Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky podepsané osg

Nalezeno 44 příspěveků, 1 IP adresa

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

29.10.2007 20:33

A nenecháme vám ani ten čas...

Je to jen lenost

osg 88.?.?.?

Podle mě se letní/zimní čas drží jen z důvodu "lenosti" - podobně jako to, že u nás začíná pracovní doba velmi brzo - jde o zažitou tradici jejíž účel/výhodnost vyvolává značné pochybnosti, ale nikomu (myšleno národu,... ) se to nechce měnit, protože by to bylo nemálo práce (a vyvolalo by to dočasně chaos, ale z dlouhodobého hlediska by to vedlo k odstranění trochy chaosu)

146086

29.10.2007 23:43

A nenecháme vám ani ten čas...

RE: pokus o změnu.

osg 88.?.?.?

Nápad je to dobrý (pokud bude petice podepisuji) nicméně má jeden problém, který je třeba dořešit - ČR není jediný stát kde je letní čas - chtělo by ho to zrušit globálně.

146096

06.11.2007 13:51

Globální pyramidy moci

Dobrý článek

osg 88.?.?.?

Hezky napsaný článek, ale nesouhlasím s těmi procenty mocných - do těch 10% musí být započítáni i "vyšší lokajové". Opravdu mocných (tzn kteří se chovají jako mocní a nemají nikoho "nad sebou") je sotva procento.

146555

06.11.2007 13:28

Plány na konec dolaru

Napdá mě pár možností

osg 88.?.?.?

O tom, že dolar je uměle oslabován snad nemá pochyb nikdo, proč se tak ale děje? Podle mě je nejpravděpodobnější jedna z těchto 2 možností:
a) přejdou na amero aby přelstili věřitele anebo
b) dolar po čase přestane být uměle oslabován a opět stoupne, na čemž vydělají spekulanti, kteří kontrolují umělé oslabování.
Pak mě napadá pár dalších pološílených teorií, ale ty jsou opravdu nepravděpodobné - snaha rozpoutat větší či světovou válku či něčí snaha o pád USA a přesunutí moci jinam.

146558

06.11.2007 14:23

Globální pyramidy moci

RE: Vzpoura

osg 88.?.?.?

Tady je ovšem jeden zásadní problém - většina lidí je ovládána -> to co se nazývá přímou demokracií má s opravdovou demokracií málo společného.

146568

17.11.2007 12:27

Kanadská policie zavraždila člověka

RE: A co jako...za vraždu?

osg 88.?.?.?

Já se jich naopak zastanu, pokud někdo začne dělat co dělal onen polák, pak mám (jako ochranka, ale nejen jako ochranka) povinnost (a to jak "formální", tak morální) toho člověka zastavit. Použití paralyzéru bylo NAPROSTO správné. (bezpečně neutralizovat a pokud možno způsobit mu co nejmenší zranění) Co se týče použití obušků, tam se z videa nedá určit zda bylo oprávněné (opět platí ochránit ostatní jako prvořadý cíl a pokud možno ho nezranit nebo zranit co nejméně) Předpokládám, že někdo použil více násilí než bylo třeba. Vražda? to jste trošku mimo - vražda je dle mého názoru vědomé a cílené zabití jiného člověka, ten kdo způsobil jeho smrt předpokládám jednal v dobré vůli zastavit ho a rozhodně jeho cílem nebylo zabít onoho poláka. (dalo by se spekulovat o tom zda mu nechtěl "dát přes držku" ale to, že by ho chtěl zabít je blbost.) Mluvit o "nulové toleranci" je nesmysl, jde o chování dle zdravého rozumu.

Co se týče situace na pohotovosti tam to vidím, že pan Stwora sice "káže vodu ale pije víno" ale je třeba vidět zásadní rozdíl: 1) nikdo v čekárně mu nepomohl, ani já ne - toto je proti ostatním spolučekatelům v čekárně a týká se to i jeho (alespoň že tam je to "ani já ne", což svědčí o tom, že si to uvědomuje)
2) kritika že mu nepomohl nikdo z personálu a "kašlali na něj"

Faktem je, že pokud je někomu špatně v nemocnici pak jsou zde mnohem povolanější osoby které by mu měli pomoci a správné je nanejvýše upozornit personál. Zda bych to sám udělal by záleželo na hodně okolnostech (upřímně včetně mé "nálady" )

147375

17.11.2007 13:53

Kanadská policie zavraždila člověka

RE: A co jako...za vraždu?

osg 88.?.?.?

Pochopitelně bych se o to zajímal a asi upozornil personál, třeba stylem zda na něj nezapomněli. (ale přiznávám, že kdybych byl například naštvaný nebo něco podobného nemuselo by se tak stát) To není pud sebezáchovy ale spíše "přirozená slušnost" (nemyslím si, že motivem je touha aby kdyby se to stalo mě aby mi pomohli, ale spíše to, že to považuji za správné) a pomoc tomu, kdo pomoc potřebuje. (Sám jsem 3 lidem pomohl a když mi jednou bylo v autobuse MHD v Praze špatně tak mi 2 lidé také pomohli)

Samozřejmě je propastný rozdíl mezi pomocí tomu, kdo ji potřebuje a snahou pomoci někomu za každou cenu (="pseudohumanismus" )

K tomu rozdělení kázání vody a vína - v bodě 1 pan Stwora z mého pohledu morálně selhal, bod 2 je v pořádku. Jak jsem ale psal výše je možné, že bych za určitých okolností také morálně selhal - "nálada" ale nebyla příliš vhodná formulace

147382

22.11.2007 19:16

Americký senátor: váleční veteráni bez domova jsou hanbou Ameriky

Normální USA...

osg 88.?.?.?

Toto je v USA vcelku běžné - je tam standart, že na stáří a tíživé situace se každý zajišťuje sám a když je někdo na dně tak se o něj ostatní nestarají (velký rozdíl oproti evropě, kde se o lidi starají často za každou cenu (a na úkor ostatních samozřejmě) zlatá střední cesta...)

Řekl bych že USA štve mnohem více než to, že je tam tolik veteránů bez střechy nad hlavou to, že "jim dělají ostudu"

Docela zajímavé byly reakce američanů na pomoc po hurikánu (katrina tuším) z evropy - bylo to něco úplně mimo jejich realitu.

147742

23.11.2007 20:56

Obyčejný občan

RE: Rasismus

osg 88.?.?.?

Nesouhlas, v článku je uvedeno "až na výjimky" to je konstatování faktu, že se takto VĚTŠINA cikánů chová, předpokládám, že pisatel tím chtěl vyjádřit, že nezáleží na barvě pleti, ale na tom, co daný člověk dělá - ať je cikán nebo bílej. S tímto názorem se plně ztotožňuji.

147850

28.11.2007 21:20

Daňový kusanec

K dodatku editora

osg 88.?.?.?

Je třeba rozlišovat kuřáky a konzumenty alkoholu. Obě skupiny si zkrátí život (a tím pádem stát ušetří na důchodech (ale zároveň si poškodí zdraví a tím pádem stát o něco přijde, ale to bude asi méně)) nicméně zásadní rozdíl je, že konzumenti alkoholu poškozují jen sebe (zanedbejme nepříjemnost pohledu na ožralu stejně jako pak zanedbejme nepříjemnost smradu cigaret pro nekuřáka) zatímco kuřáci významně poškozují i ostatní. Když někdo dělá něco, co ho poškozuje a nepoškodí to nikoho jiného je to ok, ale to není případ kouření. Zde spotřební daň (na rozdíl od alkoholu) schvaluji a dokonce bych ji i zvýšil (-> méně prodaných cigaret -> menší poškození pasivním kouřením) Kdyby stát nevybíral daň z alkoholu, tak by pro spravedlivé fungování musel za kouření cigaret naopak vyplácet "prémie" za to že zkrátíte život ostatním tím pádem ušetříte státu peníze které by dal za důchody - což je krajně zvrácené.

148205

30.11.2007 21:26

Daňový kusanec

RE: K dodatku editora

osg 88.?.?.?

Ne nepodařilo prokázat, ale (podobně jako třeba u marihuany) nepodařilo se pouze přesně prokázat všechny důsledky - to je zásadní rozdíl

Pro informaci 1 cigareta obsahuje: Nikotin 0.1-2.5mg, Dehet 1-35mg, Benzopyren 20-40ng, Arsen 40-120ng, Berylium 300ng, Nikl <600ng, Kobalt 0.13-0.2ng, Chrom 4-70ng, Olovo 34-85ng, Rtuť 32-95ng. Plus mnoho dalších látek, ty rozmezí jsou dle jednotlivého druhu cigaret (tuším, že byly testovány jen ty relativně běžné)

Každopádně bylo prokázáno že Arsen, Berylium a Chrom jsou pro lidský organismus karcinogenní, Benzopyren velmi pravděpodobně bude také karcinogenní, Kobalt a Olovo by mohly být karcinogenní a u niklu záleží v jaké je formě - kov pravděpodobně není karcinogenní, zatímco u většiny jeho sloučenin už bylo prokázáno, že jsou karcinogenní.

Toto si myslím, že je dostatečný důkaz škodlivosti pasivního kouření.

148313

30.11.2007 20:54

Daňový kusanec

RE: K dodatku editora

osg 88.?.?.?

Ale to víte, že takové centra v ČR také existují, najdete je v každém větším městě. Sám znám člověka co v jednom z nich pracuje. Stát vynakládá obrovské částky na prevenci kouření a léčbu důsledků kouření. Počítáme-li i implicitní náklady stát na kouření VELMI prodělává.

148314

01.12.2007 14:36

Daňový kusanec

RE: největší zloděj je stát

osg 88.?.?.?

Nemýlím-li se tak je DPH 0, 5% či 19%, dále jste špatně spočítal kolik vám vezme pomocí DPH - při DPH 19% to je 19/(100+19) - tzn. necelých 16%. (toto je častá chyba)

Výpočet přímých daní je nicméně v pořádku. Ve středověku byly desátky, teď máme "půlátky" [bliji]

148343

05.12.2007 17:23

Plundrování po bruselsku

HUMUS

osg 88.?.?.?

Nemohl by mi někdo objasnit jak fungovala RVHP? Z komunismu si toho moc nepamatuji...

Samozřejmě souhlasím, že to co dělá EU je humus. Subvencování bych chápal při nějakých extrémních situacích a to jen globálně. Proč se vzdávat výhod specializace a ekonomicky se vracet ke středověku? Subvencování a kvóty dohromady znamenají jediné - rozkrádání. Subvence se normálně používá, když chcete zvýšit produkci něčeho a výrobní kvóta naopak když chcete omezit produkci něčeho, dohromady je to ekonomický nesmysl, který je vzájemně kontraproduktivní. (ale lidé na správných místech si asi nahrabou, to ano) Chce to uvolnit postupně všechny regulace a nechat volný trh, on funguje docela dobře.

148566

10.12.2007 18:30

Lži na konci amerického snu

Normální trh

osg 88.?.?.?

Podle mě je to v pořádku.
Jako firma přeci budu chtít najmout kvalitní pracovníky za málo peněz (čímž přispěji společnosti i tím, že mohu dodávat na trh levně)
Jako člověk co hledá zaměstnání jsem buď dost dobrý na to aby mě chtěli nebo můžu být rád že mohu dělat na pokladně v supermarketu (pokud mám univerzitní diplom, ale nic neumím (=proflákal jsem 5 let))
Tyto ochrany domácí pracovní síly považuji za něco jako sociální dávky pro nemakačenka - snažíme se za každou cenu ochránit "slabé", což se daří, ale jako následek to má, že se společnost celkově stává "slabší"

148954

10.12.2007 23:06

Lži na konci amerického snu

RE: Normální trh

osg 88.?.?.?

Je normální, že se zaměstnavatel zachová nejvýhodněji jak to jde, on vlastně ani nemá na vybranou - kdyby to neudělal, tak ho dříve či později sejme konkurence. Pokud si mám vybrat mezi líným američanem, který se flákal na universitě nebo mezi průbojným číňanem, který se přes všechny nesnáze dostal ke kvalitnímu vzdělání a je ochoten odjet z Číny za lepším životem, tak mám NAPROSTO jasno koho zaměstnám - bude to ten kdo je schopnější, motivovanější, spolehlivější a dokonce chce i méně peněz.

Dejme jiný příklad - chcete si v ČR postavit dům, udělal jste si stavební plán, vyřídil byrokracii a už ho potřebujete jen postavit. Máte 4 možnosti:
a) najmete si nějaké české zedníky, kteří udělají svou práci jen aby se neřeklo a bude Vás to stát 3 miliony (budou Vás samozřejmě považovat za vydřiducha), zdi budou trochu šikmé a základy ne úplně pevné.
b) nakoupíte si materiál, který Vás vyjde na milion a začnete stavět sám, bude Vám to trvat hodně dlouho, budete se muset vzdát toho co normálně děláte a tvrdě makat na svém domu, kvalita nakonec přes všechnu vaši snahu špičková nebude jelikož to byl první dům, který jste postavil. Cena, když do ni zahrnete i implicitní náklady také nic moc.
c) najmete si kvalitní ukrajince, kteří Vám dům postaví rychleji, za 2 miliony, během práce se nedotknou piva a stavbu provedou precizně, navíc budou spokojeni, že pro Vás mohli pracovat.
d) změníte názor a řeknete si, že postavit dům by bylo moc složité a radši si koupíte nějaký byt, který sice neodpovídá úplně vašim představám, ale je to rychlé a jednoduché a ještě si navíc můžete v hospodě zanadávat na to, jaká tu je byrokracie a nespolehliví lidé, že se tu nedá postavit dům.

Já si to, co jste označil mým snem předpokládám za chvíli na vlastní kůži vyzkouším jakmile budu najímat své první zaměstnance. (Kdybych od tohoto plánu nakonec ustoupil tak jsem rozhodně ten který se o práci bát nemusí, protože je schopný a obstojí ve srovnání kdekoliv na světě) Doufám, že Vy přehodnotíte svůj názor dříve než začnete stavět dům, varianta c je přeci jen nejlepší... Od 19. století se v ekonomii hodně změnilo, nejvíce asi to, že nyní neplatí "co se vyrobí, to se prodá" nýbrž "co se prodá, to se vyrobí" ,globalizace (jejíž důsledky si málokdo uvědomuje) a také to, že univerzitní vzdělání už není nic výjimečného.

148973

11.12.2007 16:07

Lži na konci amerického snu

RE: Normální trh

osg 88.?.?.?

[blue]Pokud vim v Americe se za vzdelani plati a vetsina studentu si na ne snazi vydelat, pripadne si pujci. Vas vypad o linych Americanech je smesny. Tady samozrejme nejde o zadnou lenost, vy ji jen pouzivate jako omluvu pro prosazovani vasich ekonomickopolitickych predstav, ktere jsou vulgarnim odrazem toho co si muzeme precist v ucebnicich biologie.[/blue]

Já jsem nikdy netvrdil, že VŠICHNI američané jsou líní! Nicméně mnoho (nejen američanů) je na škole jen protože je to pohodlnější - to označuji flákáním. Pokud někdo jde na školu aby byl schopný je to samozřejmě ok. Zda je školné či ne (v USA ano) není tak rozdílné - implicitní náklady jsou mnohem podstatnější. Svoje ekonomicko-politické představy nijak nepotřebuji omlouvat.

[blue]To je zase jen ta vulgarizovana zoologie/ekonomie. Cokoliv je me osobne prospesne ted a tady udelam bez jakehokoliv ohledu na ostatni i vlastni budoucnost. A samozrejme jste popsal, proc nejakou dobu treba v USA tenhle system s ilegalnimi i legalnimi pracovniky cizinci mohl fungovat...[/blue]

Zase překrucujete fakta - Na budoucnost a ostatní je samozřejmě třeba brát ohled, ale mluvíme o něčem úplně jiném a to nesmyslých překážkách bránicích arbitráži pracovní síly. Jsem pro rovné možnosti pro všechny, nechci diskriminaci na základě národa či barvě pleti. Pokud není někdo schopen vykonávat práci efektivně nechť jí přenechá někomu jinému.

[blue]Samozrejme, ze na vase predstavy v zadnem pripade nepristoupim. I kdyby mi totiz prinesly kratkodoby zisk v dlouhodobem vyhledu bych kazdopadne prodelal. To se ostatne muze stat i vam (jako kazdemu). Staci jedno upadnuti, zlomena noha v kotniku, dlouhodobe leceni a uz jste odepsany v tom systemu, ktery tak propagujete. Lide si to neuvedomuji pokud se to nestane jim osobne...[/blue]

Komplikovaná zlomenina nohy je sice nepříjemná, ale nikoho nezlikviduje. (Mohly by případné psychické problémy z toho vyplývající, to je ovšem něco jiného) Mrtvice nebo alzheimer možná, ale pořád tu existuje pojištění, které Vám zajistí pro podobné případy důstojné dožití (jen po materiální stránce bohužel). Upřímně byl byste rád kdyby Vás operoval někdo s parkinsonem po mrtvici? Proč tedy vynucovat aby mohli lidé kteří již nezvládají efektivně vykonávat svou profesi pracovat dál? Je to naprostá blbost. Pokud přijde hlubší krize tak naopak liberální systémy se z ní vzpamatují daleko rychleji a budou i o něco méně postiženy - nebudou totiž (tolik) strkat hlavu do písku a dělat, že se nic neděje, ale budou se místo toho (více) snažit problémy řešit.

149059

16.12.2007 12:38

Sci-fi: Přímá volba prezidenta

Je to nereálná blbost

osg 88.?.?.?

Myslím, že je to nereálná blbost protože:
1) Nikdy nezabráníte lobby, reklamám, vydírání, ...
2) Platón označil (přímou) demokracii za vládu tupého lidu, částečně s ním souhlasím - byla by to ideální forma vlády KDYBY byly VŠICHNI lidé dokonale informováni a zaujati v řešení problémů, to ovšem NIKDY NENASTANE a tak by to vždy bylo otázkou lobby a reklamy (a je dost možné, že by prezidentem byl třeba marketingový ředitel firmy Hellmans protože je prostě to nejlepší) smutné, ale bohužel realita
3) Platit za hlasování (byť jen 20Kč) je zásah do rovnosti volebního práva - VĚTŠÍ než se na první pohled zdá
4) Obrovské implicitní náklady při volbě prezidenta nebo referendech - Pokud by v průměru člověk věnoval 5 hodin tomu aby si o tom něco zjistil, dostáváme se při ochotě "prodat" hodinu času za 100Kč a 8M lidí k částce 4 miliard. Většinu lidí politika moc nezajímá.
5) Hackeři by si určitě pohráli, obzvláště za mnoha(set)milionové částky slíbené za poupravení výsledků... Nechci říct, že by to muselo nastat, ale domněnka že by "bezpečnost pravosti" výsledků byla vyšší než dnes je lichá. Nelze přeci po každých volbách provádět 20 kontrol a kontrol kontrol, kontrol kontrol kontrol,... Že si člověk může zkontrolovat svůj hlas na netu je hezké, ale k ničemu, jelikož toto přelstít by také nebylo složité. Plus samozřejmě existují (zejména starší) lidé, kteří neumí s počítačem pracovat.
6) ... by si mohl zkontrolovat na webu narodsobe - to je za prvé propagace nacionalismu - tím rozhodně neodsuzuji nacionalismus, ale už třeba toto je reklama pro jeden směr a vychýlilo by to výsledky v jeho prospěch. Za druhé doména http://www.narodsobe.cz/ někomu patří - uvědomujete si kolik by mohl po 5ti letech chtít za pronájem a jak mocný by tento člověk mohl v rámci lobby být? nebylo by lepší něco ve stylu ceskeprezidentskevolby.gov?

149327

17.12.2007 03:59

Podvod peněžní mánie

Takhle to vidím já

osg 88.?.?.?

Ekonomický fakt je, že když centrální banka vyrobí peníze, tak to má 2 hlavní důsledky - inflaci a krátkodobé zvýšení reálného HDP.

Inflace je vcelku jasná, ale to krátkodobé zvýšení reálného HDP si zaslouží pozornost - když je v systému více peněz, tak bude více pracovních míst, tím pádem vyšší mzdy a lidé více motivováni pracovat. Samozřejmě to nemůže trvat věčně a jakmile si lidé uvědomí, že mají sice na výplatní pásce vyšší číslo, ale koupí si toho za ony peníze pořád víceméně stejně tak splaskne bublina, reálný HDP se vrátí zpět a zůstane pouze inflace.

V USA FED pumpoval v poslední době do systému peníze víceméně neustále, takže už nejde o to krátkodobě zvýšit HDP, ale o to za každou cenu ho udržet tam kde je - USA si totiž nemohou (zvláště poté co začali tzv. válčit proti terorismu) dovolit "zpomalit tempo" přestože by to z dlouhodobého hlediska prospělo. (ono se časem zpomalí samo a přinese to s sebou drtivé důsledky) Proč? USA jsou v nezáviděníhodné situace, kdy se musí snažit si udržet co nejlepší "image", dluhy USA jsou vysoké, takže je třeba aby lidé co nejvíc pracovali a v neposlední řadě se vládě (jakékoliv, ale pro USA to platí dvojnásob) zrovna moc nehodí aby lidé měli více času na přemýšlení.

149398

19.12.2007 19:10

Podvod peněžní mánie

RE: Takhle to vidím já

osg 88.?.?.?

Obávám se, Stane, že do toho moc nevidíš - centrální banka je původcem vzniku peněz, její běžné nástroje jsou úrok za který půjčují komerčním bankám a povinná míra rezerv - malé změny těchto čísel mají velké důsledky. Ke krátkodobému růstu HDP také dojde protože si lidé myslí, že dostávají za práci více peněz a tudíž budou ochotni více (hodin) pracovat a z toho plyne růst reálného HDP, po chvíli, kdy lidem dojde, že reálně nedostávají více peněz za svou práci opět sníží to kolik (hodin) jsou ochotni pracovat a reálný HDP klesne na cca původní úroveň (resp. úroveň na jaké by byl kdyby centrální banka nevytvářela nové peníze, velikost "zdravého" růstu ekonomiky toto příliš neovlivní)

149669

22.01.2008 19:51

Němečtí vojáci používali afghánské děti k odhalování min

Tohle snad na zvědavce nepatří

osg 88.?.?.?

Podle mě je to obyčejná kachna a i kdyby ne, tak neříká nic o tom, zda to dělali cíleně nebo zda to jen napadlo pár debilů (kteří jsou všude) a začali to dělat sami od sebe.
Soudit podle tohoto Německo je ještě naivnější než věřit oficiální verzi atentátu na WTC protože to řekl Bush. [bliji]

152377

24.01.2008 15:23

Války jsou nutné

Pár bodů k zamyšlení

osg 88.?.?.?

Můj pohled na svět také vychází z velké části z darwinismu, proto s článkem z velké části souhlasím, ale rozhodně nemohu úplně.

Každá válka je podle mě obranná pro obě strany - proč jsou války? protože dvě strany něco chtějí a nedohodnou se, palestinci jdou po izraeli protože jim tam zabral území a braní se, izraelité brání to, co tam zabrali a bojují o svou existenci. Obě strany vedou obrannou válku.

Kdo přežije válku nebo epidemii? - v přírodě i u lidí ti "nejvíc alfa", samozřejmě nějací "alfa" ve válce/epidemii také zahynou, ale mají mnohem vyšší šanci přežít. U lidí "alfa" znamená zejména o sebejistotu, schopnost komunikovat/manipulovat a vůli + částečně jr to o inteligenci, kráse a fyzických dispozicích. I jadernou válku by lidstvo přežilo - o to se nebojte, otázkou je jen kolik lidí by přežilo - zbraně na kompletní vyhlazení lidstva zatím nemáme.

Nejlepší je zde zlatá střední cesta - ani se do válek/bojů nehnat za každou cenu, ani se jim nevyhýbat. Obojí vede jistojistě ke konci existence druhu/skupiny/jednotlivce. Problém je, že západní civilizace poslední dobou příliš chrání "slabé".

Poslední mou otázkou k zamyšlení je zda je neetické myslet na své vlastní blaho na úkor lidstva - je to složitější otázka než se zdá. Když totiž zmanipuluji/zničím třeba 1000 lidí a přinese mi to prospěch, tak pravděpodobně padnou "nekvalitní" lidé a mě (jakožto "kvalitnějšímu" - jelikož jinak bych je nezmanipuloval) to přinese prospěch díky čemuž třeba budu mít více kvalitnějších potomků a budu evoluci prospěšnější než kdyby měli potomky ti "méně kvalitní". Samozřejmě právem a "povinností" těch "slabších" je bránit se, pokud to dokáží...

152505

05.02.2008 13:40

Česká politická miss

RE: Síla

osg 88.?.?.?

Ono tomu snad někdy tak nebylo? Podobné soutěže a víceméně vše co je v médiích je VŽDY manipulace a mocenský boj.

153355

05.02.2008 13:23

Česká politická miss

RE: Pruhledna propagace, nic vic

osg 88.?.?.?

Vždyť je to jen o tom, že lidi potřebují vidět hezké holky na které "nedosáhnou" aby začali víc makat, kupovali se vetší domácí kina, víc parfémů, antidepresiv a podobných peachovin.
Nepodceňuj mužskou sexuální touhu - bez ní by se zhroutil ekonomický systém - sexuální frustrace, že "nedosáhnu na to, co chci" je jeho klíčovou složkou.

153358

17.02.2008 16:23

Trapná fraška skončila

Totální fraška

osg 88.?.?.?

Byla to absolutní fraška, ale alespoň díky za výsledek - a to jak za to, že už to skončilo, tak za to, že znovu-zvolili Klause. Byly to vlastně jen kecy Švejnarovy, lepší kecy Klausovy (chtěl jsem ho hlavně proto, že umí líp kecat a je na prezidentování zvyklý - ono schopnost kecat je pro prezidenta patrně nejdůležitější) a hezký pokus Bobošíkové zapůsobit na emoce. O projevech politiků se slušně nedá vyjádřit.

154519

18.02.2008 09:41

ČSR 1938 – Косово 2008

Mediální kampaň

osg 88.?.?.?

Jsem proti odtržení Kosova, co mě fakt štve je mediální masáž, která je velmi silně proseparatistická. Všude na internetu jsem se dočetl jak vzniká nový stát, jak se nadšeně očekává až ho všichni uznají, ... [bliji]

154562

19.02.2008 00:38

ČSR 1938 – Косово 2008

RE: Bondsteel

osg 88.?.?.?

Ono se o ní nepíše málo, ale jelikož tam už je tak to není aktuální a jelikož to není v ČR tak to většinu čechů moc nezajímá, nehledej v tom žádnou konspiraci, je to obyčejný nezájem veřejnosti.

154679

20.02.2008 18:59

Saddámova tajná válka

RE: Divna uvaha

osg 88.?.?.?

To, co jste napsal o účetních knihách je totální blbost - berte v úvahu že účetnictví zná nejen aktiva, ale i pasiva.

Faktem ovšem je, že dostupnost půjček je jedním z důležitějších faktorů na ovlivňování myšlení. Připomínám, že pro stát je nejlepší hodně zadlužený člověk, který když bude dost makat je schopen dluhy splatit (a udělat si nové samozřejmě) a je dostatečně zaměstnán, že nemá čas na to "někde šťourat", bude jen makat a makat, platit daně a na nic jiného nemá čas. Pokud si to neohlídáte, tak vám stát sebere přes polovinu toho, co vyděláte.

154832

20.02.2008 19:14

Saddámova tajná válka

RE: Zvítězit tak,

osg 88.?.?.?

Je tu ale i druhá strana mince - předpokládejme, že diplomaticky už vyhrát nemohl, tak měl na výběr mezi konvenční válkou a gerilovou válkou, šance vyhrát konvenční válku byla HODNĚ blízká nule, tak proč nezkusit tu gerilu? Já být Hussajnem asi podstrčím USÁkům info, že vyrábím atomovku ať na mě zaútočí ve chvíli, kdy já chci (chvilku předtím než mě stihne sejmout vlastní dav), zkusím tu gerilu a naschvál nebudu na USÁky dělat žádné teroristické útoky (což je ve válce klasika) abych proti nim poštval co největší část světa. Obyvatelstvo si musí vybrat mezi dvěmi zly - mezi mnou a mezi USÁckou okupací - a to mi pár bodíků k dobru hodí.

154834

19.03.2008 02:59

Topolánkovo hrdinství aneb nové zrození chlapa s gulama?

Tady budu Topolánka bránit

osg 88.?.?.?

Topolánkovo prohlášení bylo na místě a ČR velmi pomohlo, po faux-pas, že o Kosovu se rozhodneme až tak učiní většina Evropy bylo nezbytné ukázat že "máme koule"

Pokud na tom nasbírá politické body pak zaslouženě - ono takovéto prohlášení není pro toho, kdo ho řekne úplně bezpečné a ČR to opravdu pomohlo.

Topolánka nepovažuji za dobrého politika, ale tímto u mě rozhodně získal.

156757

19.03.2008 11:44

Topolánkovo hrdinství aneb nové zrození chlapa s gulama?

RE: Tady budu Topolánka bránit

osg 88.?.?.?

Topolánek tímhle rozhodně posílil diplomatickou pozici ČR, nejde o to, aby to přineslo něco ve vztahu k USA, jde o to, že tím ukázal, že máme možnosti a pak se mnohem lépe vyjednává. (o čemkoliv)

156773

19.03.2008 21:20

Topolánkovo hrdinství aneb nové zrození chlapa s gulama?

RE: Tady budu Topolánka bránit

osg 88.?.?.?

Nikdo přeci netvrdí, že jeden výrok bude všemocný, ale je to bezpochyby krůček správným směrem (a 10 takových je sakra znát)

Topolánka to nedělá "lepším člověkem" nebo něco takového pouze udělal dobrou věc, kterou bychom měli ocenit.

156818

20.03.2008 13:46

Hrdina, profesionál nebo spíše oběť?

kecy, kecy, kecy

osg 88.?.?.?

Hodně z vás tu říká, že vojáci to dělají hlavně pro peníze a proto jsou morálně špatní. V čem je zásadní rozdíl mezi vojákem na zahraniční misi, programátorem, doktorem či třeba pekařem nebo prostitutkou?

Voják bojuje a zabíjí za peníze ve prospěch systému,
Programátor vyrobí programy ve prospěch systému,
Doktor se bude strat o ty, kteří se hodí systému,
Pekař upeče každý den chleba ve prospěch systému,
Prostitutka nabízí sex a tím přispěje k spokojenosti v systému.

Všichni z nich se za peníze prodávají, tak v čem je horší voják než ostatní? Ten programátor zapříčiní třeba, že se prodá víc Coca Coly a tím pádem třeba USÁci prásknou bombu do školy, doktor se postará o to, aby byli lidé schopni pracovat, ale jakmile se to nehodí (třeba je to drahé) tak se postará o to, aby člověk umřel (většina doktorů o tom asi neví) Pekař to samé, dokud je jídla dostatek člověk o něm nebude pochybovat, ale jakmile by mohlo sházet jídlo..., Prostitutka nádherně podporuje systém v tom, že by měli makat aby měli hodně prachů a vytváří domněnku, že vše se dá koupit nebo alespoň peníze jsou důležité.

Takže v čem je ten voják horší?

Jestli chcete zjistěte si jak vzniká pocit morálky, varuji, že to může být šokující zjištění a lidé to občas neberou dobře.

156875

07.06.2008 08:27

Zrušte předměty, které jsou produktem střední třídy

Kachna???

osg 88.?.?.?

Když jsem to četl měl jsem jen vyvalené oči, nevěřím, že by bylo možné aby americké úřady naslouchali takovému návrhu. Tohle si přc nemůžou dovolit ani USáci... tedy pokud se nechtějí začít živit převážně zemědělstvím či rychle začít světovou válku...

162684

07.06.2008 08:21

Proč je letiště tak zajímavou investicí, když světu dochází nafta?

Důsledky nedostatku ropy

osg 88.?.?.?

Pokud začne ropa docházet, jakože někdy začne (tím za jak dlouho se tady ale nechci zabývat) neprojeví se to tím, že by najednou nebyla, ale tím, že se výrazně zdraží, což znamená, že "normální člověk" bude přecházet na alternativní paliva kvůli tomu, že to pro něj bude ekonomicky dostupnější. Jakmile začne ropa docházet lze očekávat zdražení ceny za leteckou dopravu, nebude to šokem, ale hezky postupně a normální člověk pak bude používat auta na alternativní pohon a k cestě přes oceán časem třeba plachetnice...

Letiště dokáže i pod vedením státu vydělat cca miliardu ročně - to si opravdu myslíte, že soukromníkovi vydělá jen také miliardu ročně? trošku blbost ne?

162685

Právě mě opravdu pobavila představa američana, co má body mass index kolem 40 jak jede na kole do McDonalda [chechtot]

K té inflaci - inflace je spíš strašák na "normální lidi" - Ti kteří mají ty miliardy si s ní umí poradit, každopádně to vaření peněz ze vzduchu je problém i pro ně.

162686

07.06.2008 09:20

Sobotní cyklovýlet

Autor si za to může sám

osg 88.?.?.?

Přestože naprosto souhlasím s tím, že v případě takto velkého závodu to měl městský úřad pro veřejnost uzavřít si myslím, že si za to může autor sám - zapomněl si to dostatečně naplánovat dopředu (kouknout se na net, vzít si mapu, ...) a hlavně místo toho aby to aktivně řešil akorát pasivně nadával na situaci - vždyť se stačilo na prvním stanovišti (poté co zjistil, že to není jen vesnický závod) zeptat jak to řešit a věřím, že by mu poradili.

162687

07.06.2008 11:51

Sobotní cyklovýlet

RE: Autor si za to může sám

osg 88.?.?.?

chyba pořadatelů, že nebyly cedule, uzavírka, apod. - naprosto jasná

chyba lidí na stanovištích - tady už je to těžší, co když si mysleli něco ve smylu "co je to za debila, že tu chce naschvál překážet když je tu závod"? Ano mohli lépe komunikovat, ale tady už to nevidím tak jasně jako u chyby pořadatelů

chyba autora - autor (krom špatného plánování, což se mi také občas stane) nejevil snahu ŘEŠIT problém, místo toho byl pasivní a jen si stěžoval, opravdu stačila troška komunikace. S nadsázkou si to troufnu přirovnat k tomu, že když by mu začal hořet dům by místo uhašení či zavolání hasičů a opuštění domu jen doufal, že si toho někdo všimne a zavolá hasiče.

162692

07.06.2008 17:59

Sobotní cyklovýlet

RE: Autor si za to může sám

osg 88.?.?.?

Teď překrucujete co jsem napsal. To, že bylo vhodné si třeba vzít mapu není to podstatné (to se asi občas stane každému), pořadatelé také rozhodně nesou vinu, ale to opět není to podstatné.

Co mě zaráží je, že autor ve chvíli, kdy zjistí, že je tu tento problém se (podvědomě?) staví do pozice ukřivděného a odmítá cokoliv řešit, kritizuji autorovu reakci - kdyby se místo toho zeptal na prvním stanovišti jak se nejlépe dostane kam chce mohl si užít nádherný výlet.

162713

08.06.2008 09:21

Proč je letiště tak zajímavou investicí, když světu dochází nafta?

RE: Dva druhy lidí

osg 88.?.?.?

Tito rozhodně nejsou opravdu bohatí, portfolio manažeři nemají ani miliardu, dokonce ani v korunách.

Pochopitelně když šla v USA nezaměstnanost nahoru, akcie dolu půjde ropa nahoru, v blízké době lze očekávat korekce.

162745

08.06.2008 09:31

Sobotní cyklovýlet

RE: Autor si za to může sám

osg 88.?.?.?

ironicky to pochopitelně myšleno není, pokud mě považujete za blba jen dobře - alespoň se mnou nemusíte ztrácet čas a můžete se věnovat něčemu (pro Vás) užitečnějšímu [chechtot]

162748

09.06.2008 13:00

Zrušte předměty, které jsou produktem střední třídy

RE: jestli chcete děti učit, musíte něco umět

osg 88.?.?.?

Kdy vzdělávací systém chtěl něco opravdu naučit? Podle mého názoru vzdělávací systém vždy byl (a pořád je) jen "továrnou na úředníky" - tím nechci říci, že nic nenaučí, ale to, že naučí jen "tak akorát" co stát potřebuje aby se lidé naučili. Když si projdete středoškolské a vysokoškolské učivo, tak tu a tam objevíte věc, která se NASCHVÁL učí špatně.

Samozřejmě naprostý souhlas s tím, že je nezbytné učit se od někoho, kdo něco umí.

162830

09.06.2008 13:33

Policista obviněn za střelbu na prchajícího zločince

To je ale policejní brutalita

osg 88.?.?.?

Chudák rom, mějte s ním trochu soucitu, vždyť ve chvíli kdy se to stalo měl dle předpisů policista zareagovat následovně:

"Promiňte, že Vás ruším, ale rád bych vás upozornil, že v obchodě XYZ odkud jste si pro dobro Vaši komunity vypůjčil mobil značky ABC mají novou verzi, která má tyto funkce, pokud chcete podat trestní oznámení za citovou újmu, jež Vám vznikla ve chvíli kdy na vás řval onen prodavač v obchodě s potravinami, kde jste se rozhodl nezaplatit jelikož se vám nechtělo můžu za Vás vyplnit tyto formuláře a bude provedena předběžná exekuce majetku onoho prodavače, vidím Vám na očích, že se na mě chcete plivnout, prosím poslužte si, ano děkuji. Kdybyste měl kdykoliv problém s neochotnou obsluhou benzinové pumpy tady je moje vizitka, zavolejte a já zařídím příkaz aby Vám vydali hotovost, když jsme u toho mohl bych vás požádat ještě o jednu laskavost? Moji dceři je sice 19, vím, že jste spíše ne dívky okolo dvanácti či třinácti, ale bych bych moc rád kdybyste se stavil, adresa je na vizitce, podpořil byste tím projekt evropské unie na začlenění kulturních menšin, za což bych Vám byl moc vděčný, omlouvám se, že jsem Vás takto zdržoval, chcete-li finanční náhradu za čas ztracený tímto rozhovorem vyplním za Vás tento formulář, ještě jednou se omlouvám"

162834

Docela by mě zajímalo kdy to dospěje do "dvouhodinové řetězové hladovky" - někdo spí až do 9, takže drží 7-9, pak někdo kdo se nasnídal drží 9-11, kdo obědvá okolo druhé 11-13, kdo už je po obědě 13-15, ... [chechtot]

163615

Káva pro Zvědavce

20

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc únor přispělo 49 čtenářů částkou 6 865 korun, což je 20 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Recyklace je lež zaplacená ropou17.02.20 09:24 Neurčeno 0

Neffův Neviditelný pes začíná být příjemně viditelný16.02.20 19:24 Česká republika 2

Niektoré švajčianske kantóny pozastavili používanie 5G vysielačov. Švajčiarske úrady začali testovať ich bezpečnosť15.02.20 13:53 Švýcarsko 5

Státní dluh vzrostl na 1,64 bilionu, na dividentách odteklo 299 miliard14.02.20 16:16 Česká republika 4

Česká vláda opět provádí rektální alpinismus Izraeli14.02.20 16:08 Česká republika 1

Dokud budu prezident, rodiče budou máma a táta, řekl Putin14.02.20 16:05 Rusko 0

Výročí leteckého útoku na Prahu14.02.20 15:26 Česká republika 2

Neuvěřitelná justiční zvůle: Odmítnout ubytovat Rusy je OK, verbálně odmítnout migranty je trestné13.02.20 17:16 Česká republika 2

Parlamentní listy rozkrývají temné smlouvy Člověka v plísni tísni13.02.20 14:09 Česká republika 1

Křeček je nový ombudsman!12.02.20 20:31 Česká republika 4

Už je to tady zase: Prodavačku vyhodili z práce za názor. Ideopolicie zasáhla11.02.20 09:15 Česká republika 10

Výzva a prosba o pomoc: Zbývá jen pár dní na to, abychom zabránili opakování historické potupy. 11.02.20 07:45 Česká republika 2

Jsme horší než nacisté10.02.20 12:37 USA 1

Indie pošilhává po Velkém bratrovi po vzoru Číny10.02.20 10:21 Indie 1

Na ruské základně nouzově přistálo letadlo, téměř ho zasáhla syrská raketa07.02.20 10:54 Sýrie 3

Česko pošle Maroku skoro sto milionů korun na boj s migrací07.02.20 08:55 Česká republika 4

Německo šílí: Durynský premiér po jediném dni rezignoval. Vyčítali mu hlasy od AfD06.02.20 15:51 Německo 5

Vylodění okupantů v Pozzallo - Itálie 2.2. 202005.02.20 10:30 Itálie 4

K čemu cvičí černoši střelbu na střelnici v Praze Michli?04.02.20 21:23 Česká republika 8

Tomský: Brexit volili lidé naštvaní na politickou korektnost, na ideologii feminismu, na islamismus04.02.20 07:18 Británie 0

Měnové kurzy

USD
22,97 Kč
Euro
24,89 Kč
Libra
29,96 Kč
Kanadský dolar
17,35 Kč
Australský dolar
15,44 Kč
Švýcarský frank
23,38 Kč
100 japonských jenů
20,91 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,86 Kč
100 maď. forintů
7,42 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
36,20 Kč
1 unce (31,1g) zlata
36 358,54 Kč
1 unce stříbra
410,28 Kč
Bitcoin
223 763,71 Kč

Poslední aktualizace: 17.2.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 50 152 275