Diskuze k článku

Americká ekonomika – loď v bouři a bez kormidla

Příspěvků 51

17.9.2008 3:57

Mala poznamka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

ale o trochu vetsich penezich. Pravdepodobne hodne ctenaru si nedovede ani predstavit fyzicky hromadu jako je bilion $ na hromade (v cesku miliarda)Jen v poslednim tydnu udelali prezivsi Gurove tato rozhodnuti : Dnes opet vybejlovali AIG az do lonska vedenou Greenbergrem a syny. Tento lotr si rano na CNN stezoval ze nynejsi vedeni uplne jiz vykradene a znicene AIG s nim nechce ani mluvit.Kdyby vybejlovali AIG v patek v poledne , stalo to jen cca 20 bilionu . ( Sussy Orman v Larry King live )Dnes v utery to stalo nejmene (oficielne) 80 bilionu. V nedeli koupila BoFA (Bank of America) za 50 bilionu Merryl. Cena vsak byla v patek na trhu o 70 % mene , proc to guru Lewis (ceo bofa) udelal tak chytre rafinovane ? ze koupil Merryl Lynch az v nedeli k veceru kdy je vse zavreno ? Vsimli jste si ze vsechna tato spinava prace probiha za zavrenymi dvermi v u kafe v nedeli ?Ma nekdo predtavu o tom kolik opet lidi ztratili ve svych usporach ? Jen akcie Aig byly pred rokem 65 $ a dnes rano 97c ? Invstori (okradeni lide ) ztratili pres 99% penez Enron blahe pameti byl jen bridilsky pokus pod vedenim tx skych hochu. Fredy a Fenny giganti ,staly pres 6 TRILIONU ,kam to jede ,? Po prdeli s vrsku a nabijem si drzku. Ale zase my ,Fiorina kterou museli Z HP vyrazit po temer zniceni teto perfektni co. odesla se 65 miliony$( zlaty padak). A do toho ta silena z Aljasky co blaboli v kostelech ze vudci zeme byli vybrani bohem a v Iraku plni bozi poslani . Zacinam mit pocit ze jsou to opravdu silenci, Podivejte se na blaboly min financi na TV jeste kravatu do huby a je to. [zmaten]

170798

17.9.2008 5:36

RE: Mala poznamka

Ivan plynospoustec 76.?.?.?

Reakce na 170798

>ale o trochu vetsich penezich. Pravdepodobne hodne ctenaru si
>nedovede ani predstavit fyzicky hromadu jako je bilion $ na
>hromade (v cesku miliarda)Jen v poslednim tydnu udelali prezivsi
>Gurove tato rozhodnuti : Dnes opet vybejlovali AIG az do lonska
>vedenou Greenbergrem a syny. Tento lotr si rano na CNN stezoval
>ze nynejsi vedeni uplne jiz vykradene a znicene AIG s nim nechce
>ani mluvit.

Grenberg tvrdi ze ochcaly komin v Dachau. Tak to ho snad omlouva.

On September 20, 2006, the Council on Foreign Relations hosted a small meeting of select council members with Iranian President Mahmoud Ahmadinejad. While giving his speech, President Ahmadinejad expressed doubt that the holocaust had occurred. Greenberg responded: "Listen, I went through Dachau during the war. To suggest it didn't occur is simply a lie." To which President Ahmadinejad then asked if Greenberg was old enough to have participated in the liberation of Dachau. [2]
http://en.wikipedia.org/wiki/Maurice_R._Greenberg

170801

18.9.2008 2:27

RE: Mala poznamka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 170801

Toto je pravda ,muj znamy se mne jednou podrekl ze dostal od nemcu odskodne-holokaustne a ja na nej koukam (vim ze je jeste nebyl na svete po revoluci , rozen r. 1946 )a rikam "vzdyt jsi nebyl po valce ani na svete" ,a on s typickym okamzitym a preziravym usmevem pravil" nevadi jsem preci zid ,ne? " Co ,vice pice republice, jak se rikalo za Salcmana se Slingem & spol [oči v sloup]
Pokracovani drzkopadu ,dnesni market Nasdag 109,Dow 450 SP 500 58
takove denni skoky tu dlouho nebyly,ale pry je ekonomie FUNDAMENTALNE v poradku coz je clear,new rule comming ,a greenberg chudak z Dachau byl pred 18 mesici zlikvidovan budoucim zidovskym presidentem tehdy marketobijcem ,pozdeji prcackarem c.9 za zlodejny coz mu zase asi odvedli hosi tim ze mu holku jiz by mohl byt dedeckem polozili do postele a ona to dosvedcila . No a on zmizel taky p.Spitzer-jmeno prave ovsem nikdy neni jiste. [chechtot] [velký smích]

170891

17.9.2008 20:15

RE: Mala poznamka

zkleceven 213.?.?.?

Reakce na 170798

>ale o trochu vetsich penezich. Pravdepodobne hodne ctenaru si
>nedovede ani predstavit fyzicky hromadu jako je bilion $ na
>hromade (v cesku miliarda)

1 miliarda je paklik 100 dolarovych bankovek kilometr vysoky

170868

18.9.2008 0:12

RE: Mala poznamka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 170868

jo, je to dost [smích] Ale FED dal už před pár měsíci na stabilizaci bankovního sektoru 200 miliard USD (odkup nejhorších kostlivců), a odborníci odhadovali, že ještě jednou tolik zůstává problémových úvěrů v různých složitých balíčcích, o nichž si bankéři mysleli, že ještě mohou být výdělečné nebo že se nějak vyřeší.

Docela mě ta sranda v USA zajímá. Je sice možné, že jde o skutečné problémy, ale může jít i o záměrně vyprovokovanou krizi s cílem přesunu bank do jiných rukou (jako už pánové z FED předvedli s bankami i podniky skupovanými v krizi za babku v na počátku 20. století, několik vln krátce po zločinném vzniku soukromého-státního FEDu). Tak se přichází k majetku! Tak se koncentruje ve správných rukou! [mrknutí jedním okem]

Malá rekapitulace:

- Bear Stearns
(odkoupeno "milosrdným panem Morganem" - J.P. Morgan
- Fannie Mae a Freddie Mac
(převzato vládou USA, samozřejmě peníze pochází od FED, zaplatí občané USA i s úroky)
(tyto instituce vlastní či garantují téměř polovinu všech hypotečních úvěrů, které byly v USA vydány. Celkový objem problémových úvěrů se pohybuje kolem 12 bilionů dolarů, z toho na obě agentury připadá zhruba pět bilionů USD.)
- Lehman Brothers
(nezachráněna, žádala o bankrotovou ochranu)
- Merrill Lynch
(odkup Bank of America)
- AIG
(85 miliard USD - úvěr od FED)
- Goldman Sachs (dnes mínus 27%)
- Morgan Stanley (dnes mínus 43%)
(tyto dvě finanční instituce jsou v tuto chvíli v očekávání krachu, kdo odkoupí nebo neodkoupí, není známo)

Zajímavá v té souvioslosti je úvaha, odkud kam přechází ten majetek, respektive problémy. FED je vlastněn těmito soukromými lidmi/institucemi (ač si říká "americká centrální banka" ).

Rothschild Bank of London
Warburg Bank of Hamburg
Rothschild Bank of Berlin
Lehman Brothers of New York
Lazard Brothers of Paris
Kuhn Loeb Bank of New York
Israel Moses Seif Banks of Italy
Goldman, Sachs of New York
Warburg Bank of Amsterdam
Chase Manhattan Bank of New York

Tito bankéři a instituce jsou napojeny na londýnské bankovní domy, které vlastně řídí FED.

Níže uvedený seznam jednotlivců obsahuje jména lidí, kteří vlastnili banky, které vlastnily akcie FED:

First National Bank of New York
James Stillman
National City Bank, New York
Mary W. Harnman
National Bank of Commerce, New York
A.D. Jiullard
Hanover National Bank, New York
Jacob Schiff
Chase National Bank, New York
Thomas F. Ryan
Paul Warburg
William Rockefeller
Levi P. Morton
M.T. Pyne
George F. Baker
Percy Pyne
Mrs. G.F. St. George
J.W. Sterling
Katherine St. George
H.P. Davidson
J.P. Morgan (Equitable Life/Mutual Life)
Edith Brevour T. Baker

Takže by mě zajímalo, kdo je teď kdo, a kdo komu pomáhá, nebo jestli se už začali požírat navzájem... ti silnější své slabší soudruhy-soukmenovce
[chechtot]

170889

18.9.2008 11:29

RE: Mala poznamka

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 170889

Super shrnutí! Díky! [smích]

170927

29.9.2008 5:25

RE: Mala poznamka

Grevichova 61.?.?.?

Reakce na 170927

Výsledek na sebe nenechá dlouho čekat.
Palin: 'Only Flag In
My Office' Is Israeli
On the Hustings
By Staff Reporter of the Sun
9-27-8

President Peres of Israel yesterday met for the first time with Governor Palin and with Senator McCain, who called the veteran Israeli statesman "my old friend." The warm handshake and exchange of broad smiles occurred during an international gathering known as the Clinton Global Initiative, hosted by President Clinton. "I wanted to meet you for many years," Ms. Palin told Mr. Peres, according to an aide to the president. "The only flag at my office is an Israeli flag," she was quoted as saying, "and I want you to know and I want Israelis to know that I am a friend."
[zahanbení]

171919

19.9.2008 0:48

RE: Mala poznamka

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 170889

Existuje nejaky zdroj(e) k tem vlastnikum FED?

171016

19.9.2008 3:36

RE: Mala poznamka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 171016

Mám to z elektronické knížky FEDERÁLNÍ REZERVA.pdf, autor Thomas D. Schauf. Uvádí se tam reference na jiné autory. Tytéž informace jsem zahlédl i v jiné publikaci a také jinde na netu.

171026

19.9.2008 6:09

RE: Mala poznamka

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 171026

Nevite nahodou jaky zdroj uvadi primo autor, neni to zas tak akutni, i kdyz ... [smích]

171032

19.9.2008 13:03

RE: Mala poznamka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 171032

musíte se aspoň trošku snažit a hledat... třeba zde
knihovna je zde
tato konkrétní knížka ke stažení zde

171065

20.9.2008 1:46

RE: Mala poznamka

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 171065

[smích] [cool]

171099

17.9.2008 9:04

Len hlupák môže veriť americkým poisťovniam a bankám.

Janka 193.?.?.?

Len hlupák môže veriť americkým poisťovniam a bankám. A ešte tomu súkromným. Ešte európske banky a poisťovne sú dôveryhodnejšie ako americké a to hlavne tie štátne.

Tiež arabské finančné ústavy ako bank of Dubai a Saudi bank sú dôveryhodné lebo ropa tečie furt.

170811

17.9.2008 11:43

RE: Len hlupák môže veriť americkým poisťovniam a bankám.

voyta 85.?.?.?

Reakce na 170811

Jen hlupák může věřit jakýmkoliv bankám a pojišťovnám [chechtot]

170824

17.9.2008 23:21

RE: Len hlupák môže veriť americkým poisťovniam a bankám.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 170811

arabské banky také úplně jinak hospodaří! některé (možná všechny) se řídí také jiným systémem v oblasti úroků, protože v Islámu je půjčování na úrok zakázané! takže tam místo toho je praxe, že se půjčuje jakoby bezúročně, ale se smlouvou o zisku z budoucích zisků vyplynuvších z financovaného projektu. -to má logiku, a je to naprosto kerektní! půjčující pak je přirozeně opatrnější, a půjčující musí prokázat dobrý projekt/účel/návratnost.

ostatně např. Dubai (Spojené Arabské Emiráty) NEJSOU už dost dávno živy z ropy (to se málo ví). prodej ropy u nich činí MÉNĚ NEŽ 5% příjmů státu! většina příjmů (téměř polovina) je tvořena developerskými projekty, výstavbou, dále tam hraje velkou roli obchod s komoditami, mj. i s diamanty a zlatem -viz Amsterdam, a právě bankovnictví -viz Švýcarsko. mají tam bezcelní zóny (free zone), lákají firmy symbolickým zdaněním (a také právním řádem, skoro nulovou kriminalitou), takže mnoho firem si zřizuje v zemi své zastoupení, pobočky (prakticky každá významná firma z USA tam je přítomná, podobně i evropské). velký důraz je kladen i na cestovní ruch, který plní rozpočet cca z 1/4. což tedy moc nechápu, když tam kromě moře, písku a slunce není nic moc k vidění, ale faktem je, že se tam o turisty s pečlivostí starají. lidi si tam také (díky bezcelně-levnějšímu zboží) levně nakupují.
ze všech důvodů (nemovitosti, projekty, investice...) tuto zemi nemá nikdo důvod napadnout, protože by zlikvidoval něco svého. a proto fungují a zřejmě budou fungovat jako nějaké "švýcharsko východu". -řekněte: nejsou ti Arabové chytří? (alespoň někteří [velký smích] ) na ně makají (24 hodin denně výstavba) Indové, Číňani, Indonézané a jiní (je jim placena žebračenka, ale přesto asi 3x vyšší plat, než by měli doma).
zato my na to jdeme od lesa -makáme na Němce, necháváme se vykrádat a zneužívat amíkama, zadlužujeme se, abychom pak mohli splácet z budoucí práce slábnoucí populace, a ještě si sem nataháme cizince třeba z Mongolska, kteří zde mají mít rovnocenné podmínky, a kteří se začas budou ucházet o sociální dávky, když skončí pro ně práce (jako Polákům ap. v Irsku, kde se už všechno postavilo, všechno je "for rent", a neví kudy kam).
Kdybychom aspoň využili své polohy ve středu Evropy, a žili z tranzitní dopravy a z obchodu mezi východem a západem! šlo by i uzavřít exkluzivní smlouvy s Ruskem a přiživovat se na ropě a chemii. šlo by i využít hladu po elektrické energii a vystavět si (třeba i jaderné či plynové) elektrárny a žít z tohoto, plus z KVALITNĚ podchyceného turistického ruchu (protože máme co ukazovat!). Ale to ne! Zelení bojkotují půlku z těchto možností, a česká lenost a hloupost ten zbytek. my radši americký radar a z něj plynoucí potenciální nebezpečí zničení -hlavně že budeme hrdě-drzí k Rusku, potenciálnímu obchodnímu partneru.

170886

17.9.2008 10:15

USA - vědecká velmoc

Filip M 85.?.?.?

Výzva autorovi: Opravte si prosím toto: "Ministerstvo financí minulý týden zaplatilo 5 bilionů dolarů za znárodnění krachujících firem Fannie Mae a Freddie Mac." V angličtině "billion" znamená miliardu. Jinde to máte správně, tady vám to ale ujelo.

Tak americká ekonomika je na tom zdá se dost špatně. Jedno se ale Američanům nedá upřít: Jsou suverénní světovou vědeckou velmocí. A to skoro ve všech oborech. Nový evropský urychlovač částí změní jen dost málo, a pokud vůbec, tak jen v jednom oboru. Stačí se podívat na novinky ve světě vědy, na internetové stránky jako je např.www.osel.cz. Téměř všechny novinky a objevy přichází z USA. Vnějším projevem tohoto faktu jsou Nobelovy ceny - Američani vyhrávají téměř všechny vědecké NC.

170816

17.9.2008 11:47

RE: USA - vědecká velmoc

voyta 85.?.?.?

Reakce na 170816

Otázka je zda jim to takhle bude myslet až jim to zbytek světa přestane platit.

170828

17.9.2008 12:21

RE: USA - vědecká velmoc

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 170828

Nebo až se ti vědci zase vrátí tam, odkud přišli... [chechtot] Až USA nebude mít dostatek peněz přeplácet mozky celého světa, tak se stane co?

170834

18.9.2008 10:44

RE: USA - vědecká velmoc

Filip M 85.?.?.?

Reakce na 170834

Ignorujete fakt, že přestože v USA působí mnoho cizích vědců, samotní Američani pochopitelně přispívají na věděckém bádání nejvíc. Stačí se podívat např. na www.osel.cz. Ohromné množství vynálezů a objemů objeví Američani asijské národnosti. Asijci v USA jsou totiž velmi pracovití, pilní a inteligentní. Ostatně jako všichni Asiati z Dálného Východu.

170919

19.9.2008 0:53

RE: USA - vědecká velmoc

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 170919

Nejtvrdeji dopadne krize na stredni tridu, ta bude stezejni pro prekonani a casovy prubeh. Tito lide budou ochotmi tvrde pracovat pro svou zemi, pouze kdyz prioritou jejich vlada budu hajit zajmy zeme a obyvatelstva. Odlivu mozku lze samozrejme zabranit zavedenim totality.

171017

17.9.2008 12:48

RE: USA - vědecká velmoc

Lahinch lahinch (zavináč) email (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 170828

Od dob, kdy si nejlepsi vedce, intelektualy, alchymisty mohli dovolit nejmocnejsi panovnici plati, ze bez politicke vule a financnich moznosti (ktere byly v US od WW2 bezkonkurencni) spickovy vyzkum neexistuje.
Soucasny status nebude platit navzdy, zejmena k prihlednuti ke strukture soucasne americke vedy zavisle na brain drainu z Indie, Ruska, Evropy. Typicky americky vysokoskolak, pokud neni na skole na basketbalove stipendium, se nanejvys zajima o studium prava, ekonomie, nebo mediciny..

Dalsi vec je etika, ktera se z moci motivovane vedy vytraci, nektere uspechy na poli genetiky, nuklearni detonace ci kontroly ionosfery si panove, vzhledem k jejich vyuziti, muzou strcit za klobouk.

170836

17.9.2008 12:50

RE: USA - vědecká velmoc

sxg 91.?.?.?

Reakce na 170828

Naserú nás?:
http://www.youtube.com/watch?v=XfXL9cZLefU

170837

17.9.2008 14:23

RE: USA - vědecká velmoc

herbage herbage (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 170816

Na základě čeho tipujete, že autor udělal chybu, kvůli tomu, že se vám to zdá moc? Nemyslím, že by vznikla chyba v překladu, jedná se skutečně o biliony, protože tyto dvě krachující firmy ručí za polovinu všech hypoték v USA. Takže to prosím formulujte jako otázku, ne jako výzvu. Ale ono spíš nejde o kupní částku, ale částku, která kryje celkový objem poskytnutých úvěrů. Podívejte se třeba zde na článek v časopise Týden:

http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/fannie-mae-a-fr...

170842

17.9.2008 14:23

RE: USA - vědecká velmoc

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 170816

Kdybyste mě zbytečně nepeskoval a raději se podíval na originál textu...

Last week the Secretary of the Treasury took $5 trillion dollars in Fannie Mae and Freddie Mac home mortgages under its wing.

170843

17.9.2008 14:41

RE: USA - vědecká velmoc

herbage herbage (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 170843

No pane Stwora, přesto bych ten překlad formuloval jinak. V podstatě budou jen ručit za ty hypotéky v celkové ceně 5 bilionů dolarů, žádných 5 bilionů za koupi nedávají.

170846

17.9.2008 21:11

RE: USA - vědecká velmoc

jožin z bažin 128.?.?.?

Reakce na 170846

Moment, ten preklad neni "spatne formulovan", ten je proste uplne spatne. Treasury tech 5 bilionu proste nezaplatila. Freddie a Fannie pouze bud vlastni nebo jisti hypoteky v te hodnote. Co Treasury doopravdy zaplati nebo zaplatila, to je tema na doktorskou praci, a ten clanek v originale o tom taky nemluvi.

170872

18.9.2008 16:45

RE: USA - vědecká velmoc

herbage herbage (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 170872

Souhlasím, měl by to pan Stwora opravit.

170970

19.9.2008 1:13

RE: USA - vědecká velmoc

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 170872

Nepovidejte, prevzali zavazek za 5 bilionu SIV, tedy hajzlpapiru. A ted budou muset presvedcit skutecne investory, aby verili, ze i po absorbovani teto ztraty jsou dluhopisy USA "stejne" dobre jako pred touto finacni transakci. To bude daleko obtiznejsi kousek, nez disertacni prace. Fakt, ze Lehman zbakrotoval a nebyl "znarodnen", znamena ze presvedcovaci kampan se nevyviji dobre. To kolik stovek miliard napumpuji do ekonomiky centralni banky, bude vyznam pouze pokud se podari zastavit paniku skutecnych investoru. A ani centralni banky to nemuzou prehanet, protoze z druhe strany je tlaci ke zdi inflace.

Zijeme v zajimavych casech, tu stale vetsi hromadu problemu a pruseru, ktere jsme presouvali do budoucna podle vseho uz nedokazeme prilis daleko potlacit dal. A to znamena, ze nam ty sracky zacnou padat zpatky na hlavu a to velmi rychle a hromadne. Ted by jsme meli ucit rychle plavat, aby jsem to nejak preckali. Nemluvim ted o nejakem vseobecnem blahobytu, ale prostem preckani boure, ktera se na nas nezdrzitelne zene. Ani trzni mechanismy na vysokem levlu nelze beztrestne deformovat donekonecna.

171018

19.9.2008 4:24

RE: USA - vědecká velmoc

jožin z bažin 75.?.?.?

Reakce na 171018

Takze se tedy shodneme, ze 5 bilionu zaplaceno nebylo. Hajzlpapir to neni, je v tom urcite velky dil naprosto zdravych hypotek. Nehlede na to, ze presne detaily toho "conservatorship" snad vubec nejsou zname.

Jinak je to fakt zajimave, to jo. Tahle konsolidacni agentura, co ji ted Paulson navrhuje, to bude zlodejna az do nebes.

171027

19.9.2008 6:55

RE: USA - vědecká velmoc

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 171027

Zaplaceno primo nebylo, ale byl prevzat balik zazracnych SIV, v hodnote poloviny hypotecnich dluhu v USA. Do jake miry jsou schopni dluznici platit dlouhodobe sve zavazky? Uz ted je to nahnute v obrovskem mnozstvi hypotek, a to zatim ekonomika prochazi pouze zpomalenim a stagnaci. Takze cena tech dvou bank sla dolu, ze koupit je slo za babku s tim souhlasim, ale i s jejich "pohledavkami", ale ty pohledavky o cene hajzlpapiru proste nezmizeli. Naopak se promitly do duveryhodnosti dluhopisu USA. Uprimne vam reknu, ze me je uplne fuk, zda SIV derivatum prisuzujete nejakou hodnotu. Investori je maji za bezcenne a jakakoliv finacni instituce, ktera jich drzi velke mnozstvi je povazovano za rizikovou. Muzete je ted vyhodne nakoupit levneji nez ten hajzpapir, drzet a cekat az zbohatnete, kdyz tak verite v jejich hodnotu. [velký smích] [velký smích]

Pokud myslite zlodejinou tohle http://www.blisty.cz/2008/9/19/art42832.html, spise bych rekl, ze se pokousi zabranit padu prvni dominove kostky. Kdyby Paulson vzal job dzonglera se snehovymi koulemi v horoucim pekle, mel by jednodusi pozici. Duvod je prosty potencialnich kostek je prilis mnoho a s bezicim casem ubyva prostredku, ktere by jim zabranili padnout. Kdyz "levicaci" jako Stiglic, Endahl, Roberts upozornovali na pruser, do ktereho se ritime, tak vy jste spolu s prateli z neocon rvali, ze omezuji svobodnou ruku trhu.

Byly odstraneny regulace zavedene behem Big Deal presidentem F.D. Roosveltem, ktery pochazel z bankerske rodiny. Tytto regulace byli reakci na Velky krach.A ted mluvite podobne jako vsichni bezohledni chamtivy hlupaci, neco o zrade a zlodejine. Zlodejina na lidech probehla, ale mnohem drive.

Zacina jit opravdu do tuheho, kdyz se spinave pradlo pere ciste mezi republikany. Pravdou je, ze president Bush se snazi chytat padajici dominove kostky, a druhou pravdou je, ze jeho administrativa ve velkem tyto rizikove kostky pomahala vytvorit. zakladem je vsak dlouhodba nerovnovaha, at uz v obchodni bilanci, zadluzeni zpusobena vyvozem idustrialni kapacity USA, ktery zacal uz v 80-tych letech. A s tim president Busjh nema zas tak spolecneho. Co by se asi stalo, kdyby padla AIG? Vyslo by to mnohem mnohem s vetsi skodou nez nejakych 100 miliard babek. Krome blbych kecu, kritici z Kongresu a Senatu nemaji vubec zadnou koncepci, co delat. Staci jim, ze se Paulson a Bernanke snazi a jenom zrejme Buh vi o co. Prezidentsi kandidati, ti snad meli nejakou ekonomickou vizi nebo nemeli? Nevypada.
http://www.novinky.cz/clanek/149881-americkou-ekon...
http://www.novinky.cz/clanek/149935-bankovni-krize...

171033

19.9.2008 16:18

RE: USA - vědecká velmoc

jožin z bažin 128.?.?.?

Reakce na 171033

No ja nijak nerozumim SIVum, ale myslim, ze ne vsechna aktivita Freddie a Fannie byla SIV. Mimochodem to, ze zrovna dnes nikdo nechce neco koupit neznamena, ze to nema zadnou hodnotu; spis to znamena, ze je malo likvidity na trhu. Vlada dostala AIG uplne za babku; to lze vysvetlit jedine tim, ze AIG ani ty na jejich pomery male penize nebyla schopna vubec nikde sehnat. Ale to neznamena, ze AIG nestoji za nic; proste jenom nikdo nema penize, to je vsechno.

Ze zlodejna probehla, to vam uznam (tezce me prekvapilo, kolik lidi se bylo ochotnych podilet na zjevnych lumparnach), ale to neznamena, ze dalsi zlodejna pred nami nestoji. Uvidi se, co se bude dit, ale tyhle instituce jako Konsolidacni agentura a ten konsolidacni fond po S&L, to byly doupata zlodeju.

Nic o svobodne ruce trhu jsem nikdy nerval, jak muzete overit.

171074

19.9.2008 18:23

RE: USA - vědecká velmoc

Pavel -Čert- Němec 78.?.?.?

Reakce na 171074

Me v teto souvislosti pobavil spot, ktery dnes cely den opakuji ve zpravach na CT24. Clovek z nejake spolecnosti tam rika: "Nikdo uz nikomu neveri, verime jen strycku Samovi. Bernanke a Paulson musi pomoci penezi strycka Sama, jedine tak se obnovi duvera." Kde na to strycek Sam veme ale neuvedl. [chechtot]

171083

19.9.2008 21:08

RE: USA - vědecká velmoc

jožin z bažin 128.?.?.?

Reakce na 171083

No ten komentar snad tu situaci popisuje celkem verne. Kde strycek Sam vezme penize, to se dobre vi: Fed je vytvori, a pokladna si je vypujci. Pak za ne koupi kdeco, napriklad AIG, a protoze ceny budou velice nizke, tak po pripadnem prodeji tech veci, ktere koupi, na necem (jako IMHO treba v pripade AIG) velice vydela, na jinych vecech zase prodela. Pak ten dluh v tom lepsim pripade splati. Nekdo o neco prijde, jako napriklad akcionari AIG. Tohle schema je v mnohem mensim meritku snad hodnekrat vyzkousene.

Strycek Sam si ted muze obstarat penize i tak, ze najednou vrhne na trh hroznou hromadu trimesicnich T-bills, ktere se tuhle prodavaly za negativni urokovou miru. To je sice hrozna situace, ale pokladna by na tom vydelala mozna desetimiliardy. Myslim ale, ze to kvuli vnitrnim regulacim nemuzou udelat.

171089

20.9.2008 2:24

RE: USA - vědecká velmoc

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 171074

Mate pravdu ty derivaty tvorili "pouze" vice jak polovinu americkeho trhu hypotek, to je tech 5 bilionu babek, kolik to tvorilo "aktiv" tech dvou bank, vzhledem k tomu, ze byli odstraneny v ramci deregulace konrolni mechanismy, nevedi pravdepodbne ani manazeri tehle bank. Dali se s tim delat vselijake cachry a vesele si to prodavali na globalizovanem finacnim trhu vsichni navzajem.

Znarodneni ztrat bankovniho sektoru dale zatizi obyvatelstvo, ktere bylo riskantnimi transakcemi okradeno, a to nemovitosti teprve zahajily pad a bude to pokracovat. Vezme lidem neprimo z kapes dalsi finance. Jsou dve protichudne tendence. Dlouhodobe investice, ktere se snazi udrzet nad vodou potapejici se finacni system a spekulativni tlaky zamerene na generovani kratkodobeho zisku s vysokym destabilizujicim ucinkem tlacici ceny spekulativne k nule. Uz pouze fakt, ze spekulanti dokazali o 50 % navysit cenu ropy behen nekolika mesicu, by mel spustit vystrazne zvony.

Na druhou stranu neprovest tuhle sanaci znamena rychly velmi destruktivni kolaps globalniho financiho systemu. Kolapsu se sice vyhnout nemuzeme, ale neni kolaps jako kolaps.. Otazka zni, jak hluboko budeme do sracek zatlaceni a jak dlouho nam bude trvat, nez se dostaneme nad hladinu, aby jsem se mohli obrazne nadechnout? A o tom bude rozhodovat, zda zachrane prace provedou blbci nebo skutecni experti na finance. Big Deal delali chytri lide, a spolecnost byla zvykla velmi tvrde pracovat na rozdil od nas. Ty hajzliky ochotne riskovat kvuli svym premiiim bez jakekoliv zpetne odpovednosti za bankroty, by meli zavrit do basy az zcernaji a ne jim dat zlateho padaka. V base to ma tu vyhodu, ze vas lidi nepovesi za koule do pruvanu na kandelabru.

Bohuzel by dusledky chaosu byly tak desive, ze jsem nucen se klonit k priznivejsi ruske variante ohledne tech opravdu velkych previtu za oponou. To jest, my vam nechame co jste si nakradli a odkoupime od vas strategicke ekonomicke pozice a vy prestanete strkat rypak do politiky. Tahle "dzetlmenska" dohoda pri stridani spolecenskych systemu s odchazejicimi mocenskymi elitami sestupujicimi do druhe ligy uz nekolikrat probehla v historii civilizace.

Na stole je jeste samozrejme valecna varianta a utopicky pokus o zakonzervovani soucasne mocenske struktury a pozic na mezinarodni scene. Svet se meni, a nic tyto postupne zmeny nedokaze zastavit. Muzeme pouze udelat tlustou caru za nasi civilizaci. Technologie je na urovni, ze tentokrat nikdo v suchu a bezpeci nebude.

171100

17.9.2008 15:48

RE: USA - vědecká velmoc

Lahinch lahinch (zavináč) email (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 170843

vsechna cest Vladimire,
na arogantni ton odpovidate slusne a vecne.
Zdalipak ma pan Filip M, krome vysokeho kone, i slusnost se omluvit?

170848

17.9.2008 22:20

RE: USA - vědecká velmoc

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 170816

Filipe, možná nepamatujete, že před nějakými 20 lety zas všechny vynálezy vymysleli vědci v SSSR.
Druhou otázkou je závislost vědeckého bádání na obživě vědců. není problém vědu směrovat a financovat tak, aby se zabývala tím, co chtějí majitelé peněz.
Třetí otázkou je nákup mozků s celými lidmi, zaměstnají je rádi a ovoce je tedy jejich. Nejen "Paprclip", dnes jsou agentury na hledání mozků, soutěže dětí...
Opravdu jsou to americké vynálezy????

170879

17.9.2008 23:17

RE: USA - vědecká velmoc

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 192.?.?.?

Reakce na 170879

>Filipe, možná nepamatujete, že před nějakými 20 lety zas
>všechny vynálezy vymysleli vědci v SSSR.

Coze? To zni jako dobry vtip. Ale nesmeji se. Z nejakeho divneho duvodu protoze vy snad tomu verite?!

170885

18.9.2008 10:40

RE: USA - vědecká velmoc

Filip M 85.?.?.?

Reakce na 170879

Ano, Američani nakupují lidské zdroje. Z kapitalistického hlediska to není nic špatného. Nevidím na tom také nic špatného. Já kdybych byl premiér či ministr školství, pokoušel bych se o to samé. Amíci jen ukazují, že jim to myslí a že cílové země jsou tak hloupé, že neudělají vůči tomu protiopatření. Chápu, že chudé země těžko mohou udržet své dobré vědce. Bohaté by ale měly - např. státy EU. Z EU odchází do USA obrovské množství vědců, protože v USA jsou nesrovnatelně lepší vědecké podmínky. Anebo vědci EU pro Amíky otrocky pracují. Štve mě, že např. biochemik a farmaceut profesor Holý, asi náš nejvýznamější vědec pobývající v ČR, objevuje Američanům za pár stovek tisíc dolarů ročně unikátní světové léky. Američani pak investují "pár" mld USD a shrábnou následně pár desítek mld. "Naše" Zentiva prý o o jejich vynálezy nemá zájem. A přitom kdyby měla odvahu jít do rizika a půjčit si na to, mohlo by jí to přinést velký úspěch. Má ale zájem jen o generika. Ty objevy nezajímají ani jiné evropské farmaceutické firmy.

Mě to štve. Bohužel s tím ale nic s tímto faktem nemůžu udělat. Státy EU raději vrážejí peníze do sociálních států než do vědy a výzkumu. [naštvaný]

-----------------------------------------------------------------
Jo a omlouvám se, pane Stworo. Řešil jsem to moc unáhleně. Měl jsem si toho přečíst víc a potom teprve psát, v případě, že bude třeba. [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

170918

17.9.2008 10:58

Něco pro pobavení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Z Britských novin :

Mj. i v Londýně přišla řada bankéřů z Lehman Brothers o zaměstnání. Komentáře západního tisku neprojevují pro náhle nezaměstnané bankéře příliš mnoho porozumění. Jak napsal v úterý komentátor konzervativního deníku Daily Telegraph "Poslouchal jsem nedávno rozhovor bankéřů z londýnské City. Nerozuměl jsem ani slovo. Nyní se ukazuje, že tomu nerozuměli ani oni."

Nejsem žádný finanční odborník ale myslím, že to s trochou nadsázky mluví za vše. Ti lidi buď nevědí co dělají nebo to dělají schválně !

170819

17.9.2008 11:45

RE: Něco pro pobavení

voyta 85.?.?.?

Reakce na 170819

Bohužel to dělají schválně a bohužel už několik století. pořád do kola a do kola a nám zbyde prázdná stodola(i když ani ta asi ne)

170827

17.9.2008 19:46

RE: Něco pro pobavení

Procak 91.?.?.?

Reakce na 170827

Suhlasim, je to stale dookola, vyvoj, krach, vyvoj, krach....a bohati su stale bohatsi....ich sa to vobec nedotkne, na vsetkom zarobia. Abz sme neboli prekvapeny, ze v skutocnosti ide len o presun majetku do inych ruk.

170867

18.9.2008 15:39

RE: Něco pro pobavení

čěf 82.?.?.?

Reakce na 170819

Češi se nemusejí bát o své vklady, psali to v (Českých) novinách.
Ten samý tzv. analytik, tam citovaný, v březnu v článku Hospodářské výsledky Goldman Sachs a Lehman Brothers překonaly očekávání trhu napsal, vyjímám:
1) Další bankou, která dnes oznámila své výsledky za 1Q 2008 je Lehman Brothers. Čistý zisk ve výši 489 mil. USD (0,81 USD na akcii) byl také lepší, než očekávání trhu...
2) Hospodářské výsledky obou bank hodnotíme pozitivně a věříme, že pomohou ke zklidnění situace na finančních trzích a obzvláště v bankovním sektoru...
Závěr:
1) Bankám obecně nelze věřit ani Dobrý den
2) Finanční analytiky je nejlépe nečíst (když už se nesmějí střílet)
3) Věřím, že české banky se chovaly obezřetně. Věřím, že jejich vlastníci (zahraniční banky) také. Protože pokud by byla bývala matka hrála ruletu v globálním kasinu s finančními deriváty, doplatila by na to i dcera.

170965

19.9.2008 22:01

RE: Něco pro pobavení - Lahvička , nebo i ?analytici?... v KDU-ČSL

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 170965

Jo ten Lahvička je expert jak "prase"....velmi citovany v Lidovkach...viz http://www.lidovky.cz/ceske-banky-krize-klienty-ne...
....
Nic takového jako v USA českým bankám nehrozí
S tím souhlasil analytik společnosti Atlantik finanční trhy Milan Lávička. "V dohledné době se rozhodně klienti bank v ČR nemusejí ničeho podobného jako v USA obávat. České banky jsou zaměřené především na retailové bankovnictví, nikoliv investiční. Také co se týče problémů se splácením hypoték, je situace v ČR diametrálně odlišná," shrnul...Lahvička-totálně mimo mísu....neví že posledni česká banka ukocila svoji činnost 7. července 2008 eBanka, poslední opravdu česká banka.
Stejně dokonalé experty si najali lidovci na analýzy jak půjdou na snížení bankovnich poplatků - v rámci předvolebního humbuku...
Jen se to tam hemžilo opatřeními pro korekci chování "českých bank"....pak jim to tam jeden jejich člen na webu "české banky" prčovně osolil...a ejhle už je klid

171092

17.9.2008 20:39

NECH ŽIJE VITRIOL!!

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 78.?.?.?

Americké ekonomika – loď v bouři a bez kormidla-dodávam aj bez motoru a kapitán je šialenec v delíriu.

170870

17.9.2008 21:59

RE: NECH ŽIJE VITRIOL!!

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 170870

Nezapomente, ze kazda boure cestuje dal.
Co bude nasledovat po americke krizi jednoduse receno, globalni turbulence.

170877

17.9.2008 22:38

RE: NECH ŽIJE VITRIOL!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 170870

bohužel pravdivý je titulek Reuters: Zisky se privatizují, ztráty zespolečenšťují.
je to prostě tak!! když se vydělává, nemalé odměny si rozdělují šéfové bank, management a správní rady. když se ale prodělává, má to zaplatit stát, tedy všichni občané z daní.
zvláštní způsob podnikání. to by bral každý... záruky na případné prodělky -klidně by riskoval jako šílenec, zcela nezodpovědně. a buď by byl velký risk velkým ziskem, anebo by se přinejhorším složili spoluobčané, co s tím neměli nic společného.

170883

17.9.2008 21:32

Tak to vypada

Oldis 88.?.?.?

Ze posledni pozustatek studene valky uzbrojil sam sebe a uz se jen ceka az padne a obrodi se.

170874

18.9.2008 5:00

RE: Tak to vypada

dodo 88.?.?.?

Reakce na 170874

To co se vyhodí nahoru, zákonitě spadne dolu. Vyrobené zbraně však nejsou neškodná "hladová zeď". I atomová puma byla vyvinuta proto aby se použila, když už stála majlont a tak i ty vyrobené zbraně nepůjdou na šrotoviště bez použití pro účel jemuž mají sloužit. Stav populace se má snížit o 90% a to dá zabrat i profíkům ve službách těch co tahají za nitky. Takže ten pozůstatek se uzbrojil? No ozaj. Zvonku to tak vyzerá.

170894

18.9.2008 8:11

Velmi pekny prispevok 170886

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

taketo vizie som mal aj ja v 1993. Bohuzial slovensky alfa samec a nadto macho Meciar vsetko pos...l. Jednoducho pustil do gati, ked na neho urobili iste kruhy bu...bu...bu (iste poznate ten stary fuzaty vtip: "Janicko postras babicku. Bu...bu...bu ty stara kw...a). Nehovoriac o jeho blondynkach lifrovanych a instruovanych z isteho centra. No a tak sa tiez rozplynul sen o prosperite SR. Tusim je to jednotny scenar "ekonomickeho uspechu" ci uz CR alebo SR. Nuz maju nas v hrsti.

170898

18.9.2008 8:52

.

cyp 195.?.?.?

Když máme v ČR firmu, která má všechnz pobočky u nás, podporuje českou ekonomiku, díky pracovní síle, která je zároveň kupní silou a utrácí peníze u nás. Když všechny pobočky přesuneme na Ukrajinu, pracovní síla u nás bude podnikat na Úřadu práce, tzn. výdaje z rozpočtu, menší kupní síla, ekonomika půjde do hajzlu, protože zisky jdou majitelům firmy na účet a naše ekonomika z toho nebude mít nic. Jestli jsou takové jednoduché počty pro američany moc složitá matematika, ať si raději tlačí do hlavy hamburgery a sedí dál u TV a neserou se do zbytku světa. ODS chce u nás zavést ekonomiku amerického stylu a v tom jim musíme zabránit, jinak se budeme za chvíli chodit pást na louku.

170903

18.9.2008 21:48

RE: .

dodo 88.?.?.?

Reakce na 170903

To pasení se na louce je nehorázně optimistická vize.

171002

Příspěvků: 51

17.09. 03:57  Mala poznamka
17.09. 05:36 Ivan plynospoustec  RE: Mala poznamka
18.09. 02:27  RE: Mala poznamka
17.09. 20:15 zkleceven  RE: Mala poznamka
18.09. 00:12  RE: Mala poznamka
18.09. 11:29 hestroy  RE: Mala poznamka
29.09. 05:25 Grevichova  RE: Mala poznamka
19.09. 00:48 Rene Bartosek  RE: Mala poznamka
19.09. 03:36  RE: Mala poznamka
19.09. 06:09 Rene Bartosek  RE: Mala poznamka
19.09. 13:03  RE: Mala poznamka
20.09. 01:46 Rene Bartosek  RE: Mala poznamka
17.09. 09:04 Janka  Len hlupák môže veriť americkým poisťovniam a bankám.
17.09. 11:43 voyta  RE: Len hlupák môže veriť americkým poisťovniam a bankám.
17.09. 23:21  RE: Len hlupák môže veriť americkým poisťovniam a bankám.
17.09. 10:15 Filip M  USA - vědecká velmoc
17.09. 11:47 voyta  RE: USA - vědecká velmoc
17.09. 12:21 hestroy  RE: USA - vědecká velmoc
18.09. 10:44 Filip M  RE: USA - vědecká velmoc
19.09. 00:53 Rene Bartosek  RE: USA - vědecká velmoc
17.09. 12:48 Lahinch  RE: USA - vědecká velmoc
17.09. 12:50 sxg  RE: USA - vědecká velmoc
17.09. 14:23 herbage  RE: USA - vědecká velmoc
17.09. 14:23 Vladimír Stwora  RE: USA - vědecká velmoc
17.09. 14:41 herbage  RE: USA - vědecká velmoc
17.09. 21:11 jožin z bažin  RE: USA - vědecká velmoc
18.09. 16:45 herbage  RE: USA - vědecká velmoc
19.09. 01:13 Rene Bartosek  RE: USA - vědecká velmoc
19.09. 04:24 jožin z bažin  RE: USA - vědecká velmoc
19.09. 06:55 Rene Bartosek  RE: USA - vědecká velmoc
19.09. 16:18 jožin z bažin  RE: USA - vědecká velmoc
19.09. 18:23 Pavel -Čert- Němec  RE: USA - vědecká velmoc
19.09. 21:08 jožin z bažin  RE: USA - vědecká velmoc
20.09. 02:24 Rene Bartosek  RE: USA - vědecká velmoc
17.09. 15:48 Lahinch  RE: USA - vědecká velmoc
17.09. 22:20 janko  RE: USA - vědecká velmoc
17.09. 23:17  RE: USA - vědecká velmoc
18.09. 10:40 Filip M  RE: USA - vědecká velmoc
17.09. 10:58  Něco pro pobavení
17.09. 11:45 voyta  RE: Něco pro pobavení
17.09. 19:46 Procak  RE: Něco pro pobavení
18.09. 15:39 čěf  RE: Něco pro pobavení
19.09. 22:01  RE: Něco pro pobavení - Lahvička , nebo i ?analytici?... v KDU-ČSL
17.09. 20:39 Oracle  NECH ŽIJE VITRIOL!!
17.09. 21:59 vodnik007  RE: NECH ŽIJE VITRIOL!!
17.09. 22:38  RE: NECH ŽIJE VITRIOL!!
17.09. 21:32 Oldis  Tak to vypada
18.09. 05:00 dodo  RE: Tak to vypada
18.09. 08:11  Velmi pekny prispevok 170886
18.09. 08:52 cyp  .
18.09. 21:48 dodo  RE: .

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

11

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc duben přispělo 15 čtenářů částkou 3 943 korun, což je 11 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Staří bardi se probouzejí v zakrátko těžce zkoušené zemi05.04.20 13:02 USA 0

Vakcína ještě není, ale "odborníci" se už obávají reakce odmítáčů05.04.20 09:11 USA 5

Výroba ,,nezávadných, hygienických“ roušek05.04.20 07:58 Indie 3

Byl 15. březen 2020...04.04.20 19:59 Česká republika 4

Česká armáda odmítla pomoci českým lidem...04.04.20 12:10 Česká republika 2

Praha 6 přesouvá Koněva03.04.20 11:08 Česká republika 6

Hermafrodité a úchylové v Panamě mají problém. Málo respektu k jejich úchylce03.04.20 10:48 Panama 2

Člověk v tísni spustil pomoc Česku. A je zle.03.04.20 09:20 Česká republika 4

Proč jsou americké nemocnice klidné a prázdné?03.04.20 00:18 USA 8

Je podáno trestní oznámení na komisařku Jourovou za nenávist ke svobodě slova!02.04.20 19:22 Česká republika 3

Rockefellerova studie o "budoucí" epidemii02.04.20 08:56 Neurčeno 1

Už to začíná vypadat, jako by zemi vedli milionchvilkaři02.04.20 07:11 Česká republika 3

Podívejte se, kam přísná karanténa vede01.04.20 17:41 Itálie 5

Vláda: Zakážeme teplé počasí! Aby se lidi necourali venku01.04.20 13:10 Česká republika 3

Zákazy, zákazy, buzerace, zákazy: Několik mladých spáchalo zločiny. Opékali buřty v lese01.04.20 11:30 Česká republika 4

Policisté hlídají město v kostýmech v podobě koronaviru01.04.20 06:21 Bolivie 1

Rusko vyslalo do USA letadlo se zdravotnickými potřebami, Trump poděkoval. Proč o tom mlčí média?31.03.20 23:32 Rusko 0

D-Test provedl test roušek a respirátorů31.03.20 19:38 Česká republika 12

Minister Krajčí v súvislosti s koronavírusom plánuje zaviesť opatrenia voči občanom, ktorí odmietnú očkovanie31.03.20 16:02 Slovensko 3

Dějiny učí že po zpřísnění se návrat k normálu konat nemusí31.03.20 11:07 Česká republika 14

Měnové kurzy

USD
25,76 Kč
Euro
27,84 Kč
Libra
31,61 Kč
Kanadský dolar
18,12 Kč
Australský dolar
15,45 Kč
Švýcarský frank
26,37 Kč
100 japonských jenů
23,76 Kč
Čínský juan
3,63 Kč
Polský zloty
6,07 Kč
100 maď. forintů
7,60 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
33,72 Kč
1 unce (31,1g) zlata
41 690,29 Kč
1 unce stříbra
371,09 Kč
Bitcoin
175 516,60 Kč

Poslední aktualizace: 5.4.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 8 321