Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky podepsané Dr. Murt

Nalezeno 66 příspěveků, 15 různých IP adres

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

18.03.2004 12:21

První týden kampaně přinesly necelé čtyři tisíce Kč

První týden kampaně přinesly necelé čtyři tisíce Kč

Dr. Murt 193.?.?.?

Pán Stwora, vykašlite sa na to. Predajte počítač, kúpte si karavan a cestujte. Občas sa niekde zastavte, nahúlte sa a uvidíte, aký je svet krásny. Ja som tiež predal svoj počítač a v piatok vyrážam na Žitný ostrov pestovať trávu.
A hlavne sa nebojte, všetko bude dobré.

26718

26.06.2004 22:43

Pro strach židovský

RE: Pro strach židovský

Dr. Murt 217.?.?.?

Za to mňa ste veru nesklamal.

Rovnako, ako si každý Čech myslí, že Ázia začína za Hodonínom, verí že by sa mal čím viac podobať na svoj Nemecký vzor (ktoré mu tak rád vždy opucuje boty).

So, schnell, loss, Albert, die Schue fleissig putzen!

30171

30.06.2004 09:00

Zahlcen spamem a viry

Zahlcen spamem a viry

Dr. Murt 217.?.?.?

Myslím, že treba hovoriť o dvoch problémoch (ktoré nemusia apriori súvisieť):

1. Že Vám ľudia nepíšu (respektíve píšu menej),
2. že Vám prichádza nevyžiadaná pošta.

S prvým bodom vám nepomôžem. Čo sa týka druhého, logické je spraviť to, čo všetci: mať viac emailových adries. A svoju privátnu (t.j. tú, ktorú nevystavujete na nete, nepatrí doméne firmy, kde ste zamestnaný, etc.) používajte na osobnú komunikáciu.
Ono dnes každý emailový klient dokáže menežovať viac kont, takže nie je problém mať 20 emailov pre 20 rôznych určení. . .

BTW: SPAMovú poštu predsa niekto zadáva, prečo ho nežalujete?

30295

06.07.2004 21:56

Paradox

Paradox

Dr. Murt 217.?.?.?

Za ostatných sto rokov, ste sa, milí Česi, stali odnárodnenými bezvercami...
...a to nie je hodnota, na ktorej sa dá stavať...

30513

10.07.2004 08:28

Paradox

RE: Paradox

Dr. Murt 217.?.?.?

Slečna Anna, smiem sa spýtať na vašu konfesiu?

30667

15.07.2004 17:33

My vás tím antisemitismem utlučeme, i kdybychom si ho měli sami vyrobit

RE: My vás tím antisemitismem utlučeme, i kdybychom si ho měli sami vyrobit

Dr. Murt 217.?.?.?

Bude to horšie.

30965

17.07.2004 21:23

Tak jak to vlastně je s tím kouřením?

RE: Tak jak to vlastně je s tím kouřením?

Dr. Murt 217.?.?.?

Presne tak, pán Peleška!
Nech fajčiari vysvetlia, prečo fajčia.
A nech sa trápne nesnažia vyvracať argumenty proti tomuto hnusnému nešváru.
Nefajčiť je normálne!

31050

28.07.2004 09:01

Měl by zákazník před zakoupením výrobku znát jeho nejzákladnější údaje?

Měl by zákazník před zakoupením výrobku znát jeho nejzákladnější údaje?

Dr. Murt 217.?.?.?

Podľa mňa je vlastne pán Valter štastný človek v šťastnej krajine. Môže sa posťažovať, že skonzumoval viac kalórii, než myslel.

BTW: Zaujímala by ma dohra? Vrátili ste tovar (to, čo z neho ostalo) a dali ste vedieť výrobcovi, aby do budúcna dával jasne na známosť, čo to vlastne produkuje?

31471

28.07.2004 18:25

Měl by zákazník před zakoupením výrobku znát jeho nejzákladnější údaje?

RE: Měl by zákazník před zakoupením výrobku znát jeho nejzákladnější údaje?

Dr. Murt 217.?.?.?

ja

31498

01.08.2004 14:04

Zahmlievači

RE: Zahmlievači

Dr. Murt 217.?.?.?

1. Vy (mozno az na par jedincov), Cesi si radi myslite, ze Slovak moze hovorit tak maximalne o Slovakoch a to este aj s despektom, pricom nema zabudnut dodat, ako mu je luto za tzv. Ceskoslovenskom.
Okrem toho, Szeremed, vy osobne kritizujete slovenskeho pisatela (ktory ma mozno aj obcianstvo USA), ze hovori o Amerike a sam sa szeriete do Slovenska. Nie je to dvojaky meter?
No jo, vy Cesi muzete, vy jste nam prinesli kulturu, naucili jist priborem, donesly elektrifikaci a vymysleli plazmovou obrazovku. . .

Tak to je teda omyl! Casy vasho tutorstva pominuli a vysporiadajte sa s tym ako viete!

2. Vy snad poznate toho cloveka osobne, ze ho oznacujete za mamlasa? Nie ste trochu drzi? Dokazali by ste mu to povedat aj do oci, alebo ste taky hrdina len spoza monitora, co?

3. Co mate s tym Svajciarskom a co podla vas nezvladneme? Na takychto kuvikajucich mame prislovie: "Hlada inemu smietku v oku a vo vlastnom ma kol."
(BTW: Vas je viac ako Svajciarov a teda mate od nich daleko. A to vobec nie len co sa tyka ekonomiky.)

4. To, ze na Slovensku zanikli podniky tazkeho priemyslu je aktom nekompetentnej Ceskej pseudointelektualnej oligarchie, na cele s amaterskym politikom Havelom. Je to historicky fakt.

5. Co sa tyka vasej silnej koruny, tak uvazte, ze ste stale boli v pomere 2:1. Vasa koruna je v pomere 1,3:1. Takze o com to asi rozpravate? Ak by ste na nas skutocne doplacali, museli by ste mat kurt aspon 3:1, ake boli odkazy niektorych vasich rado-by financnych analytikov vinsujucich Slovensku 300% inflaciu v priebehu prveho polroka 1993. Takze sa spamatajte a netrepte sprostosti!!

6. Slovensko nikdy nebolo sucastou Madarska (to si pletiete s Uhorskom, kde vsak Madarsky narod nebol majoritny). A nikdy nebudeme Madarsko! To su zapamatajte raz a navzdy!
(Na dovazok prisadim tym, ze existuju dokazy o spiknuti Madarskej a Ceskej politickej garnitury proti Slovenskej inteligencii rovnako v dvadsiatych, patdesiatych a sestdesiatych rokoch minuleho storocia. Pise o tom napriklad Jergus Ferko v knihe Madarske (seba)klamy.)

31667

03.08.2004 08:50

Klaus a Mečiar na Nobelovu cenu míru?

Klaus a Mečiar na Nobelovu cenu míru?

Dr. Murt 217.?.?.?

Sú dve veci, ktoré by možno ešte stále boli hodné preskúmania:

1. Ako si Slováci vážia svoju svojbytnosť, keď svoj štát dostali ľahko a zadarmo.

2. Akým spôsobom bolo ovplyvnené vnímanie Slovákov Čechmi, po vzniku SR.

Čo sa týka Nobelovej ceny, tak keď ju mohol dostať Mandela. . .

31714

07.08.2004 21:26

Budeme si pořizovat likvidátory RFID mikročipů?

Budeme si pořizovat likvidátory RFID mikročipů?

Dr. Murt 217.?.?.?

Výhody čipovej kontroly vám vysvetlí na tejto stránke Margita Píriová.

http://www.manikus.com/mixed/piriova/

31851

10.08.2004 08:14

Domnělý teror - cesta k totalitě a válkám (1. díl)

RE: Domnělý teror - cesta k totalitě a válkám (1. díl)

Dr. Murt 217.?.?.?

Pán Včelička, opatrnejšie v súdoch.
Demografická krivka v Izraeli je značne v neprospech tzv. "stredni vrstvi, ktera prave ted se snazi udrzet nad vodou." Možno práve preto silne vplyv strán zastupujúcich tzv. "pajzatich zidu".

31937

20.08.2004 17:39

Zázraky se dějí

RE: Zázraky se dějí

Dr. Murt 217.?.?.?

23. 3. 2004 som letel z Zurichu do Porto a týpek dve rady za mnou nad Francúzskom telefonoval z mobilu. Bola to Nokia, žiaden iridium phone. Letová hladina mohla byť tak 8 km.

http://193.87.19.212/album/coimbra/IMf_0038.JPG



32306

21.08.2004 09:19

Zázraky se dějí

RE: Zázraky se dějí

Dr. Murt 217.?.?.?

Vravím, čo som videl. (Napokon, je pravda že som nepočul toho druhého, takže je možné, že ten Francúzsky týpek rozprával do hluchého aparátu.)

Myslím, že fotka je celkom pekná.

32329

21.08.2004 09:22

Zázraky se dějí

RE: Zázraky se dějí

Dr. Murt 217.?.?.?

S tou riťou, to bolo dobré. Ale vezmite to takto:

Keď sa začnete kamarátiť so židmi (možno by stačilo aj skorokamarátstvo), z lietadla sa dovoláte. Takže ak budete potrebovať telefonovať, viete, čo máte robiť.
[vyplazený jazyk]

32330

04.09.2004 21:55

Svět je zase o malinko horší

RE: Svět je zase o malinko horší

Dr. Murt 217.?.?.?

Ja si naopak myslím, že Čečenci, ako pozostatok kmeňov kráľovstva Zlatej hordy by mali prestať okupovať Kaukaz a vrátiť sa nazad do Mongolska, kam patria.

33116

04.09.2004 22:13

Svět je zase o malinko horší

RE: ...muslimská ukázka kultury a povahy...

Dr. Murt 217.?.?.?

Už dávnejšie som napísal krátku reakciu na tému Česi a Kresťanstvo, v ktorej som vyjadril určitý dešpekt. Čítajúc váš príspevok, pán Had, ma však privádza do údivu.
Absolútne nerozumiem konštrukcii, na základe ktorej píšete, že Kresťanstvo vyrobilo materializmus, komunizmus a kapitalizmus. (Aj keď s tým kapitalizmom by sa možno ešte dalo operovať.)

Tiež upozorňujem, že to boli predkovia Čečencov, ktorí vytovrili kráľovstvo Zlatej hordy a dlho okupovali územie, kde žili Slovania.

Upozorňujem, že Slovania nikdy indiánov, austrálčanov ani nijakých iných ne-kresťanov systematicky nelikvidovali.

Tiež som nikdy nepočul o tom, že by Pravoslávna cirkev mala inkvizíciu.

A napokon, len zbežný pohľad do histórie vám ukáže, že expanzia kresťanských královstiev bola odpoveďou práve na mohamedánsku expanziu.

33118

05.09.2004 20:44

Svět je zase o malinko horší

RE: ...muslimská ukázka kultury a povahy...

Dr. Murt 217.?.?.?

Ďakujem za objasnenie (aj za priateľské zasyčanie). Avšak zvážte, či priradenie role konkvistadora s mečom a bibliou Rusovi (podľa mňa nevhodné), nie je možné obrátiť a priradiť rolu džihádnika Čečencovi s šabľou a koránom.

Tiež si dovolím vysloviť skepticizmus nad keltskosťou Českého národa (minimálne nie je dokázané, že by Kelti a Slovania žili v spoločných osadách).

S tým víťazstvom Kresťanstva to tiež až tak jednoznačne nevidím.

A na záver dovoľte spýtať sa mi, či keď píšete o cirkvi, myslíte Rímokatolícku cirkev?

33172

06.09.2004 21:04

Svět je zase o malinko horší

RE: Svět je zase o malinko horší

Dr. Murt 217.?.?.?

Vášmu postoju rozumiem, ale ak dovolíte skúsim v krátkosti vysvetliť na jednoduchom príklade, v čom s ním nesúhlasím.
V našej spoločnosti (ktorú môžeme pracovne pokladať za kresťanskú) vládne natoľko liberálny duch, že v podstate každé vierovyznanie môže byť slobodne vyznávané. Avšak, ak siahneme po inom civilizačnom okruhu (napríklad islamskom), vidíme omnoho väčšiu netoleranciu voči cudzím kultom. Takže v istom zmysle je naša civilizácia víťaznou, pretože v zmysle jej filozofie znášanlivosti akceptujeme (a často i podporujeme) inaké prejavi, na druhej strane z čisto strategického pohľadu sme omnoho zraniteľnejší infiltráciou. Zároveň sa nachádzame v defenzívnom postavení, pretože za posledných sto rokov sme ustúpili vo všetkom. Ešte si dovolím tvrdiť, že náš základný omyl spočíva v tom, že ak sme sa my naučili cítiť náklonosť k cudzím prejavom, predpokladáme že aj ostatní cítia obdobnú náklonnosť k nám (skôr ako náklonnosť je to vôla k pomste, že?)

33241

06.09.2004 21:13

Svět je zase o malinko horší

RE: Svět je zase o malinko horší

Dr. Murt 217.?.?.?

A ešte si dovolím kúsoček k Rímokatolíckej cirkvy:

Výraz katolícky je synonimom k výrazu univerzálny.
Aký je zmysl proklamácie, že nejaká cirkev je Rímska (t.j. lokatívna) a univerzálna zároveň?

Rímska cirkev vznikla prerodom úradu Rímskeho patriarchu na Rímskeho pápeža. (Okrem Ríma boli sídlami patriarchov Byzanc, Antiochia, Alexandria a Jeruzalem -- zoradené podľa dôležitosti.) Dominancia Rímu bola vojenskopoliticky podložená zámerne mylným prekladom evanielia, kde Ježišové slová pozvyte ich ku mne boli pretransformované na priveďte ich ku mne. (Môžem vám to zistiť presnejšie, ale som lenivý.)
Teda nie je pravda, že všetky kresťanské cirkvi niekoho mydlia (zámerne). A tiež tvrdím, že Ruskému pravosláviu tento atribút nie je pripisovať vhodné.

33242

06.09.2004 21:18

Ještě k tragédii v Beslanu

RE: Ještě k tragédii v Beslanu

Dr. Murt 217.?.?.?

Mentalita Aziata je trochu iná, ako mentalita Európana.

33244

06.09.2004 21:20

Ještě k tragédii v Beslanu

RE: ...vina - nevina..??

Dr. Murt 217.?.?.?

>2.Co si zaslouží, to ho jistě potká, jako každého z nás - na
>čase mnoho nesejde.

A keď nie hneď, tak v niektorej ďaľšej inkarnácii. . .


33245

06.09.2004 21:23

Ještě k tragédii v Beslanu

RE: Ještě k tragédii v Beslanu

Dr. Murt 217.?.?.?

...minimálne preto, lebo píše zľava doprava...

...ale nie o tom som chcel:

Arabská kultúra bola skutočne kultúrnejšia ako naša (napokon, čerpala z podmanených Byzantských kolónií). Pointa je však, že kým my sme trochu pokročili, oni ostali, kde boli (a štandard na to, čo sa dnes volá kultúra, je niekde inde).

33246

07.09.2004 23:31

Ještě k tragédii v Beslanu

RE: ...vina - nevina..??

Dr. Murt 217.?.?.?

Poňal by som to skôr buddhisticky.

33314

07.09.2004 23:36

Ještě k tragédii v Beslanu

RE: Ještě k tragédii v Beslanu

Dr. Murt 217.?.?.?

Myslel som možno príliš skratkovito:

A mimochodem, drtiva vetsina nasich maturantu by u si syrske maturity ani neskrtla...

...na čo som reagoval v zmysle, že je to minimálne preto, lebo píšu (tí vaši maturanti) zľava do prava...

Ospravedlňujem sa za malé nedorozumenie.

33317

07.09.2004 23:39

Ještě k tragédii v Beslanu

RE: Ještě k tragédii v Beslanu

Dr. Murt 217.?.?.?

Vy si snáď robíte srandu!

Nikdy v minulosti a v žiadnom režime nemal človek toľko možností uspokojovať svoje potreby sebarealizácie (ktoré sú najvyššími potrebami), ako je naša liberálna demokracia.

33318

07.09.2004 23:52

Svět je zase o malinko horší

RE: Svět je zase o malinko horší

Dr. Murt 217.?.?.?

>záv.- dále tedy-kde má to pomsta kořen?

A tu si dovolím uviesť svoj názor, že sa jedná skôr o prejav ľudskej prirodzenosti dominovať nad inými (ľudskými) bytosťami, než reflexia dejinnej udalosti. Čím sa nesnažím ospravedlnovať dejinné nespravodlivosti, skôr poukázať na to, že istá hanba, ktorú možno pociťujeme, by sa nemala stať našou (nad)národnou politikou.

Pracovne by som to definoval nasledovne: Možno na potláčanie záujmov iných (národov/štátov/kultúr) nemá človek právo, ale na druhej strane, je to jeho povinnosť.

(Ďalej: dominancia, kontrola zdrojov, etc. je teda asi najlepší spôsob zebezpečenia svojho spoločenstva.)

33321

08.09.2004 00:04

Svět je zase o malinko horší

RE: Svět je zase o malinko horší

Dr. Murt 217.?.?.?

Rád by som uviedol na správnu mieru, ako som to vlastne s Pravoslávim myslel: Mentalita Rusa je ovplyvnená viac Pravoslávnou, ako Rímokatolíckou cirkvou, teda jej (tej mentalite) možno nie je najvhodnejšie pripisovať deformácie, ktorým dala vzniknúť RKC.
Tiež si dovolím tvrdiť, že Byzantský stredovek nebol dobou temna a práve tzv. Arabská vyššia kultúra ťažila z toho, čo nadobudla obsadením Byzanstkých kolónií s ich kultúrnymi ustanovizňami (napríklad v Alexandrii).
Na druhej strane s Vami súhlasím v tom, že kázania cirkví sú prežité (snáď okrem New age, Vesmírnych lidí a Scientológov).

Ešte by som sa rád vyjadril ku korelácii Kresťanstvo--Judaizmus--Islam: Islam nevychádza z Písma, ale z v podstate laického poznania ľudovej tradície z náboženskej praxe Kresťanov a Židov na Arabskom poloostrove.

33322

07.01.2005 17:32

2004 - rok mučení

RE: 2004 - rok mučení

Dr. Murt 82.?.?.?

Toto je hrubé nepochopenie:

a) demokracie
b) aplikovanej politiky moci

1. Demokracia je zriadenie, kde ľudia delegujú svoju moc na svojich zástupcov. Tí na oplátku robia (pokiaľ možno) maximum, aby zaszupovali ich záujmy. Je zrejmé, že záujmy nepriateľa nie sú totožné s týmito záujmami.

2. Politik, ktorý má na seba delegovanú moc od občanov je odborníkom práve len vo svojom obore, v ostatných z moci štátnej najíma odborníkov na požadované úlohy. A nečudujte sa, to že žijete v demokracii, neznamená že váš štát nezamestnáva ľudí, ktorí sa vyznajú v tortúre. Rovnako vedia dosť dobre, ako ju aplikovať, prečo a v akej miere.

Zhrnuté: Predstavitelia spoločnosti (každej) musia používať prostriedky, ktoré sú optimálne. (Vrátalne omnoho brutálnejších, ako používa nepriateľ.)

39949

08.01.2005 11:46

2004 - rok mučení

RE: 2004 - rok mučení

Dr. Murt 82.?.?.?

Píšem, čo vidím.

40017

08.01.2005 11:48

2004 - rok mučení

RE: 2004 - rok mučení

Dr. Murt 82.?.?.?

Skúste si prečítať niečo od Churchilla (napríklad Dejiny anglicky hovoriacich národov).

40018

08.01.2005 12:09

2004 - rok mučení

2004 - rok mučení

Dr. Murt 82.?.?.?

Bavíme sa o týchto ľuďoch, že?

http://193.87.21.211/weblog/video/turkish-driver-DurmusKumdereli-beheading-video.wmv

40022

19.01.2005 12:49

Harryho uniforma aneb záminka, na kterou se čekalo

RE: Harryho uniforma aneb záminka, na kterou se čekalo

Dr. Murt 193.?.?.?

Rommel sa otrávil (s výdatnou pomocou gestapa).

40858

05.07.2005 12:38

Koordinované vydírání jménem Live 8

RE: Koordinované vydírání jménem Live 8

Dr. Murt 193.?.?.?

Toto je najhorší blábol, aký som tu čítal. Navrhujem ho zaradiť do zlatého fondu!

59804

12.09.2005 11:35

Sudety byly a budou navždy české

Upozornenie pre autora:

Dr. Murt 193.?.?.?

Českoslovneský národ nikdy neexistoval!!
----------------------------------------

(Inak s článkom súhlasím a len dodám, že Benešove dekréty sú jedným z výsledkov druhej svetovej vojny. Ich spochybnenie je preto aj spochybnením výsledku vojny.)

70233

26.09.2005 12:54

Homosexualita zvířat a gen homosexuality

postreh

Dr. Murt 193.?.?.?

Táto veta sa mi nepáči:

"Je to totiž stejné, jako by jste tvrdili, že tito živočichové dovedou samostatně myslet."

Vy si snáď myslíte, že človek dokáže samostatne myslieť? Samostatne vzhľadom k čomu? To, že dokážete rozlíšiť subjekt a objekt, ešte nie je samostatné myslenie. Minimálne šimpanzi, gorily, slony, delfíny a vorvane majú šedú kôru mozgovú (aj keď isto nie takú efektívnu, ako my).

A k článku ešte jeden postreh:

Vôbec neredukujte homosexualitu na vedomé rozhodnutie. Byť homosexuálom je sukortikálny prejav na hrane s obsedantnou neurózou. Vedomie ho iba reflektuje, ale netvorí ho. To, že existuje iba u človeka je spôsobené
(v podsatete naozaj geneticky) tým, že naše samice sú plodné (schopné párenia) počas celého roka. Iné primáty (až na jedinnú vínimku toho nešťastného šimpanžieho rodu) takýmto niečim obdarené nie sú. Ak by sme nemali celoročnú sexualitu, nebolo by ani homosexuality. Teda, homosexuálny prejav na úrovni mysle možno priradiť k nesprávne fungujúcemu modulu (moduly mysle fungujú na úrovni mozgových lalokov, nie na úrovni šedej kôry mozgovej, sú teda mimo vedomia) výberu partnera, čo je čisto fyzický problém. Redukcia smerov analytickej psychológie na psychológiu evolučnú (a následne zjednotenie s neurológiou) budú pravdepodobne schopné takéto neurózy eliminovať.

72447

26.09.2005 22:43

Homosexualita zvířat a gen homosexuality

RE: postreh doktora Murtiho

Dr. Murt 217.?.?.?

Je mi vcelku trápne dávať svetaskúsenému človeku lekcie, ale predsa si dovolím reagovať:

1. napriek tomu, čo Českí policajti hovoria, nerodí sa najviac detí v septembri. A nie sú počaté ani vždy vo štvrtok, ani vždy tretieho, dvanásteho, alebo niektorý konkrétny deň v mesiaci (roku). U väčšiny vyšších cicavcov však možno povedať, že ich mláďatá sú počaté v konkrétnom období roka. Keďže toto u človeka povedať nemožno, dá sa z toho implikovať, schopnosť plodiť deti počas celého roka. (Nie v zmysle každého jedného dňa, ale v zmysle neprítomnosti obmedzenia na konkrétny dátum/obdobie.)

2. To, že je niektorá žena (žiaľ) neplodná, neznamená, že ženy (vo všeobecnosti) nedokážu plodiť/respektíve počať počas celého roka. Typ indukcie, ktorý ste nasadil, je nevhodný.

3. To, že žena dokáže mať pohlavný styk bez ohľadu na to, či počne, neznamená, že jej geneticky daná sexualita (viď. bod 1) nemá vplyv na jej správanie. Človek má pre svoje sexuálne správanie jednak genetické predispozície, jednak sa mu učí v spoločnosti, v ktorej žije. (Uvedomte si láskavo, že aj samičky iných živočíšnych druhov sa pária bez ohľadu na to, či poznajú výsledok tohto aktu. Schopnosť počať a schopnosť páriť sa by som nezamienal. Napokon homosexuálny akt je tiež neplodný a môžete kľudne povedať, že množstvo homosexuálov je neplodných a pária sa ako tigre.)

4. Spojenie nšťastný šimpanz vnímajte ako epiteton. V skutočnosti sa šimpanz nedokáže cítiť nešťastne (len nespokojne).

5. S tým bullshitom to môžete brať tak, že som ho buď nahromadil pre Vás, alebo som možno chcel napísať v reakcii autorovi inkriminovaného článku, o ktorom sa snáď bavíte.

72535

26.09.2005 22:49

Homosexualita zvířat a gen homosexuality

RE: Dalsi flamewar.

Dr. Murt 217.?.?.?

"V podstate jsem jeste necetl zadny argument proc by nemela byt homosexualum umoznena nejaka forma "manzelstvi"."

Milý pane, snáď máte ten vzácny dar nevidieť...
Dôvod, prečo by to nemalo byť, je estetický.

72538

27.09.2005 10:13

Homosexualita zvířat a gen homosexuality

RE: Vyšší cicavec Murti

Dr. Murt 193.?.?.?

Pán Táborský, z Vašej reakcie som smutný z dvoch dvôvodov:

a) Váš resentiment Vám hovorí, že by ste mal navigovať iných ľudí cestou životom a v podstate sa Vám to nedarí, respektíve je to zbytočné. Dokážem si predstaviť motivovaného človeka, ktorý by moje príspevky považoval za vhodné ignorovania a ignoroval ich, avšak je na samej hrane mojej predstavivosti človek, ktorý by ich za také považoval a práve preto by na ne odpovedal.

b) Som úprimne nešťastný, že čítane textu v mojom materínskom jazyku Vás uvádza do sémantického zmetku. [pláč]

Ale k veci:

Ad1.: Osobne pochybujem, že presvedčíte napríklad suku páriť sa viac než 2x za rok.

Ad2.: Prijímajúc Váš pojmový aparát, snažiac sa navodiť na Vaše mozgove "vlny" upravujem, že žena (in generis) môže mať ovuláciu počas každého dňa v roku (nie v zmysle každého jedného: 1., 2., ... , 31. 1. -- 31. 12., ale každého z tejto množiny, čiže napríklad žena A 3. 1., žena B 5. 1., žena C 12. 1., atď -- snáď ste to už pochopil, ako som to myslel).

Ad3.: Áno, situácia ktorú opisujete je naozaj veľmi nepríjemná.

- Snáď by ste mohol, ak už považujete za vhodné ma citovať, uviesť aspoň celú vetu, ak už považujete kontext za prehliadnutia vhodný. Ale aj tak sa to pokúsim vysvetliť.

Byť plodný == schopný mať potomstvo.
Počať == situácia, kedy je vajíčko oplodnené spermiou.
Páriť sa == akt, navodzujúci situáciu vhodnú pre počatie.

Tieto tri pojmy nie sú ekvivalentné. (Ale možno je tomu v Češtine inak, potom prosím prepáčte, že som Vás uviedol do stavu nistoty.)

- Áno, vnímať môžete veci, ako chcete, avšak v diskusii je (možno) lepšie snažiť sa vnímať veci tak, ako ich vníma druhá strana. Diskusia sa potom stáva hodnotnejšou a máte z nej aj lepší pocit.

72597

28.09.2005 19:31

Homosexualita zvířat a gen homosexuality

RE: Dalsi flamewar.

Dr. Murt 217.?.?.?

Váš exotický príklad práve potvrdzuje estetické dôvody, ktoré uvádzam.
Manžestvo homosexuálov nevyzerá dobre. Heterosexuálny pár je konfrontovaný
s tým, že ich obrad (a následne život) je rovnaký (nie rovnoprávny, ale rovnaký) ako homosexuálny, ku ktorému majú averziu (bez ohľadu na to, či to v medziach slušnosti deklarujú, alebo si to nechávajú pre seba).

Tiež, si prosím uvedomte, že problém nie je v tom, že by heterosexuál chcel homosexualitu zakázať, ale v tom, že nechce povoliť rovnakosť medzi heterosexualitou a homosexualitou. Takže o nejakom zmizíkovaní nemôže byť ani reči.

72776

05.12.2005 11:27

Pošlete vánoční pohlednici vězňům za své přesvědčení

RE: Pohlednice

Dr. Murt 193.?.?.?

Antropológia už dnes termín rasa nepoužíva, je to anachronizmus, ktorý je významovo vyprázdnený. To však neznamená, že niečo ako rasa si človek nemôže predstavovať (ako si môžete predstavovať tzv. boha, resp. tzv. národ boží, etc., etc., tak si môžete predstavovať aj rasu, je to rovnaká -- mýtická kategória). Na druhej strane, židia sú očividne kultúrne odlišní, čím sa vyčleňujú ako etnikum. Príslušný zákon, bol vašim predpisateľom skrátený na rasovú nenávisť, ale v skutočnosti zahŕňa akúkoľvek nenávisť voči ľuďom, ktorí sa previnili jedine tým, že kreujú inú etnicitu, ako je majoritná, čo je pointa veci.

81855

05.12.2005 14:06

Pošlete vánoční pohlednici vězňům za své přesvědčení

RE: Pohlednice

Dr. Murt 193.?.?.?

kreovať = slovenský novotvar vo význame vytvárať, z anglického to create.

81866

05.12.2005 14:17

Pošlete vánoční pohlednici vězňům za své přesvědčení

RE: Pohlednice

Dr. Murt 193.?.?.?

>"že kremujú inú etnicitu" [oči v sloup]
>vtedy ten cely prispevok, uznate aj sam, dostava aj obsahovo
>ako-taky vyznam.

Malo byť pôvodne:
vtedy ten cely prispevok, uznate aj sam, dostava aj obsahovo aky-taky vyznam.

však? Vy, google, ste už dlho mimo Slovenska, však? [cool]

BTW: Jazyk nemá logiku, maximálne tak gramatiku. (Prosím, neberte to tak, že sa Vás snažím za niečo chytať, len uvádzam niektoré Vaše preklepy a nepodarky na pravu mieru... rozumiete, však?)

81868

05.12.2005 14:30

Pošlete vánoční pohlednici vězňům za své přesvědčení

RE: Pohlednice

Dr. Murt 193.?.?.?

Rozumiem, v čom je Váš problém, drahé google.
Ale pochopte, že som reagoval na príspevok, kde sa ctený Albert dopytuje, aby mu niekto vysvetlil, akej sú židia rasy a ja som načrtol možnosť, prečo sa mu takejto odpovedi nedostáva. Vy, sediac za svojim počítačom, sledujúc svojho BIM BA z okna rozoznávate v ňom inú rasu, ale tak isto v ňom môžete rozoznávať aj inú auru (v prípade, že sa orientujete skôr na takúto duchovnú sféru), je to rovnako objektívne irelevantné. Asi preto, lebo niektorých ľudí urážalo viac, ak im hovorili, že majú podradnú rasu, ako že majú podradnú auru, tak začal zákon postihovať práve tých ľudí, ktorí nadávajú na cudziu rasu, než na cudziu auru. Pravdepodobne, ak by Váš nemenovaný sused zaútočil na BIM BA s tým, že má čiernu auru a má sa pratať niekam (kde sa ľudia s takouto aurou berú), tak by ho tiež niekam zavreli. Musíte uznať, že náš štát ma príslušné ustanovizne pre každého. Samozrejme je poľutovania hodné, ak biely bojovník, ktorý by mal mať papierovo mozog o 16% väčší, ako Váš BIM BO, neodhadol pomer síl a dostal na hubu.

81871

05.12.2005 14:45

Pošlete vánoční pohlednici vězňům za své přesvědčení

RE: Pohlednice

Dr. Murt 193.?.?.?

>Pokud ovsem "create" sebe, je to jen jejich vec.
>Problem ovsem zustava, ze se pri tom "create" vytvareji kreatury,
>ktere ze zasady nemohou spolknout, ze ostatni jsou take jenom
>lide, majici pravo na kvalitni zivot.

Ak sa vyčleňujete, vyčleňujete sa voči niekomu. Vytváranie identity je len následkom vyčlenenia sa voči niekomu. Môžeme rozvíjať teórie o tom, aké je to zlé, ale pravdepodobne to nezmeníme.

>Chci jen tim rici, ze neni rozdil mezi kreaturami na obou
>stranach valecneho pole.

Prekračovanie noriem povolených zákonom je samozrejme vec, ktorú treba riešiť, bez ohľadu na tom, kto zákon porušuje.

>Ale proc nezid neni pro ne rovnocenny clovek, nepochopim.

Emicky povedané, keď veríte v archaické kmeňové, lokatívne náboženstvo, tak sa na inovercov pozeráte ako na menejcenných (to je, myslím, jasné).
Každopádne si toto treba uvedomiť a nesnažiť sa ísť robiť do Izraela nádenníka.

>A navic,...kdyz je zid cerny jak bota, nema sanci,....
>Nejaka obhajoba kreatur, pane?

Podľa mňa majú Falaši v Izraeli ďaleko lepšie postavenie (a aj šancu), než mali v Etiópii (možno preto ich tam evakuovali).

>P.S. Jsme multikulti multirase mishung, neakceptovatelny panem
>Albertem a spol. s ro (Ltd)[cool]

Ctený pán Albert je tiež istým spôsobom "mishung", ako svojho času uviedol na týchto stránkach...

81875

05.12.2005 14:55

Pošlete vánoční pohlednici vězňům za své přesvědčení

RE: Pohlednice

Dr. Murt 193.?.?.?

>samozrejme, ze rozumiem doktorko. vsak sme stari znami(to ja som
>opravoval vase dyslekticke preklepy a nepodarky v zaciatkoch
>Zvedavca).

Áno, presne tak, veď inak by som Vám nič také nevytíkal, ale viem, že ste si vždy na čistote Slovenčiny tak potrpel... (Uvedomujem si, že najväčší trapas je upozorniť na trapas.)
Pamätám sa, že vtedy ste sa nechal oslovovať menom Bolo. Myslím, že Vám tu potom niekto vynadal do bláznov a ste si bol zmeniť meno. [smích]

>co sa tyka tej logiky v jazyku doktorko, tam ste riadne vedla.
>neodpovedajte hned, prestudujte si najprv Chomskeho generativnu
>grammatiku.

Skúste mi odporučiť knižku, čo ste od Chomskeho čítal, zľahka si ju prejdem, nech sa mi osvieži pamäť a potom prediskutujeme detailnejšie, kto vedľa a kto riadne.

81878

05.12.2005 16:27

Pošlete vánoční pohlednici vězňům za své přesvědčení

RE: Pohlednice

Dr. Murt 193.?.?.?

>2: Dr.Murt
>Vy, osobne, verite v to same?

Pýtať sa niečiu vieru je na pokraji etiky, ale dobre, zodpoviem Vám ju.
Som ateista, takže v bežnom slova zmysle neverím (nie len v tzv. boha, ale ani v reinkarnáciu, rôzne čakry, etc.). A dodávam, že áno, myslím si, že my, ateisti, sme lepší, ako vy, veriaci. Vy musíte mať nejaký vyšší zákon (prikázania), aby ste sa vedeli slušne správať. My to nepotrebujeme. Z tohto pohľadu je ateizmus vyššia kvalita. Na druhej strane však si nemyslím, že by nie-ateistická morálka bola apriori podradnejšia. Každopádne, aj na príklade židov vidíte, že náboženstvo dláždi cestu k neznášanlivosti. Môžete namietať, že (proti)náboženskú neznášanlivosť môže kázať aj ateizmus, ale voči tomu sa vyhradzujem, pretože skutočný ateizmus (akým je aj ateizmus môj), je ateizmus nenáboženský, nie protináboženský.


>Tedy, ze ja, jako verici v boha pohanu ( sedavam s nema v hospode
>), jsem pro Vas podřadný jedinec?

Jedna vec je mať nejakú ideu a druhá vec je byť niečim. Musel by som Vás poznať osobne, aby som si urobil názor o tom, či ste "podradný jedinec" (čo neznamená, že aj keby som si to myslel, že by som to verejne povedal).
Druhá vec je, či k viere sui generis pristupujem ako k podradnej náuke. V tom prípade musím povedať, že áno.

(Ďalšia vec je, že pohania, ako ich ja poznám, nemajú len jedného boha, preto mi ani nie je jasné, v čo veríte...)

>Ja krestanum, zidum, muslimum i jinym vericim "v toho boha
>nepraveho" nerikam, ze jsou kvuli tomu menecenni a rad s nimi
>pokecam o zivote.

Skúste brať moje slová viac všeobecnejšie. Ak si Vy osobne myslíte, že ak by ste veril v archaické kmeňové, lokatívne náboženstvo a napriek tomu by ste sa nepovažoval za nadradeného, tak ste pre mňa tá jedna čierna labuť, ktorá sama o sebe nedokazuje, že labute sú čierne.

>Prozatim jsem slysel jen to, ze pouze zidi neakceptuji ty druhe,a
>to dle kucharky, kterou si napsali uz davno.

Pravdepdobne ste dost izolovaný od sveta.

>Pravda, nebo lez, pane doktore?

Skutočne môže byť pravda, že ste počul, že len židia neakceptujú druhých, atď., ale realita je dosť iná. Pripomeňme si aspoň genocídu Arménov počas prvej svetovej vojny...

81896

05.12.2005 16:36

Pošlete vánoční pohlednici vězňům za své přesvědčení

RE: Pohlednice

Dr. Murt 193.?.?.?

Áno, uznávam.

Tiež uznávam, že ani pre nežidov nie je žid ako nežid.
A tiež uznávam, že ani pre židov nie je nežid ako nežid.
A tiež uznávam, že ani pre nežidov nie je žid ako nežid.
A tiež uznávam, že ani pre židov nie je nežid ako žid.

V symbolickom jazyku n(x)<>n(y)<>m(x)<>m(y).

81897

05.12.2005 18:37

Pošlete vánoční pohlednici vězňům za své přesvědčení

RE: Pohlednice

Dr. Murt 85.?.?.?

>>Som ateista, takže v bežnom slova zmysle neverím (nie len v
>>tzv. boha, ale ani v reinkarnáciu, rôzne čakry, etc.).
>Vy opravdu, ale opravdu nicemu a ani nikomu neverite?

Som ateista, takže v bežnom slova zmysle neverím (nie len v
tzv. boha, ale ani v reinkarnáciu, rôzne čakry, etc.).
Poznámka: v Slovenčine má sloveso veriť aj význam vyznávať náboženstvo.
V bežnom slova zmysle nevyznávam žiadne náboženstvo, avšak uvedomujem
si, že vzhľadom na kultúrny kontext, v ktorom sa pohybujem, niektoré moje intuitívne prejavy môžu byť ovplyvnené kresťanskou metafyzikou.

>>vy, veriaci.
>Takze tomu , co pisete, zcela jiste verite.
>Nebo neverite?

Vaša otázka pôsobí trochu divergentne. Iste, že verím, v čo píšem. Ateizmus je neviera v nadľudské kontrolujúce sily ovplyvňujúce jeho osud.
Nerád by som skĺzaval k tomu, aby som Vám robil výkladový slovník. Je tiež možné, že máte problém čítať slovenský text, ktorý vo Vás vyvoláva jazykové interferencie, tak sa pokúsim vkladať anglické slová tam, kde by takáto interferencia nastať mohla. Snáď ma potom ľahšie pochopíte.

>
>>Vy musíte mať nejaký vyšší zákon
>>(prikázania), aby ste sa vedeli slušne správať.
>Jo, Perun mi rikal, abych nepochcal zachodovou desku, kdyz pisoar
>je obsazen.

Parom Vám káže aj iné veci, napríklad:
- nikdy neporušiť slovo, ktoré dáte (prísahu),
- udržiavať oheň z dubového dreva,
- raz za rok obetovať býka alebo kravu a podobne...
(Nie som tejto problematiky znalý, ale ako ateista ani nemusím.)

>Ja radej poslechnu Peruna a desku nepocuram. Verim mu.
Áno, to je presne to čo hovorím, mne Parom napovedať nemusí, aby som sa nechoval ako hovado... [smích]

>Nesouhlasim. Zidovska vira muze byt ze zasady v pohode, pokud
>nebude zneuzita Zlymi dusemi a jejich vlezdoprdelkovych
>pseudokrestanu a jinych pseudovericich.

Nechápem, prečo si myslíte, že ľudia, ktorý zneužívajú vieru, neveria, že ich k tomu, čo robia, povolal Boh? Židovská viera je v zásade etnocentrická (kmeňová) a lokatívna (upätá na Jeruzalem a priľahlé kraje).

>Pred chvili jste mi oznamil, ze to me pohanstvi je horsi, nez ten
>Vas ateismus. Kazete vodu, pijete whisky. Anebo kecate z hladu.
>Nic ve zlem, vzdyt je to jen mala vymena nazoru, nikoliv pře.

Prečo je môj ateizmus lepší som demonštroval na Vašom prípade so záchodovou doskou. Áno, Vaše pohanstvo je horšie, ako môj ateizmus,
ale keďže môj ateizmus je nenáboženský, nemám potrebu Vás od Vášho náboženstva odhovárať. Vyznávajte Paroma, blíži sa Kračún, tak si užite.

>>či ste "podradný jedinec" (čo neznamená, že aj keby som si
>>to myslel, že by som to verejne povedal).
>Ja bych Vam vse rekl primo do oci.
>To, co si o Vas myslim, neni nic spatneho. Jen pak budu rad, kdyz
>budete mit dosti sily muj omyl vyvratit.

81907

05.12.2005 18:38

Pošlete vánoční pohlednici vězňům za své přesvědčení

RE: Pohlednice

Dr. Murt 85.?.?.?

Z očí do očí je to iné, ako verejne. Každopádne tu nie som od toho, aby som hodnotil ľudí, že? Tiež mi nikdy nezáloželo, aby som mal na týchto stránka optimálny goodwill.
BTW: Vás po smrti vyhodnotia predkovia, mňa potmkovia.

>>Druhá vec je, či k viere sui generis pristupujem ako k
>>podradnej náuke. V tom prípade musím povedať, že áno.
>Vira neni nauka. Pro me to je pouze pocit. Tvrzeni proti tvrzeni.

Kanonizovaná viera (ako Judaizmus, Rímske katolíctvo, Islam, etc.) sú náuky. Náuka v zmysle doctrine.

>Jo, verit v boha, nebo bohy,....OK, respektuji.
>Treba i viru v cloveka,...uplne jedno.
>Ale verit v nabozenstvi.....to teda ne, pane.

Náboženstvo je inštitucionalizovaná viera.

>>Pravdepdobne ste dost izolovaný od sveta.
>Kvalifikuji se na 3 statni obcanstvi.
>Myslite, ze jsem izolovany? [smích]

Myslím, že ak človek o 17.00 (kedy by ešte mal byť triezvy) vyhlási, že jediné neznášanlivé náboženstvo je Judaizmus (respektíve jeho nositelia sú jedinými neznášanlivými veriacimi), tak je dosť izolovaný.

>Jedini, koho se zle duse chazarskych zidu respektuji a boji, jsou
>prave Armeni. Treba ale je tojen, ze jedna pani povidala...heh

Neviem, nepoznám žiadneho Chazarského žida a ani som o tom nečítal...

>Vidite, pane doktore, tak dlouhy prispevek v 17hod odpoledne jsem
>jiz dlouho nenapsal. Aspon si nepamatuji

Blahoželám. [smích]

81908

05.12.2005 18:52

Pošlete vánoční pohlednici vězňům za své přesvědčení

RE: Pohlednice

Dr. Murt 85.?.?.?

Rád by som sa dohodol na niekoľkých drobnostiach, ako do budúcna komunikovať:

1. nebudeme si tykať,
2. nebudeme zbytočne afektovaní,
3. nebudeme zbytočne familiárni.

Ďakujem.

Čo sa týka Vášho niku, drahé google, tak si myslím, že viem dosť, avšak som ochotný sa dať poučiť (+ si zaujímavé historky rád prečítam).

K Chomskemu: Spomínam si na niekoľko publikácii (4?), ktoré majú v názve niečo s generatívnou gramatikou, tak som sa len chcel informovať, ktorú máte na mysli. Myslím, Chomskeho titul Generatívna gramatika, vyšiel v rámci publikácie Jazyk a zodpovednosť (ale vážne sa celkom nepamätám), v prípade, že disponujete anglickým originálom, tak kto Vám môžem len tíško závidieť (a snáď ešte popriať, aby ste si ho aj prečítali, ak Vám zvýši čas pri Vašom hobby -- robiť zo seba blázna na Zvedavcovi). [mrknutí jedním okem]

81913

05.12.2005 18:59

Pošlete vánoční pohlednici vězňům za své přesvědčení

RE: Pohlednice

Dr. Murt 85.?.?.?

Ak Vás urazilo, drahé google, že som Vás preniesol do Vašej ctenej paraboly, tak sa ospravedlňujem. Nevyznel ste možno dostatočne didakticky, aby som Vás odlíšil od pitoreskných postavičiek, ktoré ste vo vašej skazke vykreslil.
BTW: to ponaučenie bolo skôr v mojom príbehu, než vo Vašom.

81915

05.12.2005 22:51

Pošlete vánoční pohlednici vězňům za své přesvědčení

RE: Pohlednice

Dr. Murt 85.?.?.?

Milé google, nie som si istý že napriek rečiam o Vašej diplomovej práce, ktorú ste robil pod vedením niekoho, kto Chomskeho "nemal ani zhruba prečítaného a pochopeného," si nemyslím, že by som mal s vami rozvýjať kvalifikovanú diskusiu.
Zjednodušme to na túto úroveň: ak by mal jazyk logiku, tak by kopíroval objekty, ktoré opisuje. Vždy. Teda by ste, drahé google, mohli postulovať, prečo je napríklad stôl "stôl", "table", "tisch", etc., etc., čo samozrejme nemôžete. (BTW: Toto píše už Saussure (1959) a Chomsky na to reaguje v Syntaktických štruktúrach (1966).)
Spájanie tried ideí (idea class) s formálnou konštrukciou viet (sentence formal construction):
a) nie je Chomskeho idea (aj keď je možné, že sa k nej vyjadril a že si to Vy nesprávne asociujete),
b) je to len hypotéza.

81958

06.12.2005 08:00

Pošlete vánoční pohlednici vězňům za své přesvědčení

RE: Pohlednice

Dr. Murt 85.?.?.?

Podľa súčasnej antropológie sú rozdiely medzi ľuďmi fenotypové, nie genetické. Výraz fenotyp aj nahradil to, čo si predstavujete pod pojmom rasa.
Samozrejme, je pravda, že v tom máte "maglajz", čo je tiež objektom príslušného vedeckého výskumu.

82048

06.12.2005 15:58

Pošlete vánoční pohlednici vězňům za své přesvědčení

RE: Pohlednice

Dr. Murt 193.?.?.?

Hádam s tou nadsázkou to nebude také zlé [smích]

Skúsim pár konštruktívnych postrehov:
- nemyslím si, že je označenie judaizmu ako etnocentrického náboženstva osočením. Je zrejmé, že judaizmus nie je univerzalistický, ako napríklad kresťanstvo a islam.
- uznávam, že každá viera má svojich fundamentalistov a svojich liberálov. Nemyslím si však, že liberáli sú tí pravovernejší, proste to hodnotím tak, že aj fundamentalista (ktorý mi praje zle), môže veriť hlboko a úprimne.
- ja si myslím, že duša neexistuje (prijímajúc nadsázku... samozrejme [smích] )

82097

06.12.2005 19:39

Pošlete vánoční pohlednici vězňům za své přesvědčení

RE: Pohlednice

Dr. Murt 85.?.?.?

Google, ste človek, ktorý sa principiálne snaží zaujať opačný postoj.

Sám delíte jazyk na syntax a sémantiku. O tom, že syntax (reprezentovaná gramatikou) má logickú štruktúru (ktorá je dokonca vrodená a o ktorej vám neurológ dokáže povedať, kde konkrétne v mozgu jej príslušný modul je), nepochybujem. Ale to, čo som v predchádzajúcom príspevku tvrdil (citujúc autority), je že sémantika (kódovanie symbolov reprezentujúcich objekty, udalosti, etc.) je tvorená (snáď) náhodne (vy píšete ľubovoľne), nespochybňujete, naopak, sám to udávate. Ak však sémantika netvorí logicky systém, ako môžete tvrdiť, že jazyk takýmto logickým systémom je?
(Čo bol počiatok našej dišputy, spomínate?)

BTW: Všimol ste si? Začal ste mi vykať...
[smích]

82137

11.01.2006 09:18

Jak přežít NWO

-

Dr. Murt 193.?.?.?

Pustovňa s internetom -- sen mizantropa.

87600

17.05.2007 22:28

Polemika o transhumanismu

?

Dr. Murt 85.?.?.?

"Při takovémto vnímání času lze hodnotit například změny na planetě zemi v závislosti na chaotických událostech dost dramaticky. Současný vliv technologie a lidské existence na prostředí naší matičky Země však zaznamenává ve svém důsledku rychlost změn mnohem větší. Jsou zřejmé a patrné již v průběhu jednoho lidského života. ... Uvážíme-li, že technologický pokrok má exponenciální gradaci, což transhumanismus uznává a skloňuje jako jeden ze základních faktorů ve svých předpovědích, lze očekávat, že rychlost, s jakou změny zasáhnou naše vlastní životní prostředí, může vést k singularitě již ve velice krátké době, například za pár desetiletí."

"Nelze" Vyvodzovanie naprieč rôznymi kauzálnymi doménami je zmysluprázdne.

135540

26.07.2007 09:52

Hodlá Německo ovládnout celou Evropu?

RE: Vlastnění a údržba

Dr. Murt 89.?.?.?

"Ano, pro mnohé pojmy jsme se naučili vnímat jiný obsah..."

140507

09.05.2008 11:42

Nevědomý internet

RE: zmatenost autora

Dr. Murt 195.?.?.?

To, že (ako tvrdíte) Vám dali TIE myšlienkové konštrukty Vaši ctení rodiča, je obsahom tvrdenia, že TO SÚ konštrukty vytvorené človekom. Pričom je zrejmé, že Vaši prarodičia vraveli Vašim rodičom niečo trochu iné, ako Vaši rodičia Vám (pretože sa svet mení a treba to reflektovať).
Inak by to bolo, ak by sa Vám prihováral boh a hovoril, čo máte robiť.

To, že sa s podozrením (spojeným s diagnostikou) pozeráte na ľudí, ktorí myslia, je prirodzené; zároveň je to nesprávne.
Správne je naopak správať sa kultúrne (prekonávať svoju prirodzenosť), čo stojí istú námahu.

Po dlhšom zamyslení isto každí nájde dostatok fenoménov, ktoré pravdou sú, aj nie sú (respektíve ich zmyslupráznosť zabraňuje o pravdivosti hovoriť). Napríklad: Mal Sherlock Holmes materské znamienko pod pravou lopatkou?

To, že si ľudia myslia, že niečo je a vlastne to nie je, je tiež prirodzené (a nie len pre ľudí). Počínajúc tvárami v oblakoch (a na Marse) a končiac posmrtným životom.

Skúste si niečo prečítať od Daniela Dennetta.

160736

09.05.2008 11:42

Nevědomý internet

RE: Matrixová generace

Dr. Murt 195.?.?.?

>Tohle postihlo i část mládeže: Virtuální
>realita jim splývá s realitou a oni netuší, co je
>realističtější. Zmítají se v nekonečném prostoru a neví
>kdo jsou, co chtějí a kam směřují.

Stále lepšie, než si prečítať, kam smerujem, v Pravde.

Ľudský život sa predlžuje. Myslím, že sa môžeme aj 35 rokov "zmietať v priestore"; proste pre radosť z pohybu.

160737

03.06.2008 12:41

Velký naftový podvod

RE: hmmm... i.díl

Dr. Murt 195.?.?.?

>Dawkinse(a potažmo) mám v malíku,proto jednám s Vojto jak
>jednám.On bude poslední moci skučet,až na něj položí ruku
>někdo evolučně pokročilejší,to jsou přece přírodní
>zákony. [smích]

V "malíku" máte všeličo, ale evolučnú teóriu ťažko! Najmenšia relevantna jednotka, na ktorú sa dá evolúcia aplikovať je populácia. Výrok, že na Vás niekto evolučne pokročilejší položí ruku je nezmysel.
Lepšia schopnosť inferovať dáta z prostredia je považovaná za pokročilejšiu v naivnej (ľudovej) biológii, nie vo vede.
Evolučne mladšie druhy nenahrádzajú automaticky evolučne staršie -- viď napr. existenciu prokariotov.

Ak by sme aj vnímali vývoj ľudských kultúr ako paralelnú evolúciu k prírodnej evolúcii, nie je možné hovoriť o pokročilejších kultúrach. V čom ako pokročilejších? Veľkosť sociálnej siete u nás a v hortolokézskej spoločnosti je rovnaká. (<150)

A hlavne neskĺzajte k sociálnemu darwinizmu, to je idea 150 rokov stará a 100 rokov prekonaná. Dovidenia.

162441

20.08.2008 10:43

Nezapomeňte na Jugoslávii

Ignorácia

Dr. Murt 195.?.?.?

Neprekvapuje ma ak kniha, ktorá vyšla po taliansky je v británii ignorovaná. Objednať sa dá (napríklad cez deastore.com, za 34 $).

168452

25.11.2008 08:16

Podmanivá síla Google

RE: Google vs. Altavista

Dr. Murt 195.?.?.?

(1) Pred príchodom page rank a vyhladávania pomocou globálneho maxima Altavista, ktorá hladla iba početnosť slov na html dokumente nedokázala nájsť ani samú seba.
(2) Ak napíšete vynikajúcu PhD prácu na Stanforde v čase .com boomu určite do vás niekto investuje pár dolárov.
(3) Selektívna pamäť je sviňa.

176689

Nemylte si Micurina s Lysenkom.

183846

Káva pro Zvědavce

37

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 83 čtenářů částkou 11 205 korun, což je 37 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Evropské daně: Už se blíží...16.10.19 11:35 Evropská unie 2

ELÁN a jeho "Bulvárné krysy" na black listu rádií16.10.19 08:35 Slovensko 3

Itálie povolila vylodění dalších 176 afrických okupantů15.10.19 17:11 Itálie 1

Podepište mezinárodní výzvu k zastavení 5G sítě14.10.19 23:00 Neurčeno 0

Tomio Okamura u Luboše Xavera Veselého na XTV14.10.19 21:16 Česká republika 3

Erdogan požaduje po NATO podporu v jeho agresi11.10.19 16:39 Turecko 1

V Německu řádí "pravicoví extrémisté"09.10.19 19:09 Německo 10

Vraždící ilegální migranty bude zase těžší vyhostit!08.10.19 18:55 Česká republika 4

Andrejka se ráda hladí: Zločinná LGBT krade čtyřletým dětem dětství08.10.19 13:02 Česká republika 2

V Německu najel Syřan kamionem do řady aut, zranil nejméně 8 lidí08.10.19 11:03 Česká republika 0

O incidentu v Ostravě referovala média, žádné nezmínilo, že šlo o skupinu cikánů07.10.19 20:05 Česká republika 1

Feminacistky bagatelizují dopad Istanbulské smlouvy07.10.19 20:00 Česká republika 1

Klimatická aktivistka: “Musíme začať jesť deti! Nemáme dostatok času!”05.10.19 18:23 USA 11

Evropský parlament tleskal pašeračce okupantů do Itálie (a potažmo do Evropy)05.10.19 16:13 Evropská unie 1

Další cíl feminacistek: Herec Robert De Niro má zaplatit 276 mmilionů, protože mluvil sprostě04.10.19 16:42 USA 2

Mongolové ante portas!04.10.19 16:16 Česká republika 5

Putin označil Grétu tím co skutečně je04.10.19 12:42 Rusko 0

Tajný islamista zabil v Paříži čtyři policisty04.10.19 11:33 Francie 2

"Protiprávně" sterilizované ženy mají šanci na výpalné odškodnění 300 tisíc korun03.10.19 22:16 Česká republika 5

Gott pred smrťou ľutoval jednu vec, že s rodinou otáľal až do neskorého veku03.10.19 19:48 Česká republika 0

Měnové kurzy

USD
23,12 Kč
Euro
25,72 Kč
Libra
29,71 Kč
Kanadský dolar
17,60 Kč
Australský dolar
15,79 Kč
Švýcarský frank
23,42 Kč
100 japonských jenů
21,29 Kč
Čínský juan
3,27 Kč
Polský zloty
6,00 Kč
100 maď. forintů
7,77 Kč
Ukrajinská hřivna
0,93 Kč
100 rublů
36,08 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 500,86 Kč
1 unce stříbra
405,57 Kč
Bitcoin
186 567,78 Kč

Poslední aktualizace: 18.10.2019 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 48 589 016