Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky ze stejné IP adresy

Nalezeno 31 příspěveků, 1 jméno: Miloslav Ponkrác.

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

07.01.2003 08:51

Dvojí standard, dvojí morálka a pokrytectví této války proti terorismu

RE: Dvojí standard, dvojí morálka a pokrytectví té

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Rozumím, takže budeme vyvolávat války a tím ospravedlníme cokoli. Mimochodem mám pocit, že vytváření nepřátel je starý osvědčený recept na zvýšení prestiže vlády a prezidentů.

Mě se nezdá příliš správné to, že se vyvolá válka, která ve většině případů třeba ani nemusela být a pak se vše ospravedlní válkou, že je potřeba se neptat a konat, je přeci válka!

Mě by jenom zajímalo, jestli jste opravdu tak naivní, že si myslíte, že všechna opatření, nad kterými se rozplýváte mají moc snížit pravděpodobnost třeba té situace, že narazíte letadlem do Bílého domu.

Mimochodem, kdysi za doby Hitlera Anglie a Francie nehla prstem na obranu proti zabrání Československa. Doufali, že tím se dohodnou s Hitlerem. Nakonec se tam dost válčilo.

Dnes se díváme na to, jak USA vyvolávají války, hledají záminky u Saddáma, atd.. A jednoho dne se bude válčit třeba u vás. Váš dům třeba padne pod bombou.

7557

16.01.2003 13:16

Napsal mi pan Kuras

???

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Už jsme jak V USA, za vším jsou vedlejší úmysly. Zvědavce chce kdosi dostat do izolace. A Benjamin Kuras tomu pomáhá. Všichni jsou domluveni [pláč]

Zvědavec se nikdy neprezentoval jako objektivní, ale objektivní článek si představuji tak, že uvede fakta a nechá úsudek na čtenářích.

7856

10.02.2003 12:10

Kolik stojí Linux

Kolik stojí Linux

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Nutno říci, že pan Stwora uvedl Linux na Zvědavci článkem "Kam kráčíš Microsofte?" spíše do oblasti flame, než do seriózních debat. Teď to bude těžko vracet a i na tomto článečku je znát zoufalé přání, aby leccos bylo jinak, než snahu o objektivní rozbor. Takto to alespoň cítím.

Kolik stojí Linux? Otázka zůstala nezodpovězena. Moje odpověď by byla, není zadarmo, někde je výrazně dražší, než Windows, někde levnější, jinde je téměř zadarmo. Ostatně tuto odpověď mohu dát kdykoli proti sobě položím X versus Y, a ani X, ani Y může, ale nemusí znamenat Linux. Linux je zadarmo, vyžaduje na druhé straně masívní investici ve formě seznámení se s detaily systému. Záleží tedy na okolnostech.

Další otázkou je, kam Linux má směřovat? Microsoft vyvíjí úsilí udržet se lídrem trhu. Microsoft má podstatně jednotnější standardy v mnoha případech. Linux nabízí mnohostrannost, což způsobuje obrovské tříštění sil. Jenom kolik je Windows managerů!

Větší zastoupení u lidí. Mnoho lidí předpokládá, že pracovat s počítači rovná se znát Windows a Word. Toto všechno by se muselo změnit.

Pro větší rozšíření je potřeba si uvědomit potřeby obyčejných lidí. Standardně mnoho lidí z linuxové komunity odpoví na otázku po náhradě Wordu pod Linuxem slovem TeX. TeX nikdy nebude standardním nástrojem pro většinu lidí. Stejně tak jako většina lidí nebudou programátoři. (Ano vím, existuje OO, který používám, ale jde mi jen o vysvětlení náhledu obyčejného uživatele.)

Mimochodem, co znamená technická nedokonalost, která Linuxu nechybí? To je dokonalá, politicky zamlžující věta. Chceme-li se bavit objektivně, je potřeba používat konkrétní věci, nikoli abstraktní termíny.

Osobně si myslím, že při rozumnějším chování MS by byl Linux na pozadí zájmu. Linux je více orientován na technicky zaměřené uživatele, programátory a kutily. Windows zase na běžného uživatele. Když si chci zakutit, je Linux to pravé.

Nelíbí se mi, že Linux je dost často prosazován jako náhrada za Windows, nebo jako opozice vůči Windows. Toto samotné staví kvalitní systém Linux do pozice zakomplexovaného, nesebevědomého chudáka.

8710

11.02.2003 08:29

Kolik stojí Linux

RE: Kolik stojí Linux

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

"Obrovské tříštění sil"? To mají všichni používat jeden (špatný) Windows manager?

Doufám, že nemusím vysvětlovat, že jsem, na rozdíl od Vás, nikomu nepodsouval, že v Linuxu má být špatný manager, ani že tam má být Windows manager. Krásně jste to politicky střelil, aby můj návrh na menší počet Windows managerů vypadal nepřijatelně. Ale Vaše argumenty jste si vymyslel sám, nic takového jsem neřekl.

Chci jenom říci, že pro mě samotného je grafické prostředí Windows mnohem přijatelnější, a efektivnější pro práci, než prostředí Linuxu. U příkazové řádky je to přesně naopak. A to umím dobře dělat s obojím. Ve Windows spolu grafické aplikace spoluprací, stejné akce se dělají stejným způsobem a jsou tam vychytané maličkosti. Již jsem si zvykl na to, že při ukládání souboru v jakékoli aplikaci mohu založit nový adresář, například. Že stejné akce se dělají stejně. U Linuxu je to každý pes jiná ves.

MS se přece chová "rozumně" - maximalizuje svůj zisk za každou cenu. Naopak, mnoho jeho zákazníků se nechová rozumně. Až se začnou chovat rozumně, i MS se bude muset chovat jinak.

Budeme-li matematicky přesní, při jakékoli optimalizaci, tedy i maximalizaci zisku je důležité kritérium, kterým výsledek optimalizace hodnotíme. Takže o tom, jestli MS skutečně maximalizuje svůj zisk se můžeme bavit, až si postavíme hodnotící funkci. Spíše mi přijde, že MS maximalizuje svůj krátkodobý zisk, na úkor dlouhodobějšího zisku, ale to je věcí názoru.

MS využívá své trumfy, které má. Základním trumfem je chování zákazníků, kteří nechtějí znát detaily systému, ale pracovat. Můžeme se přít, zda je to dobře, nebo špatně, ale hlavně je to nezměnitelný fakt, který nikdo na světe nezvrátí. Ze svého hlediska se tito uživatelé chovají rozumně. Pokud dostanou systém, který je nenutí číst manuálové stránky, jsou ochotni snést i určitá příkoří od MS.

Samotní uživatelé Linuxu to ale většinou nejsou

Je veřejným tajemstvím, že takto se nejvíce ozývají právě uživatelé Linuxu ...

A pochybuji, že je až tak moc zajímá podíl na trhu nebo podobné věci

To většinu lidí zajímá, protože jsou si vědomi, že s větším podílem na trhu mohou dostat zaměstnání v oblasti Linuxu. S větším podílem na trhu se zvyšuje pravděpodobnost, že i pracovně budou moci dělat s Linuxem, apod.. Podíl na trhu není nezajímavý údaj.

8743

12.02.2003 10:19

Kolik stojí Linux

RE: Kolik stojí Linux

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

To právě závisí na druhu práce, kterou potřebujete provádět. Co třeba hromadné přejmenování mnoha souborů v adresáři nebo současná editace mnoha souborů pomocí regulárních výrazů?

Asi jsme se nepochopili. Já nehodnotím, zda je práce v příkazové řádce lepší, nebo horší, než v grafice. Já jsem pouze suše konstatoval, že z mého pohledu má propracovanější grafické prostředí Windows, ale propracovanější práci v příkazovou řádce má Linux. Nic více a nic méně.

Ano, "stejné akce se dělají stejným způsobem" - ale až příliš často dost špatným způsobem. (Já například Windows Explorer z pohledu mých potřeb musím hodnotit jako zcela nepoužitelný.)

Já sám Explorer téměř nepoužívám, ale na druhé straně vím, že každá Windows aplikace bude dělat základní věci stejně. A to je to podstatné.

8779

12.02.2003 10:28

Kolik stojí Linux

RE: Kolik stojí Linux

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Můžete toto tvrzení nějak doložit?

Je to můj subjektivní názor. Mohu to doložit sám sebou.

Mimochodem, máte-li utkvělou představu window$ = grafika, Linux = příkazová řádka, pak jste o pěkných pár let zaspal dobu...

Šlápnul jsem Vám špatně na paleček, nebo kdo Vám namluvil, že takto smýšlím? Můj názor jsem získal po třech letech intenzívní práce v X Windows pod Linuxem. Je to málo?

Ne každá aplikace je k dispozici v KDE verzi. Právě proto, že není pouze jeden windows manager.



Nezlobte se, ale na zbytek už reagovat nebudu. Prostě pro Vás je Linux je absolutně nejlepší, skvělý, já Vám to nebudu brát. Pro mě je Linux dobrý na určité účely, na jiné účely je lepší Windows.

8780

13.02.2003 08:13

Kolik stojí Linux

RE: Kolik stojí Linux

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Já si myslím, že máte pocit, že jsem zapřísáhlý uživatel Windows jen proto, že nevykřikuje, že Linux je nejlepší, a že jsem schopen se kriticky podívat i na operační systémy, se kterými několik let pracuji. To jest s Linuxem i s Windows.

Váš příklad o efektivnějším zvládnutí úkolu je jedním ze neobjektivních demagogií. Pokud máte trochu selského rozumu, je Vám jasné, že efektivita jasně záleží na druhu úkolu. Pokud neuvedete žádný konkrétní příklad úkolu, nelze seriózně diskutovat. Zůstat v obecné rovině, zevšeobecňovat, co se zevšeobecňovat nedá a neuvést žádný konkrétní příklad je způsob psychologické manipulace, kde Vám sice většina lidí skočí na špek, ale divím se, že na to skáče linuxový uživatel, dle vás nadměrně přemýšlející.

Možná Vás to překvapí, ale mám raději Linux, než Windows, ale nepotřebuji ho nekriticky vychvalovat za každou cenu.

8823

13.02.2003 08:39

Kolik stojí Linux

RE: Kolik stojí Linux

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

tedy tím de facto přiznáváte, že jste zaujatý ...

Já jen tvrdil, že v grafickém prostředí se mi lépe dělá, nic více. Jasně jsem to deklaroval jako můj subjektivní pocit. Připadá mi to, jako kdybych řekl, že mám raději švestkové knedlíky, než špagety a někdo chtěl z této věty udělat objektivní diskusi.

namluvil jste mi to Vy sám - v předchozích příspěvcích v souvislosti s Window$ mluvíte o grafickém prostředí a v souvislosti s Linuxem o příkazové řádce

Někdy mám pocit, že se mě snažíte nacpat do standardních odpovědí. Napsal jsem opět, že v grafickém prostředí se mi lépe dělá s Windows (tj. netrdím, že Linux jej nemá) a v příkazové řádce vede Linux (tj. i Windows má příkazovou řádku). Pro jistotu napíšu, že mi je jasné, ve WIndows i v Linuxu mohu dělat jak v grafickém režimu, tak i v textovém režimu.

např. naprosto zcestné srovnání Word vs. TeX - když se zeptáte na náhradu Wordu, snad nikdo Vám neodpoví TeX ale OOWriter, KWord

Problém je v tom slovíčku snad. O.K., zde uznávám, že máte pravdu.

potíž je v tom, že jste ještě nevysvětlil na jaké přesně účely a proč

Potíž je v tom, že v této diskuzi například člověk s nickem manXXyra vysvětlil, jak postupuje linuxový a windowsový uživatel při řešení úkolu, aniž by vysvětlil, o jaký úkol mu jde. Bohužel, takto se postupuje často při obhajobách Linuxu a to občas nepůsobí fajn.

Závěrem dovolte, abych Vám sdělil, že diskuse s Vámi je velmi příjemná, Vaše argumenty jsou promyšlené, snažíte se být objektivní. Děkuji Vám.

8824

05.03.2003 12:00

Hrdinná reakce kanadského Prvního ministra

RE: Hrdinná reakce kanadského Prvního ministra

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Tak nějak to cítím. Já ještě dodám, že pokud by se čistě náhodou stalo, že by Írák, či jeho spojenec zaútočil na Čechy, nebo Slovensko, měl by na to fakticky právo, neboť jsme prakticky útočníci.

9405

28.03.2003 09:28

Bush si zahrává s ekonomikou, zatímco Bagdád hoří

RE: Bush si zahrává s ekonomikou, zatímco Bagdád h

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Vážený pane stefane, pojdme se vsadit, ze to bude skoro naopak. Zejmena bychom se mohli vsadit o ten dolar, jehoz stoupani ja osobne moc neverim. Je možné, že dolar se pokusí o nějaký ten zoufalý, krátký výstřel vzhůru, ale to rychle splaskne a nic z toho nebude.

USA dostanou IMHO lekci, která se nazývá "silové boje se dělaly v minulém století, spletli jste si dobu", protože dnes se spíše nosí styl dezinformace a válčení stylem "učiníme vás na sobě závislé", i když už to také končí. Dnes už spíše než USA se projevují korporace. Takže spíše korporace hledají další, které by učinili na sobě závislými.

Už od roku 1993 říkám, že pokud platí historie, vznikne v USA režim podobný komunismu, ač ten režim nikdy samozřejmě komunismem nazývat nebudou. Odvodil jsem to z historických souvislostí a našel si pár vývojových zákonů, které v historii platí. A hle, už mají třídního nepřítele, my měli imperialisty, oni si našli teroristy! Už začali v USA přitvrzovat zákony směrem k totalitě. Už začali umlčovat ty, kteří mají odlišný názor. Už mají své politické vězně, apod.. Zatím mi to vychází. Už začly represe, atd..

10759

28.03.2003 09:48

Bush si zahrává s ekonomikou, zatímco Bagdád hoří

RE: Bush si zahrává s ekonomikou, zatímco Bagdád h

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Pojďme se vsadit, že to tak nebude. Zejména o ten stoupající dolar. Možná se ještě pokusí o vzlet, ale jen aby poměrně rychle přistál ještě níž.

Od roku 1993 tvrdím, že USA nastolí režim podobný komunismu, i když si tak samozřejmě nikdo nazvat nedovolí. Říkám to podle historických paralel. V roce 1993 byla zakázána komunistická strana Sovětského svazu, čímž se rozehrál velmi jemný řetězec příčin a následků. Kromě toho se událo ještě několik dalších událostí.

No, a USA nyní našly třídního nepřítele. My měli imperialisty, oni mají teroristy. Omezili svobodu projevu, začínají problémy těm, kdo namají oficiální názor. Začíná politické stíhání a úpadek ekonomiky. Problémy se začínají řešit silou, atd.. Prostě USA dostává komunistické atributy, i když komunistické zřízení minulého a současného století nebude stejné.

10761

31.03.2003 08:17

Proč nemůže stát racionálně fungovat

RE: Autor vykrocil spravnym smerom...

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Plat politika souvisí s jeho úplatností. Máte-li vyšší plat, přeci jen nepůjdete do nižšího úplatku, protože by vám to nestálo za případné ztráty.

Politik si své peníze většinou vybere. Pokud dělá zadarmo, pak třeba pomůže lobbovat za firmu svého přítele a prosazuje zakázky pro něj. Apod..

Lidé v Čechách a na Slovensku si to představují jako sci-fi: Politik by měl být člověk odborných kvalit, který se po svém jmenování má plně věnovat prací pro své voliče. K tomu je potřeba, aby se vzdali dosavadní kariéry a dosavadního zaměstnání. Po několika letech se politik většinou kopne do zadnice a nikoho nezajímá, jak se uživí. Jestli se má kam vrátit, apod.. K tomu neustálé kritiky, tvrdý boj o místo. Nejsem politik, ani o to neusiluji, ale tak nějak chápu, že si chtějí vydělat. Pokud to neudělají, mohou skončit také na mizině.

Ti, kteří se nachytají na dobrý charakter a myslí to s politikou dobře, jsou buď

a) vykopnuti ze svých řad svými charakterově horšími kolegy, což je pro ně ještě nejlepší varianta

b) zneužiti dvým politickým kolegou do role obětní beránka předhozeného voličům

c) slouží na svém místě, vzdají se původního polovolání, a pak se jen těžko chytají, často mají finanční problémy

Politici ze svých řad dnes vyštípou toho, kdo se nedrží: "Kdo chce s vlky žíti, musí s nimi výti."

10942

31.03.2003 13:23

Proč nemůže stát racionálně fungovat

RE: Autor vykrocil spravnym smerom...

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Takový minimalistický stát, pokud by existoval, by se velmi rychle rozpadl, či spíše transformoval v jinou formu státu, nejspíše by takový stát ztrácel svůj význam, autoritu, až by přestal existovat. Takový stát by buď musel o svou autoritu bojovat totalitními praktikami, nebo násilím, a nebo by napsal záveť a v tichosti by zhynul. Nebyl by totiž na nic.

Existují lidé, kteří dokáží na plný úvazek věnovat státu, a dokonce jsou zabezpečení. Jejich předvoj vidím v některých vesnických starostech, kteří jsou skuteční správci, a na které místní nedají dopustit. Ale jak sám říkáte, je to spíše na místní úrovni.

Naopak spíše čekám zhoršení korupce, byrokracie, špatných zákonů, apod.., pokud hlavní řízení převezme EU.

10954

31.03.2003 13:35

Proč nemůže stát racionálně fungovat

RE: Autor vykrocil spravnym smerom...

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Nikoli, politici dělají jen to, co jim dovolí lidi. Pokud by 90% lidí něco ostře odsuzovalo a nesnášelo, ani politici to dělat nebudou. Lidi chtějí obětní beránky. Lidi neustále souhlasí s tím, že se v politice potápí slabší.

Spousta lidí je ochotna se do krve rvát za názor, který jim předhodí v TV, ať už je to lež, či pravda.

Takže až někdo poctivý bude deset let dělat pro lidi a pak škobrtne a třeba udělá malou chybu, většina lidí ho klidně bude lynčovat, když to média dobře rozvíří. Je jedno, jestli dobré skutky toho člověka budou tisícinásobně větší, než jeho chyba. Zlikvidovat člověka přes TV je snadné. A víte co je na tom nejlepší? Že toto je možné jen za spoupráce většiny lidí. Kdyby lidé nechtěli odepisovat lidi podle toho, jak jim to přikážou média, tak by se tak nedělo. Většina lidí s těmito praktikami souhlasí a podporují je.

Ještě větší příklady jsou v historii. Ne, dokud se lidé budou chtít účastnit té hry na hrdiny a padouchy, tak se v politice v zásadě nic nezmění.

10955

03.04.2003 09:01

Proč nemůže stát racionálně fungovat

RE: Autor vykrocil spravnym smerom...

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Stát se samozřejmě může zvrhnout ve fašismus, či jiné formy. Naprosto souhlasím. Všechny různé proměny státu, ať už království, demokracie, diktatura, komunismus, a jiné jsou historické proměny téhož. Stát není vždy ideální.

Proč jsem zmínil Vaší matku? Třeba jen proto, že právě ženy věnující se rodičovské povinnosti si musí odepřít leccos v kariéře a tím pádem i v penězích. Logicky si toho tedy předplatí co nejméně. Už teď jsme svědky toho, že naše civilizace vymírá, protože lidé se raději věnují kariéře, než by měli děti. Pokud to ještě posílíte minimalistickým státem, kde si matky nebudou moci dovolit zaplatit všechna rizika, protože moc peněz mít nebudou, situace se ještě zhorší.

Tímto způsobem jen posílíte porodnost lidí, kteří na odpovědnost kašlou, a kteří si řeknou nějak bylo, nějak bude. V jisté formě je to už dnes, kdy Evropa sama přiznává, že potřebuje uprchlíky, jenom aby nevymírala. Některá etnika si s porodností a odpovědností také problém nedělají, jistě víte, o kom mluvím, ale nechci být nařčen z rasismu takže nebudu jmenovat. Už teď je na spoustu obyčejných lidí toho moc.

Jak ale Váš minimalistický stát ošetří to, když je někdo mrzákem od 15-ti let, tudíž si u státu nic nepředplatil? A myslíte, že v případě soukromého pojištění budou mít zájem o člověka, který potřebuje díky zdravotnímu stavu desítky miliónů ročně na zdravotnictví. Zkuste dnes připojistit na zdravotní pojistce člověka, který třeba přežil rakovinu u soukromé firmy. Jeden z důvodů, proč jsou soukromé firmy efektivnější je ten, že se vyhýbají případům, o které se potom musí postarat charita, nebo stát.

Nedávno jsem viděl v televizi mámu od asi šesti dětí. Spolu s partnerem jsou to prostí lidé, takže příjem táty je nedostatečný, a máma nemůže sehnat práci vůbec. Vzali jí děti do dětského domova, a vrátí jí prý až tehdy, až bude vydělávat více. Bylo mi z toho smutno.

Ale sám o sobě si myslím, že vizí minimalistického státu stejně projdeme. Ale osobně si myslím, že právě éra takového státu plus sjednocení do EU budou příčinou toho, že Evropa klesne na významu více, než musí a předá žezlo do Asie. Tam bude největší rozvoj a časem i rozkvět.

Všimněte si, že v historii nejvíce rozkvetly ty říše, které dokázaly přinést světu víc, než jen ekonomiku. Ale to už je jiná kapitola.

11176

03.04.2003 11:26

Proč nemůže stát racionálně fungovat

RE: Autor vykrocil spravnym smerom...

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

>1. Ved takato je realita aj dnes. Nevsimli ste si pripady odmietnutych pacientov?
>2. Slusny lekar to neurobi. Je to eticka otazka.

Jenomže i slušnému lékaři nezbude nic jiného, pokud třeba náklady na operaci jsou 20 miliónů korun, a on by je měl hradit ze svého. Co takový lékař nadělá, najmě pokud je takových pacientů více?

Mám takovou teorii, která neplatí jen na lékaře. Každý spolek lidí se časem opevňuje a byrokratizuje. Lékaři už u nás stihli postavit bylinkáře mimo zákon, vyloučit ze svého středu homeopatii, odsoudit a odstřelit levou metodu léčení rakoviny podvázáním nádoru, zakázat léčitele, a koketovali s tím, že dietu smí navrhovat jen oni. A to to vůbec nesleduji, to je jen to málo co vidím v TV.

Já osobně mám zkušenost s vyhlášenou vojenskou nemocnicí ve městě, které je proslulé syrečky, kam jsem byl poslán po létech problémů. Několik let jsem se potýkal s velkými zdravotními problémy. Prošel jsem desítky vyšetření, na nic se nepřišlo. Když už mi bylo opravdu zle a můj stav se horšil, podal jsem raději revers. Věřil byste, že ze záznamů vyšetření určil bez problémů potom diagnózu obyčejný doktor v ordinaci, co léčí rýmu? Nikdo se ani nepodíval na výsledky vyšetření, které muselo stát sakra peněz. Toto je výsledek, když nemocnice myslí pouze ekonomicky. Za ty necelé dva měsíce jsem zjistil, že je tam nepsaná dohoda. Vy u nás budete 3 měsíce, a my Vám najdeme něco na modrou knížku. Já za nimi každé ráno chodil a říkal jim, že se chci vyléčit, že modrou nechci. Marně.

>Nemozete predsa uvazovat tak, ze ked bude stat minimalny, tak sa nikto nepostara o chudobnych a chorych. Zamyslite sa nad tym abstraktnejsie. V minimalnom state sa ovela lahsie podnika a aj fungovanie nadacii a charity je jednoduchsie.

Já se na to zkouším dívat z dlouhodobějšího hlediska. Minimální stát vidím asi podobně, jako odstavení státu do domova důchodců. Pořád ale někdo bude muset zajišťovat třeba právní prostředí. Bude-li minimální stát, potom bude nekvalitní. Už jen proto, že podniky, se kterými bude soupeřit mají větší moc a leccos si v zákonech upravit. Tuto tendenci vidím už dnes. V podstatě ať chcete, nebo ne, na moci státu hodně záleží. Bude-li slabý, nemůže svou funkci slušně plnit. Proto beru minimální stát jako skoro stejnou variantu jako nefungující stát. Ta autorita není dána penězi, ale také ohlasem u lidí, morálkou, atd.. Bude-li se na stát dívat ekonomicky, pak nemá vůbec smysl, aby stát existoval.

Už vidím dnes, jak podniky chtějí lidi s pětiletou praxí, ale žádný podnik jim tu praxi nechce dát. Překvapila mě nepříjemně úroveň škol řízených ekonomikou. Atd..

>Kazdy ma moznost volby, slobodu a zodpovednost. O tom je minimalny stat a presne o toto Vas (nas) sucasna podoba statu obera.

Máte možnost se přestěhovat kamkoli po světě do státu, který Vám bude vyhovovat. Jestli si myslíte, že stát je ten hlavní, kdo vás okrádá o možnost volby, o svobodu a o odpovědnost, tak s Vámi nesouhlasím.

11186

18.06.2003 14:43

Co se děje v Americe?

Co se děje v Americe?

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Mě jen napadlo, zda se tím nevyhrotí i odpor islámu vůči křesťanství. Přeci jen, když asijské země bombardují lidé, kteří se označují za velké a oddané křesťany, to může mít docela zajímavé dopady pro křesťanství vůbec.

15149

24.06.2003 11:56

Kde je těch 77 procent?

RE: Kde je těch 77 procent?

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

My jsme vždycky někam vletěli. Třeba jen od druhé světové války. "Dobrovolně" jsme podepsali Mnichovskou dohodu na zabrání Sudet, dobrovolně jsme zavedli komunismus, Češi pozvali v roce 1968 Rusy, dobrovolně jsme vsoupili do EU. "Za hříchy králů trpívají národy."

15407

24.06.2003 12:13

Kde je těch 77 procent?

Kde je těch 77 procent?

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Myslím si, že referendum bylo regulérní, a to píšu, i když jsem hlasoval proti vstupu do EU. Odpovídá to tomu, co jsem slyšel ve svém okolí.

Vy, pane Stworo, nejste tady, proto se Vám těžko sděluje, jak lidé slyšeli buď o EU jen pozitivní zprávy, a nebo zprávy, které v zásadě strašily, že pokud nevstoupíme do EU, tak strašně špadne dopadneme, že nám v podstatě nic jiného nezbývá, než vstoupit. Po referendu se v Čechách ani moc neslavilo, což zkoumala i média, až to vystihl jeden redaktor Novy: "Češi vnímají vstup do EU jako sňatek z rozumu".

Přečtěte si zpětně české internetové deníky a hlavně diskuse z doby před referendem. V zásadě hlavní důvody, proč lidé volili ano:

1) Vstup do EU konečně udělá pořádek v našem státě.
2) Nic jiného nám nezbývá, protože všechny státy kolem nás vstoupili do EU, a být ostrovem je cesta ke zkáze.
3) Dělám to kvůli dětem, aby se měli dobře.
4) Hlasuji pro EU, protože komunisti jsou proti. Kdo hlasuji proti EU je komunista.
5) Hlasuji pro EU, protože v EU budou lepší soudy a zákony.
6) Hlasuji pro EU, abych mohl volně cestovat.
7) Hlasuji pro EU, abych mohl pracovat jinde.
8) Hlasuji pro EU, protože EU sem nacpe finance a umožní rozvoj.
9) EU přináší ekonomický blahobyt a prospěch.
10) neexistuje už jiná možnost, než do EU vstoupit.

Výše uvedené názory nejsou vždy zakládající se na pravdě, ale většinou důsledek reklamní a mediální kampaně u nás v Čechách.

Osobně bych referendum nepovažoval za neregulérní. Možná se sluší dodat, že u nás šlo 200 mil. Kč na kampaň za podporu EU, a že v médiích nikdo pořádně neinformoval o tom, co EU skutečně přinese, a co v ní ztratíme. Měl jsem občas pocit, že doba před referendem se podobá době před rokem 1989. Tolik agitačních hesel a povídání o šťastné budoucnosti jsem opravdu slyšel naposledy na komunistických agitacích.

15408

25.06.2003 09:01

Kde je těch 77 procent?

RE: Kde je těch 77 procent?

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Lidé, kteří v daných letech utíkali přes kopečky, už minimálně 35 let nejsou zde, a nemohou být v obraze. Dnes se věci mění dost rychle, takže vlastně nemají ponětí, co se tady děje. Možná jsou dodnes posedlí bojem proti komunismu, a tím, že nejsou v Čechách si neuvědomují, že už jsme někde trochu jinde. Že tady musíme bojovat mimo jiné i proti nešvarům dnes už jiného režimu.

Já si myslím, že s tím komunismem už jděte někam. Oč se liší komunistická agitace s Vaším nátlakem? Mají lidé jednat v referencu nesváprávně a bez rozmyslu jen proto, že jim někdo jako Vy, kteří namísto argumentů jim sdělíte jak mají hlasovat, aby se Vám zavděčili a chovali se jako hodní chlapci?

A věřte mi, že velká část odpovědných lidí, kteří studovali informace, a snažili se zjistit maximum informací kolem EU hlasovala NE.

Osobně si myslím, že pozitivní myšlení neznamená říkat ANO. Pozitivní myšlení je v podstatě láska k životu a ta nijak nepodmiňuje, jaké názory máte mít.

15448

25.06.2003 16:34

Kde je těch 77 procent?

RE: Kde je těch 77 procent?

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Referendum bylo regulérní, o tom asi není pochyb. Výsledek se mi nehodí do krámu, a přesto jej nezpochybňuji. Na druhé straně nebylo příliš regulérní to, co bylo před referendem.

Pokud bych si měl na referendum stěžovat, tak na špatně zvolený čas. Referendum bylo v pátek 13.6. od 14 hodin do soboty 14.6 do 14 hodin. Pouhých 24 hodin načasovaných tak, že pro spoustu lidí by to znamenalo předčasný návrat z víkendové cesty. Považoval bych za slušné, kdyby se dala možnost v pátek ještě před odjezdem (což ještě jakž takž), a hlavně v neděli večer. Pokud jste byli nuceni na 24 hodin někam náhle v pátek odjet, nebyla téměř šance se zúčastnit referenda.

Zkusme to jinak, co kdybyste Vy napsal argumenty pro vstup. Ale dejte si, prosím, záležet, aby to byly pravdivé argumenty. Můžeme o nich klidně diskutovat.

Chtěl bych jen předem říci, že nejsem ani fanatický zastánce výhod, ani fanatický zastánce nevýhod. Prostě jsem se před referendem snažil informovat, co se dá, mimo jiné jsem si přečetl i smlouvu o vstupu, kterou podepsal Klaus, infomormoval jsem se, jak je to se zeměmi, které údajně měly kvůli EU vyrůst. Zjistil jsem, že prakticky ani jedna, bez ohledu na to, co se říká v médiích. A prochroustal ještě mnoho dalších informací z různých stran a použil selský rozum. Všiml jsem si i nápadné podobnosti kampaně do EU s komunistickými agitacemi. S mým hlasováním v referendu jsem spokojený, protože jsem udělal odpovědně maximum, co jsem mohl, abych se rozhodl tak, jak jsem se rozhodl. Sám se sebou jsem vnitřně spokojený s hlasováním u referenda. Udělal jsem svůj díl práce, jak nejlépe jsem uměl. Věřte, že jsem obeznámeným člověkem, a rád s Vámi budu diskutovat o EU a doufám, že pro nás oba to bude potěšením.

15452

25.06.2003 16:49

Kde je těch 77 procent?

RE: Kde je těch 77 procent?

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Ještě bych chtěl dodat, to co jsem napsal, je "záznam" atmosféry u nás. Psal jsem to zejména panu Stworovi, který u toho prostě nemohl být. Pokud s tím nesouhlasíte, a myslíte si, že jsem něco napsal špatně, prosím o opravu. Argumenty, které se uváděly proti vstupu v médiích byly veškeré velmi malé. Argumenty NE byly v zásadě tyto:

1) Důkladné studium výhod a nevýhod a následné porovnání. Je zajímavé, že v rámci odpovědi NE jsem toto opravdu u lidí zažíval velmi často.
2) Nesouhlas s reklamní kampaní vlády.
3) Nesouhlas s dosavadními postupy EU jinde ve světě.
4) Teze, že když nepůjdeme do EU, padne vláda.
5) Zvýšení korupce díky většímu počtu úředníků jak u nás, tak ve spojení s EU a snaha zabránit zvýšení daní.
6) Všímání si snahy zavést nejen směrnice EU, ale ještě více (snaha být papežštější, než EU) - viz balená kobliha, apod..
7) Mnoho lidí nesouhlasilo s vyjednanými podmínkami, a chtělo odložit vstup do EU po vyjednání výhodnějších podmínek.
8) Ztráta státní suverenity.

15453

26.06.2003 09:02

Kde je těch 77 procent?

RE: Kde je těch 77 procent?

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

A co jste čekal? Že všichni včetně důchodců automaticky zanevřou na staré časy?

Podívejte se na hostorii Čech. Jen za minulé století byli u nás vyhnáni, nebo perzekuováni několikrát lidi, co něco uměli, nebo dokázali. V zásadě veliký problém Čech je prostě to, že se spoustu věcí učíme od nuly. Včetně toho, jak řídit stát, ekonomiku, apod.. Potřebujeme se naučit, a pomalu začínáme chápat i to, že jiné země nepřicházejí jako beránci, ale nejčastěji jako vlci.

Mnoho rodin u nás žije na hranici únosnosti. Velmi nuzně. Takoví lidé si dobře vzpomínají, že za totality se jim žilo lépe. Staří lidé také zase mají problémy s přizpůsobení se jiné době, tak dávají raději přednost starému známému komunismu. No, a někteří naivní mladí, kteří nemají vlastní zkušenost s totalitou a vstupují tam také.

Já Vám řeknu zase svůj poznatek. Mám rád historii a někdy se prostě bavím tím, že na základě tezí "Historie se opakuje" a "Všechno už tu jednou v historii bylo" hádám budoucnost států. V roce 1993 jsem dal předpověď, že USA bude v historicky krátké době (= desítky let) de facto komunistické, i když to tak samozřejmě nikdo nebude nazývat. Zatím předpověď neměním.

Nežiji tam, ale pokud sleduji informace, tak USA už našly třídního nepřítele. V Čechách to byla buržoazie a imperialisti, v USA jsou to teroristi. Třídní nepřítel se mimo jiné vyznačuje tím, že se jím může stát prakticky každý člověk a každý může být obviněn z příslušnosti k třídnímu nepříteli.

Pokud mám dobré informace, přitvrzují se tam zákony a zvětšují se pravomoci státních orgánů kvůli "ochraně lidí a pro jejich bezpečnost a dobro".

A těch znaků, které se nápadně začínají podobat totalitě je tam poměrně dost, já jenom naznačil začátek.

15508

26.06.2003 16:24

Kde je těch 77 procent?

RE: Kde je těch 77 procent?

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Možná jsme si úplně nerozuměli, uvádím uváděné důvody. Snažil jsem se popsat spíše, co uváděli lidé kolem mě. Jinak řečeno, zachtit atmosféru u nás pro pana Stworu. Myslím, že jsem to napsal jasně. Nejsou to mé důvody a já se od nich v mnoha případech distancuji.

Nicméně musím vyseknout poklonu, jste velmi realistický, a veskrze s většinou Vašich komentářů souhlasím.

S čím nesouhlasím? Jako relevantní důvody proti vstupu se mi zdají body 1,3,5,6. Proč? Bod 1) může mít za závěr jak trvalý nesouhlas proti vstupu, tak odložení vstupu, tak i jakýkoli závěr. Bod 6) je podstatný, neboť pokud rozhodování o EU jde přes idioty, tedy prostředníky, kteří tam budou již léta, a obyčejný člověk s tím nemá šanci léta nic udělat, musíte to zahrnout do samotného procesu souvisejícího s EU.

K bodu 2) ohledně reklamní kampaně. Kampaň byla mizerná, a z hlediska cíle kampaně splnila svůj účel. Je sice pravda, že kampaň byla více podobná reklamě na prací prášek, a dělal z lidí voly, ale svůj účel splnila. Naštvala jen menší část lidí, a pro některé se stala pověstnou poslední kapkou. Ale pro mnoho lidí to bylo součástí "útoku na více frontách", které je postupně zpracovaly žádaným směrem. Prosím, nestěžuji si, jen konstatuji!

15520

27.06.2003 08:25

Kde je těch 77 procent?

RE: Kde je teˇch 77 procent?

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Pane, Vy jste naivní! Jestli něco komunistům pomohlo, tak to byl listopad 89 a přerod na tržní ekonomiku tak, jak jsme jí provedli u nás v Česku. Myslím, že i komunisté panu Klausovi děkují.

15563

27.06.2003 15:06

Kde je těch 77 procent?

RE: Kde je teˇch 77 procent?

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Můžu se Vás zeptat, co jste mi vlastně chtěl sdělit, nebo chcete jenom špičkovat?

15574

27.06.2003 15:26

Kde je těch 77 procent?

RE: Kde je těch 77 procent?

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Já osobně považuje za excelentní a velmi povzbudivý výsledek, když pouze 45% neví, nebo je jim to jedno! Naprosto nechápu, proč to považujete za špatné? Víte, jak by vzkvétala jakákoli společnost, kdyby polovina lidí se skutečně o dění zajímala, a nebylo by jim to jedno?

Na druhé straně si myslím, že se pohybuji v realitě. A moje zkušenosti a pozorování mi říkají, že ve skutečnosti je těch procent rozhodně není 45%, ale mnohem mnohem víc. Protože to, že někdo dojde k referendu ještě neznamená, že je mu jasné, co chce, a že se zodpovědně rozhoduje. Znovu opakuji, buďme v realitě. Mě nidko neplatí, abych musel lhát.

Proč jsem se rozhodl? Zkusím možná vysvětlit svůj postoj k rozhodování obecně. Téměř nic není ani dokonale dobré, nebo dokonale špatné. Tedy je potřeba zvážit výhody i nevýhody a dát je na misku vah a vybrat, co bude menší zlo. Zkušenost mě naučila, jakmile mi někdo vysvětluje, že je něco na tomto světě dokonale dobré, nebo dokonale špatné, musím se mít hodně na pozoru.

Ještě bych byl rád, kdybyste mě neřadil k žádné skupině. Nejsem ani euroskeptik, ani eurooptimista. Nepatřím mezi ty extrémy.

Jako první jsem si položil otázku. Kdybych byl obchodník, podepsal bych smlouvu, nebo rozhodl bych se, kdybych nevěděl, co podepisuji? Asi ne. Tudíž jsem si začal zjišťovat informace. Nerozhodl jsem se na základě jednoho argumentu a každý osamocený argument působí s malou váhou. Ale skládal jsem si střípeček po střípečku a pak jsem se rozhodl ne.

Velkou váhu pro mě mělo dosavadní chování EU. Jsem osobně dost nedůvěřivý, a tak jsem si začal ověřovat, jak je to s Portugalskem, Řeckem, Irskem. A zjistil jsem, že úplně jinak, než se propaguje. eznámil se s působením EU v Anglii a dalších státech. Vycházím obecně z toho, že slíbit je hrozně snadné, ale je potřeba se podívat, jaké ovoce dosud nesla EU. Je hrozně zajímavých případů, například likvidace exportu ocele u nás pomocí EU.

Už nyní je pro mě jako pro občana těžké chodit na úřady. Sem tam jsem donucen dokonce zalistovat a sestudovat několik zákonů, jinak se s úředníky nedomluvím. Chovám se, prosím slušně, a už vůbec nědělám ani chytrého, ani drzého. Před několika lety to tak nebývalo.

Je-li těžké již nyní pro mě vůbec nějak projít dnešními úřady, je to mnohem těžší pro podnikatele, kde jim na každé straně hrozí obrovské pokuty.

EU nám přinese obrovskou spoustu dalších zákonů a nařízení. Dnes to je 60 000 stran právnického textu, a 300 stran hutného právnického textu denně vznikne. Vše absolutně pro nás závazné. Dokážu si docela dobře představit, že po vstupu do EU spousta podniků odpadne jen proto, že prostě nebudou mít obrovské částky na studium legislativy, na právníky a jiné.

Vidím, jak se podniká v EU. Třeba v zemědělství. To prostě vezmete stádo krav, naložíte je do transportního náklaďáku a jedete s ním přes celou Evropu a ještě dál. Na konci je pak klidně necháte supům. Proč? Protože EU v rámci podpory exportu platí za každý km, po kterou jste zvíře odvezli určitý poplatek

15579

29.07.2003 09:54

Jídlo? Nemáte na vybranou

RE: Jídlo? Nemáte na vybranou

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Pokud vím, tak nižší schopnost reprodukce, dost často také naprostá nemožnost reprodukce je docela známým průvodním znakem většiny genetických manipulací.

Otázkou pak, je zda tuto vlastnost není lépe na někoho hodit, aby firmy prosazující GM měly lepší "public relation".

GM je především kšeft. Na jedné straně se lze bavit nakolik škodlivý. A na druhé straně nelze přehlédnout, že firmy prosazující prostě jdou velmi tvrdě za ziskem hlava nehlava. Pro velké firmy není problém opatřit si jakékoli potvrzení nezávadnosti, zaplatit jakoukoli testovací laboratoř, ba jí dokonce i za tímto účelem založit.

17135

30.07.2003 08:59

Jídlo? Nemáte na vybranou

RE: Jídlo? Nemáte na vybranou

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

No, možné to je. Je veřejné tajemství, že to funguje proto, že škůdci mají citlivé smyslu a pud sebezáchovy. V zásadě jde o to, že škůdci sami také dobře rozpoznají, co jim škodí a co jim prospívá. GM manipulací se vlastně uměle zhorší kvalita natolik, že škůdci se prostě vyhýbají. Kvalita takových potravin je pro člověka také horší, ale člověk to přežije. Sice postupně člověk jí horší a horší věci, ale děje se tak pomalu, postupně a nenápadně, a vždy se zhoršování zdraví populace dá svést na pebytek tuku, málo sportu, kouření, alkohol, apod.., nikdy ne na postupy potravinářských technologií. [pláč]

17200

28.08.2003 08:54

Zvědavec stávkoval

Ja bych to dotahl do konce

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Já bych si nechal patentovat rovnou prirazovaci prikaz, pak bych udelal patent na for, while, repeat cyklus. Pokracoval bych patentem na porovnavani, dale na operatory a pak bych to dokoncil patentem na podprogramy a objekty. A bylo by vymalovano.

18744

29.08.2003 16:50

Zvědavec stávkoval

RE: Alternativni postupy

Miloslav Ponkrác 195.?.?.?

Já si myslím, že GIF stále žije a to dost bouřlivě.

18821

Káva pro Zvědavce

49

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc květen přispělo 115 čtenářů částkou 17 255 korun, což je 49 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Milí čtenáři,

stalo se už smutným koloritem Zvědavce, že na konci měsíce musím žádat o finanční příspěvek na provoz serveru. Každý měsíc něco chybí, ale ještě nikdy se nevybralo tak málo, jako tento měsíc. Snažím se dělat tuto práci poctivě, ale nemohu do nekonečna dotovat provoz z vlastní kapsy. Ty peníze potřebuji, abych mohl udržet nezávislost tohoto serveru a být bez reklam. Vím, že teď hodně z vás má hluboko do kapsy, ale prosím uvažte, zda byste mohli podpořit tento server. Děkuji

Ve zkratce

Roman Prymula je ve střetu zájmu - šéfuje např. vakcinologické společnosti24.05.20 23:45 Česká republika 4

Už to začíná pronikat do mainstreamu: V Česku epidemie nebyla a není22.05.20 14:30 Česká republika 6

Po znepřátelení Ruska pracují čeští politikové na urážce a provokaci Číny19.05.20 22:49 Česká republika 9

Musk a jeho vesmírné smetí: svět mlčí19.05.20 17:40 Neurčeno 1

Na Ukrajině už pronajímají i dělohy žen. Hnus19.05.20 17:29 Ukrajina 2

Rok vězení za vyznačení hranice mezi Čechy a Moravou19.05.20 17:19 Česká republika 3

Další kulturní obohacení: U Ahmeda se našla hlava sedmnáctileté Švédky19.05.20 14:41 Švédsko 2

Dodržujete odstup?18.05.20 15:04 Česká republika 4

Covid-1984, tajemný Hamáčkův agent16.05.20 00:08 Česká republika 16

Plynovod Nord Stream 2 v Německu narazil. Nedostal výjimku z pravidel EU15.05.20 15:54 Evropská unie 3

Všichni majitelé mobilů budou/jsou centrálně sledováni15.05.20 10:15 Evropská unie 8

Další rána feminacistek: chtějí mít příjmení jako chlapi, nepřechýlená14.05.20 15:00 Česká republika 12

Tvrdá cenzura dokumentu PLANDEMIC!14.05.20 12:50 USA 7

Slovenský velvyslanec se v Minsku zúčastnil vojenské přehlídky a skončil14.05.20 11:07 Slovensko 1

Sankce a vězení za zpochybňování karantény13.05.20 17:32 Bolivie 6

Opojení mocí, které bude neustále sílit a bude stále rafinovanější, aneb 5G pod dohledem Spasitelů13.05.20 00:12 Česká republika 0

Musk vyhrožuje, že Tesla může opustit Kalifornii kvůli koronaviru11.05.20 19:57 USA 6

Objevují se další statistiky, že kuřáci jsou odolní vůči koronaviru11.05.20 14:07 Británie 7

V Německu protestují proti šíření paniky10.05.20 22:09 Německo 7

Apel čtyř kardinálů a sedmi biskupů na celou Církev a svět k nejtěžší krizi, která hrozí zničením křesťanské civilizace09.05.20 23:16 Neurčeno 9

Měnové kurzy

USD
24,66 Kč
Euro
27,03 Kč
Libra
30,38 Kč
Kanadský dolar
17,90 Kč
Australský dolar
16,39 Kč
Švýcarský frank
25,52 Kč
100 japonských jenů
22,94 Kč
Čínský juan
3,45 Kč
Polský zloty
6,09 Kč
100 maď. forintů
7,77 Kč
Ukrajinská hřivna
0,92 Kč
100 rublů
34,83 Kč
1 unce (31,1g) zlata
42 137,98 Kč
1 unce stříbra
421,21 Kč
Bitcoin
218 040,10 Kč

Poslední aktualizace: 27.5.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo ?