Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky ze stejné IP adresy

Nalezeno 62 příspěveků, 1 jméno: gilhad.

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

01.10.2004 21:23

Papírové paláce

Papírové paláce

gilhad 62.?.?.?

Myslim, ze to ma jednu velkou vyhodu - cenu. Pro mladou rodinu je u nas dost tezke az nemozne, sehnat si bydleni, hlavne kvuli nedostatku penez. Pokud by nekdo nabidnul za nizkou cenu hotove bydleni (hruba stavba domku 3 lidi x 3 dny, cista rekneme dalsi tyden, to se na vyplatach docela usetri, material je jak receno levny) tak by asi zajem byl ... chybi tu na to tradice, takze by se to asi bralo jako nouzovka, ale udelame-li myslenkovy experiment, ve kterem takto postavime sidliste, ktere osidli mlade rodiny, tak je jasne, ze nez deti dorostou, tak ho stezi opusti a pro ty deti uz to bude celkem normalni bydlet v necem takovem .... a dalsi generace uz by se mozna divila, proc platit takove strasne ceny za tak slozite stavene domy z drahych materialu, kdyz levnych je dost ....

34137

01.10.2004 22:12

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Gilhad 62.?.?.?

Me presvedceni:
Standardy by mely byt verejne zname.
SW patenty by nemely byt udelovany.
Firmy by mely mit moznost tajit zdrojovy kod a odvolavat se na ochranu ve stylu autorskeho zakona.

Standardy jsou k tomu, aby do sebe veci pasovaly. Aby kdyz mi prijde v hlavice ze soubor je obraz, tak to taky obraz byl. Kdyz prijde, ze je to aplikace, aby to byla aplikace. Ne naopak. Aby kdyz vezmu sroub, o nemz se tvrdi, ze vyhovuje standartu M4 a matku, o ktere vyrobce udava,ze vyhovuje standartu M4, tak to do sebe slo zasroubovat.
A kdyz se vyrobce rozhodne, ze chce delat srouby s obracenym zavitem, tak aby je nesmel znacit stejnym pojmenovanim "standard M4", ale musel zvolit znaceni jine, treba "Moje firemni norma X7"

SW Patenty jsou skutecne zlo: jde o to, zakazat ostatnim, aby vymysleli vlastni reseni problemu. Aby pouzili jednoduche a jasne cesty. Spousta z nich se vztahuje na veci, ktere by vymyslel casem asi kazdy a jejich vyzadovanim by jednoduse nebylo mozno tvorit rozumne aplikace za rozumnou cenu - odkaz na jinou webovou stranku, kliknuti mysi, dvojkliknuti mysi, pouziti operace XOR k vykresleni kurzoru, nakupni kosik, nahled obrazku (thumbnail), seznam prikazu ulozeny v XML, format ukladani dat, to vsechno jsou priklady uz udelenych patentu ...

A pokud by snad nekdo chtel udelat za dodrzeni techto patentu webovy prohlizec, tak zkrachuje na tom, ze bude muset koupit na to vse licence. A najmout armadu pravniku, aby nasla vse, co by snad mohlo byt v jeho programu patentovano a zda to nahodou take nekdo jiz nevlastni. Treba inkrementaci promenne, porovnani dvou cisel, napad, ze jednomu bodu na obrazovce bude odpovidat jedna bunka pameti, nebo ze barva bude vyjadrena cislem a tak podobne.

Pokud by nebyly SW patenty, ale autorsky zakon, tak by si mohl napsat kdokoli cokoli, ale pokud by to ukradl - tedy prokazatelne prevzal vetsi cast programoveho kodu, tak by byl stihatelny. Za tu kradez kodu. Pokud ale nekdo napise vlastni postup jak zajistit ulozeni dat v souladu s verejnym standardem, tak je proste sikovny a pokud se jeho kod o vaseho lisi, tak proc mu v tom branit ....

Predstava, ze nekdo odejde od velke firmy a v garazi na kolene si na zaklade tou firmou vyvinuteho kodu napise vlastni opercni system, nebo jinou velkou aplikaci (sice znova a svym vlastnim zpusobem, ale s obdobnymi vysledky) a to v tak kratkem case, ze ta firma kvuli tomu dozna velkych obchodnich ztrat ... to je asi dost pritazene za vlasy ...

34140

05.10.2004 22:40

Test inteligence

Test inteligence

Gilhad 62.?.?.?

Jdu si dat dva panaky [mrknutí jedním okem]

34381

09.10.2004 00:52

Jak je to s anketou O nejoblíbenější knihu?

Jak je to s anketou O nejoblíbenější knihu?

Gilhad 62.?.?.?

Pokud dobre pocitam, tak v ankete hlasoval pouze jeden obyvatel ze sta (vcetne nemluvnat, starcu nad hrobem, negramotnych a lidi bez pristupu k internetu).
Na anketu slusny pocet.
Samozrejme scitani obyvatel to neni a povinne taky ne, takze odpovedeli jen ti, kteri se k ni dostali a maji vztah ke kniham.
Tim se nam posunuje demograficke rozdeleni respondentu. Nastesti nikoli prilis spatnym smerem - lze predpokladat, ze kdo vice cte tak si pristup k internetu nejak opatri a anketa neni typu knihy ano/ne, ale o oblibenosti knih, cili zamerena hlavne na ty, kteri maji oblibene knihy [mrknutí jedním okem]

34556

09.10.2004 01:05

Jak je to s anketou O nejoblíbenější knihu?

Jak je to s anketou O nejoblíbenější knihu?

Gilhad 62.?.?.?

Sul nad zlato: pekny a znamy pribeh, ale kolik lidi ho CETLO JAKO KNIHU? Proc by melo verohodnost ankety o nejoblibenejsi KNIHU snizovat to, ze se v ni neumistil pribeh, kterou skoro nikdo necetl, nebo si uz ani nepamatuje, ze ho cetl ...

prošla tam prý i jakási sektářská knížka (naprosto neznámý autor)
pokud nema pan Stvora na mysli Bibli, tak nasledujici knizka, u ktere neznam autora ci knihu je az na 18. miste a ma 25x mene hlasu, nez kniha na miste prvnim.
Vzhledem k tomu, ze bylo mozno navrhnout (a hlasovat pro) libovolnou knihu, tak je naprosto pochopitelne a anketu neznehodnocujici, ze se v ni vyskytuji i knihy, ktere za SVOU OSOBNI NEJOBLIBENEJSI povazuje malo lidi.
jak stoji v pravidlech:
Výběr nejoblíbenější knihy není omezen žádným literárním žánrem a každý může hlasovat pro jakýkoliv vydaný titul beletrie, poezie či odborné literatury.

34558

09.10.2004 01:20

Jak je to s anketou O nejoblíbenější knihu?

Jak je to s anketou O nejoblíbenější knihu?

Gilhad 62.?.?.?

Není tudíž zapotřebí dávat té anketě nějak velkou váhu, je to něco, co se už na první pohled nepodařilo. Proč to stojí za zmínku?

Zajimave, moji pratele naopak hodnoti velice kladne, ze se k ankete podarilo zlakat tolik lidi (kolem procenta obyvatelstva, anketa nemela zadnou velkou medialni reklamu, nedelala ji zadna PR agentura a nebyla spojena s zadnou odmenou)

Proto, že ani tak zajímavá anketa nedokáže lidi když už ne nadchnout, tak alespoň zlákat ke hře. Vždyť to byla přece jenom hra a ono se to takhle svezlo na podvod, povrchnost..., jako všechno v ČR, a rázem vyplouvá napovrch, že nešlo jen o jakousi drobnost.

Ach, jak jseme povrchni, kdyz prvni misto obsadi medialne snad nejmasirovanejsi kniha v Cechach vubec (a na pomery soudobe "detske" literatury nadprumerne dobra) teprve od druheho mista jsou knihy s odborne uznanou znacnou literarni hodnotou.

Z prvni sestiny hlasu ma jednu pulku Harry Potter a druhou sest i dle meho soudu velice vyznamnych knih. Dal uz jsou pocty hlasu celkem dost nizke ...

Vezmeme-li v uvahu, ze v cechach maji deti pristup k internetu na skolach a stari lide se s pocitaci dosud prilis moc neszili, tak to neni nijak neocekavany, nebo alarmujici vysledek ...

34559

09.10.2004 01:24

Jak je to s anketou O nejoblíbenější knihu?

Jak je to s anketou O nejoblíbenější knihu?

Gilhad 62.?.?.?

Jedna vec mi na clanku vyrazne chybela: Odkaz na zdroj (http://www.mojekniha.cz/), a pocty hlasu pro jednotlive knihy (tamtez).

Z prvnich 50 nejoblibenejsich jsem napocital 4, ktere jsem necetl, nebo o nich aspon poradne neslysel ... U tech ostatnich 46 si dovedu dobre predstavit, ze jsou pro nekoho ty NEJ.

34560

14.10.2004 00:15

Jak je to s anketou O nejoblíbenější knihu?

Jan z Trocnova

Gilhad 62.?.?.?

Zajimalo by me, proc se u ankety o nejoblibenejsi KNIHU tolik zabyvate filmovymi triky [mrknutí jedním okem]
Pan Prstenu byl popularni DAVNO pred nejakym natacenim, spousta lidi sla na film jen proto, ze se jmenoval podle teto trilogie. A spousta lidi odchazela znechucena, ze to neni TA KNIHA, kterou tolikrat cetli ...
Bible pokud vim (ale priznam se, ze to nesleduju) nedavno natocena a procpana holywoodskou distribuci do novin NEBYLA.

Ohledne Harryho Pottera - listky do kina jsme nejak sehnali, ale s tim silenstvim kolem knih se to srovnavat neda ...

200 vodaku/trampu/scifistu ... problem je v tom, ze se hlasovalo o JEDNU nejoblibenejsi knihu. Takze knihy druhe a dalsi v poradi se proste neumistily.

Takze ja jsem treba nedal hlas ani Jirotkovi, ani Verneovi, ani Asimovi, ani Radovi a Zakovi, ale Tolkienovi, protoze jsem mel jen JEDEN hlas. (Ano asi by bylo lepsi hlasovat pro deset nejoblibenejsich knih a pridelovat body podle poradi, to by zase vysly jine vysledky.)

A rozhodne nema cenu se rozcilovat, ze v soutezi o nejoblibenejsi knihu vyhraji knihy oblibene nad knihami "kvalitnimi". Chcete-li anketu, kde by se mely umistit knihy "kvalitni", tak ji nazvete "o nejkvalitnejsi knihu" a dejte do pravidel, ze se maji knihy volit dle kvality, nikoli dle obliby. Ale to pak bude jina anketa a nebude mit smysl tvrzeni, ze byla zmanipulovana, protoze v ni zvitezily knihy "kvalitni" nad knihama oblibenyma ....

34905

14.10.2004 01:26

Byl předložen ještě přísnější návrh zákona postihující dětskou pornografii

Byl předložen ještě přísnější návrh zákona postihující dětskou pornografii

Gilhad 62.?.?.?

Tak jsem si precetl ten soudni spis, vyplyva z nej,

1) ze ty texty sdilel s cizimi lidmi (tedy nikoli "psal do supliku" ale "psal pro omezenou skupinu"), ale podle zakona byly shledany "literarnim dilem" a ackoli popisovaly ciny odporujici zakonu (a moralce), tak k nim nenabadaly a TUDIZ SE VE VECI TECH TEXTU NEPROVINIL PROTI ZAKONU.

2) Ze mel na disku fotky, (zamerne a vedel o tom), ktere dle shledani soudy BYLY DETSKOU PORNOGRAFII a tim se PROTI ZAKONU PROVINIL. (A z popisu tech fotek to opravdu spis vypada, ze tou pornografii byly.)

34908

14.10.2004 01:36

Byl předložen ještě přísnější návrh zákona postihující dětskou pornografii

Byl předložen ještě přísnější návrh zákona postihující dětskou pornografii

Gilhad 62.?.?.?

Podle meho mineni je ten zakon nemravny, mel by trestat ublizovani detem, nikoli sexualni preference.

Tedy pokud pri porizovani tech fotek nebylo nikomu ublizeno, pak by jejich vlastnictvi nemelo byt trestano.

To, ze nekdo slinta pri pomysleni na nedospele deti (nebo cokoli jineho) je pouze jeho problem. Pokud si slinta doma a zadnemu diteti neublizi.
Pokud si vymaluje pokoj explicitnimi obrazky batolat a pise si PRO SEBE nemravne povidky o batolatech, to je porad jeho problem. DOKUD neprestoupi hranice sveho pokoje a nesahne se zlym umyslem na dite. DOKUD se nepokusi nejakemu diteti ublizit.

DOKUD se nepokusi nekomu ublizit, tak at si slinta nad cim chce.

34909

Pane Lev, řekněme si to na rovinu: Mě se líbí hezké holky. To by mě asi teda měli z fleku zavřít, protože co kdybych "vytahnul ven z domu, pro nejake to zive, realne a chutne masicko". A znásilnění je trestné, tak do basy se mnou. Koho zajímá, že jsem ještě nikoho neznásilnil. Že jsem se o to ani nepokusil. Líbí se mi pěkné holky, to samo o sobě snad stačí. A kdyby snad nestačilo, tak lze dokázata, že jsem napsal povídku o hezké holce, dokonce si doma kreslím i obrázky a občas, zvláště pak v létě, koukám z okna.Kolik let žaláře mi navrhujete?

34977

14.10.2004 21:18

Jak je to s anketou O nejoblíbenější knihu?

Re: ...

Gilhad 62.?.?.?

Pokud bych mel soudit podle sebe, tak Foglara, Maye a Vernea jsem cetl asi tak ve stejnem veku, co bych tehdy volil tezko rict, ale Mayovek jsem mel nejvic. (Takze asi Maye.)
Tolkiena jsem cetl az o peknych par let pozdeji. Radove tak v dobe, kdy jsem objevoval i Asimova a Behounka. "Proc bychom se netopili" (a Staurnina a Muze se psem a Bohatyrskou trilogii) jsem potkal az po nich, takze to uz bych asi vybiral mezi Hobitem a Ja, robot. A pak prisel Pan Prstenu (tehdy jeste samizdatovy) a bylo to jasne...


Demokracie ...
To vim taky, ale o to mi neslo. Slo mi o ten posun "Anketa o A", vs. "to je hrozne, oni hlasovali podle A, nikoli podle B"

(Pokud by se hlasovalo o nejhodnotnejsi knihu, asi bych vahal mezi Malym Princem a Citadelou)



Povzdech ...
No, ja prave znam deti, ktere by zcela pravem a spravne nominovali Harryhop Pottera.
Nevim, zda hlasovaly, ci nikoli, ale vim, ze HP cetli a z toho co cetli je HP urcite jejich nejoblibenejsi, ale z meho hlediska taky nejkvalitnejsi kniha. Vnuceny, ci nevnuceny vkus tu moc roli nehraje a neni to o tom, co bylo naposledy v kinech ci recenzich a reklamach (ktere stejne nectou) (mam porad na mysli tu celkem malou (v poctu kolem desitky kusu) skupinku deti o ktere pisu).

OT: Drakulu jsem nevidel ani v TV/kine, ani v divadle a stejne bych ho radil pred Jih proti Severu. Ale tolik mist tam vazne nebylo [mrknutí jedním okem]

34979

Nevim, me se libi vsechny hezke holky. Tedy odhadem tak (50% populace jsou zeny, ve veku 15-45 je jich rekneme tak polovina, z tech odecteme jeste tak cvrtinu na holky, co jsou fakt osklive a nedbaji o sebe ...) takze asi tak 19% celkoveho poctu obyvatel me muze potencialne pritahovat ... 19% populace, ktera by me mohla svest k tomu, abych na ni spachal znasilneni. To, ze jsem zatim zadnou zenu neznasilnil, ani se k tomu nechystam neni dulezite (vyjimka potvrzujici pravidlo), dulezite prece je, ze bych mohl ... ze ano.

Ja jsem se teda vyjadroval taky proti przneni deti, ale porad tvrdim, ze trestny by mel byt cin, nebo pokus o nej. Nikoli to, ze se nekomu _libi_ male deti.
To, ze se mi libi zeny a ze by se mi pravdepodobne libilo vyspat se s libovolnou z tech 19% (pokud by ona souhlasila) by snad nemelo byt trestano stejne jako kdybych skutecne vylezl ven a nejakou zenu znasilnil.
(BTW: Fakt jsem takovy exot, kdyz jsem muz a libi se mi zeny?)

Tu moji povidku najdete v erotickem sborniku "Klaster slasti", jmenuje se "Vox populi, vox dei", vek hlavni hrdinky na zacatku neni urcen, nicmene je zjevne nekde v rozmezi 15-25, prectete si ji, ma jen jeden a pul stranky ...
Jeden takovy hambaty obrazek je napriklad na adrese http://gilhad.zoom-int.cz/download/ pod jmenem stena_nahotinka2.jpg

Lovit nehodlam, jsem spokojen s tim, co mam doma [mrknutí jedním okem]

Kazde me oblibene holcicce je uz x let. x pritom nabyva ruznych hodnot. Ten vyrok sam o sobe nic nerika ... kterou mate na mysli ve svem prispevku nevim, ja o zadne konkretni nemluvil. Te se kterou spokojene ziju je napriklad prez 40 ... [mrknutí jedním okem]
Tem z obrazku se tezko urcuje vek, kdyz podle ruznych kriterii vychazi tak diametralne ruzne hodnoty ...

35000

Tady se ani tak nejedna o to, ze si to dotycna muze casem rozmyslet a zazalovat me, ze se mnou vlastne spat nechtela (to se rozebira jinde), ale o to, zda mam byt zavren pouze za to, ze bych uvazoval o tom, ze se s dotycnou vyspim, aniz bych k tomu ucinil nejake konkretni kroky (kuprikladu ji vyznal lasku) ... proste za to, ze jsem ted vyhlednul z okna, uvidel na zastavce autobusu neznamou holku v zelenym tricku a rekl si "Jo! Nebylo by spatne se s ni vyspat!" a pak zase sednul na zidli pokracoval v psani tohoto prispevku (a dotycnou nikdy pradtim ani nikdy potom uz nevidel)

Ja proste tvrdim, ze jsem nikomu neublizil a tak me nema nikdo co zavirat a co je komu do toho, koho vseho bych chtel osoulozit...

Ale spousta lidi tvrdi, ze by mel byt trest za to, ze se nekomu libi male deti, at uz jim neco udelal, nebo ne. Ze k vezneni/lynchovani/poprave staci mit zvrhle choutky a neni treba dale resit, zda bylo nekomu ublizeno, ci nikoli.

Ze staci, aby na dalku 100 metru prez okno zahlednul holku v zelenym tricku a rekl si "Jo! ..." a pokud ta holka bude pod zakonnou hranici, tak do satlavy s nim ... (Nevim kolik bylo te holce na zastavce, kdyz jsem se ted kouknul, uz tam nikdo nebyl, autobus uz odjel - takze jak na tom jsem - vypadala vyspele, pekne vyvinute poprsi, ale do obcanky jsem ji nenahlizel .. co kdyz byla pod hranici a ja jsem jednou nohou v kriminale za pedofilii ... co kdyz byla nad hranici a ja jsem v kriminale druhou nohou za znasilneni ...)

35015

S prznenim deti nesouhlasim, ale silne vnimam rozdil mezi MYSLET a DELAT.
Co se deti tyce, mam dve - kluka a holku.
Pokud by se na ne nekdo pokusil sahnout, tak by se se zlou potazal, nejspis by to neprezil.
To same i v pripade cizich deti.
Ale pokud se nekomu libi predstava obcovani s detmi a nikdy se ji nepokusi realizovat pak je to jeho soukromy problem a nemel by za to byt trestan.

Fantazie jsou fantazie, realita je realita a pokud zavadne veci neprosaknou z fantazii do reality, potud neni duvod k trestum.

35128

Ano, same maluvky.
Ktere holcice ublizilo ze si maluju maluvky podle sve fantazie?
Ktere holcicky/chlapecka jsem se kdy byt jen dotkul s nemravnym umyslem?
Komu vadi, ze si kreslim tvaricky holcicek? A kdybych kreslil roztomila chundelata stenatka, to me obvinite ze zoofilie? [mrknutí jedním okem]

Tohle mi tu prave vadi - neschopnost odlisit fantazie od reality. Pro ty, kteri me stranky nenavstivili - ty holcicky maji oci jako CDcka, jsou kresleny ve stylu Manga (nikoli hentai), nemaji svuj podklad (predlohu, ...) v realnem svete a me se na nich libi, jak jsou naivni, vesele a stastne ...

V realu leta ziju stastne se svou partnerkou a zadne jine nehledam ...

35129

Ne, vyštípal bych ho ze svého okolí. Stál bych mezi ním a dětmi a dal mu najevo, že ho tam nechci. Že tam nejsou samy (ty děti) a že JEHO přítomnost není nadále žádoucí. Takovéto věci se snadno dají říct i bez mluvení - pohledem, postojem, natočením těla ... a velice dobře to funguje, zvláště když vyštípávaný ví proč je vyštípáván a že je vyštípáván. Navíc někým mocnějším. (Nejsem žádný velký ramenáč, ale to je odhodlání a sebedůvěře.)

A ano, už jsem pár lidí takto vyštípal, když obtěžovali někoho v mém okolí (jak vztahovém, tak i pouze i fyzickém).

Naposledy nějakého opilce v metru, co obtěžoval mě neznámou ženu. Já viděl, že jí to není přijemné a on viděl, že já to vím a nesouhlasím. Zkusil si na mě vyšlápnout (slovně) a zastrašit mě. Já necouvnul, jak čekal a odpověděl mu nahlas, jasně, slušně a zřetelně, nicméně natolik rozhodně, že on uskočil o pár kroků zpět. Ještě mě párkrát zkusil slvně napadnout, ale viděl že narazil a že všichni vidí, že narazil. Že už tu není kolem mlčící dav, který se bojí proti němu ohradit, ale že ho všichni kolem pozorují bez strachu, ale s pohrdáním. Jeho ústup bych asi nejlíp popsal, že se odplížil kanálama. (Předtím postupně prudil kolem celého nástupiště a lidi se tvářili, že ho nevidí, ustupovali mu z cesty stylem "ať si vybere kohokoli, jen ne mě!")

Když přijelo metro, usmívali se kolem mě všichni nastupující. Zvláště ta dotyčná žena se na mě krásně usmála a pokývla hlavou. Dobré skutky nesou odměnu už samy v sobě.

35146

> Ale, uz jen to a nebo lepe napsano "ta" PREDSTAVA !!!, ze by mel si nekdo sexualne "hrat" s ditetem, je obycejna zvrhlost a driv, nez se neco "stane", mel by takovy "clovek" vyhledat pomoc u psychiatra. Je to jen takova prevence, pred ohrozenim detskeho okoli.


S tím, že je to zvrhlost souhlasím, s tím vyhledáním pomoci také (ale samozřejmě s následným dodržením lékařského tajemství) (a samozřejmě pouze dobrovolně, pokud to udělá dřív, než se něco stane) (a vámi níže popsaný příklad už považuji těsně ZA hranicí toho "něco se stane" ... těsně před by to bylo, kdyby nic neřekl, nikdo nic neviděl, a v té kapse lovil až v bezpečí domova) jen ty závorky okolo člověka bych vypustil.

Ono i ta zvrhlost má své stupně a mnoho těch prvních může být pohodově v hranicích zvladatelnosti.

35151

18.10.2004 01:42

Stavíte se za práva gayů a lesbiček?

Nalepka

Gilhad 62.?.?.?

Nevím, kde je problém, ale je možné, že se v té pobočce/bance stávaly věci, které se u nás v práci nestávají a tak museli dojít až k tomuto opatření .... škoda, že nikde nebyl ten dokument celý ...

Já bych si na svou kancelář klidně vyvěsil "Zde je bezpečno" a hned vedle cedulku: "Pro zvané zde platí souhlas dle zákona 119/2002 paragrafu 2, odstavec 2a)1." [mrknutí jedním okem]

U mě bezpečno je. Mě je jedno, zda ten, kdo za mnou přijde je kluk nebo holka a zda je na kluky nebo holky. Pokud mi učiní nemravný návhr, tak ho zvážím a (nejspíš) odpovídajícím způsobem odmítnu (pokud to bude hezká holka, tak kvůli vztahům na pracovišti, jinak kvůli nezájmu). A tím bude mezi námi jasno a nebude o té věci třeba dál hovořit.
(A bude-li návrhy opakovat, tak je to jeho, ne můj problém, kam a jak ho pošlu. A k násilí rozhodně nesáhne, já to svolení od zaměstnavatele mám už teď pro svou osobu a také ho patřičně využívám [mrknutí jedním okem] )

Na pracovišti se většinou mluví o pracovních věcech, pokud zrovna nebude co dělat a bude se mluvit o věcech soukromých, tak budu mluvit normálně. Mě nevadí, bude-li mi třeba kluk povídat, jak jeho přítel přinesl domů hada a pak ho hledali po celém bytě. A předpokládám, že jemu nebude vadit, když budu vykládat, jak jsme se s manželkou pohádali kvůli špagetám.

Pokud mu to bude vadit, může si jít povídat jinam. Stejně tak, pokud mu bude vadit libovolné jiné téma, které zvolím.

Pokud budu u některého z kolegů a neshodnem se na tématu, tak po něm budu chtít věci pouze pracovní.

35154

18.10.2004 01:52

Stavíte se za práva gayů a lesbiček?

Stavíte se za práva gayů a lesbiček?

Gilhad 62.?.?.?

Ano!
Stavím se za práva gayů, lesbiček, mužů i žen, leváků, hokejistů i filatelistů. Prostě za práva všech slušných lidí, protože všichni máme stejná. A ke všem slušným lidem se chovám obdobně - slušně.
A nevyžaduju po nich, aby předstírali/y, že jsou či nejsou hetero/homo/mono/stereo/vůbec/jakkoli jinak - sexuální.
A recipročně od nich předpokládám totéž.
(BTW: potkal jsem už celkem dost homo/bi-sexuálů a se všema se dalo bavit normálně. Nijak je neuráželo, že mám manželku, mě neuráželo, že oni mají přítele (číslo jednotné i množné a zahrnující i přítelkyně) a na náš názor na kvalitu piva či stupidity TV to vliv nemělo ... proč taky...)

35156

22.10.2004 00:18

Dynamická změna stylů je konečně tady

Dynamická změna stylů je konečně tady

Gilhad 62.?.?.?

Nastavil jsem si ten stary a je to mnohem lepsi

(Lev - ted si nejsem jisty, ale jste zde zaregistrovan a zalogovan? (ve chvili toho cteni) - nez jsem se zalogoval, tak mi to chodila asi taky tak nejak - pri kazde navsteve Zvedavce byly vsechny prizpevky nove - system nevedel, s kym ma tu cest, nemel si kam psat, co uz jsem videl a tak predpokladal, ze asi nic (lepsi varianta, nez ze vsechno) Je mozne, ze po navratu z diskuze system "vi", ze jste ji precetl, takze (0 novych), ale priste jste uz zase jiny (nerozliseny a nerozlisitelny) anonymni navstevnik, takze je zase vse neprectene ..)

(Je to hloupa otazka, ale uz jsem opravoval tolik programu, ktere nefungovaly, protoze nebyl zapnuty pocitac, netiskly kdyz nebyla zapnuta ci pripojena tiskarna, ze jsem si zvykl si overit i veci, ktere "jsou prece samozrejme")

35340

25.10.2004 02:38

Stavíte se za práva gayů a lesbiček?

RE: Stavíte se za práva gayů a lesbiček?

Gilhad 62.?.?.?

Priroda porad zkousi nove variace. Prenosy informaci nejsou dokonale a obcas dojde ke zkresleni. Spousta tech zkresleni se neprojevi, nebo se samy opravi, nebo proste nejsou videt.

Spousty preskoku si clovek vsimne tezko, protoze se jedna o takove veci jako barva oci, vlasu a tak, coz se pricte davnejsim predkum a tak podobne. Nektere preskoky jsou nezivotashopne, takze dojde k potratu, pripadne i v dobe, kdy ma "vajicko" pouze velmi malo bunek. Spousta skoku je "daleko" a silne nepravdepodobna (dve hlavy, kridla misto rukou, ...). Daleko chapu jako obtizne dosazitelna z vychoziho normalniho stavu - je potreba vice zmen naraz, jsou potreba zmeny ve stabilnejsich oblastech

Takze homosexualita taky muze byt proste dost "blizko" beznemu genetickemu vybaveni a pritom je zivotaschopna (jednorazove), takze preskoky (prehmaty) vlivem nejake zmeny jsou snadne a pravdepodobne.

Takze proste vlivem nahodnych zmen se v kazde generaci vyskytne (relativne) spousta takto zamerenych lidi.(Predstavte si klasicky pistolovy terc - ctvercovy papir se soustrednymi kruhy, nadpis a tiraz. Zasah kamkoli do kruhu - normalni clovek, zasah do prazdne plochy - homo, zasah do pismene - uchylka podle pismene, zasah mimo - nezivotaschopny. pokud budete strilet brokovnici, dostanete (velmi zhruba) priblizne podobne rozlozeni jako v realnem svete. Opakovane pri kazdem vystrelu - co brok, to clovicek. )

35514

30.10.2004 11:50

Vyskakuje si na nás nový červ Beagle

Vyskakuje si na nás nový červ Beagle

Gilhad 62.?.?.?

Kazdy studak, ktereho bavi pocitace. Casova narocnost hloupouckeho viru muze byt tak asi jeden tyden po vecerech.

Zajimave je, ze vsechny viry jsou jen pro tu jednu platformu [mrknutí jedním okem]

35916

31.10.2004 12:22

Vyskakuje si na nás nový červ Beagle

RE: Vyskakuje si na nás nový červ Beagle

Gilhad 62.?.?.?

Che, ja pouzivam Linux a tyhle problemy nemam. A klidne poustim pritelkyni jak k poste, tak k internetu [mrknutí jedním okem]
Jedna je rozumna, druhak jsem o virus pro linux dosud nezavadil (pro MS mi jich chodi postou denne desitky) a tretak by ten virus moc nenatropil, proste proto, ze jako uzivatel moc prav nema.

(Nemluve o tom, ze konfigurace jsou v textovych souborech, takze se daji snadno zalohovat i obnovovat, dobre se v nich vyhledava, neni problem prijit na to, co se zmenilo a pripadne dohledat i vse ostatni, co s tim souvisi.)

Na lepsi se zvyka snadno, ale cesta zpatky nevede - me uz k Windowsum asi nikdo nikdy nedonuti ..

35962

05.11.2004 09:50

Fenomén Evropa

Fenomén Evropa

Gilhad 62.?.?.?

Rekl bych, ze vychozi podminky se za ta leta zmenily. Co bylo vyhodou v dobe, kdy bylo vsude dost volne pudy a byl problem se uzivit, to uz nemusi byt vyhodou v dobe, kdy je pudy malo a jidla nadbytek. Bitvy probihaly tak, ze vyhodu mel ten, kdo mel vic a silnejsich muzu, tedy mu jich po bitve vic zustalo nazivu. V soucasnem iraku je pomer ztrat asi 100:1 a americane (kteri vitezi) sve ztraty povazuji za prilis velke. Zjevne uz plati jina kriteria, vyhodou jsou technologie, znalosti a logistika, na poctech muzu uz nezalezi, na jejich fyzicke sile uz vubec ne a zda se, ze ani9 odhodlani uz nema takovy vyznam, jako driv.
Kdyz to shrnu - pokud se zmenily podminky, je blahove cekat, ze se nezmeni i zpusob optimalniho reseni, nebo ze dosud ucinny zpusob reseni bude uspokojive fungovat i nadale ...


Amerika se od evropy odtrhla celkem nedavno a tou dobou v ni take nastartoval ohromny technicky rozvoj, ktery vedl k tomu, ze postupne evropu ekonomicky predbehla. Je otazka, nastane-li obdobny rozvoj i v evrope, az se tato odtrhne od evropy (stare), nelze to vsak apriori vyloucit.

Japonsko behem poslednich 60-ti let preslo z hlubokeho stredoveku na spicku novoveku. Nektere zmeny se deji celkem rychle.

36237

09.11.2004 08:41

15 let od sametu – čas odhalit pravdu?

RE: 15 let od sametu – čas odhalit pravdu?

Gilhad 62.?.?.?

Souhlas.
Ne, že by nebylo lepší s komunismem zaméct účinněji, ale přez všechny problémy tohoto řešení se máme mnohem lépe, než před listopadem. Nechodí se shánět, ale prostě nakupovat, na dovolenou si jede každý kam chce i bez politruka, informatika už není buržuázní pavěda mající za úkol odvést dělnictvo od jeho historického poslaní, místo toho má každý druhý doma počítač a brousí si po internetu jak se mu zamane (a pro zbytek není problém si zajít do kavárny a za pár drobných si to užít taky), získat byt lze i bez desetiletí v pořadníku (furt to není snadné či levné, ale jde to), komu se to nelíbí, může se po libosti odstěhovat kamkoli a nikdo po něm na hranicích nebude střílet, .... dalo by se pokračovat dlouho ... (prostě je líp, ale jak se praví v tom vtipu "Zaplať PánBůh, stěžovat si můžu")

36442

09.11.2004 08:49

Vyskakuje si na nás nový červ Beagle

RE: Vyskakuje si na nás nový červ Beagle

Gilhad 62.?.?.?

V jednom testu připojili na internet čistý počítač s Windows v základní instalaci, adresu toho počítače nikomu neřekli, nic s ním nedělali, první napadení přišlo asi po 20 minutách.
V tomto světě existuje tolik virů, trojanů a programů, které automaticky prohledávají internet, scanují počítače a automaticky útočí, že není divu, když se tu a tam něco uchytí

36443

09.11.2004 08:58

Vyskakuje si na nás nový červ Beagle

RE: Vyskakuje si na nás nový červ Beagle

Gilhad 62.?.?.?

Photoshop lze nahradit Gimpem, MS Office lze celkem dobře nahradit OpenOffice, spoustu dalších programů lze nahradit jinými linuxovými ekvivalenty (jsou stránky se seznamy co se čím dá nahradit), spousta dalších věcí chodí pod Wine (linuxový program umožňující spouštet Windowsí programy bez Windows).

Linux za posledních pár let vyrostl i v této oblasti nevídaným způsobem.

Zatím jsem nenarazil na věc, kterou bych potřeboval a nesehnal.

- - - -
Dobrá ochrana a správný přístup je základem a umožní se vyhnout spoustě problémů. Držím palce, ať se vám viry vyhýbají i nadále.

36446

09.11.2004 09:24

SKYPE - opravdu to funguje!

P2P

Gilhad 62.?.?.?

Nevím, jak konkrétně se SKYPE, ale v P2P lze dosáhnout v některých případech (mnoha) větší bezpečnosti a spolehlivosti, než v aplikaci s centrálním serverem. (Zda se jí skutečně dosáhne ovšem závisí na aplikaci a uživateli.) To je konečně i příčina vzniku internetu - na počátku byl navrhován pro armádní spojení jako systém, který odstraní omezení plynoucí z centrálního počítače a zajistí spolehlivou komunikaci i při vyřazení části sítě z provozu, což bylo zajištěno právě decentralizací.
Několik výhod, jak mě zrovna napadly
- centrální počítač (server) má omezený výkon, cokoli nad něj není vůbec schopen přenést - P2P je omezeno celkovým výkonem sítě, což se (velmi zhruba) dá představit jako součet výkonů všech zúčastněných počítačů dělený nějakou hodnotou vyjadřující topologii sítě. Pro stovky počítačů to jsou hodnoty, jakých jeden server nemůže dosáhnout.
- pokud spadne centrální server, spadne celá na něm závislá síť, u P2P pád jednoho počítače většinou znamená nedostupnost jen minimálního počtu účastníků, kteří nemají jinou cestu k síti.
- centrální server nutně patří nějaké firmě, která má takto přístup k veškeré Vaší komunikaci, u P2P navazujete přímo spojení s cílovým počítačem bez prostředníka, který by mohl mít zájem Vás odposlouchávat
- s tím souvisí i zabezpečení přenosu - u P2P navážete spojení s cílem, musíte spoléhat na správné nastavení u Vás a u cíle, v síti s centrálním serverem navazujete OBA spojení s tímto veřejně známým počítačem a musíte NAVÍC spoléhat i na JEHO správné nastavení (hrajete přez něj tichou poštu)
- antivirová/antihackerská ochrana - i server může být být napaden (a je žádanějším cílem než Váš počítač), často centralizované aplikace serveru věří víc, než decentralizované věří (neznámému) cíli.

Konec konců WWW ani mail nemají centralizovaný server a přesto internet chodí a maily jsou doručovány.

36451

09.11.2004 09:37

SKYPE - opravdu to funguje!

RE: P2P

Gilhad 62.?.?.?

Neříkám, že P2P je záruka bezpečí a centrální server zkáza lidstva, ale že ani jedno není samo o sobě žádnou zárukou bezpečí, obojího závisí na tom, jak jsou dotyčné programy napsány a jak je řešena vzájemná komunikace.

Z tohoto hlediska mají OpenSource P2P programy tu nespornou výhodu, že jejich kód je prověřován mnohonásobně vyšším počtem NEZÁVISLÝCH programátorů, než by bylo možné v rámci nějaké firmy. Takže šance na spyware, zadní vrátka, skryté vady a tak podobně je mnohonásobně nižší.
(Konec konců už to samotné vědomí, že ten kód budou prohlížet i jíní, mnou neplacení, programátoři působí jako účinná brzda proti spyware. Naopak třeba MS, který vás nechal odsouhlasit, že se nebudete snažit zjistit co vlastně jeho programy tropí si klidně posílá "domů" informace o vašem počítači jak ho napadne - prokázáno )

36452

13.11.2004 17:51

Moskit

Moskit

Gilhad 62.?.?.?

Krasny clanek, diky, a vic takovych1

36801

13.11.2004 18:06

Moskit

RE: Moskit

Gilhad 62.?.?.?

Neznám tak dobře kanony Phalanx, i když o jejich účinné vzdálenosti (1,5 km) nepochybuji, avšak:"... a tu Moskit (řítící se rychlostí Mach 3) urazí za 1,5 sekundy!" - je dost slabý odhad rychlosti.

Jak známo, zvuk urazí kilometr přibližně za 3 sekundy (zmáte z odhadování, jak daleko udeřil blesk), rychlost Mach3 znamená trojnásobek rychlosti zvuku, tedy asi 1km/s , pri dostřelu 1,5 km se raketa skutečně pohybuje v nebezpečném pásmu asi 1,5 s.

Nevím, jakou rychlostí se pohybují střely z kanónu (ale asi nebudou pomalejší, než střely z pušky, které se běžně pohybují nad rychlostí Mach 2), ale to zde není důležité, neboť jejich rychlost je známa a kanony mohou začít pálit ještě než se Moskyt ocitne v jejich dosahu, s tím, že až se střela dostane do cílového prostoru, tak tam (někde) Moskyt bude taky. Relativně jednoduchý balistický výpočet, který řídící počítač nepochybně provádí.

Tvrzená špice Moskyta je sice prima, ale protože Moskyt letí proti střele čelně, tak se rychlosti sčítají a střela do něj naráží rychlostí Mach 5, což také není k zahození [mrknutí jedním okem]


36802

13.11.2004 18:08

Moskit

Re: Tom

Gilhad 62.?.?.?

Neznám tak dobře kanony Phalanx, i když o jejich účinné vzdálenosti (1,5 km) nepochybuji, avšak:"... a tu Moskit (řítící se rychlostí Mach 3) urazí za 1,5 sekundy!" - je dost slabý odhad rychlosti.

Jak známo, zvuk urazí kilometr přibližně za 3 sekundy (zmáte z odhadování, jak daleko udeřil blesk), rychlost Mach3 znamená trojnásobek rychlosti zvuku, tedy asi 1km/s , pri dostřelu 1,5 km se raketa skutečně pohybuje v nebezpečném pásmu asi 1,5 s.

Nevím, jakou rychlostí se pohybují střely z kanónu (ale asi nebudou pomalejší, než střely z pušky, které se běžně pohybují nad rychlostí Mach 2), ale to zde není důležité, neboť jejich rychlost je známa a kanony mohou začít pálit ještě než se Moskyt ocitne v jejich dosahu, s tím, že až se střela dostane do cílového prostoru, tak tam (někde) Moskyt bude taky. Relativně jednoduchý balistický výpočet, který řídící počítač nepochybně provádí.

Tvrzená špice Moskyta je sice prima, ale protože Moskyt letí proti střele čelně, tak se rychlosti sčítají a střela do něj naráží rychlostí Mach 5, což také není k zahození ...

36803

13.11.2004 18:23

Moskit

MMK

Gilhad 62.?.?.?

Dvě spojené rakety mají nejen dvojnásobný výkon motorů, ale také dvojnásobný čelní odpor (při stejné rychlosti). Maximální rychlost je dána tím, kdy čelní odpor vyrovná výkon motorů. (A nebo maximální možnou rychlostí pohonu, ale to zde vliv nemá)
Dvojnásobný odpor proti dvojnásobnému výkonu je patovka, nic se nezíská. (Akorát je pak dvojnásobná nálož, a odpor je větší o odpor spojujících prvků, ale to jsou detaily). Nemluvě o tom, že s rostoucí rychlostí vzrůstá odpor nelineárně rychleji (Letadlo se dvěma motory nedosáhne dvojnásobku rychlosti stejného letadla jen s jedním motorem)

Kopírování terénu vychází z rychlosti odezvy kontrolního systému (musí ten terén rozpoznat a upočítat nutné opravy - omezeno výpočetní náročností, zejména u rozpoznávání) a manévrovacích možností (nutno začít zatáčet daleko před překážkou, aby se překonala setrvačnost, s rostoucí rychlostí navíc klesá ovladatelnost rakety/letadla, snižuje se účinnost aerodynamických prvků). Pokud někdo nedokáže technologicky kopírovat povrch při nižší rychlosti, tak to při vyšší nezvládne už tuplem.

Takže zde narážíme na omezení fyzikálními zákony a proti tomu nepomáhá ani vyjímka podepsaná samotným politbyrem ... [mrknutí jedním okem]

36804

17.11.2004 09:52

Moskit

RE: Moskit

Gilhad 62.?.?.?

To je uzasne - tady se nadava Bushovi za to, ze americti hosi umiraji a armade za to, ze se snazi, aby jich neumiralo tolik [mrknutí jedním okem]
Docela by me zajimalo, jaky pokrik by se tady zdvihnul, kdyby armada vydala rozkaz, vojaci nechali letadla, tanky a pusky na jedne hromade a sli by protivnikovi nafackovat holyma rukama a do jednoho tam zarvali.

36972

18.11.2004 21:43

Moskit

RE: Re: Tom

Gilhad 62.?.?.?

Brano doslovne mate samozrejme pravdu. Na druhou stranu i po tom 1.5 kilometru stale vyrazne prevysuje vodorovna slozka rychlosti te strely nad slozkou svislou. Vodorovne slozky rychlosti obou teles se scitaji, svisla slozka je vzhledem k jejich pomeru celkem zanedbatelna. Ano, zasahy budou spise na horni casti Moskyta, nez na dolni, ale stejne predevsim na predni casti. Diky svisle slozce navic budou dopadat pod trosku priznivejsim = kolmejsim uhlem, ale to bych za tak podstatne nepovazoval.

37116

13.12.2004 21:27

Britské listy si opět střílejí do vlastní nohy

RE: Britské listy si opět střílejí do vlastní nohy

Gilhad 62.?.?.?

Zajimave je, ze skoro kazdy, koho osobne znam je proti zaujaty cikanum (a vetsinou s nima ma nejednu spatnou zkusenost, at uz osobni, nebo z blizkeho okoli). Cinani, Vietnamci, nemci, zidi, americani, cernosi ... to je zajimave, proti nim zdaleka tak zaujati nejsou, mnohdy vubec ...

38527

08.01.2005 09:04

Slovensko hľadá superstar

Slovensko hľadá superstar

Gilhad 62.?.?.?

Jde tu o dve oddelene veci:

Zaprve - nadace zaspaly, nebyly zrizeny konta, cisla pro SMSky, nebyla reklama - to vypovida o nadacich, nikoli narodu

Zadruhe - vybralo se malo - (nestastny start - viz predchozi), a jinak to pekne popsal Marty a Igor C.

40011

09.01.2005 18:46

Povolání v ohrožení

Povolání v ohrožení

Gilhad 62.?.?.?

No co se deje tak zvlastniho?
Stat ma nyni moznost v pripade potreby povolat az dvojnasobek obcanu ku sve obrane. Nikoli povinnost.
Pricemz nejdriv bude povolavat aktivni a pasivni zalozaky, lidi, co armadou prosli a tak, a k naprostym neskolenym civilistum se dostane teprve az nebude zbyti.

40151

27.04.2005 11:45

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou II

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou II

Gilhad 62.?.?.?

Ano, v tomto prikladu jiste, ale pokud pohlednete trosku dale, tak v normalnim zivote je v kazdem z nas z kazdeho kousek. Vas navrh by vlastne znel: otravit veskery alkohol. Potom ovsem takovy bezny remeslnik, ktery dela od nevidim do nevidim a vecer si da lahev piva by to schytal taky. Stejne tak obchodnik, ktery si da k obedu jednu sklenku vina. A jakmile se to proflakne, tak se proste alkohol nebude kupovat, ale palit na cerno a Zambove se rodi porad ve vsech komunitach. Jen ja je tady pro nazornost zdruzil i mistne a od ostatnich oddelil ...

50762

27.04.2005 11:54

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou II

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou II

Gilhad 62.?.?.?

I ja verim, ze to mnozi mysli dobre, jen nenahlednou za prvni roh tohoto snazeni. Proto take zrcadlo, ktere jsem jim nastavil bylo spise laskave a usmevne, nez zle, ale i v nem je videt, ze i kdyz jim hodne budu drzet palce, ze to takto fungovat proste nemuze a nebude....

Ve svete realnem by kazdy takovyto pokus znamel krvave boje prakticky hned od pocatku, nebo extra tvrdy policejni stat.

Navic si kazda vlada domysli, ze pokud bude davat penize jen tak, tak brzo nebude mit co jist, protoze pro ni nikdo pracovat nebude (maximalne tak pro sebe). Ze musi od tech lidi na oplatku (aspon od vetsiny) neco ziskat, a ze to nedaji sammi, ze to musi bud koupit, nebo si vynutit. Jinak ty penize nebudou nicim kryte ...

Ten model by musel predpokladat, ze vsichni, kdo jen trochu muzou budou davat velkou cast sve produkce zdarma statu do skladu, aby bylo co prodavat za ty rozdane penize. Ale to nikdo neudela... tudiz ty penize neni mozno rozdavat, ale je nutno je smenovat za vyrobky, ci praci tech lidi. Ale tim se zase zrusi ten zakladni predpoklad puvodniho modelu ... proste to uz nese spor ve sve defnici ..

50763

01.07.2005 19:28

Čeká BitTorrent stejný osud jako Napster?

RE: Čeká BitTorrent stejný osud jako Napster?

Gilhad 62.?.?.?

Proc by meli "normalni" zakaznici internetovych provideru doplacet (hlavne snizenou rychlosti stahovani) na piraty, kteri jsou na internetu 24 hodin denne a "full speed" ?
A oni snad doplaceji? Kazdy muze stahnout jen tolik, kolik mu provider dovoli. A provider mu dovoli tolik, kolik si dotycny zaplati. Proc by tedy nekdo, kdo si zaplati mesicni limit 20GB si tech 20 GB nemel stahnout? Cim na nej ostatni doplaceji? Snad jedine tim, ze oni sami nevyuziji to, co si zaplatili ...

Ale argumentace je to stejna, jako tvrdit: "Kdyz si zaplatim basu piv a odnesu si domu jenom dve, tak doplacim na nezodpovedne jedince, co si po zaplaceni basy piv domu klidne odnesou tu basu celou!"

59396

13.07.2005 07:41

Reakce na článek »Kanadská vláda legalizovala sňatky homosexuálů«

RE: Reakce na článek »Kanadská vláda legalizovala sňatky homosexuálů«

Gilhad 62.?.?.?

A ruce k praci! Rozhodne ne k nejakemu osahavani! Natoz pohlavi (at uz vlastniho, ci ciziho, stejneho ci ruzneho)... Jediny spravny zpusob je prez deravou deku, aby se nahodou nedotklo neco jineho, co k tomu nebylo vylozene nutne [mrknutí jedním okem]

61458

13.07.2005 20:52

Reakce na článek »Kanadská vláda legalizovala sňatky homosexuálů«

About Leviticus ...

Gilhad 62.?.?.?

http://www.yuricareport.com/Parody%20and%20Humor/OpenLetterToDrLaura.html

Pro cechy je preklad treba zde:
http://smk.webpark.cz/politika/vtipy/schlesinger.html

Skutecne doporucuju! [mrknutí jedním okem]

61535

22.07.2005 13:16

O toleranci

jedna basnicka

Gilhad 62.?.?.?

... z onoho bilboardu s "toleranci" (omlouvam se, pokud jsem si ji nezapamatoval presne)

Budeme cestovat
A kam? ptam se
Domu.
A kde to je? ptam se
Uvnitr. Odpovida hlas

62717

24.07.2005 17:34

O toleranci

RE: jedna basnicka

Gilhad 62.?.?.?

Ono je tech bilboardu asi vic [mrknutí jedním okem]

62898

24.07.2005 18:10

Policie zastřelila muže – tak tohle je vážné

RE: Zajimave.

Gilhad 62.?.?.?

Aha, takze kazdy policajt je povinen znat kazdy jazyk, aby snad nemohlo dojit k omylu, kdyz na nekoho zavola ... Kolik asi bude takovych polyglotu a jake asi budou muset byt jejich platy? Na svete existuji stovky, ci spise tisice jazyku a vy vyzadujete, aby kazdy policista ovladal kazdy z nich? Kam chodite na takhle evidentne nesmyslne napady vy?
Kdyz neumim jazyk zeme, kam chci jet, pojedu s tlumocnikem, koneckoncu cestovky vetsinou nekoho takoveho posilaji s kazdym zajezdem. Kdyz nekde budu chtit zit, naucim se aspon trochu cizi jazyk. Prikaz "Stuj" se vyskutuje snad ve vsech konverzacnich priruckach a ucebnicich pro zacatecniky.

62904

14.08.2005 01:11

Platby prostřednictvím SMS? Hm...

Oddělení reklamací existují

Gilhad 62.?.?.?

Trochu jsem se podival po webu
Oskar:
V časti o reklamacích (http://www.oskarmobil.cz/legal/cast1.php) píšou
Část 1. - reklamace telekomunikačních služeb
...
3. Místo uplatnění reklamace:
Reklamace Služeb se uplatňuje písemně na adrese Oskar Mobil a.s., reklamační oddělení, Vinohradská 167, Praha 10, 100 000, případně osobně na téže adrese.

(Dostal jsem se tam prez Mapa serveru -> Pravni podminky)

Jinak uvadeji kontakt na linku 800, cislo pro zahranicni dotazy, webovy formular a klasickou adresu taky

TMobile:
inzeruji peci a podporu 24 hodin denne/7 dni v tydnu, uvadeji
mobil, fax, email a klasickou adresu
napr.
http://t-mobile.cz/Web/Business/PeceAPodpora/Default.aspx


Eurotel:
Opet fax, telefon, email, webovy formular a klasicka adresa


Jen tomu misto reklamace rikaji "Oddeleni pece o zakazniky".

Co se obskurnosti tyce, info@neco.neco je celkem standardni adresa, ma ji spousta firem a nevidim na ni nic tak spatneho. Rozhodne mi prijde duveryhodnejsi, nez treba Vopicka.petr@neco.neco, protoze dotycny muze byt na dovolene/nemocny/odejit a kdo se pak bude zabyvat mou zadosti. Takhle to dostane na stul nekdo, kdo je odpovedny za trideni posty a kdo to preda tomu, kdo se tim ma zrovna ted zabyvat. Aspon u nas ve firme to tak chodi.


(PS: to, ze existuji oddeleni reklamaci/pece o zakaznika nema nic spolecneho s platebnima podminkama tech organizaci ... to je zcela jina pohadka)

65967

19.09.2005 20:06

Střihač

Muj nazor

Gilhad 62.?.?.?

Pan Velisek se zachoval statecne, kdyz sel na pomoc ohrozene zene.
Pokud vedel, ze utocnik ma zbran (zdroje se ruzni, nektere to popiraji), tak se zaroven zachoval dost hloupe. S prazdnyma rukama proti pistoli je vicemene rovno pokusu o sebevrazdu.
Zmena zakonu v tomto pripade nepomuze. Vrah je zjevne ignoroval, nemel pravo ohrozovat ostatni a nemel pravo mit zbran.
Pomohlo by ucinnejsi prosazovani zakonu na ochranu spolecnosti pred zlocinci. Aby se poctivy obcan nemusel bat adekvatne zasahnout proti utocnikovi. Pak bychom nejspis takoveto pripady ani moc neresili, utocnik by totiz nejspis neprezil uz tu prvni strelbu, natoz tu druhou. A k treti by tudiz nedoslo.
Neni problem si nelegalne sehnat zbran. Pro slusneho cloveka neni ani problem si ji opatrit legalne. Problem, ze pokud ji pouzije v souladu s duchem a literou zakona, muze ocekavat nekonecne potize s urady. (Pokud tedy neni sefem Telenekronomikonu - tam zakony zjevne neplati)

71578

22.09.2005 08:40

Střihač

RE: No, snad

Gilhad 62.?.?.?

>Otazka je, co udelat proto, aby to tak zustalo, pripadne aby ubyvali Lubinove a ne Veliskove.
Udelat si zbrojak a chodit ozbrojen. Kdyby to udelali vsichni Veliskove, rady Lubinu by razem proridly. Nekteri by si rozmysleli pachat trestnou cinnost s takovym rizikem a ty druhe by vzal Darwin.

A samozrejme vychovavat mladez v tom spravnem duchu a jit prikladem. I kdyz to da spoustu prace ...

72043

27.09.2005 21:43

Střihač

RE: No, snad

Gilhad 62.?.?.?

Jasne miris tim k tomu, ze kazdy zlodej je vrah. Docela znacna zkratka.

Navrhuju dalsi:
Kazdy (i prilezitostny) kurak je zavisly na droze a bude klidne i vrazdit, jen aby se ke sve cigarete dostal.

72661

02.11.2005 23:31

Turistou v Praze

Ono zalezi na co koukate a jak

Gilhad 62.?.?.?

Taky se vyskytuju casto v centru Prahy a na Vami zminene ceste - Vaclavak-Mustek-Staromestske namesti se taky da nakoupit za lidske ceny rozumne zbozi - tretinka piva za 16,- Kc , kobliha za 4,- Kc, chleba, mleko, ovoce, zelenina, jogurty za ceny stejne jako v oblastech od centra a znacne odlehlych a turistu prostych ... jenom tam holt pruvodci s davy nezastavuji ... staci jen par kroku spravnym smerem ...
Samozrejme pokud chcete predrazene smejdy, tak je tam najdete taky, to nepopiram, ale to je jina pohadka ...

76590

05.11.2005 11:21

Turistou v Praze

RE: Ono zalezi na co koukate a jak

Gilhad 62.?.?.?

To je asi ten rozdil mezi turistou a mistnakem [mrknutí jedním okem]
Japonsky turista ten jogurt dostane taky, pokud ho misto v nalestenem obchode koupi v Albertu u vstupu do metra (ale to je bez vyhledu na orloj, je to v pruchodu dole na Mustku. Kdo jezdi metrem tak to vidi, kdo jezdi autobusem se zacernenymi skly, tak nema sanci...)
Kousek vedle je v pruchodu Mainl s cenami stejnymi jako vsechny ostatni Mainly v Praze, tedy lidovymi (za lidovou kvalitu).
Ve Skorepce je prima cinska restaurace, za obed i s pivem tam nechavam 112,- a ze toho sezeru docela dost ...
(Ona je cina i v tom Mainlu, ale nevari tam tak dobre)
V te zahrade (karmelitanske?) mezi Mustkem a Vodickovou se da koupit obed asi za 70,- Kc, ale neni tam zadny vyber (slovy maji jeden obed), chodi tam vetsinou duchodci, ale prostredi hezke, jidlo chutne ...
Dobra ne neprilis draha byvala i Arena (ale jen od 11 do 15, pak je to draha picerka) takhle vlevo v podzemi, kdyz se jde z Mustku na Staromak. Prakticky naproti je Staroceska jidelna, kde si clovek za nevelky peniz muze sestavit obed sam (vyber z brambor, knedliku, ryze,... nekolik druhu masa, nekolik druhu omacek, nekolik druhu polevek, opet jsem byl zvykly platit 90,-Kc stravenkou a neco malo doplacet (tak do 30,-Kc)
Vsechno to je jen par metru od toho hlavniho tahu, vetsinou maji jidelni listky venku, ale jednak si clovek musi vybrat neco levnejsiho (urcite maji i jidla extra draha, jako lososa ve vlastnim akvarku, nebo tak neco), jednak se nesmi nechat zaslepit nabliskanymi stity tech podniku tesne vedle a samozrejme nesmi ocekavat armadu cisniku ve fracich a perske koberce az k limuzine ...

76996

05.11.2005 11:23

Turistou v Praze

RE: Zlodejske Ceske pujcovny aut..

Gilhad 62.?.?.?

Ono tezko rict, jednak korupce je vsude (da-li se verit novinam, tak dokonce i v USA), jednak jsem se s ni zatim osobne nesetkal ... takze vysvetlovani necham jinym ...

76997

10.04.2006 07:36

Počet příspěvků v diskuzi roste – něco s tím budeme muset udělat

Technicke opatreni

Gilhad 62.?.?.?

Mozna by stalo za to promyslet takoveto technicke opatreni:
Shrnout starsi prispevky do jakychsi "bloku", ktere by byly pripojeny pod samotny clanek.
Nevyhody:
- byla by to prace navic
- objem databaze by se prilis nezmenil
- neslo by u takto shrnutych odpovidat na kazdy prispevek zvlast, jen na cely blok

Vyhody:
- Vizualne by to vypadalo prakticky stejne
- pocet zaznamu v databazi by vyrazne poklesnul
- zejmena by poklesnul pocet zaznamu v tabulce prispevku
- tyto "bloky" by mohly byt ukladany komprimovane - takze prece jen uspora mista bez ztraty kvality

Racionale:
- Vetsina diskuzi drive ci pozdeji utichne, takze se uz nemeni. U starsich claknu tak do diskuzi uz nove prispevky nepribyvaji. V takovou chvili by bylo mozno celou diskuzi ke clanku "zabalit" (a zkomprimovat) a dat do zvlastni tabulky, nebot uz je malo pravdepodobne, ze by se tato diskuze znovu rozebehla. Zaroven je mene pravdepodobne, ze se k ni nekdo vrati, takze rezie s rozbalovanim by nezatizila nijak vyrazne vykon (mnohem casteji se ctou diskuze aktualni). Pritom by zustala historie zachovana a nic by se neztratilo.

- Navrhovane opatreni je kompatibilni se vsemi dalsimi opatrenimi a pro uzivatele prakticky transparentni [mrknutí jedním okem]

103007

21.05.2006 02:05

O projektu IZIP II

RE: clanek bez argumentu...

Gilhad 62.?.?.?

Internet je v podstate propojenim spousty Intranetu.
Jednoduse receno - v lokalni siti, tedy az k firemnimu serveru jde o Intranet. Internet je propojeni techto siti dalsima dratama a pocitacema.
Vztah je mezi tim asi jako mezi panelakem a mestem.
Rozdil je ten, ze vetsinou jsou Intranety alespon trochu rozume zabezpecene, coz se o Internetu uz tak moc rict neda.
Co ma clovek (nenasdilene) ve svem pocitaci, to je jako by mel doma za dverma.
Co ma nasdilene pro Intranet (nebo na Intranetu), to je jako na chodbe v panelaku.
Co ma na Internetu, to je jako na ulici.
Ano, ani z ulice to nemusi nikdo ukract a i do bytu se vam muze nekdo vloupat, ale ty pravdepodobnosti se od sebe podstatne lisi ...

(A ano, existuje i bezpecna preprava po Internetu, ale to uz neni tak jednoduche. Prirovnejme to rekneme k posilani baliku postou ...)

106531

21.05.2006 03:18

Miliardová databáze

Nejak nefunguje spravne "Reagovat"

Gilhad 62.?.?.?

Ackoli jsem odpovidal na prispevky pomoci tlacitka "Reagovat", tak se mi vsechny komentare scukly nesmyslne na konci, coz jsem bohuzel zjistil az pak ...
Spravne to melo byt navazano takto:
Puvodni prispevek => komentar
http://www.zvedavec.org/nazory_1607.htm#ptr106290 => http://www.zvedavec.org/nazory_1607.htm#ptr106532

http://www.zvedavec.org/nazory_1607.htm#ptr106299 => http://www.zvedavec.org/nazory_1607.htm#ptr106533

http://www.zvedavec.org/nazory_1607.htm#ptr106317 => http://www.zvedavec.org/nazory_1607.htm#ptr106534

http://www.zvedavec.org/nazory_1607.htm#ptr106466 => http://www.zvedavec.org/nazory_1607.htm#ptr106535

106536

21.05.2006 03:22

Miliardová databáze

RE: Držení zbraně... LEX

Gilhad 62.?.?.?

Chybicka se vloudila, psal jsem to z hlavy. Spravne je ta webova adresa www.gunlex.cz

106537

21.05.2006 04:08

Miliardová databáze

RE: Držení zbraně...

Gilhad 62.?.?.?

Tohle je velky omyl.
Strelna zbran jako nastroj ma hlavne pouziti sebeobranne a sportovni.
Zbran mam za prve proto, abych se mohl branit, za druhe kvuli sportu, za treti, protoze chci a zakon mi to dovoluje.
Co se sebeobrany tyce, tak je znamo (a lze snadno dohledat ve statistikach), ze zlocinci pouzivaji jak zbrane strelne, tak i jine a spousta z nich ma i zkusenosti s rvackama. To neni zadna domenka, to je prokazatelny fakt.
Ja nemam cas ani zajem stravit mnoho let bojovym vycvikem, abych pak mel sanci se utocnikovi (ozbrojenemu byt jen nozem) postavit s holyma rukama a mit rovnou sanci na vitezstvi - to je zamer vhodny tak maximalne do akcniho filmu.
Jsem ochoten zainvestovat neco penez a neco casu na to, abych mel pri napadeni realnou sanci vyvaznout nezranen. Stejne jako nepocitam slozene uroky na prstech, ale na pocitaci, stejne jako nenosim zpravy lidem pesky, ale posilam je postou nebo emailem, tak stejne pro sve bezpeci take dam prednost vhodnym a bezne dostupnym nastrojum.

106540

21.05.2006 04:09

Miliardová databáze

RE: Držení zbraně...

Gilhad 62.?.?.?

Pravdepodobnost, ze pokud mi bude hrozit smrtelne nebezpeci, tak ze budu mit zbran po ruce se blizi jistote. A ze ji budu schopen pouzit je takrka stejne pravdepodobne.
Pravdepodobnost, ze se zbrani strelim omylem sam se blizi nule.
Pravdepodobnost, ze nekomu ve vzteku zpusobim neopravnene ujmu je velice nizka.
Pravdepodobnost, ze budu napaden je mnohem vyssi nez predchozi dve.
(Ostatne napaden jsem byl uz vicekrat, sam jsem se dosud nestrelil (a ani naznakem mi to nehrozilo) a nikoho ve vzteku nenapadnul)

106541

21.05.2006 04:09

Miliardová databáze

RE: Držení zbraně...

Gilhad 62.?.?.?

Opet chybna uvaha. Spravna analogie je "Nebudu-li nucen, zbran nepouziju".
Pokud bych si chtel opatrovat zbran az v okamziku, kdy bych byl nucen ji pouzit, tak ji samozrejme nesezenu. Nelze rict utocnikovi v noci na ulici "Okamzik, nyni me jiz ohrozujete na zivote ci zdravi, takze tu laskave pockejte, nez si vybeham papiry, koupim zbran, naucim se s ni zachazet a pak budeme moci pokracovat tam, kde jsme ted skoncili ..." To je uvaha naprosto proti zdravemu rozumu ..

106542

21.05.2006 04:10

Miliardová databáze

RE: Držení zbraně...

Gilhad 62.?.?.?

Nevim, jak vas kamarad, ale ja ziskal zbrojak naprosto normalne, bez problemu a bez uplatku. Ostatne podle zakona, pokud splnite urcite (v zakonu predepsane) podminky (bezuhonnost, zdravotni zpusobilost, vek, ..) tak je vydani zbrojaku narokove. Policie nema na vybranou a vydat ho musi. Pokud zadost obsahovala vsechny nalezitosti a presto byla zamitnuta, doporucuji se obratit napriklad na sdruzeni LEX (www.gunlex.cz), nebo podat stiznost nadrizenemu organu, nebo se obratit na pravnika ...

Me se nekolikrat stalo, ze jsem musel policajty na sluzebne poucit o jejich povinnostech, kdyz si mysleli, ze takzvane nakupku muzou schavilt, ci zamitnout po libosti. Nemuzou. Zakon jednoznacne rika, kdy policie povoleni vyda a policajti se tim (radi/neradi) ridit musi.

106543

Káva pro Zvědavce

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

V Americe pokračuje rabování a násilnosti, média mají zlomyslnou radost01.06.20 11:14 USA 12

Twitter schoval?29.05.20 20:08 USA 8

Občané města Jeseníku proti 5G sítím28.05.20 17:13 Česká republika 11

Lidé (ovčané), co si vzali modrou pilulku27.05.20 18:00 Neurčeno 7

Veselý a Lipovská se stávají členy Rady ČT; kavárna plive krev27.05.20 17:04 Česká republika 2

Bill Gatesův plán, jak proočkovat svět27.05.20 16:05 Neurčeno 0

"Demonstrace" proti 5G sítím na Malostránském náměstí. Chjo27.05.20 11:39 Česká republika 11

Roman Prymula je ve střetu zájmu - šéfuje např. vakcinologické společnosti24.05.20 23:45 Česká republika 4

Už to začíná pronikat do mainstreamu: V Česku epidemie nebyla a není22.05.20 14:30 Česká republika 7

Po znepřátelení Ruska pracují čeští politikové na urážce a provokaci Číny19.05.20 22:49 Česká republika 9

Musk a jeho vesmírné smetí: svět mlčí19.05.20 17:40 Neurčeno 1

Na Ukrajině už pronajímají i dělohy žen. Hnus19.05.20 17:29 Ukrajina 2

Rok vězení za vyznačení hranice mezi Čechy a Moravou19.05.20 17:19 Česká republika 3

Další kulturní obohacení: U Ahmeda se našla hlava sedmnáctileté Švédky19.05.20 14:41 Švédsko 2

Dodržujete odstup?18.05.20 15:04 Česká republika 4

Covid-1984, tajemný Hamáčkův agent16.05.20 00:08 Česká republika 16

Plynovod Nord Stream 2 v Německu narazil. Nedostal výjimku z pravidel EU15.05.20 15:54 Evropská unie 3

Všichni majitelé mobilů budou/jsou centrálně sledováni15.05.20 10:15 Evropská unie 8

Další rána feminacistek: chtějí mít příjmení jako chlapi, nepřechýlená14.05.20 15:00 Česká republika 12

Tvrdá cenzura dokumentu PLANDEMIC!14.05.20 12:50 USA 7

Měnové kurzy

USD
24,04 Kč
Euro
26,74 Kč
Libra
30,01 Kč
Kanadský dolar
17,73 Kč
Australský dolar
16,32 Kč
Švýcarský frank
25,00 Kč
100 japonských jenů
22,31 Kč
Čínský juan
3,38 Kč
Polský zloty
6,08 Kč
100 maď. forintů
7,75 Kč
Ukrajinská hřivna
0,90 Kč
100 rublů
34,81 Kč
1 unce (31,1g) zlata
41 808,14 Kč
1 unce stříbra
438,02 Kč
Bitcoin
242 559,10 Kč

Poslední aktualizace: 2.6.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo ?