Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky ze stejné IP adresy

Nalezeno 411 příspěveků, 5 různých jmén: <nic>, .89,213, .89.213, 89.213, anonym.

Stránka: 1 2 3 4 5

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

26.02.2007 21:34

Jednotná perspektiva 2010, část III.

RE: Skoro není co dodat...

anonym 213.?.?.?

...optimální počet lidských jedinců a požadavky na jejich kvalitu...

optimální počet lidských jedinců - vzhledem k čemu ??? .. a požadavky na jejich kvalitu ... vzhledem ke komu ?

Toto vše jsou výsostně relativní a subjektivní pojmy. Možná už to Někdo někomu (nebo sám sobě zadal), a vyšlo Mu, že optimální a nejkvalitnější je to takhle - vzhledem k Jeho záměrům...

129558

27.02.2007 19:19

Jednotná perspektiva 2010, část III.

RE: Skoro není co dodat...

213.?.?.?

Záleží na tom, co definujete jako pravdu.

Bude to pravda, i když se nám to subjektivně nemusí líbit. Mně by se to rozhodně nelíbilo, ale já to nevymyslel a neřídím...

129620

27.02.2007 20:15

Zvířecí holocaust

RE: Stres?

213.?.?.?

Když jste tak procházel tím zemědělstvím, šel jste kolem slepičích klecí? A určitě tam byly v těch klíckách veselé a šťastné slípky? A ta prasátka jsou taky ráda tak hezky pospolu, přátelsky se vzájemně ožírajíc z nedostatku jiné zábavy? Koho prosím vás zajímá, jestli má maso stresovaného zvířete horší chuť, a kdo to v těch beztak zkažených prošlých flákotách na pultu pozná? To je maso pro plebs, co se pěstuje popsaným způsobem, a tam je fuk, jak chutná, a případné menší přírustky se nahradí tím, že se do klecí a ohrad naštosuje ještě víc zvířecích jednotek.. Panstvo se živí biomasíčkem, chovaným pěkně postaru, s láskou....A jestli nemyslíte, že by redukce počtu chovaných zvířat změnila způsob jejich chovu, tak to teda fakt nemyslíte.

129622

27.02.2007 20:23

Zvířecí holocaust

RE: vedle jak ta jedle

213.?.?.?

A co je zvířatům proboha do lidských léčiv? Všiml jste si výzkumů, dokazujících "lidskou" inteligenci u lidoopů či dokonce u papoušků? Jakým právem si myslíte, že jste něco víc než oni, že máte pro vesmír větší cenu? [překvapení]

129623

01.03.2007 20:18

Demokracie jako prodej zkaženého salámu

Kudy na to

213.?.?.?

Aby se situace zlepšila, bylo by třeba paralelně podporovat zodpovědnost jednotlivce nejen primárně vůči společnosti, ale hlavně vůči sobě. Už i věda dochází k tomu, že "realita" je v podstatě jen vnější obraz našich vnitřků, že si ji tvoříme sami tím, co do ní ze sebe promítáme. Vnějšími, zejména násilnými, zásahy ji nemůžeme nikdy trvale změnit, vše, co můžeme změnit, jsme vždy právě jen my sami. Bylo by potřeba zase trochu přeskupit hodnoty, vrátit smysl a důležitost starým osvědčeným pojmům jako je čest, sebeúcta, loyalita, rytířskost, ušlechtilost, soucit, spolupráce, skutečná moudrá vzdělanost a síla, a last but not least láska ve smyslu agape.
Konec konců, jak vidíme všude okolo sebe, prachy jsou sice krásná věc, ale štěstí si za ně fakt asi nekoupíš. Prachy (a hlavně vnější moc) může mít každej hajzlík, na rozdíl od výše jmenovaného. Oni to ti hajzlíci ve skrytu duše tuší, proto kolem sebe tak kopou. Je to nejspíš jejich předsmrtná křeč, jde o to, jestli vezmou s sebou i ty poslední přežívající jednorožce...

129756

03.03.2007 20:46

Evropský stát, ano či ne?

Mám také otázku, takovou dětsky naivní

213.?.?.?

Autor si skutečně myslí, že politikové evropského superstátu budou lepší než ti naši? A proč? [překvapení]

129931

04.03.2007 15:15

Evropský stát, ano či ne?

RE: Hmm

213.?.?.?

Hmm, bojím se, že vycházíte z toho, že lidé (ať už jednotlivci, vlády, či nadnárodní společnosti) jednají v zásadě logicky a pragmaticky, byť i třeba sobecky. Jenže při bližším pohledu se zdá, že tomu tak není, že se od dob Bati svět propadá do chaosu, nihilismu a bezcitné bezohledné a nezodpovědné destrukce. Dříve i ti nahoře převážně chtěli, aby za nimi zůstalo něco viditelného a "trvalého", něco budovali - a třeba i ty nadnárodní koncerny. Dnes to spíše vypadá, že ať už vědomě, nebo nevědomě jednají ti skutečně mocní způsobem "po nás potopa", a klidně i s velkým závěrečným ohňostrojem.. [zmaten]

129968

05.03.2007 21:24

Evropský stát, ano či ne?

RE: Mám také otázku, takovou dětsky naivní

213.?.?.?

Hranice směrem zdola se dají zrušit jedním jediným způsobem - entity (ať už státy, národy či jednotlivci) dosáhnou nejprve každý sám za sebe zhruba srovnatelné síly, sebevědomí a relativní soběstačnosti (pozor, neříkám, že budou stejné, ale budou ve své odlišnosti zhruba stejně silné), a pak se svobodně a informovaně pro zrušení hranic rozhodnou - jen tak jim totiž nebude zároveň se zrušením hranice hrozit zánik vlastní identity. Jen tak se mohou rušit hranice, vše ostatní je hromadná sebevražda.

130125

05.03.2007 21:26

Demonstrace ANO základnám

RE: Také dnes vznikla iniciativa ...chceme rakety.

213.?.?.?

Dobrý heslo. Ironický osud to většinou ovšem zařídí tak, aby se každému dostalo toho, čeho si žádá, ale trochu jinak, než si to představuje. Kdo s čím zachází ....

130126

06.03.2007 19:29

Evropský stát, ano či ne?

RE: Hmm

213.?.?.?

No právě, právě proto to římské impérium dopadlo tak, jak dopadlo. Vyhnilo zevnitř, a jeho převálcování barbary bylo už jen zákonitým následkem. Nestálo na skutečně obecně etických premisách, a jeho občané měli bepečnost pouze na úkor bezpečnosti, svobody a životů jiných lidských bytostí. Možná to na Zemi jinak nejde, ale rozhodně to nebudu podporovat a už vůbec ne adorovat.

130237

06.03.2007 21:13

Evropský stát, ano či ne?

RE: Hmm

213.?.?.?

?? Copak ony konkrétní vztahy nejsou důležité pro lidské směřování a nemají svou zásadní roli pro obec?? [překvapení] Ona už základem obce není rodina, a rodina není především konkrétním vztahem muže a ženy, který může fungovat jen tehdy, když dostanou stejný a vyvážený prostor obě typické polohy přístupu člověka k problémům, tedy jak ten převážně logicky "mužský", tak ten převážně citový "ženský" ?? Pokud si zjednodušujete problém správné integrace citů do osobního i společenského života (já vím, city se vzpírají kontrole, a tím jsou nebezpečné a nepohodlné) a schováváte se za to, že všechny jejich projevy nazýváte "hašteřením", pak vězte, že toto "hašteření" je velkým hybatelem v lidském směřování, a nereflektované city jsou příčinou mnoha neblahých jevů jak v obcích, tak ve světě vůbec. Může se Vám to nelíbit, ale pouze tím to nezměníte....

130247

07.03.2007 19:39

Zločinecká organizace jménem Justice

RE: Neporozumel som

213.?.?.?

To víte že ne [smích] jen jsem si skrz vás dloubl do autora [mrknutí jedním okem]

130346

09.03.2007 20:37

Afghánistán: Taliban hlásí comeback

RE: Afghánistán - vzor pro budoucí Evropu

213.?.?.?

Hlavně bychom si každý měli dát nejprve pozor, na co (a do čeho) šlapeme sami. Často pro samé ideály ani nevidíme, že my osobně šlapeme do ... [mrknutí jedním okem]

130488

09.03.2007 20:53

Afghánistán: Taliban hlásí comeback

RE: Afghánistán - vzor pro budoucí Evropu

213.?.?.?

Řekněme tedy, že vývoj nejde směrem ke skutečnému, hodnotnému individualismu, ale k prostému a čirému egoismu. Bezohledný egoismus je mocenskými strukturami prostřednictvím propracovaného systému (média, reklama, důraz na falešně chápanou "svobodu", která je ve skutečnosti jen dětinským trucem, důraz na konzum a důraz na "inteligenci" se současným podceňováním významu emočního a sociálního potencionálu) promyšleně podporován, a je skutečně pastičkou, do které se většina ráda nechá nachytat na špek bezcenných cetek. Závislý člověk, kterému namluvíme, že závislost je vlastně svoboda (což je princip reklamy - viz třeba reklamy na Marlbora) je samozřejmě snadno manipulovatelný. Nová společnost nikdy nemůže vzniknout jinak, než svobodným rozhodnutím zralých a eticky dospělých zodpovědných jedinců - veškeré rádobyvědecké teorie jsou pouze pokusem přechytralého dítěte rozebrat živou kočku na kousky a zase ji složit jinak, lépe a radostněji. Možná ani jiná společnost tady na Zemi vzniknout nemůže, a je to tu jen taková školka, kde jedinci dozrávají a dospívají právě prostřednictvím toho, jak bojují či se zapojují do společnosti.

130491

10.03.2007 20:28

Afghánistán: Taliban hlásí comeback

RE: Afghánistán - vzor pro budoucí Evropu

213.?.?.?

Metodou pokusu a omylu obvykle dojdeme dříve či později k tomu, že jedinou možností tváří v tvář světu, který se nám nelíbí, je změnit sám sebe. Většina náboženství došla už dříve než kvantová fyzika k poznání, že jen změníme-li sebe, změníme i svůj svět, že každému podle jeho víry, že "realita" je tvořena pozorovatelem, jeho přáními a vůlí.

130539

10.03.2007 20:48

Afghánistán: Taliban hlásí comeback

RE: Za vlády Talibanu

213.?.?.?

Mentálně zdravý člověk neobdivuje ani Taliban, ani neobdivoval Sadama, ale jen mentální retard byl schopen vtrhnout do Afghanistanu či Iráku jen proto, že je neobdivuje, a nadělat tam víc paseky než oni oba dohoromady. I když, ono je to vlastně o to horší, že o blaho utiskovaných Afghánců či Iráčanů se ve sktečnosti agresorům nejednalo ani náhodou.

130541

16.03.2007 21:29

Vrátit Svěrákovi jeho lahve?

RE: Opět ten antikomunismus

213.?.?.?

Nezdá se mi, že by autorovi šlo o antikomunismus jako takový. Svým způsobem je snadnější odpustit komunistickou minulost někomu, koho nesnášíme - jako třeba Vlastíkovi Tlustých (taky co od takovýho trotla čekat jinýho, že), než někomu, koho bychom si chtěli vážit. Mně, a myslím i p. Královi, spíš vadí Svěrákovo pokrytectví a snaha zavděčit se právě vládnoucí straně jakékoliv barvy, než komunismus an sich - zrovna od něj by to člověk nečekal.

130971

17.03.2007 11:22

Vrátit Svěrákovi jeho lahve?

RE: Skraloup na minulosti

213.?.?.?

Proč tu ale glajchšaltujete antikomunismus s tím, že někdo kritizuje bývalé komunisty za to, že jsou dnes schopni využít i toho odporného antikomunismu ve svůj prospěch? [překvapení]

131013

17.03.2007 11:36

Vrátit Svěrákovi jeho lahve?

RE: Skraloup na minulosti

213.?.?.?

Otřesně blbé je každé prospěchářské a konjunkturalistické chování. Je úplně jedno, jestli někdo lezl z prospěchářství do KSČ, ODA, ČSSD nebo ODS - pokud tam právě lezl z prospěchářství. Svědčí to o pokřivení páteře, nedostaku sebeúcty a morální integrity.
Takže se tu primárně nejedná o antikomunismus, ale o to, nakolik se pan Svěrák svým vstupem a případně i výstupem a dalším chováním zpronevěřil sám sobě. Nezkouším pana Svěráka ani nikoho jiného soudit - zodpovídáme se především každý sám před sebou, a možná jednou před Instancí Nejvyšší. Nicméně, pan Svěrák, jako každý jiný, musí být připraven nést i nepříjemné následky svého jednání. On sám, pokud vím, dovede být v osobním životě vůči nešvarům jiných také velmi kritický. Jeho souzení se o heslo na billboardu bylo přinejmenším ukázkou zcela necimrmanovského nedostatku nadhledu ...

131014

18.03.2007 10:08

GeM - program na zrušení mužské pohlavní identity

RE: nevim, nevim

213.?.?.?

Na takovýto psychologicky zcela průhledný blábol se nedají použít jiné argumenty, než takové, které by se zabývaly pocuchanou psychikou autora, a to se v "korektních" diskuzích nesmí - to mužský svět ihned charakterizuje jako ženské hašteření. O kterém muži a o které ženě tam autor spřádal své chiméry? Já znám různé, a třeba soudce Berka byl taky muž, a nijak mu samotný tento fakt nezaručil, aby byl soudcem spravedlivým. Autor článku prostě není schopen a ochoten akceptovat fakt, že celý svět se skládá z dvojic protikladů, které nemohou existovat jeden bez druhého, a které by se měly harmonicky doplňovat, ne hašteřivě soupeřit.
Současná protiofenziva feminismu je jen zcela zákonitou a přrozenou reakcí na staletí mužské převahy ve vlastnění a řízení světa. A jenom ten, kdo má že ženství obecně (nejen ze ženských, ale i ze ženského podílu své vlastní povahy - Animy) panický a trapný strach, nechce vidět, že pořádek by nastal až tehdy, kdy by obě sice různé, ale ROVNOCENNÉ složky informovaně a hlavně v lásce spolupracovaly, a ne se snažily ovládnout a manipulovat jedna druhou.

131074

18.03.2007 10:31

GeM - program na zrušení mužské pohlavní identity

RE: NEPANIKAŘTE CHLAPI :) - část druhá

213.?.?.?

Jo, Mindy je jednička [smích]

Vy se ale myslím ve své poslední větě trošku pletete. Myslím, že jsou to právě skutečné mužnosti zbavení samečci, co se hašteřivě navážejí do ženských. Skuteční chlapi je přirozeně milují. A nemusejí si pak zvyšovat své "mužné" sebevědomí ničením světa - naopak, skutečný chlap buduje a neboří.

No a takto nemužným chlapům přirozeně odpovídají neženské ženy - třeba feministky. Stále ještě jsou ale pouhou myškou, kvičící v koutě, kam je mužský svět zahnal.

131077

18.03.2007 12:48

GeM - program na zrušení mužské pohlavní identity

RE: ja budem mat pomaly 30,

213.?.?.?

Možná kdybyste nemyslel jen na uspokojení základních potřeb, vč. sexu, ale kdybyste našel někoho, s kým byste se měli normálně vzájemně rádi, že by to pak bylo o něčem jiném?? Jestli teda víte, o čem mluvím.
Problém světa není ani tak nedostatek spravedlnosti, jako nedostatek lásky (čímž nemyslím pouze sexu).

131086

Vzpomínám si, že autor článku se jinde v diskuzi zmínil, že je příznivcem přirozeného chaosu. Asi skutečně bohužel neví moc o psychologii a symbologii, chaos je totiž nejsilnějším symbolem právě ženského pólu reality. Je to ono velké X (řecky Xaos), a jak karta ukazuje, mužné Y je jen jeho nesrovnatelně menším a podle výzkumu stále ustupujícím "přívažkem". Každý lidský zárodek je podle výzkumu nejprve "ženská", mužské Y se podle zatím nejistých okolností prosadí až v průběhu pozdějšího vývoj plodu. To znamená že vše, i muž, nutně pochází z ženy - ve všech slova smyslech, ženství je primární "vlastnost" hmoty - judaismus to bohužel ve Starém zákoně trochu zfalšoval ve prospěch mužského pólu. A kam to vede, vidíme všude okolo sebe - ke světu plnému boje, konkurence, převahy primitivní síly nad skutečnou moudrostí.
Jediným východiskem je, aby si člověk uvědomil, že je ve své podstatě spojením obou principů, a nejprve se vyrovnal s opačným pólem sám v sobě - pak se změní i jeho svět. Vyrovnat se s ním můžeme ovšem pouze tak, že jej s láskou akceptujeme, boj či vytěsňování nefunguje - QED v celé zapsané historii lidstva.

131088

18.03.2007 14:06

GeM - program na zrušení mužské pohlavní identity

RE: ...

213.?.?.?

Palec nahoru [smích]

131093

18.03.2007 14:13

Vrátit Svěrákovi jeho lahve?

RE: Návrh pro Zmatouska

213.?.?.?

To je velmi korektní názor. Některé věci se ale vyargumentovat nedají - zvláště tam, kde se bavíme o uměleckém díle, které je z definice spíše záležitost citu než rozumu (tedy mělo by být). Já mám například zkušeností podložený názor, že když někdo káže vodu a pije víno, či je v jiném směru osobně nedostatečný, je to znát i na tom, co produkuje, byť i byl takový profík a šikula, že to umí zakrýt profesionálními a na efekt vypočítanými triky. Neříkám teď, že je to tento konkrétní příklad, jen říkám, že takové věci se vyargumentovat nedají - je to vždy jen o osobních pocitech, které ale, znovu opakuju, mají přinejmenším v oblasti umění své nezastupitelné místo - ať se třeba rozum vztekne [mrknutí jedním okem]

131096

18.03.2007 14:23

GeM - program na zrušení mužské pohlavní identity

RE: Jedna dobrá zpráva pro antifeministy

213.?.?.?

Vodníku, to vítězství se přeci odehrálo už v té době, kdy - jak píšu jinde - judaismus ve Starém zákoně obrátil skutečnost naruby, a přiřkl mužům nadvládu nad ženami...Křesťanství pak zbudovalo své výhradně mužské chrámy na místech bývalých pohanských - možná i Nejvyšší Bohyni zasvěcených - obřadních míst, která dost nemilosrdně a silou smetlo... Bůhví, třeba Vás za to nyní Bůh trestá feministickým bičem božím... nebo se jen systém snaží dostat protikyvným pohybem zase zpět, do rovnováhy [mrknutí jedním okem]

131098

18.03.2007 15:09

Vrátit Svěrákovi jeho lahve?

RE: Návrh pro Zmatouska

213.?.?.?

Tato odpověď se mi líbí. Postrádá logické argumenty, je příjemně a relevantně postavena na Vašem osobním pocitu [mrknutí jedním okem]

131107

18.03.2007 15:15

GeM - program na zrušení mužské pohlavní identity

RE: Chaos

213.?.?.?

Souhlas. Je ale otázkou, nakolik je západní civilizace ještě vůbec životaschopná, nakolik má v současné podobě vůbec vůli k životu a k nějaké transformaci.... [pláč]

131109

18.03.2007 16:45

Vrátit Svěrákovi jeho lahve?

RE: Návrh pro Zmatouska

213.?.?.?

Tak ještě jednou - lze. Proč - to vysvětluji hned v prvním příspěvku této debaty. Včetně té "objektivizace".

131114

18.03.2007 16:50

GeM - program na zrušení mužské pohlavní identity

RE: Chaos

213.?.?.?

Napsal jsem "západní" civilizace. V rámci "celkové" civilizace vždy docházelo k vyčerpání některých jejích částí, k jejich dekadenci po počátečním rozvoji, a následně k jejich převálcování "barbary" s novou, ještě čerstvou vůlí k životu. Kolikrát při tom "zařvala" civilizace celá těžko říci, nyní jsme opět bohužel v tom stádiu, že díky vědeckotechnickému "pokroku" by se mohl zas jednou opakovat velký "závěrečný" ohňostroj ..

131115

18.03.2007 17:20

GeM - program na zrušení mužské pohlavní identity

RE: Je to podle mého názoru v dnešním

213.?.?.?

"Plno marketingových společností ve svých výukových programech na vymývání mozků nám sama přiznává, že jsou zaměřeny převážně na ženskou část populace, protože je ovlivnitelnější, labilnější, méně odolná útokům zvenčí atp. Ženy jsou touto svou vlastností zranitelnější a tím pádem těmito společnostmi zneužívány a využívány. Ale to jsem trošku odbočil..."

Neodbočil - tady je právě skutečná podstat problému.Ti, co tuto civilizaci řídí (a jsou to povýtce většinou muži), ji řídí ne směrem k tomu, aby v ní žili harmoničtí lidé a harmonické rodiny, ale tak, aby sestávala z nakupujících, konzumujících, vlastní vůle zbavených závislých robotů. Tím přirozeně trpí psychika žen i mužů, tento způsob existence zbavuje život smyslu a půvabu, a vede nás tam, kde jsme: do ...(chybí tu příslušný emotikon)...

131122

18.03.2007 17:55

Vrátit Svěrákovi jeho lahve?

RE: Návrh pro Zmatouska

213.?.?.?

Pro Vás jako pro věřícího by to mělo být ještě snadněji pochopitelné než pro bezvěrce. Ze špatné duše nemůže vypadnout dobré dílo [mrknutí jedním okem]. To je samozřejmě obecné konstatování, nejsem povolán soudit duši pana Svěráka ani nikoho jiného.

131125

18.03.2007 20:04

GeM - program na zrušení mužské pohlavní identity

RE: nevim, nevim

213.?.?.?

Však taky nechci zavádět kvóty. Na základě takových oktrojovaných opatření se dostanou do popředí pouze ženy - mužatky, jiné se totiž v tomto agresivním mužském světě do politky a ekonomiky neprosadí a ani se v ní neudrží - viz třeba názorný příklad paní Třeštíkové - skutečně "ženská" a skutečně slušná ženská nemá vůbec šanci. Zdá se, že tenhle tvrdý racionální svět dojede právě na svou tvrdost a racionalitu, a už mu asi není pomoci [pláč]

131134

18.03.2007 20:08

GeM - program na zrušení mužské pohlavní identity

RE: Chaos

213.?.?.?

No, pak se, jak vidno z výsledků, Přírodě (Matce) ten pokus s mužem evidentně nevyvedl [velký smích]

131135

20.03.2007 19:58

Carter a útočící hejno

RE: Zide - geneticka mutace, nebo Bohem vyvoleny narod?

213.?.?.?

Ale jo, malá hospoda je v pohodě, a možná se stane zázrak a až zas budou bozi trestat, tak takové malé hospody zůstanou božího hněvu ušetřeny [smích]

Cestuje Hospodin po světě, navštěvuje jednotlivé národy a nabízí přikázání. Češi, Francouzi, Rusové, Angláni, Švédi - každý se zeptá, co je jejich obsahem a pak s díky odmítne. Unavený Hospodin nakonec dorazí k Židům. "Kolik chtějí za kus?" - ptají se Židé. "Nic, jsou zadarmo" dí Hospodin. "Tak nám jich daj rovnou deset" ..

131292

23.03.2007 17:34

To je jaro!

RE: Jenom bych chtěl opravit pár nepřesností,

213.?.?.?

Stejné nejsou, ale rozhodně bych je nenazval "pokrokem". Já si pod pojmem pokrok ve vámi uvedených oblastech představuji vývoj k lepšímu, tj. podle mne k větší míře autentické harmonie. Jak jsem už napsal, pereme se stále stejně krutě a bezcitně, jen trochu "organizovaněji" a "sofistikovaněji". A na tom praní už oproti dřívějšku ani "nevydělávají" aktuální účastníci rvačky, ale pouze ti, co je nejdřív okradli, a pak poštvali proti sobě. To je vývoj k horšímu.

131534

24.03.2007 16:03

Čeká nás nový světový řád, nebo Armagedon v bitvě o zdroje?

RE: NWO je nejhorší zlo

213.?.?.?

Jednou jsem někde v hlubinách netu narazil na jednu z mnoha zajímavých a svým způsobem přesvědčivých teorií - nacházíme se zde na Zemi v obdobě Matrixu, kam jsme ale vstoupili dobrovolně, za účelem "sebevzdělání" pomocí zkušenosti zažívané na vlastní "hmotnou" kůži. Toto své dobrovolné rozhodnutí vstoupit do "hry"jsme "zapomněli" (jinak by to celé nemělo tu didaktickou sílu a hodnotu), a nyní se prodíráme "všemi levely svého programu" zase "zpět", na začátek kruhové či snad spirálovité dráhy, kdy po dosažení plného počtu bodů budeme moci zase z matrixu vystoupit. Ta hra má svá určitá, předem stanovená a dobrovolně akceptovaná pravidla, a na jejích "kruciálních" bodech se nacházejí určité ukazatele, stopy, které jsme si předem prozíravě na cestu umístili. Ty ukazatele a stopy ale můžeme rozpoznat a pochopit pouze tehdy, když se ve hře dostaneme na určitou úroveň, kdy se "naladíme" na frekvenci, na jaké ony stopy "vysílají". Ještě lépe řečeno, ty ukazatele vysílají na širokém vlnovém spektru, a my je můžeme vidět a chápat různě, a to jak různí lidé různě, tak jeden jedinec v procesu svého vývoje, a to v závislosti na stupni tohoto vývoje - na stupni "mistrovství ve hře". No a tzv. zasvěcující texty, do kterých se počítají kosmologie, mytologie, pohádky, některé tzv. zasvěcující romány a svaté knihy všech náboženství jsou vlastně soubory těchto ukazatelů. Je tedy možné a dokonce nevyhnutelné a přirozené chápat je různě - dva lidé je nebudou chápat stejně, a ani Vy či já je nebudeme chápat stejně, přečteme-li je ve dvaceti, čtyříceti či šedesáti letech věku. Je zajímavé sdílet s jinými jejich stupeň "rozkódování" těchto textů, nicméně skutečně "platné" - tj. jedině pro Vás relevantní, je to, jak jim rozumíte Vy. Ono není ani tak důležité snažit se je rozkódovat jejich četbou v křesle, ale smyslem je snažit se žít svůj život tak, abychom postupovali "ve hře" stále výše, a tak se nalaďovali na stále lepší způsob vnímání a chápání nejen těchto textů, ale vůbec celé "reality", která se ukazateli a směrovkami jen hemží.

131571

24.03.2007 20:02

Ekologie je kardinální problém doby

RE: Mluvi se tu o konzumnim zpusobu zivota,

213.?.?.?

"Duchovní hodnoty" nejsou žádné sprosté slovo, a rozhodně nejsou od reálného života odtrženými chimérami. Například Ježíš vypráskal kupčíky (ty Vaše operátory s penězi) z chrámu - velmi po selsku [mrknutí jedním okem] Mlátit prázdnou slámu můžeme řečmi o čemkoliv, je skutečně třeba přejít k činům. Jde jen o to, že ani vládnoucí oligarchie a podobná havěť nemůže za naše vlastní chyby, které se někdy mohou schovávat za prázdnými řečmi o vládnoucí oligarchii.... podle mého je třeba bojovat na obou frontách zároveň...

131582

25.03.2007 17:15

Ekologie je kardinální problém doby

RE: Mluvi se tu o konzumnim zpusobu zivota,

213.?.?.?

Však já s Vámi taky obecně souhlasím. Zastávám se pouze toho, že je třeba bojovat s chybami jak "venku", které vnímáme jako chyby někoho jiného, tak s chybami uvnitř - se svými vlastními. Ony spolu souvisí víc, než jsme si ochotni přiznat.

131615

V "esoterice" je nadužívané kdeco. Ovšem ani pan Marek není vrchní arbitr, skoro se mi zdá, jako by u něj s rostoucím věkem rostla tak trošíčku arogantní neomylnost. Jistě, takové děti se prostě rodí, já se jen rád ptám PROČ, a rád hledám i jiné než pouze "statistické" příčiny...

131837

Nejde ani tak o paušální odsuzování farmaceutických přípravků, jako spíš o paušální odsuzování systému, který se nás snaží přesvědčit, že nemoc (ne-MOC) není naše vlastní "vina" (či spíše "zásluha" - prostě něco, co jsme si svým způsobem života "zasloužili" ), ale souhra náhod, která s námi vlastně nemá nic společného, a která může být "vyléčena" tím, že "zvenku" - chemicky či chirurgicky - odstraníme její důsledky - tj. symptomy. Je to stejně logické, jako si myslet, že se přístroj spraví tím, že vypneme nebo odstraníme signálku upozorňující na systémovou poruchu. Jenže takto věci nefungují, a v živém organizmu obzvlášť - je třeba dobrat se podstaty problému (nemoci) a odstranit jeho prapříčinu, symptomy pak jako zbytečné automaticky zmizí samy.

131847

Každý může najít jen to, co hledá (a nakonec vlastně jen sám sebe). Pokud za vším hledáte peníze, nemůžete logicky najít nic jiného. Jiní lidé hledají jiné a nové věci - bez toho by se svět nehýbal z místa....

131848

30.03.2007 20:08

Stát a svoboda

RE: pohyb v kruhu

213.?.?.?

Podle nejen mého názoru je svoboda jednoduše řečeno absence závislostí, a je to výhradně vnitřní stav - na společnosti - na rozdíl od Vašeho pojetí svobody - zcela nezávislý. Svobodný může být člověk i ve vězení, pokud se dokáže oprostit (osvobodit) od všech svých závislostí a připoutaností.

131915

31.03.2007 08:11

Stát a svoboda

RE: pohyb v kruhu

213.?.?.?

Máte pravdu, že mé pojetí svobody jako absence nezávislosti (myslím, že je to legitimní pojetí, závislost je totéž co nesvoboda) potřebuje něco, proti čemu je subjekt schopen se vymezit. To se ale netýká jen svobody, ale absolutně veškeré existence jednotlivce, subjektu. Podle Jungovy formulace se ono latentně vědomé nevědomí, které je vlastní, skutečnou realitou, může (sebe)uvědomit jen prostřednictvím afektivních konfliktů, což předpokládá rozdělení původní Jednoty na zdánlivě oddělené subjekty (viz má odpověď Cynikovi výše). Z definice je subjekt plodem určité strukturalizace nějakého nadřazeného objektu. Svoboda je podle mne naopak svrchovaně duchovním pojmem, a všechna ostatní pojetí svobody, i to politické, jsou jen odrazem tohoto povýtce konečného cíle člověka.
Máte opět pravdu, že pojem a jeho "obecné" pojetí je ZÁViSLÝ na společenské realitě a diskurzu. I z této ZÁVISLOSTI se ale NAKONEC máme osvobodit. IMO.

131948

31.03.2007 08:38

Stát a svoboda

RE: jsou Elity absolutni?

213.?.?.?

Uvidíme, co odpoví pan Bartošek, ale já si myslím, že má v podstatě pravdu. Ani Oktoberskaja revoluce nezlikvidovala ten ekonomický model, ve kterém několik mocných určuje budoucnost celé planety, naopak, posuzováno s odstupem a v delším časovém horizontu jen nakonec podpořila. Také je téměř jisté, že nebyla plodem autentického a spontánního povstání mas, ale že byla do Ruska uměle a cíleně zavlečena, a masy byly jen vychytrale zneužity k cílům právě té ekonomicky silné menšiny.

131951

Prázdné filosofování a blouznění škodí, to máte pravdu, ale zkuste si o fenomenu tzv. indigových dětí něco na googlu najít. Oni totiž ani v USA naštěstí nejsou ještě tak daleko, aby směli drogovat děti, které jsou jen o trochu chytřejší či čilejší než je zvykem. Některé z těch děti jsou opravdu "jiné". Tím se naprosto nezastávám toho jejich drogování, ale opakem blouznění je srkání hlavy do písku před nezvyklou pravdou, a to taky není to pravé ořechové. [smích]

131952

31.03.2007 13:29

Stát a svoboda

Oprava

213.?.?.?

Oprava - samozřejmě mělo být: ...mé pojetí svobody jako absence závislosti ...

131961

Vy vidíte peníze jako cíl? [překvapení] Já pouze jako prostředek - cílem je podle mne moc.

132036

03.04.2007 20:56

Nová budova Národní knihovny - chobotnice, hlen nebo letenské lejno?

RE: Poznámka z fachu

213.?.?.?

Vy páni a dámy od fachu bohužel jako byste zapomněli, že si nestavíte vlastní pomníky, ale především stavíte pro nás, pro lidi, a pak taky pro krajinu, pro město, v případě sakrálních objektů třeba i pro Boha. Ta pokora a úcta před řádem ze skutečně krásných staveb postavených skutečnými Mistry staviteli vyzařuje i po letech a i pro laika. Před katedrálami stojíme v němém úžasu, před Ještědem taky, ovšem před tímto monstrem postaveným na tomto místě by se mi jako Čechovi a milovníkovi Prahy nezvedlo národní sebevědomí, ale žaludek. Který prosím i tančící dům strávil celkem v klidu.

132182

03.04.2007 21:42

Írán prokázal svou necivilizovanost

Tělo, duše, duch

213.?.?.?

To, co nazývám "duší", není hodnota, ale "věc", stejně jako třeba tělo. Míním tím tu část člověka, co neumírá se smrtí těla. Celá záležitost je samozřejmě komplikovanější, a je podrobně popsána v rámci různých náboženství či duchovních věd (za ty třeba jmenuji antroposofii Rudolfa Steinera).
Nic proti zvířatům, obdivuji, respektuji a miluji je (některá jsou bez pochyby hodna většího obdivu a lásky než než někteří lidé), ale prostě vidím tu hierarchii jinak než Vy. Váš názor Vám neberu a nevyvracím, svůj si ale s dovolením ponechám [smích]

132185

04.04.2007 17:43

Nová budova Národní knihovny - chobotnice, hlen nebo letenské lejno?

RE: Poznámka z fachu

213.?.?.?

Odvolává-li se někdo na přírodu, nebo na "organickost", pak bych prosil vysvětlení, co by dělala v přírodě organická chobotnice na místě tak naprosto nesouvisejícím s mořem, jako je Praha v České kotlině. Pokud by se na takovém místě nějakou divnou shodou okolností organická chobotnice nalézala, tak pouze ve stavu takového rozkladu, jakým návrh bohužel na mne působí. Nic proti organickým tvarům, ale v přírodě má vše své zákonité místo, a chce-li ji architektura napodobovat, jistě by se pro Prahu našel jiný vhodný organický tvar než chobotnice, žel opravdu poněkud připomínající - ostatně velmi přírodní a organické - lejno.

132236

05.04.2007 19:34

Nová budova Národní knihovny - chobotnice, hlen nebo letenské lejno?

RE: Poznámka z fachu

213.?.?.?

Komplex Erotika by vypadal z výšky jako jeden zaručeně nepravoúhlý žižkovský č... ehm .. vysílač vedle druhého - tedy ta jeho část pro Vás [mrknutí jedním okem] [velký smích]

132315

06.04.2007 18:44

Írán propustil zajaté Brity

RE: PĚKNÁ ŠAŠKÁRNA...pche

213.?.?.?

Pardon, ale mně to připadá jako autentické arabské chování. Opravdu platí jiný kraj, jiný mrav, a těžko můžete od Peršana čekat chování krále Artuše. To by člověk naopak čekal od hrdinných rytířů z Albionu, ale jak se zdá, nemají nejmenší problém se přizůsobit, a vyměnit čistý štít za pohodlí..

132392

06.04.2007 20:57

Írán propustil zajaté Brity

RE: PĚKNÁ ŠAŠKÁRNA...pche

213.?.?.?

...Ale pak je nemoudré předřadit svébytné mravy nad způsoby, kterým bezpečně rozumí další zúčastněné civilizační entity. Když trestám nebo vychovávám ( nebo obojí), je efektivní používat řeč ( i nonverbální), která je srozumitelná především objektu mé snahy. Tedy tu jeho...

Já Vám rozumím, a také jsem se většinu života snažil přizpůsobovat se... když jsem trestal, vychovával, miloval... nevím, jaká je Vaše zkušenost, ale mně to nefunguje, a asi to ani nejde, svůj stín nepřekročíš... Nejlepší je zůstat důsledně sám sebou, fakt... Je z toho cítit síla, a tu svět respektuje [mrknutí jedním okem] [smích]

132404

06.04.2007 21:00

Írán propustil zajaté Brity

RE: PĚKNÁ ŠAŠKÁRNA...pche

213.?.?.?

No tak každopádně jejich obličeje vypadají jinak, než ksift toho araba, co se po těch pěti letech amerického haftáku přiznal i k tomu, že je ten svět, co stvořil, zase chtěl lstivě a zákeřně vyhodit do luftu. Ale to se musí nechat, Vaše víra je neotřesitelná [bliji]

132405

09.04.2007 21:06

Čo nám o nás prezradí riešenie takzvanej rómskej otázky?

RE: nemyslím si, že ide o

213.?.?.?

Ano, v článku se mísí dvě línie, problém romské otázky a problém západní civilizace, a to zcela záměrně. Je to myslím vydařená paralela, jejímž účelem není primárně návrh konkrétního řešení situace, ale snaha o pochopení hlubší podstaty problému. Jako všude ve vesmíru, i v civilizaci vše souvisí se vším. Je-li člověk nemocen, je dejme tomu zhoubný nádor už jen projevem, symptomem, důsledkem té nemoci, a ne její skutečnou příčinou. Je-li nemocná civilizace jako taková, nutně si přivodí materializaci této nemoci, její hmatatelné projevy. Stejně jako nemůžete odhlédnout od celého člověka, chcete-li jej účinně zbavit symptomu jeho nemoci, nemůžete odhlédnout od celkové povahy západní civilizace, chcete-li ji zbavit těch problémů, které ona sama jako problém cítí. Člověk musí změnit celý způsob života, musí změnit sám sebe, chce-li se vyléčit, a stejně tak civilizace. Jako si člověk vypěstuje svůj nádor, tak si civilizace zákonitě vypěstovala to, co jí ukazuje její skryté a vytěsněné problémy jako v zrcadle. Přesně to, co vyčítáme cikánům - tj. parazitní způsob života, špínu, bezohledné chování k životnímu prostředí - přesně to v mnohem horším měřtku provádíme planetě. A tak, jako hrozí , že cikáni převálcují civilizaci, na které parazitují, přesně tak si západní civilizace hloupě a bezohledně podřezává větev pod sebou, ničí to, na čem je životně závislá.
Čest výjimkám z tohoto pravidla na všech frontách, ale i v tom má autor pravdu, že začít musíme každý sám od sebe, jakkoli to zprvu vypadá nelogicky.

132523

10.04.2007 21:22

Individualismus a doba

RE: monády života, pokrač.

213.?.?.?

Antroposof Rudolf Steiner se zmiňuje o tom, že na budoucím, vyšším stupni vývoje, myslím mu říká devachanický, bude základem reality zvuk - tak jako nyní světlo. Teda já si pod tím neumím skoro nic představit, ale jestli to zatím v tomto podání neznáte, mohlo by vás to zajímat.

132619

10.04.2007 22:14

Individualismus a doba

RE: monády života, pokrač.

213.?.?.?

No já bych rád věřil, že základem reality je Láska, a že zvuk či světlo jsou jen její výrazové prostředky [smích]

132625

11.04.2007 21:59

Individualismus a doba

RE: monády života, pokrač.

213.?.?.?

Nevím, jaká je Vaše osobní životní zkušenost (protože konec konců jen kvůlivá té se tu trápíme a občas i radujeme), ale příběhy do hlávek se odjakživa cpou samy, a téměř vždy cestou přes břicho a srdce. A my lidi opravdu jsme jednou vrstvou inteligence, a to povýtce hlavně emocionální a sociální. A jsme živí, stejně tak jako ona prvotní Láska, nejsme mechanická a mrtvá informační pole, transformátory, zářiče, vysílače přijímače (i když i tak umíme fungovat)... to je to nejdůležitější, ten Život...

132689

14.04.2007 21:31

Írán - nebezpečí nukleární války

RE: Už nechcem stáť mimo!

213.?.?.?

Mně to dává ten smysl, že účelem a cílem existence je uvědomit si důležitost a krásu rovnováhy tím, že jsme se jí vzdali a zase ji pracně hledáme. Rovnováha je jiné slovo pro Boha, pro Domov. Jdeme prostě z Domova oklikou Domů.

132916

15.04.2007 16:03

Vážený státe,

Vážený panebože

213.?.?.?

rád bych věděl, kam mám zajít se žádostí o jiný, lepší svět. Rozhodl jsem se, že tento svět není nejlepší ze všech možných světů, a tudíž není konkurenceschopný. V demokratickém světě není možné, abys měl na tvorbu světů monopol, je to z Tvé strany neoprávněné zasahování do pravomocí neviditelné ruky trhu, která to má správně řídit a jistě by to uřídila lépe než Ty. Každý by měl mít právo zvolit si takový svět, který mu nejlépe vyhovuje, a v něm si pak dělat, co chce. Máme přeci svobodnou vůli, no ne?

132965

15.04.2007 17:30

Vážený státe,

RE: podepisovat se jako občan je nesmysl

213.?.?.?

A jak se stane z nějakého Jana Nováka vlastník soukromého podniku stát?

132970

15.04.2007 18:04

Politeia

RE: nedomyslenost

213.?.?.?

Nietzsche sám je nejlepším důkazem toho, že koncept nadčlověka je sociálně nefunkční pomatenost. "Nadčlověku" se nakonec nepovede ovládnout ani sám sebe a svůj osud, natož "lůzu".

132977

15.04.2007 18:58

Politeia

RE: nedomyslenost

213.?.?.?

A ještě k těm základním hodnotám. Starozákonní desatero, tak, jak mu nyní rozumíme (tj. pomineme-li to, že platilo pouze pro "mezi-židovské" vztahy a ne pro vztahy obecně lidské), platí zhruba pro spolunažívání v rámci lidského společenství z hlediska "materiálního" života. Citujeme -li ale judaistické biblické desatero, neměli bychom zapomínat na novozákonní poselství Kristovo, které postuluje zcela jiné, ba v jistém směru vlastně opačné hodnoty, hodnoty skutečně křesťanské. Ty se netýkají rozvoje materiální společnosti, ale naopak rozvoje individuální "duše", která se podle nich má od "hmoty" (rozuměj např. od posvátné úcty k vlastnictví čehokoliv) odklánět, a hledat své království v jiném světě.

132982

18.04.2007 20:35

Moderní státy jsou historický omyl

RE: A ještě

213.?.?.?

No když to ženský těch pár tisíc let nadvlády hominismu vydržely nedělat si to samy a furt ještě ve své většině upřednostňujou chlapa proti umělému oplodnění, tak snad se chlapi nezaleknou nějakého hejna ukejhaných feministek, no ne?
Mám silné podezření, že na feminismus se vymlouvají jen ti chlapi, co to prostě s babama neumí ... [velký smích]

133207

18.04.2007 20:49

Moderní státy jsou historický omyl

Svatá prostoto

213.?.?.?

To si vážně myslíte, pane Lhotáku že se někde sešlo kdysi pár chlapů (ženský to tutově nebyly, těm o nepřišijete), a rozhodli se, že od teďka tu budeme mít státy? A že se jich zase může pár sejít, a rozhodnout se, že už dosti bylo států?? [překvapení] [překvapení] Zjednodušuju, ale chci říci, že státy vznikly procesem přirozeného vývoje, jaksi samospádem, a hlavně jako důsledek toho, že do vedení lidské společnosti se vždy probojují takové typy, které prostě umí skutečnost zorganizovat tím způsobem, aby jim to vyhovovalo a měli z toho co největší užitek. Dokud bude lidská povaha taková, jaká je, budeme se stále motat v tom kruhu, který je naznačen v příspěvku "od Platona" a v následné diskuzi. Není boha ani člověka, který by to mohl nějakou teorií či nějakým "rozumným" rozhodnutím změnit.

133209

18.04.2007 21:04

Moderní státy jsou historický omyl

RE: Meritokracie

213.?.?.?

Kvalifikace v jakémkoliv směru nemůže zabránit omu, aby dotyčný kvalifikovaný kvalifikovaně rezort nevytuneloval - ba právě naopak. Hlavní kvalifikací pro cokoliv je totiž obecná lidská slušnost, a ta bohužel čím dál méně často jde ruku v ruce s kvalifikací profesní.

133211

19.04.2007 19:10

Moderní státy jsou historický omyl

No, pane Bartošku

213.?.?.?

..S tou antikoncepcí jsem to myslel naopak, nasadit ji povinně a uvolnit ženu k plození na základě zralé úvahy o zajištěné budoucnosti a výchově dětí, které mají přijít na svět... (autor - Radim Lhoták)

Potřebujete ještě nějaký názornější příklad toho, co jsem výše uvedl?

133301

19.04.2007 20:14

Byl to takový stín...

RE: smutne

213.?.?.?

Nevyskočil jste na mne, to byl asi jiný anonym. Já jsem jen první nahoře "pochválil" čin pana profesora, proto jsem se vmísil.
V mém pojetí je hrdinou ten, kdo v kritický moment bez vypočítavosti zachrání toho, koho má radši než sám sebe, kdo obětuje sebe za to nebo za toho, koho má rád. Dovedu to pochopit, asi bych to kvůli někomu taky udělal. Bez nároků na medializaci, samozřejmě. A ne jen proto, že to považuji za cestu ke spáse duše.

Myslím, že povídka Vyšší princip byla napsána podle skutečného případu. Chci věřit, že stále jsou na světě rytíři ducha.

Obvykle se mi Vaše zde prezentované názory líbí, a občas se přidávám ke kritice některých aspektů chování některých židů. A proto považuji za fér pochválit ty aspekty, které pochvalu zaslouží. Myslím, že pouze kritizovat je kontraproduktivní, a že to není cesta k tomu cíli, ke kterému asi oba směřujeme, i když každý svou cestou.

133308

20.04.2007 20:57

Byl to takový stín...

RE: A ještě k těm příkladům

213.?.?.?

Má pozice je prostě ta, že ve světě, kde egoističtí hajzlové manipulují stádem, si vážím každého, byť i zkratového, altruistického jednání, od žida dvojnásob. Pro mne má cenu naděje, pro něj spásy.
Na rozdíl od Vás se CHCI radši zaměřovat na pozitivní stranu skutečnosti, protože to považuju za pragmatičtější. Negativity je všude vůkol až dost.
[smích]

133403

21.04.2007 15:08

Stručné teze o umělé inteligenci

RE: My sami jsme taková umělá inteligence !

213.?.?.?

V mnohém máte pravdu. Na druhou stranu, není dobré držet se první či jediné teorie "všeho". Na základě mýtů a zasvěcovacích textů už bylo zbastleno tolik teorií, kolik géniů (bez ironie) se s vervou pustilo do jejich luštění, jedna logičtější, koherentnější a hezčí než druhá. Na původního vizionáře se pak vždy nabalí žáci a obdivovatelé, a často vznikne náboženství či sekta. Problém je, že je každá z těch teorií je úplně jiná, a často si odporují. Členové těch sekt a náboženství pak spolu skrytěji či veřejněně soutěží a bojují. Zásadně každý vizionář je pak přesvědčen, že právě on, právě teď, a právě tady má tu jedinou, konečnou a nejlepší Pravdu. Přitom jeho teorie není a nemůže být nikdy nic jiného , než interpretace obecných archetypů skrz jeho vlastní, omezené (bez urážky, každý jsme zde na Zemi omezen, vymezen) chápání, je vždy více méně jen jeho obrazem. Dílo je totiž vždy jen obrazem svého tvůrce, už od dob, kdy Stvořitel stvořil svět ke svému ob-razu - aby se v něm ob-RAZIL, to jest vyjádřil, zhmotnil a také viděl a poznal.

133456

21.04.2007 16:41

Stručné teze o umělé inteligenci

RE: My sami jsme taková umělá inteligence !

213.?.?.?

Aha, tak to jsem Vám opravdu špatně porozuměl, takhle to samozřejmě beru. Podle mého chápání je maja opravdu nejlepší formulací toho, jak vnímám "realitu". A je dobře si neustále připomínat (hlavně sám sobě), že každý máme svou vlastní "realitu", která nám vždy nějakým způsobem odpovídá. A z toho hlediska máme "pravdu" každý. Jednodušší lidé jsou ovšem přesvědčeni, že pravda je jen jedna, a že právě oni ji našli. Bohužel někteří jdou tak daleko, že nám ji natlučou do hlavy i po zlém, když to nejde po dobrém....

133469

21.04.2007 16:46

Stručné teze o umělé inteligenci

Na co tvořit

213.?.?.?

umělou, když už prý umíme ovládnout a modifikovat tu pravou

http://www.matrix-2001.cz/v2/default.aspx?aid=2027

Jde mi z toho mráz po zádech, ještě že tomu až tak moc nerozumím. Ale zajímal by mne názor zdejších odborníků.

133470

21.04.2007 22:09

Moderní státy jsou historický omyl

RE: to je teda bomba,

213.?.?.?

Člověk je "rozumný" až moc. Morálku zlomila především převaha rozumu nad (sou)citem, vše ostatní vč. zkorumpovaného peněžního systému je toho důsledkem. Rekvalifikace by měla proběhnout na novou úroveň člověka myslícího srdcem a zároveň cítícího rozumem, morálka a etika vyžaduje člověka nejen myslícího, ale i sou)cítícího. A proto to bude zřejmě bolet - jak vidno, logika sama nemá sílu nás změnit, protože nás ve skutečnosti neřídí rozum, na který se obrací, ale nereflektované city, a na ty se dá bohužel působit jen tak, aby to "cítily"...

133507

21.04.2007 22:17

Svět informačních systémů 2007

RE: A co to udělat naopak?

213.?.?.?

Už jste se někdy mihnul okolo abecedy psychologie? Bez urážky.
To víte, že bude. Má to v povaze.

133509

21.04.2007 22:45

Svět informačních systémů 2007

RE: A co to udělat naopak?

213.?.?.?

To nebyl můj názor, ale obecně přijímaná, vědeckými metodami potvrzená fakta.

133513

22.04.2007 18:58

Moderní státy jsou historický omyl

RE: to je teda bomba,

213.?.?.?

Už tohle Vaše prohlášení je důkazem proti Vám - je totiž naprosto nelogické, a je pouze výrazem Vašich nereflektovaných citů.
Jak to prosím chcete zařídit, aby lidi začli řešit věci logicky? ? Co to znamená "člověk musí začit řešit věci s rozumem, logicky", když to člověk nechce nebo neumí? Jak vidíte, člověk neřeší věci s rozumem a logicky, a Vy tu sice můžete nelogicky vykřikovat, že musí, ale to je tak vše, co můžete dělat. Proti věgu čůrat fakt nelze.

133567

22.04.2007 19:11

Moderní státy jsou historický omyl

RE: to je teda bomba,

213.?.?.?

Prohlášení, že člověk musí/měl by konat logicky je asi tak logické, jako by někdo řekl, že musí/má být stále den, protože nemá rád noc. City "are here to stay", jsou zde jaksi z defnice, mozek je může maximálně reflektovat a regulovat. Což logicky nelze, dokud si je nepřizná.
Kromě toho, jak jsem odpovídal jinde, i kdybychom křičeli dnem a nocí, že musíme jednat logicky, dokud NECHCEME nebo NEUMÍME, je to účinné jako vytí psa na měsíc.
To není proti Vám, pane google, chápu, jak jste to myslel.

133568

22.04.2007 19:29

Stručné teze o umělé inteligenci

RE: My sami jsme taková umělá inteligence !

213.?.?.?

Opakuju to trochu obsesivně, ale jakkoli je zajímavé rozebírat to, JAK se co děje (třeba jak "sestupuje duch" na člověka), daleko zajímavější a hlavně důležitější je otázka PROČ se to děje. Věda a částečně i okultismus se vrtá v tom JAK se co děje, hlavně asi proto, aby to dostali pod kontrolu a mohli s tím manipulovat. Což je mimořádně nebezpečné, když vůbec nevíme PROČ se to děje. Z toho právě bude průšvih. Vrtáme se v mimořádně komplikovaném stroječku, o jehož funkci a smyslu prakticky nic nevíme, a neděláme to s čistými úmysly...

133573

22.04.2007 21:31

Stručné teze o umělé inteligenci

RE: My sami jsme taková umělá inteligence !

213.?.?.?

Máte pravdu, že je skromné nepouštět se do toho, na co nemáme schopnosti. Proto se klidně skromně nepouštějte do bádání, (cenzurováno, zpochybňujete autorovu inteligenci). Ovšem velmi neskromné je myslet si, že každý je ve svých schopnostech tak (cenzurováno, opět urážíte). Každý nemůže být samozřejmě třeba Rembrandt, ale je navýsost nepokorné, aby nějaký mazal tvrdil, že není možno namalovat třeba Noční hlídku nebo Návrat ztraceného syna. (Zbytek cenzurován. Trvale a opakovaně urážíte autora. Příště vymažu celý příspěvek. Editor)

133591

22.04.2007 21:40

Moderní státy jsou historický omyl

RE: to je teda bomba,

213.?.?.?

Ano, pokud budou CHTÍT. A my se přeme přeci o to, co určuje, řídí realitu - jestli "chtění" (emoce), nebo logika - mozek. Takže jsme se shodli na tom, že chtění, čili emoce, a to emoce nereflektov ané, čili mozkem nekontrolované. A z toho rozhodně nevede cesta ven tím, že budeme nelogicky tvrdit, že to tak NESMÍ být, že to MUSÍ být jinak, že? Jediné, co můžeme, je postupně mozkem regulovat emoce tak, aby neškodily, neničily, ale naopak prospívaly, budovaly. A to není jednoduché, protože člověk má tu destrukci zakódovanou v povaze - stejně jako to budování, a je na jeho svobodné vůli, co si na základě zkušenosti vybere. Musí si ale vybrat svobodně, poté, co k tomu dozraje - nutit mu to nelze, to je kontraproduktivní, o tom snad žádná.

133594

22.04.2007 21:45

Stručné teze o umělé inteligenci

RE: My sami jsme taková umělá inteligence !

213.?.?.?

Jak to, že zpochybňuji autorovu inteligenci, když tvrdím, že jeho schopnosti duchovního bádání jsou omezené, když to sám přiznává? [překvapení] Na oplátku klidně přiznám, že mé schopnosti jsou omezené v mnoha - nejspíš ve většině - oborů lidského bádání, a Vaše, pane editore, taky - to je prostě konstatování faktu, nikdo nemáme neomezené schopnosti, či snad ano? ..... [překvapení]

133596

22.04.2007 22:07

Stručné teze o umělé inteligenci

RE: My sami jsme taková umělá inteligence !

213.?.?.?

Kapacita mozku je iluzorní pojem už proto, že jednotlivcův mozek je schopen se napojit na "centrální mozek lidstva" - na akašu, a dostávat z ní informace přímo. Problém je jen v tom, že dokud je jednotlivcova osobnost pod vlivem jeho ega, bude i ty informace dostávat jen přes to ego filtrované a tím egem zabarvené, zkreslené. Proto si tak často odporují vize a teorie zřeců a vizionářů - nejmarkantnější zabarvení vidíme vždy tam, kde má dotyčný svůj nejméně reflektovaný a zpracovaný osobní problém (typicky u mužů problematický vztah k ženám, či vztah k autoritám).

133599

22.04.2007 22:36

Moderní státy jsou historický omyl

RE: to je teda bomba,

213.?.?.?

A jste si jist, že Vy rozumíte tomu, co píšu já? Mimochodem, nikdy jsem nežil jinde než v ČR a nemíním na tom ani v budoucnu nic měnit.

133603

23.04.2007 18:38

Moderní státy jsou historický omyl

RE: taký zmätok na tak malom priestore,

213.?.?.?

Na to máte samozřejmě nárok. Vlastním jménem se ovšem podepisovat - jako většina zde - nechci, a neregistrovaný nick je z mého pohledu totéž, co anonym. Jinak mě klidně vesele kritizujte, co se do mně vejde, od čeho byla fóra [smích]

133694

23.04.2007 18:53

Moderní státy jsou historický omyl

RE: A ještě

213.?.?.?

Všiml jsem si až dnes. Pane Bartošku, zkusím ještě jednou, co nejdůrazněji, prohlásit, že se nezastávám feminismu jako takového. Uznávám, že některé feministky dělají ženám medvědí službu. Vše, co bych očekával od férového, objektivního skutečného chlapa je to, že uzná, že totéž zrcadlově se děje na straně mužů, a že feminismus prakticky vznikl jako přehnaná, ale zákonitá reakce na tuto skutečnost.
Jak se chováte k ženám a jaké jim poskytujete či neposkytujete výhody je samozřejmě čistě na Vás a na tom, co na to ty, kterých se to týká. [mrknutí jedním okem] [smích]

133695

23.04.2007 19:08

Stručné teze o umělé inteligenci

RE: contradictio in adjec­to

213.?.?.?

Budete se divit, ale to dělá každý, i když o tom neví (s výjimkou masochistů, ale i ty činí utrpení konec konců "šťastnými"). Není mozku, který by dokázal "odfiltrovat" tento princip slasti, zeptejte se vědců - psychologů [smích]

Mimochodem, ten hlavní rozdíl mezi živou a umělou inteligenci by byl právě toto - umělá inteligence by tímto "nedostatkem" netrpěla, ta už by se nezakecala [mrknutí jedním okem]

133697

23.04.2007 19:12

Moderní státy jsou historický omyl

RE: taký zmätok na tak malom priestore,

213.?.?.?

OK. Dostali jste mě. Od nynějška se budu podepisovat 89.213. Není to sice tak originální, jako třeba MéďaBeďa, ale snad to vyřeší naše formální problémy. Takže Méďo, těší mne, já jsem 89.213 [smích]

133698

23.04.2007 19:25

Moderní státy jsou historický omyl

RE: taký zmätok na tak malom priestore,

89.213 213.?.?.?

Ani mně nejde od počátku o feministky. Možná byste se mohl vrátit k mé první reakci dnes ráno - volal jsem pouze po objektivitě a vyváženosti kritiky. Jestli ovšem nemáte pocit, že například pan Lhoták některými svými vývody opravňuje vznik a trvání militantního feminismu, tak se neshodneme. Jak byste se tvářil Vy, kdyby Vám chtěly feministky povinně nasadit antikoncepci a uvolnit Vás k plození až poté, co by Vás uznaly vhodným? Nebo si jako pan Lhoták myslíte, že muži na to prostě mají svaté právo? [překvapení]
Nepil jsem nic alkoholického, ani nefetoval, na mou duši.

133700

23.04.2007 21:10

Moderní státy jsou historický omyl

RE: A ještě

89.213 213.?.?.?

Zdá se mi, že kritikou feminismu (se kterou souhlasím), jen odvracíte pozornost od toho, že kritizuji Vaši neobjektivitu. Dokud nejsme objektivní my sami, nemůžeme čekat objektivitu od jiných, ani třeba od feministek.

133717

23.04.2007 21:13

Stručné teze o umělé inteligenci

RE: Nema smysl cist

89.213 213.?.?.?

Pojmy jako sociální a emocionální inteligence (pod které etika a morálka jistě spadá) jsou dnes obecně přijímanou terminologií.

133719

24.04.2007 19:40

Stručné teze o umělé inteligenci

Každému, kdo tvrdí,

89.213 213.?.?.?

že věří jen tomu, co vidí na vlastní oči [velký smích]

http://freenet-homepage.de/CANGUELO/Farb-Helligkei... (.pps aplikace)

(nutná znalost němčiny a trocha statečnosti)

133764

25.04.2007 18:30

Stručné teze o umělé inteligenci

RE: A.I./ U.I.

89.213 213.?.?.?

Moje příspěvky, které jsem napsal před Vámi, byly skutečně uvolněny až po těch Vašich pozdějších, Váš nouťas je v tom nevinně [smích]

..."Jako celek (bůh), nemáme absolutně žádné cíle ani zájmy. Nic od sebe samotného neočekává"..

Až po tuto Vaši větu to vidím stejně. Jak říkám, už nějakou dobu. Poslední odstavec vč. citované věty bych už ale bez váhání nepodepsal.
Řekl bych, že si tam odporujete. Na jednu stranu tvrdíte, že Bůh (celek) "nemá žádné zájmy", o kousek dál ale (podle mne správně) dovozujete, že "lidé si nevolí kdo a jaký se bude volit... ..rozhoduje se na úrovni celku". Jde tedy o to, jestli ten celek má nějakou prvotní, základní povahu, nebo jestli je jen prostým součtem svých jednotek. Jednotlivé buňky našeho těla nerozhodují o celku, ale celek, člověk, svým záměrem, chováním a povahou může sakra ovlivnit "osud" jednotlivých buněk...A platí "jak nahoře, tak dole" ... A platí, že o prostý součet se jedná jen u "mrtvých", mechanických věcí... Živá bytost je více než součtem svých prvků, a to právě o ten "život" (jinak řečeno o duši a ducha)... No, nechám to otevřené .. a díky za hezký pokec [smích]

133845

26.04.2007 21:38

Světový den laboratorních zvířat

RE: Myslim, ze jeste dlouho budou pokusy na zviratech provadet...

89.213 213.?.?.?

Krutě obětovat živého tvora výměnou za něčí život je černá magie, ať tomu tak říkáte nebo ne, a ta se nakonec vždy obrátí proti tomu, kdo si s ní zahrává.

133982

26.04.2007 21:51

Světový den laboratorních zvířat

RE: Aj ludia majú práva

213.?.?.?

Co si lidi upekli, to ať si taky vyjedí. Konec konců, mají svobodnou vůli, ne? A jsou tím silnějším ve hře. Zastávat se bezmocných a slabých patřívalo k základnímu vybavení toho, kdo si chtěl vážit sám sebe. Bohužel, taková kindrštúbe už se nenosí...

133985

30.04.2007 20:11

Věc názoru

RE: PÁNOVÉ, PROSÍM...

213.?.?.?

Co se mě týče, omlouvat se nemusíte, Vaše příspěvky se mi líbí, a pokud kritizuji, tak s dobrým úmyslem a klidně na oplátku [smích]
Jung velmi správně formuloval, že uvědomění se rodí pouze z emocionálních konfliktů - tj. i z osobně zabarvených kritických diskuzí [mrknutí jedním okem]

134292

30.04.2007 20:34

Světový den laboratorních zvířat

RE: Myslim, ze jeste dlouho budou pokusy na zviratech provadet...

213.?.?.?

Sice se slovy ztotožňujete s tím, že naše víra tvoří naši realitu, ale bojím se, že se bojíte jít v tomto směru do skutečných důsledků. Jinak byste neargumentoval tak, jako ve Vašem prvním odstavci. Věda "nehledá odpovědi na otázky", ale kouše se do vlastního ocasu, vědci nacházejí "ve hmotě" jen to, co si lidé již předtím "vysnili" v jiných rovinách reality. Nenacházíme tedy nějakou "pevnou", objektivní pravdu, ale pouze materializaci svých snů a přání - proto se paradigma vždy po čase zásadně mění, a nejlepším příkladem zůstává kosmologie, kosmogonie a astronomie - ta na svou pýchu doplácející sestřička či dceruška astrologie....

134294

01.05.2007 07:07

Věc názoru

RE: PS

213.?.?.?

Dokud se my chlapi vnitřně neztotožníme s tím, že i ženy chtějí mít takové řešení, se kterým se ztotožní vnitřně, a to že je to naprosto zákonité, tak na západní frontě klid nenastane [smích] A jeden ze zákonitých (určujících) rozdílů mezi mužským a ženským principem je třeba zrovna způsob podávání řešení, a pokud chcete od ženského principu mužská ("přímá") řešení, pak nevíte sám, co chcete...

134311

01.05.2007 07:11

Kamera odezírající slova ze rtů má zastavit teroristy

RE: Ale panove...

213.?.?.?

Hlavně je třeba si uvědomit, že "bolševik" a třeba "globalista" je principielně jedna a ta samá sorta. Dříve se jen rodili na opačných stranách zdi. Ale už se jim podařilo zeď vymazat, a teď mohou spojit síly a napnout je jednotně "správným" směrem ...

134312

01.05.2007 15:08

Věc názoru

RE: PS

213.?.?.?

Kdyby se to dokázalo dohodnout, tak by byly jak feministické, tak šovinistické výstřelky přebytečné a nebyly by. Ženský princip poslední tři tisíce let docela sklapnul podpatky a fungoval. Ví Bůh Otec, Syn a Duch svatý, žejo. Ale i Oni už asi citelně postrádají ženskou ruku a protiváhu [mrknutí jedním okem]

134329

Stránka: 1 2 3 4 5

Káva pro Zvědavce

46

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 97 čtenářů částkou 16 036 korun, což je 46 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Poskytovatelé hudby prý řeší nadřazenost bělochů. Písně čeká přísná kontrola24.10.20 10:04 Neurčeno 3

Soud dnes rozdal podmíněné tresty oběma autorům nápisu v Letech23.10.20 21:43 Česká republika 0

Vipná analýza Prymulova kiksu23.10.20 18:35 Česká republika 7

Prymulův konec? Neradujme se předčasně23.10.20 13:06 Česká republika 2

Sám Prymula náhubek neměl a chodí do restaurace i přes to, že je zavřel23.10.20 08:35 Česká republika 10

Na Slovensku testují "když budeš hodný, můžeš ven" - hlavní cíl hysterie kolem koronaviru22.10.20 21:22 Slovensko 2

Udavač volal linku 158 na chlapa bez náhubku22.10.20 21:14 Česká republika 4

AGENDA 2030 – TVŮRCI NYNÍ ZHODNOTILI SVÉ ZRŮDNÉ PLÁNY22.10.20 13:37 Neurčeno 0

Plánovaná demonstrace 28. října v Praze22.10.20 08:53 Česká republika 0

Bělorusko versus Česko21.10.20 20:43 Neurčeno 13

Česko žádá o pomoc21.10.20 13:25 Česká republika 9

Za polibek bez náhubků 400 euro20.10.20 17:33 Itálie 5

Soud v Německu rozhodl, že omezit zavírací dobu restaurací není opodstatněné19.10.20 21:32 Německo 4

Co je s panem prezidentem?17.10.20 09:47 Česká republika 7

Je třeba říci dost, burcuje Klaus. Nejsme ve válce, nestrašte mrazáky s mrtvolami14.10.20 11:11 Česká republika 3

Erouška je pochybná aplikace s placebo negativním efektem14.10.20 10:15 Česká republika 5

Ve stavu nebezpečí si schválí cokoli bez demokratické kontroly13.10.20 19:31 Česká republika 0

Maďarská poslankyně skartovala knihu dětškých pohádek plnou gayů a leseb, aktivisté ječí13.10.20 18:08 Maďarsko 3

Absurdita článků z dění na pařížských předměstích nadále roste13.10.20 16:51 Francie 0

Marián Kotleba se rozdáním 3 šeků po 1488 eurech dopustil ideozločinu a půjde sedět12.10.20 21:56 Slovensko 12

Měnové kurzy

USD
22,94 Kč
Euro
27,21 Kč
Libra
29,93 Kč
Kanadský dolar
17,48 Kč
Australský dolar
16,38 Kč
Švýcarský frank
25,37 Kč
100 japonských jenů
21,91 Kč
Čínský juan
3,43 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,45 Kč
Ukrajinská hřivna
0,81 Kč
100 rublů
30,10 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 627,05 Kč
1 unce stříbra
564,23 Kč
Bitcoin
297 863,35 Kč

Poslední aktualizace: 24.10.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo ?