Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky ze stejné IP adresy

Nalezeno 49 příspěveků, 3 různá jména: <nic>, kavol, nikdo.

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

18.11.2010 12:36

Kauza Vítkov

RE: béé, béé (děti, jak dělá ovečka?)

kavol 209.?.?.?

nejsem si jist, jestli to bylo jen na kolegu nebo i na mě, nicméně prvá věta vpodstatě odpovídá za mě - já nemám konkrétní informaci o tom, jaký zákon byl porušen (neznám žádný takový, nejsem odborník na právo, natožpak konkrétně povinnosti ukládané médiím), a ani jakým způsobem byl porušen (pokud má jít o utajení oběti - případ jsem nesledoval, a v tom málu, co jsem četl, se o oběti mluvilo jen jako o "Natálce z Vítkova", což netuším, zda je vůbec její pravé jméno ... pokud ano a nemělo by se o tom mluvit, tak ale autor článku není o nic lepší než pisálci, které kritizuje, protože sám "Natálku" jmenuje)

naopak z věty "média ... zcela ignorovala ... zákon" soudím, že její autor patřičné informace má, když si troufá takto obviňovat, a tedy by si měl splnit svoji oznamovací povinnost (alespoň morální, pokud mu to zákon v tomto případě formálně neukládá)

232577

15.12.2010 10:03

Je čas pomáhat

RE: Moc smutný příběh

kavol 209.?.?.?

>A jak jsem z článku vyrozuměl, do trablů spadla nikoliv
>svou vinou.

>vs. Před osmi lety jsem ručila naším domkem kamarádce na
>hypotéku a nejsem ani vyučená..tenkrát jsem se chytla
>špatné party.

>Ona paní se do toho dostala evidentně vlastní vinou.

mno, to je otázka náhledu ... já nepovažuju apriorně za chybu věřit jiným lidem, a co se stalo té kamarádce (mimochodem, nepíše "bývalé kamarádce" ), proč neplatí, to nevíme

a jestli je teď na mateřské a předtím byla 4 roky sama, tak mi to tak nějak vychází, že před těmi 8 roky byl asi naživu přítel, se kterým má třetí dítě - a kdyby byl naživu i dnes, pravděpodobně by situace vypadala o hodně jinak, a jelikož jeho smrt snad nezapříčinila, tak též těžko říkat že se do toho dostala "evidentně vlastní vinou"

(tak naokraj, moje drahá sestra mi též věřila a přistoupila mi k závazku, když se bance mé příjmy nezdály dostatečné na splácení bytu ... měla štěstí, nic se mi nestalo, už je ze smlouvy úspěšně vyvázaná, ale kdyby nějakým řetězcem náhod došlo k tomu, že by musela plnit, tak by mi přišlo nehezké jí vyčítat, že si za to může sama, když uvěřila, že plány "mladého úspěšného muže" nezkolabují)

234274

18.01.2011 09:30

Malé vítězství rozumu

RE: Příspěvek ze Zlína

kavol 209.?.?.?

a já bych řekl, že s těmi řemeslníky jste vedle jak ta jedle - dostupnost nářadí na to nemá vliv, dřív když nebylo, tak se prostě půjčovalo po známých (a materiál kradl po státních stavbách [smích])

doma kutí a věci si dělá sám ten, kdo na to má povahu a čas, kdo ne, ten si toho řemeslníka prostě najme; naopak dřív se asi kutilo víc právě protože spousta věcí prostě nebyla (a nebylo na dovolené na horách a na Bahamách a na "adrenalinové" (sic!) sporty, tak co měl člověk těch 52 týdnů v roce mínus jeden u moře v Jugoslávii dělat než jezdit zušlechťovat chalupu ...)

jinak k nářadí a materiálu ze supermarketu ... už jsem se naučil kupovat si věci na jedno použití, realizovat něco s minimálními náklady - navíc vyšší cena nezaručuje vždy vyšší kvalitu; problém je, že soudruzi kapitalisti dovedli marketové akce k dokonalosti a některé věci nejsou ani na to jedno použití [pláč]

(tuhle jsem si v Globusu v regálu mezi kokotinkama všimnul držáku na šmirglpapír asi za 30 Kč, tak jsem si říkal, že občas se to na větší plochy hodí než furt hledat vhodný špalíček, přes který si to napnu, a toho jedenapůl piva za to obětuju ... přibaleno bylo deset proužků stovky, když jsem se to pokusil použít, tak se ten papír začal po vrstvách odlupovat - to jsem ještě nežral: že občas nedrží brusná vrstva a začne se rozpadat a za chvíli zbyde hladký papír, to se stane, zvlášť není-li to úplně za sucha a člověk nedělá s "vodním" šmirglpapírem, ale aby se celá brusná vrstva loupala a celé se to roztrhalo, wov ... tak ten teda fakt nebyl ani na to jedno ...)

236291

09.06.2011 11:59

Cizincům patří 70 procent největších firem a polovina ekonomiky

RE: Žádná banka v českých rukou?

nikdo 209.?.?.?

Jirko, už byla [smích] 26.10.2010 vyšel článek. FIO dostalo bankovní licenci v květnu 2010, od 1.9. začala nabízet vedle investičních služeb i tradiční bankovní produkty.

viz. http://www.fio.cz/spolecnost-fio/o-fio-bance/historie

245718

> Podle předsedkyně senátu Evy Milcové si obžalovaný musel být vědom, že v Evropě je holokaust velice citlivé téma, a proto je i svoboda slova v tomto případě zákonem omezena, přestože jinak je ústavně garantovaná.

Taky vám připadá tak úžasně legrační, když se někdo snaží tvrdit že současně platí tvrzení i jeho negace?

254206

29.08.2012 10:05

Líza

RE: predávkovaná technológia

kavol 209.?.?.?

>Ukázalo sa, že rozhodnutie nebolo dobré, prirodzenejšie bolo
>nechať donosiť, a utratiť potom. Zdá sa to možno sadistické,
>ale príroda je tak nastavená.

příroda je nastavená na utracení mláďat hned po porodu? - ale jděte vy brepto ...

v přerušení březosti nebyl problém - pokud máme mluvit o přírodě, tak zrovna kočky jsou nastaveny na to, že potrácí poměrně snadno, je to pro ně přirozené (když potratí, má větší šanci na přežití, a eventuálně bude mít koťata nová, kdyby kvůli komplikacím v březosti zemřela, je to evolučně nevýhodné, mrtvá kočka už nikdy koťata mít nebude)

problém byl, jestli to z článku chápu správně, v nevhodné anestézii ... ovšem "recept" na to opravdu máme, u lidí se dělá (resp. mělo by ...) hafo předoperačních vyšetření, u zvířat se to tak neřeší, neboť by se tím péče zase významně prodražila, tak se udělá základ, a pak se prostě jen doufá, že to není ten jeden případ z tisíce, kde to nestačí a kde nastane problém ... no, zjevně to právě tento případ byl

>Sterilizácia tiež nie je nič moc recept, občas treba nejaké
>nechať, je to sociálne,

eh, mluvit o těchto aspektech sociálního chování kočky, která žije s člověkem v malém lidském bytě, mi přijde úsměvné ...

tak naokraj, kočky se obvykle sterilizují odebráním dělohy a vaječníků - kteréžto produkují nějaké hormony, a tyto mají na chování nějaký vliv ... jestlipak víte, co se tedy v důsledku toho odebrání stane, když se zastaví přísun těchto hormonů? ... ano, správně, obvykle vymizí sexuálně motivované chování (tedy i to, co si můžete vykládat jako touhu po mláďatech)

> a zahrnúť aj prirodzený úbytok, riziká vznikajú vždy.

LOL, bavíme se tu o současné veterinární péči, a budeme počítat "přirozený úbytek"?

ano, jistě, občas nějaká domácí kočka umře i jinak než stářím ... ale ten úbytek je tak malý, že nemá smysl množit kočky mimo kontrolované chovy - jestli chcete nějakého následníka své domácí kočičky, jděte si vybrat do nejbližšího útulku

(důvod "nechám kočce koťata, aby měli sousedi koho mi trávit", mi přijde tak trošku ujetý; na druhou stranu kočku co běžně žere na cizím pozemku nástrahy a chytá se tam do pastí na potkany bych asi za "domácí" nepočítal, takže se tu možná bavíme každý o něčem jiném)

274058

30.08.2012 11:54

Líza

RE: predávkovaná technológia

kavol 209.?.?.?

>Vy jste mou 3. vetu chápal v kontextu s 2., jak jste uvedl v
>citátu. Já jsem ale uvádel moji 3. vetu v kontextu se 4.
>vetou, co je dost odlišná souvislost.

no, to máte tedy pravdu, že spojení 3. a 4. věty je dost jiná souvislost než spojení 2. a 3., ovšem uznejte, že pokud 3. věta zní "Zdá sa to možno sadistické, ale príroda je tak nastavená.", tak to vypadá, jako by "to" a "tak" již bylo definováno dříve; v češtině, a nakolik je mi známo ani ve slovenštině, není zvykem se takovýmto způsobem odkazovat na něco, o čem se ještě nemluvilo a teprve bude mluvit v následující větě

pokud tady rozdíl mezi slohem slovenským a českým opravdu je, pak se hluboce omlouvám za svoji neznalost, v opačném případě myslím vůbec není na místě mluvit o tom, že bych něco podsouval, prostě to tak bylo napsáno, a bylo-li myšleno něco jiného, závada není na mém přijímači

>Dále jste mi v podobném duchu podsunul "nechám kočce koťata,
>aby měli sousedi koho mi trávit", tahle dedukce není na
>míste.

eh, dovolte mi jistou básnickou licenci - ona věta byla psána samozřejmě s nadsázkou, ostatně proto je v uvozovkách

jinak ale jestliže ponechání koťat zdůvodňujete přirozeným úbytkem a riziky, a následně mluvíte o riziku ve formě otravy, pak mi na spojení těchto dvou nic nekorektního nepřijde

- ano, jistým způsobem jsem to proti vám použil, abych vyburcoval pozornost absurdností situace, jelikož to zdůvodnění ponechání koťat nepovažuji za správné

>Já jsem se pokusil podobne tech koček v prípade problému
>zachránit nekolik, i když možná jenom jednodušším
>zpusobem, než editor, tech koček a kocouru se u mne vystrídalo
>docela dost, nejspíš vím o čem mluvím, nepotrebuju nikomu
>ani sobe nic dokazovat. Vy jste si možná pane jen predstavil
>nejaký správný scénár, do kterého vám nezapadám, smula.

v přírodě neexistuje "správný scénář" - každý (jednotlivý člověk i zvíře) je individualita

nicméně bavíme-li se nějak obecně, o nějakém druhu, nebo jeho "průměrném" jedinci, pak už nějaké "správné" principy, resp. věci, které obecně fungují, určit lze

a vyjádření ve smyslu "Sterilizácia tiež nie je nič moc recept" v souladu s obecným fungováním chovu a života koček určitě není; samozřejmě pokud jste mluvil jen o svých konkrétních kočkách, pak může existovat milion validních důvodů, proč ke sterilizaci nepřistoupit - mně to ovšem vyznělo jako obecné tvrzení, takže obrana, že vy konkrétně nemusíte do něčeho zapadat, mi přijde lichá

ale samozřejmě je vhodné zdůraznit, že je třeba posuzovat případ od případu, protože žádný jedinec není přesně ten průměrný, jak už jsem jinými slovy řekl výše

274128

30.08.2012 11:56

Líza

RE: predávkovaná technológia

kavol 209.?.?.?

>Také nekterá jiná zvírata (ovce) pri mne pošly, také smula.
>Na všechno nejde volat doktora, zvlášte, když je orientovaný
>na výdelek,

pak si zkuste najít jiného doktora (pokud jich je v oblasti víc ...), nebo s tím vaším navázat bližší vztah - není extra tajemstvím, že mnohdy se účtuje "podle ksichtu"

ale nečekejte zázraky - na ty náklady s praxí si doktor nějak vydělat musí

>pričemž reálná cena zvírete je často hluboko
>pod ním. Toto je asi vetší problém.

problém je spíše v tom, jak se s tím lidi mravně vyrovnávají

zvíře má právě takovou cenu, jakou mu jeho majitel přisoudí - pokud je na maso (mléko, vlnu ...), tak zřejmě bude odvozená od tržní ceny této suroviny, pokud je to společník, tak bude odvozená od výše volných finančních prostředků majitele

pokud se to tedy majiteli nevyplatí, nechť zvíře ošetřit nenechá, ono by se v přírodě ošetření taky nedočkalo, nemá smysl si vyčítat, že jsme neposkytli péči, na kterou nemáme - oslabené zvíře by se dočkalo nanejvýše sežrání nějakým predátorem, což je v našem lidském podání smrtící injekce, a to je to jediné, co by každý majitel pro trpící zvíře opravdu měl udělat, jakákoli lepší péče už je jen na jeho dobrovolnosti a finančních možnostech

(tedy předpokládejme případy, kdy se zvíře do zdravotních potíží nedostalo vinou majitele ... morální dilemata ohledně prevence a řešení vlastních chyb si nechme na jindy)

274129

30.08.2012 12:22

Líza

RE: ach jo

kavol 209.?.?.?

>Proč to ta kočka nedala? Pokud jí stanovovali dávku anestezie
>podle váhy, je to jasné i idiotům.

děkuji za ujištění, že nejsem idiot - mně to totiž není jasné, resp. ani nechápu, co vůbec má podle vás být jasné ...

>Další faktor je naprosto odlišné složení krve v době březosti
>- hormony a tak. Po takto brutálním zákroku hormony strašlivě
>rychle sletí, do toho anestezie v krvi a průser je na cestě.

hm, zajímavé myšlenky

z toho mi plyne, že u dětí rozených císařem je podle vás "průser na cestě" - pak je ovšem zajímavé, že v poslední době jej zdravotníci preferují, indikují to jako bezpečnější variantu než přirozený porod, a mnohde se to těhotným snaží nanutit při jakémkoli náznaku možných komplikací přirozeného porodu ...

>A ten veterinář asi bude taky pěkné prase, že vůbec k takovémuto
>zákroku přistoupil.

tak jste si hodila hrstí bláta po někom, že prý je prase, a teď byste nám mohla ráčit vysvětlit proč, hm?

>Hledala jsem odkazy na sterilizaci v březosti (i v
>AJ) a nikde ani zmínka. Vypovídající.

vypovídající, že neumíte hledat

zkuste tohle: http://www.google.com/search?q=spaying+pregnant+ca...

274131

31.08.2012 10:48

Líza

RE: ještě ke článku

kavol 209.?.?.?

>Domnívám se, že veterináři opravdu pochybili, je s podivem, že
>několik dnů před operací doktorka nepoznala, že je kočka vysoce
>březí.

"vysoce"? - dle časových poměrů v článku byla tak v půlce ... poznáte spolehlivě na každé ženské ve čtvrtém měsíci, že je těhotná?

- to předběžné vyšetření je zaměřeno na celkový zdravotní stav, a jak známo těhotenství (resp. v tomto případě březost) není nemoc, tedy nevím, proč by doktorka měla zkoumat, zda je kočka březí, to není kontraindikace operace; ostatně sám píšete "v Kanadě se březí kočky běžně sterilizují a nebývá to problém"

věřím, že kdyby to zkoumala, tak by to poznala - po vyšetření v den operace Vám to přeci řekli dříve než do kočky řízli a viděli ...

>O tom, že kočka je riziková, věděli, ošetřovali ji od
>začátku. Rozhodnutí operovat i ve vysokém stupni březosti
>jsem neučinil já. V rámci objektivity musím přiznat, že
>bych patrně rozhodl stejně, protože v Kanadě se březí
>kočky běžně sterilizují a nebývá to problém. Navíc jsem
>plánoval vzít si Lízu sebou, odjíždím počátkem září a
>porod by mi cestu znemožnil. A kam bych dal koťata?

to rozhodnutí bylo naprosto v pořádku

>Chtěl jsem nechat provést pitvu, abych zjistil příčinu
>smrti.

pravděpodobně nevhodně zvolené anestetikum, jak jsem již napsal někde tady okolo, bohužel asi ten "jeden případ z tisíce", kdy to veterinář bez dalších vyšetření nemohl příliš tušit

>Uvažoval jsem o případné žalobě na veterináře,
>pokud by se potvrdilo, že umřela vlivem nevhodné péče, ale
>Dagmar to rezolutně odmítla. Dokonce řekla, že by v
>případě soudu svědčila proti mně.

jak "proti"? - přeci "pravdu, pravdu, nic než pravdu" ... no nic, raděj nebudu šťourat do Vašich vztahů [mrknutí jedním okem]

bohužel ta "nevhodná péče" by se snadno mohla obrátit proti Vám - Vy jste majitel (resp. jako majitel vystupujete), a Vy o zvířeti rozhodujete, veterinář pouze plní Vaše pokyny ... můžete mu nanejvýše prokázat nějaké profesní pochybení typu že Vám něco podstatného neřekl nebo že "říznul vedle", ale to považuju za krajně nepravděpodobné, kastrace koček se dělají jak na běžícím pásu, je to rutina ve které se (příliš často) nechybuje

takže v okamžiku, kdy dojde například na to, že Vám veterinář nabídl výběr mezi plynem a injekcí, a Vy jste si vybral injekci, že je levnější, tak jste vpodstatě nahranej, v tu chvíli už veterinář na Váš pokyn neaplikoval nejlepší možný postup, a tedy nemohl "ručit" za výsledek ...

("ručit" v úvozovkách, samozřejmě vše co se týká živých organismů je nejisté, tady je to "ručení" právě v tom smyslu právním, že udělal to nejlepší, lege artis)

274184

31.08.2012 10:50

Líza

RE: ještě ke článku

kavol 209.?.?.?

btw, jestli Vám přijde, že se zde v diskusi veterinářů nějak zastávám ... ano zastávám, protože jim je křivděno, nejsou to napůl démoni, co jim jde jen o peníze a na pacientovi jim nesejde, a nejsou to napůl bozi, kteří mají nad životem a zdravím pacienta neomezenou moc

jsou to prostě lidi jako všichni ostatní, jsou mezi nimi tací, co je práce moc nebaví a dělaj to kvůli penězům, i tací, co do toho jsou zažraní a utrhnou si od vlastní huby jen aby nějakému zvířeti pomohli, přičemž tedy těch druhých je o trošku více, protože přeci jen vydělávat se dá i jinými způsoby a k veterině táhne ten vztah ke zvířatům ... no a samozřejmě všichni ti lidi občas dělaj chyby, tak jak my tu v diskusi koníme pravopis apod.

důležitý je ovšem uvědomit si, že to maj dost těžký, že to, co vypadá jak chyba a šlendrián ("oni nám to zvířátko nechali umřít!" ), je mnohem častěji způsobeno objektivními důvody:

například spotřebák na rozšířené předoperační vyšetření krve stojí asi dvě stovky v nákupce, k tomu se musí do nákladů rozpustit pořizovací cena té mašinky, no a samozřejmě nějaký ten čas doktora a náklady na ordinaci ... takže rázem tu máme položku, která nám operaci prodraží skoro na dvojnásobek, jestliže běžně se kočka kastruje zhruba za tisícovku, a kdo to zaplatí? - a samozřejmě tohle není jediné další doporučené vyšetření, mělo by se toho dělat mnohem víc (kdo jste v poslední době byl na nějaké větší operaci, zkuste si vzpomenout, co všechno s váma dělali) ...

274185

22.10.2012 09:48

Kup si maso u českého řezníka!

RE: Krmí

kavol 209.?.?.?

no vono je to vůbec zajímavý s tou cenou ... takže si teda místo levné uzeniny koupím něco za 150 a více, a kde mám zaručeno, že to bude mít vyšší kvalitu než ta levná?

já bych si samozřejmě rád kupoval kvalitnější věci, ale dokud mi toto někdo nezaručí, že dražší = kvalitnější, tak dál budu šahat po těch levnějších (a budu naivně doufat, že uváděné složení je pravdivé)

například není to tak dávno, co jsem četl nějaký článeček s výsledky kontrol zaměřených na potraviny s "dětská" v názvu, které jsou běžně o polovinu až dvojnásobně dražší, a v rozborech jich naprostá většina dopadla hůř než levnější varianta téhož, která se slovem "dětská" nehonosí, čili nejde o žádnou vyší kvalitu a méně škodlivin pro děti, nýbrž jen a jen o marketingový podraz ... ale jistě, snobíci si to budou kupovat a pošklebovat se mi, že beru to nejlevnější, místo abych si připlatil za kvalitu, blé [bliji]

277591

24.10.2012 18:46

Z japonského blogera českým prezidentem?

RE: Lidi brzděte.

kavol 209.?.?.?

nó, já bych Remka bral - co jsem si dělal nějaké ty testy hlasování, tak s ním mám dobrou shodu

ale ježto je to (asi?) férovej chlap, tak řek, že do volby nejde ... teda když jsem se o něj naposled zajímal - názory se můžou měnit, že

277752

14.11.2012 14:06

Rallye po českých vesnicích

prosba na autora i editora

kavol 209.?.?.?

vážený autore, než se pustíte příště do emotivních výlevů, račte si prosím zjistit fakta ...

"Silnice, a i většina cest po kterých se takovéto závody konají, jsou veřejnými cestami a vztahuje se na ně vyhláška o silničním provozu. Ve vyhlášce není nic o tom, že se na silnici smí závodit."

žádnou "vyhlášku o silničním provozu" nemáme

máme Zákon č. 361/2000 Sb. o silničním provozu

račte si prosím všimnout toho "2000" v názvu - to znamená, že byl ve Sbírce uveřejněn v roce 2000, tedy před 12 lety ... to je snad dost na to, aby to zaznamenali i pamětníci růžových knížeček, vzhledem k silné mediální kampani na různá témata tohoto zákona

a to, že se na silnici smí závodit, samozřejmě v legislativě podchyceno je - základním předpisem je zde zákon 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích, kde se v §25 řeší zvláštní užívání, jmenovitě v bodě 6) e) se píše přímo o pořádání sportovních akcí

odkazy na omezení práv, resp. povinnosti, občanů snad již dávat nemusím (pro začátek doporučuji první odkazovaný zákon, ze kterého jasně plyne, jaký je například tvrzení "Po obci se mohu jako svobodný občan pohybovat jak chci" nesmysl)

dále bych se ještě pozastavil nad větou:

Závody tohoto typu, nechť si pořadatelé organizují ve vojenských újezdech nebo Severočeských uhelných dolech, tam nikoho ohrožovat nebudou, jenom sami sebe a možná diváky, kteří na takovouto akci jdou zcela vědomě.

- i na této akci byli (zabití) diváci vědomě, přirovnání k houbaři bloudícímu v lesích je zcela zcestné

prosím tedy editora, když už umožnil zveřejnění článku v podobě, v jaké je, aby přidal ještě jedno doplnění, které uvede tyto (a další) zjevné nesmysly na pravou míru ... považuji za poměrně nešťastné šířit takový text bez dalšího vysvětlení, kdy by náhodný neinformovaný čtenář mohl nabýt dojmu, že text je snad pravdivý

tak naokraj, k obsahu, přijde mi zajímavé, jakého prostoru a "souhlasného mručení" se tu dostává článku, který je v zásadním rozporu s principy, o nichž jsem se domníval, že tento webzine obhajuje ...

279079

14.11.2012 15:55

Rallye po českých vesnicích

RE: prosba na autora i editora

kavol 209.?.?.?

> To na druhé straně nic nemění na tom, že se mi pořádání různých
> rallye v přírodě nelíbí).

to je samozřejmě validní názor, který do jisté míry sdílím, ale

a) mluvím-li o principech tohoto webu: nelze ten názor obhajovat stylem "já mám všechna práva a ostatní ať se mi podřídí" a voláním po jednostranném omezení nějaké skupiny ... jakže to bylo, "nejdřív přišli pro komunisty"? - tak teď půjdeme pro lidi, jejichž koníčkem je rallye, a až to budou houbaři bloudící po soukromých pozemcích v lesích, nebo co že je koníčkem autora, tak už se jich nikdo nezastane, protože dav nejen mlčel ale nadšeně tleskal, když si šli pro ty předchozí skupiny?

nedal by se lehce parafrázovat Voltaire - "nesouhlasím s vaším ničením přírody, ale budu bojovat za to, abyste tak mohl činit"?

jinak opravdu skončíme tak, že se nebude smět nic - představme si tu absurdní situaci, co když jako majitel lesa nebudu souhlasit s tím, aby mi v něm houbaři sešlapávali mech, no a skupina příznivců rallye mě nadšeně podpoří, že houbaři jsou jejich úhlavní nepřátelé, že jim v lesních úsecích blokují trať, nějaký závodník zemře poté, co to napálí do stromu ve snaze vyhnout se houbaři, a tedy že by bylo správné zakázat chození do lesa, že si přece svoje houbaření můžou pořádat na svém vlastním pozemku daleko od ostatních ... fakt absurdní? - no, mně se zdá, že k tomu směřujem ... :-/

b) šlo o oficiálně povolenou akci, takže je třeba se na příslušných místech ptát, jak vážně to s tou ochranou přírody myslíme, spojovat toto téma s nehodou jest poněkud mimo

z této nehody můžeme vyvozovat závěry na téma jednotlivých pochybení - zda měl být závod vůbec povolen s ohledem na bezpečnostní (i jiné) požadavky, zda organizátoři dostatečně zajistili trať, zda rodiče oněch dívek jsouc za ně zodpovědni respektovali pravidla stanovená organizátory, zda organizátoři kontrolovali dodržování pravidel a reagovali adekvátně v případě jejich porušení, atd., ale těžko z ní vyvodíme, že rallye ruší srnky a zajíce

>Škoda, že jste mi neposlal tento text emailem, mohl jsem ho
>uveřejnit jako opoziční článek. Teď už se s tím nedá nic
>dělat. Ledaže bych váš příspěvek zde vymazal a přenesl do
>článku. Chcete to?

ani ne, text je stavěn jako diskusní příspěvek, bez patřičných náležitostí, které bych si nemohl odpustit, kdyby to mělo být na nějakém "formálnějším" místě

279086

16.11.2012 10:18

Rallye po českých vesnicích

RE: Zklamání

kavol 209.?.?.?

> ... to byla chyba toho příbuzného, který si měl dávat větší pozor.

zákon č. 361/2000 Sb., §4

Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen

a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,


zákon č. 361/2000 Sb., §54 odst. (3)

Jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebo na vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat. Nevidomý chodec signalizuje úmysl přejít vozovku mávnutím bílou slepeckou holí ve směru přecházení. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku, přijíždějí-li vozidla s právem přednostní jízdy; nachází-li se na přechodu pro chodce nebo na vozovce, musí neprodleně uvolnit prostor pro projetí těchto vozidel. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem. Chodec musí dát přednost tramvaji.


... nic o tom, že by byl chodec těchto povinností zbaven, pokud je řidič zfetovanej, jsem v legislativě nenašel

279232

16.11.2012 11:04

Rallye po českých vesnicích

RE: prosba na autora i editora

kavol 209.?.?.?

>Ale nejprve mi povězte, KDO (konkrétně a bez vytáček) dle Vás je
>ODPOVĚDNÝ za zabití 4 dětí za humny jejich vlastního domova?

tak předně, nebudeme se bavit o zabití 4 dětí, nýbrž 2 dětí a 2 dospělých, ano? (z hlediska té odpovědnosti je to poměrně podstatné)

nemohu odpovídat "konkrétně a bez vytáček", když mám o případu pouze informace z médií

nicméně na základě toho, co jsem četl, bych vinu rozdělil -

tragédie se stala, protože se oběti pohybovaly v prostoru trati, nikoli v prostoru pro diváky - jelikož dvě byly plnoleté, nesly si za to odpovědnost samy, za druhé dvě nesli odpovědnost rodiče (resp. ti ji v danou chvíli mohli svěřit doprovodu, což se nejspíš stalo)

článek kritizuje na základě nějakého televizního záběru (který jsem neviděl) špatné (nedostatečně zřetelné) vymezení jednotlivých prostorů, nicméně dle Novinek šly dívky za jedním z organizátorů a tedy jsem přesvědčen, že si byly vědomy, že se nepohybují v prostoru pro diváky (čímž neříkám, že to bylo označeno dobře, jen odpovídám na otázku, co si myslím o té odpovědnosti)

když už tato situace nastala, tzn. "civilové" v prostoru trati, měl organizátor zajistit jejich okamžité vykázání, a pokud to nebylo možné, tak měl závod omezit nebo zcela zastavit

tady samozřejmě zase bude na posouzení expertů, zda to bylo reálně možné, zda organizátoři opravdu udělali vše co mohli - jak dobře prostor trati zajistili a taky ono mezi narušením prostoru trati a nehodou neuběhlo příliš mnoho času, který by dával možnost stihnout na situaci reagovat (předchozí vůz civily na trati nezaznamenal), nicméně opět, mám-li se spolehnout na Novinky a informaci, že dívky šly za jedním z organizátorů, tak ten asi měl možnost nehodě zabránit jejich okamžitým vykázáním z prostoru trati, o což se pravděpodobně ani nepokusil ... čili tady vidím jednoznačně druhou část viny na straně organizátorů

komu bych vinu rozhodně nedával, je posádka vozu - tedy za předpokladu, že nedostali od organizátorů varování o problémech na trati, které by ignorovali, což dle všeho nedostali ... řidič na závodě opravdu není od toho, aby se staral o bezpečnost diváků, od toho je tam organizátor - připomínám, že na sportovní akci se nevztahují běžná ustanovení pravidel silničního provozu

takže stručně, dle mého soudu - 1/2 odpovědnosti oběti a jejich dozor, 1/2 odpovědnosti organizátorský tým

279235

16.11.2012 11:14

Rallye po českých vesnicích

RE: prosba na autora i editora

kavol 209.?.?.?

>Mně by zase stačilo, kdybyste mi sdělil zdroj, podle kterého
>tvrdíte, že
>
>> - i na této akci byli (zabití) diváci vědomě
>
>To jste si zjišťoval na místě?

ne, tak jako ostatní čerpám z médií - k tomuto konkrétně například: http://www.novinky.cz/krimi/284800-prisly-na-rallye-za-mnou-a-zemrely-rika-zdrceny-poradatel-pritel-jedne-z-divek.html

kromě toho, pokud aspoň trošku sleduju dění před barákem (byly venku, ne zavřené ve sklepě s hluchátky na uších), tak nevšimnout si, že už mi tam nějakou dobu lítaj závodní auta, by mohl jen hluchoslepý

>No, asi máte dobré informace z první ruky...

dovolil bych si připomenout, že jsem pouze reagoval na článek - jeho autor tam byl a všechno na vlastní oči viděl?

pokud ne, přijde mi poněkud mimomístné požadovat po mě lepší zdroje; vycházet ze zdrojů stejné úrovně jako článek mi přijde naprosto adekvátní

279237

16.11.2012 11:23

Rallye po českých vesnicích

RE: prosba na autora i editora

kavol 209.?.?.?

debilita je především vytrhávat z kontextu ... nicméně vzhledem k tomu, jakým směrem se tato část vlákna ubírá, si nemyslím, že by bylo přínosné snažit se nějak racionálně reagovat a cokoli vysvětlovat

279238

16.11.2012 11:57

Rallye po českých vesnicích

RE: prosba na autora i editora

kavol 209.?.?.?

>hmmm, tak to neni vyhláška, ale zákon.. Dle mého naprosto
>nepodstatný detail. Toliko polovina vašeho příspěvku. Je
>sice pravdivá, ale k ničemu.

detail to není - pokud se chcete bavit o nějakých právech, měl byste vědět, co a jaká práva vám dává (nebo naopak bere)

když máte špatně "co", tak pak nemůžete mít dobře ani "jaká"

>Ke zbytku: zapomínáte na to, že jako obyvatel dané obce mám
>snad právo svůj domov opustit/(dostat se k němu) po veřejné
>komunikaci!

a mohl byste mi prosím zkusit tuto svoji domněnku podložit příslušnou legislativou?

- vzhledem k tomu, že hledáme barák, kde bychom se s rodinkou usadili, problém přístupových cest jsme u některých nemovitostí také řešili, a nikde jsme se o nějakém takovém právu nedočetli ... ale třeba mě překvapíte a důkazem existence tohoto práva nám výběr nemovitosti zjednodušíte, že nebudeme muset o přístupových cestách přemýšlet, protože prostě budeme mít právo na přístup po veřejné komunikaci?

>Ve své objektivitě jste se zapomenul nějak zmínit,
>jak je v zákonech podchyceno ono vykazování ze soukromých i
>ostatních pozemků kvůli bezpečnosti.

"zapomenul"? opravdu máte tu drzost toto napsat v reakci na "odkazy na omezení práv, resp. povinnosti, občanů snad již dávat nemusím (pro začátek doporučuji první odkazovaný zákon ..."?

- až si prostudujete onen 361/2000 Sb. (např. §4 b), můžeme se bavit dál

>Provoz na silnici je věc krásná a zákony o provozu také, ale
>auto jedoucí rychlostí 160km/h má vliv i na pozemky sousedící
>s onou komunikací. Pořadatel i závodník tedy riskují zdraví i
>životy osob, které jsou nejenom mimo komunikaci, ale dokonce i
>na svých pozemcích. Pokud tedy chce někdo takové závody
>pořádat, měl by mít tedy souhlas těch, kterých se to
>týká!

pokud je mi známo, v tomto případě pořadatelé zákonem požadovaný souhlas měli

pokud se vám zdá, že zákon je příliš "měkký" a že by jakýkoliv vlastník pozemku poblíž trati (hej, a co pouzí nájemníci?) měl mít možnost povolení vetovat, pak to navrhněte svému poslanci, ale prosím neosočujte organizátory takovýchto akcí, že v tomto směru dělají něco špatně

>Nebo snad souhlasíte s tím, že vám někdo hodí do
>schránky leták, který často skončí spolu s ostatní
>reklamou ve sběru, a tímto aktem vám oznámí, že ten a ten
>den nesmíte například pobývat na vlastní zahradě a pokud
>ano a něco vás přejede, můžete si za to vlastně sám?

hm, a ono to přesně takto proběhlo?

ony tam nebyly cedule a pásky a hafo lidí, co na to měli dohlížet?

279239

16.11.2012 12:15

Rallye po českých vesnicích

RE: prosba na autora i editora

kavol 209.?.?.?

>Vážený pane. Lžete, velice demagogicky.

co takhle toto tvrzení doložit?

předvedu vám, jak se to dělá:

>On se ten zákon totiž týká výhradně komunikací, jak vyplývá už
>z jeho názvu!

lžete!

cituji ze zákona 13/1997, "o pozemních komunikacích":


ČÁST ŠESTÁ

OCHRANA DÁLNIC, SILNIC A MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ A JEJICH STYK S OKOLÍM

Silniční ochranná pásma

§ 30

(2) Silničním ochranným pásmem se pro účely tohoto zákona rozumí prostor ohraničený svislými plochami vedenými do výšky 50 m a ve vzdálenosti
a) 100 m od osy přilehlého jízdního pásu dálnice, rychlostní silnice nebo rychlostní místní komunikace anebo od osy větve jejich křižovatek; pokud by takto určené pásmo nezahrnovalo celou plochu odpočívky, tvoří hranici pásma hranice silničního pozemku,

b) 50 m od osy vozovky nebo přilehlého jízdního pásu ostatních silnic I. třídy a ostatních místních komunikací I. třídy,

c) 15 m od osy vozovky nebo od osy přilehlého jízdního pásu silnice II. třídy nebo III. třídy a místní komunikace II. třídy.


- jak lze dovodit již z nadpisu "styk s okolím", předpis se netýká výhradně komunikací, nýbrž i jejich okolí; v citaci je příklad vymezení, jakého okolí se tato část týká, a v dalších, již necitovaných, paragrafech můžete potom nalézt různé úpravy platné právě pro toto okolí a ne samotnou komunikaci


... výše uvedené samozřejmě nemá příliš velkou relevanci k diskutovanému případu, ale krásně ilustruje, jakým způsobem zacházíte s legislativou a příspěvky ostatních

...
>Kdyby policie konala jak má, dotyční pánové by už měli
>sedět ve vazbě.

dotyčnými myslíte otce oněch dívek a toho kluka, co je v nemocnici? - no, já bych nebyl takovej dráb, já bych mu tu lékařskou péči raděj dopřál, stíhat se dá i na svobodě, důvody k uvalení vazby (ovlivňování svědků když máme tunu kamerového záznamu? úprk mimo dosah ramene spravedlnosti? nebezpečí v pokračování trestné činnosti?) myslím nejsou, takže policie dle mého koná jak má, počkejme na rozhodnutí soudu a pak teprv vsazujme někoho do vězení (aby si nakonec v tom předběžném zadržení než soud rozhodne neodseděli víc, než jim napaří, a stát pak ještě nevyplácel odškodné za nadbytečné dny ...)

279241

16.11.2012 12:38

Rallye po českých vesnicích

RE: prosba na autora i editora

kavol 209.?.?.?

>tak předně, nebudeme se bavit o zabití 4 dětí, nýbrž 2
>dětí a 2 dospělých, ano? (z hlediska té odpovědnosti je to
>poměrně podstatné)

eh, tak teď jsem z toho jelen, domníval jsem se, že věky byly 7, 17, 19 a 20, ale teď jsem se zas na webu TV H@vna dozvěděl, že to mělo být 7, 18, 18 a 20, takže se bavíme dokonce o třech dospělých ...

279243

22.11.2012 10:28

Rallye po českých vesnicích

RE: Zklamání

kavol 209.?.?.?

>Díky pane Kavole, že jste si dal takovou práci, abyste mi
>potvrdil to, co jsem napsal. Je to samozřejmě tak, jak
>píšete. Na vině je vždy chodec.

já nepsal nic o "vině"

reagoval jsem na to, zda to ve vašem modelovém příkladu byla chyba onoho příbuzného - což zjevně byla

zároveň by tam ale byla i chyba řidiče, jednak protože pro něj též platí §4 (jak jsem zvýraznil, "každý povinen" ), a jednak protože zákon mu klade ještě další související povinnosti, aby k přejetí chodce nedošlo (snad se již obejdeme bez citace)

je potom na posouzení znalců a soudu, která z těch dvou chyb měla jaký vliv na tu "vinu" - zda 100% chodec, 100% řidič, anebo zda nějak rozdělit

zfetovaný řidič u nás nejspíše dopadne jako 100% viník, ale z toho neplyne, že by na straně chodce žádná chyba nebyla, i když bude posouzena jako 0% viny - ale tím, že se nechal přejet, porušil přinejmenším výše citované

>Ten bod "a" je docela všeobjímající, naštěstí asi
>neplatí, když se jedou závody, že? Vidím, že se nakonec k
>nějakému výsledku přeci jen dostaneme.

dle mého skromného názoru v tom případě opravdu neplatí, neboť v tu chvíli je komunikace užívána ve zvláštním režimu, na který se nevztahují tato obecná pravidla

ale dovolím si připomenout, že jsem výše uvedené citoval v souvislosti s vaším příkladem přejetého příbuzného na přechodu zfetovaným řidičem, a nikoli v souvislosti s rallye - oficiální rallye zfetovaní řidiči nejezdí

>Takže - když se jedou závody, zůstávají povinnosti chodce,
>ale povinnosti řidiče se ruší. Chápu to správně?

nikoli, vizte výše - ruší se povinnosti obou a místo nich se zavádí jiné, v okamžik (povoleného) závodu není komunikace normální silnicí, na které by platila pravidla silničního provozu, nýbrž závodní tratí, na které platí pravidla daná organizátorem (samozřejmě v rámci pravomocí mu státní správou svěřených), jako například úplný zákaz pohybu chodců

>Jen mi v tom bodu "a" nesedí to "aby nepoškozoval životní
>prostředí".

ještě jednou, domnívám se, že výše citované v případě zvláštního užívání komunikace neplatí

>S tím asi nesouhlasíte, vzhledem k tomu, že
>byste bojoval za to, aby se ničit mohlo.

to je složitější problém ...

jsem zásadně proti bezdůvodnému ničení, ale připouštím nějaké "collateral damage" - nežijeme ve skanzenu, každá lidská činnost má na to prostředí vliv, a přijde mi pokrytecké někomu zakazovat někde jednou do roka závodit kvůli hluku který ruší srnky a smradu z výfuků, a přitom tamtéž celý podzim na sebe pořvávat po lese při sběru hub a v zimě pálit v kotli petflašky a starý olej ...

mějme tedy nějaká území vyhlášená jako ten skanzen, tam si udržujme tu přírodu panenskou, ale nemůžeme toto chtít na 100% území - a když už nějaké území chráníme, tak důsledně!

279456

22.11.2012 11:00

Rallye po českých vesnicích

RE: prosba na autora i editora

kavol 209.?.?.?

>že mi nějaký zákon výslovně nezakazuje hrátky, kterejma
>můžu zabíjet něčí děti,

všichni jsme něčí děti ... připomínám, že (dle toho, co jsem k tomu četl naposledy) tady šlo věkem o dítě jedno

>to automaticky znamená, že to budu zkoušet?!

chcete říci, že jste nikdy nevykonával činnost, při které by někdo mohl souhrou nešťastných náhod zemřít kvůli vaší chybě? nikdy jste neseděl za volantem? nikdy jste nedržel v ruce nůž? nikdy jste se k žádnému člověku nepřiblížil natolik, abyste do něj mohl strčit a on upadl hlavou na nějakou hranu? atd. atd. ... vážně?

a propos ... zakažme sjezdovky! - umírají tam děti! ... a zorbing! a plavání! a porodnice, tam umírá dokonce 3-4 promile dětí!

>to na všechno musí mít pitomci paragraf?

no, ono by stačilo, kdyby si pitomci všimli, že paragrafů máme už tolik, že každé naší činnosti (včetně toho, že si na hajzlu uprdnu) se jich týkají desítky, a nechtěli neustále zavádět další

>tady přeci nejde o nějakou "spravedlnost", ale o to, jestli
>lidi už úplně nezmagořeli, že se náramě baví způsobem,
>kterým ohorožujou ostatní na životě...

je nějaký důkaz toho implicitního tvrzení, že někdo někoho chtěl ohrožovat na životě (aby se tím bavil)?

>souhlasili výslovně ti, kteří takto byly ohroženi, že jim to
>může někdo dělat, nebo jim prostě někdo prdnul před chodník
>"zákaz vstupu" a nazdar... tak jak?

to já nevím, kdo s čím souhlasil, nicméně dle platné legislativy byla zřejmě ta cedule v pořádku, pročež mi takováto argumentace přijde zcestná - prostě jsou tu nějaká pravidla soužití ve společném prostoru, která by se měla dodržovat, a ne stavět zájmy jedněch nad zájmy druhých ... mně se taky nikdo neptal, taky jsem nesouhlasil, aby mi prdli před barák ceduli "zákaz stání" z důvodů blokového čištění, a co mi to bylo platné, prostě jsem musel parkovat jinde

pokud máte problém s tím, že ta pravidla umožňují ten "zákaz vstupu" na chodník prdnout, řešte to se svým poslancem, ať ta pravidla změní, a nerozčilujte se na toho, kdo je dodržuje (jak už jsem tu ostatně někde psal)

>když se rozhodnu bombardovat něčí ulici, popletli to ti, co
>si po ní vykračovali? byli nezodpovědní, když si nechali
>padnout bombu na hlavu?

no, pokud se to bombardování koná každý rok, o konkrétním termínu se ví čtvrt roku předem, několik týdnů předem je to vyvěšeno ve všech místních oficiálních zdrojích a nejpozději v den bombardování je celá oblast jasně označena, tak co myslíte, jak odpovím?

279459

22.11.2012 11:04

Rallye po českých vesnicích

RE: prosba na autora i editora

kavol 209.?.?.?

>Nejhorší je když se výklady zákona ujme analfabet, s
>prominutím tedy.

"s prominutím"? ale ne, za tento vzácný záblesk sebekritiky se opravdu nemusíte omlouvat [chechtot]

>Pokud si myslíte, že z vámi citovaného názvu části zákona
>vyplývá že se tam smějí prohánět auta a chodcům vstup
>zakázán, pak komentáře netřeba.

nejhorší je, když má někdo hroší kůži a i tváří v tvář důkazu v podobě toho, že si čtenář může najet o příspěvek výše a podívat se, co tvrdím nebo netvrdím, dále bude říkat, že černá je bílá ...

279460

17.04.2013 11:33

Cizincem ve vlastní zemi

RE: ano a ne

kavol 209.?.?.?

hm, buď já nechápu ironii na druhou, anebo vy nechápete příspěvek, na který reagujete

nicméně, v tomto státě asi důchodcem nebude, neb se brzo už důchodu nedožije nikdo ...

288249

18.04.2013 10:15

Cizincem ve vlastní zemi

RE:

kavol 209.?.?.?

čéče, možná je to zrovna ten případ "ist do dobrej restauracie", ale co jsem se na Slovensku naposled stravoval jinak než u příbuzenstva, tak to bylo v Blavě v obou(+) pivovarech, a na kvalitku si rozhodně nestěžuju (nebyla o nic horší než posledně v náhodné hospodě v Mnichově)

(+) hm, vidím, že doba pokročila a teď jich je tam více, prý pět(++), takže specifikuju, že šlo o Mešťianský (jídlo jsem měl v té jejich větší pobočce) a o Jakuba

(++) počítáno pouze pivovary, nikoli sračkovary

288332

22.05.2013 10:36

Opatrně se Skype – Microsoft čte vše, co píšete

překlad Zvědavec

kavol 209.?.?.?

prosím prosím, vyhoďte ten překladový automat a nasaďte tam člověka, co umí česky

není-li na něj rozpočet, tak místo článku dávejte jen odkaz na zdroj, do strojového překladu si to může hodit každý sám dle vlastních preferencí, ať už používá Eurotran nebo Google Translate nebo cokoliv mu vyhovuje ...

290104

23.05.2013 11:35

Opatrně se Skype – Microsoft čte vše, co píšete

RE: překlad Zvědavec

kavol 209.?.?.?

počítám, že kdo má čas na čtení Zvědavce, ten je ochoten investovat jej i do práce s překladačem, aby si mohl informace ověřovat ... obdobně s tím "umí", nemyslím, že by se tu scházeli retardi, kteří se to nezvládnou naučit

potíž je, že ty "nedostatky" si může dovolit přehlížet ten, kdo tématu rozumí, protože ví, co se tím asi mínilo ... ten pak ale vlastně takový článek nemusí číst vůbec, když už informace dávno má; kdo tématu nerozumí, tomu to příliš nepomůže, protože nejde jen o chyby pravopisné ale i faktické, ten překlad je tak špatný, že zcela mění smysl některých vět (a z některých dělá nesmysly)

například hned v perexu: "... že dceřiná společnost Microsoft tuto ..." - to je mi novinka, Microsoft (kdo, co, 1. pád) je něčí dceřiná společnost?

a hned potom "... v podstatě využívá ..." - v jaké podstatě, nemělo tam být spíše příslovce "vpodstatě", a vůbec není toto v té větě nadbytečné a matoucí?

zkrátka a jednoduše, čtenáři, kterého nějak nebere faktická přesnost článku, by vlastně stačil jen nadpis, co on bude řešit nějaké IP adresy a kdovíco?

a jsme-li u těch koňů ... "Danajský dar" vám něco říká?

290127

11.06.2013 10:54

Změna čísla účtu

příklady táhnou, nebo raději o vodě a víně?

kavol 209.?.?.?

ehm, když už, tak neslušel by Zvědavci spíše transparentní účet?

http://www.fio.cz/bankovni-sluzby/bankovni-ucty/tr...

291138

11.06.2013 11:05

Změna čísla účtu

RE: Co zlé EURo?

kavol 209.?.?.?

> Pokud ALE otevřete účet FIO z Čech, budete za každou
> připsanou platbu v EUR platit 1 EUR.

můžu se zeptat, z čeho tato informace vychází?

vzhledem k tomu, že to není v účetnictví, předpokládám, že jde o osobní účet, a u toho se píše:

"Příchozí a odchozí platby mezi ČR a SR v EUR - zdarma"

platby TARGET2 jsou sice narozdíl od slovenského účtu zpoplatněny tím 1€, ale otázkou jest, kolik je v eurozóně mimo Slovensko přispěvatelů, zda se to vyplatí, neb slovenský účet má, co do poplatků, jiné nevýhody, jako například poplatky za platební karty, zejména:

Výber hotovosti z ostatných ATM v zahraničí - 2% z vyberanej sumy, min. 5,97 €

291139

14.06.2013 12:29

Nebezpečná frekvence 440 Hz – totální nesmysl!

opravy oprav oprav?

kavol 209.?.?.?

je fajn, že se zde vyskytuje několik relativně fundovaných názorů, ale drásá mi oči, když vidím, že jinak kvalitní příspěvky sem tam plácnou taky nějaký vyložený blábol

třeba hned v prvním odstavci - kytaru netřeba ladit od ucha, každá moderní kytarová ladička, se kterou jsem měl tu čest, měla možnost nastavení základní frekvence; pražce trhat netřeba, ty nesouvisejí s absolutní výškou tónu, určují právě jen ten interval, to spíše vyměnit struny a poštelovat jejich umístění nad těmi pražci, no a požádat flétnistu, ať si také přeladí (ano, jak u příčné, tak i zobcové flétny lze změnit základní frekvenci - s panovou nebo nějakou píšťalkou co si pasáček vyřezal z jednoho kusu dřeva je to horší, ale obecné tvrzení "pak ... s vámi nemůže hrát třeba flétna" je blbost)

dále nechápu co se vůbec míní pojmem "digitální hudba" a o jakém "zaokrouhlení na 41 kHz" je řeč? - je tím míněno digitální zpracování signálu a s ním spojená nejčastější (CD) vzorkovací frekvence 44,1 kHz (nikoli 41)?

přeskočme dále ... náhled na západní hudbu, že používá jen 3/4 a 4/4 takt a dur a moll je velice omezený (mimochodem, co chudáci někde v asii s pentatonikou, ti už musí mít vymalováno až na půdu [smích])

příklady použití 5/4 taktu -
kultovní Take Five: http://www.youtube.com/watch?v=fOEVfhceVYI (zajímavá verze též http://www.youtube.com/watch?v=Tn27IcAapPI)
nebo z jiného soudku:
http://www.youtube.com/watch?v=EsCyC1dZiN8

co se týče dur a moll, to je v současnosti vpodstatě jenom taková hloupá konvence, jak jednoduše pojmenovat nějaký výběr tónů stupnice, vedoucí k obskurnostem, že místo aby se řeklo, že nějaká skladba využívá celou chromatickou stupnici, tak se hledá do čeho to nacpat a říká, že kus je v tom dur a kus v onom moll - vezměme to opět příkladem, tohle je celé v C dur ... nebo ne? - http://www.youtube.com/watch?v=7xL1ffMlzKY

no a k té indické hudbě, že nejde dohromady s větším orchestrem ... tu je názorný protipříklad s londýnskými symfoniky:
http://www.youtube.com/watch?v=Eya3-88IpAo

a tak vůbec :-/

291417

20.06.2013 12:12

Nebezpečná frekvence 440 Hz – totální nesmysl!

RE: opravy oprav oprav?

kavol 209.?.?.?

>Mě by zajímalo, co si představujete pod pojmem hudební
>teoretik?

to co tu předvádíte [smích] - ten, co dokáže říct, že a-cis-e je v C dur mimotonální dominanta

praktik (co není zároveň teoretik) řekne nanejveš "tyvole to tam nezní ... ale to je dobrej úlet, to tam dáme"

>(teoretiků, praktiků) se shodli na tom, že sled akordů v
>tónině C dur – C-A-d-G-C, je C dur, kde ono cis sice
>nepatří do stupnice, ale jejím použitím není třeba se
>zříkat názvu C dur. Máte pravdu v tom, že se jednalo o
>jakousi konvenci, dohodu. Toto je to, čemu říkáte
>šaškárna? Abychom se nemíjeli v tom, co máme oba na mysli.

ne tak docela - rozdíl je v intenci

pokud se někdo dohodne, že to tak píše, tak budiž (i když osobně bych uvítal ještě další dělení, neb, jak bylo diskutováno, kočka i nosorožec jsou sice savci a ne třeba ptáci, ale potkat jedno či druhé je dosti zásadní rozdíl ...)

pokud ale někdo něco napíše spontánně resp. podle jiné teorie, vysvětlovat to tak, že on tady nezměnil tóninu, on jenom použil nějaké medianty, šaškárnou je

>Pokud jste se s muzikanty dohodli, že A dur nepatří do
>tóniny C dur, je to opět vaše právo. Ale potom je na místě
>asi říct: „v mé hudbě nemá cis v C dur co dělat, a jak to
>dělá druhý, po tom je mi putna“ . Vy jste začal s tou
>„šaškárnou“ a s tím, že „něco někam nepatří“.
>Nedělejte z mě bubáka.

no ale vo tom to je, že ta "západní hudba" zahrnuje i tu "mojí" hudbu (já bych si to teda tak nepřivlastňoval, ale v rámci zde uvedeného "jste se dohodli" ...), nelze ji posuzovat jen podle toho, co zpívá Helenka v rádiu, popř. pokud se posuneme mimo média, tak jaké teorie vymýšlel Janáček, aby si ospravedlnil své úlety

...
>S tímto se dá souhlasit, ale mohl byste uvést příklad?

ehm, proč ti modifikovaní Ovčáci nestačí?

>K vašemu příkladu s ovčáky. Tady samozřejmě není co
>vykládat teoreticky, a přesně o tomto druhu hudby nebyla
>řeč, ani o čínské, ani o jakékoliv mimoevropské. Pokud
>něco použijete mimo systém, nemá smysl to pomocí systému
>vykládat. Ale to jsem zmínil.

vtip je právě v tom, že na tom nic mimoevropského není - vždyť to je jeden ze základních stavebních kamenů Orffovy školy, to byl němec jak poleno ... ale když to neuvedu dostatečně exoticky, tak je to "dur a vymalováno", prostě protože jsme se někdy v páté třídě či kdy je hudební výchova naučili, že nějaké dur existuje, a ten výběr tónů se nám do té durové stupnice vejde; jenomže ne všecko, co chodí jako slepice a kdáká jako slepice taky slepice skutečně je

291818

20.08.2013 10:43

Šašek udělal vtip – a chtějí ho zavřít

RE: Drahý a nekvalitní klozetpapír.

kavol 209.?.?.?

mno, nevím, jestli zrovna matfyzáci jsou vhodná testovací skupina na tuto třídu úložek, níže citovaný vtip totiž vznikl snad ještě před revolucí:

Co odpoví matfyzák na otázku, kolik je 1+1?
V prváku: "2".
V druháku: zamyslí se, naťuká to do kalkulačky a řekne, že 2.
Ve třeťáku: sedne k počítači, napíše vlastní programovací jazyk, v tom to naprogramuje a časem zjistí, že je to něco kolem 2.
Ve čtvrťáku: "Přece si nebudu pamatovat každou blbou konstantu!"
V páťáku: "Tím se zabývají jenom numerici."


... každopádně člověk nehulí (nechlastá atd.) aby zlepšil své intelektuální výkony, nýbrž aby si navodil libé pocity, takže takovéto testy jsou jaksi mimo

294644

01.11.2013 12:45

Ultrazvuk způsobuje u plodů poškození mozku: studie

RE: to je zase blábol

kavol 209.?.?.?

měl jsem rozepsaný příspěvek a spadl mi prohlížeč, tak jen stručně - další blbost je, že by výsledky u lidí prostě musely být stejné jako u myší

měl jsem k tomu nachystaný např. tento odkaz poukazující na imunologické rozdíly:
http://www.jimmunol.org/content/172/5/2731.full

299020

01.11.2013 12:46

Ultrazvuk způsobuje u plodů poškození mozku: studie

RE: to je zase blábol

kavol 209.?.?.?

no, mohl bys začít tím, že mě přesvědčíš, že má smysl to číst ...

299021

01.11.2013 12:48

Ultrazvuk způsobuje u plodů poškození mozku: studie

RE: Ultrazvuk způsobuje u plodů poškození mozku

kavol 209.?.?.?

je jistý rozdíl mezi "se používal", a "se používal plošně, běžně" - že zrovna vy jste byla neznamená, že byla každá matka v tehdejším Československu ... nejste náhodou z Prahy?

299022

05.11.2013 10:21

Ultrazvuk způsobuje u plodů poškození mozku: studie

RE: to je zase blábol

kavol 209.?.?.?

jste si jist, že reagujete na správném místě diskuse? - ani po třetím přečtení nerozumím, jak nějaké šroubováky souvisí s tím, co píšu, co podle vás mám mít za přijatelné, a nad čím lze mávnout rukou ...

299204

05.11.2013 10:22

Ultrazvuk způsobuje u plodů poškození mozku: studie

RE: to je zase blábol

kavol 209.?.?.?

... a navíc tedy postrádám odpovědi na otázky, které jsem v minulém příspěvku položil

299205

25.11.2013 14:16

Reakce na "že jsem jsem vám nevynadal"

o zvířatech a lidech

kavol 209.?.?.?

mně se líbí ten příměr se psy, ale na můj vkus to trošku přeháníte

jezevčík nebude běhat závody jako chrt prostě proto, že nemá nohy jako chrt, a ne že by se k běhání nedal namotivovat (to právě naopak, je to lovecký pes)

stejně tak není problém dostat pudla do zápřahu, ale k čemu by to bylo, když nic pořádně neutáhne, má prd výdrž a rychlost taky nicmoc

kdekterá čivava vám bude bránit pozemek srdnatěji než dobrman, ale k čemu to, když stačí zadupat a pokálí se strachy; ostatně ani ten dobrman by se jen tak nepustil do něčeho, co k němu má velikostní poměr jak mamut

ale ano, zůstaneme-li v obdobné fyzické kategorii, k ovcím si radši vezmu borderku a do tahu husky ...

velmi to ale záleží na povaze konkrétního jedince, psí plemeno má nějaký průměr, soubor běžných vlastností, ale jednotlivá individua se od něj mohou velmi lišit, a to zdaleka nejen vlivem výchovy - už jednotlivá štěňata ze stejného vrhu se liší a v době odběru jsou podle toho selektována, ač žila spolu a tedy byla do té doby vychovávána stejně; sice i potom může z bázlivého uťápnutce vyrůst sebevědomý pes a ze silnějšího bratříčka neurotická troska, ale opět, statisticky, ten "průměr" si ponese svoje povahové rysy dále

no, k původnímu tématu, přijde mi tak trošinku trapná ta posedlost BL, Čulík si na něco plivne a vy si hned potřebujete plivnout na něj, že si plivnul ...

299859

05.12.2013 11:57

Reakce na "že jsem jsem vám nevynadal"

RE: o zvířatech a lidech

kavol 209.?.?.?

hm, já bych se spíše zeptal, co je k nepochopení na mé reakci?

300318

19.12.2013 09:32

A není úniku

RE: No, když o to tak stojíte, lze si vyrobit i vlastní pastu

kavol 209.?.?.?

>Na druhou stranu moji známí zubaři - a mám jich několik,
>nejen že to doporučují, ale i používají sami a nevím o tom
>že by to nějak zásadně ovlivňovalo lidský život. Je to
>podobné jako s amalgámovými plombami, obvahují sice jedovatou
>rtuť, ale jednoznačné důkazy o škodlivosti chybí a budou
>chybět ještě dlouho.

že o něčem nevíte nedokazuje, že to tak není [smích]

ale pokud se máme bavit o důkazech, je potřeba specifikovat, co chceme vlastně dokázat nebo vyvrátit

důkazy, že nadměrný příjem fluoru škodí, jsou na každém rohu - o vlivu na mozek viz níže v diskusi, jinak též třeba oblíbená Wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/Fluoróza

jiná otázka je, nakolik nadměrný příjem fluoru souvisí s čištěním zubů - já tady třeba vidím souvislost zcela zřetelnou, že dochází-li k polykání pasty, což je problém zejména u dětí, tak tam prostě ten příjem je, takže by mě zajímalo, na čem stavíte tvrzení "jednoznačné důkazy o škodlivosti chybí a budou chybět ještě dlouho"?

301014

19.12.2013 10:03

A není úniku

zbytečná paranoia

kavol 209.?.?.?

zdravím,

dle mého názoru vcelku zbytečně plašíte ... dodání fluoru je primárním účelem moderní zubní pasty, pokud o něj nestojíte, pak si čistěte zuby pouze mechanicky, bez pasty, a ušetříte; popřípadě nahraďte kartáček žvýkačkou, kterou ale používejte dlouhodobě, v řádu hodin, a ne pět minut po jídle podle reklamy (ovšem dnes je umění sehnat nějakou bez ještě hnusnějších sajrajtů než jsou soli fluoru, a která se po těch pěti minutách v ústech nerozpadne [pláč] )

zmiňované bylinkové pasty či domácí recepty mají na zdraví zubů vliv zanedbatelný, vliv fluoru je prostě o několik řádů jinde

a jak již bylo zmíněno, pokud pastu poctivě vyplachujete a nepolykáte, dávka, kterou dostanete, je mizivá(+); a naopak zcela bez fluoru to tělo taky nefunguje

(+) k čemuž bych ještě poznamenal, že není důležité cpát to do sebe třikrát nebo snad i víckrát denně v dávce přes celej kartáček, stačí si čistit zuby jednou denně množstvím o velikosti hrachového zrnka, ale zato pořádně aspoň dvě-tři minuty, a především dodržovat, že po čištění zubů nesmí aspoň dvacet minut přijít do pusy nic, nanejvýše čistá voda nebo kvalitní vodka [mrknutí jedním okem]

pokud jde o zdraví dásní, nejsem si jist, zda je optimální k nim ty prospěšné věci, které pasty a recepty z diskuse obsahují, dopravovat pomocí zubního kartáčku - když už, tak já bych spíše vyplachoval

a když denně schroupete porci něčeho opravdu tvrdého (ve stylu týden starý chleba), prospějete tím celé hubě (půlce hlavy) víc než všemi bylinkami dohromady

disclaimer: nejsem doktor, výše uvedené je mojí interpretací informací tak, jak jsem si je vzal z různých zdrojů jak západní medicíny, tak o medicíně východní, jakožto i o pozorování různých "přírodních" národů, proč asi mají méně problémů než my civilizovaní; nečiním si nárok mít absolutní pravdu, ale zatím jsem neviděl důvěryhodný zdroj, co by mi to vyvrátil, na mě osobně to z krátkodobého hlediska funguje, zubař mi už léta nic nespravoval (chodím dvakrát ročně aby si chudák vydělal [mrknutí jedním okem]), a jak z dlouhodobého, no, to se uvidí až a na co umřu, třeba to dělám úplně blbě ale to teď nevím, sorry [velký smích]

301018

23.01.2014 09:54

Šukají ještě vůbec lidi v Čechii?

RE: Láska je nekomerční - proto pryč s ní!

kavol 209.?.?.?

> Když jsou dva lidi zamilovaní, několik měsíců se chovají velmi
> nonkonformě, nekonvenčně a především nekomerčně. Jen tak se na
> sebe culí, courají ulicemi, a v posteli před plazmou sledujou filmy
> z Uložto. Nějaká objednaná pizza to nevytrthne. Zamilovaný člověk,
> upřímně projevující své city a jednající výhradně v režii svého
> zaláskovaného já, je zkrátka komerčně téměř naprosto nevyužitelný!

bullshit, s prominutím

víte, jaké jsou tržby třeba na Valentýna?

303065

24.01.2014 11:07

Šukají ještě vůbec lidi v Čechii?

RE: Láska je nekomerční - proto pryč s ní!

kavol 209.?.?.?

tak nevím, jestli mě doplňujete anebo rozporujete, anebo jak mám této reakci rozumět ...

Vaše rozhořčení chápu, nesouhlasím ale s příspěvkem výše, ty svině dokážou zkomercionalizovat a zpeněžit všechno; ostatně vizte rovněž níže v diskusi, na kolik dnes přijde mladíka rande (a to mám pocit, že to pisatelka počítala jen za jednu osobu, páč jen dva lístky do kina jsou v průměru 260 káčé, a to se na rande jistě bude chtít spíše vytáhnout něčím nadprůměrným ...)

303174

12.06.2014 10:02

Web root.cz vynucuje prohlížení reklamy

vítejte v kapitalismu počátku století ...

kavol 209.?.?.?

jo root ... no tak ten jsem vzdal už dávno, když tam do vedení přišli nějací frikulíni, co se rozhodli, že je jim design nad obsah

na jednání stylu

čtenáři: nový design se nám nelíbí, nechceme světlé pozadí, terminál je by default taky černej, jsme na to zvyklí

management: to nebude bílé, to bude [nějaký název barvy, co neznám, a co běžný smrtelník nerozliší od bílé], každý normální člověk to přeci musí považovat za skvělé

fakt nejsem zvědavej

311524

24.07.2014 10:49

Jak jsem málem přišel o Sofii

RE: Nechápu proč článek vyšel

kavol 209.?.?.?

>Tohle je zajimavá mantra lidí, kteří nikdy o žádné dávky
>nežádali.

ano, to je také zajímavá mantra, něco ve stylu "drž hubu nic o tom nevíš"

tak pro info, naposled jsme žádali o rodičák - již podruhé; při prvním dítěti byla situace složitější, přesto to vyřízení proběhlo podstatně hladčeji, nežli na druhý pokus - prostě jiný úřad, jiné zvyky ... ale to jen tak naokraj (dostali jsme co jsme chtěli, ale věřím, že slabší povahy by to mohly vzdát a spokojit se s pomalou variantou výplaty)

btw, nedá mi nedat k lepšímu, když jsme teď pro děti vyřizovali doklady, tak jsem si vyplnil formulář předem čekaje ve frontě, a když jsem to úřednici dával, tak mi řekla, že se musím podepsat tam, kde už jsem byl podepsaný ... na můj nechápavý výraz na co jako mi "vysvětlila", že se musím podepsat před ní - no, v tu chvíli jsem fakt neměl sil na to jí přesvědčovat, že když se k tomu podpisu přiznám, tak to má úplně stejnou právní váhu, tak jsem se do stejného políčka podepsal podruhé - a stejně se nedívala [chechtot]

>Problém s příspěvkem nastane pouze v případě, že máte
>problém či jste líní vyplnit pár formulářů.

není nad to popřít sám sebe, že?
- nepsal tu někdo například něco o trvalém bydlišti, a najednou "problém nastane pouze" a v tom "pouze" už to trvalé bydliště vyjmenováno nění, jakpakto?

krom toho, v původním článku na BL se píše něco o sebrání příspěvku z důvodů zpožděných plateb ...

>Práce asi na 15 minut ...

jistě - když víte, co máte dělat ... a když je na byrokracii někdo levej, a úředník použije svoji standardní větu "to nejde", tak co?

v zákonech se tady nevyznají ani právníci, jak můžete po laikovi, který je navíc psychicky na dně, chtít, aby si dokázal vše vyřídit sám proti možné zvůli úředníka, i kdyby to teoreticky šlo (nebyly výše uvedené překážky s bydlištěm ap.)?

pokud někdo má pocit že něco musí jít, tak ať tady blbě neplácá nýbrž zvedne zadnici a předvede to (anebo tedy alespoň napíše přesné pokyny, má-li to do Liberce daleko)

313945

12.08.2014 11:27

Políbení od Microsoftu

RE: Ekiga

kavol 209.?.?.?

no, nevím, kolik máte volného času a energie, ale za těchto okolností bych se na řešení problémů s Ekigou vykašlal a použil třeba ten linphone (či si vybral z tuny dalších programů)

rychlý Google dává například toto: http://askubuntu.com/questions/134366/why-ekiga-do...
- odpověď, že nepomáhá promazání konfigurace, nýbrž je potřeba reinstalovat systém, je pro mě velké WTF ... sebelepší program má sem tam nějakou chybu, ale až tak???

jinak ještě k tomu otvírání portů, linphone podporuje UPNP, většina domácích routříků to umí, takže stačí povolit a dál není co řešit

pokud byste hledal českého SIP operátora pro hovory mimo Internet, mohu doporučit Odorik; po zdražení tarifu Odepiš u Vodafone jsem k nim přešel i s mobilem a zatím ve všem spokojenost (jen kdyby šlo zařídit, aby se hovor na mobilní číslo dal zvednout i na internetové lince ... ale to je problém vejš, u provozovatele mobilní sítě kde mají nasmlouvanou infrastrukturu, T-Mobile, že jim to neumožňuje)

315292

13.08.2014 10:15

Políbení od Microsoftu

RE: Ekiga

kavol 209.?.?.?

>Moderní SIP ústředny nemají problém, že se při nějakém
>NATu v cestě liší odchozí IP adresa v TCP/UDP paketech od IP
>adresy uvedené v aplikační SIP vrstvě.

hm, mě by zajímalo, co má znamenat "moderní", páč jsem dělal na Siemensím IMS, které se snažilo různé scénáře překladu adres řešit, asi před deseti lety [smích]

>Není proto třeba používat vymoženosti jako STUN nebo UPNP

to ale platí pouze s výše uvedeným omezením, že to jde přes ústřednu

co ale když Bob nevolá Alici na sip:alice@adresa.u.operátora nýbrž přímo na sip:alice@alicin.domácí.počítač?

>a SIPoperátoři tyto přímo žádají nepoužívat.

huh? s tím jsem se nikdy nepotkal (možná jsem špatně četl?), naopak třeba ta Ekiga poskytuje vlastní stun server ...

navíc UPNP by mělo být pro operátora transparentní, program si s routerem vyjedná externí adresu a otevřené porty, takže se pak tváří jako by byl připojen přímo (jediný rozdíl bude o jedna nižší TTL v hlavičce IP), v sip hlavičkách by měl používat tu externí adresu, stejně jako kdyby to uživatel nastavil všechno ručně

>Odorik tedy na na Linphone funguje

tady by se hodilo udělat tečku a dodat "narozdíl od různých jiných" [mrknutí jedním okem]

>Odorik umožňuje volání na Skype.

jo, to jsem měl uvést, když už jsem ho doporučil:
http://www.odorik.cz/w/skype#bezplatne_volani_ze_site_odorikcz_do_skype

315336

Káva pro Zvědavce

38

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 85 čtenářů částkou 11 525 korun, což je 38 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Kalergiho plán na steroidech: další čerstvá várka okupantů dorazila do Chorvatska19.10.19 00:32 Chorvatsko 0

Idnes dokumentuje, jak v Polsku natočili vznik fake news, nejlépe, jak svede: výrobou fake news!18.10.19 15:19 Česká republika 0

Evropské daně: Už se blíží...16.10.19 11:35 Evropská unie 2

ELÁN a jeho "Bulvárné krysy" na black listu rádií16.10.19 08:35 Slovensko 3

Itálie povolila vylodění dalších 176 afrických okupantů15.10.19 17:11 Itálie 1

Podepište mezinárodní výzvu k zastavení 5G sítě14.10.19 23:00 Neurčeno 0

Tomio Okamura u Luboše Xavera Veselého na XTV14.10.19 21:16 Česká republika 3

Erdogan požaduje po NATO podporu v jeho agresi11.10.19 16:39 Turecko 1

V Německu řádí "pravicoví extrémisté"09.10.19 19:09 Německo 10

Vraždící ilegální migranty bude zase těžší vyhostit!08.10.19 18:55 Česká republika 4

Andrejka se ráda hladí: Zločinná LGBT krade čtyřletým dětem dětství08.10.19 13:02 Česká republika 2

V Německu najel Syřan kamionem do řady aut, zranil nejméně 8 lidí08.10.19 11:03 Česká republika 0

O incidentu v Ostravě referovala média, žádné nezmínilo, že šlo o skupinu cikánů07.10.19 20:05 Česká republika 1

Feminacistky bagatelizují dopad Istanbulské smlouvy07.10.19 20:00 Česká republika 1

Klimatická aktivistka: “Musíme začať jesť deti! Nemáme dostatok času!”05.10.19 18:23 USA 11

Evropský parlament tleskal pašeračce okupantů do Itálie (a potažmo do Evropy)05.10.19 16:13 Evropská unie 1

Další cíl feminacistek: Herec Robert De Niro má zaplatit 276 mmilionů, protože mluvil sprostě04.10.19 16:42 USA 2

Mongolové ante portas!04.10.19 16:16 Česká republika 5

Putin označil Grétu tím co skutečně je04.10.19 12:42 Rusko 0

Tajný islamista zabil v Paříži čtyři policisty04.10.19 11:33 Francie 2

Měnové kurzy

USD
22,98 Kč
Euro
25,64 Kč
Libra
29,65 Kč
Kanadský dolar
17,50 Kč
Australský dolar
15,73 Kč
Švýcarský frank
23,32 Kč
100 japonských jenů
21,19 Kč
Čínský juan
3,25 Kč
Polský zloty
5,98 Kč
100 maď. forintů
7,74 Kč
Ukrajinská hřivna
0,93 Kč
100 rublů
35,92 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 270,81 Kč
1 unce stříbra
403,44 Kč
Bitcoin
182 176,82 Kč

Poslední aktualizace: 18.10.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo ?