Diskuze k článku

Život po ropné krizi

Příspěvků 57

24.8.2004 0:29

Život po ropné krizi

SKiD 147.?.?.?

no tak to se teda mame na co tesit...pokud to teda neni zas jedna z umele vytvorenych lzi urcenych k ovladani mas [mrknutí jedním okem]

32447

24.8.2004 0:53

Život po ropné krizi

Had 194.?.?.?

Přispívá sem nějaký fundovaný "makroekonom" s dobrým přísunem informací? Osobně by mě takový komentář k tomuto zajímal velmi, protože odsouhlasení v článku uvedených údajů - to je takové to volání:"Už je to tady...!" [pláč] . A jsem také překvapený postojem masmédií v ČR:"No, je to trochu vážnější, ale světovou ekonomiku to nemůže položit, ohrozit". Takový to alespoň na mě dělá dojem - pletu se?
Jinak ale, co se dá dělat? Je třeba naučit se "dobře umřít" [vyplazený jazyk] .
Pokud je to pravda - přeji všem pevné nervy a stálý úsměv navzdory okolnostem...

32450

24.8.2004 1:18

Život po ropné krizi

trodas 82.?.?.?

Clanek je zneklidnujici, na jednu stranu by se chtelo rici, at si Amici delaji co chteji, ale na druhou je svet dneska prilis maly a "at si teda ti Nemci delaji co chteji" si take kdysi jisti lide rekli a jak to dopadlo... [oči v sloup]

Co je opomenuto je fakt, ze od ceny ropy se odviji i cena zemniho plynu, s nimz spousta z nas topi/ohriva vodu. A to je velmi nemile, nebot se plyn zdrazuje [naštvaný]

...situace v oblasti tezby ropy se nas tak dotyka at chceme ci nikoliv [překvapení] To je ovsem nemile, mohlo by se totiz zdat ze pokud se omezime na dopravu pesky ci kolem, tak by nas to nemuselo zajimat, ale ejhle - ono je to slozitejsi. A nejen to, ropa/benzin je v spouste dalsich produktu a ty pak take podrazi... Mno, tady kyne peknej prusvih... [pláč]

32452

24.8.2004 1:29

Život po ropné krizi

Jasmina1 62.?.?.?

No,chudaci obycejni amici[překvapení]

32454

24.8.2004 10:59

RE: Život po ropné krizi

Jarka 160.?.?.?

Reakce na 32454

Re: Zivot po ropne krizi..
Jasmino, nejen chudaci amici, to se tyka cele planety..
Tvrdim to po ste, ze valky jsou k vuli rope...
Chce se mi take zvracet...

32491

24.8.2004 2:05

Život po ropné krizi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Had:
> Jinak ale, co se dá dělat? Je třeba naučit se "dobře umřít"
Ja osobne radsi zitra zajdu pro dalsi munici a budu se ucit dobre mirit.
(Klacek neni argument - rozhodne ne proti pusce)

32457

24.8.2004 10:50

RE: klacek není argument...

Had 194.?.?.?

Reakce na 32457

Ja osobne radsi zitra zajdu pro dalsi munici a budu se ucit dobre mirit.
(Klacek neni argument - rozhodne ne proti pusce)
No, dobrá - vzpomínám si,že ještě před pár lety jsem podával velmi dobré výkony ve "rváčském sportu" a i v dobách mé největší formy se našel někdo, kdo mi dokázal jednou povedenou akcí "srovnat perka"... [smích] - poučení z vlastní zkušenosti (to je vždy nejlepší)- vždy se najde někdo, kdo bude mířit rychleji,přesněji - prostě zabíjet lépe než...kdokoliv. Puška také tedy není až tak řešící argument.
A jak se tedy SPRAVEDLIVĚ(?) bránit? Možná by pomohla ochranka z Terminátorů. [mrknutí jedním okem]
I nadále platí: stálý úsměv navzdory okolnostem...

32490

24.8.2004 17:41

RE: klacek není argument...

Jarka 160.?.?.?

Reakce na 32490

Re: Klacek neni argument...
To vam bude houby platne, porizovat si munici, to si radeji udelam ohen na zahrade, opecu si burta a pustim si k tomu peknou muziku, pozvu par pratel a budeme se usmivat na vzdory okolnostem....

32505

25.8.2004 13:13

RE: klacek není argument...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 32505

A ja zajdu s kamarady na strelnici, pak si dame neco dobreho k jidlu, o vikendu sezvu pratele na promitani a taky nam bude fajn. A budu vedet, ze jsem udelal neco proto, aby tomu mohlo tak byt i nadale.
Bezpeci celeho sveta neovlivnim, ale vlastni ovlivnit muzu, a tudiz tak delam.
BTW: Preju pekne pocasi, at vam k taboraku neprsi a burty nezmoknou [mrknutí jedním okem]

32529

25.8.2004 4:52

RE: klacek není argument...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 32490

Jisteze puska neresi vsechno. Ale posouva jiste hranice... Urcite se najde nekdo, kdo bude rychlejsi, vyzbrojenejsi, pripravenejsi ... ale je rozdil, jestli takovych bude 90%, nebo 10%, nebo treba jen 1%. S klesajicim procentem vyrazne roste sance, ze na sebe nenarazime, nebo si aspon nebudeme konkurovat. Cili roste sance na preziti. Davam prednost preziti, pred dobrym umiranim.

32515

25.8.2004 20:50

RE: klacek není argument...

Had 194.?.?.?

Reakce na 32515

No právě, nejdříve se mává oštěpem, pak výstražně střílí do vzduchu, potom CNN a jiné stanice ukazují "inteligentní střely" a kdopak zdokumentuje mačkání knoflíků od atomovek a nosičů všelijakých chemických a biologických sr..ek? A ti, kteří mají moc mačkat ty knoflíky také budou argumentovat právem na přežití a je to pravda (jejich pravda a jejich přežití), pouze mají větší moc...Takže je to pořád dokola.
Ale musím dodat: chápu to zvyšování šancí na přežití - jednou ale to přežití skončí smrtí (jediná naše jistota) a já tedy kladu ve svém "světonázoru" velký důraz na smrt a dobré umírání. To neznamená, že nastavím se svatouškovsky-trpitelským výrazem krk k podříznutí "řezníkovi". Obranu vidím jinak, ale to se sem nehodí.

32550

25.8.2004 22:23

RE: klacek není argument...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 32550

Tak to je jina. To prvni zneni zavedlo me myslenky na jinou kolej.
Kdyz jedu autem, zapinam si pasy a rozjetym tirakum davam prednost i zleva. Snazim se nikomu nic moc nedluzit a mit veci v poradku. Ale rozhodne nehodlam nabourat, i kdyz bych dal prednost autu s airbagem pred autem bez. (Kdybych nejake auto mel ... ale co s nim v Praze - metro nemusim parkovat, na cervenou nestoji a nikdo mi tam necmoudi pod nos. Nemluve o tom, ze si muzu dat po obede pivo, rovnou na nej nasednout a jet a nemusim premyslet o foukani do balonku [mrknutí jedním okem]
"Rozhodl jsem se zit vecne, nebo aspon zemrit pri pokusu o to."
Proste jsem optimista, ktery se snazi aby se jeho ocekavani plnila a odmitam se predem smiorit s porazkou, ktera neni nevyhnutelna Kdo mi nebude skodit, tomu nebudu skodit ja, kdo mi bude chtit skodit, inu, tomu se to pokusim co nevic ztizit..

32553

26.8.2004 23:46

RE:"Rozhodl jsem se žít věčně...

Had 194.?.?.?

Reakce na 32553

Tak to je šupa [smích] [smích] - skutečně mě to nadchlo a přebírám do slovníku, nemáte autorská práva, že ne? [mrknutí jedním okem] Jsem spokojen, že jsme si porozuměli, aniž jsme napřed hodně nadávali [vyplazený jazyk]
Takže při tom pokusu žít věčně... - no, raději dejme tomu - hodně dlouho, přeji stálý úsměv...

32589

27.8.2004 6:34

RE:"Rozhodl jsem se žít věčně...

Sidonius ZdenekM (zavináč) Shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 32589

>Tak to je šupa [smích] [smích] - skutečně mě to nadchlo a přebírám
>do slovníku, nemáte autorská práva, že ne? [mrknutí jedním okem] Jsem spokojen,
>že jsme si porozuměli, aniž jsme napřed hodně nadávali [vyplazený jazyk]

>Takže při tom pokusu žít věčně... - no, raději dejme tomu -
>hodně dlouho, přeji stálý úsměv...

================================================================

Jenže milé Hádě, ono to může být taky "věcně", ale poněvadž anonym nepoužívá českou diakritiku, tak to může vyznít i "věčně". Někdy to člověka opravdu potrápí, ta čeština. Při tom je tady na Zvědavci návod jak si lze tu českou diakritiku "naštelovat". Mnozí se tu ohání expertízama a znalostma o computerech a různých programech, ale tu diakritiku nepoužívají. Asi z lenosti, či je to ignorace ? [zmaten]

32594

30.8.2004 2:48

RE:"Rozhodl jsem se žít věčně...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 32594

"věcně", jako furt, a mate pravdu, je to z lenosti, Zvedavec je zatim jedine misto, kde by se prepinani klavesnice hodilo, tak si zatim nastavuju jine, pro me dulezitejsi veci (firewall,sendmail, cron a podobnou havet). Nabodenicka jsou ted asi tak na 15 miste v poradi potrebnosti, ale casem na ne taky dojde ...
Jinak citat je opsany a prelozeny z "fortuny", ale tam to zni lepe:
I'm going to live forever, or die trying!
-- Spider Robinson

32693

27.8.2004 8:14

RE:"Rozhodl jsem se žít věčně...

Idealista idealista9 (zavináč) hotmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 32589

[cool] [smích] [mrknutí jedním okem]

32597

24.8.2004 2:18

Život po ropné krizi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Muzu se mylit, ale jsem presvedcen, ze v nejblizsich dvou letech americe stanne pravo nehrozi. (Alespon ne nejake rozsahlejsi.) Tech zakonu je dost, ale lidi na to jeste nejsou pripraveny a nejaky car papiru to hned nezmeni. Mezi lidma je dost zbrani a dost svobodne vule.
(Kdyz jsem poprve videl zabery z 11.9., rikal jsem : To je Pearl Harbour, bude valka, nemuze jinak. A byla. Tohle je tuseni podobne sily.)
Podle me jeste neni ten cas, kdy by se to dalo vsechno takto spustit. A navic "Svata valka proti terorismu" tak nejak skomira - kdyby se to chystalo, byla by mnohem vice propagovana a vytezovana ... takhle to spis vypada, ze svuj ucel vice mene splnila, korytka se obsadila a vsichni hybatele ted spokojene zazivaji a nachali ji svemu osudu a setrvacnosti)

32460

24.8.2004 4:49

Život po ropné krizi

karel karel 4u (zavináč) cz 198.?.?.?

Bude to v te Americe vypadat jako v Praze za meho mladi.

32470

24.8.2004 5:56

Život po ropné krizi

Rado 24.?.?.?

Zopar bodov na zamyslenie:

1.) Preco sa tu teraz neozyvaju hlasy za zrusenie obmedzeni tazby na Aljaske? Nechcete dat Bushovi za pravdu? [smích] Alebo v tom niekto najde sprisahanie - Bush umelo zvysuje ceny aby sa potom nabalil na "novych" poliach.

2.) Preco v clanku nie je spomenuta Cina? Cina ma podla mnohych zdrojov vyznamny podiel na raste cien ropy, kvoli prudko zvysujucemu sa dopytu z jej strany.

3.) Ako je to s nevyuzitymi zasobami ropy? Podla niektorych zdrojov ich je napr. v Kanade viac ako v Saudskej Arabii. Pri zvysujucej sa cene ropy sa od isteho momentu oplati investovat aj do lozisk, kde je tazba nakladnejsia. Co by urobilo s cenou ropy otvorenie takychto poli?

4.) Skoda, ze autor nespomenul alernativne pohonne latky, ktore mozno bezne pouzit v motoroch (bez vnutornych zasahov) - ako napr. COH2. Tato pohonna latka bola znama uz v Nemecku pocas vojny a bola pouzivana namiesto nedostatkovej nafty. Jej vyroba sa pri zvysenych cenach ropy stava ekonomickou. To iste plati pre biodiesel. V oboch pripadoch nie su ziadne naklady na zasahy do motorov.

V niecom ma autor pravdu - cena ropy rastie. Mozno ma pravdu aj v tom, ze to vyvola velku krizu (aj ked su tu aj ine vazne indicie). Ale jeho "analyza" je velmi zjednodusena a priamociara. Vsetko moze nakoniec dopadnut uplne inak...

32475

25.8.2004 10:27

RE: Život po ropné krizi

Rasto palus (zavináč) tetras (tečka) sk 212.?.?.?

Reakce na 32475

K tej Cine - v spotrebe na obyvatela je az na 50. mieste, zatial co USA na 4 (1. Singapur). Je sice pravda, ze v celkovom uhrne je Cina na 3. mieste, ale myslim si, ze spotreba na obyvatela hovori co to o plytvani zdrojmi. A vacsina produkcie cinskeho priemyslu ide na vyvoz, cize v konecnom dosledku spotrebuju tu ropu zase Americania a Europania.

32523

25.8.2004 16:46

RE: Život po ropné krizi

Rado 24.?.?.?

Reakce na 32523

Jasne, zasa su na vine Americania a Europania. Cinankovia s tym nic nemaju. Ich zisky a hospodarsky rast su ciste ako lalia...[zmaten]

Aspon nepiste hluposti. Keby Cinania nemali kam vyvazat, tak by boli dodnes v stredoveku - v tom lepsom pripade.

Vas prispevok obsahuje typicky left-liberal stereotyp o vykoristovatelskom zapade a chudackoch v rozvojovej krajine.

32542

26.8.2004 10:16

RE: Život po ropné krizi

Rasto palus (zavináč) tetras (tečka) sk 212.?.?.?

Reakce na 32542

Radovi Cinania (alebo aspon 80% z nich) maju z hospodarskeho rastu svojej krajiny s prepacenim hovno. Robotnici pracuju v zlych podmienkach za smiesne mzdy a na vidieku ziju ludia ako v stredoveku. Prospech ma zopar podnikatelov napojenych na vladu, ktori maju obrovsky majetok. A keby nebolo v minulosti "left-liebralov", tak su na tom obycajni ludia v Europe a v USA doteraz tak isto ako ti Cinania. Lenze Cinania maju tu smolu, ze ich zivotna uroven nikdy nemoze dosiahnut ani uroven vychodnej Europy, pretoze na to by sme potrebovali niekolkonasobne viac zdrojov ako nasa planeta dokaze poskytnut.

32570

24.8.2004 7:06

Život po ropné krizi

193.?.?.?

Podívejte se sem a budete mít jasno: http://www.mwm.cz/clanek1.php?id=1224&pjmeno=&kredit=&p1=

[pláč]

32479

24.8.2004 8:23

RE: Život po ropné krizi

Rado 24.?.?.?

Reakce na 32479

Junk science...

"Jak už jsme si vysvětlili, sleduje produkce ropy zvonovou křivku. Tudíž, pokud byl rokem vyvrcholení produkce rok 2000, bude objem ropné produkce v roce 2025 asi stejný, jako v roce 1975." - nie je to tam vysvetlene, ale len oznamene. Autor si vyrobil peknu idealne sumernu zvonovu krivku.

"Protože se objem ropné výroby v podstatě rovná potravinovým výnosům znamená to, že na planetě bude 8 miliard lidí, jenže potraviny vystačí jen pro 4 miliardy, nebo spíš méně. " - takze, ked sa nepouzivala ropa, neboli potraviny vobec? Tak totiz znie autorova logika...

"Levná ropa je nezbytná k vytváření a udržování impozantní infrastruktury zajišťující dodávky pitné vody" - toto by mi mohol niekto zasvateny vysvetlit.

Alternativne zdroje podla autora neexistuju?

32482

24.8.2004 10:31

RE: Junk science

Dan z Piesku 147.?.?.?

Reakce na 32482

Junk science je tá časť vedy, ktorá je financovaná výlučne zo štátnych zdrojov - inak si na seba totiž nezarobí. V oblasti energetiky ide o politikum najvyššej závažnosti, a tak chýbajú akékoľvek pravdivé data o viac než polovici svetových zásob ropy. Dôkazom sú zásoby OPECU, ktoré sú konštatné vo väčšine štátov už po 30 rokov (od nich závisely kvóty, podľa kvót prúdili peniažky). Tridsať rokov sa ťažilo a zásob neubúdalo = junk science pod vládnou kontrolou ako vyšitá. Inflexný bod svetovej ťažby ropy mohol byť už 2000, ale s najväčšou pravdepodobnosťou nastane až niekedy 2005 - 2006. Zatiaľ platí len to, že dopyt je tak vysoký, že producenti nestíhajú dodávať a tak úplne logicky rastie cena. Kam môže rásť? Krátkodobo asi na 60 USD/barel za Saudi Light. Dlhodobo asi na 100 Euro za Brendt či Ural (tie majú na naše ceny podstatne väčší vplyn než Saudská ropa). 100 Euro/barel je pálka, ktorá bude aktuálna asi za 10 rokov. (túto cenu už platíme na pumpách, le rozdiel si berie štát v podbe spotrebých daní a DPH. Keďže správanie štátu sa nezmení, beznín bude stáť ako za socilizmu t.j. liter za hodinu čistého výkonu priemerne platenej práce, t.j. skoro stovku.) Skôr cena prekročí 100-vkovú(Euro/barel ropy, korún/liter v nádrži) hranicu len v prípade Svetovej vojny, ktorá príde 5 - 15 rokov po prekročení ceny surovej ropy za cenu evivalentného objemu vína. (Víno - lacné=bulk stojí cca 1 USD/liter, ropa včera stála skoro 0,29 USD/liter. To už naozaj bude vojna zo zúfalstva, lebo v niektorých krajinách bude hladomor. Potraviny naozaj súvisia s energiou, t.j. ropou. Bez umelých hnojív stačia celosvetové zdroje potravín horko ťažko pre 4 miliardy ľudí (platí dnes), ale celková kapacita ekosystémov je degradovaná tempom vyšším než 1 % ročne, takže za 15 rokov to bude potenciálne už len pre 3,5 miliardy. Všetko ostatné ľudstvo žije z forsáže neobonoviteľnými zdrojmi. Hodnota otrocky ťažkej ľudskej práce v dnešnej cene energie je cca dvacku, pre prežitie treba aspoň stovku denne (3 USD). V rozvojovom svete žije dve miliary ľudí, ktorí musia prežiť za menej než 1 USD denne - tam však neexistuje civilizácia v našom zmysle. Omyl Huberta je v tom, že predpokladal symetrický zvonovitý tvar. Ten by platil bez "science a pokroku". Vďaka zlepšeniam ťažby to však určite nebude symetrický pokles ale stále sa zrýchľujúci krach. Takže v roku 2025 sa nebudeme mať ako po normalizácii, ale práve bude nejaký nový Stalin uskutočnovať militarizáciu obyvateľov stepí na obranu pred agresiou nového Hitlera za oceánom a zasa pôjde o Kaspickú ropu. A bude i hladomor i vojna. Aby nebola aj u nás - na to neexistuje iné riešenie, len "paradoxne" automobilky - mobilita vo vedení vojny bude mať stále vysokú cenu. Tú najvyššiu. Možno nás aj budú spojenci chrániť, len aby mali mechanizovanú pechotu namiesto konských plukov.

Pri cene ropy 60 USD sa úspšne bude investovať do veľmi ťažkej ropy (a nejde len o kanadské piesky) i do výstavby krakovacích jednotiek. V Slovnafte i Litvínove už fungujú, v Amerike ich je žalostne málo. Cena 60 USD pomôže na cca 10 rokov. Naštartuje i opätovných Kráceno (Editor)

32488

24.8.2004 16:29

RE: Junk science -pokračovanie

Dan z Piesku 147.?.?.?

Reakce na 32488

60 USD je hranica, kde ešte alternatívne zdroje neergie s výnimkou uhlia nemajú šancu. Táto cena zabepečí náhradu časti ropy uhlím, plynomm, možno i vodíkom, hoci ten je ekonomický nezmysel. Vzrastie podiel elekrickej energie (teda uhlia) na živote spoločnosti, hydroelektrický potenciál sa bude využívať na plno. Toto obdobie je 10 - možno 15 rokov a štartuje práve dnes, veď USA opakovane nepodpísali Kjótsky protokol o emisiách. Čo to bude znamenať pre životné prostredie Češi už vedia, ale nič sa s tým robiť nebude, veď ide o ceny. Životné prostredie má cenu až vtedy, keď sa už žiť nedá. Do roku 2015 ako-tak možno vydrží sociálny zmier, stabilita rozvinutej spoločnosti. Výhodu má postsocialistický tábor, ktorý si nestačil zvyknúť na pohodlie "západu", vo výhode bude i Čína, ktorá naplno uplatní svoju silu: ekonomickú, aj početnú. Podľa vývoja životnej úrovne v záp. Európe ale i v USA, "downfall" už začal poklesom burzových indexov, nárastom ceny nemovitostí, zvyšovaním zadlžovania na všetkých úrovniach, zanedbávaním infraštruktúry ... Hospodársky rast je tak slabý, že ide viac o kúzlenie s číslami, než naozajstný rast životnej úrovne, ktorá nestagnuje, tá už mierne klesá, niečo ako koniec socializmu. Stály rast so zreálňovaním cien - výsledok je, že sa rodí menej detí, lebo život je príliš drahý. Nárast cien ropy a energií môže ekonomike rastovo pomôcť - s tým mám osobné skúsenosti. Ceny energií sa premietnu do ceny výrobkov a obrat utešene rastie, nerastie však spokojnosť ľudí, lebo za viac peňazí si môžu dovoliť menej. Anomáliu zlacnenia cien energií po páde socializmu už máme za sebou, dnes platíme svetové ceny pri zlomkových príjmoch vyspelej Európy. My už máme ceny energí zajtrajška. Životná úroveň na svete sa s rastúcim dopytom bude vyrovnávať - naša bude možno stúpať, americká musí klesať. Cena ropy nie je len to, čo sa za ropu platí šejkom, nie je len 80 miliárd na vedenie vojny v Iraku, je aj v devalvácii dolára (v Euro rastú ceny oveľa miernešie), vo zvyšovaní zadĺženia, v poklese miery slobody v "najslobodnejšom štáte sveta". Takom slobodnom, že má najvyššie percento vezňov v súkromných väzniciach = otrokov. Dnes diponujeme nergiou 40 otrokov, američania dokonca 200-násobkom svojej vlastnej sily. Tento dvestonásobok sú predovšetkým neoboviteľné zdroje. Pre porovnanie v antických časoch pracovalo na jedného slobodného občana rímskeho impéria 5 - 7 otrokov a približne rovnaký ekvivalent v sile domácich hospodárskych zvierat. Takže dnešný priemerný američan je ekvivalentom otrokára minimálne s 50 otrokmi. Miesto otrokov zastáva ropa. Až nebude ropa, budú opäť otroci. Páni otrokári budú plakať, že ani 50 otrokov nenahradí cisternu nafty. 1 otrok/deň = pár deci nafty. Jedna plná nádrž auta je ekvivalentom práce jedného otroka po celý rok.[smích])

32499

24.8.2004 18:59

RE: Junk science -pokračovanie

Rado 24.?.?.?

Reakce na 32499

>60 USD je hranica, kde ešte alternatívne zdroje neergie s
>výnimkou uhlia nemajú šancu.

Ani ste sa neunuvali poskytnut dokaz, ci aspon nejake linky v prospech vasho tvrdenia. Je to naozaj 60? Nie 70? Alebo 55? Ako je to mozne presne vyratat?

60USD (70, 55, XX) dostanete, ked si urobite staticky obraz dnesnej situacie, co sa vam nehodi "zanedbate" a nezoberiete do uvahy napriklad ani to, ze so stupajucim objemom vyroby vacsinou klesaju naklady (teda s objemom vyroby alternativnej energie, klesnu naklady na nu) - jedna zo zakladnych empirickych skusenosti z ekonomie.

Vyskum sa robi v mnohych oblastiach. Alternativy existuju uz dnes a je ich hojne. Niektorym sa brani politicky a niektore len cakaju na svoj cas, ked budu dotiahnute do konca, alebo ked sa oplati investorom do nich vstupit (a casom znizit cenu).

Na baze COH2 - moze ist priamo do bezneho motora.
http://www.usmagnegas.com/
http://www.advancedenergyresearch.com

Biodiesel - da sa pouzit do dieslov - bez zmien, alebo s malymi zmenami:
http://www.biodiesel.org/
http://www.biodiesel.com/

Ine:
www.blacklightpower.com

ATD.

32508

25.8.2004 9:39

RE: Junk science -pokračovanie

Rasto palus (zavináč) tetras (tečka) sk 212.?.?.?

Reakce na 32508

Samozrejme, ze v oblasti obnovitelnych zdrojov su obrovske moznosti, lenze to by sa muselo zacat s nahradzanim zariadeni uz teraz, a to aj v rozvojovych krajinach. Na spotrebe ropy ma totiz najvacsi podiel vyroba tepla a elektriny a tam nie je nahrada za obnovitelne zdroje ani jednoducha ani lacna. Navyse v niektorych oblastiach ako vyroba plastov a hnojiv a pod. je ropa zatial nenahraditelna.
Lenze spolocnosti, ktore na tazbe ropy zarabaju, neinvestuju zisk do obnovitelnych zdrojov, ale naopak este brania ich zavadzaniu. Tu by prave mala nastupit statna moc, ale ta je len babkou v rukach bohatych nadnarodnych korporacii. Vysledkom bude dalsia svetova vojna a az po nej zacnu ludia uvazovat inak a nastupia obnovitelne zdroje - tak to bolo s velkymi zmenami vzdy a nevidim dovod, preco by to malo byt teraz inak. Hlupost a pycha su zakladne ludske vlastnosti. [pláč]

32520

25.8.2004 16:48

RE: Junk science -pokračovanie

Rado 24.?.?.?

Reakce na 32520

Biodieslove stanice sa zacinaju objavovat -v EU, najma v Nemecku a v USA (o ktore si kazdy radsej otrie hubu). Biodiesel je idealna nahrada za naftu, pretoze nevyzaduje zmeny ani na dieslovych motoroch ani na cerpacich staniciach. Zefektivnenie jeho vyroby je len otazkou casu.

32543

25.8.2004 11:20

RE: Junk science -pokračovanie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 147.?.?.?

Reakce na 32508

Re: biodiesel, palivovy etanol ....
Oboje su z hladiska obnovitelnych zdrojov nezmysel, ziju s dotacii a kalkuluju viac s cenou vedlajsich produktov, o ktore nie je zaujem a ktore maju znizit cenu produktu hlavneho. Automaticky rataju s oslobodeni od dani, dokonaca pre biodiesel ceska legislativa oslobodzovala aj dve tretiny nafty v biopalive, t.j. stimulacia odpustenim dane bola dvakryat vyssia nez cena toho co nahradza i s danou.
Jednotkova cena pre priemyselne vyrobky s rozsahom vyroby klesa, enereticke naklady stupaju. prikladom mozu byt jadrove baterky a sadenie jedneho stromceka pouzitim spickovej techniky - bagra a vlanika. 60 USD je moj odhad, ktory plati pre kolektory a teplene cerpadla, kedy zacnu byt naozaj ekonomicky zaujimave s navratnostou financovatelnou i na pozicku v banke.

32525

25.8.2004 16:59

RE: Junk science -pokračovanie

Rado 24.?.?.?

Reakce na 32525

Opat ratate so statickym obrazom - so stavom aky je dnes. Ked sa vsak pozriete viac do hlbky zistite, ze realita je trocha ina. Biodiesel sa vyraba zo prevazne soje (v USA), alebo z repky (EU). Oba tieto zdroje su velmi neefektivne a pouzivaju sa, lebo su bezne pestvane a teda su momentalne k dispozicii - na vyskum a testovaciu fazu to staci. Vynos oleja z 1 akra soje je asi 190 litrov. Vyskum vsak rata do buducnosti (a nie vzdialenej) s vyuzitim vynosnejsich zdrojov. Napr. vynos palmoveho oleja na aker je cca. 2300 litrov, a vynos z isteho druhu rias (neviem meno) moze byt za vhodnych podmienok az 75tisic litrov.
Takze mate pravdu v tom, ze dnes sa biodiesel neoplati. Zajtra to vsak uz moze byt uplne inak. Oplati sa ist do hlbky a najst o tom nejake info.

32544

25.8.2004 13:06

RE: Junk science

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 32499

Jeden otrok za celty rok zvladne vypestovat sdostatek brambor/repy/trtiny/vina/cehokoli jineho aby to po zkvaseni a vydestilovani (zahrnuto v praci dotycneho otroka) vydalo na par peknych sudu alkoholu. Holt se bude muset prestelovat motor na jine palivo, no a co. brambory jsou obnovitelny zdroj ...

32528

26.8.2004 10:32

RE: Junk science -re jeden otrok

Dan z Piesku 147.?.?.?

Reakce na 32528

Ano za predpokladu, ze je dost pody a zrazok. Nas zrazkovy normal je okolo 700 mm rocne a pody mame pod 0,35 ha na obyvatela. Vyuziva sa predovsetkym na produkciu potravin. Uz dnes nie sme potravinovo sebestacni, t.j. potraviny dovazame viac nez sme schopni vyviezt. Takze 0,35 ha na produkciu potravin na jedneho obyvatela rocne sa rovna priblizne jeden (mozno o nieco viac barelau ropy), dajme tomu 200 l paliva. Jeden otrok bez mechanizacie obhospodari kludne aj 5 ha a vyrobi kludne i tony paliva, lenze kde sa vezmu potraviny pre viac nez tucet ludi? Su predsa v tom palive[smích] Minochodom, vynosy a tym i mnozstvo potravin dnes nelimituju ani hnojiva, ani slnecny svit, ani genofond, ale ... mnozstvo zrazok. Ono aj tie palmy potrebuju vodu a vodu. Zvlast pre palmy plati, ze listy musia horiet od slnka a korene sa mocit vo vode - o tom su potom vynosy biomasy, kludne i oleja, ktory sa da konvertovat do inej podoby, rovnako ako motory mozu byt konstruovane na priame spalovanie rastlinnych olejov. Len kde vziat vodu na zavodnenie a nezasolenie pusti. Uz dnes Cina vyvyza predovsetkym preto, aby dovazala potraviny, lebo mnozstvo zrazok im uz nestupne, hnojiva nepomozu, populacia rastie a erozia pody bezi. Zleta rieka (snad druha najvodnatejsia po amazozke v niektore mesiace nedodava do mora ani kvapku vody - vsetka konci na poliach, tie sa zasoluju, humus mizne ... Cina je najstarsia civilizacia s najviac vycerpanymi zrojmy pody. Keshaw ochorenie (nedostatok selenu) je typicky najma pre centralnu Cinu, selen chyba, lebo polnohospodarstvo ho za starocia pozbieralo a odplavilo do mora... Skora pisat viac, ale uroda potravin ma dalsi limit, ktory ziadna technika neprekona - tym je mnozstvo zrazok - nieco s cim europa velke problemy nema, ale 75 % obrabanej pody ano. Aj staroveke civilizcacie nam dnes reprezentuju najma zavlazovacie systemy, ktore skolabovaly tak ako civilizacie od nich zavisle ...

32571

24.8.2004 16:56

RE: Junk science

Rado 24.?.?.?

Reakce na 32488

Junk science sa vyznacuje tym, ze si najprv stanovi zaver a potom hlada vhodne dokazy. Dokazy su casto vytrhnute z kontextu a poohybane tak aby zapadli do schemy. No najvacsia cast "dokazovnia" sa robi zamlcovanim a ignoranciou - vsetko co sa nehodi sa jednoducho ignoruje. Junk science...
Financovana moze byt odhocikadial. Casto to robia vlady, ale nie vzdy.

32501

24.8.2004 11:35

RE: Život po ropné krizi

excelent excelentcz (zavináč) yahoo (tečka) com 83.?.?.?

Reakce na 32482

Je to tak autor Matt má příliš bujnou fantazii plnou negativizmu a nelogické argumentace.Cena ropy která je nyní vyšší je spíše politicky vytvořena a má sloužit jako obhajoba vojenského tažení v Iráku.Dá se věřit,že v krizi je spíše americký dolar než nedostatek ropy.

32492

24.8.2004 17:02

RE: Život po ropné krizi

Dan z Piesku 147.?.?.?

Reakce na 32492

Cena je politickým signálom. Zdá sa, že vydrží až do am. prezidentských volieb. Ale som presvedčený, že už si veľa ropy pod 35 USD/barel neužijeme. Do troch rokov bude stejne cena dvojnásobná než v roku 2003, t.j. v blízkosti mnou predikovaných 60 USD. So zrýchľujúcou sa infláciou dolára by to mohlo byť dokonca i viac.

Cena je jediné, čo prinúti každého šetriť a zvažovať, či ďaľší energeticky náročný krám naozaj potrebuje...
Auto stále nemám. Aj z ekonomických dôvodov. Nie som od neho závislý a nemienim platiť štvrtinu svojho príjmu len na jeho existenciu. Taxík raz mesačne vyjde naozaj lacnejšie, MHD v EU ešte funguje a kvôli ceste mi vylastňujú záhradu. Nech len stojí benzín/ nafta čo najviac, nech si užívatelia SUV vychutnávajú "ride". Sú závislí. Sloboda začína až tam, kde vám už ani štát nemá čo vziať. Volá sa to tiež asketizmus. Zatiaľ mi štát odoberá 60 % hodnoty páce a zo zyyšných 40 platím tretinu za energie a štátom vnútené služby. S drahou energiou sa ako prvý bude musieť uskromniť štát. Vyberie menej za stúpajúcich nákladov - klesne počet právnych noriem, právnikov a iných parazitov, človek bude opúť môcť vyrábať a predávať vlastné výrobky, bude mať pávo vlastniť hodnoty a nie peniaze, dokonca bude mať právo nevedieť čo robia politici, lebo tí nebudú schoní bez dodatkovej energie presadiť svoje výpalníctvo ekonomicky samostatným jednotkám. Kým príde na despotické kráľovstvo v stredovekom zmysle, nebudeme už medzi živými, teda aspoň ja nie ...

32502

24.8.2004 8:05

Život po ropné krizi

Ariel Blbstein iatedingosbaby (zavináč) yahoo (tečka) com 24.?.?.?

.....Amish people žijí spokojeně bez oleje již léta,možná že je na čase se k nim přidat.Anebo se budu muset odstěhovat někam do tepla-např.Costa Rica,dříve než jsem plánoval.Tam stačí k dopravě oslík,ke stravě banán,či opékaná iguana.Takže to olejovou krizi amíkům/židům docela přeji,hehehe.

32480

24.8.2004 10:17

Život po ropné krizi

ujo 217.?.?.?

Skusme najst aj optimisticke stranky toho vsetkeho: Cim skor sa minie ropa, tym skor sa zacnu pouzivat alternativne energie a energeticky menej narocne technologie (aspon dufam hehe), ktore budu zaroven aj ekologicky cistejsie. Inymi slovami: prave taketo krizi su hnacimi motormi na rozvoj inych lepsich technologii. Takze vivat The End of Oil, alebo ?

32487

24.8.2004 17:35

RE: Život po ropné krizi

Dan z Piesku 147.?.?.?

Reakce na 32487

Obávam sa, že nebudú. Než dôjde k decentralizácii výroby a vôbec všetkého musí dojsť k rozkladu nadnárodných impérií, ktoré sa nám cenou pokúšajú vnútiť čoraz "lacnejšie výrobky" vyrobené čoraz ďalej za použitia čoraz náročnejšej technológie. Aby som bo konkrétny vezmime si príklad mlieko: Mlieko je produkt mliečnej žlazy. Moja maimina ešte chovala kozu a mala čerstvého mlieka pre vlastnú spotrebu práve dosť, dokonca prebytok sa spracovval na syr. Dnes väčšina ľudí musí kupovať výrobok pod názvom mlieko, ktoré je pasterizované, zbavené tuku a vyrobené podľa najprísnejších požiadaviek na potravinovú bezpečnosť (t.j. modernizácia mliekárne na euronormy sa rátala v stovkách miliónov). Až potom ho môžete uvádzať do obchodnej siete, teda poskytnúť záujemcom o čerstvé mlieko. Ako spotrebiteľ si za trojnásobnú cenu mlieka kúpite bezpečný výrobok s označením "mlieko", ktorý spňlňa socialistické normy na cmar. Predávať čerstvé mlieko je nelegálne. Farmári nusia!!! predávať len spracovateľom disponujúcim technológiou, ktorá je energeticky náročná, ktorí mlieko usmrtia, sfalšujú a premenia na bezpečný potravinový produkt distribuovaný s obrovskou kopou ďaľšej energie v podobe nielen rozvozu, ale najmä v ekologicky nešetrných a náročných obaloch zaručujúcich sterilitu "výrobku". Zbraňou nadnárodných spoločností je legislatíva. Legislatíva vnúti najnáročnejšiu technológiu, ktorú si môže a musí osvojiť len najhorší výrobca. Najhorší = najväčší. Najväčším sa totiž nemôžete stať ako výrobca najkvalitnejšieho výrobu, ale len najlacnejšieho. Spotrebiteľ sa kupuje najnižšou cenou, ktorá garantuje vyradenie drahšej konkurencie potiaľ, kým sa oligopol (monopol) nepoistí v legislatíve.

Pre alternatívne energetické zdroje po zrušení dotácií a daňových zvýhodnení ostane priestor až pri cenách ropy okolo 200 USD/barel, po zákazaní uhlia formou kvót na emisie, zastavení plynovodov a zrušení atómovej energetiky nezmyselnými požiadavkami na bezpečnosť. Pre alternatívne zdroje nestačí trojnásobok dnešných cien ropy s malou výnimkou zvýšenia hydroelektrického potenciálu krajiny, kde už veľa rezerv nezostáva. Najefektívnejším alternatívnym zdrojom energie je krava chovaná vedľa v maštali: jej tepelný výkon je porovnateľný s elektrickou akumulačnou pecou, funguje plne na obnoviteľné zdroje, vyrába dusíkaté hnojivá, dáva mlieko a má aj hrubú (volskú) silu. V prípade potreby ju možno zožrať. Lenže, skúste chovať kravu na balkóne v paneláku...

32504

24.8.2004 10:34

Život po ropné krizi

Mustafa 80.?.?.?

Pustte si Mad Maxe2 (Road warrior), nakupte dostatek munice a psich konzerv... [mrknutí jedním okem]

....myslim ze situace nebude az tak horka, teda - na rope se bude vydelavat cim dal tim dal, ale az dojde uvidite ze "najednu_kde_se_vzal_tu_se_vzal" bude ekonomicky vyhodny treba vodik, palivove clanky, bionafta atd. atd. Veskere technologie JSOU, jsou jen umele brzdene - kdyz na tom cernem maglajzu se tak dobre vydelava... [oči v sloup]

32489

24.8.2004 15:28

RE: Život po ropné krizi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 32489

tak tak... Akurat ze nove technologie nie su brzdene, ale chyba motivacia investorov. No ale to vsetko pride....

32497

24.8.2004 17:22

Život po ropné krizi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Bylo by vhodne je akcelerovat rychleji, z toho clanku nemam dobry pocit... [oči v sloup]

Nejvice se bojim toho, ze nikdo nezverejnuje pruzkumy stavu vytezovanych nalezist. Jakmile se neco utajuje, tak je to pro me velmi alarmujici. Proc by to utajovali z jineho duvodu nez je ten, ze se blizime ke konci ropne produkce???
To je jediny logicky duvod, jenz me napada. Necht mi nekdo navrhne jiny, rad si ho vyslechnu...
Dovod "utajovani, protoze se blizime ke konci" ma tu logiku, (pro ty, ktery to nedoslo) ze pokud nam reknou, ze ropy bude uz jen mene a mene, tak se na to zacneme pripravovat a vyvijet alternativni zdroje - osamostatnime se na Saudech. Tim padem take prestaneme kupovat jejich ropu. Zatimco oni nam ji hodlaji prodavat, dokud to jen jde... Aneb jak lidska hamiznost zavini konec lidstva - jsme na tom stejne, jako ty bakterie ve zminene Petriho misce...

Muze to byt jen straseni, ale v zasade zacinam vice rozumet tomu, proc USA obsadilo Irak - inu, je tam ropa a ropa bude nad zlato. Brzo. Je nacase predelat auto na ... sakra, na zemni plyn urcite ne, nejaky bioplyn, nejlepe vyrobitelny PODOMACKU [zahanbení]

A topeni jakbysmet... A nebylo by od veci si obstarat zbran.

32503

24.8.2004 22:39

Život po ropné krizi

Hombre cerhovcan (zavináč) hotmail (tečka) com 68.?.?.?

mam rad tuto web stranku, ale tento clanok som citat nemusel, nespal som ani minutu, stale som rozmyslal co caka moje deti...dufam, ze skutocnost bude ina...

32510

25.8.2004 1:51

Život po ropné krizi

Ig 81.?.?.?

mimochodem, není to ojedinělý názor: http://www.mwm.cz/CD/c1224.htm A to je přitom jen jeden z mnoha. Z mnoha podobných... [překvapení](

32512

25.8.2004 2:27

Život po ropné krizi

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Neco na premysleni.
Israeli Company to Supply Fuel to US Army in Iraq
Israel’s Sonol gasoline company, along with its foreign partner Morgantown International, have won a tender valued at $70-80 million to supply fuel to US troops in Iraq. Sonol is expected to supply the US forces with some 25 million liters of fuel each month.

The tender was issued by the US-based KDR Company, a subsidiary of Halliburton, who has been entrusted with the majority of contracts for the US troops in Iraq. Among Sonol’s competitors was Delek, another Israeli company. Until now, the US forces have received most of their fuel from Kuwait. However, following Halliburton’s admission that it overcharged the US military by passing on the Kuwaitis' inflated price the US Army decided to approach other suppliers, among them Israel.

Sonol is one of Israel's three largest oil product marketing firms with a network of around 205 branded service stations.

Fuel, imported to Israel, will pass through the fuel terminal operated by the TASHAN (Oil and Energy Infrastructure Company) north of Beer Sheva and will then be shipped to Iraq by land through Jordan.
Americane vedou valku proti Iraku a ostatnim arabum pro dobro Israelu pomoci zidu ve Washingtonu,zatimco deti Ameriky cedi krev ,tak zid kasiruje olej,neni nad zidovskou chytrost a krestanskou hloupost a proradnost krestanskych politiku-zradcu vlastni zeme.

32513

25.8.2004 10:20

RE: Život po ropné krizi

Idealista idealista9 (zavináč) hotmail (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 32513

>Americane vedou valku proti Iraku a ostatnim arabum pro
>dobro Israelu pomoci zidu ve Washingtonu,zatimco deti
>Ameriky cedi krev ,tak zid kasiruje olej,neni nad zidovskou
>chytrost a krestanskou hloupost a proradnost krestanskych
>politiku-zradcu vlastni zeme.
Pane Roberte
Vas clanek bych rad pouzil jako vyzvu panovi J.Roth,ktery se tak stara svymi pisnickami o ,pro nej, svatou zemi Israel. Muze se taky stat,ze moji synove,jako obcane USA,budou muset jit "cedit krev" no,a pak to zacne.Pak uz idealismus stranou.
Idealista...62 (jen pro pripad,ze se ukazu zase jako anonym)

32521

25.8.2004 10:23

Život po ropné krizi

Rasto palus (zavináč) tetras (tečka) sk 212.?.?.?

Dobra analyza je tu:
http://www.ems.org/rls/2004/01/28/oil_supply_short.html

32522

25.8.2004 16:01

Život po ropné krizi

Ropák 217.?.?.?

Doporučuji zájemcům o tuto problematiku petrolejářský server www.Petrol.cz a zejména stažení posledních PETROL magazínů. Zde se podle mě seriozně a odborně obchodem s ropou i alternetivními palivy a zásobami ropy zabývají. V jednom z Petrol magazínů (2/2004)je super rozbor českého geologa (Dr. Kukal) na téma: Co bude, až dojde LEVNÁ ropa.

32537

26.8.2004 15:26

Život po ropné krizi

Blbobijec 212.?.?.?

"But even at $42, a barrel of oil is cheaper than it was in 1980, when it cost $81 in today's money. (In 1864, oil hit a giddy $8 per barrel -- $92 in 2004 dollars.)"

Zdroj: http://www.msnbc.msn.com/id/5612507/

32577

26.8.2004 16:15

RE: Život po ropné krizi

Lev 68.?.?.?

Reakce na 32577

>"But even at $42, a barrel of oil is cheaper than it was in
>1980, when it cost $81 in today's money. (In 1864, oil hit a
>giddy $8 per barrel -- $92 in 2004 dollars.)"

>Zdroj: http://www.msnbc.msn.com/id/5612507/
_________________________________________________

I kdyz s dnesni cenou pohonnych hmot a vubec s cenou za ropu nesouhlasim, ale to co jste uvedl - pomer cen za barel v minulu, ktery se rovna dnesni inflaci, tak dalo by se rict, ze je relativne dnes benzin ( USA ) k prumerne hodinovemu vydelku levnejsi, nez predtim.

Nejlip se vse pocita, selskym rozumem: jak dlouho ( kolik hodin ) musi prumerne hodinove placeny pracovnik - snad delnik, pracovat, any si dovolil koupit tu, ci onu vec.

Je sice krasne, kdyz mi amici ( ti starsi ) povidaji, ze za starych "zlatych" casu, si mohli koupit posledni model Cadillaca, za pouhych $ 2000,-, ale prumerny hodinovy vydelek v te "zlate" dobe byl, rekneme jeden a pul dollaru za hodinu prace.

32580

26.8.2004 17:40

RE: Život po ropné krizi

Vcelicka 24.?.?.?

Reakce na 32577

>"But even at $42, a barrel of oil is cheaper than it was in
>1980, when it cost $81 in today's money. (In 1864, oil hit a
>giddy $8 per barrel -- $92 in 2004 dollars.)"

>
>Zdroj: http://www.msnbc.msn.com/id/5612507/

pane blbobijec ediquatne jste to podal, ja bych pouze pridal, ze jakekoliv zvyseni ceny nafty zvysuje take "zivotni uroven" [smích] a kdo by veril, ze za galon dobre vody budeme platit jednou tolik co za benzin.

32581

26.8.2004 15:39

Život po ropné krizi

Blbobijec 212.?.?.?

Unleaded regular hit $1.75 a gallon in March. How does that compare with U.S. gas prices during the past 85 years?

Year Cost at the time Cost in 2004 dollars

1919 $0.25 $2.75
1929
$0.21 $2.34
1939 $0.19 $2.52
1949
$0.27 $2.10
1959 $0.31 $1.96
1969
$0.35 $1.77
1979 $0.84 $2.21
1989
$1.02 $1.48
1999
$1.17 $1.27

Source: U.S. Department of Energy prices (adjusted for inflation)
1919-1979 prices are for leaded regular.

Zdroj: http://www.msnbc.msn.com/id/3033676/


32578

27.8.2004 6:41

Život po ropné krizi

Sidonius ZdenekM (zavináč) Shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Zapoměl jsem dodat, že je třeba jít do rubriky "Počítače - Rady, zlepšení" a je to jedna, dvě.[mrknutí jedním okem]

32595

30.8.2004 3:17

RE:cestina snadno a rychle

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 32595

... Pouze pokud mate MS Windows?
Ja uz je par let nepouzivam a nemuzu si to vynachvalit.
Radu jsem tam nenasel, tak jsem tam hodil do komentaru svuj postup, ale vyzaduje restart XWindows a ted v nich mam pospousteno nekolik veci, ktere se mi nechce kvuli tomu prerusovat ...
Takze nabodenicka az pote, co mi vsechno dobehne (asi tak koncem pristiho tydne?)

32695

27.8.2004 10:46

Život po ropné krizi

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

V Americe si v New Yorku uz udelali hodiny,kolik je stoji tahle valka ,ktera je uplne zbytecna,kdyz si mohli koupit oleje kolik chteli a Arab byl rad ,ze jim prodal. Tak ,tedy ve stredu na Times namesti lide shlednou ,ze doposavad je valka prisla na 134.5 billionu dolaru a ktomu ovsem nepripoctou nenavist techto zemi na sto let dopredu.
Denne je to stoji 177 milionu navic,7.4 milionu za hodinu a 122,820 to roste za minutu.Kdyz prihlednem ze maji pomalu 35 milionu lidi zijicich pod prumer,tak je jasne ,jak mrhaji penezy.Cely svet je ted rostourany adnes mame terrorismu vice ,nez ,kdyz "Americani" s tim zacali,vsak se uz ozyvaji hlasy v Americe ,ze by za to meli byt "neocon " zotpovedni a vzit je k zotpovednosti.Nakonec i Kanadska poslakyne se velmi spatne vyjadrila o Americe a jejich spojencich ,ze jsou to idioti,takze nemusime cist ani zpravu ze Severni Koreje ,kde rekli ,ze Bush je idiot.Jak se zda ,tak se katastrofa noveho Vietnamu blizi,dnes na "Ranni Americe" ukazali tragedii rodiny ,kde se dozvedeli ,ze jejich syn prisel v Iraku o zivot,netastny otec vlitl do vojenskeho auta ,polil se horlavinou a zapalil se .

32602

28.8.2004 12:12

Život po ropné krizi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 202.?.?.?

Military Fatalities: By Time Period News Ztraty na zivotech vojaku. (1103 )

Period US UK Other Total Avg Days
3 118 5 8 131 2.15 61
2 715 27 58 800 1.89 424
1 139 33 0 172 4 43
Total 972 65 66 1103 2.09 528

To View Period Details Click The Period Number

An Incomplete List of Contractors Killed or Missing in Iraq
Military Fatalities: By Month
Period US UK Other
Total Avg Days
8-2004 60 4 5 69 2.46 28
7-2004 54 1 3 58 1.87 31
6-2004 42 1 7 50 1.67 30
5-2004 80 0 4 84 2.71 31
4-2004 135 0 5 140 4.67 30
3-2004 52 0 0 52 1.68 31
2-2004 20 1 2 23 0.79 29
1-2004 47 5 0 52 1.68 31
12-2003 40 0 8 48 1.55 31
11-2003 82 1 27 110 3.67 30
10-2003 43 1 2 46 1.48 31
9-2003 30 1 1 32 1.07 30
8-2003 35 6 2 43 1.39 31
7-2003 47 1 0 48 1.55 31
6-2003 30 6 0 36 1.2 30
5-2003 37 4 0 41 1.32 31
4-2003 73 6 0 79 2.63 30
3-2003 65 27 0 92 7.67 12
Total 972 65 66 1103 2.09 528

To View Period Details Click The Period Number
Cena za olej.

32628

28.8.2004 12:15

Život po ropné krizi

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Cena za olej.

An Incomplete List of Contractors Killed or Missing in Iraq
Military Fatalities: By Month
Period US UK Other Total Avg Days
8-2004 60 4 5 69 2.46 28
7-2004 54 1 3 58 1.87 31
6-2004 42 1 7 50 1.67 30
5-2004 80 0 4 84 2.71 31
4-2004 135 0 5 140 4.67 30
3-2004 52 0 0 52 1.68 31
2-2004 20 1 2 23 0.79 29
1-2004 47 5 0 52 1.68 31
12-2003 40 0 8 48 1.55 31
11-2003 82 1 27 110 3.67 30
10-2003 43 1 2 46 1.48 31
9-2003 30 1 1 32 1.07 30
8-2003 35 6 2 43 1.39 31
7-2003 47 1 0 48 1.55 31
6-2003 30 6 0 36 1.2 30
5-2003 37 4 0 41 1.32 31
4-2003 73 6 0 79 2.63 30
3-2003 65 27 0 92 7.67 12
Total 972 65 66 1103 2.09 528

To View Period Details Click The Period Number
Military Fatalities: By Time Period News

Period US UK Other
Total Avg Days
3 118 5 8 131 2.15 61
2 715 27 58 800 1.89 424
1 139 33 0 172 4 43
Total 972 65 66 1103 2.09 528

To View Period Details Click The Period Number



32629

Příspěvků: 57

24.08. 00:29 SKiD  Život po ropné krizi
24.08. 00:53 Had  Život po ropné krizi
24.08. 01:18 trodas  Život po ropné krizi
24.08. 01:29 Jasmina1  Život po ropné krizi
24.08. 10:59 Jarka  RE: Život po ropné krizi
24.08. 02:05  Život po ropné krizi
24.08. 10:50 Had  RE: klacek není argument...
24.08. 17:41 Jarka  RE: klacek není argument...
25.08. 13:13  RE: klacek není argument...
25.08. 04:52  RE: klacek není argument...
25.08. 20:50 Had  RE: klacek není argument...
25.08. 22:23  RE: klacek není argument...
26.08. 23:46 Had  RE:"Rozhodl jsem se žít věčně...
27.08. 06:34 Sidonius  RE:"Rozhodl jsem se žít věčně...
30.08. 02:48  RE:"Rozhodl jsem se žít věčně...
27.08. 08:14 Idealista  RE:"Rozhodl jsem se žít věčně...
24.08. 02:18  Život po ropné krizi
24.08. 04:49 karel  Život po ropné krizi
24.08. 05:56 Rado  Život po ropné krizi
25.08. 10:27 Rasto  RE: Život po ropné krizi
25.08. 16:46 Rado  RE: Život po ropné krizi
26.08. 10:16 Rasto  RE: Život po ropné krizi
24.08. 07:06  Život po ropné krizi
24.08. 08:23 Rado  RE: Život po ropné krizi
24.08. 10:31 Dan z Piesku  RE: Junk science
24.08. 16:29 Dan z Piesku  RE: Junk science -pokračovanie
24.08. 18:59 Rado  RE: Junk science -pokračovanie
25.08. 09:39 Rasto  RE: Junk science -pokračovanie
25.08. 16:48 Rado  RE: Junk science -pokračovanie
25.08. 11:20  RE: Junk science -pokračovanie
25.08. 16:59 Rado  RE: Junk science -pokračovanie
25.08. 13:06  RE: Junk science
26.08. 10:32 Dan z Piesku  RE: Junk science -re jeden otrok
24.08. 16:56 Rado  RE: Junk science
24.08. 11:35 excelent  RE: Život po ropné krizi
24.08. 17:02 Dan z Piesku  RE: Život po ropné krizi
24.08. 08:05 Ariel Blbstein  Život po ropné krizi
24.08. 10:17 ujo  Život po ropné krizi
24.08. 17:35 Dan z Piesku  RE: Život po ropné krizi
24.08. 10:34 Mustafa  Život po ropné krizi
24.08. 15:28  RE: Život po ropné krizi
24.08. 17:22  Život po ropné krizi
24.08. 22:39 Hombre  Život po ropné krizi
25.08. 01:51 Ig  Život po ropné krizi
25.08. 02:27 Robert Nohejl  Život po ropné krizi
25.08. 10:20 Idealista  RE: Život po ropné krizi
25.08. 10:23 Rasto  Život po ropné krizi
25.08. 16:01 Ropák  Život po ropné krizi
26.08. 15:26 Blbobijec  Život po ropné krizi
26.08. 16:15 Lev  RE: Život po ropné krizi
26.08. 17:40 Vcelicka  RE: Život po ropné krizi
26.08. 15:39 Blbobijec  Život po ropné krizi
27.08. 06:41 Sidonius  Život po ropné krizi
30.08. 03:17  RE:cestina snadno a rychle
27.08. 10:46 Robert Nohejl  Život po ropné krizi
28.08. 12:12  Život po ropné krizi
28.08. 12:15 Robert Nohejl  Život po ropné krizi

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Praha 6 přesouvá Koněva03.04.20 11:08 Česká republika 3

Hermafrodité a úchylové v Panamě mají problém. Málo respektu k jejich úchylce03.04.20 10:48 Panama 1

Člověk v tísni spustil pomoc Česku. A je zle.03.04.20 09:20 Česká republika 1

Proč jsou americké nemocnice klidné a prázdné?03.04.20 00:18 USA 6

Je podáno trestní oznámení na komisařku Jourovou za nenávist ke svobodě slova!02.04.20 19:22 Česká republika 1

Rockefellerova studie o "budoucí" epidemii02.04.20 08:56 Neurčeno 1

Už to začíná vypadat, jako by zemi vedli milionchvilkaři02.04.20 07:11 Česká republika 3

Podívejte se, kam přísná karanténa vede01.04.20 17:41 Itálie 5

Vláda: Zakážeme teplé počasí! Aby se lidi necourali venku01.04.20 13:10 Česká republika 3

Zákazy, zákazy, buzerace, zákazy: Několik mladých spáchalo zločiny. Opékali buřty v lese01.04.20 11:30 Česká republika 4

Policisté hlídají město v kostýmech v podobě koronaviru01.04.20 06:21 Bolivie 1

Rusko vyslalo do USA letadlo se zdravotnickými potřebami, Trump poděkoval. Proč o tom mlčí média?31.03.20 23:32 Rusko 0

D-Test provedl test roušek a respirátorů31.03.20 19:38 Česká republika 12

Minister Krajčí v súvislosti s koronavírusom plánuje zaviesť opatrenia voči občanom, ktorí odmietnú očkovanie31.03.20 16:02 Slovensko 3

Dějiny učí že po zpřísnění se návrat k normálu konat nemusí31.03.20 11:07 Česká republika 14

Rouškový teror v Čechách31.03.20 00:57 Česká republika 11

Neutopické zemědělství: krizové jaro30.03.20 17:08 Česká republika 3

Lidstvo se vyvinulo původně na zcela jiné planetě, na Zemi jsme cizinci30.03.20 16:41 Neurčeno 17

Rockefeller a pandemie29.03.20 12:55 Neurčeno 4

Fed nemůže opravit, to co je rozbité.28.03.20 19:25 USA 1

Měnové kurzy

USD
25,74 Kč
Euro
27,80 Kč
Libra
31,47 Kč
Kanadský dolar
18,21 Kč
Australský dolar
15,45 Kč
Švýcarský frank
26,33 Kč
100 japonských jenů
23,72 Kč
Čínský juan
3,63 Kč
Polský zloty
6,07 Kč
100 maď. forintů
7,56 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
33,36 Kč
1 unce (31,1g) zlata
41 582,60 Kč
1 unce stříbra
369,43 Kč
Bitcoin
173 305,56 Kč

Poslední aktualizace: 3.4.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 259