Diskuze k článku

Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?

Příspěvků 10

4.1.2002 4:36

Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?

Davor 24.?.?.?

Mohli by ste prosim Vas uviest linku na povodny clanok.
PO vasom preslape v clanku z 1.1. Dokonáno jest by som si radsej vsetko overil.

738

4.1.2002 5:29

RE: Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 738

Mohli by ste prosim Vas uviest linku na povodny clanok.
PO vasom preslape v clanku z 1.1. Dokonáno jest by som si radsej
vsetko overil.

Odkazy jsou uvedeny na konci článku. Přesný odkaz neuvádím, protože původní články mají tendenci z Internetu po čase zmizet a odkazy se tak stávají nefunkční. Kdybyste si klikl na odkaz na Wired a tam pak na článek Electricity From Earth's Core, tak byste to našel.

Doplnění pak na Midnight Call přímo na stránce pod hlavičkou Amerika. Článek se jmenuje Inventor Promises Cheap Electricity For Remote Areas In His Field To Supply Power To The People.

739

4.1.2002 10:05

Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?

Izak 193.?.?.?

Tak me napada, co kdyby se do te hloubky dala "trubka" (ve tvaru U), v krere
by klidne mohla byt voda, vytvarela by se para, ta by pohanela turbinu, a jako
chldic by mohl klidne slouzit bazen, koupaliste nebo v zime ustredni topeni
(treba celeho sidliste, to by byl panecku chladic).

Jinak v soucnasne dobe je velmi dobra atomova el. Vsak se taky vsechny staty
v eu dohodly ze az dojde ropa/plyn, tak vse co nepokryjou prirodni zdroje
(voda, slunce vitr) pokryji atomove el. (proto napr. v nemecku odbornici sili
nad rozhodnuti zelenych ze at. el. zrusi ... no a pak je zase zacnou budovat..
jenze pak zas nebudou mit odborniky a budou je muset dovazet z CR nebo z
francie, holt populizmus politiku pred volbamy napacha velke skody)
Ono se na at. nenergii melo prejit uz dnes, jenze ropna loby zapracovala
(a tak budeme doplacet na drahy plyn a ropu)

742

6.1.2002 2:01

RE: Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?

Jiri Tukal 160.?.?.?

Reakce na 742

Tak me napada, co kdyby se do te hloubky dala "trubka" (ve tvaru U), v
krere

by klidne mohla byt voda, vytvarela by se para, ta by pohanela
turbinu, a jako

chldic by mohl klidne slouzit bazen, koupaliste nebo v zime ustredni
topeni

(treba celeho sidliste, to by byl panecku chladic).

Jinak v soucnasne dobe je velmi dobra atomova el. Vsak se taky vsechny
staty

v eu dohodly ze az dojde ropa/plyn, tak vse co nepokryjou prirodni
zdroje

(voda, slunce vitr) pokryji atomove el. (proto napr. v nemecku
odbornici sili

nad rozhodnuti zelenych ze at. el. zrusi ... no a pak je zase zacnou
budovat..

jenze pak zas nebudou mit odborniky a budou je muset dovazet z CR nebo
z

francie, holt populizmus politiku pred volbamy napacha velke skody)
Ono se na at. nenergii melo prejit uz dnes, jenze ropna loby
zapracovala

(a tak budeme doplacet na drahy plyn a ropu)



V cem je atomova energie dobra?
Mozna si to neuvedomujete, ale pracujete s radioaktivnim materialem, kde sebemensi chyba muze znamenat nadnarodni katastrofu.
Jiz dnes existuji alternativni moznosti. Budete se asi divit, ale energie se da ziskavat i z vakua.
Problem, proc jiz ropa neni nahrazena, bych nehledal v nedostatku jinych reseni jako spise v penezich a politice. Dokazete si snad predstavit, jak by dopadla takova Saudska Arabie, kde ropa tvori vice nez 90% HDP? Nebo si snad myslite, ze ropni magnati jen tak dovoli, aby prisli o sve tucne prijmy? Ani jedno, ani druhe. Vas/nas ukol je jasny - drzte hubu a krok, nevystupujte z rady.

744

6.1.2002 13:18

RE: RE: Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?

Noro 80.?.?.?

Reakce na 744

Mozete mi prezradit ktore alternativne moznosti (vratane toho vakua) mate na mysli ? Ale take ktore maju vyznam aj v nasich zemepisnych sirkach (Slovensko a Cechy).

746

6.1.2002 14:13

RE: RE: RE: Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?

Jiri Tukal 160.?.?.?

Reakce na 746

Mozete mi prezradit ktore alternativne moznosti (vratane toho vakua)
mate na mysli ? Ale take ktore maju vyznam aj v nasich zemepisnych
sirkach (Slovensko a Cechy).
tak napriklad:
- v letnim dnu dopadne na metr cteverecni prumerne 6kWh slunecni energie
- Slunce na kazdy ctverecny metr naseho uzemi posila rocne energeticky ekvivalent dvou a pul metraku uhli
- v roce 1995 byl celorocni vykon ceskych elektraren asi 59 000GWh, coz je stejne mnozstvi energie, ktere dopadne za jediny den na 11 000km2
(cerpano z http://www.aton.cz)

dale tu mame rozklad vody na vodik a kyslik, hydroelektrarny, vetrne elektrarny, ... na Internetu bude urcite vice detailnejsich informaci. Pokusim se neco najit.

dale bych zduraznil, ze nejsem fanatickym odpurce atomu. jenom si myslim, ze existuji cistsi moznosti, ktere prinejmensim zasluhuji vice pozornosti.

747

10.1.2002 7:32

RE: RE: RE: RE: Budeme vyrábět elektřinu z nitra z

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 747

Mozete mi prezradit ktore alternativne moznosti (vratane toho vakua)
mate na mysli ? Ale take ktore maju vyznam aj v nasich zemepisnych
sirkach (Slovensko a Cechy).
tak napriklad:
- v letnim dnu dopadne na metr cteverecni prumerne 6kWh slunecni
energie

- Slunce na kazdy ctverecny metr naseho uzemi posila rocne energeticky
ekvivalent dvou a pul metraku uhli

- v roce 1995 byl celorocni vykon ceskych elektraren asi 59 000GWh,
coz je stejne mnozstvi energie, ktere dopadne za jediny den na
11 000km2

(cerpano z http://www.aton.cz)

dale tu mame rozklad vody na vodik a kyslik, hydroelektrarny, vetrne
elektrarny, ... na Internetu bude urcite vice detailnejsich informaci.
Pokusim se neco najit.


dale bych zduraznil, ze nejsem fanatickym odpurce atomu. jenom si
myslim, ze existuji cistsi moznosti, ktere prinejmensim zasluhuji vice
pozornosti.
Nedalo mi to a musim jako technik a vysokoskolsky pedagog reagovat.
Nevim jak budete brat elektrinu ze solarnich panelu v noci? Mate pravdu, ze v lete dopadne na zem max 6kWh denne, ale nejvetsi spotreba elektricke energie je v zime, kdy je tato hodnota podstatne nizsi. Ted nevim o kolik, ale bude to mnohokrat mene. A bereme-li dnesni cenu 100W solarnich clanku cca 20 000 Kc, tak 2000 MW coz ma mit Temelin za cenu podstatne mensi nez 200 miliard korun, coz by stal pouze spickovy vykon slunecni elektrarny, ta ma navic zivotnost pouze 20 let, Temelin asi o neco vetsi. Samozrejme slunecni elektrarna ma jeste vetsi vliv proti sklenikovemu efektu nez atomova. takze mozna 1000 miliard Kc ve slinecni elektrarne by melo stejny vykon v zime pod mrakem jako Temelin???
Tema je to jiste zajimave,

767

10.1.2002 13:08

Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?

Jiri Tukal 160.?.?.?

Souhlasim, ze vyuziti slunecni energie at jiz "pod mrakem" nebo v zime se miji ucinkem. Me prispevky, byt jsem to dostatecne nezduraznil, jsou vicemene urceny k alternativam, nikoliv k nahrazkam. Nevim kolik se investuje do vyvoje alternativnich technologii na vyrobu energie, ani nevim, je-li lidstvo schopno energii uskladnovat, kazdopadne si myslim, ze kdyby k temto alternativam bylo pristupovano stejnym financnim obnosem jako k technologiim, ktere lidstvo pouziva, mohli bychom se casem dockat prekvapivych vysledku. Uznejte sam, ze i vy byste mel lepsi pocit, kdyby par kilometru od vaseho bytu stala ciste ekologicka elektrarna, kde pripadna havarie neznamena katastrofu a neobyvatelnou oblast, namisto 2 ci 4 kolosalnich chladicich vezi s at. reaktory.

770

23.4.2003 19:57

Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Lepší než vést plané diskuze je něco dělat. Podívejte se třeba na
http://www.sweb.cz/stavimetc.

12652

20.11.2003 19:23

Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě lebede (zavináč) centrum (tečka) cz 212.?.?.?

[velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [naštvaný] [naštvaný] [naštvaný] [vyplazený jazyk] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [cool] [cool] [cool] [překvapení] [překvapení] [smích] [smích] [smích] [zmaten] [zmaten] [zahanbení] [zahanbení] [oči v sloup] [mrknutí jedním okem] [mrknutí jedním okem] [mrknutí jedním okem]

21833

Příspěvků: 10

04.01. 04:36 Davor  Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?
04.01. 05:29 Vladimír Stwora  RE: Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?
04.01. 10:05 Izak  Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?
06.01. 02:01 Jiri Tukal  RE: Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?
06.01. 13:18 Noro  RE: RE: Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?
06.01. 14:13 Jiri Tukal  RE: RE: RE: Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?
10.01. 07:32  RE: RE: RE: RE: Budeme vyrábět elektřinu z nitra z
10.01. 13:08 Jiri Tukal  Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?
23.04. 19:57  Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?
20.11. 19:23  Budeme vyrábět elektřinu z nitra země?

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

57

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 129 čtenářů částkou 19 970 korun, což je 57 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Vážení čtenáři,
děkuji všem, kteří přispěli. Máme poslední pracovní den před koncem měsíce a my máme vybráno jen něco přes polovinu. Prosím, zvažte případný příspěvek na tento web. Děkuji.

Ve zkratce

Ve francouzském Nice útočil muslim ve jménu víry29.10.20 21:39 Francie 0

Hrdinství na Nově27.10.20 12:44 Česká republika 6

Poučme se, co způsobil totální lockdown v Izraeli26.10.20 00:42 Izrael 4

Jak u Prymulových hrabou a hrabou (pod sebe)24.10.20 18:21 Česká republika 5

Poskytovatelé hudby prý řeší nadřazenost bělochů. Písně čeká přísná kontrola24.10.20 10:04 Neurčeno 6

Soud dnes rozdal podmíněné tresty oběma autorům nápisu v Letech23.10.20 21:43 Česká republika 0

Vipná analýza Prymulova kiksu23.10.20 18:35 Česká republika 7

Prymulův konec? Neradujme se předčasně23.10.20 13:06 Česká republika 2

Sám Prymula náhubek neměl a chodí do restaurace i přes to, že je zavřel23.10.20 08:35 Česká republika 11

Na Slovensku testují "když budeš hodný, můžeš ven" - hlavní cíl hysterie kolem koronaviru22.10.20 21:22 Slovensko 2

Udavač volal linku 158 na chlapa bez náhubku22.10.20 21:14 Česká republika 4

AGENDA 2030 – TVŮRCI NYNÍ ZHODNOTILI SVÉ ZRŮDNÉ PLÁNY22.10.20 13:37 Neurčeno 0

Plánovaná demonstrace 28. října v Praze22.10.20 08:53 Česká republika 0

Bělorusko versus Česko21.10.20 20:43 Neurčeno 13

Česko žádá o pomoc21.10.20 13:25 Česká republika 9

Za polibek bez náhubků 400 euro20.10.20 17:33 Itálie 5

Soud v Německu rozhodl, že omezit zavírací dobu restaurací není opodstatněné19.10.20 21:32 Německo 4

Co je s panem prezidentem?17.10.20 09:47 Česká republika 7

Je třeba říci dost, burcuje Klaus. Nejsme ve válce, nestrašte mrazáky s mrtvolami14.10.20 11:11 Česká republika 3

Erouška je pochybná aplikace s placebo negativním efektem14.10.20 10:15 Česká republika 5

Měnové kurzy

USD
23,45 Kč
Euro
27,34 Kč
Libra
30,28 Kč
Kanadský dolar
17,56 Kč
Australský dolar
16,44 Kč
Švýcarský frank
25,58 Kč
100 japonských jenů
22,40 Kč
Čínský juan
3,49 Kč
Polský zloty
5,92 Kč
100 maď. forintů
7,43 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
29,67 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 807,43 Kč
1 unce stříbra
546,39 Kč
Bitcoin
318 090,95 Kč

Poslední aktualizace: 29.10.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 711