Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky ze stejné IP adresy

Nalezeno 14 příspěveků, 2 různá jména: <nic>, jm.

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

11.11.2009 23:22

Spiknutí proti umění, část I

RE: Ještě poslední poznámka

201.?.?.?

trochu si to pletete dogma o neposkvrnenem poceti znamena neco zcela jineho, nezli si myslite . neco si o tom prectete.

204548

11.11.2009 23:25

Spiknutí proti umění, část I

RE: Podle mne perfektní článek o umění

201.?.?.?

ano , ale to nebyl duvod zanechat umelecke tvorby. v kapitalismu je vsechno komodifikovano a stava se zbozim. umeni prtesto zustava umenim.

204550

11.11.2009 23:27

Spiknutí proti umění, část I

RE: Ještě poslední poznámka

201.?.?.?

pokud jde o tu planetu bez dedicneho hrichu, to vubec neni nic noveho v kat. cirkvi

204551

11.11.2009 23:34

Spiknutí proti umění, část I

RE: Podle mne perfektní článek o umění

201.?.?.?

clanek je celkove trapny a navic obsahuje zcela faktograficke omyly a nepravdy, pokud ne lzi , o lukacsovi, frankurtske skole atd. o primitivnim hodnoceni nemluve. zcela demagogicky se davaji do souvislosti veci, ktere spolu nesouvisi.zbytek nezbytna paranoia

204552

11.11.2009 23:41

Spiknutí proti umění, část I

RE: Podle mne perfektní článek o umění

201.?.?.?

,,,Walter Benjamin, věřil, že smyslem umění je lidi co nejvíce deprimovat, protože pesimismus byl nezbytným předpokladem pro světovou revoluci. „Šířit pesimismus,“ prohlašoval zlověstně, „neznamená nic jiného než odstranit z politiky morální aspekt.“ V deprimování sebe sama byl Benjamin víc než úspěšný. Spáchal totiž sebevraždu... [chechtot]tohle je ovsem naprosty nesmysl.

benjamin spachal sebevrazdu, kdyz na uteku z francie , byl zadrzen spanely a obaval se vydani gestapu. neslo tedy ani v nejmensim o to co si tendencni autor textu vymyslel.

204553

11.11.2009 23:49

Spiknutí proti umění, část I

RE: jenom Židé za to nemohou

201.?.?.?

to je vecna a inteligentni reakce

...Je to přirozený vývoj a nikdo by asi nedokázal něco takového jako lidský vkus centrálně řídit, když je tak těžké řídit mnohem primitivnější věci.....pochopitelne.

...možná se dočkáme neorealismu a neoromantismu...velice pravdepodobne

...
Lidé by chtěli mít svět jednoduchý a přehledný, aby se v něm mohli orientovat... v tom to je!!!!!

204555

11.11.2009 23:51

2. díl – Barevné revoluce a původ třetí světové války

RE: A.G.Marshall

201.?.?.?

ocernovani+nalepkovani+demagogie=propaganda

vystizne

204556

11.11.2009 23:58

Spiknutí proti umění, část I

RE: Rekl bych

201.?.?.?

postmodernismus je dusledek modernismu, at
uz---- reakce na nej---- ,
nebo ciste teoreticky, dovedeni do dusledku. nic rizeneho. nanejvyse castecne urychleny vyvoj. pokud by doba nebyla pro to ,,zrala,, nemohlo by se nic takoveho ujmout.tezko si ovsem predstavit na modernismus jinou reakci. uvedene ukazky vsak nejsou nijak postmoderni.

204559

12.11.2009 00:08

Spiknutí proti umění, část I

RE: Podle mne perfektní článek o umění

201.?.?.?

zcela obecne, nezavisle na uvedenych ukazkach.
to co povazujete za krasne a umelecke bylo v mnoha pripadech v dobe vzniku povazovano za opak a autori za blazny atd. to co je podle vas smysl umeni docela urcite umeni nevystihuje. je to velice uzke a chude.
vyradite tim z dejin umeni vetsinu nejlepsich del.
..Povznést mysl, potěšit srdce[chechtot] , kladně nabít [velký smích] ! ...vlastne tim umeni docela zjemnele prospecharsky, neumelecky a mestacky zneuzivate. takovy pristup uz dlouho vyvolava u umelcu provokujici reakce.

204561

12.11.2009 00:29

Spiknutí proti umění, část I

RE: Podle mne perfektní článek o umění

201.?.?.?

kazdemu kdo vi neco o umeni a historii, o benjaminovi, lukacsovi, adornovi a frankfurtske skole, sotva muze pripadat clanek jinak a sotva bude ztracet cas jeho rozebiranim. staci upozorneni pro ty, kteri se s necim takovym setkavaji poprve a maji dobrou vuli. presvedcen byt nemuzete o nicem jestlize se s clankem jak vidno, apriorne a bez znalosti realii ztotoznujete a zapada do do vaseho ,, edicniho charakteru,,a svetoveho nazoru.

204564

12.11.2009 00:36

Spiknutí proti umění, část I

RE: Ještě pár slov k zajímavé úvaze:

201.?.?.?

...
...Skutečná víra je čistě osobní záležitostí věřícího, a je tedy definována výhradně tím, jak ji chápe a hlavně realizuje dotyčný subjekt...takova vira je egocentrismus. nz zakon chape viru jinak. a cirkev jako nezbytnost...co buh zjevil skrze proroky a ...zalibilo se duchu svatemu a nam...atd.

204566

12.11.2009 00:44

Spiknutí proti umění, část I

RE: Rekl bych

201.?.?.?

http://www.marxists.org/reference/subject/philosophy/works/us/jameson.htm
I

The last few years have been marked by an inverted millenarianism in which premonitions of the future, catastrophic or redemptive, have been replaced by senses of the end of this or that (the end of ideology, art, or social class; the “crisis” of Leninism, social democracy, or the welfare state, etc., etc.); taken together, all of these perhaps constitute what is increasingly called postmodernism. The case for its existence depends on the hypothesis of some radical break or coupure, generally traced back to the end of the 1950s or the early 1960s.

As the word itself suggests, this break is most often related to notions of the waning or extinction of the hundred-year-old modern movement (or to its ideological or aesthetic repudiation). Thus abstract expressionism in painting, existentialism in philosophy, the final forms of representation in the novel, the films of the great auteurs, or the modernist school of poetry (as institutionalised and canonised in the works of Wallace Stevens) all are now seen as the final, extraordinary flowering of a high-modernist impulse which is spent and exhausted with them. The enumeration of what follows, then, at once becomes empirical, chaotic, and heterogeneous: Andy Warhol and pop art, but also photorealism, and beyond it, the “new expressionism”; the moment, in music, of John Cage, but also the synthesis of classical and “popular” styles found in composers like Phil Glass and Terry Riley, and also punk and new wave rock (the Beatles and the Stones now standing as the high-modernist moment of that more recent and rapidly evolving tradition); in film, Godard, post-Godard, and experimental cinema and video, but also a whole new type of commercial film (about which more below); Burroughs, Pynchon, or Ishmael Reed, on the one hand, and the French nouveau roman and its succession, on the other, along with alarming new kinds of literary criticism based on some new aesthetic of textuality or écriture ... The list might be extended indefinitely; but does it imply any more fundamental change or break than the periodic style and fashion changes determined by an older high-modernist imperative of stylistic innovation....

204567

12.11.2009 00:53

Spiknutí proti umění, část I

RE: oho-ho!!

jm 201.?.?.?

http://www.blisty.cz/art/49408.html
Mechanismus systému, který chce být univerzální, musí vylučovat jakoukoli kauzální intervenci zvenčí. V tom je jeho neodstranitelná slabost...

”Ideological forms are not the product of consciousness but rather produce it.”

“Ideologies are systems of claims. Claims are manipulated images. Images are forms of action”.
Fredric Jameson
Na téma funkce, role a vlivu masmédií, především televize a filmu, existuje nespočetně studií, článků a teorií. Ty které se snaží o důsledný objektivismus bez hodnocení a zařazení, což se vylučuje, až po ryze úzce politické nebo subjektivní. Jejich ideologičnost, chtěná či nechtěná, stejně jako chtěná či nechtěná ideologičnost a politická funkce filmu a televize, je povětšinou neviděna a/nebo popírána.



Stejně jako se celkově, častěji nepřímo nebo šifrovaně, v masmediální produkci zrcadlí doba, kolektivní nevědomí, potřeby systému, tak je sledovatelná strategie ideologického aparátu, zájmy Megastruktury i soupeřících, symbiotických oligarchií. Pro nedostatek a nemožnost vytvářet přesvědčivější, účelnější a působivější mimikry a vyrovnávající iluze uchovává ideologické podvládí zužitkovatelné modernistické a vzdáleně osvícenecké prvky, zdání klasického liberalismu, tradici individualismu a kašírované, většinou dobově trivializované nadčasové mýty. Zbytek je z větší části regulovatelná selektivní kulturní metastáze. Moc v rámci kultury a jejím prostřednictvím závisí na tvorbě, konstrukci a kontrole systému symbolů a v jejich rámci mediálních kodů s požadovanou předvolenou účinností, umožňující podřizující internalizaci, ztotožnění, stimulovanou projekci, falešnou dichotomii, odosobňující resistenci vůči nekonvenujícímu, nekomfornímu a vůči odlišné komformitě, a směrovanou agresivitu. Chladnou cestou tvořený, prokalkulovaný i samoplozením vznikající newspeak masmédií a jejich systém stimulů vytvářejí použitelný, předvídatelný, přehledný vnitřní svět, ilusorní extenzi opouzdřených osobností, iluzorní nezávazné společenství a psychosociální paralelismus, které se stávají pro postižené sociálně diferencovanou úlevnou potřebou. Pro odolnější kategorie včleněných, anebo pro postižené nezužitkovatelnými vedlejšími příznaky, je vhodná kulturní izopatie, v případě neúspěchu oboustranně vítaná kulturní segregace. Možnosti úniku, úkrytu, odolnosti, obrany, útoku i destrukce jsou dosažitelné. Jednu z mnoha možností nevylučující ostatní představuje „elitism for everybody“
F. Jameson o filmu
Jameson, F., Archaeologies of the Future: The Desire Called Utopia and Other Science Fictions (2007)
John Hess: Film and ideology

“Cultural domination has been an underappreciated facet of American power... with approximately half a milion foreign students flocking to the United States, with many of the ablest n...

Automaticky kráceno

204568

12.11.2009 00:55

Spiknutí proti umění, část I

RE: jenom Židé za to nemohou

201.?.?.?

“Cultural domination has been an underappreciated facet of American power... with approximately half a milion foreign students flocking to the United States, with many of the ablest never returning home. Graduates from American universities are to be found in almost every Cabinet on every continent... As the imitation of American ways gradually pervades the world, it creates a more congenial setting for the exercise of the indirect and seemingly consensual American hegemony... Whatever one may think of its aesthetic values, America's mass culture exercises a magnetic appeal, especially on the world's youth. Its attraction may be derived from the hedenostic quality of lifestyle it projects, but its global appeal is undeniable. American television programs and films account for about three-fourths of global market. American popular music is equally dominant, while American fads, eating habits, and even clothing are increasingly imitated worldwide. The language of the Internet is English, and an overwhelming proportion of the global computer chatter also originates from America, influencing the content of global conversation.

Lastly America has become a Mecca for those seeking advanced education. (Z.Brzezinski, The Grand Chessboard)

Tím zároveň dává radu a instrukce Co dělat, a jak se bránit, nejen mimo rámec, ale dokonce i v rámci a koridoru reifikované, komodifikované, instrumentalizované buržoasní racionality. K uváděné mass culture jen poznámku. Mass culture, masscult neboli maskultura, maskult čili маскултура, маскулт, to jest masová kultura je taková, která je určena masám a masové společnosti, avšak nemůže, a kdyby mohla, nesmí být masami tvořena (ostatně by tím vlastně přestala být maskulturou), naopak tyto masy jsou do jisté míry tvořeny, přikrmovány i vykrmovány právě touto maskulturou. Přidržíme-li se jedné, ne zbytečně náročné, avšak promyšlené definice maskultury. Tím se take liší od kultury lidové nejen tradiční, ale i současné popular culture, od cultura operária, tj. dělnické kultury, tedy ve východní oblasti dělkultu či výslovně proletkultu(?) a midcult (viz Ecléa Bosi, Cultura de Massa e Cultura Popular,11a edição revista, Petrópolis, RJ: Editora Vozes ) subculture, subversivní kultury, i subkultury a kultury plně zlidovělé. Mluví se i o masscult High society (Viz Costa Lima, Luiz, Teoria da cultura de massa,6a. ed., ... In: LIMA, Luiz Costa , Teoria da cultura de massa, Rio de Janeiro: Paz & Terra) , poučí Dwight MacDonald, “Masscult and Midcult” 1960 a Dominic Strinatti.

204569

Káva pro Zvědavce

34

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc únor přispělo 84 čtenářů částkou 11 941 korun, což je 34 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

I trpaslíci mohou škodit: Lokální nuly škodí České republice24.02.20 15:36 Česká republika 0

Libyjští teroristé se jezdí léčit do lázní Klimkovice u Ostravy?24.02.20 08:38 Česká republika 0

Barcelona: Migrant brutálně napadl starou ženu v metru24.02.20 00:05 Španělsko 0

Vojenská cvičení USA22.02.20 16:33 USA 2

Kdy se to celé zhroutí?21.02.20 15:18 USA 1

Co vlastně chtěl sdělit světu šílený střelec?20.02.20 20:48 Německo 2

Z Bruselu koncem února přijede na neposlušné Čechy kárná výprava, vedená sudetskými Němci20.02.20 18:06 Česká republika 0

Patočka kvůli Křečkovi napráskal Babiše Macronovi."Vyhoďte Babiše z ALDE!" žádá.20.02.20 17:11 Česká republika 1

Jak pan Křeček uzemnil Stehlíkovou20.02.20 10:55 Česká republika 2

Devět obětí střelby v Německu, pachatel je po smrti 20.02.20 08:25 Německo 5

Masové šílenství švédské mládeže19.02.20 15:46 Švédsko 5

Šokující čísla z Číny19.02.20 07:36 Čína 11

Cena zlata soupá19.02.20 06:51 Neurčeno 0

Sebemenší náznak pravdy o černoších vede ke konci kariéry17.02.20 23:36 Británie 0

Recyklace je lež zaplacená ropou17.02.20 09:24 Neurčeno 0

Neffův Neviditelný pes začíná být příjemně viditelný16.02.20 19:24 Česká republika 2

Niektoré švajčianske kantóny pozastavili používanie 5G vysielačov. Švajčiarske úrady začali testovať ich bezpečnosť15.02.20 13:53 Švýcarsko 5

Státní dluh vzrostl na 1,64 bilionu, na dividentách odteklo 299 miliard14.02.20 16:16 Česká republika 4

Česká vláda opět provádí rektální alpinismus Izraeli14.02.20 16:08 Česká republika 1

Dokud budu prezident, rodiče budou máma a táta, řekl Putin14.02.20 16:05 Rusko 0

Měnové kurzy

USD
23,15 Kč
Euro
25,05 Kč
Libra
29,95 Kč
Kanadský dolar
17,45 Kč
Australský dolar
15,30 Kč
Švýcarský frank
23,60 Kč
100 japonských jenů
20,75 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,83 Kč
100 maď. forintů
7,43 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
35,95 Kč
1 unce (31,1g) zlata
38 471,09 Kč
1 unce stříbra
432,25 Kč
Bitcoin
226 073,10 Kč

Poslední aktualizace: 24.2.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo ?