Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky podepsané J. Hruška

Nalezeno 59 příspěveků, 6 různých IP adres

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

03.08.2005 06:27

Právo na chuligánství nepatří mezi lidská práva

Milí příznivci Czech Teku

J. Hruška 62.?.?.?

Milí příznivci Czech Teku,

vaším problémem je naprostá zmatenost. Pro to, aby se podobná akce stala legální, nestačí problematický souhlas majitele jednoho z pozemků, na kterých se koná. Je potřeba zajistit základní hygienické podmínky. Například vašemu jemnocitu asi uniklo, že po pěti tisících lidech zůstane každý den kolem pěti tisíc hoven. Je tedy nutné mít dostatečně dimenzované záchody a po skončení akce tento nechutný odpad ekologicky zlikvidovat. Je třeba mít dostatečně vydatný zdroj nezávadné vody - mimochodem, rád bych slyšel váš řev, kdyby se čtvrtina účastníků nakazila třeba tyfem. Nepochybně by za to mohla vláda, policie atd. Prostě všichni kromě organizátorů. Je třeba mít vybudována parkoviště a připravena opatření pro případ úniku ropných látek. Dále pořadatelskou a zdravotní službu. Vyjádření majitelů okolních pozemků, představitelů okolních obcí a ekologů. A tak dál. A u všeho podpisy svéprávných a dosažitelných lidí, kteří v případě problémů budou pohnáni k odpovědnosti. Věřím, že kdyby byly tyto předpoklady alespoň v hrubých rysech dodrženy, ani pes by po Czech Teku neštěkl.
Dále vám asi uniklo, že všude na světě občan napřed uposlechne pokynů policistů a pak teprve diskutuje. Následky jiného chování musí přičíst v první řadě sám sobě.
No a na závěr: Ty vaše výkřiky o gestapu a komunistech nemluví ani tak o policii a vládě, jako o vás.
J. H.

64245

03.08.2005 12:33

CzechTek v nás

Moje milá,

J. Hruška 62.?.?.?

to máte těžké. Kdyby policie zasáhla dříve, dalo by se říct, že zasáhla proti někomu, kdo nic špatného nedělal. Bylo by ode mně laciné říct, že po bitvě je každý generálem. Ve skutečnosti je problém v tom, že ať se udělá co udělá, vždycky to bude opravdu a nesporně špatné. G. K. Chesterton kdysi napsal, že by bylo krásné, kdyby se nemuselo dělat nic. Jenže ono se něco musí dělat.
J. H.

64315

04.08.2005 07:43

Diktát politické korektnosti

Faktická poznámka:

J. Hruška 62.?.?.?

Zmrt je starší český název sedláka - zemědělce.
J. H.

64548

12.08.2005 06:31

Jdeme po vás

Nic nového

J. Hruška 62.?.?.?

Pár mých kamarádů bylo někdy v roce 1960 vyhozeno z gymnazia, protože si na bramborové brigádě založili školní pobočku KKK.

65713

19.08.2005 06:35

Comeback Vladimíra Železného?

Připomeňme si:

J. Hruška 62.?.?.?

Skutečnost je taková, že všichni čeští zbohatlíci zbohatli tím, že něco ukradli - pardon, zprivatizovali, v zájmu západních firem zničili a podobně. Jedině Železný vybudoval z ničeho miliardový majetek. A to se holt neodpouští.
J. H.

66794

19.08.2005 11:11

Comeback Vladimíra Železného?

RE: Připomeňme si:

J. Hruška 62.?.?.?

>-Jedině Železný vybudoval z ničeho miliardový majetek.
>
>Pane Hruška
>..ste spad' z višně, nebo co ?
>Podvody maji taky svou hodnotu,... nejsou NIC.
>System tandem Lauder-Zelezny je citankovy priklad chazarske skoly
>dojeni.

>Nemluvil jsem o metodách, ale o výsledku - samozřejmě.
J. H.

66811

22.08.2005 06:27

Comeback Vladimíra Železného?

RE: Připomeňme si:

J. Hruška 62.?.?.?

Aha, takže ten kdo něco zprivatizuje a získá zpět v restituci je zlodej?

Milý pane, já za to opravdu nemůžu, že v Čechách výrazy jako privatizace, restituce, krádež, loupež, zlodějna dneska významově splývají. Už několik let se říká "zprivatizovat" místo "ukrást", místo "zanech vší naděje" se řekne "dej to k nezávislému soudu" a podobně.

67180

23.08.2005 06:33

Comeback Vladimíra Železného?

RE: Připomeňme si:

J. Hruška 62.?.?.?

>--------

>Ano.Významově splývají,ale jak komu.Hlavně těm,pro které
>hnout prdelí je nepřekonatelný problém.

To je možné. Druhá možnost ovšem je, že jsme rozumní lidé, kteří rozeznají soukromý majetek od zlodějny a kteří tím pádem nestojí o to, aby je někdo krmil ideologickým blafy.
Než se začneme bavit o vlastnění a majetku, měli bychom mít aspoň zhruba jasno, o čem mluvíme. To bohužel není záležitost na takovouhle chaotickou diskusi. Co nejstručněji:
Od nepaměti lidé věděli, že majetek znamená nejen spoustu příjemností, ale i závazek a odpovědnost. Moderní představa absolutního vlastnění, která odmítá jakoukoli odpovědnost, mimo jiné i za to, jak zacházím se svým majetkem vedla nejen ke krizím, ale i k myšlence, že bude nejlepší dát vlastníky pod kuratelu - tedy k socializmu. Představa absolutního vlastnění ovšem vedla také k tomu, že ten socializmus dlouho nevydržel. Stejný poměr k majetku způsobuje, co v koutku mysli pravděpodobně tušíte - že dnešní poměry dlouho nevydrží a přijde den, kdy nám budou vládnout mohamedáni nebo konfuciáni (nebo kdo). Fujtajxl - ale nic na tom nezměníte, když před tím budete zavírat oči.
J. H.

67380

23.08.2005 13:15

Comeback Vladimíra Železného?

RE: Připomeňme si:

J. Hruška 62.?.?.?

Jeden je
>zaměstnanec a ostatní se živí na vlastní triko.Hádejte kdo
>tam vykřikuje o zlodějnách,tunelářích a privatizérech.No
>přece ten,kdo jde na sedmou do práce,ve 4 to zabalí a jde s
>čistou hlavou domu.Neměl nikdy odvahu jít do nejistoty,
>nemusí myslet co bude zítra,za rok.....Ale nyní lituje že
>"cinkal "klíčema.Proč asi? No,nemá tak hezké auto,manželka
>mu utekla za živnostníkem a jeho zaměstnavatel si koupil
>barák někde v Chorvatsku.
>Ti ostatní nekňučí a makaj.

>Taky by se dalo říct, že ten jeden nemá co ztrati. Ti ostatní holt mají bláto na hřišti. Vemte to jako blbý vtip - prostě jsem neodolal.
J. H.

67422

06.09.2005 13:51

Město v obležení

Jeden důvod, proč je západ zamořen cizinci.

J. Hruška 62.?.?.?

Na prvotní důvod, proč se to na západě hemží podivnými cizinci je snadná odpověď: Jsou levnou pracovní silou. Je jasné, že člověk, který chce na západě trvale žít, chce tam mít rodinu, bydlení a platit si pojištění musí chtít mnohem větší mzdu než oni. Známe to ostatně i v Čechách. Pokud chce Ukrajinec u nás peníze vydělat a doma utratit, nebo u nás jen tak přežívat, může pracovat za mzdu, ze které by Čech pošel hlady. Tedy stejný důvod, ze kterého byli před časem dováženi do USA v okovech. Tato přeprava byla ovšem drahá. Dnes stačí nastolit v příslušných zemích poměry, jaké tam jsou a levní pracovníci se nám přiženou v zástupech a zadarmo.
Důvody, proč je jich v západních zemích tolik jsou dva: (Nemějte strach, že se to někomu vymklo z rukou.) Ten viditelnější je, že aby mzdy zůstaly nízké, musí být mnoho zájemců o práci. Ten druhý o kterém se nemluví je, že stát vyplácí těm ubožákům, pokud jsou nezaměstnaní nejrůznější dávky. Aby je mohl vyplácet, musí si půjčovat od těch, kteří za celým tím svinstvem stojí. No a půjčovat státům se vždycky vyplatí. Takže nakonec, čím víc nezaměstnaných, tím víc na tom jisté kruhy vydělají.
J. H.

69429

07.09.2005 06:33

Umělá katastrofa: Hurikán obnažil katastrofu sociálního státu vyrobenou člověkem

Víte, mě by zajímalo,

J. Hruška 62.?.?.?

Je celkem jasné, že i při této katastrofě se někteří lidé semkli a začali si navzájem pomáhat. To ale ve zprávách nevidíme. Vidíme jen ty, kteří dělají, co léta viděli v televizi, protože katastrofu vidí jako příležitost užít si, co jim bylo předkládáno jako skutečný život. Já vím, jsou i jiná vysvětlení a nechci je zpochybňovat, ale to, o čem mluvím má beze sporu také svůj význam.
Takže by mě zajímalo, do jaké míry se sdělovací prostředky kochají tím, co samy pomáhaly způsobit.
J.H.

69543

Sociální stát a multikulturní společnost.

Myslím, že než začneme posuzovat sociální stát, měli bychom si něco vyjasnit o multikulturní společnosti. Společnost může být multikulturní jen tehdy, když si všechny kultury v ní uvědomují, že tvoří jednu společnost. To je nejen evropská tradice. Soustavně pěstované vědomí, že tvoříme jednu obec, jeden národ, jeden stát, jeden kontinent, jedno lidstvo. O tom, jak různí šupáci toto vědomí narušují by s daly psát knihy. Na těchto stránkách se občas připomínají Cikáni, kteří opravdu po staletí považovali většinovou společnost za lovecký revír - a dnešní společnost dělá všechno pro to, aby je to zase naučila, Židé, kterým většinová společnost po staletí nedovolila, aby se mohli cítit její částí a podobně. Myslím, že jsou to jen okrajové jevy. HLAVNÍ PROBLÉM VIDÍM V TĚCH INTELEKTUÁLECH, KTEŘÍ SE CÍTÍ PŘÍLIŠ DOBŘÍ NA TO, ABY BYLI ČÁSTÍ SPOLEČNOSTI. Po listopadu jsem si myslel, že je to český problém. Lidé, kteří byli schopní leda k tomu, aby váleli sudy v pivovaře a kteří svou neschopnost vysvětlovali jako komunistickou diskriminaci - těm schopným se podařilo prorazit, buď na západ, nebo i doma - si hojili mindráky špiněním svých spoluobčanů. Česká malost, český rasizmus, omluvy sudeťákům a tak dál. Postupně jsem zjistil, že je to záležitost celozápadní. Že skupiny podobných jedinců ovládly média, vytvářejí veřejné mínění a prosazují různé nehoráznosti.

Promiňte, to bylo na tomto fóru jaksi mimo mísu. K věci bych chtěl říct, že k tomu, aby mohl sociální stát vzniknout, je třeba, aby ve společnosti naprosto převládalo vědomí vzájemnosti. Jinak řečeno “když jeden orgán trpí, celé tělo trpí“. A platí to nejen pro ty, kteří dávají, ale i pro ty, kteří přijímají a kteří tím pádem ani nestojí o to, co opravdu nepotřebují. (To je samozřejmě ideální stav.) V USA, kde toto vědomí jednoty chybí a kde je systematicky pěstován individualizmus je pitomost pokoušet se o sociální stát.
J. H.

69717

12.09.2005 07:35

Sudety byly a budou navždy české

Ale no tak...

J. Hruška 62.?.?.?

Ta dojemná snaha ukázat, že Češi obhajují svou věc se stejným fanatizmem jako lidé typu pana Krále je trapná. Nemohu se zbavit pocitu, že článek napsal nějaký "královec" aby ukázal, jaká jsou Češi pakáž.
J. H.

70209

15.09.2005 07:39

RE: Nebudu platit!

Doplnění.

J. Hruška 62.?.?.?

Pana Stworu bych rád doplnil v tom, že poměry jím předpokládané budou fungovat jen tak dlouho, dokud budou vládcové potřebovat "veřejné mínění", které řeší jimi nadhozené zástupné problémy. Pak budou "mouřeníni" odstraněni. Který vládce by zbytečně živil a opečovával mrzáčky s vyduněnou hlavou, když je na nic nepotřebuje.
J. H.

70779

15.09.2005 13:27

Tanečkáři

Řev potrefených husí

J. Hruška 62.?.?.?

Je opravdu vidět, že článek zasáhl do černého.

70827

15.09.2005 13:35

RE: Nebudu platit!

RE: Doplnění.

J. Hruška 62.?.?.?

Zapomínáte, že časy se mění. Vzpomeňte na londýnské demonstrace proti válce v Iráku. Jak vláda předvedla, že si může dovolit srát na vlastní občany jak na placatý šutr (editor promine). A zrovna v Anglii. A to byl teprve začátek. Ach jó.

70830

19.09.2005 09:27

Střihač

Jen v jednom bych začal odjinud.

J. Hruška 62.?.?.?

Jen jednu věc: Nemám zásadní námitky proti trestu smrtí. Připadá mi ale, že v dnešních podmínkách by to bylo z deště pod okap. Napřed potřebujeme zákonodárce, kteří nebudou prosazovat všestrannou ochranu lumpů - nelze se zbavit podezření, že to dělají proto, aby chránili sami sebe. Potřebujeme soudce, kteří nebudou mít tu drzost odsoudit samy sebe k tomu, aby dostali třináctý a čtrnáctý plat. Potřebujeme novináře, kteří nebudou upravovat informace k obrazu svému. Dneska se lze právem obávat, že soudce odsoudí k smrti nevinného jen pro ten požitek, že legálně zabil nevinného člověka.
J. H.

71523

20.09.2005 07:57

Pojednání o homosexualitě

RE: A co tím vším chtěl autor říct?

J. Hruška 62.?.?.?


>A moje třináctiletá
>fena, několikanásobná matka, mi skáče po noze kdykoliv je
>noha pro ni jen trochu lákavěji nastavená.Přitom se psy se
>páří normálně.
Kdesi jsem slyšel o dámě, jejíž pes se na ní tlačil, kdykoli si sedla na pohovku. Ta dáma si myslela kdovíco, ale odborník jí vysvětlil, že se pes cítí být pánem domácnosti a vytlačuje jí z vůdcovského křesla. Jestli Vám třeba Vaše fenka nedává najevo, kdo je pánem v chalupě.

>Vše ostatní, co by v
>manželství provozovali, mohou i tak - výchovu dětí,
>společné hospodaření, společné bydlení i sex. Jen tu
>oficiální formu vztahu mohou dát komukoliv jinému z
>preferované skupiny pohlaví - bohužel toho opačného.
Víte, a mě připadá, že tyhle představy přijali lidé příliš snadno. Nic nevědí a nechtějí vědět, jen o tomto závěru bývají nevývratně přesvědčeni. Proto jsem se pokusil dát dohromady několik fakt, aby se při tvoření závěrů měli ti, kteří chtějí myslet o co opřít.
J. H.

71692

21.09.2005 10:28

Pojednání o homosexualitě

RE: Kvadratúra ego

J. Hruška 62.?.?.?

Dalo by se dodat, že v perspektivní společnosti je i "konformní" sex dovolen jen těm, kteří dokáží, že jsou schopni uživit rodinu a vychovat děti. To právo na sexuální hrátky bez následků a odpovědnosti je jedna z hraček, kterými nás mocní udržují ve stavu trvalé nedospělosti. Homosexualita v tom vypadá jako třešnička na dortu. Ale přes to - koho z diskutujících potěší, když zjistí, že mu z potomka někdo udělal bůzu.
J. H.

71898

21.09.2005 10:42

Pojednání o homosexualitě

RE: Kritické myšlení?

J. Hruška 62.?.?.?

Jistě. Snažil jsem se snést informace. Pokud jste si předem vytvořil závěr, mohou Vás od něj některé zavádět. Myslet už musíte sám.
J. H.

71899

23.09.2005 06:27

Zvědavec přechází na zpoplatněný archiv

Slyšel jsem,

J. Hruška 62.?.?.?

že VIP znamená very impotent person.

72144

09.11.2010 09:13

Démonizace historie. Část III.

To dá rozum,

J. Hruška 213.?.?.?

že skutečný Stalin byl někde mezi Stalinem - bohem a Stalinem - ďáblem. Je otázka. jestli má vůbec cenu nějak podrobně zkoumat, na kterém místě této pomyslné osy vlastně byl.
Myslím si (nemám přímé důkazy) že mýtus o Stalinovi - ďáblu byl vytvořen u praktických důvodů. Stalin byl v Sovětském svazu ikonou úplně všeho a po jeho smrti byli Sověti bezradní. Bylo nutno tuto "nemrtvou" modlu nějak svrhnout z podstavce. Není ostatně první z velkých vládců Ruska, kteří mají podobnou pověst. Přečtěte si něco o starých ruských carech. No a Rusové v tom nejsou původní. Přečtěte si o velkých císařích starého Říma. Vypadá to, že aby byl někdo dobrým vládcem velké říše, musí být zločinný šílenec. Pak je tu druhá možnost: Závistivci vytvořili velkému člověku špatnou pověst. No a třetí, nejpravděpodobnější: Vedle dobrých věcí udělal velký vládce i spoustu špatných, které byly jaksepatří nafouknuty.
Na komentovaném materiálu se mi líbí, že konečně řekl něco, co se šedesát let neříká: Že totiž Stalin Polákům jen oplatil to, co oni sami udělali, když se s Hitlerem dělili o Československo.
J. Hruška

232216

10.11.2010 10:38

Démonizace historie. Část III.

RE: To dá rozum - proces se Slánským

J. Hruška 213.?.?.?

Taky jsem slyšel, že Slánský a spol. byli ve skutečnosti odsouzenií za to, že dodávali zbraně státu Izrael vzdor embargu OSN a vůli SSSR. Protože bylo politicky neúnosné veřejně vyhlásit pravé obvinění, bylo zorganizováno známé "divadýlko". Je to zpráva agentury JPP (jedna paní povídala)- jako ostatně osmdesát procent toho, co zde čteme - ale mohla by zaujmout.
J. Hruška

232262

14.03.2011 10:19

Kdyby to nebylo k pláči, bylo by to k smíchu

Většinou to už řekli jiní,

J. Hruška 79.?.?.?

ale stejně si sem dovolím nakopírovat, co jsem už napsal jinam:
Samozřejmě to můžeme vidět tak, že hodná televize bojuje za spravedlnost, řád a demokracii a zlá vláda jí vojensky terorizuje.
Nebo si říct "konečně se perou mezi sebou, nebudou na nás mít čas".

Jenže je tady přísloví, že vrána vráně oči nevyklove. Takže je tu velká pravděpodobnost, že jde o divadýlko, které má buď vrátit důvěru televizi, které dneska rozumní lidé nevěří ani to "dobrý večer" nebo odvést pozornost od nějakého skutečného zločinu. Nebo obojí. Uvidíme, co se z toho vyklube.
J. Hruška

239452

20.05.2011 14:29

Církevní majetek

RE: Komedie plná omylů.

J. Hruška 79.?.?.?

>Vsuvka - s tím "josefínským uspořádáním" se
>pravděpodobně mýlíte,
Nenapsal jsem, že jsou podle něj církve financovány,ale že dnešní uspořádání z něj vychází.
Shodneme se, že dnešní vedení ŘK církve se ze všech sil snaží ze sebe udělat něco, co se podobá tetě Kateřině ze Saturnina: Otravného příbuzného, který všude chodí a vykládá, jaké mají druzí vůči němu povinnosti.
J. Hruška

244416

23.05.2011 09:58

Církevní majetek

RE: Komedie plná omylů - no, k těm Voršilkám:

J. Hruška 79.?.?.?

Voršilky ovšem tvrdí, že jim byla dána budova, ve které jsou mimo jiné namontovány měřiče energií, které spotřebuje Národní divadlo. No a v příslušném termínu jim přišly účty za elektřinu, vodu i plyn. Národní divadlo je odmítlo zaplatit. Tak se pokoušely budovu vrátit, jestliže jim budou zaplaceny peníze, které do toho byly nuceny dát. Výsledkem byl propagandistický řev, který tato diskuse zrcadlí. Nakonec jim nezbylo, než prodat budovu nějaké vymahačské firmě. Nemusíte tomuto tvrzení věřit, ale měli byste ho znát.
J. Hruška

244554

23.05.2011 10:29

Církevní majetek

RE: autore, tak manipulativní!

J. Hruška 79.?.?.?

No, když je vše, co dělali představitelé církve Římskokatolické tak správné, tak jistě uvítáte, když bude otázka církevního majetku řešena způsobem, který praktikoval feldkurát Otto Katz: "Švejku, řekněte tomu pánovi: Pan feldkurát vám nic nedá". Švek splnil rozkaz, zahukákaje to pánovi do ucha. "Zeptejte se ho, na co ještě čeká". "Nehnu se odsud, dokud nedostanu zaplaceno" řekl pán. "V tom případě ho odevzdávám vám, Švejku. Dělejte si s ním, co chcete". "Poslušně hlásím, že jsem toho pána už jednou vyhodil". "Opakovat" zněl rozkaz, který byl proveden rychle, bystře a krutě.
J. Hruška

244555

23.05.2011 11:25

Církevní majetek

RE: Komedie plná omylů - no, k těm Voršilkám:

J. Hruška 79.?.?.?

To jsem rád, že došlo ke shodě v tom, že restituce byly a jsou kravina.

244562

24.05.2011 07:31

Církevní majetek

RE: autore, tak manipulativní! No, když jste si tak naběhl...

J. Hruška 79.?.?.?

tak Vám sdělím pár osobnich zkusenosti z doby, kdy jsem se motal kolem politiky. Katolické církvi byly ve městě vráceny dva objekty. V jednom měla být křesťanská škola. Stovky nejen katolíků odpracovaly na úpravách tisíce hodin. Po pár létech klášter, který byl majitelem vypověděl škole smlouvu. Teď tam místo bílé paní straší pár mnichů z Polska.
Na tom druhém byl při opravách překročen rozpočet asi o padesát milionů. Objekt tedy nemohl být financován podle původního plánu. Nakonec ho dostala soukromá firma na úhradu dluhú.
Výsledek? 100procent vtácených objektů neslouží předpokládanému účelu. 50procent přestalo být majetkem církve.
No a ti, kteří podle někoho "nedávají ani korunu?" Pro křesťanskou školu muselo město na vlastní náklady zajistit náhradní budovu. Ve druhém objektu to bylo horší. Protože jeho částí byla cenná kulturní památka, musela být vykoupena a nemalými náklady opravena. Nepochybuji, že teď by jí chtěla církev v restituci ještě jednou.
J. Hruška

244622

24.05.2011 07:45

Církevní majetek

RE: autore, tak manipulativní!

J. Hruška 79.?.?.?

Nelichotil bych mu tolik. Po mém soudu je to krásný příklad, kam dovede člověka chtivost majetku, zvlášť když jde o majetek, na který on sám nepřispěl ani korunou, jak nám jemu podobní vyčítají, soudíce podle sebe.
J. Hruška

244624

21.06.2011 16:19

„Vraždící okurky“ aneb po kom se hází „střevní bakterií“?

Přirozené příčiny.

J. Hruška 79.?.?.?

Pro úplnost je dobré říci, že není vyloučena možnost, že bakterie zmutovala ve střevech chovného dobytka. Má-li dobytek ve velkochovech přežít, musí být - a také už řadu let je - preventivně "vycpáván" nejrůznějšími antibiotiky. Jako všude, ani tady nikdo nemyslí na to, jaké důsledky by to mohlo v budoucnu mít. Takže je možné, že si bakterie v jeho střevech vypěstovaly odolnost proti všemu možnému. Na druhé straně střevní bakterie mimo střeva nemá velkou šanci dlouho přežít, ale jestli byla ekologická zelenina z úsporných důvodů hnojena čerstvým hnojem...
Jak je tato možnost pravděpodobná, to už posuďte sami.
J. Hruška

246524

23.06.2011 15:21

„Vraždící okurky“ aneb po kom se hází „střevní bakterií“?

RE: Přirozené příčiny.

J. Hruška 79.?.?.?

Normální mechanizmus vzniku odolných kmenů je zhruba tento: Jestliže zásah antibiotikem není zcela likvidační, přežije v první generaci řekněme jedna bakterie z tisíce. Z jejích potomků ovšem už stejně silnou dávku antibiotika přežije tak jedna ze sta. A tak dál. Jestliže se to několikkrát opakuje, získá tento kmen dědičnou odolnost. Kdo používá antibiotikum nepravidelně, může si v sobě vypěstovat odolný kmen během jedné nemoci. Naštěstí tento kmen vyhyne při doléčení, naneštěstí se jím ještě dřív občas někdo nakazí. Tak ztrácejí antibiotika účinnost a je třeba nalézat stále nová.
No a teď si představte farmáře, který léčí svůj dobytek chaoticky tím, co má zrovna po ruce...

246655

02.08.2011 12:00

Reakce na článek \"Breivick není superman\"

RE: No nevím

J. Hruška 79.?.?.?

Já myslel třeba Richarda Lawrence v roce 1835, Bootha v roce 1865, Guiteaua v roce 1881, Leona Czolgozyho v roce 1901, Johna Schranka v roce 1912.

249707

11.09.2011 12:51

9/11 po deseti letech – stále čekám

Ještě jedna konspirační teorie.

J. Hruška 79.?.?.?

Před lety kdesi problesklo tvrzení, že výškové budovy byly podminovány hned po dostavění, právě proto, aby v případě, kdy hrozí jejich pád, byly odstřeleny, spadly do vlastního půdorysu a nerozbily celou okolní čtvrť - mimochodem - postavit něco takového uprostřed hustě zastavěné oblasti může napadnout jen někoho v USA. Tento fakt byl samozřejmě nejpečlivěji utajen, protože jinak by se každý rozumný člověk do budov bál vstoupit.
Na rozdíl od některých nepříliš chytrých tvrzení (například o termitu, který byl pravděpodobně skutečně použit - při rozřezávání trosek, aby bylo možno mezi ně vniknout a později je odstranit) tuto možnost později nikdo nezmínil.
J. Hruška

253051

19.11.2011 12:32

Sametové rozkradení republiky

RE: To mě ždycky potěší,

J. Hruška 79.?.?.?

>... pritom pracovali s komunistickou efektivitou
Když někdo nechtě přizná, že za komunistů se lidi nepředřeli, ale přesto bylo dost peněz na důchody, zdravotnictví, školství, nové levné byty a tak dál.
Ještě lepší je, že tito lidé v podstatě tvrdí, že co byla za komunistů bída s nouzí, cholera, svrab a neštovice, to jsou za kapitalistů nejen kapitalistické výdobytky, ale přímo život nad poměry, kterým jsme si přožrali budoucnost.
Připadá mi, že podobná moudra píší čtrnáctileté děti, buď za odměnu od řádku, nebo aby si vylepšily kádrový profil.
J. Hruška

257297

30.11.2011 09:58

Čtyři zážitky z cesty Praha Toronto

Bacha.

J. Hruška 79.?.?.?

Tak mě napadlo, jestli třeba v Praze nebudou mít průšvih z toho, že se, když nalezli zapomenutý nůž, zachovali jako lidi. V době, jaká je tato by si měl člověk dát pozor, co kde řekne nebo napíše, aby třeba někoho nechtě neudal.
J. Hruška

257869

18.12.2011 17:20

Havel

Řekl bych,

J. Hruška 79.?.?.?

že mezi Gottwaldem a Havlem je několik rozdílů. Ten nejlépe viditelný je, že Gottwald měl tolik slušnosti v těle, že se uchlastal do pěti let potom, co z nás udělal Stalinovy pacholky.
J. Hruška

258727

09.01.2012 12:59

Diskuze upadá

Víte,

J. Hruška 79.?.?.?

někdy mi připadá, že věe podstatné už bylo řečeno. Možná ale přece jen zkuste http://umlaufoviny.com/www/res_publica/Redakcni_sy...
J. Hruška

260486

12.01.2012 10:19

Církev nemá žádné právo na restituce

Je to samozřejmě značně nepřesné.

J. Hruška 79.?.?.?

Tak zvaný církevní majetek byl většinou vlastnictvím panovníka, které církev jenom užívala už před Josefem II. Bylo to proto, že se církev (po jistých zkušenostech) jistila, aby její hodnostáři tento majetek neprožrali. Kdybychom se chtěli dopídit, co tehdejší právní formulace znamenají dnes, zbohatly by na tom celé generace právníků a výsledek by stejně nebyl příliš uspokojivý. Navíc nešlo o majetek celé církve, ale majetek, který užívaly farností a kláštery. To má dnes svůj význam: Jestliže biskupská konference slibuje evangelíkům, že jim z tohoto majetku něco dá, pak slibuje něco, co nemůže dodržet a evangelíci jsou tu za užitečné idioty.

PODSTATNÉ je, že na privatizaci tohoto majetku tlačí "ti nad námi" a dojde k ní tak jako tak. Buď to zprivatizuje katolická "věrchuška", nebo "zahraniční investoři". Nevím, co je horší.
J. Hruška

260799

12.01.2012 10:47

Církev nemá žádné právo na restituce

Pro zajímavost.

J. Hruška 79.?.?.?

Historik Jan Pekař uvádí, že po Bílé Hoře Římskokatolická církev také žádala restituce. Také za dobu dvěstě let. Dodává, že nedostala skoro nic z toho, na co si činila nárok.
J. Hruška

260804

05.02.2012 13:35

Limonádový Joe jako filozoficko-satirická prognóza

RE: Doplněk

J. Hruška 79.?.?.?

Dodal bych, že Brdečka byl před válkou nějaký čas v USA, tak ví, o čem mluví. A ještě něco: Některým scénám jsme za komunistů nemohli uvěřit a mysleli si, že jsou úlitbou režimu. Dnes se jeví jako nejpravdivější.
J. Hruška

262630

09.02.2012 11:08

Tak už to víme

Shrnuto:

J. Hruška 79.?.?.?

"Levičáci jsou chytřejší!!!!!" zjistili levičáci.
J. Jruška
P. S. Stejný článek se objevil v Britských Listech.

262873

03.03.2012 08:45

Jak jsem vezl motor do Ruska

RE: CCCP - a všimli jste si.

J. Hruška 79.?.?.?

A všimli jste si, že to je tržní hospodářství, přivedené k dokonalosti? Zaplatíš - dostaneš.
J. Hruška

264539

17.04.2012 08:03

Sexmise

RE: Ano, feminismus je zlý

J. Hruška 79.?.?.?

Děvče nešťastné,
Vy asi nemáte lehký život. Normální chlap odmítne smýšlet a chovat se tak, jak si představujete, že se chlapi chovají. No a když najdete nějakého cvoka, zase se s ním nedá žít.

267095

12.05.2012 12:11

Dopis paní Peckové

Myslím, že bychom si to měli roztřídit.

J. Hruška 79.?.?.?

Článek se dotýká tří problémů. Ten po mém soudu nejpodstatnější je v tom, že tato zvrácená společnost dovoluje mediálním zmetkům beztrestně lhát a škodit. To, jakým způsobem byl projev paní poslankyně upraven je bohužel obvyklé a většinou se ani nedozvíme, na základě jakých dezinformací si vytváříme úsudky. Začíná to tím, že nezávislá média nenesou žádnou skutečnou odpovědnost za to, co vyplodí.
Druhý problém vidím v tom, jak paní poslankyně odvádí řeč od toho, co sama spoluzavinila a ukazuje na někoho jiného. Taky dost typické.
No a třetí problém je v tom, že má pravdu - i když jí říká na nevhodném místě v nepravý okamžik. Důsledky individualistické životní filozofie pocítí v první řadě ti, kteří se nemohou bránit, ale nakonec to stejně dopadne na všechny.

268814

19.06.2012 09:20

Slovensko má svého Breivika

Některé jedince nelze předělat?

J. Hruška 213.?.?.?

No nevím. Možná některé, ale je jich velmi málo. Nemohu si pomoci, ale za komunistů byly problémy s "nepřizpůsobilými" menší. Nebo si zkuste vzpomenout, jak byl šikanován pan Čunek - zjevně za to, že ukázal, že některé dlouholeté problémy lze řešit levou zadní, když se chce.

270774

24.06.2012 20:10

Odcházející svět dýmek

Dotaz:

J. Hruška 79.?.?.?

Nevíte, kde se dá koupit náustek k fajfce?
J. Hruška

271048

25.06.2012 11:43

Odcházející svět dýmek

RE: Dotaz:

J. Hruška 213.?.?.?

Myslím náustek na fajfku: Zahnutý náustek, dřevěná troubel přes 30 cm, kolínko, dřevěná nebo porcelánová hlavička s víčkem. Před lety běžné kuřácké nářadí. Protože se náustky snadno lámaly, byly na závit. Zjevně normalizovaný. Dokonce existovaly speciální náustky pro lidi bezzubé.

271095

04.07.2012 08:19

Filipika proti ódám na Pospíšila

RE: Zrovna Čunek Pospíšila moc nemusel, jak lze vysledovat

J. Hruška 79.?.?.?

To jsem rád, že se tu někdo ozval s jiným hodnocením "kauzy Čunek", než jaké nám diktují mádia. Že si sem tam někdo všimne toho, jak byl pan Čunek obviněn, místo aby poslušně omílal mýtus o tom, jak byl osvobozen.
Opravdu není problém hodit kus bláta na každého. Autor se potom sám cítí být tím nejlepším. Média to dělají od rána do večera a dokud jim to lidé baští, je jejich moc absolutní.
Jestliže chceme mít alespoň náznak demokracie, musíme hodnotit politiky systémem lepší - horší, místo dosavadním dobrý - špatný (když k zařazení do kategorie špatný stačí jakákoli pomluva).

271467

02.10.2012 08:09

Ještě jednou můj názor na Klause

Máte pravdu pane Stvora.

J. Hruška 79.?.?.?

Zatímco ekonomické teorie pana Klause jsou podle mého mínění šílené, konkrétní rozhodnutí a skutky v konkrétních situacích většinou velmi dobré. Patří tedy k těm vzácným lidem, kteří kašlou na teorii a ideologii, když jde o to rozhodnout se v konkrétní situaci.
Ostatně stačí se podívat, jaký typ lidí se mu snaží okopávat kotníky.

276047

03.01.2013 13:42

Někdy vám, pane prezidente, nerozumím

Zkuste se na to podívat jinak.

J. Hruška 213.?.?.?

Dovolím si upozornit na dvě věci:
Všimněte si, jak presstitutky hystericky řvou. To sice nemusí znamenat, že je amnestie dobrá, ale zarazit a zamyslet bychom se měli.
No a "kauzy", které se táhnou osm let: Myslíte si, že když se něco osm let nevyšetřilo, dospěje to někdy ke spravedlivému konci? Houby. To si jen právníci, soudci a vyšetřovatelé mastí kapsy na náš účet.

281472

25.01.2013 08:18

Návrat majora Zemana

Dalo se to napsat stručněji,

J. Hruška 79.?.?.?

napříkld takhle: "Jak já je všechny nenávidím! Jak já dovedu nenávidět! O co JÁ jsem lepší!"

283441

28.02.2013 18:18

Případ „bestie“ z Frenštátu pod Radhoštěm

Činy šílencovy

J. Hruška 79.?.?.?

jsou vždycky z jeho hlediska rozumné a přiměřené. Je pravdou, že kdyby se ten pán dostal včas do rukou odborníků, nemuselo to skončit tragicky, možná dokonce, že by dokázal přijmout život jaký je a být šťastný. Jenže když se člověk rozhodne prosoudit svůj majetek, těžko mu v tom zabránit. Někdy ho může rodina dát včas pod kuratelu. Jenže když ho rodina podporuje v jeho představách, je situace bezvýchodná.

285571

06.04.2013 15:18

Operace se zdařila, evropský pacient zemřel

No ale přece

J. Hruška 79.?.?.?

vždycky, když zkrachuje banka, přijdou lidé o úspory, které v ní měli, alespoň z části, podle toho, na kolik procent se vyrovnává. Banka prostě funguje tím způsobem, že za penize v ní uložené platí malý úrok a půjčuje je dál na větší úrok. Z rozdílu žije a platí podnikatelská rizika. Kde jinde by mohla vzít peníze na úroky pro střadatele?
V lepších dobách ovšem bankéř, který zkrachoval přišel o všechno a zbývalo mu zastřelit se nebo vyskočit z dvacátého patra. V ještě lepších dobách byl podobný podnikatel prodán i z rodinou do otroctví, aby se čést ztráty nahradila. Dovede si představit tu krásu, kdyby Kalousek, poté co vláda rozpočtové odpovědnosti nasekala ještě větší deficit byl upraven a prodán na střední východ za eunucha?

287730

20.07.2013 19:28

Kdo zabíjí mužství v Česku

RE: Je pitomost tvrdit,že se lidská společnost neobejde bez náboženství,

J. Hruška 213.?.?.?

Jo, jestli se Vám to, že "si determinujete smysl života,jeho priority a vztah k ostatním lidem a přírodě" stane náboženstvím,dá se i tak žít. Má to jednu nápadnou výhodu: Vy sám jste pro sebe Bůh, nad kterého není. Má to ale i dvě méně nápadné nevýhody.
1) Protože popíráte, že Vaše náboženství je náboženstvím, dostáváte se do rozporu s celou skutečností.
2) Protože lidé, kteří toto náboženství vyznávají jsou bohy každý sám pro sebe, nemůže na základě něčeho takového vzniknout společnost.
Výsledkem je, že takto postižené lidi buď spojuje nějaká ideologie, jejíž šílenost nejsou schopni rozpoznat - viz výše - nebo se taková společnost rozpadá v neskutečném bahně. Někdy i obojí najednou.
Každé skutečné náboženství - třeba Islám - je pro takovou společnost smrtelným nebezpečím.

293613

14.05.2014 10:50

Chudák Marek Benda - zaměstnanec českého národa

Neurážejte zmrdy.

J. Hruška 79.?.?.?

Zmrt je archaické označení zemědělce - sedláka. Tedy člověka, který se poctivě živil tělesnou prací. Takže ještě jednou - neurážejte zmrdy.

310087

25.05.2016 12:10

Ukrajina mezi fašismem, ochlokracií a rozpadem

Nezapomínejte také na tohle

J. Hruška 213.?.?.?

Všimněme si, že semeniště ukronacistů, ostatně stejně jako polských nacionalistů je hlavně tam, kde má vliv Řimskokatolická církev - ať už v římské, nebo řeckokatolické podobě.

348833

29.09.2016 15:14

Ten, kdo váhá, je ztracen. A Rusko zaváhalo

To máte tak.

J. Hruška 79.?.?.?

Rusko dává od začátku najevo, že nestojí o to, mít ze Syrie rozvrácený protektorát, jaké mají USA v zemích, které dobyly - a dobily. Proto se snaží pomáhat, ale přitom hlavně přimět Syrii, aby se kozolidovala a pomohla si sama. Proto ty "ústupky" a příměří tam, kde mohlo situaci vyřešit rychle silou. Je otázka, co udělají, jestli to Syrie nakonec nedokáže.
J. Hruška

352241

12.06.2019 11:11

Skutečný důvod, proč je pšenice toxická – a není to lepek ani šlechtění

Zkuste se zamyslet.

J. Hruška 79.?.?.?

Už nějakých třicet let se tento přípravek používá. Teď, když došly všechny patenty a mohl by být levnější byla firma prodaná do Německa a začala masivní kampaň proti němu.
Dodávám, že bez podobných přípravků není moderní zemědělství možné a nemusíte pochybovat, že se objeví přípravky nové, patentované a drahé. Myslíte, že neškodné? Podle reklamy určitě.
Jestli neděláte někomu užitečné idioty, to už si posuďte sami.
J. Hruška

372022

Káva pro Zvědavce

84

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc květen přispělo 158 čtenářů částkou 29 366 korun, což je 84 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Twitter schoval?29.05.20 20:08 USA 2

Občané města Jeseníku proti 5G sítím28.05.20 17:13 Česká republika 7

Lidé (ovčané), co si vzali modrou pilulku27.05.20 18:00 Neurčeno 7

Veselý a Lipovská se stávají členy Rady ČT; kavárna plive krev27.05.20 17:04 Česká republika 2

Bill Gatesův plán, jak proočkovat svět27.05.20 16:05 Neurčeno 0

"Demonstrace" proti 5G sítím na Malostránském náměstí. Chjo27.05.20 11:39 Česká republika 11

Roman Prymula je ve střetu zájmu - šéfuje např. vakcinologické společnosti24.05.20 23:45 Česká republika 4

Už to začíná pronikat do mainstreamu: V Česku epidemie nebyla a není22.05.20 14:30 Česká republika 7

Po znepřátelení Ruska pracují čeští politikové na urážce a provokaci Číny19.05.20 22:49 Česká republika 9

Musk a jeho vesmírné smetí: svět mlčí19.05.20 17:40 Neurčeno 1

Na Ukrajině už pronajímají i dělohy žen. Hnus19.05.20 17:29 Ukrajina 2

Rok vězení za vyznačení hranice mezi Čechy a Moravou19.05.20 17:19 Česká republika 3

Další kulturní obohacení: U Ahmeda se našla hlava sedmnáctileté Švédky19.05.20 14:41 Švédsko 2

Dodržujete odstup?18.05.20 15:04 Česká republika 4

Covid-1984, tajemný Hamáčkův agent16.05.20 00:08 Česká republika 16

Plynovod Nord Stream 2 v Německu narazil. Nedostal výjimku z pravidel EU15.05.20 15:54 Evropská unie 3

Všichni majitelé mobilů budou/jsou centrálně sledováni15.05.20 10:15 Evropská unie 8

Další rána feminacistek: chtějí mít příjmení jako chlapi, nepřechýlená14.05.20 15:00 Česká republika 12

Tvrdá cenzura dokumentu PLANDEMIC!14.05.20 12:50 USA 7

Slovenský velvyslanec se v Minsku zúčastnil vojenské přehlídky a skončil14.05.20 11:07 Slovensko 1

Měnové kurzy

USD
24,23 Kč
Euro
26,91 Kč
Libra
29,84 Kč
Kanadský dolar
17,54 Kč
Australský dolar
16,09 Kč
Švýcarský frank
25,19 Kč
100 japonských jenů
22,48 Kč
Čínský juan
3,39 Kč
Polský zloty
6,05 Kč
100 maď. forintů
7,75 Kč
Ukrajinská hřivna
0,90 Kč
100 rublů
34,32 Kč
1 unce (31,1g) zlata
42 037,48 Kč
1 unce stříbra
432,01 Kč
Bitcoin
227 664,02 Kč

Poslední aktualizace: 29.5.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 51 306 476