Diskuze k článku

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Příspěvků 77

22.9.2004 4:42

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Rado 24.?.?.?

Položili ste si niekedy otázku, prečo jestvujú peniaze? Peniaze sú nástrojom výmeny, ktorá môže jestvovať len vtedy, keď sa vyrába tovar a keď sú ľudia schopní ho vyrobiť. Peniaze sú materiálnou formou zásady, že ľudia, ktorí chcú medzi sebou obchodovať, musia obchodovať prostredníctvom výmeny tovaru a vymieňať hodnotu za hodnotu. Peniaze nie sú nástrojom príživníkov, ktorí od vás mámia tovar slzami, ani lupičov, ktorí vám ho berú násilím. Peniaze jestvujú len vďaka ľuďom, ktorí niečo vyrábajú. Tomu hovoríte zlo?
Keď prijímate peniaze ako odmenu za vynaložené úsilie, robíte tak len na základe presvedčenia, že ich vymeníte za výsledok úsilia iných ľudí. Peniaze nemajú svoju hodnotu vďaka príživníkom alebo lupičom. Ani oceán sĺz, ani všetky zbrane sveta nemôžu premeniť tie papieriky vo vašej peňaženke na chlieb, ktorý potrebujete na prežitie. Tie papieriky, ktoré by mali byť zlatom, sú znamením cti – nárokujete si nimi úsilie ľudí, ktorí vyrábajú. Vaša peňaženka je vyjadrením nádeje, že niekde sú ľudia, ktorí sa nevzdali mravnej zásady, ktorá je podstatou peňazí. Tomu hovoríte zlo?
Zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo sa vlastne niečo vyrába? Pozrite sa na elektrický generátor a skúste si povedať, že ho vytvorili len svaly nemysliacich netvorov. Skúste zasiať semienko pšenice bez znalostí, ktoré vám zanechali ľudia, čo prvýkrát prišli na to, ako toto semienko zasiať. Skúste si zháňať stravu len tak, čisto telesnými pohybmi – zistíte, že za všetkým, čo sa kedy vyrobilo, za všetkým bohatstvom, ktoré kedy bolo na svete, stojí ľudský um.
Vravíte, že peniaze zarábajú silní na úkor slabých? Akú silu máte na mysli? Nie je to sila zbraní alebo svalov. Bohatstvo je výsledkom ľudskej schopnosti myslieť. Zarába človek, ktorý vynašiel motor, peniaze na úkor tých, čo ho nevynašli? Zarába múdry človek peniaze na úkor hlupákov? Schopný na úkor neschopného? Ambiciózny na úkor lenivého? Peniaze sa vytvárajú – predtým ako ich môže niekto ulúpiť alebo vymámiť – vďaka úsiliu každého čestného človeka a podľa jeho schopností. Čestný človek je ten, kto vie, že nemôže spotrebovať viac, ako vyrobil.
Obchodovanie prostredníctvom peňazí je zákonom ľudí dobrej vôle. Peniaze sú založené na základnej poučke, že každý človek je vlastníkom svojho umu a svojej práce. Peniaze nedovoľujú určovať hodnotu vašej práce – mimo dobrovoľného rozhodnutia človeka, ktorý je vám ochotný vymeniť svoju prácu. Peniaze vám dovoľujú získať za váš tovar a za vašu prácu toľko, koľko sú hodné pre ľudí, ktorí váš tovar a vašu prácu kupujú, ale nič viac. Peniaze umožňujú len také dohody, ktoré obe strany uzatvoria dobrovoľne a ktoré sú pre obe strany výhodné.

33819

22.9.2004 19:37

Radko

Leto_Atreides 193.?.?.?

Reakce na 33819

Tak si představte, že má někdo monopol na výrobu chleba a prodává bochník za 100,- když náklady činí cca 10,-

Je pak amorální krást ho, když nám chutná a nechceme přejít na bagety?

[mrknutí jedním okem]

33860

23.9.2004 3:23

RE: Radko

Rado 24.?.?.?

Reakce na 33860

Mam dojem akoby som sa bavil s detmi v skolke.

Dam Vam tri ulohy:

1.) Vysvetlite ako by za normalnych okolnosti (teda bez statnej ochrany a nasilia) mohlo dojst k Vami popisovanej situacii. Som zvedavy do akej hlbky ste schopny sa nad tym zamysliet.

2.) Vysvetlite mi preco je MS monopol a ako nuti ostatnych kupovat jeho vyrobky.

3.) Vysvetlite mi ako vznika monopol (vo vseobecnosti) a ako je schopny sa udrzat v pripade, ze zvysi ceny vysoko nad naklady (cim sa nemyslia len jeho naklady, ale napriklad najnizsie mozne naklady potencialnej konkurencie)

33879

23.9.2004 10:34

Uf

Leto_Atreides 193.?.?.?

Reakce na 33879

Myslím, že to Michal vystihnul lépe, než co bych ze sebe dokázal vypotit já.

[mrknutí jedním okem]

33886

23.9.2004 12:44

RE: Radko

petrxh petrxh (zavináč) centrum (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 33879

Za normalnich okolnosti bez ochrany statu ? Normalni je prece ochrana statu, alespon v Evrope. V CR Telecom, CEZ, Dovozce Plynu, Ceske Drahy...

V dnesni dobe bohuzel plati, ze nejvice penez se da vydelat spekulativne. Jakakoliv produkce "hodnot", cili zbozi nebo sluzeb,
se v ziscich nemuze ani zdaleka merit ziskum uspesnych spekulantu (s menou, akciemi, ...).

33889

23.9.2004 18:12

RE: Radko

Rado 24.?.?.?

Reakce na 33889

>Za normalnich okolnosti bez ochrany statu ? Normalni je
>prece ochrana statu, alespon v Evrope. V CR Telecom, CEZ,
>Dovozce Plynu, Ceske Drahy...
Normalne to nie je. Iba je to bezne. To je rozdiel. Ale trafili ste klinec po hlavicke. Ja totiz tvrdim - bez ochrany statu sa monopol nemoze udrzat.

33907

23.9.2004 7:20

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

qwe 193.?.?.?

Reakce na 33819

Z takovýchto nedovařených radobyfilozofů a rádobyekonomů se mi už delší dobu zvedá žaludrk. Co jse napsal jsou neuvěřitelné cinty. Jděte raději dělat něco co umíte - jestli vůbec něco umíte.

33881

23.9.2004 8:03

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Rado 24.?.?.?

Reakce na 33881

>Z takovýchto nedovařených radobyfilozofů a rádobyekonomů se
>mi už delší dobu zvedá žaludrk. Co jse napsal jsou
>neuvěřitelné cinty. Jděte raději dělat něco co umíte -
>jestli vůbec něco umíte.

To co som "napsal" je citat z knihy Atlas Shrugged.

Mimochodom, co je to ten "zaludrk"? [smích]

33882

26.11.2004 16:05

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

jam 62.?.?.?

Reakce na 33819

>> Skúste zasiať semienko pšenice bez znalostí, ktoré vám zanechali ľudia, čo prvýkrát prišli na to, ako toto semienko zasiať.

a v tom je prave kamen urazu, kdyz ja prijdu na patentovy urad a raknu ze jedine ja mam pravo syt obyli, ze ja jsem to vymyslel a vsichni predemnou byli pirati, ktery to okoukali ode me (ano porad jeste se bavime o MS a jeho nedavnym nejvyssim predstaviteli), tak se stanu monopolem a konkurenci ktera se pokusi paberkovat na okraji (delat chleba ze smrkovejch sisek, pivo z kukurice atp.) budto koupim a nebo znicim, prostredku na to mam dost. pak jsou vsichni odsouzeni na moji milost ci nemyslost... a monopol spokojene roste a polika vsechno co mu prijde pod ruku... kdyz si k tomu pridate kompatibilitu (u jidla je vam jedno (zatim) jestli je dijonska hortice kompatibilni s moravskym uzenym). tz 80% pouziva chleba a neumi mluvit s temi co si daji radeji kaviar, tak je velmi tezky presvedcit dalsi lidi, ze kaviar je lepsi.

na tomto jednani skutecne nevidim nic povznasejiciho a spise v tom shledavam potoky slz a lipicske jednani ze strany MS.

--
bojovnik s vetrnymi mlyny

37601

7.3.2005 19:48

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Zolee 217.?.?.?

Reakce na 33819

Gratulujem Vám, ste obaja obdivuhodní, dokázali ste upútat moju pozornost na pol hodinu, pricom som hladal len rozne definicie penazi.

45156

22.9.2004 4:43

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Rado 24.?.?.?

Peniaze si vyžadujú, aby ste uznali, že ľudia musia pracovať pre svoj vlastný prospech a pre svoj zisk, nie pre vlastnú škodu a stratu – aby ste uznali, že človek nie je mulica, ktorá je odsúdená vliecť náklad vášho trápenia, že musíte ponúknuť hodnoty, nie rany, že to, čo ľudí spája, nie je výmena utrpenia, ale tovaru. Peniaze si vyžadujú, aby ste nepredávali svoju slabosť ľudskej hlúposti, ale svoje nadanie ľudskému rozumu; vyžadujú si, aby ste nekupovali to najhoršie, čo ponúkajú, ale to najlepšie, čo si môžete dovoliť. A keď ľudia žijú podľa pravidiel obchodu – kde nie je posledným rozhodcom sila, ale rozum – potom vyhrá vždy najlepší výrobok, najlepší výkon, človek s najlepším úsudkom a najlepšími schopnosťami a miera jeho schopností je mierou jeho odmeny. Taký je zákon života, ktorého nástrojom a symbolom sú peniaze. Toto je podľa vás zlé?
No peniaze sú len nástrojom. Zavezú vás kamkoľvek, no nikdy vám nezoberú miesto šoféra. Dajú vám prostriedky na uspokojenie vašich túžob, no samotné túžby vám nedajú. Peniaze sú pohromou pre ľudí, ktorí sa pokúšajú zvrátiť zákon o následkoch – pre ľudí, ktorí chcú nahradiť um zmocnením sa výtvorov umu.
Za peniaze si nekúpi šťastie človek, ktorý nevie, čo chce: peniaze mu neposkytnú súbor hodnôt, ak sa vyhýba poznaniu, čo je hodnotné, a nedajú mu cieľ, ak sa nechce rozhodnúť, za akým cieľom má kráčať. Hlupák si nemôže kúpiť múdrosť, zbabelec si nemôže kúpiť obdiv a neschopný človek si nemôže kúpiť uznanie. Človek, ktorý si chce kúpiť um schopnejšieho, aby mu slúžil, a nahrádza tak schopnosti peniazmi, skončí ako obeť neschopných. Inteligentní ľudia ho opúšťajú, no začínajú sa k nemu hrnúť klamári a podvodníci, priťahovaný zákonom, ktorý neodhalil: že nikto nesmie byť menší ako jeho peniaze. Preto ich nazývate zlými?
Len človek, ktorý nepotrebuje bohatstvo, je spôsobilý ho zdediť – človek, ktorý by sám dokázal nadobudnúť bohatstvo, nech by začal kdekoľvek. Ak je dedič hoden svojich peňazí, slúžia mu; ak nie, zničia ho. Ale vy sa prizeráte a kričíte, že peniaze ho skorumpovali. Naozaj? Alebo on skorumpoval svoje peniaze? Nezáviďte ničomnému dedičovi; jeho bohatstvo nie je vaše a nenaložili by ste s ním o nič lepšie. Nemyslite si, že by malo byť rozdelené medzi vás; zaťažiť svet päťdesiatimi príživníkmi namiesto jedného by nevrátilo späť tú mŕtvu cnosť, ktorou bolo to bohatstvo. Peniaze sú živou silou, ktorá sa stráca bez príčiny. Peniaze nebudú slúžiť tomu, kto sa im nevyrovná. Preto vravíte, že sú zlé?

33820

24.9.2004 7:04

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

marek hubacek (zavináč) sazp (tečka) sk 194.?.?.?

Reakce na 33820

/Peniaze si vyžadujú, aby ste uznali, že ľudia musia pracovať pre svoj vlastný prospech a pre svoj zisk, nie pre vlastnú škodu a stratu/
Uz prva veta je postavena tak ze vam nedava na vyber. Bud zisk alebo strata. Divne, ja napriklad niekedy nieco spravim len tak pre radost, nemam z toho ziadny zisk,a ani ziadnu startu. Asi som teda vlastne nic nespravil....

33925

24.9.2004 20:22

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Rado 24.?.?.?

Reakce na 33925

Aj radost je zisk.

33948

22.9.2004 4:45

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Rado 24.?.?.?

Peniaze sú vaším prostriedkom prežitia. Ortieľ, ktorý vynášate nad zdrojom svojho živobytia, je ortieľ, ktorý vynášate nad svojím životom. Ak je zdroj otrávený, odsúdili ste na zánik svoj vlastný život. Získali ste svoje peniaze podvodom? Nadbiehaním ľudským slabostiam alebo ľudskej hlúposti? Alebo tým, že ste robili poskoka hlupákom v nádeji, že získate viac, ako si na základe svojich schopností zaslúžite? Tým, že ste znížili latku svojich hodnôt? Tým, že ste robili prácu, ktorú nenávidíte, pre ľudí, ktorými pohŕdate? Ak áno, potom vám vaše peniaze neprinesú ani štipku radosti. Všetky veci, čo si za ne kúpite, nebudú pre vás radosťou, ale výčitkou, nebudú vám pripomínať úspech, ale hanbu. Potom budete vykrikovať, že peniaze sú zlé. Zlé, lebo vám nedokážu nahradiť sebaúctu? Zlé, lebo vám nedovolia tešiť sa z vašej skazenosti? Toto je príčina vašej nenávisti k peniazom?
Peniaze vždy zostanú následkom a nikdy vám nebudú slúžiť ako príčina. Peniaze sú výsledkom cnosti, no neurobia vás cnostným a nezbavia vás vašich necností. Peniaze vám nedajú to, čo si nezaslúžite, či už po materiálnej, alebo duchovnej stránke. To je tá príčina, prečo tak nenávidíte peniaze?
Alebo ste chceli povedať, že príčinou všetkého zla je láska k peniazom? Ak niečo milujeme, znamená to, že poznáme a milujeme podstatu toho, čo milujeme. Milovať peniaze znamená poznať a milovať fakt, že peniaze sú stelesnením toho najlepšieho v nás a že nám dávajú možnosť vymieňať si naše vynaložené úsilie za úsilie tých najlepších spomedzi nás. Človek, ktorý najhlasnejšie kričí, že nenávidí peniaze, by predal svoju dušu za babku – a má dobrý dôvod ich nenávidieť. Ľudia, čo milujú peniaze, sú ochotní pre ne pracovať. Vedia, že si ich zaslúžia.
Prezradím vám, ako odhalíte povahu človeka: ten, kto odsudzuje peniaze, ich získal nečestným spôsobom; ten, kto si ich váži, si ich aj zaslúži.
Pred človekom, ktorý vám tvrdí, že peniaze sú zlé, utekajte, čo vám sily stačia. Táto veta je ako poplašné zariadenie, ohlasujúce blížiaceho sa lupiča. Pokiaľ ľudia žijú spolu na zemi a potrebujú prostriedky, aby mohli navzájom obchodovať – jedinou náhradou peňazí, ak by sa ich vzdali, sú zbrane.
No peniaze si od vás vyžadujú najvyššie cnosti, ak ich chcete zarábať alebo si ich udržať. Ľudia, ktorí nemajú odvahu, hrdosť alebo sebaúctu, ľudia, ktorí necítia morálne právo na svoje peniaze a nie sú ochotní si ich chrániť, tak ako si chránia vlastný život, ľudia, ktorí sa ospravedlňujú za to, že sú bohatí – takí ľudia nezostanú dlho bohatí. Sú prirodzenou návnadou pre nespočetné množstvá zlodejských hadov, ktoré sa celé stáročia skrývajú pod skalami, no vylezú, len čo zacítia človeka, ktorý prosí o odpustenie za to, že je bohatý. Radi ho zbavia jeho viny – a jeho života, pretože si ani nič iné nezaslúži.

33821

22.9.2004 6:05

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 33821

Ale to je mírné nedorozumění. Já přece nevolám po zrušení peněz. Mně vadí, že jejich vydělávání se stalo cílem, nikoliv prostředkem spokojeného života. A že lidi jsou váženi ne podle toho, jak tvrdě pracují, spíše podle toho, jak dokážou odřít ty druhé. Říká se tomu "šikovnost v obchodování" nebo tak nějak.

Ocituju kousek z Malého prince od Exupéryho:

Dospělí si potrpí na číslice. Když jim vypravujete o novém příteli, nikdy se vás nezeptají na věci podstatné.Nikdy vám neřeknou: "Jaký má hlas? Které jsou jeho oblíbené hry? Sbírá motýly?" Namísto toho se vás ptají: "Jak je starý? Kolik má bratrů? Kolik vydělává jeho otec?" Terpve potom myslí, že ho znají. Řeknete-li dospělým: "Viděl jsem krásný dům z červených cihel, za okny muškáty a na střeše holuby...", nedovedou si ho představit. Musíte jim říct: "Viděl jsem dům za sto tisíc franků." Tu hned zvolají: "Ach, to je krása."

33824

22.9.2004 6:30

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Rado 24.?.?.?

Reakce na 33824

"Nebudeš přece platit 300 dolarů za nový systém a plnit nenasytnou pokladnu MS" - MS Vas a ani Vasu kamaratku nenuti kupovat ich vyrobky. O zdierani, ci hamiznosti nemoze byt ani reci. Ked ponukate nejaky tovar, mate pravo pytat za neho, co uznate za vhodne. Ostatni maju zasa pravo Vam za produkt zaplatit, alebo Vas poslat kade lahsie.

Myslim, ze kritika MS je casto mierena na uplne nepravne miesta. Priklad: "MS je monopol" - nie je pravda. Vy sam pouzivate konkurencny produkt. "MS pyta vela za svoje produkty, teda je to hamizna firma" - nie je pravda. MS pyta tolko, kolko su ludia ochotni zplatit. Na tom nic nie je. Kde je teda problem s MS? Myslim, ze tam, kde je problem aj s mnohymi inymi firmami - v spolupraci s vladami. Nie je neeticke ani hamizne pytat za svoj produkt peniaze. Neeticke je vsak branit druhym robit to iste - teda konkurovat. Prikladom su SW patenty (v tom je namocenych vela firiem, nie len MS) a korupcia v politike (opat vela firiem). Vlady su vsak v tomto namocene vzdy, narozdiel od MS.

"Vyhovuje mi GNU/GPL, protože tam jsou měřítkem jiné hodnoty, než peníze. Je to osobní ocenění nebo jen dobrý pocit z vykonané práce. Lidská soudržnost na dálku. A člověk si tam zachovává svou důstojnost. Nemusí krást a podvádět." - Vasu podporu GNU ocenujem, ale opat pisete zavadzajuco. Opat to znie, akoby zarabanie penazi bolo neeticke.

Text, ktory som vyssie napisal je z knihy Atlas Shrugged od Ayn Rand.

Este dodam: Ak chcete podporit open source konkurenciu Google, skuste www.nutch.org. Iny zaujimavy projekt (aj ked nie open source) je www.grub.org

Alternativa ku Kazaa bez Adware je napr. DC++, alebo BitTorrent.

33825

22.9.2004 11:33

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Michal 62.?.?.?

Reakce na 33825

AD 1] "MS Vas a ani Vasu kamaratku nenuti kupovat ich vyrobky." MS jim ovsem muze omezovat moznost volby v koupi konkurencniho vyrobku prostrednictvim ovladnuti velke casti trhu. Jedinec vyuzivajici konkurencni produkt se tak dostava do pozice vyzadujici znacne usili v plavbe proti proudu. Jedna se predevsim o boj v oblasti standardu "de facto", ke kterym MS cilene nepodava dostatecne informace tretim stranam (napr. format Office dokumentu, souboroveho systemu NTFS atd.).

AD 2] MS samozrejme neni monopol. Vzhledem k velikosti firmy a vlivu na odvetvi kancelarskeho SW, vsak vykazuje nektere jeho rysy - tim je prave i schopnost prodat za cenu, kterou je zakaznik ochoten zaplatit. Zakaznik tak prichazi o veskery spotrebitelsky prebytek.

AD 3] "Nie je neeticke ani hamizne pytat za svoj produkt peniaze." Je to neeticke. Je to neeticke v pripadech, kdy vite, ze potencialni zakaznik ma velmi omezenou moznost volby a musi vam zaplatit jakoukoliv cenu, pokud chce/musi vas vyrobek pouzivat.

AD 4] SW patenty jsou zpravnou veci, protoze jsou zdrojem konkurencni vyhody. To, ze ve firme X jsme chytrejsi nez ve firme Y je prece problem firmy Y.

33833

22.9.2004 17:20

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Rado 24.?.?.?

Reakce na 33833

->1. Ako Vas konkretne MS obmedzuje? Nesmiete si nainstalovat Linux? Nesmiete mat Mac? Mozno viac ludi pouziva MS a preto je vyhodnejsie mat Windows, ci Office. To vsak nie je ziadnym obmedzovanim zo strany MS. A ze nepredavaju SVOJE technologie inym firmam? No a? Maju snad povinnost tak urobit? Musi kuchar vzdy prezradit svoj recept? Kde beriete tie nezmysly?

->2. Kazda firma predava za cenu, ktoru je zakaznik ochotny zaplatit. Nie je v tom ziadne donutenie.

->3. Zakaznik NEMUSI ten vyrobok pouzivat. Uz sa prosim preberte z vasho bluznenia!

->4. To co pisete v tomto bode je priemom rozpore s tym co pisete v bode 1. Precitajte si to po sebe a pochopite co myslim.
SW patenty su zle, napriklad aj preto, lebo ked niekto nezavisle pride na rovnaky postup (co sa stava pri SW velmi casto) uz ho nemoze pouzit - kvoli SW patentu je totiz a priori vlastnictvom niekoho ineho. Z rovnakeho dovodu su zle aj vsetky ostatne patenty. Aleternativou patentom je utajenie (moj ->1.)

33849

22.9.2004 17:40

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Michal 62.?.?.?

Reakce na 33849

->1. Microsoft nezije ve vzduchoprazdnu. Pokud omezuje vydavani informaci, ktere jsou nutne pro zajisteni kompatibility MS produktu s produkty tretich stran, omezuje tim moznosti vyuziti techto produktu v oblastech, ve kterych MS produkty dominuji. Je proto dulezite napr. aby byla zajistena kompatibilita vystupu konkurencnich produktu s MS produkty.

->2. Omlouvam se - vypadlo mi sluvko maximalni cenu. Tj. monopol ma silu prodavat za maximalni cenu, kterou je zakaznik ochoten zaplatit. Do jake miry touto silou disponuje MS je samozrejme namet na diskuzi. Prirozene, ze zakaznik zaplati vzdy takovou cenu, kterou je ochoten zaplatit.

->3. Neni pravda. Pokud budete zit ve svete, kde vsichini mluvi cinsky, je velmi obtizne se prosadit pokud budete mluvit anglicky. Zvlaste v pripade, kdy distributor cinskeho jazyka bude vsemozne omezovat srozumitelnost cinsko-anglickych slovniku. Tj. dostavame se k tomu, ze jste dotlacen tj. musite mluvit cinsky/musite koupit MS Office protoze vsichni kolem ho pouzivaji.

->4. Neni to v rozporu. SW patent totiz neni SW standard. A ja v bode 1 mluvim o SW standardu (slovo patent tam nepouzivam). Pokud MS vytvori standard, ktery vyuziva pro sve produkty a odmitne poskytovat informace nutne pro komunikaci s timto standardem, coz se nerovna prozrazeni principu standardu jako takoveho, diskvalifikuje tim ostatni vyrobce SW, kteri pro sve produkty potrebuji s timto standardem komunikovat. Ze sve pozice vetsinoveho pokryti trhu si to muze totiz dovolit.

33851

22.9.2004 19:10

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Rado 24.?.?.?

Reakce na 33851

Hrate sa so slovickami, ale vyznam Vam unika. Nastudujte si co to ten SW patent vlastne je a neskryvajte sa za slovne hry. Este raz opakujem hlavny argument proti patentom - a priori brania nezavislemu vyvoju. Inymi slovami, ked dvaja (alebo viaceri) nezavisle na sebe pridu na jednu a tu istu vec, tak vdaka patentom (= statnej ochrane) je pravo na dany postup vyhradene iba jednemu z nich. Co je na tom dobre?

Na druhej strane ma kazda firma moznost svoje postupy utajovat. Je to eticke a nikoho to neposkodzuje. Kazdy ma moznost pouzit rovnake postupy, ak ich dokaze vyvinut. Vasa poziadavka, ze MS ma poskytnut "informace nutne pro komunikaci s timto standardem" je preto absurdna. Neposkytnutim informacii MS nevykonava ziadne nasilie, neobmedzuje nikoho slobodu a ani neposkodzuje cudzi majetok.

"monopol ma silu prodavat za maximalni cenu, kterou je zakaznik ochoten zaplatit" - mozno by Vam pomohlo studium inej ako socialistickej ekonomie.
1.) Kazdy, nie len monopol, sa snazi predavat za maximalnu cenu, ktoru je zakaznik ochotny zaplatit. To je zaklad celej ekonomie. Maximalizacia sice nemusi byt vyjadrena vylucne v peniazoch, ale to na zakladnej pointe nic nemeni.
2.) Monopol, pokial nema absolutnu ochranu (napr. zo zakona, kam patria okrem ineho aj patenty), tak nema sancu udrzat svoju poziciu, ak zvoli cenu, pri ktorej sa potencialnej konkurencii oplati vstup na trh. V pripade software to plati dvojnasobne, pretoze existuju free alternativy (napr. Linux, alebo Apache).

33858

23.9.2004 15:53

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Michal 193.?.?.?

Reakce na 33858

Se slovicky si nehraju - patent a standard je opravdu neco jineho:

Standard - reseni, kteremu se prizpusobuji ruzni vyrobci a ktere tak predstavuji urcitou spolecnou konvenci pro zajisteni vzajemne kompatibility jejich vyrobku (napr. SQL92). Standardem je mozno oznacit ovsem i urcitou vnitropodnikovou konvenci slouzici k zajisteni vzajemne kompatibility vyrobku daneho vyrobce.
Patent - v oznaceni s Vami souhlasim.

Uvedu priklad: Vyrobce X vyrabi videa - ma 10% trhu. Objevi technologii jejimz prostrednictvim vyrobi nejlepsi video na svete "supervideo", tuto technologii si necha patentovat - nikdo jiny tak nemuze vyrabet stejne video (v tom Vy vidite problem, ktery osobne do jiste miry chapu). Diky "supervideu" ziska 90% trhu. Na trhu se objevi novi vyrobci, kteri jsou schopni "supervideu" konkurovat. Vyrobce X samozrejme nema monopol. Vyuzije vsak sveho vlivu na trhu a zavede novy format (vnitropodnikovy standard) pro ukladani dat na videokazety ve svych "supervideich". Odmitne poskytnout informace nutne pro cteni takovych videokazet. Jelikos 90% trhu ma "supervideo" od Y, je obtizne si koupit obdobne video od tretich stran, protoze nenactete videokazety z na trhu prevazujicich "supervidei". Zakaznik je tak tlacen ke koupi supervidea jinymi aspekty, nez je jeho kvalita. V tom vidim problem ja. MS tohoto v urcite mire vyuzivat (format MS Office dokumentu nebo prave NTFS). Standardem de facto je taktez DirectX, ktery MS protlacil ne diky jeho kvalitam, ale diky sve sile. To je cele.

K patentum - problematika utajeni spociva v problemu lidskeho faktoru - jak byste resil situaci bez patentu, kdy Vam napad nekdo vynese z firmy tj. ukradne a zalozi si na tom sve podnikani?

33902

23.9.2004 15:53

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Michal 193.?.?.?

Reakce na 33858

Jeste dodatek k predchozimu prispevku:

Nepovazuji se za ekonoma ac jsem ekonomii studoval. Mate pravdu, kazdy tj. nejen monopol se snazi prodavat za max. cenu. Ale pouze monopol ma moznost tento prodej realizovat. Pr.: Koupite si ode me 2 L vody na 1000,- USD. Asi tezko, sezenete prece levneji. Koupite se ode me za 1000,- USD lahev vody uprosted sahary za predpoklady, ze dalsi prodejce bude 100 Km daleko?

Nekde jsem nenapsal ze MS je monopol (pokud ano kde?). Napsal jsem pouze, ze vykazuje nektere jeho rysy. Tj. muze v mnoha pripadech prodat reseni za cenu, kterou by jinak zakaznik nezaplatil ci reseni, ktere by si nekoupil.

PS.: Chtel bych se vyvarovat osobnich invektiv - proti MS nic nemam a osobne povazuji radu jeho produktu za kvalitni. Dale nejsem studentem socialisticke ekonomie a nevim jak jste k tomu dospel. Snazim se pouze uvazovat a sve nazory podkladam argumenty.

33903

23.9.2004 18:33

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Rado 24.?.?.?

Reakce na 33903

- osobne "invektivy": Aj ja sa ich rad vyvarujem. Ak ste povazovali moju poznamku o socialistickej ekonomii za osobnu invektivu, tak sa radsej zdrzte socialistickych konstrukcii (ako napr. vase tvrdenie o monopole, ktore ste az dodatocne poopravili, alebo aj vase tvrdenia o standardoch a patentoch - viac nizsie)

Tazke este raz: Netvrdim, ze patent = standard. Ale ked na jednej strane tvrdite, ze vyrobca ma na pravo absolutnu ochranu zo strany statu vo forme patentov a na druhej strane tvrdite, ze ma povinnost dat konkurencii volne k dispozicii "standardy" tak v tom je dost jasne protirecenie. Vy ho nevidite?

Utajovanie standardov nie je nicim neeticke. Nikomu to nebrani vyrobit lepsi standard a pouzivat ho. Vas priklad so "supervideom" je nezmyselny. Neexistuje neprekonatelna technologia. Historia to na 100% dokazuje.
Prave na priklade videi sa da ukazat, ze utajovanie standardov nemusi byt vzdy len vyhodou, ale v skutocnosti je sucastou podnikatelskeho rizika. Spomente si na Betamax a jeho prehraty boj s VHS, napriek tomu, ze islo o lepsiu technologiu. Rozdiel bol v tom, ze VHS bol volne pristupny standard a Betamax partil iba Sony. Takych prikladov sa da najst viac (zhodou okolnosti ich hned niekolko poskytuje prave Sony).

Na druhej strane je patent jednoznacne porusenim prav druhych. Dovod som uviedol vyssie. Priklad moze byt Linux, ktory s najvacsou pravdepodobnostou zanikne v pripade, ze stat zacne uplatnovat softwarove patenty.

Utajenie je ovela lepsim riesenim. Ked sa daju utajit standardy, preco by sa nedal utajit vyrobny postup? Uviedli ste priklad, ked niekto ten postup ukradne priamo z vnutra firmy a zacne ho vyuzivat vo svoj prospech. Ano to je problem. V tomto pripade je vsak na poskodenom vyrobcovi aby kradez dokazal. Vsimnite si, ja netvrdim, ze kazdy ma pravo poznat vyrobne postupy vo firmach (ako Vy tvrdite napr. o standardoch). Trvrdim len to, ze kazdy ma pravo si vyrobny postup vyvinut a pouzivat bez toho aby mu to niekto zakazoval (najcastejsie stat prostrednictvom patentoveho prava).

33910

24.9.2004 9:28

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Michal 193.?.?.?

Reakce na 33910

Zacinam mit pocit, ze se kazdy bavime trochu o necem jinem. Zacinam ovsem tusit kam mirite [smích]

Ukazte mi citaci, kde jsem poopravil sve tvrzeni o monopolu a standardech (mimo doplneni sluvka maximalni cenu, ktere jsem skutecne opomel omylem a omluvil jsem se za to). Pokud tim myslite doplneni definic, ktere jsem uvedl abychom se bavili o tomtez, ukazte mi rozpor (citaci) v tom co jsem uvedl.

Priklad s "sepervideem" jsem neuvadel proto, ze je realny z hlediska neprekonatelnosti technologie. Uvadel jsem ho proto, abych Vam vysvetlil v cem vidim problem ja a v cem vy a abychom se mohli bavit o konkretnim pripade. Osobne si myslim, ze by vyrobce Y mel poskytnou informace nutne k nacteni svych kazet v konkurencnich videich (To ale nemusi nutne znamenat ze prozradi samotny princip ukladani dat - zapisu) a zaroven ma pravo na ochranu sve technologie prostrednictvim patentu. Priklad z Microsoftem - vzpomente jak se MS snazil ve svych prohlizecich bojkotovat Javu a na jeji ukor tlacil svuj C#. To se mi zda nefer. A myslim si ze toto muze uskutecnovat prave proto, ze je velkou firmou. Vy si myslite, ze informace k nacteni svych kazet poskytnout nemusi a zaroven nema pravo k ochrane patentem.

33930

24.9.2004 9:29

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Michal 193.?.?.?

Reakce na 33910

Dodatek k predhozimu - mama to vzdy moc dlouhe a nejde mi to odeslat do diskuze.

"Utajovanie standardov nie je nicim neeticke." Ano mate pravdu. Je ale problem pokud vyrobce tlaci standard vyhodny predevsim pro nej samotneho - a diky tomu ze je silny se mu to povede (MS a DirectX). Netvrdim, ze je DirectX v soucane dobe spatny. V dobe kdy vznikal nebyl ovsem dobrym produktem a prosadil se jen diky tomu, ze za nim stal MS.

Ano mate pravdu, ze utajovani muze byt i nevyhodou napr. pocitace IBM PC/Apple otevrena/uzavrena platforma. Ale jak jsem uvedl, me vadi, kdyz je protlacovan z pozice sily standard, ktery je nevyhodny pro ostatni. Vadi mi kdyz MS odmita poskytnout informace nutne pro nacitani jeho dokumentu z MS Office atd.

Nevim, mozna jsem natvrdly, ale opravdu netusim, cim porusuje patent prava druhych? Chapu, mozna mate na mysli smutny priklad kontaktnich cocek, ale kdo prvni prijde, ten prvni mele. Ale vazne v tomto bode mate pravdu. Jak ale chcete dokazat, ze jste na tento postup prisel sam, ze jste ho neukradl. Vezmete si, ze jedna firma dava do vyzkumu miliardy a odmenou ji muze byt "patent" a vyhody z neho plynouci. Druha firma podplati jednoho zamestnance a bude podle Vas ralizovat stejne vyhody s nove technologie?

33931

24.9.2004 11:28

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

KRispin 192.?.?.?

Reakce na 33910

Vo vasich prispevkoch som nasiel vela konstruktivnych nazorov (povacsinov zalozenych na knihach - ci uz obhajujucich "socialisticky" alebo kapitalisticky model ekonomiky) ale ovela radsej by som bol keby ste obaja dokazali pocuvat a hlavne nacuvat a nie len donekonecna omielat ten isty nazor (a keby bol aspon vas). Pripada mi naozaj ubohe citovat traktaty z kniziek a este sa tym chvalit. Rado neustale haji MS a jeho bezuhonnost kedze oni "len" predavaju svoje produkty ludom, ktori su asi na vine tomu ze su tak hlupi a platia za standard nestandardne ceny. Ale nejak opomenul dominantnu ulohu statu aj ked ju okrajovo spomenul. Smutne ale je ze v tejto kauze ma stat vacsi vplyv ako je zdrave a ako obaja iste viete v dokonalom trhovom hospodarstve by stat vobec nemal vstupovat na trh. To je ale v nasich podmienkach nemyslitelne. Ale ulohou statu by malo byt predovsetkym hajenie zaujmu ludi a nie korporacie, ktora by sa mala presadzovat predovsetkym kvalitou svojich produktov (a clovek by sa mal rozhodovat najma na zaklade kvality a nie dostupnosti a standardnosti vynutenej). Jednoducho ak MS zaplati vlade za presadenie zakonov tak to uz asi nie je v sulade s kostolnym programom. A dufam ze ma teraz neobvinite z krestanskeho ortodoxnictva [smích]. Svet nie je o peniazoch ale o ludoch a prave preto by ste mali brat ohlad aj na ten ludskejsi postoj. Napriklad k spominanemu prikladu na pusti (ktory je typickym prikladom ponukanym na ekonomickych skolach - cize zase nie vlastny priklad) by som chcel len povedat ze ako clovek by ste mali tu vodu ponuknut umierajucemu zadarmo. Ale kto by sa vlastne zaoberal etikou v spolocnosti, ktoru ovladli peniaze. A ten redaktorov priklad z maleho princa je fantasticky. Naozaj. Skuste sa nad nim zamysliet. OBAJA

33933

24.9.2004 14:26

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Michal 193.?.?.?

Reakce na 33933

Velmi hezky prispevek. Nebojte se, ctu i posloucham nazory druhych a hlavne se jim snazim porozumet. Myslim si ze tohle je hezka diskuze a ja nejsem zadny fanatik omylajici stale to same [smích]. Takze:

To KRispin:
To, ze citujete ci vyuzijete cizy priklad ci nazor, Vas prece nikterak nesnizuje. Ano, priklad na pousti neni puvodni. No a? Myslim si, ze v danem okamziku poslouzil dobre a ze jsem jeho prostrednictvim dobre vysvetlil, co mam na mysli.

"nie len donekonecna omielat ten isty nazor (a keby bol aspon vas)." Nezlobte se, ale dle meho nazoru je zcestne posuzovat nazory dle jejich autorstvi. Muzete se prece ztotoznit s nazorem nekoho jineho (jako to za chvili udelam ja). Pokud bychom meli mit pouze orginalni nazory, je to samozrejme blbost - znamenalo by to, ze co clovek - to jiny nazor.

To Rado:
Rikal jsem ze premyslim. Takze:
Patenty/utajovani - O.K. presvedcil jste me. Mel jste pravdu Vy, nikoliv ja. Utajovani je asi lepsi cestou nez patentovani. Na mezinarodni urovni funguje relativne dobre (vojenske technologie) a predstava, ze by USA nemohli letet na mesic, protoze vesmirne lety by meli patentovane rusove ja opravdu obsurdni.

Kauza MS: Zde jste me nepresvedcil. MS podla ma zneuziva sveho postaveni a jevi rysy monopolu viz. me priklady vyse.

Jinak diky za diskuzi [smích]

33936

24.9.2004 18:45

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

KRispin 192.?.?.?

Reakce na 33933

Keby ste aspon za tymi "citovanymi" resp. parafrazovanymi nazormi uvadzali ich skutocneho autora. V opacnom pripade by ludia mohli pripisat tie inteligentne hlasky vam...co by vas asi ani velmi nemrzelo ale myslim ze by sme sa nemali chvalit cudzim perim. A ak nemate ziadne vlastne nazory, ktore by ste pridali do debaty tak sa radsej nezapajajte. Myslim ze Milton Friedman a iny ekonomovia si uz tieto veci vydiskutovali a ak k ich nazoru nic nepridate (o com ste ma presvedcili) tak nema vyznam ich tu znova omielat. Ludom, ktori studovali ekonomiu alebo o nej maju aspon mierny "sajn" to aj tak nic neda a ostatni z toho nebudu mat ani to nic.


TO redaktor : preco je nehodno urazat sa tu inteligentnym sposobom? respektive robit narazky tymto sposobom?

33941

24.9.2004 20:21

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Rado 24.?.?.?

Reakce na 33933

Michal: Dakujem za diskusiu aj ja.

KRispin: Keby ste aspon za tymi "citovanymi" resp. parafrazovanymi nazormi uvadzali ich skutocneho autora.
Neviem ci to bolo myslene mne (aj reakcie na prispevky maju svoje technicke limity). Ak narazate na moje try dlhe prispevky, tak sa ospravedlnujem, ze som nenapisal zdroj na ich konci. Na inom mieste som napisal, ze ide o uryvok z knihy od Ayn Rand "Atlas Shrugged".

"Jednoducho ak MS zaplati vlade za presadenie zakonov tak to uz asi nie je v sulade s kostolnym programom." - S tym suhlasim na 100%. Korupcia je oblubeny sposob "obchodovania" v mnohych firmach. Na inom mieste pisem, ze za normalne povazujem ked stat neposkytuje ziadnu ochranu firmam (ci uz su to patenty, alebo kvoty, ci "prirodzene" monopoly). Riesenie je teda v odstraneni ulohy statu na trhu. Kde nie je moc, tam nie je ani korupcia.

33947

24.9.2004 20:29

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Rado 24.?.?.?

Reakce na 33933

Mimochodom, nazory, ktore som tu vyjadril su moje vlastne a ak som pouzil citat z nejakej knihy tak to len preto, lebo sa s nim plne stotoznujem (teda zodpoveda mojmu videniu sveta). Verte mi, mam uz dost skusenosti na to, aby som si vedel vytvorit vlastny nazor a to, ze podobne nazory sa objavuju aj v nejakych knihach je cista zhoda okolnosti. Myslim, ze kazdy, kto tu vyjadri svoj nazor by mohol najst to iste v nejakych knihach, alebo v nazoroch niekoho ineho. Nevidim na tom nic ubohe. S niekym mozte suhlasit a s niekym nie.

33949

25.9.2004 14:40

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Michal 193.?.?.?

Reakce na 33933

Jsem trochu zaskocen. Znamena to tedy, ze pokud prede mnou nekdo vyrkl urcity nazor, se kterym se plne ztotoznuji, nemohu tento nazor hajit (hajit, nemyslim papouskovat) abych nenudil pripadne posluchace?

Jinak nazor na MS je muj vlastni, ac uznavam ze obdobny nazor ma mnoho jinych lidi. Bohuzel, nevim, kdo tento nazor rekl prvni a ani bych toho clovek pro obhajobu tohoto nazoru na tomto foru nesehnal, proto jsem se toho ujal sam. Pokud jsem nekoho znudil svoji repetetivnosti, tak se omlouvam [smích]

Nazor na patenty je take muj vlastni, ac uznavam, ze ho mohou zdilet i jini lide. Po Radove argumentaci jsem uznal, ze je mylny a Radovi touto cestou slibuji, ze nekdy nebudu hajit tento jeho nazor na patenty, protoze vim ze bych nebyl originalni [smích]

Citace: Pokud jsem se nekoho dotknul, ze jsem neuvedl citaci, tak se omlouvam. Ale popravde receno, priklad s videem je muj a prodavac vody na pousti je natolik omylan, ze nevim koho bych mel citovat.

PS.: "Verte mi, mam uz dost skusenosti na to, aby som si vedel vytvorit vlastny nazor a to, ze podobne nazory sa objavuju aj v nejakych knihach je cista zhoda okolnosti" (by Rado). No, doufam, ze nekoho neurazim, kdyz reknu, ze to plati i pro me. Myslim si, ze jsem tu nediskutoval, jako cvicena opice a pokud si to nekdo mysli, necht necte me prispevky.

33962

26.9.2004 21:20

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Krispin 62.?.?.?

Reakce na 33933

Kedze sa mi prave nedopatrenim vymazalo asi 40 riadkov textu, a nemyslim si ze by som v sucasnom stave frustracie dokazal vyprodukovat nieco podobne, vas len pozdravujem a dakujem za debatu.

33983

22.9.2004 18:53

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

lubos 195.?.?.?

Reakce na 33824

Moc hezky receno. Ja osobne se s vami co se clanku tyce stotoznuji. Ovsem co jsem ja [smích]

33857

25.9.2004 19:37

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

DM 65.?.?.?

Reakce na 33824

To, ze peniaze sa pre mnohych stali cielom a nie prostriedkom, bude asi tym, ze ich uz maju privela. Uz nemaju po com tuzit; maju na dosah uplne vsetko. Najvacsie domy, najlepsie auta, jachty, najkrajsie zeny , najatraktivnesie dovolenky. Vsetko je dostupne, uz neexistuje ziadna motivacia. Len peniaze. Viac, viac a viac penazi...

33968

22.9.2004 8:14

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

v.novotny novotny (zavináč) mimon (tečka) vls (tečka) cz 80.?.?.?

Reakce na 33821

Peníze jsou pouze nástroj a jako každý nástroj nejsou ani dobré ani zlé. Je jenom na lidech, jaký obsah jim dají. Jako nástroj obchodu jsou většinou dobrým nástrojem, ale mohou i zabíjet, korumpovat uměle ruinovat celé krajiny .... Prostě záleží na uživatelích.
Vaše představy o tržním hospodářství jsou idealistické. Tak by to fungovat mělo, ale realita je jiná. Ony i ty myšlenky komunismu byly také krásné a jaká byla skutečnost víme všichni.

33827

22.9.2004 17:04

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Rado 24.?.?.?

Reakce na 33827

Vam a aj vsetkym co tvrdia, ze komunizmus je vlastne pekna myslienka (keby sa dala splnit), vsetkym co su presvedceni, ze lavicove myslienky su krasne a moralne (len sa chudakom laviciarom nedari ich uskutocnit) odporucam nasledujucu esej: Egalitarianism as a Revolt Against Nature - http://www.lewrockwell.com/rothbard/rothbard31.html

Pan Stwora, myslim, ze aj vy tam najdete vela inspiracie.

33848

22.9.2004 9:29

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Rasto palus (zavináč) tetras (tečka) sk 212.?.?.?

Reakce na 33821

Krasne ste to napisali. Lenze takto by to MALO fungovat. Takyto stav je idealny a nedosiahnutelny rovnako ako utopicky komunizmus.

33829

22.9.2004 5:41

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Chrastej chrast99 (zavináč) yahoo (tečka) ca 64.?.?.?

Kradez vzdy kradezi zuostane !!!!!

33823

22.9.2004 9:20

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Keygen 83.?.?.?

Reakce na 33823

Jenže tady - alespoň podle české legislativy - nejde o žádnou krádež, ale o porušování autorských práv.

33828

22.9.2004 11:27

Sám jsi krádež...

Dramenbejs 195.?.?.?

Reakce na 33823

>Kradez vzdy kradezi zuostane !!!!!

Jak se nám hezky posunul význam slova krádež, co? Že vlastně krade ten, kdo mi nic neplatí, co? Nevadí, že "krádeží" nikdo nezchudne, nevadí, že se ten člověk ničeho mého ani nedotkl.
Právníci si s tím poradí.

A Bill Gates? Ten se na volné kopírování spoléhal, věděl dopředu že se to rozšíří a že získá u PC-tupounů monopol. Se shrábnutím peněz mu pak pomůžou právníci a soudy.

33832

23.9.2004 7:15

RE: Sám jsi krádež...

Chrastej chrast99 (zavináč) yahoo (tečka) ca 198.?.?.?

Reakce na 33832

Mylite se vazeni. O kradez skutecne se jedna. Kradezi pak rovnez vselike CD-cek prepalovanie jest, jakozto jizda konkou ci tramwaji nacerno.
Ja Chrastej priznavam se bez muceni, ze zlocinuow techto tez se obcas dopoustim, lec za tyto se na rozdil od vas hanbou rdim.
Rad bych vas ucenci slovutni upozorniti racil, ze kdybychom vsichni za sluzby tyto poctive platili, pak programy, CD-cka i jizda samohybem zajiste levnejsi by byly a k narkum a vymluvam duvodu prazadneho by nebylo !!

33880

23.9.2004 10:49

RE: Sám jsi krádež...

Merlin puf_zavinac_wo_tecka_cz 194.?.?.?

Reakce na 33880

Ale ne, i kdyby vsichni kupovali a pouzivali legalni software, nezlevnil by. Proc taky, kdyz by se tak hezky prodaval, ze? Pokud se domnivate, ze by si firmy rekly, ze mohou zlevnit, protoze uz maji dostatecny zisk, tak jste tedy velky idealista.

33887

24.9.2004 9:26

RE: Sám jsi krádež...

Chrastej chrast99 (zavináč) yahoo (tečka) ca 198.?.?.?

Reakce na 33887

Zda se, Merline - Pismaku, ze jedineho slova z toho co pan Rado napisal jste nepochopil. K opetnemu prostudovani prispevky jeho vrele vam proto doporucuji, neb sam lepe bych to vysvetliti nedokazal.

33929

22.9.2004 7:54

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 147.?.?.?

Na hledani softweru jste sel spatne. V soucasne dobe je (zatim...) relativni svoboda v P2P sitich. Doporucuji si nainstalovat DC++.
Jinak existuji newsgrupy, kde toto najdete tez, ty ovsem nejsou verejne inzerovane. Podle me je v soucasne dobe situace ve veci warezu lepsi nez driv. Jen to chce nejit pres google....

33826

22.9.2004 11:24

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Grovik 62.?.?.?

http://www.cracks.am
to jen pro priste [mrknutí jedním okem] at to nemusi te hodiny hledat [smích]

Jo a pro moralisty... nejdriv svuj prah potom ostatni...!!

33831

23.9.2004 15:32

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Ariel Sharon Ariel (tečka) Sharon (zavináč) seznam (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 33831

[chechtot]

33901

22.9.2004 12:04

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

kubik 195.?.?.?

astalavista.box.sk jste zkousel?

33835

23.9.2004 17:16

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

kavol 195.?.?.?

Reakce na 33835

>astalavista.box.sk jste zkousel?

taky uz to neni, co to bejvalo :-/

33906

22.9.2004 12:12

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 160.?.?.?

to je zvlastni.... kdyz napisu go googlu windows xp sp2 keygen, tak hned prvni odkazy jsou relevantni (nezkousel jsem funkcnost, protoze windows nemam, ale zda se, ze je to ono)

http://www.seriall.com/?s=windows+xp+sp2+keygen
http://www.cracks.spb.ru/?ss=windows+xp+sp2+keygen
http://www.cracks4u.com/?ss=windows+xp+sp2+keygen
(tyhle dve predchozi stranky jsou evidentne podobne)
http://www.warezfreaks.com/downloads.php?id=54609
http://asta-killer.com/?srch=windows+xp+sp2+keygen

ty odkazy me vsechny funguji, nevim jestli funguji i ty klice a generatory, ale odkazy ano

Jeste k tomu hledani aplikaci a novych verzi. Kdyz jsem zacinal s Linuxem, pouzival jsem Mandrake. Je to paradni distribuce pro lidi, kteri jsou zvykli na Windows a chteli by ten "Linux" zkusit, prakticky vse se tam da nastavit pomoci mysi a je to velice prijemna distribuce. Pak jsem u kamarada na koleji prvne videl, co umi debiani apt, konkretne apt-get. Chcete instalovat treba mozillu? Zadate "apt-get install mozilla". Vsechno se automaticky stahne ze site, nainstaluje a nastavi. Ziral jsem jako vejr a vedel jsem, ze tohle je cesta, ktera se me libi. Co se tyka uzivatelske privetivosti, pak v okaziku, kdy clovek neni liny a nauci se par zakladnich veci a pravidel, ziska oplatkou uzasny system, ktery je stabilni, dela presne to co se po nem chce, zvlada automaticky upgrade veskereho software ze site pomoci jedineho prikazu a je kompletne svobodny. Nemuzu si ani v nejmensim stezovat.

Kde jsou ty nostalgicke casy, kdy byl clovek smiren s tim, alespon jednou tydne videt BSOD (blue screen of death), pri instalacich odklikavat tisice licencnich ujednani a pri sebemensim problemu pouzivat obecnou metodu "reinstall". [velký smích]

33836

22.9.2004 12:17

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Jan Jansky y2 (zavináč) seznam (tečka) cz 160.?.?.?

to je zvlastni.... kdyz napisu go googlu windows xp sp2 keygen, tak hned prvni odkazy jsou relevantni (nezkousel jsem funkcnost, protoze windows nemam, ale zda se, ze je to ono)

http://www.seriall.com/?s=windows+xp+sp2+keygen
http://www.cracks.spb.ru/?ss=windows+xp+sp2+keygen
http://www.cracks4u.com/?ss=windows+xp+sp2+keygen
(tyhle dve predchozi stranky jsou evidentne podobne)
http://www.warezfreaks.com/downloads.php?id=54609
http://asta-killer.com/?srch=windows+xp+sp2+keygen

ty odkazy me vsechny funguji, nevim jestli funguji i ty klice a generatory, ale odkazy ano (doufam, ze nezpusobi nejake potize jejich zobrazeni na zvedavci... [smích])

Jeste k tomu hledani aplikaci a novych verzi. Kdyz jsem zacinal s Linuxem, pouzival jsem Mandrake. Je to paradni distribuce pro lidi, kteri jsou zvykli na Windows a chteli by ten "Linux" zkusit, prakticky vse se tam da nastavit pomoci mysi a je to velice prijemna distribuce. Pak jsem u kamarada na koleji prvne videl, co umi debiani apt, konkretne apt-get. Chcete instalovat treba mozillu? Zadate "apt-get install mozilla". Vsechno se automaticky stahne ze site, nainstaluje a nastavi. Ziral jsem jako vejr a vedel jsem, ze tohle je cesta, ktera se me libi. Co se tyka uzivatelske privetivosti, pak v okaziku, kdy clovek neni liny a nauci se par zakladnich veci a pravidel, ziska oplatkou uzasny system, ktery je stabilni, dela presne to co se po nem chce, zvlada automaticky upgrade veskereho software ze site pomoci jedineho prikazu a je kompletne svobodny. Nemuzu si ani v nejmensim stezovat.

Kde jsou ty nostalgicke casy, kdy byl clovek smiren s tim, alespon jednou tydne videt BSOD (blue screen of death), pri instalacich odklikavat tisice licencnich ujednani a pri sebemensim problemu pouzivat obecnou metodu "reinstall". [velký smích]

Jeste maly dodatek:
Jak jsem Vam, Vladimire, psal o tom, ze jsem se pokousel vlozit prispevek a presto, ze jsem byl prihlasen, tak ho to anonymne odeslalo Vam ke schvaleni, tak se to stalo znovu. Deje se tak, kdyz pisi prispevek na strance zobrazujici pouze nove prispevky. Nevim cim to muze byt.

33837

22.9.2004 13:08

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 212.?.?.?

Reakce na 33837

TAK POZOR !!!
Reagoval jsem na poslední příspěvek a hned na té první adrese mi vlezl do PC virus: Win32/Ganda.A červ

Že by originální ochrana MS před hackery ???

MUF

33839

22.9.2004 16:14

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Jan Jansky y2 (zavináč) seznam (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 33839

>TAK POZOR !!!
>Reagoval jsem na poslední příspěvek a hned na té první adrese mi vlezl do PC virus: Win32/Ganda.A červ

>Že by originální ochrana MS před hackery ???

Tak to je sila. Ackoli na strankach tohotle typu se tomu vubec nedivim. Kdyz uz na nich neco hledat pod Windows, tak urcite ne s IE. To je pak skoro jedno kolik ma clovek firewallu a antiviru.

No... krom toho... kdyby byly Windoze zabezpeceny, jak by byt mely, na cem by pak vydelavali lide od Symantecu?

33845

23.9.2004 15:03

Kdyz je nekdo blbej

Marty 213.?.?.?

Reakce na 33839

Znate ten vtip z dob socializmu:

nemysli - pokud myslis, nemluv - pokud mluvis, nepis - pokud pises, nepodpisuj - a pokud podpises, tak se nediv...

Ze se jeste nekdo pozastavuje nad necim takovym jako jsou cervi na hackerskych a warez strankach mne docela pobavilo. Pokud na takove stranky lezes bez antiviru a firewallu a jeste s MS IE v defaultnim nastaveni - inu, tak se nediv...

33897

23.9.2004 15:16

RE: Kdyz je nekdo blbej

Ariel Sharon Ariel (tečka) Sharon (zavináč) seznam (tečka) cz 80.?.?.?

Reakce na 33897

[chechtot]

33899

23.9.2004 17:14

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

kavol 195.?.?.?

Reakce na 33837

>Kdyz jsem zacinal s Linuxem, pouzival jsem Mandrake.
...
>Pak jsem u kamarada na koleji prvne videl, co umi debiani apt,
>konkretne apt-get. Chcete instalovat treba mozillu? Zadate
>"apt-get install mozilla". Vsechno se automaticky stahne ze
>site, nainstaluje a nastavi. Ziral jsem jako vejr a vedel
>jsem, ze tohle je cesta, ktera se me libi.

ja taky ziram jako vejr ... tohle ma byt jako jedinecna vyhoda debilanu nebo co??? [překvapení]

kdyz Mandrake, tak:
urpmi mozilla

Odklepnu potvrzeni a vsechno se automaticky stahne ze site, nainstaluje a nastavi. Neziram jako vejr.

anebo rpmdrake a klik-klik ...

pardon za flame, ale debilanisti me vzdycky dokazou vytocit [pláč]

p.s. ja radsi emerge mozilla [mrknutí jedním okem]

33905

23.9.2004 18:26

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Jan Jansky y2 (zavináč) seznam (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 33905

>ja taky ziram jako vejr ... tohle ma byt jako jedinecna vyhoda debilanu nebo co??? [překvapení]

>kdyz Mandrake, tak:
>urpmi mozilla

>Odklepnu potvrzeni a vsechno se automaticky stahne ze site, nainstaluje a nastavi. Neziram jako vejr.

>anebo rpmdrake a klik-klik ...

>pardon za flame, ale debilanisti me vzdycky dokazou vytocit [pláč]

>p.s. ja radsi emerge mozilla [mrknutí jedním okem]

Tak pardon. [smích] Ja urpmi uznavam. Ale kdyz jsme tedy u toho (ano, je to lehce off-topic), zajimala by me nejaka obdoba kombinace apt-get update & apt-get upgrade nebo emerge -sync & emerge -u world pro distribuce jako je Mandrake nebo Fedora. Rad se priucim. Sice se povazuji stale za linuxoveho zacatecnika, ale pojem rpm-dependency-hell mne jiz stihl zasahnout - aktualizace software na MDK me, i pres veskery ten user-friendly pristup, delala docela potize (proto jsem se rozhodl prejit na debian... zkousel jsem i gentoo). Takze bych se rad zeptal, jak to tedy vlastne je... [smích]

ps: pokud si chcete popovidat o gentoo, navrhuji mail, pripadne icq, na tyhle stranky to nepatri [smích]

33909

23.9.2004 19:53

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

kavol 195.?.?.?

Reakce na 33909

>zajimala by me nejaka obdoba
>kombinace apt-get update & apt-get upgrade nebo emerge -sync
>& emerge -u world pro distribuce jako je Mandrake nebo
>Fedora.

toz, v Mdk ...

1. je treba nastavit zdroje (jenom jednou, pripadne pri prechodu mezi ruznymi odnozemi, pridani neoficialnich zdoju atp.) - to bych radsi naklikal, z prikazove radky, napriklad:
urpmi.addmedia main http://mandrake.contactel.cz/Mandrakelinux/official/updates/current/RPMS/

2. pred aktualizaci je treba aktualizovat seznam baliku, napriklad:
urpmi.update -f -a

3. vyber aktualizovanych baliku a nasledne aktualizace se provede:
urpmi --auto-select --force
(--force znamena, ze se nebude ptat na potvrzeni)

btw, v Gentoo bych misto emerge -u world pouzil emerge -uD world a nakonec revdep-rebuild

p.s. sorry za offtopic [mrknutí jedním okem]

33914

22.9.2004 12:42

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Jarda 160.?.?.?

Vladimire, stejne mate Linux, nainstalujte si MLdonkey http://www.nongnu.org/mldonkey/ - ovlada se to pres web (http://localhost:4080) a umi to pracovat s vice sitema najednou. Najde to fakt kdeco, ja to potreboval hlavne kvuli knizkam co uz papirove nejsou k sehnani. Uz jsem vam ho doporucoval jednou soukrome.

Jinak te vasi kamosce dejte nejaky live-cd linux, treba pclinuxos, knoppix, mandrakemove2, suse-live... Zkuste to, nic za to nedate kdyz pouzijete rw-cko [mrknutí jedním okem] ty live distra jsou docela pekna pecka.

Na disk at si uklada data a aktualizace systemu je velmi jednoducha - date ji nove cdcko.

Mejte se pekne

33838

22.9.2004 14:28

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Myslím, že se s takovou zanedlouho dočkáme i patentu na holý život - od porodu až po smrt... Jen si představte ten byznys [chechtot]!

33840

22.9.2004 14:34

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Jedinecny 80.?.?.?

mne sa jeden original win xp cd key podarilo pouzit 5-6 krat (aktivovat) predtym ako vypysalo ze je pocet aktivacii vycerpany (nejde o ziadnu multilicenciu). A potom sme zavolali na ofic. cislo MS tu v UK a aj po chvile presviedcania nam dali cislo, takze mozem instalovat dalej.
Inak tiez sa musim zasmiat ked sa snazia oblbnut ludi pri vyhlasovani nezmyslov ako ze firmy prisli o mld. $ koli nelegalnemu softwaru. Je to nezmysel, keby ten nelegalny neexistoval tak by si vacsina ludi co ho pouziva aj tak legalny za sucasnu cenu kupit nemohla.

33841

22.9.2004 14:35

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

petkylolentylek smoulaz (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?



nebo pouzijte DC++ (direct connet) dopurucuju DCstrong

http://www.webpark.cz/p2p/ pak se vam bude urcite hodit http://hub.unas.cz/

nejlepsi p2p program..je sice trochu slozitejsi

vas Ctenar

33842

22.9.2004 15:47

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Jasmina 62.?.?.?

Hledejte na ruskych sitech,tam se da jeste leccos chytit.

33843

22.9.2004 15:54

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

LG lg (zavináč) zion (tečka) cz 212.?.?.?

Kamarad se ohledne Wincku vyadril trefne. Na otazku, proc tam dal Linux a ne Wokna odpovedel -
Vedly me k tomu dva duvody. Za prve - nekradu. A za druhe - nekradu.

33844

22.9.2004 16:40

Krásný neznámý

Krásný Neznámý 193.?.?.?

Pane Stwora, kdybyste někdy potřeboval funkční keygeny, zkuste napsat, mám jich docela slušnu sbírku... Mimochodem, poměrně dobrý je např. Serials 2000 a nepřekonatelným zdrojem cracků, warezu etc. jsou VŠ koleje [mrknutí jedním okem]

33846

22.9.2004 16:46

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

iSOHUNTER 212.?.?.?

Ano, Rusko a Cina je stale zlaty zdroj.
Muj oblibeny web je napr. soft.winzheng.com
jinak vyuzivam www.nforce.nl a potrebne releases pak stahnu pres ftp z privatnich topsites

warez neni zdaleka mrtvy [cool]

33847

22.9.2004 19:59

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Jan Zeleny groupx (zavináč) seznam (tečka) cz 213.?.?.?

Nechci vam kecat do zivota, ale co zkusit nainstalovat XP bez nutnosti aktivace?

33861

22.9.2004 22:13

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 33861

Jak?

33863

23.9.2004 15:12

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Marty 213.?.?.?

Reakce na 33863

Ukrast si tzv. Corporate verzii. Ty staci jenom serial number opsany z CD a nikdy neotravuje s aktivacii. A muzete menit komponentu kolik chcete.

Ja osobne jsem si instalaci Win XP pro corporate stahnul pres DC++ jako ISO image a vypalil

33898

23.9.2004 10:13

RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě antelao (zavináč) centrum (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 33861

To by mě taky zajímalo.

33885

22.9.2004 22:23

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Blbobijec 212.?.?.?

Pěkný podtitulek

[překvapení] Malá úvaha o komunismu [překvapení]


Ale následuje rozuzlení -
"Nebudeš přece platit 300 dolarů za nový systém a plnit nenasytnou pokladnu MS", ... [cool]

33864

23.9.2004 1:33

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Vsem krajanum rozumicim anglicky doporucuji si nahrat tuto linku rozhlasoveho vysilani o vrazde vlastnich obcanu v 11 septembru.Audio Vam vezme zhruba 1 hodinu kopirovani.
Alex Jones Interviews Stanley Hilton

Stanley Hilton is bringing a lawsuit against the US Government charging involvement in carrying out the 9/11 attacks. Hilton has deposed top military officials who assert that the government were complicit in the attack.

Visit Hilton's website at http://www.deprogram.info

Problems listening to the audio? Play the audio directly in Real Player or download the video using the following link -

http://www.prisonplanet.tv/audio/091004hilton.mp3

33868

23.9.2004 12:42

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Kde najdu zdrojáky webu zvedavec.org.. ?

33888

23.9.2004 15:24

Jak je to s warezem

Marty 213.?.?.?

Clovek ma stale moznost volby zda je pro nej cena za nejaky statek primerena a je ji ochoten zaplatit, nebo je cena prilis vysoka a radsi si dany statek nahradi necim jinym nebo se obejde bez neho. Vetsina lidi na rozdil od Vas pane Stworo vi, ze pokud chce nainstalovat nejaky warez, pak je to vykoupeno jistou namahou, hledanim patchu a keygenu na Internetu, stahovanim z p2p siti nebo obihanim kamaradu. Sorry, ale warez zdarma, s pribalenym keygenem a jeste v krabici s manualem a zlatou pentli navrch se jaksi nevede. A clovek se musi rozhodnout: zaplatim, investuju cas a namahu nebo najdu open source reseni. Co branilo vasi pritelkyni pouzivat Linux s nejakym OpenOfficem ?

Neco ukrast a pak se jeste stezovat na to ze je to spojeno s namahou nebo rizikem - to je i na mne moc. To je asi ten kapitalizmus a slobodny trh nazivo...

P.S. A jeste k softwarovym patentum - pokud si nekdo patentuje jedinecny souborovy system jako NTFS - OK, patent je na miste. Ale pokud si nekdo chce patentovat prepinani medzi polozkama na web strance tabulatorem, nebo restart pocitace pres ctrl-alt-del, pak je patent naprosto chory a nemnel by byt udelen.
Pokud bych mnel tolik penez jako MicroSoft, pak bych si patentoval chuzi - t.j. prenaseni vahy tela z jedne nohy na druhou se soucasnym kladenim jedne nohy pred druhou. A to by se pak vybiralo - ode vsech co by se neplazili (tedy pokud bych si nepatentoval i plazeni). Mimochodem: ma uz nekdo patentovany kolo????? [chechtot]

33900

24.9.2004 19:18

Odpověď Krispinovi

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

>preco je nehodno urazat sa tu inteligentnym sposobom?
>respektive robit narazky tymto sposobom?

Protože mi jde o kultivovanou debatu, která se má k něčemu dobrat. Osobní urážka, zesměšnění protivníka nikdy není argument. Je to vlastně náznak toho, že diskutující nemá nebo neumí přinést protiargument. Znak slabosti. Potvrzení toho, že se vzdává. A protože urážkou protivníka každá debata končí. Nelze už pokračovat jinak, než protiurážkou. A protože rozlišit "inteligentí způsob" urážení je někdy těžké.

33942

1.10.2004 22:12

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Gilhad 62.?.?.?

Me presvedceni:
Standardy by mely byt verejne zname.
SW patenty by nemely byt udelovany.
Firmy by mely mit moznost tajit zdrojovy kod a odvolavat se na ochranu ve stylu autorskeho zakona.

Standardy jsou k tomu, aby do sebe veci pasovaly. Aby kdyz mi prijde v hlavice ze soubor je obraz, tak to taky obraz byl. Kdyz prijde, ze je to aplikace, aby to byla aplikace. Ne naopak. Aby kdyz vezmu sroub, o nemz se tvrdi, ze vyhovuje standartu M4 a matku, o ktere vyrobce udava,ze vyhovuje standartu M4, tak to do sebe slo zasroubovat.
A kdyz se vyrobce rozhodne, ze chce delat srouby s obracenym zavitem, tak aby je nesmel znacit stejnym pojmenovanim "standard M4", ale musel zvolit znaceni jine, treba "Moje firemni norma X7"

SW Patenty jsou skutecne zlo: jde o to, zakazat ostatnim, aby vymysleli vlastni reseni problemu. Aby pouzili jednoduche a jasne cesty. Spousta z nich se vztahuje na veci, ktere by vymyslel casem asi kazdy a jejich vyzadovanim by jednoduse nebylo mozno tvorit rozumne aplikace za rozumnou cenu - odkaz na jinou webovou stranku, kliknuti mysi, dvojkliknuti mysi, pouziti operace XOR k vykresleni kurzoru, nakupni kosik, nahled obrazku (thumbnail), seznam prikazu ulozeny v XML, format ukladani dat, to vsechno jsou priklady uz udelenych patentu ...

A pokud by snad nekdo chtel udelat za dodrzeni techto patentu webovy prohlizec, tak zkrachuje na tom, ze bude muset koupit na to vse licence. A najmout armadu pravniku, aby nasla vse, co by snad mohlo byt v jeho programu patentovano a zda to nahodou take nekdo jiz nevlastni. Treba inkrementaci promenne, porovnani dvou cisel, napad, ze jednomu bodu na obrazovce bude odpovidat jedna bunka pameti, nebo ze barva bude vyjadrena cislem a tak podobne.

Pokud by nebyly SW patenty, ale autorsky zakon, tak by si mohl napsat kdokoli cokoli, ale pokud by to ukradl - tedy prokazatelne prevzal vetsi cast programoveho kodu, tak by byl stihatelny. Za tu kradez kodu. Pokud ale nekdo napise vlastni postup jak zajistit ulozeni dat v souladu s verejnym standardem, tak je proste sikovny a pokud se jeho kod o vaseho lisi, tak proc mu v tom branit ....

Predstava, ze nekdo odejde od velke firmy a v garazi na kolene si na zaklade tou firmou vyvinuteho kodu napise vlastni opercni system, nebo jinou velkou aplikaci (sice znova a svym vlastnim zpusobem, ale s obdobnymi vysledky) a to v tak kratkem case, ze ta firma kvuli tomu dozna velkych obchodnich ztrat ... to je asi dost pritazene za vlasy ...

34140

28.5.2005 20:50

Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Tak tyto příspěvky(povětšinou) naprosto přesně vystihují myšlenkový svět lidiček, kteří nenávidí každého, kdo nabízí něco co vyrobil nebo vymyslel a požaduje za to nějakou protihodnotu(zlosyn nenažraný -agent wallstreetu)-toto je prostě mentalita parazitů-levičáků-lidí ,u kterých za to, že v některých státech je hladomor ,může USA, protože jim neposlali dost jídla , lidí ,u kterých za to ,že někdo nemá práci ,může stát.Prostě řečeno levičáctví je vypnutý mozek, neschopnost myslet v souvislostech a především neschopnost vnímat lidi jako bytosti odpovědné za své životy -každý levičák chápe lidi jako nesvéprávné chudinky , o které se má postarat všemocný otec,bůh,stát -nikdy za nic nejsou odpovědni, za každý jejich problém je odpovědný někdo jiný -pravice je především vůle vzít svůj život do svých rukou a nést za něj plnou odpovědnost -proto v Americe nikdy neuspěl Marx ani jiní apoštolové natažené ruky -protože do Ameriky šli právě lidé ,kteří nechtěli být nevolníky (co mají málo,jisté), nýbrž právě chtěli nést odpovědnost za svůj život -proto si v Americe nikdy nikdo nestěžuje na svůj život -protože všichni velice dobře chápou ,že každý si za svůj neúspěch může sám

53815

10.6.2008 8:00

Atlas Shrugged

Agáta Braunová 77.?.?.?

Ahoj. Ráda bych se zeptala, kde jsi sehnal tuto knížku a zda jsi úryvek přeložil sám nebo je k dostání konečně v překladu. Jedno jestli českém nebo slovenském. Pakli-že vyšla v překladu, kde se dá sehnat? Děkuji za odpověď. A.

162903

Příspěvků: 77

22.09. 04:42 Rado  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 19:37 Leto_Atreides  Radko
23.09. 03:23 Rado  RE: Radko
23.09. 10:34 Leto_Atreides  Uf
23.09. 12:44 petrxh  RE: Radko
23.09. 18:12 Rado  RE: Radko
23.09. 07:20 qwe  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
23.09. 08:03 Rado  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
26.11. 16:05 jam  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
07.03. 19:48 Zolee  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 04:43 Rado  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
24.09. 07:04 marek  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
24.09. 20:22 Rado  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 04:45 Rado  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 06:05 Vladimír Stwora  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 06:30 Rado  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 11:33 Michal  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 17:20 Rado  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 17:40 Michal  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 19:10 Rado  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
23.09. 15:53 Michal  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
23.09. 15:53 Michal  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
23.09. 18:33 Rado  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
24.09. 09:28 Michal  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
24.09. 09:29 Michal  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
24.09. 11:28 KRispin  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
24.09. 14:26 Michal  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
24.09. 18:45 KRispin  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
24.09. 20:21 Rado  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
24.09. 20:29 Rado  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
25.09. 14:40 Michal  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
26.09. 21:20 Krispin  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 18:53 lubos  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
25.09. 19:37 DM  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 08:14 v.novotny  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 17:04 Rado  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 09:29 Rasto  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 05:41 Chrastej  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 09:20 Keygen  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 11:27 Dramenbejs  Sám jsi krádež...
23.09. 07:15 Chrastej  RE: Sám jsi krádež...
23.09. 10:49 Merlin  RE: Sám jsi krádež...
24.09. 09:26 Chrastej  RE: Sám jsi krádež...
22.09. 07:54  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 11:24 Grovik  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
23.09. 15:32 Ariel Sharon  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 12:04 kubik  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
23.09. 17:16 kavol  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 12:12  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 12:17 Jan Jansky  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 13:08  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 16:14 Jan Jansky  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
23.09. 15:03 Marty  Kdyz je nekdo blbej
23.09. 15:16 Ariel Sharon  RE: Kdyz je nekdo blbej
23.09. 17:14 kavol  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
23.09. 18:26 Jan Jansky  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
23.09. 19:53 kavol  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 12:42 Jarda  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 14:28  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 14:34 Jedinecny  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 14:35 petkylolentylek  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 15:47 Jasmina  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 15:54 LG  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 16:40 Krásný Neznámý  Krásný neznámý
22.09. 16:46 iSOHUNTER  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 19:59 Jan Zeleny  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 22:13 Vladimír Stwora  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
23.09. 15:12 Marty  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
23.09. 10:13  RE: Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
22.09. 22:23 Blbobijec  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
23.09. 01:33 Robert Nohejl  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
23.09. 12:42  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
23.09. 15:24 Marty  Jak je to s warezem
24.09. 19:18 Vladimír Stwora  Odpověď Krispinovi
01.10. 22:12 Gilhad  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
28.05. 20:50  Jak jsem hledal (a nenašel) zakázaný software
10.06. 08:00 Agáta Braunová  Atlas Shrugged

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

41

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc leden přispělo 103 čtenářů částkou 14 202 korun, což je 41 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Česká firma umí zpracovat plasty na palivo25.01.20 08:11 Česká republika 4

Lauren Southern v australské no-go zóně23.01.20 20:13 Austrálie 4

Varuješ před mamografem? Na policii s tebou!23.01.20 17:41 Česká republika 1

Vánoční nákupy migrantů v Bruselu23.01.20 17:31 Nizozemsko 2

Politruk Kartous bude kádrovat ředitele škol22.01.20 22:58 Česká republika 4

Glyfosat v medu22.01.20 20:27 Německo 1

Raketový úder Íránu přerušil ovládání amerických dronů v Iráku21.01.20 21:50 Írán 4

Co nabízí Tesco v Británii21.01.20 21:15 Británie 10

Po brexitu je třeba mít větší obavy o osud EU než Velké Británie 21.01.20 14:56 Evropská unie 1

Vladimír Putin odtajnil archivy SSSR o Mnichovské zradě21.01.20 09:52 Rusko 9

Večer rebelů v Řeporyjích20.01.20 21:58 Česká republika 1

Zemřel Jaroslav Kubera, politik, který nikomu nevadil20.01.20 16:36 Česká republika 2

Události v Říši18.01.20 23:17 Evropská unie 3

Praha 3 má nové logo. "Umělec" se chechtá a poplatníci pláčou18.01.20 11:13 Česká republika 13

Jakl dostal pokutu 1000 Kč za to, že byl napaden, znát trest druhého útočníka nesmí18.01.20 10:59 Česká republika 3

Cena dobíjení elektromobilů letí závratně vzhůru17.01.20 22:54 Evropská unie 4

Brexit prý bude Brity stát tolik, co jejich členství za 47 let, tvrdí eurohujeři v iDěs16.01.20 21:50 Británie 6

Neuvěřitelné: Čtyři soutěže královny krásy -- všechny vítězky barevné16.01.20 18:07 USA 5

Další krok k likvidaci národních států: žádné vlaječky poslanců16.01.20 16:28 Evropská unie 2

Vyvadil podal trestní oznámení na Novotného14.01.20 22:31 Česká republika 2

Měnové kurzy

USD
22,83 Kč
Euro
25,17 Kč
Libra
29,85 Kč
Kanadský dolar
17,37 Kč
Australský dolar
15,59 Kč
Švýcarský frank
23,51 Kč
100 japonských jenů
20,89 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,49 Kč
Ukrajinská hřivna
0,93 Kč
100 rublů
36,78 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 883,45 Kč
1 unce stříbra
413,62 Kč
Bitcoin
190 426,58 Kč

Poslední aktualizace: 25.1.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 9 619