Diskuze k článku

Hledání demokracie III

Příspěvků 15

20.2.2002 10:32

Hledání demokracie III

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

"Ovšem, že by nebylo možno zjistit kdo jak hlasoval, ale všechno ostatní by bylo volně ke stažení"

Znovu se dostáváte k tomu, že jakákoliv volba (i přes "bezchybnost" programu)
je zmanipulovatelná malým okruhem lidí. Kdo hlídá hlídače?

940

20.2.2002 11:19

Hledání demokracie III

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

To je krasne, kdo hlida hlidace. S touto otazkou souhlasim, ale pokud se nechame jen manipulovat politiky, a tem dnesni situace maximalne vyhovuje (cetl jsem na anarchistickem plakate "kdyby volby mohly neco zmenit, uz je vladnouci elity davno zakazaly" a to maji anarchiste v tomto bode uplnou pravdu. Volby jsou jen siditko pro volice, aby platil sve poslance tucnymi poslaneckymi platy.Je treba zkusit neco noveho.
P.S. Na ten ostrakismus jsem si take vzpomel.Uz po precteni prvnich dvou clanku a reakci na ne.

941

20.2.2002 15:03

Hledání demokracie III

joyeux joyeux (zavináč) 1984 (tečka) cz 147.?.?.?

Souhlasím, že ve světě fungují pouze pseudodemokracie. V Internetu však nevidím řešení - je příliš zranitelný.
A další podstatná věc: Ohodnotí-li většina návrh jedničkou, opravdu to znamená, že je návrh dobrý?
Na druhou stranu dnešní systémy fungují s už "většinovou" chybou, takže by se příliš nezměnilo.



Lidé chtějí mnoho. Chtějí příliš. Jejich potřeby jsou neuspokojitelné. Proto je každý politický systém drží v kleštích a přitom jim říká pravý opak.

Asi je to jediná možnost, jak udržet lidské potřeby v mezích.

Další metodou jsou války.



Píklad: Za pár desítek let dojde ropa. Nebo bude aspoň nedostupně drahá. Odsouhlasili by lidé zvýšení ceny? Přestali by jezdit auty? Těžko. Víme jak dopadají "dny bez aut" - jezdí se možná ještě víc.
Nový systém by tedy měl akceptovat výjimky. Ne ořezávat do pruměru.

Někdo kdysi řekl, že masy se rozhodují špatně.

Jenže kdo rozhodne, kdo je ona správná výjimka, atd.



Proto se systémy snaží utahovat opasky a přitom nedopouštět, aby lidi remcali. Vzpoura je totiž nejhorší, čeho se obávají.

Ano, je to křehké a má to poměrně krátké trvání. Nikdy se to nepovede. Občas je nutné udělat pseudopřevrat, vyměnit demokracii za něco jiného, odstranit nepohodlné lidi (...), avšak interně fungovat pořád stejně. Princip zůustane stejný, lidé zustanou stejní (ve. konkrétních lidí na konkrétních místech, bohužel).



Dořbe zabezpečit systém přd mocichtivými jedinci nejde. Ti klidně zmanipulují davy, které nakonec budou hlasovat právě pro ně. Které nakonec přistoupí i na změnu dobrého systému...



Murphy říká: Co je dobré, je třeba změnit.



Pro člověka vidím řešení - necpat se do vládnoucích 1pieek. Ničeho se dlouhodobě nedosáhne, akorát se dotyčný zlikviduje. Zato sted se veze...

(ovšemže existují výjimky, jako ve všem)Nejsem pesimista, avšak ke změně systému je teba zásadní: Změnit lidi. A jestli se to někomu povede, proč rovnou nenastolit komunismus, že?...

943

20.2.2002 15:40

Hledání demokracie III

madd 195.?.?.?

Souhlasím, že jakákoli volba je zmanipulovatelná relativně malým okruhem lidí. Pokud by tedy nastala situace, o které pojednávají tyto tři články, nebylo by pro mocnou lobby žádným problémem zmanipulovat velkou část národa. Stačí ovládnout nějaké sledované médium, své názory a potřeby umně zabalit a každý týden po poledni je sypat národu do hlav. Potom podat návrh zákona, který by lobbistům vyhovoval, přes médium prohlásit, že tento zákon je třeba, jinak, že se stane ...

Co by to tedy znamenalo? Tento způsob vlády by byl spojen s příchodem jakýchsi šedých eminencí, okruhů lidí, kteří by si mohli dovolit téměř vše, ale nebyli by za nic zodpovědní. Dnes je možné alespoň ukázat -"Ten vládne špatně, toho už nebudu volit", ale koho bychom volili při "vládě lidu", když bychom byli vlastně zodpovědní všichni?

A závěr? Nebál bych se ani tak zmanipulování výsledků, jako zmanipulování lidí, kterému se není možné vyhnout.

944

20.2.2002 20:44

Hledání demokracie III

Mountie hory (zavináč) canada,cz 165.?.?.?

Dnesni Cesko:
staci pouze dusledne dodrzovat CESKOU USTAVU
a MEZ. LISTINU LIDSKYCH PRAV A SVOBOD.
Nekrast rodne OBCANSTVI/PRAVO NA POCTIVE NABYTY
MAJETEK/ ani VOLEBNI PRAVO NIKOMU.
20.II.2002
Mountie

947

21.2.2002 0:02

Hledání demokracie III

R. 217.?.?.?

Prekvapuje ma, ze sa doteraz v diskusiach ku vsetkym trom clankom nikto nezamyslel nad moznostou vytvorenia libertarianskeho minimalneho statu (s vynimkou mna...). Na mnoho z kladenych otazok maju libertariani odpoved. Medzi zakladne tezy patri: selfgovernment (zial, neviem najst vhodny slovensky vyraz), minimalne pravomoci politikov a stat starajuci sa iba o spolocnu obranu a spravodlivost (ochrana pred podvodmi) - tieto mechanizmy su tiez vyriesene. Vsetko ostatne je na zodpovednost kazdeho jedneho cloveka. Takyto system by pripadne mohol byt spojeny so systemom, ktory navrhuje pan Stwora.

948

21.2.2002 8:10

Hledání demokracie III

joyeux joyeux (zavináč) 1984 (tečka) cz 147.?.?.?

Obavam se, ze lide jako celek prilis zodpovedni a samostatni nejsou. Preji si predevsim silnou ruku. Chteji sebevedomeho vudce, jasne politicke programy a ostatne take znovu a znovu slyset predvolebni pohadky.

Vsetko ostatne je na zodpovednost kazdeho jedneho cloveka
Nemyslim, ze by zde bylo hodne zodpovednych. Jakmile lidem das prilis moznosti volby, radsi za sebe nechaji vladnout jine a pohodlne se vezou.

950

21.2.2002 12:06

Hledání demokracie III

mm 194.?.?.?

To autor
Dakujem za namahu precitat si nieco o predmete. Dufal som, ze vznikne viac namietok voci uvadzanemu textu. K uvedenym:

a) odvolavanie sa na autority je v urcitych kruhoch bezny prostocvik. Nema ziaden vztah k predmetu. A pouziva sa ako podporny argument. Je to nieco ako proceduralne "dobry den".

b) vznik prirodzenych autorit
Podla precitanej literatury od uvedeneho autora sa pokusim o vyklad ([mrknutí jedním okem]
Niektore druhy organizmov (niektori primati, psi (teda povodne vlci), a napr. kosatky) ziju v organizovanych spolocenstvach. Ine nie (macky, medvede,...)
Spolocenstvo vznika ak sa najde (spontanne, vid dalej) mechanizmus kooperacie.
T.j. primarne ide o mechanizmus urcovania uloh a roli, skratene o moc a teda
vytvorenie hierarchie. Su rozne mechanizmy vytvarania hierarchie. Napr.
turnaje kazdy s kazdym ( ak je dost potravy, priestoru,vysoka reprodukcia potomkov,...) bezne to pouzivame aj my (sachy, hokej ? (nie som fanusik),...).
Nevyhodou je vysoka spotreba casu a energie. Preto sa vyvinuli aj ine strategie na urcovanie pozicie v hierarchii. Jedna z nich je urcovanie sociometrickeho statusu podla vonkajsich znakov a chovania. Vyhodou je efektivita, nevyhodou su urputne konflikty ak "odhadca" nespravne interpretuje svoju poziciu.
Aby som dalej neunavoval (detaily najde kazdy v sociologii, teorii hier,... aj s matematickym aparatom), tento mechanizmus pracuje VZDY ak sa stretnu aspon 3 ludia zaiteresovani na kooperacii. Hierarchia vznika do 3 - 5 sekund ! Neverbalne, bez hlasovania, bez kecov. Skuste si to vyskusat napr. v cakarni.
T.j. autor mal na mysli prave tieto prirodzene autority, ktore vznikaju VZDY. Nepotrebuju aby ich niekto "bral"( od "odkud je vzit?"[mrknutí jedním okem].
Klucom k pochopeniu textu je prostredie v ktorom autor zil. V anglosaskej oblasti je zazite presvedcenie, ze vitaz je dobry, t.j. dobro vzdy zvitazi.
V kazdej spolocnosti sa prejavi "zdrave jadro" ktore tym ze je dobre je z definicie lepsie ako zlo a t.j. zvitazi. Toto plati vsak len v "normalnej" spolocnosti. Ako iste kazdy citatel z sk alebo cz citi, nefunguje to. A to preto lebo zijeme v zdecimovanej spolocnosti. Geneticky (uz pocujem hlasy tzv. antirasistov, nie nemal som to na mysli), intelektualne a aj moralne.
Preto ta nedovera v povodny text.

K preberanej teme.
Udivuje ma s ako lahkostou su ludia schopni "diskutovat" o temach o ktorych nemaju ani sajnu. Suhlasim, ze nie kazdy musi byt politolog. Ked vsak zacneme diskutovat o napr. prvocislach, musim o nich nieco vediet a nie bohorovne prehlasit, ze su to cisla ktore vyslovim ako prvy (t.j. prvo-cisla).
Preto ak ma mat tato diskusia zmysel, musime pouzivat slova v ich spolocnom, davnopouzivanom a vseobecne dohodnutom vyzname (operacia slepeho creva nema naozaj nic spolocne so zrakom).
Doporucujem preto aspon TROCHU si nieco o demokracii nastudovat. Tym nemam na mysli noviny alebo knihy s real. socializmu.

Ako mam slusne naznacit ze prvocisla nezalezia od rychlosti slov?

951

22.2.2002 10:16

RE: Hledání demokracie III

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 951


V anglosaskej oblasti je zazite presvedcenie, ze vitaz je dobry, t.j.
dobro vzdy zvitazi.
----
a potom se divite, ze islam s vama nechce mit nic spolecneho, ucel sveti prostredky, vitez je dobry, demokracie je dobra, komunismus je spatny, ale kdo sveti ucely?

957

21.2.2002 12:36

Hledání demokracie III

mm 194.?.?.?

Pokracovanie.

Aby som sa vratil k teme. Demokracia je len jeden zo sposobov (postupov) ako vytvarat hierarchiu (kooperaciu, kedze sme zvierata zavisle od kooperacie).
Ako bolo uz preukazane inymi, napr. anarchia nefunguje prave kvoli tomu, ze VZDY vznikne hierarchia (ale keby sme sa zmenili na medvede, to by uz slo...).

Aby som sa dalej nerozkecaval. Klucovym bodom konkretne v demokracii je obmedzenie. V us zname "checks and balances". Kedze existuju len tri demokracie ktore prezili viac ako 200 rokov, pozrieme sa na ne.
Priklady vytrhnute z kontextu.

us - prezident si nemoze kupit letenku z federalnych penezi bez podpisu viceprezidenta, ak si da v bielom dome vyprat ponozky na mesacnom ucte mu to bude strhnute z platu,...

svajciarsko - kazdy muz po zakladnej vojenskej sluzbe si domov nesie automaticku zbran (a pravidelne ju doma so synom cisti)

GB - neexistuje policia ktorej vykonna pravomoc pokryva cele anglicko.

pozn.
us - prezident moze na 30 dni poslat viac ako polovicu vojenskej sily tejto planety na druhy koniec sveta a zrovnat to tam zo zemou. Nikoho sa nemusi pytat.
T.j. prezident ma voci zahraniciu diktatorske pravomoci, doma musi dodrziavat demokraciu.

svajciarsko - kazdy politik (policajt, ...) si rozmysli ci naserie obcanov, ktori vytiahnu pusky a v pohode ho odbachnu.

T.j. institucie musia byt stavane s odolnostou proti tomu najvacsiemu populistovi, mafianovi alebo LEN zlodejovi.

Vo VSETKYCH "tzv demokraciach" ktore skoncili akymkolvek sposobom chybali prave tie poistky. V byte si ludia sice elektricke poistky davaju, a to ide len o nejaky spotrebic, ked ide o zivot nejako su ochotni tie poistky vyhodit a suhlasia aby nejaky hajzel pouzil klinec a viedol ich do "krasnej" buducnosti.
Zatial vsetky demokracie ktore skoncili, skoncili kvoli klincu ("desetniku"[mrknutí jedním okem].


Existuje niekolko DESIATOK volebnych systemov. Kazdy ma plusy aj minusy.
Su to vsak len technicke detaily.
Podstatne je vyjasnit si CO JE CIELOM VOLIEB.

PS.
Zamerajte pozornost na volebny system v australii.

952

22.2.2002 4:14

RE: Hledání demokracie III

jan 207.?.?.?

Reakce na 952

Pokracovanie.

Aby som sa vratil k teme. Demokracia je len jeden zo sposobov
(postupov) ako vytvarat hierarchiu (kooperaciu, kedze sme zvierata
zavisle od kooperacie).

Ako bolo uz preukazane inymi, napr. anarchia nefunguje prave kvoli
tomu, ze VZDY vznikne hierarchia (ale keby sme sa zmenili na medvede,
to by uz slo...).


Aby som sa dalej nerozkecaval. Klucovym bodom konkretne v demokracii
je obmedzenie. V us zname "checks and balances". Kedze existuju len
tri demokracie ktore prezili viac ako 200 rokov, pozrieme sa na ne.

Priklady vytrhnute z kontextu.

us - prezident si nemoze kupit letenku z federalnych penezi bez
podpisu viceprezidenta, ak si da v bielom dome vyprat ponozky na
mesacnom ucte mu to bude strhnute z platu,...


svajciarsko - kazdy muz po zakladnej vojenskej sluzbe si domov nesie
automaticku zbran (a pravidelne ju doma so synom cisti)


GB - neexistuje policia ktorej vykonna pravomoc pokryva cele
anglicko.


pozn.
us - prezident moze na 30 dni poslat viac ako polovicu vojenskej sily
tejto planety na druhy koniec sveta a zrovnat to tam zo zemou. Nikoho
sa nemusi pytat.

T.j. prezident ma voci zahraniciu diktatorske pravomoci, doma musi
dodrziavat demokraciu.


svajciarsko - kazdy politik (policajt, ...) si rozmysli ci naserie
obcanov, ktori vytiahnu pusky a v pohode ho odbachnu.


T.j. institucie musia byt stavane s odolnostou proti tomu najvacsiemu
populistovi, mafianovi alebo LEN zlodejovi.


Vo VSETKYCH "tzv demokraciach" ktore skoncili akymkolvek sposobom
chybali prave tie poistky. V byte si ludia sice elektricke poistky
davaju, a to ide len o nejaky spotrebic, ked ide o zivot nejako su
ochotni tie poistky vyhodit a suhlasia aby nejaky hajzel pouzil klinec
a viedol ich do "krasnej" buducnosti.

Zatial vsetky demokracie ktore skoncili, skoncili kvoli klincu
("desetniku"[mrknutí jedním okem].



Existuje niekolko DESIATOK volebnych systemov. Kazdy ma plusy aj
minusy.

Su to vsak len technicke detaily.
Podstatne je vyjasnit si CO JE CIELOM VOLIEB.
Moj drahy priatel, cielom volieb v demokretenii je: Vsechno se musi zmnenit aby vsechno zustalo tak jak je. Kdyby volby skutecne mohly neco zmnenit oligarchove by je uz davno udelali zlocinem. Pametaj si, existujes v socialnim systemu ktery je mozne oznacit pouze jako neofeudalismus.
PS.
Zamerajte pozornost na volebny system v australii.

955

21.2.2002 16:00

Hledání demokracie III

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

953

21.2.2002 20:29

Hledání demokracie III

Nikolaj Suhaj Loupeznik 170.?.?.?

Tak jsem prekvapen, ze ani po tolika letech filozofovani, mnoha zkusenostech s rezimy zalozenymi na diktature nejsilnejsiho samce, ci samice, feudalu, prumyslniku, politiku, blaznu, se jeste najdou takci blbi, kterym jeste nedoslo, ze dokonala demokracie je blud, stejne jako dokonala komunisticka spolecnost. To uz clovek musi byt opravdu hovado se timto nadale zabyvat. Muze sice byt velmi inteligentni, ale prece jenom hovado. Ja osobne si myslim ze tito myslitele jsou naivni snilci, kteri kdysi nalezli odpovedi v komunismu, a dodnes se nemohou smirit s myslenkou ze se mohli tak nechat napalit. Ci spatnym svedomim, ze se snazi najit odpoved na neresitelne otazky. Skoda casu a usili, ale blazni nikdy casu ani usili nevnimaji jako nejakou hodnotu.

954

22.2.2002 6:53

Hledání demokracie III

Jirina Kokesova jirinakokes (zavináč) netscape (tečka) net 128.?.?.?

Pro Nikolaje Suhaje Loupeznika.

Lide, kteri se poctive snazi najit odpoved na otazku, co s demokracii,
rozhodne nejsou blbci ani hovada. Nic na svete neni dokonale, ani my,
ani ta demokracie. To ovsem neznamena, ze se nemame snazit soucasnou
situaci nejak vylepsit. Rozumne o tom diskutovat rozhodne neni zadna
ztrata casu. Diskuzi na ty tri clanky o demokracii povazuji za jednu
z nejlepsich, ktera kdy ve Zvedavci byla.

956

22.2.2002 10:55

Hledání demokracie III

mm 194.?.?.?

a potom se divite, ze islam s vama nechce mit nic spolecneho, ucel sveti prostredky, vitez je dobry, demokracie je dobra, komunismus je spatny, ale kdo sveti ucely?...

Bohuzial nie som obratny vykecavac a preto som sa nevyjadril jasne.
V anglosaskej oblasti VSETKO co zvitazi je dobre lebo z pohladu tejto civilizacie len dobro moze zvitazit (z "nabozenskeho" pohladu je dobro vzdy lepsie ako zlo). Ak to prezeniem, ak vyhra islam, anglosasi si povedia: je lepsi ako krestanstvo lebo dokazal prezit a rozsirit sa. Nase nabozenstvo bolo porazene a teda je horsie. Je to odrazom ich pohladu fer hry (obavam sa ze tento pohlad (paradigma) vsak nefunguje vsade). A kedze veria ze ich nabozenstvo a sposob zivota je lepsi budu bojovat. Ak prehraju, nebudu mat ten pocit ako je casto pritomny v ostbloku: prehrali sme, ale sme lepsi, oni vyhrali LEN preto lebo su gauneri , mafiani (...)


Nema to nic spolocne s demokraciou, komunizmom a pod. Cely odstavec bol len pokusom vysvetlit predstavu povodneho autora o prirodzenych autoritach.

Kdyby volby skutecne mohly neco zmnenit oligarchove by je uz davno udelali zlocinem...

Tam kde maju oligarchovia moc to uz davno urobili(urobia). V dejinach vznikli demokracie LEN tam, kde neexistovali silni oligarchovia. T.j. uzka skupina, ktora mala fakticku alebo potencionalnu neobmedzenu moc.
Napr. V svajciarsku boli efektivni lukostrelci, mierne povedane, velkou komplikaciou pri kumulacii moci. V us moc miest s volenymi zastupcami bola prilis velkou prekazkou na vznik uzkych skupin. V anglicku sa fakticke oslabenie spiciek formalizovalo do buly.


ze dokonala demokracie je blud, stejne jako dokonala komunisticka spolecnost
Nechapem preco niekto povazuje demokraciu (diktaturu, monarchiu,...) za
"posvatnu kravu"? Je to len jeden zo sposobov kooperacie medzi ludmi.
Kazdy sposob ma vyhody aj nevyhody. Bolo by vhodne aby diskutujuci poznali jedno aj druhe. K tej dokonalosti, neexistuje dokonale kladivo, ale ak potrebujem nieco zatlct pouzijem to co je dostupne, sny o pochromovanom, z mahagonovou ruckou mi vela nepomozu. Tak isto ako mocenska kooperacia, pouzijem to co je v danej chvili najvhodnejsie. T.j. to co je dobre( co z dostupnych zdrojov "zvitazilo"[mrknutí jedním okem] [mrknutí jedním okem] ... Myslim ze som prilis nakazeny zapadnym pohladom na svet [smích])) Asi sa budem musiet posadit a cumiet si na pupok [smích]

958

Příspěvků: 15

20.02. 10:32  Hledání demokracie III
20.02. 11:19  Hledání demokracie III
20.02. 15:03 joyeux  Hledání demokracie III
20.02. 15:40 madd  Hledání demokracie III
20.02. 20:44 Mountie  Hledání demokracie III
21.02. 00:02 R.  Hledání demokracie III
21.02. 08:10 joyeux  Hledání demokracie III
21.02. 12:06 mm  Hledání demokracie III
22.02. 10:16  RE: Hledání demokracie III
21.02. 12:36 mm  Hledání demokracie III
22.02. 04:14 jan  RE: Hledání demokracie III
21.02. 16:00  Hledání demokracie III
21.02. 20:29 Nikolaj Suhaj Loupeznik  Hledání demokracie III
22.02. 06:53 Jirina Kokesova  Hledání demokracie III
22.02. 10:55 mm  Hledání demokracie III

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Proč jsou americké nemocnice klidné a prázdné?03.04.20 00:18 USA 2

Je podáno trestní oznámení na komisařku Jourovou za nenávist ke svobodě slova!02.04.20 19:22 Česká republika 1

Rockefellerova studie o "budoucí" epidemii02.04.20 08:56 Neurčeno 1

Už to začíná vypadat, jako by zemi vedli milionchvilkaři02.04.20 07:11 Česká republika 2

Podívejte se, kam přísná karanténa vede01.04.20 17:41 Itálie 5

Vláda: Zakážeme teplé počasí! Aby se lidi necourali venku01.04.20 13:10 Česká republika 3

Zákazy, zákazy, buzerace, zákazy: Několik mladých spáchalo zločiny. Opékali buřty v lese01.04.20 11:30 Česká republika 4

Policisté hlídají město v kostýmech v podobě koronaviru01.04.20 06:21 Bolivie 1

Rusko vyslalo do USA letadlo se zdravotnickými potřebami, Trump poděkoval. Proč o tom mlčí média?31.03.20 23:32 Rusko 0

D-Test provedl test roušek a respirátorů31.03.20 19:38 Česká republika 12

Minister Krajčí v súvislosti s koronavírusom plánuje zaviesť opatrenia voči občanom, ktorí odmietnú očkovanie31.03.20 16:02 Slovensko 3

Dějiny učí že po zpřísnění se návrat k normálu konat nemusí31.03.20 11:07 Česká republika 13

Rouškový teror v Čechách31.03.20 00:57 Česká republika 11

Neutopické zemědělství: krizové jaro30.03.20 17:08 Česká republika 3

Lidstvo se vyvinulo původně na zcela jiné planetě, na Zemi jsme cizinci30.03.20 16:41 Neurčeno 17

Rockefeller a pandemie29.03.20 12:55 Neurčeno 4

Fed nemůže opravit, to co je rozbité.28.03.20 19:25 USA 1

I na pokraji sil musí evropské státy platit „výpalné“ Bruselu v plné výši.28.03.20 15:29 Evropská unie 1

Pozorujte dnešní právní zrůdy, ceny a lichvu! Šílené!!27.03.20 18:19 Česká republika 7

Jourová varuje27.03.20 14:54 Evropská unie 7

Měnové kurzy

USD
25,37 Kč
Euro
27,56 Kč
Libra
31,40 Kč
Kanadský dolar
17,98 Kč
Australský dolar
15,34 Kč
Švýcarský frank
26,08 Kč
100 japonských jenů
23,52 Kč
Čínský juan
3,58 Kč
Polský zloty
6,03 Kč
100 maď. forintů
7,59 Kč
Ukrajinská hřivna
0,92 Kč
100 rublů
32,74 Kč
1 unce (31,1g) zlata
40 795,65 Kč
1 unce stříbra
365,34 Kč
Bitcoin
172 763,76 Kč

Poslední aktualizace: 2.4.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 905