Diskuze k článku

Ukrajina používá mobilní krematoria pro likvidaci toulavých psů

Příspěvků 38

16.11.2010 4:58

Přirozenou cestou...

Esmate 178.?.?.?

>Pokud nemají zvířata žádný zdroj potravy, jejich počet se sníží výrazně přirozenou cestou.
Prostě přirozeně zdechnou hlady. [zmaten]

232433

16.11.2010 21:06

RE: Přirozenou cestou...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 232433

Přesně tak. Takový návrh je od milovníků zvířat dost na pováženou. Také je totálně nesmyslná věta:
>Likvidace zvířat cestou není, protože další bezprizorní psi a kočky se množí velmi rychle.
Tato věta v sobě obsahuje rozpor - bezprizorních psů je čím dál víc (množí se mezi sebou geometrickou řadou), takže logika mi říká, že pokud by byl prováděn jejich odstřel nebo odchyt (jakákoliv redukce), množení by se rapidně snížilo, a těchto nešťastných zvířat by ubylo, nebo by jich alespoň tolik nepříbývalo... a také problémů se zdivočelými psy by bylo méně.
Návrh na odstranění popelnic z ulic je hledání druhotného řešení, namísto prvotního... něco jako u lidí upřednostňování potratů (zabíjení dětí) před myšlením a zodpovědností. A tu zodpovědnost má evidentně člověk.
Když už je ale na ulicích plno zdivočelých zvířat, které nikdo nechce, a která mohou ohrožovat bezpečnost na silnicích i bezpečnost dětí a jiných občanů, např. v noci, povolil bych prostě jejich odstřel. Buď by je pak začerstva chudí ukrajinci mohli sníst (třeba takový dvacetikilový pes...), nebo by se z toho daly vyrábět masové konzervy pro psy a kočky, nebo by je pak mrtvé odvezli na skládku k tomu určenou, popř. spálili v kafilerii, jako je to obvyklé. Píchat do nich ale nějaké ochromující drogy, které je zadusí, to je hnus. Zastřelení je rychlé a asi tak nejhumánnější, co se s tím dá dělat. Krmení v útulcích je náročné finančně (budování útulků, krmivo, obsluha), i nesmyslné (udržovat uvězněná zvířata zbytečně na živu, když je nikdo nechce a nebude chtít, jak je v článku zmíněno).

jinak by bylo vhodné opravit alespoň tuto hrubku:
>...spálí paralyzované psY a kočky zaživa.

232465

6.2.2012 17:30

RE: Přirozenou cestou...

monika monika (tečka) ralisova (zavináč) seznam (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 232465

lide zapricinili to,ze tam ta zvirata jsou,reseni je kastrace a ne strileni.tem primitivum,co ty psy takto zabiji,bych prala jedine-aby je ti psi roztrhali a sezrali.kdo nam dal pravo,neco regulovat?regulovat by se melo lidstvo,a ne zvirata.my jsme premnozeni nejvic,jo a hrubka tam neni.zopakujte si cestinu

262713

16.11.2010 8:20

Účinky toho jedu ...

charon cmartin (zavináč) airnet-cz (tečka) info 85.?.?.?

jsou evidentně popsány chybně. Například tady a tady je popsáno, že začíná působit řekněme v řádu desítek sekund a doba jeho účinnosti (při lékařském dávkování) je v řádu minut. Působí uvolnění svalového tonu - svaly se tedy přestanou stahovat. Oběť přestane dýchat a hýbat se. Nepíše se tam nic o bolesti a vzhledem k tomu, že ruský text se očividně týká lidské medicíny (odpovídá dávkování a popsané užití) musel by být podporován léky tlumícími bolest, o čemž se text nezmiňuje. Předpokládám tedy, že samo podání bolest nepůsobí. Destrukce plic v důsledku podání ditilinu mi přijde vysloveně nepravděpodobná - prostředek nepůsobí prudké křeče a trauma z uvolnění dýchacích svalů podle mého názoru prostě nenastane.

Pokud uvážím, že oběť nedýchá, je nemožné aby "žila v bolestech celé hodiny". Zemře do deseti minut, mozková smrt nastane mnohem dříve v důsledku neokysličení mozku.

Souhlasím s duchem argumentace proti týrání zvířat ale uráží mě, že se autor spoléhá na nevědomost veřejnosti při zařazování nevěrohodných detailů do popisu.

Pokud je některý kvalifikovaný lékař schopen upřesnit popis účinků ditilinu, uvítal bych to. Bude to ale asi problém prože mimo rusky mluvící země se příliš nepoužívá. Usuzuji na to z toho, že prakticky všechny odborné texty na toto téma jsou napsány autory s rusky znějícími jmény.

232435

16.11.2010 10:29

RE: Účinky toho jedu ...

Peptalkin 62.?.?.?

Reakce na 232435

Budme konkretny, Ten jed priamo napada CNS a paralyzuje ju, nasledkom coho zakonite prichadza kratky a devastujuci tremor,k ktory sposobuje ochrnutie tela co ma za nasledok okamzitu zastava dychania pretoze nervova sustava je komplet odstavena s prevadzky, cize mozog nemoze koordinovat a riadit veskeru cinnost organov dolezitych pre zitie (pluca, srdce)

a jeden detail... hociktory toxikolog vam povie,ze smrt nasledkom zastavy dychania je ukrutne bolestiva.

Nieco malo o tom viem aj preto, lebo na vlastnom tele som zazil otravu jedom, ktora paralyzuje CNS a sposobuje zastavu dychania. Lenze asi stali pri mne vsetci svaty, pretoze zazrakom som prezil otravu cca 8 nasobnou davkou jedu, ktora uz pri jednej davke je oznacovana ako smrtelna. Verte mi, nechcite zazit tie krce a ten tremor, ked sa jed dostane do krvi a pride do hlavy, kde sa snazi odstavit CNS. ja mam tam hore v mojej hlave super ovladacich manazerov, ktori sa vzopreli utoku jedu a po cca 20 tich minutach tazkych chvil ma donutili na tri krat ostavajuce svinstvo so zaludka doslova vystrelit von. Jedy ktore vyraduju z cinnosti CNS su hnus a to peklo co nasleduje po tom ako vycestuje do hlavy je megasila. V jednej chvili sa potite, za par sekund zimnica, o dalsich par sekund doslova mrznetea dychate len tak ,ze vasm pluca dovolia nasat cca par ml vzduchu. V hlave sa vam premietaju snad vsetko co ste zazili v zivote a zaroven vidite nieco podobne, ako ked sa vypinali stare televizory..obrazsa zuzoval a zrazu tma, trasiete sa ako osika, bolesti vo svaloch na nohach ako pri tazkej chripke, krce v oblasti hrudnika a srdca. No divat sa smrti do oci, nebola sranda.

232441

16.11.2010 16:43

RE: Účinky toho jedu ...

Op 217.?.?.?

Reakce na 232435

Souhlas. Mysím, že je to zveličené.

232457

20.11.2011 10:05

RE: Účinky toho jedu ...

Libor libor (tečka) hubalek (zavináč) seznam (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 232435

To jste asi neviděl to video kde ten pes umírá. [pláč] [pláč]

257342

16.11.2010 10:05

Jak tu nekdo pise nize

Alexus 77.?.?.?

Sice mozna v clanku jsou nepresnosti,ale to porad nemeni nic na tom, ze je to luza a odpad ,lide, kteri tohle delaji.

Nikdo nema pravo se vyvysovat nad jakoukoli zivou bytost a tim spis psy a kocky, keri ziji v symbioze s lidmi po staletí.

Kvalita národa se pozná tím,že takové,kteří tohle dělají exemplárně zlikviduje a dohlédne na to,aby se to neopakovalo.

Ruská armáda by byla mnohem užitečnější, kdyby naběhla na vlastní území a všechny ty, kteří tohle dělají anebo na tom dokonce vydělávají jednou provždy zlikvidovala.

232439

16.11.2010 10:27

RE: Jak tu nekdo pise nize

Smoker 91.?.?.?

Reakce na 232439

toto je chore. zlikvidovat? zabit cloveka lebo zabil zviera? uz si videl mesto plne tulavych maciek a psov? ja ano. kazdy rok tam som. lezia na kazdom rohu, rocne niekolko utokov na ludi. a mesto bohuzial nema peniaze na utulky. Roznasaju choroby, dieta sa bojis pustit von. Co urobis? realne? co? vezmes si vsetky ty osobne? zo 5.OOO psov a maciek? Co urobis ked ti napadnu dieta? ale predpokladam ze si fanaticky psickar a deti nemas.

232440

16.11.2010 15:40

RE: Jak tu nekdo pise nize

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 232440

Přesně tak. Zdivočelá zvířata jsou vážným problémem.
U nás tento problém není natolik rozšířený, ale v místech, kde k tomu došlo jsou tyto smečky divokých zvířat nebezpečím pro vše v okolí. Morální problém není jejich likvidace (co jiného by jste s nimi udělali, popřípadě zafinancujte), ale to, že si někdo domů vezme zvíře, o které se není schopen postarat a tak ho nechá napospas svému okolí.

232455

16.11.2010 20:45

RE: Jak tu nekdo pise nize

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 232440

Ale o vsem co pises je pricina opet u cloveka.... NA zacatku vzdy byl nekdo, kdo pustil zvire volne a zachoval se nezodpovedne( nenechal vykastrovat sveho psa ci kocku ).
Tzn, ze utoky na cloveka jsou az nasledkem a nemuze za to toulave zvire,ale jiny clovek na zacatku retezce udalosti.
Sleduju stranky na Slovensku,co se tyka opustenych zvirat a to co mate na Slovensku je totalni stredovek. Vase zakony jsou hruza. (ale v CR si taky nemuzem vyskakovat bohuzel, zvire je tu brano za vec a ne zivou bytost )
A jestli ja jsem fanaticky psickar, fajn...klidne....Ale rozhodne lepsi, nez psat o zviratech,ze jen roznasaji choroby a chudaci deti prej nemuzou ven..promin,ale to jsi prestrelil.
Jiste se to muze stat,ale to same se ti muze stat od bezdomace, fetaka, neprizpusobiveho apod.(Troufam si rici, ze od tech ti hrozi vetsi riziko) Kdyz ti pes napadne dite,ano v tom pripade se mas plne pravo branit, je to stejny princip jako kdyz te napadne clovek.PAk ma to zvire smulu,nemelo to delat.Ale to je totalne minoritni stav.Nebo snad veris na pohadky z medii, kde zas kde kery pes koho pokousal ?
Kdyz by se kazdy z lidi choval ke zviratum s uctou,odpovednosti a respektem, tento problem by nebyl.
Je vas 5 mil. Slovaku, to mezi sebou nejste schopni se postarat o par tisic psu a kocek.(A to same plati o jakkemkoli narode na teto planete, padni komu padni) Promin,ale to je svalovani viny na zvirata kde VINIKEM je CLOVEK. Ruku na srdce, kdyby kazdy prispel na utulek a potraviny pro zvirata,tento problem by nebyl.Delam aspon toto, kdyz bohuzel jak pises, nemam pravomoci udelat vic.ZATIM PS: Muj pes je na voditku, kdyz de kolem rodic s ditetem ci deti, je tim preventivne snizeno riziko na jakykoli problem....kez by to delal kazdy pejskar.

232464

16.11.2010 21:56

RE: Jak tu nekdo pise nize

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 232464

>NA zacatku vzdy byl nekdo, kdo pustil zvire volne a zachoval se nezodpovedne( nenechal vykastrovat sveho psa ci kocku
Ano, na začátku problému je člověk, ale pes prostě někdy i uteče, stejně tak svobodymilovná kočka (nemyslím tím degenerované domácí povaleče). Jak za tu přirozenou přitažlivost zvířat k přírodě může být plně odpovědný člověk?
A nikdo nemá právo ani povinnost vykastrovat (zmrzačit) jiného živého tvora.
Věznění zvířat v útulcích, za nemalých nákladů, je zcela zbytečná aktivita. Nikdo ta zvířata nechce, a ta tam roky trpí.
Zajímalo by bě, jestli je tvůj pes na tom vodítku šťastnější. Co je normálního a pro psa (nebo jiné zvíře) přirozeného na tom, aby měl řetěz kolem krku, za který jím majitel škube? Odpovím: NIC. Nic tě neopravňuje přivlastňovat si jakéhokoliv psa, věznit jej doma, nepřirozeně jej krmit granulemi a vynucovat si tvé představy o tom, kde má žít (v nejlepším případě uvázaný v okruhu pár metrů u boudy) a jak se má chovat na jediné vycházce za den.
Problém je přílišné množení domácích zvířat lidmi. Chápu, že chovatel ovcí potřebuje ovčáckého psa. Chápu, že horal potřebuje k hlídání svého horského srubu a přilehlého pozemku hlídacího psa. Pochopím i lovce, že má lovecké psy. Chápu dokonce i v případě osamělých lidí na vesnici, že si pořídí psa na dvůr či zahradu. Snad i vodicí psi jsou pro slepce potřební. Ale u ostatních lidí, zvláště ve městech, považuju držení psů a koček za zbytečné týrání, za zhovadilost, a právě tito se podílejí na tom trhu, na tom nekontrolovaném množení (a utíkání) domácích zvířat. Prostě bych to zpoplatnil dvěma tisícovkama měsíčně, a byl by pokoj. Aspoň by z toho byly prostředky na čištění psích sraček na chodnících a trávnících (kdo si to domů nebo do auta donesl na botě, ví o čem je řeč), anebo na ten odchyt či odstřel.
Zdivočelá zvířata je třeba postřílet. Jsou rizikem pro člověka, a smečka zdivočelých psů pro všechno živé kolem (včetně srn, jelenů, divočáků, zajíců, bažantů a veškeré zvěře, které má prostě také nárok na život, přinejmenším stejně jako ti psi. A jaké škody takový zdivočelá smečka nadělá za rok, dva, tři... ty počty asi není třeba uvádět... to si umí každý domyslet, při tisícových počtech.

232471

17.11.2010 2:35

RE: Jak tu nekdo pise nize

Alexus 77.?.?.?

Reakce na 232471

Vis, my se nemuzem shodnout na teto veci..Z celeho tveho prispevku cisi nadrazenost lidi vuci zviratum a to je prazaklad. MY lide, nejsme o nic vic zvirata, nez to,ze jsme tuto planetu docasne ovladli. A tim co tu pises...strilenim zvirat, jen proto,ze jinym lidem,kteri dle tveho absolutne bezduvodneho naroku zavazeji v jejich zbytecnych zivotech.Sorry, ale NE...Jakykoli zvire tu ma pravo na teto planete byt stejne jako TY a kdokoli jiny. Je to priroda.I ty a ja....Protoze....pokud vezneni zvirat v utulcich je zbytecna aktivita,pak i vezneni lidi je zbytecna aktivita a dle teto logiky by s nimi melo byt jednano stejne. Muj pes je na voditku ne porad,ale jen kdyz jsou pobliz jini lide , tudiz je urcite stastnejsi na volno.Ale respektuju ,ze jini maji strach ze zvirat, na zaklade medialnich sracek televizi, kere kazdy pripad medializuji,jako by ta zvirata za to mohla.Jinak co pises ohledne drzeni zvirat ve mestech, bydlim ve meste a mam psa doma, ne venku u boudy.A tvuj usudek neni zcela presny...Zhovadile se vetsinou ke psum chovaji lide na vesnicich,protoze je maji jako sve otroky a kdyz je nepotrebuji , zbavi se jich...aniz by je kastrovali apod(cest vyjimkam)....Coz je hnus stejny jako v clanku ( vrazdime snad duchodce ? je to stejny princip, spolecnost uz je nepotrebuje prece ne? )
A posledni odstavec....Budu ti oponovat...A co zdivoceli lide...Kdyz jdu ven jsou jich statisice...je to tezka vetsina, kera podlehla mediim , reklamam a lzim svych vlad....dle tve logiky by meli byt postrileni take...Protoze jsem si naprosto jist,ze az prijde HLAD, budou mnohem nebezpecnejsi nez zvirata, ktere chces strilet(priklad povodne New Orleans 2006).to je totiz to, kdy zdivocela smecka dela..snazi se nasytit ( jen by me zajimalo v ramci CR, kdy se tu neco takoveho naposled vyskytlo, Vlky jsme bohuzel skoro vyhubily a o psich smeckach jsem dlouho nic necetl) Za to denne ctu o lidskych smeckach, ktere jsou mnohem nebezpecnejsi ostatnim clenum lidske smecky.REsume: Dokud Lide s pokorou neprijmou to,ze jsou Soucasti prirody a byl jim dan dar ji vest, ALE ne za ucelem NICENI jinych druhu a Uzurpovani si PRava rozhodovat o tom, kolik ktereho druhu zvere KDe ma zit, nema NIKDO pravo strilet jakekoli zvire jen tak,protoze ma pocit,ze mu zavazia brat mu jeho svobodu....Toto clovek poslednich nekolik staleti dela a u toho se ty nejmene zcivilizovane casti jeste mnozi mnohem rychleji nez ta civilizovanejsi cast.A ver mi,ze za to lidstvo bude pykat....pokud nezmenime sve mysleni...jeden po druhem.

232476

17.11.2010 14:54

RE: Jak tu nekdo pise nize

Peptalkin 62.?.?.?

Reakce na 232476

Alexus, kamo, mas moj respekt. Ohladne zvierat mas presne rovnaky nazor ako aj ja a preto som u vacsiny "ludi" nepopularni. Bol by som zvedavy, co by ti idioti robili, keby onedlho prisiel na zem, nejaky iny tvor, tak zhruba 50 krat vacsi a zacal im vrazdit rodinu, len preto, ze by sa citil byt nadradeny a ich by mal za prasivcov. Lenze toto idioti nepochopia. Clovek je najhorsia forma rakoviny aka kedy uzrela svetlo sveta. Mysli si ze mu vsetko patri a ze si moze robit co mu zachce.

232504

17.11.2010 16:52

RE: Jak tu nekdo pise nize

tmo 89.?.?.?

Reakce na 232504

>keby onedlho prisiel na zem, nejaky iny tvor, tak zhruba 50 krat vacsi
jasně, pohádkáři... tak začni s nějakýma pohádkama. nejlépe vymyslet nějaký neexistující důvod pro tvé ujeté argumenty... nějakého mimozemšťana.
a hlavně všem s jiným názorem nadávej do idiotů. je otázka, co jsi ty. nic moc inteligentního, asi...

232512

17.11.2010 17:18

RE: Jak tu nekdo pise nize

Peptalkin 62.?.?.?

Reakce na 232512

Kazdemu podla jeho zasluh.

Asi tak, tmolog.

232514

17.11.2010 17:28

RE: Jak tu nekdo pise nize

Peptalkin 62.?.?.?

Reakce na 232512

A este nieco. Ak si to nepochopil v tej tvojej hlavicke, tak to bol len taky priklad, ktory tu absurditu ako sa clovek sprava k mensim a slabsim zivocichom vykresluje tak, aby to pochopili aj ti menej chapavi.A navyse tie reci o mimozemstanoch si nechaj pre svojich kumpanov. Vobec nemozes popriet, ze v priebebu dalsich x ---- rokov mozu vzniknut na Zemi aj ine formy zivota, omnoho vacsie, vyssie ako clovek a potom ta moja bajka bude zrazu skutocnost. Ak tuto moznost rezolutne odmietas, tak to potom minimalne o biologii nevies zhola nic. Navyse takym tvorom ako si Ty, prajem tie "ine formy zivota" aby si na vlastnej kozi pocitil, ake to je, ked ti niekto vrazdi rodinu..ci uz len tak z pasie(polovnictvo), alebo z chorej predstavy, ze moze vsetko a zvierata su nic.

Za takych uboziakov, ktori smerom k zvieratam rozmyslaju ako keby to boli ich otroci sa hanbim. Pre vsetkych slusnych ludi je to smutna vec.


----------------------------------------------------------
Ako už povedal slávny anglický dramatik G. B. Shaw: "Zvieratá sú moji priatelia a ja svojich priateľov nejem"
----------------------------------------------------------

VSETKO

232517

18.11.2010 20:25

RE: Jak tu nekdo pise nize

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 232517

Člověče, ty jsi ale podivín! Někdo ti vytkne, že si vymýšlíš pohádkové postavy, a ty na to reaguješ tak, že prohlásíš, že nikdo nemůže pohádkové postavy popřít.
A někdo ti vytkne, že pouze pro jiný názor nadáváš do idiotů, a ty s tím nepřestaneš, jen tupounsky a agresivně idioty vyměníš za ubožáky.
Extrémní názory tvé a Shawovy nejsou pro nikoho závazné. Smiř se s tím.

232610

17.11.2010 17:11

RE: Jak tu nekdo pise nize

Alexus 95.?.?.?

Reakce na 232504

Díky, že v tom nejsem sám.

NAštěstí mám poslední dobou pocit,že mezi lidmi,kteří mají či měly zvíře, se tento pocit v nich probudil.Tzn., že si uvědomují,že něco není v pořádku.A aspon se snaží kolem sebe pomáhat. A není to jen o psech a kočkách.
Viz. to co se děje na území ČR
např. zde:
www.protisrsti.cz
a zde
http://www.protisrsti.cz/novinky/sokujici-podminky-na-ceskych-kozesinovych-farmach-dokazuji-aktualne-porizene-zabery.htm

NEchápu, proč tam dávno nezasáhla armáda s likvidací všech, kdo mají s tou firmou co společného.Army by byla konečně užitečná.
Zabíjení zvířat ve jménu zisku je ohromný nepopsatelný hnus...Všichni, kdož to mají na svědomí, absolutně v mých očích nemají právo tu na této planetě být.

232513

6.2.2012 17:50

RE: Jak tu nekdo pise nize

monika monika (tečka) ralisova (zavináč) seznam (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 232513

SPRAVNE,VSE CO ZDE PISES MI JDE ZE SRDCE!

262716

17.11.2010 16:42

RE: Jak tu nekdo pise nize

tmo 89.?.?.?

Reakce na 232476

>Z celeho tveho prispevku cisi nadrazenost lidi vuci zviratum
na tom není nic divného. lidi totiž jsou něčím mnohem víc, než zvířaty. pokud ty se cítíš být zvířetem, nic proti, zvíře. ale člověk je oproti zvířeti ne velký stupeň výš, ale neporovnatelně výš. má rozum, vůli a cit. Nic z toho zvíře nemá a mít nebude. klidně si věř na evoluci, jak jsme se vyvinuli z nějaké prapolévky... je již dostatečně vědecky prokázáno, že to tak nemohlo být, i geneticky ta opice nesedí, dle posledních výzkumů.
to samozřejmě neznamená, že by se měl ke zvířatům inteligentnější člověk chovat zle... právě proto, že má ten rozum a cit, nebo by alespoň mít měl. zvířata můžeme využívat (i bambus nebo pšenici), ale ne zneužívat. a když už je potřebujeme zabít (třeba na jídlo), mělo by to být s citem, s ohledem na minimalizaci bolesti a škod vůči přírodě. stejně slušně se ke zvířatům má chovat i obsluha v kravínech či vepřínech. kdyby ale prasata utekla, byla by jistě pochytána či postřílena, aby neškodila člověku, a třeba neběhala po silnicích... to je naprosto normální, nevím, co na tom nechápete.
když zvíře člověku škodí, člověk je prostě musí zabít. to je normální v džungli a ve stepi, i mezi různými zvířaty -ty silnější prostě zabijí ty druhé... divím se, že když jsi jen to "lepší zvíře", že se nechceš podle zákonů přírody chovat. nevím, jestli má lev "strach z mediálních sraček v televizi", ale zcela jistě na svém teritoriu nebude tolerovat gepardy a hyeny. prostě je zabije nebo vyžene. vadí mu, ohrožují ho a jeho rodinu, a užíraly by mu jeho potravu.
kecy, že lidi jsou zdivočelí, neberu - i psi jsou slušní a zdivočelí, zdraví a vzteklí. i lev je normální a pak některý samotář-zabiják. podobně asi žralok... záleží na životní zkušenosti, na konkrétním osudu.
nepopírám, že člověk je součástí přírody (protože v přírodě žije), ale je nesmysl přirovnávat ho z toho důvodu k trávě, k červu nebo k vráně. to je prostě ujeté vnímání světa. A právo rozhodovat si člověk neusurpuje! -to právo prostě má. i kdyby jen podle přírodních zákonů, práva silnějšího a chytřejšího. vlk se zajíce taky neptá, jestli si může něco usurpovat... nadvládu nad zajíci. prostě to tak je! a nikdo nemusí pykat, nikdo nemusí nikomu vyhrožovat.

232511

17.11.2010 17:25

RE: Jak tu nekdo pise nize

Alexus 95.?.?.?

Reakce na 232511

to TMO: Asi jsme si neporozuměly úplně, já nepopírám zákony přírody, tedy to co popisuješ v příkladech.

a nesouhlas s tímto :
má rozum, vůli a cit. Nic z toho zvíře nemá a mít nebude

Zvířata mají svůj rozum,ale úplně jiný z hlediska lidských měřítek, nelze házet do jednoho pytle.Narozdíl od nás mají zase vyvinuté instinkty.

A jak říkáš, člověk svého postavení zneužívá na úkor zvířat. Ve spravedlivém společenství by toto bylo trestáno a tito jedinci zničeni.Právo rozhodovat mít může, ale ne právo zabít živou bytost pro zisk, aby někdo měl pěkný kožich. Co se týká humánního zabíjení zvířat pro potravu, ano toto patří do přírody,ale už je velký rozdíl, to co se děje ted, je nadspotřeba v naší části civilizace....Je to čistý průmysl.To už nemá nic společného s přírodou ( tzn. zabít pro přežitía sníst,a být si toho dobře vědom ).Jak jsem psal, člověk má ten dar co popisuješ, je nejvýš,ale toho neopravňuje svého postavení zneužívat k likvidaci jiných druhů ve jménu zisku hm ??

232516

17.11.2010 18:30

RE: Jak tu nekdo pise nize

Peptalkin 62.?.?.?

Reakce na 232516

Pre tento mesiac som uz mimo kvoty, ale napisat toto povazujem za nutne!

Uz dlhodobo a celosovetovo je znamy jeden zavazny fakt. Pojedanie masa a masovych vyrobkov ma v podieli vzniku civilizacnych chorob percento vyssie ako 90.
A teraz ten paradox: Nielenze zvierata zomieraju kvoli bezhranicnej ludskej hluposti tym, ze ich ludia pojedaju, pricom maso ani pre ludsku traviacu sustavu nie je urcene a vhodne a sposobuje ludom civ. choroby! Tie zvierata nezmyselne zomieraju znovu aj pri vyrobe a testovani liekov, ktore maju akoze liecit tie civilizacne choroby, ktore zvierata(maso z nich) sposobili. Jediny pozitok ktory pojedanie masa sposobuje cloveku je "PLNY BACHOR". Lenze to je tak vsetko. Nie je vobec dolezite jest tak aby toho bolo vela, ale aby clovek mal potrebny prisun zivin, vitaminov a enzymov... a tie sa nemusia ukryvat vo velkych porciach jedla. Dnes je na svete X milionov ludi, ktori sa napchavaju a predsa su podvyziveni. Vyziva neznamena strava, ale je to od slova vyzivovat ..udrzat zivot. Problem je, ze ludia jedia nevyzivny balast, plny mrtvej stravy, denaturovany tepelnou upravou, na ktoru telo pri traveni musi vynalozit zbytocne energiu a na druhej strane sa casti z toho balastu trvalo usadzaju v tele (napr. pecen)..a to vsetko uplne zbytocne.

Dalsi paradox hodny poklepania sa po cele je: ze na cca 1 kg masa (umelo chovanych zvierat)je potrebne aby zviera skonzumovalo cca 8-10 kg obilovin, ci roznej inej potravy a na koniec to maso clovek konzumuje. Kvoli nezmyselnemu vyzivovaniu hosp. zvierat urcenych na istu smrt sa obiloviny dopestovane zbytocne spotrebuvaju tymito zvieratami, pricom vysledny uzitok v podobe masa je mizerny v prepocte obsahu vitaminov, enzymov, proteinov, stopovych prvkov a energetickej hodnoty vobec. Absurdita je, ze clovek namiesto toho, aby sa ku vsetkemu tomu dostal jednoducho s prvej ruky, nezmyselne medzitym vyzivuje zvierata, ktore zbytocne zomru, aby mal vo finale este nizsi energeticky a vyzivny prijem ako keby jedol hned tie obiloviny, ci inu zeleninu a ovocie. Najcastejsi pseudoargument ktory pocuvam je, ze ved maso ma vela proteinov... No ale odkialsi myslite ze ho ma? Zo vzduchu? Ved proteiny sa v bohatych mnozstvach vyskytuju prave v zelenine a ovoci, obilovinach, orechoch a podobne..a tie zvierata ich pojedaju prave z tohto dovodu...pretoze bez zivin by tiez neprezili.

na tuto temu som uz pisal viackrat, pridavam opatovne linky na literaturu Dr. Normana Walkera:



http://public.bay.livefilestore.com/y1p6G_fBqH92c3...

http://public.bay.livefilestore.com/y1ptJrlHymcaxH...

pokracovanie:

232527

17.11.2010 18:36

RE: Jak tu nekdo pise nize

Peptalkin 62.?.?.?

Reakce na 232516

Pre tento mesiac som uz mimo kvoty, ale napisat toto povazujem za nutne!

Uz dlhodobo a celosovetovo je znamy jeden zavazny fakt. Pojedanie masa a masovych vyrobkov ma v podieli vzniku civilizacnych chorob percento vyssie ako 90.
A teraz ten paradox: Nielenze zvierata zomieraju kvoli bezhranicnej ludskej hluposti tym, ze ich ludia pojedaju, pricom maso ani pre ludsku traviacu sustavu nie je urcene a vhodne a sposobuje ludom civ. choroby! Tie zvierata nezmyselne zomieraju znovu aj pri vyrobe a testovani liekov, ktore maju akoze liecit tie civilizacne choroby, ktore zvierata(maso z nich) sposobili. Jediny pozitok ktory pojedanie masa sposobuje cloveku je "PLNY BACHOR". Lenze to je tak vsetko. Nie je vobec dolezite jest tak aby toho bolo vela, ale aby clovek mal potrebny prisun zivin, vitaminov a enzymov... a tie sa nemusia ukryvat vo velkych porciach jedla. Dnes je na svete X milionov ludi, ktori sa napchavaju a predsa su podvyziveni. Vyziva neznamena strava, ale je to od slova vyzivovat ..udrzat zivot. Problem je, ze ludia jedia nevyzivny balast, plny mrtvej stravy, denaturovany tepelnou upravou, na ktoru telo pri traveni musi vynalozit zbytocne energiu a na druhej strane sa casti z toho balastu trvalo usadzaju v tele (napr. pecen)..a to vsetko uplne zbytocne.

Dalsi paradox hodny poklepania sa po cele je: ze na cca 1 kg masa (umelo chovanych zvierat)je potrebne aby zviera skonzumovalo cca 8-10 kg obilovin, ci roznej inej potravy a na koniec to maso clovek konzumuje. Kvoli nezmyselnemu vyzivovaniu hosp. zvierat urcenych na istu smrt sa obiloviny dopestovane zbytocne spotrebuvaju tymito zvieratami, pricom vysledny uzitok v podobe masa je mizerny v prepocte obsahu vitaminov, enzymov, proteinov, stopovych prvkov a energetickej hodnoty vobec. Absurdita je, ze clovek namiesto toho, aby sa ku vsetkemu tomu dostal jednoducho s prvej ruky, nezmyselne medzitym vyzivuje zvierata, ktore zbytocne zomru, aby mal vo finale este nizsi energeticky a vyzivny prijem ako keby jedol hned tie obiloviny, ci inu zeleninu a ovocie. Najcastejsi pseudoargument ktory pocuvam je, ze ved maso ma vela proteinov... No ale odkialsi myslite ze ho ma? Zo vzduchu? Ved proteiny sa v bohatych mnozstvach vyskytuju prave v zelenine a ovoci, obilovinach, orechoch a podobne..a tie zvierata ich pojedaju prave z tohto dovodu...pretoze bez zivin by tiez neprezili.

na tuto temu som uz pisal viackrat, pridavam opatovne linky na literaturu Dr. Normana Walkera:

http://goo.gl/Nmo5E
http://goo.gl/i2ddv
http://goo.gl/qcXIz
http://goo.gl/VUAFt

Preboha, ludska hlupost je giganticka. A to si clovek namysla, ze je mudrejsi ako zviera? No tak to ani omylom. Ale ako za kazdym svinstvom, aj tu je potrebne hladat ludsky mamon a chamtivost, konkretne nenazranost a pahltnost po zisku masoveho priemyslu a farmaceutickeho priemyslu, co je mafia najhrubsie zrna. Propaganda vytrvalo ohlupuje ludi, ako je zdrave jest maso, ako je to potrebne a super. Aby to ludom chutilo, stale viac a viac sa pracuje na roznych chemikaliach, ktore maju sposobovat aby to bolo chutne a sposobovalo chvilko...Automaticky kráceno

232528

17.11.2010 18:37

RE: Jak tu nekdo pise nize

Peptalkin 62.?.?.?

Reakce na 232516

dokoncenie:

Preboha, ludska hlupost je giganticka. A to si clovek namysla, ze je mudrejsi ako zviera? No tak to ani omylom. Ale ako za kazdym svinstvom, aj tu je potrebne hladat ludsky mamon a chamtivost, konkretne nenazranost a pahltnost po zisku masoveho priemyslu a farmaceutickeho priemyslu, co je mafia najhrubsie zrna. Propaganda vytrvalo ohlupuje ludi, ako je zdrave jest maso, ako je to potrebne a super. Aby to ludom chutilo, stale viac a viac sa pracuje na roznych chemikaliach, ktore maju sposobovat aby to bolo chutne a sposobovalo chvilkove pozitky, ale vobec sa nehladi, co to vsetko sposobuje vo finale vo forme civilizacnych chorob, kde zase nastupuje nasledne na plac farmaceuticka mafia, ktora vrazdi zvierata a vyraba drahe medikamenty, ktore aj tak neliecia, ale udrzuju ludi pri zivoreni. Takze asi takto su zneuzivane zvierata... minimalne hned na dvoch frontoch sucasne.

Kedy konecne ludia hromadne precitnu z toho globalne udrziavaneho klamstva? [pláč]

Dakujem za priestor navyse. PEACE.

232529

18.11.2010 20:30

RE: Jak tu nekdo pise nize

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 232529

>tento mesiac som uz mimo kvoty, ale napisat toto povazujem za nutne
Neboj se, určité názory a určití lidé tady dostávají prostoru kolik chtějí.
>PEACE
No ty tady mír či pokoj vnášíš jako jeden z nejlepších... nesnášenlivý extrémisto.

232611

19.11.2010 6:14

RE: Jak tu nekdo pise nize

Peptalkin 62.?.?.?

Reakce na 232611

A co tak napisat argumenty, nezvedavce?! Je fajn ,ze si pribalil aj nieco z newspeaku, ale na to Ti tu skoro nikto neskoci. Nabuduce reaguj k veci a hodnot obsah. Ak Ti to Tvoje chabe IQ nedovoli, tak radsej poziadaj u vrchnej sestry, nech ti pusti nabuduce miesto internetu nejaky americky sitcom v telke a [chechtot]

232645

6.2.2012 17:56

RE: Jak tu nekdo pise nize

monika monika (tečka) ralisova (zavináč) seznam (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 232511

no mam dojem,kdyby se clovek mel na ferovku postavit zviratum beze zbrane,moc lidi by tu nezbylo.vzdyt mi je take ohrozujeme,bereme jim zivotni prostredi,maji pravo,se branit.

262717

6.2.2012 17:43

RE: Jak tu nekdo pise nize

monika ralisova monika (tečka) ralisova (zavináč) seznam (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 232471

priteli,s tebou je diskuze zbytecna.jen doufam,ze lidi jako ty,je malo.chovam odjakziva psy i kocky,ted mam psa asistencniho,bez ktereho bych nemohla existovat,ale zadne me zvire jsem si nevsimla,ze by trpelo.a coz takhle pes jako kamarad,to neuznavate,co?

262715

29.9.2011 19:37

RE: Jak tu nekdo pise nize

Jan Kalda jankalda (zavináč) seznam (tečka) cz 188.?.?.?

Reakce na 232464

Plně souhlasím s Alexusem - tohle fakt není řešení, a je mně fakt na nic z těch lidí co dokonce podporují tento drastický způsob chování lidí k živým tvorům - což je člověk tak strašně nesnášenlivý, že každého živého tvora, který "má tu smůlu že není člověk" je nutné zabít a pokud možno co nejbrutálnějším způsobem ať živý tvor co nejvíce trpí. Už vidím všechny ty pisatele co jsou pro zabíjení zatoulaných psů a koček jak by byli strašně proti, pokud by se takhle zacházelo s lidmi - s bezdomovci, s hladovějícími lidmi a dětmi v Africe, vždyť se sem také hodí ten váš argument že to stojí moc peněz se o ně postarat. A v čem má podle vás člověk tak větší cenu oproti ostatním zvířatům to by mě fakt zajímalo - tím že dokáže vyhubit celý živočišný druh, že vynalezl zbraně na zabíjeni ... opravdu jsme pro planetu zemi "jedinečným přínosem". Ale jsem rád, že stále jsou mezi námi i takový, kteří se snaží živým tvorům pomáhat a investují mnoho svých peněz i svého času na jejich záchranu - to jsou pro mě skutečně dobří lidé. Argumenty, že toulaví psi a kočky ohrožují lidské životy - mně přijde fakt směšný v porovnání s tím kolik lidských životů a bohužel ne jenom jejich má na svědomí sám člověk. A těm co se nezdá tento způsob zabíjení, samozřejmě že každé zabití jakýmkoliv způsobem je odsouzeníhodné, jako krutý bych doporučoval ať si to vyzkoušejí na sobě možná že by pak svůj názor rychle přehodnotili [smích]

254160

6.2.2012 17:05

RE: Jak tu nekdo pise nize

kovanda 85.?.?.?

Reakce na 232440

Kamaráde,pleteš si hrušky s jabkama,bavíme se o humání likvidaci psů a koček.Píšeš že je rozdíl zabít zvíře,nebo člověka NENI.Pro mě má větší cenu to zvíře než TY.Dal bych ti ten jed,abys poznal jaké to je.

262710

6.2.2012 17:36

RE: Jak tu nekdo pise nize

monika ralisova monika (tečka) ralisova (zavináč) seznam (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 232440

ja deti mam,take psy a kocky.a vzdy budu stat na strane zvirat.co clovek zavinil,ma napravit,ale ne tim,ze je vyhubi.jste fakt chudak.

262714

17.11.2010 11:04

Ukrajina, Rusko - města - pohledem cizince

pez 90.?.?.?

Já jezdím na Ukrajinu i do Ruska pravidelně a coby pozorovatele mě už od první návštěvy překvapil obrovský počet "divokých" psů a smeček v ulicích a parcích měst. Ale ještě víc mě překvapovalo chování lidí. Nikdo se psů nebojí, nestraní, nevyhýbá, neukrývá před smečkou psů velikosti vlčáka svoje malé děti, prostě "symbióza". Člověk jde parkem a v trávě šlápne 10cm od spícího divokého psa - pes nic. Klid... Dokonce jsme byly svědky, že lidé tyto psy dokrmují čím můžou a když jsme našli divoká štěňata, bylo vidět, že někdo jim provizorně zřídil úkryt i přinesl misky na jídlo a mléko.
Divoký pes nastoupivší do tramvaje nikoho nevyvede z míry, ani řidiče, ani průvodčího, ani cestující.
Do problému samozřejmě nevidím, pozadí bude asi problematické a likvidace tohoto problému ještě více. Ale z pohledu innostrance mi to připadalo jako fungující symbióza.
Dokonce jsme viděli i billboardy s vyobrazenými divokými psy a nápisem: Neubližuj, pomáhej! Což nám připadalo, že lidé berou až na vyjímky za své.

232489

17.11.2010 14:12

Toulava zvirata

Martin300 68.?.?.?

Jsem vlastnikem psa (labradora) a jakekoli nasili na zviratech se mi hnusi.Nicmene musim uznat,ze toulavi psi mohou byt nebezpecni (vzteklina a jine nemoci),a proto si myslim,ze jina moznost nez se jich nejakym humanim zpusobem zbavit proste neni,protoze nelze takova zvirata jen tak nechat volne pobihat s rizikem,ze nekomu ublizi.

Je zajimave,ze tento problem se nevyskytuje vsude.Zalezi na mentalite lidi.Treba v tady na Floride jsem se vyjma cernosskych ghet s timto problemem nesetkal.A myslim si,ze to ma co delat s tim,jak se k tomu stavi spolecnost.Tzn. mesto nebo stat vybira poplatky za psy,ale zaroven se za tyto finance staveji psi parky,instaluji na ulicich pytliky a odpadkove kose.
Lide by meli nest mnohem vetsi zodpovednost za sve psy,mel by existovat jen urcity (limitovany) pocet chovatelu,a ne aby si kdejaky debil delal stenata jak na bezicim pase,jen aby mel prachy.
Zde v USA se preventivne vetsina psu kastruje.Osobne se me to hnusi,muj pes kastrovany neni,ale taky si ho hlidam.Nicmene dnes chapu duvody k takovym zakrokum.

Souhlasim,ze za vsemi temi problemy je jen a jedine clovek.

232502

19.11.2010 12:43

zvířata také mají duši, bohužel i ty, co jíme!

KRONEOS 89.?.?.?

To je odporný, to může napadnout leda tak rusky myslícího blbce. Doufám, že to nenapadne pražské radní,a nebudou to chtít zavést na sběr a recyklaci bezdomovců!
Tak jak se chováme ke zvířatům, tak se chováme i k lidem!Někdy však i k lidem se chováme ještě hůř!

232667

22.11.2010 20:38

Práva

Matej 95.?.?.?

Z týchto pseudopráv je mi už nagrc.
Európa už nemá nič iné na starosti, ako sa angažovať o túlavých psov na Ukrajine? Už všetkému navymýšlali humanisti práva.
Alebo by bolo lepšie keby tie besné psiská napádali a trhali po uliciach deti?
PS: ja by som ich ale strieľal

232833

23.11.2011 8:50

To je realita!

PetraB 82.?.?.?

http://www.youtube.com/watch?v=Ovim82LR5nY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Nxk6tB_y3dU&feature=related

257536

10.9.2012 19:47

Gramatika

P. 188.?.?.?

Píšete" ...paralyzované psi a kočky spálí..."
Jsou to sice psi, ale paralyzované PSY a kočky spálí...
Tak je to správně.
Čeština Vám dělá asi problémy. [smích]

274644

Příspěvků: 38

16.11. 04:58 Esmate  Přirozenou cestou...
16.11. 21:06  RE: Přirozenou cestou...
06.02. 17:30 monika  RE: Přirozenou cestou...
16.11. 08:20 charon  Účinky toho jedu ...
16.11. 10:29 Peptalkin  RE: Účinky toho jedu ...
16.11. 16:43 Op  RE: Účinky toho jedu ...
20.11. 10:05 Libor  RE: Účinky toho jedu ...
16.11. 10:05 Alexus  Jak tu nekdo pise nize
16.11. 10:27 Smoker  RE: Jak tu nekdo pise nize
16.11. 15:40  RE: Jak tu nekdo pise nize
16.11. 20:45 Alexus  RE: Jak tu nekdo pise nize
16.11. 21:56  RE: Jak tu nekdo pise nize
17.11. 02:35 Alexus  RE: Jak tu nekdo pise nize
17.11. 14:54 Peptalkin  RE: Jak tu nekdo pise nize
17.11. 16:52 tmo  RE: Jak tu nekdo pise nize
17.11. 17:18 Peptalkin  RE: Jak tu nekdo pise nize
17.11. 17:28 Peptalkin  RE: Jak tu nekdo pise nize
18.11. 20:25  RE: Jak tu nekdo pise nize
17.11. 17:11 Alexus  RE: Jak tu nekdo pise nize
06.02. 17:50 monika  RE: Jak tu nekdo pise nize
17.11. 16:42 tmo  RE: Jak tu nekdo pise nize
17.11. 17:25 Alexus  RE: Jak tu nekdo pise nize
17.11. 18:30 Peptalkin  RE: Jak tu nekdo pise nize
17.11. 18:36 Peptalkin  RE: Jak tu nekdo pise nize
17.11. 18:37 Peptalkin  RE: Jak tu nekdo pise nize
18.11. 20:30  RE: Jak tu nekdo pise nize
19.11. 06:14 Peptalkin  RE: Jak tu nekdo pise nize
06.02. 17:56 monika  RE: Jak tu nekdo pise nize
06.02. 17:43 monika ralisova  RE: Jak tu nekdo pise nize
29.09. 19:37 Jan Kalda  RE: Jak tu nekdo pise nize
06.02. 17:05 kovanda  RE: Jak tu nekdo pise nize
06.02. 17:36 monika ralisova  RE: Jak tu nekdo pise nize
17.11. 11:04 pez  Ukrajina, Rusko - města - pohledem cizince
17.11. 14:12 Martin300  Toulava zvirata
19.11. 12:43 KRONEOS  zvířata také mají duši, bohužel i ty, co jíme!
22.11. 20:38 Matej  Práva
23.11. 08:50 PetraB  To je realita!
10.09. 19:47 P.  Gramatika

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

73

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 150 čtenářů částkou 25 587 korun, což je 73 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Co nikdo neříká o lockdown29.11.20 23:02 Neurčeno 0

Seznamte se: Soudruh Vrábel, Vyvolený informátor29.11.20 17:01 USA 1

Policejní robocapové zastavili zločin28.11.20 11:19 Česká republika 6

Jak migranti "obohatili" Švédsko27.11.20 21:12 Švédsko 1

České nemocnice jsou motivovány umístit co nejvíc covidových pacientů na JIPce27.11.20 21:02 Česká republika 2

Vláda se chystá vymývat nám za naše peníze mozky. BigPharma se tetelí radostí27.11.20 17:07 Česká republika 1

Odporné. Jako by to ani nebyli živí tvorové27.11.20 16:50 Dánsko 3

V Georgii a Michiganu byl právě vypuštěn Kraken26.11.20 17:24 USA 0

Sčítání hlasů v USA zřejmě ovlivňuje Harry Potter26.11.20 17:00 USA 7

Virginie: Mezi 5:07-5:12 ráno po volební noci zmizelo 169.000 hlasů26.11.20 16:33 USA 0

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 2

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 2

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 8

Měnové kurzy

USD
22,00 Kč
Euro
26,28 Kč
Libra
29,34 Kč
Kanadský dolar
16,94 Kč
Australský dolar
16,17 Kč
Švýcarský frank
24,28 Kč
100 japonských jenů
21,07 Kč
Čínský juan
3,34 Kč
Polský zloty
5,87 Kč
100 maď. forintů
7,32 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
28,80 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 197,33 Kč
1 unce stříbra
495,89 Kč
Bitcoin
422 457,45 Kč

Poslední aktualizace: 30.11.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 740