Diskuze k článku

Západní školství mýtů zbaveno

Příspěvků 57

2.9.2002 1:06

Západní školství mýtů zbaveno

ACA 216.?.?.?

Koukam,ze se ridite heslem TAK DLOUHO BUDU OPAKOVAT POLOPRAVDY ,AZ SE STANOU PRAVDOU.Nekolik ctenaru vam davno napsalo,ze CR v mezinarodnich testech studentu konci v prumeru nebo podprumeru,zatimco Kanadane jsou na spici(tez Respekt psal o mytu ceskeho vzdelani nebo se divejte na porad Nikdo neni dokonaly v ceske TV).Tahle diskuze uz tu probehla a nevim,proc se k tomu vracite.Pravda je nekde uprostred,oba systemy maji sve chyby.Pripada mi,ze si takhle ziskavate ctenare,kteri si potrebuji zvysovat sebevedomi [pláč] .

3721

2.9.2002 2:49

RE: Západní školství mýtů zbaveno

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 3721

Ano, už jsme tady toto téma probírali. Vracím se k tomu, protože to považuji za důležité. Vy ne? Ostatně dnes je to malinko z jiného úhlu.

Co se těch vámi zmíňovaných testů týče, ty nejsou podle mne průkazné. Nevypovídají totiž o populačním průměru. Účastní se jich vybraní jedinci - pochopitelně ti nejlepší. Ale vezměte si průměrného absolventa zdejších škol, takového, který se v mezinárodních soutěžích nikdy neúčastní, a porovnejte ho s průměrným studentem z Česka nebo Slovenska (můžete vzít i Polsko, Německo, či Maďarsko, popř. Rusko). Pak uvidíte ten rozdíl.

3722

2.9.2002 18:31

RE: Západní školství mýtů zbaveno

ACA 216.?.?.?

Reakce na 3722

Ty testy samozrejme prukazne jsou.Zpravidla se vybere namatkou nekolik trid z ruznych skol v urcitem statu.Mezinarodni souteze skol,o kterych tu pisete ,je uplne neco jineho,a tam kazda skola posila jen nejlepsi studenty.

3742

19.9.2003 18:08

RE: Západní školství mýtů zbaveno

oksy 195.?.?.?

Reakce na 3742

Tak vyber "namatkou" to urcite nie je. Mimochodom, o urovni vzdelania na Zapade (konkretne v USA a Kanade) nepise len p. Stwora. V takom zmysle sa vyjadrili aj ini (tiez americki alebo kanadski) autori.

19843

15.9.2002 4:35

RE: Západní školství mýtů zbaveno

Martin Stehlík martin (tečka) stehlik (zavináč) atlas (tečka) cz 147.?.?.?

Reakce na 3722

Pánové, předcházející tři příspěvky bych si dovolil upřesnit. Česká republika se umístila před USA a Kanadou při srovnávání znalostí a vědomostí. Tedy toho, co měli studenti základních a středních škol v hlavě. Pokud se však změnila metodika vyhodnocení a důraz se kladl na schopnost práce s informacemi, jejich vyhledávání vyhodnocování a třídění, umístili jsme se naopak velmi špatně.

3929

15.9.2002 15:37

RE: Západní školství mýtů zbaveno

David Werner d (tečka) werner (zavináč) bluemail (tečka) ch 213.?.?.?

Reakce na 3929

Pánové, předcházející tři příspěvky bych si dovolil upřesnit. Česká
republika se umístila před USA a Kanadou při srovnávání
znalostí a vědomostí. Tedy toho, co měli studenti základních a
středních škol v hlavě. Pokud se však změnila metodika vyhodnocení a
důraz se kladl na schopnost práce s informacemi, jejich vyhledávání
vyhodnocování a třídění, umístili jsme se naopak velmi špatně.
Jednooky je mezi slepci kralem! Jeste jednou: co plati pro USA a Kanadu neplati pro cely zapad.

3932

2.9.2002 5:47

Západní školství mýtů zbaveno

Jiri Valtr 209.?.?.?

Ano, kanadskemu skolstvi uz tu venoval pozornost prispevek nazvany "V. Kanadsky zert" a taky nasledna diskuze. Na prvni pohled muze byt nova zminka na to tema zbytecna anebo i nejak negativne umyslna, ale ja si myslim, ze skolstvi se vice mene dotyka kazdeho z nas, treba pres deti, a navic i skolstvi se neustale obmenuje, takze nikdy nebude polemiky o nem zadost.
Ja nemam osobni zkusenost s kanadskym skolstvim, ale znam osud jedne ceske knihovnice: V CR vystudovala knihovnictvi a pak 23 let pracovala v knihovne. Prosla vselijakymi pozicemi, i vedoucimi, jeji posledni pozici byla zastupkyne reditele knihovny. Mimochodem v roce 1990 dostala za ukol prevest byvaly styl prace na nove pojeti. Obstala. Cili zkusenost nad zkusenosti.
Pak se vsak poznala s Kanadanem a po ctyrech letech obcasneho jezdeni obou sem a tam se rozhodla zakotvit v Kanade. Studovala anglictinu, velice zdarne absolvovala TOEFL Test a od te doby podava zadosti o praci v kanadskych knihovnach. Povetsinou na nejnizsi pozici - zarazovani knih do stelaru. Pozadavek knihoven mj. je: Nejaka zkusenost s knihovnickou praci muze byt vyhodou. V jejim pripade to vyhodou dosud nebylo. Nejenze nebyla nikde prijata, ba dokonce ani nikdy nebyla pozvana k pohovoru!!! Jasny dukaz diskriminace.
Pan Stwora ma pravdu. Vzdelani ziskane jinde je v Kanade k nicemu. Vyjimkou krome Americanu jsou i zadatele, pochazejici ze zemi Britskeho spolecenstvi. I navzdory tomu, ze uroven vzdelani v nekterych zemich Spolecenstvi je vzdelavaci system velice ubohy. Myslim si, ze problemem diskrimanace tohoto druhu by se melo zacit zabyvat UNESCO.

3726

2.9.2002 7:11

Západní školství mýtů zbaveno

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Souhlasim s tim, ze skola na zapade je dlouho hrou. Bohuzel neznam Kanadu, za Ameriku mohu rici, ze 4 lete studium je obecnym "prehledem" o zivote, ale bez toho te nevezmou malem ani na managera do McDonalds! Expertem se stanes az na gradualmim studiu, kde se ale ucis jen predmety direktivne souvisejici s tvym budoucim oborem, ne kokotiny jako marxizmus, rustinu a jine!!! Proto jich Amerika tolik ma(expertu)!!!
Mam-li se drzet nadpisu clanku, pak na otazku proc ma Amerika tolik vysokoskolaku musim sdelit, ze muzes nastoupit na denni studium v kteremkoliv veku, staci jen high school diploma a par penez!!! Sam jsem nastoupil na denni studium ve 34 letech, bez problemu!!! V Cesku te nevzali ani na vecerni gympl!!!
Ano na Harvard, UCLA, Stanford, etc. musis mit mimo penez i prumery znamek, scholarship(za neco), tedy uz neco vedet, aby jsi byl prijat!!!
Stefan

3730

2.9.2002 11:51

Západní školství mýtů zbaveno

lojza ad2 (zavináč) seznam (tečka) cz 217.?.?.?

Nechci soudit západní školství, poznal jem jen to česke. Nemyslím si
že je idealní. Nicméně jsem rád za některé prvky, které mne postihly
ač se mi tehdy vubec nelíbily. Na fůru užasných věcí lidstvo přišlo
a přijde mi škoda se o tom ve škole nezmínit. Jistě selekce je nutná.
Když uz nic jiného, tak to aspoň trénuje myšlení. Ano jistě k "make money"
ty věci potřeba vetšinou nejsou, otázkou je zda to je důvod ty věci neučit.
Měl jsem (doufam) štestí že jsem se (v podstatě omylem) ocitnul
na Maticko-fyzikalni fakulte UK. 90% veci co jsme se tam ucili mi
přímo k ničemu není, ale způsob myšlení, který k tomu byl nutný se
mi velmi hodí. Myslim si, že experty hlavně dělá praxe a zkušenosti.
Škola má naučit základní postupy, pojmy a znalosti a hlavně premýšlet
a učit se.

Malá vsuvka: na střední škole nám učitelka matematiky povídala o své sbírce
starých učebnic matematiky. Hloubka znalostí pro střední škloly v matematice
klesá minimálně již od Rakouska Uherska.

Pro autora:
Otázka jak by jste koukal na to co nosí děti v učebnicích v Čechách dneska.
Děti nemám, ale podle toho ci mi vyprávěla kamarádka (učitelka matematiky
na střední škole), tak nic moc (spíš nic než moc).

3736

2.9.2002 16:03

RE: Západní školství mýtů zbaveno

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 3736

na Maticko-fyzikalni fakulte UK. 90% veci co jsme se tam ucili mi
přímo k ničemu není, ale způsob myšlení, který k tomu byl nutný se
mi velmi hodí.

O to jde. Souhlasím s tím, že 90% toho, co se učíme ve školách, nikdy nevyužijeme přímo. Ale je to nutno chápat jako trénink. Mozek zakrní, pokud není nucen k aktivitě. I to nenáviděné memorizování má svůj pozitivní dopad, i když obsah toho naučeného je úplně k ničemu.

Malá vsuvka: na střední škole nám učitelka matematiky povídala o své
sbírce starých učebnic matematiky. Hloubka znalostí pro střední škloly v
matematice klesá minimálně již od Rakouska Uherska.

Četl jsem nedávno knihu Devět měst od Thornotona Wildera. Popisuje americkou společnost ve dvacátých a třicátých letech. Úroveň klasických znalostí tehdejších lidí je hodně vysoká. Mnozí se orientovali i v latině a starořečtině, o hluboké znalosti literatury ani nemluvě. Spisovatel popisuje např. setkání s pumpařem, který si po večer čte v Iliádě. [smích]

Pro autora: Otázka jak by jste koukal na to co nosí děti v učebnicích v Čechách dneska.

Nedělám si žádné iluze o dnešním českém školství. Směřuje tam, kde jde dnes to západní, pokud tam už není.

3738

2.9.2002 15:58

Západní školství mýtů zbaveno

Larus Larus (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Velmi poučné, byť se týká jen školství za velkou louží. Soudím, že evropské střední a vysoké školy jsou nároky na studenty a obsahem učiva srovnatelné napříč celým kontinentem. A potom je teprve porovnání "západu" a čech tak nepříjemné pro čechy. Jestliže je v čechách nějakých 10-15% lidí s vysokou školou, tak třeba ve skandinávii se to číslo blíží 70% (Finsko, jestli se nepletu). Situace v americe mě netíží, zato srovnání s kulturními národy Evropy je zdrcující.

3737

2.9.2002 17:03

Článek v dnešních Guardian

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

65% dětí do 14 let není schopno jmenovat ani jednoho skladatele klasické hudby. Pouze 14% tuší, že Mozart a Beethoven psali hudbu. Odkaz na článek zde: http://www.guardian.co.uk/arts/quiz/questions/0,12161,784915,00.html

3739

3.9.2002 7:55

RE: Článek v dnešních Guardian

Josef Doleček dolecek (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 3739

65% dětí do 14 let není schopno jmenovat ani jednoho skladatele
klasické hudby. Pouze 14% tuší, že Mozart a Beethoven psali hudbu.
http://www.guardian.co.uk/arts/quiz/questions/0,12161,784915,00.html
Odkaz na článek zde:

Povídal mi můj kamarád: byli jsme se synem v Praze, syn navštěvuje osmou třídu ZŠ a na Václavském náměstí prohlásil na adresu Svatého Václava: to je Karel IV., vůdce husitů co skočil do Vltavy na Šemíkovi.
To jsou znalosti, se kterými bych měl já na škole značný problém, dnes se to tak nebere. To že nevíš nic o Svatém Václavu je bohatě vykompenzováno znalostí C+ a Java Script ( tak je to i v případě onoho synka mého kamaráda, který toho ví o počítačích nebetyčně více než já.)
Jenže já se můžu ve společnosti bavit o čem chci, mohu citovat ze Zarathustry a to bez obavy že by společnost prskala přidušeným smíchem.

Když si moje bývalá americká přítelkyně pozvala kamarády ze Seattlu ( vysokoškolsky vzdělané ) tak přijeli a divili se: kde máte povstalce? kde jezdí ty povozy ( byli vybaveni informacemi , že v Česku je plno povozů ), pak byli fascinováni, jak je možné že v takovém malém městě máme katedrálu - vysvětlil jsem jim že je to jen kostel [smích])) a takových tady bylo už před 400 lety habaděj.

Nechci nic hodnotit, jen ukázat na rozdíl mezi všeobecným vzděláním a určitou specializací a k čemu je dobré mít přehled. Když něco ťápne američan hloupého o Česku , tak to pochopím ( Ruku na srdce, kdo z Čechů si vzpomene na rozdíl mezi Uruguayí a Paraguaí, či na hlavní město státu Washington ) ale aby základy české historie, kořeny vlastního národa nevěděl tuzemec - to je na pováženou.

3756

2.9.2002 18:00

Západní školství mýtů zbaveno

Ilona 24.?.?.?

Jsme v Kanade 15 let a vetsinu z nich jsem ke sve skode zastavala uplne stejne "nabubrele" stanovisko, ze to nase bylo lepsi. Resili jsme to tim, ze nase deti chodili na velice kvalitni skolu soukromou, kde syn i maturoval. Dcera, po prestehovani na skole stejneho typu dokoncila jen zakladni stupen a vzhleden k tomu, ze zde tahle skola nepokracuje az do Senior High School, ale konci tridou devatou, tak jsme nemeli namitky ke zmene skoly podle jejiho vyberu od tridy sedme. Jsme si jisti, ze si odnesla kladny postoj k uceni a vi, ze je hlavne na ni, kam se jednou v zivote dostane, ze ji tam za ruku nikdo nepovede. Stale souhlasim, ze tridy zakladni a nejcasteji statni skoly, tedy zde 1-6, jsou jsou opravdu pomale a bez naroku /psaci se zacinaji ucit psat az ve tride druhe, uplne zbytecne ztraci cas ucenim psat tiskaci ap., take netvrdim, ze kazda soukroma skola je urovne vyssi a lepsi/. Od sedme tridy se naroky zvysuji a rozdil se zacina stirat, jenze mnozi na to diky nepripravenosti nestaci a tim potom konci na level nizsim, nez je nas standart i kdyz ve skole stravi 12 let. Poznamku "ke sve skode" jsem pouzila z duvodu, ze jsem po leta odmitala udelat si znovu maturitu a otevrit si tak cestu tam, kam jsem si ji diky nasemu "lepsimu" skolstvi vyberem spatne skoly pred mnoha lety uzavrela. Ve 14 je opravdu velice brzy se rozhodovat o celem budoucim zivote a pokud to neni gymnazium, kam se dotycny hlasi /navic, ani po uspesnych prijimacich zkouskach nemusi byt prijaty - nemluve, ze jedna zkouska absolutne neznamena, ze jeden je vhodnejsi nez druhy/, tak ma k mnoha oborum jiz cestu prakticky zavrenou, i kdyz pozdeji zjisti, ze by se radeji venoval necemu uplne jinemu. Zde ma kazdy tu sanci uplne stejnou a je opravdu jenom na kazdem jednotlivci, jak ji vyuzije. Uz na High school je moznost advance trid a mnoha volitelnych predmetu /ne jako za nas, ze jsme dostali i povinne - kluci budou maturovat z toho a toho-samozrejme mimo cestinu a rustinu-holky maji tyhle dva predmety a bylo/. Jsem moc rada, ze jsem konecne dokazala otevrit oci a zmenit celkove svou attitude, ze ne vsechno, co je jiny musi byt automaticky horsi a muzu opravdu zasvecene rict, ze kdyz se do te skoly sami zapojite, tak zjistite, ze ono to zase tak uplne lehke neni a pokud chcete skoncit high school se slusnym skore, tedy minimalne 80% z zadaneho predmetu /s horsima vas na mnohe fakulty neprijmou - mezi nami - neni to lepsi selekce, nez nejake prijimaci zkousky?/, tak to da docela zabrat. A uplne to nejlepsi, cloveku nemusi byt dvacet, ale i o nejakou tu desitku vic a porad tady ma tu moznost, neni to bajecny ? Mam tady pred sebou vystaveny stos ucebnic k predmetum, ktere jsem si na tenhle semestr zvolila, v lednu z nich odmaturuji a na jare se muzu hlasit na universitu. Vim, ze si jeste nekolikrat behem tohoto semestru budu pripadat, ze jsem se zblaznila, ale pozde lepe nez vubec, to bych si pripadala hur.

3740

2.9.2002 18:24

RE: Západní školství mýtů zbaveno

ACA 216.?.?.?

Reakce na 3740

Novou maturitu v Kanade delat nemusite.Ceska maturita je tu aspon dobra k tomu ,ze vam staci k prijeti na universitu (plus testy s A).Patrite totiz do kategorie "mature students".

3741

2.9.2002 18:39

RE: Západní školství mýtů zbaveno

Ilona 24.?.?.?

Reakce na 3741

Novou maturitu v Kanade delat nemusite.Ceska maturita je tu aspon
dobra k tomu ,ze vam staci k prijeti na universitu (plus testy s
A).Patrite totiz do kategorie "mature students".
Ano, pokud bych mela gympl, ale ja mam veterinarni obor zemedelky a chci delat psychologii. Podminka k prijeti je highschool diploma plus minimalne 80% z anglictiny a matiky, oboji level 30 /to je tady v Alberte, v Manitobe byl equivalent myslim 300, jak je to v jinych provinciich nevim/ a Toefl minimalne 220 bodu. Diky anyway Ilona

3743

2.9.2002 19:45

Západní školství mýtů zbaveno

J. Hrdlicka 24.?.?.?

Muzete my to pane Stwora vysvetlit. Ctenar ACA napsal zajimavy nazor. Nazor sam o sobe nebyl politicky korektni, a tak ho sedum ctenaru odpuncovalo a Vy jste ho potlacil. Moznost si ho precist ale zustava.
O co vlastne jde ?
A k clanku ? Veci se daji rozdelit, zhruba do tri kategoryich : co vime, co nevime, a co nikdy nebudeme vedet. Skolstvi zapada do te posledni kategorie.
Uz 2000 let se snazime prijit na to co by tak asi bylo nejlepsi, a porad nam to nejde. A tak tedy: Long live the educational debate !

3744

2.9.2002 20:27

Vzdelavaci system, ktery [umyslne] ohlupuje ?

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 66.?.?.?

'If you look at state and national assessments of math and science competence among our country's elementary and secondary schools today, you'll discover small pockets of excellence amid a broad swath of mediocrity. In fact, only a minority of U.S. students are meeting math and science proficiency benchmarks.'

'International assessments from the Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) show U.S. students are at or below the international average and significantly behind their peers in Japan and Canada. TIMSS compared our most advanced students with those from 15 other nations, and the brightest U.S. students scored dead last against international competitors in advanced math and physics assessments.'

'Consider the curricula first. Other nations introduce challenging math concepts such as algebra, geometry, probability and statistics in middle school and even prior to middle school. By contrast, U.S. students stay focused almost exclusively on arithmetic throughout middle school, long after they've presumably mastered the material.'

'The lead U.S. researcher for TIMSS, professor William Schmidt of Michigan State University, concluded that the United States is the only major industrialized country that starts algebra "as late, as abruptly, and in so isolated a way." Compared with curricula in other nations, he found that our math curriculum has an "absolute absence of any kind of coherence."'

(Autorem tech nekolika vet z dnes zverejneneho clanku "Math and science: Good enough for high tech?" - http://news.com.com/2010-1071-956077.html - je Michael Ruettgers, predseda firmy EMC, ktera se zabyva ukladanim dat. Mimochodem, na jejich strance http://www.emc.com/about/index.jsp?openfolder=all lze najit nasledujici velmi silne tvrzeni: "More information will be created over the next two years than over the entire history of humanity, more than 90 percent of it digital." Viz take obrazek http://www.emc.com/images/new_bc_images/information_generation/digital_watch/57billion_slide.gif a stranku jimi sponzorovane studie "How Much Information"? - http://www.sims.berkeley.edu/research/projects/how-much-info/. Otazkou je, jestli panove jaksi nezamenuji pouzitelne informace s pouhymi skladovanymi a spatne vyhodnocovanymi daty...)

O pricinach dlouholeteho vzdelavani se a vysledne znacne nevzdelanosti lze dlouho diskutovat. Zajimavou teorii o umyslne a dlouhodobe likvidaci vzdelani v USA smerem k vychovavani jednotlivcu typu "kolecko ve stroji" siri John Taylor Gatto. Relativne znama je jeho kniha "Dumbing Us Down: The Hidden Curriculum of Compulsory Schooling" (http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/086571231X/). Z posledni doby je vynikajici jeho kapitola "Some Lessons from the Underground History of American Education" (zverejneno v knize Russ Kick: Everything You Know Is Wrong: The Disinformation Guide to Secrets and Lies, [http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0971394202/], cerven 2002, str. 275-287)

3746

2.9.2002 21:31

Západní školství mýtů zbaveno - ANO

jiří mašek info (zavináč) osud (tečka) cz 194.?.?.?

Přesně ke stejným názorům ohledně školství a výchovy západní mládeže jako nemyslící kolečka do strojů, můžeš odsud potud (na více nemáš vzdělání, peníze, předpoklady, rodokmen), jsme se dobrali nyní na dovolené na Rhodosu, kde bylo spousta mladých Švédů, Němců, či Britů. Znám i zkušenosti sestřenice z Německa a bratranců z Holandska. Byť "studovali" poměrně výběrové školy, jejich znalosti ve srovnání s Českem jsou nesrovnatelně mizerné.... Např. v USA je to ve škole hodně o té soutěži: vyhraj, buď první, buď lepší! To je cesta do pekel. Jedině spolupracuj, buď dobrý v tomto, ostatní Ti pomůže v onom, pomáhej, buď solidární, zajistí civilizaci přežití. I když kdo ví jestli...

Díky za další zajímavý článek, Vladimíre. Ještě by mě zajímalo, jak je to v Kanadě se školstvím alternativním, typu např. Waldorf či Montessori.

3747

3.9.2002 0:23

školství dosud mýtů nezbaveno

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 128.?.?.?

Jsem chemik post-doktorand pri Roswell Park Cancer Institute v Buffalo, N.Y. V ramci teto "praxe" jsem mel moznost se setkat a spolupracovat po dobu dvou letnich mesicu se zatim tremi vysokoskolskymi studenty (pred dokoncenim bachelor degree). Mohu rici, ze jsem u dvou z techto studentu pozoroval vyraznou neochotu prilis premyslet a znacnou neznalost a spatnou orientaci v zakladnich chemickych oblastech (napr. katastrofalni bylo ZAKLADNI nazvoslovi - v pripade nazvoslovi nemuzete pokazde bezet k pocitaci a VYHLEDAT si vhodny nazev ci strukturu, to byste napriklad v pripade cteni nektereho chemickeho textu nedelali nic, nez hledali). Je vsak treba zminit, ze podle externiho hodnoceni nepatrili mezi nejlepsi a konecne takove "vytecniky" znam z Cech tez. Treti student byl nekolikanasobne lepsi. Jeho zoufale mezery v nejjednodussi anorganicke chemii se vysvetlily nikoliv neochotou studovat, ale proste tim, ze tu latku temer neprobirali! - a to prosim ve tretim rocniku VS. Ze zkusenosti s nimi jsem nabyl dojmu, ze (tak jako v Cechach), zajem o uceni je to nejdulezitejsi. Druha dulezita vec je vhodne vedeni studenta a vcasny a snadny pristup k informacim a pokud mozno co nejosobnejsi pristup k studentum. Je mozne, ze je skutecne NAHODOU, ze ja a dva mi kolegove zde jsme se setkavali prevazne se podprumernymi studenty. Prestoze jejich ohodnoceni ze strany jejich ucitelu i bodova hodnoceni zdaleka nebyla tak spatna, jako byl jejich realny vykon. Studenti byli z ruznych skol. Na zaklade svych dosavadnich zkusenosti bych se zatim priklanel k nazoru vyjadrenem v clanku, ze PRUMERNA vzdelanost je (mluvim o USA) nanestesti nizsi nez v Cechach. Ovsem skolstvi v Cechach ma tez setsakramentsky co dohanet. Byla by zajimave slouceni techto dvou odlisnych vzdelavacich systemu. To by mohlo navodit vyssi miru vseobecnych znalosti pri soucasnem zachovani radosti z poznavani a jiste svobodne rozhodovani studentu, ktere je prave v Cechach dosud znacne potlaceno. Oba vyukove systemy maji sva pozitiva i negativa a nedomnivam se, ze jeden ci druhy je VYRAZNE lepsi.

3748

3.9.2002 1:40

RE: školství dosud mýtů nezbaveno

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 3748

Děkuji za zajímavé postřehy.


Oba vyukove systemy maji sva pozitiva i negativa a

nedomnivam se, ze jeden ci druhy je VYRAZNE lepsi.


Přesně tak. Každý systém má něco do sebe. Osobně se domnívám, že (navzdory tomu,co jsem napsal) je ten západní systém lepší. Má totiž potenciál poskytnout lepší vzdělání. To, že jej neposkytuje, je druhá věc. Kdyby děti ve zdejších školách využily prvých 13 let k získání obecného rozhledu (tak, jako u nás), byl by ten západní systém bez kazu.


Možná se vám zdá, že si protiřečím, ale není tomu tak. V podstatě jde o dva problémy, které se článek snaží řešit. V článku se prolínají. Tím prvým je celosvětový trend demontáže vyuky.


Tím druhým je diskriminace našeho vzdělání. Dosažené vzdělání našich lidí je vlastně znevýhodněno hned dvakrát: poprvé tím, že není postaveno na roveň západnímu vzdělání (vysokoškoláci jsou ponížení na středoškoláky, v lepším případě na bachelor, ačkoliv by si zasloužili graduate titul), podruhé tím, že absolventům západních škol je přiznán status vzdělanosti vyšší, než jim náleží (de facto středoškolákům je přiznáno vysokoškolské vzdělání).

3750

3.9.2002 8:11

RE: školství dosud mýtů nezbaveno

Josef Doleček dolecek (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 3750

Děkuji za zajímavé postřehy.


Oba vyukove systemy maji sva pozitiva i negativa a

nedomnivam se, ze jeden ci druhy je VYRAZNE lepsi.


Přesně tak. Každý systém má něco do sebe. Osobně se domnívám, že
(navzdory tomu,co jsem napsal) je ten západní systém lepší.

Já si také myslím, že systém, který má možnost rozvíjet studentovy postoje, neblokuje jeho názory je lepší. V mnoha českých školách učitelé vyžadují jen nabiflované znalosti, bohužel bez souvislostí. Já osobně studoval chemickou průmyslovku v Ústí nad Labem a díky tomu, že byla odkladištěm politicky nepohodlných odborníků a skvělých lidí v jednom se mi dostalo skvělého vzdělání. Často jsme spolu s profesory diskutovali a profesoři po nás VYŽADOVALI umět, nikoli mít naučené. Dodnes jsem jim za to vděčen.

3757

3.9.2002 1:18

Západní školství mýtů zbaveno

R. 24.?.?.?

Myslim, ze by bolo dobre zamysliet sa nad vysledkami slovneskeho/ceskeho a kanadskeho skolstva aj z ineho pohladu. Napr.:

- Su Cesi a Slovaci menej nachylni naletiet podvodu ako Kanadania?
Odpoved: Asi tazko, ked napr. na Slovensku naletelo spolocnostiam ako BMG, ci AGW (slubujucim obrovske uroky z vkladov) niekolko desiatok tisic ludi.

- Volia si Cesi a Slovaci lepsich politikov ako Kanadania?
Odpoved: V Kanade na Slovensku aj v CR vedu kreteni...

Takze ako to je s tym vseobecnym rozhladom, ktory student ziska v Europe a ktory v Kanade/USA chyba?

3749

3.9.2002 1:42

RE: Západní školství mýtů zbaveno

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 3749

- Su Cesi a Slovaci menej nachylni naletiet podvodu ako Kanadania?
Odpoved: Asi tazko, ked napr. na Slovensku naletelo spolocnostiam ako
BMG, ci AGW (slubujucim obrovske uroky z vkladov) niekolko desiatok
tisic ludi.

To nezávisí na vzdělání

- Volia si Cesi a Slovaci lepsich politikov ako Kanadania?
Odpoved: V Kanade na Slovensku aj v CR vedu kreteni...

Protože není z koho vybírat. [pláč]

3751

3.9.2002 3:35

RE: Západní školství mýtů zbaveno

R. 24.?.?.?

Reakce na 3751

To nezávisí na vzdělání
Tak si precitajte posledny odstavec Vasho clanku. To co tam pisete je v podstate podobne tomu, co som napisal ja. Je jedno ci sa ludia nechaju manipulovat firmou alebo vladou. Podstata je, ze ludom chyba kriticke myslenie a schopnost analyzy. A toto neriesi ani kanadske ani europske skolstvo.

- Volia si Cesi a Slovaci lepsich politikov ako Kanadania?
Odpoved: V Kanade na Slovensku aj v CR vedu kreteni...

Protože není z koho vybírat. [pláč]
Opat - ludom chyba kriticke myslenie. Povedat si, ze nie je z coho vyberat je strcenim hlavy do piesku. Pred par rokmi povedal jeden slovensky politik: "Ludia, prestante uz konecne volit mensie zlo a zvolte dobro." Odhliadnuc od toho, ze tym dobrom (neopravnene) myslel seba, treba uznat, ze mal pravdu a ze sa mu na to ludia vykaslali. Ludia, ktori by mali mat vdaka kvalitnym slovenskym skolam siroky rozhlad, pri volbach uplne pohoreli (samozrejme, toto nie je len slovensky problem).

To ze ceske a slovenske vzdelanie nie je v Kanade uznavane povazujem aj ja za nespravodlivost. Nemyslim, ze by kanadski abolventi boli lepsi. Chcel som iba uviest iny pohlad na vec a to, ze ani jeden system nenauci ludi mysliet kriticky a analyzovat, co by malo byt prioritou.

3753

3.9.2002 5:29

Západní školství mýtů zbaveno

Pozorovatel 67.?.?.?

Uz muj otec vzdycky rikaval,ze inzenyri jsou tupci. Nicmene behem meho mladi jsem vzdycky chtel byt inzenyrem. Diky soudruhum jako, poradce prezidenta Havla, soudruha Pavla Kohouta jsem mel prakticky dvere skol vyssiho vzdelani zavrene. Navzdory memu puvodu jsem si porizoval ucebnice a pozdeji skripta oboru inzenyrstvi. Ucil jsem se i z knih vydanych v roce 1889, matematika, v jazyce nemeckem. Potom z knih vydanych v letech 50tych. Kdo si dneska vzpomene na ucebnice El. Stroju od Ciganka? Mam je vsechny doma. V 70 tych letech i kdybych mel nejaky diplom si jej utecenci s sebou nebrali a tak vsichni zacinali od piky. Ja zacal jako Mc Donald hamburger expert. Anglicky jsem neumel vlstne nic. Pozdeji jsem povysil na elektrikare a za pomoci mych spolupracovniku naucil se obstojne Anglicky. Pozdeji jsem si podal zadost u energetickeho podniku o misto technika. Samozrejme bez dukazu o vzdelani. Jak jsem se zminil drive, papiry zadne. Nicmene v USA podniky maji zkusenost, ze jakekoliv vzdelani se da koupit. Proto najimaji pracovniky na tzv probation. Ovsem zacit pracovat i na probation, musite projit testy. V mem pripade to byly testy z jazyka Anglickeho a technicke. Z jazyka Anglickeho jsem propadl, 30%, minmum 75%. Z technickych testu z oboru matematiky, rovnice, diferencialni a integralni matematika 100%, fyzika 100%, energetika 100%, navrhy a projekce rozvodnych siti 100%. Muj boss se za me primluvil a byl jsem prijat do probation, zkusebni lhutu 6 mesicu. Po 6ti mesicich jsem se stal permanent employee. Pak uz to slo raz na raz. Institut of English Language, po dvou letech graduoval 85%. Moje sekretarka, rozena Americanka propadla. University of Kingsville graduoval 4 lete studium pri zamestanani po 2 letech, BS in exploration and utilization of natural gas.Vse melo jeden hacek. Penize. V pripade ze bych propadnul vse platim sam. V pripade, ze uspesne vse dokoncim, vse plati podnik. Zadne zavazky na to jak dlouho musim u podniku pracovat. Potom prisly accounting, project management a mnoho dalsiho. No a dneska uz je to vse jedno; mam to za par a tzv. executive zivot i salary mi brzy skonci a pujdu do duchodu. Samozrejme diky znalosti jazyka nemeckeho, Ceskeho a Ruskeho se mi otevrel zcela novy svet v letech 1990 az do 2000. Penize, ktere jsem investorum vydelal, ci zabranil aby ztratili jsou do obrovskych cisel, a podle toho se vse odrazilo i na me kompenzaci. S americkymi kolegy s nimiz jsem pracoval a jeste pracuji mam jenom obdiv. Jsou znali oboru, a maji prehled, prakticky o vsem. Maji americke vzdelani, hovori plynne minimalne dvema jazyky, spanelstinu nepocitam ta se nepovazuje za second language. Znam vsak i PHDs, kteri jsou tupi a nikdo je nezamestna. Znam i mnoho Ings. v Cechach, kteri jsou uzasne sikovni, nicmene jim chybi guts, to vyuzit, a znam mnoho ings, kteri neznaji vubec nic. Nemyslim si ze je to ve skolstvi. Je to v lidech. Kdo chce ten se nauci. Kdo nechce nebo na to nema, tomu zadny titul mu nepomuze.

3755

3.9.2002 11:24

A jak je to s Ph.D. ???

Dave 147.?.?.?

Mne by zajimalo, jak je to s uznanim titulu Ph.D. ? Ma nekdo zkusenosti?

3758

3.9.2002 14:25

Západní školství mýtů zbaveno

Aja 66.?.?.?

Prosla jsem skolstvim bolsevickeho Ceskoslovenska.Jiste se mu da mnoho vytknout,ale po ukonceni zakladni skoly i ti nejslabsi ve tride umeli psat,cist a pocitat.Zahy jsme zjistili,ze skola neni jen prochazka ruzovou zahradou a ze vzdelavat se "boli"(a nikdo nas nepresvedcoval o opaku).A myslim,ze nam skola dala i pomerne rozsahly vseobecny prehled.
Mam tady v Kanade znameho(zde narozen a zde vystudoval universitu technickeho zamereni)-bydli v ulici Victora Huga,nevi,kdo to byl a ani ho to nezajima,neni to dulezite pro jeho zivot.Jiste se bez takove znalosti v zivote obejde,ale nekde je problem...

3760

3.9.2002 19:49

RE: Západní školství mýtů zbaveno

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 3760



Mam tady v Kanade znameho(zde narozen a zde vystudoval universitu
technickeho zamereni)-bydli v ulici Victora Huga,nevi,kdo to byl a ani
ho to nezajima,neni to dulezite pro jeho zivot.Jiste se bez takove
znalosti v zivote obejde,ale nekde je problem...

Ajo, presne, nema to potrebne k jeho zivotu a ma pravo to nevedet, kdyz nechce.
Problem je v tom, ze v Americe a asi i v Kanade ti obecny prehled skola neda, resp. da minimalni. Ten si zde musi kazdy dle zajmu najit sam. V CR jsme dostali velmi dobry zaklad, se znalostmi velikanu dejin, literatury, hudby atd. a jsme schopni tyto znalosti ukazat. Podobne to je i s jazyky.
Faktem je, ze Amik cuci odkud to vse vis, kdyz jezdis v taxiku po N.Yorku nebo delas malire pokoju v Chicagu!
Privatni skoly je tady nauci vice, ale uci se to, co "oni" chteji, aby vedeli!
Stefan

3762

3.9.2002 22:40

Západní školství mýtů zbaveno

Milan Šumpík milan (tečka) šumpik (zavináč) quick (tečka) cz 194.?.?.?

Konstatuji pravdivost výše uvedeného,pak mne však udivuje proč se pořád otáčíme u nás v česku na západ,když před tím to bylo na východ.Před tím,myslím tím před velkým sametovým podvodem.Moje zkušenosti konstruktéra s více než dvacetiletou praxí ukazují na podivuhodnou věc.´Byl to záměr nebo neskutečná blbost,která zlikvidovala český průmysl!!!!Proč nefungují české továrny a proč se zde staví haly na výrobu,která se v česku ještě nedávno provozovala.
Mladé české konstruktéry honí jejich zaměstnavatel jako nadmuté kozy a ždíme je finančně za nepředstavitelných časových nároků.Přitom si vážení otevřte v souboru výkresu vlastnosti a v podmenu statistika se dovíte,že vážený kolega na západě si za pro čecha nepředstavitelné peníze stačil dloubat i v nose.
Jo holt,co jsme chtěli,to máme.Včerejší soudruzi,dnešní demokraté,stejní blbci jsou a co by za mísu šošovice neudělali.Dovolím si tvrdit,že kdyby v česku jen trochu mírně byly věci v pravých rukou,tak západ by mohl jít do haj...No,nestalo se tak... Milan

3764

4.9.2002 1:06

RE: Západní školství mýtů zbaveno

Aja 24.?.?.?

Reakce na 3764



Jo holt,co jsme chtěli,to máme.Včerejší soudruzi,dnešní
demokraté,stejní blbci jsou a co by za mísu šošovice neudělali.Dovolím
si tvrdit,že kdyby v česku jen trochu mírně byly věci v pravých
rukou,tak západ by mohl jít do haj...No,nestalo se tak... Milan

Zda se mi,ze prehanite a navic si nabubrele fandite.

3765

12.9.2002 10:29

RE: Západní školství mýtů zbaveno

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 3764

Souhlas! Vidim, ze to neni s nami tak spatne, uz vice nez 5 lidi co znam, si uvedomilo, ze "velvet" byl podvod!
Michal

3890

4.9.2002 14:26

Západní školství mýtů zbaveno

Emma Bovary 147.?.?.?

Proč má článek nadpis západní školství mýtů zbavené když samotný článek je o školství v Kanadě (a vlastně i v USA kde je to asi podobné ne li horší)? Ty jseš stvuro nějak detailně obeznámen se školstvím francouzským, dánským, německým etc?
Ceští žáčci sice mají poměrně slušné všeobecné znalosti ovšem když je mají aplikovat v praxi je to slabota. Jeden známy který učí na technice byl nějakou dobu v Kanadě a srovnání schopností řešit samostatně nějaký problém bylo ve prospěch kanadanů. A to technická college byla nějakém zapadlém indianském kraji.

Poslední odstavec je vůbec nejlepší. Stvuro hádej který národ byl možná nejvzdělanější na světe v roce 1933 a koho si dobrovolně zvolil.

3769

4.9.2002 16:06

RE: Západní školství mýtů zbaveno

Jiri Valtr 209.?.?.?

Reakce na 3769

Stvuro

Vy jste asi prehledl(a), jak se tvurce techto stranek jmenuje. Byt na miste pana Stwory, asi bych udelal neco jineho, nez pouhe prehlednuti. To je urazka.

3771

4.9.2002 16:44

RE: Západní školství mýtů zbaveno

Patafista 194.?.?.?

Reakce na 3769

Poslední odstavec je vůbec nejlepší. Stvuro hádej který národ byl
možná nejvzdělanější na světe v roce 1933 a koho si dobrovolně
zvolil.

Ano souhlasím, ve čtyřicátých letech minulého století byl německý národ zřejmě jedním z nejvzdělanějších na světě a zvolil si Hitlera, ale politická volba není jen o vzdělání, její nejdůležitější aspekt je politický program a Hitler tehdy dovedl politicky nejlépe odpovědět na potřeby německého národa.

3772

4.9.2002 17:09

RE: Západní školství mýtů zbaveno

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 3769

Stvuro hádej který národ byl
možná nejvzdělanější na světe v roce 1933 a koho si dobrovolně
zvolil.

No, máte kus pravdy. I když ono to až tak dobrovolné nebylo. Hitler provedl docela šikovný puč. Nejprve ten požár Reichstagu, pak obecný pocit ohrožení, nejistota, nedůvěra, že by Výmarská republika mohla pozbyt svých demokratických práv, stařičký Hindenburg, který už nedokázal vzdorovat a za kterého nebyla náhrada, zastrašování a silácké řeči, navíc hospodářská krize... Zkrátka je toho hodně, co určuje směr dějin.

Situace v dnešních Spojených státech je hrůzně podobná... [pláč]

Řekl bych, že vzdělání národa je jen jedna součástka soukolí. Jak správně poukazujete, i vzdělaný národ může klesnout do totality. Ale čím menší je to vzdělání, tím snáze do něj klesá.

3773

5.9.2002 1:31

Západní školství mýtů zbaveno

petr novacek YP191 (zavináč) aol 198.?.?.?

Ja nechapu tuto diskusi o tom kdo toho vice vi a nebo nevi. V kapitalismu ve volnem ekonomickem systemu vzdelani slouzi k obzive.Zivotni uspech se meri mnozsvim penez.(prevazne). Jsou lide kteri maji jina meritka. Proto jen velmi zridka nekdo na zapade mluvi o svych titulech. Vsystemu ktery je zalozen na jinych hodnotach nez kapitalu je misto ve spolecnosti establisovano (pecesteno)u
umelymi hodnotami.Proto bylo tolik titulu za socialismu. Hodnota cloveka by se mela merit jeho kapacitou byt lidsky ,a mozna kdyz se citime o tolik vzdelanejsi tak by jsme se meli prizpusobit .Ovsem kazdy z nas ma sve oblibene tema. Nekdo umeni ,jiny hudbu ,matematika pro ten tichy typ? Ne kazdy mel chanci
studovat. Rodina ,financni problemy mozna zhatily nekomu moznosti
Spise se mi zda prilis vzdelani skodi , dela cloveka osamelym.Ovsem nemluvim o znalosti zakladnich prirucek ze stredni a vysoke skoly na ktere jsou nekteri tolik hrdi. Udelejte si takovy maly test.Vezmete si tu znalost na kterou jste nejvice hrdi a zkuste ji udat za hrnecek kafe .Budete koukat jestli v lepsim pripade od vas nebudou chtit drobne na cukr.

petr novacek

3776

5.9.2002 1:45

RE: Západní školství mýtů zbaveno

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 3776

To je zajímavý pohled na věc a jenom to dokazuje, jak komplikované je to téma. V každém případě děkuji, budu o tom přemýšlet.

3777

6.9.2002 14:44

Valtře ty neznáš na hrubý pytel ...

Emma Bovary 147.?.?.?

Pořád lepší urážet než být rasista, sexista, xenofob.
Ted nemluvím o článku srovnávajícím školské systémy v Kanadě a Cesku.

3800

6.9.2002 14:49

Valtře doufám že ses moc neosypal

Emma Bovary 147.?.?.?

Znáš přísloví na hrubej pytel .... pořád lepší urážet jednoho troubu z Toronta než být jako on rasista, sexista, xenofob

3801

7.9.2002 19:14

RE: Valtře doufám že ses moc neosypal

Patafista 194.?.?.?

Reakce na 3801

Ach, jak typické škatulkování (rasista, sexista, xenofob).
Bohužel předpokládám, že i u nás v ČR si budeme muset na podobné škatulky zvykat (vlastně si už zvykáme). Prostě u některých témat říkat svůj názor už může být nebezpečné. Hlavně se někoho nedotknout, protože ten dotčený začne okamžitě kopat, škrábat, kousat a podávat žaloby.
Předpokládám, že vy Emmo Bovary jste pouze "zrakově odlišně zaměřená" a ne "poloslepá" a "prostorově orientovaná" nikoliv "tlustá". pravděpodobně nebudete ani žena.

Božíčku co mne to napadlo o vás uvažovat jako o ženě!!! To je přece sexismus.

3804

8.9.2002 1:55

Západní školství mýtů zbaveno

Jiri Valtr 209.?.?.?

Nazev clanku je: Zapadni skolstvi mytu zbaveno. Ja to tak taky vidim. Autor, jakoz i my, diskutujici, jsme ale opomneli rozvest, jaky to ma skutecny dopad na spolecnost.
Nepovazujme za vzdelani jenom to, co ziskame ve skole. Vzdelanim je i domaci vychova, kulturni a spolecenske akce, media, politicky vliv. To vsechno na skolstvi navazuje, i zpetne.
Vysledkem dobreho vzdelani, tedy celkove vyspelosti, je vlastne vsechno, co delame, co kolem sebe vidime a s cim se potykame. Nejenom nejake skolni osnovy, testy, maturitni zkousky ci statnice. Projevem cili produktem vyspelosti (vzdelani) je prostredi, v jakem zijeme, jeho atmosfera, jednani s okolim, styl zivota, vybavenost domacnosti atd. Zrovna tak se da hovorit o schopnosti vkusne se oblekat, dodrzovat demokraticky ustanovene zakony, pravidla a jine.
Pohlizim-li na zaklade tohoto sveho tvrzeni na severoamerickou spolecnost, spatruji zde pomerne vic negaci nez v CR, trebaze v poslednich letech severoamericke vlivy tam toho hodne pokazily.
Myslim si, ze nejvetsim problemem tak zvane zapadni spolecnosti je prodej. Je to spolecnost presycena, a schopnosti prodat, se vse podrizuje a stava se obsahlejsi vedeckou disciplinou. Snad proto je tu ledasco povolnejsi. Nikdy predtim, nez jsem prisel do Kanady, jsem nevidel lidi co do poctu hruzneji oblekane, hruzneji bydlici, hruzneji obklopene nekulturnosti, jako prave tady. Presto ze jsem nemel moznost projet krizem krazem cely kontinet, myslim si, ze vsude jinde je to obdoba. A vybavenost bytu je tu ve velke vetsine pouze ucelna slatanina, u majetnejsich kycovita, oblekani bez vnimani souladu barev, druhu materialu, a nadto stale vice a vice obeznich lidi. To vsechno je dusledek spatneho vzdelani. To totiz zapomina na fakt, ze maloktere dite se dokaze prinutit k uceni samo od sebe.
Jistym produktem vyssi vzdelanosti nez je zdejsi, jsou i tyto webove stranky. Vsichni mame vzdelani ceske, eventualne slovenske (a to nejenom skolni, jak jsem uz podotkl), nekdo vice, nekdo mene. Kdyz se probiram urovni nasi diskuze, je az na nekolik ojedinelych pripadu vskutku inspirativni, coz se od polemiky ocekava. Samozrejme ze se objevuji i takove ubohosti, jako treba jestli jsem se neosypal, anebo nazyvani tvurce techto stranek stvurou..., mozna je v tom cloveku uz prebrano zapadniho stylu vzdelani. Co s tim ten ubozak muze delat, kdyz si nevi rady, no ne?
Pro ty, kdo ma zajem, abych byl o tech zdejsich negativnich dusledcich konkretnejsi, vypisuji namatkove hruzy, jez jsou nespornym dusledkem zdejsiho pavzdelani: wrestling, TV show, kde kreteni uzdravuji mrzaky, navstevnik koncertu klasicke hudby v sortkach a botaskach, malby golfistu s jeleny opodal, fotografie herecek s podtextem, jako by poprsi bylo jenom jejich vysadou, ale taky vyrok desetileteho kluka, kdyz hokejista Roy odmitl hrat za Montreal, ze mel drzet hubu, protoze vydelava 3 miliony rocne. Proste kam se clovek podiva, tam jsou desive projevy nevzdelanosti. Kez by si tutu zhoubu v Cechach brzy uvedomili.

3805

10.9.2002 14:32

RE: Západní školství mýtů zbaveno

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 3805

CR bude prdelkovat a svejkovat jako je zvykla z minulosti. Jinymi slovy, koho chleba jis, toho pisen zpivej aneb za penize vsechno!!! Jaka hrdost ci tradice, sype to, tak to berem a na "dignity" serem!!!
Stefan

3850

10.9.2002 18:57

RE: Západní školství mýtů zbaveno

David Werner d (tečka) werner (zavináč) bluemail (tečka) ch 213.?.?.?

Reakce na 3850

CR bude prdelkovat a svejkovat jako je zvykla z minulosti. Jinymi
slovy, koho chleba jis, toho pisen zpivej aneb za penize vsechno!!!
Jaka hrdost ci tradice, sype to, tak to berem a na "dignity" serem!!!

Stefan

Tak to bylo uz za socialismu! Cesi, to lakajske plemeno, se snazili byt rustejsi nez rusaci.

A dnes nazyvaji emigranty zradci a zbabelci! Co se da ocekavat kdyz jsou komunisti porad tak silni? A prejmenovani komousi jim vladnou.

3853

9.9.2002 6:54

Západní školství mýtů zbaveno

Milo od Mikina 62.?.?.?

O omezenosti, nedostatku rozhledu a hlouposti západních občanů se téměř vyprávějí anekdoty. Je vždy šokem hovořit s domorodcem. Po pěti minutách a probrání obvyklých konverzačních témat (počasí, baseball) zjistíte, že se nemáte o čem bavit. Ne že by vás žádné téma nenapadlo, ale nechcete druhého zahanbovat. Ať totiž vytáhnete cokoliv, zjistíte, že tápe, že jeho rozhled a chápaní věcí je na úrovni akvarijních rybek.

Hmmm....... vzdycky jsem si kladl otazku, jestli pan Stwora i ja zijeme ve
stejne zemi. Je to Kanada, nebo ne ? Kdyz srovnam lidi se kterymi jsem
chodil do prace tady na Yukonu a v Cesku, (pratele v osobnim zivote nebrat,
ty si vybirame sami) zadnou zvlastni "omezenost, nedostatek rozhledu a
hloupost" tady nevidim.
System vzdelani je tu jiny nez v Cesku. Podle vysledku mezinarodni
organizace PISA, ktera hodnoti, jak je prumerny student pripraven do
normalniho zivota, je ten kanadsky jeden z nejlepsich na svete.
Kanada neni mou rodnou zemi. Vybral jsem si ji pred dvaceti lety, abych
nemusel zit v nelidskem komunistickem systemu. Libi se mi tady. Kdyby to tu
bylo tak hrozne jak pise vydavatel tohoto casopisu, kdybych se citil jako
zneuznany genius obklopen "akvarijnimi rybkami", zapremyslel bych nad tim,
jestli chyba neni ve me samem. Kdybych si jeste porad myslel ze ne, sel bych
proste nekam jinam.......
Protoze zivot je prilis kratky na to, aby ho clovek proskuhral jak to dela
pan Stwora.

Mikin

3827

9.9.2002 8:15

RE: Západní školství mýtů zbaveno

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 207.?.?.?

Reakce na 3827

O omezenosti, nedostatku rozhledu a hlouposti západních občanů se
téměř vyprávějí anekdoty. Je vždy šokem hovořit s domorodcem. Po pěti
minutách a probrání obvyklých konverzačních témat (počasí, baseball)
zjistíte, že se nemáte o čem bavit. Ne že by vás žádné téma nenapadlo,
ale nechcete druhého zahanbovat. Ať totiž vytáhnete cokoliv, zjistíte,
že tápe, že jeho rozhled a chápaní věcí je na úrovni akvarijních
rybek.



Hmmm....... vzdycky jsem si kladl otazku, jestli pan Stwora i ja
zijeme ve

stejne zemi. Je to Kanada, nebo ne ? Kdyz srovnam lidi se kterymi
jsem

chodil do prace tady na Yukonu a v Cesku, (pratele v osobnim zivote
nebrat,

ty si vybirame sami) zadnou zvlastni "omezenost, nedostatek rozhledu a


hloupost" tady nevidim.
System vzdelani je tu jiny nez v Cesku. Podle vysledku mezinarodni
organizace PISA, ktera hodnoti, jak je prumerny student pripraven do
normalniho zivota, je ten kanadsky jeden z nejlepsich na svete.
Kanada neni mou rodnou zemi. Vybral jsem si ji pred dvaceti lety,
abych

nemusel zit v nelidskem komunistickem systemu. Libi se mi tady. Kdyby
to tu

bylo tak hrozne jak pise vydavatel tohoto casopisu, kdybych se citil
jako

zneuznany genius obklopen "akvarijnimi rybkami", zapremyslel bych nad
tim,

jestli chyba neni ve me samem. Kdybych si jeste porad myslel ze ne,
sel bych

proste nekam jinam.......
Protoze zivot je prilis kratky na to, aby ho clovek proskuhral jak to
dela

pan Stwora.

Mikin

Proc nas porad unavujes blaboly od Mikina?
Pokud ma vyhrady k tomuto serveru, nech
ho navzdy opusti a natrvalo se zabydli ctenim kanadskych a americkych web sites ,ktere jsou mu blizsi a srozumitelnejsi.
Zda se mi dosti ubohe, porad otvirat dvere, odkud jsem byl nekolikrat vykopnut,dozadujice se slova,ktere uz nikoho nezajima,,,,
Hezky se rozepis do Yukonskych novin a tady porad neopruzuj!
Nebo si bez zase postezovat jako jsi to mistrne predvedl panu Ulcovi chudinko mala,,,



3829

9.9.2002 12:04

RE: Západní školství mýtů zbaveno

milo admsoft (zavináč) atlas (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 3829

Proc nas porad unavujes blaboly od Mikina?

A proč ne ?

Ostatní kecy ani nekomentuju.

3831

9.9.2002 23:15

Západní školství mýtů zbaveno

David Werner d (tečka) werner (zavináč) bluemail (tečka) ch 213.?.?.?

Proc se clanek nejmenuje Kanadske skolstvi mytu zbaveno!

Ctenar nabyde dojmu ze to je na celem zapade jak to licite! To je uplna blbost!

Mohl bych Vam ukazat co se vyucuje na svycarskych gymnaziich! To by se vam

panenky protacely!

Budte prosim Vas objektivni!

3839

10.9.2002 19:09

Západní školství mýtů zbaveno

David Werner d (tečka) werner (zavináč) bluemail (tečka) ch 213.?.?.?

A jeste neco! Ta zlodejska banda, ktera se sama nazyva cesi, se bezmezne

precenuje. V kazdem ohledu. Bez nemcu by jsme byli prave jen ti cehove (od

ceh : lovec)!

Ceske baje jsou falzifikaty nebo ukradeny nemcum.

Jen tak namatkou : Bruncvik (Braunschweig), Povest o Semikovi (Erpeleinssprung),

Blanik (Kyffhäuser) atd. Kdo chce at si to overi, je to bohuzel pravda.

3854

11.9.2002 8:00

RE: Západní školství mýtů zbaveno

Jiri Valtr 209.?.?.?

Reakce na 3854

A jeste neco! Ta zlodejska banda, ktera se sama nazyva cesi, se
bezmezne precenuje. V kazdem ohledu.

Mam dotaz: Vy nejste Cech?

Bez nemcu by jsme byli prave jen ti cehove (od ceh : lovec)! Ceske baje jsou falzifikaty nebo ukradeny nemcum.
Jen tak namatkou : Bruncvik (Braunschweig), Povest o Semikovi
(Erpeleinssprung), Blanik (Kyffhäuser) atd. Kdo chce at si to overi, je to bohuzel pravda.

Pred nedavnem docetla moje zena zivotopis o Antoninu Dvorakovi, napsany nejakym Americanem. Kdyz A.D. studoval varhanni skolu v Praze, moc se mu profesori nevenovali, protoze neumel dost dobre nemecky. Podotykam, ze se jednalo o skolu v Praze. Oduvodnovali to pry tim, ze nemel dost talentu. Po letech mu Nemci vydali tiskem nejakou skladbu a pojmenovali ho Anton Dvorak. Nas genius se rozcilil a vynutil si, ze skladbu museli pretisknout. Az tedy budete kritizovat Cechy a na druhe strane vyzvedavat Nemce, uvedomte si, prosim, ze i ti Vasi idealni Nemci meli snahu kdovico prejinacovat. A nejen to. Oni tu dokonalost dokazali promenit i v nejstrasnejsi valku.

3868

11.9.2002 12:37

RE: Západní školství mýtů zbaveno

David Werner d (tečka) werner (zavináč) bluemail (tečka) ch 213.?.?.?

Reakce na 3868

A jeste neco! Ta zlodejska banda, ktera se sama nazyva cesi, se
bezmezne precenuje. V kazdem ohledu.

Mam dotaz: Vy nejste Cech?

Bez nemcu by jsme byli prave jen ti cehove (od ceh : lovec)! Ceske
baje jsou falzifikaty nebo ukradeny nemcum.
Vite neco? Jsem cech! Cesi se nedivaji na svou minulost dost objektivne (pocit
Jen tak namatkou : Bruncvik (Braunschweig), Povest o Semikovi
(Erpeleinssprung), Blanik (Kyffhäuser) atd. Kdo chce at si to overi,
je to bohuzel pravda.


Pred nedavnem docetla moje zena zivotopis o Antoninu Dvorakovi,
napsany nejakym Americanem. Kdyz A.D. studoval varhanni skolu v Praze,
moc se mu profesori nevenovali, protoze neumel dost dobre nemecky.
Podotykam, ze se jednalo o skolu v Praze. Oduvodnovali to pry tim, ze
nemel dost talentu. Po letech mu Nemci vydali tiskem nejakou skladbu a
pojmenovali ho Anton Dvorak. Nas genius se rozcilil a vynutil si, ze
skladbu museli pretisknout. Az tedy budete kritizovat Cechy a na druhe
strane vyzvedavat Nemce, uvedomte si, prosim, ze i ti Vasi idealni
Nemci meli snahu kdovico prejinacovat. A nejen to. Oni tu dokonalost
dokazali promenit i v nejstrasnejsi valku.


Jsem cech, to mi ale nezabranuje divat se na ceskou minulost (a soucasnost) objektivne. Cestina je napriklad z velke casti syntetickym jazykem. Bylo by nacase aby se o nekterych faktech zacalo doopravdy mluvit. Nemci se se svoji minulosti vyrovnali, tento ocistny proces by udelal dobre i cechum. Velka cast nenavisti cechu k nemcum prameni z ignorance. Lvi podil na teto ignoranci maji prave obroditele. Do podvedomi naroda napechovali spoustu mylnich predsudku.

Hlavne Emigranti si pomery v cechach idealizuji, nebo se jim s odstupem casu zdaji ruzovelsi nez doopravdy jsou. Porad ty kecy o zlatych ceskych rucickach, kdyby jsme mohli tak by ... atd. Fakt je ze cesi po listopadu zaspali dobu a i kdyz meli hodne lepsi vychozi pozice zez polaci nebo madari, tyto dva narody je ekonomicky dohnaly (predehnaly).

Nechme toho! Kdyz je kanadske skolstvi doopravdy tak spatne ve srovnani s ceskym, neznamena to automaticky ze ceske skolstvi je na urovni. Srovnejte ceske skolstvi s nemeckym (Bavorsko), rakouskym nebo svycarskym. To uvidite, ze cesi jsou na hony vdaleny idealu.

3869

12.9.2002 16:04

RE: Západní školství mýtů zbaveno

Jiri Valtr 209.?.?.?

Reakce na 3869

Cestina je napriklad z velke casti syntetickym jazykem.

Je nedostatecne neco takoveho tvrdit a neuvest priklady. Navic by to byla polemika s jazykovedci.

Velka cast nenavisti cechu k nemcum prameni z
ignorance. Lvi podil na teto ignoranci maji prave obroditele. Do
podvedomi naroda napechovali spoustu mylnich predsudku.

300 let nadvlady Nemcu nad Cechy, misty az despoticke..., vubec se nedivim, ze byla "ignorace" obroditelu prenesena az k nam, pokud byla. To by, ucastnici, nemuzeme posoudit. Ale co se tyka nasi generace a naslednych, musi se do mysli pripocist posledni svetove valky. To si Nemci u nas pohnojili na dalsi staleti.

Porad ty kecy o
zlatych ceskych rucickach, kdyby jsme mohli tak by ... atd.

Jsme maly narod. Jako takovy uz existuje predpoklad, ze nic nemuzeme mit propracovano tak, jak v narode velkem. Na propracovanost je zapotrebi mnozstvi lidi a ztoho vyverajici konkurence a prostredku. Presto vsechno Cesi se zvyraznili jak "rucickama", tak i mozky. Uvedu namatkove priklady, z obou skupin dohromady: Bata, Lendl, Navratilova, Mandlikova, Destinnova, Smetana, Dvorak, Janacek, Forman, Hasek, Jagr, Komensky, Hus, atd., atd. Ktery jiny narod s tak malym poctem obyvatel prispel tolik svyma "rucickama" a mozky k svetovemu pokroku?


Fakt je ze
cesi po listopadu zaspali dobu a i kdyz meli hodne lepsi vychozi
pozice zez polaci nebo madari, tyto dva narody je ekonomicky dohnaly
(predehnaly).

Co se tyka Polaku, nevim, nevim. Dozvedel jsem se, ze tam treba v obchodech ale i celkove je situace, jaka byla u nas za totality.

Nechme toho! Kdyz je kanadske skolstvi doopravdy tak spatne ve
srovnani s ceskym, neznamena to automaticky ze ceske skolstvi je na
urovni. Srovnejte ceske skolstvi s nemeckym (Bavorsko), rakouskym nebo
svycarskym. To uvidite, ze cesi jsou na hony vdaleny idealu.

Neumim srovnat ceske skolstvi s nemeckym, svycarskym ci rakouskym, protoze jsem v tech zemich nezil, tudiz ani nestudoval. Nemam ani osobni zkusenost s kanadskym skolstvim. Muj syn vsak ano. Do 17 let zil v Ceskoslovensku, pak v Kanade, Rakousku, USA, Holandsku a poslednich 10 let v Nemecku. Studoval v CSSR, Kanade, Nemecku a ted znovu v Kanade (externe). Organizaci a narocnosti je pry na tom nejslabsi kanadske skolstvi, a to, co se naucil v Ceskoslovensku, mu pry k zahozeni neni. Naopak.

3893

13.9.2002 13:59

RE: Západní školství mýtů zbaveno

David Werner d (tečka) werner (zavináč) bluemail (tečka) ch 62.?.?.?

Reakce na 3893

Cestina je napriklad z velke casti syntetickym jazykem.
Staci si treba precist "Toulky Ceskou Minulosti" (posledni tri svazky)!
Je nedostatecne neco takoveho tvrdit a neuvest priklady. Navic by to
byla polemika s jazykovedci.

Kyselina, latka to jsou napriklad umele vytvory! (Srovnejte se zminenou knihou.)
Velka cast nenavisti cechu k nemcum prameni z
ignorance. Lvi podil na teto ignoranci maji prave obroditele. Do
podvedomi naroda napechovali spoustu mylnich predsudku.

300 let nadvlady Nemcu nad Cechy, misty az despoticke..., vubec se
nedivim, ze byla "ignorace" obroditelu prenesena az k nam, pokud byla.
To by, ucastnici, nemuzeme posoudit. Ale co se tyka nasi generace a
naslednych, musi se do mysli pripocist posledni svetove valky. To si
Nemci u nas pohnojili na dalsi staleti.

Vidite 300 let nadvlady... Bitva na byle hore byl boj mezi protestanty a katoliky a ne nemci proti cechum. Tahat do toho narodnostni otazky se podarilo prave Jiraskovi. Na "ceske" strane bjovali i nemci a to nejenom jako zoldaci! Naproti tomu na "nemecke" strane bojovali katolicti moravaci...
(Dobra kniha : E.Radl "Valka cechu s nemci."[mrknutí jedním okem]
Porad ty kecy o
zlatych ceskych rucickach, kdyby jsme mohli tak by ... atd.

Jsme maly narod. Jako takovy uz existuje predpoklad, ze nic nemuzeme
mit propracovano tak, jak v narode velkem. Na propracovanost je
zapotrebi mnozstvi lidi a ztoho vyverajici konkurence a prostredku.
Presto vsechno Cesi se zvyraznili jak "rucickama", tak i mozky. Uvedu
namatkove priklady, z obou skupin dohromady: Bata, Lendl, Navratilova,
Mandlikova, Destinnova, Smetana, Dvorak, Janacek, Forman, Hasek, Jagr,
Komensky, Hus, atd., atd. Ktery jiny narod s tak malym poctem obyvatel
prispel tolik svyma "rucickama" a mozky k svetovemu pokroku?

Podivejte se kolik nositelu nobelovych cen

Fakt je ze
cesi po listopadu zaspali dobu a i kdyz meli hodne lepsi vychozi
pozice zez polaci nebo madari, tyto dva narody je ekonomicky dohnaly
(predehnaly).

Co se tyka Polaku, nevim, nevim. Dozvedel jsem se, ze tam treba v
obchodech ale i celkove je situace, jaka byla u nas za totality.


Nechme toho! Kdyz je kanadske skolstvi doopravdy tak spatne ve
srovnani s ceskym, neznamena to automaticky ze ceske skolstvi je na
urovni. Srovnejte ceske skolstvi s nemeckym (Bavorsko), rakouskym nebo


svycarskym. To uvidite, ze cesi jsou na hony vdaleny idealu.

Neumim srovnat ceske skolstvi s nemeckym, svycarskym ci rakouskym,
protoze jsem v tech zemich nezil, tudiz ani nestudoval. Nemam ani
osobni zkusenost s kanadskym skolstvim. Muj syn vsak ano. Do 17 let
zil v Ceskoslovensku, pak v Kanade, Rakousku, USA, Holandsku a
poslednich 10 let v Nemecku. Studoval v CSSR, Kanade, Nemecku a ted
znovu v Kanade (externe). Organizaci a narocnosti je pry na tom
nejslabsi kanadske skolstvi, a to, co se naucil v Ceskoslovensku, mu
pry k zahozeni neni. Naopak.


3911

13.9.2002 14:20

RE: Západní školství mýtů zbaveno

David Werner d (tečka) werner (zavináč) bluemail (tečka) ch 62.?.?.?

Reakce na 3893


Jsme maly narod. Jako takovy uz existuje predpoklad, ze nic nemuzeme
mit propracovano tak, jak v narode velkem. Na propracovanost je
zapotrebi mnozstvi lidi a ztoho vyverajici konkurence a prostredku.
Presto vsechno Cesi se zvyraznili jak "rucickama", tak i mozky. Uvedu
namatkove priklady, z obou skupin dohromady: Bata, Lendl, Navratilova,
Mandlikova, Destinnova, Smetana, Dvorak, Janacek, Forman, Hasek, Jagr,
Komensky, Hus, atd., atd. Ktery jiny narod s tak malym poctem obyvatel
prispel tolik svyma "rucickama" a mozky k svetovemu pokroku?

Podivejte se kolik nositelu nobelovych cen ma rakousko. Svycari jich maji taky hodne a to nejen emigranty! A co Svedsko, Norsko nebo Madarsko? Kde by byl svet bez madaru? Nase computery by vypadali jinak! Budapest je porad bliz zapadu nez praha. Co delali Madari behem doopravdoveho temna. Mimo jine se Madari a Polaci nemusi ve svete stydet kvuli sve zbabelosti. 1938, 1948, 1968 pokazde jsme byli zbabeli. Svoboda neni zadarmo!

Fakt je ze
cesi po listopadu zaspali dobu a i kdyz meli hodne lepsi vychozi
pozice zez polaci nebo madari, tyto dva narody je ekonomicky dohnaly
(predehnaly).

Co se tyka Polaku, nevim, nevim. Dozvedel jsem se, ze tam treba v
obchodech ale i celkove je situace, jaka byla u nas za totality.
Podivejte se na vykonost narodniho hospodarstvi (v procentech EU) kandidatu do EU? Vite kdo to vede Malta, Kypr, Slovenie. A kde jsou ti uzasny cesi?
To neni pravda videl jsem co maji!
Nechme toho! Kdyz je kanadske skolstvi doopravdy tak spatne ve
srovnani s ceskym, neznamena to automaticky ze ceske skolstvi je na
urovni. Srovnejte ceske skolstvi s nemeckym (Bavorsko), rakouskym nebo


svycarskym. To uvidite, ze cesi jsou na hony vdaleny idealu.

Neumim srovnat ceske skolstvi s nemeckym, svycarskym ci rakouskym,
protoze jsem v tech zemich nezil, tudiz ani nestudoval. Nemam ani
osobni zkusenost s kanadskym skolstvim. Muj syn vsak ano. Do 17 let
zil v Ceskoslovensku, pak v Kanade, Rakousku, USA, Holandsku a
poslednich 10 let v Nemecku. Studoval v CSSR, Kanade, Nemecku a ted
znovu v Kanade (externe). Organizaci a narocnosti je pry na tom
nejslabsi kanadske skolstvi, a to, co se naucil v Ceskoslovensku, mu
pry k zahozeni neni. Naopak.
Nerikam ze ceske skolstvi je horsi nez kanadske nebo americke. Kvuli tomu neni automaticky dobre! Jde o nazev clanku. Kanada neni zapad! A jinde jsou lepsi to je fakt!
Lenin rekl: "Rekni mi kdo te chvali a ja ti reknu co delas spatne!"
Tohle si cesi meli z Lenina zapamatovat! Jsou cesi opravdu tak maly narod, ze se porad sami museji klepat na rameni? Neni to priznacne ze se o nas skoro nikdo nezajima? Vykladame si navzajem lzi a dela nam dobre je poslouchat! Je to tim ze jsme se driv mohli na rusaky vytahovat ale na zapad uz nestacime. A proto na co nemas, to alespon delej horsim nez je!

3912

13.9.2002 15:25

Západní školství mýtů zbaveno

Jiri Valtr 209.?.?.?

Vracim se jeste k vasemu tvrzeni, ze cestina je z velke casti syntetickym jazykem. Puvodne jsem odpovedel odkazem na jazykozpytce, protoze me tlacil cas. Ted to neni lepsi, ale neda mi, abych nedodal: Ktery (evropsky) jazyk neni synteticky? Kazdy prevzal z latiny a rectiny mnoho slov a ty si prizpusobil vlastni vyslovnosti. Zcela urcite to tvrdim o anglictine a zejmena nemcine. Takze mirit takto jenom na cestinu, je zaujate. Dekuji za pozornost.

3913

15.9.2002 2:19

Západní školství mýtů zbaveno

Alfons 209.?.?.?

Velmi dobry clanek. Vse povazuji za pravdive na zaklade zkusenosti.

Ono to jde s tou diskriminaci Kanadskou (rikaji tomu experience) dal. S materialem ktery prisel z kanadskych univerzit jsem pracovat. Skoro vzdy to koncilo fiaskem.. Aby si federalni vlada s tim moc viditelne nesmocila prsty, tak dala plnou moc rozhodovani ouradu na vladu napojenym neviditelnou niti. V Ontario napr. PEO. Ti si pak diktuji kdo a co ma dostudovat. Jde vice mene jen o to, aby jim nekdo platil kursy pro dummies.(blbce). Videl jsem lidi, kteri delaji odbornou praci a jsou placeni jako stredoskolaci. Take je hodne taxikaru s diplomem. Nicmene toto je jeden z duvodu proc je lepsi se premistit od Kanadske hranice na jih. Kdyby blbost mohla svitit, tak prerie sviti jak Las Vegas.

3926

15.9.2002 2:39

Západní školství mýtů zbaveno

palec 209.?.?.?

Nemam zadne iluze o dnesnich ceskych rucickach, vetsina veci je odflaknuta a souvisi to silne s psychickym naladenim. Ostane jde levnou metodu k ovladani lidi. Vubec se nedivim ze NA kontinentalni diplomy jsou v Evrope neplatne, spolupracoval jsem s Evropany z ruznych zemi a spoluprace byla vynikajici jak po personalni strance, tak odborne.
Nelze vsak smahem hodit cely narod do stoupy, copak by tomu rekli Resl (lodni sroub), Heyrovsky(polarografie), Weirauch (kontaktni cocky) a dalsi.

3927

Příspěvků: 57

02.09. 01:06 ACA  Západní školství mýtů zbaveno
02.09. 02:49 Vladimír Stwora  RE: Západní školství mýtů zbaveno
02.09. 18:31 ACA  RE: Západní školství mýtů zbaveno
19.09. 18:08 oksy  RE: Západní školství mýtů zbaveno
15.09. 04:35 Martin Stehlík  RE: Západní školství mýtů zbaveno
15.09. 15:37 David Werner  RE: Západní školství mýtů zbaveno
02.09. 05:47 Jiri Valtr  Západní školství mýtů zbaveno
02.09. 07:11 stefan  Západní školství mýtů zbaveno
02.09. 11:51 lojza  Západní školství mýtů zbaveno
02.09. 16:03 Vladimír Stwora  RE: Západní školství mýtů zbaveno
02.09. 15:58 Larus  Západní školství mýtů zbaveno
02.09. 17:03 Vladimír Stwora  Článek v dnešních Guardian
03.09. 07:55 Josef Doleček  RE: Článek v dnešních Guardian
02.09. 18:00 Ilona  Západní školství mýtů zbaveno
02.09. 18:24 ACA  RE: Západní školství mýtů zbaveno
02.09. 18:39 Ilona  RE: Západní školství mýtů zbaveno
02.09. 19:45 J. Hrdlicka  Západní školství mýtů zbaveno
02.09. 20:27 Jirka  Vzdelavaci system, ktery [umyslne] ohlupuje ?
02.09. 21:31 jiří mašek  Západní školství mýtů zbaveno - ANO
03.09. 00:23 Dan  školství dosud mýtů nezbaveno
03.09. 01:40 Vladimír Stwora  RE: školství dosud mýtů nezbaveno
03.09. 08:11 Josef Doleček  RE: školství dosud mýtů nezbaveno
03.09. 01:18 R.  Západní školství mýtů zbaveno
03.09. 01:42 Vladimír Stwora  RE: Západní školství mýtů zbaveno
03.09. 03:35 R.  RE: Západní školství mýtů zbaveno
03.09. 05:29 Pozorovatel  Západní školství mýtů zbaveno
03.09. 11:24 Dave  A jak je to s Ph.D. ???
03.09. 14:25 Aja  Západní školství mýtů zbaveno
03.09. 19:49 stefan  RE: Západní školství mýtů zbaveno
03.09. 22:40 Milan Šumpík  Západní školství mýtů zbaveno
04.09. 01:06 Aja  RE: Západní školství mýtů zbaveno
12.09. 10:29  RE: Západní školství mýtů zbaveno
04.09. 14:26 Emma Bovary  Západní školství mýtů zbaveno
04.09. 16:06 Jiri Valtr  RE: Západní školství mýtů zbaveno
04.09. 16:44 Patafista  RE: Západní školství mýtů zbaveno
04.09. 17:09 Vladimír Stwora  RE: Západní školství mýtů zbaveno
05.09. 01:31 petr novacek  Západní školství mýtů zbaveno
05.09. 01:45 Vladimír Stwora  RE: Západní školství mýtů zbaveno
06.09. 14:44 Emma Bovary  Valtře ty neznáš na hrubý pytel ...
06.09. 14:49 Emma Bovary  Valtře doufám že ses moc neosypal
07.09. 19:14 Patafista  RE: Valtře doufám že ses moc neosypal
08.09. 01:55 Jiri Valtr  Západní školství mýtů zbaveno
10.09. 14:32 stefan  RE: Západní školství mýtů zbaveno
10.09. 18:57 David Werner  RE: Západní školství mýtů zbaveno
09.09. 06:54 Milo od Mikina  Západní školství mýtů zbaveno
09.09. 08:15  RE: Západní školství mýtů zbaveno
09.09. 12:04 milo  RE: Západní školství mýtů zbaveno
09.09. 23:15 David Werner  Západní školství mýtů zbaveno
10.09. 19:09 David Werner  Západní školství mýtů zbaveno
11.09. 08:00 Jiri Valtr  RE: Západní školství mýtů zbaveno
11.09. 12:37 David Werner  RE: Západní školství mýtů zbaveno
12.09. 16:04 Jiri Valtr  RE: Západní školství mýtů zbaveno
13.09. 13:59 David Werner  RE: Západní školství mýtů zbaveno
13.09. 14:20 David Werner  RE: Západní školství mýtů zbaveno
13.09. 15:25 Jiri Valtr  Západní školství mýtů zbaveno
15.09. 02:19 Alfons  Západní školství mýtů zbaveno
15.09. 02:39 palec  Západní školství mýtů zbaveno

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

18

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc srpen přispělo 41 čtenářů částkou 6 325 korun, což je 18 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Testování roušek - Jejich nošení vede k toxickým hladinám CO212.08.20 09:40 USA 3

Podívejte se, kam mizí restituce církvím z rozpočtu celého národa11.08.20 06:02 Česká republika 0

Ideopolicie vyšetřuje rasistický článek o požáru bohumínského paneláku10.08.20 09:20 Česká republika 4

Proč má stát platit odškodné přeživším požáru v Bohumíně?09.08.20 20:55 Česká republika 2

Požár v Bohumíně založili cikáni - média cudně mlčí09.08.20 10:16 Česká republika 7

Petice za ukotvení manželství jako svazku muže a ženy08.08.20 11:04 Česká republika 0

Africké kobylky na cestě do Evropy zahazují do moře doklady08.08.20 10:31 Neurčeno 0

Už ne ženy, ale "osoby s děložním čípkem"07.08.20 16:23 Británie 1

Média se skřípěním zubů přiznávají, že švédská cesta funguje05.08.20 21:56 Švédsko 9

Matteo Salvini hovoří o tom, jak ho chtějí zavřít na 15 let za to, že jako ministr vnitra bojoval proti nelegální migraci05.08.20 10:08 Itálie 1

Praha dá Prague Pride velké peníze, přitom bude kvůli koroně online04.08.20 11:37 Česká republika 2

České feminacistky napadly autora Čtyřlístku04.08.20 11:31 Česká republika 1

Německá SPD vyloučila kritika migrace Sarrazina03.08.20 22:23 Německo 1

Po antisemitismu máme anticikanismus...02.08.20 16:24 Česká republika 4

Migranti do Čech! padlo na půdě německého parlamentu01.08.20 10:33 Česká republika 1

Google umožní černochům označit své firmy jako "black owned"01.08.20 10:08 USA 3

Simpsonovi, rok 201031.07.20 23:35 Neurčeno 1

Černoch ve vlaku do Prahy obvinil personal z rasismu, protože dostal chleba31.07.20 20:32 Česká republika 5

Kdo nemiluje LGBT, nedostane peníze29.07.20 21:39 Evropská unie 1

Poslanec Foldyna varuje velmi ostrými slovy před Istanbulskou dohodou28.07.20 23:20 Česká republika 9

Měnové kurzy

USD
22,14 Kč
Euro
26,12 Kč
Libra
28,89 Kč
Kanadský dolar
16,71 Kč
Australský dolar
15,87 Kč
Švýcarský frank
24,31 Kč
100 japonských jenů
20,72 Kč
Čínský juan
3,19 Kč
Polský zloty
5,93 Kč
100 maď. forintů
7,57 Kč
Ukrajinská hřivna
0,80 Kč
100 rublů
30,08 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 002,39 Kč
1 unce stříbra
572,85 Kč
Bitcoin
256 596,70 Kč

Poslední aktualizace: 12.8.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 525