Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky ze stejné IP adresy

Nalezeno 23 příspěveků, 4 různá jména: <nic>, Sigismund Potworowitsch, Velekěz Ratata, Velekněz Ratata.

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

27.01.2012 09:25

Embargo vůči Íránu jako jedinečná příležitost

RE: a je to tu

Sigismund Potworowitsch 88.*.*.*

1) o okamžitém zastavení dodávek má v neděli hlasovat íránský parlament 2) pokud vím, US zatím pohrozily silou v případě blokády Hormuzského průlivu, a to je něco jiného (i když praktický efekt by taky byl zastavení dodávek, a právě i té íránské ropy)

261733

01.02.2012 13:02

Mediální mazlení s Mazelem

Sigismund Potworowitsch

Sigismund Potworowitsch 88.*.*.*

Kouzlo nechtěného je mimo jiné v tom, že zatímco ztýraná oběť antiseminitsmu, znalec Mazel asi opravdu žádný žid ani Žid není, údajně antisemitský advokát Kočí sám židovské kořeny má [smích] V civilizačně pokročilejších zemích už by byl asi chudák zařazen do kolonky "sebenenávistníků". Samotná námitka postavená jen a jen na znění jména Mazel a lidové etymologii je popravdě řečeno úplně pitomá a předpokládám, že Kočí tady jen plnil pokyn své obviněné klientky. Na druhé straně, kdyby měl lepší a průkaznější důvody se domnívat, že Mazel je holocaustem skutečně nějak osobně dotčen, byla by přímo jeho povinnost pokusit se znalce zpochybnit. To se z debat v médiích jaksi vytrácí. Stejně tak jsou v pozadí další dva souběžně uplatněné důvody možné podjatosti, a to finanční závislost znalce na státu, kterému průběžně účtuje vysoké částky za posudky z oblasti extremismu a fakt, že je z titulu své kandidatury ve volbách de facto politickým konkurentem obžalované. Konečně tím, kdo z kauzy s údajným původem znalce udělal aféru, nebyl advokát Kočí, ten jen cosi napsal a řekl u soudu. Korunou všeho je vyjádření předsedy Ústavního soudu, který bez znalosti věci hlásá, že advokátní komora by měla s Kočím skoncovat jednou provždy. Zda by to nemohlo být zasahování do ústavně zaručeného práva na obhajobu v případě, ve kterém je Kočí pořád ještě obhájcem, se nikdo neptá. Pokládám za dobré dodat, že osobně se mi antisemitismus hnusí jako ostatně každý jiný rasismus.

262119

24.05.2012 11:27

Rusko platí dávky do amerického rozpočtu

RE: p.p.p. - Poznámka pro překladatele

Velekněz Ratata 88.*.*.*

Má to co dělat s platbami za ropu + plyn ? Myslím, že aspoň za ropu Rusové nakonec ještě pořád většinou inkasují v dolarech. Nebo obráceně, ať je to jak chce, není to spíš dílek Putinovo PR proti dolaru? To by si pak i místopředseda Dumy mohl s klidným svědomím trochu zabájit .

269562

23.07.2012 11:56

Islámští bojovníci zaplavují Sýrii

Prosím, střízlivě

Velekněz Ratata 88.*.*.*

Izrael by nejspíš bral Mubaraka zpátky všema deseti a zbavit se Hizballáhu za tu cenu, že půjde nejdřív pryč vypočitatelný Assad, to asi taky není to pravé. Krom zkorumpovaných mamlasů jako Netanjahu a Barak je ve vedení Izraele dost opravdu chytrých a pragmatických lidí. Počínaje vedením tajné služby a armády. Stát Izrael je příliš blízko, než aby z takového vývoje rozumný sionista jásal. (Neklamte se, rozumní sionisté tam opravdu jsou.) Energetické zájmy části globální elity, to už může být jiná. Byla by to taky hra na ostří nože, ale co když je tento scénář jenom alternativa k přímé agresivní válce proti Íránu, do které se ve skutečnosti nikomu moc nechce. Pak z toho vyleze třeba nutnost poskytnout bratrskou pomoc Saúdům a spol. a pohlídat si zbytek ropy. Pak by i angažmá části západních rozvědek bylo v tomto napůl šíleném smyslu racionální .......

272384

02.10.2012 11:11

Ještě jednou můj názor na Klause

RE: Nechápu

Velekněz Ratata 88.*.*.*

Přijde mi, že se to dá chápat docela jednoduše. Klaus ze sebe a ze svých názorů nechal od počátku dělat ikonickou záležitost, a to zcela vědomě a cíleně. Logicky potom přitahuje i lví podíl nenávisti. To je celé. Je pořád zatraceně dobře vidět a je nutně spojován s tím, co se dělo a děje. S Havlem to bylo obdobné. A je pořád, přejmenovávají se letiště, odhalují se bysty a jede to furt a imrvére a horem dolem. A to je tu teď nijak nehodnotím. Proč by někdo dnes nenávíděl třeba živého Rumla nebo zesnulého Dienstbiera?

Jinak ale poslední věty článku pokládám ve vší úctě k panu Stworovi za úlet, který možná sám o sobě některé diskutující vyprovokoval. Na Klausovo citlivé nitro sice moc nevěřím, ale zajisté o něm vím prd. Ale to přece není podstatné, čerta starého po jeho citlivém nitru! Že byl třeba takový Heydrich vzdělanec a muzikant a kdoví co ještě, to je přece pouhá historická kuriozita! Neděláme Klausovi psychoanalýzu, bavíme se o tom, co dělal a možná ještě udělá s republikou.

Klaus má řadu dobrých (navenek projevovaných, aby bylo jasno) osobních vlastností, to rozumný člověk nebude popírat. Jsou mi sympatické i některé jeho počiny, a to třeba i tam, kde s ním nesouhlasím. Má úroveň, jestli chcete, nad své okolí vyčnívá. Protiví se mi ale jenom proto sdílet zjevné iluze o něm osobně nebo o tom, co jeho další působení může přinést.

276080

27.03.2016 14:57

„Terorismus“ v Bruselu – Gladio ve své nejvypulírovanější podobě?

Ad poznámka editora, konspirační teorie:

Velekěz Ratata 88.*.*.*

Ještě, pane Stworo (krom toho, jak píše první koment, že se poněkud odvedla pozornost od skvělého tureckého dealu atd., ale tam ten prst na spoušti asi přímo nebyl) - ještě je tu přeci taková věc, že - aspoň pokud můžeme vycházet z toho, co se odkrylo o operacích, které probíhaly desítky let zpátky - to prostředí tajných služeb a těch, kdo je úkolují, bylo také nezdravě konkurenční a ti lidé si občas šli tvrdě po krku bez ohledu na kolaterální škody.

Dá se předpokládat, že něco podobného se bude aktuálně odehrávat minimálně interně u Turků - tam se vší pravděpodobností běží domácí zabijačky mezi tvrdými stoupenci Erdogana (a kursu na Muslimské bratrstvo) a těmi, kteří by ho nejradši viděli bradou vzhůru a u moci starou dobrou tureckou armádu. Další napnelismy případně mezi rozvědkami z Blízkého východu navzájem. Skutečně je tak nereálné, že se tahle lumpárna nehodila některé z daných partiček ?? Mají prostředky a mají kontakty do prostředí na ty zoufalce. Já vím - je to silnější kafe než vylákat do Libanonu a unést pár mamlasů z Čéska.

V-Ratata

347164

31.03.2016 12:20

Pozadí teroru v Paříži a Bruselu

Tak jsou to zase jen spekulace i od T.M, ale

Velekěz Ratata 88.*.*.*

připomínám koment pod jiným článkem, že tajné služby ve státě jako Turecko si také dělají vzájemně naschvály. Erdogan, aby se připravil prakticky na válku proti Assadovi, napůl rozprášil a neskutečně ponížil vzpouzející se generalitu armády. Ti zbylí mu to nikdy nezapomenou, nemluvě o tom, že tito tureční gentlemani mají vážné důvody pokládat ho za hlavní nebezpečí pro Turecko. Obě strany mají nepochybně kontakty a sítě a jistě ovládají techniky, jak si nezakrvavět vlastní ruce / ruce přímých agentů "ve stavu".

Stejně budou zatím kolovat jen spekulace "cui bono" a třeba se ještě dočkáme, že v budoucích oficiálních verzích budou nějaké díry - "nestykovky", jak pěkně říkají bratři Rusové. To se to pak bude spekulovat líp. Zatím jsou zprávy jen o všeobecném bordelu a zmatcích v Belgii, až mi to přijde, že to někdo popohání.

Pokud byly atentáty v samotném Turecku a byli z nich obviněni "Kurdové" případně se občas k některým sami přihlásili, článek naznačuje, jak to taky ještě mohlo být. Další krok, spekulace už velmi divoká a pro zábavu, ale: kdo z Turecka/Levanty je dnes v Evropě méně podezřelý a použitelný pro úlohu spojky atd., než Kurd ?? (Samozřejmě v Molenbeeku nezazvoní u salafisty u dveří a neřekne, zdravím jich, já jsem jistej Kurd[smích]

VR

347305

31.03.2016 12:47

Proč David Cameron tak mlčí o osvobození Palmyry z drápů ISIS?

Ono se mlčí o více věcech

Velekěz Ratata 88.*.*.*

např. zde: http://www.jungewelt.de/2016/03-31/012.php (bombardování university v Mosulu zřejmě od USAF, o kterém německý mainstream prý mlčí - prý, dál jsem nevyhledával).

Neuvádím proto, že bych tak moc souhlasil s náhledem v článku Junge Welt. Pokud na universitě v Mosulu byly rozsáhlejší aktivity ISIL a pokud, jak se i v článku nakonec uvádí, to konzultovali s vládou v Bagdádu, tak to byl pro Američany legitimní cíl, tečka. Ale člověka samozřejmě napadne : 1) Co kdyby universitu nebombardoval Obama, ale Putin ? Jak by asi vypadala mediální realita ? 2) Mlčení něm. mainstreamu/Camerona o Uni Mosul/Palmyře je totéž: "mluvení/mlčení" se (už) neřídí tím, co se stalo objektivně vážného, nýbrž tím, jak dobře to zapadá do mediálního matrixu.

347306

22.08.2016 13:41

Nedotknutelní

Katasonov má občas barvitý jazyk.

Velekněz Ratata 88.*.*.*

Ta "argentinská Femida" bude prostě starořecká bohyně Themis v ruské transkripci. Bohyně spravedlnosti Diké byla její dcera.

Hledal jsem a institucionálně to byl analog našeho Nejvyššího správního soudu (federální sprvání soud), osobně tou Themidou byla tato dáma např. tady
http://diarionoticias.com.ar/index.php?option=com_...

odkaz z roku 2015 a charakteristicky pod titulkem "Kdo je soudkyně, která pozastavila (obchodní) dohody s Čínou ??" Zřejmě slušnej oddíl.

351432

30.08.2016 12:19

Arktida na prahu zhroucení

Velmi jsem váhal, zda do této diskuse ještě něco přičinit

Velekněz Ratata 88.*.*.*

První poznámka. Souhlas, že debata o global warming rozděluje lidi na dva nesmiřitelné tábory. Není to přitom ale takový spor jako zda Kramný vraždil a podobné spory, kde každý má nějaký vyhraněný názor. Toto se skutečně a přímo může dotknout každého. Tedy pokud má pravdu jedna strana. Je to spíš jako s migranty. Z obojího je kšeft i marketingový a mediální artikl, čemu se tedy divit.

Podstata problému, nakolik je to problém, je sociální, není to v "science". My většinou bez ohledu na vyhraněnost názoru a případné dílčí osobní zkušenosti nemůžeme "doopravdy vědět" , jak to je. Specialisti, kteří to poznání na nějakém levelu mají, o tom vedou debaty, ale výstupy z těch debat už jsou zkreslené. To je jak luštit, jak to doopravdy bylo s Dvojčaty. Běžný uživatel se dostane nejdál k přesvědčení, že něco musí být jinak, než se tvrdí.

Výstupy jsou zkreslené působením konkrétních sociálních sil. Ani těm sice nemáme moc šanci vidět přímo pod podolek, ale většinou máme (nebo tomu spíš než u klimatických změn věříme) dostatečnou zkušenost z obdobných případů, které se přihodily za našeho života nebo v historii, abychom si dali dohromady dvě a dvě. (Nakonec všichni jsou to jenom lidi a v důsledku jde vždycky jen o prachy, moc, slávu, ženskou nebo ... a nejhorší je, že toto ex post často odpovídá skutečnosti.)

Výstupy jsou zkreslené ani ne tam, kde jde přímo o fakt oteplování nebo kolísání klimatu, ale tam, kde jde o to, zda a) lidé na to mají vůbec nějaký vliv a b) je tedy racionálně možné postavit na tom nějakou politickou akci nebo kšeft. (I když bych jako kdysi horlivý čtenář SF musel připustit, že ty by asi nechaly postavit i tam, kde by lidstvo bylo z obliga - svítivost Slunce, Marťani ze všech galaxií). Argumenty, které zuřivě popírají nebo zuřivě dokazují sám "fenomén" - tedy to "zjevné", to, co vidět nebo ukázat by měl být přece zdaleka ten nejmenší problém - se do debat, domnívám se, vracejí až "zpětně", na základě reflexe možných sociálních důsledků, v nejširším slova smyslu a byť u někoho třeba napůl podvědomé.

Důsledky jsou samozřejmě pesimistické - pokud jakékoli věc dospěla do stadia, kdy strany vedou už zásadní spor o to, zda mají nos mezi očima, případně zda ho mají obě nebo zda tu věc mezi očima je skutečně nutné či spravedlivé intepretovat jako nos a zda protistrana ten nos třeba nevykládá mechanicky a bez přihlédnutí ke všem rozhodným okolnostem věci - pardon, teď mluvila profesionální deformace - tak tam není smír v dohledu (samozřejmě nikdy to není kvůli tomu nosu). Protože ale toto skutečně není kauza králík, průšvih je, že tato zatvrzelost je nejspíš symptomem nemožnosti dospět k nějakému rozumnému poznání a konsensu ohledně skutečného stavu věci a toho, co by případně mělo být podniknuto.

Podniknuto by muselo být na mezinár...

Automaticky kráceno

351614

30.08.2016 14:35

Arktida na prahu zhroucení

RE: Velmi jsem váhal, zda do této diskuse ještě něco přičinit

Velekněz Ratata 88.*.*.*

(omluva, dokončení)
Podniknuto by to muselo být na mezinárodní, globální úrovni, což je zádrhel svého druhu. Kdyby globální oteplování bylo problémem komunální politiky, řada i českých obcí už by ho úspěšně řešila (jde o zoufalou nadsázku, tak se neposmívejte a neptejte se, a co eurodotace a co případy, kdy by se na tom zastupitelstvo rozhádalo, rozešlo a chrlilo trestní oznámení na všechny strany). Mějme hypotetický případ, kdy se podařilo nějak odfiltrovat šum a světové papalášstvo - všechny ty váhové kategorie a stupně hereckého nadání až do příslovečného pumprlíka sedmimilinetrového - sedí řekněme na scéně zvané VS OSN náhle vybaveno zcela exaktními, stručnými, nepřekroutitelnými informacemi a) co se opravdu v té Arktidě a zbytku světa děje, b) jaký vliv na to mají emise, c) jaký bude průběh při takovém a takovém průběhu snižování emisí. Myslíte si někdo, že efekt by byl povzbudivější než při boji s Krizí a Islámským státem ??

351617

17.09.2016 16:03

Američani se pořád usmívají – jako roboti

RE: keep smiling

Velekněz Ratata 88.*.*.*

Můj guru mi už špagát koupil sám,
úsměvu mého byv již namlsán.

Guru má moc a sílu velmozkovou:
špagát jsem vzal a novou velkou skobou
u lustru jsem to radši pojistil,
na židli vylez, sebral zbytek sil...

A od té chvíle už se jenom divím
a od té chvíle se jen usmívám:
jó, huba se mi do úsměvu křiví
od kusu skoby, co v čelisti mám,

a je mi stále nějak trochu švihle.
a s tímhle pořád hlavu lámu si:
kam jenom vyrazit na příští výlet
Na východ ne - nemůžu před Rusy.

Co vám tu říkám není žádná lež:
skoba je čínská, špagát - Bangladéš.

351928

18.11.2016 13:15

Procitnutí do reality

Já se zarazil a zamyslel u té věty "Možná, že Trump zklame, nebo bude odstraněn, ale naděje, kterou dnes světu jeho

Velekněz Ratata 88.*.*.*

vítězství dalo, bude i pak působit svou vlastní energií." Já vím - detail, obecnost, rétorický obrat, který ve veřejném projevu neurazí. Ale stejně - takhle to přece nechodí. Možná u určité úzké vrstvy lidí. Kteří mají dispozice (v dobrém i ve zlém) potenciálního, jak se říkalo v Rusku bratru už před sto padesáti lety, "profesionálního revolucionáře".

Jinak - kde je vliv a naděje a energie těch odstraněných, kdysi i nedávno ?? No dobře, prstíčkem hrabajíce, pár bychom jich našli. Důležitější samo o sobě je to, co je současně i hlavní podmínkou takového přetrvávajícího vlivu "zabitého projektu", totiž že původní sociální, duchovní, národnostní či jaký ještě reálný problém není odklizen, řešen, zmírněn, jinak potlačen atd. (Druhou podmínkou bývá martyrium hlavního protagonisty.)

Lze demonstrovat třeba na příkladu Allendova (a následně Pinochetova) Chile, kde ať už je jinak váš názor na věc jakýkoli, došlo minimálně k nevídané aktivizaci vrstev, které byly do té doby trpným objektem tradiční politiky, k ohromnému nabuzení celé společnosti, včetně ovšem její polarizace, vzepětí v kultuře a tak dále. Po převratu, ikonickém bobardování prezidentského paláce a po stoické smrti Salvadora Allende ovšem následovalo co - v západní Evropě vlna sympatií, která ovšem svým způsobem vrcholila Brigate Rosse, podle všeho naskakujícími na špek plánovačům operace Gladio. V samotném Chile celkem efektivní pinochetovská normalizace, emigrace intelektuálních oponentů, pouze s velmi ojedinělými akcemi násilného odporu/teroru (FPMR). Nejchudší z chudých, resp. ti, co nedostali stipendium v Itálii, pravda zapalovali u Allendeho fotografie svíčky nebo věřili, že nezemřel a vrátí se (svědectví Miguela Littina). Allendeho odkaz ale začal reálně ožívat až v okamžiku, kdy se pinochetovský model začal vyčerpávat, no a krize z 2007 už tomu samozřejmě jenom přidala. Nikdo už ale neplánuje návrat do roku 1970.

Naše normalizace byla v mnohém podobná, akorát Dubček trpěl nejdřív na ambasádě v Turecku a pak jako THP v nějakých těch dřevařských závodech (státní lesy??) . Taky to v 1989 vypadalo podle toho. A kde je "Occupy Wall Street", po pár letech, i kdyby to tisíckrát platil Šouroš?? Aby Trump (nic jako "trumpismus" neexistuje ani myšlenkově, ideologicky, ani jako hnutí - a nebude existovat, stejně nic takového nevygeneroval ani JFK), tedy aby Trump vyvolal aspoň náznak podobného "vlivu", to by se fakt musel nechat, jak zpíval Wabi Ryvola, zastřelit do břicha. Cokoli menšího je ohne šance. A protože způsoby, jak eliminovat Trumpův potenciál změny, jsou mnohé a vymazlené (viz i předchozí článek), bombardování Bílého domu mezi ně nepatří, a ani Donaldovo utrpení v Turecku, dřevařských závodech či nějaké kotelně není příliš pravděpodobné, su klidný, pokud jde o nějaký rozsáhlý vliv "naděje...

Automaticky kráceno

353444

22.11.2016 15:49

Prastaré spirituální kořeny rusofobie

Zkusím to ještě jednou

Velekněz Ratata 88.*.*.*

a stručněji a pak se na to nejspíš vydlabu (předchozí příspěvek zřejmě neprošel, i když netuším proč):

Článek jde hodně pod úroveň Sakera. Proti špinavé západní infoválce se staví nevalná východní ideologie. Jsou tam kopance faktické i argumentační. Například:

1. Kvetoucí Byzanc proti úpadkovým Frankům. Byzanc byla obdivuhodná civilizace, ale zašla na neřešené problémy. Vnitřní. Totéž carské Rusko.

2. Byzanc, 1-2-3-Řím a pravoslaví jako výlučně jediní pravověrní křesťané od samého počátku. Kolik století trvalo, než vznikla konečná redakce Nicejsko-cařihradského vyznání víry ? Nikonovy reformy v Rusku nebyly reformy ? Ale budiž, kopanec ovšem je, pokud se to bere jako vysvětlení pro (nepopiratelný) antagonismus východu a západu. Stojí na hlavě.

3. "Neutralita" islámu a pravoslaví. Vypsané důvody by musely platit i pro katolíky a protestanty, argument je logicky vadný. Jestli ono to nebude spíš tak, že pravoslaví má staletou zkušenost "mírového soužití" s islámem jak "z pozice silnějšího" (carská Rus), tak "z pozice slabšího" (blízký Východ).

353490

24.11.2016 12:15

Jak Trump ví, že kvůli neustávajícímu globálnímu oteplování bude Země za 100 let neobyvatelná?

Hokeji, politice a globálnímu oteplování rozumíme všichni,

Velekněz Ratata 88.*.*.*

takže co si budeme povídat. A to jsem zapomněl zmínit třeba Fukušimu, Ukrajinu nebo EET a jiné globální katastrofy. "Metodologicky", nicméně, v takových případech zpravidla nezbývá než spoléhat se na vlastní úsudek o tom, jak podávají informace lidé, kteří je mají nebo se tak tváří, a jak je ti lidé sami vyhodnocují. To napoví hodně. (Fyzik nobelista Steven Weinberg v předmluvě jedné populární knížky zhruba říká, že ideálního čtenáře si představuje jako zkušeného právníka, kterého musí přesvědčit o tom, co říká, přitom nemůže vyrukovat s matematickým aparátem, musí počítat s tím, že budou kladeny otázky na tělo, jak to, že ví, to co tvrdí, atd.)
Brilantní, dobře připravenou a dobře podloženou a vyargumentovanou lež samozřejmě takto těžko odhalit (někdy pomůže čas, bohužel často zjištění pravdy je pak už neproduktivní). Ale když se toto prokouknout často nepodaří ani takovým těm opravdu úctyhodným justičním institucím po světě...nedělejme si vrásky.

Mně z toho předně vychází, že (ne)oteplování je byznys pro obě "strany sporu" bez ohledu na "věc o sobě". (Větší byznys to mimo jiné je díky dotačním a jiným deformacím kapitalismu.) Obě strany se proto cítí nuceny přehánět a jakákoli zjištění procházejí filtrem barnumských metod. Pokud lze na něco usuzovat, tak lidstvo (stále ještě) nemá potenciál "totálně zničit planetu" (viz prostá energetická bilance existujících zásob jaderných zbraní a přírodních katastrof, ze kterých se milá biosféra dokázala vždycky nějak vyhrabat - sopky jasně vedou krom samozřejmě radiačního zamoření). Takže toto je asi přehánění a totéž nejspíš platí i o tom, že by emise měly rozhodující vliv. Na druhé straně global warming faktem je a hlavně, společnost se dostala do stavu, kdy je extrémně zranitelná. Viz "migrační krize" - bez ohledu na to, kdo to platí, tak sucho a přelidnění Sahelu jsou realita. Kdyby cena za přežití lidstva mělo být např. snížení populace (nemluvě o spotřebě) na úroveň poloviny 19. století - což samo o sobě nezní hrozně, viďte ?? - je to jinými slovy šest miliard mrtvých, kteří se určitě dobrovolně neobětují. Takže mazec a válka o zdroje - to je daleko reálnější perpspektiva.

353553

02.12.2016 12:23

Odkaz Fidela Castra: Síla idejí. Život v solidaritě

No, vzpomněl jsem si na slova Dimy Bykova o SSSR

Velekněz Ratata 88.*.*.*

Bykov je literární kritik ročník myslím 1967 a jeho vztah k "sovku" je nejednoznačný, a také říká něco jako: "sovětský režim dělal spoustu hnusných a podlých věcí, ale přitom nám říkal spoustu naprosto správných a dobrých věcí." Ale to se přeci nedá udržet natrvalo. Já zase vždycky říkám, že komunisti u nás měli z pohledu obyčejného člověka aspoň to plus, že se nechali brát za slovo. Řečeno v nadsázce, jak kdy a s různou měrou rizika atd. atd. Ale zkuste vzít za slovo dnešní elity. Není za co. Komouši cosi dost jasně deklarovali, nějaké ideje sociální spravedlnosti, ale i rozvoje, a (mimo a) období vyhroceného teroru a b) období rozkladu, kdy ti chytřejší už věděli, že to stejně nakonec tak či onak prodají) museli věnovat dost velké úsilí "hospodaření" s rozporem mezi idejemi a realitou (který v nějaké podobě bývá vždycky). Zpátky ke Kubě: Protože Kuba skutečně není severní Korea a Kubánci mají dost jinou mentalitu než Korejci, a přitom režim se udržel 25 let od pádu SSSR, tak na tom, co se říká v článku, asi něco bude.

PS na odlehčenou k té mentalitě. Kdysi v rámci nějaké studentské brigády, přesněji řečeno večer v kulturáku jsme se s kámošem málem dostali přes hubu v bytelné proletářskointernacionalistické rvačce, která aspoň v počáteční fázi měla formát čtyři Severokorejci proti jednomu Kubáncovi. No, lítali na všechny strany, a pokaždé, když se odrazili od zdi, tvrdošíjně vstávali a znova se na něho vrhali jak na povel. Ohne šance. A to se říkalo, že mají ve škole povinně taekwondo. (Kubánec byl ovšem mulat jak hora, prý bývalý partyzán, těžký frajer a pohodář. Neměli jsme ho rádi, baby na něho letěly.) Ale ten kulturně psychologický rozdíl, ten byl zkrátka zcela markantní [smích]

353785

16.12.2016 20:11

Chudnutí a růst, aneb HDP versus HND

Mimo jiné závazek k výdajům na zbrojení se uvádí jako 2% HDP

Velekněz Ratata 88.*.*.*

i když je to vlastně nesmysl: z HDP stát nic nezaplatí. Ale vypadá to líp. Vztaženo k HND, což je ale taky nesmysl, by to bylo aktuálně asi 2,17 %, což by v novinách taky nevypadalo zle. On ten rozdíl mezi HDP a HND ani nepůsobí nějak dramaticky. Ale ono se taky dá říct : Z rozdílu mezi HDP a HND (v roce 2014, kdy to byl zatím největší nejvíc) by se uvedený závazek zbrojních výdajů dal uhradit skoro přesně čtyřikrát.

Je to samozřejmě hra se slovíčky. Logické by bylo říct, jaký podíl to je na státním rozpočtu, protože z ničeho jiného to stát armádu neplatí a ten závazek či ukazatel se vztahuje k armádě. Kolik se dá státních peněz z rozpočtu do armády, ne třeba jaká je zbrojní výroba nebo saldo obchodu se zbrojním materiálem. To je generálům v NATO fuk, protože dosud na rozdíl od Junckera se Schulzem nezblbli natolik, aby plánovali statistické granáty místo tříštivých. No a na výdajích rozpočtu by to bylo, jeslti dobře počítám (podle údajů ke konci roku 2015 a vycházeje ze skutečných, nikoli plánovaných výdajů rozpočtu, což ve finále dává trošičku nižší podíl), bratru 6,9 %. To už do zpráv, komuniké a volebních programů vypadá o dost voškliváčtějc. Stejně jako absolutní částka: 89,5 miliardy korun (2% z 4477 mld. Kč HDP k ult. 2015). Na druhé straně, co za to dneska koupíte, když
třeba jeden Pandur byl v Praze za 140 mega (a v Lisabonu prý za čtyřicet). Pravda, i to je jenom nějakých tři sta metrů české dálnice.


A pak že je statistika nuda.

354151

30.12.2016 16:35

NATO zesiluje válku na Ukrajině po porážce v Sýrii

Až jednoho napadá taková věc

Velekněz Ratata 88.*.*.*

I z alternativních zdrojů většinou slyšíme, že hlavním cílem USA či "státních elit" je hlavně předejít propojení německých technologií s ruským (eurasijským) potenciálem, že destabilizace Evropy (i proto) v žádném případě není zájmem Ruska, že Putin bude postupovat opatrně atd. Co když se ale "Evropa" nechá tupohlavě vmanipulovat až do takové pozice vůči medvědovi, že ten nakonec prostě zamáčkne slzu a zorientuje se v tom jinak ??

Já vím, jednak to vypadá vůbec jako pitomost (slza zamačkávaná nad takovým odbytištěm plynu by byla přeci hodně slaná), jednak se lze ptát, oč by to pak ještě mohlo být s Evropou horší.

V obou případech si už ale lze představovat odpovědi - přičemž zdaleka netvrdím nejlepší nebo nejpravděpodobnější : Rusové by si třeba mohli vyhodnotit budoucí situaci tak, že příliv islamistů na Kavkaz a do středoasijských republik už dokážou oslabovat jen tím, že tentokrát sami zapracují na jeho přesměrování do "Evropy". Totéž v bleděmodrém může být s tekutým ukrajinským chaosem, jakmile to bude už jen o tom, kam to svinstvo poteče. Otázka je, v kterém konkrétním ohledu má "Evropa" jako geopolitický bug hunter větší šance uspět. Ale snaží se. Co se plynu týče, pro Rusa by šlo "jen" o zvýšení rizika a sázek do hry, která by se prostě přitvrdila (přinejmenším dokud nikdo nevyhazuje do luftu trubky).

No a oč by to bylo horší - upřímně, ta okamžitá představa, jak k hnilobnému rozkladu Evropy svou synergickou troškou do mlýna přispívá, byť nerad a vida nezbytí, ještě šikula V.V., mě prostě dost zamrazila v zádech. Stačí se podívat na Ukrajinu a ani nemusíte jezdit až k Donbasu. Ti lidé tam přežívají, ale oni taky mají o poznání tužší kořínek. To v čem žijou, je pro Čecha, neřkuli třeba Rakušáka hodně zlý sen, a mají to proto, že ze sebe nechali udělat bojiště hybridní války. Je tam jiný mix těch přetlačujících se vlivů, než by asi byl v "Evropě", z východu je pořád spíš snaha, aby to Kyjevě neruchlo, ale to jsou takové finesy, které by nám rychle byly u zádi.

354416

31.12.2016 01:50

NATO zesiluje válku na Ukrajině po porážce v Sýrii

RE: @Velekněz Ratata

Velekněz Ratata 88.*.*.*

Ej, paranoia tvoja - prepáč, pajtáš, nič v zlom. Ale propánakrále, copak ten mozaikový pohled na svět znamená začít slintat s Pavlovem v okamžiku, kdy uvidím slova "Rusko" nebo "Putin" v určitém kontextu ? No to potěš. To se ti vaši prediktoři namáhali zbytečně. Předmětem úvahy, připouštím nijak světoborné, byla pouze obava z toho, že okolní eurohumus může betálně zhoustnout i na margo ryze obranných akcí, k nimž bude Rusko objektivně dotlačeno. Co je na tom kaleidoskopického (uff uff) a čím to odporuje třeba tomu, co hlásí Pjakin ? Ale prosím konkrétně.

Historická analogie: Pakt Molotov-Ribbentrop byl hodně nepříjemná záležitost (a vlnky došplouchly i přes válku, ostatně takový Vlado Clementis to ví, tam kde je, nejlíp), a fakt, že Stalin prostě neměl na vybranou resp. rozhodl (v té chvíli) správně, z toho větší slávu neudělá.

354435

11.01.2017 13:41

Rozpad národů

jen dvě poznámky

Velekněz Ratata 88.*.*.*

1. To, že vznik EU byl součástí plánu USA (nemyslím konspiraci, ale "historicky standardní" sledování vlastního zájmu vládnoucí elity, který ani nebyl zuřivě utajován apod.), není novinka a pro mě nejpřesvědčivějším způsobem to ukazuje Varoufakis v Minotaurovi. Proč nejpřesvědčivějším způsobem ?? Protože logicky zasazuje americkou podporu západního Německa (a Japonska) a vznik EHS do amerického "Globálního plánu" (1946-1971, americké obchodní přebytky + "zlatý" dolar + US politická kontrola), a ten přesvědčivě vysvětluje nutností nějak civilizovaně realizovat mezinárodní přerozdělení vytvořené nadhodnoty, tedy kontrolu kapitálových toků mezi přebytkovými a deficitními zeměmi. Druhou možnost navrhoval ale proti Američanům neprosadil Keynes (zúčtovací měna bancor). Bez německého zázraku a vzniku EHS by se ale Globální plán (který z dnešního pohledu vypadá pomalu jako idylka) prostě nekonal. A vznik EHS v dané podobě předpokládal brutální zrušení představ Francie, o čemž se dnes mlčí.

2. Ani EU tedy (primárně) nevznikla na bázi nějakých euro mocenských projektů, z nějaké vnitřní systémové, organizační "logiky", dokonce ani ne kvůli přání zabránit další válce, i když tohle všechno hrálo roli. To už je ale to, čemu Marx, a zde je to přiléhavé, říkal "nadstavba". Pokud by se šlo do jiných integračních, národně sjednocovacích atd. projektů, objeví se obdobná logika. Malé je hezké, příjemněji se v tom žije, ale od toho se nedá začínat projekt. Takhle si může dovolit uvažovat osvícený absolutní vládce a jen pro svou zemi. Řekněme bhútánský král, dokud ho "trhy" etc. nechají na pokoji. (Aby bylo jasno, pokud by to šlo, tak pro emigraci bych si vybral jedině Bhútán[smích] Ostatně Bhútán a Švýcarsko jsou příklady šťastných anomálií, jsou to možná jazykem evolucionistů "slibné zrůdy", ale jejich zkušenost nemůže zopakovat každý.

Takže páni filosofové chtě nechtě vlastně taky řeší (globální) kapitalismus, jen, jako každý, radějí mluví o tom, co umějí a co by jim šlo.

354912

17.01.2017 15:18

Kdo chce svrhnout Trumpa?

Andrea Bocelli odřekl z obav o bezpečnost Trumpovi

Velekněz Ratata 88.*.*.*

kterému měl zazpívat na inauguraci. Stalo se tak poté, co Bocellimu fanoušci začali vyhrožovat bojkotem, a tento důvod byl také mediálně zmiňován. Podle zdroje Daily Mailu ("člověk z okolí Bocelliho a současně Trumpův přítel"), to ale bylo ještě jinak: zpěvák chtěl i přesto ve Washingtonu vystoupit, a couvl až poté, co mu bylo vyhrožováno smrtí a bezpečnostní experti mu vysvětlili, že to riziko za to nestojí.

Černá Jennifer Holliday, která dělala show už Reaganovi a Bushům, nejen že také nakonec pro Trumpa nezapěje, ale raději to pojistila servilním prohlášením vůči LGBT komunitě : omlouvá se, že je pouze v těchto otázkách "nevzdělaná" a ujišťuje, že v této chvíli nemůže jinak než stanout po boku LGBT fronty, pardon, LGBT komunity. Potěš votěž.

Zdroj: http://www.dailymail.co.uk/news/article-4120970/Opera-star-Andrea-Bocelli-backs-singing-Trump-s-inauguration-receiving-death-threats.html

355155

20.01.2017 08:48

Globální kormidelník Si Ťin-pching se šarmem stupňuje ofenzívu

S omluvou za hnidopišství

Velekněz Ratata 88.*.*.*

čínštinářský vzkaz překladateli (a díky mu): President se jmenuje Si Ťin-pching (tradiční česká transkipce) resp. Xí Jìnpíng (oficiální transkripce pinyin - "česky" pchinjin). "Si" je příjmení, ale psané první, "Ťin-pching" je jméno (či given name). Podobně jako Maďaři píšou Orbán Viktor. Escobar proto píše "President Xi" atd.

355250

23.02.2017 16:34

Obludná mystifikace dějin: Mongolské impérium a tatarské jho na Rusi

Ano, lidstvo degeneruje

88.*.*.*

355967

Káva pro Zvědavce

87

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc únor přispělo 137 čtenářů částkou 26 232 korun, což je 87 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: CZ4720100000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Pamela Andersonová se kamarádí s Juliem Assangem24.02.17 09:52 Ekvádor 0

Brtiové bez soudu zabíjejí v cizí zemi, lidi v diskuzi za článkem tomu tleskají23.02.17 22:10 Británie 4

V návaznosti na předchozí zprávičku: Pravda o současném moderním umění23.02.17 19:09 Neurčeno 3

Pravda o současné populární hudbě23.02.17 19:04 Neurčeno 2

Čo sa (ne)deje vo Švédsku23.02.17 16:48 Švédsko 2

Kanada posiluje ochranu hranic s USA - bude akceptovat jen ty žadatele o azyl, které si vybere před vstupem do Kanady23.02.17 00:45 Kanada 0

Rusko podepsalo s Libyjí smlouvu na těžbu ropy23.02.17 00:11 Libye 0

Dnešní kulturní obohacení v Evropě22.02.17 23:49 Evropská unie 0

Portugalsko: Dluh je vysoký stejně jako před "záchranou"22.02.17 23:37 Portugalsko 0

Mercedes staví továrnu blízko Moskvy22.02.17 23:28 Německo 0

Jak hlasovali naši politici o CETA v Evropském parlamentu22.02.17 22:57 Evropská unie 1

Tmavý rasista plivl na devítiměsíční dítě a křičel "Bílí lidé by neměli mít děti"22.02.17 22:29 Británie 1

Babišův „superpolitik“, který má přes patnáct funkcí, znovu usnul na jednání. Už potřetí.22.02.17 11:32 Česká republika 3

Radioaktivita? Jaká radioaktivita?22.02.17 10:22 Evropská unie 7

Savčenková - neřízená střela a bolehlav ukrajinského estabilishmentu21.02.17 11:58 Ukrajina 2

Už je to tady: za rvačky vojáků NATO s místními v Estonsku mohou Rusové!21.02.17 11:53 Estonsko 5

Češti vojáci v NATO dělají ostudu21.02.17 10:29 Česká republika 6

Americký vědkyně: Sýrie je zamořena radioaktivní municí20.02.17 23:42 USA 10

Spojené státy použily v Sýrii munici z ochuzeného uranu20.02.17 23:35 USA 1

Damašek zveřejnil lokaci turecké vojenské základny v Sýrii20.02.17 23:24 Sýrie 1

Měnové kurzy

USD
25,54 Kč
Euro
27,02 Kč
Libra
32,06 Kč
Kanadský dolar
19,50 Kč
Australský dolar
19,71 Kč
Švýcarský frank
25,38 Kč
100 japonských jenů
22,66 Kč
Čínský juan
3,72 Kč
Polský zloty
6,28 Kč
100 maď. forintů
8,75 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
44,22 Kč
1 unce (31,1g) zlata
31 912,48 Kč
1 unce stříbra
464,52 Kč
Bitcoin
30 033,63 Kč

Poslední aktualizace: 24.2.2017 01:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo ?