Diskuze k článku

Podle tajné zprávy biopaliva vyvolala potravinovou krizi

Příspěvků 52

4.7.2008 9:08

-

cyp 195.?.?.?

....a bude hůř

164404

4.7.2008 9:04

usa

petr47 155.?.?.?

Já si myslím, že za vysokou cenu potravin a ropy muže hypoteční krize v USA, díky které nechce nikdo investovat do jejich podniků. Banky krachujou, akcie padají, kam s volnýma finančníma prostředkama? Ropa, potraviny, ty budou vždycky přece potřeba. A tak miliony investoru po celem svete na burze kupuje tyto komodity. Přece lepši,jak krachujicí banky a firmy který jdou se ziskama dolu.
Otázkou je kdo muže za hypoteční krizi v Usa? LIDSKÁ CHAMTIVOST. Banky za honbou čimdál většího zisku začli pujčovat i lidem bez prokázání příjmu, za nízký úrok. Potom co se sazby zvedli nekde kolem 5 %, tak řada těch lidí nebyla schopna splácet. Nabídka začla převyšovat poptávku, což samozřejmě vede k poklesu nemovitostí. No a když ručite nemovitostí za milion, nejste chopen splácet, barák vám seberou a ma hodnotu 800 000? A jako banka se ho ještě nemužete zbavit.
Ale to přece v USA nepřiznaj.
Dokud budou tyto suroviny obchodovatelné volně na burze i pro běžného občana, budou nadále předmětem spekulací, výsledná cena nebude pouze výsledkem mezi poptávkou a nabídkou. Tak do ty doby to bude jen a jen horší

164405

4.7.2008 9:33

KRIZE

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Narůstající krizi v USA ovlivnilo několik faktorů. Prohlubování dluhu ve prospěch finančích magnátů, bankovní čachry, oslabení petrodolaru, válečná tažení atd atd atd. Někdy mám pocit, že figurky v americké vládě mají za úkol zlikvidovat Ameriku aby ji pak "někdo" mohl vytáhnout ze sr.ček. Kdo na to vytahování bude mít money ?? Nezbývá než se zamyslet jestli se něco takového neděje i u nás

164413

4.7.2008 11:44

A , že som taký smelý

G.Š. 78.?.?.?

Ako sa vyvíjali zásoby potravín v rozvojových krajinách? Veď ak sa oni sami nedokážu uživiť, čo chceli vlastne vyvážať k nám? To ich máme kŕmiť my? Takže ak 30 rokov sú rovnaké ceny potravín, stupňujú sa nároky na kvalitu potravín, environment a rast dotácii sa zastavil a plánuje sa ich zníženie, ako majú teda farmári ďalej existovať? Niektorí tvrdili , že trh všetko vyrieši a on vyriešil, tak teraz je zas veľký krik, že chudobní nemajú na potraviny. Načo ich teda takým tempom pribúda? Nech sa postarajú o seba sami a všetci experti im môžu v tomto pomáhať. A keď teraz zas budeme vo veľkom pestovať obilie na vývoz a vyvolá to tlak na rast ceny ropy, zas bude veľký krik.Jednoducho USA a EU nebudú produkovať prebytky obilia a nimi deformovať svetové ceny a po tomto mnohí už dlho volali.

164434

4.7.2008 15:30

RE: A , že som taký smelý

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 164434

Dotovane zemedelstvi vyspeleho sveta stoji za krachem zemedelstvi zemi tretiho sveta. Sobestacne zeme tretiho sveta, ktere cast produkce vyvazeli pod prilivem daleko levnejsich potravin ze zahranici, ztratili svou zemedelskou zakladnu a sobestatcnost, to se stalo uz desitky let zpatky. Mistni faramari si nemohli dovolit mechanizaci, pesticidy, hnojiva a jejich zeme nemeli penize na subvence. Zato jejich "primitivni" zpusob zemedelstvi byl setrnejsi k prirode a fungoval v obnovitelnem cyklu ve zkratce plodiny-zvirat-hnuj. Navic priliv levnych potravin stoji castecne za populacni explozi.

Ono i CR ztratila potravinovou sobestacnost, kterou vzdy mela. A to jsme ohledne mechanizace a jinych prvku "zelene revoluce" na tom reletivne velmi dobre. V zemich jako je Ceska republika se musi pouzivat i centralisticke administrativni metody, treba prenos kvot na cukrovku do Francie. Je to furt ta sama metoda, akorat jinak podana. Subvence vyuzivaji vsechny paky na udrzovani regionalnich vyhod a snizovani moznosti jinych regionu. Jedine co se zmenilo, ze v tom globalizovanem svete zacinaji mit drive ignorovane negativni dusledky, globalni charakter. Hladoveni milionu bylo a je pro skutecnou mocenskou elitu prijatelne, jenomze dnes nam hrozi, ze pritom vznikne globalni krize a to je novinka, ktera prijatelna neni. Jak se rika vsechno zle je na neco dobre.

Kdyby jste dnes chtel obnovit zemedelskou sobestatcnost, tak to nepujde, protoze nejsou lidi. Spousta lidi utekla po celem svete do mest, kde se daji vydela na cas lepsi penize. K farmareni potrebujete lidi, co k tomu maji vztah. Sedlak bude velmi brzo velmi ceneny artikl.

164461

6.7.2008 10:33

RE: A , že som taký smelý

G.Š. 78.?.?.?

Reakce na 164461

Pán Bartošek, ja nemám problém pochopiť, že dotácie hlavne v USA a záp. Európe deformovali ceny a tým spôsobovali krach farmárov bez dotácií. Ale veď práve toto teraz zmizne, tým že už nebude toľko obilia na export a EU ruší exportné dotácie. Ceny obilia sa tým konečne dostanú na reálnu úroveň a to je možnosť na rozvoj ich vlastného poľnohospodárstva v rozvojových krajinách. Taká EU dotácie postupne znižuje, ruší kvóty a proexportné podpory. Nemôže ale zrušiť úplne všetko, keďže naše enviro a hygienické normy sú najprísnejšie na svete a tým spôsobujeme vlastným farmárom obrovské dodatočné náklady. Dotácie prakticky pokrývajú len tieto zvýšené náklady. Dotácie boli pôvodne zavedené na podporu vlastného poľnohospodárstva a svoj účel splnili - z importéra potravín sa stal jeden z najväčších svetových vývozcov a EU ako celok je sebestačná v potravinách. My teda sebestačnosť obnovovať nepotrebujeme, ale rozvojové krajiny ju musia dosiahnuť. Nemôžu sa už naďalej spoliehať na dovoz "lacných" potravín , ale si ich v prevažnej miere musia byť schopní vyrobiť sami. Áno, možno v prechodnom období to pre nich bude bolestivé, ale ak ich vlády namiesto nákupu zbraní budú kupovať potraviny, v pohode ho prekonajú a následne nebudú závislí na "pomoci". A toto bude len plus pre nich.

164593

6.7.2008 14:53

RE: A , že som taký smelý

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 164461

Farmari nechteji traktory v Barme, kde nemoci pozabijely buvoli. Jsou to jenom "povercivy hlupaci"? Treba nevidi, ze traktor znamena rozbiti socialnich vazeb, protoze kazdy ho mit nemuze tudiz bude sdileny. Traktor potrebuje nahradni dily, naftu, nedostane se bez rizika zpadnuti vsude tam kde buvol, bude vice ohrozovat erozi pudy. Z toho plyne v budoucnu pouziti hnojiv ve velkem, ono bez tech buvolu ty hnojiva budou potreba, tak jako tak. Maji na takovy zpusob zemedelstvi farmari v Barme do budoucna penize? Mozna tohle vsechno "povercivy farmar" nevidi a pouze se snazi drzet osvedceneho fungujiciho zpusobu obzivy.
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/asie-a-pacifik/clanek.phtml?id=609971

164609

4.7.2008 12:15

S tím jsem již dříve počítal

Miroslav Yamato 62.?.?.?

Výmluvy typu náhlý vzestup spotřeby v Číně a Indii nebo sucho v Austrálii jsem nebral vážně, toto nemohlo zapříčinit tak brutální a rychlý nárůst. Zato výroba biopaliv, skvělého to kšeftu (prakticky na nich nelze nevydělávat), ta se rozjela sakra rychle. Co na tom, že jejich efektivita je kolem nuly, co na tom, že jejich ekologičnost je na tom podobně i hůř než u ropných produktů, co na tom, že palivovou krizi neřeší a ani řešit nemohou...kšeft je kšeft.

164440

4.7.2008 20:26

RE: S tím jsem již dříve počítal

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 164440

"vzestup spotřeby v Číně a Indii"
Jasny podvod. Cinane, kteri pracuji ve vyrobe zbozi na vyvoz na Zapad, se maji "dobre". Ovsem relativne lepsi plat neznamena explozi v koupi automobilu a drasticky vyssi spotrebe paliva. Vzdyt i kdyby se tak stalo, na tolik vozidel tam neni dostatek prostoru. Spotreba energie na vyrobu nehraje roli, protoze se balancuje ztratou vyroby na Zapade.
Myslim, ze tento energeticky podvod kompenzuje krizi s nemovitstmi.

164472

4.7.2008 13:10

Hydrokrak dřeva

HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD 90.?.?.?

Není mi jasný, proč vyrábějí palivo z potravin a ne z dřevěného a zemědělského odpadu, kterého je všude dost.
Nedávno běžel v pořadu Na vlastní v@či dokument o Aloisi Vašíčkovi, který podomácku dokázal vyrobit benzín z dřevěných pilin. Pravděpodobně je hydrokrakoval za velmi vysokého tlaku.

164443

6.7.2008 10:13

RE: Hydrokrak dřeva

SPECZ 89.?.?.?

Reakce na 164443

Pochybuju že vyrobil z pylin benzín. Ale dá se z nich krásně dělat "dřevoplyn" a tím neni problém pohánět motory. Vždyť za války se tohle naprosto běžně používalo.

164591

6.7.2008 10:13

RE: Hydrokrak dřeva

SPECZ 89.?.?.?

Reakce na 164591

no fuj, myslel jsem samozřejmě piliny [smích]

164592

6.7.2008 23:36

RE: Hydrokrak dřeva

HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD 90.?.?.?

Reakce na 164591

Vašíčkovi se to zkapalnit podařilo. Na to je ale potřeba obrovský tlak, aby dřevo nezuhelnatělo.

164676

4.7.2008 13:29

To nebude omyl ale účel

Spytihněv 83.?.?.?

Zatímco se hladoví děsí co bude zítra, jinde se radují z výnosů geneticky modifikované kukuřice spalované na líh.
Otázka je, proč tuto hovadinu někdo vymyslel. Vždyť mi může být šumafuk, jestli vydělávám na spalování kukuřice nebo fosílií.
Proč tedy ta šaráda s oteplováním a biopalivy?
Na to odpoví budoucnost, kdy geneticky modifikovaný a patentovaný mor zasviní planetu. Ani poslednímu vidlákovi na mezi nic neporoste, pokud to neposype patentovaným sajrajtem od firmy krmimvšechny. I to poslední rajče v květináči na balkónu bude pod patentovou ochranou a vyžadující patentovaný postřik. To by tak hrálo, aby si nám tu zahrádkáři divoce pěstili co se jim zamane. Narušovali by tak tím budoucí nejspravedlivější řád, kde potrava bude pod přísným dohledem, a ne jen tak pro každého...
(Koho dnes zajímá nějaký hladovec. Hlad je jen korektní politický argument)

164449

4.7.2008 15:14

Financial Times

Rene Bartosek 68.?.?.?

uz vice nez pred rokem prestiskl uvahu ohledne dopadu biopoliv na svetove trhy s potravinami i s dusledky predevsim pro zeme Tretiho sveta. Autorem byl Fidel Castro, FT autora neuvedli, coz je mozna pro dobro veci. Dost lidi, co cte toto prestizni medium by mohlo tuto informaci, kvuli jmenu autora preskocit. Pravdepodbne ji povazovali za velmi vyznamnou. Nemluve o tom, ze existuji vedecke prace, ktere naprosto zpochybnuji efektivitu biopaliv ohledne snizeni emisi CO2.

Ted tedy expertni skupina analytiku SB doslo po analyze dat k zaverum, ktere jsou v kolizi s velkym byznysem. Jenom v USA slo vo forme dotaci na biopaliva pres 30 miliard $. Plus jak bylo uvedeno politicke tlaky, aby nebyla pocinena jeste vice ponicena politicka prestiz zapadnich politiku, kteri tlacili "karu bioplaiv" kupredu a ignorovali varovani pred pripadnymi dusledky, ktery realne nastaly. At uz jde o Bily dum, nebo byrokraty v Bruselu.

164460

4.7.2008 23:32

To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Smel bych se zdejsich odbornku na ekonomii zeptat, v ktere zemi, ze se to jezdi na biopaliva. Ja jsem do dnesniho dne o zadne neslysel, ale podle autora clanku pry "Podle tajné zprávy biopaliva vyvolala potravinovou krizi" Mam jednu supertajnou zpravu. Na biopaliva se nikdy jezdit nebude. Oleje je na svete tolik, ze ho zadny znamy druh energie na teto planete nemuze nejmene dve ste let nahradit.

164497

4.7.2008 23:56

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 164497

Dejte si googlu frázi "příměs biopaliv" a nebudete se stačit divit. Zápis ze schůze parlamentu, kde Bursík mluví o povinném přimíchávání biopaliv by vás uspokojil? http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/013schuz/s...

164499

5.7.2008 0:48

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 164499

>Dejte si googlu frázi "příměs biopaliv" a nebudete se stačit
>divit. Zápis ze schůze parlamentu, kde Bursík mluví o
>http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/013schuz/s...

Davide, nepotrebuji se uspokojovat zapisy ze schuzi a o tim co kdo na nich mluvi za nesmysly. Jeste jednou. V ktere zemi se na biopaliva jezdi a to tak moc, ze to vyvolalo potravinovou krizi ve svete? To opravdu nechapete nesmyslnost celeho clanku? Za zdrazeni oleje jsou zodpovedni spekulanti. A nikdo vam nezaruci, ze stejnym zpusobem by manipulovali s pripadnym prodejem biopaliv. K tomu zatim nedoslo, nikde se na ne nejezdi (jen pokusne) a auta na jejich pohon se seriove nevyrabi.

Pro Bartoska : Pumpovat olej ze zeme do sudu je technicky jednodussi, nez vyrabet biopohon z travy, nebo kukurice. A oleje je po svete more. Sance, ze se tim nekdy nekdo bude zabyvat je nulova.

164505

5.7.2008 2:42

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Saša 74.?.?.?

Reakce na 164505

Pane Semerád, údajně Brazílie produkovala nejvíce alkoholu (převážně z cukrové třtiny) jako přídavek do pohonných hmot (benzínu). Část je vyvážena do USA, kde se vyrábí a přidává alkohol z kukuřice do paliva. V US a Kanadě některé čerpací stanice prodávají běžně benzín s 5-10 procenty alkoholu. Dnes jsou to USA s největší produkcí ethanolu z kukuřice. Prostudujte si to na Wikipedii. Dávejte pozor u pumpy pokud je tam napsáno contains ethanol tak jezdíte částečně na líh [velký smích]

164508

5.7.2008 3:55

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 164508

>Pane Semerád, údajně Brazílie produkovala nejvíce alkoholu
>(převážně z cukrové třtiny) jako přídavek do pohonných
>hmot (benzínu). Část je vyvážena do USA, kde se vyrábí a
>přidává alkohol z kukuřice do paliva. V US a Kanadě
>některé čerpací stanice prodávají běžně benzín s 5-10
>procenty alkoholu. Dnes jsou to USA s největší produkcí
>ethanolu z kukuřice. Prostudujte si to na
>
>Wikipedii. Dávejte pozor u pumpy pokud je tam napsáno
>contains ethanol tak jezdíte částečně na líh [velký smích]

Pane Saso, to jste me uklidnil, ze uz jezdime na chlast. Z cukru dela alkohol kde kdo, nejen Brazilie, ale do nadrzi ho zatim pokud vim nikdo neleje. Jenom nerozumim tomu, proc produkce oleje porad zavratne roste a rostou jeho ceny, kdyz byl uz nahrazen necim jinym. Ten ethanol se pridava do benzinu jen v nekterych mestech, za ucelem snizeni skodlivych emisi. Ne proto, aby se usetril olej, nebo dokonce aby ho nahradil jako alternativni palivo. Dava se ho tam maximalne deset procent. Prectete si to v tom odkazu, ktery jse mi nabidl. Zde v Kalifornii jsem se zatim u zadne pumpy nesetkal s upozornenim, ze benzin obsahuje ethanol. Ale je mozne, ze jsem to prehledl. Takze jsme tam, kde jsme byli na zacatku. Biopaliva rozhodne nemohla vyvolat potravinovou krizi, nebot se zatim nikde jako nahrada za benzin nepouzivaji. Navic ta potravinova krize zatim do USA nedorazila, i kdyz podle vasich teorii by zde mela zacit.

164509

5.7.2008 8:41

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Saša 74.?.?.?

Reakce na 164509

> to jste me uklidnil, ze uz jezdime na chlast.

Člověče, nepijte to! Lebka s hnátama na tom není, ale výsledek je stejný! [mrknutí jedním okem]

> Z cukru dela alkohol kde kdo, ale do nadrzi ho zatim pokud vim nikdo neleje.

V Kalifornii je benzínek se směsí etanolu a benzínu relativně málo neb „není jasné“ jak je to s těmi škodlivými emisemi a zvláště s emisemi z výroby toho „chlastu“ jak tomu říkáte. Dále při pěstování kukuřice v Kalifornii se spotřebuje hodně vody. Státy ve středu USA mají mnohem více benzínek s přidaným etanolem. Místně je potíž natankovat čistý benzín. V Kalifornii by čerpadlo s etanolem mělo být označeno

Vložený obrázek


> Jenom nerozumim tomu, proc produkce oleje porad zavratne roste a rostou jeho ceny, kdyz byl uz nahrazen necim jinym.

Proč rostou ceny benzínu zde bylo již diskutováno, ale jsou to to US války, spekulace, pád dolaru a nakonec přírůstek obyvatel a automobilů. Benzín/olej zcela nahrazen nebyl, zatím jen malé procento, ale snaha by byla. V článku na Wikipedii tvrdí, že 15% „chlastu“ snese každý motor.

> Ten ethanol se pridava do benzinu za ucelem snizeni skodlivych emisi. Ne proto, aby se usetril olej,

To je sporné a pravděpodobně se mýlíte. Vy chcete být prostě v oposici.

> Biopaliva rozhodne nemohla vyvolat potravinovou krizi, nebot se zatim nikde jako nahrada za benzin nepouzivaji. Navic ta potravinova krize zatim do USA nedorazila, i kdyz podle vasich teorii by zde mela zacit.

Nikdo netvrdil, že popcorn je dražší a jsou to tedy Vaše teorie. Zcela mimo téma a jen pro pobavení Vám dám směrník o autě na „vodu“ ze zpráv Reuters http://uk.youtube.com/watch?v=8awVUsuZSQg

164515

5.7.2008 8:46

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 164515

Proč rostou ceny benzínu zde bylo již diskutováno, ale jsou to to US války, spekulace, pád dolaru a nakonec přírůstek obyvatel a automobilů. Benzín/olej zcela nahrazen nebyl, zatím jen malé procento, ale snaha by byla. V článku na Wikipedii tvrdí, že 15% „chlastu“ snese každý motor.

Nikoliv v clanku na Wikioedii tvrdi, ze se pridava 5 az 10% a to jen v nekterych mestech. US valky s tim sotva co maji spolecneho. To by rostly ceny jen v USA a ne na celem svete. Podle odhadu ekonomu a udaju OPEC by cena za barel v soucasne dobe mela byt 40 az 60 dol. za barel. A je 150. To neni zpusobeno zadnymi valkami, ale spekulaci.

> Ten ethanol se pridava do benzinu za ucelem snizeni skodlivych emisi. Ne proto, aby se usetril olej,

To je sporné a pravděpodobně se mýlíte. Vy chcete být prostě v oposici.

Ne nemylim se zcela urcite a v opozici s tvrzenim, ze uzivani biopaliv vyvolalo potravinovou krizi musim byt, jelikoz neleju do nadrze skotskou, ale porad jeste benzin. A vy urcite take. Takze zadny hlad ani potravinovou krizi jsem nemohl vyvolat.

> Biopaliva rozhodne nemohla vyvolat potravinovou krizi, nebot se zatim nikde jako nahrada za benzin nepouzivaji. Navic ta potravinova krize zatim do USA nedorazila, i kdyz podle vasich teorii by zde mela zacit.

Nikdo netvrdil, že popcorn je dražší a jsou to tedy Vaše teorie. Zcela mimo téma a jen pro pobavení Vám dám směrník o autě na „vodu“ ze zpráv Reuters

Tehle vasi odpovedi bohuzel vubec nerozumim, nevim jak vase povidani o cene kukurice souvisi s moji vetou na kterou reagujete, ale auta na vodu a na vitr me nezajimaji. Jsem technicky zalozeny a technicke kraviny tezko vstrebavam. Auta na vodu, vitr nebo prepaleny olej z restauraci urcite silnice neovladnou a uz jen zabyvat se tim je ztrata casu.

164520

5.7.2008 16:52

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 164520

Zatim nam mizi aspon tady v Illinois nove auta s velkou spotrebou, staci se podivat jak spadly dolu ceny novych aut, ktere zerou i travu u cesty. Prodejci se predhaneji va nabytkach na garantovanou cenu benzinu treba 3 $ za galon na 30 000 najetych mil. Objevuji se mala vozitka jako treba Smart, kamosi co jezdi na kamionech rikaji, ze je mnohem min prace.... Pro lidi, kteri nerozumi jako napr. vy, to kazdym rokem bude srozumitelnejsi, jsem si jist, ze mozna za par let se dopracujete dokonce k poznani. [velký smích] [velký smích]

164540

5.7.2008 19:21

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 164540

>Zatim nam mizi aspon tady v Illinois nove auta s velkou
>spotrebou, staci se podivat jak spadly dolu ceny novych aut,
>ktere zerou i travu u cesty.

Pane Bartosek, to jestli platim o 20 dol. vice tydne za benzin nemuze nijak afektovat moji zivitni uroven natolik, abych prodal sve SUV. A ja jezdim denne 70 mil. Tady v Kalifornii se ted pohybuje nejnizsi cena, oktanove nejchudsiho benzinu pres 4,50., coz je o pul dolaru vice nez celostatni prumer. Nemyslim si, ze v Illinois je tomu jinak.

>Prodejci se predhaneji va nabytkach
>na garantovanou cenu benzinu treba 3 $ za galon na 30 000
>najetych mil. Objevuji se mala vozitka jako treba Smart, kamosi
>co jezdi na kamionech rikaji, ze je mnohem min prace.... Pro
>lidi, kteri nerozumi jako napr. vy, to kazdym rokem bude
>srozumitelnejsi, jsem si jist, ze mozna za par let se dopracujete
>dokonce k poznani. [velký smích] [velký smích]

Pane Bartosek, nejak jste to zase zamotal. nebavime se zde o prodejcich nabytku. Kdo si chce koupit male vozitko, tak at si ho koupi. Musi ovsem pocitat s tim, ze zaplati za hybrida mnohem vic nez za klasicky model a ze bude kupovat kazdy paty rok baterky, ktere jsou na tom aute nejdazsim komponentem. Ucet za elektriku k tomu musi tez pripocitat. Pro velke dopravni podniky to samozrejme znamena velke zvyseni nakladu, ale ty zaplati zakaznik, takze vase katastroficke sdeleni, ze ridici kamionu ztraceji praci se nazaklada na pravde. Pro lidi kteri nerozumi jako ja, staci koukat se kolem sebe a nesbirat blbosti po internetu a s temi co rozumi vsemu jako vy je ztrata casu se vubec bavit. Clanek je o tom, ze biopaliva zpusobila potravinovou krizi. Ptam se tedy jeste jednou : Jak mohlo zpusobit potravinovou krizi neco, co existuje jen v hlavach spisovatelu katastrofickych scenaru? Doufam ze se ne za par let, ale po zbytek zivota nedopracuji k poznanim ke kterym jste se svou pili na internetu dopracoval vy, a ze si uchovam svuj zdravy rozum.

164548

6.7.2008 1:40

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 164548

Postradam konkretni zdroje toho more ropy, o kterem zvanite. Az se vam povede vybrat z toho nepreberneho mnozstvi ty nejvetsi solokopry nejbohatsi a lehce pristupne loziska v priznivych geologickych a klimatickych podminkach, tak zrovna k tomu pripiste za jak dlouho budou schopny tyto "bohate zdroje", o kterych zrejme chybi vseobecne povedomi schopny dodavat tu ropu na trh. Kdy bude zahajena tezba, vybudovana doprava treba ropovod, nebo nejaky teminal pro tankery apod. Kolik vybudovani tezebni a dopravni infrastruktury vezme casu 5let nebo 10 let?

Dale by me zajimalo, kdyz mame pred sebou budoucnost 200 let na rope, proc za poslednmich 20 let stagnovaly investice do rafinerii a jinych vecicek ohledne zpracovani surove ropy? Prozatim vam tady neco postnu k precteni, nemel by pro vas s "morem olejem" byt problem pomoci argumentu tyhle uvahy vyvratit.
Ropy je dost, ale vsichni kvici, aby se zvedla tezba a kdyz vyjdou najevo nekake informace, ze to nejde, tak burzy padaji jako sutr dolu. A nikdo prilis nechce investovat do zpracovani ropy, to jsou idioti, ze ano? Takhle zahodit dalsich 200 let lukrativnich prilezitosti na tom vasem "mori oleje".

http://www.blisty.cz/art/37723.html
http://www.blisty.cz/art/37533.html
http://www.blisty.cz/art/37351.html
http://www.blisty.cz/art/40128.html
http://www.blisty.cz/art/40426.html
http://www.blisty.cz/art/41324.html

164570

6.7.2008 3:20

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 164570

>Postradam konkretni zdroje toho more ropy, o kterem zvanite.

Pane Bartosek, uklidnete se. Kdyz uz jste opet, jak je vasim zvykem zakormidloval nekam jinam a snazite se odvest pozornost od otazky, kterou jsem polozil a na kterou neumite odpovedet, "Jak mohla vyvolat potravinovou krizi biopaliva, kdyz jsou zatim jen hudbou budoucnosti", pokuste se potlacit svou aroganci, rozkazovaci ton a urazky. Pokud si myslite ze zvanim, tak ma moje nazory nereagujte.
Co se tyce zdroju ropy lezi na ni napr. L.A. a na Aljasce je ji vic nez Saudske Arabii. Dale v Montane v Mexickem zalivu a nedaleko pobrezi Floridy. Pro 20 mil. ilegalnich emigrantu prevazne z Mexika by mohla Mexicka vlada pokud budeme mit schopne politiky take zajistit pohonne hmoty z valstnich zdroju. Ma jich dost. Pro ilegaly s Cech bez pracovniho povoleni to vyzadovat nebudeme, i kdyz tady jezdi na americky benzin a pomlouvaji americkou vladu. Nepostujte mi sem zadne zpravicky z B.L. Nebudu je cist. Ja se dokazi informovat i bez vasi vzacne pomoci.

164581

6.7.2008 7:24

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 164581

[velký smích] [velký smích] Zase spatne, ja se bavim, i kdyz zacinate byt ponekud nudny. Mohl by jste prosim vas uvest laskave zdroje o tech bohatych lehce dostupnych zdrojich ropy a to prosim odkud jset cerpal informace? Jde o to, ze chybi detaily jako energeticka bilance, geologicke podminky, doprava, konkretni odhad zasob, casovy faktor vyuzitelnosti zdroje....Tohle by vas snad nemelo urazit, a jak vidite vyhnul jsem se imperativu. Na zdroje nejsem vybiravi prectu si to i z Fox News. Koneckoncu to vestinou musi odnekud prebrat a da se to overit, ale prosil bych konkretni zdroj informaci, nejlepe link.

Biopaliva a nedosatetk ropy jsou totiz uzce svazany. kdyby bylo ropy dost nebylo by treba lihu. O nizsich emisich CO2 nemuze byt rec ani nahodou. Jestlize mate nejakou konecnou rozlohu orne pudy na niz se produkuji potraviny a cast te rozlohy pouzijite na vyrobu ethanolu, tak to bude mit nejake dusledky. Nebo se domnivate, ze tomu tak neni? Momentalne existuje aspon podle oficialnich informaci dynamicka rovnovaha 200 000 km2 pudy se promeni v poust a 200 000 km2 se odlesni. Vseho do casu.

A pokud jde o benzin kupuju si ho za sve, a americkou vladu kritizuju. Ciste mezi nami Konstutuci USA povazuju za jeden z nejuzasnejsich dokumentu, co kdy byl stvoren. To bude ten duvod proc nemuzu prijit na jmeno tem, kteri se obrazne s pomoci sracek jako Patriot Act pokousi vytrit timto obdivuhodnym dokumentem svou prdel. [mrknutí jedním okem]

164584

6.7.2008 14:49

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 164584

K tem biopalivum jeste z jineho uhlu pohledu. Tady pisou na 1 000 MW vykonu jaderne elektrarny 2 500 km2, ci pro zemedelce lepe vyjadrit jako 250 000 ha kvalitni pudy. Jake mnozstvi aut je ekvivalentem tohot vykonu nevim, ale jenom na Zapade jdou pocty jezdicich aut do stovek milionu. Ideologicke presvedceni autora mi neni znamo, ale je to takrikajic vystrel do vlastnich "zelenych" rad. Celkova produkce za "rozumnou" cenu okolo 5% biopaliv za rok pri konstatni potrebe ropy samozrejme i s dlouhodobymi dopady, neco takoveho trh samozrejme nezna. Dlouhodobe dopady nas nejprve musi nafackovat a pak pokud to je mozne nastupuje naprava. Vypalene pralesy bude zrejme obtizne nahradit i zelenymi papirky. Vhodne plodiny soja a palmovy olej, nikdo nemluvi vzhledem na numera efektivity treba o kukurici.
http://www.osel.cz/index.php?clanek=2825
http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=3479
http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=2636
http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=3028

Mohl bych poslouzit i postrehy z WM magazinu, ale nevim zda neni na indexu stejne jako treba BL.

164611

6.7.2008 8:05

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 164581

http://www.guardian.co.uk/environment/2008/jul/03/biofuels.renewableenergy
To jsou dalsi levicacke noviny, ktere stejne jako BL nectete. Nebo se mylim. Akorat by jste mel zbystrit, ze jde o expertni skupinu Svetove banky, pravda uz tam neni sefem Wolfowitz, ale snad to behem nekolika mesicu nepredelali nejaci "islamofasisti, kryptokomunisti..." na socialistickou internacionalu, nebo ano?
Pro ty co ctou BL. [smích]
http://www.blisty.cz/2008/7/4/art41505.html

164587

7.7.2008 14:24

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Petr2 195.?.?.?

Reakce na 164509

V Brazílii se jezdí na biolíh. Říkají tomu alcóol. U každý pumpy si můžete vybrat, jestli natankujete normální nebo bio.

164738

5.7.2008 17:09

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 164505

Tak mi udejte z toho more oleje ty perspektivni naleziste vcetne treba kanadskych bridlic a prosil bych k tomu i energetickou bilanci. Kolik je potreba "oleje" na vytezeni litru "oleje". Dale bych rad vedel jake budou ekologicke dopady a kolik bude stat jejich odstraneni, ono v nekterech geologickych pomerech nestaci udelat diru do zeme a zacit pumpovat. Pokud bude znecistena ve velkem voda, pak je to problem, protoze voda uz zacina byt problem nasi civilizace, takze nejake finacni naklady extra jsou tezko prijatelne. Logicky ty nejlepe pristupne zdroje surovin jsou vyuzivany jako prvni a uz se to nejaky patek deje, ale treba je ropy skutecne dost a staci poradne zaryt do zeme lopatou a stavet potrubi. Rad bych vedel, kde tomu tak konkretne je. Zajiste z "more oleje" nebo pro vas problem uvest nekolik konkretnich prikladu.

164539

6.7.2008 12:06

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 164505

O tom že za cenu ropy mohou především spekulanti téměř nepochybuji. To ovšem nemá co do činění s dostatkem potravin. Pokud je na světě nedostatek potravin (A on je! Zeptejte se v Sudánu.), co se asi stane, když se jejich část použije k nahrazení 5-10% spotřeby paliva v automobilech? Když na stejných plochách polí část jejich výměry vyřadíte z produkce potravin a vyhradíte ji produkci paliv, bude potravin více, či méně?

Rozum do hrsti. Je to elementární ekonomika. Zákon nabídky a poptávky. Když je něčeho málo a poptávka převyšuje nabídku, je to jaké? Drahé. A když poptávku ještě zvýšíte, a současně snížíte nabídku, stane se co? A teď už vy sám. [smích]

164603

6.7.2008 18:56

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 164603

To se mi líbí:

>Rozum do hrsti. Je to elementární ekonomika.
>Zákon nabídky a poptávky. Když je něčeho málo a poptávka >převyšuje nabídku, je to jaké? Drahé...
-----
Davide, Saša už 76-tku odhalil. Je to Semerád - neodvratný provokatér. On nediskutuje - jenom nasírá.
Na tohle se už asi neozve:

>A teď už vy sám.
-----
nreboť logika u něj záměrně chybí.

164642

6.7.2008 19:09

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 164642

>Davide, Saša už 76-tku odhalil. Je to Semerád

[velký smích] Já vím. Respektive, přišel jsem na to poté, co jsem odeslal první příspěvek. Kdybych to odhalil dřív, nic bych nepsal. Takhle jsem to musel dovést do nějakého konce. [smích]

164644

6.7.2008 19:31

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 164642

>Davide, Saša už 76-tku odhalil. Je to Semerád - neodvratný provokatér. On nediskutuje - jenom nasírá. Na tohle se už asi neozve:

Ale diskutuji Mirdo, na rozdil od vas, jenze jak to vypada zdejsi diskuteri neznaji odpoved ani na tu nejjednodussi otazku, kterou jsem polozil v uvodu : Jak muze vyvolat potravinovou krizi neco, co neexistuje? Odpovedi jsem se nedockal. Jen opet mlzeni - odvadeni od tematu - osobni vypady - cenzura. Porad do kola. Vy to tady tedy vedete. Jak chcete, aby vam za tohle nekdo platil? Odhalovat jste nic nemuseli, soudruzi vysetrovatele. Kliknutim na IP adresu se me jmeno dozvite. To vymazano nebylo, jen mi byla zrusena registrace, takze zavada neni na mem prijimaci. Ja se za sve jmeno ani nazory nestydim a za prezdivky se neschovavam, jako vy. Pokud tohle cenzor nepusti, necham vam tuto odpoved na Nezvedavci.

164649

6.7.2008 19:50

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Aja 74.?.?.?

Reakce na 164649

Mozna, ze smerodatnejsi by bylo zjistit, kolik zemedelske pudy bylo vyjmuto na pestovani "biopaliva"; to samo o sobe jeste nemusi byt ve velkem na trhu, ale uz muze chybet puda na pestovani potravinovych rostlin. Jo- ne?

164652

6.7.2008 19:43

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 164649

To jste zrejme neco prehlidl, protoze vam odpovezeno bylo z vice stran. Vy vsak nechcete odpoved, vy schcete souzvuk s dunenim v rytmu vasi hlavy. To musite zkusit na hlupakovay tady nejak jednoducha muzika na jednu notu nefunguje. [velký smích] [velký smích]

164653

6.7.2008 23:12

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 164653

René, palec nahoru tady není, tak to máte u mne. Pěkná reakce na tupce!

164675

4.7.2008 23:53

RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 164497

Hmm a jak ten olej dostupny. Ja jsem si jisty, ze na nedostatek methanu si v nasi slunecni soustave taky nemuzeme stezovat. Na Titanu ho jsou cele oceany zkapalnele. Staci malickost pouze si vzit.

164501

5.7.2008 11:50

to snad nie je pravda

google 84.?.?.?

supertajna sprava sa dostala na verejnost. ooops...utiekla cez vratnicu. [oči v sloup]
divne, ze supertajne spravy, ktore by sme chceli skutocne vidiet
nikdy ani omylom na verejnost nepreniknu.
treba si pamätat. nic nie je nahoda.
ta sprava bola tajna len menom.
ak by to mala byt pravda, tak treba zodpovednych za bionezmysel
zavesit za vajcia do prievanu, za sposobenie hladovej genocidy.

cela ta biopalivova sprisahanecka teoria je vsak len obycajny humbuk.
mimochodom vyvratena velmi elegantne, velmi konkretnymi cislami,
jednym nemeckym profesorom, na spiegel.de.
a ak sa nemylim, tak bol podobny clanok aj na blisty.cz.

takmer 90% obratu na trhu s ropou robia firmy, ktore v zivote ropu nevideli.
hlavne sa jedna o obchodovanie s futures. a prave oni urcuju ceny.
zvysnych 10% su ti, ktori ju skutocne tazia, nakupuju, prerabaju a predavaju.

rozne emericke fondy, sarancata, ktore vlastnia neuveritelne mnozstva zelenych papierikov,
s namalovanymi obrazkami emerickych sasov, z emerickych dejin,
potrebuju zneutralizovat straty z trhu s imobiliami,
disponujuc sumami mnohokrat prekracujuce budgety mensich statov.
no a teraz sa prehodili na trh s ropou a s potravinami.
eto vsjo!
kde raz prejdu sarancata, potrebuju zem a clovek roky, kym sa spamätaju.
staci sa len pozriet, na kedysi hrdych emerickych majitelov domcekov z papundeklu,
ktori zostali sediet na kreditoch vo vyske aj 500 000$ a viac
a dnes medituju v campoch, v stanoch o svojich stratenych moznostiach.
budu mat na to nasledujucich 50 rokov.

teraz, pre zmenu, sarancata sarancia v rope a v obili.
zostane po nich tiez len spalena zem, hlavna vec, ze sa oni napasli.

ze to pasuje sionisticko neoconskym fasistom v bielom domceku,
nie je vobec potreba zdoraznovat.
fondy so svojimi obrovskymi obratmi tahaju emericku ekonomiku, ktora dnes tiez preziva uz len za pomoci "futures".
preto aj whitehousejunta robi vsetko preto, aby udrzali hrozbu z Iranu a napätie na Blizkom vychode pri zivote.
to drzi cenu ropy pekne vysoko. hlavne, ze sedia makroekonomicke udaje, ktore udrzuju mytus silnej emerickej ekonomiky.

bohuzial na rozdiel od obchodu s nehnutelnostami, ked to vtedy trafilo hlavne emericky proletariat,
prezivaju hamburgerozruti tentokrat na ukor aj nasej "future".

no a preco to pasuje Rusom a ti vobec neprotestuju, nie je snad potreba vysvetlovat.

164530

6.7.2008 23:33

RE: to snad nie je pravda

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 164530

>no a preco to pasuje Rusom a ti vobec neprotestuju, nie je snad potreba vysvetlovat.
------
Dovolím si odpovědět. Když bude světová cena ropy nastavena na 150 dolarů za barel, všichni prodejci ropy si mohou dovolit cenu zvednout. Proč by někdo protestoval? Venezuela prodává benzín vlastním občanům za cca 25 centů za litr. Na sětový trh přes OPEC to nejde. Tam už to stojí těch 150 za barel. Rusko není členem organizace OPEC, tak nejsou ničím ovliněni, ale také si tím pádem mohou dovolit zvednout ceny a nebudou protestovat.

Pan google. "Future" market existuje již několik století. Je pochopitelné, že jakmile nějaká ta komodita jde nahoru a je zaručené, že to bude pokračovat, tak se okamžitě seběhnou investoři a začnou do toho strkat peníze. Proto se najednou objevilo tolik "hedge fund", "children education funds" a jiné podvodné investorské skupiny, kteří se chtějí na zvedající se ceně ropy - a třeba nyní obilnin - napakovat. Takhle to bylo vždy a takhle burza funguje. Toto však není důvodem zvedání světových cen ropy. Za tím stojí někdo jiný.

164674

6.7.2008 23:37

RE: to snad nie je pravda

google 84.?.?.?

Reakce na 164674

dovolil by som si s vami nesuhlasit.
ano futures existuju uz dlho a boli povodne zavedene na to, aby minimalizovali riziko predavacov
a nakupovacov produktov.
tento povodny umysel sa ale uz davno vytratil, pretoze jednoducho na obchodovani s imaginarnymi futures
sa dnes robia desatkrat väcsie peniaze, nez na obchodovani so skutocnym produktom.
preto to je nonsens.
nazyva sa to korporacny fasizmus, ked politika robi prostitutku korporaciam
a je schopna v ich zaujmoch aj vyvolat vojnu alebo vyhodit do vzduchu mrakodrapy,
spolu s vlastnymi obcianmi, bez ohladu na obete, s jedinym cielom,
ovplyvnovat psychologicky burzu a dopomohat tak korporaciam k zisku.

moj dokaz je napriklad obchod s nehnutelnostami.
v momente ked sa do toho zamontovali fondy, vzrastla cena
za papundeklove domky v usa a ich pozemkov do nerealnych a nezmyselnych vysok.
teraz po krachu vidiet, aku tie domky maju skutocnu hodnotu.

problem s fondami je ich obrovska kupna sila, prekracujuca mnohokrat rozpocet jednotlivych statov.
ked sa opreli v 90-tych rokoch do britskej libry, tak ta povolila o takmer 50%.
to iste sa stalo s menami v Azii aj v Rusku.

ked sa fondy zamerali na trh s nehnutelnostami v Estonsku, tak vzrastli ceny bytov za jeden rok,
v tomto byvalom sovietskom state, na hodnotu vyssiu, nez v susednom Svedsku.
to iste na Slovensku.

prave dnes som si bol pozriet v Mnichove dom v super stvrti, ktory potrebuje male opravy
a o ktory mam vazny zaujem, v cene 180 000€.
za to dnes nekupim dom ani v Poprade, nieto v Bratislave.
nehovoriac uz o Dansku, kde som videl na dovolenke ponuky, za solidne murovane domky, za 75 000€.
nie je to trochu postavene na hlavu?

ceny dnes uz neurcuje ponuka a dopyt, ale jednoducho manipulacia trhu korporaciami.
psychologicky, vojensky, vydieranim statov, vytvaranim umelych nedostatkov....
o co to je lepsie, od toho, ked ceny urcoval stat?

164679

7.7.2008 1:51

RE: to snad nie je pravda

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 164679

Pan google. Podívejme na situaci jinak. Ignorujme to, co oči vidí a zaměřme se na to, co oči nevidí. Už jste slyšel výraz "Podvojné účetnictví"? To jsou dvě účetní knihy. Jedna pro daňový úřad a druhá pro vlastní potřebu. Stejně to funguje i na burze. Jedna informace je na obrazovce (v tisku) a druhá v
trezoru pro vlastní potřebu. Burza (stock exchange) a "future" market je hazardní hra a podvod. Někdo musí ztratit, aby druhý vydělal. Ten druhý je ten, který má přístup k té druhé knize podvojného účetnictví. To je ta kniha v trezoru.

Jako příklad uvedu ENRON. Koláps Enronu se připravolal už dlouho dopředu. Šéfové si napakovali kapsy a na veřejné schůzi investorů oznamovali "zázračné" úspěchy podložené v té první knize. Zaměstnance, kteří měli ve firmě investované spoření
na důchod ujišťovali, že je nejlepší čas více investovat a návrat je zaručen. Hodně z nich naletěli a brali si dokonce půjčku z banky, aby mohli investovat. Jak to dopadlo...? Chudáci ztratili a bohatí se napakovali. Naštěstí ta aféra neunikla bez potrestání, ale ty prachy na důchod jsou nenávratně pryč.

Když lupiči vykradou banku a jsou chyceni, jdou do kriminálu. Když jiní lupiči ukradnou celou banku sakum-prásk (tak jak je), tak jim ještě federální vláda společně s Federální rezervní bankou finančně přispěje. Uvedu příklad:

Bear Stearns
byla uměle přitlačena na kolena a před krachem ji "zachránili" výše uvedení. FED poskutnul finance pro JPMorgan Chase a malá domů...banka je jejich.

>moj dokaz je napriklad obchod s nehnutelnostami.
------
Jistě. Záleží, kdo ty fondy vlastní a jaký mají záměr. Tohle byl společně plánovaný podvod. Banky byly v úloze rybáře a ty červy jim dodávaly fondy. Nezkušené a nic netušící ryby, se nechaly nachytat. Ohledně světových cen ropy jsem už napsal a poslal panu Stworovi článek. Až se tady objeví, tak si s vámi rád podiskutuji.

P.S. Tuším, že jsem vám v mé reakci nenapsal nic nového, ale inspiroval jste mne. Současně bych se rád omluvil panu Vojtovi, pokud tohle čte. Tohle byla ukázka, jak jednají ty jeho vysněné a neustále obdivované "elity", kterých se on tolik zastává
a na kterých tolik lpí. Vojto, pokud přeci jenom došlo při čtení k "nehodě", pošlu vám novou klávesnici.

164683

5.7.2008 20:54

Potravinovou krizi předpovídali na Oslovi

Nadir 86.?.?.?

Vybuchla močůvka http://www.osel.cz/index.php?clanek=3172
Energie z rostlin v praxi http://www.osel.cz/index.php?clanek=3198

164551

6.7.2008 21:24

Biopaliva = zákeřný podvod!

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Nejprve si připomeňme, že diskuze o škodlivosti kysličníku uhličitého (CO2) na ekosystém naší planety je bezpředmětná.
Kdo se zaměřuje na snížení a nebo na odstranění tohoto "nebezpečí" je neinformovaný fanatik a nebo stejný podvodník, jako všichni ostatní zúčastnění na tomto zákeřném podvodu. Nehovořím zde o kyslíčníku uhelnatém (CO), který vzniká při nedokonalém spalování biomasy, ať už dřeva, uhlí, ropných paliv a jejich derivátů.

Kysličník uhličitý je naopak pro náš ekosystém nesmírně důležitý. Je to potrava pro rostliny všeho druhu (flora). Živiny jako draslík a fosfáty společně s vodou jsou přijímány rostlinou ze země pomocí kořenů a formou fotosyntézy (působením slunečního světla) a kysličníku uhličitého z ovzduší, si rostlina vytváří zelené listy a současně produkuje kyslík. Bez kyslíku bychom tady takhle spokojeně neseděli u počítačů - to snad ví každý.

Biopaliva neodstraňují CO2. Biopaliva - jako směs s benzínem - podporují dokonalejší spalování, čili menší produkci CO - kysličníku uhelnatého. Teď k tomu podvodu o biopalivech.
Zde opět platí zákon akce-reakce. Jako příklad uvedu Zvědavec-Nezvědavec...příroda si zákonitě vytváří protiklad a pokud to příroda zanedbá, tak si ho vytvoří lidé sami. Tohle platí i v případě zničení konkurence. Když nemáte opozici, vytvořte si ji. Když opozice existuje, infiltrovat jí agenty, zvrátit na svou stranu a nebo si ji koupit. Jinak vás opozice může zničit.

Než začnu pokračovat ve své úvaze (teorii spiknutí), musím připomenout, že vládnoucí "elity" nemají absolutní zájem skoncovat s ropou jako s pohonným palivem a najít jiné alternativní zdroje a to z jednoduchého důvodu - mají z toho obrovské příjmy do státní pokladny. Např.tady v Kanadě - což není žádné tajemství - 40% z ceny prodaného benzínu jde do státní pokladny. Je to zdůvodněno tím, že tyto peníze jsou potřeba na údržbu a výstavbu infrastruktury. Ty peníze tam stejně nejdou a jsou přerozděleny na jiné účely (vyplýtvány), ale to už je zase jiná kapitola. Ve skutečnosti, vlády jsou přímo závislé na ropném průmyslu. Jednak dostávají od ropných společností dotace a zase zpětně - ropné společnosti jsou osvobozeny od placení daní. Proč to tedy měnit? Je to výhodný kšeft pro obě zúčastněné strany a zákazník (spotřebitel) to zaplatí. Proč tedy hledat alternativní zdroje pro pohon motorových vozidel? Tohle platí pro Kanadu a stejně tak pro Spojené státy. Jak tento podvod udržují vlády v Evropě, to nevím.

Teď příjde na řadu chamtivost ve formě zvyšování světových cen ropy. Osobně si myslím, že to má zcela jiné pozadí a to: vytvoření globální krize ke snadnějšímu přechodu ke globálnímu impériu jedné světové vlády. Neustále zvyšující se světové ceny ropy povedou podle zákona akce-reakce k úsilí najít jinou formu pohonných hmot, zvlá...Automaticky kráceno

164665

6.7.2008 21:57

RE: Biopaliva = zákeřný podvod!

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 164665

- pokračování - a)

Neustále zvyšující se světové ceny ropy povedou podle zákona akce-reakce k úsilí najít jinou formu pohonných hmot, zvláště, je-li nám navíc ještě neustále připomínáno, že už nám ta ropa dochází. Co když se ale skutečně najde nějaký chytrolín a začne vyrábět auta na vodíkový pohon? (vypůjčeno z odkazu od Saši). Akce "biopaliva" nás ukonejší a uklidní. Vyvolá to v lidech důležitý pocit bezpečí, že se konečně něco děje a budeme nadále jezdit autem!

Ale co se ve skutečnosti děje? Biopaliva nikdy nenahradí ropu. Je to jenom málá náhražka. 10-ti procentní příměs do benzínu a nafty. Článek se zmiňuje o úspěších Brazílie s výrobou etanolu z cukrové třtiny. Viděl jsem o tom v televizi dokumentární záznam.
Vynaložená energie na výrobu etanolu převyšuje náklady a tedy i cenu za získaný jeden litr benzínu. Není to tedy až tak efektivní, přesto v Brazílii nahradila biopaliva ze 40-45 spotřebu ropných pohonných hmot, o čemž pojednával zmíněný pořad. Jak to asi dokázali, když se etanol používá pouze jako příměs? Nějak mi ta čísla nesedí.

Proč se najednou všichni zaměřili na výrobu biopaliv, když to v podstatě nic neřeší? Neřeší? Ale ano, řeší. Vytváří to záměrně nedostatek obilnin, cukrovky, kukuřice a rostlinných olejů. Ceny za potraviny vyletěly poslední dobou nahoru o x-procent a stále se zvyšují. Ceny za benzín rostou. Vládní "elity" biopaliva vehementně podporují a výzkum jiných (alternativních) zdrojů je záměrně potlačen a dotace zastaveny. Když si současně uvědomíme, že se o potravinovou krizi začala zajímat i Světové banka, tak nám to přidalo poslední kamínek do mozaiky. Mozaika skutečného obrazu a to: jaký má tohle biopalivové divadlo - tahle zákeřná hra - skutečný význam. Na pochopení téhle mojí "spiklenecké teorie" upozorňuji, že Světová banka je pravá ruka ropných nadnárodních korporací. Vidíte v tom také souvislosti a nebo to jsou jenom moje vlastní divoké fantazie?

164666

6.7.2008 22:05

RE: Biopaliva = zákeřný podvod!

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 164666

Je to podvod(sója,palmy,kukuřice,třtina,řepka-spálit),ale jak napsal google výše:sarančata sarančí,a to je hlavní problém cen. [smích]

164667

6.7.2008 23:05

RE: Biopaliva = zákeřný podvod!

google 84.?.?.?

Reakce na 164666

>Co když se ale skutečně najde nějaký chytrolín a začne vyrábět auta na vodíkový >pohon? (vypůjčeno z odkazu od Saši).

Mirdo, neviem ci nesledujete situaciu, ale vcera som videl na CNN,
ze Honda uz v usa predava auta na vodikovy pohon za 200 000$.
uz su prve rodiny, ktore si tie auta kupili.
neviem v akej miere to je este v testovacej fazi, ale aj v Mnichove uz premavaju autobusy na vodik.
zatial len v testoch, ale zrejme to nebude dlho trvat, kym to prejde do normalnej praxe.

mali by sme vlastne tym sarancatam byt vdacni, za dnesne ceny ropy.

164672

6.7.2008 23:57

RE: Biopaliva = zákeřný podvod!

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 164672

>Mirdo, neviem ci nesledujete situaciu, ale vcera som videl na CNN...
------
Pan google, sleduji a zajuatě a už dosti dlouho. Tohle mi však uteklo.

>mali by sme vlastne tym sarancatam byt vdacni, za dnesne ceny ropy.
------
Jenom doufejme, že se to rozjede jako lavina a už nám to sarančata nezastaví. Je už načase. l00 roků jezdit na černou mazlavou a smradlavou hmotu nemá žádnou logiku, pomineme-li obrovské zisky ropných společností. Ta cena za Hondu 200 klacků je stále ještě trochu hodně pro ty, co mají hlouběji do kapsy.
Už jsem se dříve zmiňoval (v jiné diskuzi), že v Německu jezdí už deset let experimentální autobus (Mercedes) na vodík. BMW má tuto technologii již třicet let. I tady v Kanadě už byl představen na tiskovce vodíkový motor pro městský autobus a premiér provincie se vytasil se vztyčeným prostředníčkem (obrazně). Nemají zájem to změnit a je to úmyslně a záměrně potlačováno. Sarančata stále odolávají, ale už ne nadlouho.

164680

7.7.2008 8:55

RE: Biopaliva = zákeřný podvod!

jan386 213.?.?.?

Reakce na 164680

Další zajímavou alternativou k pohonu na benzín je vozidlo poháněné akumulátory. Tuto technologii dovedla "k dokonalosti" firma Tesla Motors v jeho mírně nepraktickém (na české silnice) sporťáku. Maximální rychlost 125 mph (200 kph), 0-60 mph dá za 4 sekundy, výkon 185 kW, dojezd na jedno nabití 220 mil (350 km), nabije se za 3,5 hodiny.

Oproti zmiňované Hondě stojí polovinu, tedy 100 000 USD, úplné specifikace jsou na http://www.teslamotors.com.

Uvidíme, jestli firma začne nabízet i "rodinné" elektrické vozy (až se prodejem sporťáků zaplatí vývoj), každopádně vzhledem ke specifikacím tohoto vozu se divím, že se o něm skoro nemluví . . .

164704

7.7.2008 14:21

RE: Biopaliva = zákeřný podvod!

Aja 74.?.?.?

Reakce na 164704

V Quebec city zacaly jezdit mestske minuautobusy (20 mist k sezeni, 10 k stani). Vyrobky italske firmy Tecnobus , baterie ze Svycarska (Zebra), nabiti baterie trva 3 minuty, rychlost 35km/h.
Cena pohonnych hmot ekvivalentu je $80, tenhle jezdi za $3,50 na den.

164741

7.7.2008 16:29

Mozna prijde reseni z Asie

Pavel -Čert- Němec 195.?.?.?

I tam uz se pouzivaji autobusy na elektricky pohon. Pokud se i papalasi zacnou dusit jako je tomu napriklad v Pekingu, je mozne ze se objevi reseni, ktere nebude jen pro bohace. Samozrejme pokud se napriklad ona elektrina vyrobi spalovanim uhli, dojde jen k presunu splodin z vyfuku do kominu elektraren...

Nakonec mozna se vrati i parni stroje. Na Dicovery sem videl velmi primitivni parni pohon v automobilu, ktery jel i 110 km/h, coz je na kybl vody a par polen slusny vykon. [mrknutí jedním okem]

164743

Příspěvků: 52

04.07. 09:08 cyp  -
04.07. 09:04 petr47  usa
04.07. 09:33 jean.laroux  KRIZE
04.07. 11:44 G.Š.  A , že som taký smelý
04.07. 15:30 Rene Bartosek  RE: A , že som taký smelý
06.07. 10:33 G.Š.  RE: A , že som taký smelý
06.07. 14:53 Rene Bartosek  RE: A , že som taký smelý
04.07. 12:15 Miroslav Yamato  S tím jsem již dříve počítal
04.07. 20:26 vodnik007  RE: S tím jsem již dříve počítal
04.07. 13:10 HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD  Hydrokrak dřeva
06.07. 10:13 SPECZ  RE: Hydrokrak dřeva
06.07. 10:13 SPECZ  RE: Hydrokrak dřeva
06.07. 23:36 HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD  RE: Hydrokrak dřeva
04.07. 13:29 Spytihněv  To nebude omyl ale účel
04.07. 15:14 Rene Bartosek  Financial Times
04.07. 23:32  To jsou zvesti, nestacim zasnout....
04.07. 23:56 DavidZ  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
05.07. 00:48  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
05.07. 02:42 Saša  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
05.07. 03:55  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
05.07. 08:41 Saša  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
05.07. 08:46  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
05.07. 16:52 Rene Bartosek  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
05.07. 19:21  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
06.07. 01:40 Rene Bartosek  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
06.07. 03:20  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
06.07. 07:24 Rene Bartosek  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
06.07. 14:49 Rene Bartosek  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
06.07. 08:05 Rene Bartosek  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
07.07. 14:24 Petr2  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
05.07. 17:09 Rene Bartosek  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
06.07. 12:06 DavidZ  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
06.07. 18:56 Mirda  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
06.07. 19:09 DavidZ  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
06.07. 19:31  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
06.07. 19:50 Aja  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
06.07. 19:43 Rene Bartosek  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
06.07. 23:12 Mirda  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
04.07. 23:53 Rene Bartosek  RE: To jsou zvesti, nestacim zasnout....
05.07. 11:50 google  to snad nie je pravda
06.07. 23:33 Mirda  RE: to snad nie je pravda
06.07. 23:37 google  RE: to snad nie je pravda
07.07. 01:51 Mirda  RE: to snad nie je pravda
05.07. 20:54 Nadir  Potravinovou krizi předpovídali na Oslovi
06.07. 21:24 Mirda  Biopaliva = zákeřný podvod!
06.07. 21:57 Mirda  RE: Biopaliva = zákeřný podvod!
06.07. 22:05 micha  RE: Biopaliva = zákeřný podvod!
06.07. 23:05 google  RE: Biopaliva = zákeřný podvod!
06.07. 23:57 Mirda  RE: Biopaliva = zákeřný podvod!
07.07. 08:55 jan386  RE: Biopaliva = zákeřný podvod!
07.07. 14:21 Aja  RE: Biopaliva = zákeřný podvod!
07.07. 16:29 Pavel -Čert- Němec  Mozna prijde reseni z Asie

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

66

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc březen přispělo 140 čtenářů částkou 23 155 korun, což je 66 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Pozorujte dnešní právní zrůdy, ceny a lichvu! Šílené!!27.03.20 18:19 Česká republika 2

Jourová varuje27.03.20 14:54 Evropská unie 4

Vědci zjistili u 600 lidí 40 různých mutací koronaviru26.03.20 22:20 Island 3

Holandsko a Švédsko začínají ustupovat od teorie stádní imunity26.03.20 22:07 Evropská unie 2

Vláda mění své rozhodnutí ohledně odškodnění - bojí se bankrotu (a právem)26.03.20 22:00 Česká republika 1

Indie vyhlásila 1,3 miliardě svých občanů stanné právo26.03.20 21:02 Indie 1

Koronavirus: Drakonická opatření v Bolívii26.03.20 09:03 Bolivie 7

VIDEO: Massimo Mazzucco zajímavé souvislosti a "náhody" COVID-1926.03.20 07:56 Itálie 0

Politická korektnost a krvelačnost chorých feminacistek vedla ke konci mluvčího FK UK25.03.20 11:07 Česká republika 12

Ministerstvo obrany chce uspořit až 2,9 miliardy korun25.03.20 07:00 Česká republika 1

Evropská unie vojensky podporuje Turecko24.03.20 17:34 Evropská unie 2

V USA začala ekonomická krize24.03.20 04:25 USA 3

Video: Allahu akbar! Nepokoje v uprchlickém táboře Eleonas v Aténách23.03.20 17:51 Řecko 0

Video:Německo už není zemí mléka a strdí, ale Afričanovi to nevysvětlíte23.03.20 17:45 Německo 1

Protesty proti omezením kvůli koronaviru v Paříži23.03.20 16:19 Francie 0

Stát zakázal výrobu dezinfekce Martinu Žufánkovi23.03.20 15:43 Česká republika 1

Rusko a Kuba posílají do Itálie své lékaře22.03.20 17:35 Rusko 4

Blokování čínské pomoci Itálii v Praze22.03.20 16:08 Česká republika 3

Chmelár o prohlášení Stoltenberga: Je to šílené a nepříčetné21.03.20 08:40 Slovensko 2

Pracující rodiče se hroutí z množství domácích úkolů svých školáků20.03.20 22:25 Česká republika 3

Měnové kurzy

USD
24,60 Kč
Euro
27,48 Kč
Libra
30,64 Kč
Kanadský dolar
17,54 Kč
Australský dolar
15,17 Kč
Švýcarský frank
25,86 Kč
100 japonských jenů
22,80 Kč
Čínský juan
3,47 Kč
Polský zloty
6,04 Kč
100 maď. forintů
7,69 Kč
Ukrajinská hřivna
0,88 Kč
100 rublů
31,23 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 938,79 Kč
1 unce stříbra
356,21 Kč
Bitcoin
151 665,79 Kč

Poslední aktualizace: 28.3.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 693