Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky podepsané Dancan

Nalezeno 32 příspěveků, 5 různých IP adres

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

27.02.2002 22:24

Lov v ohradě

Lov v ohradě

Dancan 212.?.?.?

Nechapu to,je to silenstvi,lumparna a samozrejme vrchol zvrhlosti..jak je vubec mozne,ze nekdo dovolil neco podobneho,kdyz "ten prvni" pozadal o tento druh podnikani?..sakra,citim bezmocny vztek i hruzu z toho,ceho je clovek schopen.A ze tento zpusob zvrhlosti muze fungovat prave v Kanade me vytaci.Kde jsou ochranci?Kde je soudnost? ..Dancan

984

11.03.2002 22:03

Žebračka

Žebračka

Dancan 212.?.?.?

Je tezke se divit,ze se toto deje.Jestli tohle nekoho z ceska prekvapuje,
tak nevim,co rict.Nejsem rasista,ten porad na NOVE jsem videl na vlastni oci
a popravde musim rict,ze neco podobneho cekal kazdy.Rozhodne to neni
k smichu,spis k placi,ale ruku na srdce,myslite si,ze se toto nedeje i v
cesku?Pro socialni pridavky se chodi s detmi od sousedu a vydavaji se za vlastni...ony napovel placou udajne hlady,podpory se jim vydavaji bez jakychkoliv komplikaci i bez razitek odmitnuvsich zamestnavatelu...atd.atd..
O tomto problemu romskeho exodu bylo uz receno mnoho a samozrejme i v Cesku
se "o tom mluvit nehodi" ze stejnych duvodu,z jakych ceske noviny v Kanade
Nema smysl mluvit o tom,ze bili jsou stejni,jako clovek jine rasy,tady je
konkretni clovek,ktery zneuziva duverivosti a dobroty lidi.Nikdo z nas tenhle problem nevyresi a ta cast romu,ktera pracovat nechce a nebude si pokazde klicku
jak parazitovat na gadzech najde.Divim se uradum,ze si na takovyhle ptacky
sami neposviti.

1070

12.03.2002 18:53

Žebračka

Žebračka

Dancan 62.?.?.?

To by v tom byl cert,aby se konecne uz nekdo nechytil za nos!Vzdyt
valna cast Romu v Cesku opravdu fakticky "podnika" podobnym zpusobem
na socialnim systemu jiz uz tak rozkradeneho a zadluzeneho statu.
Jak je proboha mozne,ze okamzite nebyla tahle dama zatcena pro danovy unik z nepriznaneho prijmu??? Copak se nenajde nikdo,kdo by nazval veci pravym jmenem?
Ona pravdepodobna castka vyzbrana lzive na ulici prece neni nikterak
zanedbatelna...No fajn,kdyz nas ted kanadani budou hodnotit podle tehle
podvodnice,berme to jako nutny zlo..jako jakousi dan,ale dost mozna uz
tyhle manyry sikulce vykutaleny vicekrat neprojdou.Jedno je jiste,reklama je to vsak vic nez hrozna.

1084

26.02.2003 07:16

Pořadatelé Grammy k umělcům: "Začnete-li mluvit o míru, vypneme vám mikrofon!"

Pořadatelé Grammy k umělcům: "Začnete-li mluvit o míru, vypneme vám mikrofon!"

Dancan 24.?.?.?

Lidi ja nevim,ale i kdyby vsichni umelci chteli mluvit prave "jen a jen o miru",jde preci jen o to,ze by to pravo nemelo byt nikomu upirano.Otazka sama spis zni,jestli se to proste na takovouhle akci hodi.Nicmene nekomu naznacit neco primo takhle mi pripada prinejmensim divny.Jenze na druhou stranu z show udelat manifestaci svych nazoru,to se podle me proste na takovouhle akci nehodi..

9184

04.03.2003 03:16

Hrdinná reakce kanadského Prvního ministra

Hrdinná reakce kanadského Prvního ministra

Dancan 24.?.?.?

Vazeny pane Frantisku..jestlize nesouhlasim s mym nejblizsim sousedem,ve sve zahranicni politice ze sve funkce nekaram ostatni zeme,nehodlam slapat po lidskych zivotech a nelezu ekonomicky zdatnejsimu sousedovi do zadku...to neznamena,ze jsem hovado.Snad jen,ze mam jiny nazor a nasel jsem odvahu ho rict.Tim sice nebranim vyse uvedeneho premiera,nicmene branim tim moznost rict verejne jeho nazor,at je jakykoliv.A dovolte mi rict,ze vam vas nazor taky neupiram,jen vam rikam,ze se mi nelibi,jakym zpusobem jste plivnul.A klidne se tomu oba zasmejme,taktez ja jsem rekl jen muj nazor pane!

9347

07.03.2003 22:22

Ztrácím trpělivost se svými sousedy, pane prezidente!

Ztrácím trpělivost se svými sousedy, pane prezidente!

Dancan 24.?.?.?

Doporucoval bych tomu dobre vyzbrojenemu panovi z one ulice,aby to jeste zkusil nejaky ten rok na toho divne se koukajiciho pana neutocit.Ona ,vite je v te ulici tak trochu bida,a tak jestli povrazdi o nekolik desitek tisic svych vzdalenych rodinnych prislusniku vic,zbude na ty prave vyvolene vic jidla.Mozna je to opravdu nejlepsi reseni delat ze nic nevidim...a zkuste se na toho divne vyhlizejiciho souseda jeste par let usmivat.On se nakonec polepsi sam,vzdyt lide jsou v podstate dobri.A jak ma navic rad deti!Kdyz deti onemocni,netreba leku,vsak ty deti pochopi jiste brzy,ze zlatem vyzdobene palace pan soused stavi pro jejich dobro.Vsak prevence a otuzovani je nad vsechny leky.A navic pane,vzdyt vsichni z te ulice maji toho divne koukajiciho souseda moc radi..dokonce si ho zvolili uz ponekolikate za sefa ulice...neunahlete se pane s nejakymi utoky,oni ho opravdu miluji.To my jsme u nas meli taky 40 let takovou stranu,taky jsme ji volili do cela zeme jako jeden muz...a dokonce na 1.maje jsme radostne vyrazili do ulic a volali slava a vsichni..tedy skoro vsichni jsme tu stranu milovali a vubec jsme se ji nebali....

9506

24.03.2003 09:26

Kdo seje vítr, sklízí bouři

Kdo seje vítr, sklízí bouři

Dancan 24.?.?.?

To,ze vsazite posledni kosili na to,ze Americani neco najdou,to jste psat nemusel.Jsem presvedceny ze najdou,ale vy uz jste predem usoudil,ze to bude podvrh.Timhle zpusobem,pane Stvora,by psat nikdy nikdo nemel,protoze vlastne postupujete naprosto stejne,jako podle vaseho clanku USA.Myslim,ze neni potreba informovat tak,jak to vidite vy a jak pripominate,ze to vidi i vetsina sveta.Tim,ze podsunujete americanum,to co podle vas "urcite udelaji",prestavate v tom clanku byt objektivni a od toho uz je jen krucek k tomu,aby takovy clanek byl bran vazne.Nikdo nejsme neomylni,a prestoze muzeme mit na valku rozdilne nazory,neni dobre si myslet,ze jen ten vas je spravny.Taktez vychazite z toho,co kde ctete,co vidite..ale je prece jasne,ze medialni valka je z obou stran.Takze ja ted neargumentuji tak,ze jsem pred chvili na INovinkach cetl,ze uz byly nalezeny bukry s raketami a vy vyckejte,jestli najdou ci nenajdou ZHN.To,ze o tu posledni kosili je vice nez pravdepodobne a vy to vite,ale presto,s podanim ve vasem pojeti tentokrat nesouhlasim.

10336

25.06.2003 22:07

Kde je těch 77 procent?

Kde je těch 77 procent?

Dancan 212.?.?.?

Prijel jsem do CR z Kanady taky na 4 mesice a tudiz jsem onu kampan zazil komplet..Symbolem vladni kampane bylo velke "ANO" a za 200 milionu vsech danovych poplatniku(i tech co nechteli do EU)se lidem masiroval mozek samymi superlativy.Cela ta kampan byla zamerena vladou na velkou cast obyvatel manualne pracujicich a dnes vysledkem teto kampane je ona neuveritelna podpora "doslapnuti si" na drobne zivnostniky,kteri ac casto s minimalnimy vydelky budou platit pausalni dan,dvojnasobne socialni a zdravotni pojisteni..takze jakoby cela kampan poslouzila vlade 2x.Jiste je jen jedno,logo ci symbol referenda mel mit za penize vsech "podobu volby"..asi tak neco jako ANO ci NE?
Taky bych si dovolil protestovat proti nazoru,ze ten,kdo v CR nezije a nepracuje,tak ten dotycny nezna,nevi,neni v obraze.Velmi casto je to naprosto opacne,lide z druhe strany sveta dnes vedi o deni doma vic,nez mistni a hlavne vetsina informaci,ktere maji je mnohonasobne vic objektivni,nez informace predkladany obcanum v CR.
Myslim take,ze velmi brzy se lide v CR dovedi "dodatky" k onem podminkam vstupu,budou jim naservinovany bez obalu informace doplnene o fakta a pravdy,ktere byly zamlceny,a navic,diky odhalene realite dni pristich a budoucich mnozi z tech co se rozhodli pro ANO prozrou.Presto si myslim,ze lide rozhodli a manipulace vysledku referenda nebyla potreba..jak uz tady nekdo rekl,rozhodla manipulace s neuplnymi informacemi v prubehu kampane.

15475

22.09.2003 08:27

Jak si kanadský multikulturalismus vychovává dorost

RE: Jak si kanadský multikulturalismus vychovává dorost

Dancan 24.?.?.?

Aja polozila uzasnou otazku...pridavam se k vam Ajo.Chtel bych slyset jedine pravo,ktere je upreno kanadskym indianum,klavesnicko!Puvodni obyvatele,jak rikate indiani,ti maji dokonce o mnoho prav vic,nez bily,zluty ci cerny kanadan!Jenze vy jste se ,klavesnicko,tak rozohnila,ze jste si to predem zapomela zjistit a overit...nic ve zlem,opravdu se milite.Zdravi Dancan/Canada

19911

25.09.2003 01:08

Korene antiamerikanizmu

RE: Korene antiamerikanizmu

Dancan 24.?.?.?

Mate pravdu Mikine,The economist podle meho nazoru pisatel necte!Jinak by si samozrejme uvedomil i fakt,ze ten slavny francouzsky prezident,co tak "pekne" hovoril v OSN minimalne 10 let nevidel a neslysel,kdyz francouzske koncerny cile obchodovaly v Iraku s Husejnem,ktery pod jejich nosem vrazdil vlastni spoluobcany,s velkou pravdepodobnosti podporoval sebevrazedne utocniky a jejich rodiny..a taktez bych rad podotknul,ze uz jsem dlouho necetl tak podivne a pritom "zname" skladane odsuzovani neceho a nekoho a to vse peclive podsouvano ctenari tak,aby clovek bez nazoru mel pocit,ze nad jinou,nez tuto pravdu neni!Tyhle prispevky do diskuse vubec nejsou diskusi,mam pocit,ze jsou jen vyplodem absolutne neobjektivniho cloveka presvedceneho jen a jen o sve pravde.Myslim,ze ani v jednom z prispevku nebyla uvedena zadna fakta,bylo to jen jako by hrimani se sevrenou pravici soudruzky Svorcove na fanatismus,falsovani dukazu a kdo vi co jeste..jenze takhle se diskuse podle meho nevede.Tezko rict,mozna je to jen muj osobni pocit,ale uz dlouho mi nic nepripomelo nedavnou dobu tolik,jako techto nekolik poslednich clanku z klavesnice autora v prispevcich k clanku.Nejsem zadny odbornik na danou problematiku,nehajim jedny,ani druhe,presto nemohu souhlasit se zpusobem projevu a podani techto nekolika prispevku,prestoze na druhe strane respektuji,ze kazdy jsme nejaky..ovsem pokud nekdo jako pan Lev pise,jak "stridme uvahy,myslenky a dukazy autorky jsou neprekonatelne",je doopravdy az zarazejici,kde tyto stridme dukazy v prispevku vycetl a podle ceho soudi,ze autorem onech "stridmych uvah,myslenek a dukazu" je statecny clovek.

20012

27.09.2003 21:01

Korene antiamerikanizmu

RE: Korene antiamerikanizmu

Dancan 24.?.?.?

Malvarika,Malvarika!..
Tak my si tady "chceme jen vylevat sve"chytrosti",zatimco vy "mate nevycerpatelny zdroj zprav,ktery jini nemaji".Prosim vas,opravdu "tohle rikejte(radeji)jen slepemu a hluchemu",protoze dokud ty sve tajne a overene zdroje zprav nezverejnite,jejich hodnota je ve finale stejna,jako kdyz"jedna pani povidala" a to bez jakekoliv urazky.
Je mi lito,ze musim konstatovat,zez vasi strany se opravdu nejedna o diskutovani,ale o demagogicky formulovane presvedcovani jen a jen o sve pravde,aniz by jste se o nejake jine nazory ci videni sveta zajimal/a.S pozdravem Dancan

20140

27.09.2003 21:15

Korene antiamerikanizmu

RE: Korene antiamerikanizmu

Dancan 24.?.?.?

Pane Petr,vy se doopravdy ptate jestli je svet bez Sadama lepsi?Neni rozhodne o nic horsi,nez byl se Sadamem,a dokonce je vic nez pravdepodobne,ze je lepsi,nebot Sadamovi vojaci a policie uz nevrazdi bezduvodne iracke civilisty.Uz pro tenhle duvod lze rict,ze svet je o neco lepsi bez muze,ktery podle verejnych informaci za poslednich 10 let udajne nechal povrazdit na 50 tisic svych odpurcu,kritiku ci jen jejich pribuznych.Samozrejme toto tady nedokazu,jen jsem mel moznost slyset iracany v emigraci,kteri o podobnych zverstvech Husajnovych gard ci primo jeho synu osobne hovorili.
Takze mozna by bylo na miste se zeptat,je opravdu svet bez sadama Husajna horsi?
Neresme uz vec,jestli se valce dalo ci nedalo vyhnout,valka je vzdy zlo,o tom neni pochyb,ja jsem jen rekl svuj, mozna nepodstatny nazor,proc si myslim,ze svet je bez SH lepsi.

20141

28.09.2003 04:07

Korene antiamerikanizmu

RE: Korene antiamerikanizmu

Dancan 24.?.?.?

Pani Ajo,slibuju,ze se v budoucnu pokusim splnit vasi "zadost",prestoze se vetsinou do diskuzi na tomto foru nezapojuji nijak casto.Jak jsem rikal,nerad se zapojuji do debat,kterym moc nerozumim,nebo ve kterych se neorientuji natolik,abych mel pocit,ze bych mohl svou poznamkou ci nazorem neco ctenarum prinest.Pravda je vsak takova,ze jsem uz nekolikrat reagoval tehdy,pokud jsem mel pocit,ze emoce pisatele prekryly objektivitu,nebo se pokousely nikoliv vyjadrit svuj nazor,ale primo ho ctenarum naprosto nekompromisne vnutit.Samozrejme nemam zadny patent na spravne vedenou diskuzi,nicmene porad se nemohu ubranit dojmu,ze soucasti nejspis bude obcasny dotaz,vyzva k nazorum ostanich..mozna tez uvaha ci zamysleni s dodatkem toho,zda je tento nazor pro nekoho nepochopitelny,neakceptovatelny,zda mi treba nekdo nepomuze se orientovat v dane problematice lepe,nebo neco podobneho.Faktem vsak zustava,ze cas od casu nekdo z nas pouzije prispevek stylem,ze narkne druhe z hlupactvi a podobne,protoze jen on ma ty jedine a pravdive informace a v ten moment uz pisatel nediskutuje.Myslim,ze proto jsem sem puvodne vstoupil.Jak jsem rekl,je otazkou,jestli se mnou muzete souhlasit,nebo zda mate pocit,ze tuhle vec vidim spatne.Ale slibuju,ze az zase nekdy vycitim potrebu se zapojit k nejakemu prispevku,ktery me zaujme,pokusim se nejakou nezaujatou[překvapení]) diskusi rozdmychat.Nicmene,kdo vi,treba jsem jen spatny kritik,to se obcas taky stava,ne?Presto si nemyslim,ze bych nekomu zamerne hodlal uprit jeho nazor,slo my spis jen o formu podani [mrknutí jedním okem]

20148

07.10.2003 19:47

Vymírejme vědecky

RE: Povzbuzovat "obraz matky a ochránkyně rodiny"

Dancan 24.?.?.?

Primlouval bych se,pani Kubova,aby tam ty mlade slecny s dokonalymi tely zustaly [mrknutí jedním okem] Ono je to podle meho nazoru tak,ze "nekdo je holt pro oko,jiny pro pocetnou rodinu".Nicmene vasemu prispevku rozumim,taky si myslim,ze dnesni situace mladych lidi a je spis o zodpovednosti.Myslim si,ze planovani rodicovstvi,ci naopak bezdetneho vztahu by melo zustat na lidech samotnych.Ponechavat poceti a narozeni ditete nahode,nebo naopak cilenemu planovani,aby se o nas "na stara kolena mel kdo starat",to by mohlo pro mnoho deti znamenat velmi osklive detstvi v bide,ci stradani.Jiste by to taktez ve svem dusledku vedlo i k vyssimu narustu poctu potratu,pripadne k odkladani deti do ustavu ve chvili,kdyz by ekonomicky slaba rodina nebyla s to neplanovane deti uzivit.Souhlasim s tim,ze hormonalni antikoncepce znamena obrovske zisky pro farmaceuticke koncerny,nejsem si vsak jist,zda vsak stoji za vyssim vyskytem rakoviny u zen.Mozna jsem osalen tzv.lzivou reklamou o neskodnosti antikoncepce,mozna,ze naopak hormonalni antikoncepce proti mnoha druhum rakoviny zeny chrani,o cemz informuji pribalove letaky.Tady nejspis nikdo z nas zadne dukazy o nepravosti techto tvrzeni nepredlozi,ani pripadna tvrzeni nevyvrati.Nebo ze by?Kdosi uz tady psal o tom,ze planeta zeme je prelidnena a dalsi a dalsi miliony deti na zemi pribyvaji kazdym rokem.(samozrejme i miliony deti umiraji,vim)Muzeme si klast otazku,proc vysoka porodnost je domenou predevsim v zemich Afriky,u populace mensin v oblastech bohatsich,a jestli duvodem vetsiho poctu deti v rodinach techto lidi je doopravdy "postarani se o rodice ve stari",nebo treba jen neznalost,nemoznost ci nedostupnost antikoncepce.Jenze to by bylo na delsi povidani,myslim,ze to podstatne je o tom,ze co clovek,to jiny pohled na velikost sve rodiny.Mozna se pletu,ale taky si myslim,ze zodpovedny clovek,ktery si o poctu svych deti rozhoduje sam,treba uzivanim antikoncepce,bude zodpovedneji pristupovat s velkou pravdepodobnosti i k zajisteni svych naroku ve stari.Jak uz jsem rikal,mozna se mylim,kazdy jsme proste jiny a co je spravne pro me,mozna nekdo vidi jinak,ale ve chvili,kdybychom vsichni privadeli na svet deti s myslenkou,ze se o nas ve stari postaraji,Zeme by nas pravdepodobne brzy neuzivila.Kdo vi,mozna,ze priroda sama nejak koriguje tuhle situaci ruznymi nemocemi,katastrofami,vznikem epidemii atd..Neodvazuji se tvrdit,ze je to tak,ci jinak,presto se domnivam,ze dostupnost a kvalita hormonalni antikoncepce v dnesnim rozvinutem svete,je ku prospechu lidstva,ackoliv to nejspravnejsi reseni muze byt nekde uplne jinak.Rad si prectu nazory naprosto odlisne od meho,nekdy je potreba hlubsiho zamysleni,jindy jen staci slyset ci cist nazory nekoho,kdo ma k tehle problematice bliz.

20409

09.10.2003 08:04

Odpověď na některé zajímavé příspěvky za článkem "Vymírejme vědecky"

Odpověď na některé zajímavé příspěvky za článkem "Vymírejme vědecky"

Dancan 24.?.?.?

Pane Sedlis-Diehard..jen bych rad polozil otazku k tomu dokumentu,ktery jste videl v televizi"Nemy vykrik"..jak rikate,onech 30 tisic "nenarozenych" deti citelne chybi..hmm.Napada me,jestli by treba onech tricet tisic,z jakehokoliv duvodu,nechtenych deti,neprebyvalo.Muzeme namitnout,ze pri spravnem fungovani umistovani deti do adoptivni pece by se jich radi ujali lide,kteri treba deti mit nemohou.Myslite vsak,ze by stale bylo dost takovych?Za tri roky uz je to tedy devadesat tisic...za 10 let..300 tisic,ja vim,z tohohle pohledu je to hrozne cislo,ale myslite si opravdu,ze by tyto deti zili v rodinach obklopenych laskou?Ja vim,ackoliv pocet vykonanych potratu a miniinterupci v CR rok od roku klesa,je to stale porad vysoke cislo.A presto,kdyz se zamyslime,myslim,ze se shodnem na tom,ze pokles provedenych interupci bude z velkou pravdepodobnosti dusledkem pouzivani predevsim hormonalni antikoncepce,z casti vychovou v rodinach a ve skolach.Otazkou tedy je..jestli je lepsi branit pripadnemu,nechtenemu tehotenstvi antikoncepci a tudiz se z velkou jistotou nedostat do situace,kdy zena podstupuje potrat,nebo zda budeme spilat nad dokonalosti antikoncepce s vidinou toho,ze je nutne rodit deti jako na bezicim pasu,nebot se nam jich v narode nedostava a nebude mit na duchodce kdo vydelavat?Vy se domnivate,ze je z velke casti dulezitejsi privest na svet cloveka...mnoho,tisice a desetisice clovicku,jen proto,ze je to potreba?Ja nevim,porad mam na mysli situaci uz s ted zrejmou prelidnenosti planety,i kdyz se to muze nekomu jevit jako vymluva stejne tak,jako nekdo napsal,ze ona "zodpovednost" zakryva a kamufluje vicemene pohodlnost..Ja si porad myslim,ze deti by se mely rodit z lasky,tedy jen tehdy,kdyz je chci a chci je vychovavat..ne,kdyz je to potreba.A to,ze deti jsou smyslem naseho byti na zemi,smyslem zivota,to se hezky rika,hezky posloucha,ale zalezi na uhlu pohledu,z ktereho se na to divame.Jinak to vidi vedec travici cely zivot badanim v laboratori..jinak bezny clovek..kazdy ma svou pravdu..

20492

17.10.2003 06:33

Číňané ve vesmíru?

Číňané ve vesmíru?

Dancan 24.?.?.?

Ale pane Stwora,ja tady zase nedavno cetl,ze by lidi meli mit vic deti,aby se postarali o sve rodice..tak ted nevim,vypada to jako stret zajmu. [mrknutí jedním okem]

20872

21.11.2003 21:07

Řehořek bojující

Řehořek bojující

Dancan 24.?.?.?

Ja se pripojuji k tem z vas,kdo zastavate nazor,ze by nikomu nemelo byt zakazano do teto diskuse prispivat.Nic na svete neni jen cerne,nebo bile a myslim si,ze kazdy z nas je jiny,jinak premysli,jinak vnima svet a od toho odviji svoje nazory.Osobne si myslim,ze cas od casu tu zazni nazory podivne temer od kazdeho,a je prirozene,ze tu a tam nesouhlasime s timhle,ci s nekym druhym.Nejsme preci stroje!Jsme casto vztahovacni,plni emoci,horkosti,vzteku a dost casto nadavame jeden na druheho.A presto vsechno mi tu nazory, specialne Mikina chybi,at jsou jakekoliv.Vzdyt na druhe strane jsou tu zase nazory jinych,ktere mi nic nerikaji,nebo s nimi sam v sobe nesouhlasim..ale proste tak to v zivote preci je,ne?Omlouvam se,asi se to sem nehodi,ja jen ze bych rad pozadal o zruseni te blokace.

21882

07.12.2003 10:03

Privatizace není legrace

Privatizace není legrace

Dancan 24.?.?.?

Je to tezke rozebrat v nekolika radcich,myslim,ze kazdy ma pravdu tak trochu.Podstatou neuspechu ceskych podnikatelu,kteri do privatizace vstoupili s uvery od statnich a polostatnich bank na zacatku privatizace byly predevsim prilis vysoke uroky,ktere banky pozadovaly bezodkladne splacet a to samozrejme nebylo absolutne mozne.Jestlize zprivatizovany podnik od prvniho mesice potreboval investovat do inovace,aby byl konkurenceschopny,zaplatit zahranicni poradce,odborniky atd.nebylo mozne s vyskou splacenych uroku opravdu obstat,nebot misto restruktualizace,inovace a jinych potrebnych kroku bylo nutne splacet a to hned.Myslim si,ze cs.banky neumoznili privatizovanym podnikum v ceskych rukach "poradny nekolikalety nadech" a na druhe strane na trh vstupovali casto neseriozni zahranicni investori podporovani danovymi pobidkami,nekolikaletymi odklady dani a neexistoval zadny zakon,ktery by za tyto pobidky nutil tyto investory investovat do podniku,ale umoznil jim bez skrupuli podniky rozprodat,zastavit vyrobu atd,cimz tito podnikatele snadnym zpusobem za relativne maly peniz zlikvidovali legalne svou konkurenci "z vychodu".Mozna se mylim,ale takhle jsem to v prubehu let vnimal ja.Nemuzu se zbavit dojmu,ze nebyla nastavena radna pravidla,a tudiz vysledky privatizace casto po case sokovaly.S velkou pravdepodobnosti je stale zretelnejsi,ze si cesti politici diky privatizaci opravdu pomohli,..nekdo podlehl lobingu,ci prislibum zajistenych mist a pozic v privatizovanych firmach,jini zrejme penezum na uctech v zahranici,ale to se dalo cekat a proto ti schopni vseho do politiky pravdepodobne sli.Nicmene si netroufam tvrdit,ze privatizace v CR byla uspesna,nebo vlastne..zalezi na pohledu kazdeho z nas.Pro par slusnych a chytrych,odvaznych lidi urcite byla..ale byla samozrejme uspesna i pro mnoho dalsich,kteri proste jen vyuzili prilezitosti a deravych zakonu.Smyslem obojiho je samozrejme zbohatnout,to je v poradku,kazdy investuje sve penize a znalosti s cilem vydelat a pokud v CR bylo diky spatnym zakonum cokoliv osidit,obejit,rozprodat,zavrit a neohlizet se,myslim,ze to co se delo a deje,je proste prirozene.Prece bylo od zacatku naivni,ze tam zahranicni podnikatele prisli s umysly postavit cesky prumysl na nohy,pomoci zubozene zemi po tolika letech vlady komunistu ci neco podobneho.A kdo jiny,nez politici a vlady je a byl zodpovedny za to,jak to cele probihalo?Kdo kdy byl za neco vyzvan k odpovednosti,stihan..?Vlastne nikdo...a privatizace bezi dal,dokud je co prodat,koho podplatit..no a protoze kazdy z nich na toho druheho asi neco vi,tak vsichni mlci a delaji,ze nikdo nic nevidi...ale o tom je asi skoda mluvit.Jak rikam,nejsem odbornik a ekonom,s privatizaci s mantinely pro kazdeho stejnymi souhlasim,presto si myslim,ze mely byt pozadovany od statu nejake garance ci podminky. Dovolit privatizovat podnik s tim,ze ho nasledne zavru,to mi prijde zvlastni...ale mozna jsem vedle a asi do toho nikomu nic neni,tezko rict.

22534

22.05.2004 23:45

Hrst pohledů z mé cesty domů

RE: Hrst pohledů z mé cesty domů

Dancan 24.?.?.?

Pro Big Maxe!Nevim jak vy priteli,ale mym smyslem zivota nikdy nebylo "chozeni do hospody a chlastani".Ne,ze bych nemel rad pivko,ci vinko,ale rozhodne v Kanade netrpim tim,ze bych se na podobny seslosti na terasce nemohl domlouvat mobilem [chechtot] Az na jiny druhy piva mi neprijde jejich popijeni o tolik jinsi,nez treba v Liberci..,nemejte strach,rozhodne nezijem hur,nez v Cesku!A na otazku "proc tam jste" by jiste kazdy odpovedel po svem,protoze duvodu je vic a jiste ruznych.Nekdo pred lety nehodlal zit v zemi pod komunistama,dalsi proto,ze je dobrodruh a lakala ho divocina na Yukonu.Polozil jste tuhle otazku proto,ze vas to opravdu zajima,nebo proc vlastne?Neco vam pane Maxi prozradim..Jak jsem se dozvedel na kanadske ambasade ve Vidni,jen v roce 2000 zadalo o vystehovani do Kanady zhruba 170 tisic zadatelu z Ceska a Slovenska a ne kazdy mel to stesti,ze uspel.Rok co rok pribyva nejen zajemcu,ale i uspesnych zadatelu,kteri sem prichazeji!Mozna by stalo zato si polozit otazku:"Proc vlastne?"Mozna ze ty kvanta lidi,kteri se rozhodli z Ceska a Slovenska odejit jen nepotrebuji k zivotu ani mobily,ani se domlouvat na "chlastani" smskama [smích] Proste kazdej jsme nejakej,nekdo rad holky,druhej vdolky..prece nejsme vsichni stejni!Je celkem pochopitelne,ze se par lidi zijicich tady rozhodlo vratit po "sametu" zpatky do stare vlasti,ale i to,ze dalsi a dalsi pristehovalci sem prichazeji.Kazdy ma nejake sve duvody.Nekdo treba az tady zjisti,ze slapnul vedle a neciti se tu dobre,u nekoho je to naprosto naopak,na tom prece neni nic divnyho.A to,ze tu lide pouzivaji mobily urcite mene casto nez v Cesku neznamena,ze tu mobily nemame!Kdo ho chce,tak ho ma a uziva ho podle libosti.Pro normalni zivot nejsou nezbytny,kdyz muzete po meste prakticky volat z pevny linky zadarmo,vyhodou jsou predevsim pro ty,kteri casto cestuji autem,kdyby se neco prihodilo a tak.No a pokud chci zajit s kamosema do hospody,ci do baru,tak domluva prece nestoji na mobilu.Ja sam mam mobil a vlastne si uz ani nepamatuju,kdy jsem z nej naposledy volal.Na druhou stranu na nem prijimam smsky od pratel z Ceska,pro ktery je snazsi poslat zpravu,nez posilat cumkartu,vystat frontu na poste a tam se zhrozit,o kolik zase posta podrazila.Ptal jste se,co vlastne v ty Kanade delame..co by,proste tu zijeme,jako zijou cesi v nejruznejsich koutech sveta.Nemam pocit,ze bychom zili hur,jen proto,ze jsme tady.Vzpominate si na tu pisnicku,kde se zpiva "jaky si to udelas,takovy to mas"???Tak takhle nejak to proste je.A taky je dobry vedet,ze me tady nikdo a nic nedrzi..proste tu ziju,protoze chci a to je treba pro me podstatny.
Mejte se fajn!Nikdy me pred tim nenapadlo,ze je to takovej zazitek se domlouvat s kamosema na srazu do hospody mobilem,sakra,zacinam vam zavidet [chechtot]

29172

27.05.2004 07:08

Hrst pohledů z mé cesty domů

RE: Hrst pohledů z mé cesty domů

Dancan 24.?.?.?

Pane lev...se vsim bych souhlasil,klidne chodte s mobilem i na zachod,to je v pohode,fakticky,proti gustu zadny disputat...ale prosim,zkuste se zamyslet nad tim,jestli vase rady o tom,co a jak ma druhy delat,kdyz mobil nechce,nevyznely tak trosku jako rady o nicem.Ja jsem preci nerekl,ze s Maximem nesouhlasim.Klidne si berte mobil kam chcete a Maxim,at se dal nadsene domlouva s kamosema na tom,jak pujdou na pivko.Vite,kdyz jsem pred lety zacal v cesku podnikat a denne mi 150x zazvonil v kapse mobil,postupne jsem tu vec mel fakt obcas chut zahodit.Jasne,ze ta krabicka ma spoustu vyhod,to jo,ja proste asi mel jen to stesti,ze se mi to vecny vyzvaneni kdekoliv a kdykoliv za par let tak prejedlo,ze to vidim proste trosku jinak.

29248

27.05.2004 07:27

Hrst pohledů z mé cesty domů

RE: Hrst pohledů z mé cesty domů

Dancan 24.?.?.?

Pane Maximus!Nad tim,jestli zadatele o vystehovani do Kanady chteji,ci nechteji poctive pracovat,jsem opravdu nepremyslel a navic si myslim,ze to je jejich vec.Ti zadatele musi splnovat tolika podminek vcetne "spravneho vzdelani",znalosti anglictiny,veku,potrebnych financi atd,ze s velkou pravdepodobnosti lidi,kteri pred tim v cechach nepracovali,nejspis ani neprojdou,v tomhle smeru si Kanada vybira dost nekompromisne.
Na vasi otazku,jak se "domlouvame bez mobilu" je jednoducha odpoved.Domlouvame se tak,jak se lidi domlouvali pred tim,nez nejaky mobily vubec byly [mrknutí jedním okem] A protoze vetsinou se lidi schazej na pivo z jednoho mesta,ci blizkyho okoli,tak proste pouzijou treba obyc.telefon,kterej je vpodstate po meste zadarmo.
Mimochodem,clovece,jen tak me napada,jak myslite,ze se lidi v cesku domlouvali na pivo pred rokem 1994?Mobily nebyly,telefonu a telefonnich budek poskrovnu a pivo bylo za hubicku.
(Jeste v roce 94 Eurotel uctoval poplatky i za prichozi hovory,ta krabicka stala od 30-60 tisic i s vypinacem,tak jak se sakra ty lidi domlouvali?)

29249

29.05.2004 03:02

Hrst pohledů z mé cesty domů

RE: Hrst pohledů z mé cesty domů

Dancan 24.?.?.?

ted jste me pobavil s nedostatkem vlastni inteligence..haha,jen vam jaksi uniklo,ze ta otazka ve vete ,jak nemuzu najit odpoved na to jak se lidi domlouvali pred mobilama,byla recnicka..tedy nadsazena! [chechtot] Ale jinak dobry,asi jste to jen prehlidnul.jasne,ze se domlouvali docela normalne lidsky,to da rozum...prece si fakt nemyslite,ze to bylo mysleno vazne?

29316

02.08.2004 02:07

Prostě jen špatný nápad

Prostě jen špatný nápad

Dancan 68.?.?.?

No ja nevim..myslim si vsak,ze kazdy clovek ma vrozene dispozice k necemu.Nekdo je nadany ke studovani jazyku,jiny ma vlohy na matematiku a jazyky mu nejdou.Nekdo pouziva pamet logickou,jiny mechanickou.Osobne si myslim,ze studenti,kteri inklinuji vlohami k matematice maji sve vedeni a znalosti v tomto oboru rozsirovat,lide nadani k humanistickym vedam budou v matematice vzdy plavat a bude to ve skole vzdy jejich nocni mura.Vzpominam na leta studii na PF v Hradci Kralove,kdy byl mym pritelem jakysi Karel,studoval aprobaci matematika-fyzika a byl to matematik telem i dusi.Na druhou stranu se vsak nedokazal naucit poradne jediny jazyk,biologie,ci dejepis byly pro neho nocni murou stejne,jako pro me matematika.Jeho sloh,cestina psanou i ustni formou a vse okolo, byly pro nej tabu,prestoze pro me byl matematicky genius.Proste se domnivam,ze na stredni skole by mel mit student moznost vyberu..a co se tyka matematiky,myslim,ze by mel byt dan jakysi limit znalosti pro vsechny stredoskolaky,ktery jsou schopni zvladnout oba typy studentu s tim,ze studenti nadani na matematiku by meli mit moznost se rozvijet nad onen limit vseobecne stanovenych znalosti.
Nicmene je to jen muj nazor..

31687

06.08.2004 09:01

Prostě jen špatný nápad

RE: Prostě jen špatný nápad

Dancan 68.?.?.?

Zdravim vas Ajo..co se tyka toho kamarada Karla..samozrejme umel mluvit dostatecne cesky,a nakonec dnes vyucuje matematiku na Univerzite Karlove v Praze.Vite,pri studiu na PF s aprobaci Matematika Fyzika nemaji stuidenti po dobu 5 let zadnou povinnou zkousku z cestiny,protoze tyto zkousky maji pouze aprobaces zabyvajici se Cestinou a potom studenti ucitelstvi prvniho stupne.Presto nepochybuji,ze Karel se cesky se studenty domluvi naprosto v pohode.Byl absolventem gymnazia,tudiz stredoskolskou cestinu absolvovat musel a tedy ji zvladnul.Ja jsem pouze chtel rict,ze on byl typicky matematik.Clovek s neuveritelnym nadanim na matematiku a bylo navic jasne,ze ho matematika laka,zajima a ani trochu neunavuje.
Co se tyka odbornych strednich skol,tak mate pravdu v tom,ze tyto skoly jsou odborne zamerene dle typu skoly.Nicmene sam,co by absolvent str.hotelove skoly jsem zpocatku studii nemel tuseni,ze pujdu studovat vysokou.Muzu celekm zodpovedne prohlasit,ze za vetsinu mych pozdejsich kolegu,kteri byli absolventi gymnazii rozhodli nekde po zakladni skole jejich rodice,malokteryx kluk v 16ti premyslel o vysoke skole.V tomhle smeru byly divky uz na zakladce jine.Faktem vsak je,ze ne vsichni studenti gymnazii v prubehu studia nezmeni svuj pohled na svuj zivot,spousta z nich o studia na VS ztrati zajem a naopak rada absolventu ucilist,ci odbornych SS se rozhodne ve studiu pokracovat.Casto se pak vraci na SS jako ucitele"odbornici" a to je spravne,protoze na podobnych skolach vetsinou vyucuji absolventi VS,Inzenyri a podobne jen proto,ze se v danem oboru nemeli sanci uplatnit a vyucuji bez jakehokoliv pedagogickeho vzdelani.
Kazdy mame nejaky nazor..v poradku.Ja tvrdim,ze ne kazdy,kdo muze byt skvely student VS musi byt dobry v matematice,vy tvrdite,ze vysokoskolaka nemuze matematika zabit.Jasne,ze ho matematika nezabije ci neco podobneho..jen se maldy clovek s nadanim pro naprosto neco jineho musi sprtat neco,co mu nejen neleze do hlavy,co ho nebavi a navic se tenhle styp studentu uci matematiku bez porozumeni jako basnicku,proste jen proto,aby prosel.Nic vic-nic min.Mejte se fajn..

31794

16.11.2004 09:04

Fenomén Evropa

Fenomén Evropa

Dancan 194.?.?.?

Tohle je velmi zajímavý článek. Ještě jsem sice nečetl komentáře, takže třeba budu opakovat co tu již někdo řekl, ale nedokážu hned nezareagovat. [mrknutí jedním okem] Sám jsem o fenoménu evropy také přemýšlel, ale na druhou stranu nikdy tak systematicky jako autor tohoto článku. Tohle je moje první reakce a tak doufám, že ke mě budete shovívaví. [chechtot]

Autor uvedl, že nalezl sedm možných důvodů. Na první pohled s nimi mohu snad i souhlasit. Nicméně při druhém pohledu jde o výčet toho co máme společného i s jinými častmi světa, který nebyl tak úspěšný jako Evropa. Proto tyto důvody nemohly být tím za co je autor vydává.

Je tady však jeden důvod, nevím zda říci, že to je osmý důvod evropského úspěchu, nebo zda jde o onen jeden rozhodující. Pro mě osobně tento důvod z těch nejsilnějších (Tedy řeknu to naplno, pro mě jde o důvod číslo 1)! Je jím odklon od náboženství respektive Ateismus.

Všimli jste si, že jedině v evropě bylo provedeno odstavení všech náboženských struktur od koryta moci. Všimli jste si, že teprve v té chvíli začal skutečný rozmach vědy a techniky. Teprve tehdy se zrodily skutečné osobní svobody a všechno to co evropská civilizace nazývá pokrokem. Dle mého je tento fakt přímo do očí bijící.

Pokud k tomu bude důvod rád zde toto téma rozvedu a pokusím se obhájit.




36901

17.03.2005 04:42

Kam s miliony za provoz Zvědavce?

Kam s miliony za provoz Zvědavce?

Dancan 68.?.?.?

Pane Stwora,doopravdy se mylite,sam jsem v Kanade a sluzeb CSOB vyuzivam zpusobem tak,jak je uvadi ve svem prispevku Alois."Klic" potrebujete pouze k provadeni pripadnych operaci.Nahlizet do sveho uctu lze opravdu hrave bez problemu a hlavne...bez jakychkoliv poplatku,o nichz pisete.Banka vam prideli ID a PIN a na zaklade tehle dvou cisel muzete do internetbankingu 24 treba 1000x za den a to naprosto zadarmo.

46298

05.04.2005 00:00

O demokracii, ktorá sa čím ďalej, tým viac začína podobať na tyraniu...

O demokracii, ktorá sa čím ďalej, tým viac začína podobať na tyraniu...

Dancan 68.?.?.?

Rudolfe,Rudolfe...vy mate nejaky komplex vuci Kanade?Dekuji,ze mate takovou starost o "socialismus" u severnich sousedu!Ano,mate pravdu,je chybou Kanady,ze je obchodne opravdu zbytecne moc orientovana na sve jizni sousedy,nicmene nepochybuju o tom,ze by bez tech skvelych Statu kanadani nemohli existovat.Otazkou je,jestli by cele USA dokazaly dnes existovat bez milionu ilegalu,kteri v zemi svobody prakticky delaji vsechno bez ceho normalni civilizovany stat nemuze existovat.Osobne si myslim,ze v pripade nutnosti bude snazsi pro kanadany obchodni orientace na Evropu a zbytek sveta,nez to,aby se americani obesli bez milionu ilegalu prakticky vsude,kam se podivas.Ale o tom jsem ani psat nechtel.Vlastne jen o tom,ze lze diskutovat o socialnu v Kanade,to ano,proc ne..ale ventilovat argumentaci o socialismu v te same zemi jednou vetou,jak jste to pojal vy,to muze jen arogantni povysenec!

47957

15.04.2005 10:21

Ženy, které pravidelně polykají semeno, mají nižší výskyt rakoviny prsu

Ženy, které pravidelně polykají semeno, mají nižší výskyt rakoviny prsu

Dancan 68.?.?.?

Alzbeto...jste me rozesmala!Fakt jste hvezda,ale cekal jsem ze prave takhle zareagujete prave vy! [chechtot]

49164

01.06.2005 23:50

Na Klause mi nesahejte

Na Klause mi nesahejte

Dancan 24.?.?.?

Nevim,co si o V.Klausovi myslet,sam ho moc nemusim.Do dneska vsak vzpominam na jeho vyroky o zodpovednosti jako hlave ODS ohledne financovani strany.Cloevk, ktereho vyzvedame bystry usudek,logicke mysleni a jasnou vizi tady zapiral a lhal jako stray sklerotik...nic nevedel,nic si nepamatoval..on prece nenese jako predseda strany zodpovednost za jeji financovani a ucetnictvi.To,ze stranu financoval jakysi Pepa z Honk Kongu ho nechavalo klidnym stejne jako ti dva "mrtvi" madari.No..prave pro tenhle jeho postoj"nic nevidim,nic neslysim a za nic nezodpovidam" ho proste nemusim.Ostatne je fakt,ze jeho touha byt prezidentem CR byla tak silna,ze na rozdil od jinych kandidatu udajne doopravdy "zebral" o hlasy komunistu.Pres to vsechno pro me neni clovekem,kteremu bych ja osobne veril.

54337

06.08.2005 08:27

Bijí děti

RE: Pro ty, co tvrdi, ze tam deti nebyly

Dancan 24.?.?.?

Pane Stwora,jste cynik,nebo uz zacinate vekem blbnout?To,ze doslo k nesmyslnymu a neadekvatnimu zakroku,prece lze z tech fotek vycist..Doufam ,ze si opravdu nemyslite,ze ti lidi na louce zacli utocit na policajty,aby jimz avdali pricinu k brutalite,nesmyslnemu biti a zatykani,ktere obhajujete.Spolecenska nebezpecnost lidi na legalne pronajate louce byla preci zrejma,kazdej psycholog u policie musel vedet,ze zasah drive nebo pozdeji povede k tomu,ze se ti lidi zacnou branit i kdyz "samozrejme protizakone".Uvedomujete si,ze do tehle lidi na neci rozkaz soucasne s pouzitim vodniho dela zacli policajti,jak nasledne museli i priznat strilet gumovejma projektylama!A vy tady o jelenech a srnkach..zatimco vam unika absolutne nesmyslna brutalita a pouziti sily tam,kde ji nebylo zapotrebi..nejak vam proste nerozumim.

64936

24.03.2006 08:16

Chystá se další jedenácté září?

RE: Pruhledna politika

Dancan 24.?.?.?

Vim,ze se vam pletu do diskuse...ale uz bych si tak jistej s tema americkejma papirkama nebyl..Zazil jsem nekolikrat v Cesku,v Nemecku,Irsku a jednou i v Rakousku,ze jim americky papirky uz nebyly sympaticky a ve trech pripadech vloni v lete me s nima odkazali nekam,ale kanadsky si vzali s usmevem [velký smích] To ja jen tak..doporucuji si brat misto ty sebeduvery na vejlety svacinu!

99954

Káva pro Zvědavce

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

V Turkmenistánu zakázali covid-1903.06.20 00:08 Turkmenistan 1

Jak zastavit Nord Stream 2?03.06.20 00:00 Evropská unie 2

V Americe pokračuje rabování a násilnosti, média mají zlomyslnou radost01.06.20 11:14 USA 17

Twitter schoval?29.05.20 20:08 USA 8

Občané města Jeseníku proti 5G sítím28.05.20 17:13 Česká republika 12

Lidé (ovčané), co si vzali modrou pilulku27.05.20 18:00 Neurčeno 7

Veselý a Lipovská se stávají členy Rady ČT; kavárna plive krev27.05.20 17:04 Česká republika 2

Bill Gatesův plán, jak proočkovat svět27.05.20 16:05 Neurčeno 1

"Demonstrace" proti 5G sítím na Malostránském náměstí. Chjo27.05.20 11:39 Česká republika 11

Roman Prymula je ve střetu zájmu - šéfuje např. vakcinologické společnosti24.05.20 23:45 Česká republika 4

Už to začíná pronikat do mainstreamu: V Česku epidemie nebyla a není22.05.20 14:30 Česká republika 7

Po znepřátelení Ruska pracují čeští politikové na urážce a provokaci Číny19.05.20 22:49 Česká republika 9

Musk a jeho vesmírné smetí: svět mlčí19.05.20 17:40 Neurčeno 1

Na Ukrajině už pronajímají i dělohy žen. Hnus19.05.20 17:29 Ukrajina 2

Rok vězení za vyznačení hranice mezi Čechy a Moravou19.05.20 17:19 Česká republika 3

Další kulturní obohacení: U Ahmeda se našla hlava sedmnáctileté Švédky19.05.20 14:41 Švédsko 2

Dodržujete odstup?18.05.20 15:04 Česká republika 4

Covid-1984, tajemný Hamáčkův agent16.05.20 00:08 Česká republika 16

Plynovod Nord Stream 2 v Německu narazil. Nedostal výjimku z pravidel EU15.05.20 15:54 Evropská unie 3

Všichni majitelé mobilů budou/jsou centrálně sledováni15.05.20 10:15 Evropská unie 8

Měnové kurzy

USD
23,70 Kč
Euro
26,56 Kč
Libra
29,83 Kč
Kanadský dolar
17,55 Kč
Australský dolar
16,45 Kč
Švýcarský frank
24,66 Kč
100 japonských jenů
21,83 Kč
Čínský juan
3,33 Kč
Polský zloty
6,07 Kč
100 maď. forintů
7,70 Kč
Ukrajinská hřivna
0,89 Kč
100 rublů
34,53 Kč
1 unce (31,1g) zlata
40 894,47 Kč
1 unce stříbra
422,28 Kč
Bitcoin
224 870,13 Kč

Poslední aktualizace: 3.6.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 51 369 405