Diskuze k článku

Já chci kolečko! Vraťte mi kolečko!

Příspěvků 48

23.2.2019 18:51

Nechci Vám kazit radost z objevu

JanaJ 94.?.?.?

leč moje televize stejně jako externí TV tuner připojený k notebooku také nemají sklerozu,
na televizi si hlasitost aj naklikám dálkovým ovládáním,
na PC v programu si hlasitost naklikám myšákem,
no a druhý den, týden, měsíc je po spuštění hlasitost stále tam kde byla...
Ale ta "kolečka" odborně nazývaná TOČÍTKO mají nepochybně svoje kouzlo.

369851

23.2.2019 18:59

RE: Nechci Vám kazit radost z objevu

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 185.?.?.?

Reakce na 369851

Mně radost nekazíte, naopak. Potvrzujete, že klikáte a klikáte. A co se paměti nastavené hlasitosti týče, všechny vámi uvedené stroje (TV tuner, notebook, televize, PC) mají vnitřní baterii, která po odpojení od sítě udržuje nastavené hodnoty.

369852

23.2.2019 19:30

RE: Nechci Vám kazit radost z objevu

Pepan 178.?.?.?

Reakce na 369852

A co takhle EEPROM? Např. v televizoru, mp3 přehrávačích atd nejsou žádné baterie a pokud ano i po jejich vyjmutí je úroveň hlasitosti zapamatována [smích]
Jinak naprostý souhlas zlaté potenciometry. Doba pokročila, když vezmete např. starý dobrý potenciometr TP 281 s vypínačem, je mnohem větší neř mp3 přehrávač....

369853

23.2.2019 19:33

RE: Nechci Vám kazit radost z objevu

babrak 46.?.?.?

Reakce na 369852

Pane Stwora, lidi kterým patří svět což je zhruba věková kategorie 16-39 nepochopí pointu článku, čest výjimkám. Oni to budou atomizovat rozebírat a přemýšlet co máte proti klikání a proč chcete radši otáčet atd. a ta podstata věci že v jednoduchosti je krása jim nedojde. Já osobně mám zkušenost s prací v autoservisu kam jsem přišel také s představou že lidi ocení jednoduchost, praktičnost, a spolu si zanadáváme na auta prolezlá nadbytečnou elektronikou. Brzo jsem vystřízlivěl[chechtot] Kdepak, když chceš změnit svět, změň marketingovou strategii[cool] Rozhoduje co je trendy, pak značka, a parametry jsou až někde na dně a nikoho nezajímají (což některé firmy jako např. Apple ani nepopírají). Rozhodují často úplně vyšinuté parametry jako např. zda je firma buzerolesbotrans-přátelská (férová). Je třeba se smířit s faktem že lidi s rozumem jsou v těžké minoritě - avšak díky tomu se kola konzumentarizmu stále otáčejí a systém tak stále funguje. Má to i pár výhod, třeba není nouze o nudu[velký smích]

369854

23.2.2019 19:57

RE: Nechci Vám kazit radost z objevu

JanaJ 94.?.?.?

Reakce na 369852

[smích]
...a co si naklikám, to potom uloženo mám,
tedy nemusím stále klikat, hladina "hluku" drží sama...
...a na v tom PC programu na ovládání ext. TV tuneru je datový záznam, který drží hlasitost i po odpojení od baterie...
---
mimochodem mnohé podobné programy lze používat i z flashky, která též nepotřebuje pro udržení záznamu zdroj energie...
---
Historicky je u audio zařízení potenciometr spojený s vypinačem, což znamená,
že po zapnutí se vždy musí hlasitost nastavit znovu.
Důsledek opakovaného procesu je ten, že se úvodní část obvykle uhlíkaté dráhy kontaktem "vydře" a začíná to chrastit (po odkrytování starého potenciometru je to na té dráze vidět).
(Je ale fakt, že potenciometry jsou kvalitativně horší, lepší... (jsou i drátové...).)

369855

23.2.2019 20:52

RE: Nechci Vám kazit radost z objevu

bakelitovy prijimac 2a02:x:x:x:x:x

Reakce na 369855

"...a co si naklikám, to potom uloženo mám"
To mate, ale nevite, na jake urovni a kdyz si chcete overit, kde jste, musite kliknout jednou nahoru a pak zas dolu (anebo naopak).
Ona je totiz postarsi generace rada v obraze a potrebuje vedet, kde se nachazi, co se s ni deje, jake jsou trendy a tak dale. To jest nepodleha "nastaveni" okoli.
Navic vidtelne ukazatele nastaveni vam pomahaji odhalit, ze neco neni v poradku. Cudlik je na sestce, ale stroj jede jako na trojku...to znaci zavetrit a zkontrolovat.

Podobny nesvar, jako klikani je neodpovidani na zpravy. Poslu zpravu, ktera nepotrebuje odpoved nekomu starsimu, on odpovi, ze ji dostal. Poslu nekomu mladsimu, ten mlci...ja si pak cely vecer kousu nehty, jestli zpravu dostal, respektive si ji precetl. Pak to nevydrzim a poslu druhou zpravu "Dostal jsi tu prvni?" a v odpoved mi prijde...samozrejme, proc bych mel odpovidat, kdyz to neni potreba?

Jak pisi nahore, rozdil mezi starsi a mladsi generaci je v tom, ze ta starsi potrebuje znat svoji "polohu" a parametry informaci, ktere k ni prichazi.
Mlade tohle uz nezajima, jsou plne v podruci virtualniho sveta, kteremu na 100% duveruji. A to se bohuzel tyka i informaci. Mladi sezerou uplne vsechno, co jim predlozite, pro ne je to neco, co prichazi automaticky, je to uz predem "dobre" nastaveno a neni treba o tom pochybovat a ani si nic overovat.
Oni jsou spokojeni s tim, ze nevedi a ani je nezajima na jake hodnote maji potenciometr a stejne tak je nezajima "nastaveni" informaci a zprav, ktere prijimaji.
Kdyz jsem si kdysi pustil radio s knoflikem, vzdy jako na prvy jsem se kouknul na jakem stupni knoflik je, abych si vytvoril zpetnou vazbu a overil si napr. jestli jsem neohluchnul, jestli radio neodchazi, jestli neni porucha v prenosu, jednoduse resceno, zda-li je "vse v poradku". A uplne ten samy postup se pak praktikoval po cely den a to na vsechny interakce, ktere vyvstaly. Me to tak prijde prirozene- lide nejsou hovada, aby se staly lacinou obeti kohokoliv.
Zatimco starsi lide jsou jeste v interakci s okolim a dokazi vyvazit jeho vliv na svoji osobnost, mladi od okoli prejmou to, co jim nabidne a tak se stali jeho obetmi. Jako ta hovadka bozi [cool]

369859

24.2.2019 10:16

RE: Nechci Vám kazit radost z objevu

ping789 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 369859

Váženỷ pane, děkuji Vám za Váš precizní text. Ten pocit, že jsou i jiní lidé, kteří si uvědomují , je skromně radostný. I když lavinu nezastavi.
Také děkuji autorovi za báječnou muchlapku na klikací ovády. Nakonec jen dovětek - nejde jen o kolečka, je to všude, doslova všude, kam se lze podívat.
Dnes už nekoupíte " pokrokem nezkurvený" vỷrobek, jak v Sodomě, ukažte mi alespoň 10 z milionu, které jsou funkčni efektivně.

369874

23.2.2019 22:07

RE: Nechci Vám kazit radost z objevu

JardaA 94.?.?.?

Reakce na 369855

"audio zařízení potenciometr spojený s vypinačem, což znamená, že po zapnutí se vždy musí hlasitost nastavit znovu."

Ale nemusí [smích]. Již před válkou se vyráběly potenciometry s tahovým vypínačem, Rádio se zapínalo povytažením knoflíku, vypínalo zatlačením na něj; točilo se jím jen když bylo potřeba hlasitost změnit.
Můj kmotr takové rádio míval, značka Kongres, s nádherným kulatým magickým okem (dnes vím, že to byla elektronka EM11), viz odkaz.

http://pjenicek.sweb.cz/radio/frmkong.html

Jo - moderní prvky pro uchování dat opravdu nepotřebují napájení z baterie, viz kromě zmíněných EEPROMek také flešky neboli USB flash disky. Pokud se v zařízeních baterie vyskytují, pak kvůli napájení něčeho, co trvale běží, třeba hodiny. Koneckonců to ani nemusí běžet trvale, ale jen čas od času - různá čidla, samozřejmě vybavená procesorem atd., atd.

369861

23.2.2019 23:28

RE: Nechci Vám kazit radost z objevu

JanaJ 94.?.?.?

Reakce na 369861

Dalo mi to chvilku přemýšlení, ale nakonec si jaksi vybavuji setkání s Vámi popsaným tahovým vypinačem.
Dokonce i ovládání rádia jedním točítkem, kdy na jedné hřídelce bylo ovládání zvuku s vypinačem a zároveň ladění stanic.
Myslím, že se ladilo povytažením točítka.
Inu, bylo tady zjevně ledacos a časem se zase uvidí, kdo se zastydí [smích]
To jen tak bokem.

369865

24.2.2019 3:22

RE: Nechci Vám kazit radost z objevu

Wilonix 109.?.?.?

Reakce na 369861

"o - moderní prvky pro uchování dat opravdu nepotřebují napájení z baterie, viz kromě zmíněných EEPROMek také flešky neboli USB flash disky."

Trocha nepřesností.
EEPROM skutečně nepotřebuje napájení, protože je do ní datový záznam doslova "vypálen", to z podstaty věci znamená, že se na ni nedá normálně zapisovat, je pouze Read only (proto také ono označení ROM), proto je EEPROM použita pouze jako výchozí datové médium pro základní konfiguraci (Firmware/BIOS - chcete-li), při prvním spuštění a při jakékoliv změně v rámci možného nastavení Firmware se data uloží do přidružených CMOS pamětí, a ty už se bohužel při ztrátě napájení "vynulují" (smažou se uložená nastavení).
U Flash disků (NAND obecně) platí to samé, jako u CMOS, pokud je necháte bez napětí příliš dlouho, tak data na nich degradují a stanou se nečitelná. Pokud by vám šlo o delší trvanlivost dat, tak je určitě nebudete cpát do NAND buněk (schválně, kolik podniků zálohuje na flash disky nebo SSD disky?), ale použijete spíše magnetický záznam (HDD, pásku), kde je degradace podstatně nižší, nebo je vypálíte (ještě lépe necháte vylisovat) na kvalitní optický disk.
Schválně si zkuste vyndat baterii ze základní desky a vytáhnout PC ze sítě.
První, co vám po startu deska oznámí je to, že došlo ke ztrátě nastavení a je třeba obnovit (ihned vás nasměruje do Biosu).
Některé desky dokonce odmítají s nefunkční baterií fungovat i když je deska připojena na zdroj (tj. neustále pod napětím, i při S5 state).

Ps: CMOS obecně není typ paměti, ale standart technologie výroby logických integrovaných obvodů, mezi které spadají i paměti.
Používám jej proto, že i přes nepřesné označení je to bráno v tomto případě jako uznávaný "standard".

369869

24.2.2019 20:49

RE: Nechci Vám kazit radost z objevu

JanaJ 94.?.?.?

Reakce na 369869

[smích]
Trocha nepřesností. Tedy spíše hodně.
Pletete si paměti typu ROM, PROM a EEPROM.
Vynechám zde dřevní dynamické a statické paměti (DRAM a SDRAM(ty druhé používané např. jako dočasná CASH vedle CPU-ček)), jakož i ty všeliké dnešní RAMky.
---
Takže,
ROM je trvalá paměť naprogramovaná, zhotovená ve výrobě (nelze přeprogramovat).
PROM je paměť, kde se provede trvalý záznam fyzickým přepálením "nadbytečných" spojů v pomyslné mřížce (nelze přeprogramovat).
Následuje paměť EPROM mající okénko z křemenného skla(propustnost UV záření),
po naprogramování se okénko zalepí "náplastí" a záznam je velice trvanlivý (přeprogramování předchází osvit-vymazání UV šajnem).
Paměť EEPROM má trvanlivý záznam (přepisuje se pouze + napětím na adresových vodičích). Tvrdí se, že záznam je zde trvanlivější a opakovatelnější než u paměti typu FLASH.
---
No a ten magnetický záznam na pásku?
Páska má tendenci prokopírovávat mezi vrstvami. Z tohoto důvodu byly kdysi záznamy z projevů v OSN přehrány na gramo-desky.
Ty ovšem pak po letech v archivech napadly plísně [smích] .
Mám dojem že nejtrvalejší osvědčený záznam(mnoho staletí) je zatím kvalitně vytištěná kniha (ovšem nesmí přijít povodeň nebo požár, že...).

369896

25.2.2019 12:23

RE: Nechci Vám kazit radost z objevu

Kare_ll 160.?.?.?

Reakce na 369896

"Mám dojem že nejtrvalejší osvědčený záznam(mnoho staletí) je zatím kvalitně vytištěná kniha (ovšem nesmí přijít povodeň nebo požár, že...)."

Já bych vsadil na poctivou žulu. Egyptské hieroglyfy na stélách a v chrámech vydržely 5 000 let, často na větru a dešti, papyry jen když byl pořádně ukryty.

369911

26.2.2019 15:57

RE: Nechci Vám kazit radost z objevu

Qwe 37.?.?.?

Reakce na 369911

Hlinene desticky s klinovym pismem taky neco vydrzi.

369934

23.2.2019 20:19

kdyby jen potenciometry

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Mě zase štve že prakticky nic už nemá normální vypínač, který to opravdu vypne, ale zase jen nějaké trapné digitální tlačítko. A o tom, že by mechanickými vypínači šli vypínat jednotlivé komponenty (třeba wi-fi na notebooku) se už člověku opravdu může jen zdát. Určitě nejde o nějaké technické problémy, a o cenu také ne, neboť tento zlozvyk nezávisí na cenových kategoriích (naopak jsou v tomto různé "luxusní" věci ještě horší). Je jasné že smyslem je, aby novodobý ovčan už ani nepoznal jestli je věc zaplá nebo vyplá a tato ho pak všemi dostupnými senzory mohla co nejlépe sledovat. Co myslíte, když si na smartphonu vypnete ikonku wi-fi, je to tak doopravdy, nebo to znamena že wi-fi je vypnuté jen pro vás [smích] ?

369856

23.2.2019 20:20

já bych šel ještě dál

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

A zvolal bych: vraťte nám tlačítka!
Dnes je totiž doba dotyková, respektive bezdotyková kdy matláte na hladkou plochu a nic necítíte.

Což třeba znamená že taky zbytečně zatěžujete oči protože se musíte dívat na co klikáte. Dřív vývojáři uměli kalkulovat i s haptikou takže v praxi jste požadovanou funkci navolil na 2 kliknutí jen po hmatu.
Mám pečlivě schraňovanou empétrojku díky které v noci v posteli nemusím vypalovat unavené oči ještě přezářenou obrazovkou smartfounu. A stejně už tam jsou ty tlačítka tvarově neodlišené jen s malou spárou takže je nenahmátnu ale volím je dle polohy palce.

Ale co mě opravdu vytáčí, vrchol klikací debility, dotykové sklokeramické sporáky. Ten kdo tam odstranil kolečka by zasloužil pověsit za koule do průvanu.

ps: na denní používání mám tlačítkový mobil, naštěstí se vrací do módy

pps: s láskou vzpomínám na jog dial kolečko na elektronice kterým se daly ovládat všechny základní funkce a nebo fantastické kolečko od Sony které kromě točení mělo ještě stisk a náklon dozadu a dopředu. Palcem na kednom kolečku jste se dostali ke všem funkcím telefonu kromě psaní sms.

Ta dotyková bezdotykovost totiž vychází z psychologicko-lékařských pokusů se smyslovou deprivací. Aplikováno na děti - za 15 let nebude nikdo kdo by dokázal byť zašít ránu, natož operovat jemné struktury. Už dnes mají problém na lékařských fakultách s tím jak jsou studenti leví.

369857

23.2.2019 22:34

RE: já bych šel ještě dál

R.E. 46.?.?.?

Reakce na 369857

"...noha parou cválá" čím dál rychleji a pokroky technický ani společenský se nedají zastavit jdou ruku v ruce, vzájemně se proplétají a doplňují a protože v technice se hlavně u mladejch ta bezdotyková ovládací technika uchytila, přenáší se hned do vztahů mezilidských a urychluje chujovinami typu "my too", teoriemi o zaručených 86 a více pohlavích, jednopohlavních i úplně bezpohlavních manželstvích, manželstvích uzavíraných sám se sebou a taky neodkladnou potřebou "rozdojit" nikoli kozla, jak to dělal akademik Lysenko za Chruščova v SSSR, ale chlapa a přímo v srdci EU...Do toho přijdou robotičtí sexuální partneři plně dle představ a v souladu s příslušnou sexuální deviací, bezdotykově řízená chytrá auta na elektriku a to se bude vylepšovat tak dlouho, než se z toho lidi zblázní (pokud se už tak nestalo) a vymlátí inteligenty a brejlatý, jako za Pol Pota v Kambodži a bude tu konečně ta zasloužená Planeta opic...[chechtot]

369863

23.2.2019 22:58

RE: já bych šel ještě dál - jenomže

JanaJ 94.?.?.?

Reakce na 369857

Inu, někdy v 70-tých letech se začaly používat plastové tzv. membránové numerické "klávesnice" = plast s kontakty překrytý plastem s kontakty(tlačítka byla mírně vyboulená),
dnes dávno nahrazené pryžovými membránami dosedajícími na tištěné spoje.
Bezdotykové ovládání je hitem, ovšem s limitovano využitelností v praxi všedních dnů.
Tlačítkový mobil nikdy z módy nevyšel a nevyjde.
Absolutní naivita je, že dálková ovládání TV aj. budou časem jen bezdotyková - výrobně-nákladově sice výhodnější, ale nepraktická.
I moje poslední televize (vyrobená 2/2018) má opět ovladač s těmi pryžovými tlačítky.
---
Takže, když vezmu do ruky ten TV ovladač, po tmě po hmatu zapnu televizi (tlačítko nahoře), potom kolébkou (+-) pod středem ovladače vlevo upravím hlasitost (kolébka (+-) napravo volba kanálů.(moje starší, od jiného výrobce televize má ovladač velice podobný=výrobcům halt doklaplo, že absolutní jinakost je cesta leda do pekel [smích] ostatně podívejme se na ovládací architekturu počítačových programů-aplikací nebo internetových stránek, kdy se odjakživa udržuje princip zleva doprava, od shora dolů (tedy nevím jak v Izraeli)).
A takováto tlačítka nám jen tak nikdo nevezme.
---
Historicky-ekonomicky se postupně rychle ukázalo, že výměna mechanického kolébkového vypinače a třeba dalšího přepínače za téměř ne-mechanické tlačítko
u tiskárny přinese slušnou úsporu výrobních nákladů a tedy snížení prodejní ceny,
což teprve SW ovladače se vstupem skrze monitor,
a tak se TO rozjelo naveliko, že.
---
S tou ne-zručností lékařů aj. personálu to asi bude fakt do budoucna problém,
na školách mizí předměty s rukodělnou aktivitou, omezuje se tělocvik a vyučují se leda blábolistiky.

369864

24.2.2019 20:42

RE: já bych šel ještě dál - jenomže

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 199.?.?.?

Reakce na 369864

Když si vzpomenu jak ten zlý bolševííík nutil ve 2.třídě i kluky vyšívat, umět zacházet aspoň s pilkou a pilníkem či hoblíkem a jako noční můru moderních feministek hodiny vaření pro dívky, a nakonec tam kde to šlo i pěstitelské práce (aby sme věděli že mléko nedává fialová kráva, maso neroste na stromech a že půda je národní bohatství)... tak se mi chce zamáčknout slzu dojetí.
Nehledě na to že i městské děti uměly skládat třeba origami a další věci.

369895

25.2.2019 7:20

RE: já bych šel ještě dál - jenomže

gigi 85.?.?.?

Reakce na 369864

pekná debata, no musim konštatovat, že je to len otazka nostalgie, viazanosti na "staré a osvedčené". Lenže s takýmto prístupom by sme ešte stáli s kyjakom pred jaskyňou [chechtot]

369904

26.2.2019 16:08

RE: já bych šel ještě dál - jenomže

Qwe 37.?.?.?

Reakce na 369904

Tak to se mylite. To je otazka racionalniho rozhodovani a mnozi toho jiz nejsou schopni. Mozna, ze Vam by se libilo ovladat splachovani WC mobilem. Jen si predstavte - jste v USA a volbou cisla na mobilu si splachnete WC v Praze! To je prece neco! Snad mladi maji z bezbrehych technickych inovaci erekci - no, popravde receno, ja mit z klikani erekci, tak jsem take pro takoveto "inovace".

369935

23.2.2019 20:46

Tady je problém jiný

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

Základní zákon je, že HDP musí růst o 2 až 3 %. Jinak je úpadek společnosti, vlastně všeho. Pokud tam byl potenciometr, při poruše koupil sis ho a namontova. Zařízení se nevyhodilo. Pokud tam je dnes nějaká deska, na to nemáš. Jdeš do servisu. HDP poskočí. A ta deska je tak složitá, že po záruční době ti řeknou, že je potřeba koupit celé nové zařízení. HDP prudce naroste. Ale to není všechno. Ta deska je tak složitá, že nikdo, kromě presidenta Zemana a premiéra Babiše, neví, co v ní je. Jsou to jistě pomluvy, ale statistika poruch do roka po záruční době musí být svěřena BIS, protože by se počtem pravděpodobnosti mohlo dokázat, že deska obsahovala termínové kazítko. No a tak premiér Babiš navštíví Bílý dům a tam svatosvatě podepíše, že budeme kupovat jen výrobky USA neho jejich kolonie Německa. Tak se zaručí růst HPD USA, Německa i České republiky. To vše za cenu společné fotografie Babiše a Trumpa, kterou si pak Babiš může dát do hrobu. Tak jako cikáni si tam dávají kuřivo a pití. Tak je zajištěno, že za Babiše česká ekonomika rostla tak jako za všech jeho předchůdců až do Klause. Před r. 1989 to byly ty české potenciometry. Jak se zpívá dodnes: Jednou budem dáááál, jedno budem dáááál.

369858

23.2.2019 21:56

Teror vývojářů

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

- tak tomu říkám, pravda, s trochou nadsázky. Prakticky nikdo to nechce, ale skoro všichni to musí mít. Prostě musí. Pro své vlastní "dobro".

Pokud jde o digitální potenciometr, teoreticky by mohl vydržet funkční déle, než jeho analogový předchůdce začne "chrastit" (tedy, pokud se "neoklikají" tlačítka nebo mastnotou z ruk neoleptají plastové části senzorů). Jenže do té doby stejně dnes moderní digitální zařízení skončí na smetišti. Mně osobně je líto té zbytečné práce a hloupě investovaného úsilí i materiálu. Samozřejmě nejde o takovou maličkost, jako je potenciometr. Je to jen výstižný příklad.

Celé odvětví IT je prakticky o tomtéž, snad 90 procent vývojářů vymýšlí již dávno vynalezené a jen zhoršuje to, co už kdysi fungovalo lépe. Uživatelům, kteří nepropadli konzumu a chtěli by mít vlastní PC (resp. mobil, tablet) pod kontrolou, jen komplikují život. Opět nezměrné množství marného a zbytečného úsilí miliónů, možná miliard lidí. Možná tak 9 dalších procent vymýšlí, jak někoho lépe a dokonaleji šmírovat a zbylé jedno procento je opravdu pokrok a užitečná práce.

Stejně tak ve vědě, kde jste nuceni, abyste se tímto způsobem uživili, chrlit množství povrchních a bezvýznamných publikací, stejně jako 99 procent vašich kolegů ... a řešit těžké, složité a vážné problémy, i pro množství administrativy a neustálého vykazování, skoro nestíháte. Samozřejmě, každý nemusí být vědec, když se mu toto nelíbí. Mohl by třeba pást kozy...

Jenže, když už ti lidé vystudovali, jsou z nich vědci, IT specialisté a další vysoce vzdělaní profesionálové, bylo by přece fajn, kdyby posouvali lidstvo někam poněkud dál. Kde už bychom mohli, bez té zbytečné produkce a spotřeby být. Podle mého názoru se prakticky všechna odvětví lidské činnosti plní stále rychleji zbytečnostmi a neužitečným chaosem, z něhož se nakonec stává odpad. A je více než jasné, že do nekonečna to takto jít nemůže...

369860

24.2.2019 10:26

RE: Teror vývojářů

ping789 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 369860

Nevěřte pohádkám, 99% "vystudovaných" lidí, do kterých vkládáte naděje, jsou jen imitátoři a kývači, kteří jen przní čisté myšlenky zřídkavých nadaných jednotlivců.

369875

24.2.2019 13:49

RE: Teror vývojářů

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 369875

Možná. V každém případě, pokud nechcete být vědeckým imitátorem, máte to velmi těžké, protože systém je tak nastaven a velmi se snaží, aby z vás kývače a imitátora udělal.

Vlivem stresu z krysího závodu na vědeckém poli, noční práce při modrém svitu počítačových obrazovek (a genetických předpokladů) jsem vážně onemocněl. Musel jsem využít všechny své síly (včetně vědeckých schopností), abych zpátky vyhrál svůj život. Po několika letech jsem pak procházel citace svých článků, abych znovu nabral nějaké body ve fakultním hodnocení. Překvapením pro mne bylo, že ty nejméně významné a nejlehčí výsledky byly citovány nejvíc.

Kromě toho jsem si všiml záplavy marginálních výsledků, většinou v nových elektronických časopisech, které jen v malých obměnách opakují stále totéž. Před pěti lety to takové ještě nebylo. Tu záplavu nikdo nestihne ani přečíst, natož tam hledat nějaké nové myšlenky. Po čase budou vědci opět izolovaní a poznání se znovu rozpadne na fragmenty, jelikož chaos a balast ucpe všechny komunikační kanály. To, co všichni znají ze zpráv a masových médií, proniklo i do vědy. IT, které zpočátku velmi pomáhaly rozvoji, se tak stanou hrobařem vědy a posléze přisluhovačem konce současné civilizace.

369884

25.2.2019 7:54

RE: Teror vývojářů

ping789 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 369884

omluva za prekroceni limitu, jen reaguji: plně s Vámi souhlasím, Ouroboros se zakousl do svého ocasu již dříve a nyní se prožírá sám sebou, entropie v praxi

369906

25.2.2019 20:41

RE: Teror vývojářů

výjimečné porušení omerty 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 369884

app. krysí závody, to je jen analogie vztahu poptávky a nabídky mezi lidskými zdroji,
poskytne-li "stát" účelově pavzdělání zbytečným statisícům lidských zdrojů, dojde ke vzniku autopoptávky po dobrém bydle těchto "akademiků" tím, že vygenerují nabídku kombinací vzájemně zkopírovaných nesmyslů, aby si posléze ti vylosovaní z nich užili svých 15 minut slávy ( a závisti kolegů ) a splátku hypotéky mimo pořadí - to vše bez vztahu k čemukoliv reálnému... , výsledkem je, že např. nedáte ani průměrné ruce do kapes žádného oblečení , neexistuje automobil , kromě veteránů, který by vás pohodlně dovezl k cíli , neexistuje pokrm bez jedů, není už kdo by uměl vyrobit atomovou elektrárnu bez katastrofy, takhle by šlo pokračovat do aleluja , užijte si poslední dny Kartága , když už nechápete, že v něm žijete

369918

23.2.2019 22:17

Nejhorší je to v autech

F&T 212.?.?.?

Tam mohou dotykové obrazovky doslova zabíjet.
U spotřební elektroniky Vám smrt nehrozí.

Ale u auta musíte rozostřit zrak ze silnice na displej a pak nepostřehnete, že před Vámi někdo prudce zabrzdil. Pardon automobil by měl být vybaven systémem nouzového brždění, který to udělá za vás. A když se takový systém splete a zabrzdí třeba před mostem tak je to Vaše chyba když do Vás někdo zezadu naboří. Těch asistentů musí být stále více ale to je vytloukání klínu klínem.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/mazda-odmita-d...
Vložený obrázek

369862

24.2.2019 2:43

A ja mám PC dokonca s dotykovou obrazovkou

Lubosmat 178.?.?.?

Všetko si pekne naklikám, ponastavujem a pustím si niečo zo siete, televíznym prenosom sa vyhýbam. Myš je tiež bezkáblová a dá sa použiť ako diaľkové ovládanie, stačí mať zrak ako sokolovité.

No a chyba lávky:
- vyletí reklama a nastavenie je v háji,
- vyberiem iný záznam, video ... a nastavenie treba zmeniť,

Je to programové , všetko má svoje premenlivé nastavenie, život je zmena, žiadne istoty a žiadne pravidlá.

A tak, "Pred telkou sedia bledé tváre", ako v pesničke od Elánu, ktorú v slovenskom, piatou kolónou ovládanom rádiu, len tak ľahko počuť nebudete, a ak Vás nevyruší pri civení na nejakú volovinu reklama, priletí odkiaľsi polootrávený komár, alebo muška, otrieska sa o Vašu dotykovú obrazovku a nastavenie aj s vybraným programom je v háji.

Ešteže je toho hmyzu čoraz menej.

369867

24.2.2019 9:23

příčinné souvislosti

FERDA ferr (zavináč) volny (tečka) cz 109.?.?.?

Příčinné souvislosti
Napřed ujasnění - je mi 70 let, a dodnes dělám elektronické přístroje,
doslova dělám = stavím nové, aby bylo jasno.
Nadto si s tímto řemeslem hraji od 12 let, to bývala krystalka.
Takže mohu s klidem prohlásit, že tomuto řemeslu rozumím ?
No občas taky pochybuji.
Protože shledávám na webu mnohé neuvěřitelné návrhy,
jako například zapojení elektronky, kde je kolem několik tranzistorů, které
nahrazují původní a dnes již skoro nedostupné součástky.
Například rezistor v anodě nahrazen Fetem.
Jen je u toho malý detail, že totiž je nezbytné znát vnitřní vlastnosti
elektronek.
To, co já zvládnu spočítat z paměti , dnes navrhují pomocí programů.
Jenže k tomu , aby ohnuli plech taky potřebují program !
My od řemesla dovedeme ještě jen pohmatem poznat druh materiálu, a co s tím
taky nejde dělat. A o tom, že se to dá ohnout pouze jednou by se dalo mluvit
ještě dlouho.
Jistěže mi dáte zapravdu, že vědět o vlastnostech před pokusem o ohnutí je
nezbytné.
V době software, je to vyřešeno Resetem a pak se to pošle tomu, kdo
to ještě umí ohnout i doma.
Výsledek je, že brána z nerezu je vyleštěna, dovezena na místo a tam se ukáže,
že do díry 10 mm se ten ovládací 12 mm kabel nevejde !
Takže frézka, vrtačka, pilník a tak dále ! A mrví se řemeslo i v případě, že
ten výrobce brány je strojní inženýr !
Takže jsem jej donutil si to vypilovat samoručně.
Aby pochopil, co ten nerez je za svini tvrdou !
Později tento "expert" spáchal ještě lepší věci- ale jinak byl i docela šikovný.
Ovšemže podstatou tvrzení o prodejnosti je to, že hlavní je to umět prodat.

Tudíž bych řekl, že nejde jenom o tlačítka, točítka a jiné věci, ale hlavně o
úctu k řemeslu a materiálu a neb platí, že vás to jinak potrestá.
píšu jak mluvím, proto odlišné tvary slov Ferda

369871

24.2.2019 9:46

příčinné souvislosti + doplnění

FERDA ferr (zavináč) volny (tečka) cz 109.?.?.?

doplnění = díl II.
Napsal jsem souhrnný článek o vlastnostech vypínačů, například o tom, že
vypínání je v podstatě velmi odlišný proces od zapnutí = spínání.
napočítal jsem u toho asi 14 parametrů. Aby bylo vidět, že to je prostě jinak.
Doplnil jsem to několika stovkami fotek a dal to číst modelářům.
To byl mazec !
Většina se napřed naštvala a bylo jich hodně, co požadovali raději doporučení,
který tedy koupit a nejlépe i s adresou, kde to mají.
takže, když už měli popis vlastností, aby to uměli poznat sami, stejně
"klikali", aby dostali radu zadarmo a se zárukou navrch !

nyní k tomu "klikání"
když jsem viděl první integrovaný obvod, byl rok 1966, pro znalejší, byl to
2x JK flip flop -prazáklad od pana, po kterém se to jmenuje (Jack Kilby )!

Ale to jsem tenkrát nevěděl. Ta součástka byla prostě pro výzkumnou extrapolaci
čítače, který měl měřit jak dlouho trvá průchod úderu kladivem skrze důlní
stěnu. Mělo to měřit stěny v dolech v Oslavanech a tak jsem tam i potom sfáral
a pokoušel se s tím pracovat.
A u toho nastávala záhada, že totiž to kladivo viselo na kabelu
a bouchalo se s tím do kovové desky, kde byl druhý kabel.
A to kladivo mělo 10 kg ! a ta deska byla silná asi na palec !
Stejně to občas prostě nesepnulo jako kontakt !
už snad chápete, proč jsem začal o těch spínačích ?
Deska se nakonec prohnula od toho třískání, ale občas to stejně nesepnulo.

Teď na druhou stranu -- mám zde tři "šolíchací tablety".
pokaždé hlavně se selhávajícími baterkami a hlavně všechny s nalomenými
konektory od nabíječek.
Takže -- no napřed je to o tom, že jako v případě toho nerezu s malou dírou,
zde je to naopak, protože se o pevnosti uvažovalo naruby.

A druhý problém je v tom, že nemohu tyto dotykové věci spolehlivě ovládat,
protože jsou malinké, ale taky hlavně sveřepě zavilé, ve smyslu, že stejně
sáhnu správně, ale funkce kamsi odskočí.
Tudíž stejný problém jak s tím kladivem v roce 1966 ? No skoro ANO ![chechtot]

369873

24.2.2019 12:35

Tady je ukázka toho, jak budou svět nejen udržovat,

R.E. 46.?.?.?

...ale i rozvíjet ti noví bezpohlavní jedinci vychovaní "bezdotykovými technologiemi"..
stojí to za shlédnutí:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=38&...

[chechtot][chechtot][chechtot]

369877

24.2.2019 12:40

doplnění = díl III.

FERDA ferr (zavináč) volny (tečka) cz 109.?.?.?

Kolečko jako "začarovaný prvek"
Když naši prapředkové v našem řemesle bádali, jak věci vyrobit, tak museli
napřed mít taky znalosti o použitelnosti materiálů.
A nastala tedy doba, kdy se "dokola" vynalézaly nové prvky (chemie)
Tudíž je historie nejen chemie, plná i důkazů o těchto omylech, a taky o
důsledcích v názvosloví.
Například dnes je to o barvách kabelů a směru vodivosti, kdy podle
dohody v Evropě byl označen plus jako červený, podle konference z roku 1931.
Japonci měli opačný názor a to, že zásadní je nejen modrý, ale že proud je
odvozen od elektronu = jeho náboje a tedy je podstatné, že proud odchází od
záporného pólu.
A protože telefonní systémy v jisté době měly problém se svorkami na bateriích,
tak evropští vědci "doplnili pravidlo", že náboj Země je kladný = a tedy nebude
+ uhnívat, pokud bude spojen se zemí a tak také stavěli elektrické obvody tímto
způsobem.
Tím se dostáváme také k zapojování přístrojů dodnes.
A nejen to ! Ono to má extrémní vliv na popis a označování polovodičů, kde je v
oblasti "FETů" totální zmatek. Ve smyslu značek a šipek v nich.
Ještě doplním, že prvotní elektronické věci byly napájeny podobně jako
elektronky z baterií a proto také například Siemens dělal logiku ještě s
tranzistory a napájeli to záporným napětím.
Samo napětí pak bylo odvozeno od olověných článků = 6 V
zde je pak souvislost i v tom, že první paměti do počítačů také toto záporné
napětí potřebovaly, a dokonce měly v sobě tu podstatu JK flip-flopů.
A aby toho nebylo dost, tak se ukázalo, že se záporným předpětím to jezdilo i
rychleji.
také se ukázalo, že výroba postavená na bázi Germania měla svoje hlavně
tepelné závislosti, takže v době mého ukončení učňovského vzdělání již 1967
stále ještě měla mnohé záhadnosti.
Ale TTL logika přece také původně byla stavěna pro 6 V zdroje a dodnes je
maximum u většiny v okolí 5.5 V. I toto je logické.

369878

24.2.2019 12:42

doplnění = díl IV.

FERDA ferr (zavináč) volny (tečka) cz 109.?.?.?

doplnění = díl IV.
také bylo RVHP, pro "ne-pamětníky mělo jít o vzájemnou pomoc"
jenže i tam byly podstatné rozdíly, jelikož například Rumunsko dostalo díl
výroby diod a Maďaři také měli jiné licence.
V důsledku toho byly sestavovány katalogy součástek, kde byly vložené
doporučované druhy. Jak jinak, mnohé věci z NDR, alias RFT byly také vývojově
jinde. Musíme, ale vědět, že v tom všem bylo hodně plagiátů.
Takže i označování mělo mnoho forem, kde pak musely vznikat "překladové
katalogy" = co je čemu podobné víc, nebo ne, ale s postižením, že také řada
parametrů nebyla srovnatelná zcela, nebo nebyly uvedeny vůbec.
Strohostí zejména byly postiženy "Hybridní technologie", kdy o detaily bojujeme
dodnes. A taky se vyrábělo i to, o čem jsme snili přes TUZEX, ačkoliv to bylo v
Lanškrouně vyráběno podobně. Leč pro extra -hlavně utajené aplikace.

Ovšem musíme si doplnit i vztah k normám, a nebude to zrovna veselé !
Dnes je problém mnoho norem vůbec najít, nebo na tom sedí doslova žáby jako na prameni.
Obecně byly ČSN v původním znění natolik "zavazející dovozům", že se následně
"harmonizovaly", což je česky řečeno jejich ponižování.
Většina dnešních výrobků by jinak u nás na trh vůbec neprošla.
Nevěřím tomu, že bychom byli natolik neschopní, že se řešily napřed dovozy,
protože je to nové na pult. Problémem byla výroba rychle.
Tudíž rozvaděče dovezené z Maďarska měly naprosto pomatené barevné značení
kabelů. Zase by to jindy neprošlo, i když k tomuto došlo v letech 1977-78
Budova stojí v Brně na Slatině a byl to velko-sklad Zeleniny Brno.

Takže nejen "vraťte mi kolečko", já bych řekl, že byly doby, kdy těch koleček
bylo jaksi navíc až moc.
Radiotechniku dělám déle, než 50 let, tak vím, o čem to je.

369879

24.2.2019 12:43

Šim vys letdyjod, tym vys ADDIDAS !!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Moderní trend dnešního výzkumu je, že privilegovaný učený Blbec se snaží navrhovat "elektroniku pro blbce" , přičemž nejpodstatnější je, aby byl kupující Blbec zajujat a přesvědčen, že si koupil technický totem kteří ještě kamarádi nemají, a zejména pak, aby Blbec byl alespoň potenciálně solventní. Kupující Blbec je tlačen k tomu, aby displej měl třeba i opékač topinek nebo rychlovarná konvice. Samozřejmě že prodejce takový nesmysl může prodávat za několikanásobně vyšší cenu. Nejdůležitější je pak všudypřítomné intenzivní modré světlo leddiod.
===========================
"Šim vys letdyjod, tym vys ADDIDAS !!!"
===========================

Nesouhlasil bych s tím, že kolečka zmizely odevšad. Zůstaly třeba nejen u komunikačních přijimačů, ale občas se vyskytují i u mikrovlných trub a podobně. Otáčením kolečka zde vznikají impulzy které řídí mikroprocesor. Ohledně koleček mne zaujal podle mne geniální nápad nějakého radioamatérského učeného Blbce, který v několika odborných časpisech uvedl před několika lety zajímavý návod, "...kde prý se ladění digitálního transcieveru zjemní přidáním děličky impulzů za ono ladicí kolečko....". Viděl jsem v praxi smutné oči několika postižených, kteří to zkoušeli, a byl to pro mne nejlepší vtip desetiletí. Není to přenádherný příklad uvažování moderního perspektivního elektronika - zlepšovatele ?

[velký smích]

369880

24.2.2019 16:15

RE: Šim vys letdyjod, tym vys ADDIDAS !!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 369880

Výšeuvedený způsob technického myšlení mi připomíná obrázek na internetu, kde pět tmavých nahých mužů v Zimbabwe zezadu tlačí s vypětím všech sil do kopce nefunční náklaďák, a když jim síly docházejí, vyleze šestý tmavý muž na korbu, a vší silou tlačí na kabinu.

[velký smích]

369887

24.2.2019 21:18

RE: Šim vys letdyjod, tym vys ADDIDAS !!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Reakce na 369880

Není potřeba až do afriky:
https://www.youtube.com/watch?v=jcvHv3Uz1yc

A co se týče těch modrých diod, tak jsem koupil úžasnou rychlovarnou konvici Sencor s hromadou ledek dokola, a mám silné podezření že vesele blikají 50hz jako v síti. A doufám že nikoho nenapadlo zapojit je do série na plných 230 jak v prvních čínských LED žárovkách. Z čehož je ovšem taky podezírám.

K dokonalosti tomu chybí jen LCD s ukazatelem vaří/nevaří a dvěma klikátky na podsvětlení displeje [smích]))

369898

24.2.2019 13:14

Taky si postezuji.

Joseph Chlor 89.?.?.?

Jiz dlouha leta pouzivam nabijeci baterie (monoclanky - AAA, AA atd.). Takrka do vseho kde to jde.
Jenze v posledni dobe ubyva zarizeni, ktere by bylo mozne napajet de facto UNVERZALNIMI baterkami (monoclanky) , kazde to nove zarizeni ma v sobe svou VLASTNI baterii. Ktera kdyz se vybije, tak potrebuje nabit.Coz samozrejme je nutne i u tech nabijecich (rechargeable) AAA, jenze tady si proste clovek vzal sebou (treba na ryby) tech baterek o neco vice - a proste je vymenil.
Resenim je power banka, OK. Jenze to je zase o jeden dalsi bazmek navic !!
Kdyby tedy nekdo z milych ctenaru vedel o mp3 prehravaci (s bluetooth) , ktery je mozno napajet "klasickymi" baterkami, tak dejte vedet. Slibim mu za to kapra.[velký smích]

369881

26.2.2019 8:26

RE: Taky si postezuji.

Karel_II 160.?.?.?

Reakce na 369881

To je prostě daň za pokrok. Zatímco dříve byly rozměry článků (baterií; správněji by se mělo psát o akumulátorech) dány a tudíž do značné míry určovaly tvar a rozměry zařízení, dnes není problém vyrobit článek na míru, třeba plochý, podlouhlý, čtvercový atd., takže konstruktéři mají více volnosti a zařízení mohou být menší, plošší - prostě jejich objem je lépe využit.
Pak je tady ještě jedno hledisko, dřívější nabíjecí články byly buď niklokadmiové (provozně zdaleka nejlepší - blbuvzdorné, dlouhá životnost), později tzv. nikl-mangan-hydridové. Při provozu nepředstavovaly žádný problém, snesly hluboké vybití i přebití.
Moderní lithium-iontové články mají při malém objemu vysokou kapacitu, mají malé samovybíjení, není třeba je formovat a hlavně - jeden článek má napětí cca 3,6 V (oproti 1,2 V u předešlých). Na druhou stranu nesnáší vybití pod 2,8 V (zpravidla je to zničení) ani přebití - akutně hrozí výbuch; nesmí se ani přehřát. V praxi potřebují kolem sebe řídicí elektroniku a čidla.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Lithium-iontov%C3%BD_akumul%C3%A1tor

369924

26.2.2019 23:46

RE: Taky si postezuji.

Joseph Chlor 84.?.?.?

Reakce na 369924

Mam ty stare...a souhlasim

369940

24.2.2019 13:20

doplnění = díl V.

FERDA ferr (zavináč) volny (tečka) cz 109.?.?.?

vraťte mi také pozornost !

Jen mne tak cosi zůstalo z dílu I.
Brána parkoviště 1B strojírny rok 1995
Ta brána byla posuvná a na motor, jak jinak !
Jenže měla malou zlobivou chybičku ! Jak uznáme jistě všichni, tak možnost
sevření něčeho v prostoru brán není nikdy vyloučena.
Takže jak vyřešíme v době elektroniky tento problém ?
No v podstatě tak, že na hranu byla nalepena manžeta, z umělé gumy a od ní
vedla hadička do skříně řízení pohonu. Tam byl tlakový spínač, co to měl
zablokovat, kdyby tam byl třeba pes. Nebo auto.
jenže hadička na 4 metrech jaksi nedržela, takže se to nepoznalo a já to šel
před předáváním zkontrolovat. Nu a jsem si jist, že to byl poslední můj pokus
udělat něco pořádně, protože vzápětí jsem byl z firmy jaksi "vypoklonkován"
Takže z toho jest poučení, napřed předej, prodej, nebo nakup a potom se ukáže,
co je na tom špatně.

A zase o normách a bezpečnosti - ještě drobet
Každé mechanické a nejen veřejné zařízení muselo mít bezpečnostní funkce.
A při opravách se vyžadovalo i to, aby bylo možné takové zařízení fyzicky
odpojit = spínačem ! například
Nechci si ani domýšlet ty dnešní instalace, kde se k tomuto prvku nejen nikdo
nedostane, ale často tam vůbec není.
Takže zase jen stop tlačítko a na nějaké podivné konzole, jakož skrze procesor
a program nejlépe. Co udělá zaseknutý software se většinou neřeší s odkazem, že k tomu nedojde, nebo se to napraví zase Resetem.

Bohužel zdraví jednou poškozené na Resety není postaveno.
A pro pochybovače ještě špek:
opravdu jsou všechny procesory v době Resetu ve srovnatelných hodnotách ?
Ferda a dnes už dost

369883

24.2.2019 14:42

Kolecko bylo odsunuto

ppppp 81.?.?.?

Predevsim proto, ze doslo k aplikacim jednocipu, ktere drive vetsinou nemely zadne vnitrni prislusenstvi pro zpracovani analog signalu z potenciometru.
Na tlacitko staci odpor, nebo nic, a primo lze ovladat vstup jednocipu s jakoukoliv funkci.

Zpracovat signal potenciometru bylo vyrazne slozitejsi, digitalnich vstupu byvalo dostatek. Dneska uz jsou cipy, ktere umoznuji jednoduse zpracovat i analog, presto se pouzivaji mene ciste proto, ze potenciometr je vyrazne drazsi, a spolehlivost nekdy rovnez otazna.

Kdyby moc chteli, jak to nekdy i delaji, pouzivaji se digitalni potenciometey, ktere pocas toceni jen generuji impulsy, jako kolecko na mysi. Casto ale neznaji absolutni polohu, pouziva se na pristrojich apod. Nebo rovnou koder polohy, uhlu, at opticky, nebo jiny.

Tocitko typu potenciometr, nejsem proti, spise za. Spis me omezuji ruzne automaticke korekce v softveru, kdy soft dela presne to, co nechci, aby delal, ale mysli si, pritom, ze to dela dobre. Z meho pohledu ale medvedi sluzbu.
Ruzna nesystemove, nelogicke menu, cinsky, nebo ji jiny druh divne nesouvisleho mysleni, zachazejiciho hodne za ramec neceho jako Norton commander, o kterem se jeste da rict, ze je intuitivni. Dnesni softy a chovani se pristroju casto intuitivni nejsou.

369885

24.2.2019 18:54

RE: Kolecko bylo odsunuto

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 369885

Při čtení Vašeho příspěvku mne napadá, že jsme někteří zapomněli, že některé přístroje plnící stále tentýž účel a vypadající vnějškově přibližně stejně (rádio, televize,...) už dávno prošly hlubokou digitalizací a dřívějším analogovým obvodům se svou vnitřní strukturou příliš nepodobají. Takže ano, konstrukčně jednodušší je, v tomto případě, použít digitální rozhraní.

Nicméně, editorův článek o potenciometru symbolizuje mnoho jiných podobných situací, kdy nová "vylepšení" postrádají zdravý smysl. Hezkým příkladem toho je známý vtip o americkém plnícím peru a ruské tužce, které obojí výborně píše ve stavu beztíže.

Vylepšováno je často to, co už dávno funguje dobře, přičemž nové "vylepšení" generuje kopu dalších problémů a potíží pro uživatele. Asi nejčastěji v oblasti software. Výjimkou je třeba známý sázecí systém TeX, jehož verze jsou postupně číslovány desetinným rozvojem čísla "Pí", přičemž opravy tomu opravdu odpovídají a uživatel má stále to, na co je zvyklý.

Obecně řečeno, jako hlavní problém dnešní doby mi připadá ztráta smyslu pro zdravou míru všeho, což vede k většině potíží a konfliktů.

369891

24.2.2019 18:25

Z jiného soudku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Kolečko bylo dobré a skokové přepínače taky. O tom není sporu. Proto musely být nahrazeny tzv moderními. kurvítky, které hlupákům připadají "in" a výrobcům a jejich bankéřům přinášejí velké zisky. Naivním otrokům jen zklamání z toho, že zase koupili nablýskaný šmejd a dostali olověnou kouli splácení půjček s lichvářskými úroky z neexistujících peněz. Chci však zmínit jinou vážnou věc. Sionistická mafie ovládající Západ, k oddálení bankrotu svého zámořského impéria velmi potřebuje obrovsky nakrást, a proto přesouvá k Venezuele své otroky ve vojenských mundúrech a bojovou techniku, samozřejmě jako vždy pod falešnou vlajkou humanitární pomoci a šíření své demokracie. Co takhle přesunout k luxusním sídlům skutečných vládců Západu a současně největších zločinců světa s velkými frňáky a bez špetky svědomí (a že jich tedy je) kvalitní snipery ? V tom bych viděl opravdu asymetrickou odpověď těch států a lidí, kteří už mají donebevolajících zločinů, intrik,otrokářských způsobů, podvodů a lží deviantních "světovládců" doslova plné zuby.

369890

24.2.2019 19:06

Vraťte mi ručičku !

libertarian 31.?.?.?

Viac ako nahradenie kolečka je nepríjemné nahradenie ručičky v ukazovateľoch analógových hodnôt. Nahradenie analógoveho ukazovateľa - ručičky ukazovateľom číslicovým - displayom. Číselné ukázanie rýchlosti, teploty, napätia, tlaku, ...... namiesto letmého pohľadu treba porozmýšľať nad tým číslom. Hlavne si s týmto užili dispečéri, ktorí namiesto rýchleho pohľadu na niekoľko ručičkových ukazovateľov museli dlho rozmýšľať, či tie čísla, ktoré vidia - sú tými správnymi, bezpečnými hodnotami.
Nuž, civilizácia sa hrnie do prdele....

369892

25.2.2019 22:45

RE: Vraťte mi ručičku !

Martin R 188.?.?.?

Reakce na 369892

Tak slušnější digitální měřáky mají bargraf, který může být dokonce rychlejší jak ručička přístroje a díky možnosti sledovat jeho problikávání lze i odhadnout hloubku a frekvenci jeho modulace.... Takže letmým pohledem na skupinu přístrojů zjistím stav a přibližnou hodnotu a v případě zájmu si odečtu hodnotu přesnou... Klasický ručičkový, nebo dokonce tepelný bimetalový měřák má samozřejmě také své kouzlo...

369921

25.2.2019 20:56

Kočkopes, ale vůbec ne špatný

Martin R 188.?.?.?

Dovoluji si připomenout takového "kočkopsa", kterým je tzv. "řehtačka" s tlačítkem. Má výhody obou řešení, samozřejmě je složitější, ale pravděpodobně bude mít při dobré konstrukci mnohen delší životnost, než klasický potenciometr. Sám si jako opravař elektroniky pamatuji doby, kdy tradiční problém byl vyběhaný chrastící potenciometr. Řehtačkou otočím doleva - doprava a dle údajů na displeji i "uší" navolím co chci a potvrdím případně stiskem tlačítka, které může mít navíc dvě i více funkcí najednou ( dvojklik, podržení, klik a pod.) Například na troubě s tím brnknutím prstu navolím čas či teplotu a v pohodě.. Mě to přijde v dost případech jako praktická kombinace obou principů...

369919

26.2.2019 15:49

Jednoznačný souhlas

Qwe 37.?.?.?

Jenomže na poťáku se určitě tolik nevydělá...

369933

4.3.2019 12:44

Analogické ovládanie nevymizlo...

Branislav Václav 89.?.?.?

Analogické ovládanie nevymizlo, iba sa presunulo výlučne do sféry profi. Analogické ovládanie je dnes drahá záležitosť, najšpičkovejšie audio zariadenia disponujú otočnými potenciometrami, šupátkami, tlačítkami, miesto tranzistorov obsahujú staré dobré elektrónky a pravý audiofil kupuje LP platne a prehráva ich na gramofónoch. Digitál v profi triede nikdy nenahradí analóg, v užívateľskej triede však áno.

370060

Příspěvků: 48

23.02. 18:51 JanaJ  Nechci Vám kazit radost z objevu
23.02. 18:59 Vladimír Stwora  RE: Nechci Vám kazit radost z objevu
23.02. 19:30 Pepan  RE: Nechci Vám kazit radost z objevu
23.02. 19:33 babrak  RE: Nechci Vám kazit radost z objevu
23.02. 19:57 JanaJ  RE: Nechci Vám kazit radost z objevu
23.02. 20:52 bakelitovy prijimac  RE: Nechci Vám kazit radost z objevu
24.02. 10:16 ping789  RE: Nechci Vám kazit radost z objevu
23.02. 22:07 JardaA  RE: Nechci Vám kazit radost z objevu
23.02. 23:28 JanaJ  RE: Nechci Vám kazit radost z objevu
24.02. 03:22 Wilonix  RE: Nechci Vám kazit radost z objevu
24.02. 20:49 JanaJ  RE: Nechci Vám kazit radost z objevu
25.02. 12:23 Kare_ll  RE: Nechci Vám kazit radost z objevu
26.02. 15:57 Qwe  RE: Nechci Vám kazit radost z objevu
23.02. 20:19  kdyby jen potenciometry
23.02. 20:20  já bych šel ještě dál
23.02. 22:34 R.E.  RE: já bych šel ještě dál
23.02. 22:58 JanaJ  RE: já bych šel ještě dál - jenomže
24.02. 20:42  RE: já bych šel ještě dál - jenomže
25.02. 07:20 gigi  RE: já bych šel ještě dál - jenomže
26.02. 16:08 Qwe  RE: já bych šel ještě dál - jenomže
23.02. 20:46  Tady je problém jiný
23.02. 21:56  Teror vývojářů
24.02. 10:26 ping789  RE: Teror vývojářů
24.02. 13:49  RE: Teror vývojářů
25.02. 07:54 ping789  RE: Teror vývojářů
25.02. 20:41 výjimečné porušení omerty  RE: Teror vývojářů
23.02. 22:17 F&T  Nejhorší je to v autech
24.02. 02:43 Lubosmat  A ja mám PC dokonca s dotykovou obrazovkou
24.02. 09:23 FERDA  příčinné souvislosti
24.02. 09:46 FERDA  příčinné souvislosti + doplnění
24.02. 12:35 R.E.  Tady je ukázka toho, jak budou svět nejen udržovat,
24.02. 12:40 FERDA  doplnění = díl III.
24.02. 12:42 FERDA  doplnění = díl IV.
24.02. 12:43  Šim vys letdyjod, tym vys ADDIDAS !!!
24.02. 16:15  RE: Šim vys letdyjod, tym vys ADDIDAS !!!
24.02. 21:18  RE: Šim vys letdyjod, tym vys ADDIDAS !!!
24.02. 13:14 Joseph Chlor  Taky si postezuji.
26.02. 08:26 Karel_II  RE: Taky si postezuji.
26.02. 23:46 Joseph Chlor  RE: Taky si postezuji.
24.02. 13:20 FERDA  doplnění = díl V.
24.02. 14:42 ppppp  Kolecko bylo odsunuto
24.02. 18:54  RE: Kolecko bylo odsunuto
24.02. 18:25  Z jiného soudku
24.02. 19:06 libertarian  Vraťte mi ručičku !
25.02. 22:45 Martin R  RE: Vraťte mi ručičku !
25.02. 20:56 Martin R  Kočkopes, ale vůbec ne špatný
26.02. 15:49 Qwe  Jednoznačný souhlas
04.03. 12:44 Branislav Václav  Analogické ovládanie nevymizlo...

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

84

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc květen přispělo 158 čtenářů částkou 29 366 korun, což je 84 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Twitter schoval?29.05.20 20:08 USA 5

Občané města Jeseníku proti 5G sítím28.05.20 17:13 Česká republika 8

Lidé (ovčané), co si vzali modrou pilulku27.05.20 18:00 Neurčeno 7

Veselý a Lipovská se stávají členy Rady ČT; kavárna plive krev27.05.20 17:04 Česká republika 2

Bill Gatesův plán, jak proočkovat svět27.05.20 16:05 Neurčeno 0

"Demonstrace" proti 5G sítím na Malostránském náměstí. Chjo27.05.20 11:39 Česká republika 11

Roman Prymula je ve střetu zájmu - šéfuje např. vakcinologické společnosti24.05.20 23:45 Česká republika 4

Už to začíná pronikat do mainstreamu: V Česku epidemie nebyla a není22.05.20 14:30 Česká republika 7

Po znepřátelení Ruska pracují čeští politikové na urážce a provokaci Číny19.05.20 22:49 Česká republika 9

Musk a jeho vesmírné smetí: svět mlčí19.05.20 17:40 Neurčeno 1

Na Ukrajině už pronajímají i dělohy žen. Hnus19.05.20 17:29 Ukrajina 2

Rok vězení za vyznačení hranice mezi Čechy a Moravou19.05.20 17:19 Česká republika 3

Další kulturní obohacení: U Ahmeda se našla hlava sedmnáctileté Švédky19.05.20 14:41 Švédsko 2

Dodržujete odstup?18.05.20 15:04 Česká republika 4

Covid-1984, tajemný Hamáčkův agent16.05.20 00:08 Česká republika 16

Plynovod Nord Stream 2 v Německu narazil. Nedostal výjimku z pravidel EU15.05.20 15:54 Evropská unie 3

Všichni majitelé mobilů budou/jsou centrálně sledováni15.05.20 10:15 Evropská unie 8

Další rána feminacistek: chtějí mít příjmení jako chlapi, nepřechýlená14.05.20 15:00 Česká republika 12

Tvrdá cenzura dokumentu PLANDEMIC!14.05.20 12:50 USA 7

Slovenský velvyslanec se v Minsku zúčastnil vojenské přehlídky a skončil14.05.20 11:07 Slovensko 1

Měnové kurzy

USD
24,24 Kč
Euro
26,92 Kč
Libra
29,92 Kč
Kanadský dolar
17,60 Kč
Australský dolar
16,16 Kč
Švýcarský frank
25,21 Kč
100 japonských jenů
22,49 Kč
Čínský juan
3,40 Kč
Polský zloty
6,05 Kč
100 maď. forintů
7,77 Kč
Ukrajinská hřivna
0,90 Kč
100 rublů
34,55 Kč
1 unce (31,1g) zlata
41 924,27 Kč
1 unce stříbra
432,89 Kč
Bitcoin
230 842,53 Kč

Poslední aktualizace: 30.5.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 3 000