Diskuze k článku

Je dluh Achillovou patou Číny?

Příspěvků 29

18.2.2019 7:51

propaganda papoušků

ping789 2a00:x:x:x:x:x

Pravá tvorba "bohatství" je skrz úroky, Kofucius by ze svých potomků blil, ostatně stejně jako Přemysl Otakar II. , inu když naskočíte icikovi na skluzavku, nedivte se, že si dole rozbijete držku. Hry pro goje , s neuvěřitelně stupidním komentářem. Je mnoho metod jak jizdu zastavit a ze skluzavky vystoupit, ale proč, když to všechny tak baví [oči v sloup]

369704

18.2.2019 8:57

Čína - světové centrum řízení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 199.?.?.?

Jestliže se Čína stává světovým centrem řízení a světovým četníkem místo krachujících USA, tak bych dluhy neviděl jako problém. Stejně jako nikdy nebyly problémem v USA který je na pokraji krachu a má AAA rating. Když se kdykoliv v historii předlužili tak to hned vyřešili napadením země bohaté na suroviny a nebo instalací loutkových vlád které rabování státu zajistili za ně. Třeba v 90. Klausem počínaje a Jelcinem konče, jen ten chudák Miloševič nepochopil svoji roli.

A to stejné chce dělat Čína. Už vidím naše politické šlapky jejichž dědové dávali svým dětem jména jako Vasil nebo Pětiletka, jejich otcové zase Jessica nebo univerzálnější Sára či Ester, začnou svoje děti pojmenovávat Liu nebo Čang-wong. A místo moderní plastiky prsou jim budou platit plastiku očí. Aby zůstali u koryta a nemuseli dělat bezvýznamné lokaje a pucfleky jako zbytek ožebračeného obyvatelstva, když se otočí korouhvička a náš stát budou rozkrádat jiní.

369705

18.2.2019 10:53

RE: Čína - světové centrum řízení

R.E. 46.?.?.?

Reakce na 369705

Ano, Čína se stává světovým centrem řízení a aby to centrum mohlo být účinně řízeno těmi správnými řidiči, musí být jimi pevně uchopeno za šourek právě umně zosnovaným a řádně propleteným a staletími ba dokonce nějakým tím tisíciletím ověřeným zadlužením, nejlépe nesplatitelným, které zabezpečí, že všechny pokynu budou správně pochopeny a promptně vykonány. Takový zručný úchop je daleko efektivnější než i to nejpohodlnější udidlo v hubě a sebedelší bič...a jedeme dáááál....[chechtot]

369712

18.2.2019 17:34

RE: Čína - světové centrum řízení

Salimon 90.?.?.?

Reakce na 369712

Dobrý den,
asi nerozumím Vašemu příspěvku. Vytvořením vnitrostátního dluhu soukromých osob, podle mých informací, není možno ovlivňovat směrování státu.
Sice s Vámi souhlasím, že ovládání skrze dluh je násobně účinnější, než jakékoliv motivace skrze dary či úplatky. Ale pro ovládání státu je potřeba dluh státu nebo alespoň státní garance za soukromé dluhy. A to především zahraničním věřitelům.

Pokud vím, tak technický postup, jak určitá země využívá dluhu ostatních států k jejich ovládání vychází z následujícího.
1) Státní dluh je tvořen dílčími dluhy (například dluhopisy), které je vždy potřeba celé zaplatit ke konkrétnímu datu. Pokud nejsou v danou chvíli zaplaceny, stát se dostává do krachu.
2) Aby bylo možno vždy k danému datu dílčí dluhy zaplatit, musí obvykle stát vytvořit dluhy nové (opět s pevně danou dobou splatnosti). Ale za dluhopis v němž se zaváže zaplatit 1 milion korun stát dostane v danou chvíli pouze část sníženou o výnosy věřitele. Velikost toho výnosu je především závislá na aktuálním ratingu státu. Pokud Vás ratingové agentury hodnotí jako riziko, dostanete méně. Tedy půjčujete si draho. A obnovení dluhu stojí více.
3) Hlavní 3 ratingové agentury, které podle svých interních kritérií udělují hodnocení státům i firmám, sídlí v USA. Obecně platí pravidlo, že žádná firma nemůže mít vyšší hodnocení než země, ve které sídlí. Proto nízký rating oslabí nejen schopnost státu obnovit svůj dluh, ale také možnosti tamních firem.

A teď k tomu ovládání. Jak je popsáno výše, u státního dluhu je třeba opakovaně se ucházet o přízeň věřitelů a prodat jim další dluhopisy, abyste z utržených peněz zaplatil dluhy, u nichž nadešla doba splatnosti. Pokud však neposloucháte pokyny z určité země, může být Váš rating snížen a to zrovna v době, kdy probíhá větší emise dluhopisů. Výsledkem je, že utržíte méně. Váš problém, měl jste poslouchat. A pokud se nepoučíte, rating se Vám nezvýší. A snadno se tak stane, že Vás začnou požírat pouhé úroky ze stávajícího dluhu, který vypadal tak nevinně. Podstatné je i to, kam výnosy z dluhu plynou. Například Japonsko je známé tím, že velký díl státních dluhopisů drží japonci. A výnosy tak plynou opět dovnitř japonské ekonomiky. Což snižuje celkový negativní dopad z obsluhy státního dluhu.

V každém případě nerozumím, jak by tento mechanismus nadvlády, který skvěle funguje po desítky let, mohl být využit v případě vnitřního dluhu v Číně. Kde soukromé subjekty financovaly jiným soukromým subjektům bydlení z aktuálního přebytku likvidity (vycházím z informací v článku). U tohoto typu dluhu prostě někdo vydělá a jiný prodělá, ale na možnost ovládat čínskou vládu to nevidím. Ztráty i zisky zůstanou uvnitř čínské ekonomiky. Problém je zkrátka apriori interního charakteru.

Salimon

369716

18.2.2019 20:02

RE: Čína - světové centrum řízení

ping789 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 369716

Ale i interní problémy lze využít externími zájmy. Populaci mužete ovládat, jen když má ještě co ztratit. Když ztratí přespříliš, loajalita je fuč.

369723

19.2.2019 11:30

RE: Čína - světové centrum řízení

Salimon 90.?.?.?

Reakce na 369723

Nejsem si jist, co si představujete pod pojmem ovládat populaci, ale působí to na mě, jako něco, co z dlouhodobého hlediska samo zanikne (neb je to neefektivní). Z pojmu ovládání, cítím cosi jako proti vůli ovládaného.
Řekněme, že vládnout můžete i lidem, kteří nic nemají. Řekněme, že nastavujete dlouhodobě platná pravidla a tlačíte na jejich dodržování. Tím vytváříte prostředí a nechávate na jednotlivcích, jak se zachovají. Porušíš pravidla, neseš následky. Stabilní prostředí mají lidé obecně velmi rádi. Dává jim to možnost plánovat svoje životy a dává jim to pocit, že vědí, co přijde zítra.
Ovládání působí jako libovůle jednoho nebo několika lidí, kteří se aktuálně rozhodují podle momentální nálady a informací. A podle jejich aktuálního rozhodnutí se musí točit svět. Ale zítra se možná rozhodnou jinak a svět se bude točit jiným směrem. Nejistota, co bude zítra, je většině lidí vnitřně nepříjemná. Aby nejistotu překonali, obklopují se penězi, které mají tu moc uhlazovat výmoly na cestě životem. Aneb dávají jim pocit jistoty. A máte pravdu, že lidé, kteří nemají jistotu v systému a nemají peníze, se velmi snadno bouří, protože mají pocit, že není co ztratit. Zváště pokud jim chybí i ostatní stabilizátory (tradice, víra, rodina). Často se zapomíná na to, že pokud věříte (skutečně je to víra) ve stabilitu systému, máte oporu v rodině či máte duchovní jistotu, pak chudoba či dluhy Vás na náměstí nepřivedou.

Nicméně souhlasím s Vámi, že interní problémy je možno využít pro externí zájmy. Jen to není tak jednoduché, jak si občas lidé myslí.

Mohu-li doporučit, přečtěte si "Protokoly". Vynechte ty keci, kdo a proč to sepsal, pro ponaučení o fungování lidské psychiky nejsou důležité. A už vůbec se k nim nestavte jako k důkazu čehokoliv. Použijte je jako zajímavý návod jak lze rozvrátit populaci a ovládnout ji. Co všechno je k tomu potřeba. Pokud si dokážete přečíst Protokoly bez použití ideologických brýlí, budete odměněn slušnou mírou poznání o tom, jak fungují lidská společenství. A jako vždy, uvažujte o tom, proč. Proč tam zmiňují jednotlivé body. Proč tam je každý jednotlivý krok. Je to velmi hodnotné čtení (a snad budete mít štěstí a dostanete se k nepříliš pozměněné verzi).

Salimon

369733

20.2.2019 21:22

RE: Čína - světové centrum řízení

ping789 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 369733

ovládání populace je libovolná skrytá nebo i veřejná činnost na hmotném i nehmotném principu, jejímž kauzálním výsledkem je , že populace existuje a žije primarně pro uspokojení ovládajícího ( počet ovládajících neni podstatný) a sekundárně pro uspokojení výkonného aparátu ovladajícího a až terciálně pro uspokojeni vlastních potřeb a chtění

369770

18.2.2019 9:12

Skončí to špatně

senil1 hrubisko (zavináč) centrum (tečka) cz 94.?.?.?

Čína je kandidát na ekonomickou katastrofu, dochází tam k masivní úvěrové expanzi. A nakonec to skončí špatně.

369707

18.2.2019 22:57

RE: Skončí to špatně ?

JanaJ 94.?.?.?

Reakce na 369707

[smích]
Jo, kandidát na "ekonomickou katastrofu" je primárně naše tzv. euro-atlantická civilizace což je kolem cca 800 milionů obyvatel plus mínus cihla(nepočítám zde státy v Americe na jih od Mexika po Ohňovou zemi).
Tento multi-národnostní MIX si jde neustále vzájemně po krku.
A to dokonce i v elitních famíliích [smích]
Co bylo platné před 1.WW, že německý císař Vilém, anglický král jindra a ruský car byli bratranci (na fotkách jako by si z oka vypadli, jak se říká) ?
O 2.WW se netřeba zmiňovat.
USA-ci dnes jdou po krku té "naší" EU,
začalo to naveliko jejich novými celními flastry na dovozy zboží v létě minulého roku.
Válka vojenského typu se zde opět prozatímně změnila ve válku obchodně-ekonomickou (a na pozadí dějů tradičně politickou).
---
Americká krize trhu s hypotékami, která v červenci a srpnu 2007 vyústila ve finanční propad burzovních trhů v USA, byla způsobena rizikovými hypotečními úvěry. Kvůli propojenosti trhů se tato krize rychle přelila do celého světa a nakonec přerostla ve světovou finanční krizi.
Tolik úvod textu na:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Americk%C3%A1_hypote...
Nakonec USA-ci to zřícení stovek bank, pojišťoven aj. zalepili zvýšením státního dluhu o několik bilionů dolarů - soukromý FED je vyčaroval z vody a vzduchu a na vysoký úrok jako obvykle prodal "vládě".
---
Čína s 1.3 mld (nad)průměrně vysoce inteligentním obyvatelstvem (oproti USA a Evropě - o zbytku světa nemluvě) si podle mého s jakoukoliv krizí poradí dnes lépe než zbytek světa.

369726

18.2.2019 9:35

Budoucnost Světa lidí

svatoslav butora 85.?.?.?

Přeji hezký den. Myslím si, že všechny rozbory makroekonomických ukazatelů a parametrů účinnosti národních ekonomik postrádají "vektor smysluplnosti". Každý, kto se živí prací ví, že může utratit jen malou část z rozdílu mezi výnosy a náklady na pořízení/zhotovení něčeho smysluplného.
Potěšilo mne, že autor článku v závěru svého rozboru správně konstatuje, že koncepce tržního hospodářství, která je vyučována na jistých vysokých školách je v zásadě chybná. To je vidět i bez specializovaného odborného pohledu na oblast hospodářských ukazatelů na jedné straně a na oblast smysluplnosti vývoje společenství lidí na straně druhé. Pohled na to, co člověk potřebuje ke kvalitnímu životu a na to, co je jenom spotřební "šrot a konsumní odpad" nás informuje o tom, proč stav věcí veřejných a technických a makroekonomických a environmentálních vypadá jak vypadá. Rozhodně k vektoru smysluplnosti života nepatří téměř šílená honba za maximálním ziskem a za prvním místem na rugbyovém hřišti světových "hráčů" o první místo na hřbitově nadějí a vizí o lepší bezpečnější budoucnosti Světa lidí. To, že kupř. v Číně je ekonomický růst 6% nebo 2% je obyvatelům Číny docela lhostejné. ... ale není to lhostejné těm, kteří chtějí na výsledcích práce jejich obyvatel parazitovat pomocí tzv. "bankovních operací". Nářky nad poklesem tvorby zisku a výkonu něčí národní ekonomiky ukazují jenom směr pohybu "rugbyového míče", který je hlavním cílem celé ne-smysluplné globalizace světa pod patronací nejsilnějšího a jedného jediného rugbyového týmu.

369708

19.2.2019 20:14

RE: Budoucnost Světa lidí

rosco 185.?.?.?

Reakce na 369708

nevim kde berete tyhle nesmysly, na vysokych skolach vetsiny prumyslovych zemi se zadne trzni hospodarstvi nevyucuje, pouze keynesyanske blaboly ktere si s volnym trhem naprosto odporuji. jak studenti tak ani jejich pra pradekove zadny volny trh ani kapitalismus nezazili, ten skoncil 1913 zalozenim Federalni banky USA a od te doby byl volny trh sabotovan manipulaci uroku, peneznich objemu a likvidaci kryte meny tedy legalizovanym penezokazectvim.Pouze ekonomicti pologramote kteri basti maistream zvasty o tom ze mame volne trhy pak blekotaji ze trh nefunguje. Take rozhodovani o tom co je a neni pro vyvoj spolecnosti smysluplne jsme si za bolsevickych aparatciku uzili vic nez dost.Pouze vymydleni naivkove mohou verit, ze nekdy, z cista jasna se do politiky dostanou genialni vizionari kteri povedou stado tim spravnym smerem.Zadne zarne zitrky se konat nebudou, az tenhle financni podvod proleti kominem, teprve se ukaze zda se tupe, ekonomicky negramotne stado probere a vrati se k volnemu trhu, nebo opet naleti na blaboly marxistickych obchodniku s teplou vodou a cely ten prusvih si zopakuji znovu.[naštvaný]

369744

21.2.2019 12:32

RE: Budoucnost Světa lidí

hlava.pomazana 37.?.?.?

Reakce na 369744

volny trh je do doby, nez ho nekdo zaplni. potom si dela co chce, bez regulaci a konkurence, kterou znicil (koupil apod). volny trh je jako doprava, bez pravidel. holy nesmyl. teda, oprava, smysluplny marketing pro ty kteri maji za smysl zivota, trh ovladnout, byt nejvetsi, nejbohatsi. pravidla obecne nic neznamenaji, jen ta spravna, efektivni pravidla ano (a co to je, by mela byt diskuze, ne jestli), zakladni a prvni pravidlo by melo byt, omezeni nadmerneho prekynuti. antimonopolni agenda, ktera ovsem nefunguje. protoze jsme byli opiti rohlikem, ze nejde o nic tak zasadniho, jen o jednu z mnoha nejakych tech veci...

369789

21.2.2019 22:41

RE: Budoucnost Světa lidí

rosco 185.?.?.?

Reakce na 369789

potiz je v tom, ze naprosta vetsina populace nechape co to volny trh je nebo jak by mel fungovat.To co popisuje hlava pomazana (cim asi) jsou pouze dusledky toho ze volny trh nemame, jelikoz je leta sabotovan a nikoli dusledky volneho trhu. Aby volny trh fungoval je treba v prve rade mit funkcni penezni system,ten nemame, duvody proc koncerny mohou monopoly zlikvidovat konkurenci nejsou pouze v chybnem pravnim systemu, nybrz v prve rade a v nejvyssi mire v systemu fiat money, kde banky vyrabi obezivo z ridkeho prdu, koupi si tim kongres ( ne nahodou se rika ze USA ma nejlepsi kongres ktery se da koupit), ktery jim pak odsouhlasi zakony na miru. Druhym hlavnim duvodem je manipulace uroku prevazne smerem dolu a peneznich objemu,to je hlavni duvod proc vetsina kreditu tece do konzumu, misto do investic, a proc nablbly konzument kupuje veci ktere nepotrebuje, za penize ktere nema.Dalsi sabotaz volneho trhu je legal tender, neboli statem urcene platidlo.Nejlepsim dukazem toho ze nekryta mena likviduje volny trh je zde,viz 1971 kdy Nixon zrusil posledni zbytek zlateho standardu.Pri kryte mene by kreditni bublina techto dimenzi nikdy nemohla vzniknout.
https://fred.stlouisfed.org/series/TCMDO

369808

18.2.2019 10:33

hmm..... o ničom .....

libertarian 31.?.?.?

" Engdahl vyrastal v Texase a získal titul z inžinierstva a právnej vedy z Princetonskej univerzity v roku 1966 ( BA ) po štúdiu postgraduálneho štúdia v komparatívnej ekonómii na Štokholmskej univerzite v rokoch 1969 až 1970. Potom pracoval ako ekonóm a novinár na voľnej nohe v New Yorku a v Európe."

Autor je (možno) dobrý novinár, ale zlý ekonom. Píše to, čo vidieť NA POVRCHU, čo si zistí každý, kto má internet. Ekonomia nie je veda o ČÍSLACH, ale je to veda o VZŤAHOCH medzi subjektami, ľuďmi. O konaní ľudí.
Kto rozumie chovaniu ľudí, chovaniu podnikateľov, kto vie, ako zareagujú, ten vie, ako to celé dopadne.

369709

20.2.2019 11:56

RE: hmm..... o ničom .....

rosco 185.?.?.?

Reakce na 369709

nesmysl, ekonomika je v prve rade veda o cislech, veskery soucasny a budouci vyvoj je vysledkem reakce ekonomickych subjektu na cisla, ceny ,prijmy, zisky, ztraty. Neni potreba byt ekonom k pochopeni ze soucasna svetova financni pyramida nevyhnutelne zkolabuje. Predstava ze nejaci politicti tajtrlici at uz v Amrdolstanu nebo v Cine budou schopni tomu zabranit je infantilni. Kdyby politicti klauni mohli zvratit ekonomicke zakonitosti, nebyl by se SSSR polozil, meli neomezenou moc.Je matematicky vylouceno aby soucasny penezokazecky system prezil. Pouze ten kdo nechape exponencialni funkce nepochopi proc tomu tak je.Vetsina statu je uz davno technicky bankrot a pouze diky svindlovani bilanci bank a statu se to dosud neprovallilo. Pravdepodobnost je velka, ze prave Cina bude ten gigant na hlinenych nohach, ktery uvede domino kolapsu do pohybu, nehraje to ale roli, az se to rozjede, neexistuje moc ktera tomu bude moct zabranit.[chechtot][chechtot]

369756

18.2.2019 17:00

Bohatstvo a výrobné kapacity

lubosmat 212.?.?.?

Predstavte si že žijete ako Robinson na pustom ostrove pokladov. Ako sa zmení postavenie Robinsona v spoločenskom rebríčku, keď nájde jedného dňa pri kopaní jamy na dažďovú vodu poklad? Jediným výrobným prostriedkom pre tohto „novo-zbohatlíka“ je stádo kôz, pričom jediného plemenného capa, pri ovládnutí ostrova Robinson zabil, lebo v ňom nevidel praktický úžitok.

Kapitál, dlh, cenné papiere, obligácie ... sú pre svet ľudí bez prístupu k nemu rovnakým zakopaným pokladom, a aby sa k nemu dostali, tiež by museli zabiť pomyselného capa, ktorý bez zjavného úžitku obrába stádo kôz (výrobné prostriedky).

Problém je v tom, že to stádo nedokáže okamžite zvýšiť výkon, keď mu miesto trávy podhodíte farebné sklíčka a zrkadielka, stádo dostane najskôr koliku.

Základný vzťah medzi lúkou, kozami a pastierom zostáva nezmenený, takže krachu systému sa obávať nemusíme. Riziko je len v tom, že noví pastieri obrazne povedané strelia capa a systém zlyhá na vydochnutie stáda (rozpad výrobných prostriedkov).

Samotné „nahromadené bohatstvo“ nemá v tomto systéme vzťahov takmer žiadny význam. Možnosti použitia nahromadeného bohatstva sú a budú obmedzené výkonom stáda.

369715

21.2.2019 12:48

RE: Bohatstvo a výrobné kapacity

hlava.pomazana 37.?.?.?

Reakce na 369715

capu, je ale stejne jako koz, do doby, nez capy nekdo zacne vybijet. zabit posledniho capa, je nehoda. v nasi situaci, zadny posledni cap neni. a jestli tak je prave jeho treba zabit , on zabiji ostatni capy. v nasem pripade/priklade monopol/nejvetsi (skryty, spolupracujici mocni). je treba tomu useknout hlavu a uvolnit prostor ostatnim. je treba nastolit prirozenou miru, kdy neni zadny jedinec nad ostatni, vic nez zdravo.

369791

18.2.2019 18:17

Pre Cinu,

eli 58.?.?.?

su tieto ekonomicke sprievodne javy, ako prudky narast zadlzenosti, skupovanie dlhopisov v zahranicnych odbytistiach svojej produkcie, len nezbytnym sprievodnym javom budovania potrebnej materialnej, technologickej a vedeckej platformy, ktora je v podstate len dobre premyslenou pripravou, na nezvratny prechod doterajsej trhovej ekonomiky, na povodny socialisticky model s centralnym planovanim.
Tu nie je potrebne rozvadzat ziadnu polemiku na vedatorskej urovni ekonomickeho charakteru, vsetko vyplyva z vyvoja v globalnom systeme sucasneho kapitalizmu, ktory je na pokraji totalneho kolapsu.
Aku ekonomicku aktivitu mozno sledovat v Cine, od jej integracie do globalneho trhoveho systemu?
Priliv zahranicneho kapitalu, produkciu, odbyt a vystavbu.
Nemienim zachadzat do podrobnosti, staci to podat heslovite. Cina a Japonsko, su najvacsimi drzitelmi americkych dlhopisov, pretoze US, je najvacsim exporterom kapitalu a importerom ich produktov. Cina, buduje infrastrukturu
v megalomanskych rozmeroch. Cesty, mosty, zeleznice, obytne priestory atd. Vacsinu tychto objektov vlastnia, alebo financuju banky, statne a sukromne financne institucie, ich ceny su vysoke, pretoze aj uvery na ne su vysoke,
ale su tu, existuju a ich hodnota je trvala.
Po kolapse kapitalistickeho systemu v zapadnych krajinach, financne institucie skrachuju ako prve, pretoze dlhy nebudu moct byt splacane, cely system nebude moct nadalej plnit svoje poslanie, nastane
velka hospodarska a socialna kriza, ktora vyusti do niciveho chaosu. Jedine Cina, bude schopna zaistit prechod, aj ked tazky a urcite bolestivy, pretoze jej existujuci financny system bude ochromeny. Ludia stratia nejake tie uspory, ale nastolenie centralneho riadenia bude pokracovat koordinovane, vdaka socialistickej strukture statneho riadenia a samozrejme novovybudovanej infrastrukture. Dohady o ulohe Ciny, ako buduceho centra riadenia, su otazne
a diskutabilne, pretoze osud zapadu, je nejasny a nepredvidatelny. Tu nie je momentalne ziadny spolahlivy indikator charakteru, ci formy v akej ho bude mozne riadit. Globalna elita, sa coraz nebezpecnejsie
polarizuje, zatahuje svet do skazy, ktorej necinne prihliadame.

369718

18.2.2019 18:54

V Číně jsou nafouknuté nemovitosti,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

na Západě je ale nafouknuté či spíše giganticky přefouknuté úplně všechno. Akcie firem, dluhopisy států kryté jen naivitou věřitelů, měna podložená jen strachem z důsledků krachu, hodnoty nemovitostí, gigantické finanční deriváty, ratingy jsou zcela falešné, média prolhaná jako nikdy a nikde jinde atd. Tak kdo je víc v zádeli ? Netěším se na čínskou hegemonii, ale hegemonie nesplatitelně zadluženého, pokryteckého, prolhaného a na účet zbytku světa dosud žijícího Západu je prostě už neudržitelná.

369720

19.2.2019 2:29

Nejsem teda ekonom, jenom uzivam selsky rozum.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 108.?.?.?

Cinani vytvorfili vnitrni dluh, ktery asi muzou zatim kontrolovat. ale na druhou stranu pouzili fiat money k vytvoreni obrovskych vyrobnich kapacit. Sice az megabublina praskne, tak papir ztrati hodnotu. Ale fabriky, puda, a taky lidi schopni pracovat zustanou a to mi prijde vice nez zlate cihly. Globalni problem je jak se behem prechodu na kryte meny vyhnout posledni valce. Komplexni civilizace naseho druhu se neobejde bez rychleho masoveho financniho systemu, takze ten prechod musi probehnout ve velkych ekonomikach sveta rychle, jinak dojde ke kolapsu. Vcetne nejvetsiho dluznika USA a mam pocit, ze dluhy se "vyzmizikuji" skrze nejaky megabankrot a ze Spojenych statu nikdo nevyrazi ani zlamanou gresli. Vzpomenul nekdo, ze 3 hlavni ratingove agentury sidli v USA, ktere maji problem udat dluhopisy. Takze jaky skutecny vyznam mezi velkymi hlavouny maji ta jejich ratingova hodnoceni? Neptam se na nejake klise, ale na to co si povidaj lidi na burzach a v bankovnim sektoru. Proste suskanda.

369728

19.2.2019 12:36

RE: Nejsem teda ekonom, jenom uzivam selsky rozum.

Salimon 90.?.?.?

Reakce na 369728

Mám dvě poznámky.
Fabriky, půda a lidi schopný pracovat bohužel nejsou samospásné. Je to rovnováha mezi výrobou a odbytem stejně jako možnost realizovat obchody, které jsou předpokladem k udržení systému v chodu.
Vyrobíte dvakrát tolik, než umíte spotřebovat, pak to potřebujete mít kam prodat. Pokud "papír" ztratil hodnotu, pak se vám soukolí zadrhne, protože Pepa neví jak prodat své talíře Frantovi, aby pak koupil med a chleba od Jitky a Lenky. Bohužel "papír" je k tomu velmi vhodný.

Druhá poznámka se týká dluhopisů USA. Vy si myslíte, že jejich rating je nadhodnocený. Já si to také myslím. Pravděpodobně i celá řada investorů si to myslí. A co se stane, pokud někde vzniknou nové USD, přesunou se do spřátelených fondů. Za ně se nakoupí tyto dluhopisy, které bych já nechtěl? Kontroluje někdo emisi nových USD? Podle mě se stane jenom to, že tyto nové USD získá vláda USA. Ta je utratí a tím rozpustí do systému. Mírně tím popožene inflaci a jede se dál.
Stále platí, že USD je globální měna. Dokud bude obecně přijímána, pak ten, kdo ji emituje nemůže nikdy zkrachovat. A FED je stále ještě, podle mých informací, závislý na existenci USA. Takže je opravdu rating USA nadhodnocený nebo ten stát prostě zkrachovat nemůže?

A proč je USD stále přijímána? Protože je to výhodné. Já koupím od číňana, prodám němci, ten prodá íránci a ten zase jinýmu. A nikdo z nás nemá strach, že dostal za svůj tovar nějaké papírky, za které si nebude moci koupit to, co potřebuje. Protože zatím každý hráč na trhu ty zelený americký papírky přijímá. Pokud by to padlo, tak já dostanu EURO, kterýho má číňan tolik, že už ho nechce. A němec dostane rialy, které bude muset za něco vyměnit s někým, kdo chce iránskou ropu. Prostě chaos. Zatímco teď máme každý USD. A každý věří (a chce věřit), že i zítra si za ty USD něco koupí. A to že nějaké USA si díky tomu mohou kdykoliv koupit, co chtějí, za USD, které právě vytvořili z ničeho, je zatím akceptovatelná cena. Protože jsme si na to už zvykli. Nebo chcete, aby tuhle schopnost najednou dostal číňan nebo rus nebo němec? A shodnou se na této změně hlavní hráči? Neshodnou. A někteří o tuto výsadu ani nestojí.
Výsledkem je, že se někteří hráči pokouší pomalu omezovat množství USD ve vzájemných obchodech, kde tovar proudí oběma směry. Ale přebytky stále kryjí v USD. Proč by měl číňan hromadit EURO v množství, za které si může koupit desetiletou produkci celé eurozony?
Takže velký krach bych nečekal. Postupný ústup ano. Dokud nebude vytvořena alternativa, USD bude realitou. A pak? To záleží na tom, jaká bude ta alternativa [smích]

A pokdu chcete spekulovat, tak mám otázku "Opravdu je FED závislý na USA?" Co kdyby FED pouze ztratil možnost emitovat další dolary? Pak by asi USA krachli. Ale zbytek světa by jel dál. USD by zůstal, FED by přesídlil a ... no, dost spekulací [smích]

369734

19.2.2019 15:17

RE: Nejsem teda ekonom, jenom uzivam selsky rozum.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 108.?.?.?

Reakce na 369734

Optimismus je blahodarna vec a myslim to uprimne. A lidi co maji vizi, ze to zvladneme bude v case transformace penez potreba jako soli a obavam se, ze v casech kdy se lame chleba jich bude i jako v minulosti jako safranu. Par let zpatky jsem byl velmi sarkasticky a neporozumneni mezi lidmi vytvari bariery a casem i nepratelstvi, polovinu ci vice sveho casu tratite na negativni emoce. Well, spatneho jmena se cloveka zbavuje tezko, krok za krokem je na tom treba pracovat. Jak jsem rekl osobne se do nekoho opru pouze, kdyz neustale opakovane zachazi prilis daleko, ale vase trpelivost na reakce evidedentne i provokaci nebo i projevu nejakeho -ismu vas radi do uplne jine kategorie. Jeste jednou zduraznuju optimismus bude treba!!

Pokud jde o pudu, tam se naprosto neobavam, ze specialne v Cine bude lezet ladem. Nadbytek fabrik se da nechat nejakou dobu stat nebo spadnou. Podstatne je, ze pokud bude poptavka tak existuje OKAMZITE vyrobni kapacita. Ale daleko vetsi problem jsou socialni dusledky pro masu lidi z tech fabrik. Staci se podivat milion statnich zamestnancu v USA pet tydnu bez penez a jak se zacina ukazovat komlexnost systemu v jeho nahote. Ohledne manzelstvi z nutnosti mezi FED a USA souhlasim, takze nebudou mit problem vymazat dluhy. Jenom musi chtit byt mene chamtivy a nezkusit oholit lidi o majetky, protoze krach ekonomickeho systemu se pro takovou vec naramne hodi. Ale az masy ozebracenych Americanu pujdou do ulic se zbrani v ruce, pozde bycha honit. Rating tedy nema hodnotu ani hajzlpapiru. Na cem stoji stabilita systemu v hornich patrech? Podle vnitrnich politickych krizi zapadnich velmoci, tam zadna stabilita neni.

Mohl bych s vami v tom zbytku o chaotickem balancovani pomoci nabidky a poptavky souhlasit, pokud by neexistovalo geopoliticke vmesovani do ekonomiky a emotivni charakter lidske psychiky. Clovek neni pouze cista logika, ale i srdce, ktere nam umoznuje trnsformovat negativni emoce a tim ziskavam ten vnitrni pokoj. Zastanci volne ruky trhu vzdy zduraznuji odbourovani jakychkoliv barier. Jenomze kdyz se lame chleba, tak vzdy extremne posiluji geopoliticke vlivy. Staci se jako ukazkovy priklad podivat na brexit. Nejsou schopni uvnitr EU, v jednotlivych zemich, ale ani primo v UK dojednat racionalni dohodu. Misto logiky zacinaji litat v lufte emoce, nervozita, neduvera, urazena pycha, strach .... Dale narust krimanality at jde o kvantitu i kvalitu, vyzaduje ochranna opatreni nebyvaleho charakteru. O tom je "Trumpova" zed, ale politicke spicky v USA nejsou schopny racionalni diskuze. Nedokazi resit najednou rozpadajici se NATO, EU, vnitrni bezpecnost USA, ekonomickou krizi fiat money... Proste se jim rozpada svet, ktere duverne znaji pred ocima. A ten novy svet nebude jak si ho predstavovali. Jak rikal Tomas Bata, nejedna se o ekonomickou krizi, ale o krizi moralky a z ni sekundarne vyplyva, co jsem zminil.

369739

19.2.2019 16:28

RE: Nejsem teda ekonom, jenom uzivam selsky rozum.

Salimon 90.?.?.?

Reakce na 369739

Omlouvám se, ale píše mi to tady 16 příspěvků tento měsíc. To je trochu moc. Raději se učím a teď mám pocit, že jsem trochu moc poučoval. Dám tedy prostor k diskusi i jiným.

Na Vaši poznámku bych však ještě rád zareagoval. Já se domnívám, že systém západního světa se sype díky krizi profesionality.
Zkrátka někdo si dal obrovskou práci, vybudoval vysoce stabilní a vlastně nenarušitelný systém, kde USA byly jediným myslitelným hegemonem. Bohužel to přehnal. Ten systém fungoval až příliš bezvadně. A tam nastal problém. Pokud nemusíte řešit výzvy, pak stagnujete. Jednotlivec tak nějak atrofuje. Skupina vytěsní schopné lidi s fantazií, protože stále přinášejí nějaké nepříjemné zprávy, a udržuje si pochlebovače bez fantazie, kteří jsou nekonfliktní. Pokud nemáte tak stabilní systém, pak se dostanete do průšvihu dříve, než vymřou Ti, kteří ho budovali. A průšvihem se opět posilníte. Pokud máte moc stabilní systém, dojde ke generační obměně a ještě jedné a pak už jen žasnete, jak někdo může prošustrovat takový kapitál. Když pak nastane průšvih, chybí kompletně lidé, kteří by chápali, že jde o průšvih. Průsery se přejmenují na tremendous success a ještě chvíli se jede dál. Jen trochu rychleji z kopce.

Tak si vysvětluji, že se stalo, že v západním světě je akceptovatelné takové selhání, jaké převádí Macron, Trump nebo Mayová. Oni kolem sebe prostě nemají schopné lidi. Pokud máte k dispozici "panské" za emisi globální měny (v prostředí několikaprocentní inflace), pokud ovládáte technologické giganty, pokud máte pod palcem světové bankovnictví, pak je nepředstavitelné, že Vás ve vojenské technologii předběhne někdo, kdo se živí prodejem ropy a plynu.
Zkrátka pokud se do čela dostávají lidé, kteří mají zájem si pouze nahrabat, a nejsou schopni rozeznat a obklopovat se schopnými lidmi, pak se Vám snadno stane, že sebelépe vybudovaná pozice se nakonec zhroutí. Bagatelizace reálných problémů Vám na nějakou dobu dodá klidné spaní. Velkohubá prohlášení Vám dají chvíli času navíc. Ale pokud nemáte armádu lidí schopných řešit detaily a spolupracovat a nahradil jste ji armádou přitakávačů s nataženou rukou, čekají Vás velké změny.

Já v tom světě, kde žijeme, vidím obrovské množství neužitečných patolízalů, kteří šplhají do nejvyšších pater. Zatímco jiné části světa musely v nedávné době o svou pozici bojovat, osvojovat si modely chování a myšlení, které jsou životaschopné tváří v tvář silnějšímu soupeři. Mezi naše elity se dostali hochštapleři. Lidé, pro něž stranická legitimace či poslušnost US embasy je důležitější, než zdravý rozum. A tak nás čeká katarze. Na západ od nás to bude horší. My budeme těžit z toho, že jsme coby kolonie ještě úplně neztratili všechny své schopnosti.

V každém případě nás čekají "zajímavé časy".

Salimon

369740

19.2.2019 17:07

RE: Nejsem teda ekonom, jenom uzivam selsky rozum.

Salimon 90.?.?.?

Reakce na 369739

A snad poslední poznámka. Kolik lidí osobně znáte, kteří dokáží to srdce využít a ty negativní emoce transformovat?
Kolik znáte lidí, kteří umí využít svého naštvání na nesmysly předložené názorovým oponentem jako skvělou motivaci k dohledání si detailnějších informací o tématu, aby mohli precizněji argumentovat.
Kolik znáte lidí, kteří krom hlasitých prohlášení o nutnosti vlastní transformace také umí zaznamenat a analyzovat vlastní reakce a intuitivní chování, aby nejprve skutečně poznali, kdo jsou.
A upřímně, pokud máte to štěstí a máte kolem sebe vícero takových lidí, domníváte se, že takto by měli nebo snad budou fungovat všichni? Já se domnívám, že absolutní většina lidí nemá tento cíl. A ani to není potřeba. Lidé jsou různí a dokud jsou na svém místě užiteční, systém běží bezvadně. Určitě nechcete mít svět plný filosofů a myslitelů. Zůstaňme u toho, že jsou lidé, kteří jsou velmi užiteční a šťastní, pokud mohou řešit jen banální záležitosti. Máte-li tu ambici býti myslitelem a chuť věnovat se analýze složitých otázek, převezměte na sebe i zodpovědnost za formování ostatních, za vedení příkladem. Za věčné vysvětlování, chápání a vyvracení omylů.

Za sebe mohu říci, že v minulosti mě mnohem častěji posunuli kupředu lidé, kteří mi (někdy i opravdu velmi hloupě) oponovali, než lidé, kteří se mnou souhlasili. A nejednou měli Ti oponenti lepší či přesnější informace než já (můžeme tomu říkat, že měli pravdu). Proto mám rád oponenty. Umožňují mi hlubší pochopení tématu, ve kterém bych jinak třeba pouze klouzal po povrchu. Nicméně času nemám neomezené množství a proto bývám poněkud vybíravý i mezi oponenty.

Přeji hodně štěstí nejen v diskusích,
Salimon

369741

20.2.2019 11:54

RE: Nejsem teda ekonom, jenom uzivam selsky rozum.

Čmelík 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 369741

Já bych Vám rád oponoval, ale nemůžu. A vlastně ani nechci. Mám s Vámi příliš stejný pohled na svět. A hlavně chybí mi znalosti, abych Vás mohl podrobit zdrcující kritice, která by vás mohla posunout "vejš". Já bych měl pro Vás jen tisíc otázek. Sloužíte mi jako mentor, rozšiřujete mi úhel pohledu, kladete otázky a tím mi usnadňujete nalezení správného pohledu ( snad ) na svět. To jen, aby jste věděl, že jsou tu tichý čtenáři vašich názorů, bavící se vaším názorovým bojem s oponenty, bez toho, aniž by měli potřebu do toho nějak vstupovat.
Já ten boj vedu u láhve vína se svými kumpány a mnohdy jsem překvapen, jak sociální postavení, ale i vzdělání a inteligence vůbec nesouvisí s kritickým myšlením.

Vytrvejte v psaní a s pozdravem

Čmelík

369755

20.2.2019 21:20

RE: Nejsem teda ekonom, jenom uzivam selsky rozum.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 108.?.?.?

Reakce na 369741

V zajimavych casech rozhodne zijeme. Jeden dobry pritel mi rekl, ze v USA prestal byt zajem, aby lidi se schopnostma delali politiku na urovni rekneme Kongresu ve Washingtonu. Nechavaji to druhe nebo treti klase. Jenomze i to je velmi nebezpecna vec, pokud lidi vizionari, silne osobnosti schopni vest "lod" v bouri" z ruznych pragmatickych a racionalnich duvodu rezignuji, pak lod pujde ke dnu. Tady uz nejde ani o patolizalstvi jako takove. Trump mi prijde jako nekdo od koho chytry lidi mizi jako para nad hrncem. Ne, ze by polovinu dezerteru i nepratel nevytvarel svou nevymachanou hubou a aroganci. Ma jit o vymenu a maji za lepsiho sefa, tak at... Situace speje k cim dal vetsimu chaosu na mnoha urovnich v celem zap. svete. Pro vych. Evropu je to kostlivec Drang nach osten s francouzskym akcentem.

Rosco ma pravdu, ze ten propracovany system s volnym trhem a kapatalismem po roce 1913 nema nic spolecneho. V plne nahote to ukazuje ciste investicni bankovnictvi, ktere de facto na zapade neexistuje. Investicni bankeri byli top profici, kde znalosti oboru ci podnikatelsky instikt plus riziko, pretvareli lukrativni profit s tim, ze rostla vyroba neceho potrebneho a lidi meli kvalifikovanou praci, prinaselo to inovace.... Dneska se toci o monopolech na velkych castech trhu, depozitu a urokovych sazbach. Vydelavame po kapkach ve velkem, ale hlavne na jistotu. Velke ksefty pres politickou agendu, pripadne vojenskou intervenci. Valecna ekonomika se ukazala jako hruby omyl. Panove se ve Zprave ze Zelezne hory vypracovane pro JFK hrube zmylili. USA i se svym megarozpoctem na zbrojeni s nadpolovicnim zbrojarskym globalnim trhem, byli behem 25 let dohnani Cinou s vyrobou civilniho charakteru. Restart tohoto "propracovaneho" systemu fiat money stal dve svetove valky a desitky konfliktu lokalni urovne za sto let jeho existence. Posledni valku si nemuzeme dovolit.

Nezbyva nez radikalni systemova zmena fiat money na kryte meny!! Asi jako vyheverovat mrakodrap, vyhodit do vzduchu zaklady, udelat nove, pockat mesic az vytvrdnou a polozit na ne barak zpatky a celou tu dobu se modlit, aby "blbe nefouklo" a to vse za plneho v provozu i hospodou, kluzistem, kinem.... a lidma co tam bezstarostne ziji na vice ci mene ruzovych oblaccich reality uvnitr vlastni hlavy. Ponevadz diky Bohu 99% populace nema tuchu co jsou to dnes penize a jak funguje principielne financni system, coz je vyhoda. Ze nejsou osobnosti a vizionari ve vrchnich patrech, hodne stesti nam vsem. Nasrani je dobra motivace pro aktivitu vselikeho druhu, ale je treba se naucit transformovat to nasrani po vykonane praci na trpelivost, porozumeni, odpusteni jako kdyz clovek pozoruje male decka, kdyz je potreba sezere jim prdel, a da ponauceni. Vsichni delame chyby a v kazdem z nas je kus ditete v dobrem i spatnem. Sam na sobe mam prace jako na kostele!! Lidi co to umi znam malo a vyhybaji se politice jako cert krizi, casto nechteji prijmout ze k otevrenemu srdci je zapotrebi jeste porozumeni skutecnosti. Laskavost bez rozumu plodi ideologicky fanatismus a moudrost bez citu se stava krutou bezohlednosti.

369769

19.2.2019 11:18

dluh

cc 62.?.?.?

Podle článku je celkový dluh Číny (vláda, domácnosti, korporace...) 256% HDP, Průměrný světový dluh je 325 procent HDP ( https://www.novinky.cz/ekonomika/425657-globalni-dluh-dosahl-325-procent-svetoveho-hdp.html ). Takže ono to nebude tak strašné. Číňani to vyřeší, větší poroblémy bych viděl v Evropě a v USA - tyto státy nedokáží vyřešit nic, ale jen žvaní. To, že Čína ekonomicky spomaluje je normální - všechny státy, které doháněli vyspělé země, měli období, kdy rostli velice rychle, a když vyspělé země dohnali, začal jejich růst klesat - je to normální, nikdo nemůže čekat, že obří růsty mohou někomu vydržet.

369732

19.2.2019 14:35

Kéž by psal o tom, čemu rozumí

exocet 185.?.?.?

Věčným a nepřekonatelným problémem západních analytiků je přehlížení, neschopnost pochopit cizí kultury, algoritmy myšlení a jednání, addikce přesvědčení, že jenom sioatlantický (v podmínkách ekonomiky parazitní, šmelinářský) metr je etalonem pravdy a správnosti, a že správným je jen to, co kopíruje jejich systém. Číňané jsou skvělými studenty dějin, aplikátory cizího, osvědčeného know-how, přitom si stále jedou v duchu svojí tisíce let staré nebeské globální politiky. A tak zkopírovali Stalinovu politiku industrializace ze 30. let - obětovali vědomě několik generací výstavbě průmyslové mocnosti nenažranosti globálních úžerníků, kteří mlaskaje ze ziskovosti de-industrializovali mašinu impéria tak, že bez levných dovozů skoro všeho nejsou schopni vegetovat, natož bojovat ve větším konfliktu. Každý dluh je achillovou patou, ale problém je v tom, jaké nástroje má která vláda k jejich řešení. Asi tak dvakrát větší vnitřní zadlužení gerontoidního Japonska nikoho na Západě nevrušuje. Globální dluh včetně derivátů činí 6-8 násobek HDP světa, za dveřmi je finále bohem vyvoleného představení "ab ordo chaos" reprezentované krachem globálního monetárního systému co tu ještě nebyl. Dojde ke smazání dluhů dohodou či válkou, neb jelity (a moneární historie) to jinak neumí. Až se po té zbídačující ráně usadí prach, na jedné straně bude Čína s novou infrastrukturou, cca 30 tisícemi tun zlata pro nastartování nového platebně-obchodního systému a miliony vysoce technicky, ale i obchodně zdatných lidí a vlastními technologiemi budoucnosti, a na druhé straně, kde bude stávající hegemon, u kterého dnes tvoří HDP finanční sektor cca 30, VPK 25%, spotřeba státu 20% a zbytek je reálná ekonomika. Jasně, trosky budou vpravo vlevo, ale
Čína bude trčet nad zbytkem světa, jak Dubaj nad okolní pouští. Autor netuší nic o Sun-Tzi, o tom, že Čína má kapitalismus a čínští kapitalisté svoje výrobní prosředky na dobu 99 let (od roku 1971), že veškerá půda pod industriálními zónami zůstává v majetku státu, že bude-li to výhodné, Čína znárodní majetek svých miliardářů přes noc, a že ti miliardáři jsou v velké míře hrdými členy KS Číny. Přes svoje chicagské brýle, autor není schopen pochopit význam čínského rčení : Není důležité zda je kočka bílá nebo černá, hlavně když hubí myši. A ta euroaltantická kočka přestává fungovat, proto zkončí na čínské hromadě uhlí.

369738

21.2.2019 13:09

jaky problem

hlava.pomazana 37.?.?.?

je dluh ciny, velky, maly, stredni, sikmy? asi ten posledni, ze. Pokud dluh kde A dluzi B 1mld, a B dluzi A 1mld, zaroven, se = 2mld dluhu misto = 0 dluhu, potom asi jde o neco jineho. Co vim, cina je navenek, opak dluznika. vzor? krom toho ukazka, ze ne loajalita vuci eu, bubu, modrou hubu apod atd .. nam prinese prosperitu.

369793

Příspěvků: 29

18.02. 07:51 ping789  propaganda papoušků
18.02. 08:57  Čína - světové centrum řízení
18.02. 10:53 R.E.  RE: Čína - světové centrum řízení
18.02. 17:34 Salimon  RE: Čína - světové centrum řízení
18.02. 20:02 ping789  RE: Čína - světové centrum řízení
19.02. 11:30 Salimon  RE: Čína - světové centrum řízení
20.02. 21:22 ping789  RE: Čína - světové centrum řízení
18.02. 09:12 senil1  Skončí to špatně
18.02. 22:57 JanaJ  RE: Skončí to špatně ?
18.02. 09:35 svatoslav butora  Budoucnost Světa lidí
19.02. 20:14 rosco  RE: Budoucnost Světa lidí
21.02. 12:32 hlava.pomazana  RE: Budoucnost Světa lidí
21.02. 22:41 rosco  RE: Budoucnost Světa lidí
18.02. 10:33 libertarian  hmm..... o ničom .....
20.02. 11:56 rosco  RE: hmm..... o ničom .....
18.02. 17:00 lubosmat  Bohatstvo a výrobné kapacity
21.02. 12:48 hlava.pomazana  RE: Bohatstvo a výrobné kapacity
18.02. 18:17 eli  Pre Cinu,
18.02. 18:54  V Číně jsou nafouknuté nemovitosti,
19.02. 02:29  Nejsem teda ekonom, jenom uzivam selsky rozum.
19.02. 12:36 Salimon  RE: Nejsem teda ekonom, jenom uzivam selsky rozum.
19.02. 15:17  RE: Nejsem teda ekonom, jenom uzivam selsky rozum.
19.02. 16:28 Salimon  RE: Nejsem teda ekonom, jenom uzivam selsky rozum.
19.02. 17:07 Salimon  RE: Nejsem teda ekonom, jenom uzivam selsky rozum.
20.02. 11:54 Čmelík  RE: Nejsem teda ekonom, jenom uzivam selsky rozum.
20.02. 21:20  RE: Nejsem teda ekonom, jenom uzivam selsky rozum.
19.02. 11:18 cc  dluh
19.02. 14:35 exocet  Kéž by psal o tom, čemu rozumí
21.02. 13:09 hlava.pomazana  jaky problem

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

44

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 91 čtenářů částkou 13 252 korun, což je 44 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Němci chtějí odstranit Babiše přes Milion chvilek, protože překáží zrušení Benešových dekretů20.11.19 23:29 Česká republika 20

Babiš na Ukrajině odsoudil ruskou agresi a podpořil územní celistvost Ukrajiny19.11.19 22:52 Česká republika 3

Destiletý syn vdovy ISIS: "My vás zabijeme, vybijeme vás. My vás povraždíme."19.11.19 21:09 Sýrie 12

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 4

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 3

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 3

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

Měnové kurzy

USD
23,07 Kč
Euro
25,53 Kč
Libra
29,80 Kč
Kanadský dolar
17,37 Kč
Australský dolar
15,66 Kč
Švýcarský frank
23,22 Kč
100 japonských jenů
21,24 Kč
Čínský juan
3,28 Kč
Polský zloty
5,94 Kč
100 maď. forintů
7,63 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,20 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 808,09 Kč
1 unce stříbra
394,57 Kč
Bitcoin
175 558,50 Kč

Poslední aktualizace: 22.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 1 328