Diskuze k článku
Záchrana chilských horníků – reality show v přímém přenosu
Příspěvků 25
mediální cirkus báječně slouží jako výplňová vata aby se ovce zabavily a neptaly se na důležitější věci.
Ačkoliv novináři moc netuší, co se doopravdy děje, každá taková událost jim pomůže vydělat levný chlebíček. Kdo by se honil za nějakou novinařinou, když tohle je bez práce? v TV Nova už se to přetřásá od začátku nehody denně. Horníci jsou v tom nevinně, vpodstatě jsou jen zneužiti.
Poznámka na okraj - závěrečné konstatování (... vida, KDE jsme se dostali...) náhodou vypadá jako by ho napsal přímo nějaký havíř; „kde“ (místo obvyklého „kam“) totiž používají lidé na Ostravsku, pokud je mi známo.
14.10.2010 2:27
RE: Výtečné shrnutí
Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?
Reakce na 229962
No ano, máte pravdu.
Už jsem to opravil.
Za celou tou akci včetně zavalení horníků hledejte ilumináty,bohužel.
... no, je to sice trochu podzemní společenství, ale odtud potud...
Odhliadnuc od všetkého okolitého, médií a cirkusu, teším sa spolu so zachránenými a ich rodinami. Svet potrebuje vidieť aj ľudskú solidaritu a spolupatričnosť.
Naprosty souhlas!
Na vyzkumu vesmiru by vydelalo cele lidstvo! Poskocily by VSECHNY technologie! Lekarstvi, geologie, metalurgie, chemie a dalsi vedy.
Kdo by ale v tom boomu ocenil SPEKULANTY?!
Zle Nemecko bylo od 1989 ostrakisovano, ze nejde skvelou cestou NIZKYCH DANI smerem k Islandu, Irsku, JůYsEj a Pobalti. A ze si drze Nemecko (podobne jako Cina) dovoli PRODUKOVAT a VYRABET, kdyz se prece mame podle Maggie Thatcher a Ronnie Reagana JEN OBSLUHOVAT!!!
Dokonce i v Cesku si zle vlady a zli investori dovolili postavit vyrobny aut!!! Ktere v nynejsi krizi nejenze drze nepropoustely, ale dokonce nabiraly dalsi zamestnance!!!
A to Nemecko = HNUS Velebnosti! Mohlo uz byt v rozkladu jako JůYsEj, Island, Irsko a Pobalti. A ono si ted STALE vyrabi a drzi nad vodou diky tomu CELOU EU!
Dovedete si predstavit, vazeny pane Stworo, jaky svetovy NERAD by zavladl, kdyby cela planeta neco smysluplneho produkovala? A neukajela se v cetbe jedinych spravnych brozurek a pravicujicich poucek?
Kde by zbylo misto pro spekulaci, pakove investice a skutecne hodnoty derivatu investic do skvelych a vzdy jasne kreditabilnich sluzeb?!
takováhle akce (žádná jiná se nikde na světě neohráala-že ), nebo předávání nobelovy ceny
nejmenuje se to obojí shaun the sheep?
Ackoliv hornikum preji hodne zdaru a zdravi. Nechapu co je na jejich zachrane tak bombastickeho. Media uz musi byt enormne zoufala, kdyz jsou z toho schopni udelat takovou bomba zpravu.
CO se takhle zamerit na to jak se zbytecne zabiji v afghanu a iraku.
To bohuzel tlustym americanum nemuzeme pustit,aby se nam nebourili.
Pisen ktera to skvele vystihuje. http://www.youtube.com/watch?v=_cFEWEbZbnI
Bohužel nemohu dodat link. Ale četl jsem na netu analytickou zprávu CIA pro vládu USA, co dělat po odstranění SSSR. Bylo tam napsáno, že je třeba vytvořit nové hrozby a války nebo začít s obrovským vesmírným programem. Bohužel byly vybrány hrozby a války. Škoda.
Inception.2010.avi
Inception.2010.srt
je to na ulozto.cz
>Bohužel nemohu dodat link. Ale četl jsem na netu analytickou
>zprávu CIA pro vládu USA, co dělat po odstranění SSSR. Bylo
>tam napsáno, že je třeba vytvořit nové hrozby a války nebo
>začít s obrovským vesmírným programem. Bohužel byly
>vybrány hrozby a války. Škoda.
Amedinezad zrovna jednu valku vyjednava v Libanonu s Hezballahem.
Tohle je podle me opravdovy hrdina a sikovny chlap, bez neho by tam ti haviri byli jeste aspon o tyden dele. http://zpravy.idnes.cz/nejtezsi-vrt-meho-zivota-ri...
15.10.2010 4:36
Prvni zpravy o stastnem zachraneni horniku,konci, kolik to vse bude stat?
Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 59.?.?.?
V rozhlasovem vysilani BBC se odhaduje mezi 10-20 miliony dolaru,coz ,s prispenim nekolika statu a casti hrazene vsemi TV staniceni a pokracovanim ,napsani knihy,60 minut program a jine, by spise mohlo dat vydelek nez prodelek,kdyz se zamyslime ,ze dve minuty programu si TV uctuje 5-10 tisic dolaru,zde bezel programvice jak 24 hodin.Dulezite na tom vsem je,ze s pomoci nejlepsi vrtne techniky a s odbornikem,jez svyma zkusenostma odhadl,zda nedojde pri zachranych akcich k dalsi katastrofe nakonec lidsky duvtip zvitezil i tak to byla riskantni akce, ti,jez jeli k hornikum dolu, rovnez riskovali svuj zivot, jako tech 33 horniku,nikdo nevedel,zda otes, zemetreseni se neprojevi znova a nebo narusena hornina neprovede neco nepredvidaneho.Vzpominam,jak na Srbsku zachranovali jeskynare a tenkrate to stalo vic jak milion korun dostat jednoho zpet na povrch a s pouzitim kysliku doslo pomalu k dalsi havarii,kdyz se lana vznitila vlivem kysliku, tady je videt,jak riskantni akce to je,nekoho dostat zpet z 700 metrove hloubky v mistech,jako poust,kde vse neni po ruce,jak by bylo potreba.Osudem horniku,prakticky zili vsichni Chilane i se svym presidentem a jeho manzelkou,vsichni si jiste oddechli,ze zachranne akce zkoncily uspechem,bez problemu,ted,vsak nastoupi cesta zakona a s tim armada pravniku a to jiste bude jiny tanec,tady se projevi "zlaty dul" a urcite vyvinou na horniky tlak,dostat je na jejich cestu-obchod, v pravnim rizeni, kde nenadale zemetreseni jez vedlo malem ke katastrofe se mozna stane velkym podnikem, mozna,ze dul se zavre,zkrachuje a dalsi lide prijdou o zamestnani,ktere je nebezpecne,kdekoliv na svete a nekonciv atak stastne,jako v Chile.
Takze,pockejme,co z toho udelaji media a armada pravniku a vselijakych odborniku, na to urcite nemyslelo tech 33 horniku, celicich nejistote a mozne smrti, tam v nejistych hodinach si byli vsichni rovni a mnozi z nich se urcite psychicky zmeni,mnozi z nich se uz nevrati k hornickemu povolani,dotyk smrti zmeni lidi v mnoha smerech,nam nezbyva,nez jim a vsem tem jez se podileli na zachrane,jen blahoprat ke stastnemu konci, jakozto i dulni spolecnosti,ze nebyly ztraty na zivotech.
Jen, v primem rozhlasovem zaberu, jsme slyseli rodinne prislusniky nejstarsiho z horniku,je muz je 63 roku,jez byl vytazen z klece, do rukou rodiny, ktera prohlasila, ze jej uz do dolu nepusti,tomu se teda da verit,ze se tak stane, to co prozil on a jeho cekajici rodina, jakozto u mnoha ostatnich modlicich se prislusniku rodin, za zachranu.
V sedesatych letech se stalo dulni nestesti na dole Dukla, kde byli zivi hornici zazdeni, aby byl uzavren privod kysliku a tim snizeno riziko vybuchu cele sachty. Zahynulo pres sto horniku. Vetsina zadusenim. Pamatuji urvani tezni veze- hornici meli vrazene kycle pod pazema a nekteri prezivali v pretlakove komore, nemeli to stesti byt mrtvi. Nikdy se o tom nic moc nepsalo. A ani nevim jak se to financne resilo. Tata dostal hodinky v padesatce a mama tri tisice za jeho smrt. Ale o to tu nejde. Jde o to zda publikovat nebo ne. Takze ty dva paradoxy by se mely rozdelit. Lide by meli byt imformovani, ale ne bombardovani. A navic si myslim ze ze vydelavat na nastesti druhych, muze jen spodina.
15.10.2010 7:23
RE: Jo holt casy se meni.
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?
Reakce na 230014
Prosím môžete pridať podrobnosti? Nikdy sme o tomto nevedeli.
Ďakujem.
Je to zajímavé, taky jsem o tom slyšel poprvé...
http://www.zdarbuh.cz/reviry/okd/katastrofa-na-dol...]
15.10.2010 16:27
RE: Jo holt casy se meni.
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?
Reakce na 230016
Vanguard Vam dal odkaz. Dik. Ale nikde se nemuzu docist o urvane stole. Myslim ze se to stalo na dole Armada-sedumdesate az zacatek osumdesatych roku. A take se nemuzu docist o vybuchu metanu na Paskove, tesne pred vanocema v sedumdesatych letech. V obou nestestich se obeti pocitaly na desitky.
Ti lidé si to zaslouží?....a jak jste na to přišel Vladimíre?
Nejprve tedy stručně o tom co se stalo :
Skupina horníků byla uvězněna pod zemí.Díky globální mediální podpoře byly ihned zahájeny záchranné práce, a po několika týdnech byli všichni vyproštěni.
Během této doby měli dostatek všeho, co člověk skutečně potřebuje...aby přežil.Jídlo, vodu, a vzduch.Měli také dostatek prostoru, světlo, a díky technice i kontakt s okolním světem.Vzhledem k jejich počtu se také mohli vzájemně psychicky podpořit.A co je hlavní : Díky silnému mediálnímu tlaku měli již krátce po závalu vědomí jistoty, že budou zachráněni.
Jak to prožívali?...nevíme.Někomu možná chyběla rodina, jinému TV, a dalšímu systém nebo jiná závislost.Pár týdnů takhle živořili, a poslední zprávy naznačují, že došlo i k hádkám, napadení, a šikaně.
Opravdu zoufalí lidé.
Zoufalý člověk nezneužije své převahy, aby trápil jiné.Zoufalý člověk nepíše smlouvy a nejedná s právníky.
Víte, zoufalství lze někdy zahlédnout v očích člověka, který přišel o všechno, a žije na ulici.V očích matky, která přišla o své dítě, nebo v očích starého muže za oknem v domově důchodců, který marně vyhlíží svého syna.V očích účastníků tragických dopravních nehod...a v očích mnoha lidí na celém světě kteří k němu mají svůj vlastní důvod.
Myslíte si že si taky něco zaslouží?
Máte pravdu, tito lidé nebyli pod zemí.
Legislativa vězeňské správy / služby ČR v současné době umožnuje uložit trest izolace opakovaně.Vazební věznice na Pankráci má tyto cely umístěny pod zemí.A není jedinná.
Zkuste si představit, že jako neprávem obviněný budete stíhán vazebně, a díky porušení vězeňského řádu budete umístěn v cele pod zemí na 10 dnů.
Zkuste se vžít do rolí neprávem stíhaných lidí, kteří jsou vazenbě stíháni...uvezněni na cela 2x3 metry s dalšími dvěma...po dobu dvou i více let.
Spousta lidí by si zasloužila alespoň naději, a myslíte že se jí někdy dočkají?
Jak již je z mého povídání jasné, nasdílím Váš názor.
Neseme na ramenou pár vyvolených, ale před skutečným neštěstím uhýbáme pohledem, a v podstatě je nám lhostejné.
Omlouvám se za tykání, ale nějak jste mi přirost k srdíčku Vladimíre.
Co to pisete za nesmysly. Ti lide byli bez jidla (dodavaneho)peknych par dnu. Ze zacatku nemeli jistotu ze vubec nekdo o nich vi. A to ze se snazi na tom vydelat (hornici)? To snad neni odsduzeni hodne. Proc ne ? Tragedie je to ze se na nich prizivuje spousta stenic. Vy jste pravdepodobne nikdy nebyl v podzemi, proto pisete to co pisete.
Vy jste moji reakci nečetl...
Ti lidé přežili, tedy zřejmě měli vše co je nutné k přežití k dispozici, nemyslíte?
Ze začátku neměli jistotu že se o nich ví...ano, ze začátku.Psal jsem snad něco jiného?
nebo nepochopil...
Můj názor přece nikoho nesoudí.Pouze srovnává tento případ se skutečnou tragédií, a často nezvratným životním osudem mnoha jiných, kteří na to byli, jsou a bohužel i budou sami.
Poprvé jsem byl pod zemí ve svých šestnácti letech.Tehdy ještě jako učeň druhého ročníku VOKD.Pracoval jsem v dolech u nás, i v zahraničí.
Paradoxně jsem ovšem ovlivněn událostmi a osudy nad zemí.Skutečným podzemím na povrchu, které si PRAVDĚPODOBNĚ nedokážete představit ani v těch nejdivočejších snech.
A právě proto je můj názor takový, jaký je.
Hezký den
16.10.2010 5:39
jistota 700 metru pod zemi v zavalenem dolu
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?
Reakce na 230034
Ja bych urcite radeji tu vasi " medialni jistotu" v 700metru hluboke zavalene dire radeji vymnenil snad za cokoliv jineho,televizni kamery a mikrofony jeste zadny skutecny zazrak nevykonaly.
Pri pohledu na ty chudaky hluboko v podzemi jsem si nemohl nevzpomenou na pocity,ktere jsem mel pri zhlednuti filmu Das Boot,kdy posadka ponorky byla pod neustalym ohrozenim hlubinneho tlaku morskeho a k tomu navic jeste ostrelovani byli vsichni ti submariners tunami explodujich nalozi.Ztraty na zivotech byly krute,2/3 nemeckych ponorkaru se konce valky nedozili.
15.10.2010 21:17
A zachránit jim holé zadky museli opět Američani. Hlavně, že je na koho nadávat,
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?
ale jen do té doby, než je potřeba vstát a bojovat.
16.10.2010 1:19
RE: A zachránit jim holé zadky museli opět Američani. Hlavně, že je na koho nadávat,
Reakce na 230065
Ano,ano, Američané způsobili hodně holých zadků, když vyvolali světovou finanční krizi! A bez nadávání!
nakonec to byla akce která spojila mnoho lidí k dobrému cíli, takových po světě moc není. Na to kolik horníků kdy zahynulo pod zemí je to nevídaná positivní událost, snad by jste nechtěli aby to televize ignorovala? Ukazuje to že když se chce tak to jde, správný přístup k životu ne? Lepší historka než co se obvykle v televizi vídá.