Diskuze k článku

Písně kosmické ve vesmíru

Příspěvků 45

5.8.2009 0:19

s tím očkováním

dub 89.?.?.?

to v čechách zatím vypadá dobře, vláda odmítla smlouvu s fou baxter, protože jim odmítla dát záruky o neškodnosti a nezavázala zaplatit případné škody způsobené vedlejšími účinky. teď jednají s fou novartis.
jenže tyto záruky a závazek zaplatit škody jim nedá NIKDO, takže nakonec nebude čím očkovat...

197210

5.8.2009 4:46

RE: s tím očkováním

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 197210

Moje rec. Navic se Baxter pochlubil, ze kola vyroby se toci na plno pro obrovsky zajem o tenhle lecivy hit. Akorat by me zajimalo jakou zaruku maji ty vakciny pro cvrtku populace. V kazdem pripade nejdulezitejsi je zachranit tu elitu naroda, takze ja svoji davku milerad prenecham zdravemu perspektivnimu jadru urcenemu k zachrane. Betzak nemam jako socka a prizivnik narok. Nastesti oplyvam prebytkem altruismu. [velký smích] [velký smích]

197213

5.8.2009 9:00

RE: s tím očkováním

MedWet 194.?.?.?

Reakce na 197213

Len aby sa vsemocna unia nerozhodla, ze ked vsetky staty okolo zaockuju, tak musi aj CR, lebo inak bude ohrozovat celu Europu a dostanete to prikazom. A ked sa bude vzpierat, pridu lekari z NATO. [pláč]

197220

5.8.2009 12:21

RE: s tím očkováním

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 197220

Mohli by v případě odmítnutí očkování dát ČR do tankové karantény a plošně a humanitně očkovat půl tunovýma injekcema z B52s. [velký smích]

197227

5.8.2009 13:44

RE: s tím očkováním

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 197220

Pak pozadam o azyl kdekoliv, kde me nebudou nutit k zadnemu ockovani proti chripce. Ja vim ted se to keca a delaji vtipky. Tohle je vazna vec nutit nekoho do neodzkousene vakciny. V pripade velkeho poctu umrti svych milovanych blizkych, predevsim deti by totiz lidi mohli vzit do rukou vidle a papalasi by mohli zacit litat ven oknama bez kupky hnoje pro prijatelny dopad. Prilis bych v tomto pripade na nejake pravni klicky o beztrestnosti nespolehal. Abych potvrdil svou povest konspirativce, tak muze jit o skutecnou vakcinu proti nejakemu vysoce infekcnimi svinstvu, ktere se chysta "prekvapive vypuknout" v blizke budoucnosti. Ja v kazdem pripade volim svuj imunitni system spolu se zakladnimi hygienickymi navyky. Koneckoncu verim v Boha a svuj cas tady nemam pravo vymerit. [smích] [mrknutí jedním okem]

197235

5.8.2009 14:04

RE: s tím očkováním

MedWet 194.?.?.?

Reakce na 197235

Niekto tu nedavno daval link, ktory rozoberal zidovske principy pasivity vs. aktivity. Celkom rozumne to znelo, nieco ako: ak aktivita neprinesie markantne lepsie vysledky ako pasivita, tak clovek ma zostat pasivny (aktivita = proaktivne zaockovanie sa, pasivita = nezaockovanie sa).
Ked vsak nevieme, ci ockovanie je to zle alebo je to to, co nas ochrani pred tym zlym, co este len pride, tak potom zostava uz len jedine - rozvijat svoju intuiciu.

197236

10.1.2010 17:18

RE: s tím očkováním

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 197213

No jasně [mrknutí jedním okem] [chechtot]

209365

5.8.2009 7:36

pani Dr. muzete mi nekdo sdelit kolik ze to chripek budeme na podzim mit

vinny 89.?.?.?

rad bych to vedet jen ze zvedavosti,vakcinu rovnez prenecham komukoli kdo se citi ohrozen.Mozna se nam objevi chripka jehneci,psi,rybickova atd.
Ja trpim jen jednou civilizacni chorobou-obcas me rozboli hlava z masazi mainstreamu,ktereho neni jednoduche se zbavit

197216

5.8.2009 9:05

Odchod ven, je dobrý začátek

ôlô l0 (tečka) 0l (zavináč) volny (tečka) cz 88.?.?.?

Když by vám někomu zazvonil u dveří člověk se stříkačkou v ruce, se slovy, jdu Vám něco píchnout, těžko se ubráníte pocitu, že něco není úplně v pořádku a budete přinejmenším váhat.
Pokud to ale zazní z obecního tlampače, situace se začne měnit. Je-li pak něco šířeno světově, již se jedná o takřka jistou záležitost.
Přitom, záruky „poctivosti“ jsou stále stejné. Totiž žádné. Jenom je tu tendence podlehnout tomu, co dělá stádo a jeho vůdce, přičemž vůdce prakticky nikdo nikdy nevidí stejně jako v tom stádě. Všechno co se pak děje, je prostřednictvím šumu.
Obecně se to týká všeho, nejen očkování.

Prostě nemůže nikdo čekat nic víc, pokud pouze šumí na základě šumu.

197221

5.8.2009 11:02

Z každého vlaku lze vystoupit

pje 193.?.?.?

Dokonce lze i do mnohých vlaků vůbec nenastupovat. Ještě v gymnazijních dobách jsem v "akademické" diskusi tvrdil, že jsem taky marxista, neb jsem ještě za ohradu stáda neviděl, ač jsem na ni již několikrát narazil (to víte, zbloudilé ovce). V univerzitním prostředí jsem také ještě tvrdil, že perestrojka má logiku, ač mi ti z katedry plánování, kteří pak šli úspěšně plánovat svůj privátní profit na úkor stáda, si mysleli cosi o pitomci. Pak jsem po výměně souboru a kulis deset let učil cosi o standardním tržním finančním mechanismu, než mi začalo být divné, proč profesionální produkt soukromého absolutna Microsoftu mi neposkytne více ani lépe než jakýsi obskurní komunitní linux. To už bylo po zkušenostech z bývalé Jugoslávie a z hledání odlišných názorů s argumenty... Z vlaku jsem vystoupil, úvěry nečerpám, důvěru nerozdávám na potkání. A vidím, že je nás nejen tady v ČR více... Faktem je, že trávení více času v přírodě je všeobecně prospěšný způsob bytí.

197226

5.8.2009 13:19

Jen takové zamyšlení se...

daniela 88.?.?.?

Suma sumárum,jisté elity, jejichž potomstvo vzešlo z ostrovů Velkého bratra,se rozhodlo vytvořit ze stovky národů, které tuto planetu obývají,jedno velké impérium, jehož sláva by snad měla sahat až za mléčnou dráhu.A pak se tihle rádoby "vyvolení", jednou za stovky let rozhodnou asi vytvořit impérium i za těmito mléčnými hranicemi.Neboť, všeobecně je dokázáno, prokázáno,že soustem roste chuť.Avšak pohled do historie, pohled na zchátralé,zničené či opuštené velestavby z tvrdého kamene,jasně dokazuje,že takových pokusů už na této planetě bylo hned několik,a zbyli jen ruiny.Ruiny podivných měst,jejíž účel často neumíme spolehlivě vysvětlit a co víc,z mnoha tunových kvádrů kamene, stavět neumíme.Je tedy zdřejmé,že dobré a technicky pokročilé civilizace už tu byly.Ale podivná města naše civilizace teprve nedávno začala tvořit.Obdivujeme Dubaj, obdivujeme Astanu.Obdivujeme fůru jiných divů světa.Jediné, co nám zůstalo z předešlých civilizací, jsme my.Lidé.Žlutí,černí,bílí.Od každé rasy možná stovky, možná tisíce.Dnes jsou nás miliardy.Takže ať už si nás ti šílenci,co nad námi pletou bič očipují,zahrnou do spořádaných stád,či začnou vraždit ve velkém(rozumějme:snižovat stav populace),jedno máme jisté:Byli jsme, jsme a budeme.A taky si myslím,že posedlost mocí,fanatismus a jiný ismus není nic jiného,než těžká nemoc,která dříve či později bude léčitelná.V našem součastném světě, kdo ví, možná už brzy..

197232

5.8.2009 14:04

Neúčastnit se ?

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Je to hezky napsáno. Cítím z toho jakési probouzení se z Matrixu do reality. Cítím z toho neustálý pocit přítomnosti bezpečnostních agentů Smithů, kteří se autora snaží na každém kroku vtáhnout zpět a přesvědčit jej, že TAMTO mimo Matrix byla ve skutečnosti ILUZE. Cítím z toho bezmoc. NEÚČASTNIT SE. Ano .. snad. Snad je řešením nepracovat v soukolí systému. Snad jde o způsob boje, když se jako kolečko soukolí ZASEKNU. Snad kdyby se tak dle mého vzoru chtělo zaseknout i více lidí.

Není to ale UTOPISTICKÁ vize ? "Nežrat jim to" (hledat alternativy - tvořit své závěry) a "Neúčastnit se" je totiž rozdíl. Zatímco to první nám umožní vylézt z koryta ve kterém plyneme to druhé znamená ZASTAVIT SE. Zastavení se znamená NEEXISTENCI = SMRT. Nejde být mimo soukolí. Chcete-li žít musíte se uživit = musíte pracovat. Chcete-li rodinu stáváte se odpovědným i za další lidi a musíte v soukolí fungovat o to více. Stanete se na soukolí závislí. Snaha ZASEKNOUT SE jako to kolečko v soukolí je luxusem, který si může dovolit jen poblázněný otec Scholastik. Bohužel dnes již nenajdete ani to opuštěné místo v lese, kde by Vám bylo dovoleno o sušených kobylkách přežívat.

Jsou jen dvě možnosti existence v tomto světě.

1. Zůstat pasivní a podřídit se
2. Snažit se změnit ten stroj ve kterém fungujeme (soukolí) byť je to na první pohled nemožné.

Chceme-li něco udělat nejde NEÚČASTNIT SE !

Už jen odhodlání se napsat tento článek zařazuje autora k těm, kteří se snaží něco změnit. K těm, kteří se účastní. I malá vločka dokáže spustit lavinu.

197237

5.8.2009 14:26

RE: Neúčastnit se ?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 197237

Souhlasím, pane Larouxi. Neúčastnit se nelze. Jen naprosto naivní snílci zde vyzývají k vytvoření soběstačných komun, které by mohly na svých pozemcích žít zcela bez kontaktu s vnějším světem, bez peněz, bez bank, bez "systému". Nemohly. V několika málo generacích by vymřely na banální choroby (TBC, tetanus, zápal plic, ...).

Výhradu si dovolím vyslovit ke "vločce, která uvolní lavinu". Jistě, v přírodě se to stává. Ovšem jen za zcela specifických, řekněme mezních situací. Prostě "lavina" musí být zralá. Můj (zcela laický) pohled v současné společnosti žádnou "zralou lavinu" nevidí. Váš ano? [smích]

197238

5.8.2009 14:35

RE: Neúčastnit se ?

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 197238

To je vec pohledu, ja se divam ocima lopataka a vidlaka zrejme z jine perspektivy. Osobne vidim obrazne strmou stenu plnou neceho tvrdsiho nez snih, takova kromada sutru ruzne velikosti. A staci maly kaminek...., a pro vsechny to bude znamenat ponekud vice nez nejakou tu bouli. [velký smích] [velký smích]

197241

5.8.2009 14:52

RE: Neúčastnit se ?

cyp 195.?.?.?

Reakce na 197238

Zásadně nesouhlasím. Evidentně už máte taky mozek vymytý farmaceutickou propagandou, která vám vnucuje, že bez jejich "léku" nelze přežít. Kolem sebe máte spoustu účinných léků proti těmto nemocem.

197243

5.8.2009 14:53

RE: Neúčastnit se ?

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 197238

Mám spíš pocit, že se lidé zde snaží změnit celou společnost než, že jim jde o vytváření nějakých komun typu socialistických kibuců nebo mormonských osad. Cítí se součástí světa a nechtějí se mu přizpůsobit. Naopak se snaží přizpůsobit svět svému pohledu. V takovém alternativním světě pak mohou lidé existovat bez peněz dnešních a směnu zboží a služeb mohou uskutečňovat jinou metodou. Na to se pochopitelně může navázat jinak fungující ekonomika, politika, sociální struktury apod. Vemte to čistě PRAGMATICKY a LOGICKY. Zastavil se vývoj světa DNES ? Je tento "demokratický" svět tím nejdokonalejším systémem po kterém již nic není ? Jsem si naprosto jist, že odpovíte NE. Vše se vyvíjí a bude se dále vyvíjet. Znamená to tedy, že za pár let bude svět jiný. A jaký bude ten svět ? To záleží na nás. Buď se jen necháme vézt nebo pohyb té káry sami usměrníme. Zde a nejen zde lidé hledají cestu. Děláte to také stejně jako jiní. Lidé prostě hledají vizi toho budoucího světa. Chtějí se na té vizi podílet. Dostáváme se k příměru s lavinou. Je stále více nespokojených lidí, kteří chtějí změit svět kolem sebe. Mnozí lidé ještě spí u svých TV obrazovek ale i oni se jednou probudí či budou probuzeni. Já nevím jak Vy ale já osobně cítím jakési celosvětové napětí v něčem co by se dalo nazvat celosvětová mentální sféra. Je jako ta stále vyšší a těžší hora sněhu na prudkém svahu. Pravděpodobnost vzniku mezní situace se zvyšuje. Pak už bude stačit jen ta vločka.

Myslím Vojto, že to co nevidíte není lavina jako taková resp. ta hora sněhu ale spíše to co nastane až se to utrhne. Ani já to nevidím ale co cítím je, že ta lavina se jednou (brzy) jistě utrhne.

197244

5.8.2009 18:08

RE: Neúčastnit se ?

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 197244

Mám takový dojem, že současná situace připomíná jistým způsobem rok 1988. Všichni vědí, že stejným způsobem to dál pokračovat nemůže, ale nikdo neví, co jemu osobně případná změna přinese. Je tu riziko a nejistota a tak všichni čekají, co bude. Tak, jako když u nás končili komunisti. Až to vypukne, tak se naprostá většina připojí - k čemukoliv.
Ti nahoře to velmi dobře vědí a jsou připraveni ze dne na den, resp. na hodinu, sbalit své saky paky a vzít roha někam, kde je nikdo nezná. Až to vypukne, nikdo nebude současný systém bránit. Každý ze současné elity se bude starat hlavně o sebe, aby v anonymitě přežil.

Že to vypukne brzy, je jisté, neboť současný finanční systém se přežil, sám sebe nehorázně zadlužil tak, že ani moho budoucích generací není schopno dluhy splatit. A komu také by měly dluhy splácet? Těm několika finančním magnátům, kteří své bohatství vytvořili tím, že nekontrolovaně si tiskli peníze půjčované pak státům? Takové dluhy je přímo nemorální splácet.

Státy, které mohou mrknutím oka svět okamžitě hospodářsky rozložit (mají nejvíc dolarů v devizových rezervách), utrpí tím ohromné škody. Proto nikdo nechce být prvním, kdo spustí lavinu. Nikdo však nechce být ani tím posledním, který za držené dolary nedostane již vůbec nic. Tak se zatím opatrně jede dál a jeden hlídá druhého, aby mu nezůstal Černý Petr.
Samozřejmě, že jako majitel největších rezerv budu do poslední chvíle hlasitě tvrdit, že já sytém rozhodně nehodlám položit, protože bych nejvíc prodělal. Ovšem ve skutečnosti se budu snažit zachránit, co se dá, reálně nakoupit cokoliv za jakoukoliv cenu, abych očekávanou svojí ztrátu minimalizoval.
Proto až to vypukne, bude to bouře a lavina. V době internetu to půjde světem ne z hodiny, ale z minuty na minutu. Hlásané názory a jednání lidé změní během vteřiny.

Opět tu bude masová eufórie a očekávání lepšího světa a noví aktivní progresivní vůdci, zrodivší se z těch starých pouhým převlečením kabátu. Nezkušené masy lidí na Západě budou stejně tak důvěřivě a nadšeně přijímat novoty, jako my při pádu reálného socialismu před dvaceti lety. U nás však již budou lidé trochu opatrnější po prožitých vlastních zkušenostech. Nebo také nebudou a dějiny se budou opakovat.

A co my, prostí lidičkové, na to? Budeme nezúčastněně čekat, až s námi zase nějací mazaní chytráci vyjebou? Pokud ano, tak si nic lepšího nezasloužíme.

197255

5.8.2009 19:51

RE: Neúčastnit se ?

qwe 88.?.?.?

Reakce na 197255

Nezapomeňte, že ČLR se intenzivně a celkem v tichosti dolarů zbavuje nejméně dva roky, kupují všude ve světě, co má nějakou cenu, továrny, ropná naleziště i prostě jen pozemky, dokud ještě dolary něco platí... Proto taky na jednání s Ruskem je k myšlence náhrady dolaru celkem vlažná, i když to neodmítá. Za rok může být situace jiná.

197263

5.8.2009 15:22

RE: Neúčastnit se ?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 197238

Samozřejmě Vojto, že žádnou lavinu na obzoru nevidíte. Stejně jako ji nevidělo vám spousta podobných, kteří před začátkem WWII věřili, že odevzdání Sudet válce zabrání. Navíc se o lavinách v žádné brožuře nedočtete. K posuzování stavu současné společnosti totiž nestačí brát za bernou minci pouze to, co si přečtete v brožuře, pustíte si v televizi, nebo slyšíte v rádiu.

Stejně jako váš nesmyslný pohled na to, zda by mohli lidé přežít bez peněz a bez bank. Ale já váš pohled zcela chápu, neboť je neměnný a navždy zakonzervovaný. Je to pohled člověka, který doplul do Ameriky, vzal do ruky pušku a začal šířit mezi Indiány to, co jim jako jediné dopomůže přežít. Civilizaci založenou na lichvě, lži a zákeřnosti. Je sice pravda, že neštovice nedokázaly Indiány zlikvidovat během tisíce let, nicméně během pár let poté, co je lidé vašeho typu Indiánům v rámci jejich "začlenění" do civilizace poskytli spolu s chlastem, zbraněmi a korálky (dnes USD), naplnila se vaše domněnka, kterou zde uvádíte.

Takže uznávám, že máte pravdu, dokud zde budou lidé vašeho ražení, společnost se nikdy nemůže očistit, protože jí to nedovolíte.

197247

6.8.2009 0:01

RE: Neúčastnit se ?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 197247

Rozumím Vám, pane Hestroyi. Rozumím všem, kteří jsou nespokojení se současným stavem společnosti. Vůbec nejsem proti racionálním společenským změnám. To "racio" ovšem považuji za podstatné.

Každý normální člověk pozná, že Staroměstský orloj funguje špatně. Ovšem NIKDO z davu lidí, kteří závadu pozorují, by se neodvážil jít orloj opravovat. Proč? No protože složitému stroji nerozumí. A chápe, že každým svým diletantským zásahem by způsobil více škody, než užitku.

Na rozdíl od orloje většina zdejších "světonápravců" soudí, že jsou povoláni k tomu, opravovat svět. Věří, že dokonale rozumí přírodě, lidem a jejich komplikovaným vzájemným vztahům. A k tomu ještě navrhují téměř výhradně "opravy" z kategorie NECHCEME. Tedy pojďme bořit, ničit, věšet, trestat, vyvlastňovat, ... A co místo toho starého, NECHTĚNÉHO? To nevíme. Ale to stávající prostě NECHCEME!

Co myslíte, pane Hestroyi. Není on ten náš svět o něco složitější, než orloj? Určitě, že. A Vy se mi opravdu divíte, že mám obavy z neumětelů a jejich zaručených metod světonápravy, založených nikoliv na znalostech přírodních a společenských zákonů, ale na iracionální víře ve svou neomylnost?

Pojďme učinit malý pokus. Zkuste nalézt ve zdejším archivu článek či diskuzní příspěvek, který srozumitelně říká, která opatření a jakými prostředky by bylo třeba provést k tomu, aby se svět stal lepším. A to taková opatření, aby s nimi souhlasila většina lidí.

Já si dovolím předem odhadnout, jaká opatření to asi budou:
- ozdobit postavami ekonomických a mocenských elit kandelábry všech světových velkoměst,
- rozdělit majetek "pověšenců" spravedlivě mezi prostý lid,
- a bude Ráj na Zemi.

N E B U D E ! Vždy po podobném "řešení" bylo výrazně hůř.
Máte jiné? [smích]

197278

6.8.2009 1:01

RE: Neúčastnit se ?

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 197278

To prece neni o tom, jetsli jsme schopni vytvorit lepsi fungujici system. Pokud nebudeme a to se neobejde bez tvrde prace skutecne elity, tak skoncime jako civilizace, ale pad stareho systemu to nemuze ovlivnit, natoz zastavit. A ja mam cim dale silnejsi pocit, ze vetsina skutecne mocenske elity toto chape velmi dobre. Stary system funguje na principech, ktere dal nemuzou z ruznych skutecnych duvodu pokracovat dale!!

Napr. se neobejde bez stale vetsiho nebezpecne rostouciho konzumu, ktery zpusobuje devastace v socialni sfere, devastace prirody, urychluje prubeh ropneho zlomu... Dale lobysmus ochromuje efektivni fungovani politiky a deformuje ci vubec znemoznuje napravu chyb. Kazdy system bude delat chyby, ale dokud funguje zpetne vazby, ktere je umoznuji korigovat, tak se nic zvlastniho nedeje. Bez dalsiho masivniho generovani dluhu se zhrouti finacni system stojici na fiat money. Na vyber je docela slusne mnozstvi dominovych kostek z nihz kazda spusti domino efekt a zdaleka jsem neuvedl vsechny.

S konzumnim zpusobem zivota je amen. V Cine nemuze byt ani takove mnozstvi aut jako na zapade, protoze by neunesla ekologie, nejsou na to kovy a teprve pak by nam dosla ropa. Nebudu mluvit za jine, ale me osobne aspon dle vaseho prispevku nerozumite naprosto v zakladnich vecech, do hlavy mi tedy nevidite. Byt vami tak to nezkousim s lidskou psychologii, ponevadz jako psycholog stojite za starou backoru a drzim se vecne debaty.

197286

6.8.2009 10:08

RE: Neúčastnit se ?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 197286

Myslím, že se mýlíte, Pane Bartošku. Lidská společnost (dle Vás starý systém) totiž funguje na základě přírodních zákonů. Jakékoliv jejich násilné porušení (tábority, francouzskou, říjnovou, kulturní a dalšími revolucemi) vedlo v minulosti k děsivým koncům.

Až bude mít Čína dostatečnou ekonomickou sílu, bude mít pro své obyvatele dostatek automobilů. To jen lidé bez fantazie trvají na tom, že ta auta musejí být z kovu a jezdit na benzín. Jenže ta auta mohou být (například) z uhlíkokeramických kompozitů a jezdit (třeba) na vodík. Nemyslíte?

Nějak nerozumím, proč jste si vztáhl má slova na sebe. Reagoval jsem na pana Hestroye a na jeho programové odmítání cokoliv nového se učit. Vám do hlavy určitě nevidím. [smích]

Omlouvám se Vám i všem ostatním. Odjíždím do jihočeských lesů a další diskuze se nezúčastním.

197313

6.8.2009 15:44

RE: Neúčastnit se ?

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 197313

Kdyz prirodni zakony, tak jeden o je zachovani energie. A tem prirodnim zakonum je uplne jedno jestli nejaky shluk bilkovin dokaze obstat nebo nedokaze. Jakekoliv novy vyroby hightechnologii se neobejdou bez energie. Ani auta na vodikovy pohon nejsou z energetickeho hlediska efektivnejsi priprave z mista A na misto B. Proste jedno vozitko masove dopravy schopno prepravit predevsim v mestske aglomeraci treba 100 lidi bude vzdy mnohonasobne energeticky efektivnejsi nez 100 aut. Nevim tedy jaci soscani ci nespokojenci nebo teroristi zpusobili tohle zjevne porusovani prirodni zakonitosti o preferovani energeticky vyhodnejsich deju trvajici desitky let? Mozna nam to sladke tajemstvi reknete.

Druhy lepe receno prvni problem je devatastce biosfery. OP tom se da rict hodne a je to verejnosti velmi dobre chapano, takze budu velmi strucny. Devastujeme rychleji, nez se dokaze obnovovat i neco tak gigantickeho jako je ocean. Jsme nuceni prijmout regulace treba v rybolovu, aby doslo k obnove. Smog pred OH v Pekingu, omezeni dopravy a zavreni fabrik. A to tam proti zapadu jezdi zlomek aut.

Treti vec casovy faktor, i kdyby ted hned nekdo vytahl funkcni prototypy na bazi energie z "niceho", tak nez prejdeme z tekutych plaiv na novou energetickou zakladnu bude potreba, kdyz budu velky optimista minimalne 10 let. Velmi tvrdych 10 let, kdy se bude jednat o tom zda vysoce komlexni civilizaci jsme sachopni udrzet vubec v chodu.

Jenom tak na okraj ta francouzska a jine revoluce nejsou nic jineho nez transformace starych systemu, ktere nejsou schopny pokracovat dale v neco funkcniho. Ne vzdy v dejinach to vyslo. Napr. kolaps Rimskeho imperia se necim funkcnim nahradit nepodarilo. Jsem zvedavy jak se nam bude darit transformace s blbecky, kteri maji ridit imperium komlexni civilizace a nejvic je ze zidle zvedne barva "pastelek na podtrhovani nadpisu ve formulari" nebo velikost mezer a typ pisma u loga EU.
http://www.blisty.cz/art/44542.html
http://www.blisty.cz/art/44974.html
http://www.blisty.cz/art/48255.html
http://www.novinky.cz/domaci/175617-ceske-skolstvi...

Tady se o tom pise detailne, ale to jsem vam uz x krat postoval i s konkretnimi clanky.
http://zlomropy.blogspot.com/

197338

8.8.2009 9:28

RE: Neúčastnit se ?

Van Guld 88.?.?.?

Reakce na 197338

Pane Bartošku. Musím reagovat. Vojta o voze, vy o koze...

Vy tady se piláte v "detailech" a vůbec nereagujete no to, co chtěl Vojta říct. Vojta upozorňuje na to, že jsou tisíce lidí kteří vykříkují NECHCI. Ale malokdo řekne, co CHCE. Neboli, každý kritizuje současný systém, každý naříká jak vše špatně. Ale nikdo nedokáže říct, jak z toho ven.
Vy jste taky příkladem. Takových je na internetu plno. Zkuste místo sebelítostného nicneříkajíciho naříkaní, vymyslet jak z toho ven. Vážně, zkuste misto kritizování napsat řešení.

Moje řešení ropné (energetické) krize...... Budoucnost je v elektromobilech. Pokud se podaří zajistit dostatek energie z jádra (plus obnovitelné energie) ,tak lidský pokrok je nezastavitelný. Žádná ropná krize lidstva nepříjde.

197452

8.8.2009 10:09

RE: Neúčastnit se ?

Takyjeden 77.?.?.?

Reakce na 197452

Až budete někdy nemocný,myslím vážně a možná i smrtelně nemocný tak, jako je nemocná tato civilizace, i vy (já,či oni) , budete kritizovat svůj stav a budete volat NECHCI .Dost pochybuji ,že si nadiktujete svoji léčbu. Pouze jen na svůj stav upozorníte. A teď bude záležet na tom,zda tomu ,kdo vám slíbí pomoc ,bude na vás záležet,bude se snažit vám ulevit,či bude chtít na vašem neštěstí pouze vydělat.

197454

10.8.2009 17:18

RE: Neúčastnit se ?

Van Guld 88.?.?.?

Reakce na 197454

Takže očekávate po někom jiném , aby vyřešil vaše problémy. Víte tedy o někom?
Člověk, strana, organizace, politický směr?

Protože jak čtu na Zvědavci. VŠICHNI jsou nějak propojeni a ovládaní. ONI (ať je to kdokoliv) ovladají vše a všechno.

197581

10.8.2009 17:32

RE: Neúčastnit se ?

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 197581

Víte těžko tyto problémy bude sám řešit, na rozdíl od Vás si je toho vědom. Problémy jsou v nastavení systému, ne v něm. Očekával by tedy že je budou řešit ti co systém nastavili, nikdo jiný ani nemůže, ten může jen křičet a to taky dělá. Ti co systém nastavili to ale řešit nebudou, jednak jim to vyhovuje a druhak by museli přiznat že to posrali a to neudělají. Nezbývá než křičet a čekat až to vyhnije. [smích]

197583

8.8.2009 15:45

RE: Neúčastnit se ?

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 197452

To neni o tom, co kdo chce a co nechce. Fungovani systemu v mezni podobe je jasne dano kriterie toho co je mozne a co mozne neni. Pokud pro vas ekologicka devastace, konecne rozmery teto planety versus nekonecny rust, casovy faktor, kdy cas pro nejaky bezbolestny prechod, kdyz to rekne natvrdo, tak proste neni k dispozici potrebny cas. Financi system neschopny existence bez nekonenecne rostouciho zadluzovani a samotny fakt ropneho zlomu jsou detaily, pak... Pro me osobne to jsou principielni indikatory tech meznich podminek, ktere jasne vymezuji hranice nemoznosti pokracovat dale v zajetych kolejich. Zadny strach ja si ty technologicke vecicky hlidam, Obama se rozhodl investovat na podporu elektromobilu 40 mld babek.

Tohle se neobejde bez centralnich zdroju a ditribuce energie, nemluve o ucinosti. Vyroba elektriny, kdyz to jde dobre ma ucinost nejakych 40%, pak ztraty v rozvodnych sitich na velkou vzdalenost a nakonec ucinost akumulatoru a elektromotoru v priblizovatku. Nebyl bych si v konecnem souctu, tak jisty, ze to bude o moc lepsi nez ucinost spalovaciho motoru. Na obnovitelne zdroje muzete zapomenout, ty jsou lokalniho vyznamu. Prevadet treba teplo ze Slunce na elektrinu je velmi ztratova vec, ale na vytapeni baraku ci ohrev vody primo v miste znamena obrovskou usporu fosilnich i jadernych paliv z centralni rozvodne site. Nemluve o tom, ze centtralni rozvodna sit musi byt synchronizoavana, odbornik Hurvajz vam jiste vysvetli, co to znamena a jak to jde dohromady s obnovitelnymi zdroji. A jsme znovu u systemove zmeny, ktera stoji proti nejake transformaci.

A tim jsou zajmy korporaci a mocenske elity v distribuci energie, kdyz zavislost lidi znamena mocenskou kontrolu. Nejaky Hill, pozaduje za zisky 100 milionovy bonus. Muj nazor je nasrat. I cviceny simpanz je schopen vykazat zisky v spolecnosti, ktera ma v masovem meritku distribuci energii. Lidi proste zmrznout nemuzou, tezko se obejdou bez svetla a hromady elektrickych spotrebicu, musi varit nebo nekde se najist. Ceny ropy a plynu taky nejaky Hill neovlivni, takze pokud z nejakych duvodu jdou dolu treba pouze o dolar, tak vytvari ty miliardy zisku. Panu Hillovi se nelibi, ale prosim. Na jeho flek neni problem ziskat nekoho levnejsiho, ktery tu praci zastane.

Jetsli jsme schopni system transformovat, aby komlexni civilizace mohla dal pokracovat, tedy naprosto neni dulezite pro schopnost fungovani stareho systemu. Prvni krok k transformaci je zjistit priciny kriticke situace. Lidi, kteri se o tyto detaily nemini zajimat, nemuzou provest analyzu dusledku do budoucna ani najit cesty, jak z toho ven. Jinak receno nejsou schopni transformaci provest. Nebude fungujici system, nebude fungujici komlexni civilizace. Starou belu na tom muze zmenit, zda nekomu dochazi nebo nedochazi. Dulezite je, aby doslo skutecne mocenske elite a mam divne loupani v krizi, ze lide skutecne mocenske elity to uz ted chapou az velmi jasne. Problem je setrvacnost stareho systemu, casovy faktor, pripadne utajene informace zasadniho charakteru o nasi "ruzove budoucnosti."[velký smích] [velký smích]

197464

10.8.2009 15:38

RE: Neúčastnit se ?

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 197464

Líbí se mi jak očekávají lidé typu Vojty praktické řešení problému od obyčejných lidí, zatímco experti jsou asi jen od toho aby problémy vytvářeli, což se jim dost daří. Ale k věci. Naznačil jste ve svém příspěvku základní problém situace. Tím je obrovitost korporací aplikující stejný proces všude ať se to hodí nebo ne. Problém před kterým stojíme je řešitelný pouze lokálně, v každé lokalitě jinak, neb je problém v každé lokalitě jiný, podle potřeb a podle zdrojů. Přikladem je rozdíl mezi teplými krajinami a severem. V teplých krajinách by se teoreticky dalo využít elektrické a sluneční energie dostatečně k pokrytí potřeb, netopí se tam, baterie nemají problémy z mrazem atd. Potíž je že technologie je řízená ze severu a tudíž tam těžko vzniká vhodné řešení pro jiné lakality. Auta na sluneční energii nám tu v Kanadě těžko poslouží, zatímco v Mexiku by asi byly vhodný. Dokavaď se nezačněme starat lokálně o nejlepší řešení pro nás, a nenecháme jiné lokality si to vyřešit po svém, nikam se nedostaneme. K tomu by ale bylo potřeba odstranit vliv nadnárodních korporací a nadnárodního peněžnictví. To se nám nepodaří dokavaď tento vliv sami neztratí sebezrujnováním díky postupu jaký uplatňují. Elektřina je velmi dobrá konečná energie, jenom rozvádět jí na dlouhé vzdálenosti je díky ztrátám dost nesmysl. Je třeba vyvíjet technologie z lokálním využitím, jo jistě je to dražší ale musíme si vybrat co si můžeme dovolit, zda stomilionové prémie pro jedince a milionové platy pro sportovce, a nebo řešení palčivých problémů pro všechny zůčastněné. Peníze mají (any byli k něčemu) obíhat, říká se jim proto obježivo a ne se hromadit na hromady kde ztrácí zcela důvod k existenci a jenom se nakonec ztratí v nevýhodných investicích a to zcela nutně, neb tolik skutečně výhodných investic kolik je peněz k investování prostě není. Aby to fungovalo musí být i průmysl lokálního charakteru využívající lokálních podmínek co nejlépe a to v dneštním centrálně řízeným podnikání prostě nejde. Takže na závěr je třeba počkat na kolaps a pak začít znova a jinak.

197574

10.8.2009 18:58

RE: Neúčastnit se ?

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 197574

System zcela jiste vyhnije, pokud se nezmeni a to radikalne nektere systemove parametry, ale to znamena kolaps velice komlikovane komlexne fungujici infrastruktury. O socialnich a geopolitickych dusledcich radeji nepremyslet. Ono obnovit komlexni civilizaci, ktera se zhrouti neni jenom tak. I kdyz zkusenosti Ruska ukazuji, ze to neni nemozne.

Problem je ten, ze obyvatelstvo byvaleho SSSR bylo zvykle diky nedostatku vseho mozneho skvele improvizovat a stat mel k dispozici dostatek pudy, kterou lidi byli schopni velmi efektivne vyuzit ve forme zahumenku a to i lide z mestkych aglomeraci. Jinak receno nedoslo k totalnimu zhrouceni spolecenske a mocenske struktury. Stat byl sice velmi silne narusen, ale robustni struktura byvaleho totalitniho rezimu to i kdyz s obrovskymi problemy dokazala ustat desintegrujici sily a nedoslo ke vzniku anarchie. Ono na Zapade vsem politickym spicka, cvakala poradne prdel, aby ta anarchie neprevazila. To byl i jeden z duvodu, proc nebylo vhodne "dorazit" kolabujici SSSR.

Nedelejme si tedy iluze, ze chaoticky kolaps Zapadu by byl neco veseleho. V zemich BRIC pokud maji elity vsech pet pohromade uvitaji oslabeni a vznik multipolarne rozlozene geopolitiky na planete. Kolaps po racionalni analyze musi byt pro tato formujici se mocenska centra jednoznacne nocni murou. Souhlasim s tim, ze elity mocenske, politicke a intelektualni musi jasne vytycit regionalni systemove prvky transformace, masy lidi to mohou potom zrealizovat. Jestli mocenska elita nedokaze vyuzit intelektualni potencial nutny k transformaci, kde myslenky jsou realizoavany pres politickou moc nami obycejnymi lidickami, pak civilizacni uroven projde obrovskym propadem.

Konzumistan byl vhodny pro technologickou akcelerace v podminkach , kdy existoval pro expanzi prostor. Jakmile ten prostor neexistuje, pak rychlost deju konzumni spolecnosti zpusobuje devastaci v politicke, ekonomicke, socialni a i ekoligicke sfere. Nelze uspesne provozovat system zalozeny na expanzi z hlediska zdroju v limitovanem prostredi!!

197595

10.8.2009 21:36

RE: Neúčastnit se ?

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 197595

Nikdo si nedělá iluze že to bude nějaká procházka parkem. Nedá se ale nic jiného dělat. Na druhou stranu lze předpokládat, že mnozí z těch vlivných pochopí nevyhnutelnost nadcházejícího kolapsu a trochu změní myšlení, pro svůj vlastní prospěch (lepší být malou rybou v čistém rybníku než ex velkou rybou ve vyschlém moři). Potápící se kolos opustí nakonec i sám kormidelník s kapitánem. Ovšem dokavaď bude možné předstírat že je vše v nejlepším pořádku, nehnou ani prstem a dále budou podporovat kolapsující kolos, i kdyby jen na oko. Dokavaď Vám někde královsky platí budete chodit do práce i kdyby jste věděl že to bude na nic. Odejít lze později s plnější kapsou.

197600

6.8.2009 7:25

RE: Neúčastnit se ?

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 197278

Snažit se najít v tom nějaké RACIO .. No dyk proto tu ten Zvědavec (a nejen on) přeci je Vojto [smích]

Byť se lidé (i Vy) většinou tváří jako ti světonápravci, kteří vše ví nejlépe nejsou jimi. Ale i tak mají svůj pohled. Jeden pohled k druhému, snaha najít kompromis a nějaké řešení a někam se pomalu dostáváme. Nejde pochopitelně jen o tento web. Je mnoho prostorů kde se vede diskuze. Některé prostory jsou prosycené propagandou tj. zde moc prostoru k vyjádření vlastního pohledu není. Někdo se Vás prostě snaží jen naprogramovat a posuzuje Vás podle toho jak propagandu přijímáte nebo ne. Pokud se tomu nepodřídíte hledáte jiná místa kde je Váš názor slyšet.

Vámi uvedené příklady řešení současných problémů mohou nastat. Historie nás učí, že k podobným extrémům mnohokrát došlo a stále k nim ještě na mnoha místech planety dochází dodnes. Aby k nim nedocházelo NESMÍME se spokojit s propagandou a smířit se s realitou ve které ZA NÁS ROZHODUJÍ JINÍ bez toho aniž by se nás namáhali zeptat na náš názor. Podřídíme-li se systému a nebudeme-li se snažit jej změnit (permanentně měnit) zkostnatí a PAK BUDE OPRAVDU HŮŘ. Vlastně už hůř je a my nemáme jednotný směr. Nemáme dost síly a vůle dělat něco co tento vývoj zvrátí. Tak jen čekáme až se lavina utrhne a doufáme, že pak teprve přijde naše doba. Přijde ? [oči v sloup]

197303

6.8.2009 7:43

RE: Neúčastnit se ?

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 197303

Ještě bych tu myšlenku malinko doplnil. Mám pocit, že někteří tzv. pravdoláskovci jsou stále živeni jakýmsi pocitem, že nám všem přinesli svobodu a že jde o metu za kterou již nic není. Podvědomě očekávají, že bychom jim měli být vděčni a neuvědomují si, že svět je dál plný problémů, které dopadají na bedra lidu. Problémů, které jsou spojeny se systémem a principy dle, kterých funguje. Pro ně neexistuje jiný "lepší" systém neboť nemají a ani nehledají vizi jak by měl vypadat. Tito lidé byť sami prošli disidenstkými léty nepřijímají současné názorové disidenty neboť jsou přesvědčeni, že disidentů (ve svetě kde pravda a láska zvítězily) již není třeba. Pro ně jsou to prostě jen reakční síly snažící se vše vrátit a desetiletí nazpět a zhatit tak všechnu jejich "práci". Dá se to pochopit. Třeba i my, kdybychom prosadili své pohledy na svět, bychom se časem stali tím samým.

Výše pochopitelně mluvím o idealistech. Ne o lidech, kteří jen kolaborují s cizí mocností s cílem dosáhnout na misku s luxusním žrádlem a na MEDAILE za nejvycvičenějšího služebního psa.

197304

6.8.2009 8:25

RE: Neúčastnit se ?

Souhlas 90.?.?.?

Reakce na 197278

Podepisuji tento příspěvek a dovoluji si přidat názor: Lidé se nedomluví ani v rodinách, naopak nejvíce nepěkností a duševních "zranění", vždyť zranit city může jen ten, komu to v důsledku umožníme. Absentuje náznak výchovy k racionalitě, já raději užívám slovo rozumnosti [smích], mizí vztahy mezi lidmi, vztahy k přírodě (zkuste dnes pozvat slečnu na houby nebo procházky či k zasazení stromu a jak pěkně jdou u nás už i meruňky [smích] a budete za podivína).

Nikdo nemůže zakázat v jakýchkoliv podmínkách, aby k sobě a životu měli lidé úctu - zde je při všech popisovaných jevech relativní blahobyt a kde jsou mezilidské vztahy, úcta k člověku?

A objektivní pravdou je, že spolu s odhaleními různých odpudivých praktik mocných na dosud svobodném internetu nepřichází řešení, protože nemůže. Vzhledem k absenci výchovy se téměř výlučně dnes mladí i starší lidé učíme metodou zkušenosti, někomu se zadaří a někdo vnímá osobní negativní zkušenost jako důvod pro jeho nepěkné chování k druhým. Chybí tady výchova snad ke všemu praktickému, včetně k tomu jak prožít pěkný život ve vztazích i hodnotách, celý systém je už nasměrován na zavedení člověka k honbě za "požitky" a věcmi, které nás v důsledku mohou zotročit a uctivání a ideologické zbošťování k našim otrokářům, kteří si berou čím dále tím menší servítky. To vše je důkladně propracováno a název systému, státu, kraje, vše se může stále přejmenovávat, jenže ta parta je stále stejná. Tedy část připravená vyrazit za dalšími "vůdci" ale nic víc. Klíčovou věcí je potom umělé a provokované prodlužení všech, tedy závislost a systémová byrokratická místa, kdy jsou armády lidí, kteří neumí nic, než přijímat "peníze", výhody a chodit do "práce", ten systém je geniální a smutné je, kolik lidí dnes díky technologiím i technologiím moci na něm participuje a změny se myslím bojí. Nemá to řešení jednoduché, ale výchovou, změnou hodnot a od toho nás "mocní" systémem "vzdělávání" cílevědomě vzdalují.

197307

6.8.2009 9:40

RE: Neúčastnit se ?

rickey 217.?.?.?

Reakce na 197307

Úctu si člověk musí zasloužit. Je mnoho těch kteří si úctu nezaslouží. Když pustím sednout starší paní a ta mi odvětí: Už bylo načase mladej...

197311

6.8.2009 10:34

RE: Neúčastnit se ?

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 197238

"V několika málo generacích by vymřely na banální choroby (TBC, tetanus, zápal plic, ...)"


pane Vojto, zeptám se Vás:
Jak to, že se nepodařilo vymřít našim předkům, jejichž jsme potomky, kteří podobným - převážně venkovským - způsobem života žili?
Jak to, že ti naši předkové drze přežili pravěk, starověk, středověk i novověk? Jak si to vůbec bez té Vaší moderní medicíny mohli dovolit?! [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

197317

6.8.2009 12:38

RE: Neúčastnit se ?

MedWet 194.?.?.?

Reakce na 197317

Lenze vtedy sa clovek pre babky-korenarky nevedel dostat do krcmy a kazdy mal doma aspon zakladne bylinky. Tiez sa nejedlo nic, co sa neurodilo v danej oblasti a rozhodne nie umele veci.
Teraz sa o bylinky malokto zaujima a tieto vedomosti sa velkou rychlostou vytracaju.

Isteze by sa dalo prezit, len by to chcelo superdobru pripravu - niekolko rokov precistovat podu (ktora sa aj tak zaspini z kyslych dazdov), zohnat dobre osiva, naucit sa bylinky, huby a lesne plody, naucit sa konzervovat potraviny, naucit sa organizovat si pracu podla faz mesiaca, chytat zver, starat sa o les, atd.

Dokonca by vela ludi zistilo, ze su zrazu zdravsi a spokojnejsi. [velký smích]

197326

5.8.2009 22:00

Tak se mi chce

HHBB 85.?.?.?

a nechce oponovat každému, tak jsem to sem fiknul samostatně. Asi se nám to stádo neumoudří, i kdyby mu to prdel žvejkalo, jelikož nejspíš platí, že nikdo neví… Možná je to tak i lepší, splašené stádo to je…
Tak nám teď asi opravdu nezbývá, než si to sami plánovat, abychom věděli, protože jinak bychom se také mohli splašit. Změny určitě přijdou a asi nebudou malé. Ale mám pocit, že opravdu pramálo lidí má ponětí o tom, jak se věci mohou mít, a tedy jak se zachovat. Záleží mi na nás, což je důvod, proč tu diskutuji. O informace ani nejde. Asi jde o to, to nějak pochopit.

Lichvářský systém je opravdu problém, ale je s podivem, jak málo lidí ho vlastně chápe, i přesto, že je tak průhledný. Co ale vidím jako ještě vážnější problém (no problém je to jen v rámci diskuze, on jinak bude bezpochyby vyřešen), to je téměř stoprocentní negramotnost týkající se moci. Jen pramálo lidí tuší co to je, a spokojí se s představou debilokracie. Proto to asi dopadne jako vždy před tím, mocní budou ti, co ví, co to moc je a umí to používat.
Peníze, zlato, továrny, ropa dokonce i půda, to vše je k ničemu, pokud chybí schopnosti. A to ještě schopnosti užitečné. Dnes mám horu rezerv, ale zítra mi budou úplně k ničemu, pokud nebudu mít ty užitečné schopnosti. Jestliže dnes vládne lichvářský systém, tak jedině proto, že mocní ho z nějakého důvodu chtějí. Jestli ho zítra chtít nebudou (upozorňuji, že mocný může být kdokoli, i zdejší diskutující, nezávisle na nějaké viditelnosti v systému, právě naopak), tak skončí a s ním i mýtus protřelého žida, stejně jako sionismus a jeho „třídní nepřítel“ antisemitismus.

Chci říci, že to vše šlape ve prospěch skutečně mocných, což se nemusí slučovat se slovem bohatý. Bohatí ve smyslu majetní jsou naopak zranitelní, což mocní vědí, a proto je využívají. Bohatí a bohatství lační jsou nastrčeni na scénu a do jejího mlhavého pozadí, a tak tvoří dokonalou clonu nemnoha mocným, kteří "trpí" světovládnými choutkami. Asi patrně ne každý to pochopí, ale je to zákonité. Hybnou silou změn jsou vždy ti, co nelpí na majetku a podobných věcech, ono vůbec to lpění oslabuje. Nezáleží jim vůbec na běžných „pozemských“ záležitostech, jde jim čistě o principy, o podstatu, dokonale se ovládají, proto dokonale ovládají druhé, dokážou svou sílu takto násobit a ovládnout vše, co se podřídí, což bývá zpravidla vše, co něčím podobným nedisponuje.

Co jsem ještě chtěl dodat je to, že patrně ne všichni skutečně mocní jsou na straně toho, co chápeme jako zlo, spíš svou vlastní omezeností umocňujeme tyto síly zla (zlo je jen v souvislosti s dobrem, čili to co nám zrovna nevoní a sem spadá i vlastní nemohoucnost), aniž bychom to ve své zabedněnosti chápali.

197270

6.8.2009 13:13

RE: Tak se mi chce

Outofjacket 123.?.?.?

Reakce na 197270

Pane HHBB,
Vas prispevek me velmi zaujal - dotykate se totiz tematu, kteremu se az dosud na svete venovalo povazlive malo vedcu. To tema je proste a pritom stare jako lidstvo samo: co je podstatou ZLA. Krasne na toto tema pise Laura Knight-Jadczyk, napr. ve sve knize "9/11 - The Ultimate Truth". Je toho moc, co by bylo treba citovat, takze jen velmi strucne. Ackoli naprosta vetsina lidi na Zemi si preje opak zla, presto stav sveta tomu neodpovida. Proc? Protoze nam vladnou lide s vrozenymi kvalitami psychopatu - lide, kteri zcela postradaji zakladni vlastnosti "normalnich" lidi: vycitky svedomi, cit vuci jinym lidem, potrebu pomahat, lasku, obetavost, apod. Takovi psychopate maji proti ostatnim zasadni vyhodu: jsou si teto odlisnosti velmi dobre vedomi a nevahaji ji zneuzit k tomu, aby dosahli svych cilu na ukor tech normalnich/obycejnych lidi. A jejich nejvyssim cilem pritom je dosahnout moci, pokud mozno absolutni, a to za jakoukoli cenu (jestli jim bude stat v ceste milion lidi, klidne je obetuji - a nehnou pri tom ani brvou). My je nedokazame lehce rozpoznat nebot ovladaji mistrovsky hru, kterou my hrajeme doopravdy a oni ji pouze dokonale predstiraji - vedi, co na nas plati, kde jsme nejsnaze zranitelni. Genialne meni dle situace sve "prevleky" a protoze mnozi z nich vladnou skvelou retorikou a navenek mimoradne pritazlivou osobnosti/sarmem, dokazi lehce ovladat spoustu lidi. A to do te miry, ze velka cast spolecnosti se stava rovnez "psychopaty"...nikoli rozenymi, ale z potreby (poznaji, ze pro bezpecne a klidne preziti je nejlepsi stat se aspon naoko stejnymi psychopaty). Laura K-J pro popis takoveho spolecenskeho psychopatickeho stavu jenz se nevyhnutelne odrazi v politickem usporadani, uziva vyraz "ponerologie". Kazdemu, kdo se chce na toto tema dovedet vice, onu knihu (stejne jako knihu "Ponerology"[mrknutí jedním okem] vrele doporucuji (nevim vsak, zda byly prelozeny do Cestiny).

Zdravim,

Outofjacket

197328

6.8.2009 19:20

RE: Tak se mi chce

HHBB 85.?.?.?

Reakce na 197328

Možné je všecko, nemůžeme dopředu nic vyloučit, a tak je nesmírně obtížné pobrat celou šíři takové otázky „co je ZLO“.
Z podstaty není nic. Všechno co je, si vytvořím sám / sami, což se propojuje ve vědomí já / všechno. Tak je to i se zlem. Zlo vznikne v momentě, kdy se zaobírám myšlenkou zla, tím se přes vědomí napojím obrazně řečeno na „rozměr zla“ a přes tuto subjektivní sílu si vlastně vytvořím objektivní svět zla. Nestačí však pouhá vize „něčeho zlého“, jde skutečně o prožitky plné silných pocitů.
Psychické dovednosti máme plus mínus vrozené asi stejně, ale ne každý je cvičí. Pokud se takto cvičím, učím se ovládat své pocity, což je pak ten stav „psychopata“, kdy okolí se zmítá v emocích a se mnou to ani nehne. Toto mi umožní vždy ovládnout situaci. Není to však nic ze „zakleté říše zla“, je to pouze situace, kdy mám již schopnosti výjimečné, tedy z pohledu druhých nelidské.
Pokud se však budu chovat nevyváženě, tedy skutečně nenormálně, a to třeba ve smyslu ublížení druhému záměrně chladným způsobem, musím počítat s tím, že podle jedině obecně platného zákona „jak se do lesa volá“, se mi to zákonitě vrací obvykle tam, kde to nečekám. Tedy nejspíš většinu ZLA si způsobují ti „ukřivdění“ sami. Není však vyloučeno, že jsou do takového jednání vmanipulováni. Ale tady jsem si jist, že se to manipulantovi vrátí naprosto adekvátně. To je zákon, který prostě nelze obejít.
Myslím, že by pro proniknutí do této otázky pomohlo změnit chápání pojmů Já / Oni, na Já a tedy My. Začít svět zkoumat od sebe.
Zdravím tě také a díky moc za odezvu. [smích]

197354

7.8.2009 13:04

RE: Tak se mi chce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 197328

Jen dodatek k tématu psychopati - touto problematikou se v Čechách zabývá prof. Koukolík s dr. Drtilovou, např. v knize Vzpoura deprivantů.

197410

8.8.2009 2:37

RE: Tak se mi chce

Ouofjacket 121.?.?.?

Reakce na 197410

Pane "95",

dekuji za Vas odkaz, zkusim to nekde najit. Je to tema prilis zastrcene do kouta (umyslne), tim padem neprobadane a verejnosti skoro zcela nezname...prestoze vlada psychopatu ridi tento svet a ovlivnuje nase zivoty temer na kazdem kroku. O to je dulezitejsi, aby se s touto problematikou seznamilo co nejvice lidi. Psychopate maji "normalni" lidi prectene a mezi sebou se dokazi navzajem poznat a podle potreby take spojit...zatimco to normalni stado ovci netusi, co je ten pastyr vlastne zac....

Zdravim,

Outofjacket [pláč]

197446

10.8.2009 8:26

RE: Tak se mi chce

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 197328

Zajímavé [cool]

Vložený obrázek

Political Ponerology - Andrew M. Lobaczewski, Laura Knight-Jadczyk / pdf

bibliografie

Stručné shrnutí na zadní straně knihy:


„První rukopis této knihy skončil v ohni pět minut před tím, než dorazila tajná bezpečnost v komunistickém Polsku. Druhá kopie, úmorně poskládaná vědci kteří pracovali v nemožnými podmínkách represe, byla poslána kurýrem do Vatikánu. Její příjem nebyl nikdy potrvrzen a nikdo nikdy neslyšel od kurýra - rukopis a veškerá jeho cenná data byl ztracen. Třetí kopie vznikla poté, co jeden z vědců pracujících na tomto projektu utekl v 80 letech do Ameriky. Zbigniew Brzezinski zabránil jejímu vydání.

Political Ponerology: The Scientific Study of Evil Adjusted for Political Purposes byla kována v ohni toho samého předmětu který studovala. Vědci žijící pod represivním režimem se jej rozhodnou klinicky studovat, jeho zakladatele a příznivce režimu zla, aby určili společný jmenovatel stojící za vzestupem a šířením nelidskosti muže proti muži."

Šokující v klinicky strohém popisu pravé povahy zla, pronikavý v pasážích literárnější povahy a kde autor odhaluje utrpení zažité výzkumníky, kteří byli zamoření nebo zničeni tou samou nemocí kterou zkoumali, proto by tato kniha měla být povinným čtením pro každého občana v každé zemi, která si nárokuje morální nebo humanistické základy. Protože je jisté, že mravní zásady a humanismus nemohou dlouho odolávat útokům Zla. Znalost jeho povahy, jak vytváří své sítě a jak se šíří, jak zákeřný je jeho lstivý přístup, je jediná protilátka."
zdroj


"(nevim vsak, zda byly prelozeny do Cestiny)"

najde-li se dobrý překladatel a ochotný nakladatel, mohlo by to stát za to [mrknutí jedním okem]

197530

6.8.2009 8:59

...

karolek larysch (zavináč) seznam (tečka) cz 78.?.?.?

...díky za vyjádření tvého náhledu petře...
karel [mrknutí jedním okem]

197309

6.8.2009 10:55

RE: ...

filmek k věci 90.?.?.?

Reakce na 197309

http://video.google.com/videoplay?docid=3719610459164146264 Unikátní přednáška k věci, nebo-li finanční odborník a manažer o ekonomice, zábavné s nadhledem - odhaluje absurditu na datech a nezpochybnitelných faktech, dovoluji si doporučit

197319

Příspěvků: 45

05.08. 00:19 dub  s tím očkováním
05.08. 04:46 Rene Bartosek  RE: s tím očkováním
05.08. 09:00 MedWet  RE: s tím očkováním
05.08. 12:21 Antiseptik  RE: s tím očkováním
05.08. 13:44 Rene Bartosek  RE: s tím očkováním
05.08. 14:04 MedWet  RE: s tím očkováním
10.01. 17:18  RE: s tím očkováním
05.08. 07:36 vinny  pani Dr. muzete mi nekdo sdelit kolik ze to chripek budeme na podzim mit
05.08. 09:05 ôlô  Odchod ven, je dobrý začátek
05.08. 11:02 pje  Z každého vlaku lze vystoupit
05.08. 13:19 daniela  Jen takové zamyšlení se...
05.08. 14:04 jean.laroux  Neúčastnit se ?
05.08. 14:26 Vojta49  RE: Neúčastnit se ?
05.08. 14:35 Rene Bartosek  RE: Neúčastnit se ?
05.08. 14:52 cyp  RE: Neúčastnit se ?
05.08. 14:53 jean.laroux  RE: Neúčastnit se ?
05.08. 18:08 Karel z Čech  RE: Neúčastnit se ?
05.08. 19:51 qwe  RE: Neúčastnit se ?
05.08. 15:22 hestroy  RE: Neúčastnit se ?
06.08. 00:01 Vojta49  RE: Neúčastnit se ?
06.08. 01:01 Rene Bartosek  RE: Neúčastnit se ?
06.08. 10:08 Vojta49  RE: Neúčastnit se ?
06.08. 15:44 Rene Bartosek  RE: Neúčastnit se ?
08.08. 09:28 Van Guld  RE: Neúčastnit se ?
08.08. 10:09 Takyjeden  RE: Neúčastnit se ?
10.08. 17:18 Van Guld  RE: Neúčastnit se ?
10.08. 17:32 Antiseptik  RE: Neúčastnit se ?
08.08. 15:45 Rene Bartosek  RE: Neúčastnit se ?
10.08. 15:38 Antiseptik  RE: Neúčastnit se ?
10.08. 18:58 Rene Bartosek  RE: Neúčastnit se ?
10.08. 21:36 Antiseptik  RE: Neúčastnit se ?
06.08. 07:25 jean.laroux  RE: Neúčastnit se ?
06.08. 07:43 jean.laroux  RE: Neúčastnit se ?
06.08. 08:25 Souhlas  RE: Neúčastnit se ?
06.08. 09:40 rickey  RE: Neúčastnit se ?
06.08. 10:34 MedaBeda  RE: Neúčastnit se ?
06.08. 12:38 MedWet  RE: Neúčastnit se ?
05.08. 22:00 HHBB  Tak se mi chce
06.08. 13:13 Outofjacket  RE: Tak se mi chce
06.08. 19:20 HHBB  RE: Tak se mi chce
07.08. 13:04  RE: Tak se mi chce
08.08. 02:37 Ouofjacket  RE: Tak se mi chce
10.08. 08:26 MedaBeda  RE: Tak se mi chce
06.08. 08:59 karolek  ...
06.08. 10:55 filmek k věci  RE: ...

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

14

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc srpen přispělo 30 čtenářů částkou 4 733 korun, což je 14 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Ideopolicie vyšetřuje rasistický článek o požáru bohumínského paneláku10.08.20 09:20 Česká republika 4

Proč má stát platit odškodné přeživším požáru v Bohumíně?09.08.20 20:55 Česká republika 2

Požár v Bohumíně založili cikáni - média cudně mlčí09.08.20 10:16 Česká republika 6

Petice za ukotvení manželství jako svazku muže a ženy08.08.20 11:04 Česká republika 0

Africké kobylky na cestě do Evropy zahazují do moře doklady08.08.20 10:31 Neurčeno 0

Už ne ženy, ale "osoby s děložním čípkem"07.08.20 16:23 Británie 1

Média se skřípěním zubů přiznávají, že švédská cesta funguje05.08.20 21:56 Švédsko 9

Matteo Salvini hovoří o tom, jak ho chtějí zavřít na 15 let za to, že jako ministr vnitra bojoval proti nelegální migraci05.08.20 10:08 Itálie 1

Praha dá Prague Pride velké peníze, přitom bude kvůli koroně online04.08.20 11:37 Česká republika 2

České feminacistky napadly autora Čtyřlístku04.08.20 11:31 Česká republika 1

Německá SPD vyloučila kritika migrace Sarrazina03.08.20 22:23 Německo 1

Po antisemitismu máme anticikanismus...02.08.20 16:24 Česká republika 4

Migranti do Čech! padlo na půdě německého parlamentu01.08.20 10:33 Česká republika 1

Google umožní černochům označit své firmy jako "black owned"01.08.20 10:08 USA 3

Simpsonovi, rok 201031.07.20 23:35 Neurčeno 1

Černoch ve vlaku do Prahy obvinil personal z rasismu, protože dostal chleba31.07.20 20:32 Česká republika 5

Kdo nemiluje LGBT, nedostane peníze29.07.20 21:39 Evropská unie 1

Poslanec Foldyna varuje velmi ostrými slovy před Istanbulskou dohodou28.07.20 23:20 Česká republika 9

Proč spěchají s vakcínou27.07.20 12:42 Neurčeno 15

Vláda chce vytunelovat ze státního rozpočtu další 2 miliardy27.07.20 02:28 Česká republika 3

Měnové kurzy

USD
22,29 Kč
Euro
26,20 Kč
Libra
29,15 Kč
Kanadský dolar
16,69 Kč
Australský dolar
15,96 Kč
Švýcarský frank
24,34 Kč
100 japonských jenů
21,05 Kč
Čínský juan
3,20 Kč
Polský zloty
5,95 Kč
100 maď. forintů
7,60 Kč
Ukrajinská hřivna
0,81 Kč
100 rublů
30,33 Kč
1 unce (31,1g) zlata
45 356,78 Kč
1 unce stříbra
646,10 Kč
Bitcoin
266 066,38 Kč

Poslední aktualizace: 10.8.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 320