Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky podepsané Dap

Nalezeno 39 příspěveků, 25 různých IP adres

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

06.09.2010 09:59

Aristokracie a dělba moci

RE: Děkuji všem za diskusi

Dap 89.?.?.?

ještě dovětek:
Není třeba,aby "někdo" určoval,co je "správné".
Měřítko (morálku) určuje totiž každý člověk sám - co nechceš aby ostatní dělali Tobě,nedělej Ty jiným.
Od toho se odvíjí "stupen morálky" - problém je v tom,že jedinec je k sobě většinou benevolentnější než k ostatním.Následně ihned nastupuje snaha ostatních ho "donutit" toto relativní pravidlo dodržovat.
A podle toho se pozná stupen vývoje jedince,ne podle jeho znalostí či dodržování pravidel preferované skupiny!
A pokud jde o aristokracii - ta se tímto pravidlem určitě neřídila [smích]

227633

06.09.2010 18:59

Aristokracie a dělba moci

RE: Děkuji všem za diskusi

Dap 89.?.?.?

Nesouhlasím-jedinec,je-li dostatečně i k sobě objektivní,má možnost si sám na sobě své rozhodnutí vykoušet,pak o nějakém patriarchálním chování nemůže být řeči,protože jemu samotnému by to jistě vadilo.Objektivnost sama k sobě ale dnes téměř zcela vymizela-cíleně a účelově podporované vládnoucímy kruhy(snahy se táhnou prakticky celými dějinami,jen kliky,víra a způsob se mění)

Samozřejmě za předpokladu,že na jakéhokoli člověka nahlíží jako na svobodnou osobnost,tzn. že repektuje to,co se dozví komunikací(co druhému vadí).
Lze to aplikovat i na chování k jiným tvorům,ovšem má také povinnost k sobě samotnému - přežít a zajistit pokračování populace.Tzn. - zabíjet z hladu,jako všichi tvorové kromě člověka.
Pak totiž nepotřebujete ani 10 přikázání,ani budhismus,protě proto,že jako samostatná osobnost dokážete být soudný a sám sebe omezit.

227652

07.12.2010 10:29

Čas se zrychluje, zintenzivňují se změny a ty opravdu podstatné se blíží

RE: Pěkný článek, díky

Dap 89.?.?.?

pane Kerob,Váš příspěvek je zcela vystihující a daleko lépe definující momentální stav než celý článek.
Děkuju - plně s ním souhlasím.
Vážím si Vás.

Dodal bych snad jen,že většina na skutečné změny zralá není.
(at už stojí na kterékoli straně)
Ty totiž začínají u sebe - ve svém vlastním životě a pohledu na něj.Málokdo je ochoten sám sebe omezit,většinou pomoc druhému se smrskne na "jenkdyžseto vyplatí",nebo jenabytobylo pohodlné.
Bohužel,velmi dobrá živná půda pro církve,sekty a jiné demagogy,protože většina lidí nechce nést odpovědnost sama za sebe.
Takže sice změna určitě přijde,ale opět bude ukradena a lidé časem zklamáni - budou to mít přece ale na koho svéct..[smích]
Ovšem i toto patří k přirozené selekci druhu a jeho vývoji.

233860

30.01.2011 15:54

Do hola!

Dap

Dap 89.?.?.?

Inu,také záleží PROČ se necháte ostříhat...já například stříhání si nechám 3x do roka-v létě dohola protože je to praktické,na zimu se nechám zarůst včetně vousů (aby mi nebyla zima,až půjdu pres pole[smích],a k jaru běžný kratší sestřih,protože vlasy dlouho schnou(jezdím windsurfing a divokou vodu).
Takže praktičnost.
Druhá stránka věci je změna-někdo ji hledá střídáním děvčat či manželek,někdo cestuje,jiný střídá auta.Každopádně moje dlouhodobá přítelkyně tvrdí,že tato změna je vítaná....
A třetí důvod? - zjistíte,že jak vypadáte je důležité jen ve "vyspělé společnosti". Skuteční lidé na zevnějšek totiž nedají-ty zajímá co máte v sobě.
Takže žádná nostalgije a hlavu vzhůru-otevře se Vám život v jiné rovině..

237103

24.03.2011 12:02

Bééé! Já nechci nové auto!

Nechápu,proč tolik slz...

Dap 109.?.?.?

sice se zcela ztotožnuji s článkem,ALE - copak nemáte navybranou ??
Vždyt Vás nikdo nenutí do nového auta.Já to řeším koupí staršího,zachovalého a taky osvědčeného zkušenostmi (mám Suzuki Vitara).Když dobře seženete,nejlépe od "pána v klobouku" co jezdil jen na hrob,bude Vám sloužit hooodně dlouho (a pak ještě v lese na dřevo [smích]K tomu si za stejný peníz co za nové koupíte 3....
A že jednou ty starší auta dojdou? Hned tak nee,protože to je ještě poctivá práce,kde se vyplatí dát ruku k dílu a udělat GO i na koleně[smích]
Tak hlavu vzhůru a nepodléhat reklamě a trendu,vždyt máte vlastní hlavu [mrknutí jedním okem]

240209

16.06.2011 10:08

Nevěřím na spontánní revoluce

Právo většiny

Dap 109.?.?.?

Myslím,že většina lidí,kteří do revoluce jdou (nástroj jiných) bohužel neví,jak své právo dlouhodobě prosadit.Proto jsou zneužiti jínými,popř. nedokážou vymožení udržet.
Bohužel,ani studované inteligenci nedochází,že úloha jedince je NEZASTUPITELNÁ.
Proto je jedinná cesta přímá demokracie - právo jedince se vyjádřit v referendu k čemukoliv.Pak nastupuje právo většiny,protože chceme-li žít v komunitě,musíme se většině přizpůsobit.
Samozřejmě to odstaví jakékoli elitářství a to se nelíbí,protože v každém znás je kus sobectví.
Že je to možné,stačí se podívat třeba do Švýcarska,či vznikající na Islandu.
Velmi pěkně to vyjádřil p.Kadáfí.
Takže - pokud nynější stávky nebudou prosazovat základní zákon o Obecném referendu-nebudou se moci následně dále občané podílet na rozhodování,skončí to jako vždycky-je výměnou režimu.
(podotýkám,že nejsem levičák!)

246160

27.07.2011 08:41

Islandská krize a následná „revoluce“ Díl I.

Hmmm

Dap 109.?.?.?

pěkný souhrn z českch médií - běžný občan nemá tolko času vše hledat.Dík. Bohužel isladská řeč je příliš složitá a udělat porovnání z jejich médii je asi náročné...v rámci objektivity.
Takto dostala slovo jen jedna strana ... [překvapení]
Uvidíme co bude v pokračování....

249193

27.07.2011 09:33

Okupace Řecka bankéři

RE: volební demokracie

Dap 109.?.?.?

Lidem to už došlo - jen většina neví jak na to.
(proto ta bezradnost "není koho volit")
co potom ?
není to tak složité - ODPOVĚDNÝ volič ví,že je v rozhodování NEZASTUPITELNÝ.
Takže musí rozhodovat sám - o důležitých otázkách v referendu,
v méně důležitých se nechá zastupovat s tím,že politik (který ho zastupuje) je kdykoli odvolatelný(na základě referenda ve volebním obvodu).

Potíž je jen ve formě vypsání referenda(podmínky,které máme nyní jsou k ničemu) a účinnosti(odvolatelnost).
Inspiraci lze hledat třeba ve Švýcarech.

A samozřejmě - jak to prosadit.
Politici sami proti sobě nikdy nepůjdou,k tomu je musí donutit občané.

249198

07.08.2011 08:56

Role muže a ženy v rodině

Teda pane Lhoták,to teda koukám...! :)

Dap 93.?.?.?

Jestlipak Vás někdy napadlo,proč v některých kulturách existoval matriarchát ?? Na základě "tržního" principu,jak by řekl papá Klaus.
Model,který tu propagujete(monogamie) coby "přirozenost" je ve skutečnosti uměle vytvořený systém vyhovující určité skupině lidí(křestané).Kouknete-li jinam,funguje tam bigamie-oboje na prvotním základě násilí...to je jeden z důvodů,proč si určitá vrstva vytvořila náboženství-původní čarodějové na základě strachu lidí z nevědomosti,získali větší moc než náčelník a začali diktovat pravidla (až se stali dokonce kardinály).Zda mono nebo bi-bylo dáno populací(rodilo se zrovna více žen,pro které je třeba ulovit.Muži umírali ve válkách- a taky je fyzicky bylo jednodušší zotročit silnějším mužem,lidé jsou majetničtí).Pak už se jen tento základ rozvíjel podle ekonomiky.

Vše má svůj logický základ - nevšiml jste si,že lidojedství vzniklo vždy jen na ostrovech,kde bylo minimum zvěře? Až později bylo přeneseno na pevninu a stalo se náboženstvím....
Ještě že nejste v parlamentu - to by ženy neměly ještě dnes volební právo...!

249993

07.08.2011 12:53

Role muže a ženy v rodině

RE: Teda pane Lhoták,to teda koukám...! :)

Dap 93.?.?.?

Myslím,že rozumím - bohužel jste spíš nepochopil/a mě.
Já v bigamii nevidím přirozenost-nečetl/a jste pozorně.
Taktéž původně vznikla a je propagována násilím - jako KAŽDÉ náboženství. Ono totiž náboženství jako takové je vždy zdrojem moci, proto vzniklo a historie jakéhokoli nám to potvrzuje.
Vždy dělí lidi na věřící-plno právné a nevěřící,které je třeba přesvědčit,i za cenu smrti. Např.aby zvládli své pudy[smích]
Pokud by jste totiž nereagoval/a na své pudy(nejsou přece jen sexuální),nejspíš by jste ani v této společnosti nepřežil/a.
Muslimská bigamie je především o společenském postavení,nejspíš o ní málo víte.

Pan Lhoták je především ovlivněn evropským chápáním vztahů a zdejší výchovou.Nejspíš je pro něj nepochopitelné,že kdysi v Amazonii existoval i matriarchát(hlavou rodiny a kmene byla žena)včetně bigamie ze strany žen.Mělo to svůj důvod-nízká plodnost mužů.
Přirozený vývoj jde především potřebou udržet druh-ostatní je většinou následek. (obecně)
Ochranný důvod monogamie- ano,v našich podmínkách. V Nigérii by jste to těžko vysvětloval/a,při tak vysoké úmrtnosti dětí.

Každopádně,čtete-li historii,postavení žen je velice proměnlivé v čase.
Takže konstatování p. Lhotáka nelze jinak než nebrat vážně[smích]

250019

07.08.2011 20:49

Role muže a ženy v rodině

RE: Teda pane Lhoták,to teda koukám...! :)

Dap 89.?.?.?

Nečtete pozorně-nic takového jsem netvrdil.
Snažím se pouze vysvětlit,že postavení hierarchie rodiny je proměnné,alespon tak to známe z historie.
A že k tomu vedou vypozorovatelné důvody logické důvody,tj přirozený vývoj,ovšem platí pro určitou oblast a společenství.
Proto vnucovat jinam svůj pohled je poněkud krátkozraké[smích]
O bigamii jsem psal proto,aby bylo pro Vás představitelné,z čeho všeho lze udělat náboženství,je-li to třeba.
Jinak řečeno-z čehokoli,máme-li dostatečnou moc.
Proto mě děsí názor p.Lhotáka - opět zavání daným pravidlem "někým"

250088

19.08.2011 21:03

Zkušenost se Stworou

Hm

Dap 89.?.?.?

Myslím pane Stworo,že ,mravný člověk si stojí za svým názorem (at je v hodnocení jiných jakýkoli)a alespon se podepíše.
Anonymy nestojí za zamyšlení,většinou jen podpíchnou "vydedukovanou" relativní pravdou....držím Vám palce.

251346

19.08.2011 21:33

Žijeme v době fragmentarizace

Dap

Dap 89.?.?.?

Myslím,že to autor vidí dost zkresleně a především na základě "nefaktů".Statistika je hezká věc-rozpad rodin-jen zapoměl,že sice rodiny fungovaly navenek jako celek-ve skutečnosti jen na základě strachu a ekonomiky(ek.závislost žen,prvorozených synů aatd..)Strachu na základě víry.
Stejně tak je to se společenským systémem - to je ale vývoj.
Nebo máte pocit,že chodíte na povinnou 12h robotu,nebo jste nevolníky aj.? Vývoj k lepšímu-občas i krok zpět,aby lidem došlo,čeho si mají SKUTEČNĚ vážit.(doba temna,socializmus aj.).
To ještě neznamená,že nyní je konečné stádium-jen přerod v něco lepšího...snad.
Bohužel,všechny systémy zapomínají na jeden zákl,fakt - ze 100 lidí vždy najdeš jednoho grázla.A nikdo nevymyslel,co s ním...koneckonců-máte možnost,jen to nevzdávejte ! [smích]

251349

13.09.2011 09:02

Je nacionalismus skutečně škodlivý?

Dap

Dap 109.?.?.?

tedy - považovat jakékoli náboženství za demokratické mě připadne VELMI úsměvné.
Vždyt vždy na jejím základě byli vyvraždování nevěřící po staletí! (včetně církve katolické).
Ovšem pravdou je,že jakákoli sdružení vznikající z podobnosti- at už je to jazyk,společné starosti či zájem-časem přerostou v to,že tato podstata je důležitější než sdružování samo osobě.
To je ovšem podstata povahy člověka-smečka,dělba práce,nikoli individualismus.I na úkor jiné smečky.
To se pak třeba Angličané diví,jak málo produkují,když 300let žili z kolonií[smích]
Je to jednodušší a efektivnější.A právě proto je tím zajištěn rychlejší vývoj-selekce je jednodušší pro přírodu a nehrají tu tolik vlivy jednotlivých prostředí.

Na druhou stranu,je-li protiváha,pak je nacionalismus užitečný
(protože dokáže sdružit lidi se stejným zájmem,tím se zvýší dělba práce)
Ovšem náboženství protiváhou není ani omylem [smích]
Snad příma demoracie.
článku jsem dal za 5,protože takovou snůšku "blbostí" jsem dlouho nečetl [cool]

253226

13.09.2011 10:00

Je nacionalismus skutečně škodlivý?

RE: Dap

Dap 109.?.?.?

Nemyslím - většina náboženství už v základu učení dělí lidi na "věřící" a nevěřící,které je třeba přesvědčit,aby věřili.
To je prvopočátek totality.
A na vaší vůli?...viz např.právo útrpné [smích]

253236

13.09.2011 19:22

Je nacionalismus skutečně škodlivý?

RE: Dap

Dap 89.?.?.?

Nezlobte se,ale nesouhlasím.
Většina náboženství NENÍ mírumilovná.
Šíření evangelia JE zastrašování-už v líčení hrozeb co se vám stane,když zůstanete nepokřtěn...už prvotní rozdělení-vyvolení a zatracení.
Všimněte si obecně(i třeba muslimové,dokonce i budhisté)-vždy je líčeno náboženství s důsledky.
A důsledky zastrašují,nikoli že by nabádaly k přemýšlení.
Slepě věř,že je vše pravda a poslouchej daná pravidla.
My tě přesvědčíme,že to tak je[smích]

Ne,nezaměnuji církve za náboženství,toto je dáno jejich naukou,podstatou.

253263

14.09.2011 09:27

Je nacionalismus skutečně škodlivý?

RE: Dap

Dap 89.?.?.?

Ano,v tom se zcela shodneme.Každý člověk je individualita a jako takový má právo na SVŮJ pohled na cokoli za předpokladu,že nezasahuje do idividuality jiného.Samozřejmě se všemi důsledky toho názoru.
Ve jménu "já to s vámi myslím dobře" už bylo vykonáno mnoho zla [smích](např.lobotomie,stejně tak to myslí věřící nebo prodavači penzijních fondů).
Ale sdružení do skupiny podobně smýšlejících lidí ho NEOPRAVNUJE omezovat individualitu druhého.
Ovšem skupina podobně smýšlejících lidí (třeba stát) může vyžadovat pravidla daná jejich smýšlením-jen ale s tím,že chceš-li tu s námi být,pak je respektuj,jinak odejdi.Kam-to je tvůj problém,ne jejich.
Samozřejmě v naší "demokracii" pravidla tvoří údajní zastupitelé většiny,kteří na většinu zvysoka s...

253307

12.10.2011 19:37

Stevia

RE: jedna vec je sladkosť, iná vec je energia

Dap 89.?.?.?

jo,to jo...no chtěl bych Vás vidět po salátu házet do míchačky..[smích]
Lidi,budte rozumní-kdo maká fyzicky,potřebuje energii.
Je to asi jako s bůčkem.
Kdo sedí 8h za PC,tak holt at neže....![smích]

Na druhý straně,coby náhražka v době války-zaplatpánbuh za ni.
Tož si taky jednu na semena zasadím....

255060

26.10.2011 11:49

Umělá opozice Nového světového řádu

Hmm

Dap 109.?.?.?

myslím,že poznámka editora zaslouží za 1.
článek jako takový netřeba komentovat-nevěřte všemu,co je na webu - a myslete....!

255984

26.10.2011 13:25

Evropu čeká výměna vládnoucích skupin

Dap

Dap 109.?.?.?

Výměn už jsme zažili....Lidé se nikdy nespojí,dokud není OPRAVDU zle.Zeptejte se lídí,co prožili válku-dokonce i tehdy obyčejní táhli proti sobě ve jménu přesvědčení.
Když osídlovali Americký světadíl-ani tehdy se vlastníci nedokázali spojit.Hrdě ted v Austrálii premiérka hlásá proti přistěhovalcům.(potomek kolonizátora)
Když odvlékali do otroctví v Africe,nedokázali se místní spojit a ubránit.
Tak to skutečně je,historie to potvrzuje.
Vlastní EGO vždy zvítězí.
Že je krize-nedivte se,většina postižených států ještě do nedávné minulosti žila z kolonií.Po "morálním dospění" v multikulturaismus se ted diví,že sami se uživit nedokážou-krize se vždy řešila expanzí,jen ted není kam.
Tak zkusíme zkolonizovat Řecko,alespon ekonomicky[smích]
Takže řešení je-budto musí být kam(válka) a opustit multikulturalismus(a pak z těch států žít) nebo radikálně snížit úroven vlastních obyvatel.To je ovšem neprůchodné-každý,kdo někdy získal peníze bez práce,už nikdy dělat nebude-bude raděj dumat,jak na to,aby žil a nedělal.Vždyt propuštěný zaměstnanec banky si taky myslí,jak je nespravedlivé-vždyt on přece "pracoval"(že nic nevytvořil mu nevadí).Nenapadne ho se zeptat zemědělce,co práce vlastně znamená-především zajištění podmínek života-pak teprve z navíc můžem chodit do kina,hospody,k holiči...do banky.Ale když na víc není,bakéř půjčí "dopředu" a neurodí se-musí to zruinovat OBA,ne jen zemědělce.
Pak ještě zbývá varianta zničit vše-sama sebe - křestani to vyjadřují Sodomou.
Tu bych nerad zažil.

255988

31.10.2011 01:14

Mámo, táto, v komoře je myš

Máte pravdu,pane Stworo....

Dap 109.?.?.?

....čím je více tvor domestikovaný,tím je agresívnější,připravený zabíjet pro radost(alespon pána),nikoli z potřeby.Co má taky dělat,když v přírodě by sháněl celý den žrádlo-doma ho má dost a tak se nudí,chce si zasloužit alespon pánovu pozornost.
Na druhé straně-je člověkem většinou tak vychováván,pro jeho potřebu-tou je téměř vždy obrana nebo lov.
Nebo nevychováván(či špatně)
Tak to dopadá i u člověka,když pudy předběhnou intelekt.

Já sám se kočkám bráním-nelze je naučit nelovit,či lovit cíleně.
Žiju v lese,mám čtvrtého psa,který je schopen se sám pohybovat po lese aniž by lovil(i bez dozoru).Sám zajde 3x denně na obhlídku teritoria a vrátí se(ví kde je mu dobře).Když je něco v nepořádku,vyštěká si pozornost a dovede mě tam.
Zbytek dne leží před chatou na neoploceném pozemku nepřivázán a hlídá.Je tu především odtoho,aby mě upozornil,že se něco děje a on to ví.
U psa lze pud potlačit(ne u každého plemene) cílenou výchovou.
S lidmi je to hořší - chybí vychovatel.Pokud si mladí berou za vzory Parlament-výsledek ve společnosti odpovídá.A pokud vzor je(rodič),málo který člověk v mládí je ochoten přejmout zkušenosti - většinou dokážeme další generaci předat pouze znalosti.

256258

28.11.2011 20:56

Privátní zisk, zničený občan, vytunelovaná res publica

RE: už toho bylo dost

Dap 89.?.?.?

Nemyslím,že je to ten správný nápad - občanská válka je snad to nejhorší,co nás může potkat [pláč]
Zkuste vymyslet něco lepšího.....

257797

15.12.2011 10:45

Pochopení atributů konzumně tržního matrixu – přichází čas probouzení

Mluvte,jak ván zobák narostl,čeština je naštěstí bohatá...

Dap 89.?.?.?

článek je sice zajímavý,pro někoho však nepochopitelný kvůli základu - cízímu slovu "matrixu",česky VZOREC CHOVÁNÍ a PROSTŘEDÍ JÍM VYTVOŘENÉ.
(jsem rád,že jsem Čech,proto mluvím česky[smích]

Vzorce vyjadřují vypozorované ZÁKONITOSTI ,podmíněné vnějšími vlivy.
Zjednodušeně: když společnost si prdne,lidé si neříhnou - a obráceně.
Příčina-následek.

V naprosté většině vždy pisatel "zapomene"(někdy neúmyslně,z neznalosti) na některou příčinu.
Právě to je zdrojem omylů.

Pokud jde o včely a mravence - hodnotil pouze vnější výsledek jejich práce(celek společnosti),nikoli vnitřní výsledek - jejich spokojenost(strach,ochotu umřít pro společnost) s vysokým množstvím úmrtím nižších kast.
Hodnotil pouze VNĚJŠÍ projevy(životní podmínky a výsledky celku),nikoli VNITŘNÍ - protože je NEVÍ.

At jakýkoli jev vysvětlujete všelijak zamotaně - vždy narazíte na základní hranici - SMRT a podmínky které jsou potřeba,aby nenastala.
Ta je osobní,a je základním měřítkem čehokoli.
Prostě proto,že nevíme,co je dál.Pouze tušíme-věříme.
(někteří)

Jde o to změnit ve vzorci účelově příčinu-pak se změní následek tak jak chceme.
Lidový vzorec "silnější vyhrává" nedokážeme změnit.
(silnější nemusí být fyzicky,ale i duševně).

Pokud bychom ho totiž změnili,znamenalo by to nadřadit ztrátu vlastního života nad úspěšností společnosti
(at už výsledku celku či životních podmínek jedinců z celku)

Mimochodem - lidi,kterí jsou ochotni obětovat život pro ideu my lidé považujeme za fanatiky (!)
Proč? Protože jsou zneužitelní chytřejšími(silnějšími).
protože sami nepřemýšlí-věří "celku".


Celek neexistuje - jen pro "pohled zvenčí".
Miliony příkladů známe z historie (Římané,Hitler,církve...)

V nynější situaci jsme asi svědky(účastníci) něčeho obdobného.
Vytváření "celku",který zatím požaduje snížení živ.úrovně,
následně smrti pro údajný celek.

Znamená to,že nejsme dostatečně "vyspělí",že se nechceme pro celek obětovat ?
I těch 6 miliard ještě "nedospělo",aby obětovalo život pro celek?!
(jako mravenci ve vodě,kteří umřou spojeni v kruhu jen aby ostaní
mohli přejít po nich a tím byl zachován rod )

Omyl.
Jsme pouze opět u základního vzorce-matrixu.

258605

18.12.2011 20:41

Havel

aniž bych ho hodnotil...

Dap 89.?.?.?

..člověk,který sice nedodržoval životosprávu,ale zcela určitě min. posledních 20let měl mimořádnou lékařskou péči. I tak se dožil pouze 75.let.
Tak co nám na to řeknou lídři vlády ? Stále se vám zdá odchod do důchodu v 72letech optimální ?!

258774

19.12.2011 10:01

Havel

Cožpak vám nedochází,že kult člověka vytváříte sami...........?

Dap 89.?.?.?

Není důležité,zda publikované názory jsou kladné či záporné.
Důležité je že JSOU.
Téměř každou vteřinu zemře nějaký člověk - a zbýváte se tím,že zemřel ??
Ne - pouze u člověka,který vás oslovil.At už kladně nebo záporně.
A to je TO,co mi vadí.Sami nemyslíte - chcete spasitele,jen každý jiného ! Když se nehodí - tak aspon potrestání.

Rozvádějícím manželům říkám,že vztah nekočí rozchodem,když zbyla nenávist.Končí,až je každému JEDNO,co je s druhým.
Až se přestane zajímat,zda druhý žije a jak.

Takže,zemřel Havel - NO A CO ? Opět si půjdu koupit své rohlíky,nasbírat dřevo na topení....a dumat,proč je tolik pitomců,kteří se snaží ovlivnit jiné svými názory,ikdyž mají sami co dělat,aby se dožili smrti...[smích]

258874

07.10.2012 20:34

Jak se postavit k důchodové reformě?

Spořit v papírkách je naivita..

Dap 89.?.?.?

Kdy už konečně většině dojde,že dlouhodobě spořit v penězích,akciích a podobných věcech je holý nesmysl ??
Toto jsou nástroje pro spekulaci-ne vytváření hodnot.
Vždyt se zeptejte starých lidí,kteří toto zažili včetně války.
Za 1.republiky fondy vyplatili na začátku pár pojištěnců a pak padaly jak hrušky....a těm vyplaceným to sebrala válka.

Neexistuje 100% zajištění,jen vlastní zdraví a schopmost pracovat.

Následně pak cokoli,co je NUTNÉ k životu:
Široká rodina,která je ochotna si navzájem pomoci.
Znalosti a zkušenosti,které dokážete směnit za jiné věci.
Pozemky a nemovitosti-o ty ale můžete válkou a znároněním přijít.
Nástroje a stroje,pokud možno málo náročné na energie.

Ve středně dlouhé rovině-stačí koupit třeba krabici cigár,jen na zdražení vyděláte víc,než je výnos fondů...[smích]
Jenže O VŠE se musíte starat !
A to je pro většinu kámen úrazu-každý by to chtěl nejlépe bez práce a starostí...
Každopádně-lepší almužna z průběžného systému než sliby politiků [bliji]

276702

05.11.2012 12:10

Je Zvědavec na odpis?

Hmmm

Dap 89.?.?.?

na grafice nezáleží,neměnil bych asi nic - když ano,tak zjednodušení kvůli pomalému načítaní do mobilu v lokalitách jen s EDDGE.Podstatný je obsah.

Vše něco stojí.
Chcete-li užívat plody jiných,nabídněte pro směnu něco svého.
Nejednodušší směnný nástroj jsou peníze....třeba Vám někdo nabídne i něco jiného,dejte mu možnost(webprostor grátis)...

278395

06.11.2012 17:12

Balkanizace Evropy

RE: Evropě nesluší jednotnost

Dap 89.?.?.?

no nemísily se jen jazyky a zvyky,ale taky zbraně...

Na jedné straně je dobře,že se Evropa rozdrobuje-bude více malých "pyramid" (hierarchií vládnutí),kde špička má blíže k základnici obyčejných.

Na druhé straně je to špatně,protože malé celky se nedokážou ubránit ostatním...zvláště,pokud se domluví dva sousedé na třetího.
Vždycky se najde nefachčenko,který chce to,co má soused,když nedá,tak si vezme.

Výsledek bude opět kompromis velikosti-začnem zas být v područí "rytířů"-klanů rodin nejsilnějších....a ty nás budou patřičně využívat.Tak to alespon historie osvědčila.

[bliji]

278539

06.11.2012 20:35

Balkanizace Evropy

RE: Evropě nesluší jednotnost

Dap 89.?.?.?

ale jděte....19let jsem byl ženatý a najednou jsem se nestačil divit chování toho,kdo mi byl nejbližší.

Životní zkušenost mě napovídá,že skutečně věřit můžete jen sám sobě-a to za přepokladu,že si přiznáte vlastní chyby.

Tzn. že jedinec je NEZASTUPITELNÝ.
Jinak řečeno-pokud někdo nevymyslí systém přímého ovlivnování dění skupiny všemi jejímy jedinci-nikdy to fungovat nebude.
Reálná referenda by byl pokrok-ovšem i ta jsou relativně manipulovatelná,není totiž jedno,jak otázku položíte.

Prostě - je to v lidech [smích]
A má to svůj účel-kdyby nebylo lenosti,ještě by jsme neznali kolo a nosili vše na zádech....toto je rub(využívání cizího pro vlastní lenost),protože vše něco stojí.

278556

26.09.2013 14:57

Hrátky kolem horníků

Hmm

Dap 37.?.?.?

Vám nepřipadá zvláštní, že to p.Bakala zjistil právě ted před volbama ?? Vždyt ředitel tvrdil, že to ví více než rok...že by zkusit příležitost, jestli stát něco pustí ? [bliji]

Je tam kvalitní uhlí, koksovatelné - prý se nevyplatí těžit, dovezeme raděj z Polska. A co takhle platit PLNÉ náklady, včetně nákladů na zbudování a údržbu dopravních koridorů ?!
Pak by asi manažeři zjistili, že je lepší vlastnit i elektrárnu, které budou dodávat. A čím blíž, tím lépe.
Uhlí nejde prodat - tak je neprodávejte, ale spotřebovávejte. Ovšem vyhodit manažery, to nikoho nenapadne...

Dopadne to jako s cukrovarama - zasypeme doly,dovážené uhlí prudce zdraží a my se budem klouzat.
Vždyt jsme byli cukrovarská velmoc, a dnes ?!

Všechny média jsou plné názorů "odborníků" - analytiků, politologů....vždyt ti lidé nic neumí!!
V naprosté většině platí udělat pravý opak - takže opět jde o účelovou manipulaci za účelem zisku.. [bliji]

296852

01.11.2013 13:57

Island: Revoluce pod vedením bankéřů

RE: Sedliacky zdravý rozum.

Dap 37.?.?.?

je vidět, že jste tu dobu prožil...domek Okal z NSR [smích]
Poslouchejte raděj starší,at se něco dozvíte,wiki taky není nestraná informace.
[bliji]

299027

01.11.2013 14:16

Island: Revoluce pod vedením bankéřů

RE: Všechno je jen o tom, jak se krátí paměť

Dap 37.?.?.?

Naprostý souhlas - když si uvědomíte, jak málo dnešní 30tníci ví o převratu, natož o životě před.
Ale ani my jsme neposlouchali (jsem r.59) zkušenosti svých rodičů a prarodičů.
To je důvod, proč se historie opakuje.
Mozek 90% zapomíná, snaží se pamatovat jen dobré...kolik chlapů vzpomíná na vojnu jako srandu.
Předat zkušenost je nereálné, jen znalosti.

Má to svůj důvod - vlastní zkušenost tříbí charakter, ten je nutný pro vývoj.
Pokud vím, naposled to dovedli jen indiáni..stálo je to život.
Dnešní mladí mají pocit, že staří jsou k ničemu-nedošlo jim, že život je o něčem jiném než elektronice.
Jo, bude to tvrdé probuzení..ale CO TĚ NEZABIJE,TO TĚ POSÍLÍ.

299028

26.11.2013 09:30

Účelové prognózy a pravděpodobná realita v budoucnosti

poučení z historie

Dap 37.?.?.?

Článek zcela opomíjí historii, proto jako takový je zcela zavádějící, v té je totiž poučení.
Zcela opomíjí skutečnost, že celou historií lidstva se táhnou 2 skutečnosti: války a otroctví v jakékoli podobě.
Je to dáno nutností základní potřeby k životu-potravy, tepla, vody a vzduchu. Ostatní je nadstavba.
Cokoli z toho bude docházet, bude se to jedinec snažit získat.
Chceš-li něco, znamená to, že dáváš možnost se nechat zotročit.

Takže je dost naivní si myslet, že se dřív nebo později opět nenajde jedinec (a jeho vzývači) který opět vyvolá válku a následnou redukci potřebných.
Pak už zbývají jen dvě možnosti - opětovné "kolečko" vývoje nebo zánik společnosti.

299892

26.11.2013 09:52

Oligarchie versus planeta Země

Pán se krapet zmýlil :)

Dap 37.?.?.?

Zdá se, že pán netuší co vlastně demokracie je - vždyt zhruba funguje [smích]

Demokracií je vždy myšlena Demokracie římská.
To znamená, že schopnost vládnout je prokazována hromaděním majetku, nikoli silou.

Ovšem vznikla ve společnosti, kde ekonomika státu byla postavena na OTROCTVÍ. Volební právo měli až občané (nynější střední vrstva).
Takže budte vlastně rád, pokud jste normálně pracující (otrok),že vůbec volíte...[smích]

Jak z historie vidíte, nebyl to ideál pro všechny - však taky zanikla..

299894

03.12.2013 16:44

Domovy seniorů

RE: Dobrovoľný odchod

Dap 37.?.?.?

Bohajeho - a Vy nemáte na výběr ?! Vždyt volba je na každém.....nebo chybí odvaha ?....a co na to řeknou lidi,církev,společnost ?
At si políbí .
V tom spočívá totiž svoboda - možnost volby a odpovědnost za ni.

300235

03.12.2013 16:57

Domovy seniorů

RE: výchova....

Dap 37.?.?.?

Lidé se k Vám chovají tak, jak jim sama dovolíte.

300237

03.12.2013 20:26

Domovy seniorů

RE: výchova....

Dap 37.?.?.?

zkuste to brát méně emocionálně.
Každému co jeho jest.
Nehlídání není trest - jen vyžadování již vzniklého závazku (ze zákona) na konkrétním rodiči.
Není to důvod k "nebavení se". Škoda každé chvíle, kdy spolu nekomunikujete, spíš je třeba si to vysvětlit.
A užírat se tím ? Proč? Není to VÁŠ závazek. Pokud to nechápou, pak je načase, aby dospěli a pochopili že je jejich problém.
Proč si tolik nevěříte, když evidentně máte mámu ráda? Materiální zázemí není vždy rozhodující....

Se zombií souhlas - málokdo má odvahu přiznat, že to nezvládá a skončit to. Velký vliv tu stále hraje církev.

300245

03.12.2013 20:30

Domovy seniorů

RE: Dobrovoľný odchod

Dap 37.?.?.?

Izerát si dovedu představit,ale NEDOVEDU si představit že bych na něj reagoval [bliji]

300246

04.02.2014 11:04

Práce na hovno

RE: Jo už

Dap 37.?.?.?

spíš je mu problém vysvětlit, že to, že může dům po dobu splácení používat neznamená, že je jeho. Je celou dobu jes vlastník banka - to si nikdo z nich neuvědomuje a pak při exekuci čučí jak puk[smích]

303984

Káva pro Zvědavce

84

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc květen přispělo 158 čtenářů částkou 29 366 korun, což je 84 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Twitter schoval?29.05.20 20:08 USA 2

Občané města Jeseníku proti 5G sítím28.05.20 17:13 Česká republika 7

Lidé (ovčané), co si vzali modrou pilulku27.05.20 18:00 Neurčeno 7

Veselý a Lipovská se stávají členy Rady ČT; kavárna plive krev27.05.20 17:04 Česká republika 2

Bill Gatesův plán, jak proočkovat svět27.05.20 16:05 Neurčeno 0

"Demonstrace" proti 5G sítím na Malostránském náměstí. Chjo27.05.20 11:39 Česká republika 11

Roman Prymula je ve střetu zájmu - šéfuje např. vakcinologické společnosti24.05.20 23:45 Česká republika 4

Už to začíná pronikat do mainstreamu: V Česku epidemie nebyla a není22.05.20 14:30 Česká republika 7

Po znepřátelení Ruska pracují čeští politikové na urážce a provokaci Číny19.05.20 22:49 Česká republika 9

Musk a jeho vesmírné smetí: svět mlčí19.05.20 17:40 Neurčeno 1

Na Ukrajině už pronajímají i dělohy žen. Hnus19.05.20 17:29 Ukrajina 2

Rok vězení za vyznačení hranice mezi Čechy a Moravou19.05.20 17:19 Česká republika 3

Další kulturní obohacení: U Ahmeda se našla hlava sedmnáctileté Švédky19.05.20 14:41 Švédsko 2

Dodržujete odstup?18.05.20 15:04 Česká republika 4

Covid-1984, tajemný Hamáčkův agent16.05.20 00:08 Česká republika 16

Plynovod Nord Stream 2 v Německu narazil. Nedostal výjimku z pravidel EU15.05.20 15:54 Evropská unie 3

Všichni majitelé mobilů budou/jsou centrálně sledováni15.05.20 10:15 Evropská unie 8

Další rána feminacistek: chtějí mít příjmení jako chlapi, nepřechýlená14.05.20 15:00 Česká republika 12

Tvrdá cenzura dokumentu PLANDEMIC!14.05.20 12:50 USA 7

Slovenský velvyslanec se v Minsku zúčastnil vojenské přehlídky a skončil14.05.20 11:07 Slovensko 1

Měnové kurzy

USD
24,24 Kč
Euro
26,92 Kč
Libra
29,92 Kč
Kanadský dolar
17,60 Kč
Australský dolar
16,16 Kč
Švýcarský frank
25,21 Kč
100 japonských jenů
22,49 Kč
Čínský juan
3,40 Kč
Polský zloty
6,05 Kč
100 maď. forintů
7,77 Kč
Ukrajinská hřivna
0,90 Kč
100 rublů
34,55 Kč
1 unce (31,1g) zlata
41 924,27 Kč
1 unce stříbra
432,89 Kč
Bitcoin
227 600,84 Kč

Poslední aktualizace: 30.5.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 51 307 447