Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky ze stejné IP adresy

Nalezeno 61 příspěveků, 1 jméno: n.z..

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

16.02.2015 16:23

Zbytečná dohoda, kterou všichni chtěli

Chtel bych tu nadhodit jedno postranni tema

n.z. 174.?.?.?

a to je: kde je gospodin Medvedev (Medved-div, jak mu rikaji v Emeryce)? Stale jen slysime Putin - Putin - Putin, dokonce slovo Rusko jim bylo nahrazeno, ale kde je Dimitrij? I jmeno Rogozin (jeho namestek) je slyset vice. Nejake spiklenecke teorie kolem? Dzenkuje bardzo!

327217

17.02.2015 16:04

Únor 48

Pisatel je evidentne staromilec

n.z. 174.?.?.?

a do znacne miry vne reality soucasnosti (out of touch, jak se modne rika). Vim, ze kritikou osoby pisatele bych si mohl zpusobit vymazani prispevku, ale budiz. Nakonec to co piseme, minime-li to uprimne je vyrazem naseho nitra. Takze v zaveru - je to jedno a to same. Kritizuji-li jeho/ jeji vytvor, neprimo kritizuji i jeho/ ji. To je riziko kazdeho projevu a reakce na nej.

Muj otec se stal clenem KSC v roce 1945 ve veku relativni politicke nezralosti (i kdyz to by se nechalo diskutovat, jelikoz je znamo, ze lide za dramatickych okolnosti dospivaji rychleji). Jeho motivaci byly tri skutecnosti. Prvni bylo to, co popisoval jako "bida" (krizi umocnena socialni nespravedlnost) za Prvni republiky. Druha pak bylo jeho chapani 'zrady' zapadnich zemi a nasledne prijeti Sovetskeho Svazu jako naseho jedineho osvoboditele. Nasledne, zrejme chapal komunismus jako dukaz spravnosti(vitezstvi nad nacismem) a lecbu vsech dosavadnich problemu(o puvodu komunismu v SSSR vedel velmi malo). Tyto zavery se ukazaly jako omylne - ale clovek se prece muze mylit. Krome toho vim, ze prodelaval pozdeji prerod v chapani a skutecnym komunistou nebyl; poslouchal tez casto zapadni vysilani. Lec, ze strany-matky nikdy neodesel. Mam ho za to vinit? Choval bych se ja za podobnych okolnosti a s podobnou zkusenosti jinak? Nejsem si jisty.

V sirsim smyslu tak asi smyslelo vice jednotlivcu, kteri nestastnou volbou v roce 1946 ovlivnili budoucnost sve zeme. Ovsem, osobne si tez myslim ,ze naklonnost k realizaci snu 'komunismu' byla zpusobena jeste dalsimi factory. Jeden z nich je prislovecna ceska ZAVIST (ci neprejicnost, chcete-li) a potom to velmi pasujici slovo ceska POTOUCHLOST, neboli svarlivost, hadavost a sklon k nesouladu (J.Hutka to slovo pouzil v jedne pisnicce a po navratu do vlasti prozretelne vymazal).

Tudiz, tady to mame - jsme v jine dobe a myslim, ze se do roku 1946 zpet vratit nemuzem; tudiz ta sama hrozba neexistuje. Co je ale mozne a zadouci, je urcita aktivizace politickeho vedomi mas zvlaste v dobe vysokeho mezi-systemoveho svetoveho napeti. Proti vyrukovani s vlajkami nic nenamitam, spis naopak. Na boha bych nehral, to je mimo a krome toho ma mnoho interpretaci, tudiz je to osidne tema.

327295

17.02.2015 17:50

Únor 48

RE: komentář

n.z. 174.?.?.?

Na pitomce si ani tolik nehrajeme - to bych nerekl, mnozi z nas vi a rozumi. Vec je spis ta, ze smysl a vyznam "narodu" v tradicni forme byl potlacen. To mnohym jaksi nedochazi. Stale si jeste mysli, ze znamename "svet". Bohuzel, zaostali jsme a castecne diky tomu zoufalemu socialnimu pokusu.

Dale pak, at chceme nebo ne, nebyli jsme jako narod nikdy v Evrope vyznamny hrac - to byli jini. Tim nerikam, ze jsme bezvyznamni (svoji polohou jiste ne), ale jsme pri trose stesti tak druhe, ne-li treti housle. Krome toho co jsem napsal v predchozim prispevku, mame jeste jednu nectnost - neustale prehanet (prestrelovat) jak v jednom, tak v druhem smeru. Tak asi.

327311

17.02.2015 18:40

Únor 48

RE: Článek plný výmyslů a demagogie

n.z. 174.?.?.?

Ptate se co tomu schazelo.

Moje odpoved je - prirozenost. Vse bylo jaksi priskrcene, nenormalni a vysoce politicky korektni. Nepouzitelne pro normalni zivot cloveka, ktery si vse co ma chce zaslouzit aby mel pocit samostatnosti a sebehodnoty. Ne aby mu to bylo darovano vymenou za poslusnost.

Proto jsem odesel i ja.

327322

17.02.2015 19:28

Únor 48

RE: Únor 48 ještě není dobře historicky prozkoumán, spíše není dobrá vůle, aby se tak stalo!

n.z. 174.?.?.?

Libi se mi co pisete, velmi podobne memu nazoru.

Skutecne, znarodnovani velkeho prumyslu bylo v te dobe v Evrope normou, ac se ukazalo pozdeji nezivotne ci mene-prakticke, chcete-li. Jsem ale soucasne proti centralizovanemu vlastnictvi soukromym velko-kapitalem, protoze ten nema ZADNOU zodpovednost vuci narodu dane zeme. Vse bylo/ je v lidech v rizeni, jak se spravne rikalo.

S tim co rikate o lehkem prumyslu a sluzbach - souhlasim absolutne. I ten Shokialismus se mohl stat vice zivotnym kdyby to tak bylo. Lec blbci v politbyru byli jineho nazoru.

327336

08.03.2015 23:24

Chceme neutralitu!

Ospravedlneny, ale nerealny pozadavek

n.z. 174.?.?.?

Ale je tu docela cerstvy a povzbuzujci vyvoj: predseda Evropske komise navrhuje vytvoreni Spolecne Evropske Armady, vne Nato:
http://www.novinite.com/articles/167056/EU+Commission+Head+Juncker+Proposes+to+Set+up+European%C2%A0Army

Co to znamena v praxi je evidentni - pokles vyznamu NATO a jeho postupny zanik. To co udelalo Nato tak ohavnou zalezitosti je take znamo... a at se staraji nadale Spojene staty sami o sebe!

328728

podivejte se, kdo nebyl z byvalych statu komunisticke Evropy prifaren do Nato/Naco a proc.

Jsou tam vsichni krome notoricky nespolehlivych a tvrdohlavych Jugoslavcu. Tim jsou ale oznaceni jako predmet postupne likvidace (viz snaha odejmout Srbsku po Kosovu i Vojvodinu). Je na Cesich se vzdelavat ve znalosti politiky konkretne zameru NWO a dale podporovat dissent (hlavne humorem v cemz jsou mistri) a v pripade krize se projevit jako nespolupracujici, pripadne podle moznosti otocit kabat. Az pak se daji delat nejaka nova uskupeni. Dnes se s prislusnosti k Natu/Nacu jz neda moc delat i kdyz snaha je hezka.

To bylo rozhodnuto na vyssich mistech a jeste pred "veskrno-vaskarnou".

329150

Originalita vyjadreni se ne-respektovanim pravidel pravopisu neni prave nejlepsi napad, ale kdyz to jinak nejde - budiz. Darmo platne, kultivovanejsi projev je pusobivejsi, at se to libi nebo ne.
Nezapominejte: svoji reci by jste si meli vazit, neb je to co tvori vasi identitu. Nemate-li identitu, neni za co bojovat.

Jinak, prispevek ma naboj a je citove a i castecne rozumove zalozen. Nezapomente, ve vlastni iterpretaci 'faktu' lze napsat skoro vse, otazka je jak to prijmou ostatni. Lide nechteji aby se jejich vlastni schopnost chapani a poznavani prehlizela. Chteji byt spolu-ucastni. Tudiz, naznak je lepsi nez omracujici tvrzeni. Ctenari si to rozvedou sami.

Soucasne jsem si vedom toho, ze potreba komunikovat tu je a proto jsem zde i ja. Takze je to vlastne o vzajemnem informovani se, co nam lezi na srdci. Mravenci to delaji dotykem tykadel a my to delame udery do klavesnice a naslednym ctenim. Ta sama myslenka ac provedeni je odlisne.

Jeste k tem USA. Pral bych kazdemu, kdo hazi do jednoho pytle obcany one zeme(99%) a jeji vedeni(1%), byl schopen ci mel zajem cist jejich odbojove zdroje. Je jich dost a ja sam je ctu a znam jejich kvality. Oni (ti radovi obcane) jsou frustrovani tim, ze nemaji zadny prakticky vliv na jednani jejich vlady at jde o udalosti doma ci venku. Tento stav prerusta v nespokojenost, ktera se drive ci pozdeji provali. V tom je i nase nadeje pro zmenu. Takze, podporme je v jejich usili alespon myslenkou, kdyz uz to neni jinak mozne.

329158

Az jaka je toto sokujici zprava, verte ze to po silnicich nebude. Na useku 1,800km by museli na tancich delat dvakrat generalni opravu. Bude to po zeleznici. Co by obcane mohli udelat je odradit mistni "amiky" od styku s vetrelci. Neni nic jednodussiho nez jim dal na dvere odsuzujici napis....

329173

15.03.2015 14:30

Prohlášení požadující neutralitu ČR a vystoupení z NATO podepsaly desítky osobností

Je to navrat ze "cviceni" v Estonsku

n.z. 174.?.?.?

Prave ctu na CNN (ktere by se namely zpochybnovat), ze se jedna o demostrativni navrat a provokacne-taktickeho cviceni v Estonsku zpet na zakladnu v Germanii.
http://www.cnn.com/2015/03/13/world/army-convoy-through-europe/index.html
Predpokladam, ze do Estonska byli prepraveni lod'mo.

Rovnez, vetsinou to bude po zeleznici, ac vetsinou to jsou obrnene transportery na gumovych kolech, ne pasech. Tudiz, skoda by doufejme nemela byt tak velka. Ale rozhodne je dobre, zahnat predem husy domu a zaligrovat. Bratricku, zavirej vratka plati vice nez kdykoli predtim.

Ma to samozrejme demonstrovat "solidaritu s partnery v koalici" a utisit pripadne obavy z pokracujici "ruske agrese". Je to tedy NE jizda do bitvy, ale zpet. Hurrrraaaa!

329216

28.03.2015 03:45

Putin by rád znárodnil Rothschildovu centrální banku

RE: Otresna skutecnost

n.z. 174.?.?.?

Diky za spojeni, jiz jsem od toho pana jedno video videl. Zaujal me k tomu jeden koment ktery kopiruji:

"PRO UBOŽÁKY KTEŘÍ NEUSTÁLE OBHAJUJÍ USA A KTERÝM NEDOCHÁZÍ ŽE DÍKY VŠIVÁKŮM Z USA BUDETE MÍT CELÝ ŽIVOT HOVNO !!! IKDYBY JSTE DŘELI OD RÁNA DO VEČERA ,TEDY POKUD NEKRADETE !!!! SAMI SI POLOŽTE OTÁZKU KOLIK TOHO MÁTE NA ÚČTECH ??? A PROČ ??? VIDEO VÁM ODPOVÍ KDO ŽIJE VYŠŠÍ ŽIVOTNÍ ÚROVEN NA VÁŠ ÚČET -AMERIKANOFILOVÉ ZASRANÍ !!! [smích]"

Souhlasim s nim na 99%. To neni o Usacich, nebo "amicich" jak jim cesti sympatizanti rikaji, ale o "Camicich" - ceskych dozadkulezoucich amicich. Obdivuji toho kdo je silnejsi, at je sebevice ve svem pocinani nemoralni - na jeho vlastni ukor. Co ale chtete od naroda, ktery zil vzdy jen v pokoreni?

329985

28.03.2015 03:49

Putin by rád znárodnil Rothschildovu centrální banku

RE: Snůška nesmyslů

n.z. 174.?.?.?

Analogicky k tomu zni odpoved, co se stane kdyz Ruska vlada (aka Putin) zmeni ruskou ustavu a 'porusti' vlastni banku. To co jsme videli zatim, bylo jen manaskove divadlo.

329988

01.04.2015 04:19

Latinská Amerika, Čína a USA

RE: http://outsidermedia.cz/Nikaragujska-revoluce-na-jiny-zpusob/

n.z. 174.?.?.?

Diky za zpravu.
Vyplyva z hlubsi znalosti pomeru v te casti sveta. Samozrejme, Cina se chova k novym partnerum slusne, neb si tim ziskava prostor ktery byl tradicne vyhrazen pro Spojene staty a jejich mocenske zajmy.

Soucane, tato cinnost ze strany Ciny je zcela prirozena a je protivahou proti agresivnim zamerum S.S. v Asii. Tudiz, vyrusta tu potencial konfrontace, ktery muze bud prerust v konflikt, ci v uspiseni sestupu existujici hierachie moci v latinsko-americke oblasti. Jen doufejme, ze Cina nepujde cestou predchoziho imperia.

330205

13.04.2015 16:53

Pravda o událostech okolo amerického konvoje

Vyborna pozorovani, vyborne informace

n.z. 174.?.?.?

a vyborne znalosti (viz ProtiProud a samozrejme Zvedavec a dalsi). Mezi Cechy je znalosti dost.

Otazka: co s tim?
Odpoved: dale se ucit a doufat v to lepsi.

Svet je prilis velky pro male Cesko. Opet nebudeme zadnym vyznamnym hracem tak, jako jsme nebyli za 2.s.v. ac se nas Londyn do toho snazil za kazdou cenu vtlacit. Mozna je to tak lepe. Jmena hrdinu jsou na pamatniku, zivi pokladaji kvetiny.

Cekat a verit pratele. A nenechat se zatahnout do cizi lotroviny!

331109

10.05.2015 17:56

Vojáci poslední bitvy

Velmi pekne receno;

n.z. 174.?.?.?

takovych projevu se moc nevidi. Aktualnost je o to vyssi danou situaci jak ji citime a vnimame. Musime zabranit nicitelum jejich zrudne dilo, aby se obeti nemusely opakovat.

Pozoruji na sobe v posledni dobe zvlastni vec - starnuti. Za mlada jsem videl tyto pripominky jako vec predchozi generace a tak troche otrele, az stereotypicke. Nyni ale citim jejich aktualnost a silu jak nikdy pred tim. Asi starnu.

332549

13.05.2015 04:38

Druhá světová válka trochu jinak

Polsko bylo kaucovane Zapadem

n.z. 174.?.?.?

a tak Nemecku nezbyvalo nez zautocit. Vse ukazuje na to, ze Nemecko v r.1939 ani 40 na valku pripraveno nebylo - hlavne ne materialne. Tudiz je pravdepodobne, ze Zapad (aka zidovsti bankeri) chteli proces rozkolu v Evrope urychlit a tim ziskat pro sveho kone - USA cas. Ty samy potrebovaly nutne oziveni prumyslu, ktery bezel v te dobe jen na tretinu sve kapacity. Nejprve se ale potrebovaly vyporadat s konkurentem v Asii a pote se venovat Evrope, az se vycerpa.

Rusko samo melo v pripravach utok na Nemecko a posleze na celou zapadni Evropu; Nemecko jej vsak predeslo. Stalin z toho byl tak vyveden z miry, ze se tyden nikomu neukazoval; odmital skutecnost prijmout. Tudiz, zadny "genialni tah" v tom nebyl. Behem valky s Nemeckem se na cely SSSR a komunismus zapomelo. Vykresala se patrioticka psychoza, ktera byla po konci valky opet potlacena.

S odstupem casu je mozno rici, ze tri hlavni hraci - Hitler, Stalin a Churchill byli rovnoceni ve svych ambicich - vycerpat ty zbyvajici dva. Jediny kteremu se to skutecne podarilo byl ten posledni - z uvedenych duvodu. A nemohlo to byt jinak - mel za sebou rezisery. O moralnich hlediscich nemuze byt rec. Vsichni tri meli s moralnosti vazny problem; vsichni byli agresory ale s odlisnym casovanim. Hitler byl blazen, Stalin byl tyran a Churchill byl jediny - realista. Jejich narody za to doplatily vic nez dostatecne.

332707

14.05.2015 02:19

Druhá světová válka trochu jinak

RE: Polsko bylo kaucovane Zapadem

n.z. 174.?.?.?

Dekuji za doplneni mych tezi o fakta.

Sam tzv. fakta k dispozici nemam, i kdyz jsem behem casu dost cetl a v ruznych zdrojich a ruznych oborech - tj. politika v zucastnenych zemich, jejich technicky a organizacni stav vyzbroje, prumyslu, veleni atd. V souladu s Vami si rovnez myslim, ze Zapad byl aktivne zapojen v nemecko-ruske anabazi, i kdyz mozna neprimo - a prevazne na strane Nemecka. Prave nedavno jsem cetl jak zapadni bankovni sector podporoval Nemecko I behem valky.

Jen nakratko se chci vratit k tomu 'zboznovanemu' Stalinovi, ktery 'predvidave a moudre' nechal popravit v letech 1936-38 tri z peti marsalu Rude Armady. Muj pohled je ten, ze to bych bezpochyby ZLOCINEC nejhorsiho kalibru. Naproti nemu Hitler miloval sve lidi a oni milovali jeho, Stalin je nenavidel a oni se ho bali. Proste receno, odsouzenihodne monstrum bez vlivu na to, jaky cas od jeho vlady probehl. Jeho pamet by mela byt vymazana z kolektivni pameti Rusu - navzdy!

Rusko melo na pocatku pomerne dobre technicke prostredky a v dostatecnem mnozstvi. Je napriklad znamo, ze Nemci pouzili koristni ruska polni dela (upravili komoru na jejich vlastni razi) a prave tak pouzili zacny pocet trofejnich rucnich zbrani. Nejsem primo v souhlasu s tim, ze nemecke tanky te doby byly porovnatelne s ruskymi a lesi uz vubec ne. Dle toho co jsem cetl v odbornych posouzenich byl nejlepsi "nemecky" tank na pocatku valky cesky LT-38. Ale je pravdou, ze Nemci jiz o rok az dva pozdeji meli velmi schopne Panthery a Tygry, ktere daly Rusum u Kurska pekne zabrat.

V kratkem souhrnu, vsichni vime ze toto je zazivne a chytlave tema a ze zajem o nej nikdy neustane. Prave naopak, jak jde vyvoj sveta dal, mame duvod prochazet timto uplynulym obdobim s o to vetsi intenzitou a studovat jej ze vsech dostupnych zdroju. Musime ale byt na pozoru jake zdroje cteme a jakou duvery jsme pripraveni jim dat. Clanek p. Vita me v tomto ohledu nijak nepresvedcuje. Pisatel by si rovnez mel uvedomit, ze promitanim jeho vlastni politicke inklinace do posuzovani tohoto citliveho obdobi vyvoje Ruska je k jeho NE-prospechu. Rusko jiz NENI komunisticke a nikdy uz NEBUDE.

332773

14.05.2015 03:30

Jsme proti válce! Nepřátelé nejsou ruští vojáci, ale naši politici

A co rika druha strana...

n.z. 174.?.?.?

...tedy, pro-americti komsomolci, kteri se jen stezi drzi na miste aby jen uz mohli po boku svych mozkovodu uderit na Rusa? Prectete si o tom zde:

http://www.armadninoviny.cz/provokateri-zakladaji-ohne-z-nichz-obvinuji-statniky.html

Oba clanky jsou jako pozitiv a negativ; clovek ma po precteni dojem, ze se mu prave podarilo uprchnout nouzovym vychodem ze zamorene foto-laboratore.

Pripojena debata je vpravde ociotevirajici. Ne ze by vsichni byli na strane valky-chtive posedlosti, ale par koncentrovanych blbu tam je. Clovek se az divi jaci "take - Cesi" mezi vami existuji. To vse je realita.

332778

14.05.2015 18:48

Jsme proti válce! Nepřátelé nejsou ruští vojáci, ale naši politici

RE: Pripomenme vsem jak zemreli nasi dedove a pradedove!

n.z. 174.?.?.?

Na to by mel byt mj. tento urad - Vojensky Historicky Ustav:
http://www.vhu.cz/

konkretni seznam ma byt zde:
http://www.vhu.cz/kde-patrat-po-svych-predcich-pad...

Pak je tu Narodn knihovna CR:
https://www.nkp.cz/sluzby/jak-najit/seznamy-padlyc...

Moji oba dedove byli nasazeni na italske fronte, raneni ale na stesti se vratili. Ne to same se podarilo tomu z otcovi strany behem 2.s.v.

332822

12.07.2015 22:38

Proč Tsipras zradil

Clanek je dobry,

n.z. 174.?.?.?

jen mam pripominku ohledne "nesoustavnosti" v chovani politiku, tzn. pred volbami cosi slibuji a po volbach na svoje sliby nereflektuji. Ja to vidim jeste trochu jinak. V prvni rade je treba si uvedomit, jaky je programovy rozsah existujicich politickych stran - vsechny jsou zasadne neradikalni, 'middle of the road'. Od toho druhu se neda neco noveho cekat. Dale, kandidati jsou jiz v dobe navrhovani peclive profilovani tak, aby byli v pripade zvoleni 'neskodni'. A nakonec, sliby dale publiku ve volebnim obdobi maji zridka jasne a realisticke obrysy. Jsou to vesmes recyklace tech predchozich.

Jako maly pripad vyjimky bych uvedl kdysi kratce existujici Reform Party of Canada ktera byla casem preformulovana na Canadian Alliance. Jeji poslani, ktere si jeji zakladatele dali, bylo obnoveni fungujici demokracie. Jeden z prostredku jak nalozit se zvolenymi zastupci, kteri nedodrzovali behem funkcniho obdobi svoje sliby byla moznost je odvolat a nahradit. Toto bylo tak revolucni a krome toho, ze strana nebyla pod dozorem Bay Street, vedlo k jeji eliminaci.

Nevidim zasadniho rozdilu ve schamatu politickych stran uvnitr zapadniho sveta; povazuji jednotlive zeme za vice-mene jurisdikce toho sameho.

336423

12.07.2015 23:04

Proč Tsipras zradil

K myslence zda se Recko muze politicky osamostanit

n.z. 174.?.?.?

ci dokonce vzdalit z EU pripadne pripojenim k Euro-asijskemu bloku asi tolik: je to vylouceno. Podivejte se kolik rozruchu zpusobilo znovu-pripojeni Krymu k Rusku... des a hruza - Rusko je opet nebezpecnym agresorem! Co by asi nastalo, kdyby Recko zvedlo kotvy a pripojilo se k Rusku? Meli bychom pristi den opravdovou a tentokrat 'horkou' valku. To mohl byt namet debaty mezi Ciprasem a Putinem.

Recko je nyni po ruske anekci Krymu pro NATO nepostradatelne. Ruske lodstvo se dostane do Bosporu, ale ne dale; tam bude cekat NATO. Samozrejme ze podpora leteckou silou Ruska by dala veci do poradku, ale nebylo vy to tak snadne jako kdyby Recko mohlo zvolit svoji cestu. S nejvetsi pravdepodobnosti bude Recko skutecne zprivatizovane. Co to znamena pro kolebku demokracie a celou Evropu je zrejme - dovrseni moralniho upadku.

336429

13.07.2015 02:45

Pozadí řeckého dluhu

Meyssanovi clanky jsou fundovane,

n.z. 174.?.?.?

i kdyz to je nekdy az prilis zkratkovite. Ma pravdu ve dvou vecech

- USA pracovaly jiz tesne od valky na takove Evrope, ktera by dlouhodobe vyhovovala jejich zamerum

- jiz pocatecni kroky byly prostredky, ktere jsou zasadne ne-demokraticke - vyzvednymi sluzbami. Cetl jsem kdysi (myslim) od Makowa, ze CIA je zakladnim kamenem americke zahranicni politiky. Pripravuje pole pro a posiluje to, co formalne dela State department. To ze neuhlidali Ameriku pred 9-11 je jina vec.

336437

13.07.2015 03:20

Proč Tsipras zradil

RE: K myslence zda se Recko muze politicky osamostanit

n.z. 174.?.?.?

Prosim vsimnete si, ze to co rikam o ruskem lodstvu u Bosporu, ktere by mohlo byt v pripade nezavisleho Recka ve Stredomori, rika tesne v zaveru jeden z ucastniku diskuze: http://rt.com/shows/crosstalk/272737-eu-democratic-choice-greece/

To USA nemohou dopustit. Co tedy bude dal?

336440

16.07.2015 17:08

Česká tradice boje proti rozpínavému islámu

Clanek na politickou objednavku

n.z. 174.?.?.?

- tak se mi jevi. Nebo, laciny populismus. Zapad se hodla zmocnit uzemi, ktera jsou po staleti muslimska a tamejsi obyvatele se brani vsemi prostredky; to je kostra. Duvod proc tak dela je stredem naplne programu Noveho Svetoveho Poradku - se stredem v Jeruzalemu. Z tohoto pohledu ma likvidace samostatnych arabskych statu zasadni smysl.

Vydavat boj s Osmanskymi Turky za boj proti Islamu je do oci bijici a ucelove falsum. V podstate to tak ani zdaleka nebylo. Turci na dobytych uzemich nechali krestany provozovat jejich viru; ti kteri prijali Islam (viz Bosna) byli samozrejme zvyhodneni. Je to tezko pochopit?

Treti a nejvetsi falsum je prohlasovat dnesni bezbozny Zapad za "krestansky". To uz potrebuje hodne odvahy. Zapad je svym charakterem silne proti-krestansky, ve vsech ohledech. Pripomenme si slova Jana Pavla II, ktery rekl o Spojenych Statech: "...je to kultura smrti!". A trefil se jak nikdo jiny; "proc nemluvit pravdu?"

336679

18.07.2015 14:47

Česká tradice boje proti rozpínavému islámu

RE: Clanek na politickou objednavku

n.z. 174.?.?.?

Me je zcela lhostejne, zda muj nazor/ znalost jsou prijate(lne) ci ne. V prvni rade, nemam ze zasady rad "opatrnicke" pohledy ktere jsou pro Cechy typicke. Na ne neni cas, jdeme rychle do finishe.

Pridam tedy jeste tu posledni a nejvetsi 'pecku'. Jsem si jist ze temer nikdo nema odvahu ji prijmout. Ale, mame-li zde na Zvedavci svobodu (lec strazenou) vyjevim ji.

Krestanstvi je pro svuj kompromisni charakter nezivotne. Proto jej take zbyvajici vyznavaci jen predstiraji. Naopak, Islam drzi v rovnovaze zavazek viry k povinnosti kazdeho jednotlivce jednat MORALNE. Krestanstvi v praxi moralni byt nedokaze - neustale se kompromituje. Zdanlivy pripad opaku je nedavne vytvoreni "Krestanske milice v Iraqu". A jejich planovana metoda vzdoru? Presne ta sama jako tzv. Islamistu. http://www.christianpost.com/news/christian-militia-fighters-in-training-with-american-combat-experts-to-reclaim-iraqs-capitals-of-christianity-from-isis-138139/ Tak budete jednou muset bojovat Vy.

Tak tady to mame pratele, preberte si to.

Mate odvahu videt pravy Islam?
https://www.youtube.com/watch?v=LI6HIzTtgCU
VAROVANI: zadne rezani hlav se nekona; ani tech skopovych!

A posledni: ne, viru Islamu jsem neprijal - mam rad piti vina. Jsem staro-Evropan se vsim vsudy. Toto je pravdepodobne muj posledni prispevek na teme "Hrozba Islamu". Skutecna a nejvetsi hrozba je lidska posranost. Strach = hloupost = zlo.

336756

18.07.2015 17:51

Americký dolar a Bretton-Woods jsou vyřízené

Pro lepsi prehled

n.z. 174.?.?.?

se podivejte na zakladni data o BRICS v cislech:


The BRICS countries make up 21 percent of global GDP. They have increased their share of global GDP threefold in the past 15 years.

The BRICS are home to 43 percent of the world's population.

The BRICS countries have combined foreign reserves of an estimated $4.4 trillion.

Intra-BRICS trade flows reached $282 billion in 2012 and are estimated to reach $500 billion by 2015. In 2002, it was $27.3 billion.

IMF estimates of GDP per member in 2012, China $8.25 trillion, Brazil $2.43 trillion, Russia and India at $1.95 trillion each, South Africa $390.9 billion.

Per capita GDP for 2012 was estimated at, China $6,094, Brazil $12,340, Russia $13,765, India $1,592, South Africa $7,636

----------
Dvacet jedna procent svetoveho GDP neni prave svetoborne, i kdyz je pravdepodobne, ze tu bude dalsi narust. Soucasne neocekavejme, ze Zapad bude sedet na rukou. To by mel byt nas zajem, neb jsme jeho casti. Bude se muset reformovat. Dale pak, BRICS i nadale pouziva americky dollar takze ze stolu neni. Je mozne, ze Zapad prijme nejakou spolecnou menu typu Amero.

Nechci timto kazit naladu ze samo-moceni si na hlavu. V souhrnu, konkurence je dobra a uzitecna - necht' se kola pokroku toci!

336766

18.07.2015 18:40

Epizoda 6. Lev Trocký, otec německého nacismu (1. část)

Podminky primeri na konci 1.s.v.

n.z. 174.?.?.?

jak vyplyva z textu, zvlaste kvantity vyzbroje, nejsou zcela spravne. Viz zde:

http://www.tenfactsabout.co.uk/0002armistice.htm

O rucnich zbranich pechoty tam neni rec a kdyby byla, cisla druhu 25 tisic by byla chybna. Kuprikladu Kommissiongewehr 1888, znamy jako "judenflinte" byl hlavni zbrani jednotlivce a byl vyroben ve stovkach tisicu kusu: https://en.wikipedia.org/wiki/Gewehr_1888

Pravdou je, ze Nemci meli omezeni v produkci novych druhu zbrani jako samopaly, ktere jsou jejich vynalezem a uplatnily se skvele v rukou prislusniku Stosstruppen.

Ne ze by to bylo dulezite, ale fakta a povesti by se meli rozdelit jasnou a tlustou carou. Jinak autor pise zazivnou a povidkovou formou, ktera se mi celkem libi.

336770

18.07.2015 23:10

Americký dolar a Bretton-Woods jsou vyřízené

RE: Pro lepsi prehled

n.z. 174.?.?.?

Kazda firma ktera sidli v te ktere zemi (ma tam head office) a je tam registrovana, presentuje svoje vysledky, ktere jsou casti produktu dane zeme. Az jednou hypoteticke hranice statu zmizi, bude to asi podle firem, ne zemi.

Timto zpusobem se dostavame k tomu, ze jelikoz vysledny produkt, sice vyrobeny v Cine ale majici na obalu napsano jmeno americke firmy - je nasledne "americky". Jestlize Cina ci kdo jiny, kdo s tim ma problem to chce zmenit, necht udela k tomu patricne kroky. Bude si ale muset zajistit distribucni sit a servis. Jmena na obalu jsou dnes vicemene jen kulisou. Mezitim obyvatelstvo ve spotrebni zemi tomu neda "two-hoots". Lidem jsou takove zalezitosti ukradene.

Uvazovani skonci nutne u toho, kdo z toho ma vetsi prospech. Ja se obavam ze je to dost sporna zalezitost. Vezmete si kuprikladu koho zivotni prostredi se vice poskozuje - toho prvniho a nebo toho druheho? Na druhou stranu, dalo by se argumentovat, ze ten druhy nebude umet ani vyrobit kosili.... no a co? Zajemcu je dodat bude vzdy dost. Kdyz ne Cina, bude to Vietnam ci Filipiny, pripadne Banglades. A to neni ani zdaleka jen zalezitost obleceni a ne jen USA; Japonsko dela to same. V prostoru Severni Ameriky se vyroba automobilu a jinych vyrobku vali do Mexika. Globalizace ve sve nejlepsi podobe - a vlak uz davno opustil stanici.

Jestlize BRICS chce delat zbytku sveta sweat-shop a benzinovou pumpu, je to jejich problem. Chcete to menit? A jestli ano, jak?

336777

18.07.2015 23:43

Česká tradice boje proti rozpínavému islámu

RE: Demonštrácia proti imigrácii. Praha v sobotu 18.7.2015 o 15:00

n.z. 174.?.?.?

"Za okamzite vystoupeni z EU"

a 10 let pred tim:

"I MY chceme do Evropy!"

Ted' me napada: nepopletli jste si smerovky? To se delalo hodne za okupace v 68mem.

336778

19.07.2015 02:19

Epizoda 6. Lev Trocký, otec německého nacismu (1. část)

RE: „Bůh opatruj královnu a její fašistický režim“

n.z. 174.?.?.?

No co, jen at si hajluje......vy si prave tak muzete hodit quenell-ku
http://www.chaos-controle.com/archives/2014/03/31/29560352.html

Svoboda projevu se vraci!

336787

19.07.2015 03:11

Americký dolar a Bretton-Woods jsou vyřízené

RE: Pro lepsi prehled

n.z. 174.?.?.?

Zni to hezky a konfrontacne, co pisete. Budiz po vasem; ja jsem hral trochu certova advokata - to je v diskuzi nutne.

Ted'ka udelejme oba krok zpet: je konfrontacni politika dlouhodobe realna? A jake bude jeji ovoce? Rozdeleny svet; vlastne dva svety v jednom a nebo nutna a nezbytna spoluprace? Z naseho pohledu zapadniho sveta bychom si meli prat to druhe. Ja si nemyslim, ze mame tvrdost Asiatu (tim myslim populaci, vice nez dobrodruzne politiky).

336788

22.07.2015 00:16

Válka v Sýrii v bodě zlomu?

Muzeme odhadnou co bude dal

n.z. 174.?.?.?

a neni k tomu treba zadnou zvlastni moudrost.
Je zcela evidentni, ze pro uskutecneni projektu Velkeho Izraele (viz project NSP ktery predstavuje premenu I-le ve stred celosvetove vlady) neni misto pro samostatnou Syrii, ne-li Syrii jako takovou vubec. Proste podle toho planu musi Syrie jit do historie. Jak toho dosahnout?

Jediny a efektivni zpusob je omezit podporu Syrii Iranem. Israel a jeho nohsled Washington nemel k utoku odvahu a proto dohadovali po deset let s Iranem "nuklearni dohodu". Nyni je dohoda podepsana a byla jiz podporena jak RB tak EU; k zaverecne ratifikaci zbyva americky Kongres. Proc takova ochota? Iran je klicovy hrac nejen v Syrii, ale i v Lebanonu. Je vyspou proti Izraeli a je jeho skutecnym a nejvetsim nepritelem. Nepriznany cil Iranu a Zapadu se prekryva.

Iran potrebuje momentalne jako sul prolomeni hospodarske blokady do doby nez BRICS ziska vetsi prominenci. Tou se do znacne miry stabilizuje politicka a hospodarska situace doma. Ovsem takovy "darek" neprichazi zdarma. Obeti je pozadavek omezeni podpory Syrii a hnuti Hezbolah. Otazkou je do jake miry bude Iran tento pozadavek Zapadu akceptovat. Muj skromny usudek je, ze se jedna o odlozeni problemu, ktery bude nutno casem resit. Jednani o "nuklearnim" primeri je jen odkladem nevyhnutelneho.

Je mi proto lito rict, ze vidim jen dve moznosti (pacifikaci Israele nebo valkou koncici jeho existenci), ktere skonci jen tou jednou realnou - plnohodnotnym konfliktem. Je to zaklad velke sceny: trojuhelniku U.S.- Izrael - Rusko (velmi podobne jako GB - Nemecko - SSSR pred 2.s.v.). Vsimnete si tez jedne zdanlive nesouvisejici veci - Rusko se odpoutava ve vychodni Ukrajine po tom, kdy pokus ho predcasne zatahnout do 'nahradniho' konfliktu (sestrelenim letu MH17) selhal. Sila bude treba jinde; neverim, ze necha Syrii padnout protoze tim by padl jeho dulezity spojenec a cesta k poslednimu tahu v projektu NSP by byla otevrena.

Pro Rusko a vsechny ostatni je sazce vse a vsichni to vedi. Rusko bude muset nahradit Iran. A proto se Syrane tak statecne drzi. Vstoupi-li Rusko do hry (jen otazka casu), verim, ze U.S. stahne ocas a necha je vycistit augiasuv chlev. Nakonec, Israel je pro ne tak jako pro cely Zapad stale rostouci zatez. Pak bude smir U.S. - Rusko mozny.

336941

30.07.2015 01:31

Falšování historie kvůli agendám

Na jihu jsem zil...

n.z. 174.?.?.?

takze o tom neco vim z prvni ruky. Spor byl ekonomickeho charakteru a nejvyssi pohnutkou Severu bylo ziskat do rostoucich fabrik levnou pracovni silu. Ovsem soucasne je pravdou, ze podminky zivota na Severu cernochy neuspokojily a ve velkem poctu se vraceli zpet k "otrokarum'. Mel jsem o tom s nekolika jejich potomky rozhovor; citi se na Jihu doma.

Dalsi zalezitost o ktere neni nikde zminka je ta skutecnost, ze mnoho osadniku Jihu byli lide Skotskeho a Irskeho puvodu. Sever byl kolonizovan vetsinou Anglicany. Z toho co jsem vycitil mam duvod si myslet, ze Obcanska valka byla do jiste miry pokracovanim sporu mezi temito narodnostmi v puvodnich vlastech. Valka sama byla devastujici zalezitost s pul milionem zabitych a zmrzacenych mladych muzu. Jeste dnes tam (na Jihu) doutna neduvera vuci "Yankees".

Dalo by se o tom hodne psat... pro ty kteri maji radi historii doporucuji navstivit Magnolia Cemetery v Charleston SC. U pomniku hrobu basnika Jihu Henry Timroda uvidite tklivy vers:

Sleep sweetly in your humble graves,
Sleep, martyrs of a fallen cause!—
Though yet no marble column craves
The pilgrim here to pause.

In seeds of laurels in the earth,
The garlands of your fame are sown;
And, somewhere, waiting for its birth,
The shaft is in the stone.

A vskutku, "the fallen cause" byl "noble cause" - boj proti ekonomicke a politicke dominaci Severu a za udrzeni si sveho zpusobu zivota. Ze strany Severu to byla kolonialni valka.

Kupodivu, v dobe kdy jsem tam zil jsem nevidel zadnou nevrazivost mezi rasami a nekteri bili se vyjadrovali o cernych obyvatelich jako o "our Negroes" s pridechem soucitu a patreni si navzajem. Tak to bylo - a lez zustane jen lzi. Pan Robertson to rika jak to je. Je to masivni politicke zneuziti.

337299

30.07.2015 13:54

Falšování historie kvůli agendám

RE: Paul C. Roberts má štěstí

n.z. 174.?.?.?

Je to tak: svoboda pochazi ZEVNITR, ne zveni.

Americane maji vnitrni potrebu svobody, coz je Cechum vseobecne cizi concept. Po sve dlouholete zkusenosti jsem mezi pristehovalci od nas az na mizive vyjimky stopu toho nevidel. Ti se naopak ochotne podrizuji vsemu co vypada jako autorita. A tak v prostredi soucasneho epickeho zapasu dilo pisatele typu p.Robertse je v domacim prostredi Ameriky cteno a ceneno. Je vyrazem podpory a potvrzenim moralniho prava tech, kdo maji odvahu hledet pravde v tvar

Tudiz, je to opet vnitrni emotivne zalozena atmosfera, ve ktere ten rozdil je. Vychazeji z ni prave tak soudci, i kdyz navenek delaji dojem "racionalnosti". Tento moment by mel byt vaznym upozornenim tem z Cechu, kteri ochotne skacou na "americkou lopatu" aniz by meli zdani, z ceho je vyrobena.

337317

30.07.2015 15:28

Falšování historie kvůli agendám

RE: Paul C. Roberts má štěstí

n.z. 174.?.?.?

To je nesmyslne tvrzeni; jste v zajeti omylu, ktery si sam zivite.

Musite si vybrat, na kterem rybniku chcete bruslit. Kdyz jste denne nalozen na Zvedavci, moc rovnovahy informaci nedostanete (to neni mysleno jako kritika Zvedavce). Muj dojem je, ze zijete v SA a tudiz mate zrejme schopnost cist anglicky (jestli zijete na jihu US mel by jste vladnout i zaklady spanelstiny, v Kanade pak franstiny). To je zakladni predpoklad informovanosti. Tady je jeden z mych zdroju (podobnych jsou desitky)
http://popularliberty.com/

Jen pri rychlem pohledu ocenite ruznorodost chapani politickeho spektra mnoha Americanu. Nemam k tomu dale co rict krome - CTETE!

337321

30.07.2015 22:26

Falšování historie kvůli agendám

RE: Paul C. Roberts má štěstí

n.z. 174.?.?.?

Pro vetsi ferovost a vysveltleni meho predchoziho vyroku o "rovnovaze" na Zvedavci chci pridat nasledujici.

Editor - p.Stwora zasluhuje nejvyssi uznani pro predkladani ceskemu publiku informace ze svetoveho tisku. Ma samozrejme mnoho omezeni - tim je prostor, cas na hledani a naklady za preklady. Tudiz, nemuze v zadnem pripade poskytnout to, co by mozna chtel - to je nad meritko tohoto webu. Ja take uprimne receno nechci na ruznych strankach ktere denne navstevuji stravit vic nez 3-4 hodiny; je to potom uz neunosne. Zivot pozustava z mnoha jinych aktivit.

Na co jsem ale narazil a s cim musim prijit na stul je fakt, ze mnoho diskutujicich nevidi spektrum americkeho opozicniho mysleni - a to je obrovske. Neustale hazeni vsech Americanu do jednoho pytle a jejich podcenovani je skodlive prevazne tem, kteri tak uvazuji - a tech je tu mnoho. Sam p. Roberts je dukazem toho co rikam. Uvedomme si - 'uprilisnenost' jednim ci druhym smerem neni zdrava. Moje heslo je "nejist ulovene zvire s chlupama". A verte mi: budou to opet Americane, kdo v tom budoucim zapasu o obnovu republiky bude muset nastavit kuzi. Jsou to oni - bezni americti obcane, kteri predstavuji nadeji pro svet. Ten se jen poveze a slizne vysledek, at je jakykoli.

Pokud jde o chapani ceskych obcanu (mam na mysli ty doma) neni to az tak spatne. Pohyboval jsem se jeden cas na jednom webu a bylo mi z toho az uzko. ALE i tam se objevilo par myslicich "Kozinu", kteri ukazali zdrave a kriticke mysleni spojene s pomerne sirokou znalosti. Takze, flintu do zita nehazim.

337329

01.08.2015 16:12

Epizoda 6. Lev Trocký, otec německého nacismu (3. část)

RE: myslím

n.z. 174.?.?.?

Tak jak rikate, "stale to same...." i kdyz s pomoci modernich technologii. Podstata hry se nezmenila.

Prave ctu: v New Hampshire se zritilo soukrome letadlo registrovane v UK. Na palube byla udajne nevlastni matka Bin Ladina a jeho vlastni sestra! Ano, toho hyper-teroristy!

http://www.rt.com/uk/311278-plane-crash-hampshire-aircraft/

Jeden ze ctenaru k tomu mel trefny komentar:

"W.T.F. , you mean we went to Iraq and killed 2 million civilians mostly children and that was 3 country's away from Bin Laden; also Israel did 911 and both Bin Laden and Israel still own all the planes and arms? What is going on, who are we fighting and why , how , what is going on !!!!!!!!!!!!!!?????????"

A to je presne ono, pratele: JAK je to mozne?! Jednoduse: je to stale to same: ten samy PODVOD.

337359

01.08.2015 17:40

Epizoda 6. Lev Trocký, otec německého nacismu (3. část)

RE: Nějak se mi to celé nezdá

n.z. 174.?.?.?

Zopakovani valky bylo 'nutne' zrejme z toho duvodu, ze prezival i pres sirokou frustraci znacny naboj patriotismu, ktery se nastupem Narodniho Socialismu jeste umocnil. Bolsevismus takovy problem nebyl, jelikoz je internacionalniho charakteru - byla to vice-mene 'pripravka' na dalsi fazi. Patriotismus je nutno pro ucely zameru NSP zlomit a vykorenit z mysleni lidi - navzdy. Pro vlastni porozumeni si to porovnejte s dneskem - Nemecky 'lid' (lepe by pasoval temin 'obyvatelstvo') je temer uplne bez narodni identity. Velmi podobne je to s Japonskem.

Pokud jde o zaverecny prubeh 1.s.v. (rekneme od leta 1918) nelze doslova mluvit o "patove" situaci - Nemecko a R-U byly obe kompletne ekonomicky vycerpany; vule bojovat byla zlomena. Samozrejme, bez zapojeni Ameriky do valky by to dopadlo uplne jinak. http://davidstockmanscontracorner.com/the-epochal-consequences-of-woodrow-wilsons-war/

Oficielne uvadena pricina vstupu Ameriky do valky - udajne hlasene napadani civilni lodni dopravy Nemeckym valecnym lodstvem bylo kompletne vykonstruovane.
http://www.cnrs-scrn.org/northern_mariner/vol17/tnm_17_3_41-66.pdf

LEZ - PROPAGANDA - VALKA. Zamichejte a opakujte az do dokonceni zadouciho zameru.

337360

01.08.2015 23:21

Epizoda 6. Lev Trocký, otec německého nacismu (3. část)

RE: Trocký byl jediný intelektuální a čestný politik

n.z. 174.?.?.?

Obavam se, ze se jedna o popularni omyl. Bolsevismus jakehokoli druhu je v rozporu s lidskymi pravy vcetne prava na soukrome vlastnictvi a osobni soukromi. Socialismus neni produktivni a ani spravedlivy model, at si ho malujeme jakkoliv. Neni to pritazliva varianta pro budoucno lidstva.

Jeden cas jsem cetl jejich dennik: http://www.wsws.org/
Jen pri zbeznem pohledu si kazdy musi uvedomit, ze toto neni provadeno z daru "proletaru". Je v tom zaangazovano mnoho znalych lidi a zrejme za tim jsou velke prachy; tohle by nikdo zdarma nedelal. Ovsem, zajimave cteni to je - to priznavam.

Strana Socialni Rovnosti (Social Equality Party) ve Statech - http://www.socialequality.com/
se jevi lakave. Mluvi tam o neduzich "kapitalismu" aniz by zminili, ze pravy kapitalismus jsme jeste nevideli. Ten ktery mame moznost si vyzkouset na vlastni kuzi je pseudo-kapitalismem, tez nazyvany Casino-capitalismus a nebo Crony-capitalismus. To neni to same, co puvodni myslenka Francouzske a jinych revoluci slibovala.

Na Trockeho bych prilis nevsazel. Je pravda, ze to nebyl hlupak, ale tim spise, byl to nebezpecny clovek, ktery byl schopen (kdyby mu bylo dovoleno) dosahnout toho, co si preji proponenti NSP jiz pred 50ti lety - jednu svetovou vladu. Zaplat pambu mu to nevyslo. Jeho centralni myslenka byla "pokracujici revoluce" coz muze znamenat nedovoleni vzniku (nove) "proletarske oligarchie", ale v kazdem pripade mam k temto myslenkam znacne reservovany postoj.

337378

09.08.2015 14:21

70 let od svržení atomových bomb na Hirošimu a Nagasaki

6.srpna Hiroshima,

n.z. 174.?.?.?

dva dny na to Nagasaki a dalsi den - kapitulace. Proc tak nahle? Tema se v soucasne dobe diskutuje z novych pohledu. Jednm takovym je, ze duvod ke kapitulaci nebyla druha bomba ale skutecnost, ze SSSR (nebo 'zeser' - jak s zkratkovite rika) napadl 9. srpna Japonsko.
https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet%E2%80%93Japanese_War_(1945)

Jsou v te souvislosti zminovany dalsi skutecnosti: nalet na Tokyo z 9. na 10. brezna 1945, pri kterem zahynulo 120 tisic Japoncu - nejvic kdy bylo zaznamenano pri jedinem utoku behem 2.s.v. Dalsi skutecnost: sedesat sest jinych japonskych mest bylo v predchozich mesicich zniceno, nektera kompletne casto za pouziti zapalnych bomb. A zadna kapitulace neprisla. Proc?

Uvedeny nazor zahrnuje prave tu skutecnost, ze neutralita SSSR byla az do doby utoku na Manchurii (stale jeste drzenou Japonskem) zdrojem moznosti k vyjednavani se Spojenymi Staty, za jeho prispeni o vhodnejsim podminkach primeri. To byla realna alternative. Tato moznost aktem za strany SSSR nahle zmizela. Japonsko bylo v te dobe jeste dostatecne silne k odolani invaze z more. Mohlo trvat nekolik mesicu do doby, kdy by USA mely na miste dostatecnou pozemni silu, a i potom by o trvalo dalsi dlouhe mesice k dosazeni kapitulace - zdali vubec.

Tudiz - teze o tom ze sovetske Rusko nahle zmenilo svoji pozici nutne vyvolava otazku o spolupraci se Zapadem a tim k podrizenosti se cilum Zapadu. Nic takoveho se nemuselo stat, prave jak se reciprocne nestalo ze strany Zapadu v dobe, kdy Rusko trpelo nejvice. Kazdy si to muze vysvetlit po svem; ja vlastni vysvetleni mam. A to je v souvislosti s tim, co predchazelo a co nasledovalo - az do tohoto dne. Japonsko bylo predurceno ke kooptovani do zapadni sfery vlivu jiz dlouho pred tim; pravdepodobne jiz v dobe valky s Cinou. Cina z toho vyklouzla, Japonsko tam spadlo. Atomove bomby byla nezbytna platba za to se tam dostat.

A dnes? Japonsko je tak podrizene a multikulturalni jak je jen mozno v te nejbujnejsi fantazii.

337795

09.08.2015 23:21

Módní teror

Nevim ale,

n.z. 174.?.?.?

tohle mi nedava prilis smyslu. Tusim ze se jedna o vtip, ale v pripade ze by to vtip nebyl - toto je idealni obdobi pro noseni kalhot bez nohavic. Ja to rozhodne provozuji a moje obleceni toho druhu neni 'polodlouhe', jak nekteri pruderni jedinci nosi. Rekl bych ze jsou 'primerene' kratke, jen tak ze kapsy jsou uvnitr.

Ponozky jsou nutne, kdyz mate na noze plne boty, ale se sandaly nemaji prachzadneho smyslu. Proc? Protoze se do nich nachyta velke mnozstvi prachu, ktery pak prinesete domu. To je metla specielne kdyz trpite alergiemi. I kdyz mam na nohou polobotky a prijdu domu, opatrne stahnu ponozky a nez je ulozim na vyvetrani, tak je na verande vyprasim. Vypada to, jako ze volam po zastaveni palby.

Pokud jde o ponozky-sandaly kombinaci, tak s tim jsou znami anglicti "twits" (blbci) - to vam rekne kazdy. Ve Spanelsku je timto zpusobem mozno je snadno a bezpecne rozpoznat. To ale Cesi kopirovat nemusi, je dost toho, ze kopiruji Americany odpozorovane z filmu. Takze nevim, o cem to je.

337840

10.08.2015 00:25

Módní teror

RE: Prečo nie ponožky v sandaloch?

n.z. 174.?.?.?

Puch? Z ceho? Je ten clovek vazne nemocny a puch je jen indicie jeho stavu a nebo je prirozene neciste natury?

Naprava je super-jednoducha: jednou za cas umyt i ty zaprasene a zapocene sandale.

337848

10.08.2015 17:15

70 let od svržení atomových bomb na Hirošimu a Nagasaki

RE: 6.srpna Hiroshima,

n.z. 174.?.?.?

Mluvil jsem o tom nedavno s jednim, ktery s tim prosel a bydli permanentne v Japonsku se svoji japonskou zenou a dvema detmi. Je to "vyzva" (spatne prelozene slovo "challenge" ktere by melo byt namisto toho "narocnost" ), jak se ted modne rika; ale je to proveditelne. A rekl bych, ze uspesne; jejich deti jsou velmi ciperne a viditelne inteligentni schopne komunikovat ve dvou recech.

Jeji rodice jej nejprve ignorovali, pak jen 'milostive' snaseli a nakonec se uvolili k navsteve rodiny zenicha. Nyni se zda byt vse v poradku. Chce to cas a trpelivost. A lasku, jak se peje v pisnickach.

Popravde, i ja jsem podobny pripad, ac zena neni Japonka ale Asiatka jine narodnosti. My jsme se ovsem poznali na neutralni pude nove zeme. Zjistili jsme na vlastni kuzi a k vlastnimu uspokojeni, ze humanita je pro nas vsechny kdo jsme a citime se jako - Lide. To nema s 'multikulti' co delat.

337902

11.08.2015 13:51

USA ničí Evropu

EU je druhorady partner,

n.z. 174.?.?.?

nikoli spojenec. A hlavne ochotny vykonavatel prikazu. Pojistkou k tomu, aby to tak zustalo je NATO. O jeho "niceni" muze tezko byt reci; spise vyuzivani. Nici se tim sama. Otazkou je, zda EU si muze dovolit nejaky vzdor - za dane situace pravdepodobne ne. Primym symbolem teto poddanosti jsou evropsti predstavitele - Merkel a Hollande - vysmech uz od pohledu.

Odmitnuti objednanych a postavenych lodi Rusku je krasna ukazka teto podrizenosti. Evropa jeste nikdy predtim v historii tak nizko neklesla. Jestlize zeme EU protestuji proti novym pristehovalcum, tak by si meli pripomenout jejich podileni se na agresivnich valkach - jsou spoluzodpovedni.

Ale o tom tady jiz byla rec nekolikrat. 'Osvobozeni' Evropy na konci 2.s.v. nebylo zdarma. "Obed zdarma neni" jak rikaji sami Americane. Vse je cast planu a ten se pomalu plni. Chapete tu silu? Proto tvrdim, ze nejaka zmena muze prijit pouze zevnitr USA. Ne od finance-zbrojniho konglomeratu - ale beznych lidi - vlastencu.

337949

11.08.2015 18:42

USA ničí Evropu

RE: Vážná situace a vážná řešení

n.z. 174.?.?.?

To je mysleni zalozene na spravnem etickem zakladu, ne vsak faktickem. Neni authority, ktera by oznacila, adjukovala a odsoudila globalniho pachatele tak jak je. Soudni aparat je zcela ve vleku systemu/ statu.

Napada me priklad: Carla Del Ponte https://en.wikipedia.org/wiki/Carla_Del_Ponte
Vzeprela se systemu na moralnim zaklade, dle sveho svedomi a byla 'resignovana' ze svoji funkce zalobce v kriminalnim tribunal UN. Nastesti si to odslouzila jako vyslankyne do Argentiny.

337960

11.08.2015 22:32

USA ničí Evropu

Male upozorneni

n.z. 174.?.?.?

pro ty, kteri si mysli, ze je to jen Evropa ktera prijima uprchliky. Nenechte se mylit!

Dnes jsem nekde videl (ctu toho kazdy den hodne), ze do Kanady ma byt prijato dalsich 20tisic uprchliku z Iraku a Syrie. Uz je to rozhodnuto. Soucasne byl podan navrh zakona zakazujici kanadskym obcanum pod trestem vezeni vyjezd do oblasti, ve kterych ma prevazujici vliv ISIS/ ISIL/al Nusra/al Kaida. Tak si to preberte: ti nove-prichozi nemaji sanci navratu!

Muzete namitnout: ale to je pro Kanadu bezne, byla vzdy utocistem uprchliku. Mozna ano, i kdyz tam existuji vyjimky. Pravda, tato zeme neni mono-kulturou jako je Cesko, ale stejne - je to pecka. V praxi to znamena spolu s jiz doslymi 10 tisici vytvoreni dalsiho nesourodeho gheta v jiz tak nesourode zemi. Ja pouzivam s oblibou lepe vystihujici termin - "jurisdikce NSP".

Vadi mi to osobne? Ani trochu; mozna ze se priucim arabsky a pochytim zaklady Islamu. Necht' se staromylni anglosasti osadnici zalknou svou blbosti. Jelikoz to jsou od prirozeni debilove, budou i nadale tajne stvat (vlady se boji) proti vsem kdo maji prizvuk. Ja s tim nemam co delat; jsem mimo a kalim na ne.

337973

13.08.2015 16:20

Iluze svobody v Americe

Clanek tohoto druhu

n.z. 174.?.?.?

je velmi potrebny, protoze prispiva k vyvazenejsimu pohledu co to vlastne "Amerika" je. Cesi maji znacne deformovany pohled, ziveny pokrivenou popularni 'kulturou' a falesnymi predstavami. Jsou to prevazne "We the people" - prosti obcane a Vlastenci, nikoli elita podporovana financne-militaristickou marinerii provazena skupinami placenych kriklounu a koupenymi cleny kongresu.

Lide berou vladu pomalu ale jiste do svych rukou. Tady vidite priklad soucasne udalosti: http://www.rt.com/usa/312329-oath-keepers-montana-mine/
Vlastenci se organizuji a - vitezi, i kdyz zatim v malem. Samozrejme, nelze to provest bez hrozby sily; proto jsou Vlastenci ozbrojeni a ochotni bojovat a zemrit za nehynouci myslenku Americke Ustavy z roku 1776. V minulosti se federalni vlade temer podarilo hnuti "milic" zlikvidovat (viz bombovy utok v Oklahova City a dusledky), ale dlouhodobe s touto ofenzivou neuspela. Myslenka lidoveho odporu se siri dal - a sili.

Podobne tak vyznel nedavny pripad ranchera v Coloradu ve svem sporu o pastevni pravo s coloradskou statni a pozdeji i federalni vladou. Vysledek - Vlastenci dle ocekavani zvitezili.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bundy_standoff
Verim, ze kdyz pujde opravdu do tuheho, pripoji se k Vlastencum mistni policejni sbory a pozdeji i Narodni garda. Nakonec se ten chlev podvodu a lzi zriti jak domecek z karet.

Proto chci opet pripomenou - nedivejte se prosim na Americany jak na partu debilnich poziracu hamburgeru! Jen v nich je nadeje na budoucnost Zapadniho sveta!

338039

13.08.2015 21:04

Iluze svobody v Americe

Casto diskutovane tema

n.z. 174.?.?.?

velke zavaznosti je: Kapitalismus a Demokracie.... mohou spolu vzajemne vyjit? Nekdo si mozna mysli, ze jsou v prirozenem souladu; jini zase, ze jsou v protikladu.

Jiste, je mozno se zeptat: jaky 'kapitalismus' a jaka 'demokracie'? Je to vse zalezitost prijatelne definice; s malymi odchylkami v chapani. Samozrejme, bez zminene svobody (ne jeji iluze) neni demokracie uskutecnitelna. Svoboda je prvni krok a musi vychazet z potreb kazdeho zucastneneho jednotlivce. Ovsem, svoboda souvisi s ekonomickou svobodou - jedno bez druheho neni mozne. Tudiz - dotykame se prava na soukrome vlastnictvi a podnikani... a jsme u kapitalismu.

Chtel bych ctenarum, s laskavym svolenim Editora, predlozit diskuzi prednich americkych disidentu a akademiku jakymi jsou Chris Hodges (byvaly zurnalista a duchovni, nyni obcansky aktivista prvni tridy) a profesora Sheldon Wolin (politicky filosof v duchodu). Nevidel jsem nikde versi tohoto rozhovotu s ceskymi podtitulky a doufam ze ji nekdo prelozi.
https://www.youtube.com/watch?v=LGc8DMHMyi8

Domnivam se, ze to muze pomoci zostrit pohled, rozsirit pole a pridat nadeji, ze nekdo na veci pracuje - alespon akademicky. Ovsem je to na dlouhou dobu - 3 hodiny. Ale presto to stoji za to.

338048

14.08.2015 15:18

Iluze svobody v Americe

RE: Casto diskutovane tema

n.z. 174.?.?.?

Znam Vas pseudonym z diskuzi po dlouhou dobu. O to vice me prekvapuje, ze uvadite takovy (prominte) nejapny argument. Ale budiz, i tak Vam dekuji za reakci. Diskuze je o porovnani rozdilu v chapani, neni-liz pravda? Nikdo nemusi nezbytne vychazet z diskuse jako "vitez"; oba ci vsichni maji moznost rozsirit svuj obzor a tim ziskat. Je to win-win, jak se rika.

Zisk JE nezbytny product kazdeho podnikani, at je nominalne soukrome (a ferove zdanene) ci rizene v zajmu spolecnosti (aka socialisticke) vladou. Bez nej prestava mit jakakoli aktivita smysl jelikoz se nevytvari nadhodnota. Vysledek takoveho postupu by byl regress - samopozirani - a zanik. Zisk je k prospechu vsech zucastnenych a re-investovani. Krome toho je nutny coby zaloha pro nepriznive obdobi, kdy rust je maly nebo zadny.

Co je klicem k pochopeni funkce spolecnosti je JAK je zisk rozdelen, cili kdo a jakym zpusobem na nem ma podil. Kdysi, za socialne-domokraticke Evropy (pred padem berlinske zdi) byli vsichni pracovnici odmenovani hospodarskymi vysledky z podnikani. To je jediny spravny model. Kapitalismus ma smysl jen tehda, mohu-li mit na nem podil. V pripade jak vidime dnes, kdy pracovnik ziska namisto podilu jen hole zivobyti je neprijatelne; to je vykoristovani dle definice.

Tudiz - opet to same: jmenujme veci spravnymi terminy. V mem chapani to co je nutne a nezbytne k ozdrave splecnosti je 'renesance' kapitalismu; resp. emancipace obcanu ve smyslu byt plnohodnotnym podilnikem. S tim nemam absolutne zadny problem. S tzv. "crony" (kamaradickovskym a elitarskym) kapitalismem mam naproti tomu zasadni nesouhlas, protoze je nemoralni. Kdyz si to promyslite, takovy model jaky nastinuji se velmi priblizuje myslence socialismu s tim rozdilem, ze kapitalismus zachovava osobni svobody. Socialismus je naopak usurpuje. Volba je podle me jasna.

338073

15.08.2015 14:22

Iluze svobody v Americe

RE: Casto diskutovane tema

n.z. 174.?.?.?

Vas pohled je zrejme vysledkem snive predstavivosti, ktera se setkala se zklamanim, tak jako v pripade mnoha precitlivelych obcanu CR. Ale budiz po vasem ac je to ekonomicky vzato nesmysl - necht' zisk je brzdou (nemohu sam verit to co pisu). Logika by mohla rici - a proc ta honba za nim, ale nechme toho. Vy jste zrejme pevnohlavy a logika jde u Vas stranou.

Navrhnete mi alternativni pohled. Lide typicky skoci do ne-realneho shokialismu. Ten ma ale daleko vice neduhu nez prednosti. Neni vhodny pro autonomni lidske bytosti. Ja rikam: nepovazujte soucasny model za zdravy a prirozeny; tot vse. Jak se to stalo? Intervenci statu ve prospech svych chranencu. A jsme tam kde jsme zacali - kapitalismus se stal ne-demokratickym. A to je problem.

338132

19.08.2015 16:57

Jaká je budoucnost ruského rublu?

rubl-ropa-rubl-ropa

n.z. 174.?.?.?

neni to uz unavne? V normalni fungujici spolecnosti, ktera ma schopnost se diversifikovat neni nutne, aby ekonomika zeme s enormnim hospodarskym potencialem, jakou Rusko je, se muselo oddat svoji existence pouze teto komodite - s prominutim zajebane rope. Jeli pritlacena ke zmene - zmenu provede.

Pozoruji embargo za embargem vlepene jako pohlavky do EU. Je to o potravinach pratele. Jo, ropy se najite, urcite. I vase automobily ji spotrebuji stale mene a elektricke jsou na trhu tez. V budoucnosti a vlastne jiz ten stav nastava, budou dve komodity klicove - potraviny a voda. Casem se k tomu prida cisty vzduch. V vsech je Rusko velmoci.

338342

20.08.2015 03:01

Jaká je budoucnost ruského rublu?

RE: ještě se uvidí se jak se kalí ocel

n.z. 174.?.?.?

Putin, putin, putin by to sam nezvladnul. Ma k tomu jednu velmi inteligentni damu: https://en.wikipedia.org/wiki/Elvira_Nabiullina

Pristi rok maji byt presidentske volby Ruske Federace; kandidatem za stranu Sjednocene Rusko je jiz osvedceny Dimitrij Medvedev (ctou to Medvi-div, burani). Vladimir Vladimirovic uz ma narok na odpocinek. Pravdepodobne se uchyli do oblasti ze ktere pochazi Sergej Sojgu.

To by take nebyl spatny kandidat http://www.themoscowtimes.com/news/article/shoigu-at-60-the-man-who-would-be-russias-king/522018.html

Dalsi nadejnou postavou na misto presidenta je hlavni poradce Sergej Ivanov
http://russia-insider.com/en/politics/man-watch-putins-chief-staff-sergei-ivanov/ri7057

Muzem dulezitosti muze byt i Putinuv mluvci Dimitrij Peskov
Me se jevi jako docela schopny recnik - rozhodne mu to mysli.
A jiz ho ocernuji a to je dobre znameni!

http://www.buzzfeed.com/maxseddon/a-russian-activist-caught-putins-spokesman-on-a-425000-yacht#.xiKP4lgdQ

338372

21.08.2015 23:53

Rukavice Františka Kriegla

Je to sice vsehochut

n.z. 174.?.?.?

ale clanek neni spatny a je vhodnou pripominkou.
Ano, dr.Krigel se zachoval moralne; odvahu rozhodne mel i kdyz to byl idealisticky pomateny komous. Urcite z toho po teto udalosti briskne procitl. Udalosti te doby mam vpaleny do pameti jelikoz jsem byl v te dobe ve sluzbe vlasti. Tim spis nas vojaky stvalo, ze jsme pro obranu nemohli nic udelat. Byli jsme ochotni se obetovat, ale nebylo veleni, ktere by nas vedlo. Nastvani na "ruske svine" bylo nezmerne. Nez vsak, po case a projitim rady zmen je chapani zcela jine.

Nyni jiz rozumim souvislosti a proc se Sovetsky svaz rozhodl k tomuto drastickemu kroku; nebylo to jen o prazskem jaru. To nebylo o zadnem socialismu; Soveti ztratili simpatie zapadnich levicovych stran a presto to provedli - to musi nutne vest k hlubsi uvaze. Mame za sebou nekolik dekad svetoveho vyvoje, kdy nam tehda opevovany protiklad okupantu take ukazal svoje brka. Chapani a porozumeni potrebuje cas. Neni to jednoduche, ale necha se to za jeden zivot zvladnout.

338439

22.08.2015 02:31

Rukavice Františka Kriegla

RE: Co by se stalo kdyby Rusove neprisli?

n.z. 174.?.?.?

Tento vyrok me neprekvapuje, protoze soucasna doba se timto tematem nezabyva. Zdroje ke cteni ale jsou a nektere dokonce prekvapive objektivni; napriklad zde je kratky vyber: http://www.sds.cz/docs/prectete/abc/1968.htm

Vseobecne receno: jednalo se o vnitrostranicky puc skupinou lidi, kteri meli v umyslu "zlidstet" podminky zivota v CSSR. Soucasne s tim ale prisly ke slovu zajmove skupiny (casto se svetovym Sionistickym spojenim), ktere mely vlastni agendu a lze si domyslet jaka byla. Mnoho angazovanych osobnosti te doby byly, urcite ne nahodou, zidovske etnicity. Hlubsim zdrojem k takovemu poznani je i klasicka studie M.Dolejsiho "Analyza 17.listopadu". Vraci se v ni k predeslym udalostem z roku 1968 a co jim predchazelo. Tim ctenar/ student ceske historie ziska predstavu urcite continuity v trendu.

Poznamka: se Stranou Demokratickeho Socialismu nemam nic spolecneho - objevil jsem tento soubor nahodne. Kazdy si muze najit material ke cteni svepomoci.

Pokud jde o zasah Sovetskeho svazu melo to co do cineni s uvedomenim, ze Ceskoslovenska lidova armada neni sama schopna odolat v pripade nahleho utoku ze strany NATA. Z me osobnich pameti vim, ze moralka nasi armady byla opravdu slaba. Rovnez tak, ma se za to, ze akce Izraele behem 6-denni valky o rok predtim privedla vedeni S.S. k uvaze o nutnosti takoveho zasahu.

Jiste, dan k zaplaceni za takovou akci byla a oni ji urcite zvazili, ale rozhodnuti ji provest ukazuje na zavaznost situace z pohledu ochrany jejich (UV KSSS) zajmu. Obcane jak Ceskoslovenska tak i samotneho S.S. o ostatnich statech WS, byli jak to obvykle byva jen "prihlizejici publikum". Pravda je, ze mnoho nasich obcanu davalo najevo behem prvnich dnu rozhorceny nesouhlas a byly i obeti na zivotech, ale po roce bylo jiz vesmes po vsem a emoce pomalu vyprchaly.

Skutecny a dlouhodoby odpor k invazi se nikdy nerealizoval. Obcane se natolik prizpusobili, ze jiz 3 roky po invazi si kolem 1/4 motoristu poridili nove ruske vozy Ziguli. Znacny pocet ceskych obcanu kseftoval s ruskymi dustojniky a mnozi cesti obcane chodili nakupovat do ruskych armadnich prodejen.

338448

22.08.2015 14:47

Rukavice Františka Kriegla

RE: Věnováno odvratitelům sametové lži o 21 let

n.z. 174.?.?.?

Pokud si vzpominam, nebylo slysest o zadnem odporu civilistu na uzemi Slovenska. Vysledek invaze vyjadren obetmi na ulici si odnesli jen Cesi (temer 100 mrtvych osob v Praze a okoli). Muj osobni dojem trvajici do dnesniho dne je ten, ze Slovakum tato zaludna akce Sovetu prilis nevadila.

Lze naopak rict, ze v dusledcich teto udalosti jen ziskali. Tim nemysim jen obsazeni vedoucich pozic Slovaky (Husak, Lenart) ale hlavne obdrzenim statusu rovneho partnera ve federalizovanem (a znormalizovanem) state. Ani to jim vsak v r.1990 nebylo dost dobre.

Takze, Vase poznamka je zcela pochopitelna a zapada do souvislosti.

338478

22.08.2015 17:26

Rukavice Františka Kriegla

RE: Re:Snůška nic neříkajících a opakovaných demagogií - reakce na 338 467

n.z. 174.?.?.?

Zdravim Lubomire!

I ja z velke casti souhlasim s tim, co rika prispevek 338 461 a prave tak souhlasim s Vami. Invaze byla pro nas narodni urazkou ale to se muselo stat, kdyz uz jsme meli stanout tvari v tvar realite sveta. A to bylo opravdu tvrde. Ta predchozi komunisticka "pohadka" o delnickem statu nas pred tim chranila. Proto za to co se udalo a nasledovalo, vinim komunisty at ty falesne prospecharske (velka vetsina) ci prave, jako byl zid Kriegel. To oni zpusobili a umocnili sok, ktereho se nam dostalo. Nasledovala tezka a trvajici celonarodni deziluze, ve ktere jsme kulturne a intelektualne zakrneli.

Prave tak jako Vy i ja jsem vyjel do Jugoslavie (ac to bylo az pozdeji) a obdivoval jsem jejich zpusob zivota, svobody a moznosti. Vzdy jsem si myslel, ze SFRJ byla jedinym socialistickym statem podle principu. Proto ji bylo zrejme nutno sejmout tak drastickym zpusobem jak se stalo. Bylo to ale do jiste miry opet idealisticke videni; mluvil jsem jejich reci a ziskal si tam pratele, kteri me mirne upozornili na veci z druhe strany. Raj proste neexistoval nikde.

Rozsirene a popularni domnenky nasich lidi o naklonnosti Zapadu te doby vuci nam byly naivni a za to nelze nikoho vinit. Proste ta pakarna, ve ktere jsme zili nam znemozmila hlubsi znalost a objektivnejsi videni. Byli jsme nauceni videt cerno-bile, bohuzel a v tom pokracuji mnozi z nas dodnes. SSSR nas mel ve sve sfere vlivu a s tim se nedalo nc delat. To bylo rozhodnuto na predchozich schuzkach (Teheran, Jalta) pozdeji viteznych stran. Dnes vidime, ze Rusove se nakonec take za tezkych okolnosti sami osvobodili a ja jim to uprimne preji. Dnesnim Rusum neni co zazlivat.

Jedna dulezita vec, kterou je treba zminit je ta skutecnost, ze se nasledkem teto udalosti chytre podarilo imperialni propagande vyuzit proti-ruske emoce a ta ma jeste hodne 'nafty v nadrzi' (viz vitani americke armady pri nedavnem prujezdu nasim uzemim). A proto opet - je treba procitnout; bylo to zkostnatele uceni pokrouceneho a uchylneho Marxismu, ktere bylo ve vine, ne sam Rusky narod. Dnesni mladi lide trpi znacnou neznalosti a pokrivenym pohledem. Je treba je informovat a rict jim nasi zkusenost z prvni ruky. Dekuji vsem pametnikum za jejich vecne a nezaujate prispevky.

338487

31.08.2015 19:15

Zastiňování amerického dolaru juanem

RE: Nerozumím tomu.

n.z. 174.?.?.?

Cina byla v minulosti vladou USA opetovne obvinovana pro neprimerene "slaby" juan - tedy pod jeho skutecnou hodnotu (ta je ovsem zrejme predmetem dohadu a nikdo ji presne nezna). Me to dava smysl, protoze tim si Cina zajistovala laci svych vyrobku a pokracujici odbyt. Do jake doby to tak muze pokracovat je otazka. Obe meny - dollar a juan jsou provazane a jejich vztah je zasadni pro svetovy obchod. Nedovedu si predstavit, ze dlouhodobe slaby juan by delal dollar silnym a naopak. Zrejme musi k nejakemu vyrovnani dojit a o tom muze byt ten soucasny spor.

Na otevrenou valku, byt jen financni bych vsak nesazel; je to zatim jen kockovani.

338844

27.09.2015 14:40

Neodvratný pád západních mocností

Zeptejme se otazku....

n.z. 174.?.?.?

co je to Zapad? Jsme i my Zapad? Paklize ne, hodme uvahu za hlavu. Paklize ano, pokracujme v uvaze: opravdu si prejeme zanik Zapadu? Nebo jen jeho transformaci a znovu-vzkriseni jeho hodnot?

Jiste, clanek rika "Neodvratny pad zapadnich mocnosti", Tedy asi jen tech 'velkych', mezi ktere my maly narod nepatri. Ale pres to, dopad zasahuje i nas; neni mozno nechat ztroskotat velke a zachovat male - bytostne na nich zavisime. Jak se tedy k tomu postavit, celem ci zadkem? Chceme pro sve deti budoucnost ci ne?

Prosim nazory ostatnich ctenaru.

339994

03.10.2015 19:04

Abeho Japonsko – fašistické a upadající

Ruznost pohledu

n.z. 174.?.?.?

V Japonsku jsem nezil ani tam necestoval. Ale, jelikoz ziji v mulikulturalni zemi, mel jsem moznost s nekolika fundovanymi lidmi o Japonsku mluvit. Jedna osoba byla dokonce do Kanady provdana Japonka, jeden Kanadan ktery tam dlouhodobe zil a pracoval (a privezl si odtamtud zenu), jeden Cinan ktery v Japonsku studoval a zna jejich kulturu a mysleni velmi dobre a naposled tez syn mistnich pristehovalcu ze stare zeme. Ten je tam asi nadobro, ma japonskou zenu a ma s ni rodinu. Jo a pred mnoha lety jsem cetl knihu ceskeho diplomata - "Sto pohledu na Japonsko"; to k te tradici a starsim casum. Takze mam urcite porovnani.

Co mi z toho vychazi je, ze to neni tak jednoduche jak clanek naznacuje. Je to sice zeme s puvodni jeste existujici kulturou - vcetne klaneni se na ulicich a to i cizincum, ale je to tez zeme rostouci tolerance a privykanim si sirsimu svetu. Zije a pracuje tam zvysujici se pocet cizincu, kteri nevyhnutelne zemi ovlivnuji. Ano, Japonci maji radu mentalnich problemu z nichz jeden je neschopnost priznani si pravdy (zatloukani), pokud by to ohrozilo reputaci firmy, rodiny ci jednotlivce. S manzelkami zpravidla nezachazi velmi dobre coz vyustuje ve snaze jakonskych zen se uplatnit jinde. Tez maji naklonnost ke konzumaci alkoholu, za bezne hranice unosnosti. Rovnez jejich promiskuita se zvysuje. Ale to je castecne omluvitelne, neb je tam velky spolecensky tlak, hlavne v zamestnani a z toho vyustujici existencni nejistota. A to driv v Japonsku nebylo, to je pravda.

Pokud jde o vztah jejich vlady ke Spojenym Statum je zcela evidentni ze jiz behem kolonialni valky Japonska v Cine mely S.S. "urcity plan". Ten vyustil v dosud nevysvetlene okolnosti utoku v Pearl Harbour (Japonci byli do nej vtazeni serii tlaku, triku a vlastnim spatnym odhadem) a naslednou porazku, coz jinak skoncit nemohlo. Ucelem byla zcela nepochybne snaha nejvetsiho soucasneho Imperia si tuto zemi podvolit a tim ziskat nastupni platformu v Asii a to se pres tragicke vedomi nevyhnutelnosti osudu Japonci, podarilo. Takze, v tomto ohledu - nic noveho prekvapujiciho; je to jen pokracovani stare linky. A Japonci se podvolili a zvykli si na tradicni americke sporty, ktere oddane hraji a sleduji.

Vzato kolem a kolem, Japonsko ma stale jeste urcite kvality, ke kterym se jen tak nekdo prirovnat nemuze. Kuprikladu pracovitost, ktera neni mnoha Evropanum tak docela vlastni. Nasledne jsou Japonci stale jeste v mnoha oborech na technicke spicce. Jejich ekonomicky status je presto nevalny a jsou v v neprimerenem statnim dluhu, ale soucasne hromadi zlato a umelecke prace. Takze, je to tech "sto pohledu na Japonsko" z nichz kazdy muze byt zpravny ale zadny ne zcela smerodatny.

340246

13.10.2015 19:24

Ulrika mi píše z té německé říše

Zpivali Internacionalu??

n.z. 174.?.?.?

Ajajaj, to je to s Nemeckem tak spatne?!
Dale-jen, dale jen, nas praapor nade truny vlaaaje! Fujtajbl.
Meli si nechat od Cechu prelozit Ktosch su Poschi Pojovnitsi. Kapitalisti by uhaneli jak sileni... jako tehda (prej) krizaci u Tachova.

340637

15.10.2015 15:53

Kam s Německem – na východ nebo na západ?

RE: Článek je skvělý.....

n.z. 174.?.?.?

Souhlasim s napisem,

pak mam ale urcite vyhrady. Za prve - "nackove" jsou levicaci, ale ne-internacionalni (nepozidovani). Za druhe - "vybuch" (pokud mozno ne-destruktivni) je zakladnim pozadavkem pro oziveni Nemecka. Za treti - myslim, ze Nemecko muze existovat pod jednou strechou, ale musi byt skutecne federalizovane, do hloubky a dusledne. Dlouhotrvajici tendence ruznic v nemeckem mysleni jsou eidentni napr. v prezivajici tradici protestantskeho "Svobodneho Statu Sasko". Jeho doplnujici a prolinajici se alternativou muze byt katolicke Bavorsko atd.

Zakladnim predpokladem zmen je ovsem kompletni de-amerikanizace. Dokazi to Nemci? Doufejme ze ano. Pak uz nikdy nebudou hrozbou ale inspiraci.

340722

Káva pro Zvědavce

38

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 85 čtenářů částkou 11 525 korun, což je 38 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Ďalšie 4 obete imigrantov, ktoré médiam nestoja ani za zmienku19.10.19 19:30 Rakousko 0

Africký okupant v Itálii: My jsme tady doma19.10.19 16:43 Itálie 4

Mějte panenky černošek a černoušků. K tomu nabádá ministerská příručka mikrojeslím19.10.19 02:59 Česká republika 1

Kalergiho plán na steroidech: další čerstvá várka okupantů dorazila do Chorvatska19.10.19 00:32 Chorvatsko 1

Idnes dokumentuje, jak v Polsku natočili vznik fake news, nejlépe, jak svede: výrobou fake news!18.10.19 15:19 Česká republika 0

Evropské daně: Už se blíží...16.10.19 11:35 Evropská unie 2

ELÁN a jeho "Bulvárné krysy" na black listu rádií16.10.19 08:35 Slovensko 3

Itálie povolila vylodění dalších 176 afrických okupantů15.10.19 17:11 Itálie 1

Podepište mezinárodní výzvu k zastavení 5G sítě14.10.19 23:00 Neurčeno 0

Tomio Okamura u Luboše Xavera Veselého na XTV14.10.19 21:16 Česká republika 4

Erdogan požaduje po NATO podporu v jeho agresi11.10.19 16:39 Turecko 1

V Německu řádí "pravicoví extrémisté"09.10.19 19:09 Německo 11

Vraždící ilegální migranty bude zase těžší vyhostit!08.10.19 18:55 Česká republika 4

Andrejka se ráda hladí: Zločinná LGBT krade čtyřletým dětem dětství08.10.19 13:02 Česká republika 2

V Německu najel Syřan kamionem do řady aut, zranil nejméně 8 lidí08.10.19 11:03 Česká republika 0

O incidentu v Ostravě referovala média, žádné nezmínilo, že šlo o skupinu cikánů07.10.19 20:05 Česká republika 1

Feminacistky bagatelizují dopad Istanbulské smlouvy07.10.19 20:00 Česká republika 1

Klimatická aktivistka: “Musíme začať jesť deti! Nemáme dostatok času!”05.10.19 18:23 USA 11

Evropský parlament tleskal pašeračce okupantů do Itálie (a potažmo do Evropy)05.10.19 16:13 Evropská unie 1

Další cíl feminacistek: Herec Robert De Niro má zaplatit 276 mmilionů, protože mluvil sprostě04.10.19 16:42 USA 2

Měnové kurzy

USD
22,95 Kč
Euro
25,63 Kč
Libra
29,81 Kč
Kanadský dolar
17,48 Kč
Australský dolar
15,73 Kč
Švýcarský frank
23,33 Kč
100 japonských jenů
21,18 Kč
Čínský juan
3,24 Kč
Polský zloty
5,99 Kč
100 maď. forintů
7,75 Kč
Ukrajinská hřivna
0,92 Kč
100 rublů
35,98 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 204,69 Kč
1 unce stříbra
402,72 Kč
Bitcoin
182 283,85 Kč

Poslední aktualizace: 20.10.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo ?