Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky podepsané Vladimír Stwora

Nalezeno 4083 příspěveků, 77 různých IP adres

Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

16.12.2002 00:33

Rozhodli Irové v nedávném referendu správně?

RE: Rozhodli Irové v nedávném referendu správně?

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>Můžete stručně shrnout, proč konkrétně vás
>"mrazí" ?

Napsal jste, že (cituji) "Spousta věcí se prostě centrálně
řídit a financovat musí. Také je nutná určitá míra socialismu...
".

Mrazí mne z toho, že nevidíte, jak sebevražedné je centrální řízení, z toho, jak krátkou máte paměť, vždyť jsme v centálním řízení žili 50 let. A ta zmínka o určité míře socialismu - no to už je jak zlý sen. Co je to "určitá míra?" a kdo ji bude určovat? A jak se zamezí, aby ta míra nepřekročila "svou určitost"?

Proč pořád čekáte, že se stát o vás bude starat? Kde se bere ten pocit, že to je povinnost státu? Copak nechápate, že stát nemá vlastní prostředky, protože nic neprodukuje? Má jen to, co vzal (ukradl) svým občanům. Může pouze přerozdělovat tyto prostředky. Protože ale živí obrovskou armádu darmošlapů, svých vlastních zaměstnanců a má další ambiciozní plány, nikdy nemůže být dost peněz ve státní pokladně. Stát to řeší buď tím, že zvýšuje daňové zatížení, nebo tím, že tiskne další peníze (čímž znehodnocuje úspory svých občanů), popř. tak, že zadlužuje budoucnost vašich dětí. Jiná možnost neexistuje. Ekonomické zákony platí i pro stát. Rozdíl mezi státem a jednotlivcem (či firmou) je v tom, že jednotlivci/firmě banka půjčku odmítne, není-li tato dostatečně krytá. Stát si může půjčovat do vlastního úplného zhroucení vydáváním dalších a dalších dluhopisů.

Je to nekonečná spirála, ve které občan pokaždé prohraje. Neexistuje free lunch - jako občan vždy zaplatíte více, než jste dostal. Jediné řešení je omezit vliv státu, zmenšit jeho administrativu a nedovolit, aby do všeho kecal.

V případě EU se děje přesný opak.

Ostatně tohle, co jsem právě napsal, je mnohem lépe a důkladněji vysvětleno a popsáno ve výše uvedeném odkazu.

6935

16.12.2002 00:42

Rozhodli Irové v nedávném referendu správně?

RE: Rozhodli Irové v nedávném referendu správně?

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Pane Miloslave,

znovu opaku to, co už jsem uváděl v případě Tomášova příspěvku: Prostor tady neumožňuje obsáhlé vysvětlování. Prosím, klikněte si na ten odkaz http://www.libinst.cz/etexts/sima_evropa.pdf. Pokud i po přečtení budete mít výhrady, můžeme se o tom znovu pobavit.

6936

17.12.2002 15:27

Fatwa prezidenta Bushe

RE: Fatwa prezidenta Bushe

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>Už 11. září
>byl útok na USA prohlášen za akt války a dne 20. září 2001 ve
>svém slavném projevu Prezident mnohokrát mluvil o válce; tento
>projev se většinou nazývá "Vyhlášení války
>teroristům".

Ano, mluvil. Ale to je také všechno. Může mluvit o válce proti drogam, o válce proti terorismu, ale z právního a konstitučního hlediska o válku nejde. Sekce 8 US Ústavy říká: The Congress shall have Power To ... následuje seznam věcí, které KOngres může dělat. V paragrafu 11 se pak praví: To declare War.... Nikde v ústavě nenajdete zmínku, že válka vzniká tehdy, jestliže o ni prezident, či administrativa mluví.

>Obě komory Kongresu celý projev jednomyslně přijaly, tj.
>právně akceptovaly prohlášení, že USA jsou ve válce
>proti mezinárodnímu terorismu.

Pokud je mi známo, co se obou komor kongresu týče, neexistuje právní úkon přijetí projevu. Kde jste to vzal, prosím vás? A jak by to vypadalo, kdyby ten projev nepřijaly? Už jste někdy takovou situaci zažil?

Ono je to totiž větší oříšek, než se na první pohled zdá. Válku lze vyhlásit pouze státu nebo více státům, ale jak vyhlásit válku člověku, či hnutí? To je jen a jen prázdná retorika, součast propagandy a skryté agendy, která ovšem dokáže zmást spousty lidí bez právního vědomí.

6996

18.12.2002 17:00

Fatwa prezidenta Bushe

RE: Fatwa prezidenta Bushe

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>Teroristé nevlastní žádné území,
>ale vyskytují se na celém světě a vytvářejí jakýsi
>"virtuální stát", do kterého patří jak skutečné státní
>vlády (Irák, Írán, KLDR...), nestátní organizace (Al Kaida, Hamas
>a mohoho dalších plus různé politické strany, které jdou
>teroristům "na ruku", tj. neonacisté, anarchisté a
>podobně), jednotlivci (Usáma bin Ládin je nebezpečný sám o sobě i
>bez Al Kaidy) a hromada dalších součástí (např. narkomafie jako
>zdroj financí).

>Nuže, s těmi nelze bojovat a čekat, že je to unaví a že podepíšou
>nějaké příměří. Žádný konsensus s terorismem není možný, protože
>nás ohrožuje sama existence terorismu. Proto je potřeba tohoto
>nepřítele jednoduše kompletně zničit. Jeden vojenský činitel USA
>použil velice výstižný termín EXTERMINATION WAR, tedy VYHLAZOVACÍ
>VÁLKA.

Ano, pane Luke. To by byla perfektně pravdivá a zdůvodnitelná reakce Američanů, kdyby to tak doopravdy bylo. Vidím, že vy také chápete terorismus jako něco temného, co přichází nečekaně, nepředvídatelně a bezdůvodně nebo z důvodů čisté (a nepochopitelné) nenávisti vůči západním demokraciím. Něco jako zemětřesení, nebo spalničky. Jinými slovy žerete jim tu propagandu i s navijákem.

Pravdou je, že Američané by mohli zastavit terorismus doslova ze dne na den, kdyby jen poslouchali, co teroristé říkají a co chtějí. Ještě jednou vám to zopakuji:

- zastavit podporu a vyzbrojování Izraele
- přestat podporovat zkorumpované proamerické režimy na Středním východě i jinde, stáhnout svá vojska zhruba ze 120 zemí světa
- nekrást Arabům jejich naftu
- nechat je, ať si sami vládnou jak umí (=repsektovat jejich právo na sebeurčení)

To by ovšem americkou politickou scénu a sdělovací prostředky nesměli ovládat (je mi líto, že to musím napsat) - Židé. Nejsou sami, kterým tento stav vyhovuje. Proizraelská lobby uzavřela v tomto pakt se znovuzrozenými křesťany a naftovým a zbrojním průmyslem (ovládaným zase hádejte kým). Tyto tři skupiny jsou odpovědny za stav, jaký máme. Jejich podíl na vyvolaném konfliktu není rovnocenný. Kdybych to měl vyjádřit procentuálně, řekl bych, že 50% viny nese proizraelská lobby, 30% naftový a zbrojní průmysl a 20% křesťanští fundamentalisté.

Izrael tím, že zavlékl Ameriku a celý svět do toho sporu, samozřejmě sleduje svou vlastní agendu. Tou je genocida Palestinců a plné ovládnutí jejich území.

Je mi jasné, že poslední dva odstavce zase vyvolají zběsilou reakcí několika jedinců. Omlouvám se za to, pokud jsem se někoho dotkl, ale neříct to by znamenalo potlačit pravdu.

7038

19.12.2002 00:48

Rozhodli Irové v nedávném referendu správně?

RE: Rozhodli Irové v nedávném referendu správně?

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>Souhlasím s tím, že dotací, důchodů a dávek by mělo být co možná
>nejmíň. Je spousta věcí, které polykají peníze zbytečně. Chápu,
>že s některými dotacemi nesouhlasíte. Ale nelze zrušit úplně
>všechny.

Když jsem byl v Kolumbii, hovořil jsem s místními lidmi. "Kolik máte procent nezaměstnaných", ptal jsem se. Nerozuměli. Domníval jsem se, že je to pro moji nepříliš dobrou angličtinu. Ale ukázalo se, že oni pojem nezaměstnaný skutečně neznají. V Kolumbii není nezaměstnaných. Kdo ztratí práci, musí se nějak sám živit. Od státu nedostane nic. Třeba tím, že prodává turistům tretky. Často mu pomáhá vlastní rodina. Proto je také důležité mít v Kolumbii děti a udržovat rodinné vazby. Považuje se za samozřejmost, že děti živí své staré rodiče - a ti jim pomáhají, pokud mohou, zase jinak, třeba hlídáním jejich dětí. Kolumbijčanům díky tomu také nehrozí, že vymřou, tak, jako to hrozí současné Evropě. Rovněž rodinné vstahy jsou tam vřelejší. Děti ctí své rodiče a vedou stejně k tomu své děti.

A mimochodem, v Kolumbii také platí jen symbolickou daň z příjmu.

Nic není tak motivující, jako potřeba se o sebe postarat a vědomí, že to, co vydělám, mi zůstane. A nic není tak deprimující a motivace zbavující, jako vědomí, že ať vydělám kolik chci, stát mi z toho obrovskou část ukrade. De facto mě potrestá za schopnost vydělat si peníze.

Co se děti týče, je pohodlnější je nemít. Důvod, proč jich lidé v minulosti měli více, byl prostý: potřebovali, aby se o ně někdo postaral ve stáří. Když budu vědět, že se o mně postará stát, děti raději nebudu mít. Výsledek je jasný. Zvlášť když k témuž rozhodnutí dojde dalších 350 milionů lidí.

Vymírání Evropy by se dalo zastavit prostým zrušením sociálního státu. Všechny vývojové země, kde hrozí populační exploze, mají společné to, že se tam neplatí téměř žádné daně a že tam také není žádné sociální zabezpečení.

Souhlasil bych s placením malých daní (do 10%) a pouze malému celku - např.městu nebo okresu, kde se lidé znají a kde je tudíž pravděpodobné, že sociální pomoc z těchto daní hrazená půjde opravdu jen tím potřebným - invalidům a pod.

Čím větší společenský útvar - tím větší anonymita, větší zneužívání systému a větší hlad po ještě větších daních. Spirála, která nikdy nekončí. Chápete, co bude EU? Moloch, který pod lživou zástěrkou sociálního státu bude dřít své občany z kůže. Zbaví je motivace pracovat, mít dětí. Už teď se to děje. Současné státní celky to dělají. Pod EU to bude ještě horší. Bude totiž třeba živit další vrstvu - přímo armádu darmošlapů ve státních službách. A k tomu lenochy a nemakačenky z celé Evropy.

Evropu pod EU (a daněmi) čeká pomalá agonie a smrt.

Sociální stát nikdy nefungoval a nemůže fungovat.

7051

19.12.2002 02:01

Rozhodli Irové v nedávném referendu správně?

RE: Rozhodli Irové v nedávném referendu správně?

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>Haha, srovnání s Kolumbií opravdu sedí. Máte pravdu, pracuje tam
>každý. Kdo nemůže pracovat, umře hlady. Rodiče nemohou poslat své
>děti na studia, protože by se neměl kdo starat o dobytek. Ale co
>si na poli vlasníma rukama vypěstují, to je jejich.

Ne. Kdo nemůže pracovat, je odkázán na dobročinnost ostatních, na pojišťovnu (pokud si platil pojistku), na vlastní děti, má-li je, popř. na žebrotu. V krajním případě může dostat státní pomoc.

Hladem umřou jen ti, kterým se pracovat nechce. A dobře jim tak. Radši ať umře pár lenochů relativně rychle, než celý národ a pomalu.

O dobytku a potřeně ho hlídat nic nevím. Tak dalece jsme to neprobírali.

Co je špatného na tom, aby bylo jejich, co si vypěstují? Aspoň vědí, kolik pesticidů a jiných svinstev na pole nasypali.

Ale klidně si dále propagujte sociální stát. Kdo měl pravdu, ukáže čas.

7054

19.12.2002 22:06

Rozhodli Irové v nedávném referendu správně?

RE: Rozhodli Irové v nedávném referendu správně?

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Nedávám rady ani přímé, ani nepřímé (jaký je rozdíl?), protože nejsem v pozici poradce a nikdo mě neposlouchá. Můj blábol je jen vyjádřením osobního názoru.

K tomu ostatnímu se nemá smysl vyjádřovat. Snad jen dotaz: A vy jste odborník? Rád bych, kdybyste podrobněji popsal jak jste přišel k tomu, že (jak to odborně nazýváte) "liberalismus mého druhu" již nefungoval. V Evropě že ztroskotal? A v USA právě ztroskotává?

Myslel jsem si, že to, co navrhuji, ještě nikde nebylo uvedeno v život. Nepamatuji si, že by někde byla 10% daň placena nikoliv státu, ale městu, či okresu. Možná ve středověku, ale to byl feudalismus a měl zase jiné problémy.

7090

19.12.2002 22:24

Fatwa prezidenta Bushe

RE: Off topic

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Tohle je skvělé. Díky. Přeložím a uveřejním jako samostatný článek. [smích]

7091

20.12.2002 00:16

Fatwa prezidenta Bushe

Jirkovi a db

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Líbí se mi vaše diskuze. [smích]

A mimochodem (možná se mi to jen zdá, ale), vaše stanoviska nejsou tak od sebe vzdálená.

7095

20.12.2002 00:35

Fatwa prezidenta Bushe

Bližší vysvětlení

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>No to je hezke, tak USA by si meli poslechnout co teroriste maji
>rici, no to je zajimavy nazor, s kterym jako Evropan (narozenim a
>z presvedceni) nemohu souhlasit.

Abych to uvedl vtipem:
Víte, jaký je rozdíl mezi teroristy a vlastní manželkou?
S teroristy lze vyjednávat.

Ale teď vážně.
S teroristy se samozřejmě nevyjednává. Jsou tady ale dvě otázky:

1. Opravdu jde jen a jen o teroristy? Ten pojem nám tvrdě vnucuje Bushova administrativa, ale co když ne všichni jsou teroristé a co když je na jejich požadavcích zrnko rozumnosti a logiky?

Teď mi asi připomenete 11.září a zeptáte se, co to tedy bylo. Ano, 11.září byl akt terorismu. Problém je, že pořád nevíme jistě, kdo za tím stál. Dokud nebudu mít usvědčující důkaz (čímž nemíním příručku Jak řídit letadlo v arabštině nalezenou dvě hodiny po útoku v autě), nebo údajné přiznání bin Ladena, tak se budu držet zpátky v jednoduchých soudech. Zvlášť když bezpečně vím, že to je přesně to, v co chce Bush, abych věřil.

2. Můžeme si dovolit nevyjednávat? Jsme dostatečně silní, abychom umlátili 1,8 miliardy muslimů? Dovoluji si připomenout, že ačkoliv máme technologickou převahu, naši (západní) lidé jsou už dnes degenerovaní a změkčilí. V dějinách vždy zvítězila primitivnější a dravější civilizace nad tou vyspělejší. Podívejte se na Sumerksou říši, Egypt, Řím. V každé válce nakonec rozhodují pěšáci. A pěšáky oni mají lepší.

7096

20.12.2002 15:23

Lady

Samozřejmě

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Díky, opravím. [smích]

7124

24.12.2002 19:44

O srandě

Přesně tak!

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Nemůžu nikoho nutit se podepsat. Ale na druhé straně, ten, kdo se nepodepíše, úbírá svému příspěvku to nedůležitější. Totiž tvář. Nepodepsaný text nelze brát vážně. Je to jen takové plácnutí. [smích]

7222

24.12.2002 20:26

O srandě

RE: Přesně tak!

Vladimír Stwora 24.?.?.?

To máte pravdu, že je riskantní se podepsat. Jako ostatně vždy a všude, nejen na internetě. Já jsem také radil v jednom svém článku nepodepisovat příspěvky.

Ale přesto všechno si myslím, že pokud chcete, aby váš názor byl brán vážně, tak byste se pod něj měl podepsat. Se všemi důsledky z toho vyplývajícími. To je otázka etiky. A tady jde bezpečnost stranou.

7224

25.12.2002 03:37

O srandě

Já to respektuji

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Máte pravdu. Na nezávazný pokec není nutno se podepisovat. Je to jako chatroom. Tam se také nepředstavujete.

Ale když chcete sdělit světu svůj názor, za kterým stojíte (např. že vydavatel Zvědavce je vůl), tak by to mělo být podepsáno.

7235

27.12.2002 15:57

Odložme nenávist

Mea culpa

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>Pane Stwora.
>Mate nejaky komentar??

Už se to nestane.

7279

27.12.2002 15:59

Odložme nenávist

Mea culpa

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Už jsem to napsal výše jednou: Už se to nestane.

7280

29.12.2002 04:55

První Štědrý den v Kanadě - dodatek

Skvělé odkazy

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Něco z toho přeložím. [smích]

7330

30.12.2002 06:34

Ženy se do války neženou

Ale o tom přece ten článek není

Vladimír Stwora 24.?.?.?

A vy si myslíte, že to zabíjení zvládáme my muži (zapomeňte na idiotské americké filmy) lehce ?

Nejde o to, zda a jak to zvládáme, ale o to, že muži musí a ženy mohou. Že ačkoliv mají mít všichni stejná práva, nemají všichni stejné povinnosti.

7356

30.12.2002 15:12

Ženy se do války neženou

RE: Ale o tom přece ten článek není

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>Netvrdim,ze muzi zabijeji lehce, ale presto si myslim, ze priroda
>je k tomu vybavila lepe jak po strance fyzicke tak psychicke.

Chcete snad říct, že muži jsou v něčem lepší(!?!?)? To není to, co říkají feministky! (I kdyby se to týkalo jenom zabíjení.)

Feministky tvrdí, že se ve všem dokážou vyrovnat mužům. Tedy i v tom zabíjení. Nechť jen jdou a zkusí si to. Problém je v tom, že se jim najenou příliš nechce.

7365

01.01.2003 20:41

Další zločinná firma v USA potrestána

RE: Další zločinná firma v USA potrestána

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>A což takové zbraně,jak to že ještě
>nenapadlo žádného právníka obvinit výrobce zbraní????

Nemáte pravdu. Firmy vyrábějící zbraně jsou oblíbeným terčem soudních pří už nějakých deset let.

7412

01.01.2003 22:45

Další zločinná firma v USA potrestána

Vypadá to tak

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Google najde 630 výskytů tohoto článku, ale žádný z nich není na zpravodajském serveru. A při podrobnější zkoumání jsem zjistil, že The Onion je satirický týdeník. Pak jsem ještě navštívil skutečnou webovou stránku Hersley a ani tam není žádná zmínka o prohraném sporu. [pláč]

Článek ponechám, pouze změním text v úvodu. Upozorním, že jde o satiru.

Děkuji za upozornění. Čtenářům se omlouvám za mystifikaci.

7415

03.01.2003 20:07

Lady

RE: Lady

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Tak vida. Beaglové to mají asi v krvi.

Tím více mě děsí, že to je právě tato ušlechtilá easa, která je s oblibou používána na ty nejsurovější vědecké "výzkumy". [pláč]

V každém případě díky za milá slova.

7449

06.01.2003 19:57

První Štědrý den v Kanadě

Dovolte, abych se dotoho vložil

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Pan Nohejl píše stejně, jako dříve. To já opravuji jeho největší gramatické chyby, dříve než příspěvek pustím. Dělám to tak ostatně s většinou příspěvků, pokud mám aspoň trošku čas. [smích]

7537

07.01.2003 16:38

Proč nemůže být `politická korektnost´ korektní

RE: oprava...

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Ani jsem nevěděl, že existují dvě různé konvence. Raději to nahradím obyčejnými úvozovkami. Díky.

7565

08.01.2003 04:01

Tom pod nožem

RE: Trochu utechy :o)

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Máte sice na jedné straně pravdu v tom, že vzteklina možná příliš nehrozí, na druhé straně kočičky ohrožují jiné nemoci. Některé jsou velmi nakažlivé a smrtelné. Vím to, protože jsme měli kocourka, který na takovou nákazu umřel. Venku někde chytil FIP a FIV (kočičí leukemii a pak ještě něco, co už jsem zapomněl, jak se jmenuje).

I když na FIV neexistuje účinné očkování, přesto bych si netroufal tvrdit, že lepší je neočkovat zvířátko vůbec proti ničemu. Zvlášť u koček, které chodí ven, je očkování asi potřebné. Kočky jsou křehká stvoření, v žádném případě neplatí rčení, že mají sedm životů.

Ve vašem případě musíte uznat, že 16 let je pro kocourka kmetský věk. Odpovídá 112 rokum u lidi. V takovém věku už je normální, že se objeví různé nemoci, komplikace apod.

Docela by mne zajímalo, zda Váš Micák chodil ven.

7580

12.01.2003 04:19

Zastaví něco americké fašisty?

Čínská karta...

Vladimír Stwora 24.?.?.?

...je v té hře velkou neznámou. Oni už totiž po boku muslimů zřejmě stojí teď. Při poslední americké agresi v Afghánistánu podporovali skrytě Taliban. Nevím, co jim Bush slíbil, ale jisté je, že ještě neřekli poslední slovo.

A k vašemu argumentu, že že si tu naftu musíme zajistit. Hm. Takže zastáváte názor, že když něco potřebujete a někdo jiný to zrovna má, tak si to zkrátka od něj vezmete, ano? I za cenu jeho života zřejmě, protože musíte si to přece nějak zajistit. No, nevím. Nechtěl bych s vámi sdílet společnou místnost.

7652

12.01.2003 05:56

Zastaví něco americké fašisty?

Pravda

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Něco na tom je. [smích]

7659

13.01.2003 01:03

Babí léto

RE: Babí léto

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>Tak si rikam kdo jsou ty dve blondate holcice na tom
>predposlednim obrazku. Vypadaji uplne jako mlade a sebevedome
>krasavice v ridici roli.

Jsem rád, že se na ně ptáte. Ty holčice jsou ve skutečnosti tři (z obrázku to není jasné). Jde o scénu, kdy je v metru oba "dědulové" zastavili a předstírajíce, že jsou revizoři, chtěli ukázat lístky. Holky je neměly. "Tak co s nimi uděláme?" ptá se František. "Já myslím, že je pustíme, když nám dají hubičku," odpovídá Eda. "Tak honem, holky, ať to nikdo nevidí". A jak to dopadlo, vidíte na obrázku.

7681

13.01.2003 01:42

Babí léto

RE: Babí léto

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>Hmmm, mel jsem dojem, ze by to mohlo byt neco zajimavejsiho.

Blázníte? Chcete, aby dopadli jako Opočenský? [smích]


>Bezel ten film nekde na mezinarodnim kabelu, nebo kde je to k
>dostani? Uz je to leta co jsem naposled videl cesky film.

Záleží na tom, kde jste. V Česku je běžně k dostání na pásce i na DVD. Mimo republiku to bude asi horší.

>Co rikate te cenzure na "blistech"?

V jistém smyslu pana Čulíka chápu. Já jsem také zavedl tvrdou cenzuru, takže moc vyskakovat nemůžu. Ale nerozumím tomu blokování odkazů (linků). Vždyť to je popření funkce internetu.

Cenzura je špatná věc. Ale někdy je nutné některé lidi umlčet, aby se vůbec dalo začít diskutovat. (Ten citát tady byl před časem na Zvědavci, ale autora si už nepamatuji.)

7684

13.01.2003 01:46

Babí léto

I vy detailisto...

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Víte, že jsem uvažoval, zda ho nemám započítat do tabulky? Nakonec jsem si řekl, že ne. Byl jenom v jednom kratičkém dialogu. To bych také mohl počítat v3echny mrtvé, jejichž parte Emílie pravidelně četla. [smích]

7685

13.01.2003 17:02

Babí léto

Elling

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>To nejlepsi co jsem v posledni dobe videla byl
>norsky film Elling (da se sehnat v US videopujcovnach), je s
>angl. titulky

Kouknu se po tom. Díky za tip.

A na ten film se netěšte, jinak budete zklamaná. Já jsem měl tu výhodu, že jsem k tomu filmu Babí léto přistoupil jako slepý k houslím. Nikdo mi předem nic neřekl, nikdo mi nic nevychválil. Tak je to nejlepší.

7722

14.01.2003 17:16

Zastaví něco americké fašisty?

RE: Zastaví něco americké fašisty?

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>Avšak musím se přiznat, že takto přímou
>definici, která je značně nekonformní, jsem v žádné encyklopedii
>zatím nečetl. Důvod absence takto přímočaré definice je zcela
>jednoznačný - hodí se totiž na mnoho režimů, může se najít mnoho
>" potrefených hus ".

Ano, to je právě podstata fašismu, že nemá vyhraněné obrysy. Pouze několik klíčových vlastností (zbrojení, militarizace, silný, patriotický stát, porušování lidských práv...). Ostatně profesor Peikoff předpovídal nástup fašismu v USA už v roce 1982. Jde o knihu The Omnious Parallels: http://www.peikoff.com/op/home.htm.

>Proto bych Vás rád požádal o
>sdelení pramene, ze kterého jste definici odcitoval, případně
>dá-li se " Vaše " encyklopedie sehnat / alespoň k
>nahlédnutí / i v České republice.

Odkaz je přímo v článku. Jde o Columbia Encyclopedia, http://www.bartleby.com/65/fa/fascism.html.

7754

15.01.2003 04:59

Evropa je prolezlá socialismem

Ovšemže máte pravdu

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Beru si to k srdci.

7772

15.01.2003 05:06

Zastaví něco americké fašisty?

Vzkaz panu Nohejlovi

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Pane Nohejle,

nepochybuji o tom, že informace, které uvádíte, jsou v mnoha směrech pravdivé. Ale žádám Vás, abyste poněkud omezil vaše nenávistné útoky vůči jednomu národu. Pořád ještě existují věci, za které nemohou (např. špatné počasí [smích] ). Vy máte schopnost i z nejnevinnějšího článku udělat protižidovskou propagandu. Pokud se vy sám neomezíte ve svých útocích, začnu vaše příspěvky odmítat. A to doufám nechcete.

7774

15.01.2003 05:34

Evropa je prolezlá socialismem

RE: Evropa je prolezlá socialismem

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Až budou gauneři na Sicilii ohrožovat celý svět, buďte si jistý, že se o nich také zmíním.

7778

15.01.2003 06:04

Evropa je prolezlá socialismem

RE: Evropa je prolezlá socialismem

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Protože jediná měna, která je mu schopná konkurovat (US$) je na tom ještě hůř.

Menší měny málo závislé na US dolaru vůči euru stoupají. Podívejte se na CHF. V březnu 2000 se 1 CHF měnil v kurzu 0,61 za euro. Od té doby frank vůči euru nezadržitelně stoupá a dnes se mění v kurzu 0,68. Ani to není zdaleka strop. Nebo se podívejte na novozelandský dolar. V říjnu 2000 se měnil v kurzu 0,46 k euru. Dnes se mění v kurzu 0,51.

7781

15.01.2003 06:25

Zastaví něco americké fašisty?

RE: Vzkaz panu Nohejlovi

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>P. Stwora, v tomto diskusnom fore som od p. Nohejla videl
>konkrente 3 prispevky (mozno mi nejake dalsie usli), ktore
>dokumentuju historicke fakty, resp. udalosti. Mohol by som - ako
>ucastnik tejto diskusie - vediet, akym sposobom a v com tu p.
>Nohejl vedie "nenavistne utoky"?

Zde: Slova ,tak zvaneho "americkeho prersidenta" Billa Clintona pronesena na slavnostni veceri zidovskych zen,jeho zena je tez zidovka,jako mnohe zeny byvalych sovetskych predstavitelu a dnesnich poprednich vladcu sveta.

Is it any wonder why President Bill Clinton would grovel before a jewish audience at a $350 a plate dinner, and utter something as ridiculously pathetic as the following statement:

"The Israelis know that if the Iraqi or the Iranian army came across the Jordan River, I would personally grab a rifle, get in a ditch, and fight and die." (12) (emphasis added)

It was very fitting that Bill Clinton should have made those comments before a Zionist women's charity called the Hadassah Foundation.


Ta informace - ač je zřejmě pravdivá - nemá žádnou návaznost na obsah článku. Mohu se mýlit, ale zdá se mi, že je uvedena jen za tím účelem, aby provokovala nenávist.

Jinak uznávám, že pan Nohejl uvádí zajímavé a důležité informace, které se jinde jen těžko shánějí. Bohužel, všechny až příliš zaměřené jedním směrem.

Nikoho nenutím, aby se mnou ve všem souhlasil. Můžete vyjádřit jakýkoliv názor, ale existuje tenká hranice, kdy už to přestává být sranda. Nebudeme tady z toho dělat selanku učesaných názorů, na to jsou hlavní media. Ale na druhé straně z toho nechci mít hlasnou troubu nenávisti. Oni (víte, koho myslím, že?) totiž toho pak využívají k obvinění z antisemitismu a k potlačení jakékoliv diskuze.

7783

15.01.2003 18:42

Odpověď poslance Vidíma na výzvu `10 x NE české účasti na americké agresi do Iráku`

RE: Odpověď poslance Vidíma na výzvu `10 x NE české účasti na americké agresi do Iráku`

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Já si taky myslím, že pan Vidím má informace, které by měl sdělit na příslušných místech. To, co on ví, zřejmě ani Bush neví. [smích]

7805

15.01.2003 20:43

Odpověď poslance Vidíma na výzvu `10 x NE české účasti na americké agresi do Iráku`

RE: Odpověď poslance Vidíma na výzvu `10 x NE české účasti na americké agresi do Iráku`

Vladimír Stwora 24.?.?.?

V první řadě: není mi jasné od kdy si tykáme. Za druhé: Je-li 32% (resp 39%) pro agresi, kolik je proti?

7810

15.01.2003 23:42

Zastaví něco americké fašisty?

RE: Vzkaz panu Nohejlovi

Vladimír Stwora 24.?.?.?

No, Michale, vy mi dáváte kapky. Netušil jsem, že má pan Nohejl tady tolik příznivců. Proč jste tedy vy a Jirka byli tiše, když se tady roztahovalo Mikinovo křídlo a tvrdě deptalo každý Nohejlův příspěvek? Nebylo vás vidět, ani slyšet. Nechali jste Nohejla sežrat a teď, když ho pohřbívám, ho chcete křísit.

Nelze vyhovět všem a ani to nemám v úmyslu. Napsal jsem jasně, že pan Nohejl uvádí zajímavé a jinde těžko sehnatelné informace a odkazy, a že předpokládám, že jsou pravdivé. Ale styl, jakým to provádí, mi nevyhovuje. Je to stejně černobílý svět, jaký prosazuje Bush.

7816

16.01.2003 01:50

Zastaví něco americké fašisty?

RE: kdo nejde..........

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>PS: A proč je kazíš vkládáním písmenek? To už zavání politickou
>korektností - je to stejné jako třeba používání BS místo
>"bull....".

Musím se Stefana zastát. To prokládání písmenek u sprostých slov v jeho příspěvcích dělám já, abych vyhověl těm, které jeho příspěvky urážejí. A jak vidím, zase jsem tím šlápl do h*. [smích]

7823

dnes uvádí, že (cituji): Není snad třeba připomínat, že podle průzkumů veřejného mínění je 61% našich občanů proti válce, ve Francii je to dokonce 77% občanů.

Originál najdete zde: http://www.blisty.cz/txt.php?id=12483&iid=1210

Kde je pravda?

7824

16.01.2003 16:38

Odpověď poslance Vidíma na výzvu `10 x NE české účasti na americké agresi do Iráku`

RE: Odpověď poslance Vidíma na výzvu `10 x NE české účasti na americké agresi do Iráku`

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Prodávám jakjsem koupil.

7866

16.01.2003 19:26

Napsal mi pan Kuras

RE: Napsal mi pan Kuras

Vladimír Stwora 24.?.?.?

To jsem rád, že jste mi také dovolil existovat, byť jste mi určil jen nějaké živoření na okraji. A když jsme tak u toho, které noviny tedy podle vás mají místo na slunci? MF? Právo? Pes? BL? Opravdu jsou ty noviny objektivnější?

7875

21.01.2003 17:15

Odpověď poslance Vidíma na výzvu `10 x NE české účasti na americké agresi do Iráku`

RE: Odpověď poslance Vidíma na výzvu `10 x NE české účasti na americké agresi do Iráku`

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>O jakych to dedouscich hovorim, jsou to matej, eastrade, brnak a
>baron, spolu obcasnymi pricmrdavaci, milo, mila, mikin. a sem tam
>se objevi nejaky novacek, treba zizka. tak toto je skupina, tzv.
>inzenyru, kteri nam tu davaji prednasky, jak se mame chovat, co
>mame rikat a jak mame myslet. vsechny, kteri maji jiny nazor ci
>argument, ihned atakuji, posilaji zpet do skolnich lavic, ci
>psychiatrickych ustavu.

Stefane, také máte pocit, že tato skupina úplně vytlačila ostatní? Že tady přestali diskutovat slušní lidé? Že 9 z 10 komentářů je negativních, ať napíšu, co napíšu?

Hodně mi vytýkají, že jsem proti Bushovi. A když jsem napsal článek, který ho chválí (za to, že napadá affirmative action), titíž dědkové opět vyjádřují nelibost.

Takže tímto vzkazuji skupině kolem Mikina: Pánové, pozor. Ovládejte své negativní emoce vůči Zvědavci. Přestaňte umlčovat, zesměšňovat a ponížovat ty, kteří s vámi nesouhlasí. Sami víte, že jsem byl se svou cenzurou vůči vám velmi benevolentní. Ale to se může změnit.

8052

21.01.2003 17:55

Odpověď poslance Vidíma na výzvu `10 x NE české účasti na americké agresi do Iráku`

RE: Odpověď poslance Vidíma na výzvu `10 x NE české účasti na americké agresi do Iráku`

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Tak jsem si kliknul na easttrader67. Máte tam 245 příspěvků podepsaných tímto pseudonymem. Je pravda, že vystupujete vůči mě celkem slušně. Někdy dokonce v drobnostech i souhlasíte. Vůči ostatním už to není tak jisté.

Co je podstatné: Skoro všechny vaše komentáře jsou negativní. Nečetl jsem všech 245, ale to, co jsem si stačil přečíst, je přesvědčující.

8055

22.01.2003 18:46

Ještě jednou pan poslanec Vidím

RE: Ještě jednou pan poslanec Vidím

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>Pane Stwora, toto jsem urcite psal ja a nepreji si, aby nekdo
>psal pod mym jmenem. Muzete to prosim zaridit ?

Nemohu. Jméno / přezdívku si každý volí jaké chce. Museli bychom mít tady přihlašovací povinnost s heslem pro každého účastníka. To by se hodně lidem nelíbilo. Byla by to další buzerace.

Doporučuji vám zvilit si jinou přezdívku.

8102

23.01.2003 14:48

Čechoslovakismus - český imperialismus?

Otravuje mne to více než Vás

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Protože se tady usadila skupinka 3-4 problémových jedinců, kteří si vzali za úkol, že to tady zlikvidují.

99% by mohlo diskutovat bez cenzury. Ale bohužel nejde to.

Je běžné i ze života států, že malá skupinka idiotů píše zákony pro celou společnost.

8139

24.01.2003 15:06

Za hranice socialismu

RE: Za hranice socialismu

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>Kromě specifických českých problémů je tu ale obecný problém s
>liberalismem: ponecháte-li trh zcela liberalizovaný (tj. bez
>jakýchkoliv regulačních zásahů státu), VÝSLEDKEM SNADNO MUŽE BÝT
>TRH MONOPOLNÍ.

Ano. Ale ne více, než např. pod vládou konzervativců, či sociálních demokratů. Nebo snad vznikl monopol Microsoftu pod vládou liberatriánů?


>A ještě poznámka pro pana Stworu: z posledního obrázku uvedeného
>v článku (Zasahování státu do ekonomické, resp. do osobní svobody
>člověka) vyplývá, že američtí republikáni poměrně dobře splňují
>charakteristiku konzervativců: porušování osobních svobod,
>nedotknutelnost ekonomické svobody (dokonce prosazují daňové
>úlevy, ačkoliv roste deficit rozpočtu - a i když samozřejmě víme,
>že prospěch z toho budou mít v podstatě jen bohatí). Neladí to
>příliš s fašismem, o kterém tu nedávno byla řeč.


Už když jsem ten graf přepisoval z původního zdroje, tak mne to také napadlo. Ale když se nad tím zamyslíte hlouběji, tak je to vysvtětlitelné. Američtí republikání nejsou fašisté. To jsem přeci neřekl. Fašistická je jenom jedna (celkem malá) frakce, která uloupila moc. V současnosti proces není završen. Tzn., nelze říct, kam přesně tato vláda patří. Já bych je umístil někde na spojovací čáru mezi konzervativce a fašisty.>

>Za zamyšlení ještě stojí i to, co je vlastně lepší - jestli
>sociální demokraté zasahující do ekonomických svobod, nebo
>konzervativci zasahující do osobních svobod. A komunismus vs.
>liberalismus? Nejsou to v současném světě jen zcela utopické
>myšlenky (obě dvě)?

Máte pravdu. Chápu, že se komunismus zprofanoval. Ale nechápu jak je možné, že libertiání mají tak málo hlasů. Proč se jím nedá šance? Bojí se jich ostatní politici? Skoro bych řekl, že ano. Možná stačí, když jm média neposkytnou dostatek prostorů, takže vlastně nikdo pořádně neví, co hlásají.

8162

25.01.2003 06:04

Za hranice socialismu

S tím se dá celkem souhlasit

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Ale dovolte otázku: Proč pořád chcete zavádět (hledat) nějaké náboženství? COpak bylo málo zla v jeho jménu?

Zmíňujete se o návodu k životu. To mi připadá podobné, jako když se rytíři krále Artuše vydali hledat zlatý grál (nebo svatý grál? - teď nevím). Nikdo nevěděl, co je grál, jak vypadá a kde ho má hledat, ale všichni věřili, že je, a že jim pomůže. S tím návodem k životu je to podobné. Nehledejte návod. Žijte. Poslouchejte své instinkty. Přemýšlejte. Nic víc v tom není a všechno nad to jsou kecy a přetvářka na oblbování lidí.

Proč pořád chcete cpát někomu berličku, dělat z něho závisláka na něčem? Proč by lidi nemohli fungovat bez náboženství? Víte, bolševík udělal strašně moc zla, ale v tomhle měl pravdu: "Náboženství je opium lidstva."

Materialismus je mrtev. No dobře. Ani nevím, jestli někdy žil.

To, že lidi blbnou na kvadrát není podle mne způsobeno nedostatkem jakýchsi "vyšších duchovních hodnot", ale obyčejnou hloupostí, mizerným školstvím, globalizací a tím, že je nás hodně. Chováme se jak králici v přeplněné kleci - a taky jsme. Tady nepomůže žádná filozofie. Musíme buď získat více prostoru (to je ta nutnost osídlování dalších planet, jak jsem se už o ni zmínil), nebo se vymlátit navzájem.

8191

26.01.2003 15:02

Za hranice socialismu

Tohle je moudré

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Něco podobného kdysi řekl Čapek. Bylo to něco v tom smyslu, že že každý má svou pravdu a každá pravda přispívá k jakemusi celkovému poznání.

Víte, to už je taková moje nemoc. Když slyším o náboženství v jakékoliv diskuzi, vždycky vypěním.

Panu Peleškovi jsem se chtěl omluvit, že jsem ho tady dvakrát napadl. Jeho příspěvky patří k nejkvalitnějším a on si určitě můj hádavý tón nezasloužil.

8225

28.01.2003 00:19

Ukradená vlast

RE: Ukradená vlast

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Milý Jiří,

musím se smát, nezlobte se. Ne že by to, co jste napsal, bylo hloupé. Je to jen vysvětlení dějin způsobem, jakým vám vyhovuje. Za bolševika se takovému výkladu říkalo tendenční. Čekal jsem, že se někdo ozve a přijde s argumenty, že Palestina vlastně nikdy neexistovala, a že nemá žádnou sociologickou ani historickou podporu. Totéž tvrdí zločinec a vrah Šaron a všichni sionisté a jejich loutky. A kdo se odváží to zpochybnit, je antisionista a rasista, že?

Pane Jiří, můžete kolem sebe mlátit jak chcete, pravdu nevyvratíte. Tohle se Izraelcům zatlouct nepodaří. Teď už ne. [smích]

8265

28.01.2003 00:36

Ukradená vlast

RE: Ukradená vlast

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Takže Palestinci = cikáni a paraziti, ano? A Nohejl je rasista, kdežto vy jste CO? Lidumil? Humanista?

Nezlobte se, ale ta arogance z vás přímo číší.

8268

29.01.2003 06:42

Kam kráčíš, Microsofte?

Ano, vystihl jste to docela přesně

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Snad až na jednu věc. Radil bych každému vyhnout se XP. Když už musíte používat Windows, tak bych se přikláněl k Win 2000.

Ostatně XP není nic jiného, než Win 2000 doplněný o různé šmírovací a čmuchací software, k tomu pár kosmetických úprav grafiky. A právě XP naznačuje směr, kterým se Microsoft zřejmě vydá.

8320

30.01.2003 21:13

Zpráva o stavu Unie obrovský úspěch?

RE: Vudce

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Ovšemže máte pravdu. Ale kdybych to napsal (a kdybych napsal kdo), tak mě tady někteří roznesou na kopytech. [smích]

8386

30.01.2003 23:03

Ukradená vlast

Perfektní

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Ten zákon sedí. Takže kdy podle něj obviní Bushe a jeho kliku? A kdy Daniela Pipese, který předevčírem na torontské univerzitě otevřeně propagoval rasovou nesnášenlivost a nenávist vůči Arabům? (Pro ty, kteří nevědí, kdo je Daniel Pipes: kontroverzní osoba, autor stránek Campus Watch. Máme tady o jeho webu článek: www.zvedavec.org/zpravySQL.php?clanek_id=407)

8392

31.01.2003 20:53

Zpráva o stavu Unie obrovský úspěch?

Naprostý souhlas

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Ano, při takových vyhlídkách opravdu nelze podceňovat situaci. Tak proč ale Bush a jeho klaka dělá všechno možné, aby tuto situaci vyvolal?

Muslimů je na světě minimálně 1,3 miliardy (oni sami tvrdí 1,6). Agrese do Iráku je už teď chápána jako další nepřatelské gesto vůči nim. Ta agrese vyrobí Americe instantně 1,3 miliardy nepřátel.

A teď počítejte se mnou. Ne každý muslim by byl ochotný Americe ublížit. Dokonce lze zdravě předpokládat, že drtivá většina neudělá proti Americe nic. Ale v každé společnosti se najdou extrémní jedinci, ochotní udělat cokoliv, kteří budou chápat USA jakonejvětší zlo. Kdyby ty extémy tvořily jen 0,1 promile (ve skutečnosti zřejmě více), tak je to 130 tisíc fanatiků odhodlaných ke všemu. I k té špinavé bombě. Amerika si tím útokem vyrobí nejméně 130 tisíc instantních, ke všemu odhodlaných teroristů. Plus několik milionů dalších, kteří nebudou sice připravovat bomby, ale budou sympatizovat s bojem těch odhodlanějších. Budou pomáhat ve skrytu, logisticky, finančně apod.

Stojí to Americe za to?

Nebo snad opravdu věříte, že útokem na Irák se všechno vyřeší, teroristé budou poražení, muslimové si oddechnou od zlého Saddama a duha míru se rozklene nad Amerikou? Nechápete, že Bush a ti, kteří jej ovládají, ženou svět do záhuby jen pro prosazení svých vlastních sobeckých cílů?

8431

31.01.2003 21:23

Zpráva o stavu Unie obrovský úspěch?

RE: Neověřil jsem si fakta

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Moc toho na svou obhajobu uvést nemohu, ale něco přeci.

Pamatujete si na první odhady obětí 11.září 2001? Víte kolik odhadovali? 50 tisíc mrtvých. Tolik se (podle nich) mohlo nacházet lidí ve dvojčeti WTC, když spadlo. Pak se hovořilo o 30 tisících. To bylo asi o den později. Nakonec se ukázalo, že to bylo kolem 3,7 tisíce.

A nikdo se jich neptal, v jakém světě žijí. Oni se za svůj nesmyslný odhad nikomu neomlouvali. A byli to profesionálové, kteří jsou placení za to, aby publiku předkládali co možná pravdivé informace.

Já ten server tvořím ve svém volném čase a zdarma. Co tady napíšu, to je moje věc. Kdo sem chce přijít, ten sem přijde a je vítán. Kdo sem nechce, nemusí sem chodit. Nejsem zpravodajský server, u kterého je objektivita a přesnost informací v popisu práce.

Snažím se lidem nelhat. Nikdy jsem tady nenapsal vědomou lež. Na rozdíl od profesionálních zpravodajských serverů, které nám vědomě lžou denně. Ano, občas mi tady proklouzne nesmysl. Pokud se to stane a někdo mě upozorní, uznám chybu a opravím to.

Profesionální servery se za žádnou svou vyprodukovanou hovadinu málokkdy omlouvají. Slouží totiž něčím zájmům.

Tak si vyberte.

8433

31.01.2003 21:34

Zpráva o stavu Unie obrovský úspěch?

RE: Naprostý souhlas

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Jste naivní, jestliže věříte Bushové propagandě. Vy si snad fakt myslíte, že Bush tam jde zachraňovat naši civilizaci? Jestliže ano, tak nemá další diskuze nemá cenu.

8435

01.02.2003 16:54

Zpráva o stavu Unie obrovský úspěch?

A mně už jen zbývá doplnit...

Vladimír Stwora 24.?.?.?

...že adresa 209.234.157.* je stejná, jakou používá matěj. [smích]

8465

01.02.2003 19:18

Zpráva o stavu Unie obrovský úspěch?

RE: Óda pro Áju

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Máte pravdu. Zamýšlel jsem se. Nakonec jsem to pustil. A víte proč? Protože to je tak trapně ubohé, že se to musí nutně obrátit vůči autorům. Oni se sami pohřbívají. Nejsou schopní přijít s argumenty, tak aspoň plivou na všechno, na co dosáhnou. Nemohou totiž přiznat (ani sami sobě), že argumenty pro jejich "pravdu" ve skutečnosti neexistují. Tancují, jako v tom tancuje Bushova administrativa. A čím více blbnou, tím lépe pro nás. Pár idiotů jim zatleská, ale zbytek tu ubohost odhalí. Alespoň doufám. [smích]

8469

02.02.2003 00:29

Zpráva o stavu Unie obrovský úspěch?

RE: Idioti

Vladimír Stwora 24.?.?.?

[smích]

(ZNáte písničku "Nech brouka žít"?)

8479

02.02.2003 01:46

Zpráva o stavu Unie obrovský úspěch?

RE: Zpráva o stavu Unie obrovský úspěch?

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Proxy server nebo floating IP. A pak mu stačí jeden počítač. [smích]

8482

02.02.2003 17:17

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Dobře jste to doplnil

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Já jsem dnes našel tento odkaz: http://www.spaceref.com/news/viewnews.html?id=714. Podle něj má NASA v pondělí představit svůj rozpočet a co s tím hodlá dělat. Prý je opravdu v plánu vývoj nějakého nového prostředku s atomovým pohonem. Odhad ceny 3 miliardy dolarů. V praxi je nutno to zdvojnásobit (podle Murphyho zákona). Ale i těch 6 miliard je směšně málo v porovnání se stamiliardami, které Bush věnuje na prostředky destrukce a války.

V porovnání se zbrojením je vlastně výzkum vesmíru neobyčejně levnou záležitostí. A je to přitom to jediné, co může zachránit lidskou rasu před sebezničením.

8508

06.02.2003 22:20

Rukověť politicky korektního

RE: Rukověť politicky korektního

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Moc hezké, pane jiří. Ale rád bych vás požádal, zda byste se příště mohl zůstat u původního označení černoch. Alespoň tady na Zvědavci. My tady PC slovník nepoužíváme a používat nebudeme. Tady zůstavají černoši černochy (popř. negry, jak se často sami mezi sebou nazývají) a cikáni cikány.

Je mi jasné, že jste to použil jako nadsázku, poprvé jste to dokonce dal do úvozovek. Ale pak to používáte hojně v dalším textu a už bez úvozovek. Víte, jde mi o to, že ta PC slova jsou nakažlivá a strašně lehce lezou pod kůži. Možná ne vám, ale některým slabším jedincům s méně vyhraněnými názory určitě. [smích]

8625

07.02.2003 16:32

Colin Powell hraje Samuela Becketta

RE: Colin Powell hraje Samuela Becketta

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>Pri vedomi toho, kdo jste, pane autore, nemohu pochopit, proc vam
>bylo zapotrebi pouzit vyrazivo, jako napriklad: "...a kdyz
>zacal general zvanit...", "...Nepozaduje snad
>milovana rezoluce...", "...poplacaje je svyma
>velkyma rukama...","...bilych
>chrupu..."?!

Když překládám cizí text, je mou povinností držet se co nejtěsněji původního smyslu. Kdybyste si kliknul na link za článkem vedoucí k originálu, viděl byste, že:

1. ...když začal generál žvanit... je v originále ...when General Powell started blathering.... Slovo blathering se překládá jako tlachat, žvanit.

2. Powellova milovaná rezoluce... je v originále Powell's beloved UN resolution 1441.... Beloved se překládá jako milovaná, drahá.

3. ...velkýma rukama...bílých chrupů je v originále ...winding his great arms around them...his big American hug...with its toothy smiles and constant handshakes. Nemusím snad ani říkat, že přídavné jméno great se překládá jako velký, ohromný, velikánský, mohutný, rozlehlý,značný a toothy znamená doslova zubatý, což v tomto případě bylo nutno přeložit volněji.

8649

12.02.2003 15:04

Patriot Act II

Díky

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Zase jsem to publikoval před korekturou. [smích]

Už jsem to opravil.

8787

18.02.2003 19:33

Skončete ten kuřácký apartheid!

Obávám se, že málokdo článek pochopil

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Vážení diskutující,

obávám se, že řada z vás článek vůbec nepochopila. Tady přeci nejde o podporu kuřáků nebo o zpochybňování škodlivostí kouření. Autor pouze tvrdí, že by měla být dána možnost, aby se lidé sami rozhodli, zda chtějí sedět v zakouřené nebo čisté restauraci.

Čtenáři v Čechách to vidí prismatem svých zkušeností. Píší o zakouřených hospodách, o tom, že musí dýchat kuřácké smrady. Mají jistě pravdu. Ale tady v Kanadě je to zase naopak. Tady chtějí mít všechny restaurace nekuřácké. To je přeci také extrém. Proč by nemohly být některé kuřácké a některé nekuřácké? Proč by nemohl trh sám rozhodnout? Když bude většina hostů chodit do nekuřáckých, buďte si jistí, že ty kuřácké restaurace samy zaniknou. nebo se změní na nekuřácké.

Zatím to vypadá, že to bude nařízeno direktivou vlády. A to se autorovi nezdá. Stejně jako mně. A o tom je ten článek. Nic jiného v tom nehledejte.

8982

19.02.2003 15:58

Černoši a menšiny budou dostávat mírnější tresty

RE: Tech. poznámka

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>Zvědavec se chová velmi zvláštně ke znakům v Unicode
>(nepředpokládám, že by to byl problém s mým prohlížečem, protože
>jsem zkoušel tři různé).

>Já jsem vložil příspěvek s textem kopírovaným odjinud a znaky
>jako _&_#_8_2_2_1_;_ (úmyslně proloženo podtržítky) se zobrazují
>neinterpretované. To je dost zvláštní, protože když teď přidávám
>druhý příspěvek, tak nad formulářem pro zadávání textu se objevil
>můj první příspěvek zobrazený bez problémů. (Kopírovaný text byl
>ve formuláři při psaní mého prvního příspěvku pochopitelně také
>zobrazen v pořádku.)

V mém scriptu byla chyba - dvojí konverze. Už jsem to opravil. Díky za upozornění. Unicode by už neměl dělat problémy.

9026

25.02.2003 23:27

Jde o izraelskou válku v zastoupení?

Skvělý článek

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Díky za zajímavý link. [smích]

9174

01.03.2003 15:02

Jak budou americká média podávat zprávy z bojiště

RE: Jak budou americká média podávat zprávy z bojiště

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Rád vám odpovím. Vy si pletete jablka s hruškama. To, co mi vytýkáte, není totéž, co je obsahem článku. Už jsem to tady psal nejméně 5krát: Neexitují noviny, které by publikovaly kdejaký blábol svých čtenářů. Je mezi námi mnoho duševně vyšinutých jedinců, kteří by takovou možnost zneužili.

Nikdy mi nevadil opačný názor. Pošlete mi jej a jej budu publikovat na hlavní stránce. Ale vadí mi popichování, zešměšňování, urážky (často osobní), zpochybňování něčí inteligence (v tom zvlášť vynikáme) a to vše, aniž by "diskutující" přinesl jakýkoliv protiargument. Prostě to jsou lidé, kteří chtějí škodit, nejraději by Zvědavce zavřeli nebo ho nakazili virem (víte, že mi každý den dojde od jednoho člověka nejméně jeden? [smích] ), a když to nedokážou, tak alespoň urážejí všechny tady v diskuzi. To nemá nic společného se svobodou slova. Tihleti jedinci ji zneužívali. Abychom vůbec mohli začít diskutovat, musíme pár křiklounů nejprve umlčet.

To, co dělají oficiální media, je něco jiného. Oni neumlčují čtenáře, oni umlčují své vlastní lidi - odpovědné za to, aby čtenářům přinášely pravdivé zpravodajství. A oni jdou ještě dále. Oni vědomě lžou. A to je ovšem podstatný rozdíl proti tomu, co tady dělám já.

9252

01.03.2003 16:20

Jak budou americká média podávat zprávy z bojiště

Souhlas

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Díky pane Peleško, že jste to napsal za mě. [smích]

9254

01.03.2003 21:08

Jak budou americká média podávat zprávy z bojiště

yomaxovi

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Podívejte se na předchozí příspěvek. Pustil jsem ho schválně, abych doložil, co jsem dříve napsal. V té zdenkově reakci není obsažen vůbec žádný argument, ani názor, nic. Jenom osobní úrážka (opacny nazor = blabol dusevne vysinuteho jedince).

Takže pánové (Míla, Zdenek, Brňák a jim podobní), s příspěvky, jako je tento, se budete muset rozloučit. Buď napíšete jasně co chcete a o co vám jde, nebo shut up. Můžete mít opačný názor, může být i (z mého pohledu) naivní, dokonce ani nemusíte uvádět argumenty (stejně skoro nikdy žádné nemáte), ale osobní tón si nechte někam jinam. Příště něco takového neprojde.

9263

02.03.2003 21:33

SOS!!

RE: SOS!!

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Myslím, že je to celkem jedno. Já jsem vystavoval Money Order na Utulok v udoli, n.o. (bez diakritiky).

Můžete platit i kreditní kartou, pokud chcete (klikněte si na http://www.utulokdca.sk/dary.php a na tlačítko Donate. V tom případě to půjde přes můj účet, takže se nelekejte, když uvidíte Payment Details - Zvedavec. Je to proto, že PayPal na Slovensku nepremava - účet musí být někde jinde. Je tam poznámka "Dar pre Utulok v udoli". Podle toho poznám, že platba je pro Viliama a peníze mu pošlu.

9304

02.03.2003 22:12

SOS!!

Email

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Dovolím si zde uvést email, který mi včera od Viliama přišel. Snad se nebude zlobit, je to totiž bez jeho vědomí. [smích]

Ahoj!

Som prekvapený reakciou pani Christov, ale bohuzial je to pravda. Nechcel som Ta znepokojovat, pretoze viem, ze más svojich problémov nad hlavu.

Uz som spravil nejaké opatrenia, aby sme znízili spotrebu elektriky na minimum, ale i tak spotrebujeme mesacne okolo 2 000 KWh. Jeden KWh nás stojí 6,3 Sk, takze si to vies vynásobit. Presli sme na letný rezim a povypínali vsetky tepelné telesá. Varíme vonku v kotli na drevo, ako cigáni. Ale zatial sa to dá zvládnut. Moznoze to nejakým spôsobom ustojím i ked kvalita násho zivota sa znacne znízi. Rozhodli sme sa s Janitkou, zre prestaneme fajcit a
budemem sa musiet rozlúcit aj s posledným zamestnancom, ktorého platím zo svojho. TAkze to tu bude zaberacka, ale urcite sa nevzdávam len tak lahko.

Drz sa!
Vilo

9306

02.03.2003 22:30

Klaus je mrtev, ať žije Klaus!

Všechno, co uvádíte,...

Vladimír Stwora 24.?.?.?

...sice zní velmi rozumně a přesvědčivě. Já si jen nejsem jistý, zda lze vinu přisoudit jen jedné osobě. Také se říká po bitvě každý generál. Kdoví, jak bychom postupovali my sami, být na Klausově místě. Aby bylo jasno, já se ho nechci příliš zastávat. Klaus mi není příliš sympatický. Ale v té bídě kolem je pořád jedooký král mezi slepými.

9308

04.03.2003 02:22

Američané ve snaze vyhrát hlasování RB o Iráku šmírují delegáty OSN

Washington Times uveřejnil článek

Vladimír Stwora 24.?.?.?

...zpochybňující autenticitu původního memoranda Franka Kozy: http://washingtontimes.com/world/20030303-14680312.htm

9346

05.03.2003 16:16

Náprava tragické chyby

RE: Náprava tragické chyby

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Děkuji za upozornění. Už jsem to opravil. [smích]

9406

06.03.2003 15:27

Amerika zadržuje děti podezřelého teroristy jako rukojmí

Baštíte jim to i s navijákem

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Pane Šimůnku, to co jste napsal, je přesně to, v co chtějí, abyste věřil.

Když bylo období stalinských procesů, vysvětlovalo se veřejností, že ti odsouzení jsou nepřátelé sovětského lidu. Dnes se nám tvrdí, že ti teroristé jsou nepřátelé amerického lidu, popř. demokracie, či všech hodnot, které my zastáváme. Dělá se z nich ztělesněné zlo, které škodí protože je zlé tak nějak samo o sobě. Nezdá se vám to trošku povrchní a nepravděpodobné?

Vy (stejně jako propaganda) měníte příčinu za důsledek. Vyšetřovatel CIA klade otázku JAK, ale nikdy nepoloží otázku PROČ. A přeci by taková otázka hodně pomohla zamezit dalším útokům. Jsem přesvědčený, že ti lidé to dělají z čirého zoufalství, protože je nikdo neposlouchá, když volí "normální" metody. Oni nechtějí nic jiného, než abychom je nechali žít způsobem a stylem, jakým oni chtějí. Abychom jim nekradli co jej jejich. Abychom je neohrožovali umělele implantovaným nepřátelským státem přímo v jejich středu. Ostatně poslechněte si ta zcenzurovaná torza zprávy bin Ladena. Vždyť on to tam říká několikrát.

9431

06.03.2003 18:07

Amerika zadržuje děti podezřelého teroristy jako rukojmí

Máte sice dobrý argument, ale...

Vladimír Stwora 24.?.?.?

...ten by platil jen kdyby šlo o izolovaný čin jednotlivce.

V tomto případě se domnívám, že jde o reakci celé velké skupiny obyvatel (Arabů, muslimů, dosaďte si, co chcete), a že tady je na místě otázka PROČ. Někdy je lepší prevence před nádorem, než nádor vyřezávat. Protože tím vyřezáním nejspíše nenávratně poškodíme i původní organismus.

Říkám toto: ano, za stejný čin stejný trest (slyšíte, feministky a černoši?). Je-li tomu člověku prokázana vina, ať je přísně potrestán. Souhlasím i s trestem smrti. Ale řekněte mi, čeho se dopustili ti dva malí kluci? Už to je protiprávní, že je vůbec zadržují. Jakým právem? To se americká justice hodlá mstít na rodinných příslušnících? To dělá akorat mafie a židé.

A vydírat zadrženého hrozbou, že když se nepřizná, budou jeho děti trpět, považuji za odporné.

9440

06.03.2003 19:37

Amerika zadržuje děti podezřelého teroristy jako rukojmí

RE: reakce urcite skupiny lidi

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>Je rozumne pozadovat po americanech, aby se nemeli (materialne)
>dobre jen proto, ze jsou zeme, ktere se odmitaji mit stejne
>(materialne) dobre, protoze jejich tradice a vira jsou jine?

Jistě ne. Ale to přeci nikdo neříká. Stačilo by, kdyby se nechovali tak bezohledně vůči planetě a lidem. Copak neznáte tu statistiku, že USA, ač tvoří jen 5% populace, produkuje 30% skleníkových plynů? A že mají největší produkci odpadu na hlavu? Další statistiky podobného zrna lze celkem snadno najít, pokud chcete.


>A jak VELKA je ta skupina, ktera je ochotna AKTIVNE pachat
>teroristicke ciny?

To lze dosti přesně odhadnout. Muslimů je asi 1,3 miliardy (oni říkají 1,6). Kdyby jen 10% bylo nespokojeno s politikou USA (a to je určitě více), tak je to 130 milionů lidí. Jestliže z těch 130 milionů je 10% velmi nepokojeno a je ochotno boj proti USA nějak podpořit (třeba finančně), tak je to 13 milionů. Z těch 13 milionů je, řekněme, 1 promile lidí odhodlaných obětovat svůj život. Tak tady máte připravených 13 000 sebevrahů. Ve skutečnosti to bude určitě více než jedno promile. Spíše bych odhadl počet o řád vyšší.

9446

07.03.2003 22:59

Upálil se člověk

Pane Peleško, uberte

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Sice s Vámi absolutně souhlasím, co se týče názoru na sdělovací prostředky a demokracii vůbec, včetně toho, kdo je ovládá, ale začínáte být osobní. A to tady netoleruji.

Můžete vyjádřit jakýkoliv názor, ale nesmíte někomu napsat přímo, že je vůl. To je ponížování člověka - takové příspěvky normálně mažu. Nerad bych Vás začal cenzurovat.

9511

13.03.2003 14:34

Co bychom měli vědět o PNAC

RE: Maly detail

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Jsem blbej, co? Samozřejmě, že máte pravdu. Opravím. [smích]

9706

13.03.2003 14:44

Co bychom měli vědět o PNAC

RE: V politice se nic neděje náhodou

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>Izrael nemoze obetovat americku ekonomiku pre svoje zaujmy, lebo
>len vdaka nej vobec preziva. A neverim, ze to niekedy bude inac.

Může. To je vlastnost každého parazita. Saje z těla hostitele tak dlouho, až ho zahubí. Že tím zahubí i sám sebe, mu nedochází. V přírodě pro to najdete fůru skutečných příkladů.

A co se týče vaší otázky: Fašisté a židé mají skutečně částečně společný cíl. Obě skupiny potřebují ovládnout Střední východ, vyčistit ho od Arabů. Fašisté kvůli ropným zdrojům, židé protože se rozhodli, že jim tam patří kus historického území.

A konečně, kdybychom chtěli jít do detailů, zjistil byste, že finanční kapitál, který stojí za tou smečkou lumpů v Bílém domě, vlastní - zase židé. Komu si myslíte, že patří ty ropné společnosti, zbrojařské firmy, automobilový a letecký průmysl?

Obě skupiny touží po vládě nad světem. Fašisté otevřeně, židé ve skrytu - těm stačí, když mají vliv. To spojení fašistů a židů je pevnější, než si myslíte.

Ostatně spolupráce židů a fašistů z historického hlediska není nic nového pod sluncem. Kdo, si myslíte, že financoval nástup Hitlera k moci?

9707

13.03.2003 15:43

Co bychom měli vědět o PNAC

RE: V politice se nic neděje náhodou

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Štefane,

znáte pojem "provokatér"? [velký smích]

9713

17.03.2003 03:39

Co bychom měli vědět o PNAC

Proč lžete, Mikine?

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Za poslední týden jsem nemusel cenzurovat ani jeden příspěvek.

9804

17.03.2003 16:35

Co bychom měli vědět o PNAC

Dávám vám možnost

Vladimír Stwora 24.?.?.?

OK, Mikine. Když tvrdíte, že jste to napsal, a není to tady, navrhuji vám toto: Napište svou odpověď Aje formou článku, já vám to uveřejním na přední straně. Jsem zvědav, jestli se zmůžete, vy, nebo kdokoliv jiný z váší kohorty (má výzva platí i pro Mílu, zdenka a další), na rozumný argument. Kromě popichování a zesměšňování jste tady totiž nic jiného nepředvedli.

9830

17.03.2003 21:07

Co bychom měli vědět o PNAC

RE: Dávám vám možnost

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>mohu i ja napsat clanek, jako clen one malo premyslejici "kohorty
>" ????

Můžete moravačku, alias Řehořku. A nezapomeňte k němu připojit ty fotomontáže, které rozesíláte na adresy zdejších diskutujích. Je to neobyčejně vkusný a silný argument.

9844

18.03.2003 06:04

Něco pro potěchu v neveselé době

RE: Něco pro potěchu v neveslé době

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Díky. Opraveno.

9874

19.03.2003 04:12

Jak to vidím já

Ty odkazy nefungují

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Alberte, vložte je ještě jednou. Někde vám vloudila chybka. Funguje jen jeden z nich.

9903

19.03.2003 21:41

Na stromech seděli mrtví ptáčkové

RE: Na stromech seděli mrtví ptáčkové

Vladimír Stwora 24.?.?.?

V origináůle "Two of the birds appeared to be partly melted into the trees branches." Sloveso "melted" se překládá jako roztavit, rozpustit, zmizet, rozplynout se, ztratit, roztát, změknout. Tak si vyberte.

9933

21.03.2003 06:20

Jak to vidím já

A že jsem tak smělý, paní Kokešová

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Copak se vám nelíbí na projevu senátora Roberta Byrda v článku Arogance moci? Co vám vadí na větě "Věřím v tuto krásnou zemi."? Anebo snad nesouhlasíte? Velmi mě zajímá vaše odpověď.

10084

21.03.2003 13:48

Oni tomu říkají válka!

Velmi správná poznámka

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Uznávám. Já to, samozřejmě vím, akorát jsem nechtěl podráždit už tak podrážděné amerikanofily. [velký smích]

10115

21.03.2003 16:25

Na stromech seděli mrtví ptáčkové

RE: Na stromech seděli mrtví ptáčkové

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>K tem jadernym zbranim, mozna neni uplne bez zajimavosti, ze se
>USA kdysi snazily vyrobit male termonuklearni pumy, s velmi
>omezenym radiacnim ucinkem a urcitym zpusobem kumulovane, jako
>zbran proti tezce opevnenym cilum s tim, ze planovaly prosazovat
>jejich zarazeni mezi konvencni zbrane nepodlehajici dohodam o
>zbranich hromadneho niceni, coz nakonec nedopadlo jednak kvuli
>politicke situaci, jednak kvuli technologickym tezkostem.

Tuhle informaci jsem také kdesi četl, jen ji teď nemůžu najít. Právě tato skutečnost mne vedla k uveřejnění tohoto článku. Všechny důvody dokazující nepravděpodonost použití jaderný zbraní, které tady diskutující uvedli, chápu a uznávám. Ale na druhé straně vím, že co se moderních jaderných zbraní týče - lze dělat divy. Málo co z toho, co se zkouší, se dostane na veřejnost.

My pořád ještě žijeme v tom, co nás kdysi učili v civilní obraně a v hodinách chemie. I když to jistě stále platí. Ale vývoj od té doby přeci jen pokročil.

A o tom, že by se USA nerozpakovali takovou zbraň použít, kdyby věděli, že je to nedokazatelné, nepochybuji.

10127

21.03.2003 17:53

Proslov před bitvou

RE: Proslov před bitvou

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Tu informaci mám také. Jen to dokazuje to, co už víme.

10142

22.03.2003 02:04

Oni tomu říkají válka!

Pokud vám můžu poradit

Vladimír Stwora 24.?.?.?

tak Mikinovi neodpovídejte. Nemá to cenu. On za to nemůže.

10182

25.03.2003 15:13

Jak Michael Moore narušil kašírovanou slávu hollywoodských Oskarů

RE: Jak Michael Moore narušil kašírovanou slávu hollywoodských Oskarů

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Díky. Teď se mi vybavuje, že jsme o tom kdesi cosi zaslechl, ale jméno té skupiny, která musela zdarma koncertovat na US základnách, mi předtím ušlo. [smích]

10436

25.03.2003 23:20

Ten pohled mi nedá pokoj

RE: Ten pohled mi nedá pokoj

Vladimír Stwora 24.?.?.?

>ano ubohý pejsek, lidí škoda není, vždyť chtějí bojovat, tak ať
>se pozabíjejí...

>takhle na mě článek bohužel působil, ráda bych věřila, že to
>nebylo cílem.

Ano, takhle nějak jsem to myslel a bylo to mým cílem. Možná znáte báseň Fráni Šrámka o koni, jak byl střelen do břicha a umírá na bojišti. Jméno té básně si už nepamatuji, ale mělo to myšlenku, kterou jsem si tady vypůjčil.

>Jistě je to smutné, ale co mi vadí je, že vehementní odpůrci
>války a zatracovatelé Busche už nevědí coby,kdeby, tak se vytasí
>s dojemnou citovkou na zvířátka.

To není coby, kdyby. Tady se mýlíte. Jakožto zatracovatel Bushe nemusím hledat dojemné citovky o zvířátkách. Těch jeho zvěrstev je i tak dost, můžu nabírat plnými hrstmi a chrlit článek za článkem. Chtěl jsem upozornit na něco, co se přehlíží. Zvířata trpí stejně jako lidé. Ale na rozdíl od nich nikdy nebudou moci obvinit někoho ze zločinu proti lidskosti (zvířeckosti?)

10478

26.03.2003 01:25

Ten pohled mi nedá pokoj

Jen pro doplnění

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Našel jsem tu básničku od Šrámka (zlatý internet [smích]). Myslím, že se hodí i na dnešní situaci:

FRÁŇA ŠRÁMEK: RAPORT

Na levém křídle a poslední
já budu stát,
a tušit nebude, oč prosit chci,
žádný kamarád -
a paty k sobě, špičky od sebe,
pro tebe, sne můj divný, pro tebe
já budu meldovat.

Hlásím, pane hejtmane,
že se mi zdál sen,
vojna byla a já ležel
v poli zastřelen;
a zrovna u mne váš kůň taky pad,
nám přáno bylo spolu umírat,
to z boží vůle jen.

To k ránu bylo as, neb měsíc zrud,
a váš kůň hlavu zdvih,
a zvláštní věc měl jako já
prostřelený břich,
a v jeho očích takový styd žal,
kdos divil se v nich, kdos se ptal
a ruce lomil v nich.

Že louky voní kol a jetely
a kvete řeřicha -
a on… kůň… což byl vinen čím?
má díru do břicha,
že na něm seděl kdos, už nesedí
a oči vědět chtí, však nevědí
a v hrdle vysychá…

Oh, v hrdle vysychá… A chtěl by ržát…
že neví, neví proč?:
sluníčko zlaté, což neměl on tě rád -
ty už ho nechceš… proč?
proč necinkne už nikdy podkova,
proč nebe v krvi, nohy z olova -
hó, toč se, světe, toč…

Hlásím, pane hejtmane,
že byl to strašný sen,
ty oči zvířete, ty křičely
a z důlků lezly ven,
křičely na mne, jestli já to vím,
proč ležíme tu s břichem děravým -
co měl jsem říci jen…?

Hlásím, pane hejtmane,
a já to musím říc:
tož, člověk rád jde, člověk musí jít,
když pán chce, smrti vstříc -
však koní šetřte, prosím tisíckrát,
to dobytče se strašně umí ptát,
proč nesmí žíti víc…

Modrý a rudý (1906)
http://www.ceskaliteratura.cz/texty/sramek.htm

10505

26.03.2003 20:57

Zprávy z izraelského listu Ha’aretz, uveřejněného na serveru Arabs48

Nadčlověk z vyvoleného národa promluvil

Vladimír Stwora 24.?.?.?

Nemohl to vyjádřit lépe.

Takové příspěvku mám rád. Odhalují totiž skutečné smýšlení této skupiny přesvědčivěji, než padesát Nohejlových článků.

10592

Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41

Káva pro Zvědavce

41

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 85 čtenářů částkou 14 211 korun, což je 41 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Bělorusko versus Česko21.10.20 20:43 Neurčeno 9

Česko žádá o pomoc21.10.20 13:25 Česká republika 5

Za polibek bez náhubků 400 euro20.10.20 17:33 Itálie 5

Soud v Německu rozhodl, že omezit zavírací dobu restaurací není opodstatněné19.10.20 21:32 Německo 4

Co je s panem prezidentem?17.10.20 09:47 Česká republika 7

Je třeba říci dost, burcuje Klaus. Nejsme ve válce, nestrašte mrazáky s mrtvolami14.10.20 11:11 Česká republika 3

Erouška je pochybná aplikace s placebo negativním efektem14.10.20 10:15 Česká republika 5

Ve stavu nebezpečí si schválí cokoli bez demokratické kontroly13.10.20 19:31 Česká republika 0

Maďarská poslankyně skartovala knihu dětškých pohádek plnou gayů a leseb, aktivisté ječí13.10.20 18:08 Maďarsko 2

Absurdita článků z dění na pařížských předměstích nadále roste13.10.20 16:51 Francie 0

Marián Kotleba se rozdáním 3 šeků po 1488 eurech dopustil ideozločinu a půjde sedět12.10.20 21:56 Slovensko 12

Počty zemřelých loni a dnes09.10.20 15:21 Česká republika 6

Studenti na slavné Karlové univerzitě chtějí "bezpohlavní systém"09.10.20 00:10 Česká republika 2

Byla pandemie plánována?08.10.20 21:48 Neurčeno 8

Hoří, hoří a ne a ne spadnout08.10.20 21:23 Jižní Korea 11

Vláda tvrdě zpřísňuje opatření. Na 14 dní se zavřou ZOO, bazény, posilovny, kulturní i sportovní akce08.10.20 16:43 Česká republika 7

Zákon o šmírování internetu vojáky prošel dál08.10.20 15:37 Česká republika 0

Už je to tady: Očkovaní na covid nebudou muset nosit roušky08.10.20 13:19 Česká republika 6

FB smazal Trumpovi 2x příspěvek, ve kterém píše, že chřipka je horší než covid07.10.20 10:35 USA 2

Zločin proti lidskosti06.10.20 21:22 Německo 0

Měnové kurzy

USD
23,01 Kč
Euro
27,25 Kč
Libra
30,20 Kč
Kanadský dolar
17,47 Kč
Australský dolar
16,31 Kč
Švýcarský frank
25,37 Kč
100 japonských jenů
21,97 Kč
Čínský juan
3,45 Kč
Polský zloty
5,95 Kč
100 maď. forintů
7,47 Kč
Ukrajinská hřivna
0,81 Kč
100 rublů
29,90 Kč
1 unce (31,1g) zlata
44 036,86 Kč
1 unce stříbra
570,52 Kč
Bitcoin
293 037,57 Kč

Poslední aktualizace: 22.10.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 55 264 140