Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky podepsané Leto_Atreides

Nalezeno 116 příspěveků, 13 různých IP adres

Stránka: 1 2

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

11.06.2004 19:47

Je feminismus na ústupu?

Vážený pane,

Leto_Atreides 160.?.?.?

ani Goebels by se za takovou špínu nemusel stydět. Přečtěte si Mein Kampf, určitě se vám bude líbit. Viz http://mujweb.cz/Spolecnost/kondratov/

29681

16.06.2004 22:47

Muslimové jsou stále agresivnější: poděkujme Bushově juntě

Muslimové jsou stále agresivnější: poděkujme Busho

Leto_Atreides 160.?.?.?

Zjednodušeně řečeno: nestojím o muslimy. Ne. Žádná islámská země není demokratická a přitom zdaleka ne všechny trpí chudobou (Saudská Arábie a Kuvajt jsou toho zářným příkladem). To nemůže být statistická chyba. Nějak se zapomíná, že "bílá" (ve smyslu kulturním, nikoliv etnickém) Evropa vymírá, zatímco muslimové a jiné, často velmi nepřizpůsobivé menšiny (Cikáni) se zkrátka množí stále rychleji. Nejsem rasista - přátele mám i mezi černočernými černochy a dobře vím, že jen málokterý "čistokrevný" Čech je tak pracovitý, jako průměrný "český" Vietnamec. Je nutné položit si otázku, proč tito asiaté, vzhledově od nás mnohem odlišnější než dvě výše jmenované skupiny, nejsou až na vyjímky cílem útoků pravicových extremistů, ani "rasistických" vtipů obyčejných "malých" Čechů. Je to poměrně jednoduché: nejsou většinovou společností vnímáni jako hrozba. A přitom je jejich kultura od té západní dost odlišná.

Náboženské symboly jako muslimský šátek, ale i kříž či jarmulka do školy zkrátka nepatří. Západ může děkovat své prosperitě a (relativní) svobodě právě úplné odluce církví od státu. Odstranění náboženských dogmat nastartovalo v našich dějinách unikátní rozvoj vědy a lidské činorodosti. Je tragické, že dnešní pseudohumanisté hájí zájmy každého, jen ne slušného bílého muže. Tento trend je dlouhodobě neudržitelný; ještě dvacet třicet let a budou existovat jen dvě varianty možného vývoje: 1) Masivní nárůst kriminality a rasismu naruby povede u zmenšující se většiny v absolutní nedůvěru v politické špičky, xenofobii, která může vést až k zrození nového Hitlera, nebo 2) Západ, jeho mnohdy vysmívané ideály a "samozřejmosti" jako svoboda slova, projevu, či náboženského vyznání (!) se jako celek rozplyne

29874

18.06.2004 12:07

Muslimové jsou stále agresivnější: poděkujme Bushově juntě

RE: Muslimové jsou stále agresivnější: poděkujme B

Leto_Atreides 160.?.?.?

Naprosto souhlasím!

Petra udělala velmi správně, že se jako muslimka přestěhovala do islámské země. Proč totéž neudělají další, pokud jim Evropa nevyhovuje?

Multikulturní společnost je samozřejmě totální blbost; čím méně toho dvě skupiny mají společného, tím více je mezi nimi třecích ploch. V etnicky, kulturně a především nábožensky homogenní zemi zkrátka nehrozí občanská válka (Rwanda, bývalá Jugoslávie, Izrael etc.) I USA jsou plná ghet, přestože tamní vlády vyhnaly během let "pozitivní diskriminaci" do obludných rozměrů.

Tuto teorii nabourávají snad pouze zmínění Vietnamci či snad asiaté obecně. S těmi jsem opravdu (na rozdíl od jiných menšin) nikdy žádný problém neměl. Jestli se máme od někoho co učit, pak právě od nich.

Četl jsem krásný fejeton o zesnulém americkém prezidentovi Reaganovi. Komunismus prý ekonomicky položil na lopatky právě proto, že věci viděl jednoduše (nebudou mít na hvězdné války a zkolabují), neboť věci většinou jednoduché bývají. (Pseudo)intelektuálové je jen zbytečně komplikují, takže se nikdy nic kloudného neudělá (rizika jsou přece tak velká!) Takže: muslimům asi bude nejlépe na Středním východě, křesťanům a ateistům zase v Evropě. Čím více budou obě strany respektovat "svá" teritoria, tím lépe.

29926

18.06.2004 20:31

Muslimové jsou stále agresivnější: poděkujme Bushově juntě

Muslimové jsou stále agresivnější: poděkujme Bushově juntě

Leto_Atreides 193.?.?.?

Neberte to zle, ale nikdy nepřestanu žasnout, že vůbec někdo v "Boha" věří... Není mi znám jediný vědecky podložený fakt, který by jeho existenci dokazoval. Jen si představte entitu mimo čas a prostor, zná historii a budoucnost každého atomu... Copak by bylo takové bytosti do lidí? Proč by se vůbec obtěžovala s výrobou něčeho tak nedokonalého, jako je člověk? Záleželo by "Stvořiteli" na tom, co si ubohý smrtelník myslí (narážím na rouhání)? Zkrátka evoluční teorie, teorie sobeckého genu etc. mi smysl dávají (to samozřejmě neznamená, že musejí mít nutně a ve všem pravdu), genesis nikoliv.

[oči v sloup]

Ale samotná "víra" samozřejmě může mít i pozitivní vliv - je často nositelem úctyhodných morálních hodnot. Mnohem horší situace ale nastává, když si jedna skupinka myslí, že jejich náboženství je lepší než těch co bydlí vedle...

Petro, nazíráte na věci poněkud zjednodušenou optikou. Že člověk nevyznává judaismus/křesťanství/islám neznemená, že je nutně nemorální. A propos: co takoví buddhisté? Ti jsou myslím mnohem mírumilovnější než výše zmíněná náboženství dohromady.

I v evoluční biologii se dočtete, že se vrozeně chováme "slušně", protože se to zkrátka dlouhodobě vyplácí. A z podrazu - věřte mi - mě taky hryže svědomí a to jsem ateista.

29949

18.06.2004 22:00

Co všechno si necháme líbit?

Pane Šebesta, to snad nemyslíte vážně?!

Leto_Atreides 193.?.?.?

"Matně si vzpomínám na nedávnou výstavu, tuším ve Švédsku, kde Israelský velvyslanec strhl mohutný povyk a pokusil se zničit jiné umělecké dílo s nesporně zastřenějším významem - bazén naplněný rudou vodou, po kterém plula lodička s fotografií ženy BOJUJÍCÍ ZA PRÁVA PALESTINY."

17.1. 11:05 STOCKHOLM - Objekt autorské dvojice Dror Feiler - Gunilla Sköld Feiler je fontánou s bazénem, v němž je červená voda. Uprostřed "krvavě" zbarveného bazénu pluje plachetnice s portrétem palestinské advokátky Hanadi Jaradatové, která loni v říjnu v restauraci v izraelské Haifě vyhodila sama sebe do povětří a tím zabila dalších 21 osob a desítky zranila.

Vyhodit se v restauraci do luftu a zavraždit tak jednadvacet civilistů (i arabů), to je pane "boj za práva Palestiny".

[naštvaný] [naštvaný] [naštvaný]

29952

19.06.2004 18:18

Muslimové jsou stále agresivnější: poděkujme Bushově juntě

Lve,

Leto_Atreides 193.?.?.?

myslím že vetšinu zla nepáchají bezcharakterní oportunisté. Ti jsou jasně čitelní, je jasné o cim jde a dá se s nimi domluvit. Mnohem nebezpečnější mi připadají ti, kteří mají svoji pravdu. Není nic tragičtějšího než slepá víra - v Boha všemohoucího, Alláha, komunismus, nadřazenost vlastní rasy... Tato ideologie pak omlouvá všechno.

Jsem ateista. Přesto si nepřipadám o mnoho horší, než ty drbny z mé rodné vízky, co chodí 5x týdně do kostela. A propos: před nějakými cca pěti sty léty na světě snad ani žádní bezvěrci nebyli. To ale křesťanům nebránilo ve vyvraždění a zotročení celých národů v Latinské Americe (místo aby je nejdřív "lidsky" konvertovali na víru a pak je respektovali), později i Africe... A co křižácké výpravy? Kolik je dnes na světě ateistů? Maximálně stamiliony, kdepak 50 procent.

"Věřím" v demokacii, protože se jako systém řízení společnosti zatím osvědčila nejlépe. Osvícená diktarura sice taky není k zahození, ale kdo zajístí, že vládce bude stále stejně dobrotivý a co po jeho smrti? "Věřím" ve vědu, protože se snaží být objektivní, padni komu padni. Ale o všem pochybuji. Říká se tomu kritické myšlení. Ideály jsou krásná věc, ideologie nikoliv. Ideologie se vám snaží dávat na oči klapky a to bytostně nesnáším.

Pokoj VŠEM lidem dobré vůle. Na ničem jiném nezáleží.

29994

04.07.2004 11:33

Otcovská práva v Kanadě neexistují

Otcovská práva v Kanadě neexistují

Leto_Atreides 193.?.?.?

Uf... Když to tak čtu, vidím a poslouchám, říkám si: zbláznil se ten svět? Už i v ČR platí v případě sexuálního harašení a diskriminace ze strany zaměstnavatele dokazování neviny... Ani sám předkladatel tohoto paskvilu, socanský vepř Škromach nevěděl, jak to bude de facto vypadat. "To ukáže až praxe" odvětil novinářům.

Nebezpečná ideologie, tenhle feminismus. Spolu s iracionálním zeleným náboženstvím pro naši bezprostřední svobodu mnohem palčivější, než islámský fanatismus či další -ismy.

Ano ideálům, ne ideologiím!

[naštvaný]

30444

05.07.2004 18:41

Domnívám se, že k dalšímu jedenáctému září zatím nedojde

Domnívám se, že k dalšímu jedenáctému září zatím nedojde

Leto_Atreides 193.?.?.?

Mossad je možná výborně organizovaný a vybavený, ale že by dokázal nastrčit takovou mistrnou intriku patří spíš do žánru sci-fi či podprůměrného špionážního románu...

Pane Stwora, (západní) svět neovládají temné sionistické síly, ale korporace bez etnické, náboženské a politické příslušnosti...

30466

21.07.2004 14:12

Jsem pro trest smrti

Pane Stwora

Leto_Atreides 193.?.?.?

Správně jste napsal, že vězení může být pro člověka horší, než poprava. Jelikož trest smrti odstrašující účinek opravu nemá, navrhoval bych - pro bestiální vrahy apod. - něco horšího: zřízení speciálních, ohlučněných cel bez oken, odkud by se už náš potenciální zločinec nikdy (byť na minutu) nedostal. Veškerý denní režim, včetně dávkování šlichty by obstarávalo nerozbitné automatické zařízení, už nikdy by nedýchal čerstvý vzduch, neviděl slunce ani člověka... Z toho by zcvoknul úplně každý, co myslíte?

[oči v sloup]

31179

21.07.2004 15:23

Jsem pro trest smrti

Co je špatného na prostituci?

Leto_Atreides 193.?.?.?

Myslím, že dobrovolná prostituce může být pro některé ženy (či muže [chechtot] ) snad jediný zbůsob, jak přijít k penězům. Že tak činí v horizontální poloze? Práci uklizečky považuji za mnohem víc ponižující.

Je tragické, že kvůli falešné morálce mají z této činnosti, která vždy byla, je a bude, prospěch pouze mafie. Kdy už se naše politické elity vzpamatují a zlegalizují nestarší řemeslo světa?

[oči v sloup]

31187

23.07.2004 11:12

Jsem pro trest smrti

Souhlasím...

Leto_Atreides 193.?.?.?

Ale co jiného je trest, nežli (legální) msta společnosti za spáchaný zločin? Myslím, že mnou navrhované velmi nehumánní zacházení by mohlo potenciální pachatele odradit víc než el. křeslo...

31290

31.07.2004 20:20

Co vy na to?

No jo...

Leto_Atreides 193.?.?.?

Naprosto souhlasím, že významná část přistěhovalců, resp. jejich "kultura" (ač to neumím odhadnout procenticky) představuje do budoucnosti závažný problém. Ale to nemění nic na faktu, že potřebujeme novou pracovní sílu; stárneme a vymíráme. Autorem článku nenáviděné feministické časopisy se na krajně nepříznivém demografickém vývoji určitě podílejí, leč ne rozhodující měrou. Problémem je myslím přebujelý "sociální" stát. Asi to bude znít tvrdě, ale lidé tu zkrátka dožívají příliš vysokého věku (od r. 89 tuším o 7 let a roste to). I když o kousek prodloužíte dobu odchodu do důchodu, pořád to nebude kompenzovat těch +20 let oproti dvěma třem generacím zpět (a podstatně větší závislost na drahé moderní medicíně). Vážně nechápu, proč by měl mít penzista 70 procent průměrného přijmu. Jaké má oproti mladému člověku, který si "zařizuje" život výdaje? Vlastně jo, je mi to jasný: jak se relativně zvyšuje jejich počet, volí si "své" levičácké strany. Jsem vysokoškolský student a velmi se rozmýšlím, zda budu mít se svojí stejně starou polovičkou jedno nebo dvě děti. Víc zkrátka finančně (ačkoliv předpokládám do budoucna více/méně nadprůměrný příjem) neutáhneme - zejména díky vysokým daním. Pro "vyrovnaný" stav populace potřebujete natalitu 2,1 dítěte na ženu, je tuším 1,18 (a to se do toho započítávají i ti jako rakovina se množící z 90ti procent parazitující Cikáni - bydlím v cikánské čtvrti, vím z vlastní zkušenosti o čem mluvím).

Než tady někdo začne peskovat za sociální necitlivost, xenofobii či rasismus, nechť se prosím pokusí nad tím co jsem napsal zamyslet...

[pláč]

31613

01.08.2004 09:50

Co vy na to?

Ideály jsou krásná věc...

Leto_Atreides 193.?.?.?

Pane Včeličko, tady nejde o to kdo si co zaslouží. Morální právo na slušné žití důchodci samozřejmě mají (a větší než já), leč stát může přerozdělit právě jen tolik peněz, kolik na daních vybere. Pokud stále se zmenšující skupinu v ekonomicky aktivním věku příliš zatíží, na penze stejně nebude, neb ta nejproduktivnější část populace se sebere a odjede cvakat do kasičky jiného státu. Možná namítnete, že existují různé penzijní systémy, méně závislé na státní podpoře - ale v české kotlině v jejich znatelné rozšíření nevěřím (kéž bych se pletl).

Chtěl jste změnit svět k lepšímu? Krásná idea. Opravdu a bez ironie. Takovou ambici vskutku nemám; myslete si třeba, že jsem cynik či srab, já bych řekl spíš realista. Podle svých možností se nicméně snažím pravidelně přispívat alespoň na charitu. No jo, alespoň něco...

[oči v sloup]

31662

01.08.2004 10:29

Co vy na to?

Pro "Blbobijce"

Leto_Atreides 193.?.?.?

Vysvětlení větičky "předpokládám do budoucna více/méně nadprůměrný příjem": Žijeme v kapitalismu. Po studiu mi podnikatel, u kterého jsem nyní na brigádě nabídnul na místní poměry slušný plat. Nicméně takzkvané "jistoty" patří minulosti. Proto slůvko "předpokládám". Pokud nemáte trvalé bydliště v KLDR, snad víte o čem je řeč.

[mrknutí jedním okem]

31664

01.08.2004 15:46

Co vy na to?

Omlouvám se za úsečnouodpověď...

Leto_Atreides 193.?.?.?

...leč mám na spěch. Řeknu Vám to v absolutních číslech. Čistý roční příjem rodiny cca 380 000 Kč, přičemž alkohol a cigarety si v míře větší než malé klidně odpustím...

Nalezl jsem zajímavý web k tématu: http://www.vyplata.cz/vypocty/vypocetvysepridavkunadite.php?stayform=true

Později prostuduju. Zatím se loučím...

[mrknutí jedním okem]

31671

07.08.2004 16:26

Co vy na to?

15. červen 2004

Leto_Atreides 193.?.?.?

Říká Vám to datum něco? Ano správně, je to letošní den daňové svobody (vypočtený jako souhrn výdajů veřejných rozpočtů, který se vztáhne k hrubému domácímu produktu v relaci k délce roku).

[pláč]

Stát je (i v demokracii) zoufale neefektivní instituce. Z každé vybrané koruny vrátí zpět občanovi v nějaké smysluplné službě (zdravotnictví, školství, policie...) zhruba 70 haléřů, zbytek spolkne jeho nenasytný byrokratický aparát. Méně prostředků státu tedy zjednodušeně znamená více peněz občanovi - a ten už si rozmyslí, zda bude spořit, či pojede na drahou zahraniční dovolenou (nebo bez větších problémů ufinancuje dalšího potomka).

A ještě konkrétní otázka, jaká by dle Vás měla být výše daní či podpor, která by Vaši budoucí rodině umožnila mít více jak jedno dítě?

Nestojím přímou o finanční podporu státu, opravdu ne. Zvlášť po téměř každodenních zkušenostech s našimi "diskriminovanými" spoluobčany z Pandžábu, kteří dobře míněnou sociální pomoc pouze zneužívají. Velmi by mi (dalším samozřejmě taky) pomohly, třeba dle počtu dětí odstupňované výrazné daňové úlevy pro rodiny s dětmi, pokud - a zde je jádro pudla - alespoň jeden z partnerů dlouhodobě pracuje.

...dotyčný vysokoškolský student se bude o životě muset ještě hodně učit, ale někde jinde než na bezplatném - státem a z daní jemu placeném studiu...

Ano opravdu studuji bezpatně. Na státní, podfinancované univerzitě. Zavedení školného není špatný nápad - pokud se projeví na kvalitě výuky (plus možnosti sociálních stipendíí, dotovaných půjček u bank apod). Zírat celé "cvičení" na diapozitivy místo abyste dělal něco smysluplného je ubíjející...

31840

07.08.2004 17:55

Budeme si pořizovat likvidátory RFID mikročipů?

Inu...

Leto_Atreides 193.?.?.?

Pouze do doby, než někdo "osvícený" zakáže používání papírových peněz (v zájmu bezpečnosti - kdo nemá co skrývat, rád na to přistoupí...) Dávám tomu tak deset patnáct let....

[oči v sloup]

31843

07.08.2004 19:35

Co vy na to?

RE: Co vy na to?

Leto_Atreides 193.?.?.?

Volte levici a do 15.6.kazdorocne budete platit az zčernáte...

Zvolili jste tresnicky a dnes z toho mate pruuujem.


Ano ano, rudí ba ani růžoví mi vskutku k srdci nějak nepřirostli.

[mrknutí jedním okem]


Nema,Vami neoblibene,etnikum narok na soc.podporu a dostava ji? Podejte trestni oznameni na ouradu za zneuziti pravomoci verejneho cinitele.

Náš sociální systém je žel nastaven tak pitomně, že na ni myslím nárok většinou mají. Inspiraci bych hledal na Slovensku - tam zavedli "strop" sociálních dávek na jednu familii a basta fidli, byť by děcek nasekali třeba dvacet. Chcete-li peníze, makejte. Jak prosté.

Blbej,kdo dava,hloupejsi,kdo nebere.

Naprostý souhlas.

A co dovolili rudiii svym cernym spoluobcanum? Gheto,zvlastni skolu a byti levnou pracovni silou v uranovych dolech na zaklade rozsudku a vykonu trestu.Kazdy rezim potrebuje otroky.Je treba studovat dejiny,nejen matiku a telaaak.

A co zakazuji "demokrati" svým černým spoluobčanům? V ghetech se zdržují i nadále, ač je tam už nikdo násilím nedrží (ano, beru argument nízkého nájemného - pokud se tedy obtěžují je platit).

Co se týče zvláštních škol, máte jistě pravdu. Minulý (totalitní) režim se dle mého názoru vzdal byť jen pokusu o začlenění cikánského etnika do většinové společnosti a nyní sklízíme hořké plody této politiky. Rodiče odmítají posílat děti do běžné základky (kde se zcela jistě ve větší míře jejich ratolesti setkávají s předsudky) - a oni sami chodili do "pomocné", tak co. Cikáni úspěšně odolávají civilizačním vlivům po tisíc let. To co většina z nich předvádí, je jejich původní kultura.

Co se týče režimu a otroků: kdo je jimi dnes??? "Romové" teda určitě ne...

Shrnutí: jediné světýlko na konci tunelu vidím v jejich postupné a pokud možno nenásilné "převýchově" (alespoň do té míry, aby je okolí nevnímalo jako riziko) a důsledným uplatňováním jednoduchého pravidla padni komu padni. To neplatí jen pro Cikány, ale i pro eventuální nepřirpůsobivé přistěhovalce odkudkoliv. Jinak se taky můžeme za dvacet, nebo padesát let dočkat nového Hitlera.

Na závěr bych chtěl podotknout, že mám prátele i mezi černočernými černochy a ani oni nemají s Cikány většinou moc dobré zkušenosti...

31849

08.08.2004 09:48

Co vy na to?

Pane Idealisto

Leto_Atreides 193.?.?.?

Já volil pravici. A to vždy. Že většina národa viděla věc jinak hold musím respektovat, o tom je ta "demogracie".

Cin ze svych nepratel pratele a budes nepremozitelny! Tato slova jiste znate : )

Krásná teorie. Něco na ní jistě bude, leč mám jakýsi prazvláštní blok bratříčkovat se s kriminálními živly bez ohledu na jejich etnickou příslušnost.

Udelal jste prvni dulezity krok a ani o tom nevite.At rikate cokoliv,prozatim s nimi sdilite snad chodnik,ulici,dvere,atd.

Ach ano, žijeme (přežíváme?) vedle sebe. Ale ne spolu. Čert vem "rasu", Cikánky jsou většinou moc hezké holky a jejich mužské protějšky by mi taky opravdu nevadili, kdyby neměli (v cca 90ti procentech případů) ten nepěkný zvyk krást a dělat bordel. Podotýkám: nikoliv předsudek, leč empiricky ověřený fakt.

Zkuste najit vinika a ukazte na nej prstem.

Ne, tak jednoduchá věc opravdu není. Jak jsem ale napsal už výše: co předvádějí, je jejich původí kultura. Evropa pro ně však neznala po staletí nic než represi, pak je těžké sžít se s "novým" prostředím, to ano. Snažím-li se vžít do pocitů mladého Cikána, musím přiznat, že to nemá lehké. Od lidí jako jsem já se setkává s nedůvěrou (založenou na zkušenosti s "jemu podobnými"), u dalších s oteřeným rasismem. Sotva může mít chuť poctivě pracovat, když přeci na sociálních dávkách přežije a "gádžové" ho prostě neberou.

Ad "převýchova": Že jsem naivní? To jste mě tedy, pane Idealisto (?!), opravdu nepotěšil. Možná (nejsem sociolog) by nebylo od věci požadovat stejně tak po bílých, jako zelených, fialových a černých, aby své děti posílali do školy (pokud možno ne zvláštní). A zabudovat do paragrafu případné sankce (jako např úplné odejmutí sociálních dávek). Ne nebude to lehké. Máte-li nějaké lepší řešení, sem s ním. Ale říkám vám předem: pouhá "pomoc" a vstřícný přístup z té "naší" strany nestačí. Musí se snažit také oni. Otázkou zůstává, jak je nenásilně přesvědčit.

31869

08.08.2004 10:18

Co vy na to?

RE: 15. červen 2004

Leto_Atreides 193.?.?.?

ad 1) 42000
ad 2) 30000
ad 3) 28000 (!)

...a jsme u krásně kulatých 100 000. Tohle bych už považoval za rozumné minimum, které pocítím. Jak vidíte, netoužím po žádné závratné revoluci... Pro nás (mě a partnerku) však tento "nárůst" o cca 15 tisíc znamená dovolenou či nájem na tři měsíce.

[mrknutí jedním okem]

Leč v obecnější rovině: jednotná sociální dávka či rovná daň stojí minimálně za zamyšlení... Ve smyslupnosti těchto kroků se ale nedokázali shodnout ani naši (na "Západě" studovaní) kantoři, tak nevím nevím. Co si o tom myslíte Vy, pane Blobobijče?

[oči v sloup]

http://finance.centrum.cz/clanek.phtml?id=83566
http://www.kapital.cz/2002.06/clanky/12.htm

31871

08.08.2004 16:08

Co vy na to?

Já ten film viděl taky

Leto_Atreides 193.?.?.?

Z mnohých pikantností jste se ještě zapomněl zmínit o koni chovaném v kuchyni, Centru pro Romské ženy atd.

[mrknutí jedním okem]

Jak by měla "převýchova" (všimněte si prosím uvozovek) vypadat? Krom rodiny, která má většinou na cikánské děti devastující vliv (viz nedávný velmi pravdivý a politicky nekorekní článek v Reflexu) existuje myslím jediná reálná naděje: škola - viz výše. Tam "malí lidé" tráví dost času na to, aby alepspoň pochopili, jaké mají alternativy, když už nic jiného - a že nakažlivé jsou choroby (nebudou-li si mýt ruce ect. - to byste se divil, kolik z nich nemá o vztahu mezi hygienou a nemocemi opravdu ani páru), ne chudoba.

31882

20.09.2004 09:15

Casuistry: The Art of Killing a Cat - Umění zabít kočku

Z evolučního hlediska jednoznačně ano!

Leto_Atreides 193.?.?.?

Ani jeden z těchto druhů by jinak nedosáhnul téměř kosmopolitního rozšíření a počtu stovek milionů kusů! Viděl jste někdy moderní kravín/vepřín? Ta zvířata si žijí - v souladu s "filozofií" wellfare - mnohem pohodlněji než kdokoliv z nás. Ono je to i nutné - často bývají přešlechtěná (jediná moje výtka jakožto genetika) a tedy velmi, velmi náchylná ke stresům. Je třeba nad věcmi přemýšlet a ne jen dělat povrchní odsudky, jako mnou zmínění aktivisté (byť to určitě myslí dobře). Ale jak říkám: jednoznačné NE zbytečnému utrpení!

33726

20.09.2004 09:26

Internet2 je za rohem – udělejte si kopie stránek, dokud to jde

RE: Internet2 je za rohem – udělejte si kopie stránek, dokud to jde

Leto_Atreides 193.?.?.?

Muzete namitat,dobrovolnost v nasazeni atd.,ale ja jsem pracoval v mistech,kde zili lide,z kterych se rekrutovali tito vojaci a reknu Vam,da se to prirovnat k dobrovolnosti v nasazovani pracovniku do uranovych dolu v byvalym CSSR.

Můžete prosím uvést nějaký příklad? Nezlobte se pane Idealisto, ale tohle mi připadá trošku moc i na USA...

33728

22.09.2004 17:21

Casuistry: The Art of Killing a Cat - Umění zabít kočku

Pane Druide

Leto_Atreides 193.?.?.?

Zajimal by me rozsah vasi schizofrenie co se zvirat tyce. Na jedne strane prumyslova potrava versus domaci mazlicci.

Pokud jsem tuto Vaši větu správně pochopil, vážnou duševní chorobou by trpěl každý, jenž by si občas dopřál ne-sojový párek a přitom měl doma chlupatého kamaráda (teď nemyslím tchýni).

Dokazal by jste sveho pejska v souladu s tou filozoii o kvalite zivota par let hyckat a pak ho jednou v sobotu odpoledne prasknout lopatou po rypaku, dat mu cesnekove knoflicky a sezrat ho bez chleba? Samozrejme bez utrpeni.

To je demagogie nejhrubšího zrna. Vycházejme prosím z premisy, že člověk jest všežravcem, co Vy na to? Všechny esenciální AK do sebe rostlinnou stravou nedostanete (no... možná pomocí GMO [smích]). Konzumací živočišných produktů tedy uspokojujeme tělesné potřeby. Můžeme je ze zvířat dostat dvěma způsoby: lovem nebo chovem. Co Vám připadá humánnější?

S domácími mazlíčky je to jiné. Kompenzují nám poničené sociální vazby - tedy potřeby navýsost duševní; přesně v souladu s větičkou "nejen chlebem (a řízkem chtělo by se říci) živ jest člověk".

Pokud se v tom nadále hodláte šťourat a hledat zde hlubší logiku, můžeme se dostat až do začarovaného kruhu úvah o smyslu života - neb jako ateista v žádný nenalézám a nejlogičtější by tedy bylo spáchat sebevraždu...

33850

22.09.2004 17:58

Casuistry: The Art of Killing a Cat - Umění zabít kočku

RE: Neublizovat

Leto_Atreides 193.?.?.?

No jo, jasne ze si nemame ublizovat a ani zviratum, ale jak to, ze z toho chovu prisla na jatka "vybrakovana dojnice", ktera se "nemohla postavit na nohy" a mela je zlamane?

Já přeci ty zpřelámané nohy, dlouhé transporty bez možnosti napájení, zbytečné mlácení etc. neschvaluji! V našem konkrétním případě se asi poranila během cesty na jatky. Úplně se tomu zabránit myslím nedá, jde mi hlavně o to, aby lidé nepůsobili utrpení zvířatům (byť jatečným) záměrně.

Maji ta zvirata, trebaze jsou "preslechtena" dostatek prostoru? Nebo jsou vyslechtena na to aby zila na par metrech ctverecnych?

Kupř. pro skot je v našich podmínkách po významnou část roku velmi vhodná pastva. Rozumný chovatel to ví.

Vy ale asi narážíte na drůbežárny. Divil byste se (já ostatně svého času taky), ale klece nejsou vůbec tak špatné, jak na první pohled vypadají. V malochovech se slepice mnohem více "ozobávají" (snaha o co nejvyšší postavení v sociální hierarchii), což vede oproti klecím ke značnému stresu (měřeno a prokázáno). EUnii se to ale nehodilo do krámu (konkurence ze strany českých zemědělců) a proto musejí do r. 2011 zmizet. Jendoznačně politické (a populistické) rozhodnutí.

Co ta zvirata ji?

Mají k dispozici kompletní krmnou směs, která přesně odpovídá fyziologickým požadavkům jejich věkové a hmotnostní kategorie co do kvantity i kvality. S nadsázkou se dá říct, že po svůj krátký život dělají pro své zdraví maximum.

33853

22.09.2004 17:59

Casuistry: The Art of Killing a Cat - Umění zabít kočku

RE: Neublizovat

Leto_Atreides 193.?.?.?

Proc maji vejce tenkou skorapku a zloutek je tak svetle zlutoucky?

Taky vedle. Barva žloutku nesouvisí s jeho kvalitou; zde jde pouze o obsah barviv (konkrétně karotenů a xantofylů), které zase rozumný chovatel přidává ke KKS, protože to tak vyžaduje spotřebitel [mrknutí jedním okem]

...jakou maji kvalitu zivota. Jestlize vozi na jatka "vybrakovane" dojnice s prelamanyma nohama casteji, tak asi prisernou. Nejsem zadnej nadsenej ochrance zvere, ale mam jiste pochyby o tom, jak dobre se ta zvirata maji po dobu sveho kratkeho zivota.

Vpodstatě souhlas.

33854

22.09.2004 19:37

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Radko

Leto_Atreides 193.?.?.?

Tak si představte, že má někdo monopol na výrobu chleba a prodává bochník za 100,- když náklady činí cca 10,-

Je pak amorální krást ho, když nám chutná a nechceme přejít na bagety?

[mrknutí jedním okem]

33860

23.09.2004 10:12

Casuistry: The Art of Killing a Cat - Umění zabít kočku

Pane Druide

Leto_Atreides 193.?.?.?

...masovost masove produkce ktera je dle meho nazoru silne nadsazena. Jsem stejny vsezravec jako vetsina z nas ale nedelam si iluze o tom co do sebe vlastne vpravuji. Pokud vychazi najevo, ze kravy byly krmeny mrtvymi kravami pak musite uznat, ze s tou kvalitou to nebude nic moc.

Mohu Vám doporučit skriptum "Výživa člověka" Čermák a kol., ISBN 80-7040-576-7. Více viz
http://home.zf.jcu.cz/public/departments/koz/studium/predmety/vycla.doc

Já tuto publikaci mám. Mohu potvrdit, že je psána srozumitelným jazykem a dozvíte se mnohé. Vypůjčit se dá v každé SVK.

Koupil jsem si ji, neb mě už pěkně štvaly reklamy alá bruta-linea, (g)nutella a be-be, kteréžto mají s potenciálním spotřebitelem jen manipulovat.

Genofond techto preslechtencu bude stale chudsi a chudsi

Ano to je závažný problém, který byl dlouho podceňován. Genové rezervy např. v podobě "starých" plemen jsou nedostatečné a šlechtitelského pokroku je často dosahováno jen za cenu značných nákladů.

Pocet lidi bude i nadale stoupat a na kazdeho bude vyroben urcity pocet kusu dobytka a drubeze.

Nedostatek potravin se ve třetím světě jistě projeví, ale horší to myslím bude s pitnou vodou.

Dekuji, ale to radsi pujdu lovit.

Ekosystém planety by bez zemědělství uživil tuším max. 10 milionů lidí... nebo 100 milionů? Už přesně nevím. Každopádně 6 miliard určitě ne.

33884

23.09.2004 10:34

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Uf

Leto_Atreides 193.?.?.?

Myslím, že to Michal vystihnul lépe, než co bych ze sebe dokázal vypotit já.

[mrknutí jedním okem]

33886

27.09.2004 15:58

Tajemství jednotky 1391

V Orwellově románu 1984

Leto_Atreides 193.?.?.?

se píše o místnosti 101 jako o tom nejhorším na světě. Zhmotnění přesně toho, čeho se nejvíc obáváte. Vašich nočních můr. V případě Smithe to byly krysy. Existenci jednotky 1391 nijak neobhajuji, byť jsem obecně - narozdíl od vydavatele - spíše na izraelské straně barikády. Srovnání se "stojedničnou" je ale trošku silná káva, co říkáte pane Stwora..?

33995

27.09.2004 18:09

Tajemství jednotky 1391

V čem jednotka 1391 předčí stojedničku?

Leto_Atreides 193.?.?.?

Možná tak v počtu krychlových kubíků.

Stojednička byla realizace ne jen tak nějakého "obecného", nýbrž přímo Vašeho osobního pekla. Splnění toho, na co se bojíte jen pomyslet, co je ale skryto v hloubi duše... Uvedu příklad: mám kamarádku, jenž se panicky bojí znásilnění - z každé "akce" ji musí nějaký chachar doprovodit až před dům. O "101" jsem se s ní shodou okolností nedávno bavil. Co si myslíte, že mi řekla?

34002

27.09.2004 20:14

Tajemství jednotky 1391

Že z ničeho...

Leto_Atreides 193.?.?.?

...ani ze smrti, nemá tak hrozný a iracionální strach. Přirovnala to k pocitům Smithe v místnosti 101. Nic než křištálově čistá, koncentrovaná hrůza...

Z čeho to pramení jsem se vážně neptal.

[oči v sloup]

34005

28.09.2004 08:10

Tajemství jednotky 1391

Ach ano

Leto_Atreides 193.?.?.?

Jsme skupinkou dobře organizovaných, ideologicky motivovaných neo-stalinistických teroristů a naše "akce" mají silně politický charakter... Zejména co se týče alkoholických nápojů, kteréžto naštěstí ještě stále můžeme konzumovat i na veřejnosti a bez cudného zabalení do papírového pytlíku.

Ne pane Sidonius, nejsem členem žádné skupiny ani partaje.

[velký smích]

34017

28.09.2004 08:22

Tajemství jednotky 1391

Ano ano, velmi správně ;-)

Leto_Atreides 193.?.?.?

Já tomu jejímu strachu taky nerozumím, ale proč si občas nezahrát na gentlemana? Je to zajímavá zkušenost....

[chechtot]

34018

29.09.2004 09:50

Tajemství jednotky 1391

Děkuji

Leto_Atreides 193.?.?.?

To je moje první pochvala, kterou jsem zde na Zvědavci vyfasoval.

[mrknutí jedním okem]

Co se týče terorismu, máte bohužel svatou pravdu. Svět se po 911 opravdu zbláznil.

[pláč]

34046

29.09.2004 10:18

Tajemství jednotky 1391

Ale

Leto_Atreides 193.?.?.?

Saddáma tady pokud vím nikdo neobhajuje... Demokracie se liší od diktatury mj. právě tím, že i (potenciálním) zločincům přiznává základní lidská práva.

Ohledně mučení vězňů v Abu Ghraib vyšel před třemi čtyřmi měsíci velmi zajímavý článek v Reflexu. Na internetu se mi ho žel najít nepodařilo, takže ve zkratce: je-li i "normální" člověk přesvědčen o své morální nadřazenosti vůči obviněnému/odsouzenému, má rostoucí tendenci upírat mu lidskou důstojnost a všelijak jej ponižovat. Na to toto téma údajně prováděli (polští?) vědci test - skupina studentů si vylosovala úlohu (vězeň/bachař), jakou měli příštích 14 dní hrát. Pokus ale musel být už po týdnu ukončen - právě z výše uvedených důvodů. Inu, v každém z nás je asi malý zlý skřítek, který jen čeká na příležitost projevit se. Nelichotivé, avšak pravdivé.

[oči v sloup]

34047

29.09.2004 13:25

Tajemství jednotky 1391

Pane Nohejl

Leto_Atreides 193.?.?.?

Takže podle Vás za všechno může Kohn a Němci byli jen nevinnou obětí židovského spiknutí? Víte, můj vlastní bratr se byl podívat v Osvětimi. Není to žádná citlivka, ale co tam viděl ho docela sebralo. Dost bych se divil, kdyby všechy ty záběry z druhé světové a doby těsně po ní byly už tehdy jen dokonalými triky a Brezinku postavili po válce... Navíc Poláci pokud vím nikdy láskou k Rusům neoplývali. Taková věc by se provalila, to dá rozum.

Média a politici že jsou rakovinou světa? Někteří určitě ano, ale všichni bez rozdílu? To je trochu blbost nemyslíte?

34051

30.09.2004 12:07

Tajemství jednotky 1391

No vidíte

Leto_Atreides 193.?.?.?

A mému bratrovi v Osvětimi řekla (polská) průvodkyně, že když sovětská vojska tábor osvobodila, příslušníci Rudé armády - a že toho museli za celou válku vidět hodně - plakali jak děti, zvraceli a krematorium chtěli vyhodit do vzduchu. Jejich velící důstojník (nějaký plukovník, jméno už si nevybavuji) to odmítl se slovy: "Ale proč? Vždyť to po válce můžeme používat jako gulag."

Ještě jednou připomínám: bylo to v Polsku. Tahle země zažila od Rusů tolik ponížení, že je prakticky nemožné, aby se něco takového neprovalilo.

[pláč]

34078

Předevčírem u mě byla na kafi kamarádka. Vzala s sebou i svou mladší sestru. Mohl jsem na ní oči nechat. Prý jí bylo 12 (!) leč vypadala minimálně o 3 roky starší. Inu dobré zmalování se a ségřino tričko nad pupík udělá své.

Už se vážně moc těším, až v článku zmíněné paragrafy (pardon: "hodnoty") bude prosazovat rovněž náš parlament. Pomalu se zdá, že uječené neukojené feminstky a skupiny samozvaných "odborníků" diktují i Evropě co je a co není normální. A kdo neslintá s námi, slintá proti nám. Ono je to nakonec logické. Řekněte "NE" a budete ocejchován médii zmasírovaným davem jakožto "úchyl" či "šovinistické prase". Jak prosté.

Uvědomme si prosím absurditu už existujících českých zákonů: od 15ti let můžeme souložit (podle mě je ta hranice zbytečně vysoká a posunul bych ji tak o rok dva níž, maldí mají jsou dnes výborně informovaní), leč až od 18ti se smíme na totéž dívat. V krajním případě by tedy sedmnáctiletý mladík mohl být popotahován za to, že si natočil sex se svojí stejně starou přítelkyní.

A co taková islámská kultura? Dívka se zde považuje za dospělou jakmile dosáhne puberty. Co naši středověcí panovníci?

Bože můj, kam to ten svět spěje?

34631

Nevím nevím, ale mám takový dojem, že autor si dělal legraci...

[mrknutí jedním okem]

Jinak s Vámi ale souhlasím.

34648

To sice může začínat už u batolat a tady (co se týče zneužívání) není co řešit, ale copak není čirou stupiditou zavírat člověka do kriminálu za fotky patnácti, šestnácti, sedmnácti letých slečen či psaní povídek, tuplem "do šuplíku"?

Co se týče homosexuálů - znám dva. Nebo lépe vím o jejich orientaci. První je "hroznej vůl" v tom nejobecnějším smyslu, kterýžto se mě nejednou - naštěstí pro něj jen verbálně - pokoušel přesvědčit, že vlastně každý muž jest gay. Ten druhý je docela "normální" člověk. To mě naučilo mezi nimi rozlišovat. Jedná-li se o činnost provozovanou dvěma svéprávnými zletilými osobami, nevidím v tom problém... narozdíl od USA, kde je údajně v některých státech zakázán orální, anální sex aj. a milostivě se povoluje (i manželským párům) jen misionářská poloha.

[mrknutí jedním okem]

A co takové lesbičky? Vám se nelíbí?

[smích]

34651

Ty jejich průvody jsou provokací. Někteří totiž - stejně jako výše zmíněný hošan - opravu věří, že být teplým jest zdravé a "heterákem" zase abnormální. Vidět dva (či více) ocumlávajících se chlapíků, asi vrhnu. Jak už před časem napsal pan Stwora, nic proti nim, jen je třeba jasně říct, že se přírodě neco nepovedlo a ne postavit "kriplíky" na piedestál (snaha o co nejpřesnější citaci). Je to podobné, jako kdybych já absurdně tvrdil, že být barvoslepým = pravé ořechové a zbytek světa je "nemocný".

[mrknutí jedním okem]

Co se týče dětí, máte jistě pravdu i když si nemyslím, že by to mohlo v budoucnu ovlivnit jejich sexuální orientaci, spíš identifikování se společenskou rolí, kterou zcela logicky a k šílenství feministek znamená být mužem/ženou.

[oči v sloup]

O případu Robina Sharpa jsem poprvé četl před několika dny tady na Zvědavci, proto si odpouštím další komentář.

Nakonec mi dovolte malé rýpnutí: neodpověděl jste mi "na lesbičky"...

[smích]

34761

Jsou tam různé dialery, trojské koně a podobné svinstvo. Stáhněte si Ad-Aware z http://www.lavasoftusa.com/support/download/ a SpyBot z http://www.safer-networking.org/en/download/index.html. Po instalaci nechejte počítač těmito programy zkontrolovat a najdou-li něco, nekompromisně to smažte. Uvidíte, že se nejedná o nic složitého. Když to uděláte alespoň 1x týdně, měl by být Váš počítač v poměrně dobré kondici.

Rovněž by nebylo od věci používat solidní firewall (já mám český Kerio) http://www.kerio.cz/kpf_home.html a antivirák (třeba avast! nebo AVG)... Těch produktů je celá řada. Těžko radit takhle na dálku; zde je třeba si trošku pohrát s nastaveními.

34765

12.10.2004 15:30

Byl předložen ještě přísnější návrh zákona postihující dětskou pornografii

Děkuji za sexuální ukojení :-D

Leto_Atreides 160.?.?.?

Já se té své ptal. Pohled na dva "obcující" muže je prý "rozhodně horší", než na dvě (téměř) totéž konající ženy.

[mrknutí jedním okem]

Ještě jeden humorný zážitek ze života: pocházím z malebné moraské vsi a jako malý kluk jsem chodil s babičkou do kostla. Pořád mi vrtalo hlavou, co k čertu farář myslí tím "obcováním s ďáblem". Snad místní pekelnou samosprávu? Mé "nepříjemné" otázky však byly obyty. Mnohé se od té doby změnilo. Například: rád obcuji a nechodím do kostela...

[velký smích] [velký smích] [velký smích]

34770

Tu taky používám. Úplně jsem na ni na holku pozapomněl. To je tak, když máte v práci jen IE a zaměstnavatel si NEPŘEJE, abyste používali jinej browser, byť se třeba ani nemusí instalovat...

[oči v sloup]

34853

13.10.2004 17:29

Byl předložen ještě přísnější návrh zákona postihující dětskou pornografii

Ve většině případů byste měl pravdu...

Leto_Atreides 62.?.?.?

...leč ta moje jest vyjímkou potvrzující pravidlo (snad)...

[smích]

34855

15.10.2004 10:19

Ako sa mi predstavili feministky

Dostal by se Hitler k moci...

Leto_Atreides 160.?.?.?

...kdyby něměly německé ženy volební právo?

[oči v sloup]

Když takové články čtu, někdy mívám (přechodně) pocit, že vlastně není tak špatné, když nás v Evropě za pár generací přečíslí muslimové...

[pláč]

Ale berte to trochu s rezervou; dnes mi nějak nesedlo kafe

[mrknutí jedním okem]

35017

15.10.2004 10:25

Ako sa mi predstavili feministky

Pane Nohejl

Leto_Atreides 160.?.?.?

Židé mají stejně jako (západní) křesťané podstatně nižší natalitu než muslimové. Pokud by opravdu chtěli zničit své úhlavní nepřátele, budou spíš sabotovat rodinné svazky v islámských zemích.

35019

16.10.2004 12:38

Izrael a USA se chystají napadnout Írán ještě před volbami

Pane Stwora

Leto_Atreides 62.?.?.?

S trochou nadsázky lze říct, že ve srovnání s Iránem jsou svobodné i USA. Teherán je mizerná náboženská diktatura. Navíc nevěřím, že by své hlavice a raketky měli jen na tak pro radost ze života a odstrašování.

Už v jednaosmdesátém bombardoval Izrael irácký jaderný reaktor v Osiraku. Doslova pár hodin před plánovaným zavezením paliva. Kdyby to židé neudělali, disponoval by Husajn atomovými zbraněmi už před dvaceti lety. Ze strany světa se jim ale dostalo odsouzení.

Byl bych vděčný komukoliv (ano i Bushovi a Sharonovi, ač ani jednoho z těchto pánů vskutku "nemusím"), kdyby provedli totéž i v případě Peršanů - pokud samozřejmě něco takového vskutku vyvíjejí. Jaká je "pravda" bez přívlastků však ví ve věku mediokracie jen pár set lidí z Teheránu, NSA a Bílého Domu.

Takže: žhavte motory hoši, ale miřte zatraceně dobře.

Je mi jasné, že zde na Zvědavci se mi za tento názor asi nedostane potlesku.

[mrknutí jedním okem]

35071

18.10.2004 15:32

Izrael a USA se chystají napadnout Írán ještě před volbami

Svět opravdu není černobílý

Leto_Atreides 160.?.?.?

Ale ŽÁDNÁ MUSLIMSKÁ ZEMĚ (s částečnou vyjímkou Tubecka) NENÍ DEMOKRATICKÁ. ŽÁDNÁ diktatura (včetně Číny, Pakistánu a KLDR) by jaderné zbraně vlastnit NEMĚLA. Je to mnohem nebezpečnější (zvlášť v přídadě nestabilního režimu, viz poslední jmenovaný stalinistický skanzen), než třeba atomovky Brátánie nebo Francie. Co se týče Izraele: měl-li bych si vybrat, raději 100 hlavic Židům než jedinou (islámským) fundamentalistům. Pro izraelce je vlastnictví ZHN garancí elementární národní bezpečnosti - nic víc, nic míň. Sharona nemám rád. Jen magor by však odpálil jadernou zbraň doslova pár kilometrů od svých hranic (Damašek), ale bohatě to stačí na zastrašování mnohonásobně početnějšího nepřítele. V případě další konvenční arabsko-izraelské války by se těžko opakoval úspěch z r. 1967.

Je opravdu škoda, že ČR žádné (dobře zabezpečené) jaderné zbraně nevlastní - myšleno smrtelně vážně. Zaručovaly by, že se už nebude opakovat Mnichov - kdo ví, jaká bude politická situace za 20 let. Při přátelském klábosení s několika Rusy jsem chtě nechtě musel kývnout na jejich postřeh, že USA bombardovali Jugoslávii, Afghanistán, Irák... ale nikdy hospodářsky i vojensky oslabené Rusko, protože Moskva pořád disponuje třemi tisíci hlavic.

35184

18.10.2004 15:43

Stavíte se za práva gayů a lesbiček?

Pane Stwora, mám otázku.

Leto_Atreides 160.?.?.?

To jsou za oceánem vážně všichni (z pohledu opovrhovaného "malého českého člověka") úplní magoři, nebo se to týká jen 0ti procent populace?

[velký smích] [velký smích] [velký smích]

Uvažoval jste někdy o repatriaci? [mrknutí jedním okem]

[mrknutí jedním okem]

35185

20.10.2004 13:17

Izrael a USA se chystají napadnout Írán ještě před volbami

K čemu potřebuje Izrael jaderné zbraně?

Leto_Atreides 160.?.?.?

K zastrašování! Vážně si myslíš, že by Židé byli takoví magoři, aby to odpálili? Proč?! Vždyť by pak už nemohli ovládat svět...

[velký smích]

Kdes sebral ty informace o tisících neutornovejch pum vážně nevím. Pokud podle tebe neovládá sionistická klika i BBC, koukni na http://www.bbc.co.uk/czech/specials/1117_global_nuclear/page4.shtml#izrael

Co platí pro Británii, USA, Francii, ale i Rusko? Vážně si myslíš, že by nějaké mezinárodní inspektory pustili do svých utajených jaderných laboratoří, které třeba oficiálně neexistují? Vtipálku...

35249

20.10.2004 13:36

Izrael a USA se chystají napadnout Írán ještě před volbami

Omyl

Leto_Atreides 160.?.?.?

O svobodných, resp. "svobodných" volbách by se dalo dlouze polemizovat. Ono hodně záleží na národní nátuře. Zatímco v USA chtějí debilní balonky, vlaječky, odznáčky a patetické kecy (a to - krom posledně jmenovaného - něco stojí), u nás by s tímto přístupem politici těžce narazili. Helenka či božský Kája socanům "pomohou" asi tolik, co ubožák Novotný ODS. Osobně se třeba cítím dotčen, že modrý pták patrně považuje své voliče za ultraprimitivní diváky TV NOVA bez vkusu.

Irán pokud vím s Izraelem nesousedí, ale budiž. Kdyby Izrael opravdu ovládal celý vojensko-průmyslový komplex USA, žádný režim v regionu by si nedovolil vyvíjet atomové zbraně. Oni to ale dělají, protože si myslí, že jim to projde. Neprojde. Věřte že ne. Doufám jen, že zásah bude rychlý a bez civilních obětí. Diplomacie to nevyřeší. Bohužel.

35250

20.10.2004 17:34

Izrael a USA se chystají napadnout Írán ještě před volbami

Pane Idealisto

Leto_Atreides 62.?.?.?

Vidím jako OBROVSKÝ problém, že sami (palestinští) rodiče své děti vědomně posílají házet šutry na izraelské tanky a dokonce doufají, že u toho - tak nějak - zhebnou.

Asi předede dvěma lety jsem četl v Reflexu článek o izraelsko-palestinském konfliktu. V posledním odstavečku se ptali matky zabitého chlapce, zda by byla hrdá, kdyby i její další dva synové zemřeli v boji proti izraelcům. Odpověděla: "Doufám v to." Tomu pane říkám mateřská láska! Kdyby prostě chtěla, aby vyhnali okupanty, neřeknu ani popel. Ale takhle...

V palestinských visí fotografie sebevražedných atentátníků (ověřeno z milionů zdrojů) a vyučuje se zde mj. předmět jménem "Proč je dobré stát se mučedníkem" (neověřená informace)

ÚPLNĚ jiná kultura, ÚPLNĚ jiné hodnoty... a až jich v Evropě bude 100 milionů a ne 20 (imigrace, množí se geometrickou řadou a my vymíráme), bude to ÚPLNĚ v...

35254

20.10.2004 17:50

Od Picassa k Mugabemu a nazpět

Vidím to trošku optimističtěji...

Leto_Atreides 62.?.?.?

...totiž, staré struktury stárnou. Za deset, nejpozději patnáct let už budou všechny v "zaslouženém" důchodu.

"Listopad" byl o jediném - vy nám spořádaně předáte moc a my vás necháme napokoji. Škoda; určitě by se našlo dost luceren, alespoň pro ty nejhorší kolaboranty...

[pláč]

35256

27.10.2004 17:44

Válka proti terorismu jak ji definoval E.Goldstein v Orwellově románu 1984

Objektivní realita?

Leto_Atreides 62.?.?.?

Bush neměl žádné důkazy o tom, že Irák vlastní ZHN. Až už si o skutečných důvodech jeho protihusajnovském tažení myslíme cokoliv, toto je dnes všeobecně uznávaný fakt, tak jakápak paralelní realita. Promiňte, ale napadnout nějaký stát na základě naprosto nevěrohodných informací, je přinejmenším obrovská chyba, kterou dějiny neodpouštějí.

Válku USA vyhrály překvapivě rychle, mír ne. Co měl Bush udělat, když to prasklo? 1) Opravdu napumpovat do té země slíbené miliardy USD 2) Tlačit na geograficky vzdálenější muslimské země (třeba Indonésii a Malajsii), které by nebyly v pokušení o rozdrobení země, aby do Bagdádu vyslali desetitisíce svých vojáků jako stabilizační síly; místní by pak snad nechápali konflikt jako střet křesťanů (či bezvěrců) s muslimy, ale jako boj proti Saddámově diktatuře.

1984 jsem četl - a ne jednou. Slyšel jste někdy o systému Echelon? Dnešní vybavení (nejen) amerických fízlů dalece předčí Orwellovy představy. A např. Fox News už nám představila i doublething. Newspeak pro mě představuje tzv. "politická korektnost". Tak mi nepovídejte, že srovnávat dnešní USA (a vůbec celý západní svět) s Oceánií je úplně mimo realitu.

35710

Kapitalismus zvítězil, protože sověti už dál nebyli s to držet krok s USA, co se týče nákladů na zbrojení (díky Reagane!) Komunismus se zhroutil, zkolaboval, neb Gorbačov byl příliš slabý, než aby dovedl své polovičaté reformy do konce. Odstranil strach - ale právě ten držel "Říši zla" pohromadě.

Doporučuji knížku KGB - Mitrochinův archiv. Žádné spekulace, nýbž pečlivé výpisky bývalého agenta, kterého za kritiku řízení zpravodajské služby přeložili z terénu do archivu - a to neměli dělat (ve dvaadevadesátém utekl i s materiály do Británie)

Jedna perlička: ještě v polovině 80. let politbyro hledalo "důkazy" o tom, že USA plánují nevyprovokovaný jaderný útok na celý sovětský blok. Své ideologii a paranoie, kterou zdědili od Stalina, opravu věřili - to pro mě bylo největším překvapením.

[pláč]

35711

27.10.2004 18:01

Válka proti terorismu jak ji definoval E.Goldstein v Orwellově románu 1984

Výborně

Leto_Atreides 62.?.?.?

Málokdy s Vámi souhlasím, ale dnes máte úplnou pravdu.

Největšími nepřáteli svobody jsou hloupost, lenost a zbabělost.

35713

28.10.2004 20:48

Válka proti terorismu jak ji definoval E.Goldstein v Orwellově románu 1984

RE: Objektivní realita?

Leto_Atreides 194.?.?.?

Jak muzete rict ze Bush nemel zadne dukazy??

Jednoduše. Žádné hodnověrné důkazy mi dosud nebyly předloženy. Těch pár hlavic s bojovým plynem, které objevila (?) polská armáda pocházelo z 80. let - z doby, kdy si pánové dnes sedící v Bílém Domě zhusta třepali rukou se Saddámem.

To jste byl pritomen na mitingach s prezidentem kazdy den v 8 hodin rano pred valkou v Iraku??

Ne to opravdu nebyl. Existují nicméně úžasné vynálezy - vedle Coca Coly i třeba televize, noviny, rádio či internet, kteréžto jsou potenciálně schopny přenášet informace [mrknutí jedním okem]

A do USA se ostatně ani nechystám - tady v ČR berou otisky zatím jen potenciálním zločincům, což je asi podle představ Jirky Křovíska každý návštěvník "nejsvobodnější země na světě".

A propos: zdálo se mi, že volby v jůesej vyhrál Kerry. Vsadím si na něj.

35799

30.10.2004 17:18

Válka proti terorismu jak ji definoval E.Goldstein v Orwellově románu 1984

RE: Válka proti terorismu jak ji definoval E.Golds

Leto_Atreides 62.?.?.?

...musel vědět, co jsou židé zač. Opravdu to nechápu a musím přiznat, že mě v tomto dost zklamal.

Pane Modráčku, ne to VY jste mě zklamal. Do háje, to už tady párkrát bylo ne? Osobně odsuzuji zabrání Sudet v osmatřicátém, ale jedním dechem dodávám, že ne všichni "sudeťáci" byli nacistické kurvy (pan Stwora promine). Řekněte mi prosím, co jsou židé (či Židé) zač?! I kdyby pár tisíc židovských průmyslníků, lobistů, kleriků etc. opravdu ovládalo svět (jako že NE), nevypovídá to NIC o dalších milionech příslušníků tohoto národa.

Mrzí mě, že na tento příspěvek dosud nikdo nereagoval... Kdyby se tato výtka týkala třeba Palesticů, bylo by to myslím úplně jinak.

35932

31.10.2004 16:25

Válka proti terorismu jak ji definoval E.Goldstein v Orwellově románu 1984

Zdravím Vás, pane Idealisto :-)

Leto_Atreides 62.?.?.?

Ano na naši "přestřelku", jak jste trefně poznamenal, si dobře vzpomínám. Poučil jsem se z ní, pokud to tak mohu říci, zejména co se toho házení do jednoho pytlu týče.

Jako člen elity národa se necítím - to by za mnou musel být podstatně větší kus práce, než jsem dosud vykonal. Vzdělání je jistě důležité, ale o "prospěšnosti pro společnost" (tak vnímám skutečný význam slova "elita") neříká zhola nic. Původně jsem to sem vůbec nechtěl plést, ale udeřil jste na tu správnou strunu, dobře se mi s Vámi povídá, takže: každý večer si stoupnu před zrcadlo a zeptám se svého ega (?), zda na sebe pro dnešek mohu být hrdý. Musím Vám říci, že je to občas zajímavé. Tolik tedy k elitě či elitářství.

[smích]

Na sionismu, stejně jako fašismu, feminismu, či komunismu etc. nevidím dobrého zhola nic - pokud si projdete mé starší příspěvky, mnohokrát jsem -ismy proklínal. Ano ideálům, ne ideologiím, mám-li to trošku pateticky shrnout. Vskutku nejnebezpečnější jsou lidé, kteří mají svou pravdu.

Na "číslech" se asi neshodneme; obrazně řečeno Vy fandíte Spartě a já zase Slávii, a "výsledky vzájemných střetnutí" s tím těžko hnou, pokud nedojde ke zcela neočekávanému vývoji.

[mrknutí jedním okem]

Přeji Vám příjemný, i když zde v jižních Čechách poněkud deštivý den.

35967

31.10.2004 19:12

Válka proti terorismu jak ji definoval E.Goldstein v Orwellově románu 1984

Nijak nechci snižovat Vaši inteligenci...

Leto_Atreides 62.?.?.?

...ale pokud OPRAVDU dokážete rozeznat konspirační teorie od pravdy, NY times nebo Washington Post se o Vás poperou. Stejně tak jakákoliv demokratická či republikánská vláda...

[velký smích]

Taky čtu Orwella, Mitrochina, Churchila... dokonce i Mao-Ce Tunga (od Philipa Shorta) či Hitlera (Mein Kampf, Monology z Vůdcova hlavního stanu), chystám se na Stalina. Ale PRAVDU, skutečnou PRAVDU jen mohu tušit...

[oči v sloup]

35973

31.10.2004 19:22

Válka proti terorismu jak ji definoval E.Goldstein v Orwellově románu 1984

RE: Nic spolecneho s realitou

Leto_Atreides 62.?.?.?

Muzou me zavrit za kecy v hospode?

To v ČR taky nemůžou. A asi ani v USA zatím nikoliv. Ale pozor, ta hospoda musí dodržovat moudrým státem určenou otevírací dobu a nezapomeňte si dát pivo do pytlíku, odvážíte-li se snad konzumovat alkohol i na veřejnosti.

[velký smích]

[I]Muzu byt vyhozen ze zamestnani za svuj nazor? Muzu svobodne cestovat? Budu vyhozen ze skoly pokud budu cist zakazane autory? Jsou nejaci zakazani autori? Muzu svobodne kritizovat nedostatky v tehle zemi? A tak dale, a tak dale...[I/]

To vše lze v ČR, potažmo v Evropě taky... Navíc tu ženské tak šíleně nešílí se sexuálním harašením - ale i to málo feministického moru, o něco více politické korektnosti a obrácené diskriminace sem přišlo z Ameriky. A tak dále, a tak dále...

[mrknutí jedním okem]

35974

10.11.2004 16:40

Muž svého národa

Pevně doufám

Leto_Atreides 62.?.?.?

že ten "bojovník za svobodu" a nositel "Nobelovy ceny M Í R U" zemře v krutých boletech. Ne že by si pár chlápků na druhé straně barikády nezasloužilo totéž, leč už aby to bylo.

36559

10.11.2004 18:54

Muž svého národa

Arafat je (byl?) "bývalý" terorista

Leto_Atreides 62.?.?.?

Nezlobte se na mě pane Stwora, ale ZÁMĚRNÉ VRAŽDĚNÍ CIVILISTŮ, které Arafat (dříve) řídil je zkrátka NEOMLUVITELNÉ. Pěkná služba svému národu, jen co je pravda. Kdyby útočili na policisty, vojáky či politiky, neřeknu ani popel - ti všichni nesou automaticky (a do jisté míry i dobrovolně) svou kůži na trh.

[naštvaný]

Nevím v jakém světě to vlastně žijeme - polepšený terorista dostane Nobelovku. Skvělé! Navrhuji Kájínka či Roubala. Také mají "zásluhy".

[oči v sloup]

36566

10.11.2004 19:07

Muž svého národa

Více / méně souhlasím...

Leto_Atreides 62.?.?.?

Nicméně je opravdu třeba vidět obě strany mince; to není klišé pár psudohumanistů. Ruský stát (ne ruští civilisté) si za čečenský teror do značné míry může sám. Mluvil jsem s několika českými lidmi, co pracovali jako humanitární pracovníci v Grozném. Zkráceně: po rozpadu SSSR se v Čečně objevily silné separatistické tendence. Jelcin se obával dominového efektu - dalšího rozdrobení ruské říše. O ropě snad nemusím hovořit - cca 2/3 ruského leteckého benzínu se prý zpracovávalo právě tam. Přišla první a druhá čečenská válka, pak dnešní Putinova "protiteroristická operace" (totéž). Únosy (plus následné vykupování ze zajetí, často i opakované), znásilňování, vraždění mladých mužů, kteří jsou následně označkováni jako zabití teroristé, jsou na denním pořádku. Nedivte se pak určitému procentu zoufalých lidí (nejsem schopen je vyčíslit), že berou do ruky zbraň a chtějí dát pocítit i Moskvě jaké to je, když Vám zabijí bratra, znásilní sestru...

36567

10.11.2004 19:19

Muž svého národa

Stonásobně pomstít?

Leto_Atreides 62.?.?.?

A nebylo by lepší, nechat útočníky pochytat a postavit před soud? Jednou roztočenou spirálu násilí - křivd a odplat - lze jen těžko zastavit. Uvědomte si, že i dnes u nás (ve srovnání s celosvětovým průměrem) vzdělané, liberální společnosti ještě vyvolává slovo "sudeťák" emoce... Co teprve u lidí, kterým od malička vymývá mozek nenávistná propaganda (je úplně jedno zda fašistická, komunistická či náboženská)? Děsí mě, když si uvědomím, co dokázal Hitler s velkým a kulturním národem doslova za pár let...

Je to mizérie, velká mizérie. I kdyby tajné služby napíchly a skutečně zpracovaly každý telefon, e-mail a vlády omezily naši svobodu na absolutní minimum, světovou bezpečnost to prostě nezajistí. Mohou existovat stovky spících agentů, aktivovaných nevinně vyhlížejícím inzerátem v místním plátku. Jednou jsme pustili džina z láhve (zbraně hromadného ničení) a zpátky ho už prostě nenarveme. Stačí v nějaké postsovětské republice získat lahvičku patogenního kmenu nějakého mikroba a za pár měsíců ho vyrobíte tuny.

36568

21.11.2004 09:03

Arafat zemřel na AIDS? Tak tohle je opravdu nechutné!

"Udělali z něho teroristu"

Leto_Atreides 62.?.?.?

Pane Stwora, to snad nemylíte vážně?! Arafat BYL terorista. Před nějakým časem jsem na ČT2 viděl dokument, kde na záběrech z konce 60. let OSOBNĚ cvičil své soukmenovce - vlastence, řekl byste asi vy, vrahy říkám já (ti pak podnikali útoky na CIVILNÍ izraelské obyvatelstvo).

Svět není černobílý, Arafat rovněž nebyl stoprocentním zloduchem; své věci věřil, nebyl technologem moci - a to není málo. Kdyby se soustředil na fyzickou likvidaci lidí jako je Sharon, pochopím to. ZÁMĚRNÉ vraždění civilistů je ale NEOMLUVITELNÉ.

[naštvaný] [naštvaný] [naštvaný]

37272

21.11.2004 09:11

Arafat zemřel na AIDS? Tak tohle je opravdu nechutné!

???

Leto_Atreides 62.?.?.?

Faktem je, ze priznaky sedi a faktem tez je, ze udrzoval homosexualni vztahy s kdekym.

Nechci se toho mtvého teroristy zastávat (dobře že je po něm), ale teplý s největší pravděpodobností opravdu nebyl. Je pravda, že se oženil až v pokročilém věku, leč to nebývá u profesionálních revolucionářů vyjímkou. Izrael (a především Sharon) by nevynechal jedinou příležitost, jak jej ještě za života zdiskreditovat.

Ta kampaň mi připadá nechutná, nedůstojná a zbytečná, vykonstruovaná spíš senzacechtivými plátky než izraelskou vládou.

37273

24.11.2004 17:04

Ukrajina

Pane Zelený

Leto_Atreides 62.?.?.?

Zapomeňte na Slovany, beztak jsme spíše Keltové. Navíc uzavírat aliance na základě etnické příbuznosti je nehorázná kravina, jakou jsem už dlouho nečetl. Ta myšlenka byla překonaná už v 19. století. Oživit se ji pokoušel jistý pan Hitler a dobře že se mu to nepovedlo.

Ve středně a dlouhodobé perspektivě je jedinou reálnou protiváhou transatlantických struktur Čína s 1,3 mld obyvatel a dynamicky rostoucím HDP, nikoliv vojensky i hospodářsky oslabené Rusko se svými 150 miliony lidí. Doufám jen, že se tito dva staří rivalové vojensky nespojí - pakt největší s nejlidnatější zemí světa by znamenal pro Evropu smrtelné nebezpečí. Za Jelcina takové signály byly, dnešní pán Kremlu ale otočil kormidlo jiným směrem.

Miloševič, Husajn či Lukašenko jsou parchanti, ať se Vám to líbí nebo ne. Jistě - i Putin (Čečensko) či Bush (Irák) by měli stanout před soudem, jenže to je úplně jiná váhová kategorie a lepší malé vítězství než žádné. První dva jmenovaní pánové jsou za katrem (a dobře jim tak), běloruský vládce je politicky izolován. Neobhajuji zahraniční politiku USA, ale mimichodem: jejím vedlejším produktem je i naše relativní svoboda (Reaganovy závody ve zbrojení přivedly SSSR na buben, Gorbačov odstranil strach, Jelcin využil všeobecné nespokojenosti prostých Rusů a dál už to jistě znáte).

37471

24.11.2004 20:34

Ukrajina

???

Leto_Atreides 62.?.?.?

Jednou z cest jak prezit a prosperovat v soucastnem dravem svete a pri tom si zachovat svou vlastni identitu by bylo vytvorit United States of Euroasia, co by se tahly od Sumavy az k Pacifiku a kde by Slovane mohli uspesne obhajovat sva bytostna prava. To mnel Gorbachev udelat a ne prodat Vychodni Evropu a Rusko za American Express credit card.

Slované mají nějakou společnou identitu? Češi, Ruskové, Rumuni, Srbové - tyto národy mají společnou mentalitu či kulturu? Kdepak, pouze jazykové kořeny.

Kdo vám upírá vaše bytostná práva? Česká socanská vláda (příp. socialistický moloch jménem EU) a ne USA. Takoví Estonci nebo Slováci (rovněž Slované mimochodem) chytili příležitost za pačesy a hospodářsky jdou nahoru - díky vlastní píli. A co třeba Švýcaři nebo Norové? Tyto státy jsou (až na poslední jmenovaný) menší, mají i nižší počet obyvatel a přesto se dokážou ve tvrdé konkurenci prosadit. Chyby je proto třeba hledat doma - a v příštích volbách dát Standovu Grosstapu znovu na frak.

Gorbačov měl násilím (jak jinak?) vytvořit Všeslovanské Impérium? Ne díky. Jsem rád, že jsou ruské tanky pryč.

[chechtot]

S tou Eurasií ale máte svým způsobem pravdu; až do EU vezmou i šedesátimilionové muslimské Turecko, to teprve bude mazec.

[oči v sloup]

37484

24.11.2004 22:32

Ukrajina

Pravda

Leto_Atreides 62.?.?.?

Píšu blbosti. Rumuni jsou románský národ. Patří tam Bulhaři. Díky za opravu.

37495

28.11.2004 11:11

Příručka "Jak sbalit holku"

Výborně pane Idealisto

Leto_Atreides 83.?.?.?

Lépe bych to nenapsal.

Ale článek mě docela pobavil [smích]

37685

06.01.2005 13:57

Zločincem snadno a rychle

Pane Včeličko

Leto_Atreides 62.?.?.?

Znate jeste jednu zemi, kde muzete zit svobodne jako v USA? Pokud ano dejte mi vedet, mozna ze se prestehuji, stejne je v Buffalu ted velka zima

Pane Včeličko, prosím řekněte mi, v čem jsou USA svobodnější než Evropa? A nechoďte na mě s bouchačkou; to je mi pane země: můžu odstřelit souseda za to, že mi vlezl na pozemek (mírná nadsázka), ale když ženské pochválím účes (nedej bože zadek!), skončím u soudu. O Patriot Act, systému Echelon, chastu v pytlíku, o zákazech (mj.) orálního sexu v některých státech etc. nemluvě. Ačkoliv i v Evropě pěkně přituhuje pánové...

http://mobil.idnes.cz/mob_aktuality.asp?r=mob_aktuality&c=A041207_5287663_mob_aktuality

39802

12.01.2005 17:38

Rok posilování moci

GMO

Leto_Atreides 62.?.?.?

...jde-li politikům tak příliš velmi o zdraví obyčejných lidí, proč nevyvíjejí aktivity i v jiných oblastech, často mnohem škodlivějších: geneticky modifikované produkty...

Pane Stwora, citujte mi JEDINÝ seriózní výzkum, který dokazuje škodlivost GMO, když už pochybujete o rizicích pasivního kouření (o tom se s Vámi přít nehodlám; nemám po ruce žádné relevantní zdroje, leč jako nekuřák musím říct, že mi ten smrad prostě vadí). A nechoďte na mě s ekoteroristy z Greenpeace. To je taky nebezpečná levičácká ideologie, stejně jako např. feminismus.

40408

13.01.2005 12:07

Rok posilování moci

Respektuji Váš názor

Leto_Atreides 62.?.?.?

Leč připadá mi - nejen u Vás osobně, leč rovněž u výše zmíněné organizace - že pláčete na nesprávném hrobě. MNOHEM VĚTŠÍ POTENCIÁLNÍ RIZIKO TKVÍ MYSLÍM JINDE.

Opravdu se moc divím, že je např. snad v celé Evropě povolená FŮZE PROTOPLASTŮ, čili somatická hybridizace (velmi zjednodušeně: 2 buňky různých rostlinných druhů zbavíte stěn a donutíte je - a s ním i jejich řádově až DESÍTKY TISÍC GENŮ - splynout). Při transgenozi vnášíte do rostliny přesně definované, popsané alely - většinou jsou JEDEN NEBO DVA. Přitom mnohem větší odpor vzbuzuje právě GMO. Ono je pak těžké s takovým "zeleným" aktivistou debatovat, když jen opakuje naučené fráze z mítinku dredařů a o problematice si nezjistil ani "ň".

Příběh dvou botanik jsem viděl a diskutoval o něm s dalšími čtenáři.

Článek níže je opravdu zajímavý a řekl bych střízlivý, vyvážený (myšleno v dobrém!) Moc prosím, přečtěte si jej. Ta hysterie kolem GMO je myslím nedůstojná Vaší inteligenci. Z "problematických" biotechnologií zasluhuje myslím somatická hybridizace mnohem větší pozornost.

http://www.vesmir.cz/clanek.php3?CID=364

40478

14.01.2005 15:35

V jedné z novějších epizod seriálu Star Trek byla možná myšlenka

NCC-1701-D

Leto_Atreides 62.?.?.?

Paní Jitko, mohla byste prosím uvést zdroj, pokud se jedná o česky dabované epizody??? Na WinMX apod. se TNG stáhnout dá, ale většinou v mizerné kvalitě a anglickém originále... Jean-Luc je nejlepší, Voyager = Beverly Hills.

40576

15.01.2005 17:01

V jedné z novějších epizod seriálu Star Trek byla možná myšlenka

Výborně!

Leto_Atreides 62.?.?.?

To bych Vám byl velmi vděčný [mrknutí jedním okem]

40627

15.01.2005 17:24

V jedné z novějších epizod seriálu Star Trek byla možná myšlenka

Odpor JE marný ;-)

Leto_Atreides 62.?.?.?

Wojížděl je na můj vkus moc idealistický - TNG má myslím k realitě blíž. Je-li půl dílu o tom, co bude vařit ještěrka Neelix, protože na palubě docházejí gastroturky a kdy KONEČNĚ pozná 7 z 9 sex... no nevím nevím [mrknutí jedním okem] Stejně Borgům NIKDY neopustím, že asimilovali "Žánluka", zneužili jeho znalostí a pak "naši" dostali na zadek u Wolf 359! V TNG mě zajímalo, jestli vydrží vratké spojenectví s Klingony (Worf je borec!) a studená válka s Romulany nepřejde ve válku horkou... Bylo to občas i napínavé.

Ale jeden díl VOY se mi opravdu líbil. Letěly 3 borgské krychle zpívajíce známou písničku "Odpor je marný, budete asimilováni..." a najednou prásk + prásk + prásk - z planety vyšlehly plameny (tedy paprsky[smích]) a jaký byly krychle? Dříve hranatý, leč nyní KO. Šlo myslím o druh 8359 a ti Borgům pěkně zatopili vzpomínáte?

A co říkáte na Deep Space Nine??? Osud Bajoranů a pokrytecké chování Federace (budeme vám dodávat léky a tiše s vámi sympatizovat, leč přímému konfliktu s Cardassiany se raději vyhneme) mi dost připomínalo Mnichov... Podobných paralel bylo více. Samozřejmě: každý si tam najde co jemu vlastní jest [smích]

40628

19.01.2005 21:16

Harryho uniforma aneb záminka, na kterou se čekalo

Jestli Vám jde o Mein Kampf, najdete ho zde:

Leto_Atreides 62.?.?.?

http://mujweb.cz/Spolecnost/kondratov/

Dá se stáhnout i s odkazy např. pomocí Httrack a pak prohlížet off-line. Taky si myslím, že NIKDO nemá právo zakazovat mi číst čokoliv, ač úroveň této knihy je žalostná a bylo mi z ní smutno.

a teď něco pro pobavení (načítá se dost dlouho, ale stojí za to)

http://www.axefeather.com/index_pop.aspx?referred=&country=es

Ulechtejte ji k smrti

[mrknutí jedním okem]

40902

20.01.2005 15:15

V jedné z novějších epizod seriálu Star Trek byla možná myšlenka

Děkuji

Leto_Atreides 62.?.?.?

Prozatím nebudete asimilována [mrknutí jedním okem]

40949

30.01.2005 21:40

Vzkaz židobijcům

Souhlas - až na ten feminismus

Leto_Atreides 62.?.?.?

FEMINISMUS JE NENÁVISTNÁ A NEBEZPEČNÁ IDEOLOGIE.

Neargumentujte mi zde citacemi z rádobymoudrých publikací sexuálně neukojených či citově frustrovaných žen.

Tvrdím, že nemusím číst Mein Kampf, Kapitál či Kladivo na čarodejnice, abych pochopil, co aplikace fašismu, komunismu či náboženského fanatismu v praxi napáchaly.

Stejně tak je zbytečné zabředávat do dlouhých polemik s "gender" dojnicemi, abych viděl co udělal z Ameriky feminismus. A že export těchto hovadin přes oceán do Evropy znamená jen další omezování mých práv a svobod, jakožto bílého heterosexuálního muže.

Velmi zjednodušeně: vymřeme. A z velké části za to může právě ženská emancipace - naše polovičky odmítají kvůli kariéře (odporné slovo) plodit děti v míře větší než malé. Celá naše západní civilizace (židy v to počítaje) bude převálcovaná během 2 - 3 generací rychle se replikujícími imigranty z Východu. Čert vem jejich barvu pleti; důležité je, jaké vyznávají HODNOTY. Ty jsou od těch západních (především respekt k individuálním svobodám) zkrátka odlišné. Dopadneme jako Řím - ten byl také spíš zevnitř "vytunelován" křesťany, než zvenčí poražen Germány.

41930

01.02.2005 18:49

Kdo vládne v Evropě?

No...

Leto_Atreides 62.?.?.?

V podstatě máte pravdu. Nciméně ty mizerné, svobodu omezující levičácké politiky si Evropané sami zvolili (jako skalní volič ODS záměrně nepoužívám slovo "my")

Ale měl bych pár připomínek:

pronásledování polomrtvého generála Pinocheta, který zachránil Chile před komunistickým převratem a udělal z něj hospodářsky nejvyspělejší zemi jižní Ameriky na straně jedné.

Pinochet udělal pro svou zemi hodně, to nepopírám. Nicméně pořád to byl diktátor, ač na poměry jižní Ameriky nijak zvlášť surový. Po té "záchraně před komunistickým převratem" jak říkáte, mohl klidně uspořádat svobodné volby a jít od válu.

rakouští Svobodní

jsou banda ubohých populistů, kteří by mj. i nám moc rádi (spolu s rudými zelenými), zda si tu můžeme postavit jadernou elektrárnu, nebo ne.

Na druhou stranu základní právo na život je smyšlenkou stupidních fanatiků (viz. masivní propagace umělých potratů a pomlouvání obhájců života)

Nejsem fandou potratů. Našel jsem si ty obrázky na netu a nebylo mi z toho dobře. Jejich počet nicméně v ČR rok od roku klesá. Ženám to stejně nevymluvíte. Do příslušného zákona bych nicméně propašoval paragraf, podle něhož by o provedené interupci musel být informován manžel.

budeme stejně myslet, číst stejné knihy a dívat se na stejné filmy, budeme se stejně se oblékat a stejně jíst a všichni budeme stejně spokojení.

Taková zvolání se spíš spojují s USA a vlivem globalizace obecně [mrknutí jedním okem]

42064

01.02.2005 19:06

Kdo vládne v Evropě?

No jasně...

Leto_Atreides 62.?.?.?

Ale copak by lidé jako Klaus, Zielenec nebo Margaret Thatcherová vymysleli levičáckou EU? Kdepak... maximálně zónu volného obchodu, pohybu osob apod. Nějaké šílené všeregulující paragrafy určitě ne.

Koukněte na tohle:

Rada Evropské unie navrhuje sledování všech hovorů, e-mailů i SMS
07.12.2004 (aktualizováno: 12:09) - Rada Evropské unie navrhuje sledování všech hovorů, e-mailů i SMS

Rada Evropské unie navrhuje, aby telekomunikační společnosti povinně archivovaly všechny informace o osobách, kterým občané EU volali, včetně místa, odkud byly tyto hovory vedeny. Tyto informace by v případě přijetí návrhu, museli operátoři archivovat po dobu jednoho roku.
Záměr je z návrhu zřejmý - pomoc v boji s terorismem. Po každém zavěšení sluchátka by pak zůstal archivován zdroj, cíl volání, datum, čas, místo a doba hovoru. Návrh se navíc vztahuje i na e-maily a SMS. Informaci přinesl server www.publictechnology.net.
Minulý týden zablokoval operátor Swisscom kvůli boji s terorismem 130 000 předplacenek.


viz http://mobil.idnes.cz/mob_aktuality.asp?r=mob_aktuality&c=A041207_5287663_mob_aktuality

To je krystalicky čistý a nechutný příklad levičáctví v praxi.

42068

11.02.2005 12:03

Rozpočet jako jahoda

Už zase? ;-)

Leto_Atreides 62.?.?.?

Zahraniční pomoc (rozuměj Izraeli a dalším zločinným režimům, které by se bez amerických dolarů okamžitě položily)...

Izrael by se bez americké pomoci nepoložil. Ani ekonomicky (viz http://www.zemepis.com/Izrael.php), ani vojensky - má jaderné zbraně. Proto už jej žádný protivník nenapadne - riziko totální zkázy by bylo příliš vysoké. Atomovky jsou zárukou národní bezpečnosti, alespoň co se týče útoku cizí pravidelnou armádou.

A co se týče zločinných režimů: který z okolních (muslimských) států vůbec respektuje základní lidská práva???

Kdesi jsem četl (Týden? Reflex?), že odečteme-li od exportu všech arabských zemí ropu a zemní plyn, činí celková suma méně, než kolik toho vyváží např. Finsko. Skvělé. Jejich rychle rostoucí populaci živí ropa. Až se lidstvo konečně vybodne na fosilní paliva, máme se na co těšit.

43044

12.02.2005 09:56

Rozpočet jako jahoda

RE: Už zase? ;-)

Leto_Atreides 62.?.?.?

Izrael byl vždycky bez cizí pomoci (nejdřív sovětského bloku...

Kdepak, VY tohle povídejte staré Blažkové. Před týdnem jsem dočetl osmisetstránkovou publikaci Stalin: na dvoře rudého cara (napsal Simon Sebag Montefiore). SSSR v OSN jako první uznal Stát Izrael, to je pravda. Bodejť by ne - komunistická ideologie byla založená na likvidaci tříd, ne ras. Tím se jejich věrouka odlišovala od té poražené nacistické, čehož mocně využívala jejich propaganda. O nějaké (nezištné) pomoci ale nemůže být ani řeč. Pokud jste narážel na dodávky zbraní (a tuším i letadel) z tehdejšího Československa, vše probíhalo pěkně za hotové a východní blok vyzbrojoval ve stejné době v míře větší než malé rovněž Araby - přesně podle pravidla: když se dva perou, třetí se směje. Stalin sám BYL skrytýn antisemitou - v čistkách přednostně likvidoval židovské intelektuály (mj. Trockij) a neměl vůbec radost z toho, když si jeho dcera vzala židovského spisovatele.

Zrovinka včera to tak povídala Severní Korea.

Ano, ona je to totiž pravda. Jakýkoliv režim (a tuplem zločinecký) se snaží držet u koryta. Místní potentáti totiž mají oprávněný strach, že jakmile přijdou o moc, budou postaveni před soud a zastřeleni.

43107

12.02.2005 09:57

Rozpočet jako jahoda

Část II.

Leto_Atreides 62.?.?.?

Představte si, že stojíte v čele KLDR. Vaše ekonomika je v troskách, lidé hladoví. V poslušnosti je držíte mocným represivním aparátem a propagandou. K chybám v řízení se přidá mezinárodní izolace a přírodní katastrofy. Krize se prohluje. Utahovat šrouby ale nemůžete donekonečna a máte strach ze vzpoury. Na nějaké hluboké ekonomické reformy a lá ČLR není čas. Co vám zbývá? Obnovíte svůj jaderný program. Velmoci znejistí. Přesně to potřebujete: můžete je vydírat, vymoci si od nich hospodářskou pomoc. Váš režim tak přežije.

Vidíte ten rozdíl? Židé relativně dobře prosperují. Atomovky mají na zastrašování. A i kdyby ovádali svět (jako že ne), po jaderné válce by přeci neměli čemu vládnout. KLDR je ale nestabilní režim. ZHN v rukou magora: to je pane terno...

43108

12.02.2005 10:16

Rozpočet jako jahoda

Mno, kdyby Izrael přestal produkovat světové problémy, tak by měl na vývoz taky jen držáčky na hajzlpapír.

Leto_Atreides 62.?.?.?

Mno...

kdyby na světě nebyli psychologové, právníci a feministky, asi bychom neznali "zločiny" jako sexuální harašení, pohlavek by polovina dospělé americké populace nepovažovala za týrání a nikdo by nebyl pokutován za chlastání na veřejnosti.

[cool]

A co třeba firma Shell? Tuto informaci jsem četl na jakémsi anarchistickém webu, berte ji proto prosím s rezervou, niméně: v 60. letech údajně nějaký vědátor publikoval pidičláneček o "motoru na vodu". Za dva dny se po něm slehla zem, jeho laboratoř vyhořela, rozdělanou práci koupila od společnosti, pro níž ten chlapík Shell, vše zamkla do trezoru a bylo po ptákách.

43109

12.02.2005 10:16

Rozpočet jako jahoda

Poslední část ;-)

Leto_Atreides 62.?.?.?

A zde jeden opravdu seriózní zdroj:

Žhavým příkladem ze současnosti je tzv. Frantzův filtr- speciální obtokový olejový filtr, při jehož používání není téměř nutné vyměňovat u auta olej. Výrobci dokazují, že úspora oleje činí 90% a navíc se životnost motoru prodlužuje o polovinu. Rozhodující přednost je v konstrukci filtru: Umožňuje totiž odstraňovat nečistoty už od velikosti tisíciny milimetru, zatímco běžné filtry jsou aktivní teprve od setiny milimetru.
Nejde o žádné bludy. V praxi to s mikrobusem značky Volkswagen (diesel) ověřil německý renomovaný časopis „Öko – test – magazín“. Na závěr uvedl: „Po ujetí 60 000 km byl motor zcela v pořádku.“ Totéž potvrdily i jiné nezávislé testy.
Bohužel, olejová lobby pochopitelně vyhlásila ekologicky šetrnému výrobku válku, protože hrozí ztrátou tučného byznysu. Maskuje to však odmítavými stanovisky několika „vědců“. Zázračný filtr tak skončil kdesi v trezoru a dodnes chybí i v německých autoservisech.

http://www.rf-hobby.cz/21stoleti/clanek.php?clanek=535

To vše ale není o nějakých židech/nežidech [smích]

Je to o lidské hamižnosti obecně. Nebo máte pocit, že Arabové jsou altruističtí? Ne ne, jen oproti židům nevzdělaní a nevyužívají polovinu svého intelekuálního potenciálu (ženy)...

43110

12.02.2005 16:10

Rozpočet jako jahoda

MJ

Leto_Atreides 62.?.?.?

Tak třeba Kameněv či Zinověv. Slyšel jste někdy o "spyknutí židovských lékařů"? Z perzekuovaných žen mě napadá Polina Molotovová (přežila). A co naše monstrprocesy z let padesátých? Slánský a většina popravených byli také židovského původu.

Lev Trockij byl nepochybně zločinec, ale za intelektuála se považoval. Stalinem pohrdal a podcenil ho, což se mu nakonec stalo osudným.

"za antisemitizmus bol v UdSSR trest smrti."

V SSSR byl trest smrti za kde co [pláč]

"800 vagonov hovna zostane furt len hovno"

Takto si na vy (cenzurovano) představujete kultivovanou debatu?

[vyplazený jazyk]

43125

24.02.2005 10:41

Vzpomínka na drážďanské peklo

Pokud si dobře pamatuji...

Leto_Atreides 62.?.?.?

...důvodem útoku na Drážďany prý byly 2 elitní divize Waffen SS, které se přesunovaly na západ, aby pomohly Wehrmachtu na hroutící se východní frontě. Uprchlíci ale zablokovali silnice, což esesákům jim zabránilo, aby zasáhli proti Rudé Armádě. Ale nevím, nejsem historik.

Ať už tomu bylo jakkoliv, sám britský ministerský předseda Churchill prý v okruhu svých nejlepších útoku na Drážďany vzhledem ke zbytečným civilním obětem litoval - a to ještě před koncem války.

[oči v sloup]

44140

25.02.2005 11:36

Když dva dělají totéž, nemusí to být totéž

Nedají se někde na netu sehnat fotečky z prvního tabla ve větším rozlišení?

Leto_Atreides 62.?.?.?

Takovou hezkou věc bych si klidně plácnul i na plochu...

[smích]

Souhlasím s panem Stworou - zde je rozdíl více než patrný. Něco podobného, byť trošku odvážnějšího fotí např. Nor Petter Hegre.

44234

11.03.2005 09:55

Zaslíbené 11. září

Go2Palestina

Leto_Atreides 62.?.?.?

Ať vidíte, jak o mírumilovný arabský národ se vlastně jedná. Jen malá poznámečka: nesnažte se s nimi moc polemizovat. To byste nemusel dopadnout dobře.

[chechtot]

45591

13.03.2005 22:20

Všedná nedeľa

Víte, ono by myslím stačilo

Leto_Atreides 62.?.?.?

Kdyby ten řidiš škodárny incident nahlásil - na SPZku určitě viděl. Díky všem bohům za internet - díky němu může i "obyčejný" člověk takovou věc rozmáznout a informovat tak - až se zjistí totožnost "pana podnikatele" - byť třeba nepřímo, jeho obchodní partnery. Já nevím jak Vy, ale osobně bych už si rozmyslel, jestli s takovým idiotem budu dál spolupracovat...

[oči v sloup]

I v reálném kapitalismu hraje korektní chování důležitou roli, co myslíte?

[mrknutí jedním okem]

45873

16.03.2005 12:49

Hrozí Evropě občanská válka?

Výborně!

Leto_Atreides 62.?.?.?

Tak střízlivý, nezaujatý příspěvek (a hlavně bez nenávisti) jsem už na Zvědavci dlouho nečetl.

Skvělé!

[smích]

46219

18.03.2005 14:00

Hrozí Evropě občanská válka?

Ano, ANO!

Leto_Atreides 62.?.?.?

Skvěle napsáno!

Vaše názory se mi líbí, rád bych si předplatil Váš plátek.

[mrknutí jedním okem]

46447

24.03.2005 14:39

Cesta do hlubin politicky korektní duše

Víte v čem je rozdíl?

Leto_Atreides 62.?.?.?

Vaše fenka ani Váš květináč se k tomu, že si ji chcete vzít, nemůže kvalifikovaně vyjádřit. Stejně tak nesvéprávná osoba.

Vězte, že politickou koreknost, feminismus, pseudohumanismus havlovsko-uhlovského typu a jiné novodobé morové rány z hloubi duše polohystericky nenávidím. V registrovaném partnerstím jako takovém problém nevidím - OBA jsou pro.

Ale pozor, rozhodně bych to nezaměňoval s manželstvím: tzn. ŽÁDNÉ ZVLÁŠTNÍ VÝHODY, jimž se svazek muže a ženy těší, jako společné zdanění, dědění v první linii či jak se to jmenuje apod. STÁT TYTO VÝHODY MANŽELSTVÍ POSKYTUJE V NADĚJI, ŽE BUDOU MÍT POTOMKY - což snad - pevně doufám - nebude pro teplé bio-technologicky možné nikdy.

Rozumný se mi zdá požadavek na informace o zdravotním stavu partnera aj., které nijak nezatěžují mou kapsu.

Co vy na to? Jsem politicky korektní? [mrknutí jedním okem]

46943

24.03.2005 14:41

Cesta do hlubin politicky korektní duše

Ještě jednu věc si dovolím podotknout

Leto_Atreides 62.?.?.?

On např. takový orální sex či antikoncepce, zemědělství či stavba dálnic jsou asi taky "proti přírodě"...

[smích]

46944

08.04.2005 11:00

Ernst Zündel aneb člověk mimo zákon

Všem popíračům holocaustu

Leto_Atreides 62.?.?.?

Nechápu vás.

Technicky byl holocaust samozřejmě technicky proveditelný: nacisté měli tuším 20 koncentráků. Tak např. v Osvětimi prý byl průměrný "výkon" 10.000 zavražděných denně. Měli tuším 6 plynových kmor. Počítejme: 6 400 (odhaduji přibl. kapacitu jedné komory) 1 (30 minut vlastní zlynování, 30 "naskladnění" a "vyskladnění" = 2400 usmrcených osob za hodinu). Teoreticky - a nechytejte mě za slovo/nohu - zde tedy bylo možné zavraždit až 57.600 lidí denně. Při 1,5 milionu zavražděných za 2,5 roku "plného provozu" tábora tedy nic nemožného. Být cynik řeknu, že měli ještě velké rezervy - limitujícím faktorem byly patrně transporty.

Lidsky vás nechápu mnohem víc. Kam by se asi všichni ti lidé, co se z koncentráků nevrátili, poděli?! Podle sčítání lidu z r. 1930 žilo v Čechách a na Moravě cca 37.000 Židů. V roce 1950 už jen 8.000. Takže se všichni najednou vystěhovali, nebo se nehlásili ke své národnosti/vyznání?!

V pondělí skončil o Holocaustu na ČT2 šestidílný dokument BBC; podle mého názoru nejlepší TV stanice vůbec. Ta rozhodně není politicky korekní - už jen z jejich přísně vědecky pojatých pořadech o lidských námluvách by "gender" feministky klepla pepka; totéž se dá říci např. o "v-souladu-s-přírodou-vždy-žijícími" severoamerickými indiány etc.

48444

08.04.2005 11:04

Ernst Zündel aneb člověk mimo zákon

Popíračům holocaustu - II

Leto_Atreides 62.?.?.?

Takže si to shrneme: nacisté měli motiv (kdo nečetl Mein Kampf, ať se mnou prosím na toto téma nepolemizuje), měli příležitost (ovládali celou Evropu), měli prostředky (koncentráky, Cyklon B). Ještě stále existují svědci jak z řad bývalých vězňů, tak i nacistů a jejich výpovědi se do detailů shodují. V případě obětí to nejsou jen Židé, kdepak. Většinou "obyčejní" a staří lidé. Co by krucinál získali lhaním? No co?! Co by vytěžil takový pětaosmdesátiletý slovenský "gardista" (fakt si nepamatuju, jak těm hlinkovým fašounům naši bratia říkali) ze lži?

Z popírání holocaustu bych ale trestný čin nedělal. Myslím, že svoboda slova buď je, nebo není. Pokud jsou lidé opravdu tak pitomí, že dopustí, aby se něco podobného opakovalo, asi si nic jiného nezaslouží a nějaké zákazy na tom nic nezmění.

48445

Stránka: 1 2

Káva pro Zvědavce

74

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc květen přispělo 148 čtenářů částkou 25 993 korun, což je 74 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Milí čtenáři,

stalo se už smutným koloritem Zvědavce, že na konci měsíce musím žádat o finanční příspěvek na provoz serveru. Každý měsíc něco chybí, ale ještě nikdy se nevybralo tak málo, jako tento měsíc. Snažím se dělat tuto práci poctivě, ale nemohu do nekonečna dotovat provoz z vlastní kapsy. Ty peníze potřebuji, abych mohl udržet nezávislost tohoto serveru a být bez reklam. Vím, že teď hodně z vás má hluboko do kapsy, ale prosím uvažte, zda byste mohli podpořit tento server. Děkuji

Ve zkratce

Občané města Jeseníku proti 5G sítím28.05.20 17:13 Česká republika 7

Lidé (ovčané), co si vzali modrou pilulku27.05.20 18:00 Neurčeno 7

Veselý a Lipovská se stávají členy Rady ČT; kavárna plive krev27.05.20 17:04 Česká republika 2

Bill Gatesův plán, jak proočkovat svět27.05.20 16:05 Neurčeno 0

"Demonstrace" proti 5G sítím na Malostránském náměstí. Chjo27.05.20 11:39 Česká republika 8

Roman Prymula je ve střetu zájmu - šéfuje např. vakcinologické společnosti24.05.20 23:45 Česká republika 4

Už to začíná pronikat do mainstreamu: V Česku epidemie nebyla a není22.05.20 14:30 Česká republika 7

Po znepřátelení Ruska pracují čeští politikové na urážce a provokaci Číny19.05.20 22:49 Česká republika 9

Musk a jeho vesmírné smetí: svět mlčí19.05.20 17:40 Neurčeno 1

Na Ukrajině už pronajímají i dělohy žen. Hnus19.05.20 17:29 Ukrajina 2

Rok vězení za vyznačení hranice mezi Čechy a Moravou19.05.20 17:19 Česká republika 3

Další kulturní obohacení: U Ahmeda se našla hlava sedmnáctileté Švédky19.05.20 14:41 Švédsko 2

Dodržujete odstup?18.05.20 15:04 Česká republika 4

Covid-1984, tajemný Hamáčkův agent16.05.20 00:08 Česká republika 16

Plynovod Nord Stream 2 v Německu narazil. Nedostal výjimku z pravidel EU15.05.20 15:54 Evropská unie 3

Všichni majitelé mobilů budou/jsou centrálně sledováni15.05.20 10:15 Evropská unie 8

Další rána feminacistek: chtějí mít příjmení jako chlapi, nepřechýlená14.05.20 15:00 Česká republika 12

Tvrdá cenzura dokumentu PLANDEMIC!14.05.20 12:50 USA 7

Slovenský velvyslanec se v Minsku zúčastnil vojenské přehlídky a skončil14.05.20 11:07 Slovensko 1

Sankce a vězení za zpochybňování karantény13.05.20 17:32 Bolivie 6

Měnové kurzy

USD
24,36 Kč
Euro
27,01 Kč
Libra
30,03 Kč
Kanadský dolar
17,68 Kč
Australský dolar
16,18 Kč
Švýcarský frank
25,29 Kč
100 japonských jenů
22,68 Kč
Čínský juan
3,41 Kč
Polský zloty
6,06 Kč
100 maď. forintů
7,73 Kč
Ukrajinská hřivna
0,91 Kč
100 rublů
34,50 Kč
1 unce (31,1g) zlata
41 892,76 Kč
1 unce stříbra
424,37 Kč
Bitcoin
231 855,44 Kč

Poslední aktualizace: 29.5.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 51 300 231