Hradu a.k.a. KIKINY, či génia teoretiSSmu Friedrich August VON Hayeka.

Vložený obrázek

Všichni nejen EUropští "liberátoři" a "neokons" již poskytli své voličské pravicující stáda novodobému zotročení.

Vložený obrázek

241791

14.4.2011 9:47

S podstatou suhlasim, ALE

dolly 00 91.?.?.?

s cim sa v clanku pre tuto dobu nepocita (a porovnavanie je ucelom), vtedy bola uplne ina situacia.

1-Bolo po vojne, vsetko rozbite (+izolacia prehry), ludia nemali s kym inym drzat len so sebou a budovat pre seba, nekradli 'sebe', musel byt v podstate optimizmus pre lepsie zajtrajsky.
2-Nebola globalizacia, tj. nikto z vnoku nechcel ich situaciu vyuzit.
3-Mentalita ludi urcite nebola 'financnicka', tj. kde co tak jednoducho ciselka prepisat ako je dnes.

241796

14.4.2011 10:43

No na to nemusi byt clovek ani profesor ekonomie

calimero 94.?.?.?

aby vedel, ze kto chce drevo, musi proste do lesa.

Ale aby sme si pri pohlade na vladu rozpoctovej zodpovednosti (pripadne na slovensku zlepencovu vladu) tak uplne nezufali, uvedomte si prosim, ze nie sme v situacii, kedy by sme mali nejak moc na vyber.

Berte to tak, ze su aj narody, ktore si sami cestu k tej spravnej demokracii najst nedokazali ani napriek nadludskemu usiliu zastupu najroznejsich NGO k nim musela nakoniec priletiet na kridlach B52 a inych vydobytkov humanizmu.

Slovaci to v jednej chvili tiez uz mali trochu nahnute, ked si nechceli dat pokoj s nedemokratickym Meciarom a to navyse v case, ked pravda a laska zase raz potrebovala letecky koridor aby mohla zvitazit na lzou a nenavistou (tento krat v Srbsku). Nastastie nas vtedy na poslednu chvilu zachranil Dzurinda. Prosto ked je znasilnenie uz neodvratne, je lepsie snazit sa ho aspon trochu vychutnat a to sa myslim jak Cechom tak Slovakom v ramci moznosti celkom dari.

241801

14.4.2011 11:38

Doporučuji knihu Záhady 17.11.

Bubeník 89.?.?.?

respektive kořeny ekonomického krachu

http://www.nakladatelstvi-futura.cz/eshop/zbozi/155/zahady-17-listopadu

Kde jsou kořeny nevyhnutelného rozkladu socialistického systému podle Štrougalových poradců Františka Nevařila a Jaromíra Sedláka?
nebo Nevařil --http://www.nakladatelstvi.tode.cz/

241805

14.4.2011 17:56

RE: Doporučuji knihu Záhady 17.11.

rataj 78.?.?.?

Reakce na 241805

To jsem tedy nevěděl, že František Nevařil byl Štrougalovým poradcem, ale jeho úvahy se mi docela líbí. Pokud neznáte, doporučuji přečíst jeho článek „Demokracie nebo demokratura?“ na
http://tinyurl.com/6xcxjmn
Zde porovnává dnešní situaci s komunistickou érou. Nevím, co by nám dnes za daného stavu pomohlo napravit současný řád ne-řád tak, aby se změnil v řád pořádku pro většinu slušných občanů a umožňoval jim řádný život bez obav o budoucnost. Co říkáte na novou stranu ? – viz
http://www.obcanecz.cz/

241834

14.4.2011 12:08

Vlastní zkušenost

xIx 69.?.?.?

http://www.blisty.cz/art/58219.html

241807

14.4.2011 17:48

RE: Vlastní zkušenost

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 241807

tady odkazy na BL, ci jine medialni zdroje nemusis pripominat, lepe je nabizej na auktualne, novinkach, idnes, Ct24, Nove a ja nevim kde jeste by je ovecky potrebovaly, aby nebeeeekaly jen tu stejnou pisen!!! [chechtot]

241832

14.4.2011 20:47

RE: Vlastní zkušenost

xIx 69.?.?.?

Reakce na 241832

Máte pravdu, ale tam mám ban! [chechtot] [cool]

241849

14.4.2011 18:49

Mečiar - stupňování nepřítele.

baki 90.?.?.?

Jen nepatrná poznámka k současné situaci. Stupňování slova nepřítel.
1. stupeň - Nepřítel
2. stupeň - úhlavní nepřítel
3. stupeň - koaliční partner.

241840

14.4.2011 20:17

Pochybuji

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 50.?.?.?

silne pochybuji, ze to, co se udalo v Nemecku po 2. valce byl nejaky hospodarsky zazrak.Nemecko bylo zbaveno vseho, co bylo lze spojovat s hospodarskou samostatnosti, v podstate se stalo vazalem FEDu a skoncilo to EUrem misto Marky.Skutecny hospodarsky zazrak se udal v letech 1934 - 1939, kdo pochopil dnesni podvod s financnim letadlem, vi proc.

241844

14.4.2011 20:54

Pár poznámek

ID 62.?.?.?

1) "Německo nakonec všechny dluhy včetně reparací zaplatilo v červnu 1971" - Přesto že "česká" sdělovadla o tom mlčí tak podle http://www.ksl.wz.cz/028%20Cesko-nemecke%20vztahy.pdf Německo téměř žádné reparace Československu nezaplatilo. Dle mého neodborného propočtu by Německo mělo ČR a SR doplatit cca 71 687 tun zlata. To by byl docela balík. (V podstatě jediná splátka reparací byl odpočet majetku sudetských Němců, nejednalo se tedy o ukradení majetku ale o nucený prodej.)

2) motivace – jeden známý říká že Německo dodnes těží z Hitlerovy myšlenky (skoro sprosté slovo co?) že každý si má najít obor ve kterém se pokusí být nejlepší. V takovém pojetí majitel továrny není ten nahoře který mě okrádá, ale ten kterému se lépe daří plnit cíl který máme společný. To se pak do práce jde s jinou náladou a není tolik místa pro závist.

3) Zodpovědnost (a její vymáhání každým jedním, čili občanská aktivita). Pokud vidím nové dálnice, mosty, školy, nemocnice, bezpečná města atd tak mě vysoká daň nebolí jako občana ani jako majitele firmy. Pokud se většina peněz z daní „ztratí“ v nejrůznějších neziskovkách, předražených stavbách atd pak i 15% daň je moc vysoká.

241850

17.4.2011 21:24

RE: Pár poznámek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 50.?.?.?

Reakce na 241850

predvalecne Ceskoslovensko bylo zadluzene az po usi, takze je jasne, ze vsechno zlato, ktere melo v trezorech, mu vubec nepatrilo.Nemci tedy zadne ceskoslovenske zlato nikdy nemohli ukrast a tedy ani vracet.

242086

17.4.2011 22:24

RE: Pár poznámek

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 242086

Pane IP 50.: Co tu lžete ? KDe jste na ty náckovské kecy o tom,že ČSR bylo zadlužené až po uši a žádné zlato mu nepatřilo, přišel ???

Znáte vůběc historii ČSR zlatého pokladu ? Víte kolik nám bylo ukradeno za protektorátu a že část nám sice vrácena byla,ale od VB za komančů. A opravdu zlato, které nám bylo ukradeno za protektorátu nám navráceno nebylo. Toto nám Německo doted dluží.A dluhy by se měly splácet.

Vyjadřujte se laskavě příště k něčemu, o čem máte povědomí, být vámi bych začal knihou pana Motla :
Kam zmizel zlatý poklad republiky

242089

17.4.2011 23:56

RE: Pár poznámek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 50.?.?.?

Reakce na 242089

nez nekoho zacnete urazet, tak si napriklad ze stenozaznamu NS RČS - Senatu zjistete, jaky byl uhrnny dluh Ceskoslovenske republiky pri projednavani rozpoctu na roky 1936, 1937.Pokud to nesvedete, dam vam klidne odkaz.Pak se muzeme klidne bavit dal.
Bohuzel nejste prvni, kdo si mysli, ze dluhy se delaji pouze dnes.Predvalecna republika koncila svoji existenci uhrnnym dluhem cca sestinasobku jejiho celorocniho rozpoctu.Takova jsou fakta, se kterymi jste se asi bohuzel nikdy nesetkal.

242096

18.4.2011 0:13

RE: Pár poznámek

fohat 88.?.?.?

Reakce na 242089

když pan Beneš pelášil do Londýna 14.3.1939.tak mu za ocasem letěla ještě jedna Dakota,narvaná ČS zlatem,se kterým se financoval výcvik ČS vojáku v Anglii.Zmínil se o tom pan MOTTEL? Alespon TV NOVA to měla v pořadu Na vlastní oči.... [oči v sloup]

242098

18.4.2011 9:52

RE: Pár poznámek

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 242098

To fohat: Přečtěte si tu knížku. ANo to tam je. Spojenci nás též okradly o zlato. Poněvadž platit za to, že ČSR vojáci bránili Anglii v jejich nejtěžších chvílích je hnus, my jsme platili Anglii za to,že naši piloti umírali v Bitvě o Británii a bojovaly v Normandii, což bylo čiré vydírání. Zlato ČSR přispělo tím také k uznání ČSR jako suverénního státu. Opravdu tu knihu doporučuji. JE to tam komplet.

A pán nad ním.: 6 násobek rozpočtu není konkrétní číslo.Kolik to bylo a kde se to dá dohledat ? Dále je logické,že se ČSR musela zadlužit, protože tu jaksi probíhala mobilizace na obranu před Německem,tudíž to má logiku ne ? Jinak sorry, za agresi,ale připadalo mi to , jako obrana nacistického Německa z vaší strany.

242116

18.4.2011 17:19

RE: Pár poznámek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 66.?.?.?

Reakce na 242116

To vase zduvodneni gigantickeho dluhu je usmevne.Zkuste cist treba tady:
http://www.senat.cz/zajimavosti/tisky/4vo/tisky/T0...

242138

18.4.2011 21:10

RE: Pár poznámek

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 242138

Díky za uvedení zdroje.
KDyž se podíváte do detailů největší sekeru mělo min. obrany, což sedí s tím, co jsem řekl.

Dále je tu vidět výpadek očekávaných daň příjmů, nezapomínejte na to, že ČSR krize zasáhla pozdějí než USA. Tenkrát nebyl internet...

A to je vidět u výdajů min. financí.

Tudíž netuším, v čem jsem se tak mýlil.
Pokud jsem něco přehlédl, rád se podívám, kde jsem udělal chybu.

242154

18.4.2011 21:32

RE: Pár poznámek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 66.?.?.?

Reakce na 242154

Mylil jste se uz na samem pocatku, kdy jste psal, ze Nemci meli Ceskoslovensku "vracet" jakesi zlato, ktere ukradli.To zlato, ktere Ceskoslovensko "vlastnilo" byl zlomek toho, co ve skutecnosti dluzilo francouzskym, anglickym a americkym bankerum.
Mimochodem, vy stale nechapete, proc staty musi delat dluhy.

242158

19.4.2011 2:20

RE: Pár poznámek

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 242158

Já to chápu moc dobře.
Státy dělají dluhy, protože jednoduše díky inflačnímu systému tištění nekrytých peněz znehodnocují svůj dluh a přenášejí tuto inflační daň na své občany.Tzn. skrytě okrádají stamiliony svých obyvatel a nestydatě jim lžou o tom,že si mají spořit na důchod v penzijním fondu, který zase koupí dluhopisy nových natištěných peněz a tak pořád dokola.....hnus.

TZn. To,že musí platí jen pro tento 40 let starý fin. systém, kdy Nixon ukončil zlatý standard a vy zas nechápete, že tento systém v této podobě je u svého konce, jinak celá Euro-Atlantická civilizace zažije Výmarskou republiku na vlastní kůži.At už to bude za 5,10 nebo 20 let...

Rozhodně nesouhlasím s tím, že Němci nemají vracet ČR a SVK zlato. ANo mají, protože toto zlato bylo ukradeno v roce 1938 a pak za 2 světové , další část. Protože, to,že ČSR byla zadlužená, nemaže Krádež Českého Zlatého pokladu z Bedra NAcistické říše, jejíž nástupnickým státem nynější Německo je. Demgaogicky mícháte Hrušky z JAbkama.
Pokud ČSR něco dlužilo Bankéřům, které zmiňujete, následkem válečných událostí minimálně vůči německým bankám , je to přesně opačně. Německo ČSR nikdy za 2. světovou neodškodnilo, byla nám jen vrácena část zlatého pokladu,a pak za Komančů další část z VB. Rozhodně ne vše.Tzn. dokud nám to nevrátí do poslední unce, je nasnadě si to vzít.Např. znárodněním Škodovky ( VW patří Bavorské vládě).

Opravdu mě fascinuje, jak může někdo vládnoucí českým jazykem tu provádět a schvalovat zradu provedenou cizími mocnostmi na Českém státu.

242167

19.4.2011 2:38

RE: Pár poznámek

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 242158

Dále bych doplnil z vašeho linku vycházíte z tohoto asi:
Celkový dluh státní koncem roku 1936 vykázaný státním závěrečným účtem dostoupil uvedeným přírůstkem částky 45.527,384.185 Kč 45 h. Z toho připadalo na vnitřní dluh státní založený 27.767,312.569 Kč 10 h, na vnitřní dluh přechodný 8.242,786.482 Kč 95 h, na zahraniční dluh 7.495,304.979 Kč 40 ha na dluh státovkový 2.021,980.154 Kč - h.

V současnosti má Největší dluh vůči svému HDP Japonsko a to přes 200 % HDP.....A přitom má rating AAA, jak je to možné ? PRotože se jedná z 90 % o vnitřní dluh....Dokud je tomu tak, a Japonci kupují jejich dluh, nejsou v takovém pekle.( pokud to neskupuje jejich centrální banka ) KDyž se podívám výše, tak ČR na tom byla z pohledu poměru vnitřní a zahraniční dluh sice ne růžově, ale jak vidíte, převážná část byla vnitřním dluhem. KDyž si připočítám to,v jaké situaci to bylo ( Do té doby největší světová ekonomická krize způsobená FEDem + zbrojící nacisti + Henleinova 5. kolona ) , tak se není čemu divit.
Dále by to chtělo rozklíčovat, co znamená dluh přechodný a dluh vnitřní státní....Když si to srovnáte se současností , tak těch 1,4 Bil. Kč, není kompletní dluh ČR,ale počítaný bez samospráv , obcí, a krajů... Pokud by vnitřní dluh státní byla i obce a samosprávy, tak to tam nemůžete počítat. POněvadž ani USa , ani ČR vláda, to tam nepočítají, do oficiálně uváděného zadlužení...hmm ? Osobně předpokládám,že ČSR vláda 1. republiky byla v tomto směru pořádnější než stávající vlády.V tu chvíli by už to,že ČSR měla desítky tun zlatých rezerv mělo vliv. Ne, jak nyní, když Tošovský největší vlastizradou v historii ČR prodal na konci 90.let v době uměle snížené ceny zlata v novodobé historii po zrušení Zlatého standardu 90 % Zlatého pokladu a vyměnil , to za bezcenné dluhopisové papírky.To se nedá ani popsat...Prodat 650 let historie Cech a Moravy za cenu kovu ( Svatováclavské dukáty ) [pláč]((

242168

19.4.2011 19:08

RE: Pár poznámek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 66.?.?.?

Reakce na 242168

Ceskoslovensko nemelo ani gram zlatych rezerv, v tom je ta potiz, vsechno zlato melo vypujcene.

242231

19.4.2011 23:46

RE: Pár poznámek

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 242231

To IP 66: Prominte,ale vy uz nevite jak by jste obhajil vase lziva tvrzeni [smích] to snad neni pravda. Rika vam neco rok 1918-1920 ??? Zalozeni Ceskoslovenska ? PAk zavreni hranic na tyden,aby Rakousko-uherske penize mohly byt oznaceny, aby jsme meli vlastni menu ? Sbirka ceskych obyvatel poradana RAsinem na cesky zlaty poklad, diky cemuz CSR mohlo pak obchodovat se zahranicicm ....... NE ?? Tak proc si tu DRZE vymyslite. Prominte,ale ztracim s vami cas....Varit z vody, to je neuveritelna drzost a pokus o manipulaci z vasi strany. Proste stav VLASTNICH ZLATYCH REZERV je pred Mnichovem znam. To nezmenite.

242253

20.4.2011 12:39

RE: Pár poznámek

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 242253

a něco taky dovezli legionáři z ruska ne?

242277

20.4.2011 18:19

RE: Pár poznámek

Alexus 95.?.?.?

Reakce na 242277

Něco ano...ale nikde není dokázáno kolik toho bylo. Je možné, že část tohoto zlata skončila ve sbírce na měnové zlato Československa.

242298

21.4.2011 9:18

RE: Pár poznámek

tmo 89.?.?.?

Reakce na 242298

legionáři byli loupežná horda, která vraždila a kradla v Rusku, a získala tak pro česko naprostou většinu zlata, mnoho vagónů (kolik pro sebe, o tom se nemluví).
mluvit o zlatém pokladu československa jako o výsledku sbírky občanů v roce 1918, je poněkud úsměvné.

242342

20.4.2011 19:24

RE: Pár poznámek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 74.?.?.?

Reakce na 242253

Co pořád někoho urážíte za to, že má pravdu?Napsal, že první republika měla velký dluh, vy jste mu napsal, že lže a přitom to z jeho strany byla pravda.
Na internetu je možné si dohledat, jaká byla počáteční hodnota zlatého pokladu(zčástu ukradeného Rusku) při vzniku Československa.Přepočtěte si dluh v roce 1936 na hodnotu ve zlatě a porovnejte s hodnotou zlatého pokladu při vzniku republiky.Ten dluh mnohonásobně překračuje původní zlatou hodnotu.Dluhy se musely platit, víte?V mezinárodních vztazích to není jako mezi Čechy jako vy, jejichž národním sportem je dluhy neplatit.

242305

21.4.2011 7:45

RE: Pár poznámek

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 242305

To IP 74: PRominte, ale vase snaha zachranit neci anonymni slint je fakt usmevna. ON rekl,ze CSR nemelo ani gram zlata.....To jsem mu jasne vyvratil.VY se to snazite demagogicky otocit na prepocet na statni dluh, coz je naprosto irelevantni.V te dobe uz CSR nedodrzovalo zlaty standard, tzn. ze nejde prepocitat na statni dluh menove zlato.V pripade nutne splatky by vydali nove penize, jako se deje v soucasnosti a tim by tu diru nacas zaplacly.
Souhlasim ,ze dluhy se musi platit, protoze mezi ty lidi patrim. Tudiz jste se opet netrefil, v tomto smeru jsme na stejne lodi.
Ja mu dokazoval,ze lze a on lhal, vy jste z toho vzal,co se vam hodilo. Bylo by fer, veci nazyvat pravymi jmeny. Tedy,ze CSR bylo zadluzene, ale melo DESITKY TUN Menoveho Zlata , jeste i z dob KArla IV. ( Svato václavské Dukáty). To jsou veci, kere jdou naprosto vedle sebe a nelze je smesovat.Protoze k zaplaceni dluhu zlatem by se vlada nesnizila.Zlato v té době bylo pro vládu důležitá pojistka pro mezinárodní obchod.

242337

21.4.2011 14:10

RE: Pár poznámek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?

Reakce na 242337

Když si půjčíte zlatou cihlu a upíšete se formou dlužního úpisu, že vrátíte desetinásobek, tak je ta cihla Vaše nebo toho kdo vám ji na úrok půjčil?
Logicky myslet asi není zrovna vaše silná stránka.[smích]

242367

22.4.2011 0:41

RE: Pár poznámek

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 242367

TO IP 64: Můžete předložit dokumenty, které ukazují na to,že dluh ČSR byl kryt ČSR zlatem z té doby ? Pokud ne, tak má smůlu věřitel.

Tudíž opět se z vaší strany jedná o spekulaci. Toto co tu uvádíte , slyším poprvé.

Velmi rád , si tento dlužní úpis přečtu.

242410

22.4.2011 10:49

RE: Pár poznámek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 50.?.?.?

Reakce na 242410

Proc si je nevyhledate sam, porad se tu kasate jak vsechno znate a najednou ze sebe delate blbecka.
Ceskoslovensko se prihlasilo ke zlatemu standardu v roce 1926 zakonem, kterym se zrizovala Narodni banka ceskoslovenska.I kdyz koruna nebyla plne kompatibilni svym obsahem zlata, tak soucasti zlateho standardu byla - viz dve devalvace koruny vuci zlatu ve tricatych letech(ta prvni vynucena zahranicnimi veriteli)
Takove elementarni veci byste snad mohl znat.
Z toho tedy vyplyva, ze vsechny dluhy, ktere Ceskoslovensko melo vuci domacim a zahranicnim veritelum byly odvazovane zlatem.
A k tem desitkam tun, kterymi porad operujete, zlaty poklad byl tvoren necelymi jednactyriceti tunami zlata, z nichz zhruba tri ctvrtiny byly deponovane v Londyne a Bruselu.Zkuste hadat proc, kdyz jste tak chytrej.
K tem dluznim upisum.To byste musel do archivu, ale postaci, kdyz si prectete, kolik uveru si Ceskoslovensko nabralo ze zahranici po roce 1918.Take se da lehce dohledat.

242433

14.4.2011 21:02

...poté co inicioval rozkradení republiky...

ID 62.?.?.?

Po prohrané válce zpravidla vítězné armády drancují dobyté území. To je to co vidíme kolem sebe. Po prohrané studené válce. Je otázka jestli se tomu dalo zabránit. Domnívám se že když vrchní velení kapituluje, jednotliví velitelé nemají šanci se ubránit. Kapitulace byla sjednána nejdéle 1988 a do praxe uvedena 1989. Někteří velitelé se pokoušeli ubránit. Jak dopadl Miloševič je obecně známo, o Ceaušescu je třeba zde . Takže kuponovku beru jako pokus jak alespoň teoreticky nechat fabriky v rukou občanů Československa a neschytat humanitu z výšky 5000m. Známý investoval knížku do Elektrárny Opatovice a následně prodal firmě British Power za 144 tis. Kč – slušné peníze na tu dobu. Taky mohl sehnat a sdružit ostatní akcionáře a tu elektrárnu provozovat. Jistě, nikdo neměl zkušenosti, znalosti, ale všichni měli možnost, byť silně teoretickou. Domnívám se že při přímém prodeji by úředníci lepší prodeje nevyjednali. A nikdo by neměl možnost se pokusit udělat to po svém. Hlavní problém nevidím v Klausově vynálezu s kuponama ale v naprosté nepřipravenosti právního systému. Pokud si pamatuju tak to měl na zodpovědnost Rychetský, z tábora pravdy a lásky. Taky je dobré si připomenout náladu z kraje devadesátých let. Každý si chtěl vozit zadek v mercedesu, jedno kde ho vzít, hlavně hned. Cokoliv společného smrdělo, každý sám za sebe . Takže teď hlavně najít jednoho který za to může abychom se nemuseli ponaučit. ( a mohli si to prožít ještě jednou...)

241852

14.4.2011 21:28

RE: ...poté co inicioval rozkradení republiky...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 50.?.?.?

Reakce na 241852

Vas znamy se zachoval presne podle pravidel ziskuchtivosti a umoznil tak, aby se do nasi zeme prikradl kapital ziveny jenom dluhy.Nasledkem velke kuponove privatizace doslo k tezke financni krizi.Vzdy me fascinuji jedinci, kteri si mysli, ze tzv. privatizace nasi zemi pomohla.Klaus ani nikdo jiny nemeli zadne pravo rozprodavat narodni majetek za cizi menu cizincum, kdyz byl ve vlastnictvi csl. statu uz od konce druhe svetove valky a jen Cechoslovaci se o nej hure ci lepe, ale presto aspon nejak starali.Zapad Ceskoslovensku celou dobu hazel klacky pod nohy ve smyslu "cim hur tim lip", a nakonec mu Cesi predali majetek jejich predku na zlatem podnose v podstate za par supu.

241855

14.4.2011 22:19

RE: ...poté co inicioval rozkradení republiky...

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 241855

Pane IP 50.... nemáte tak úplně pravdu, mluví z vás částečně závist a osobujete si právo říkat, kdo má a nemá na co právo.Kuponovka byla původně jen pro občany ČR...a to,že pak nastoupili zahraniční subjekty, byla ta chyba....která i díky špatným zákonům ČR sejmula. Ale zapomínáte, že tu nebyl jen Klaus....zapomínáte na ostatní....A proč neřeknete, že Tošovský prodal 90% českých zlatých rezerv v době, kdy bylo zlato na dně svého cyklu, díky umělému zásahu centrálních bank, který se již nebude opakovat.To je dějinná vlastizrada , která ve srovnání s kuponovkou je mnohem horší...prodat svatováclavské dukáty od KArla IV. za cenu kovu, je něco, co prostě ani není možné.

241867

15.4.2011 18:13

RE: ...poté co inicioval rozkradení republiky...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 66.?.?.?

Reakce na 241867

Tech par desitek tun zlata by chatrajici tzv. kapitalistickou ekonomiku stejne nezachranilo.Byly vymeneny za dluh - papirky vytistene na Zapade(dolary, marky, franky), protoze bez dluhu by nebyl rust a bez rustu by nebyly nove penize.To dokazuje tvrzeni, ze velka privatizace privedla Cesko do podruci ciziho a zadluzeneho kapitalu.Vy nevidite, jak zadluzeni Ceska roste navzdory tomu, ze vladne tzv. pravice?

241941

14.4.2011 22:14

RE: ...poté co inicioval rozkradení republiky...

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 241852

Souhlasím s vámi, myšlenka sama o sobě byla dobrá. Ale realizace ...legislativní totálně zpackaná, at úmyslně či naivitou , či obojím.
KAždopádně Klaus kuponovkou překvapil ty, kteří ho nahoru dosadili.Bohužel to bylo nedotažené. A jak vidím v diskusi, většina se dívá jen na výsledek a nedívá se na to jako na celek.Tedy, co to mohlo přinést, kdyby to bylo legislativně podchyceno a majetek firem by zůstal většině občanů ČR....Nyní už je pozdě.

241865

17.4.2011 22:01

RE: ...poté co inicioval rozkradení republiky...

smutnyklaun 84.?.?.?

Reakce na 241865

Já si myslím, že privatizace byla nejen dotažena, ale i značně přetažena ( viz současný státní dluh). Legislativně to podchyceno nebylo a ani nesmělo.Pak by se totiž blbě kradlo.S tím, že je pozdě, souhlasím.

242088

14.4.2011 21:22

Potřebujeme nového Erharda a možná i Pinocheta

rem 89.?.?.?

Po 20-ti letech máme naprosto zdevastovaný a degenerovaný systém, cíleně vytvořený úzkou skupinou nedotknutelných figur, ovládajících ekonomiku a politiku. Mají pod palcem policii (nic proti nim se nevyšetří), státní zastupitelství a soudy (nic proti nim se neodsoudí). Teď se už perou bez skrupulí před očima svých "voličů" i sami mezi sebou, protože penězovodů od ovčanů je jen konečné množství a nenažranost zúčastněných na stříhání ovcí se zvyšuje. Ale strach nemají, není z čeho. Dobře vědí, jak to tady bylo v roce 1989. Organizované předání moci od komančů komančům a k tomu vybrané, vychované, ze začátku vděčné a potom vstřícné skupině vyvolených proběhl hladce za jásotu pečlivě usměrňovaného obyvatelstva s ideály a vírou na lepší budoucnost. Dokonce si to nechali i odcinkat klíčema - to spojuje národ a funguje - pravda a láska zvítězí, nejsme jako oni, a tak podobně. No a tak jsme se dostali až do dnešních časů, kdy si tito političtí kašpaři odleva doprava pod taktovkou "ekonomických elit" mohou dovolit cokoliv. Myslíte, že je třeba mít strach z občanů, kteří se dokázali naposledy opravdu sjednotit k odporu proti Hitlerovi v roce 1938? Konečně, i to jim naše tehdejší politická reprezentace odpískala...
Naši mocní a všehoschopní jsou přesvědčeni, že jsme opravdu ovce. Nebo se mýlím? To by bylo jenom dobře. Kde ale dnes najít toho Erharda?

241853

14.4.2011 22:08

Autor článku je mimo ...ale úplně

Alexus 77.?.?.?

Opravdu je mi z článku, jako stoupenci rakouské ekonomické školy smutno, která dává důraz na osobní odpovědnost, prý kapitalismus zavinil současné problémy, co to je za řeči ?
Současné ekonomické a s tím spojené ostatní problémy zavinila právě REGULACE a zákony, které vytvořily privilegia pro bankéře a centrální banky, které naprosto jdou proti tomu, k čemu byli původně určeny.Ideální by bylo nemít žádné centrální banky, tzn. konkurenční měny,které jsou reálně podloženy ( např. zlatem či jinou komoditou).
Tolik pozitivní hodnocení na článek, který je po ekonomické stránce zaměřen naprosto lživě a jednostranně...lidé v ČR, asi mají opravdu malé ekonomické povědomí......Když se řekne A, musí se přece říci i B.
A )Bylo po 2.světové válce, tzn. bylo co budovat a do čeho investovat ...B) DNES, máte rozvinutou infrastrukturu v drtivé většině Evropy, co tu chcete proboha budovat, když problém je v drahé pracovní síle ve většině Evropy, díky neúnosnýmu sociálním systémům , tudíž jednoduše cesta jakéhokoli zdanění zničí totálně ekonomiku.


Ta šílenost, co je navrhována v článku je tudíž reálně neproveditelná.Znamenala by okamžitý kolaps celé Evropy a ničemu by nepomohla, dokud nebude odstraněna příčina a to je systém nekrytých papírových peněz a privilegium centrálních bank , si je tisknout, kterým vysávají nižší a střední třídu ( tzn. ty, co jsou nuceni pro udržení životního standardu brát si úvěry, a podílet se nuceně na tomto systému)

A) Kapitalismus do ČR od r. 1946 ještě nedorazil, tak jak to na něj autor může svalovat ? ... B) Kapitalismem je systém, kde je Skutečná svoboda jednotlivce, který se sám spoléhá na sebe a ne na stát, aby mu zas něco dal. Kde je sociální systém podporován tím,že v něm jsou jen nepřímé daně a žádné daně přímé ( 0% dan z příjmu pro všechny ), tzn.lidem více zůstane a sami se svobodně mohou rozhodnout, komu pomohou. ( ano zní to neuvěřitelně,ale podívejte se do ČR na prvorepulikový Baťův Zlín, co tento tzv. kapitalista vybudoval )

Uff..bylo by toho víc,ale snad to tak zatím stačí.

241864

15.4.2011 1:30

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 241864

>A )Bylo po 2.světové válce, tzn. bylo co budovat a do čeho
>investovat ...B) DNES, máte rozvinutou infrastrukturu v drtivé
>většině Evropy, co tu chcete proboha budovat, když problém
>je v drahé pracovní síle ve většině Evropy, díky
>neúnosnýmu sociálním systémům , tudíž jednoduše cesta
>jakéhokoli zdanění zničí totálně ekonomiku.

Infrastruktura se musí nejen vybudovat, ona se pak musí také udržovat, takže se buduje furt. Z čeho to chcete financovat? Z DPH na základní životní potřeby? Olala.

241881

15.4.2011 9:01

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 241881

ANo, infrastruktura se musí udržovat,ale vy vycházíte z dnešního typu státu a ten by tu vůbec nebyl. žádné podpory v nezaměsnanosti pro nefachčenky bez toho,že by takový udržovali např. infrastruktutu města ,aby za to pak dostali potraviny pro přežití.
Jak jsem psal, stát, kde je důraz na osobní odpovědnost a skutečnou svobodu a ne svázanost regulacemi, které člověku čím dál tím více snižují životní prostor a vysokým zdaněním, které mu ničí šanci na lepší život.A k tomu si přidejte,že by tu nebyl systém částečných rezerv. Tzn. nebyla by inflace.Protože by se netiskli nekryté peníze.Vy by jste si dnes odložil např. 200 tis. Kč a za 30 let by to bylo pořád 200 tis. Kč i v kupní síle, tzn, koupil by jste si za to stejně potravin.....Což je pro poslední generace sci-fi.NEumí si to představit, přitom historicky to tak bylo po staletí.

241903

15.4.2011 11:54

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 241903

Pokud vám mohu poradit, tak si odvykněte používat výrazy jako "nefachčenko". Jednak je to výraz komunistický, jednak na něj budou nezaměstnaní čím dál tím alergičtější. Sociální státy vznikly proto, aby místo nich nevznikly státy totalitní. Nezaměstnanost, žebračenky, polívky od charitativních organizací - to byly důvody, proč vznikly totalitní nebo naopak sociální státy. A vy k těm výdobytkům kapitalismu ještě chcete přidat neplacené nucené práce? To je jasné, jak to skončí. A blouznění rádobyekonomických rádobyteoretiků na tom nic nezmění.

241921

15.4.2011 22:41

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 241921

To 90..: Je hezké, že socialistická EU, chce sociální státy, ale nemůžete mít sociální stát, když na to nemáte. Tudíž by mě zajímálo o jakých rádoby teoreticích tu mluvíte ? Mainstream media jich mají tuny,ale ani jeden není zastánce Rak. ekonomické školy. Rakouská ekonomická škola má za sebou staletí funkční historie.... Narozdíl od KEynesiánské ekonomiky, aktivované po 2.světové válce, která,ale pokaždé padla a padne znova. JE neufinancovatelná.

Čím dřív na to přijdete, tím lépe pro vás. Nevěřím na růžového slona,ale jsem realista..... Dlouhodobě udržitelný fungující sociální stát v prostředí nekrytých papírových peněz je totální nesmysl.( NEbo dáte přednost růžovým heslům o jistotách ,před skutečnou svobodou ?, kterou již nyní nemáme). Neplacené nucené práce ? Dovolil bych si opět jedno BaŤovo heslo : Kdo nepracuje, at nejí....Tzn....pokud není pro tebe práce a město ti chce dát potraviny( zaplatit ubytování, apod.), tak je v pořádku si to odpracovat....Pokud vám to nevoní, je chyba na vaší straně, ne na straně města ( či jiné samosprávy ). To,že současní občané se tomuto vyhybají, je chyba. Jaksi holubi za nic do pusy létat nemůžou a čím dříve, toto bude napraveno , tím lépe.Jaksi zapomínáte na to, že je tu část nezaměstnaných, kteří práci ani nají nechtějí a na ně mířím....A ta část je troufám si říci v řádech desetitisíců v rámci ČR.Zároveň bych k tomu přidal presumpci viny ve státní správě ( při správě státních peněz) a korupci považoval za vlastizradu s automatickým doživotím, pokud nedokážete nevinu.SAmozřejmě, že ve vězení v kamenolomu, by si takový talenti museli na jídlo vydělat prací....jinak smůla.Ale to už je velké sci-fi ...zatím bohužel...a nejen v ČR.

241951

15.4.2011 23:17

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

martas300 68.?.?.?

Reakce na 241951

Naprosto s Vami souhlasim,predevsim s tou druhou polovinou Vaseho komentare.Nedavno jsem cetl o inovaci vezeni v Arizone.Nemohu si vzpomenout na presny nazev mista,ale jednalo se o to,ze postavili tzv.stanove vezeni,zadna klimatizace,zadna posilovna,vezni nosi ruzove hadry v 50 stupnovych vedrech,a samozrejme vyplnuji cas praci (nepamatuji si presne jakou).
Vysledek?U vetsiny notorickych zlocincu,kteri se tak radi navraceji zpet do "jistoty" nebot venku uz ani neumeji zit,byla zaznamenana obrovska zmena.No bodejt by nebyla,jeden z nich to pry komentoval slovy "do tohodle pekla uz nikdy".A tak by to melo byt.

241953

16.4.2011 0:44

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 241951

A ty jsi kdo? Makal jsi už někdy rukama? Držel jsi už někdy v rukách krumpáč a lopatu? Pracoval jsi už někdy na nočních směnách v padesátistupňovém vedru? Já jo. Ale to bylo za komunistů a ti mi za tu otročinu alespoň slušně zaplatili. Ty jsi jenom vošoust, který by chtěl každého honit do práce a pak ho ještě okrást.

241957

16.4.2011 16:06

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Alexus 95.?.?.?

Reakce na 241957

To IP 90: Došly argumenty, tak začínají nadávky. To jsi to dopracoval A kdo s tebou nesouhlasí, ten je vošoust a dovolil by si tě honit do práce. Slušně zaplatili ? Promiň,ale žil jsi v ještě více regulované ekonomice než nyní, pokud tebe slušně platili, tak jsi pracoval v asi v těžkém průmyslu, který byl tímto režimem privilegován. Své peníze sis vydělal , to ok.Ale nemělo to nic společného se svobodnou ekonomikou a tudíž, jen proto, že ty jsi se měl dobře, to neznamená,že to zřízení bylo správné.Byla tu drtivá většina, která to měla zase úplně jinak než ty. Je to vysoce subjektivní a proto mi za to nadávat, je normálně ubohé.Buď argumentuj na úrovni, nebo mlč.Pokud nepracující je okrádán tím, že má státu odpracovat potraviny a ubytování,které za něj stát zaplatí, tak je u tebe vysoce něco špatně a patříš přesně mezi ty na které mířím. Tzn. Nefachčenky, kteří si myslí, že holubi lítají do pusy sami a dluhy ,že se neplatí...

241994

17.4.2011 22:51

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 241994

Není mým zvykem kohokoliv urážet a ani paušalizovat. Ale nikdo není dokonalý a tak i v mém případě existuje jedna výjimka: jste to vy, rádobyekonomičtí rádobyteoretici. Když poslouchám vaše rozumy, tak mám hned krvavý pohled a pěnu u huby. Ty mi, synku, nebudeš říkat, s čím se musím nebo nemusím smířit. Jestli tedy ten krumpáč jednou nechceš najít tam, kde my lidi míváme mozek.

242091

18.4.2011 14:26

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Alexus 95.?.?.?

Reakce na 242091

To IP 90..: Ta pěna u huby asi značí,že tkví někdě příčina a to nemá se mnou nic společného.Protože já rozhodně nepatřím mezi ty ekonomické teoretiky, kteří tvrdí,že dluh je skvělý a že tím nastartujeme ekonomický růst. Tyhle plky vidíte v mainstream médiích denně.A přitom každý člověk se selským rozumem ví,že to je naprostý nesmysl. Stejně jako vy mi říkáte co mám a nemám dělat, tak stejné právo mám vůči vám já.. Dále bych doplnil,že jste mi absolutně nebyl schopen vyvrátit jediný argument. Navíc nechápu, proč mi říkáte teoretik, když to co popisuji jsou staletí historie od dob starověkého Říma.Když by jste místo krumpáče, si taky někdy nastudoval historii, včetně příčin, tak na to přijdete sám...Stačí jenom chtít, nebo se bojíte pravdy ? Vždy platilo a platí,že lidstvo, které se ze své historie nepoučilo je nuceno ji opakovat. A to se přesně děje...

242130

18.4.2011 18:01

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 66.?.?.?

Reakce na 242130

Dosti silne pochybuji o tom, ze jste nekdy studoval skutecna historicka fakta.Jinak byste nepsal takove picoviny.

242143

18.4.2011 21:15

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 242143

Ano studoval. Jinak by jste místo faktických argumentů nepoužíval nadávky ukazují, že patříte k těm, kteří odmítají přiznat, že taky někdo jiný může mít pravdu. Ale samozřejmě, že je stále co zlepšovat. Nehážu tu machry, jen jsem vyjádřil svůj názor.Bohužel je vidět, že 40 let komunismu udělalo své a dokud někteří, kteří nechtějí vidět, ,že odpovědnost jednotlivce a osobní svoboda je víc, než tzv. " jistoty ", na , které,ale někdo musel vydělat, nevymřou, tak nebude klid.( proto má KSČ stále 10 % voličů [smích]

242155

18.4.2011 22:06

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 66.?.?.?

Reakce na 242155

To bych rad vedel, v cem mate pravdu.Placat vyctene nesmysly, to vam jde dobre.Ty vase kecy o odpovednosti a svobode jednotlivce jsou pikantni ve svetle skutecnosti, ze pan Stwora opet celi obvineni za to, ze tady na Zvedavci svobodne pretiskl neci nazor.Lidi jako vy jsou jen pokrytci, kteri nevidi, ze tento hospodarsky system je stejne upadkovy jako ten komunisticky.

242160

19.4.2011 0:40

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

tmo 89.?.?.?

Reakce na 242160

tyhle bláboly pochází od nějakého nemyslícího fanatika.
svoboda jednotlivce a jeho odpovědnost (za sebe i za blízké) není žádná iluze, ale mělo by to být samozřejmé pro všechny normální lidi, ne nějak defektní.
a nějaké obvinění pana Stwory zcela jistě nesouvisí s "hospodářským systémem", ale spíše se soudním/právním systémem. a ten je uměle znetvořený, to bez debat. s ekonomikou (které asi vůbec nerozumíš) to nemá nic společného.

242164

19.4.2011 22:57

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Reakce na 242164

Tak to se soudruhu mylite, krute mylite, protoze pokriveny soudni system je zakladem.Ten preje zlodejum, lichvarum a nefachcenkum.A kazdy, kdo nedrzi hubu a krok musi byt po zasluze potrestan.Hehehe, Cesi maji vladu rozpoctove odpovednosti a uz stihla udelat dluh skoro sedesati miliard!Neni nad svobodu a osobni odpovednost.

242251

19.4.2011 23:52

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 242251

To IP 173: S nekym si nas pletete. JEstli zprofanovana slova ceskych vlad po r. 1989 a komunistickych vlad po r.1948 povazujete za to, jak ma vypoadat OSOBNI ODPOVEDNOST, jste naprosto mimo.

My se tu nezastavame Vlad CSSR a CR,ale snazime se vam vysvetli co to DOOPRAVDy je,ale vy jste natolik zakomplexovany, ze srovnavate CINY VLAD, s tim, co to DOOPRAVDy v CINECH znamena OSOBNI ODPOVEDNOST.

Kdyby jste chapal stavajici ekonomicky system, vedel by jste,ze je uplne jedno kdo vladne,ale jakakoli vlada na teto planete, dokud bude fungovat system nekrytych papirovych penez, nemuze v dlouhodobem horizontu hospodarit s prebytkem a mazat Statni Dluh....Ekonomicky by tento system velmi rychle zkolaboval, dokud neni krytou nejakou realnou hodnotou.

242254

20.4.2011 22:35

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

tmo 89.?.?.?

Reakce na 242251

soudruhu, ne každý je tvůj soudruh. já jsem pro tebe pan.
že je zde pokřivený soudní/právní systém jsem napsal já. a ty z toho děláš, jako žes něco objevil a dokazuješ mi pomocí toho své bludy a nesmysly. (Hehehe)
jestliže dnešní vláda udělala dluh 60 mld., je to možná proto, že zhruba tuto částku musí (díky zadlužení nasekanému v době socanských vlád) odvést coby úroky věřitelům. socani se zadlužovali tempem asi 100 miliard ročně (a vládli zde v kuse 8 let v době největší prosperity, nikde žádná krize!). a titíž socani prosadili tak velké mandatorní (povinné) výdaje státu, že se je teď jen obtížně daří snižovat (za velkého povyku úředníků a mentálních kriplů).

242316

20.4.2011 23:01

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 74.?.?.?

Reakce na 242316

Až bude vládnout vláda, která ty prosťáčku neudělá žádný státní dluh, tak dej vědět.(Hlasitý smích, nikdy se to nestane).Tady nejsi na školení modrých pravicových soudruhů, kteří by ty řečičky o socialistech a kapitalistech nějak moc žrali, to musíš jinam.

242319

20.4.2011 23:44

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

tmo 89.?.?.?

Reakce na 242319

prosťáček je tady někdo jinej, soudruhu. meleš páté přes deváté.
nedělat státní dluhy lze, a někde je to dokonce uzákoněno (švýcarsko). a navrhnul to petr mach ze svobodni.cz a požádal jakéhokoliv poslance (kteří mají zákonodárnou iniciativu), aby tak jednoduchý zákon o vyrovnaném rozpočtovém hospodaření navrhnul.
je jen jedna možnost, jak toho dosáhnout - dostat do parlamentu většinově tuhle stranu, a nechat ji také vládnout. -divné, že? tak jednoduché...
tak zas můžeš příště volit své oblíbené socany nebo komouše, prosťáčku. ti budou pořád rádi přerozdělovat a něco ti nasypou do zobáku. budeš mít možnost dál nemakat a jít si tupě pro sociální dávky... na dluh.

242322

21.4.2011 19:40

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 66.?.?.?

Reakce na 242322

Tady jsou nejaka data o Svycarsku, je tam napsane neco i o jeho dluhu.

Gross external debt $1.339 trillion (30 June 2009)
Public debt 38.8% of GDP (2009 est)

http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Switzerlan...

K cemu ten zakon asi maji[smích]Vy jste kouzelny, tmo.Co jeste napisete za nesmysl?

242388

22.4.2011 9:59

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

tmo 89.?.?.?

Reakce na 242388

já jsem psal především o inspiraci zákonem ve švýcarsku, a ten existuje.
dále jsem psal o návrhu svobodni.cz, aby u nás bylo vyrovnané hospodaření státu uzákoněno - i toto je fakt.
dále ten návrh zákona umožňuje se i přes výše zmíněné výjimečně zadlužit, ale pouze v případě nutnosti, například živelné katastrofy, a to časově omezeně (musí být určeno krátké období splatnosti + plán splacení) a musí se to odsouhlasit nadstandardním poměrem při hlasování).

že jsi hlupák a nevíš o těchto věcech, to je tvůj problém, ne můj. že máš mizernou představivost a logiku a dělá ti problém pochopit ten záměr (poměrně snadný), to je tvoje postižení. jakož i to, že vše neznámé považuješ za nesmysl. není třeba hledat hnědky na tvé prdeIi, ale hledat JAK TO UDĚLAT, hledat rozumná a zcela proveditelná řešení. a toto je rozumné i proveditelné.

242427

18.4.2011 22:31

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 242155

Zamlada je kazdy blbej, horsi je kdyz mu ta blbost zustane i pozdej. Vy vite uplny h...o o dobe "komunizmu", kdybyste o ni neco vedel, tak byste videl kolik uzasnych veci z te ne uplne stastne a povedene doby by se dalo aplikovat do podelane soucasnosti. Vy nevite jake to bylo kdyz clovek zil ve veritelske zemi ktera mela pohledavky vsude na svete, v zemi kde neexistovala pozitivni diskriminace a clovek se ve zpravach nemusel koukat jak blbecek na cesky mluviciho negra, o cikanech ani nemluve, clovek se nemusel bat poslat deti na dva tydny na tabor, nebo ze mu deti propadnou drogam, nemusel se bat kriminality, vedel ze zemi chrani armada ktera je schopna ji ochranit, ze clovek nemuze skoncit jako bezdomovec, ze neexistovaly exekuce, mafie, korupce a jine zpusoby parazitovani na state. Dneska jsme zadluzeni na nekolik generaci dopredu, zdravotnictvi kolabuje (pravda, zdravi mladi jedinci bez potreby "takzvanych" jistot tento fakt prilis neregistruji), je prokazano ze soucasna ceska taky-armada nema kapacitu na to aby v pripade ohrozeni ceskou zemi ochranila, a nikde neni psano ze v pripade ohrozeni nam nekdo byt jsme v NATO musi pomoci, takze muze ale nemusi. Jenom ukazujete hezky obrazek jak dnesni skolstvi vychovava nove generace, Vam musi kazdy verit ze jste studoval, uz jenom ten madl-issacky slovnik --je vidět, že 40 let komunismu udělalo své-- mluvi za vse....

242161

19.4.2011 1:11

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

tmo 89.?.?.?

Reakce na 242161

jasně [chechtot] za komunistů tady byl ráj

- být věřitelskou zemí není žádná výhra -této zemi pak zjevně chyběly peníze na obnovu (skrytý vnitřní dluh) a na výzkum i investice. proto jsme zaostávali za "západem".

- že nebyla pozitivní diskriminace, to uznávám. to bylo lépe řešeno, ale bylo to také za cenu ostnatých drátů a uzavřenosti před světem (nikdo nám sem moc neviděl a nemohl nám do ničeho kecat)

- "nemusel koukat jak blbecek na cesky mluviciho negra" -to je čistý rasismus. nepodporuju přistěhovalectví ani mísení ras, ale nemluvím jako neinteligentní hovado. turisty a studenty z ciziny bych toleroval. asi i zastoupení zahraničních firem.

- drogy byly, ale vlivem uzavřenosti státu v menší míře.

- kriminalita byla vždy a všude. a pokud bys tvrdil že nebyla, pak jsi ji jen neviděl... anebo toho bylo dosaženo represivním režimem, kde každému číhal za zády nějaký estébák či donašeč. a to taky není úplně rajský stav.

- člověk mohl i tehdy skončit jako bezdomovec, ale pokud byl nalezen, byl umístěn do vězení nebo do psychiatrické léčebny, a všichni jsme mu tak platili nocleh, stravu i jinou péči.

- exekuce moc nebyly, protože lidi si moc nepůjčovali -však si nemusíš půjčovat ani dnes! nikdo tě nenutí. a pak ti nehrozí exekuce.

- mafie i korupce existovala -komunistická.

- i parazité existovali.

- zdravotnictví bylo poněkud zaostalé, ale je fakt, že si tam občan nemusel doplácet nějaké poplatky (hit až posledních let). byly ale úplatky, protože když jde člověku o život a trčí v pořadníku, chce si holt úplatkem zachránit krk.

- ohledně armády: souhlasím, aby byla povinná vojenská služba všech mužů (jako je tomu ve švýcarsku). ale ČSLA byla neefektivní a drahá... relativně dražší než dnes.

242166

19.4.2011 23:35

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Reakce na 242166

- ta komunisticka mafie kradla o tri rady mene nez ta dnesni
- dnesni armada je drazsi, protoze je nebojeschopna, rozkradena a cvicena k tomu, aby poslouchala jako ratlik ciziho pana NATO
- drogy jsou mnohonasobne vic rozsirene
- kriminalita je vyssi, vyssi je i pocet veznu a drazsi je vezensky provoz
- zivotni uroven bude trvale klesat, protoze splacet uroky bude chtit po statu vic a vic penez, takze danove zatizeni bude jeste vetsi
- pocet statnich uredniku je neskonale vyssi
- ostnate draty budou po rozpadu EUrozony opet nezbytnym vybavenim ochrany statni hranice pred imigranty z Afriky a Asie
- lide si musi pujcovat, protoze kapitalisticke podnikani primarne vychazi z dluhu jako prostredku ke zbohatnuti

Komunisty jsem nikdy moc nemusel, ale ve srovnani s tim, co se deje ted v Cesku se nestacim divit, jaci jsou Cesi pitomci.

242252

20.4.2011 22:08

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

tmo 89.?.?.?

Reakce na 242252

tys to asi nečetl, co?

- komunistická mafie kradla i soukromníkům jejich pole, domy a živnosti, zavírala je do pracovních lágrů, mučila atd. později rozkrádala cokoliv, co si usmyslela, žili si jako šlechta, a to vše zcela bez kontroly kohokoliv a bez toho, aby se o tom vědělo a psalo - o snad pochopíš, že v totalitě vládce kritizovat nesmíš, a proto se o problémech nevědělo ani konkrétně nemluvilo.

- dnešní armáda je levnější, ale je skutečně zbytečná, protože naše území případně ani neubrání, a je používaná jako banda žoldáků pro účely NATO. v tom posledním plně souhlasím. proto jsem navrhoval povinnou vojenskou službu každého muže v ČR dle vzoru švýcarska.

- drogy byly méně rozšířené kvůli uzavřenosti země ostnatými dráty a minimálním pohybem přes hranice - i to jsem psal, musíš líp číst.

- kriminalita se v totalitě ani nemohla rozšířit, protože StB byla snad nejpočetnější tajná policie (v přepočtu na obyvatele, včetně donašečů, spolupracovníků), a tak všichni seděli dřív, než něco velkého provedli. nejsem si ale jist, zda má být bezpečnost řešena za cenu tak mohutného fízlování. chci svobodu. proto zásadně nesouhlasím ani s odposlechy, ukládáním telefonické komunikace, kamerami na veřejných místech ap.

- kdo se zadluží a ví, že nestačí díky dluhu zvyšovat zisky a tím snadno splácet, ten je debiI, a patří mu, aby zkrachoval a stal se otrokem. vzít si dluh není povinné.

- o počtu úředníků jsem vůbec nemluvil, a plně se ztotožňuji s návrhy svobodni.cz na rušení mnoha úřadů bez náhrady a redukci mnoha dalších státních institucí. méně rozšafných ouřadů, rozhodujících o nás a našich peněz =méně korupce. méně přerozdělovaných peněz =menší daně (například zrušení daně z příjmů). menší státní rozpočet =méně rozkrádání a parazitismu.

- s imigranty z afriky a asie se bohužel krutě mýlíte -POTOM je už žádné ostnaté dráty nezastaví, i kdyby takové dráty někdo chtěl instalovat. -například ve francii, holandsku, dánsku, británii i jinde je už několikátá generace těchto rychle se množících bořitelů naší civilizace a kultury.

- o nutnosti půjčovat si píšete totální nesmysl... nějaké vyčtené bláboly zoufalců, kteří princip dluhu vůbec nepochopili a démonizují úrok (=odměnu za službu) do té míry, že jej pokládají za veškeré zlo světa. samé pitomosti! prostředek ke zbohatnutí je jen práce, umírnění se ve spotřebě a chytré investice. blbec bude chudý vždy, a blbec s dluhem bude ještě chudší.

komunisty taky nemusím. ale nikdy bych ani neuvažoval o jejich navrácení k moci. oni jen číhají na znechucené a zoufalce, kteří jim vrátí moc. a jelikož je blbců hodně, mají bohužel šanci.

242313

19.4.2011 0:27

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

tmo 89.?.?.?

Reakce na 242130

>... kteří tvrdí,že dluh je skvělý a že tím nastartujeme ekonomický růst. Tyhle plky ...
---jenže ony to nejsou plky, víme? [smích]
když si někdo nějaké peníze půjčí (sám sobě vytvoří dluh), musí to pro něj být výhodné, JINAK BY TO PŘECE NEDĚLAL!!! takový člověk má obvykle dobře promyšleno CO chce dělat, JAK to chce dělat, a jak na tom všem nakonec vydělá, a to i přesto, že dá poskytovateli půjčky nějakou odměnu za laskavost. ono se dá totiž s nějakým balíkem peněz vydělat víc než nějakých mizerných 6-10%, a to i nikoliv jen spekulacemi, ale i reálným podnikáním - třeba průmyslový podnik nebo zemědělský podnik, nebo i obchod nebo jiné služby.
- pokud se vytvoří nějaký ziskový podnik, který by bez dluhu nebyl, je to zcela jistě pozitivní.
- pokud takový podnik zaměstná nějaké lidi (dá jim práci, smysl, a také peníze na obživu), je to nepochybně záslužné, dobré.
- pokud takový podnik (který by bez dluhu neexistoval) něco užitečného produkuje, je to dobré (a on zcela jistě něco potřebného produkuje, jinak by nemohl existovat.
- spokojen je nakonec i poskytovatel půjčky, který své peníze neprožral, ale investoval a vydělal - a i to je dobré.

není to hra s nulovým součtem, protože do toho plyne energie a hmota z okolního ptostředí. (tolik jen jako poznámka pro tupce, kteří by chtěli namítat něco o perpetuu mobile).

podobně to funguje i v makro-měřítku. když se nalijí peníze do ekonomiky, rozhýbe to ČINNOST:
- někdo ty peníze vypustí (a na druhé straně je někdo zadlužen)
- někdo se o ty peníze snaží a něco za ně dělá (jinak by lenošil a nic nedělal)
- na trhu se objeví více likvidity a následně to podporuje i aktivitu jiných, kteří mají co poskytnout (peníze se posunují)
- kdo je zadlužen, je tím nucen k aktivitě, aby se dluhu zbavil (jinak by dělal jen na půl plynu a vytvářel by třeba jen polovinu hodnot).

vzniká sice nějaká inflace, ale inflaci lze rozhodně překonat zvýšenou aktivitou. kdo tvrdí že ne, je zřejmě lempl, který za rok není schopen vytvořit zisk ani 3% (což je zhruba obvyklá výše inflace v normálních ekonomikách). ostatně i zde přispěje okolní prostředí, které do řetězce poskytuje zdroje.

242163

19.4.2011 11:20

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Alexus 95.?.?.?

Reakce na 242163

to TMo , díky za zastání ve výše uvedených případech,ale kde se neshodnem je to,jak říkáš, že inflace je 3 %. dovolil bych si upozornit, že skutečná inflace = nárůst peněžní zásoby a ne to co je nám prezentováno přes ČSU, jako inflace, což je index spotřebitelských cen.

A tady jsme na úplně jiných číslech
1993 : M2 = 583 miliard Kč v oběhu v ČR
2010 : M2 = 2801 miliard v oběhu v ČR
zdroj ČNB

Tzn. skoro pětinásobek za 17 let existence ČR. A nadále to půjde nahoru,protože stát se bude zadlužovat nadále a vytvářet tím nové peníze. Vem si jen palivo, meziroční nárůst byl více jak 10% ( pak si přidej ,že z ropy, kterou dovážíme byl podobný nárůst i ve většině dalších odvětví), do toho ti čsú tvrdí,že inflace je cílována do 2 % a ,že se toho držíme a v průběhu let koš spotřebitelských cen je manipulován dle potřeby státu. Tzn. pak tam meziročně nevycházíš ze stejných parametrů a vycházejí ti takové tzv. nízké čísla.

OPravdu inflace je skryté zdanění těch,co se nezadlužili, protože když si peníze odloží na jakýkoli peněžní produkt, na skutečnou inflaci jim nikdy nevydělá.A oni jsou tím připravování openíze kromě standardního zdanění podruhé.

242196

20.4.2011 22:25

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

tmo 89.?.?.?

Reakce na 242196

ok.
bohužel nemáš pravdu ve věci inflace. -je to průměrná míra zdražení zboží z roku na rok, vztažená k průměrnému příjmu. což znamená asi tolik, že jeden rok zboží XX stojí 100 Kč a za rok 103. to zhruba v praxi platí a nikomu nedokážeš ten svůj pětinásobek, tj. 500%.
zřejmě neuvažuješ, že se nejen zdražilo zboží, ale zvyšují se i příjmy. když 12° pivo stálo za komoušů 4,20 Kčs a dnes 25 Kč, je to sice zdánlivé zdražení na 595%, ale jelikož průměrný příjem za komoušů byl 2000 Kčs a dnes 25000 Kč (1250%), musíš to pak podobně zredukovat poměrem 595%:1250%. to znamená, že se nám pivo relativně zlevnilo výsledným poměrem 1:2,1 =0,476, tedy na méně než polovinu. o drobnosti se asi handrkovat nemusíme... platy mohly být různé, ale za komoušů jsem začínal s hrubou mzdou 1700 a za 4 roky jsem si polepšil na 2150 Kčs. to kromě fušek [smích]

o tom, že inflace je jakési skryté zdanění (znehodnocení) uložených peněz je pravda. a každý rozumný člověk o tom ví a něco proti tomu může dělat.
chudých se to netýká (co vydělají, to prožerou, takže nic neleží a neznehodnocuje se). inflace tedy spíše ochuzuje bohaté, kteří mají uložené přebytky. a ti by měli být natolik inteligentní, aby věděli kam výnosně investovat a jak pomocí toho překonat ty 3% inflace.

242315

21.4.2011 0:29

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

tmo 89.?.?.?

Reakce na 242196

pokud jde o cenu jediné komodity (paliva), pak je třeba zmínit, že cena právě tohoto je silně závislá na tržní ceně zahraniční suroviny, které začíná být nedostatek, tudíž logicky zdražuje. navíc má tato surovina velké sezónní i jiné výkyvy pokud jde o cenu.
každý dolar zdražení ropy přinese státu NA DANÍCH zakomponovaných do výsledné ceny paliv mnoho korun (občanovi ubere dvojnásobně z kapsy). daně (spotřební, DPH, z příjmů firem) tvoří více než polovinu ceny nafty/benzínu (takový podíl na ceně jiného běžného zboží nemá obdoby). malý nárůst ceny ropy tedy způsobí velký nárůst koncové ceny. další dopady to má na ceny ostatního zboží v marketech, protože to se vozí kamiony za pomoci nafty (a různých dalších umělých zdražení ve formě mýtného ap.).
takže ceny paliv nezávisí na množství oběživa (M2), ale mohutně se na tom podílí nenažraný stát a chuť k velkému přerozdělování. uvádět tedy právě tuto komoditu, kterou !stát! nenormálně nafukuje, je dosti zavádějící. pro výpočet inflace je třeba vytvořit nákupní koše a vypočítat z nich průměrný nákupní koš, v závislosti na zastoupení různých věkových a sociálních skupin.

242323

19.4.2011 12:10

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

smoke 89.?.?.?

Reakce na 242163

O tom "připlývání" peněz z "nadbytečné přírody" by ses mohl opět rozepsat. Posledně jsem se při tvé diskuzi s HHBB velmi dobře bavil.

A to, že tě někdo skrytě okrádá inflací, je jen tvoje chyba...prostě jsi "lempl" [smích]

242198

20.4.2011 0:02

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 242198

To smoke : Jsem rád, že se dobře bavíš, ale kdo tu píše o připlývání peněz ? Ja tu mluvím o faktech, ne o pohádkách , peěžní zásoba ČR je v takovém stavu , jak jsem popsal. Máš snad problém s tím,že tato zvýšená měn. zásoba nevytváří inflaci ?

A kec, že někdo občana ČR skrytě okrádá inflací ( mě ne, to se opravdu neboj [smích] , že je tím pádem lempl....Tak to je opravdu arogantní žvást. UVědomuješ si vůbec, že kromě myslící menšiny, tu je ekonomicky skoro negramotná většina, která absolutně netuší, jak systém reálně funguje a věří pohádkám fin. ústavů o tom,že na jejich term. vkladu, penz. připojištění, stav. spoření, invest. životním pojištění apod., za nějakých X let vydělají na důchod ??? Ty peníze tam ve většině případů už nejsou, jsou znova použity na nákup státních dluhopisů.A tím pomáhají udržet stávající systém v chodu. Každý tímto způsobem přispívá k vlastnímu ochuzení, tím,že se toho účastní více než musí. Naštěstí řešení existuje...

242255

20.4.2011 22:41

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

tmo 89.?.?.?

Reakce na 242198

že ses bavil, je jen důkazem, že jsi podobně nechápavý mentál jako hhbb. kdo nechápe, že peníze jsou jen odrazem hodnot vzniklých dříve nebo na základě zajištěné povinnosti dle úvěrové smlouvy, tomu není pomoci.
a kdo nedokáže pochopit, že kromě emise a inflace zde příplývá do hromady těch hodnot také energie z okolí a suroviny z přírody, to je opravdu zoufalý lempl, a nemá smysl se s ním bavit... nemá na to iq.
neboj se - mě nikdo inflací neokrádá, já své peníze umím investovat a proti inflaci tak bojovat.

242317

15.4.2011 2:08

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Trautembr 78.?.?.?

Reakce na 241864

Myslím, že mícháte hrušky s jabkama. Máte v příspěvku spoustu protichůdných a nepřesvědčivých argumentů. Těžko je odpovídat na každou Vaši větu zvlášť, protože jsou tak protichůdné, že celkově budíte dojem chaosu a nevyhraněného postoje mezi sociálnem a bezbřehou ziskuchtivostí zaměstnavatelů. Baťu si při tom berete jako štít. Když totiž podnikatel nemá dostatečně jasno, že bude moci prosperovat i za cenu lidského zacházení se zaměstnanci, tak se do toho nemá pouštět. Z praxe vím, že se dá prosperovat a vydělávat i za cenu slušného finančního ohodnocení zaměstnanců i jejich adekvátních výhod (chceteli sociálních), třeba v podobě deputátu atd. Dnes je ovšem silná tendence a tlaky vlivových infiltrovaných pomahačů globalismu ve vnitřní struktuře společnosti, a to za mocné podpory médií, ignorovat připomínky a potřeby dělníků. Pokud má takový zaměstnanec nějaké postřehy a názory, je nutné ho ignorovat a pokud klade ultimata, je nutné mu nebránit v odchodu i kdyby byl kvalitní. Pro výstrahu jiným ukázat, že rebelové nejsou v kurzu, tím oslabit firmy a protlačit na trh zboží konkurence. Samozřejmě ještě potřebně zdůraznit, jak jsou vlastní lidé neschopní a tudíš potřebují cizí vedení. Myslím, žě odpovědi jsou výše v této diskusi.

241882

15.4.2011 8:45

RE: Autor článku je mimo ...ale úplně

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 241882

To Trautembr: Uznávám,že jsem to tam napsal celkem v rychlosti.

Batu si neberu jako štít, ale jako člověk, který zrealizoval to, o čem jiní říkají,že žádný podnikatel neudělá, tedy, že neinvestuje část zisků zpět do svých lidí,aby jim zlepšil životní úroveň, protože ví,že se mu to v budoucnu vrátí,ale nesmí na to být zákon,ale má to být jeho svobodnou vůlí.
Souhlasím s vámi, že je to dnes tak,jak popisujete v nadnárodních korporacích obzvlášť. Připomínky jsou ignorovány a živ. úroveň se řadovým zaměstnancům často zhoršuje, jen ,aby byl splněn plán ( ale neje jen o dělníky,ale i o nižší management či další zaměstannec).V tom souhlas,ale snažil jsem se poukázat na to, že regulacemi tento systém jen zhoršíte v dlouhodobém výhledu.

241902

15.4.2011 2:59

Proc potrebujem Erharta,kdyz je to nase vec ,jak jsme si republiku zaneradili.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 61.?.?.?

Proc,lide cekaji zazraky od druhych,ze je vytahnou z financniho marastu,nakterem se ovsem mnoho tech volajicich prizivi take, nas nezachrani zadni Blanicti rytiri, ale jen moralka a principy lidi-statu, tento stat representovat,my nepotrebujem politiky,ale jednoho statnika za kterym by sel narod,jez by v zaklade prestal krast-tunelovat,spravedlnost nad nespravedlivymi soudci,uklidit Eudijasuv chlev od hnoje nebude delat nikdo jiny.Stat Island se dostal do hospodraske krise,banky kolapsovaly, aspon,tak se to rika lidem a otazka byla, kdo cely ten minusovy rozpocet zaplati, ovsem ne jako v USA ,kde banky dostaly "odskodneni" a za par mesicu hlasily obrovsky prinos penez.Zde na Islandu lide udelali referndum,kde se rozhodlo,ze oni platit bankovni ztraty platit nebudou, ze to je neschopnost bank, jestlize zkutecne doslo k upadku,v pravde receno,zadna banka na svete neprodela,tam se jen hodnota presune z jedne kapsy do druhe, ale,o tom se uz nepise a lide se to nedozvedi,ovsem.
Takze,vjadru veci se nakonec dozvime v prikladu Islandu toto:"Tchenguiz brohers arrested in Icelandis bank probe"
Pokud narod neni veden "vyssi princip", tak,co jineho muzem ocekavat, rozkradeni narodniho prumyslu,jez byl majetkem vsech obcanu,nevadilo tento majetek rozkrast nasim vnitrnim statnim zlodejum, takze,vezmeme jim opet zpet co nakradli-legalne udajne koupili, nebot na svete je zakon,ze prodane kradene zbozi se musi vratit puvodnimu majiteli ,bez nahrady kupujiciho kradene zbozi,no,tady by se mohlo zacit,ovsem ,kde sehnat poctivce ,aby nedoslo k dalsi kradezi a to je velmi vazny problem v dnesnim zkorumplovanem svete, kde se zda ,ze kradou vsichni ,bez rozdilu, at je nazev "podniku" ,jakykoliv.Jinymi slovy ,poctive jsme nechali generacne vymrit a novy poctivci se zatim nenarodili, ani se jejich narozeni "neplanuje", takze,jakapak pomoc,ani Pan Buh nepomuze tem,jez v zaklade pomoc ani nepotrebuji.Mnohym,vsechny ty lumparny,i kdyz nadava, vyhovuji,znam mnoho lidi,velmi kritickych,jez vidi co vse je spatne,co je treba udelat,ale "lopatu do rukou nevezmou".
Svaty Vaclave,oroduj za nas,my si zatim skocime na pivo!

241885

15.4.2011 12:26

RE: Proc potrebujem Erharta,kdyz je to nase vec ,jak jsme si republiku zaneradili.

quido2 81.?.?.?

Reakce na 241885

Srdečně vás zdravím a konstatuji,

že jste zralý na převýchovu. Prosímvás, takhle na tvrdo říkat pravdu, to je přece nekorektní. Dyť vy těm pohodlnejm lidem zkazíte i chuť na pivo. Avšak já sám jsem také pomýlený, tak s vámi souhlasím.

[smích]

241923

15.4.2011 23:03

Vážení diskutující,

ZYZ 69.?.?.?

všechno co se po roce 1989 v ČR stalo bylo přesně naplánováno a chtěno a nebylo síly, která by tomu zabránila. Přečtěte si Protokoly mudrců pravdolásky:
http://www.prvnizpravy.cz/sloupky/protokoly-mudrcu-pravdolasky/
[překvapení] [překvapení] [překvapení]

241952

19.4.2011 4:55

RE: Vážení diskutující,

Mnichov47 223.?.?.?

Reakce na 241952

At uz jjsou ty protokoly pravdive nebo ne, odpovidaji dnesni realite velmi presne. Zide postupuji presne podle tohoto planu, k nasi zkaze.

242174

17.4.2011 2:00

Neoliberalismus je směr nebezpečný

smutnyklaun 84.?.?.?

Tento směr, jehož výkladní skříní jsou USA, vede na jedné straně k trvalému osekání sociálních práv a jistot zaměstnanců( komunismus prohrál, tudíž není třeba bývalé socialistické země dále přesvědčovat o humánnosti kapitalistů ve vztahu k zaměstnancům ) a na straně druhé k enormnímu nárůstu zisků a tím i vlivu nejbohatších.Není rovněž zajištěno, aby tito superboháči s mezinárodním vlivem nemohli prosazovat své zištné zájmy na úkor obyvatel vlastní země i cizích zemí, což se ostatně již děje, vyvolávat po světě nepokoje, revoluce, války. Stoupenci neoliberalismu automaticky předpokládají, že tito mocní jsou spravedliví, inteligentní,humánní atd.Můžou to však být také asociální psychopati s diktátorskými a válečnickými sklony.Jak se jim potom budou ostatní bránit, když mají k dispozici takové prostředky?

242019

17.4.2011 9:08

Naivní a hloupý článek, ale "snadno pochopitelný". Pravda je daleko složitější.

Mejla 83.?.?.?

V poválečném i dnešním úspěchu SRN hrají roli především změny ve fungování státu vytvořené Spojenci. Jejich protektorát přinesl zcela jiné uspořádání státní správy, odborů atd. Důležitý byl i výběr politiků. To vše spolu se schopností Němců spolupracovat. Byl to velmi složitý proces, na němž se podílela spousta lidí a institucí.

242038

18.4.2011 17:37

Po Nemecku nasleduje Francie

r.k. 188.?.?.?

Francouzi jsou od prirody lini jak prasata, namysleni jak kurvy (zkuste se ve Francii domluvit anglicky..), miluji modu, vino, a mnoho dalsich hezkych veci vyjma prace (kam ovsem chodi pouze 35h/tyden). Presto ma tato zeme podle WHO nejlepsi zdravotnictvi (1. misto na svete), a zkratka prosperuje a to vyborne. Zivi miliony nezamestnanych Francouzu (ve Francii existuji cele generace prace se stiticich lidi, a to nejde o zadne cikany), a dale zivi miliony neprizpusobivych negru cele palety odstinu (od nejsvetlejsich ze severni Afriky az po cerne jak podrazka z Konga) - vsechno potomky kdysi pracujicich gastarbeiteru, dneska uz nepracuji ale obcas krome distribuce drog pracuji na tom ze napr.zdevastuji pulku mesta kdyz na to prijde. Ztratove zemedelstvi si stat mohutne dotuje. Prumysl je sesnerovan odbory ktere maji opravdu vliv (na rozdil od napr. CR kde jsou odbory pro srandu kralikum). Do duchodu odchazeji Francouzi po letech 35hodinoveho tydne driny nejdrive mezi vyspelymi zememi sveta. Dale se Francie epochalne stara o sve kolonie (obrovske prachy co lije do svych uzemi typu Francouzska Guayana atd.). Francie je presto vsechno po Nemecku druha nejvetsi ekonomika Evropy a pata na svete. Mozna by stalo za to kouknout se na hospodarsky zazrak i teto zeme jelikoz je Cechum hodne vzdalena (a naopak), zatimco o Nemcich a Rakusacich toho vime snad uz vic nez oni o sobe.

242142

Příspěvků: 114

14.04. 01:12 hc  Nic nového pod sluncem.
14.04. 04:25  zadny velky objev ,ale ...
14.04. 05:00 greeny  RE: zadny velky objev ,ale ...
14.04. 04:53 n.z.  Pomalu a jiste dochazim k nazoru,
14.04. 07:15 Karel2  RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,
14.04. 12:43 l.leimas  RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,
15.04. 05:33  RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,
15.04. 21:35 l.leimas  RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,
14.04. 14:32  RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,
14.04. 16:46  RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,
14.04. 18:55 pietroo  RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,
14.04. 17:55 stefan  RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,
14.04. 23:19 n.z.  RE: Pomalu a jiste dochazim k nazoru,
14.04. 05:06 Mnichov47  Nemecko bez zidu
14.04. 07:46 Fernet  RE: Nemecko bez zidu
14.04. 17:37 stefan  RE: Nemecko bez zidu
14.04. 15:19 Vladimír Stwora  RE: Nemecko bez zidu
14.04. 16:18 Mnichov47  RE: Nemecko bez zidu
14.04. 16:30 calimero  RE: Nemecko bez zidu
15.04. 05:57 Mnichov47  RE: Nemecko bez zidu
15.04. 17:27 Spřízněná duše  RE: Nemecko bez zidu
14.04. 17:14 GOODHOPE  RE: Nemecko bez zidu
14.04. 15:54 calimero  RE: Nemecko bez zidu
14.04. 20:29 hc  RE: Nemecko bez zidu
14.04. 20:59  RE: Nemecko bez zidu
14.04. 21:26 hc  RE: Nemecko bez zidu
14.04. 21:47  RE: Nemecko bez zidu
14.04. 23:12 hc  RE: Nemecko bez zidu
14.04. 19:14 Vladimír Bílý  RE: Nemecko bez zidu
15.04. 00:36 aristokrat  RE: Nemecko bez zidu
14.04. 08:07 vaclaus  nemecka konjuktura
14.04. 11:34  RE: nemecka konjuktura
15.04. 06:17 Satanist  RE: nemecka konjuktura
15.04. 09:29 Mnichov47  RE: nemecka konjuktura
14.04. 14:18 karel2  RE: nemecka konjuktura
14.04. 08:56 MoUdrostrak  Pravicujme - tunelujme - nic kloudneho nebudujme! Neprosperuje JEN NĚMECKO!
14.04. 09:47 dolly 00  S podstatou suhlasim, ALE
14.04. 10:43 calimero  No na to nemusi byt clovek ani profesor ekonomie
14.04. 11:38 Bubeník  Doporučuji knihu Záhady 17.11.
14.04. 17:56 rataj  RE: Doporučuji knihu Záhady 17.11.
14.04. 12:08 xIx  Vlastní zkušenost
14.04. 17:48 stefan  RE: Vlastní zkušenost
14.04. 20:47 xIx  RE: Vlastní zkušenost
14.04. 18:49 baki  Mečiar - stupňování nepřítele.
14.04. 20:17  Pochybuji
14.04. 20:54 ID  Pár poznámek
17.04. 21:24  RE: Pár poznámek
17.04. 22:24 Alexus  RE: Pár poznámek
17.04. 23:56  RE: Pár poznámek
18.04. 00:13 fohat  RE: Pár poznámek
18.04. 09:52 Alexus  RE: Pár poznámek
18.04. 17:19  RE: Pár poznámek
18.04. 21:10 Alexus  RE: Pár poznámek
18.04. 21:32  RE: Pár poznámek
19.04. 02:20 Alexus  RE: Pár poznámek
19.04. 02:38 Alexus  RE: Pár poznámek
19.04. 19:08  RE: Pár poznámek
19.04. 23:46 Alexus  RE: Pár poznámek
20.04. 12:39 aristokrat  RE: Pár poznámek
20.04. 18:19 Alexus  RE: Pár poznámek
21.04. 09:18 tmo  RE: Pár poznámek
20.04. 19:24  RE: Pár poznámek
21.04. 07:45 Alexus  RE: Pár poznámek
21.04. 14:10  RE: Pár poznámek
22.04. 00:41 Alexus  RE: Pár poznámek
22.04. 10:49  RE: Pár poznámek
14.04. 21:02 ID  ...poté co inicioval rozkradení republiky...
14.04. 21:28  RE: ...poté co inicioval rozkradení republiky...
14.04. 22:19 Alexus  RE: ...poté co inicioval rozkradení republiky...
15.04. 18:13  RE: ...poté co inicioval rozkradení republiky...
14.04. 22:14 Alexus  RE: ...poté co inicioval rozkradení republiky...
17.04. 22:01 smutnyklaun  RE: ...poté co inicioval rozkradení republiky...
14.04. 21:22 rem  Potřebujeme nového Erharda a možná i Pinocheta
14.04. 22:08 Alexus  Autor článku je mimo ...ale úplně
15.04. 01:30  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
15.04. 09:01 Alexus  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
15.04. 11:54  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
15.04. 22:41 Alexus  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
15.04. 23:17 martas300  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
16.04. 00:44  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
16.04. 16:06 Alexus  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
17.04. 22:51  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
18.04. 14:26 Alexus  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
18.04. 18:01  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
18.04. 21:15 Alexus  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
18.04. 22:06  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
19.04. 00:40 tmo  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
19.04. 22:57  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
19.04. 23:52 Alexus  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
20.04. 22:35 tmo  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
20.04. 23:01  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
20.04. 23:44 tmo  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
21.04. 19:40  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
22.04. 09:59 tmo  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
18.04. 22:31  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
19.04. 01:11 tmo  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
19.04. 23:35  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
20.04. 22:08 tmo  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
19.04. 00:27 tmo  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
19.04. 11:20 Alexus  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
20.04. 22:25 tmo  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
21.04. 00:29 tmo  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
19.04. 12:10 smoke  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
20.04. 00:02 Alexus  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
20.04. 22:41 tmo  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
15.04. 02:08 Trautembr  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
15.04. 08:45 Alexus  RE: Autor článku je mimo ...ale úplně
15.04. 02:59 Robert Nohejl  Proc potrebujem Erharta,kdyz je to nase vec ,jak jsme si republiku zaneradili.
15.04. 12:26 quido2  RE: Proc potrebujem Erharta,kdyz je to nase vec ,jak jsme si republiku zaneradili.
15.04. 23:03 ZYZ  Vážení diskutující,
19.04. 04:55 Mnichov47  RE: Vážení diskutující,
17.04. 02:00 smutnyklaun  Neoliberalismus je směr nebezpečný
17.04. 09:08 Mejla  Naivní a hloupý článek, ale "snadno pochopitelný". Pravda je daleko složitější.
18.04. 17:37 r.k.  Po Nemecku nasleduje Francie

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

39

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 81 čtenářů částkou 13 773 korun, což je 39 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Za polibek bez náhubků 400 euro20.10.20 17:33 Itálie 0

Soud v Německu rozhodl, že omezit zavírací dobu restaurací není opodstatněné19.10.20 21:32 Německo 4

Co je s panem prezidentem?17.10.20 09:47 Česká republika 7

Je třeba říci dost, burcuje Klaus. Nejsme ve válce, nestrašte mrazáky s mrtvolami14.10.20 11:11 Česká republika 3

Erouška je pochybná aplikace s placebo negativním efektem14.10.20 10:15 Česká republika 5

Ve stavu nebezpečí si schválí cokoli bez demokratické kontroly13.10.20 19:31 Česká republika 0

Maďarská poslankyně skartovala knihu dětškých pohádek plnou gayů a leseb, aktivisté ječí13.10.20 18:08 Maďarsko 2

Absurdita článků z dění na pařížských předměstích nadále roste13.10.20 16:51 Francie 0

Marián Kotleba se rozdáním 3 šeků po 1488 eurech dopustil ideozločinu a půjde sedět12.10.20 21:56 Slovensko 12

Počty zemřelých loni a dnes09.10.20 15:21 Česká republika 6

Studenti na slavné Karlové univerzitě chtějí "bezpohlavní systém"09.10.20 00:10 Česká republika 2

Byla pandemie plánována?08.10.20 21:48 Neurčeno 8

Hoří, hoří a ne a ne spadnout08.10.20 21:23 Jižní Korea 11

Vláda tvrdě zpřísňuje opatření. Na 14 dní se zavřou ZOO, bazény, posilovny, kulturní i sportovní akce08.10.20 16:43 Česká republika 7

Zákon o šmírování internetu vojáky prošel dál08.10.20 15:37 Česká republika 0

Už je to tady: Očkovaní na covid nebudou muset nosit roušky08.10.20 13:19 Česká republika 6

FB smazal Trumpovi 2x příspěvek, ve kterém píše, že chřipka je horší než covid07.10.20 10:35 USA 2

Zločin proti lidskosti06.10.20 21:22 Německo 0

Prymulovi jen tak přistál na účtu milión korun06.10.20 09:50 Česká republika 3

Petice proti náhubkům, testům na covid19 a dalším opatřením04.10.20 17:58 Česká republika 11

Měnové kurzy

USD
23,00 Kč
Euro
27,19 Kč
Libra
29,78 Kč
Kanadský dolar
17,53 Kč
Australský dolar
16,23 Kč
Švýcarský frank
25,35 Kč
100 japonských jenů
21,79 Kč
Čínský juan
3,44 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,47 Kč
Ukrajinská hřivna
0,81 Kč
100 rublů
29,70 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 946,95 Kč
1 unce stříbra
546,29 Kč
Bitcoin
274 000,63 Kč

Poslední aktualizace: 20.10.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 8 532