Všechny příspěvky podepsané Martin
Nalezeno 347 příspěveků, 51 různých IP adres
Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího
Mohli by ste pri kazdom novom clanku uviest na konci zdroj ?Dakujem.
Neviem naozaj pochopit, preco ludia takto prehnane reagujuna tieto takzvane delikty.No toto je prehnane a myslim si nikdo sa nedostane do neba, ked bude takto nezmyselne postihovat ludi len za to ze sa pozrela tam, kam by sa v klastore nikto nikdy nepozrel!
Neviem naozaj pochopit, preco ludia takto prehnane reagujuna tieto takzvane delikty.No toto je prehnane a myslim si nikdo sa nedostane do neba, ked bude takto nezmyselne postihovat ludi len za to ze sa pozrela tam, kam by sa v klastore nikto nikdy nepozrel!
04.10.2001 08:43
Už je to tady: potlačování svobody slova a cenzura na obou stranách Atlantiku
3. cesta? (ad brouk Pytlik)
Martin 195.?.?.?
Prispevek "Paranoik nebo brouk Pytlík" je presne v duchu "bud s nami nebo s nimi". Asi uz vymyvani hlav zacalo pusobit. O tom, ze je treba proti terorizmu bojovat, neni pochyb. Jen je treba premyslet o tom, JAK. A to v širsim kontextu. S odplatou a "tvrdou rukou" se toho sveze spoustu dalsiho, co uz nebude mit s resenim otazek terorizmu tak mnoho spolecneho. Nejsou pominutelme mocenske a ekonomicke zajmy ruznych skupin, a to nejen v Americe. Bohuzel.
Sedim si tu v malem zaprdenem statecku uprostred Evropy a ctu svuj denni tisk a tesim se do Evropy, az stoupnou ceny pozemku vcetne tech mych. Taky se tesim, az uz vyhyne estebacka generace a vubec lidi poznamenani nesvobodou vcetne me malickosti. Feminismus mne jako sovinistu (rozumej prirozene se chovajiciho savciho samce se vsemi dominantnimi, teritorialnimi a reprodukcnimi naroky) sice lehce zneklidnovala, ale famam typu "prevlekal jsem se na opustene plazi do plavek a zrovna kdyz byl kacer venku, sla 500 metru ode mne nejaka pani - musel jsem se rychle obleknout a bezet za ni a vysvetlovat, ze jsem si chtel jen zaplavat..." no tak temhle famam jsem samozrejme neveril. Ted jsem uplnou nahodou kapnul na Zvedavce (zadal jsem fulltxt heslo "prales" ??!!!) a zacinam se bat. Asi jsem v posledni dobe moc nemyslel, kdyz je to pro mne takove prakvapeni. Vlastne jsem vzdycky diky svemu biologickemu vzdelani citil lehke otazniky kolem demokracie a blahobytu. Ted mam o cem premyslet. Diky za ty stranky - prohlizim si je chvilku, ale doufam, ze najdu i neco pozitivniho... MR
08.11.2001 09:33
Malá úvaha o genovém inženýrství
Nerozumiem preco mas na to taky zly nazor
Martin 212.?.?.?
Co je na tom zleho ked by sa ludstvo zbavilo chorob? Ja by som si teda prial sa dozit 100 rokov a bol zdravy pri tom a pracoval.Mam taky dojem ze autor clanku by sa najradsej vratil do stredoveku. ja len nechapem jednu vec, ako moze clovek, ktory nema patricne vzdelanie v oblasti molekularnej genetiky kritizovat nazory odbornikov. Ja som elektrotechnicky inzinier a keby moju pracu kritizoval daky clovek co ani nevie co je to elektrina, tak by som si o nom pomyslel aky je to druh chudaka.Jednoducho nechapem niektorych ludi ako maju tu drzost sa vyjadrovat k veciam ktorym vobec nerozumeju.....Ja by som tu drzost nemal.A co je zle na klonovaniu?Podla mna nic. A geneticky upravene potraviny? Co je na tom zle ked maju upraveny gen a rastlina produkuje viac mnozstava potravy pre ludi. A sakra nebojme sa kazdej novinky. Mam taky dojem , ze autor clanku keby sa narodil skor, bol by aj pocas pouzivania penicilinu, radsej by zomrel na zapal pluc nez by mal pozit extrakt zo specialnej plesne ktora produkuje antiobiotikum.Takze mily autor, najlepsie bude ak sa odstahujes do Mongolska a budes si tam uzivat podla teba "prirodzeny zivot".
29.11.2001 15:37
Tajné vojenské tribunály USA budou soudit neamerické občany
Taky diky, Ameriko
Martin 147.?.?.?
Za vybombradovani nevinnych Vietnamcu, kteri hajili svoji zemi, za politicke procesy v 50.letech (McCarthy & spol), za privedeni sveta na pokraj jaderne katastrofy, za vseobjimajici touhu po penezich a za ukazani jedine spravne cesty...
P.S. Ve vysledku jsem asi stejne objektivni jako Petr... Btw., na WW2 se nejdriv pekne napakovali, a kdyby ne Pearl Harbor, jeste by se pakovali pekne dlouho... viz WW1
Vite, nepripada mi nejak pravdepodobne, ze by ihned po vyhlaseni samostatnosti prvni co udelali zautocili na sousedy.
Pokud si dobre vzpominam ne dejepis, celil Izrael utoku ze strany arabskych statu. Moc tenkrat nechybelo a dnesni problemy by nebyly.
Myslim, ze v te dobe jim dodavalo zbrane i Ceskoslovensko.
Jenze to nebyl zacatek. Po vyhlaseni samostatneho zidovskeho statu
(cemuz predchazelo usneseni OSN) zautocili na Izrael sousedni staty.
Teprve potom nasledovala reakce... nadmiru uspesna. Pravda, pozdeji si
to zidi jeste zopakli...
12.08.2002 00:06
Stačí zvednout telefon - a muž přijde o veškerý majetek
Není to tak jednoduché
Martin 147.?.?.?
Ono tak ani nejde o to, zda se zákon bude, nebo nebude naplňovat. (Zda nakonec vstoupí, nebo nevstoupí v platnost.) Nebezpečí vidím hlavně v tom, jakou zrůdnou atmosféru navozuje. (Už i jeho návrh.) Mimochodem, celkem krásně by se tímto zákonem dalo vydírat...
Především je - jak z článku vyplývá - popřen předpoklad neviny. Majetek je odebrán NEVINNÉMU člověku. (O vině či nevině může rozhodnout pouze soud. U nás jako v Kanadě.) Zajímalo by mě, jakým způsobem bude řešena otázka náhrady škody v případě, že se obvinění neprokáže. Nemožnost disponovat s majetkem na nějaký čas přináší dotyčnému vždy škodu. A ta může být v některých případech větší, než samotný majetek.
12.08.2002 23:22
Žebračka za mřížemi - ale trvalo to
Žebračka za mřížemi - ale trvalo to
Martin 64.?.?.?
Neteste se na rychly rozsudek. 9. zari by mel byt pouze stanoven datum na soudni preliceni, ale nejspise se cela vec bude nekolikrat odrocovat...
Zalezi na advokatech a financni solventnosti obzalovane.
By ma zaujimala ta IPcka, co je zac....
Na margo toho clanku..co boli vyssie uvedene linky na toho izraelskeho novinara..stoji to za to precitat....ludia z 24...*....myslim, ze aj Izrael aj Palestinci robia zverstva a snazia sa tym riesit vec, ktora by sa dala riesit aj kludnejsou cestou, ale holt niekolkotisicrocny konflikt tak lahko neskonci....
Nuz ked pouzivate Outlook od Microsoftu,co sa divite? 2 dni a 150$? no jo....si nainstalujte riadny antivir...najlepsie s POP3 skenerom....alebo rovno tych 150$ investujte do lepsieho mail klienta...napr TheBat alebo ak uz chcete vyzor a la outlook skuste noveho klienta v mozille....
a nevravte ze tie viry vam dosli iba od p. Stwory.... a tie viry neposlal on ale funkcia nakodovana v tom viruse, co robi automaticke rozposielanie na adresy z outlooku.....
nic v zlom, mam pocit, ze z Vasho IP rozsahu (24...* ako som pisal vyssie) chodia extremne agresivne prispevky....skuste byt konstruktivni...
04.11.2002 18:40
Přehlížejí americká média demonstrace proti válce?
Přehlížejí americká média demonstrace proti válce?
Martin 208.?.?.?
Ceska media referovala o demonstraci ve Washingtonu, konkretne jsem to videl na Lidovkach (pocet ucastniku odhadla na 40 tisic). O demonstracich v SF a jinych mistech v USA, Evrope, a Australii se nezminila.
Medialni pokryti techto demonstraci jsem dost sledoval a souhlasim s tim, ze masmedia se jim vyhnula. Zadna z hlavnich komercnich zpravodajskych stanic jako Fox, CNN nebo MSNBC se o demonstracich nezminila,hlavnim tematem byl pochopitelne sniper.
Vetsina TV stanic i novin vsak zminila demonstrace na svych Internetovych strankach, malokdy jako jednu z hlavnich zprav. Yahoo je melo na sve titulni strane nekolik hodin.
Zajimave bylo, ze temer vsechny mainstreamove prameny,ktere jsem konzultoval (BBC,Fox News, CNN, MSNBC, NY Times, Washington Times) NEUVEDLY odhad poctu demonstrujicich. Ten jsem nasel pouze na Lidovkach (40 tis), a na LA Times a indymedia.org ("pres 100 tisic".
Samozrejme se nejedna o nejaky "prikaz shora" ale o hru,kterou s verejnosti hraji masmedia jiz dlouho. Bez znalosti jejich implicitnich poravidel se na vrchol v medialnimbyznysu nikdo nedostane. Valka v Iraku je v zajmu politicko-ekonomicke elity a tak se o ni referuje v pokrivenem zrcadle (nafukuji se argumenty pro a potlacuji argumenty proti).
30.11.2002 15:05
Anekdota, která se Američanům nebude líbit
Tahle se v USA taky libit nebude:-)))
Martin 194.?.?.?
Sedi v Bilem dome G.W. Bush a T. Blair. Pritoci se k nim jeden z
hostu, ktereho zaujal jejich druzny rozhovor. A pta se, o cem tak zive diskutuji. Bush mu odpovi: "Planujeme treti svetovou valku." Host odpovida: "To zni zajimave, jake jsou plany?". "Zabijeme 140 milionu muslimu a jednoho zubare." vysvetluje Bush. Host se zda byt prekvapen: "Proc jednoho zubare? Proc zabijete jednoho zubare?" Blair se usmeje a da Bushovi herdu do zad: "Co jsem Ti rikal? Nikdo se nebude ptat proc 140 milionu muslimu !!!"
01.12.2002 13:16
Anekdota, která se Američanům nebude líbit
RE: Tahle se v USA taky libit nebude:-)))
Martin 194.?.?.?
ty fousy jsou tak dlouhy, ze pro me jako pro mladyho to je uz zase novy. Ten titulni a Gorbacov to bych jeste vedel, ale vtipy o Hitlerovi jiz nepamatuji.
idnes.cz pise
"Americká námořní pěchota vztyčila nad novým přístavem v Umm Kasru vlajku s hvězdami a pruhy," hlásí reportér agentury Reuters.
tak nevim, Američani to s tím dobýváním asi vidí jinak
Záběry lidí z města Umm Qasr, kterak oslavují američany a radují se nad Saddámovým koncem je podle mě další tupá mediální propaganda. Nejsem žádný odborník, ale chybí u toho zásadní info a to, že irácký jih je obýván šíitskými muslimy, zatímco v Husajnově vládě drtivě vedou sunnitští muslimové. Myslím, že teď už je jasno Ani v Iráku se tomu určitě nikdo nediví, když na jihu se sem tam bude jásat. Nejde zdaleka jen o "Butcher of Baghdad"
Mozna ze prave tohle je ta klasicka ukazka. Cesi si vzdycky najdou "logicky" duvod, jak nic neudelat.
1) Saddam asi nebude zadne jehnatko, ale nejsem se jist, jestli se medialne trochu nedemonizuje. Proste nevim. Kazdopadne mi s tim soucasny postoj Iracanu nejak nejde dohromady. Kdyby meli rezimu po krk, asi by se takove boje nesvadely. Navic nevim o tom, ze by se napr. iracky disent obracel na jine narody s zadostmi o pomoc.
2) Podstatna vec je ale tahle. Soucasne mezinarodni pravo je postaveno na statni svrchovanosti. Tu USA porusily, cimz se dopustily zasadniho prestupku proti mezinarodnimu pravu. To je jasne jako facka. Kdyz budu vedet, ze muj soused je zlodej a bije svoji zenu, nic mi nedava pravo ho zavrit do sklepa nebo zmlatit. Tak to proste je. A proto jsem ja proti valce, kterou USA vyvolaly.
>Ze se nestidis tak lhat.
Jak lhat? Vzyt ta americka vojska preci v Iraku jsou, nebo ne? Nebo ze by to tam uz konecne zabalili?
Driv mi byl americky patriotismus docela sympaticky. Dnes uz neni, protoze to vidim tak, ze soucasny americky patriot = nemyslici clovek zpracovany masmedii.
07.04.2003 10:16
Pravděpodobnost použití ZHN v Iráku je vysoká
Pravděpodobnost použití ZHN v Iráku je vysoká
Martin 195.?.?.?
Dale je treba videt to, ze pouziti ZHN Irakem by mohlo znamenat ospravedlneni pro pouziti taktickych jadernych zbrani ze strany USA.
Postoj k teto otazce je jednim z bodu docela zajimave ankety na http://www.coffeecup.com/iraqpoll/.
15.04.2003 07:46
Zvědavec bude od května za peníze
RE: Zvědavec bude od května za peníze
Martin 195.?.?.?
>za diktatury jsme platili jako mourovati ani
>jsme nepipli...
A ted snad ne? Kdyz se podivam na rozdil cisel "hruba mzda" a "cista mzda" na sve vyplatni pasce, jde z toho na me hruza. A ze bych treba veril, ze diky tomu jednou budu mit pravidelny a solidni duchod, to taky ne. Tak co chcete srovnavat?
svoboda slova by byla vetsi, staci zaplatit a muzete si pindat co kdo chce a mate argument - platil jsem, tak cenzore drz hubu.
Chce-li Mikin variantu jedna tj. platit vsechno, zda se mi, ze to chce proto, aby tento web zanikl, zmizel nebo byl alespon nepristupny vetsine obyvatel, protoze jest mu trnem v oku. Nelibi-li se mu, ze ma platit, muze si udelat vlastni web a tam davat svoje nazory zdarma, v tom je kouzlo internetu.
Varianta dve je dobra, zvysil bych omezeni z 24 hodin alespon na tri dny az tyden. Den si pocka kazdej.
Taky pocitacovou poradnu bych neuzaviral dotazum zvenci, protoze dotaz zajimavy pro platice muze byt i od externisty. Zruseni cteni odpovedi bych zanechal, jako motivace pro neplaticiho tazatele by pak mohlo byt zaslani odpovedi i na jeho emajl.
>Myslite si, ze treba Kanadane, Australane, Britove ci Americane jsou taky tak nenavistni a zavistivi jako Cesi?
Zrejme mate potrebu obhajit tyto velke staty a vysvetlit, proc je nekteri neopravnene nenavidi. Nez zacnete vymyslet dalsi radoby trefna prirovnani, tak se nejdriv zamyslete jestli je to skutecne neopravnene. Pokud by vam to nedoslo, pak si vzpomente, ze clanek byl o Iraku a popremyslejte jak je to s tou nenavisti treba prave u tech Iracanu.
Kdyz uz jsem u tech prirovnani, vzpomnel jsem si tuhle na ples mentalne postizenych. V zasade jsou stastni, nenavisti je v nich velmi malo. I to je prirovnani. Nevedomi a hloupi, stastni sami se sebou ve svem nejbajecnejsim svete.
PS: dlouho jsem vahal, jestli mam o mentalne postizenych psat. V zadnem pripade se jim tim nechci nejak vysmivat a chapu vaznost situace. Oni za to nemohou. Bohuzel nekteri kolem nas se do podobneho stavu dostavaji (nechavaji dostat) zamerne. A to uz je o necem jinem.
>Nechapem, preco by mal niekto niekomu venovat peniaze, ci casti
>HDP.
To je preci jasne ne? Proste na reseni problemu, ktere se ho urcite budou tykat. Na valku je preci take treba vynakladat penize. Pokud to tedy neudela nekdo takhle "demokraticky" jako v Iraku. Zautoci na cizi stat a nakonec si to od nej necha zpalatit - to tu historicky v podobnem rozsahu snad jeste nebylo.
Jinak prispevek pana Pelesky je opravdu skvely, klobouk dolu.
Mne samozrejme take neni vsechno jasne. Ale jako spousta jinych, snazim se udelat si nejaky nazor, ktery musi byt samozrejme NECIM podepreny. Ve Vasem prispevku jsem se pokousel najit nejaky Vas vlastni nazor, ale nasel jsem jen "zaslepeni, debilita" a podobne.
Proste neco v duchu soucasneho americkeho stylu. Samy "terorismus, bezpecnost, Al Kaida", zkratka plno nafouknutych bublin a argumenty nic moc.
Kdyz tedy vecne prispevky druhych obdivujete, tak byste se o totez mel take sam snazit.
08.08.2003 08:56
Skrytý význam „profesionalizace“ armády
Skrytý význam „profesionalizace“ armády
Martin 195.?.?.?
Ve svém článku to ukazujete tak, že krok profesionalizaci není až tak nic moc. Jenže ona vlastně není alternativa, protože současný stav, to je z hlediska potenciální obrany už vůbec katastrofa. Vidíte to už v prvním příspěvku Nevidim jediny dovod preco by som sa mal podriadit statnemu donuteniu (nasiliu) a trcat rok na vojenskej sluzbe..Převážná masa našich ne příliš odhodlaných pvojáků by byla skutečně jen tím žrádlem pro kanony, nepřítel by zkrátka jen vystřílel větší množstí nábojů.
Takže ja bych řekl, že otázka jestli vubec neni na mistě, odpověď je jednoznačně ANO, otazkou snad může být jedině jak.
15.09.2003 17:07
Budeme na fotoaparáty brzy potřebovat zbrojní pas (a právníka k ruce)?
RE: Budeme na fotoaparáty brzy potřebovat zbrojní pas (a právníka k ruce)?
Martin 195.?.?.?
Ja tohle chovani tedy nechapu. A JAK byste ho vlastne zastavil? Nasilim? Dotknul byste se ho? Treba by vas prave pak zabil v sebeobrane pri napadeni na verejnem prostranstvi. A co kdyby pritom vubec nereagoval? Proste by se s Vami nebavil.Koneckoncu jak on vlastne muze vedet, kdo vy vubec jste. Majitel? Navsteva? Zlodej vyfoceny v dome pri cinu? A nebo mu nejdrive ukazete prukaz a reknete ja jsem ten a ten, vidite, je to muj dum, a co vy tu vlastne delate?
A kdabyste ho treba videl, jak vam foti dum ze stativu teleobjektivem, to byste se mozna probehl.
Neni mi jasny ani ten boom MMS ze zapadu, kdyz by to s tim fotografovanim melo byt takhle.
>velka cast tech penez se skutecne dostane do rukou lidi, kteri to potrebuji.....
To prave ze vetsinou nedostane. Viz. cinnost nekterych nadnarodnich chemickych firem v CR. Proste se rekne, ze naklady na tezbu (infrastrukturu, nove investice aj.) jsou vysoke a prestoze se vyvazi za svetove ceny, spolecnost prakticky neprodukuje zisk, ze ktereho odvadi dane.
Zamestna sice mistni lidi, ale za mzdy odpovidajici mistni urovni, takze z tech delniku mistni smetanka take nevyroste.
Nebo jsem to snad spatne pochopil a temi "lidmi, kteri to potrebuji" byli mysleni nejaci neiracane?
To je opravduv velmi smutné. Zvláště pak to, že jste ztratil jakýkoliv kontakt se svým synem. Sám jsem se v ČR účastnil 6 let dlouhého rozvodového sporu. Ten nakonec dopadl v oblasti páče o dítě neporovnatelně šťastněji než u Vás, nicméně stopy zanechal na všech stranách.
Myslím si, že jde o klasický případ degenerace společnosti, jejích tradičních hodnot, jakými jsou např. rodina. Pro "společnost", zastoupenou úřední mocí, je podstatné tzv. blaho dítěte. Z dnešního pohledu této společnosti je to ale jen dostatek konzumních statků, který pro dítě (a příp. pro jeho matku) zajišťuje dostatečnými dávkami výživného od otce - tím je učiněno blahu zadost. Bohužel.
Musim rict, ze tohle se netykalo jen lidi narozenych v 60tych a 70tych letech. Jsem narozen 81 a vetsinu takovych veci jsem zazil taky a je celkem skoda ze je to fuc
Jsem studentem gymnázia a právě se nudím u počítače v hodině Informační a výpočetní techniky. Čtu si články ze Zvědavce a podíval jsem se na diskuzi...je moderována - nic nového, je to zde dokonce napsáno.
Zajímalo by mě jen to, zda k tomuto článku jsou pouze kladné ohlasy, které souhlasí s jeho obsahem, nebo jsou ty ostatní filtrovány? I když ono se s článkem nedá dělat snad nic jiného, než souhlasit - bohužel
Zdraví
Martin
Mám problémy s čitelností textu. Se starám designem bylo vše OK, nyní je v diskusi naprosto "bleší" písmo, musím nastavovat "velikost textu" na největší a to zase způsobuje přehnaně velkou velikost písma jinde. Prostředí Win2000/IE6.0 SP1/1024:768.
Jinak je nový design pěkný, jenže bohužel ta čitelnost je věc zásadní.
03.01.2004 11:23
Jaký byl rok 2003 a co nás čeká v roce 2004
Jaký byl rok 2003 a co nás čeká v roce 2004
Martin 147.?.?.?
Neni ten clanek az zbytecne depresivni. Po tom co sem si to precetl mam pocit ze nema moc cenu zit
Vážení přátelé,
celá diskuse mi připadá jako jalové tlachání.S velkým zájmem jsem si přečetl všechny příspěvky,ale nikdo se nezmiňuje o etnikách a skupinách které vytvořily homogenní národnost a kulturu která se nazývá "Česká".Pro ilustraci si prolistujte pražský telefonní seznam,kde najdete velmi kuriozní jména svědčící o původu předků jeho nositele a přesto tento člověk řekne
"jsem ČECH"
"Cikánská otázka" je stará cca 500let. Napříč touto dobou se mnoho společenských systémů a vlád ji pokoušelo řešit,způsoby a výsledky netřeba komentovat.Cikán až na vyjímky zůstal vždy jen cikánem.Jediné spravedlivé řešení mi připadá měřit každému stejným metrem.
25.01.2004 14:37
Hewlett-Packard vyhlásila válku kultuře kopírování z Internetu
Hewlett-Packard vyhlásila válku kultuře kopírování z Internetu
Martin 217.?.?.?
Kopírování jakéhokoli nosiče SW,hudby nebo jiného je v podstatě krádež.Věc má ale i jinou stranu.Os Windows je nejrozšířenější OS na světě. Proč? Nejspíš proto,že byl nejvíc kopírován-kraden,tudíž velké množství lidí(zlodějů)mělo možnost se s ním naučit pracovat,případně vydělat své první peníze.V další fázi si už větší část těchto zlodějů kopila novou verzi legálně.Domníváte se že pan Gates prodělal?? Podobná situace nejspíš bude i u ostatního SW který stojí za to, aby ho někdo vůbec kradl.
Co se týče hudby, nejsou náklady vynaložené na ochranu proti kopírování,administrativní náklady a další skryté náklady související nakonec vyšší než ztráty způsobené amatérským kopírováním?
Možná dokonce tito zloději dokonce přispívají nelegálním šířením dobré hudby v okruhu svých známých k prodejnosti dalších následujících titulů.Při průměrné ceně CD min.500Kč není únosné si koupit vše dobré co vyjde.Jsou hudební interpreti v současné době chudí? Neokrádají nás všechny hudební vydavatelství? Je morální okrást zloděje??
02.03.2004 20:59
Nedávejte dolary do mikrovlnné trouby - mohou explodovat
Ze by uz i Slovaci ???
Martin 213.?.?.?
Ziju ted nejaky cas na Slovensku a obcas vyrazim na net, abych vedel co je nove. A co jsem zistil. I Slovenska 1000 a 5000 asi obsahuje chip .
Kazdopadne 1000 Sk z nove serie v mikrovlnce bouchne presne stejne... Delam bezpecnostniho analytika v bance, mel jsem moznost vymeny a tak jsem to skusil. Bankovka dopadla uplne stejne. Bohuzel nemam dig. fotak a na scanneru je videt houby takze foto zatim neposlu.
Ale abych nedelal plany poplach. Samozrejme ze Slovenske bankovky zadny chip neobsahujou !!!!!
Obsahujou pouze kovovou folii na urcitych mistech bankovky (prouzek a kovove zlate slunce na 5000, prouzek a kovova vlakna na 1000), ktere maji stizit praci falsovatelum a zjednodusit kontrolu a rozpoznavani bankovek v automatech, ktere je akceptujou. Takovyto kov se v mikrovlnce bleskurychle rozzari a zacne jiskrit a pak se vypari. Od zhaveho kovu pak bankovka ohori. Pokud z toho nejaky paranoik dela "aktivity velkeho bratra", je to trochu chore... Jestli chcete byt i nadale seriozni servr, mely by ste to uvist na pravou miru.
A zahada proc se ozvala "RFID ctecka" u vychodu z obchodu? Kazdopadne proto, ze to neni zadne RFID. Tyto chipy jsou stale jeste dost drahe a narocne a nema smysl oznacovat nimi zbozi proti kradezi. Proto se pouziva mnohem jednodussi system. Plosna civka spolu s kondenzatorem ve svym stredu tvori rezonancni obvod, ktery je detekovatelny antenama u vychodu z obchodu. Pri deaktivaci se pak proste obvod vysilacem u pokladny pretizi (proto varovani "nepokladat kreditky" na nem), kondenzator shori a u vychodu neni zadny poplach... Je to presne stejny system, jaky za 2. sv. valky pouzivali prvni radary jako rozliseni vlastnych a nepratelskych stroju... (pro znale IFF).
Kazdopadne pokud se dostanu k dolarum z nove serie skusim to i s nimi a dukladne je prozkoumam pod mikroskopem
...společnost, ve které je hnacím motorem v kultuře násilí a krev, se musí čas od času odreagovat na živých obětech...
No fuj, tahle nepodlozena podprahova vsuvka je na urovni Jaroslava Kojzara.
06.01.2005 08:36
Ekonomie internetové společnosti: Zvědavec má finanční problémy
Ekonomie internetové společnosti: Zvědavec má finanční problémy
Martin 193.?.?.?
pane Stwora,
protože podobný problém řeším sám a dlouhodobě se mu věnuji několik let, myslím, že se s tím něco dělat dá. Pokud budete chtít po lidech předplatné, Zvědavec umře, nezapomeňte, že jednáte s čechy a čechocokoliv a ti z velké části pomluví všechno, za co by měli platit, ale zadarmo, to by využili
Takže je nutno, aby na sebe Zvědavec vydělával jinak, bez předplatného a bez sponzorů (které je těžké sehnat kdykoliv kdekoliv, nejen u serverů s tímto zaměřením).
Sdělte mi denní návštěvnost, pokud půjde aplikovat můj systém u Zvědavce, nějak to spustíme.
Hlavně přestaňte uvažovat v intencích : zrušit, zpoplatnit, najít sponzory, protože první možnost by byla škoda a další jsou neprůchodné.
Zvědavec si musí vydělávat sám a jinak.
Pro vsechny odpurce trestu smrti pripominam zoufaly vykrik zeny v serialu Simpsons: "Pomyslete na deti!" Vsem zastancum trestu smrti peripominam: "A co kdyby ten justicni "humanisticky" omyl potefil prave vas? Horovali byste pak jeste pro trest smrti???"
Jak může někdo psát článek, považovat ho za profesionální a hned na začátek zmínit ... potomky bohatých podnikatelů... (možná jsem vynechal některou z ubohých závistivých perliček, kterou autor použil) Co je komu po Tvé sociální situaci, kde máš pramen, co by potvrzoval sociální postavení účastníků... ??? To jsem čet i v Blesku lepší sloh, tohle je tak úroveň 15 ti letýho kluka, vyrůstajícího v zahrabaný levicový rodině pošichtovýho alkoholika od soustruhu ( kterej to ještě píše pro zamindrákovanou profesorku ). Kdy konečně přestanou lidi pošpiňovat subst. PODNIKATEL a kdy přestanou spojovat je a jejich rodiny s nekalou činností, kolektivní vinou za dopravní nehody... atd. Nebudu jmenovat další hříchy, všechny mají podle vás na svědomí podnikatelé. V žádném případě neschvaluji CANNONBALL, ale během konání takto "nebezpečné" akce se nikomu nic nestalo, což její maximální riziko snižuje tak na 110% běžného provozu... což není mnoho.Rozhodně mi její účastníci méně znepříjemňují život, než zamindrákovaní, ublížení omezenci se svobodným přístupem k internetu...
To snad nikdo z podnikatelů není trojnásobně zdaněn, nezaměstnává občany a nezvyšuje svou účastí v řetězci konkurenceschopnost a kvalitu služeb ???
13.08.2004 17:42
Sedmnáct způsobů, jak potlačit pravdu
Sedmnáct způsobů, jak potlačit pravdu
Martin 193.?.?.?
Zda se, ze nam vseobecne upada vzdelanost. Ne ze by se v nekterych regionech .... (doplnte dle sve libosti) vubec uchytila, takze tam nema co upadat. Tech vasich slavnych 17 zpusobu hrave predci Aristoteles a jeho strucne, ale vystizne dilko "O sofistickych dukazech". Dilko stare dobrych tri tisice let, ale stale svezi, jako by ho napsal vcera!
pane josefe,
arafat umřel jako bohatý muž proto, že založil v Egyptě již před mnoha lety stavební firmu a to firmu velice úspěšnou. On palestinu neměl zapotřebí tunelovat, nežil v česku
19.11.2004 11:50
Pohádka na dobrou noc pro socany, kterým jen slovo ODS nahání hrůzu
RE: Pohádka na dobrou noc pro socany, kterým jen s
Martin 212.?.?.?
Vážený pane, tak já Vám to malinko trochu přiblížím:
Pokud budete mít hrubý plat 10.000 Kč, tak Vašeho zaměstnavatele to přijde na 13.100 Kč (31% odvody). Těchto 13.100 ovšem musí uhradit ze svého zisku (jeho nikdo nedotuje). Na 13.100 Kč musí vykázat hrubý zisk alespoň (průměrně) o 30% vyšší, tedy nějakých 17.030 Kč.
A dále ... z těch Vašich 10.000 hrubého (po odečtení nezdanitelného minima a odpočtu na 1 dítě, zálohy na daň z příjmu ze závislé činnosti, příspěvek na sociální politiku státu, důchodové a zdravotní pojištění) Vám zůstane nějakých 7.100 Kč. S těmi jdete do obchodu, ovšem 19% z cen většiny nákupů je DPH, tedy skutečnou hodnotu zboží, kterou si kupujete je 5.966 Kč (a to nepočítám spotřební daně, protože jste určitě nekuřák, abstinent a nejezdíte autem).
TAKŽE VÁŽENÝ CHYTROLÍNE ... na to, aby VY jste si koupil jakoukoliv hodnotu v ceně necelých 6.000 Kč, musí ti vaši "boháči" vytvořit zisk ve výši 17.300 Kč !!! Vše ostatní zkončí dříve či později ve státní kase (65%)!!! Co tomu říkáte ??? Já tvrdím ... zlatý nevolnictví a desátky a hlavně co nejméně troubů jako vy, kteří největší zlo vidí v soukromém podnikatelském stvavu.
19.11.2004 11:58
Pohádka na dobrou noc pro socany, kterým jen slovo ODS nahání hrůzu
RE: Pohádka na dobrou noc pro socany, kterým jen slovo
Martin 212.?.?.?
Vážený pane,
každá společnost, která na území našeho státu investuje do svého rozvoje, by měla být požehnána, neboť přispívá k dalšímu budoucímu rozvoji této země.
Dále ... každá investice znamená "zhodnocení" majetku, tedy zisk a z toho se odvádí normálně daně (to byste měl vědět).
A dále ... jakákoliv investice nad 40.000 se odepisuje postupně (nemovitosti až několik desítek let) a tedy si jimi nemůžete snižovat dańový základ najednout ale postupně několik let. A pokud se týká těch osobních aut, tak platí nový zákon, že do nákladů jde částka max. do výše 900.000 Kč, vše nad tuto částku si platí podnikatel tak říkajíc celé "ze svého" zisku, který pochopitelně musí nejprve zdanit a teprve, co mu zbyde po zanění, může použít.
27.11.2004 14:31
Arafat zemřel na AIDS? Tak tohle je opravdu nechutné!
Arafat zemřel na AIDS? Tak tohle je opravdu nechutné!
Martin 193.?.?.?
Ale Izraelci nikde neřekly že je Arafat homosexuál. To řekly Rumuské tajné služby.
Jinak je od Izrelců hloupé pomlouvat mrtvolu, tím že má AIDS.
08.12.2004 09:01
Analýza příčin debaklu ČSSD ve volbách
Analýza příčin debaklu ČSSD ve volbách
Martin 212.?.?.?
Ač nevolič ČSSD musím s panem Valentou souhlasit v jeho závěrech. ČSSD navenek působí rozhádaně, nejednotně, zmateně a bez nápadu, jak svou krizi řešit (to KSČ vždy vydala alespoň nějaké to "Poučení z krizového vývoje"). To vše naprosto neguje jakékoliv občasné bohulibé snahy některých jejích členů.
V jedné věci ovšem nesouhlasím ... ono pustit do vlády komunisty u nás v ČR je trochu jinší kafe než ve Francii. Přestože francouzští komunisté byly v dobách Varšavské smlouvy a RVHP silnou stranou, rozhodně za sebou nemají takovou zločinnou minulost jako ti naši čeští. Takže říkám: "České komunisti do vlády NIKDY !!!".
Jinak jsem voličem US-DEU (tedy spíše té DEU) i když mi je jasné, že do příštích parlamentních voleb si budu muset vybrat jiného koně ... asi Korunu českou.
11.12.2004 02:57
Nejvyšší soud posvětil sňatky gayů a lesbiček
Nejvyšší soud posvětil sňatky gayů a lesbiček
Martin 193.?.?.?
vždy, když se člověk snažil vyzrát nad přírodou, doplatil na to. Příroda nepovažuje za normální vztahy mezi jedinci stejného pohlaví a vrátí nám to. Za rádoby vznešenou nálepkou tolerance (což je vždy jen politikaření ve snaze získat hlasy ať už do homosexuálů, romů, údajně převychovaných pachatelích trestných činů atd) se vždy skrývá krátkodobý zisk pro politika a dlouhodobá ztráta pro lisdtvo.
Můžeme se dojímat nad těžkým osudem utlačovaných menšin, právě proto jsou v menšině, že se z hlediska přírody nedokázali prosadit a přežít jako silná skupina. Civilizace jim dává virtuální sílu (protože je medializuje, ale jejich skutečná slabost oslabuje většinu.
Nesouhlasím s žádnou formou rasismu, ale souhlasím s jednou větou, kterou ve svém projevu řekl vůdce Kukluxklanu : A co práva většiny ?
Stejně jako on se domnívám, že pravidla má určovat většina, protože když tomu tak není, nejde o demokracii ale o diktaturu. A netvrďte mi, že většina je pro pozitivní diskriminaci, sňatky homosexuálů atd ... ale bojí se vyjádřit, protože je za své normální názory zastrašována a zesměšňována.
Jen si hrajme na falešnou humanitu, vymřeme o to dřív.
13.12.2004 10:14
Nejvyšší soud posvětil sňatky gayů a lesbiček
Nejvyšší soud posvětil sňatky gayů a lesbiček
Martin 193.?.?.?
Necítím nenávist k homosexuálům (třebaže bych mohl, protože jsem znal velícího důstojníka na vojně, který na vedlejší rotě znásilňoval svoje podřízené vojáky). A laskavě vy všichni obhájci jejich práv to nám ostatním přestaňte podsouvat. Nejsem skrytý homosexuál, netrpím homofobií ani jinou pitimostí, kterou vymyslela média.
Náležím k většině, jsem heterosexuál a obhajuji tradiční model rodiny. Myslím, že nemohu být tolerantní k tomu, že moje děti budou v budoucnu homosexuálové přemlouvat, že je to úplně normální a že tedy mají na výběr.... není a nebude to nikdy normálni ... a já to kvůli svým dětem cítím jako ohrožení, a jako ohrožený heterosexuální jedinec, kterému řvoucí menšina chce vzít dodneška uznávané hodnoty, se musím bránit.
Vy, zastánci utlačované menšiny, odmítáte přiznat většině její práva. Ale já věřím, že mám právo spolurozhodovat. Věřím, že počet hlasů je důležitější než hlasité nářky o nenávisti a homofobii ... tomu se říká demokracie, víme ? Prostý počet hlasů rozhoduje.
14.12.2004 04:31
Nejvyšší soud posvětil sňatky gayů a lesbiček
Nejvyšší soud posvětil sňatky gayů a lesbiček
Martin 193.?.?.?
jenom vy mladí, kteří nejste homosexuálové, bojujte za jejich práva ... Vaše hlasy budou zneužity, jako pokaždé v historii kterékoliv země. Vždy se najdou politici, kteří díky Vám získají moc, na Vás ovšem zústanou zvýšené daně na léčbu HIV pozitivních, na začleňovací programy, méně pracovních míst (protože zaměstnavatel bude muset přednostně vzít homosexuála, aby nebyl obviněn z diskriminace ...), Vaše děti se budou snažit opít a zneužít homosexuálové na diskotékách a vy na tom nic nezměníte ...
jen bojujte, každá mladá generace, si musí nechat ukrást alespoň jednu revoluci, zažili jsme to všichni a vás to taky čeká
14.12.2004 04:33
Nejvyšší soud posvětil sňatky gayů a lesbiček
Nejvyšší soud posvětil sňatky gayů a lesbiček
Martin 193.?.?.?
právě proto, mladí lidé souhlasí ... snadno se nadchnou a věci nedomýšlejí, názor si udělají z novin, protože ještě nemají životní zkušenosti , holt se dobře zneužívají k boji za cokoliv
No, mohl byste napsat zrejme dalsi dil knihy Pan Kaplan ma tridu stale rad.
Nesouhlasíms autorem, že si to ti lidi tak nějak zaslouží.
Ale souhlasím s ním v tom, že mnohem raději pomohu těm, na které celý svět kašle, než těm, pro které se pláče v médiích.
A co se týká názorů, že by mělo ubýt lidí ... to je pravda jen za předpokladu, že dovolíme aby i nadále určité skupiny hromadili bohatství a moc. Protože při rozumné vládě, která by měla na srdci blaho lidí, by nás tady klidně mohlo žít mnohonásobně víc. Vemte si, co by se dokázalo udělat jen s penězi ze zbrojního průmyslu a pod ... problémy energetické i potravinové krize mohly být už dávno vyřešeny.
Řím před svým zánikem také stále víc spoléhal na žoldáky a tím se oslaboval. Prostě se ty dějiny pořád opakují.
každá diktatura se snaží znejistět a zastrašit svoje občany, aby pro jistotu (a pro svoje bezpečí) neříkali veřejně nic jiného než : miluji svoji vládu, díky ní jsme ta nejlepší země
Ale už včera mě napadlo, že ten člověk byl 100% udán svými sousedy, vždyť je to USA, země, kde na Vás sousedi zavolají policii i když se jim váš pes vykadí na trávník ... země, kde existují nálepky Sleduj svoje sousedství, země, která je masírována propagandou o zlých teroristech, kteří chtějí už už na USA zaútočit ...
Takže plně souhlasím, že ho žádní piloti neviděli, až ta helikoptéra, která už po něm šla
Mimochodem, nevím jak Buffalu, ale my tady v česku se už 15 let neudáváme )
ještě k těm příspěvkům, které říkají, že prý lidi, kterým se něco nelíbí na USA jsou komouši atd ..... je to jinak, přátelé
Já zažil komunisty a právě proto poznám diktaturu i jinde, např. v USA Jo, a taky poznám, když někdo používá bývalý komunistický utlačující prostředky (jen technicky vyspělejší) i v jiné zemi.
je to sice od věci... ale zaregistrovali jste, že v ČR byla právě zavedena branná povinnost i pro ženy ?
08.01.2005 22:42
Muslimská invaze do Evropy úspěšně pokračuje
Muslimská invaze do Evropy úspěšně pokračuje
Martin 193.?.?.?
Nespojoval bych současnou situaci s historií výbojů a pod... protože mi nepřipadá možné srovnávat politiku středověkých STÁTÚ (pardon, nevím jak napsat kroužek nad velkým U) se současnou snahou muslimských JEDNOTLIVCÚ o zvýšení životního standartu či bezpečí.
Ale již jednou jsem tady psal, že se mi nelíbí, že pod falešnou rouškou tolerance se naše země (jedno zda USA, Kanada, ČR, SR) oslabují a z původně silných zemí se stávají nádražní halou přistěhovalců, plnou chaosu. Nádražní halou bez pravidel a tím pádem bez pevných základů do budoucnosti.
Oslabujeme se, všechny ústupky které jdou proti přírodě, státu, národu, občanům, rase ... nás oslabují. A kdo se nechá po kapkách oslabovat na všech těchto myslitelných frontách, samozřejmě zanikne, jako starý Řím, Řecko atd.
Jenže to nezměníme. Ani zveřejňováním, ani hlasováním ve volbách pro kohokoliv, ani násilím. Už to začalo. Nevím jak Vy, já se už poohlížím po zemi, kde by moje děti mohli vyrůst jakž takž v klidu a bezpečí. Zatím jsem takovou zemi nenašel ani v Evropě, ani na americkém kontinentu.
Nepomáhám davům, oni by mi taky nepomohli.
Ale když jsem šel po náměstí, viděl jsem tam rómskou vozíčkářku, která měla ceduli že vybírá na nový vozík. Jasně, že to mohl být fígl a třeba ji tam posadili příbuzní, aby měli na pití. Ale dal jsem jí 100 Kč. Řekl jsem si, že tady aspoň vidím, komu to jde.
Proč jsem jí dal 100 Kč, když romy nemám nijak rád ? Možná jsem si prostě jen řekl, že jsem už roky nedal nic na charitu a ře tohle je lepší než to poslat na účet bůhvíjaké organizace. Připadá mí tak nějak lepší toho člověka vidět, dát mu to do ruky a v lepším případě slyšet "děkuji", než být jen jedním z čísílek přispívatelů anonymní organizace.
Nejprve jsem si taky myslel, že je to kvůli takzvaným právům feministek. Ale když tak nad tím přemýšlím, nehraje to.
1. Jen 7 zemí na světě má zákon, podle kterého může poslat do bojů i ženy.
2. A co to halasné vyhlašování, že nám stačí malá profesionální armáda ? Nepřipadá vám protismyslné zrušit povinnou ZVS a pak přijmout zákon, že je možno povolat i ženy ???
3. Podle zákona mají být tyto ženy nasazeny pouze k obraně státu. Hmmm, jsme obklopeni státy EU, kdo by na nás zaútočil ? Žádný reálný nepřítel v dohledu .... jedině že by byly povolány proti VNITŘNÍMU nepříteli.
Takže budou použity jako takové lidové milice, proti občqanům našeho státu, až nám vláda začne tvrdit, že jsme ohroženi (např. terorismem). A navíc je tento zákon dalším dobrým prostředkem zotročení občanů, těžko si můžete vyskakovat, když stát může chlapa poslat do války, ženskou do lidových milicí na druhý konec republiky a děti na převýchovu do ústavu.
Má ten zákon prostě velký potenciál
Ono to je trochu složitější. Žena je nositelka plodu a v tom spočívá jediný rozdíl mezi ženou a mužem? K tomu, aby jedinec našeho živočišného druhu mohl nosit plod a po narození dítěte zabezpečit jeho přežití, bylo nutné, aby se jistá část jedinců našeho druhu právě na toto specializovala. A to nejen tím, že se u těchto jedinců vyvinula děloha a další fyzické odlišnosti (jiná stavba kostry, jiný poměr svalové hmoty, jiná výška těla), ale také změnou centrální nervové soustavy, především mozku. U žen funguje mozek odlišným způsobem. (Například schopnost žen používat současně levou a pravou hemisféru.) Odlišný mozek a jeho fungování pak také dává předpoklady pro jiné mentální schopnosti žen. (Vyšší empatie, barevná citlivost, sociální adaptabilita, nižší prostorová orientace.)
Tyto odlišnosti mají ženy proto, že jsou evolučně specializovány na "nošení plodu". A jak je vidět, specializace je daleko komplexnější, než jen v onom "nošení plodu".
Článek je v porovnání s realitou pořád ještě málo depresivní, ale souhlasím s každým bodem.
13.01.2005 13:41
Proč říkám NE antievropské ústavě
Proč říkám NE antievropské ústavě
Martin 212.?.?.?
Prosím Vás všechny,
349 stran zase není tak moc (i když to určitě není nijak super záživné čtení) a když jde o budoucnost mou i mé krve, rád se tím prokoušu, abych věděl, k čemu se budu (nebo možná po havlovsku nebudu) vyjadřovat v referendu.
Takže, nemůže mi někdo poradit, kde bych sehnal český text možné budoucí ústavy Evropské unie. Předem děkuji.
Pak se i rád zapojím do diskuse ... takto se k ní mohu vyjádřit podobně fundovaně jako například k vlivu slunečních erupcí na hladinu molybdenu v slzách prvorodiček .
Martin
Jitko, myslím že se mýlíte.
Na divadelní představení již tradičně chodí takzv. lepší, inteligentnější část společnosti. Takže když se takto průměrný vzorek obyvatel chová v divadle, skutečnost je horší.
Co se týká těch vtípků na adresu žen ... jistě je to neuctivé a normální člověk s tím nesouhlasí, ale tyto vtípky se dělají s vědomím, ýe JDE O VTIPY. Nikdo veřejně neříká, že např. ženy jsou jen novinami zblblé slepice toužící po omluvách ze strany kohoutů za to, že je celá tisíciletí nutili snášet vejce
Ovšem přecivilizovanost této společnosti a současné trendy dělají ve veřejném podvědomí z žen trpící ubožačky a z mužů prasata. Já např. už bych si v dnešní době nedovolil neznámé ženě vyseknout poklonu (což se jim dřív líbilo, avšak nyní to mnoho z nich uráží nebo obtěžuje).
Myslím, že reakce žen i mužů na toto představení plně odpovídá současnému stavu.... ženy agresivně bojují proti svým odvěkým utlačovatelům a muži jsou zastrašeni při vědomí, že společenská pravidla se obrátila proti nim.
Taky co s muži , že ? Nyní mají ženy právníky, takže nepotřebují aby je muž ochraňoval, aby nasadil život kvůli své rodině. Muž je zbytečný. V dnešní době, kdy i žena může dělat kariéru už nepotřebuje ani to, aby muž byl živitel rodiny.
Sním o tom, jak si jednou našetřím na operaci pohlaví a všichni na světě budeme šťastné lesby ))
Hade, Vy jste buď žena nebo moooc divnej chlap se ženskou logikou, protože :
1) ironizujete autora, kterému odpovídáte, neboli zaujímáte vůči němu emocionální postoj jen proto, že má jiný názor než Vy.
2) Uvádíte : vtipy, 100x vykřikované lži, kecy a naprosto překroucené nesmysly produkované kdekoliv a kdykoliv a kýmkoliv se stávají velmi výživným podhoubím pro tzv. realitu, nebo tedy součástí obecného povědomí, jež je pak hybnou silou pro chování davu.
přičemž vykřikované lži během divadelního představení Vám nevadí, neboli vybíráte k podpoře svých argumentů pouze to, co se Vám hodí.
3) snažíte se sám(sama) sebe udržet v iluzi, že nejdete tendenčně s davem, zatímco zastáváte jedinné stanovisko na daný problém, hlásané oficielně v divadelních hrách i soudobých médiích , tedy v současnosti nejvíce davové stanovisko
neboli bojujete proti davu hezky v bezpečí davu a podle požadavků davu
A než se do mě emocionálně pustíte, přečtěte si můj příspěvek ještě jednou a zjistíte, že s vámi POUZE nesouhlasím, já vás neurážím, ani nehodnotím vaši inteligenci, pouze si dovoluji říct, že argumentujete jako žena
Jsem rád, že si celá Evropa i svět, včetně SRN, připoměli konec nelidského zacházení něm. nacistů s odpůrci jejich režimu, jichž v koncetračních táborech na více než pět milionů zavraždili!
Tak jako Sametoví revolucionáři a spol. v ČR od 90. let zavedli nové, nedokonalé a schválně nedomyšlené zákony, které přivedly ČR mezi státy s vysokou korupcí ve státní správě, tak tak to dopadne i s Juščenkem a Ukrajinou. Dělník se bude mít opět o něco hůře.
Nevěřím, že je Juščenko a spol. tvrdší a vytrvalejší než tamní, již zaběhnutá korupce.
hmm, levice či pravice ...
myslím, že vládnou ti, kteří mají peníze na úplatky, někdy zase ti, kteří prostě chtějí krást z rozpočtů ,protože každý správný politik je nejlevnější ku..a na světě. nevím, proš v tom hledat vlaječky s jakoukoliv politickou stranou, jako by s nad v politice mělo někomu jít o jakési ideály...
a myslím, že to, že se jim podařilo vštípit lidem, že za to snad může nějaký myšlenkový směr , ať už levice či pravice, je jejich vítězství, okradení pro propagandu nevidí zloděje, ale jen špatné hospodaření
Vazeni,
nehodlam analyzovat (na rozdil nikoli zdepritomne vetsiny) pouze povrchni stranku veci - tedy jakkoli kultivovany literarni jazyk na urovni laureata Literarni olympiady ctvrteho rocniku gymnazia.
Jeden z duvodu, proc se nedivam na vetsinu americkych filmu, je ten, ze se nehodlam nechat citove vydirat a manipulovat. Dana "povidka", je stejnou manipulaci a stejnym vydiranim.
Naprosto odmitam podobnou manipulaci s lidskymi city: Jak jste mohl..?
Zkuste priste, vazeny autore, nejakou "psi" povidkou lidi radeji rozesmat. (Viz napr. Robin of Frybove.) Prinesete tim lidem mozna vice uzitku.
ale pls, přestaňte už konečně unavovat s tím vylhaným výmyslem politiků, že se demokraticky podílíme na vládě a tudíž máme takovou jakou si zasloužíme... je to nesmysl
demokratické volby jsou jen zdařilým pokusem přimět ovce, aby si samy zvolily svého řezníka
kdekoliv ve světě i v česku můžete volit koho chcete... ale vždy to vyjde nastejno, jako volič se máte stále hůř a hůř
na vině není hloupost voličů, ale korupční systém parlamentních stran, který je v každém jakobydemokratickém státě
takže každá vláfa se snaží svoji zem zničit a vytunelovat co nejvíc, aby to v příštím volebním období neudělala ta druhá strana... a tak pořád dokola
hlasuju pro monarchii, stařičký senilní monarcha, který chtěl svoji zem předat potomkům se alespoň snažil, aby z té země něco zbylo
16.02.2005 16:16
Profil idiota aneb Průměrný Američan II
Profil idiota aneb Průměrný Američan II
Martin 193.?.?.?
hmmm, když jsem byl cca měsíc v USA, všiml jsem si, že čeští emigranti se mnou o zemi, kde žiji a kde oni již roky či desetiletí nežijí, mluví zasvěceně z pozice, že vědí všechno nejlíp. Jako by jim přelet oceánu o 100 bodů zvětšil iq.
Většinou se jednalo o lidi, kteří se v česku měli problém uživit, avšak v americe se z nich stali ekonomičtí experti. To, že v usa žijí slušně nepřičítají systému, ve kterém američan utrácí, ale výhradně svým schopnostem, které ještě v česku prokazatelně neměli.
já osobně se napříště přemoudřelým čechocokoliv raději v zahraničí vyhnu.
ale uznávám, že jsou snad (doufám) i jiní emigranti, já je sice nepotkal, ale můžeme to přičíst tomu, že nejsem příliš společenský člověk
No, zitra vam vychazeji pameti Milose Zemana... zas budete mit o cem spekulovat. Bude to na stejne urovni jako clanek o Komarkovi?
pánové, pánové, tak vás tady poslouchám a nestačím se divit
jeden píše, že OSN vliv ztratilo, druhý, že OSN byl vliv odebrán .... kde jste prosím ten nesmysl vzali ??
OSN vzniklo po 1. svět. válce se vznešeným cílem zabránit dalším válkám. Vezmeme li tedy úspěšnost, s jakou OSN zabraňovala válkám ve 20. století (což byl primární cíl OSN), nechápu, jak se vůbec můžete zmiňovat o nějakém vlivu OSN ???
Nebylo by spíš správnější napsat, že OSN je banda zkorumpovaných tlučhubů, kteří NIKDY nedokázali uplatnit jakýkoliv vliv k tomu, aby splnili HLAVNÍ úkol kvůli kterému OSN vznikla ?
Nebo snad znáte nějakou válku, kterou by OSN ukončilo nebo jí dokonce zabránilo ?
hmmm, na můj email neodpovídáte už dost dlouho na to, aby to nebylo jen tím serverem
jo a omlouvám se že nyní nepíšu svůj mail, přešli jsme na linux a jaksi jsem se ještě nenaučil dělat zavináč
Vážený čtenáři Karle,
nic proti tomu co píšete, s tím se nedá než souhlasit. V životě je spousta pravd, se kterými musí člověk souhlasit. Nicméně zamýšlet se lze nad čímkoliv.
A k Vaší jemné výtce dodám slovy Heleny Růžičkové: "Na tragickej život já jsem pes."
Ale to nic nemění na tom, že právě podobné záměrné manipulace s lidskými city člověka otupují a činí jej bezcitným.
Vše dobré,
Martin
škoda jen, že průměrná česká manželka ja to neušmudlanější, nejméně upravené, nejzakyslejší, nejotrávenější a
nejprotivnější ženské stvoření, jaké chlap za celý den uvidí.
ale jinak je to hezká pohádka, kdyby mi bylo 14, tak bych věřil, že takové ženy ještě někde žijí
hmm, komunisti, usa, rusko.... pořád tady někdo hledá kdo je horší a kdo lepší ... zjednodušte si to
kdo má moc k tomu, aby všechny ochraňoval, má i moc k tomu, aby všechny utlačoval (to jsem nevymyslel já)
neboli, kdo je u moci je vždy diktátor a tudíž nepřítel normálního občana, bylo tomu tak v každém okamžiku naší historie a bude tomu tak i nadále (a zkuste mi dokázat opak)
proto mě osobně v současnosti komunisti vůůůůbec nevadí, nemohou mi ublížit, vadí mi jen ti, kteří jsou v současnosti nejsilnější
ono se nám totiž kolo dějin otočilo, víme ? doba se změnila
jít s vlnou těch, kteří tohoto vývoje využívají a investovat s vysokým úrokem zisku
14.03.2005 23:31
USA se mění na zemi Třetího světa
USA se mění na zemi Třetího světa
Martin 193.?.?.?
hmmm, to jsem tady jedinný, který si myslí, že vláda je zodpovědná za to, zda v její zemi firmy chtějí podnikat či ne? Za co je chcete trestat a danit ? Jestliže některá vláda hází firmám klacky pod nohy, tak si prostě říká o to, že ty firmy odejdou ... emigragrují lidé i firmy a často ze stejných důvodů, ekonomických i z pocitu nesvobody.
Příčinou rozvoje usa bylo v minulosti především to, že firmy nebyly tolik svazovazé kontrolamy, nařízeními a pod, proto se tam dalo prosadit pouhým (v uvozovkách) podnikáním. Nyní se doba mění a firmy si říkají, proč bychom tohle musely snášet, když jinde nás přivítají s otevřenou náručí a ještě nám dají daňové prázdniny ? Snad nechcete firmám vyčítat to, že se chovají dle svých ekonomických zájmů ? Od toho je tu vláda, aby se ekonomické zájmy firem shodovaly se zájmem státu a když se rozcházejí, tak holt firmy jdou pryč. Ty firmy nemají povinnost podnikat v USA i když je to pro ně nevýhodné.
investice do nemovitosti je dobrá pouze ve 2 případech :
1) investujete do nemovitosti, která vám bude průběžně vydělávat víc než inflace (ta skutečná, ne ta vyhlašovaná vládou), což může být třeba nájemní dům, ale taková investice většinou není náš případ, protože na to zkrátka nemáme
2) investujete do menší nemovitosti či pozemku s výhledem na možné zvýšení ceny, které ale ve skutečnosti není vůbec jisté, jistá je jen stále zvyšující se daň z nemovitostí, je to prostě sázka do loterie
proto považuji za jistější investovat v malých částkách do (např.) legálního lichvaření, které je nyní v ČR možné (získáte li příslušná povolení) a které zajišťuje velkou návratnost fin prostředků, rychlou likviditu pro případ nouze a neustále se zvyšující hlad zákazníků a tím i možnost přitvrzování podmínek ve váš prospěch. Samozřejmě to chce i určité zkušenosti a znalosti ohledně posouzení dlužníka a zajištění pohledávky, protože lidi bez těchto zkušeností na tom mohou i zkrachovat. Holt se učím od židů (konkretně od Rotchildů)
PS a protože nechci být podezírán, že ke svým příspěvkům záměrně neuvádím email : nevíte někdo jak se v Linuxu dělá zavináč ?
Trochu to rozvedu, abych nebyla opět špatně pochopena: Ekonomika USA a měna zvaná US dolar jsou vzájemně propojeny, ale nejsou jedno a to samé. Padne-li mezinárodní rezervní systém, založený na US dolaru, jak zde původním textu i v následné diskusi k tomuto textu bylo naznačováno, neznamená to ani zdaleka zánik US ekonomiky, a už vůbec to neznamená zánik USA
hmm, paní Alžběto, to jako chcete říct, že se třeba dolar zhroutí, ale americké ekonomice to neublíží, protože se začne platit např. banánama ?
Padne-li mezinárodní rezervní systém, založený na US dolaru, jak zde původním textu i v následné diskusi k tomuto textu bylo naznačováno, neznamená to ani zdaleka zánik US ekonomiky
co se asi stane, když oslabí dolar ?
1) pro ameriku se tím pádem zdraží veškerý import, což znamená, že některým firmám se zdraží vstupy, nemluvíme li o té části ropy, kterou amerika nekrade, ale platí
2) tím pádem budou muset i další firmy zdražovat, aby vyrovnaly zvýšené náklady a v návaznosti na ně totéž budou muset dělat další a další firmy, prostě začne inflace a tvrdá
3) v souvislosti s velkou inflací se vždy objeví mnoho firem, které kolotoč zdražování neustojí, neboť nebudou mít na stále dražší vstupy do výroby či platů (zaměstnanci samozřejmě budou chtít stále víc peněz, když se bude zdražovat) a mnoho firem zanikne. Tudíž začne růst nezaměstnanost.
4) americká vláda tuto situaci nebude řešit konstruktivně, ale represivně (je to její tradice od zastřelení Kenedyho), takže místo skutečně účiných ekonomických reforem bude posilovat policii a armádu a represivní zákony, stejně jako to třeba nyní dělá vláda v česku (je to celosvětový trend), tím se bude neustále zvyšovat síla policejního státu, bude vznikat odboj a sociální bouře
5) dál nevidím, ale bude to průšvih
ale jinak, paní Alžběto, souhlasím, že peníze nejsou totéž co ekonomika, ale když je málo peněz nebo za ně jde málo koupit, je prostě ekonomika na huntě
promiňte, že to píšu sem, ale nevidím příspěvky v rubrice : Zaslíbené 11. září, staré ani nové .... protože u ostatních článků je vše ok, zajímalo by mě, kde je chyba
přestaňte v politice hledat ideologii, když tam jde ve skutečnosti jen o hospodářskou kriminalitu
hmm, paní Alžběto, ve vašem příspěvku mícháte hrušky s jabkama, čímž vytváříte nelogickou kombinaci, kterou se mi nechce rozmotávat.
Jen bych dodal, že žádný stát nemůže zústat supervelmocí čehokoliv, když nebude mít v pořádku ekonomiku. Ekonomika není dobrá, když máte dost vojáků, funguje to obráceně, můžete mít dost vojáků, jen když je dobrá ekonomika.
Paní Alžběto, na vaše tvrzení, že zdražování, inflace a nezaměstnanost (první 3 body) je příznak zdravě fungující ekonomiky už vážně nevím, co bych řekl.
ještě drobnost, paní ALžběto.
Ekonomické problémy nelze řešit politicky ani vojensky. Pokud si to myslíte, pak jdete ve stopách am. prezidenta Johnsona a dalších, nejvýrazněji se to projevuje u současného prezidenta. Tento způsob řešení ekonomických problémů je zodpovědný za několik válek a pravděpodobně i za nějakou tu globální budoucí válku. Smiřte se s tím, že nemoci ekonomiky nevyřešíte posláním letadlových lodí kamkoliv, ani zabíjením lidí kdekoliv, pokud ovšem nevydrancujete stát, který přepadnete. Ale i potom se problém pouze oddálí, protože bez systémových ekonomických změn vítěz nakradenou kořist zase jen rozhází, (s odpuštěním) prožere a je zase na huntě. Můžete mi říkat o centru moci co chcete, já prostě trvám na tom, že ekonomiku vyléčím jen tím, že ji léčím
hmm, paní Alžběto, asi jste nepostřehla, že my tady nemluvíme o zdravém konkurenčním prostředí, ale o oslabování ekonomiky. Vámi uváděné pozitivní věci (nezaměstnanost, krachy slabých firem) jsou pozitivními pouze v případě, že je zdravá ekonomika, což není námět této diskuse.
V případě slábnoucí ekonoiky jsou tyto tržní projevy negativními jevy a ne pozitivními.
Mimochodem, Váš názor na ekonomiku připomíná Busche stříknutého Klausem (politická moc a nevididelná fungující ruka trhu), což jsou módní, ale nefunkční teorie, které oslabují ekonomiku obou zemí, kde tito pánové působí.
máte svůj názor, mě zkušenosti naučily, že člověk, který zastává módní teorie nepřistoupí na jakkoliv logické argumenty, které by tyto teorie narušovaly a proto diskusi s Vámi končím. Jsem přesvědčen, že byste v žádném případě nedala na mé argumenty a proto Vás holt nechám pár let počkat, abyste si funkčnost těchto teorií sama na sobě ověřila v zemi, ve které žijete. Věřím, že Vaše snižující se životní úroveň Vás přesvědčí, že tyto teorie nebyly správné.
hmm a kam se beze stopy ztratilo po výbuchu letadlo, které údajně narazilo do Pentagonu ? Viděli jste někdy záběry leteckého neštěstí ... to je prostě hromada trosek z letadel. A ne že údajně spadne letadlo a nezústane po něm ani plastikový tácek. Mám fotky z příjezdu hasičů, ani náznak sebemenšího kousku trosky. Nemluvě o tom, že údajně narazilo zrovna do části, která se opravovala a proto v ní nikdo nebyl.
Holt výbušnina vybuchla, ale domluvené letadlo nestihlo doletět.
Proto se o něm přestalo během 2-3 dnů mluvit.
rád bych něco k tendencím čtenářů rozebírat kdo byl hoší atd, rusko nebo usa...
trochu mi to připadá jako rozhovor 2 prasátek na jatkách, která říkají :
američani nás možná zabijí
ale rusi to dělali taky
já, jako prasátko na jatkách cítím obavy ze současných řezníků, ne z těch minulých. To, že v minulosti nějaký řezník zařezával zvířátka jistě v pořádku nebylo, ale žiji tady a teď a mám svého řezníka, který mě chce podříznout. A to, že jiní řezníci podřezávali v minulosti, nemá nic společného s tím, že mi jde o život právě tady a teď od SOUČASNÉHO řezníka.
Zdá se mi, že v tom hledáte otázku morálky a historických zločinů, jenže tady jde o život. Řečmi o historických zločinech bývalých řezníků si současný život nezachráníme.
hmm, doufám, že se vyjadřuji jasně, jestli ne, tak sorry
19.03.2005 15:15
Předsmrtné křeče evropské ekonomiky?
Předsmrtné křeče evropské ekonomiky?
Martin 193.?.?.?
Koukám, že se některým z Vás nelíbí, že existují lidi, co spí na hromadě akcií a bezpracně bohatnou ... k tomu se vyjadřovat nebudu, ale podívejte se na to z jiné strany... jak by mohly fungovat ty společnosti, které upsaly akcie a díky nimž ti spekulanti zbohatnou ? Většina velkých firem by bez akcií byla přes noc v konkurzu a bez zaměstnanců. I když můžeme spekulanty považovat za parazity, jejich kapitál je potřebný, víte co by to udělalo s nezaměstnaností, kdyby se např. zakázal akciový trh....? Většina firem by skončila , protože by přišla o většinu kapitálu co má k dispozici a z jejich zaměstnanců by se stali nezaměstnaní ... takže já říkám, zaplať pánbůh za spekulanty.
EU ... njn, další diktatura pod svobodnou vlajkou demokracie. Kdy už si lidi všimnou, že je to VŽDYCKY stejné, bez ohledu na to, jakou vlaječkou se nad nimi mává ? Já nevím, ale mě to připadá velmi prosté .... toi co vládnou zneužívají ty, kterým vládnou, vždy a všude. A teorie občánků o tom, jestli zrovna mají komunismus, vojenskou diktaturu či demokracii, na tom nic nemění ... je jim prostě vládnuto a basta.
21.03.2005 02:55
Cesta do hlubin politicky korektní duše
Cesta do hlubin politicky korektní duše
Martin 193.?.?.?
dost se mi líbila ta diskuze s Trodasem, on argumentoval, že má jít o svazek 2 lidských bytostí, vy jste argumentoval , když už ne 2 pohlaví, proč by musely být lidské ? Zcela logicky správný argument, se kterým souhlasím, sám ho totiž občas používám.
Nejdříve se akceptovaly snaťky mezi těmi správnými rasami, pak mezi pohlavími, teď mezi lidmi, později se budou jako rodiny akceptovat skupiny lidí (a proč ne, když se ti 2 chlapi a 3 ženský mají dohromady rádi?), pak mezi několika dospělými a několika mladistvými (a proč ne, když budou mít od 14-15 trestní zodpovědnost, proč jim bránit uzavřít vztah, že ?) ...
třeba se dostaneme i k těm lidem a zvířatům (no a co, já mám svoji kočku rád a ona mě možná taky ))
a tak to půjde dál a dál v rámci civilizace, protože liberálové budou JAKÉKOLIV hranice vždy posouvat, bez ohledu na to, kde ty hranice už právě jsou. Zdravý selský rozum by měl říct : teď už dost, už jsme hranice posunuli a konec, jenže to se nestane, pořád budou tlačit na pilu
Naše děti už budou víst diskuze, jestli je možné, aby rodina o 2 dospělých homosuxuálech a jednom 16ti letém homosexuálkovi mohla adoptovat svoje děťátka. A proč ne, když jim dají lásku, že ?
21.03.2005 03:35
Školné na českých vysokých školách ANO nebo NE?
RE: Školné na českých vysokých školách ANO nebo NE?
Martin 193.?.?.?
hmm, tady čtu, že vzdělání je investice do budoucnosti státu ... to je pěkný názor, zní logicky, ale nesouhlasím, že se to týká i ČR a SR.
Důvod ... k čemu vzdělané lidi, když veškerý majetek včetně fabrik byl rozkraden či převeden do zahraničního vlastnictví. Neboli, většina vytvořeného bohatství bude zase přelita pryč, takže se nám ta investice jaksi nikdy nevrátí. Koukněte se do Japonska, tam si také mysleli, že je vzdělání investice a měli pravdu, oni totiž produkovali ve velkém, zatím co my máme politiky, kteří nechali náš průmysl zničit, výměnou za úplatky a uznání ze zehraničí. Budeme mít vzdělané lidi, kteří budou pracovat pro zahraniční kapitál, který tady nezůstane. To je jako investovat do sousedovic auta
Nechci říct, že nepotřebujeme vzdělané lidi, ale my je potřebujeme i s průmyslem (který už z velké části nemáme), jinak nám jsou ti vzdělaní lidi dobří jen k tomu, aby utekli pracovat do EU (mimochodem, kde jsou pracovní místa, pro všechny ty nové vysokoškoláky, tady ne).
21.03.2005 16:35
Cesta do hlubin politicky korektní duše
Cesta do hlubin politicky korektní duše
Martin 193.?.?.?
hmm, instinkty dostaly všechny bytosti od přírody, aby i to tupý hovado přežilo. Jen člověk se ohání vzděláním, potlačuje svoje instinkty a proto nepřežije. Instinkty měly nějaký smysl a namlouvat si, že ho nemají, znamená páchat pomalou sebevraždu.
Jak říkal jeden doktor : i ta blbá kráva ví, že když je na slunci, má zalíst do stínu, zatímco pán tvorstva se tam na dece rozvaluje tak dlouho, až dostane rakovinu kůže
Převedeno na současnou propagaci homosexuality : Zatímco dřív byla homosexualita tabu a díky tomu jí podlehli pouze osoby, které opravdu neměly na výběr, dnes, v doně její glorifikace ji zkusí (pod nálepkou bisexuality) z (s odpuštěním) rozežranosti i spousta dalších lidí, což povede k většímu rozvoji HIV. Adopce dětí homosexuálními páry zase naruší zdravý společenský a sexuální vývoj těchto dětí, protože holt ty chudinky budou mít v hlavě zmatek, nebudou totiž pokládat za normální to, co heterosexuálové a to bez ohledu na jejich opravdovou sexuální orientaci. Jak asi dopadne dítě heterosexuál, vychovávané od malička v homosexuální rodině ? To samozřejmě nikdo neví, ale proč si na nich nezaexperimentovat že ? jsou to jen děti
hmm, zajímalo by mě, kolik lidí si doopravdy myslí, že se do těch baráků trefili teroristi a kolik si doopravdy myslelo, že tu radiovou stanici (jejíž přepadení si vzal Hitler za záminku k přepadení Polska) opravdu přepadli Poláci a kolik lidí věřilo, že potopení Lusitanie bylo skutečným důvodem vstupu USA do 1. války (dva roky po tom potopení) atd ... vždy to posloužilo k otevření nějaké války.
USA má vůbec praxi ve fingování záminek k válce, např. Vietnam, kdy neviditelný křižník střílel neviditelné střely na americkou loď (nic nebylo ani na radaru), což byl důvod k zákroku ve Vietnamu.
Nebo občanská válka, kdy prezidentovi hrozila ztráta hlasů v důsledku legálního roztržení unie (to že bylo legální není hodnocení moje, ale tehdejších am. právníků z obou stran), takže se unijní jednotky začaly stahovat z jižanského území, až na 1 pevnost na jižanském území, kterou naopak unionisté začali posilovat a zásobovat, což vzali jižani jako provokaci, zaútočili na ni a tak mohl preziden přijít se strhujícím projevem o zradě, hrdinství a pod, načež začal válku blokádou jižanských přístavů bez svolení kongresu a v průběhu války zdůrazňoval svým generálům, že nezáleží na počtu vlastních ztrát ...
holt am. prezidenti mají praxi ve vyvolávání válek aby si posílili svoje volební preference
26.03.2005 00:53
Čekáte, až se Amerika položí? Nezadržujte dech!
Čekáte, až se Amerika položí? Nezadržujte dech!
Martin 193.?.?.?
pád Ameriky si nepřeji, ale pokládám ho za možný i v dřívější době, než je několik desetiletí. Připadá mí, že všichni vycházíte ze zkušeností, ale přehlížíte, že nyní je jiná doba a tudíž jsou zkušenosti minulé doby kdy platily nyní už neplatné zákony (pardon, přesnější je pravidla) naprosto irelevantní. Např. dřív bylo soukromé vlastnictví v USA posvátné, nyní je ho možno lehce zabavit a pod...
A ještě nikdy nebyl ve vedení Ameriky nikdo jako Bush a jeho klika, myslím, že to je docela silný katalyzátor katastrofy.
Ještě nikdy neusiloval žádná americký prezident tak otevřeně a takovými prostředky o takový cíl ... je ÚPLNĚ JINÁ DOBA, než jakou jste znali ještě před 10 lety a stát se může cokoliv, ať si to přejeme nebo se toho bojíme.
můj právník vždycky říkal : když se dva lidi stanou společníky, jeden skončí jako okradený
jenom mi ještě není jasné, kdo je kdo v EU
26.03.2005 01:15
Cesta do hlubin politicky korektní duše
Cesta do hlubin politicky korektní duše
Martin 193.?.?.?
mimochodem, od doby, co to vypustil z huby někdo v televizi, se běžně používá argument, že zvířata jsou běžně taky homosexuálové ... jenže nejsou. Přečtěte si např. knihu od zoologa Desmona Morise (Nahá opice). Tenhle argument se ujal jen díky tomu, že ho přebere ten, komu se hodí a ostatním se to nechce ověřovat...
ale jinak už to vzdávám, rádobyliberální většina mě ukřičela, kašlu na vás, až vašeho syna opije a ojede na diskotéce homosexuál, budete mít, co jste chtěli.
Copak jim bráním žít spolu, milovat se atd... jen chci, abych jejich práva neměl s velkým humbukem každý den na talířku a aby mi před nosem pořád nepropagovali jak je homosexualita krásná a úúúplně normální. Ať si spolu dělají co chtějí, ale proč do toho musí tahat zbytek světa ?
Vzdávám to, s lidma, kteří mají módní názory se diskutovat nedá, už jsem to zmiňoval jinde, všimněte si, že člověk zasažený médii, který převzal propagované médiapravdy, NIKDY nepřistoupí na žádný argument, který by takovou módní a propagovanou myšlenku mohl vyvrátit.
26.03.2005 01:30
Školné na českých vysokých školách ANO nebo NE?
Školné na českých vysokých školách ANO nebo NE?
Martin 193.?.?.?
Sidonius : naprosto souhlasím s Trodasem, o tom, co píše, školy takové vždy byly a jsou a doufejme že i budou (myslím to nesmyslné biflování).
protože kdyby některá škola dělala výklad dějin, tak by to bylo vždy jen v rámci ideologie, s pravdou by to nemělo nic společného (to by žádná vláda na světě ve svém školství nedopustila) a jestli jste na takovou školu chodil, tak Vám mohu pouze gratulovat, jestli Vás to nepoznamenalo.
Za méně škodlivé považuji to biflování letopočtů.
Z psychologie je dávno známo, že člověk trvá na původní pravdě i když je to v rozporu s pozdějšími důkazy. Neboli, co nejdříve do těch dětských hlaviček nalejete, to tam s největší pravděpodobností zústane a ke všemu pozdějšímu se člověk staví kritičtěji.
je zajímavé, že to funguje i u dospělých, verze, které člověk poprve uvěří např. z novin, se takový člověk podvědomně drží dokud to jen trochu jde. To je důvodem, proč pořád říkám, že s člověkem, který zastává názor převzatý z médií nemá cenu diskutovat, takový člověk je slepý a hluchý ke všem ostatním důkazům.