Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky ze stejné IP adresy

Nalezeno 16 příspěveků, 1 jméno: Hladovec.

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

Proč Windows? Na elektrárnách žije celá řada systémů (zvlášt na jaderkách), od zabezpečovacích, přes kontrolní a řídící, monitorovací, diagnostické a nevím, jaké ještě. Na těch nízkých a zabezpečovacích úrovních se OS typu Windows samozřejmě nenachází (často je tam ale jen nějaká jiná hámotina), na těch operátorských už ale ano. Právě celá ta operátorská, monitorovací a archivační úroveň je postavená na nějakém tom SCADA systému a zde je dnes Windows v okleštěném provedení celkem standart. Nakonec nějaký OS tam být musí a je to jen otázkou volby, který že to bude. Z hlediska odolnosti vůči takovýmto specializovaným virům to nakonec vyjde nastejno.

Hlavním problémem současnosti bude, že tvůrci těch řídících systémů s výskytem takového viru zřejmě vůbec nepočítali. Proto, když se změní funkce i jen té operátorské úrovně, tak se celá elektrárna stane minimálně neprovozovatelná. Pokud by se k tomu pak ještě přidala nějaká další sabotáž (snadné úpravy v zapojení kriticky důležitých systémů), tak by se tím samozřejmě daly vyvolat i podstatně horší následky. Prostě každý reálný systém bude mít svou mez poškození, za kterou se pak už stane nebezpečným.

Samozřejmě, elektráren se starým řízením se tento problém téměř netýká. Tam se používají ještě staré dobré mozaiky. U těch nových a nebo zmodernizovaných už ale operátoři čučí téměř výhradně jen na placaté monitory. Vlastní článek má u mne jendodtku s hvězdičkou, je velmi přesný. Spojení SCADA a všech nových a modernizovaných elektráren je rovněž charakteristické.

228829

Pro Íránce to musí být dosti prekérní situace. Hlavní know-how leží v Německu a Siemens se k podobným záležitostem staví typicky jen velmi vlažně. Jó, arabáši za své peníze z ropy chtěli něco víc a tak si všude do elektráren pořídili něco extra [oči v sloup]. Na staré držáky bez všech těchto nevýhod teď budou zřejmě vzpomínat obzvlášť s láskou [naštvaný] .

228834

27.09.2010 14:50

Ekonomická krize se zhoršuje: devalvace dolaru, státní krach, úspory a rostoucí inflace

RE: základní příjem je cesta ze srabu

Hladovec 83.?.?.?

Ne vše jsem pochopil. Když dostanu přiměřenou část státního dluhu na svůj účet, tak protože jde o dluh, na účtu se ta částka přece projeví jako mínus. V podstatě je to totéž, jako ta známá Kalouskova složenka, ne? Prostě k daním budeš muset platit z účtu i státní dluh. To je mi teda pěkný kredit, asi jsem to ale nepochopil správně.

228839

30.09.2010 17:23

Ekonomická krize se zhoršuje: devalvace dolaru, státní krach, úspory a rostoucí inflace

RE: základní příjem je cesta ze srabu

Hladovec 83.?.?.?

Zpětně si to tu vše pročítám, vaše původní odpověď je výše i s celým navazujícím vláknem. Oblast finančnictví není přímo moje parketa ale tak nějak se mi ty sklíčka naznámých termínů a pro mne málo sozumitelných příspěvků skládají postupně do mozaiky. To, že pracujete s myšlenkou jakéhosi možného vyprodání či vyčerpání hodnoty peněz v případě, že výroba nebude dostačující a že to má pak donutit lidi více pracovat, jsem rozpoznal již v prvním příspěvku. Aby člověk mohl váš nový systém pochopil, musel by se nejprve seznámit s nějakým modelovým případem toho systému. Mám na mysli model postihující různé detaily a zákoutí fungování. Kdybych tímto směrem sám vrhnul energii, téměř jistě bych došel k úplně jiným předtavám fungování než vy. Prozatím je ale u mne ten obraz fungování velmi nejasný, asi největším zádrhelem je, že ty de fakto darované peníze by asi časem v očích všech měli nulovou hodnotu. Nevím, ale v současné době hrají peníze především roli kontrolní, tj. těm co je dokáží ovládnout umožňují přímo rozhodovat o využívání všech zdrojů. Právě to využívání zdrojů, tj. technologií, surovin a práce mi ve vašem systému zůstává nějak neřízeno.

Ta diskuze zde je na mne vážně trochu složitá a osobně mám na věc asi trochu jednodušší pohled. Vy říkáte, že půjčka je slib pracovat. To je ale poměrně měkké trvzení. Já bych řekl, že půjčka je úpis (závazek), při jehož nesplnění propadnete se vším co máte svému věřiteli. To přitom platí jak v rovině osobní, tak firemní a nakonec i v rovině státní. Prostě přijde bankrot a existence dané bankrotující osoby se ruší ve prospěch věřitelů. Jak to probíhá v rovině osobní si představíme snadno (přibydou bezdomovci), jak to proběhne v rovině slabých států je také snadno představitelné (viz. započatý výprodej Řecka) a jak to proběhne v případě těch silných a vyzbrojených je asi také zřejmé. Zkrátka někomu budou jeho dluhy smazány (jinak prostě vymaže rovnou on mne svou silou) a na jiném se zase zahojí. Jsou to asi zákony druhu homo sapiens a nevím, zda a jak by mohly být přeprogramovány. Budu rád, když mi odpovíte (dal jsem si to už na e-mail).

229044

30.09.2010 17:35

Ekonomická krize se zhoršuje: devalvace dolaru, státní krach, úspory a rostoucí inflace

RE: základní příjem je cesta ze srabu

Hladovec 83.?.?.?

PS: Jedna možnost jsou bezdomovci, druhá otroci v pravém slova smyslu, obojího v současném systému rychle přibývá.

229045

30.09.2010 23:21

Ekonomická krize se zhoršuje: devalvace dolaru, státní krach, úspory a rostoucí inflace

RE: základní příjem je cesta ze srabu

Hladovec 83.?.?.?

Když se chce, tak je i porozumění možné [smích]. Výklad jsem si přečetl a řekl bych, že nyní už vaše myšlenky celkem chápu. Se mnou to ale není až tak úplně lehké a věci, které se snažím pochopit, často podřizuji logické kritice. No a zde mi to vyhodilo víc nesrovnalostí, tak je zkusím vyjmenovat.

1. Co jsou to peníze dnes.
Zdá se, že vás tak trochu očarovala ta jednoduchost vytváření peněz. Centrální banka peníze jednoduše vytvoří tím, že zapíše kamsi do knihy emisí kýženou cifru, tu si pak připíše na svůj účet a na úrok ji půjčí nejspíš nějaké další bance (taková je má představa, nikde jsem to pořádně vysvětlený nenašel). Proces vypadá velmi jednoduše a tak asi u mnohal lidí vzniká dojem, že takto vytvořené peníze nemají hodnotu a že vzhledem k úroku, je nelze splatit. Jenže. Já jsem slyšel cosi o monetární politice centrální banky. Řekněme, že ke dnešku banka vydala nějaký úhrn peněz. Ty peníze jsou tak nějak chráněné nějakou mocností a v daném teritoriu lze za ně směňovat zboží. A teď přichází úhelná otázka a kámen úrazu: kolik si toho koupím za jednotu té měny? Odpověď pro mne není snadná ale když uzavřeme hranice, tak by to mohl být snad veškerý majetek uvnitř mocnosti dělený množstvím vydaných peněz? To je to, k čemu jsem mířil. Teoreticky, s postupujícím časem, by díky práci lidí měl ten úhrný majetek uvnitř mocnosti postupně narůstat. Takže kdyby bylo v oběhu konstantní množství peněz, jejich hodnota by také narůstala, snad se tomuto stavu říká deflace? Pokud vím, tak to by se ale nelíbilo vždy rozežranému státu, protože stát si rád půjčuje od lidí a musel by proto splácet v hodnotě vyšší částku než si půjčil. Od toho má ale svou centrální banku s tou monetární politikou, což není nic jiného, než úkol tisknout nové peníze a ještě něco navíc tak, aby se deflace změnila na inflaci? Zdá se, že i kdyby jsme platili nulové daně, stát by měl i tak bohatý příjem z natisknutých peněz. Kam doopravdy ty emitované peníze putují? Na konto státního rozpočtu? Do nějakých rezerv, odkud je nějaký ministr financí typu Klaus či Kalousek vypustí kamsi do černé díry? Zde na tom tak nezáleží, podstatné je, že peníze by měly mít v současném systému konstantní nebo mírně devalvující hodnotu. Když tak mne opravte.

229074

30.09.2010 23:25

Ekonomická krize se zhoršuje: devalvace dolaru, státní krach, úspory a rostoucí inflace

RE: základní příjem je cesta ze srabu

Hladovec 83.?.?.?

2. Lze splatit úrok v celkovém úhrnu?
Na první pohled nikoliv, mně ale vrtalo v hlavě, je-li to tak skutečně. Je mi nejasné, jak centrální banka státu posílá ty natištěné peníze ale předpokládám, že mu je prostě napíše na účet a hotovo (už víme, že za normálních okolností je vydat musí, kvůli udržení inflace). Možná by je mohla i půjčit jiné bance, ta by si přisadila a půjčila je zpětně státu? To by bylo něco úplně jiného, předpokládám první možnost (možná ale fungují obě). Stát peníze utratí za zboží a práci, tím se dostanou se k firmám a lidem (asi nereálná teorie), tím pádem by si je pak nikdo nemusel při jejich vzniku půjčovat? Pak by se momentálně přebytečné peníze ukládali na smluvenou dobu do bank a ty by je půjčovali na nějaký úrok? Za částku získanou z úroku banka pořídí zboží v dané zemi? Takové úroky by byly zřejmě splatitelné. Co když by se nepůjčovaly peníze od lidí ale od centrální banky? Pak úrok získá centrální banka, pokud se ale zas nakonec utratí v daném státu, tak kde by byl problém se splacením úroku? V diskuzi byl běžný pojem fiat peníze, nevím jak moc se jim tyto představy blíží.

Slova jsou slova, snadno se špatně vyloží, či pochopí. Podobně i úpis = podepsaný slib = slib. Tam nehraje roli ten podpis ale ta vynutitelnost. To je to, že když slib nesplníš, tak tě vymažeme ze světa, tedy jen pokud si na tebe troufnem. Ok, pro tuto diskuzi by bylo potřeba dokonale pochopit současný stav věcí.

229075

03.10.2010 00:17

Ekonomická krize se zhoršuje: devalvace dolaru, státní krach, úspory a rostoucí inflace

RE: základní příjem je cesta ze srabu

Hladovec 83.?.?.?

Problém je v tom, že mojí hlavě nějaká jednoduchá fráze nestačí. I když o tom proběly diskuze (zřejmě ne všechny jsem pročítal), tak šlo spíš o spory a ne všechno se z toho dalo pochopit. Věcem porozumím až když myšlenky dosednou na jasný základ. Pokud tak člověk nepostupuje, tak se snadno dostane do zásadních omylů.

Já ani v bankéřích jako takových problém moc nevidím. Spíš je problém, když se bankéři spolčí, stanou se z nich vydřiduchové a časem tak u nich skončí většina peněz. To se ale přece nemusí stát jen u bankéřů a mohlo by jít i o jiné nepostradatelné komodity, ne? Možná že ale kartely bankéřů zde tak nějak snáze unikají pozornosti. Přece jen, komodita co ovládají, je jedna z nejcenějších.

Taky nevím, jak by mělo probíhat to rozdávání pohledávek bank. Jednak by asi bylo nutné ty banky nejdřív vyvlastnit a jednak většina z nich ani není v Čechách.

Vaše myšlenky mi zatím připadaji tak trochu jako umocněný komunismus. Ten počítal alespoň s vedoucí úlohou dělnické třídy, tady už ale není vedoucí úloha žádná. Počítáte s tím, že nás lidi přivede k rozmumu jen hlad a zima. Pokud o tom jen trochu přemýšlím, tak mi dochází, že by to bylo jen přechodné a hlavně nestabilní uspořádání, které by přešlo buď v nějakou společnost prvobytně pospolnou (málo pravděpodobné a jen přechodně) a nebo mnohem pravděpodobněji do zajeté klasiky, tj. silnější větší svině bude usurpovat slabšího. Samozřejmě, pokud by přestali existovat peníze, lidé si najdou náhradní platidla se skutečnou hodnotou.

Je rozdíl mezi ideologií a matematickou realitou. Porozumět zákonům, které nás řídí, není snadné (pro opravdové poznání by jste se musel z těch zákonů sám nejdřív vymanit) a podobné ideologie na tom končí. Lidé netouží po rovnosti ale po nadřazenosti, moci a ovládání druhých a někteří i pro to udělají cokoliv. Navíc, problém brzké budoucnosti možná bude, že většina lidí nebude umět pořádně vůbec nic. Alespoň současný vývoj k tomu i přes proklamace o znalostní ekonomice směřuje.

Je mi líto že s vámi nesouhlasím ale budu rád za odpověď.

229209

03.10.2010 00:25

Ekonomická krize se zhoršuje: devalvace dolaru, státní krach, úspory a rostoucí inflace

RE: základní příjem je cesta ze srabu

Hladovec 83.?.?.?

PS: Omlouvám se těm, co je nadřazenost a moc ukradená a místo ní užívají života v harmonii a prostotě [smích]

229211

31.10.2010 00:35

Malá úvaha o pyramidách

Hledat cestu, jak uniknout zmaru a rozkladu společnosti?

Hladovec 83.?.?.?

Abych pravdu řek, tak odjakživa bylo každé společenství utvářeno zejména silou. Není to nic divného, při pohledu do živočišné říše je to také běžné a pochopitelné. Vždyť život obvykle znamená boj o přežití, výsadní postavení a rozmnožení.

Naše představy teď budou téměř určitě odlišné, ale obnova společnosti je možná zřejmě zase jen na základě síly. Síla znamená míru bezpečí, naději v budoucnost, přitahuje, motivuje, budí respekt a uznání, odstrašuje. Síla je zřejmě jediná energie, na které funguje každé životaschopné společenství. Bez respekt budící síly by za normálních okolností také nevznikl ani jediný stát.

Takže síla zde stojí na jedné straně. Na druhé straně bude muset být asi cosi, co tu sílu dokáže v rámci společenství schraňovat, tříbit a kontrolovat. Cosi, co zajistí, aby se nerozplývala špatným směrem a nekazila se. Otázka je, co vše tím cosi může být. Vůbec nejsem nějaký filozof, znalec dějin, či mocenských systémů a to co zde píšu (nebo chci psát) je proto tak nějak volné a bez odborných výrazů. Chtěl bych napsat něco o tom, co všechno to cosi může být. Ale nevím, asi tomu zde nechám ještě čas a prostor. Je to tedy spíš otázka, co vše tím cosi může být a jak to sílu ovlivňuje.

Také souhlasím s tím, že revoluce cestou svržení starého většinou postrádá smysl. Je to spíš jen reinstalace starého systému, která cestou ztrát odstraní i část té nežádoucí zátěže, převážně je to ale cesta chaosu bez možnosti vzniku nové kvality a časem se staré problémy objeví znovu. V přírodě bezpečně platí, že co je životaschopné, to se časem rozroste a prosadí se samo. I v tomto smyslu by bylo možné pohlížet na revoluce.

PS: Berte to prosím jako část, rád bych ještě něco napsal k diskutovaným možnostem jedince stát se „lepším“, snad v samostatném komentáři.

231416

31.10.2010 00:48

Malá úvaha o pyramidách

Jak uniknout rozkladu?

Hladovec 83.?.?.?

PS: Ten nadpis jsem použil jako pomůcku při psaní, zde působí přemrštěně. [velký smích][bliji]
Reagujte prosím až zde.

231418

18.12.2010 14:37

Je čas pomáhat

RE: Malá úvaha k tématu

Hladovec 83.?.?.?

Schválně, zkusím odpovědět na tu otázku proč my lidé nechceme vyrábět ono štěstí, uvidíme zda to trefím. Důvodem je naše vlastní niterné přesvědčení o tom, že jsme (tedy jsem) lepší než ti druzí. Nebo alespoň lepší, něž někteří druzí. Co vy na to, stojí to za další diskuzi a nebo to je jen zcela za vlasy přitažená myšlenka?
Jen ještě skládám kompliment vašim názorům zde, jako by mi nějak mluvily z duše [mrknutí jedním okem]

234472

18.12.2010 15:18

Je čas pomáhat

RE: Malá úvaha k tématu

Hladovec 83.?.?.?

Pár otázek od nevědomého:

"OVŠEM! Každý si musí vyžrat do dna, co si navařil"

To jako že doopravdy existuje nějaký očistec pro ty, co to za života na zemi už prostě nestihli?

"neboli je dobré vstřebat prosté pochopení, že KAŽDÝ SI ZA VŠECHNO (JEŠTĚ JEDNOU - ZA VŠECHNO DO NEJMENŠÍCH DETAILŮ!!!), CO HO POTKÁVÁ MŮŽE SÁM!"

Pardón, ale k tomuto bych potřeboval asi vysvětlení. Co když se např. rovnou narodím jako HIV pozitivní (příkladů by bylo nepočítaně), jak pak k takové nespravedlnosti přijdu?

"Náplň slov nespravedlnost a nevinnost vlastně neexistuje."

Tak teď tedy nevím ... Trochu s vámi souhlasím ale ne tak docela.

234474

18.12.2010 15:35

Je čas pomáhat

RE: Malá úvaha k tématu

Hladovec 83.?.?.?

Snad vám nebude připadat má otázka příliš blbá ale činí stěstí člověka vždy šťastným? Pokládám ji záměrně i z toho důvodu, abych tyto dva celkem vzdálené pojmy napomohl rozlišit.

234475

19.12.2010 10:31

Je čas pomáhat

RE: Malá úvaha k tématu

Hladovec 83.?.?.?

Máte samozřejmě úplnou pravdu, že to co někdo bere za hotové štěstí se může z pohledu jiného jevit jako čirá nepřízeň osudu daného nebožáka a častokrát takové nazírání pak bývá i vzájemné. Chtělo by se mi najít nějaký rozdíl mezi takovými dvěma lidmi, nerad bych se ale mýlil. Možná je tím rozdílem ponenáhlu rostoucí pocit klidu, vyrovnanosti, porozumění na rozdíl od opačných pocitů na straně druhé. Na jedné straně je pak možná úsměv klidný a stálý, na druhé hlasitý, výbušný ale rozkolísaný. Opravdu ale nevím, jak moc si kdo daný úsměv může dooprady zvolit, to ostatně také byla hlavní příčina mých otázek. Máme třeba různé víry provázené např. poměrně odlišnými způsoby nazírání na principy bytí, je ale zajímavé vidět, jak se nás snaží dovést na stejné místo. Takže když ze zabýváme myšlenkou, zda a jak je možné darovat štěstí, tak mne opravdu napadá jen jediný možný způsob. Je mi ale jasné, že ho sám dobře už znáte. [smích]

PS: Vyjadřování myšlenek mi jde nějak moc pomalu, proto se zatím musím omluvit Hadovi za jiné zde dlužné reakce.

234520

20.12.2010 20:14

Je čas pomáhat

RE: Malá úvaha k tématu

Hladovec 83.?.?.?

Když čtu vaše přívětivá slova, tak se mi chce se svým psyché také manipulovat. Sice si nejsem jistý, jestli jím nemanipuluje už někdo jiný ale touto manipulací bych každopádně ničemu neuškodil [smích].
Trochu mne tady ale praštilo do očí to dogma, že každý si za nepřízeň osudu může jen a jen sám. Hm, o možném vlivu karmy z minulých životů jsem si už přečetl ale stejně s tím tak docela nesouhlasím a zřejmě mne i o tom dnes jen těžko někdo přesvědčí. Dobrá, tak se mi ten názor nelíbí, zkusme si ale na chvíli představit, jak by vypadal pravý opak. Tím by bylo asi toto: to čím jsem, jsem si vlastně nezasloužil a to že dnes dělám věci tak jak dělám je mi vlastně vložené. Takže stav věcí by klidně mohl být i obrácený a já bych dnes mohl stát na místě toho druhého a ten by zas mohl stát třeba na mém místě. Co říkáte, že by nebylo takové přesvědčení také marné. Pro ty, co se snaží učit těžkému "na kameny chlebem" by takové přesvědčení mohlo bodnout, ne? I když na někoho jiného by zas mohlo mít celkem zhoubný vliv, tak ať si každý raději vybere to, co mu víc vyhovuje. A nebo ať měří i dvojím metrem ale pak sebe pokud možno tím přísnějším. [velký smích]

234594

Káva pro Zvědavce

37

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 83 čtenářů částkou 11 205 korun, což je 37 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Evropské daně: Už se blíží...16.10.19 11:35 Evropská unie 2

ELÁN a jeho "Bulvárné krysy" na black listu rádií16.10.19 08:35 Slovensko 3

Itálie povolila vylodění dalších 176 afrických okupantů15.10.19 17:11 Itálie 1

Podepište mezinárodní výzvu k zastavení 5G sítě14.10.19 23:00 Neurčeno 0

Tomio Okamura u Luboše Xavera Veselého na XTV14.10.19 21:16 Česká republika 3

Erdogan požaduje po NATO podporu v jeho agresi11.10.19 16:39 Turecko 1

V Německu řádí "pravicoví extrémisté"09.10.19 19:09 Německo 10

Vraždící ilegální migranty bude zase těžší vyhostit!08.10.19 18:55 Česká republika 4

Andrejka se ráda hladí: Zločinná LGBT krade čtyřletým dětem dětství08.10.19 13:02 Česká republika 2

V Německu najel Syřan kamionem do řady aut, zranil nejméně 8 lidí08.10.19 11:03 Česká republika 0

O incidentu v Ostravě referovala média, žádné nezmínilo, že šlo o skupinu cikánů07.10.19 20:05 Česká republika 1

Feminacistky bagatelizují dopad Istanbulské smlouvy07.10.19 20:00 Česká republika 1

Klimatická aktivistka: “Musíme začať jesť deti! Nemáme dostatok času!”05.10.19 18:23 USA 11

Evropský parlament tleskal pašeračce okupantů do Itálie (a potažmo do Evropy)05.10.19 16:13 Evropská unie 1

Další cíl feminacistek: Herec Robert De Niro má zaplatit 276 mmilionů, protože mluvil sprostě04.10.19 16:42 USA 2

Mongolové ante portas!04.10.19 16:16 Česká republika 5

Putin označil Grétu tím co skutečně je04.10.19 12:42 Rusko 0

Tajný islamista zabil v Paříži čtyři policisty04.10.19 11:33 Francie 2

"Protiprávně" sterilizované ženy mají šanci na výpalné odškodnění 300 tisíc korun03.10.19 22:16 Česká republika 5

Gott pred smrťou ľutoval jednu vec, že s rodinou otáľal až do neskorého veku03.10.19 19:48 Česká republika 0

Měnové kurzy

USD
23,12 Kč
Euro
25,72 Kč
Libra
29,71 Kč
Kanadský dolar
17,60 Kč
Australský dolar
15,79 Kč
Švýcarský frank
23,42 Kč
100 japonských jenů
21,29 Kč
Čínský juan
3,27 Kč
Polský zloty
6,00 Kč
100 maď. forintů
7,77 Kč
Ukrajinská hřivna
0,93 Kč
100 rublů
36,08 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 500,86 Kč
1 unce stříbra
405,57 Kč
Bitcoin
186 567,78 Kč

Poslední aktualizace: 18.10.2019 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo ?