Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky ze stejné IP adresy

Nalezeno 98 příspěveků, 2 různá jména: <nic>, TS.

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

12.08.2007 19:19

Záhadné zřícení mostu v Minneapolis

RE: Nezlobte se, ale ten článek je snůška hlouposti

85.?.?.?

Mate pravdu, za predpokladu ze dany majzl chceme pouzit opakovane. Ocelovy majzl s palici sice udela mensi skodu nez hlinikovy ve vysoke rychlosti, ale ta mensi skoda se da opakovat porad a porad.

Co takhle jiny priklad? Mekka olovena kulka vystrelena prislusnou rychlosti proti betonovemu panelu? Udela dulek, nejake fragmenty panelu i sebe sama, a trochu prachu. Snad dost na dukaz, ze to jde. Nebo vzit kus betonu a pustit ho ze strechy na druhy kus betonu. (Pozorovatele na zemi by meli byt daleko protoze fragmenty budou litat.) Cim vyssi rychlost pri narazu a cim vetsi kus betonu, tim vic prachu.

Tataz kulka proleti i kovem, neni-li prilis tlusty; treba dvere auta pro ni predstavuji jen malou prekazku. (Dle typu a rychlosti kulky a typu dveri budto proleti vcelku, nebo ve fragmentech. Pokud jsou dvere silne nebo kulka pomala, muze i neproletet. Ale byt v tom aute, nebo za nim - i dvoje dvere mohou byt perforovany, nesazel bych na to.)

Velkou dirou do prachoveho argumentu, ktera mne nenapadla hned na zacatku nebot jsem se nechal odlakat betonem, je jeho slozeni. Neni vsechno beton co se prasi - napr. 40% objemu vzorku byly sklenena vlakna, bezne pouzivana jako izolace mezi "drywalls". Vysoky podil siranu ve vzorku, spolu se spektroskopickou signaturou sadrovce, a celulozova vlakna (10-20%), napovidaji na drceny sadrokarton. A taky azbest z izolaci (a ze ho bylo hodne, skoro procento, v jednom vzorku i trikrat tolik) a oxidy titanu a olova z barev. Analyza zde, venujte pozornost sekci morfologie. (Zbytek je sice zajimavy taky, ale v jinych kontextech a prevazne pro odborniky.)

141626

17.11.2007 16:38

Kanadská policie zavraždila člověka

RE: Proč mu nepomohli?

TS 85.?.?.?

A pritom by stacilo tak malo - polovinu z penez vyhozenych za "bezpecnost" namisto toho dat na zlepseni kvality pece o zakazniky.

Pane Lynch, kdyby se zhroutil, mohl docela klidne dostat taserem taky. Jako treba ten diabetik z Leeds.

A ono se taky docela dost spatne vybira z alternativ kdyz je clovek unaveny, frustrovany, v nejistote, v neznamem prostredi, a kdo vi jak dlouho bez jidla. Pak se muze docela dobre, a zcela mimo vedomou kontrolu dotycneho, dostavit excitovane delirium. Coz se muze stat kazdemu, treba i soudcum Lynchum, a policajti by na to meli mit alespon rychlokurz. Napriklad tenhle.

Pouziti elektrosokovych zbrani riskantni. Zejmena v takovychto situacich. Advokacie rambovani tohoto stylu je prinejmensim nezodpovedna.

Ovsem radobyrambove nejsou nic noveho; problematika nadmerneho vyzbrojovani policie saha minimalne do dob War on Drugs. Detaily viz Overkill: The Rise of Paramilitary Police Raids in America, popisujici mnoho pripadu zvoraneho pouziti sily, casto s letalnimi nasledky.

147392

17.11.2007 21:45

Kanadská policie zavraždila člověka

RE: Proč mu nepomohli?

TS 85.?.?.?

Ale nutno podotknout, ze na zaoceanskych leetech vzdy dostanete najist a napit...

V letadle ano. Plusminus v pulce cesty a nic moc. Ovsem my se zde bavime o letisti samotnem, na nemz dotycny po priletu stravil mnoho hodin. Na mysli mam tento interval.

Neveril byste, kolik milych lidi kdyz bylo chyceno hned po tom co vyslo z obchodaku s kradenou veci se promenilo v agresivni smejdy.

a) A to je zde relevantni jak? Ten Polak snad neco ukradl?
b) Ani to vam ani policii nedava pravo riskovat jejich zabiti.

Kdo chce odsuzovat policii a hajit Polakovo chovani... prosim.

Dotycny, na rozdil od policie, nikoho nezabil. Ze strany policie se jednalo prinejmensim o VELMI hrubou nedbalost. Proc bych je za to mel omlouvat? Ridic, ktery z nedbalosti nekoho zabije, muze jit sedet. Doktor, ktery tak ucini z neznalosti, ma tu samou sanci. Proc ne policajt?

Meli dotycni policiste skoleni o prvni pomoci, o moznych negativnich nasledcich pouziti taseru, o metodach nenasilne deeskalace konfliktu? Pokud ne, vina je i na jejich nadrizenych.

Proc penize na nove zbrane (a rentgeny, a detektory, a pocitace, a snimace otisku, a kamery, a odposlechy...) jsou, a penize na lepsi proskoleni klicovych zamestnancu nejsou?

147415

17.11.2007 21:52

Kanadská policie zavraždila člověka

RE: Proč mu nikdo nepomohl?

TS 85.?.?.?

Staci se ptat jenom tech, co vypadaji jako ze na neco cekaji hodinu nebo dele. Tech by na dobre vedenem letisti nemelo byt vic nez par desitek denne, a to uz se da zvladat.

147416

18.11.2007 13:34

Kanadská policie zavraždila člověka

RE: A proc ste i Vy

TS 85.?.?.?

Nebylo to, ze nereagoval na jecici policajty, tim, ze tito byli v civilu? Navic, pokud si to pamatuji dobre, dotycneho nekolik dni predtim prepadli; mit strach z neznamych podivnych individui je po takovem zazitku zcela pochopitelne.

Kdyz budu dobihat metro nebo autobus, a nekdo divny na mne bude jecet abych zastavil, taky se na nej vykaslu. Je za to dnes trest smrti?

Bundu v lete casto nosim i ja, a obcas se dokonce snazim dobehnout dopravni prostredek. Mam povazovat za normalni, ze by mne za to nekdy nekdo mohl preventivne zastrelit?

Hystericka atmosfera neni omluvou pro ukvapene jednani. Od profesionalu by se nemelo pozadovat nic mensiho nez profesionalni jednani. Ten, co stiskl spoust, by mel dostat od soudce alespon podminku za zabiti z nedbalosti a od policie padaka.

147457

07.02.2008 05:17

Podmořské kabely a íránská ropná burza

Iran neni offline.

TS 85.?.?.?

Iran neni offline. Jenom jako spousta ostatnich zemi ztratil cast konektivity, a to pomerne malou. Ten web co tvrdi opak pouziva mereni dostupnosti jednoho routeru, coz je na prokazatelnost hypotezy dost malo. Podle nej byla tuhle mimo cela Florida.

Mne samotnemu se podarilo uspesne kontaktovat (traceroute, ping, telnet na port 80) nekolikero .ir serveru (napr. iran.ir, neboli 217.218.90.20, umisteny na uzemi Iranu samotneho a z Cech routovaneho pres Turecko), coz je ponekud v rozporu se senzacionalistickymi informacemi z neprilis spolehlivych zdroju.

Docela dobra analyza je zde.

Selhani podmorskych kabelu je docela bezna zalezitost, akorat se o tom bezne nepise, diky dostatecne redundanci co redukuje velke problemy na drobne otravnosti. V tomhle regionu je konektivity nedostatek, takze i pomerne maly vypadek udela velke nasledky. Nove kabely, dodavajici dalsi kapacitu, se jiz nejakou dobu instaluji. Navic morske dno je v mnohych oblastech neklidne, a prirozena aktivita (napr. sesuvy) muze kabely v oblasti osklive pocuchat. Geofyzikalni aktivita je prijatelne vysvetleni pro nekolik selhani v jedne oblasti; a i nahodne jevy maji tendenci se vyskytovat ve skupinach.

Viz tez zde a zde.

Zatim bych nepanikaril.

153543

07.02.2008 16:05

Podmořské kabely a íránská ropná burza

RE: Iran neni offline.

TS 85.?.?.?

Ale je dostupna pro telnet na port 80. Pingy a tracerouty byvaji nekdy u exponovanych serveru odfiltrovane na firewallu.

153604

07.02.2008 20:13

Podmořské kabely a íránská ropná burza

RE: Iran neni offline.

TS 85.?.?.?

internettrafficreport.com je ten nespolehlivy zdroj co jsem zminoval vyse. Monitoruje jenom jeden router, a ten router je mimo provoz asi uz dele.

217.218.90.20 neodpovida na ping a traceroute (predpokladam filtrovano na firewallu), ale odpovida na HTTP request. GET request na http://217.218.90.20/ vrati zpet 302-redirect odpoved na http://www.iran.ir/web/

Traceroute na tohle IP jede pres Turecko a pak nekolik routeru v nitru Iranu samotneho. Pokud by byl Iran odriznut, bylo by ticho uz za Tureckem. Sorry, mel jsem to popsat takhle uz v prvnim postu. Posledni router s adresou vlastnenou Tureckem je 195.175.5.22, pak nasleduje Iran samotny v sekvenci 217.218.127.33, 78.38.255.49, 217.218.141.253, 217.218.188.34, 217.218.190.22, 217.218.90.125 (ten samy C-class netblock jako 217.218.90.20), a teprve pak to uz neodpovida.

Sit se obcas chova trochu neprimocare, je treba ji umet naslouchat.

153629

15.02.2008 06:52

Pruhy na nebi

RE: Zpochybnitelná a nezpochybnitelná fakta ohledně chemitrails

TS 85.?.?.?

Tohle jsou promo ceny. Ale i "normalni" nizkonakladove ceny mohou byt povazovany za podezrele nizke, a aerolinka potrebuje dalsi zdroj prijmu.

Ten zdroj neni nic supertajneho - rika se mu cargo a jde o nakladni dopravu.

154311

15.02.2008 08:33

Pruhy na nebi

Nekolik poznamek

TS 85.?.?.?

Postupny narust viditelnosti stop - za vhodnych podminek se muze mlha kondenzatu chovat jako kondenzacni jadra, na kterych se srazi vzdusna vlhkost. Partikulaty v atmosfere znacne ovlivnuji tvorbu mraku, at uz se jedna o kapicky vody (nebo krystalky ledu) z na vlhkost bohatych vyfukovych plynu, nebo na popilek z tuhych paliv ci saze z dieselovych motoru. V pozemnich podminkach to vysvetluje, proc tak casto proprsi vikend.

Nekdo kdo zde zminoval dve dvojice stop krizujici se postupne proti slunci - vzhledem ke geometrii se tyto krizeni vuci pozici slunce podstatne posunuji podle pozice pozorovatele. Proc by to tak melo byt umyslne dosazeno zrovna pro tu jednu danou pozici?

Modifikace pocasi sice nekdy udelat jde, nejpopularnejsi metoda je tzv. "cloud seeding", ovsem pouziti velkych dopravnich letadel na standardnich komercnich trasach je k takovemu ucelu ponekud neprakticke.

Stopy vypadaji velice pekne z boku - kdyz mate stesti a letite ve vhodnych podminkach, muzete videt celou tu strukturu trojrozmerne. Vcetne stopy za vasim vlastnim letadlem.

Aditiva do paliv - a jak je tam dostat a jak zajistit aby nebyly zjisteny? S palivem prichazi do blizkeho styku prilis mnoho techniku; cokoliv co je v nem pak pujde zjistit jako metabolity v moci nebo tkanich. Problematika dermatotoxikokinetiky uhlovodikovych paliv je docela dobre popsana, a analyzy moci se obcas delaji kdyz je potreba zjistit uroven expozice u delniku. Docela casto se take delaji rozlicne quality-control analyzy paliv; plynova chromatografie je velmi bezna metoda, a peak, ktery do paliva nepatri, se utajit neda, bude trcet z vysledku jako bolavy palec. Kontaminaci anorganickymi materialy neni mozne neprozvejknout, neb tyto maji tendenci zachovavat stopy ve spalovacich komorach a na lopatkach turbin. (Deposity oxidu byly jeden z faktoru diky kteremu bylo pouzivani suspenze boru v kerosenu jako vysokoenergetickeho paliva zavrzeno jako neprakticke. Cokoliv co produkuje pevne zplodiny pri horeni bude zadelavat turbiny a tedy je krome velmi specifickych pripadu nepouzitelne.) Kovy v palivu se take hlidaji kvuli jejich katalytickym vlastnostem - napr. med i ve velmi stopovych mnozstvich zpusobuje polymerizaci a vznik gelovitych sracek co ucpavaji rozvody. Barium je toxicke (krome nerozpustneho sulfatu, a tento je nerozpustny i v palivu), i mala dlouhodoba expozice by vedla ke zdravotnim nasledkum u vystavenych techniku; docela dobre se prokazuje v organismu. Jak to tedy utajit?

Tak a ted se na mne sesypte.

154317

15.02.2008 16:49

Pruhy na nebi

RE: Zpochybnitelná a nezpochybnitelná fakta ohledně chemitrails

TS 85.?.?.?

Zvlastni. Moje zkusenost zahrnuje spis problemy se sehnanim volne nakladni kapacity. (Taky ne vzdycky, ale mnohe linky a casy byvaji docela pretizene.) A nevidam jenom zavazadla a pytle, ale i takove hranate hlinikove kontejnery specifickeho tvaru, jak jim chybi jeden nebo dva rohy aby se dobre vesly do kulateho trupu. Letadla jimi byvaji docela narvana.

154368

16.02.2008 03:48

Pruhy na nebi

RE: Zpochybnitelná a nezpochybnitelná fakta ohledně chemitrails

TS 85.?.?.?

Hlinik muze existovat jako oxid, rozlicne anorganicke soli, soli organickych kyselin, nebo kovalentne vazany na organiku jako organokov. Jenomze spousta toho je nerozpustna v uhlovodikach, organokovy jsou zase jedovate a casto samozapalne, a vubec je s tim spousta problemu - tyhle veci, vetsinou organoborany, se testovaly jako paliva pro dalkove bombardery, a neosvedcily se. A at uz je hlinik v palivu v jakekoliv podobe, pote co projde spalovaci komorou z nej bude oxid hlinity, co se bude napejkat na turbiny. Hlinik se pridava do tuhych raketovych paliv - a taky zanasi jejich trysky, jenomze to pro tech par desitek vterin behu boosteru moc nevadi; u proudovych motoru s dobou provozu v tisicich letovych hodin uz i pomerne pomaly narust usazenin hraje roli znacnou.

154427

17.02.2008 02:52

Ještě jednou chematrails

RE: chemtrails

TS 85.?.?.?

Vy vidíte ohřátý vzduch?

Za vhodnych podminek je videt i ohraty vzduch. Prikladem budiz mihotani vzduchu nad kamny a nad rozpalenou silnici. Nebo extremni pripad kdy rozhrani mezi teplejsim a studenejsim vzduchem - dvema materialy s rozdilnymi indexy lomu - funguje jako zrcadlo, jev zvany jako Fata Morgana.

(To o cem zde diskutujeme jsou ale jevy vztazene k relativni vlhkosti vzduchu, ktera take zalezi na teplote. Pri prekroceni 100% relativni vlhkosti dojde k jejimu srazeni v podobe mlhy. Nemusi k tomu dojit hned - v nekterych situacich to potrebuje trochu pomoct, dodat prvotni impulz aby se voda zacala srazet do kapicek, rika se tomu kondenzacni jadra - tuto roli plni typicky prach nebo popilek nebo jine atmosfericke aerosoly; nebo uz existujici kapky mlhy dodane z kondenzacni stopy motoru. Naprosto prirozenou cestou tedy muze dojit k situaci, kdy se podel stopy letadla vytvori dlouhy tenky mrak.)

Naopak kdyz se indexy lomu dvou odlisnych fazi rovnaji, nebude jejich rozhrani vzajemne videt. Toho se pouziva pri mereni indexu lomu castic materialu napr. ve forenzni analyze mikrostop. Obrazky zde.

Fazova rozhrani bezne existuji i v materialech o stejnem skupenstvi. Jevy s rozhranimi horkeho a studeneho vzduchu jsme jiz popsali vyse; ve vode take mame chladnejsi a teplejsi vrstvy, ktere odrazeji zvukove vlny (a delaji problemy sonarum), a vrstvy s odlisnou salinitou (a tedy tez odlisnou rychlosti sireni vlneni a temi samymi efekty odrazu a lomu).

Neni to nic konspiracniho, jenom fyzika na urovni zakladni skoly.

154478

17.02.2008 03:35

Ještě jednou chematrails

RE: Jde o hodně

TS 85.?.?.?

Pi voda je podfuk.

154483

17.02.2008 03:36

Ještě jednou chematrails

RE: chemtrails

TS 85.?.?.?

Copak Vam panove neprijde ani trochu divne, ze o rakovine se mluvi jako o "rakovinovem bujeni" tedy sakra rychlem rustu srovnatelnem pouze s rychlosti rustu noveho, jeste nenarozeneho organismu a stari je evidentni konec jakehokoliv rustu, konec obnovy a rozpad?

V bunkach je velike mnozstvi nejruznejsich mechanismu, omezujicich jejich nadmerny rust. Vcetne kontrolnich systemu spoustejicich apoptozu pokud bunka vypada jako ze neni v poradku. Jenomze kazdy mechanismus muze selhat. Pokud tech systemu selze dost najednou, aniz se to chytne vcas a bunka se odstrani, tato se zacne nekontrolovatelne mnozit. Ano, i stara bunka se dovede takhle rozjet. A dokonce muze svemu majiteli prinest jisty druh nesmrtelnosti, jako napr. v pripade bunek HeLa.

Optimista nebo pesimista, na prognozu rakoviny to zjevne nema vliv. Sorry.

154481

17.02.2008 04:18

Ještě jednou chematrails

RE: Jde o hodně

TS 85.?.?.?

Vymrznutí plynu znamená snížení relativní (i absolutní vlhkosti) což je přeměna plynu (páry) na něco jiného.

Snizeni teploty nemusi nutne znamenat snizeni relativni vlhkosti. Tato muze dosahovat 100% nezavisle na teplote. Ovsem pri prekroceni 100% relativni vlhkosti dochazi k vysrazeni mlhy. Teply vzduch s relativni vlhkosti 50% muze po ochlazeni dosahnout treba 95%, a pak videt jako mlha neni, nebo prekrocit 100%, a pak mlha vznikne a proud vzduchu videt je. (V pripade velmi nizkych teplot namisto kapicek vody dostavame aerosol krystalku ledu.) Tyto castice pak mohou slouzit jako kondenzacni jadra pro vznik vetsich castecek (pokud je relativni vlhkost blizka 100%), nebo se odparovat/sublimovat (pokud je relativni vlhnost nizsi).

Pokud vymrazime vzduch, ochladime jej a pak zase ohrejeme na stejnou teplotu, museme a nemusime timto cyklem snizit jeho relativni vlhkost. Ke snizeni RV dojde pokud dosahneme dostatecne nizke teploty k vysrazeni vody jako kapalne ci pevne faze a jejimu odstraneni z faze plynne (teprve tim dochazi ke snizeni absolutni vlhkosti); pokud k tomuto vysrazeni a odstraneni behem cyklu chlazeni-ohrivani nedojde, mnozstvi vody ve vzduchu (absolutni vlhkost) se v zadnem okamziku nezmeni, prestoze relativni vlhkost se zvysi s klesajici teplotou a pak opet snizi s teplotou stoupajici.

Uz chapete?

154488

18.02.2008 01:54

Ještě jednou chematrails

RE: chemtrails

TS 85.?.?.?

DNA je molekula jako kazda jina, i kdyz docela odolna, a jako takova se da poskodit mnoha ruznymi zpusoby. (Prave kvuli tomu maji bunky rozlicne ochranne mechanismy, chromozomy jsou ve dvojicich, takze kdyz se neco podela, je porad rozumna sance, ze druha kopie porad funguje. Navic DNA samotna ma dve komplementarni vlakna, ktera se daji chapat jako hlavni a zalozni.)

Poskodit se da i pri svem kopirovani. Vypadnuti baze (deletion) nebo substituce za jinou jsou mezi nejbeznejsimi typy mutaci. Tuto moznost nyni neuvazujme, nebot kopirovani je v urcitem smyslu tvorba nove entity. Venujme se skodam zpusobenym existujicim molekulam.

Aromaticke uhlovodiky, molekuly ploche s pi orbitaly na obou stranach placky, maji tendenci nacpat se mezi pary bazi, zaseknout se tam, asi takhle, a narusovat cteni (a tedy i transkripci) a obecne pusobit mutagenicky.

Mnohe viry vkladaji svou vlastni genetickou informaci do DNA hostitelskych bunek, s vetsimi ci mensimi vedlejsimi efekty. (Viz prokazana souvislost mezi nekterymi virovymi infekcemi a nadory.)

Caste je oxidacni poskozeni, nebo napadeni volnymi radikaly. (Radiacni poskozeni funguje stejnym mechanismem, ionizujici zareni vytvari v bunkach peroxidove radikaly ktere napadaji vse od proteinu pres lipidy po nukleove kyseliny. Radioaktivni fosfor 32-P nebo 33-P se muze zabudovat do patere DNA samotne, a pak kdyz se rozpadne na siru, ktera ma jinou valenci, ta dana pulka dvousroubovice se v tom bode zlomi; s 32-P ani 33-P se moc bezne nesetkate, ale je to zajimavejsi mechanismus nez radiolyticke peroxidy.) Rozlicne chemikalie mohou pusobit stejnym interkalacnim mechanismem jako polycyklicke aromaticke uhlovodiky popsane vyse, nebo napadat baze DNA nebo postranni retezce chemicky.

DNA absorbuje ultrafialove zareni o vlnove delce plusminus 260 nm; energie absorbovanych fotonu pak pusobuje rozlamani retezce, fotolyzu. (Nebo v pripade tvrdsiho zareni, rentgenoveho nebo gama, radiolyzu.) Toho se vyuziva mimo jine k dezinfekci UV zarenim.

A to jsme nevycerpali zdaleka vsechny moznosti.

Jak vidite, mechanismu poskozeni existujici DNA je mnoho. Zadne "informace nesene vzruchovou vlnou" k tomu nejsou potreba.

154547

18.02.2008 06:53

Ještě jednou chematrails

RE: chemtrails

TS 85.?.?.?

Na tohle se da rict jenom jedno - jezkovy zraky! Jak muzou byt protony slozeny z elektronu kdyz to uz na prvni pohled stoji proti zakonu zachovani naboje (kouknu-vidim!), a to nezminuji fundamentalni rozdily mezi leptony (napr. elektrony) a baryony (vsechno z trojic kvarku, pro nas jsou dulezite protony a neutrony)? "Dale nedelitelne", co takhle kvarky? Slysel tady nekdo nekdy o kvark-gluonovem plazmatu? Co takhle spousta dalsich castic o rozlicnych stupnich exoticnosti?

Elektron jako shluk castic? Tohle je poprve, co slysim, ze by elektron mel nejakou substrukturu - nenapovidaji to ani vypocty, ani experimenty. A ze jich od jeho objevu bylo.

Zhustovani a zredovani shluku castic jako sireni vlny je predstava VELMI hrube mechanisticka. Co takhle koncept pole? Co takhle sireni vlneni ve vakuu? Tam castice nejsou, nepocitame-li divociny typu virtualnich castic. Aether a flogiston jsme snad jiz prekonali.

Velikost castic - to urcujete jak? V tehle rozmerech nic jako ostre ohraniceni velikosti proste neexistuje, veci jsou rozplizle a vzajemne prelejzaji do sebe. Jestli chcete lepsi vizualni predstavu, kniha "Pan Tompkins v risi divu" (George Gamow: Mr. Tompkins in Wonderland, or, Stories of c, G, and h) poskytne aspon nejzakladnejsi zaklady.

Sila dostredna - proc jenom gravitace? Ta je pomerne slaba. Co takhle nejake silnejsi kafe - elektromagneticka (napr. elektrostaticka a magneticka, ty muzou byt pritazlive i odpudive - nepamatujete si pokusy z fyziky ve skole?), nebo bez tezkokaliberniho matematickeho aparatu ponekud obtizne predstavitelna silna a slaba interakce, operujici prave na subatomarnich vzdalenostech?

Kdyby nase skoly byly co k cemu, tak se s odpustenim vyserou na patlaly jako Jirasek nebo Nemcova a davaji na cteni opravdove hodnoty - Gamowa, Feynmana, etc., ti aspon cloveka neunudi k smrti a neco si z nich odnese. Jenomze to by nebylo dostatecne ubijejici a davalo by to smysl, takze to nejde, a pak to takhle dopada.

Sorry, tohle se nedalo vydrzet.

154554

18.02.2008 18:09

Ještě jednou chematrails

RE: chemtrails

TS 85.?.?.?

V jedne vete mluvite o svetle jako o vlne a castici soucasne. To vam nedela vrasky, ze se neumite rozhodnout o co jde.

A proc by mi to melo delat vrasky? Proste je to tak. Neni si z ceho vybirat, neni to nebo ono, chova se to jako oboje zaroven.

Pak je Vam asi opravdu jedno jestli je to vlna nebo castice.

Neni to vlna NEBO castice. Je to vlna A castice, nebo se to alespon tak velmi presvedcive chova. Viz vyse.

Maxwell nebo Einstein?

Nebo? Oni jsou snad v rozporu?

Vy opravdu jeste verite, ze existuje nejake vakuum? Prostor zcela prosty jakychkoliv castic v kterem se neco dokaze sirit?

Co je na tom k neuvereni? Nebo jste nikdy nezazil slunecni svit, nevidel hvezdy, neprijimal satelitni televizi?

Jste zrejme jeden z tech co BYL NUCEN PRIJMOUT. Mne nikdo nenutil.

Proste to tak vychazi experimentalne, vysledky experimentu sedi na teorii, je to i siroce pouzivane v praxi. Smirit se s tim nemusite, ale nezmenite to. Nikdo vas nenuti prijmout realitu takovou jaka je; na rozdil treba od odmitnuti prijeti pozorovani, ze na vas neco pada a je tedy treba uhnout, vas to nezabije.

154624

18.02.2008 18:16

Ještě jednou chematrails

RE: chemtrails

TS 85.?.?.?

Pane Vojto, upřímně doufám, že se civilizace nedočká naprogramovaných emocí.

Pozde.

A nejedna se jenom o laboratorni prototypy; takove veci jsou uz na trhu.

To se dozvíte pouze tehdy, když ho přestanete popisovat (či studovat jeho popisy) a začnete ho žít - tj. začnete ho CÍTIT na vlastní kůži.

Je podle vas neco neschopne pocitovat/citit zive? Je clovek-zelenina po mozkove smrti na pristrojich zivy? Je bakterie ziva? Je virus zivy? Je clovek s poskozenym limbickym systemem a tedy bez funkcniho hardware pro zprostredkovani/zpracovani/pocitovani emoci zivy? Jsou pocity/emoce vyvolane drazdenim prislusnych oblasti mozku elektrodou skutecne? Kam polozite kriteria pro rozhodnuti zda je neco zive ci nezive? Co takhle filozoficka zombie, jak poznat jestli je nebo neni ziva, a jak poznam zda vy nejste jedna z nich? Co umely zivot?

154627

20.02.2008 06:22

Ještě jednou chematrails

RE: Život

TS 85.?.?.?

Kralovnou ved byla, jest, a bude fyzika, ruku v ruce s matematikou. Neco jineho muze rict jenom filozof - a pak se bude divit, proc je zcela pravem prezirany.

I kdyz, filozofie ma take svoji krasu. Treba v tom, ze at uz mate jakykoliv nazor, vzdycky muzete najit nejaky filozoficky smer, ktery vas v nem podpori. Tohle treba exaktni vedy neumi.

Obcas se nejaky filozof i trefi. Ovsem vezmete-li slovnik a nahodne vyberete 30066 slov, a provedete dostatecne mnozstvi pokusu, take dostanete kompletniho Hamleta. Viz tez ohrane prirovnani s nekonecnym mnozstvim opic a psacich stroju.

154785

20.02.2008 06:23

Ještě jednou chematrails

RE: Život

TS 85.?.?.?

A ani jsem si nevšiml, že by se naše slavná exaktní věda na nějaké definitivní definici shodla...

Zkuste tohle. Vypada to lip nez zatim vsechny pokusy co jsem tady videl.

154786

20.02.2008 07:25

Ještě jednou chematrails

RE: PS

TS 85.?.?.?

A ještě Vám vysvětlím, proč si myslím, že se civilizace naprogramovaných emocí nedočká. Milujete Junga, tak to pochopíte. Buď ve Vás, nebo v někom jiném "chytnou saze" - tj. ony pravé a živé původní a silné emoce se vzbouří a prostě ty umělé hračky tak či onak rozkopají....

Docka. Ovsem takhle nerizene emoce jsou pro prakticke pouziti neprakticke az nebezpecne, proto takove implementace bez pojistek neuvidime mimo vyzkumne laboratore.

Pokud to myslite jinak, pak uz ted jsou docela caste pripady kdy uzivatel v afektu hazi mobilem ci monitorem. Ovsem takovato agrese neni nic noveho, ani omezeneho na cile technologickeho charakteru; pripadu zabiti v afektu je plna historie.

154790

20.02.2008 07:34

Ještě jednou chematrails

RE: chemtrails

TS 85.?.?.?

TSi, čti pořádně, protony nejsou nadskupinou elektronů, fungují vedle sebe, ve "svaté trojici" s neutrony.

Kde jsem rikal co o protonech jako nadskupine elektronu? Protony/neutrony jsou neco naprosto ale naprosto jineho nez elektrony - jedno jsou trojice kvarku a druhe jsou samostatne castice bez zjevne vnitrni struktury.

Ale na vývoj jevů v prostoru už věda bohužel nestačí.

A to jako proc? Relativisticka fyzika je bezne vyuzivana napr. v satelitnich navigacnich systemech, navic na ni a na casticove fyzice stoji cela moderni superrychla elektronika a jeji sestra fotonika.

Rád bych se ale od tebe/od Vás dozvěděl, co je nosičem informace ve vakuu, když tam nejsou částice ani nic menšího. i v

Pole. To samo o sobe staci. Nebo, pokud mluvime o fotonech, ty fotony samy.

Určitě víš, že každý pohybová energie potřebuje ke svému projevu nosič.

Jenomze ne kazda energie je energie pohybova.

Množina informačních bodů je potenciálem hmotnosti, je tím, co nazývá věda "temnou hmotou".

Temna hmota je hmota co se neda primo pozorovat, "neco co tam je ale neni to samo videt"; je okolo toho spousta zajimavych teorii. Zadne informacni body se do toho plest nemusi. Pockame si, neco se z toho vyloupne.

...čeština, která je výslednicí velmi, opravdu velmi dlouhého vývoje, daleko sahajícího za neolit a celou existenci této sluneční soustavy

Osobne preferuji anglictinu. Cestina je paskvil, skoro nikdo tim nemluvi, skoro nic do toho neni prelozene a kdyz uz tak za dlouho, a je mene algoritmicka, s nechutnym mnozstvim vyjimek.

...

Feynmanové už svou úlohu končí, naše je na startovní čáře. Ale není kam spěchat, vše má svůj čas pro vstup "na scénu".

Feynmanove jeste ani poradne nezacali. Na poli nanotechnologii se chysta hodne veci a bude to jizda. A pokud je neco na Penroseove hypoteze o zavislosti vedomi na kvantove mechanickych vlastnostech mikrotubulu v neuronech, treba pujdou ty same funkcni struktury zrealizovat na kvantovych teckach, v hybridni algoritmicko-kvantove architekture realizovane treba i konvencni fotolitografickou cestou, a mozna povedou k pocitacum vybavenym vlastnim plne funkcnim vedomim. Coz v konecnem dusledku jednoznacne odpovi na mnoho otazek, o kterych zatim akorat blaboli rozlicni takyfilozofove.

154788

20.02.2008 08:43

Ještě jednou chematrails

RE: chemtrails

TS 85.?.?.?

Ja vam ty dve vety dam hezky pod sebe at se v tom vyznate
>Maxwell - světlo je elektromagnetický rozruch ve formě vln, šířící se éterem
>Einstein - elektromagnetické vlny, a tedy i světlo, se šíří i ve zcela prázdném prostoru (vakuu).
(pozdeji prisel se svetelnymi kvanty tkz. fotony)


Sorry, tohle jsem prehledl. Vychazel jsem z toho, ze Maxwellovy rovnice neobsahuji predpoklady o povaze prostredi kterym se elmg vlny siri a jenom popisuji jejich sireni - proto vyhovuji i pro vakuum, a Maxwelluv vyrok se da interpretovat jako "sireni vln prostredim", s pouzitim dobove terminologie. Pokud ovsem vyrok interpretujete doslova, pak si vybiram Einsteina.

Svetlo je tedy podle vas vlna i castice soucasne a meziplanetarni a mezihvezdny prostor je temer dokonale vakuum, kterym se ovsem mimo jineho siri i svetlo.

Ano.

Fajn. Pokud je svetlo castici i vlnou soucasne, pak ten prostor neni vakuum ale je plny jakychsi svetelnych castic a navic soucasne svetelnych vln.

Ty castice jsou ZAROVEN vlny a naopak. Takze mame jedny vlno-castice s obema vlastnostmi.

Vlny se ale musi sirit v prostredi castic.

Proc? Akusticke vlny, ano. Ale my zde mluvime o vlnach elektromagnetickych.

Vysledkem teto uvahy by melo byt prostredi zaplnene svetelnymi casticemi ve kterych se siri svetelna vlna. A tomu rikate vakuum?

Neco takoveho je ponekud naivni predstava. Proc porad nekam cpete castice co tam byt nemusi?

154791

20.02.2008 10:38

Ještě jednou chematrails

RE: PS

TS 85.?.?.?

Čili každý, kdo si myslí, že je může spoutat a pojistit, je pod vlivem nějaké emoce, která mu zatemňuje rozum natolik, že si neuvědomuje nereálnost tohoto plánu.

Jde to. Jenom to nejde hrubou silou - potlacenim. Pak to ma ty dusledky, ktere popisujete nize.

Ony tu jsou a budou i bez ohledu na Váš postoj k nim. Byly tu dříve než Vy a budou tu jistojistě i po Vás.

Ano, a proto je treba je poznat, priznat, a v pripade, ze jsou kontraproduktivni, je kompenzovat ci presmerovat.

154801

20.02.2008 12:58

Saddámova tajná válka

Nic noveho.

TS 85.?.?.?

Tohle neni zadna nova strategie.

154805

23.02.2008 12:55

Ještě jednou chematrails

RE: Filosofie - královna věd

TS 85.?.?.?

Jak jsem rikal vyse, obcas se i filozof trefi. Metoda vytrvaleho zpochybnovani a nemilosrdneho zamitani poprenych hypotez je jedna z mala veci vymykajicich se obvyklemu filozofickemu blaboleni.

Ale i tady treba ne uplne.

Proc treba to vytrvale trvani na koncepci Boha? Ze by se bal, ze kdyby byly pokladany urcite otazky, ze bude zpochybnena a odsunuta na okraj? A kdyz uz, proc jenom jednoho (a v tom pripade ktereho nebo kterou, nejak se jich vyrojilo)? Proc ne nulu nebo dva tucty?

Koncepce dvou substanci je poplatna tehdejsimu mysleni. Opet s vyse uvedenym neoveritelnym konceptem mezi ("nevime co to je, takze je to nadprirozene"). Nebo mozna akorat nechtel nakrknout cernoprdelniky, ideologicka diverze tehdy mohla cloveku udelat problemy.

Descartes budiz vyjimka potvrzujici pravidlo. Budme si ovsem vedomi, ze na kazdeho takoveho pripadaji tucty az stovky postradatelnych producentu neoveritelnych blabolu.

Svepravny a na nicem nezavisly subjekt? Co takhle psychoaktivni chemikalie nebo poraneni ci prima stimulace mozku? To dovede pekne pocuchat osobnost, docasne ci trvale. Lidske "ja" je velmi tesne zavisle na hardware na kterem bezi. (A pak na spouste dalsich veci materialniho i psychologickeho/informacniho charakteru. Umeni reklamy/propagandy, nebo treba i nabozenske konverze, je o vyuzivani techto zavislosti.)

Myslim, tedy jsem - co takhle dycham tedy jsem, mam hmotnost/energii tedy jsem, mam jakykoliv prokazatelny aspekt existence tedy jsem?

Jak rekl Ambrose Bierce: Cogito cogito ergo cogito sum. ("Myslim, ze myslim, tedy myslim, ze jsem" )

155049

24.02.2008 03:20

Ještě jednou chematrails

RE: Filosofie - královna věd

TS 85.?.?.?

Pane TS, já osobně Descarta nemusím, já vědecký racionalismus rád nemám,

To mit nemusite. Jenomze funguje, at uz ho rad mate nebo ne. Realita je to, co nezmizi, kdyz v to prestanete verit.

a jsem důrazně proti převádění přírody na matematiku.

Opet smula. Priroda se ridi matematikou mnohem vice, nez to zvenku vypada. Od rustu krystalu po formaci celych spolecenstev. Muze se vam to nelibit, ale ty zakonitosti tim nepoprete.

Ale Vy jste trochu legrační s tou ex post břitkou kritikou někoho, kdo Vám téměř před pětisty lety, v tehdejším racionalismu naprosto nenakloněném myšlení, probojoval, že si tu takhle můžete "kriticky" cintat pentli

A kolik tisic let to te bande zvanilu trvalo, nez alespon nekomu doslo, jak to delat poradne? A i potom jich valna vetsina pokracovala v blaboleni. To je mene namahave.

Descarta jeste jako castecnou vyjimku z pravidla nejak snesu. Ovsem uvedomte si, ze "tehdejsi racionalismu naprosto nenaklonene mysleni" bylo primarne zapricineno filozofy. Obcas se asi musi experimentalne dokazat, metaforicky receno, ze foukanim cigaretoveho koure do vody zlato nevznika - a ve filozofii to plati dvojnasob. Bohuzel to nekdy trva stovky let.

155092

04.03.2008 13:17

Francouzská držitelka Oskara: Útoky 11. září byly vykonstruovány

RE: Pane Vodníku!

TS 85.?.?.?

Co treba laserovy retroreflektor z dob Apolla 11? Ten je docela dobre "videt" a jeste porad se pouziva. Da se tim zmerit vzdalenost Zeme-Mesic s presnosti na milimetr.

155675

07.03.2008 20:24

Francouzská držitelka Oskara: Útoky 11. září byly vykonstruovány

RE: vyslovila pochybnosti o americkém přistání na Měsíci

TS 85.?.?.?

Ionizujici zareni ma mnoho podob. V pripade slunecniho vetru a van Allenovych pasu se jedna o urychlene protony a elektrony. Tyto se daji odstinit mnohem jednodusseji nez zareni elektromagneticke povahy (rentgen, gamma). Vysokoenergeticke fotony se ve slunecnim zareni vyskytuji taktez, ale z celkove radiacni zateze predstavuji jen pomerne male procento. Pro slusne odstineni nabitych castic staci i pomerne tenka vrstva hliniku (neni to dokonale ale clovek vydrzi docela dost radiace kdyz netrva moc dlouho, a prulet van Allenovymi pasy byl naplanovany na relativne kratkou dobu); materialy s vyssi hustotou, napr. zminene olovo, naopak situaci zhorsuji diky produkci brzdneho zareni.

Radiace v blizkosti vnitrku reaktoru je o dost vyssi nez dokonce i hluboko ve vesmiru. Teda aspon pokud se Slunce zrovna neuprdne.

155958

Ale ne jako vzdy. Papalase mam v zaludku jako vicemene kazdy.

"Honosne nazyvate" - to je oficielni nazev, technicky korektni.

Rusove dostali na Mesic robota se zrcadlem. Ano, samo o sobe to neni dukaz pritomnosti cloveka. Je to dukaz o tom, ze neco pristalo dostatecne mekce. Podminka nutna, nikoliv postacujici.

Dalsich dukazu je ale docela dost. Treba radioamateri poslouchajici a zaznamenavajici radiokomunikaci. Nebo prima pozorovani. Nebo mnoho dalsich veci.

S touhle urovni detailu a mnozstvim lidi do toho zapletenych by fake byl radove obtiznejsi nez opravdove pristani.

155960

07.03.2008 23:39

Francouzská držitelka Oskara: Útoky 11. září byly vykonstruovány

RE: vyslovila pochybnosti o americkém přistání na Měsíci

TS 85.?.?.?

Treba pouzili film, co nebyl vyrobeny tak, aby na nem byl co nejvetsi zisk, ale tak, aby vyhovoval podminkam, ve kterych mel byt pouzit. To se pak jako zaklad vezme material s vetsi tepelnou odolnosti (pro teploty vysoke) nebo s nizsi Tg (pro teploty nizke) namisto materialu nejlevnejsiho.

Ze je neco komercni sunt jeste neznamena, ze je vsechno komercni sunt.

To, ze veci charakteru mene suntoveho jsou dnes predrazene a spatne se shaneji, uz je jina zalezitost. Ovsem kdyz se trochu nabehate a priplatite si, jde skoro vsechno.

155967

08.03.2008 01:14

Francouzská držitelka Oskara: Útoky 11. září byly vykonstruovány

RE: Pristani na mesici....

TS 85.?.?.?

Bezny fotoaparat v kosmu nebude prilis spolehlivy. Strukturalni materialy nejsou navrzene na prilis velke rozdily teplot, maziva na pohyblivych soucastkach nejsou urcena pro praci ve vakuu (a budou se vyparovat a kondenzovat na cockach), soucasti z plastu a hliniku budou na nizkych obeznych drahach korodovat vlivem atomarniho kysliku, a vubec. Chvilku to fungovat bude, ale netroufnu si odhadnout jak dlouho.

Uvnitr napr. raketoplanu samozrejme fungovat bude i fotoaparat obycejny, stejne dobre jako v pozemskych podminkach.

Pro praci v kosmu, stejne jako pro kazde jine narocne prostredi, je zarizeni treba prislusne navrhnout. Pak bude fungovat dobre a spolehlive.

155971

08.03.2008 06:12

Francouzská držitelka Oskara: Útoky 11. září byly vykonstruovány

RE: vyslovila pochybnosti o americkém přistání na Měsíci

TS 85.?.?.?

Vemte si velky svetlomet, poskytujici svetelny tok srovnatelny se Sluncem. Namirte ho na svetle sedou betonovou silnici. V noci ho pustte a na tu silnici se postavte, a pak se podivejte nahoru, jestli bez adaptace na tmu uvidite cokoliv co je mene jasne nez Venuse.

Ono se na hvezdy kouka dost blbe, kdyz na vas naplno prazi Slunce. Za lunarni noci by to slo lip. Jenomze oni tam nebyli kvuli hvezdam ale kvuli Mesici, a na ten je za lunarni noci blbe videt.

Totez fotografie. Z povrchu Mesice za dne mate volbu budto mit beznadejne preexponovany Mesic, nebo nevidet hvezdy. Asi to pujde trefit tak aby bylo videt oboje, ale urcite to nebude jednoduche.

Existuji fotky z Mesice kde jsou i hvezdy. Ta, kterou jsem videl nedavno, byla v ultrafialovem spektru a na dlouhou expozici.

155994

08.03.2008 07:02

Francouzská držitelka Oskara: Útoky 11. září byly vykonstruovány

RE: na Měsíci?

TS 85.?.?.?

NASA nemuze, nema prachy. Pro kosmicke sondy je Kongres mnohem nebezpecnejsi prostredi, nez hluboky vesmir.

Spis bych sazel na Japonce. Loni v listopadu treba prenaseli HDTV signal z obezne drahy Mesice.

155995

08.03.2008 17:25

Francouzská držitelka Oskara: Útoky 11. září byly vykonstruovány

RE: vyslovila pochybnosti o americkém přistání na Měsíci

TS 85.?.?.?

Zeme ma podstatne vyssi svitivost nez hvezdy. On i Mesic je podstatne jasnejsi - hvezdy jsou mnohem lip videt za bezmesicne noci, to jsou videt i ty hodne mrnave.

Cizi sondy k Mesici uz priletely. A prijdou dalsi. Udelat fotku landing site by byla hodne prestizni zalezitost, takze se urcite nekdo pokusi. Nebude to uplne trivialni, nebot se jedna o objekt o velikosti nekolika malo metru. Stopy motoru po pristani Apolla 15 vyfotila sonda Clementine, ale to melo podobu anomalie ve svetlosti povrchu. Rozliseni nestacilo na to aby byla videt ta tecicka uprostred. Ale pockame si, dockame se.

Co se tyce terminu, zapadni civilizace zbabovkovatela. Za dobu, co trval cely Manhattan Project, by se dneska nestihl ani vypracovat environmental impact statement pro LANL. Pokud bychom priradili neomezene prostredky, dali tomu nejvyssi prioritu, a byli ochotni trochu riskovat, je clovek zpet na Mesici do tri let maximalne. Jenomze to vyzaduje penize a politickou odvahu, dve komodity co jsou notoricky nedostatkove. Nasi vladcove jsou banda parchantu co budou radsi vyhazovat penize na valcicky.

400 km je tak akorat pro orbitalni stanici. Ani vysoko (coz ovlivnuje cenu dopravy a blizkost k van Allenovym pasum, kteryma se da bez vetsich problemu proletet tam a zpatky ale zdrzovat se v nich delsi dobu neni dobry napad), ani nizko (kvuli brzdeni o atmosferu).

O tom skartovani jsem nic neslysel? Neda se to vysvetlit jako ze nekdo neco zvoral? Skladovani zaznamu taky neco stoji, a pokud to rozhodnuti udelal nejaky beancounter pablb s kulickovym pocitadlem misto mozku, nejednalo by se o chybu neobvyklou.

156050

09.03.2008 09:21

Francouzská držitelka Oskara: Útoky 11. září byly vykonstruovány

RE: Pristani na mesici....

TS 85.?.?.?

Fotka vypada jako prach ve vakuu. Dost rozmazana na to aby se z toho dalo vykoukat cokoliv co chcete. Je k dispozici jeste jedna o vterinu pozdeji, aby se z toho daly odvodit trajektorie prachovych castic? S prachem je docela problem, proto maji taky rovery blatniky, nebo mozna spis prasniky. U Apolla 17 se dokonce rover opravoval s pomoci rezervni mapy. Regolit je svinstvo a ve vakuu zvlast.

Hasselblad na obrazku ma svetlou barvu skatule. Coz je zjevne postacujici na to, aby v porovnani s cernym pozemskym modelem odrazel dostatek tepla na to aby se neohral. Ve vakuu nefunguje konvektivni prenos tepla, takze to co se neprenese zarenim se neprenese. Elektronika v satelitech s tim ma docela hodne problemu. Za tri dny prace se pouzite materialy nestaci nejak extra zdegradovat v prostredi, takze staci pouzit bily nebo leskle kovovy povrch kvuli teplu, maziva co do vakua neodtekavaji, a ovladani co se da pouzivat v rukavicich od skafandru.

Protitah: Jak vysvetlite, ze se z projektu, na kterem pracovaly statisice lidi a ktery dle vas byl podvrh, za vice nez tricet let nikdo neprokecl? Insider, ktery by prinesl slusne dukazy, by si prece slusne prilepsil k duchodu.

Mirda: Pohadky? Mne pripada jako vetsi pohadka, ze nasi notoricky neschopni vladcove by byli schopni dobre provest a v tajnosti dlouhodobe udrzet rozsahlou konspiraci zahrnujici mnoho lidi.

Priklad: Mame-li nadprumerneho pracovnika co s 99% pravdepodobnosti udrzi tajemstvi, a mame jich na projektu sto, pravdepodobnost ze nic neunikne je 0.99^100, neboli ani ne 37%. Pri tisici lidech to klesa pod pul procenta.

156100

09.03.2008 20:25

Francouzská držitelka Oskara: Útoky 11. září byly vykonstruovány

RE: Pristani na mesici....

TS 85.?.?.?

Balistickou (brzdeni atmosferou plus gravitace), nebo parabolickou (kde rychlost v horizontalnim smeru zustava konstantni)? To co vidim je kombinace dvou jevu: parabolicka trajektorie individualnich prachovych castic, a zavislost jejich rychlosti a uhlu na tom, jak jde kolo do zaberu.

Druzice a sondy se daji docela dobre srovnavat. Maji mirne odlisne problemy v zavislosti na vysce a typu obezne drahy, ale zakladni sada problemu je ta sama. U sond povrchovych je jeste potreba resit pristani, a eventuelni preziti v nehostinnem prostredi (napr. Venuse; proti te je Mars cajicek). Co se radiace tyce, dela se elektronika, ktera je proti radiaci velmi odolna; je to drahe, ale v kosmicke technice bezne. Rika se tomu rad-hard. Kde je podle vas ten velky rozdil?

Rozpalily behem momentu? Mesic neni Merkur, chvili to trva, a i tak nebude objekt teplejsi nez rovnovaha mezi tim co prijme a tim co sam vyzari; da se to spocitat. I blbemu autu to chvili trva nez se na parkovisti zahreje. Pristani take probehlo "rano", nikoliv "v poledne", takze Slunce sice prazilo, ale pod uhlem, takze ne tolik. To co bylo prilis citlive na zahrati, bylo obalene pozlacenou folii a/nebo melo vlastni chlazeni.

Hvezdy na Mesici maji prakticky stejnou konstelaci jako na Zemi. Nepatrne rozdily tam budou, budete-li mit dost presne pristroje, ovsem kdyz si spoctete paralaxu ze vzdalenosti Zeme-Mesic, bude to nula nula prd. Ono staci porovnat vzajemne pozice hvezd na jare a na podzim, kdy je Zeme na opacnych stranach obezne drahy kolem Slunce - bez hodne presnych pristroju ty zmeny uhlu ani nepostrehnete.

Hvezdy jsou velmi slabe zdroje svetla. Senzory - oko, film, CCD... - maji jenom omezeny dynamicky rozsah. Mate-li scenu s vyssim dynamickym rozsahem nez senzory, bud budete mit cast preexponovanou, nebo cast podexponovanou, nebo oboje. V pripade oka se toto automaticky prizpusobi, zornice se stahne, a sitnice nebude registrovat prilis slabe zdroje - tedy misto hvezd zcela prirozene uvidite prd. Totez plati pro film a clonu/cas ve fotoaparatu. Existuje workaround - udelat snimky dva, jeden preexponovat (a mit na nem prokreslene tmave casti) a druhy podexponovat (a mit na nem prokreslene svetle casti), a pak je oba spojit dohromady; dnes se to dela docela bezne digitalne, rika se tomu HDR (High Dynamic Range), a je na to plugin do Photoshopu.

156132

Ja a obhajovat Monsanto? Blbost. Parchanti se pokouseji patentovat co jim prijde pod ruku a pak zdimat farmare. To co jsem obhajoval je genove inzenyrstvi samotne. Protoze bez toho se v budoucnosti neobejdeme. To by ovsem melo probihat primarne na univerzitnich pracovistich a pro blaho vsech, nikoliv v soukromem sektoru a pro mrzky financni zisk.

Ta fotka, neni to z Clementine? To jsem zminoval nekde drive, a jako samo o sobe neprukazne. Tam uprostred toho kruhu bude nekterou z pristich misi nalezen spodek modulu. Otazka casu a penez; udelat fotku Apolla je natolik prestizni zalezitost, ze ten, komu se to povede, si ziska spoustu publicity. Na soukrome pristani na Mesici je uz vypsana i cena.

Proc by takova stopa na Mesici nemohla vzniknout? Odpovida tomu jak se chova lunarni regolit.

Vypocet byl minen jako ilustrativni, z dat ocividne vycucanych z prstu. Jeho ucelem bylo poukazat, ze i dost malo pravdepodobny jev se v dost velke skupine bude vyskytovat docela casto. A lide nejsou na udrzeni tajemstvi prilis vhodni. Mala skupinka jeste i neco utaji. Ve skupine velke se to nakonec rozkeca.

To, ze Mesic je udelany ze syra, neni nic noveho.

156150

10.03.2008 02:03

Francouzská držitelka Oskara: Útoky 11. září byly vykonstruovány

RE: Pristani na mesici....

TS 85.?.?.?

Dost slozity manevr to byl. Natolik za hranici tehdejsi technologie, ze se musela posunout. Mnoha technologickych prulomu bylo dosazeno.

Jak to prepravit zpet? Odstartovat z Mesice je podstatne jednodussi, nez odstartovat ze Zeme - vsechno vazi sestkrat mene, vcetne paliva co potrebujete pro start. Nemluve o tom, ze spoustu toho, co jste tam privezl, tam nechavate, vcetne vetsiny pristavaciho modulu.

Vyvoj Apolla i Saturnu V stal celkem 135 miliard dolaru (prepocteno na hodnotu dolaru v roce 2006). Za cenu jedne blbe valky v Iraku by se Project Apollo dal opakovat dvaadvacetkrat.

Vratit se na Mesic? S dnesni technologii? Brnkacka. S dnesni politikou? Nemozne! [pláč] [pláč] [pláč]

156152

Material, v nasem pripade lunarni regolit, zachovava tvar, pokud je sila, ktera tahne jeho castice jinam, mensi, nez sila, ktera je drzi pohromade. Vase uvaha je platna v pripade, ze jeho castice jsou velmi hladke a na povrchu necim namazane, aby klouzaly po sobe. Jenomze pokud jste videl mikrofotografie, uvidite, ze castice jsou velmi nepravidelne a hrbolate, a podle materialovych analyz tvrde a ostre jako keramika. Tedy maji tendenci drzet pohromade aniz by k tomu potrebovaly vodu. Sesedavat se moc nebudou, pokud sila na ne aplikovana bude nizsi, nez sila, kterou drzi pohromade. Mesicni gravitace neni nic moc a castice prachu jsou lehke. Odkud berete, ze k tomu aby prach drzel pohromade dost na to aby zachoval stopu, nutne potrebuje vodu nebo vzduch?

Zmacknutelnost mesicniho povrchu testoval uz Lunochod 1.

Zkuste slapnout do mouky misto do obili. Nebo do mouckoveho cukru. Oboje predtim dobre vysuste.

"Nejblizsi kopec" muze byt dost daleko. Zajedte si na hory; kdyz bude hodne cisty vzduch, hory v dalce vam budou pripadat blize nez jsou. Na Mesici vzduch neni, takove to modrani co nam pomaha vnimat vzdalenost tam tedy taky neni. Taky vemte v uvahu vyznamne mensi prumer Mesice. Podle ceho poznate tech 100 km?

Plany skartovali protoze jich je vsude mozne spousta dalsich kopii a taky jsou na mikrofilmech kde zabiraji min mista. Zkuste se podivat v National Archives.

Nyni predam slovo profesionalum.

156158

tie footprints v piesku vyzeraju asi takto a to tu este mame hustu atmosferu:

Prave proto ze tu mame atmosferu. Videl jste mikrofotografie poustniho pisku? To jsou takove mrnave kulicky odrbane do hladka jak s nima soupe vitr. Ani do betonu se to nehodi. Nejak mne neprekvapuje, ze nedrzi poradne tvar.

Porovnejte pisek s mikrofotografii mesicniho prachu. Uz to dava smysl?

este som zabudol, ze na Apollo 11, mali pocitace celych 2k pracovnej pamäti (matrix z feritovych prstencovych jadier) a 36k pevnej pamäti. s tym si dnes nezapalis ani cigaretu.

Za prve, kilobyte RAM je spousta mista. Delal jsem s tim jeste kdyz PIC16C84 byla horka novinka. To, ze dneska potrebujeme skoro superpocitac abychom napsali email, je symptom technologicke degenerace a ztraty schopnosti psat dobry software. Za druhe, trajektorie potrebne pro tenhle styl cestovani se da spocitat snadno. Vsecko je to o delta-v ve spravnem momentu.

Jednoduche transfer-orbits, nic slozitejsiho k ceste na Mesic nepotrebujete, se daji jeste v pohode spocitat rucne na logaru. Gravitacni praky uz jsou slozitejsi, a "fuzzy orbits" potrebuji slusny pocitac.

samotna NASA prognostikovala pravdepodobenstvo uspechu pristania na Mesiaci pociatkom 60-tych rokov na 0,0017 percenta.

Oficielni cislo, nebo nejaky jednotlivec? Na jakem zaklade to bylo spocteno?

Rozkradene vzorky? To mate odkud? Ja googlil a googlil a nasel maximalne to, ze nejaci studenti slohli deset deka sutru, a pres dva metraky je toho jeste porad v Johnson Space Center.

156166

fyzika

Presneji? Muzete vysvetlit mechanismus? Moje fyzika se zjevne chova trochu jinak nez ta vase.

bol tam?

Byl, nepodcenujte Rusy. A pokud mate pochybnosti, tak taky dvojka. A sondy rady Surveyor. Sorry, tohle neokecate.

vo vzduchoprazdne do toho sucheho cukru mozete stupat kolko chcete, otlacok neurobite.

To si myslite proc? (Bohuzel tu nemam vyvevu abych to mohl predvest experimentalne.)

ja pisal som o 100 metroch.

Sorry, to jsem spatne precetl.
Vypada tohle jako 100 metru? Mate to vcetne astronauta pro porovnani. Nezapominejte na perspektivu. Nebo co tohle?

156167

Jeste na neco jsem zapomnel.

ako dokazu vychladit 130 C na znesitelnu teplotu bez obrovskeho, na mesiaci neriesitelneho prisunu energie, to uz vierohodne nevysvetlili.
Tady je to celkem slusne popsane. Ke chlazeni se pouzivaji sublimatory nebo evaporatory. Krmi se to vodou (co zmrzne na led ktery sublimuje do vakua), v pripade evaporatoru tekutym glykolem, a vyparne teplo se pouziva pro chlazeni chladici kapaliny. Videl jsem i vykresy v nejakych PDF souborech nascannovanych z projektu Apollo, mozna to pujde dohledat nekde na Netu. Kdyz to nebude na webu, zkuste P2P site, je tam i manual k Saturnu V.

156171

10.03.2008 19:40

Abu Ghraib

RE: Abu Ghraib přinesl jednu důležitou informaci:

TS 85.?.?.?

Muceni nefunguje. Akorat tim zradikalizujete ty, co jeste zradikalizovani nejsou.

"Former FBI Interrogator Jack Cloonan explains that regular interrogation tactics work well on even the worst terrorists, that there's no such thing as a "ticking timebomb" scenario, and that waterboarding has done much more harm than good."

156198

14.03.2008 00:50

Mučení lidí ve jménu svobody a demokracie

Muceni nefunguje.

TS 85.?.?.?

Muceni nefunguje. Tak pravil byvaly vysetrovatel FBI.

Nebo vlastne funguje. Pokud je ovsem vasim zamerem znicit si povest a postvat proti sobe i ty, co se vam jeste nepodarilo zradikalizovat jinak.

156483

14.03.2008 06:40

Mučení lidí ve jménu svobody a demokracie

Mnozstvi teroristu...

TS 85.?.?.?

...je tak neuveritelne vysoke, ze je nutno vyrabet je umele, aby byly vubec nejake pripady pro media.

Clanek zde, diskuse zde. Dalsi clanek zde.

Toho se jako mame bat? Patri snad k obcanskym povinnostem podelat se kdyz o to N@va (nebo Fox) pozada?

A co na to von Krebst?

156493

21.03.2008 07:18

Zrušte barvu!

Cernobila vs barevna

TS 85.?.?.?

V rukou siroke verejnosti stoji za houby vicemene cokoliv - fotoaparaty, internetove diskuse na mainstreamovych serverech, auta, Nekonecne Zari, a dalo by se pokracovat dlouho. Ninety percent of everything is crap.

Blesk se da zmekcit budto kouskem tenkeho papiru skrz ktery se prosviti, nebo bilym kartonem, napr. vizitkou, podrzenym pred bleskem v uhlu 45 stupnu a difuzne odrazejici jeho prilis ostre svetlo na strop nebo jinou vhodnou plochu. Vyzkousejte si, dava to docela slusne vysledky. S barevnymi reflektory (krabicka cigaret, bankovka...) se obcas daji udelat pekne efekty.

Prevod barevne na cernobilou muze byt hluboce kreativni proces sam o sobe. Muzete si pohrat s koeficienty jednotlivych barevnych kanalu, nebo dokonce s jejich jasovymi krivkami (a vnest do nich rozlicne zajimave nelinearity). Zejmena v pripade formatu RAW, ktery ma casto vyssi barevnou hloubku, nez 8 bitu na kanal.

Cernobily tisk muze byt vyznamne levnejsi, nez barevny. Porovnejte cenu stranky z cernobile laserove tiskarny s cenou stranky z barevneho inkjetu.

Co se barev tyce, vyzkousejte high dynamic range. Nekdy jsou z toho nadherne "hyper-realne" obrazky. V cernobile take mohou vypadat pekne. Musi se to ale umet. Jako vsechno, co ma za neco stat.

156935

21.03.2008 19:42

Zrušte barvu!

RE: vec nazoru a osobnych preferencii

TS 85.?.?.?

Klasicka handheld digitalni kamera v cernobile verzi nejspis dostupna nebude. Pokud by byla, poptavka bude natolik nizka, ze cena bude prilis vysoka a bude ekonomictejsi pouzit kameru se "zbytecne" vysokym rozlisenim a prevod do monochromu resit softwarove. Z 20 megapixelu pak diky rozlozeni snimacich pixelu (ctverice s dvema zelenymi, modrym a cervenym filtrem) pujde udelat 5 megapixelu cernobile beze ztraty ostrosti.

Mozna by se dalo neco najit na poli prumyslove automatizace, nebo laboratornich pristroju. Vysoce citlive (casto i Peltierovymi clanky nebo kryoaparaturou chlazene) monochromaticke senzory jsou relativne bezne v amaterske astrofotografii. Citlive kamery s vysokym frame rate se pouzivaji na jeden typ fotografovani hvezd, kdy se mihotani atmosfery kompenzuje tak, ze se udela velke mnozstvi snimku s velmi kratkou expozici, a pak se vyberou ty ktere nejsou mazle. Mozna by se totez vybaveni dalo pouzit pro "pozemskou" fotografii na velkou vzdalenost s velikym teleobjektivem.

Kamkordery se uz docela bezne delaji se tremi CCD senzory, a rozdelenim barev do kanalu pomoci dichroickych zrcadel. Pokud by existoval nejaky fotoaparat s takovou optikou, vyjmutim zrcadel by se z nej dal udelat cernobily. Mozna neco takoveho i existuje pro praci v extremne nizkych urovnich osvetleni?

Pro exoticke choutky doporucuji fotografii v exotickych castech spektra - infracervenou, ultrafialovou, v jedne specificke vlnove delce (napr. jenom cara sodiku), nebo termalni imaging. Nebo horkou novinku, imaging v terahertzovem pasmu.

156975

21.03.2008 20:27

Zrušte barvu!

Fotografie a geotagging

TS 85.?.?.?

Flickr samozřejmě používám a také Picasa a rajce.net.

Flickr (a taky treba Panoramio) umoznuje geotagging fotografii, a jejich export do dynamickeho KML souboru pouzitelneho jako overlay pro Google Earth. Fotky se pak v mape zobrazuji jako barevne tecky co se daji zobrazit v popup okne, a jako link na prislusny website. Viz treba zde. Dalsi resources viz zde.

Koordinaty, kde byla fotografie porizena, mohou byt vlozeny do EXIF tagu obrazku. Mnohe online systemy je pak automaticky zpracuji.

156978

03.11.2008 17:38

Cenzura internetu v USA je za rohem

RE: Filtr NEPUJDE obejit

TS 85.?.?.?

Filtr vzdycky pujde nejak obejit. ISP vidi jenom packety a jejich spojeni. Pokud bude data stream vypadat jako neco co je povolene, ISP to pusti. Takovy HTTPS protokol je bezny a pro ISP "nepruhledny"; protivnik by pak musel pouzit whitelist serveru pro ktere je HTTPS povoleno. Totez pro ostatni sifrovane protokoly. Skype poskytuje docela dobre nepruhlednou komunikaci (prustrelnou pro dobre vybaveneho protivnika, ale ne pro standardniho ISP); napsat pod nim robota pro objednavani souboru by nemel byt takovy problem. Totez IRC pres SSL. Napsat gateway pro stazeni stranky pres takovouto "proxy" by melo byt technicky mozne. Pri spolupraci na strane serveru to bude mozne prakticky urcite. Kombinace modulu pro Apache na strane serveru a pluginu nebo add-on nebo lokalni proxy na strane klienta nam pak umozni komunikovat mezi klientem a serverem bohatou paletou zpusobu, o vetsine z nichz nema bezny ISP technik ani potuchy.

Tunelovat TCP/IP se da pres vicemene cokoliv. Pres TCP nebo UDP spojeni se da VPN udelat pomoci OpenVPN, s dobrymi instrukcemi to dokaze cvicena opice. Forward pres SSH je taky moznost. Nebo pouzit tor; pomale ale nekdy funguje. Videl jsem tunelovani IP pres DNS requesty, a dokonce i pres AOL Instant Messenger - je to nechutne pomale ale jde to. Sit neni zdaleka jenom web. Navic zde jde o to zblbnout stroj, ktery je naprogramovany jenom na nektere eventuality. I docela jednoducha zmena protokolu nebo snadno prolomitelna sifra muze zvednout narocnost rozeznani takove komunikace mimo moznosti daneho stroje.

Dale i kdyby protivnik ziskal plnou kontrolu webu, porad mame USB disky za hubicku; na takovy disk se samizdatu vejde spousta a kopirovat/prenaset/poslat postou se da snadno. Dale porad mame e-mail; poslat zaheslovany .zip nebo .rar neni problem. A i kdyby protivnik vzal i tohle, porad mame jeste steganografii a digitalni fotoaparaty a moznost vkladat data do JPEG obrazku.

Take si budme vedomi, ze ISP tohle nedela ze sve vlastni vule, ale je k tomu donucen nekym shora. Tudiz jeho motivace nebude v kompletnim zamezeni nasich neschvalenych aktivit, ale ve splneni narizeni, ktere dostal, tak, aby z toho nemel opletacky. Coz nejenom zpomaluje dobu odezvy jelikoz ve zpetnovazebne smycce neni jenom ISP a uzivatel, ale i notoricky pomaly Statni Urednik, ale take ponechava dostatek manevrovaciho prostoru, nebot zmineny urednik o veci vi obvykle prd (viz Australie) a narizeni byva budto nekompletni nebo nerealizovatelne.

Kdyby takove filtry byly efektivni, je mene problemu s botnety a take mene "problemu" s P2P sitemi. A taky se spamem - a to prosim v tomto pripade ISP i prijemce mailu obvykle ochotne spolupracuji.

Filtr nema sanci snehove koule v pekle. I kdyby se protivnik vzteknul.

174713

04.11.2008 11:07

Cenzura internetu v USA je za rohem

RE: Filtr NEPUJDE obejit

TS 85.?.?.?

Prvnim krokem je porozumet tomu co pouzivam, at uz to je linux nebo wokna. V tomto konkretnim pripade odpoved nelezi v konkretnim operacnim systemu, ale v pochopeni komunikacnich protokolu Site a jak se chovaji v ramci Site samotne. Linux je mocny nastroj, ale neni samospasitelny a bez pochopeni techto zakladu poskytne zlomek sve hodnoty; a s pochopenim Site se daji kouzla do urcite hranice delat i s wokny. Nebo s jablky. Operacni system je zde do znacne miry faktorem podruznym.

Cilem by zde melo byt zmobilizovat ty lidi, kteri jsou schopni technologii pochopit, k jejimu pochopeni, a primet je k tvorbe software pro lidi na urovnich nizsich. Pak bude obchazeni cenzury asi tak slozite jako stahnout a nainstalovat aplikaci (nebo Firefox add-on) i pro obycejne uzivatele. Kdo bude chtit, bude mit. Underground bude mainstreamizovan. Vzrustajici nespokojenost obyvatelstva tomu jen napomuze.

174833

04.11.2008 11:15

Cenzura internetu v USA je za rohem

RE: Je to az neuveritelne

TS 85.?.?.?

To přeci nemůže být náhoda, aby se ve vesmíru vytvořila planeta s měsícem, který se otáčí přesně, ale naproto přesně tak, aby jednu stranu skrýval.

Naopak, to je velmi bezny jev. Vetsina vyznamnych planetarnich mesicu ve slunecni soustave se otaci takhle. Tomu jevu se rika tidal locking (slapova synchronizace?).

174837

04.11.2008 11:40

Cenzura internetu v USA je za rohem

RE: Je to az neuveritelne

TS 85.?.?.?

Vaše víra v to, že tu byli lovci před 30 tisíci lety se opírá o vědecké metody odhadu stáří, jejichž přesnost značně klesá za hranicí stáří 10 tisíc let.

Radiometricke datovani neni jenom podle uhliku-14. Tech metod je mnoho, nektere pouzitelne pro mineraly a se skalou do miliard let, jine pro kratsi dobu.

Take zde mame termoluminescencni datovani, pouzitelne zejmena pro keramiku, v rozsahu stari od 50 do skoro 1,000,000 let.

A mnoho dalsich metod, pro materialy organicke i anorganicke. Detaily treba zde.

174846

04.11.2008 14:19

Cenzura internetu v USA je za rohem

RE: Je to az neuveritelne

TS 85.?.?.?

Pravdepodobne evoluce je od zakona entropie osvobozena.

Doporucil bych uvedomit si, ze cesta k rostouci neusporadanosti je zakonita pouze pri absenci vnejsiho zdroje energie. Spontanni narust komplexity a usporadanosti je vcelku bezny u systemu ktere jsou daleko od termodynamicke rovnovahy - coz je cela biosfera. Doporucil bych k vyhledani a precteni Frontiers of Complexity a The Self-Made Tapestry, alespon pro zacatek.

174885

04.11.2008 15:59

Mutované osivo pro Mezopotámii

RE: ja to nechapu

TS 85.?.?.?

Terminator gen neni v soucasnosti pouzivany.

Prenos pylem je mozny - ovsem zasazeni sousedniho pole nebude zdaleka stoprocentni, a pak staci jedna generace k ocisteni rostlin od dane vlastnosti, protoze ty s terminator-genem proste nevyklici. Cenou bude nizsi vynos na hektar behem jedne sklizne, v ramci toho jednoho zasazeneho pole.

174915

04.11.2008 22:29

Cenzura internetu v USA je za rohem

RE: Je to az neuveritelne

TS 85.?.?.?

Samozrejme ze kazda metoda ma sve slabiny, je dobre si jich byt vedom - a zadna metoda nebude fungovat dobre, provede-li se diletantsky. Treba takove heliove datovani; rozetrete vzorek v treci misce, a hnedle omladne. Radiouhlik je notoricky svehlavy, proto je treba jej provadet opatrne a kalibrovat, kalibrovat, kalibrovat a pokud mozno kontrolovat pres dalsi markery (termoluminescence, racemizace aminokyselin...). Nastesti dnes, v dobe relativne beznych a presnych hmotovych spektrometru a dalsich pristroju, se paleta pouzitelnych metod rozsiruje rychle.

Clanky vami uvedene jsou takove divne. Co je to "izotop oxidu uhliciteho"? Odkdy se helium pouziva k datovani fosilii a ne jenom hornin? Meteority ze nejsou? Co ta spousta velkych krateru co se kazdou chvili nekde najdou? Co fakt ze za vysokych tlaku se materialy stavaji plastickymi a tecou namisto aby praskaly? Radiohala taky nefunguji tak jak predlozeno. Polystratove stromy maji taky sve vysvetleni. A dalo by se pokracovat bod za bodem ale mam jeste jinou praci. [pláč]

174960

29.11.2008 18:30

Lze chytit vir návštěvou webové stránky?

RE: Také metoda ...

TS 85.?.?.?

Diky. S timhle pristupem ted nejspis uz mate cerva.

To, ze pocitate s tim, ze vam muze kazdy koukat kam chce, je vase vec. Ovsem to, ze jste hostitelem uzlu botnetu, uz uplne vase vec neni - jste jedna z tech, diky kterym se nam vsem vcetne vas plni schranky spamem, a diky kterym se infikuji dalsi zranitelne servery. Nebot botnety jsou nyni jiz komercni zalezitost, a jedna z jejich hlavnich vydelecnych cinnosti je rozesilani spamu. K cemuz se potrebuji udrzovat a zvetsovat, takze scannovani a napadani ostatnich pocitacu je jejich dalsi funkce.

Tohle neni o umyslnych infekcich cilenych na nekoho podvratneho. Tohle je o automatizaci utoku a napadani cehokoliv zranitelneho a nasledna konverze obeti v dalsi zombie prinasejici zisk. At uz se jedna o klienta, nestastny to stroj rozesilajici spam a scannjici zranitelnosti, nebo o server, hostitele exploitu pro dirku ve web browseru.

Pro editora: CGI scripty mohou byt napsany v cemkoliv - perl, python, bash, C... Neni ani nutne to menit; CGI je jakykoliv spustitelny soubor na strane serveru ktery poskytuje vystup v urcitem tvaru. Take, ten zmineny link nebyl zjevne aktivni a jednalo se o zvoranou infekci; pri pokusu ho vyvolat z prikazove radky (requesty pres curl nebo wget jsou bezpecne, objekt se stahne ze serveru aniz by byl interpretovan, a pak muze byt prozkouman manualne) mi dal response kod 500, coz znamena, ze script na strane serveru budto havaroval nebo poskytl vystup v neplatnem formatu nebo ho neslo spustit. To, ze server je na Ukrajine, je shoda nahod. Ten zapis v ASCII je pro obejiti rozlicnych filtru na urovni proxyserveru. Skoro zadny uzivatel nekouka na zdrojaky stranek, malo z tech co koukaji pak umi javascript, a ten zbytek vidi podezrely kod na prvni pohled.

Ale treba z toho vznikne neco pozitivniho. Treba nekdo nekdy udela, nebo pouzije existujici, botnet pro anonymizaci pristupu k Netu. Predpokladam, ze to bude nasledek pokusu o rozsahlejsi cenzuru...

177114

30.11.2008 20:55

Lze chytit vir návštěvou webové stránky?

RE: Také metoda ...

TS 85.?.?.?

Firefox a NoScript add-on by mely pro zacatek stacit. Neni to 100% ale vetsinu web-based threats to zachyti. Nebo aspon dobre updatovany Firefox.

Jinak to se stava. Jenom abyste vedela, ze muzete ohrozovat nejenom sebe, a neprimo tim pridelavate praci zminenym expertum.

Pokud nejakeho v okoli mate, az prijde dalsi Den Systemovych Administratoru, treba mu na revans upecte neco dobreho. [smích]

177198

01.02.2009 09:26

Výrobky, výrobci, prodejci..a kam to povede

Mozne reseni

TS 85.?.?.?

Nebo spis castecna uleva.

Vetsina tohohle problemu je zpusobena nerovnovahou mezi informaci vlastnenou prodavajicim a informaci dostupnou kupujicimu. Kdo by si koupil drahou vec kdyz nevi o kolik je (pokud vubec je, viz prispevky vyse) lepsi nez vec levna. Problematika je dobre popsana v praci The Market for Lemons.

V soucasnosti mame k dispozici komunikacni technologie - nejenom desktopove pocitace, ale i mobilni telefony s fotoaparaty a pristupem na Net. Kazdy vyrobek ma svoji identifikaci, at uz typove oznaceni nebo carovy kod (citelny zminenou kamerou).

Mnozstvi expertu v populaci, kteri jsou schopni interpretovat kvalitu vyrobku z napr. pouzitych soucastek je malo - ovsem to se da castecne kompenzovat dobre navrzenym systemem sdileni jejich informaci. Treba Krysa ma na svem blogu par dobrych recenzi na elektroniku. Tyto by mohly byt indexovane podle UPC/EAN caroveho kodu a dostupne jednoduchym vyhledanim nebo jako odkaz z dedikovaneho recenzniho serveru ci decentralizovaneho systemu. Totez pro potraviny a cokoliv dalsiho. Pouzitelnost muze byt tak jednoducha jako spusteni aplikace na telefonu a ofoceni caroveho kodu a precteni vysledku z displeje.

Dalsi VELMI VYZNAMNY nedostatek soucasneho trhu je obtizna dostupnost servisni dokumentace a schemat k elektronice. Tyto jsou obcas k dispozici pro "autorizovane" servisy. To co je potreba zde je nejaka forma warezace techto informaci, neco jako Wikileaks.org pro schemata a manualy a pokud mozno i firmware. Neco, kde by slo sdilet ukoristene "vnitrni" informace o vyrobcich/produktech, at jiz ziskane "osvobozenim" oficielni servisni dokumentace nebo reverznim inzenyrstvim.

Pro individualni vyrobu komponent a mechanickych nahradnich dilu se objevuji rapid prototyping technologie, napr. 3D tisk nebo selektivni laserove sintrovani. Vadna ridici elektronika se da potencialne nahradit deskami s mikroprocesory a otevrenym software (viz napr. Arduino). Seznameni spotrebitelu s moznosti takove modifikovatelnosti daneho vyrobku pak muze byt usnadneno prostrednictvim informacni infrastruktury popsane vyse. S vhodnym vyuzitim komunikacni infrastruktury pak muzeme lidem jako Krysa potencialne zpristupnit rozsahly sekundarni trh.

Moznosti mame. Jenom je zkusit vyuzit...

182683

01.02.2009 10:33

Výrobky, výrobci, prodejci..a kam to povede

RE: Tesla Color

TS 85.?.?.?

Ano, proc vyhazovat penize? Muzete koupit lepsi obrazovku, ale nemuzete do ni koupit lepsi porady (ted nemluvim o DVD nebo stahovani DivX). A kupovat neco draheho noveho, jenom proto ze to stare - prestoze funkcni a svuj ucel plnici - je "stare", je naprosta pitomost.

A zkuste k tomu novemu HD LCD sehnat dokumentaci srovnatelnou s dokumentaci dostupnou ke zminene Tesla Color.

Sasku.

182686

02.02.2009 17:48

Nabucco přenechme Verdimu

RE: Tohle vypada jako zajimava vecicka.

TS 85.?.?.?

Chvilku pockat s implementaci a misto toho se venovat vyvoji. Nanomaterialy jsou pro solarni energii silne perspektivni. Uz se i podarilo dat dohromady infracervene solarni clanky, pracujici s energiemi hluboko pod band-gap energiemi polovodicu. Energeticka hustota sice nula nula prd, protoze v dlouhovlnnem infra se toho zase az tolik nevyzaruje, ale zase se da v energii prevest zareni i od predmetu o pokojove teplote - neboli clanky pracuji i ve tme. Na pohon mikrosenzoru jak delane.

Novych levnych konstrukci clanku, povetsinou zalozenych na rozlicnych nanomaterialech, se objevuje hodne. Dolar investovany do vyvoje namisto do produkce prinese mnohem lepsi pomer cena/vykon.

Alternativou k solarnim panelum jsou biopaliva. Ne ovsem ta blbost co se za ne povazuje v soucasnosti, ale paliva treti generace. Palivo z ras. Uz ted jsou nektere kmeny ras docela produktivni, probehly i testy letadel na paliva takto ziskana, a pri pouziti genovych modifikaci pak bude mozne primo syntetizovat sirokou skalu chemikalii a feedstocku pro rozlicne prumyslove syntezy.

...oznámil, že zvyšuje dotace na výzkum alternativních zdrojů energie (bouřlivý potlesk) a krátce na to, uvedený projekt zrušil.

Hajzl.

Hmota = energie.

Jo, ale dostat ji ven!

Působením radiové frekvence na nádobu s vodou, nastane štěpení (rozklad) molekul vody na prvky vodíku a kyslíku. Velice jednoduchý proces a s dodáním nepatrného množství energie.

A kde se vezme energie na stepeni O-H vazeb? To co dostaneme spalovanim vodiku je rozdilova energie vazeb H-H a O-O vs vazeb O-H. Pokud by se tahle energie dala ziskat vickrat aniz by se dovnitr predtim nejak vlozila, neboli pokud by slo vodu rozstepit pridanim mensiho mnozstvi energie nez odpovida rozdilove energii prislusnych chemickych vazeb, meli bychom cyklus produkujici energii z niceho - a to je podle zakonu termodynamiky zhola nemozne.

Viděl jsem to na videu.

Nesnazil se tim videem nekdo vycucat z kavek penize na "vyzkum"? Nebylo by to poprve.

182848

03.02.2009 07:22

Výrobky, výrobci, prodejci..a kam to povede

RE: Onehdá jsem zaslechl paní z organizace na ochranu spotřebitelů,

TS 85.?.?.?

Takove jezibaby pujdou prvni ke zdi az prijde revoluce.

182907

03.02.2009 07:46

Výrobky, výrobci, prodejci..a kam to povede

RE: Me jeste zadna motherboard neodesla

TS 85.?.?.?

Dotaz. Podle jakych kriterii posuzujete odbornost mistnich techniku? Co urcuje kdo cemu "rozumi"? Cemu rozumite vy?

Co je to prosperitni prace? Poskytne stejnou uroven zabavy a stejnou subjektivni kvalitu zivota jako alternativa kterou prosazujete? Meri se kvalita zivota v penezich, nebo i v jinych subjektivnejsich velicinach?

Doba nedonuti, dobu zmenime. Open-source pristup meni tvar vypocetni techniky ze strany software, a nastup pocitacem rizenych obrabecich stroju (a pozdeji 3D tiskaren) i do domacich dilnicek - a z toho vyplyvajici moznost sdileni soucastek po Siti (napr. adapter z nestandardni na standardni velikost loziska pro opravu nize zminene pracky) udela neco podobneho pro hardware a strojarinu.

Anebo se doba zmeni sama, dojdou zdroje, zkolabuji vyrobci, sesype se logistika, a vy a vam podobni se budete muset smirit s tim, ze k udrzeni vasich rozpadacich spotrebicu v chodu budete zavisli na nas. I kdyz... pokud penize ztrati cenu, umite vubec neco co muzete nabidnout barterem?

Kdo "my"? Mne plne vyhovuje nabytek na cely zivot. Aspon vim, ze pokud v nem vubec byly pritomne nejake tekavejsi materialy, tyto odtekaly behem pouzivani predchozi generaci. Uzivejte si svuj drevotriskovy formaldehyd sam, necpete ho ostatnim.

Kdyz je neco omlacene, je to vizitkou toho, ze to neco vydrzi. Pokud to vadi, staci to znovu natrit a je to zase jako nove.

A to vase zdokonaleni muze byt docela dobre novy firmware v mikroprocesoru co si clovek muze reflashnout pres JTAG (vite co to je?) sam a novy typ loziska co je optimalizovany na to aby se vyklepal ne po peti ale po trech letech.

Opakuji to jeste jednou, ted uz s jistotou: sasku.

182909

03.02.2009 07:58

Výrobky, výrobci, prodejci..a kam to povede

RE: Také jedna

TS 85.?.?.?

Upward compatible... zkousel jste to nekdy? Software muze byt do znacne miry zavisly na nejakem artefaktu hardware, treba na casovacim interruptu nebo IRQ od vertikalniho retrace videokarty. To pri prenosu na novejsi hardware obvykle prestava fungovat. Totez pro jemne casovaci smycky ladene na instrukci, ktere jsou zavisle na taktu a architekture procesoru.

Vy jste to nikdy nedelal, ze? Vysvetlovalo by, proc si to predstavujete jako Hurvinek valku.

Zkuste si nekde opatrit nejake stare hry na PC/XT s CGA a zkuste je rozbehat na modernim pocitaci. Neco pujde, neco ne. Uvidite sam.

Dalsi faktor je spolehlivost. Vec ktera funguje uspokojive a spolehlive na starsim hardware nema cenu prenaset na novejsi, neb jedine co tim ziskame jsou potencialni nove nezname bugy ktere budeme muset resit namisto produktivnejsi prace.

Udelat vec co vydrzi 50 let neni zase az tak drahe; casto staci nesetrit $0.05 na nepravem miste nebo pouzivat standardizovane soucastky aby se daly vymenovat bez zavislosti na specifickych dilech od vyrobce.

182910

03.02.2009 08:07

Výrobky, výrobci, prodejci..a kam to povede

RE: Snazte se jit s dobou

TS 85.?.?.?

Mate to obracene. To ze si koupite neco drazsiho neznamena a priori ze to ma vyssi kvalitu. [pláč]

Viz treba nase oblibene elektrolyticke kondenzatory. Ten samy water-based elektrolyt ve vyrobku lacinem i drahem, prestoze v druhem pripade bych predpokladal, ze je slusnost pouzit drazsi ale kvalitnejsi elektrolyt polymerni. A ze je take slusnost oznamit uzivateli co je v pristroji ktery nakupuje za soucastky. Kdyz ne schema, tak aspon partslist.

Co vy na to, pane Prazak?

182913

03.02.2009 11:59

Výrobky, výrobci, prodejci..a kam to povede

RE: Také jedna

TS 85.?.?.?

Generacne to obcas taky nejde. Veci napsane specificky pro 80386 nekdy nejedou dobre na 486. Z 8086 na 286 to bylo totez.

A kdyz vam ta 8086 co jela bez problemu leta odejde ve chvili kdy uz nic mensiho nez dualcore nesezenete, koho zavolate? Ghostbusters?

(Ne. Vytahnete zazloutla schemata co k tomu tehdy jeste byly, a opravite hardware protoze tehdy to jeste slo. Pokud odesly brouk uz neni na trhu, nahradite ho bastldeskou s nahradnim zapojenim nebo pouzijete hradlove pole.)

Kdyz k tomu mate zdrojak v C, da se to jeste prekompilovat a eventuelne ty choulostive casti prepsat. Kdyz mate proprietarni binarni soubor, je to uz o dost horsi. Kdyz jeho vyrobce mezitim zmizel z trhu, nebo se rozhodne ze vam nepomuze (a proto je treba mit kompletni dokumentaci!!!), jste vite kde.

Navic takovou zmenou muzete budto udelat chyby, nebo primet ty stare co byly irelevantni (treba race conditions co nemohly na pomalejsim casovani nastat) aby irelevantni nebyly. Kdo vam zaplati za takove odvsivovani a za problemy a odstavky s tim spojene?

To nebyla nadutost. To bylo neco horsiho - frustrovanost a z ni plynouci nasranost.

182926

03.02.2009 15:03

Výrobky, výrobci, prodejci..a kam to povede

RE: Problem

TS 85.?.?.?

To vypada jako prilis levne nakontaktovane vedeni k driverum. Odesle spojeni nejspis v bode kde se plochy vodic setkava s pruhlednymi elektrodami na skle. Notoricky choulostive misto u vsech technologii pouzivajicich pruhledne elektrody, a jeden z typickych prikladu setreni na nepravem miste.

182938

04.02.2009 07:30

Výrobky, výrobci, prodejci..a kam to povede

RE: Problem

TS 85.?.?.?

Pokud je to to co myslim, preletovat to moc dobre nepujde; jednk jsou ty kontakty moc jemne, jednak na indium-tin-oxid se paji spatne. To spis kapicku vodive barvy, ale to pak chce mikroskop a stejne to pujde blbe.

Vymena panelu to samozrejme jisti. Ta nema proc nezabrat.

To pritlaceni kontaktu je potencialne destruktivni operace (jednak to nemusi zabrat, jednak muzete neco uvolnit jeste vic), ovsem kdyz uz se rozhodnete ten panel odepsat, a tedy nemate co ztratit, je hrich to nevyzkouset. V nejhorsim pripade ziskate zkusenosti navic, a i ty jsou cenne.

182994

04.02.2009 08:23

Výrobky, výrobci, prodejci..a kam to povede

RE: Me jeste zadna motherboard neodesla

TS 85.?.?.?

Podle ceho usuzujete ze jim nerozumim? Snad ze davam prednost tomu si desticku otukat osciloskopem a zjistit, jestli se neda opravit na miste a ten samy den (casto staci zmerit vystupni tranzistory, ty odchazeji bezne a jsou jednoduche na vymenu), nez abych jako poslusny certifikovany opravar rovnou objednal predrazeny nahradni dil ktery neprijde driv nez za 14 dni a ktery dokaze vymenit kazda opice? To jsou prakticke zkusenosti, pane, zadne machrovani. Za mne mluvi ruce, pane. Kdyby to nebyla pravda, nepousti mne management na masiny za miliony kdyz jsou nemocne, ani mne nepoveruje navrhy zakazkove elektroniky pro monitoring vyrobnich procesu.

Malokdy vam dodavatel posle technika, co se v tom, co ma spravit, skutecne orientuje; vetsinou je to opice s manualem a pavoukem "kdyz nejede A, vymente B". K placi. [pláč] Myslim ze se tomu rika "deskilling". Dalsi vydobytek kapitalizmu.

Pri takove oprave obcas najdete i slabe misto, tzv. kurvitko. Prilis tesne dimenzovanou soucastku pak nahradite lepsi (a o desetnik drazsi), a pak vydrzi naveky.

Na 99% veci specializovane nastroje nepotrebujete. Sada sroubovacku s ruznymi konci, nejake dalsi nastroje pro jemnou mechaniku, mikropajka, dobry multimetr, digitalni osciloskop. To na vetsinu veci staci, stoji to celkem min nez vase plazmova televize, a uzije se s tim mnohem vic zabavy.

Vite proc platite tolik za ty cartridge? Protoze vas na nich vyrobce ojebava. Dotujou tiskarny a pak si to vynahrazujou na spotrebnim materialu. Standardizaci na ne, oddelit vyrobce tiskaren od vyrobcu cartridgi. Pak trh na inkousty zacne i trochu fungovat.

Krome toho ja mluvil ne o tiskarnach klasickych, ale o tehle. Je tam par zajimavych smeru vyvoje, treba 3D tiskarna ktera je schopna vyrabet sve vlastni kopie. RepRap projekt. Zatim v pocatecnich fazich vyvoje, ale uz je overene ze to jde.

Ne vse se da koupit kompletni ve spotrebni elektronice. Casto abyste dostal za sve penize odpovidajici hodnotu, musite jeste neco pridat, treba modchip. Kdo vam ho nainstaluje? Autorizovany servis? Hahaha.

Tykove drevo? Dobra volba, ale to mne ma ohromit? Proti zdedenemu starozitnemu dubovemu nabytku, no nic moc. Doufam ze je aspon pestovano na plantazich a ne z asijskych pralesu. A taky doufam, ze svymi nakupy nepodporujete barmskou juntu. A ze vam rekli, jaka lepidla pouzivaji na spoje.

Nafoukany? Zavidite, ze umim neco, co neumite vy a co nikdy umet nebudete, a muzete puknout vzteky, protoze to je neco, co si nekoupite. [velký smích]

182995

04.02.2009 08:49

Výrobky, výrobci, prodejci..a kam to povede

RE: Me jeste zadna motherboard neodesla

TS 85.?.?.?

Ja jsem toho opravil v zivote vic...

Priklady, priklady! Co mate za odbornost?

Pritom zaroven tvrdi, ze ji videli akorat ve vyloze a ze by si ji nekoupili.

Proc by si ji koupili kdyz ji nepotrebuji? A taky ji videli zevnitr, pote co odesla dva mesice po zaruce a chudak majitel ji donesl na pokus o opravu. Take nepodcenujte svedectvi toho, kdo tu pred par dny popisoval, jak se vyrabeji.

Jestli nerozumite tomu, ze doba oprav skoncila a kam smeruje technicky rozvoj,...

Moc dobre vidime kam smeruje technicky rozvoj. A ze doba oprav skoncila? Mylite se, doba oprav teprve zacala. Pokud mate pravdu, prosim vysvetlete existenci napr. tohoto navodu a jeho popularity.

(Zlata ETA. A u smrtaku od fenu povetsinou chybel v instalaci proudovy chranic. Vite co to je?)

Take se muzete zamyslet nad problematikou modchipu. Pokud chcete, aby vas blu-ray player byl co k cemu, musite si pomoct sam. [velký smích]

182998

04.02.2009 23:53

Odhalené podvody: Matematika

RE: Napisal som svoj prispevok pred cca 4 hodinami

TS 85.?.?.?

Co takhle vektorovy soucet? Dva vektory o velikosti 1 muzou podle rozdilu svych smeru dat vysledek kdekoliv mezi 0 a 2.

183050

05.02.2009 16:51

Výrobky, výrobci, prodejci..a kam to povede

RE: Také jedna

TS 85.?.?.?

Zapomnel jsem zareagovat na tohle.

Ma hodne ceny stavet spotrebice jako tank. Nebo aspon ze standardizovanych komponent a s dodanou dokumentaci. Kdyz se neco podela, nejste pak zavisly na dodavateli ktery tou dobou nemusi existovat.

Ten priklad s SEM byl konkretni pripad z teduzsinevzpominamktereho pracoviste z Brna.

183135

05.02.2009 17:10

Výrobky, výrobci, prodejci..a kam to povede

RE: Me jeste zadna motherboard neodesla

TS 85.?.?.?

Nejak dosly argumenty, co?

Ono totiz nejde jenom o opravy, jde take o modifikace a pridavani rozlicnych funkci na ktere vyrobce zapomnel nebo "zapomnel".

Povazujete tyhle lidi za par zpatecniku?

Je vyznavani alternativnich hodnot zpatecnictvi?

CrimethInc. na vas, pane Prazak [velký smích]

183137

05.02.2009 17:14

Výrobky, výrobci, prodejci..a kam to povede

RE: Me jeste zadna motherboard neodesla

TS 85.?.?.?

To neni spatna hypoteza. Dotycny mne pripomina nekoho jmenem Ben Hur. Podobny styl reci, vcetne narazek na pestovani slepic.

183138

06.02.2009 10:58

Výrobky, výrobci, prodejci..a kam to povede

RE: Me jeste zadna motherboard neodesla

TS 85.?.?.?

Jaka cenzura? Jake udani?

Jake lhani? Ja netvrdim kdo jste - ja tvrdim jenom koho mi PRIPOMINATE. Nic vic, nic min.

Co kdy bylo zcenzurovano? Ja dokazu s prehledem rozstrilet vase argumenty v otevrenem souboji, a povazuji to za zabavnejsi nez cenzuru. Navic nad ni nemam sebemensi vliv. Nedelal jste nahodou nejaky ad hominem utok namisto skutecneho argumentu?

183222

19.02.2009 11:00

Odhalené podvody: Vzdělání (Hrozný humor)

Spatna houba

TS 85.?.?.?

To neni liska. To je lysohlavka.

184129

20.02.2009 21:54

Odhalené podvody: Vzdělání (Hrozný humor)

RE: Ale veď tento článok je úžasná sranda!

TS 85.?.?.?

Čo tak problém s vodou a jej hustotou v závislosti na teplote

Jestli myslite tu maximalni hustotu na 277.11 kelvinech, a paradoxni pokles hustoty s poklesem teploty, tak to je diky vzniku fragmentu krystalovych struktur ledu. V kterych se molekuly drzi dale od sebe diky vodikovym vazbam (ktere se za vyssi teploty rozrusuji a umoznuji molekulam dostat se bliz k sobe a tedy mit vetsi mnozstvi molekul na jednotku objemu a tedy i vyssi hustotu).

Kde je ta zahada?

184260

21.02.2009 03:06

Odhalené podvody: Vzdělání (Hrozný humor)

RE: Ale veď tento článok je úžasná sranda!

TS 85.?.?.?

Jak muzu pri poklesu energie vznikat chemicka vazba byt jde pouze o dipolove slabe vazby?

Chemicke vazby vznikaji za vhodnych podminek samovolne (a pritom se uvolnuje energie). (Naopak na jejich zanik je treba energii dodat. Treba pri horeni vodiku v kysliku se spotrebuje energie dvou vazeb H-H a jedne vazby O=O a uvolni se energie ctyr vazeb O-H. Kterezto jsou energeticky vyhodnejsi, tudiz soucet spotreby a zisku je pozitivni, tudiz je reakce exotermicka.)

Totez plati o vazbach relevantnich pro fazove zmeny. Treba u zminene vody teplotni zavislost tepelne kapacity, uvedena treba zde ukazuje narust s poklesem teploty prave pod 4'C. To pokryva energii uvolnenou pri vzniku vodikovych vazeb v drive zminenych fragmentech struktury ledu, nebo (pri zahrivani) potrebnou k jejich rozruseni.

Pokud probiha pokles teplot kapalinu mimo blizkost bodu tani nic se nedeje...

Deje, viz vyse. Da se to vycist z korespondujicich zmen tepelne kapacity v zavislosti na teplote. Pouhym okem to videt neni ale zmerit se to da.

...snizujici energie soustavy prejde do stavu nove narocnejsi energeticke struktury ve forme pevneho slupenstvi.

MENE narocne. Ten rozdil mezi narocnejsi kapalnou a mene narocnou pevnou fazi je to teplo co musime odebrat aby kapalina ztuhla. (Nebo dodat abychom latku roztavili.)

Kdyby pevna latka byla energeticky bohatsi, museli bychom tuto energii kapaline naopak dodat aby ztuhla. Coz se tak nejak nestava.

Takove zduvodneni, ze nulova draha matematicky odpovida nulove praci neobstoji.

Proc ne?

Pokud si vezmu identicky nemagneticky predmet, spadne z dveri lednicky okazmite dolu jako hruska.

Tak ho polozte NA lednici a taky tam zustane. Nebo ho prilepte lepidlem. Vykonava to lepidlo nejakou praci? Vykonava praci sroub drzici dve veci stazene pohromade? Vykonava praci vrstva atomu ve veci kterou drzi pohromade?

Nevykonava. Praci jste vykonal vy tim ze jste spadly predmet zvedl ze zeme do vysky, ve ktere pak zustal diky lepidlu nebo polozeni na vodorovnou plochu. Tato prace, ulozena ve forme potencialni energie, se uvolni pozdeji kdyz lepidlo povoli (kyanoakrylatova vterinova lepidla jsou swine). Pak se zmeni na energii kinetickou, ktera se pote serii transformaci pres ruzne formy mechanicke a potencialni energie po narazu telesa na zem promeni na energii tepelnou, a mozna se jeji cast spotrebuje na preruseni vazeb v materialu pokud dojde k jeho fragmentaci.

184272

02.03.2009 07:48

Odvrácená tvář Měsíce

RE: Filmíky:

TS 85.?.?.?

Kosmicka radiace je svinstvo. Proto maji taky astronauti (a, podle islandske studie, v mensim rozsahu i piloti aerolinek) tendenci k sedemu zakalu. Ale prezit se v pohode da i docela velka davka.

S tim "neprekonatelnym" prosim opatrne.

185131

02.03.2009 10:56

Odvrácená tvář Měsíce

RE: S tim

TS 85.?.?.?

Prečo sa nevyužijú bohaté poznatky o ceste cez radiačné pásy a korpuskulárne žiarenie od roku 1969 z archívou NASA ???

Mozna proto, ze je dost podstatny rozdil mezi reakci organizmu na dlouhodobe a kratkodobe vystaveni radiaci?

Rocni davka pro typicky satelit na orbite protinajici Van Allenovy pasy, pri stineni 3mm silnou vrstvou hliniku, je 2500 REM. To predstavuje 6.85 REM/den, coz je 0.068 Sv/den. Davky do 0.2 Sv nemaji zadne okamzite nasledky (davky do 0.5 Sv pusobi docasny pokles mnozstvi bilych krvinek). Pro davku 0.2 Sv by clovek musel na dane orbite trcet cele tri dny.

Radiacni limity pro delniky v americkem jadernem prumyslu jsou 50 mSv/rok. To je skoro 18 hodin stravenych na orbite kterou se normalne jenom proleta napric v nejkratsim rozumne dosazitelnem case.

Pri rozlicnych nehodach s radiaci lide prezili MNOHEM vyssi jednorazove davky. (Nebo taky neprezili, jako treba chudak Slotin. Jenomze ten dostal asi 21 Sv.)

U cesty na Mars je spis problem slunecni vitr; van Allenovymi pasy proletite jen to hvizdne a je po problemu, ovsem pak stravite tydny na ceste vystaveni zareni sice mene intenzivnimu, zato vytrvalejsimu. (Plus problematika slunecnich erupci.) A o tom ten experiment je.

Ty vase "bohate poznatky" se pouzit nedaji protoze se tykaji ponekud jineho zpusobu radiacni zateze.

185162

02.03.2009 11:27

Odvrácená tvář Měsíce

RE:

TS 85.?.?.?

Nechteli tehdy nahodou Amici postavit na Mesici vojenskou zakladnu s atomovymi rachejtlemi? Docela sikovne to melo vyresit problem zajisteni odvetneho uderu. Zaroven nam to odpovida na otazku motivace pro investice.

(A nechteli totez i Rusove? Proto taky tolik pristroju na Lunochodech pro zkoumani mechanickych vlastnosti mesicniho povrchu.)

185173

02.03.2009 17:10

Odvrácená tvář Měsíce

RE:

TS 85.?.?.?

Co takhle izotopova analyza? Tim se z kusu sutru da poznat hodne.

A to je jenom jedna z MNOHA metod.

185213

02.03.2009 23:27

Odvrácená tvář Měsíce

Proc se hadame...

TS 85.?.?.?

...kdyz je to stejne vsechno uz davno vyargumentovane.

185259

03.03.2009 22:23

Odvrácená tvář Měsíce

RE: pár postrehov

TS 85.?.?.?

Porovnejte dynamicky rozsah pouzitych filmu/snimacu tehdy a ted.
Proc vlhky pisek? Nestaci kdyz namisto vody nahradi soudrznost zrnicek jejich tvar? Najdete si mikrofotografie lunarniho regolitu a porovnejte.
Na priblizne zmereni vzdalenosti odrazec nepotrebujete. Na presne zmereni uz ano.

185427

03.03.2009 22:27

Odvrácená tvář Měsíce

RE: Co na to říká svědomí?

TS 85.?.?.?

Aby ta stopa vypadala tak jak chcete aby vypadala, museli by tam nahoru dovezt jeste kybl pisku. Na kulaty zrnicka co nedrzeji pohromade potrebujete erozi - vitr nebo aspon vodu. Kde vezmete na Mesici vitr? Ten slunecni to nevytrhne.

Zkuste misto pisku uvazovat s cerstvym sopecnym popelem. Ten je tomu bliz.

185428

04.03.2009 00:29

Odvrácená tvář Měsíce

RE: Co na to říká svědomí?

TS 85.?.?.?

Oni ti astronauti meli raketove boty?

To se dozvidam veci...

185447

07.03.2009 13:24

Smrt dogmatu

RE: Morficke pole

TS 85.?.?.?

Houbeles. Znate Conway's Game of Life? Nebo sveho casu popularni fraktaly? Velmi jednoducha vec kdy iteraci z pocatecniho velmi jednoducheho zadani dostaneme okouzlujici komplexitu. Geny jsou totez; v pripade struktury organizmu neurcuji, jak bude vypadat do posledni bunky, ale jenom ustanovuji pocatecni podminky a pravidla "hry"; tyto teprve urcuji vysledek. V mnoha pripadech je tedy vysledek zavisly i na podminkach behem rustu. Relativni citlivost na tyto podminky pak muze byt tez determinovana geneticky. Viz self-organizace - tucne protoze je to mozna nejdulezitejsi koncept z cele diskuze.

Specielne u mozku je pro tvorbu struktury dost dulezita pritomnost signalu. Mozek bez tela se dost dobre nevyvine. Bez oci se sice udela jakas takas struktura vizualniho kortexu, ale funkcni nebude - geny dodaji iniciacni vektory ale bez pritomnosti dalsich signalu pro koordinaci rustu to fungovat nebude.

Morfogeneze je kapitola sama pro sebe. Tentyz princip. Velikost a tvar organu zalezi na zpetnych vazbach od ostatnich rostoucich organu. Muzete mit taky i situaci kdy latky vytvarene jednou strukturou primo ovlivnuji tvorbu druhe struktury pobliz. Napriklad treba jezkova signalizace.

Otazka o tvaru a velikosti organu se da vysvetlit elegantne morfogenetickym polem. (Nikoliv morfickym polem. Sheldrake je zvanil.)

Nez zacnete blabolit o skripani, prectete si prosim neco o homeoboxech.

185902

08.03.2009 14:02

Smrt dogmatu

RE: ale tak to není...

TS 85.?.?.?

Bakterie jsou odolne a jednoduche. Ovsem neumeji vsechno. Mnohobunecne struktury maji svoje vyhody.

Jakesi korelace? "Jakesi korelace" dostanete i z nahodnych cisel. Pro predpoved jevu s 50% sanci muzete pouzit minci; i takto jednoduche zarizeni se trefi v polovine pripadu. nejake vyzkumy byly provedeny, ale vysledky neukazaly lepsi korelaci nez nahodu. Viz treba zde (podivejte se na reference v textu, je tam dost odkazu). Viz tez Foreruv/Barnumuv efekt. Lidske vyhodnocovani situaci/dat ma slabiny - mozek ma tendenci videt korelace i tam kde nejsou. Od toho jsou pak statisticke techniky, aby rozhodly s lepsi uspesnosti, nez ma nase subjektivni vnimani.

Nejsou zazraky. Ale existuji racionalne vysvetlitelne udalosti s malou pravdepodobnosti.

Ritualni vrazdy - je jich v danem etniku dost na to abychom se dostali nad zakladni uroven danou faktory irelevantnimi k etniku - napr. nekterymi dusevnimi poruchami? Vyskytuji se takove incidenty i v jinych subkulturach - napr. ruzne okrajove krestanske kulty/sekty? Nebo trhli jednotlivci ci skupinky, jako treba zde? Kde je tu uroven od ktere se z nahody stava zakonitost?

186010

09.03.2009 18:33

Smrt dogmatu

RE: Morficke pole

TS 85.?.?.?

(Videl uz nekdo nekdy dobrou, jednoznacnou, overitelnou/vyvratitelnou definici duse?)

On je dost podstatny rozdil mezi racionalne popsatelnou trojrozmernou kombinaci koncentracnich gradientu aktivatoru a inhibitoru ridicich rust a diferenciaci bunek (o cemz jsou napriklad HOX geny) a nejakem neurcitem blaboleni.

Krome toho to pole tam nebylo driv, to se tvori soubezne. Nejdriv namnozit bunky, pak ten shluk vytvori prislusne gradienty a pak naroste dale vcetne diferenciace, cimz se tvori dalsi gradienty chemikalii pro tvorbu jemnejsich struktur. Takze jedna struktura (shluk bunek) tvori druhou strukturu (koncentracni gradienty) ktere zpetne ovlivnuji tu prvni strukturu. Ale nejdriv musite mit dost bunek a bez nich se potrebna ridici struktura nevygeneruje.

Do toho dusi nenacpete ani kdyz ji vypustite.

186115

10.03.2009 10:29

Smrt dogmatu

RE: PS

TS 85.?.?.?

Predtim, nez se vubec zacneme bavit o esoterickych/teologickych konceptech, musime je radne definovat. Jinak budou jednotlive strany sporu posoupavat vyznamy tak aby jim vyhovovaly.

Budik se nevyrabi self-organizaci. Ovsem pokud nechcete budik ale "nejake zarizeni co udela nejaky signal v nastavenou dobu", uz se to evolucne vyvinout da. Self-organizace je zajimava vec. V urcitych typech systemu to vypada, ze vznik zivota je nejenom mozny, ale i zakonity. Navic se tim zbavujete rekurzivniho problemu neboli co stvorilo stvoritele. Popularni nazor "stvoritel tu byl odjakziva" mi pripada mnohem mene pravdepodobny a komplikovanejsi nez "vzniklo to samovolne".

186177

10.03.2009 16:49

Smrt dogmatu

RE: ale tak to není...

TS 85.?.?.?

Když se nad tím člověk zamyslí, tak je to stejně doposud nevysvětlitelný zázrak.

Kdybych chtel rejpat, navrhl bych radeji formulaci "zatim jen velmi castecne vysvetleny proces".

Vyvoj v mnoha oborech se vzajemne ovlivnuje. Uz jenom v pristrojovem vybaveni. Dostanete novy typ mikroskopu, a najednou muzete udelat celou tridu novych objevu. Dostanete silnejsi pocitace, a najednou je prakticke delat simulace.

Dostupny vypocetni vykon se vyviji exponencielne. (Ano, brzy narazime na fyzikalni hranice toho co jde udelat litograficky na anorganickem polovodici. Ovsem na druhou stranu taky uz mame vyznamne pokroky na novem poli molekularni elektroniky. Nikdo netvrdi, ze kremik jako hlavni material pro elektroniku tu bude navzdy. Uz ted mame treba organicke LED.) Za chvili bude dost vykonu na simulace procesu v jednotlivych bunkach na atomarni/molekularni urovni. Pak se vyvoj na tomhle poli VELMI zrychli - namisto hledani funkce genu pokus-omyl v laboratori se pojede in silico, s podstatne lepsi moznosti mapovat vzajemne interakce vcetne tech co by jinak zustaly nepovsimnute. (S obcasnym overovanim modelu experimentalne jestli neni ujety od reality.)

Genove inzenyrstvi neni spatna vec. Monsanto je spatna vec.

186221

08.06.2009 12:43

Geneticky modifikovaná semena jsou pro pěstitele nebezpečná

RE: Zločinecká organizace Monsanto.

TS 85.?.?.?

Par poznamek.

Skodlivost DDT sama o sobe je nesporna. Otazkou je, nakolik je vyvazena negativnim ucinkem na populaci malarii-siricich komaru.

Vsechny jedy se nekumuluji. Kazda chemikalie ma svuj polocas existence v prostredi, za ktery se jeji mnozstvi snizi na polovinu (hodnota zalezi i na typu prostredi, pritomnosti vody, slunce, teplote, mikroorganismu..., ale nebyva nekonecna, obvykle jde o par let maximalne); soucasny trend je prave z duvodu prevence akumulace v prostredi uprednostnovat latky s kratsim polocasem na rozdil od POP, "persistent organic pollutants". Ne vsechno co je jedovate je zaroven perzistentni.

Karcinogenitu pesticidu je nutno posuzovat v kontextu prirodnich karcinogenu a biopesticidu, ktere jsou treba i v jablkach. Nebo hydrazin v houbach - ano, houby v malem mnozstvi produkuji karcinogenni raketove palivo. Jedna prirodni biohoubicka denne, a mate o 1:1000 vyssi sanci na rakovinku. Rizika je nutno posuzovat v kontextu.

Agent Orange byl vzdy v kapalne forme. Jmenoval se vzdy Agent Orange, nikoliv pouze Orange.

Vyznamna mnozstvi dioxinu z Agent Orange se na postrikanych mistech nenachazeji. (Coz neznamena, ze Operation Ranch Hand nebyla svinarna a ze z te doby nejsou nasledky.) Naproti tomu byvale americke letecke zakladny, kde se s defolianty manipulovalo, jsou porad jeste zamorene. On je prece jenom rozdil mezi jemnym posprejovanim a politim.

V tomhle pripade nemusi byt media podplacena. Ke zpravam podobneho typu se spatne shani inzerenti; kdo by vedle takovych obrazku chtel mit svoje zbozi. Cost-benefit tedy vede k neskodnym zpravam ze zivota celebrit. Uplatky bych zrovna v tomhle nehledal.

Kdyby se PCB "neustale koncentrovaly", pri soucasnem zastaveni jejich produkce by byl problem jednoduchy - pockat dokud nebudou v krystalicke cistote a pak je spalit ve vysokoteplotni peci. Jenomze v realite se akorat dosahne urcite rovnovazne koncentrace a tak to i zustane, s postupnym poklesem jak se molekuly odbouravaji (v tomhle pripade sice jistym ale pomalym, nebot PCB jsou POP). Jenomze lidi chteji svitit, topit, k tomu potrebuji elektrinu, k tomu potrebuji transformatory, a PCB byly sveho casu vyborne transformatorove oleje.

Monsanto je jenom symptom vetsiho problemu - nadmerne intenzifikace zemedelstvi a prilis vysoky vliv penez. Ne kazda genova modifikace musi byt nutne spatna; muj oblibeny priklad je zlata ryze. Jenomze vetsina je urcena pro zisk a dalsi intenzifikaci, a tak ostatni faktory jsou jen sekundarni. Patenty na geny jsou svinarna.

Na druhou stranu bacha na kseftare s prirodnejsim nez prirodnim a zdravejsim nez zdravym, to je taky verbez. Takovy dr. Mercola je typicky sarlatan. Strasi skodlivosti elektromagnetickych poli, a pak vam proda feritove perly za tri az petinasobek nominalni ceny.

192840

08.06.2009 13:02

Geneticky modifikovaná semena jsou pro pěstitele nebezpečná

RE: Koubek je dle editora provokatér pouze druhé kategorie!

TS 85.?.?.?

Rozhodnuti zda neco pestovat nebo nepestovat nebyvaji technicka ale politicka. Viz rozlicne zakazy na pestovani (i technickeho) konopi. Chtit po politicich, aby rozumeli necemu jinemu, nez ziskavani hlasu pro svoje strany nebo penez pro svoje kapsy, by bylo naivni. (To plati jak pro zakazy, tak i pro povoleni. To, ze je neco rozhodnuti politika, nevypovida nic o tom, jestli to je dobre ci zle.)

Min housenek - min ptaku. Logicke.

Pokud se zeptate odborniku, budou s vami co se tyce diverzifikace za jedno. Za monokulturizaci nemuze veda ale ekonomika, hon za ziskem. Za kazdou cenu zvysit mezirocni zisk, aby se akcionari nezlobili, bez ohledu na nasledky; a pak skoupit drobne zemedelce co jeste meli rozum a nedelali rozhodnuti ze sklenenych mrakodrapu tisice mil daleko o krajine, kterou nikdy nevideli.

Pokusy udrzet cistou neozranou monokulturu dlouhodobe vzdy selzou, nebot vzdy se najde nejaky jiny skudce ktery se chce nakrmit; je treba se smirit s tim, ze efektivita zemedelstvi ma svoje limity, a spis se zamerovat na udrzeni rozumnych vynosu a pripadnou zbytkovou ozranost produktu resit strojovym tridenim.

192842

09.06.2009 01:16

Geneticky modifikovaná semena jsou pro pěstitele nebezpečná

RE: problém není v GMO ale v legislativě

TS 85.?.?.?

Existuje nejaky - jakykoliv - organismus, jehoz existence je mozna bez vnejsich energetickych dotaci?

192874

10.06.2009 11:24

Geneticky modifikovaná semena jsou pro pěstitele nebezpečná

RE: Zločinecká organizace Monsanto.

TS 85.?.?.?

Kvuli zisku. Dostali za to zaplaceno. Neni otazkou "proc to delali" ale "kolik na tom vydelali".

Proc ve vsem hned hledate nejaky vyssi zamer? Do pruseru se da dostat i bez nej.

192988

11.06.2009 01:11

Geneticky modifikovaná semena jsou pro pěstitele nebezpečná

RE: Takovou zbírku nesmyslů jsem už dlouho neviděl.

TS 85.?.?.?

Prenos genu mezi nepribuznymi druhy se tak trochu stava i v prirode. Takze taky nic noveho pod sluncem.

193030

Káva pro Zvědavce

19

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc duben přispělo 23 čtenářů částkou 6 531 korun, což je 19 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Někdo zaútočil na českou ambasádu v Moskvě. Petříček se zlobí: musíte nás ochránit!06.04.20 17:13 Rusko 4

Ropa ve Venezuele je nyní ve vlastnictví Ruska06.04.20 16:48 Venezuela 0

Na několika místech Velké Británie zapalují lidé vysílače 5G, podezírají je z podpory šíření koronaviru05.04.20 16:15 Británie 6

Staří bardi se probouzejí v zakrátko těžce zkoušené zemi05.04.20 13:02 USA 0

Vakcína ještě není, ale "odborníci" se už obávají reakce odmítáčů05.04.20 09:11 USA 6

Výroba ,,nezávadných, hygienických“ roušek05.04.20 07:58 Indie 6

Byl 15. březen 2020...04.04.20 19:59 Česká republika 4

Česká armáda odmítla pomoci českým lidem...04.04.20 12:10 Česká republika 3

Praha 6 přesouvá Koněva03.04.20 11:08 Česká republika 6

Hermafrodité a úchylové v Panamě mají problém. Málo respektu k jejich úchylce03.04.20 10:48 Panama 2

Člověk v tísni spustil pomoc Česku. A je zle.03.04.20 09:20 Česká republika 4

Proč jsou americké nemocnice klidné a prázdné?03.04.20 00:18 USA 8

Je podáno trestní oznámení na komisařku Jourovou za nenávist ke svobodě slova!02.04.20 19:22 Česká republika 3

Rockefellerova studie o "budoucí" epidemii02.04.20 08:56 Neurčeno 1

Už to začíná vypadat, jako by zemi vedli milionchvilkaři02.04.20 07:11 Česká republika 3

Podívejte se, kam přísná karanténa vede01.04.20 17:41 Itálie 5

Vláda: Zakážeme teplé počasí! Aby se lidi necourali venku01.04.20 13:10 Česká republika 3

Zákazy, zákazy, buzerace, zákazy: Několik mladých spáchalo zločiny. Opékali buřty v lese01.04.20 11:30 Česká republika 4

Policisté hlídají město v kostýmech v podobě koronaviru01.04.20 06:21 Bolivie 1

Rusko vyslalo do USA letadlo se zdravotnickými potřebami, Trump poděkoval. Proč o tom mlčí média?31.03.20 23:32 Rusko 0

Měnové kurzy

USD
25,49 Kč
Euro
27,55 Kč
Libra
31,35 Kč
Kanadský dolar
18,04 Kč
Australský dolar
15,54 Kč
Švýcarský frank
26,10 Kč
100 japonských jenů
23,37 Kč
Čínský juan
3,59 Kč
Polský zloty
6,04 Kč
100 maď. forintů
7,57 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
33,46 Kč
1 unce (31,1g) zlata
42 007,72 Kč
1 unce stříbra
376,16 Kč
Bitcoin
182 142,48 Kč

Poslední aktualizace: 6.4.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo ?