Diskuze k článku

Jak jsem šlápl do ...

Příspěvků 16

23.3.2005 1:44

Jak jsem šlápl do ...

bijecblbobijce 83.?.?.?

Já si teda stejně pokoj nedám a jsem pořád přesvědčen,
že vzdělání má stát umožnit co nejvíce lidem a proto má být zdarma!
Však, kolik se peněz rozhazuje na všelijaké ptákoviny
a najednou na vzdělání nejsou peníze.
Placení školného je překážka,ať si říká, kdo chce co chce!
Už jenom "studovat" není žádná procházka a myslím, že pro
průměrného studenta je stresem a není nutné zatěžovat studující
nějakou přílišnou sociální tíhou.
Možná, že by měl být nějaký snad příspěvek od hodně bohatých lidí,
ale spíše v podobě nadací, jako třeba provozoval mecenáš Hlávka,
jehož nadaci nezrušili ani za komunistů.
Vybírat školné od průměrných studentů je chyba!

46781

23.3.2005 7:19

Jak jsem šlápl do ...

Honza (USA) 65.?.?.?

jestli je poskytování první pomoci komukoli společensky smysluplné.

Karen: Can I ask you something?
Peter: Sure
Karen: Why teach an ape to talk?
Peter: Why teach at all? Why teach anything to anyone? It doesn't make you rich. It doesn't get you girls. Why did Prometheus steal the fire only to turn around and give it away? There is inherent generosity in the human spirit. One of its faces is the face of the teacher.
Karen: I repeat Why teach an ape to talk?
Peter: No practical reason.
Karen: Then why did you do it?
Peter: A lonely impulse of delight.
Karen: William Butler Yeats.
Peter: Very good.

Michael Crichton: Congo (the movie).

46809

23.3.2005 8:47

Jak jsem šlápl do ...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Pane autore,
kdybyste můj první příspěvek četl pozorně, všiml byste si, že si nechci vzdělání koupit ve smyslu titul za peníze, jak vyplývá z Vašeho druhého článku, že nechci vysokoškolskou výuku jako prostředek a místo setkání a zábavy. Naopak ve svém prvním příspěvku odsuzuju ty, kteří studovali z jiných důvodů než ze zájmu o obor. Já jsem ta, kterou poněkud ironicky označujete "dáma".

Nedělám obor, kde se dá "zabít" zákazník - v sociální práci je to o pomoci pro druhé. Oficiálně sice pracuji v oblasti služeb, ale denní kontakt se zákazníky mi dává řadu možností, jak využít nabyté vzdělání a pomoci radou, vlídným slovem i skutkem.

Obor mě pro svou různorodost a velké praktické uplatnění zajímá a ráda bych si vzdělání prohloubila, ale škola z kapacitních důvodů nemůže všem vyhovět. Soukromý školicí subjekt by zajásal a udělal všechno pro to, aby mu neutekli potenciální zákazníci, ale veřejná vysoká škola řekne sory, zkuste to příští rok. To SORY ať si vyslechnou ti, kteří chtějí studovat zadarmo, já si to SORY ráda platbou odbourám - ale musí být jak, že.

Druhá věc je, že na spoustě míst je požadavek na vysokoškolské vzdělání, a i kdyby člověk měl požadované a potřebné znalosti, musí ukázat papír. Bez něj to nejde. Takže i proto ten papír chci mít a pokud na něj nemá společnost, tak ať mi dá možnost, abych na něj měla já.

Abyste mi opět nepodsouval, že si chci koupit titul bez znalostí, zdůrazňuju, že chci mít možnost studovat za peníze. Zda i vystudovat, to ať posoudí ti, kteří mě budou zkoušet z

46824

23.3.2005 19:23

RE: Jak jsem šlápl do ...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 46824

Madam,
a teď se Vás vůbec nechci dotknout ani možná příliš titulárním oslovením, protože minule jsem trochu chtěl. Rozumím Vám dosti dobře, vážím si lidí, kteří se angažují právě v sociální oblasti i přesto, že nerozumím tomu, proč po cca 200 létech vývoje už "sociologického" myšlení, tyto problémy nejsou dávno seriózně možná ne vyřešeny, ale alespoň řešeny dostupnými metodami a z dostupných zdrojů.
Určitě vůči potřebným humánně, vůči "hajzlíkům", řekněme efektivně, dobře se znám s člověkem, který popsal hodně papírů a "zpodil" dost zajímavých, ale málo účinných myšlenek. Můj analytický průzkum, který mi díky Vaším aktivitám umožnil Vás více méně "identifikovat", mně vede k poznání, že tohoto pana profesora znáte stejně dobře i Vy.
Ale pochopte, že ten moment, kdy se člověk nedostane "napoprvé" ho jedině zocelí. Ani já jsem se nedostal napoprvé, a proto mohu publikovat zkušenosti, "ne kecy".
Ano, mají pravdu zejména Ti, kteří z podtextu vyčetli obavu z globálního vývoje, protože díky svému "druhému studiu" vím o blábolech postindutriální společnosti a o marných snahách filosofů pana Bělohradského. Nicméně všechny Vás prosím o ukončení této neplodné diskuse, neboť by se mohlo stát, žy bych "vyblil" něco na naše těžce korupcí zkoušené zdravotnictví, a to bych musel skutečně do podzemí.
- gnr

46867

24.3.2005 12:37

RE: Jak jsem šlápl do ...

kavol 193.?.?.?

Reakce na 46824

zaujala mě jedna pasáž:

...
>ale škola z kapacitních důvodů nemůže všem vyhovět. Soukromý
>školicí subjekt by zajásal a udělal všechno pro to, aby mu
>neutekli potenciální zákazníci, ale veřejná vysoká škola řekne
>sory, zkuste to příští rok. To SORY ať si vyslechnou ti, kteří
>chtějí studovat zadarmo, já si to SORY ráda platbou odbourám
>- ale musí být jak, že.

to je naprosto nesmyslná argumentace, školné na VŠ by neodbouralo přijímačky (co já vím, nebylo to v plánu ani v nejhorších nočních můrách, kterými politici straší) - a brání snad někdo nebo něco založení soukromé VŠ vyučující ten tak strašně potřebný a beznadějně přeplněný obor?

když by se našlo tolik "potenciálních zákazníků", proč už se na tom dávno někdo nesnaží vydělat?

nemohu si pomoci, ale podle mě ta myšlenka v pozadí je stále "titul za peníze", ačkoliv se snaží schovat za vlídná slova o lidumilství autorky a kritiku, že je špatný systém (souhlasím, že je prohnilý, ale je principielně správný)

pokud by tak moc šlo o "ráda bych si vzdělání prohloubila", pak by jistě nebyl problém vzdát se části svého pracovního úvazku (ekvivalent školného - odčerpání části příjmu) a lépe se připravit na přijímačky ...

46930

23.3.2005 11:48

Jak jsem šlápl do ...

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Tady je videt, ze reakce ctenaru mohou autora casto velmi obohatit o dosud netusene pudy, nazory a posunout ho blize ke kazdodenni realite nemilosrdne spolecnosti zalozene jen a pro vydelavani penez, jakozto nejake nadrazene modly [mrknutí jedním okem]

Autore, prezij...! [velký smích]

46838

24.3.2005 21:45

Jak jsem šlápl do ...

striga 85.?.?.?

Lépe se připravit na přijímačky....... To mě pobavilo. Hlásím se na obor, kde čekám poměr hlášených a přijatých asi 1:20. To už není o tom, jak se kdo připraví na přijímačky, ale jaké bude mít kdo štěstí na otázky.
V mém věku už mě nebaví čekat na chvíli, kdy se snad dostanu příště. Celoživotní vzdělávání je hezká věc, ale mi je 39 a chci studovat co nejdřív.
A nad tou nově vzniklou žádanou vysokou školou se zamyslím. Zatím zvládám akreditované rekvalifikační kurzy, že bych zkusila založit vysokou školu? Pohledám příslušné zákony....... Vida, inspirující průběh debaty.....

46972

25.3.2005 10:27

RE: Jak jsem šlápl do ...

Petros 194.?.?.?

Reakce na 46972

Soukrome vysoke skoly samozrejme u nas existuji (obvykle to ma statut s.r.o.) a skolne se pohybuje kolem 25 000 za semestr. Ale vetsinou jsou zamereny na ekonomicke obory.

Petros

47038

25.3.2005 10:34

RE: Jak jsem šlápl do ...

kavol 193.?.?.?

Reakce na 46972

>Lépe se připravit na přijímačky....... To mě pobavilo.
>Hlásím se na obor, kde čekám poměr hlášených a přijatých asi
>1:20.

to by mě tedy zajímalo, o co jde ... minule ta čísla byla: "do mého ročníku se hlásilo 1098 lidí, brali 110" a řeč byla následně o pokračování z bakalářského na magisterské studium, kteréžto většina škol zvýhodňuje oproti přijímání bez přímé návaznosti ... navíc, je-li ten obor tak unikátní, kde se vezme těch dalších 2090 z 2200 hlásících se Bc., když ročně vystuduje jenom 110 (nebo ta škola je tak vyjímečná i v tomto a mezi počtem Bc a Mgr míst je takový nepoměr? (+)) [zmaten]

(+) počty 2090 a 2200 vychází z udaného poměru 20:1 a z předpokladu, že se otevře stejný počet Mgr míst, jako předcházející semestr odstudovalo Bc, z udaného počtu přijatých na Bc a předpokladu nulové úmrtnosti - v reálné situaci imho úmrtnost plus počet nepokračujících zhruba kompenzuje to, že se na Mgr hlásí i ti, co na dané škole v předcházejícím semestru Bc nestudovali

>To už není o tom, jak se kdo připraví na přijímačky,
>ale jaké bude mít kdo štěstí na otázky.

[chechtot] až na ten detailíček, že jsou i tací, kteří jsou schopni se připravit na všechny otázky, takže nějaké štěstí u nich nehraje roli

je-li však někomu zatěžko obětovat více času a raději se věnuje vydělávání peněz, nemůže pak plakat, že není tím nejlepším z dvaceti, a svádět to na nějaké "štěstí"

např. já jsem měl velkou "smůlu" s jednou semestrálkou, došlo k takřka neuvěřitelné souhře náhod, nicméně objektivně musím přiznat, že jsem prostě udělal chybu v programu, který jsem tehdy psal, mohl jsem ji eliminovat, kdybych tomu věnoval více času, a jak to nakonec dopadlo byla moje blbost, i když by stačilo velmi málo (z věcí, které jsem ovlivnit nemohl), aby to dopadlo úplně jinak ...

... nicméně zpět k tématu - nechci se přít o to, jestli na nějaké škole je méně míst, než by bylo vhodné (poměr 20:1 opravdu není zdravý; na druhou stranu kolik z toho je vážných zájemců?), já pouze nesouhlasím s tím, aby o možnostech studia rozhodovaly peníze namísto talentu a času věnovaného studiu (vč. té přípravy na přijímačky)

>V mém věku už mě nebaví čekat na chvíli, kdy se snad dostanu
>příště. Celoživotní vzdělávání je hezká věc, ale mi je 39 a
>chci studovat co nejdřív.

mno ... napadají mě různé jadrné komentáře, leč omezím se na pár námětů k zamyšlení - jednak k jakým změnám v činnosti mozku dochází s postupem věku, a dále jak dobře se asi zakládá rodina, když člověk nemá vybudovanou kariéru a ještě studuje? [oči v sloup]

47039

25.3.2005 10:50

Jak jsem šlápl do ...

Petros 194.?.?.?

Sorry, predchozi prispevek mel pokracovat:

Co se tyka ostatnich, mene "lukrativnich" oblasti, tak tam by zajem studentu byl, ale jejich financni potencial neni takovy, aby se to nekomu, kdo by chtel v teto oblasti podnikat, vyplatilo, presneji, tech, kteri by to bayli schopni platit, neni tolik. To plati zejmena pro "socialne zamerene obory". Zrejme by opravdu mohla pomoci nejaka nadace.

Petros.

47040

26.3.2005 6:36

Jak jsem šlápl do ...

Modráček meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 213.?.?.?

Vážený autore, vůbec netřeba zaujímat natolik poraženecký postoj. Mně se váš článek líbil, do značné míry s ním souhlasím a kvůli několika nechápajícím rozhodně nemusíte "vykopávat míč ven ze hřiště". Na skutečnost, že píšete o čtverci a diskutující z něj udělají trojúhelník, si holt budete muset zvyknout. Vím o tom své.[cool]

47129

26.3.2005 22:40

Jak jsem šlápl do ...

Martin Profant martin (tečka) profant (zavináč) msmt (tečka) cz 213.?.?.?

Velmi nerad zatěžuji Vaší diskusi fakty, leč:
V roce 2004 bylo přijato ke studiu na veřejných vysokých školách v ČR 71 000 studentů ( tedy kolem padesáti procent všech 19ti letých, pro srovnání v SRN to bylo kolem 35%). Přitom největší převis poptávky nad nabídkou studijních míst je u nejlevnějších studijních oborů (práva, psychologie, ekonomie), významnou výjimku tvoří pouze umělecké obory. Co se studijních kapacit týče, školné asi nepomůže.
Zpoplatnit by bylo třeba přílišné prodlužování studia, opakované přestupy, to ale není školné.
Při restruktualizaci nabídky, při tlaku na inovaci studijních oborů a na kvalitu akademického sboru vysokých škol nemá podle mého názoru školné význam. Vysokoškolské vzdělání má totiž dvě rozličné hodnoty:
a) Rozvoj osobnosti, vzdělání ve vlastním smyslu (toto očekávání může vyvolávat požadavky po kvalitě profesorů a programů)
b) Přístup ke společenskému uplatnění (nezáleží na tom, jaké jsem dostal vzdělání, ale zda jsem získal titul).
Bohužel i hodnota b) je dostatečně přitažlivá, aby uživila stávající kapacity vysokých škol. Představa, že placený student = náročný student se tak stává iluzorní.

47172

27.3.2005 3:57

Jak jsem šlápl do ...

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Dnes se skolstvi meni od zakladu,v Britanii ,uz prisli na to ,ze cerni a bily maji byt oddeleni,nebot cerni jsou pomalejsi v chapani predmetu,zatimco bily musi cekat az to pochopi,tim je tedy zdrzuji v postupu uceni.
Samozrejme ,ze se to neobejde bez volani o rasismu,takze ,studentka volajici "Britanie ,pro Brity" byla odsouzena a poslana za mrize.
Sytuace na Americkych skolach neni nijak rozdilna i zde probihaji boje ," kdo z koho" zvitezi.
"Today genocide has a home in the educational system"

VDARE.COM - http://www.vdare.com/roberts/harvard_genocide.htm - September 04, 2002

Harvard Hates The White Race?
By Paul Craig Roberts

Is the multicultural campaign really about diversity? Or is it about stamping out Western civilization and the "white race" itself?

College students will tell you that a university education today is a guilt trip for whites. The purpose is to prevent whites from appreciating and absorbing their own culture and to make it difficult for whites to resist the unreasonable demands (quotas, reparations, etc.) from "people of color."

To the questions, "who am I, what am I," the white university graduate answers: "a racist, sexist, homophobic oppressor."What "social construct" will be left? A black one? An Hispanic one? Muslim? Asian? What about Jewish?

The Washington Times reports that Dr. Ignatiev is himself Jewish. If Jewish intellectuals and Israeli political leaders can be believed, Jews have a cultural and racial consciousness. Israel is the Jewish homeland, and Israelis seem determined to keep it that way. Can anyone imagine a gentile at an Israeli university founding a magazine devoted to abolishing the Jewish race?
http://globalfire.tv/


47180

28.3.2005 14:39

Jak jsem šlápl do ...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Pane autore,
začínám pochybovat, jestli jste schopen nejedovatě oslovit člověka, který s Vámi polemizuje. Vámi použité označení a oslovení dáma a madam mi připadá jako ironie vůči tomu, že jsem žena. No nic, toť lehce feministické rýpnutí. Ono asi napsat oslovení paní bakalářko nebo jen paní, což by nebylo nic proti slušnosti, to Vám možná zní trochu divně. Ale uznávám, že na bakaláře nejsme zvyklí tak jako na inženýry nebo doktory. (Teď se do mě mohou pustit všichni, kteří si myslí, že mi jde o titul a ne o slušné oslovení.)
Chcete řešení sociálních problémů dvousetletou vědou zvanou sociologie, z dostupných zdrojů. K řešení je zapotřebí nejen poznání a zdroje, ale také vůle těch, kteří mají peníze a moc. A ta vůle je u jiných řešení, než která našla věda. Brečte u politiků, ne u sociologů.
Netuším, jakými prostředky nebo podle čeho jste mě identifikoval a o jakém profesorovi mluvíte. Jméno Bělohradský mi opravdu nic bližšího nebo specifického neříká, nijak se s ním nesrovnávám a neztotožňuji. Ale asi jsem málo bystrá. To víte, mozek před čtyřicítkou.....

K ostatním reakcím - někdo rozebíral problém poptávky a nabídky míst 1 ku 20. Řešení je jednoduché. Jedná se o obor sociální pedagogika, prevence a resocializace na Ostravské univerzitě. Obor běží jako bakalářský několik let, já jsem promovala před dvěma lety jako několikátý ročník, a teprve první rok běží magisterský stupeň. Proto ten počet zájemců.
Byla zmínka o řádné přípravě na všechny otázky. Tomu se musím upřímně smát. Státnice byly z šesti oborů, přijíma%

47276

28.3.2005 14:52

Jak jsem šlápl do ...

striga 85.?.?.?

Pokračuji -
Ke změnám v činnosti mozku určitě s věkem dochází, ale předpokládám, že ne k tak zlomovým a závažným, že by nebylo možno studovat vysokou školu.
Někdo další se zamýšlel nad zakládáním rodiny, budováním kariéry a nedostudováním v určitém věku. Taky tu rodinu nemusí mít každý, že, a argumentovat kontinuální kariérou v tak rychle se měnícím prostředí, jako je to naše? Právě studium sociologie mi přineslo poznatek, že moje generace má předpoklad, že několikrát za život změní obor, kariéru, zaměstnavatele, manželského partnera, protože vše se strašně rychle mění a stávající prvky už zítra mohou být nevyhovující. Předpokládat, že okolo dvacítky dostuduju, začnu kariéru, vdám se a založím rodinu a vystačím s tím dalších několik desítek let?
Spíš očekávám, že v osmdesáti budu čiperná babka po několika endoprotézách, s krásnými naklonovanými zuby, v pátém oboru pracovní činnosti, s šestým manželem a děti mi budou posílat videokonferencí záběry svých životů z druhého konce světa. A na tenhle náročný život chci mít průběžně doplňované a obohacované vzdělání, které bude mít určitý systém, mimo jiné taky uspořádaný a uznávaný společností, která ho produkuje.
Tak a jdu se učit na ty přijímačky. Nějak s tím tréninkem na tu chytrou čipernou babku začít musím, dokud je čas.

47277

29.3.2005 17:41

RE: Jak jsem šlápl do ...

kavol 193.?.?.?

Reakce na 47277

> K ostatním reakcím - někdo rozebíral problém poptávky a nabídky
> míst 1 ku 20. Řešení je jednoduché. Jedná se o obor sociální
> pedagogika, prevence a resocializace na Ostravské univerzitě.
> Obor běží jako bakalářský několik let, já jsem promovala před
> dvěma lety jako několikátý ročník, a teprve první rok běží
> magisterský stupeň. Proto ten počet zájemců.

děkuji za vysvětlení; z toho plyne, že jde o atypický případ (nehledím-li na to, že sociální pedagogika se učí všude možně; ostatně třeba informatika taky a za použitelné považuju jen 4 z nich) ... argumentovat jím obecně pro školné nepovažuji za korektní - a co až po několika letech provozu Mgr. studia zájem opadne a poměr na přijímačkách bude příznivější, to by se mělo školné zase zrušit?

a v pozdějším věku na opad zájmu (nebo na úspěšný pokus) počkat nelze, je nutné být přijat hned, zatímco mladí, kterým život plyne jaksi rychleji, mají času dost, že [oči v sloup]

... vybavuje se mi jeden rozhovor s Werichem, kde již coby "ctihodný kmet" vysvětluje, proti jakému stáří kdysi bojovali - proti tomu, co křičí "Jak si dovolojute být mladí?!" - myslel jsem si, že se to týká zapšklých individuí s jednou nohou v hrobě, ale ono to bude obecnější ...

> Někdo další se zamýšlel nad zakládáním rodiny, budováním
> kariéry a nedostudováním v určitém věku. Taky tu rodinu nemusí
> mít každý, že,

pokud si dobře pamatuju, co nám již na ZŠ říkali o dědičnosti, tak šance, že blbý rodiče budou mít chytrý dítě je menší, než že chytrý dítě budou mít chytrý rodiče, et vice versa ... a plus vliv prostředí ...

takže vysokoškoláci nechť rodiny nezakládají, ať nám ten národ dobře prosperuje! [oči v sloup]

... nehledě na to, že mateřským pudům se těžko poroučí (co já jako chlap o tom můžu vědět? [velký smích]), takže pozor, holky, v devatenácti se nehlašte na školu, protože do tří-čtyř let na vás přijde touha, na kterou dle paní bakalářky socioložky nemáte při studiu nárok

> a argumentovat kontinuální kariérou

"kontinuální kariérou" - jednak jsem takové sprosté sousloví nepoužil, druhak ani nevím, co znamená [vyplazený jazyk]

kariérou jsem nemyslel postup v jedné firmě od skladníka po generálního ředitele, nýbrž obecně podmínky pro pracovní (i životní) uplatnění - nevím, proč by se mezi to nemohla počítat i změna zaměstnavatele nebo oboru ... a mezi její budování počítám i třeba získávání praxe (podívejme do inzerátů nabídky práce, kolik je absolventských míst a kolik firem se s člověkem vůbec nebaví, pokud nemá odpracované minimálně 2 roky?)

asi jsem nechutnej tradicionalista a venkovan mimo mísu (když se pokouším užívat selský rozum [mrknutí jedním okem]), ale třeba to, že bych měl vydržet se svojí milou i na starý kolena, si představit dokážu (ostatně znám její rodiče [mrknutí jedním okem])

47360

Příspěvků: 16

23.03. 01:44 bijecblbobijce  Jak jsem šlápl do ...
23.03. 07:19 Honza (USA)  Jak jsem šlápl do ...
23.03. 08:47  Jak jsem šlápl do ...
23.03. 19:23  RE: Jak jsem šlápl do ...
24.03. 12:37 kavol  RE: Jak jsem šlápl do ...
23.03. 11:48 trodas  Jak jsem šlápl do ...
24.03. 21:45 striga  Jak jsem šlápl do ...
25.03. 10:27 Petros  RE: Jak jsem šlápl do ...
25.03. 10:34 kavol  RE: Jak jsem šlápl do ...
25.03. 10:50 Petros  Jak jsem šlápl do ...
26.03. 06:36 Modráček  Jak jsem šlápl do ...
26.03. 22:40 Martin Profant  Jak jsem šlápl do ...
27.03. 03:57 Robert Nohejl  Jak jsem šlápl do ...
28.03. 14:39  Jak jsem šlápl do ...
28.03. 14:52 striga  Jak jsem šlápl do ...
29.03. 17:41 kavol  RE: Jak jsem šlápl do ...

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Praha 6 přesouvá Koněva03.04.20 11:08 Česká republika 6

Hermafrodité a úchylové v Panamě mají problém. Málo respektu k jejich úchylce03.04.20 10:48 Panama 2

Člověk v tísni spustil pomoc Česku. A je zle.03.04.20 09:20 Česká republika 3

Proč jsou americké nemocnice klidné a prázdné?03.04.20 00:18 USA 6

Je podáno trestní oznámení na komisařku Jourovou za nenávist ke svobodě slova!02.04.20 19:22 Česká republika 3

Rockefellerova studie o "budoucí" epidemii02.04.20 08:56 Neurčeno 1

Už to začíná vypadat, jako by zemi vedli milionchvilkaři02.04.20 07:11 Česká republika 3

Podívejte se, kam přísná karanténa vede01.04.20 17:41 Itálie 5

Vláda: Zakážeme teplé počasí! Aby se lidi necourali venku01.04.20 13:10 Česká republika 3

Zákazy, zákazy, buzerace, zákazy: Několik mladých spáchalo zločiny. Opékali buřty v lese01.04.20 11:30 Česká republika 4

Policisté hlídají město v kostýmech v podobě koronaviru01.04.20 06:21 Bolivie 1

Rusko vyslalo do USA letadlo se zdravotnickými potřebami, Trump poděkoval. Proč o tom mlčí média?31.03.20 23:32 Rusko 0

D-Test provedl test roušek a respirátorů31.03.20 19:38 Česká republika 12

Minister Krajčí v súvislosti s koronavírusom plánuje zaviesť opatrenia voči občanom, ktorí odmietnú očkovanie31.03.20 16:02 Slovensko 3

Dějiny učí že po zpřísnění se návrat k normálu konat nemusí31.03.20 11:07 Česká republika 14

Rouškový teror v Čechách31.03.20 00:57 Česká republika 11

Neutopické zemědělství: krizové jaro30.03.20 17:08 Česká republika 3

Lidstvo se vyvinulo původně na zcela jiné planetě, na Zemi jsme cizinci30.03.20 16:41 Neurčeno 17

Rockefeller a pandemie29.03.20 12:55 Neurčeno 4

Fed nemůže opravit, to co je rozbité.28.03.20 19:25 USA 1

Měnové kurzy

USD
25,76 Kč
Euro
27,84 Kč
Libra
31,61 Kč
Kanadský dolar
18,12 Kč
Australský dolar
15,45 Kč
Švýcarský frank
26,37 Kč
100 japonských jenů
23,76 Kč
Čínský juan
3,63 Kč
Polský zloty
6,07 Kč
100 maď. forintů
7,60 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
33,72 Kč
1 unce (31,1g) zlata
41 690,29 Kč
1 unce stříbra
371,09 Kč
Bitcoin
172 910,34 Kč

Poslední aktualizace: 4.4.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 828