Z diskuze
Stálé rubriky
Pomoc Zvědavci
Zábava
Příroda
Počítače
Hry
Co se jinam nevešlo
Archiv
Autoři
Předplatné
1 měsíc: 99,-Kč
6 měsíců: 499,-Kč
Pro předplatné (přístup ke článkům starším než 3 měsíce) musíte být zaregistrován.
Tiráž
Vydavatel: Vladimír Stwora
(Chcete-li mi poslat důvěrnou zprávu, zde je můj PGP klíč)
Pohledy z Evropy: Richard Král
Spolupráce a příspěvky nejsou honorovány.
Měnové kurzy
$1 US = 20.23 Kč
$1 CAD = 15.87 Kč
$1 AUD = 13.04 Kč
1 € = 25.88 Kč
1 £ = 29.70 Kč
1 CHF = 16.91 Kč
100 Sk = 85.61 Kč
100 rublů = 72.39 Kč
1 unce zlata = 15516 Kč
Poslední aktualizace 04.12. 18:10 SEČ
|
Diskuze k článku
Příspěvků 127
15.1. 16:41
Cikání vítězí
Dnes nejvice diskriminovanym tvorem na teto planete, je bily muz - kde jsme to jen dopracovali ?! ( Doufam, ze timto, me nebude nekdo povazovat za rasistu ).
24465
15.7. 15:20
RE: Cikání vítězí
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?
1. "Bílý muž" si taky nic jiného nezaslouží. Navrhoval bych "bílého muže" zavřít do blázince, než tou svou "civilizací" zničí celou planetu.
2. Na rozdíl od mnohých Červeňákovým nezávidím, dostali kompenzaci na základě rozhodnutí soudu.
30129
15.1. 17:02
Cikání vítězí
haha a to si myslite, ze totok je diskriminacia bielych v cechach ? pridte sa pozriet na slovensko ... su miesta, ktore nechcem vidiet ani na mape ! sidlisko lunik 9 v kosiciach smrdi na vzdialenost cez 3 km ! na socialne davky sa samozrejme siahnut nesmie. typicky postup: predaju byt, kupia letenky do lubovolnej zapadoeuropskej krajiny, poziadaju o azyl, niekolko mesiacov tam cakaju, pricom vyciciavaju dany stat a minu svoje zvysne peniaze. azyl prirodzene nedostanu, dotycny stat im zaplati letenky naspat (alebo v horsom pripade prinuti slovensku republiku aby ich zaplatila), vrati ciganov na slovensko a ti hned musia dostat byt, lebo nemaju kde byvat. dokonca niektore organizacie uvazuju ci by im nemali byt spatne vyplate davky za obdobie, ked boli v zahranici ...
nemam dalej slov. pomoze jedine konecne riesenie. nie. nebojte sa, nie som rasista. navrhujem, aby nasa vladu kupila od ruska novaju zemlu, alebo nejaky podobny ostrov a tam im vyhlasila "romsku republiku" a nasledne ich tam vsetkych vystahovala ... dalej by to bol jedine iba a len ich interny problem ...
24467
15.1. 17:26
RE: Cikání vítězí
Souhlasim s Vami. Cikani jsou cikani, ale nejvic vinim system ( zakony ), ktery tuto cikanskou lumparnu podporuje, jak v Cechach, tak i na Slovensku. Ze "pry" vstup do Evropu to vyzaduje. Ten kdo navrhuje takove zakony, by si mel vzit takovou "spravnou" cikanskou rodinku s povozem i konmi, k sobe domu, aby si to vychutnal, jak zit spravne kulturne. Je pravdou, ze na kazdeho je v zakonech jiny metr. Nejhorsi je to pro ty bile - poctive, kteri odvadeji dane aby pak stat, podle "zakonu" podporoval pijavice, ktere z toho jen tezi.
24468
15.1. 17:47
RE: Cikání vítězí
Presne tak. A nejdrsnejsi na to vsem je ze si rikaji romove. Rom v cikanskem(ciganskem?) jazyce znamena clovek a my jsme oznacovani jako "gadza", coz znamena bily. Takze oni jsou "lide" a my jsme jenom "bili"? Co to je kurva za bordel? Samozrejme nekdo muze namitnou ze je i obcas hodny rom(cigan), ale to je stejna argumentace, jako ze je i obcas dobry beloch. Psedohumanisty by meli povesit za koule do pruvanu.
24470
15.1. 17:49
RE: Cikání vítězí
Není cikán jako cikán, já osobně znal pár a všichni byli fajn. Bohužel to neplatí obecně. Zločinný je systém politické korektnosti, který dovolí takováhle rasistická rozhodnutí, ta jsou totiž zodpovědná za to, že počet takových případů, jako Červeňákovi, zcela logicky poroste.
24472
15.1. 18:29
RE: Cikání vítězí
No jenze neni cigan jako cigan, je prave zcestna argumentace, viz. muj predchozi prispevek. Me je jedno esli je nekdo cigan, cernoch, indian nebo je ruzovy, pokud to neni hajzl. A o tom to je - vetsina z ciganu pomalu ani neumi cesky a to ziji v CR cely zivot. A proc to neumi? Protoze se jim nechtelo a je chybou nasi spolecnosti, ze to tolerovala. Je to totiz to same jako kdyz nekdo emigruje. Taky se musi naucit jazyk zeme kde chce zit a pokud se ho nenauci ma smulu. Nedostane treba praci. Jenze v CR, kdyz je cigan, tak at si dela co chce, hlavne at me proboha neobvini z rasismu, ze jsem mu odmitl priznat byt 6+1 protoze si udelal 7 decek. Je to proste cele na hlavu postavene.
24479
16.1. 16:52
RE: Cikání vítězí
S tou jejich hatmatilkou nemáte tak docela pravdu, pro ně lepší když dělají že neumí česky protože se o nás mohou bavit a my nevíme o čem.Takže se nám mohou vismívat a radit se vedle nás jak koho okrást a co u toho nebo onoho viděli. Na ně platili na vojně Maďaři kteří jim rozuměli a proto to některým z nás řekli abychom si dávali pozor.Takže když na ulici zařve cigán přes Vás na druhého před Vámi začněte si dávat pozor možná u Vás něco viděl a upozornil ostatní.Znám to z vlastních zkušeností bydlím v Brně poblíž vyhlášené ulice Cejl.
24526
15.1. 18:00
RE: Cikání vít?zí
Pane Hyperon, ten luník 9 je to sídlit? vpravo, cestou na letit?? Byl jsem kdysi dávno v Koicích na vojn?, sídlit? nov? postaveno, cikáni nast?hováni. B?hem mých cest na letit? postupn? za?aly chyb?t v oknech tabulky, za?ala prosvítat blikavá zá?e ohní?k? v estém pat?e, apd. Celkem síla...
24473
15.1. 19:13
RE: Cikání vít?zí
ano ! je to to sidlisko v kosiciach ... oficialne su tam byty cca pre 3000 ludi, odhadom ich tam zije niekolkokrat viac. podla statistiky je tam nezamestnanost 99,8 %, alebo tak nejak (tu desatinu si fakt nepamatam). samospravu mestskej casti vedu tiez cigani, aj predsedom samospravy je cigan. takze aj zo spravneho hladiska su si za to zodpovedni. k miestnemu koloritu patri aj to, ze okolie bytoviek je do vysky prveho poschodia pokryte 3m vysokou haldou odpadkou, ktore vyhadzuju vyssie poschodia z okien. nemusim asi zdoraznovat, ze ono sidlisko nema okna, dvere, podlahy, zabradlia na schodiskach, parkety, kuchynske linky, sporaky, lavicky, pergoly pri vcodoch ... aj ked vsetko zmienene zariadenie tam bolo pri dokonceni sidliska. ja osobne sice nie som z kosic, ale podla rozpravania kamaratov, co chodili na gymnazium alejova (na kopci nad lunikom 9, asi 2 kilometre smerom do mesta) tak v podstate nikdy sa v triedach nevetralo ... a i v lete radsej sedeli pri +30°C i viac, nez aby mali znasat ten zapach ...
no a to je stale este ten lepsia situacia co sa tyka ich byvania. staci navstivit niektore vyhlasene osady, napriklad jarovnice, cervenicu, letanovsky mlyn ... alebo este jeden priklad: obec torysa, pred 30-timi rokmi tam zila jedna ciganska rodina v slusnom dome na konci dediny. dnes tam zije vyse 800 ciganov. dom je tam stale len ten jeden ... vsetko ostatne su nanho poprilepovane chatrce ...
samozrejme nepausalizujme. su aj slusni ... bohuzial ich nie je vela. napriklad riaditel gymnazia v sabinove (mozno uz byvaly). alebo ja poznam jednu spisovatelku. rovnako v televizii joj pracuje jeden cigan ako reporter a ma celkom rozumne prispevky. no a to su vsetky tri vynimky, ktore (hoci nie osobne) poznam ...
24484
15.1. 17:43
Ad první odstavec
Pan Stwora má z Kanady evidentně poměrně chabý pojem o principu fungování Evropského soudu pro lidská práva ve Štrasburku. Tento soud byl zřízen při Radě Evropy (nikoliv při Evropské unii) a jeho úkolem je zajištění dodržování závazků, přijatých členskými státy RE k ochraně lidských práv. Jeho jurisdikci pak naprosto logicky podléhají pouze členské státy Rady Evropy, nikoliv tedy USA či Izrael. Sám o sobě nemůže nikoho obvinit, nejedná se o soud trestní, nýbrž v principu funguje stejně, jako ústavní soud: causa se před něj může dostat pouze na základě stížnosti osoby (a zde se myslím nemusí jednat o občana členské země RE), která tvrdí, že postupem členského státu RE byla porušena jeho lidská práva zaručená Úmluvou o ochraně lidských práv a základních svobod (ve Sbírce zákonů vyšla pod č. 209/1999). Není to tedy soud rozhodující "ve své zemi" o porušení lidských práv jinde, nýbrž o veskrze užitečnou nadnárodní instituci, která dává (nejen) českým úřadům pocítit, že ve své zemi nejsou neomezenými pány.
Pokud se týká causy Červeňákovi, vyčítat soud, že nepochopil a nesnažil se rozplést celou celou věc je rovněž nesmysl. Červeňákovi zažalovali (velmi drze) město Ústí nad Labem buď o náhradu škody nebo o nový byt, to už nevím. Vzhledem, že český soud se táhl asi osm let, podali si Červeňákovi stížnost do Štrasburku. Jejím předmětem byla jednak délka výše zmíněného soudu, jednak stížnost na údajnou diskriminaci ze strany státu. Štrasburský soud tuto jejich stížnost přijal a rozhodl, že se jí bude zabývat(což je objektivně řečeno obvykle předstupeň k uznání její oprávněnosti). Nedošlo však k projednání věci samé, protože český stát se ještě před projednáním stížnosti s Červeňákovými dohodl na zaplacení celkového odškodnění ve výši 900.000,- Kč. Vyčítat tedy štrasburskému soudu že věc nepochopil a nesnažil se ji rozplést je nesmysl, protože k tomu ani nedostal příležitost.
PS: Víte vůbec, co je to genocida?
24469
15.1. 18:04
RE: Ad první odstavec
Děkuji za odborné doplnění. Špatně jsem to pochopil. Větu: Červeňákovi si stěžovali u Evropského soudu pro lidská práva ve Štrasburku. Stát jim musel vyplatit 900 tisíc. jsem si vyložil tak, že o tom rozhodl soud.
Rovněž díky za vysvětlení jurisdikce soudu ve Štrasburku. Je to tedy jasné. Ale stejně zůstává moje otázka: Závisí tresty za porušování lidských práv na tom, kdo je porušuje? A druhá otázka: Opravdu došlo v případě Červeňákových k porušení jejich lidských práv?
24474
15.1. 18:27
RE: Ad první odstavec
Závisí tresty za porušování lidských práv na tom, kdo je porušuje?
Zřejmě ano...ostatně jako většina trestů závisí i na osobě zločince. Prakticky všechny evropské státy (snad s obvyklou vyjímkou Švýcarska) se vzdaly části své tradiční suverenity, tzn. moci úřadů vynést konečné nenapadnutelné rozhodnutí ve sporu státu s občanem ve prospěch nadnárodní instituce a jakkoliv si myslím, že štrasburský soud vykládá tu výše uvedenou úmluvu až příliš extenzivně, je rozhodně dobře, že existuje. Pokud lidská práva porušuje stát, nad kterým taková autorita nestojí, nezbývá než se bránit u jehou soudů a spokojit se s jejich výroky.
Opravdu došlo v případě Červeňákových k porušení jejich lidských práv?
Pokud se týká délky soudního řízení, pak myslím, že ano. Každý (i sebevětší kverulant, podvodník nebo sudič) má právo na to, aby soud jeho spor rozhodl v přiměřené lhůtě. Ostatně právě délka soudního řízení je nejčastější příčinou stížností českých občanů a pokud vím, jsou všichni úspěšní.
Pokud se týká diskriminace Červeňákových z hlediska rasového, pak si myslím, že jeich lidská práva porušena nebyla, ba spíše naopak...že dostali mnohem víc, než by jim po právu patřilo.
24478
15.1. 18:17
RE: Ad první odstavec
Rozumné vysvětlení...
24476
15.1. 20:16
RE: Ad první odstavec
Ano, je pravdou, ze i takovi cikani ziji mezi "bilymi". Ja jsem dokonce, kdyz jsem byl v Cesku ( asi pred dvema lety ), videl porad v CR televizi, ze i kulturni cikani odsuzuji ty "mene" kulturni cikany. Ale co naplat, kdyz tech lepsich cikanu ze sta, je je pet ?! Nikdo by snad nemel nic proti cikanum, kdyby zili a pracovali a nebo se aspon !! snazili pracovat i vzdelavat, jako vetsina jinych lidi. Ale jeste jednou: jsou vychytrali a vedi, ze maji moznost "zakonnych" vyhod, tak proc je nevyuzit , ze ?! Kuriozitou snad je, ze si jde cikan pro socialni podporu, na rukou tuny zlata ( v cikanske vire - zlato # 1 ) a venku, pred socialkou, mu stoji rok stary Mercedes. A "bila" matka, rozvedena, samozivitelka, dostava zivotni minimum a to se ji urady jdou podivat do bytu, co vsechno vlastni a kdyz ma neco "navic", tak urednici reptaji a poukazuji na to. Cili, normalni diskriminace "bilych" v CR.
24487
15.1. 18:30
ADVOKATKA JA TAKY CIGOSKA
PRAVNI ZASTUPKYNE CIGANU CERVENAKOVYCH JE TAKY CIGOSKA. NA TO NEZAPOMENTE PROTOZE TO NENI VITEZSTVI JEN CIGANU CERVENAKOVYCH ALE TAKE CIGANKY VESELE-SAMKOVE.
24480
15.1. 20:10
RE: ADVOKATKA JA TAKY CIGOSKA
No, prej není cikánka. Ale manžela má cikána (bože, asi se to píše s velkým "C" a sama je na pohled přičmoudlá. Slyšel jsem pikantní příhodu, která se její vizáže týká. Kdysi pracovalal jako advokátka pro ´Uřad městské části Praha 1. Ten má dole takovou vrátnici, kde jsou bezpečáci a mimo úřední hodiny tam nikoho nepouštěj jen tak. Ona - zřejmě ve svém pocitu, že ji musí všichni znát - tam jednoho dne za nějakým pracovním účelem napochodovala a neobtěžovala se říct bezpečákům kdo je nebo co chce, přesto že ji o to žádali. Došlo k nějaké strkanici a bezpečáci ji zřejmě považovali za drzou Cikánku, tak jí zkroutili ruce za záda a povalili na zem. Teprve potom se všechno vysvětlilo. Vyhrožovala jim trestním oznámením, ale nic z toho nebylo. No, to bylo takový OT pro zpestření.
24486
17.1. 14:08
RE: ADVOKATKA JA TAKY CIGOSKA
Vy nezapomente hlavne na to, ze nemate delat jinym, co by se vam take urcite nelibilo. Co kdyby vam nikdo nerekl jinak nez "Cechacek"?? Ono nekoho hanlive nazyvat (cigoska), mluvi samo za sebe. Je znamo o Cesich, ze trpi xenofobii ke vsemu cizimu. To neni zrovna znak kultivovanosti naroda.
24557
Jen mi není jasné, proč někdo, kdo je schopen podat stížnost k mezinárodnímu soudu, si nedokáže sehnat práci a musí žít na sociálních dávkách ...
24481
15.1. 18:51
Poněkud detailnější článek
Podívejste se sem: http://www.reflex.cz/Clanek26476.htm
24482
15.1. 20:42
Cikání vítězí
Vážení všichni "cikánobijci", včetně pana Stwory,
nehodlám se s Vámi vůbec přít. To je zbytečné!
Uvedený článek především napadá jev, který je v našem soudnictví
častý.Je to naprosto neúměrné protahování soudních rozhodnutí,
které často vedou ke zmaření celého sporu.
Po osmi letech sporu může být nějaký rozsudek již zcela nadbytečný - člověk ,který se soudil, třeba zemřel apod.
To,že zrovna předmětem je vychytralá rómská rodina je nepodstatné.
Zde je rozhodnutí evropského soudu na místě neboť stát, který
nazajistí svým občanům průchod práva v reálném čase,
se nemůže nazývat státem právním.
Potom nastupuje anarchie.Fungujou různé vymahačské klany /často i cizinci,kteří nemají práci!!!/,
do jejichž činnosti jsou bohužel často zapojeni i sami policisté.Doufám,že nemusím pro svá tvrzení uvádět příklady!
Nečinnost soudů je zločin na "těle" státu nejvyšší nebezpečnosti!!!
A teď ještě něco málo k Rómům!
Nevím proč nazýváte Rómy cikány.
Když si to oni sami nepřejí, není nutné je i tímto způsobem ponižovat.
A potom to nejpodstatnější!!!
Po přečtení všech "cikánobijských" příspěvků včetně článku
pana Stwory, jsem nazaznamenal ani jedno slovo o tom ,jakým
způsobem problémy s Rómy řešit!!!!
Je snadné říci,co všechno Rómové nekalého provádějí,
ale co s nimi ve státním měřítku dělat,jak se k nim chovat,
protože opravdu nejsou všichni stejní / možná 30% je relativně
jako občané v pořádku / to z vás chytráků a kritiků
neumí nikdo!!! Teď budete mlčet!
Kde jsou ty všechny halasné výkřiky!
Jistě je jednoduché řešení jako za Hitlera.
Cikáni do plynu!!! Jenomže to pánové jaksi nejde!!!
To by "neprošlo" !
Takže bych si dovolil pro všechny "cikánobijce" drobný dotaz.
Znáte někdo nějaký rozumný recept co dělat s problémem,
který je v článku popsán a který se jmenuje "Romský problém"?
Když se někomu nějaké řešení podaří vymyslet, je jasným
kandidátem na nějakou státní nebo světovou cenu!!!
A Vám pane Stwora se hluboce divím,že dokážete takhle
hloupý, možná i blbý článek napsat.
Mám Vás za člověka břitkého úsudku a dobrých charakterových
vlastností, vždy Vás podporuji a jsem zajedno v ochraně
těch ,kteří si potřebnou ochranu zaslouží.
Jenomže snížit se na úrověň nějakých "holohlavců"
je pro Vás nehodné. Trochu by jste se měl za uvedený
článek stydět!!!
Mám své neblahé zkušenosti s Rómy.Vyrostl jsem na Žižkově
a znám Rómy lépe ,než kdo z vás.
Asi před 5 lety jsem na Staroměstkém náměstí chytil za ruku
rómskou kapsářku, která okrádala zrovna nějakou Holanďanku
a dostal jsem od ní pěstí. Dohra byla na policii.
Mám letitou známost- lékařku / neurolog / , které vtrhli do ordinace právě na Žižkově Rómové a pod pohrůžkou nožem vyžadovali napsání návrhu na invalidní důchod.Vyhrožovali též zabitím dcery, když návrh nenapíše anebo věc oznámí policii.
A mohl bych uvádět další příklady.
I přesto trvám na svém! Ať někdo z Vás "cikánobijců",
dá nějaký návrh, co s Rómy dělat.
Jenom taková diskuse má cenu!Nadávky jsou k ničemu!!!
24489
15.1. 22:08
RE: Cikání vítězí
Ale ale pane Peleska. To snad nemyslite vazne. Jake reseni ?!?, vzdyt cikani ( Romove at je povasemu ), maji daleko vetsi prava ( ale NE !!! povinosti ), nez obyvatele CR. Maji moznost se vzdelavat a kolik se jich teda vzdelava ?? Mohl by jste zde uvest nejakou statistiku, pane Peleska. A mohou i pracovat. Myslim si, ze mohou delat VSECHNO !!! co je v Ceske Republice zakonne. A delaji to ?? A nebo se snad odvolavaji na etnicke zvyky kocovani, hadani ( cteni ) z ruky a nebo okradani duchodcu, po vniku do jejich obydli - ano, musime priznat, ze to delaji i jini. S tema "cikanobijcema" pane Peleska, jste me zklamal. Lev
24496
15.1. 23:16
RE: Cikání vítězí
Víte pane Lev,
to je problém.Prostě Rómové jsou jiní.
Vždyť to vyplývá i ze samotného článku.
A nějak je zařadit do společnosti,aby nevadili, neumím.
V tom je přeci celá potíž.
Co chcete s Rómy dělat i když mají všechny výhody.
Několikrát jsem byl i na různých "panelech" o Rómech
a každý akorát jenom kecá a řešení není žádné.
Tak jsem si jenom posteskl, že nás Rómové budou trápit
ještě za 50 let a pořád budeme mít ty samé výhrady.
24499
16.1. 23:26
Ja jsem taky jinej
Dan
danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?
Ja jsem taky jinej a kazdej na to se. Halt se musim postarat sam a ne vriskat, ze jsem jinej.
24535
11.3. 10:52
RE: Cikání vítězí
Chcete reseni?Tady ho mate.
Jako rezervace v USA pro Indiany.Ti maji svou rezervaci,tam se muzou chovat po svojem a plati jejich zakony.Jakmile ale opusti hranice rezervace,tak se musi prizpusobit.Ted odpovezte,tohle je nejlepsi reseni,protoze sva mista pro rezervaci maji ( tam kde zijou ve velkych skupinach ted ).
26486
3.7. 22:55
RE: Cikání vítězí
Pane Peleška,
Vy jste byl na panelech??? Kurňa děláte si snad srandu??? V těch vašich panelových diskuzích remcají jenom lidi co v životě o problému jenom slyšeli. Chcete poučovat člověka co má za sebou 11 let života v Nuslích a 3 roky školy na Smíchově kousek od "zvonu"????
30122
15.1. 23:23
RE: Cikání vítězí
A ještě pane Lev dodávám,
zkuste se doopravdy zamyslet a nějak i drobně navrhnout,
co tedy s těmi nehodnými Rómy dělat.To je celý problém!!!
24500
15.1. 23:43
RE: Cikání vítězí
Dovolím si odpovědět za pana Lva. Co dělat? Především dovolit jim žít způsobem, jakým chtějí. Chceš kočovat? No problem. Jdi a žij jak chceš. Chceš mít svoje školy, svoji kulturu? Postav si ty školy (za svoje), udržuj si své zvyky, ale nenuť nás, abychom se jim podřizovali. A počítej s tím, že žiješ v tomto státě a budeš dodržovat naše zákony. Menšina se musí podřídit většině, tak to bylo vždy. Není možné, aby menšina beztrestně terorizovala většinu.
Odmítám jim přiznat status obětí. Jsme si všichni rovni. Najde-li se mezi Cikány inteligentní člověk, ať studuje. Ale ať nečeká, že dostane výhody, protože je Cikán.
Začít by se mělo tím, že umlčíme všechny ty politicky korektní sociální inženýry, kteří se snaží cikány zvýhodnit. Ale to už asi dnes nebude možné. Je to totiž naprosto skvělý job, nedostatek práce nehrozí a jeho vykonávatel má pocit určité morální nadřazenosti.
24501
18.1. 1:45
RE: Cikání vítězí
Vážený Vladimíre,
hluboce se mýlíte.Rómové měli kdysi jakýsi svůj způsob života.
Ten jim byl násilně změněn. U nás někdy v 50.letech jim bylo
zakázáno kočovat a najednou jim byli přiděleny byty a byli
nuceni se začít chovat podobně jako většinová populace.
Jak to dopadlo víme všichni dobře.Vytrhané parkety a oheň
uprostřed místnosti a nakonec ,co se budu příliš rozepisovat,
Chánov je myslím dokonale ilustrativní.
Aby zase šli Rómové kočovat.To je spíše humor, než vážně míněná
úvaha.
Všichni si myslí, že je snadné nad Rómy "zvítězit" a vynutit
si nějakou právní normou změnu jejich jednání.
Zavřený Róm , myslím ve vězení je pro stát několikrát dražší , než Róm na svobodě , který pobírá sociální dávky a příliš nekrade!!!!!!
Vaše věta - "Počítej s tím, že žiješ v našem státě a budeš
dodržovat naše zákony" není reálná. Vynucení práva u Rómů
je veliký "ořech"! A špatně se louská!!!
Vězení jsou Rómů plná a nějak to nepomáhá.A práce je pouze
pro cca 40% odsouzených a to ještě málo vhodná.
Ještě se pozastavím nad Vaším článkem z jiného, lidského
hlediska.
Nevím, co by jste dělal, kdyby jste se náhodou narodil jako
Róm. Zvláště té hodně černé nápadné varianty.
To se potom můžete chovat jako anděl a studovat nevím co
a chodit upravený jako z alabastru a stejně zůstanete
pro většinovou populaci jenom tím "cikánem"!!!
Je to hodně krutý úděl. Být odsouzen již narozením!!!!
To je hodně na pováženou.
Řešení "Rómské otázky" je běh na dlouhou trať a bude nás
jako většinovou společnost stát ještě mnoho prostředků.
Je to otázka času.
Jsou státy / Španělsko, Francie a jiné /, kde se "relativně"
podařilo problémy s Rómy řešit.
Alespoň tak ,aby tolik nevadili většinové společnosti.
Problém se časem "zklepal" sám. Rómové si našli nějaké
přijatelné místo ve společnosti a docela jim to funguje.
Ani tam není ideální stav,ale za podpory a skutečné snahy
státu o nápravu se jim podařilo dostat za mnoho let Rómy pod kontrolu.
Nepřipadám si jako politický korektní sociální inženýr.
Jenom se pokouším zamýšlet a hledat nějaká řešení.
Ve světě a v západní Evropě je mnoho programů, které se
snaží najít nějaké začlenění pro "nepřizpůsobivé"
spoluobčany všeho druhu. Bohužel všechny jsou dlouhodobé
a stojí hodně peněz.Jinak to prostě nejde.
Není problém jenom s Rómy, ale třeba i s bezdomovci,jejichž
počty úděsně narůstají.V Praze už má být snad 6 000 bezdomovců!!!
542 000 lidí je bez práce!!! To je také docela "silné" číslo!
Je sice pěkné utěšovat se, jak nám stoupá DPH a jak se máme
stále lépe a brzo dohoníme vyspělejší státy v Evropě,ale
je nutné si také všímat sociálních aspektů té "cesty"
do Evropy.
Nemohu si pomoci,ale zdá se mně po této stránce společnost
nějaká nemocná!!! Zahleděná jenom do sebe.Sebestředná
a hloupá. Za tuto nevšímavost a nedostatek vůle sociální
problémy řešit budeme krutě platit a všichni.
Jsou státy, kde mají také podobné potíže,ale daří se jim
nalézat řešení.U nás není dobrá vůle ani začít!!
24574
26.8. 0:16
RE:Peleška milan:
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?
Co tady tolik meleš vole?
Proč nutíš obyčejný lidi starat se o hromy,dyť se na nich ti chudáci pravidelně skládaj z daní.
Sám navrhni řešení mudrlante,ale pěkně za svoje prachy,když jim
chceš tak vo duši pomáhat.
30568
15.1. 23:45
RE: Cikání vítězí
Zakladna chyba sa stala, ked niekomu prislo na um, ze s nimi treba nieco robit.
S Ciganmi je najlepsie nerobit vobec nic. Nech si ziju svoj zivot a nech sa sami zivia. Samozrejme za predpokladu, ze kazdy ma pravo na ochranu svojho majetku.
24502
16.1. 10:48
RE: Cikání vítězí
Já vidím problém hlavně nikoli v tom, že my nevíme jak jim pomoci s touto společností a s Čechy dobře vycházet, ale že to nevědí ani oni sami, ani jejich elita! Proč si všichni myslí, že ministerský úředník, Čech, po x desetiletích neblahých zkušeností s Cikány (já si pořád ještě nejsem jist jaké je to "c" , najednou vymyslí jak to udělat, aby tady mohli bezproblémově fungovat? Proč by měl takový úředník rozumět jejich mentalitě (jestli něco takového existuje)? Jak si všichni rádoby obhájci práv Cikánů v Čechách myslí, že mohou Češi působit na Cikány, aby tady začali slušně žít (tím myslím mravně, i hmotně důstojně)?
Jo, a ještě něco. Tam kde jsem se narodil se jim říká "Cikáni" nebo "Cigáni". Není to žádná urážka. "Romové" je nějaký politicky korektní nesmysl, který odmítám používat.
24519
16.1. 1:43
RE: Cikání vítězí
Ahoj Milane,
Nemuzu s Tvym prispevkem vic souhlasit. Situace Romu v Ceske Republice je v mnohem podobna situaci Afro-Americanu pred 50 lety tady ve Spojenych Statech. K podstatne zmene teto situace doslo hlavne proto, ze se nazory podobne nazorum vyjadrenym vetsinou diskutantu staly socially not acceptable. Panove a damy z Ceske Republiky co mate stereotypni rasisticke nazory o cikanech, zkuste je artikulovat pri navsteve Spojenych Statu. Nic se Vam nestane, vas hostitel (pokud je to 'prumerny' American)se pouze pousmeje a prevede konversaci na pocasi. Ale necekejte ze se s Vami bude chtit jeste jednou spinit.
24505
16.1. 4:14
RE: Cikání vítězí
Karel
ja (zavináč) doma (tečka) cz 24.?.?.?
Honzo,
to co pises je totalni nesmysl, miliony americanu by tu barevnou chasku videli nejradeji z Ameriky venku. Kdyz jsi takovy negromil, tak se zkus prestehovat do nejake cernosske ctvrti a pak budes mluvit jinak. Prirozenost Cikanu a ani cernochu se neda zmenit, protoze zavisi na genove vybave. Chovaji se podle svoji prirozenesti. Da se zmenit jedine michanim plemen, coz se v americe se silnou podporou zidovske loby deje, a pro nas belochy to samozrejme je smrtelne nebezpeci. Mohl by si mi prosimte ukazat jedinou barevnou zemi kam by se belosi chteli houfne stehovat? Ani jedna takova na svete neni. Absolutne nechapu takove lidi jako jsi ty, kteri dobrovolne pokladaji hlavu na spalek a jeste k tomu vybizeji svoji manzelku, deti a ostatni cleny sveho naroda. Prosim vysvetli me kde se mylim.
24512
16.1. 8:33
RE: Cikání vítězí
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?
Milý Honzo z USA
A zase tu máme tu písničku o ubohých černoších
(oh sorry, dneska jsou to vlastně afro-američané),
kteří strašně trpěli a atd. atp.).
Dovol mi upozornit na několik drobných rozdílů:
Pokuď vím, černoši byli do Ameriky přiváženi proti
své vůli a po mnoho generací zažívali peklo na
zemi v podobě otroctví - to uznávám, ale řekněte mi
jakou to má spojitost s tím přičmoudlým odpadem v ČR?
Přitáhli sami, nikdo je tady nechtěl/nechce/nebude chtít
a prazitizmus se stal jejich "way of life".
To, co je mezi američany a černochy v usa, to je zcela
tamní problém. Ať si ho amerika vyřeší, jak chce.
Ale proč bychom se měli my po ní opičit zaváděním
nerovnosti lidí, nejlépe přímo jejím uzákoňováním?
Chcete řešení? Máte ho mít? Je jím ROVNOST! Úplná rovnost
všech před zákonem, rovnost při udílení trestů, ale také
rovnost v povinostech (na zemi je čím dál víc lidí při
konstantní ploše -- představa, že do budoucna budou moci
existovat skupiny úplně mimo, dělající si úplně cokoliv
-- ať už se to nazývá kultura, či mentalita, či jakokoliv,
je zcestná). A rovnost dnes NENÍ, to je prostě fakt.
A pozitivní diskriminace prostě SMRDÍ, abych se vyjádřil
trochu obrazně. Necítím k cikánům žádnou vinu a nemám nejmenší
potřebu jim cokoliv vracet nebo vynahrazovat (přestože to reálně
samozřejmě dělám -- dělají to za mě naši skvělí úředníci a vláda
mimo jiné také z mých daní).
A nyní k Vámi zmíněnému "průměrnému" američanovi. Ten je
přesvědčen, stejně jako jeho velký vůdce, kterého nadšeně volí,
že jeho názor, je ten jediný možný a správný a že kdokoliv ho
nadšeně nepříjmá, tak je potřeba mu ho jakýmkoliv způsobem
"implantovat". Chodí do kostela, ale dělá věci, na které
by věřící ani nepomyslel. Drží diety a džoguje, ale žere hambáče,
hrancle a pije kolu. Jeho život řídí moudrá reklama a tak bych
mohl pokračovat dál a dál. Je to naopak průměrný američan,
o kterého bych si neopřel ani hrábě...
S pozdravem
Martin Sedláček
24516
16.1. 16:01
RE: Cikání vítězí
>Pokuď vím, černoši byli do Ameriky přiváženi proti
>své vůli a po mnoho generací zažívali peklo na
>zemi v podobě otroctví - to uznávám, ale řekněte mi
>jakou to má spojitost s tím přičmoudlým odpadem v ČR?
>Přitáhli sami, nikdo je tady nechtěl/nechce/nebude chtít
>a prazitizmus se stal jejich "way of life".
>To, co je mezi američany a černochy v usa, to je zcela
>tamní problém. Ať si ho amerika vyřeší, jak chce.
>Ale proč bychom se měli my po ní opičit zaváděním
>nerovnosti lidí, nejlépe přímo jejím uzákoňováním?
>Chcete řešení? Máte ho mít? Je jím ROVNOST! Úplná rovnost
>všech před zákonem, rovnost při udílení trestů, ale také
>rovnost v povinostech (na zemi je čím dál víc lidí při
>konstantní ploše -- představa, že do budoucna budou moci
>existovat skupiny úplně mimo, dělající si úplně cokoliv
>-- ať už se to nazývá kultura, či mentalita, či jakokoliv,
>je zcestná). A rovnost dnes NENÍ, to je prostě fakt.
>A pozitivní diskriminace prostě SMRDÍ, abych se vyjádřil
>trochu obrazně. Necítím k cikánům žádnou vinu a nemám
>nejmenší potřebu jim cokoliv vracet nebo vynahrazovat
>(přestože to reálně samozřejmě dělám -- dělají to za mě naši >skvělí úředníci a vláda mimo jiné také z mých daní).
>Martin Sedláček
Souhlasim.
A kazdemu, kdo se Cikanu zastava v tom smyslu, ze jsou v CR jen a jen diskriminovani, bych rad doporucil: Prestehujte se k nim (do sousedstvi) a teprve potom se je snazte bezmezne podporovat. Ono je neco jineho zastavat se jich zpovzdali, kde nikterak nezasuhuji do soukromi podporovatele, a neco jineho je fyzicky s nimi spolunazivat. Kazdy, kdo propaguje nejaky zajem, by mel onen zajem podlozit bytostne. Halasna podpora zpovzdali je zvastem do luftu, je vlastne lumparnou.
Jako treba jeden ze zdejsich dopisovatelu je ochoten platit vic dane v pripade, ze Spojene staty prepadnou Syrii a Iran. To je malo. Takovy clovek by mel tu naklonnost bytostne podlozit i tim, ze by do te valky poslal sve deti s pocitem, ze i kdyz tam padnou, bude se stoprocentne zastavat rozhodnuti politiku jit do te valky.
Vzpominate na Anglii? Nechtela Cikany a posilala je nazpet. Rovnez Kanada. A je tech zemi vic, co Cikany poslaly nazpet. Proc...? A pritom stale kritizuji CR za buhvico, ale nechteji je.
Jinak me taky zaujal prispevek pana Erika. Uznavam, ze CR za ono soudni rizeni dostala opravnene po drstce.
24524
16.1. 23:29
No jo a co teprve situace
Dan
danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?
No jo, a co teprve situace Euro-Americanu nebo Asia-Americanu to je teprve sila!!!
24536
17.1. 14:13
RE: Cikání vítězí
Ano, ja s panem Peleskou a Vami souhlasim take. Nadavat to je to nejjednodussi. Ja si z detstvi nepamatuji, ze cikani byli takovi. Ano, byli jini, ale byli pratelsti. Vite, ono neustale zit v nevrazivem prostredi situaci zhorsuje na obou stranach.
Reseni to rozhodne neni, nemusi se podporovat jejich prizivnictvi, ale nemusi se jim jen nadavat. To je nezlepsi, ale naopak.
24559
19.1. 23:50
"Ano, byli jini, ale byli pratelsti."
Dan
danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?
Tak to uz bylo HOOOODNE davno jestli to vubec bylo ;o)
24684
17.1. 18:53
RE: Cikání vítězí
>Situace Romu v Ceske Republice je v mnohem podobna situaci Afro-Americanu pred 50 lety tady ve Spojenych Statech. Aha takze cernosi kradli a jinak meli veskere vyhody. Jo uz tomu rozumim. A kdyz neco ukradli tak je zavreli a nikdo z nic nikdy nic nedostal nazpet, protoze nic nemeli a exekutora by zabili.
A kdyz neco ti africani vyvedli, tak je policie nechala jit, protoze s nima nikdo nic nesvede. Jo uz tomu rozumim.
Tak mam ale nejak z tech americkych filmu dojem, ze to bylo jinak. Ale asi demonstrovali za toho ML Kinga za to aby mohli krast a ne jezdit autobusama a pritom sedet. Ta americka propaganda nem tu ale blbne hlavy.
Chudaci nasi Indo-Cesi.
24563
22.2. 4:08
RE: Cikání vítězí
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?
to je teda nesmysl. Tady v USA situace vubec vyresena neni. Cernosi jsou uprednostnovani na zaklade zakona "affirmative action" v zamestnani, vzdelani, socialnich podporach na ukor bilych lidi. Situace je jina pouze v tom, ze bili jsou vytlacovani z pozic mene schopnymi a daleko mene vzdelavatelnymi "mensinami", ktere se stavaji nebezpecnou vetsinou. Tato situace speje k celkove degeneraci naroda a klesajici urovni vzdelani (zkousky se zjednodusili tak, aby i etnika se snizenou inteligenci uspela a dalo se rici, ze jsme si vsichni rovni.) Ve statnich institucich jsou na vsech nizsich pozicich cernosi, kteri vesele diskriminuji necernosske obyvatelstvo. Na skolach a univerzitach se uci jakasi forma komunistickeho newspeaku, ktera slouzi k vymyvani mozku "vetsinove" mladeze. Cesi by meli udelat vsechno proto, aby se tato katastrofalni situace neopakovala s cikanskym etnikem.
30311
16.1. 6:42
RE: Cikání vítězí
Nemohu pochopit, proc jste to, pane P., napsal prave tak. Nenachazim v tech vasich vetach navaznost a ani naznakem nejakou souvislost s hlavni myslenkou, ktera je, ze se my vsichni chovame k Cikanum nevhodne a vy ne. Za nevhodnost povazujete i to, ze tady ve Zvedavci zatim nikdo nevznesl nejaky navrh, co s Cikany delat.
Odpovidam:
1) Na navrhy jsou tu nami zvoleni clenove parlamentu, kteri, mimochodem, jsou placeni prave za to, a, v porovnani se zbytkem spolecnosti, ne malo.
2) Navrh jste nepredlozil ani vy.
3) Z vasi poukazovane naklonnosti k Cikanum nevyplyva, ze byste dosud vyvijel aktivitu smerujici k vychove Cikanu. Treba takovou, ze byste je zval na navstevy k sobe a snazil se je svoji nezaujatosti prevychovavat.
4) V textu clanku pana S. jsou prehmaty. Dostalo se mu za ne kritiky a on se omluvil. Nevim, proc jste se musel po kritice do pana S. navezt prirovnanim k holohlavcum. Stale jeste verim tomu, ze vam nebylo zapotrebi zviditelnovat se jinak nez dosud.
Staci si precist, co a jak jste tu dosud napsal. Vystridal jste snad vsechny mozne pozice, hlavne protikladne: Byl jste moralistou, skoro klasternim, a znicehonic jste zacal uzivat slova, kterymi oplyvaji ti nejvetsi hulvati. Nebo demokratem a naopak jste i projevil zajem umlcovat jine za prispevky, jez byly slusne - nebyly vam jen sympaticke. Bylo tech protikladu vic, vyjmul jsem jen ty nejkriklavejsi.
Proboha, ktera ta tvar je vase prava?
24514
17.1. 18:37
RE: Cikání vítězí
Tak cikáni nebo romové? Jsem čech a tudíž říkám například němec a ne dojč. Takže česky to bude cikán. Nebo jste už jedl guláš a la Romoš?
Proč cikány do plynu? Někde jsem slyšel heslo "Cikáni do práce!"
To by bylo lepší.
A na podpory mít odpracováno X let a nebo vystudováno x let, jinak nic. a kdo bude nemocný déle než, tak na přezkum. A hlídat.
A proč se rozčilovat? Při tempu množení cikánů a tempu množení a vymírání bílých tu za pár let budou jenom cikáni. To jsem zvědav kdo koho pak bude živit.
Možná by jsme si z cikánů měli vzít příklad: Viděl jsem v televizi pořad o cikánech a všichni tam řvali jak hyeny, že mají dostávat vyšší podpory. Až reportér došel k tomu, že ten co nejvíc řval je také podnikatel. Tak mu řekl, že i on by měl podporovat cikány. Na to následovalo pěstní napadení kameramana a reportáž tím jaksi končila. Tak neměli by jsme si vzít příklad z cikánů?
24562
21.4. 14:31
RE: Cikání vítězí
Máte pravdu, že skutečné řešení dosud nikdo nenavrhl. Ale když se podíváme na některé výkřiky o vytvoření Romského státu, tak se mi nakonec nezdají až tak nerozumné. Nabízí se analogie se založením státu Izrael, ke kterému došlo rovněž uměle, i když na území historicky tomuto etniku blízkém. Pravdou je, že Romové žijí v Evropě již řadu staletí a dosud nebyli schopni pochopit, že jejich způsob života a kultury je natolik odlišný od našeho, že těžko může dojít ke sblížení. (Obávám se, že ani oni sami nevědí, co je vlastně vedlo k tomu, aby kočovali z oblasti Pákistánu a Indie až do našich krajů. Někde jsem četla - ale nevím, zda je to pravda - že to bylo z toho důvodu, že i na tamní poměry byli naprosto nepřizpůsobiví.) Bílá populace prostě nechce žít v sousedství Romů z toho důvodu, že jejich reakce jsou nevypočitatelné, jsou hluční a často postrádají základní hygienické návyky. Z toho plyne i nebezpečí přenosných nemocí, zvýšené kriminality a snížené bezpečnosti v ulicích. Možná by řešením bylo něco podobného, co postihlo Indiány v USA. Žijí v rezervacích, které si sami spravují a v rámci tohoto území provozují různé živnosti. Pokud by Romové dostali příležitost sami se o sebe postarat, tak teprve potom by se ukázalo nakolik myslí vážně své výkřiky, že chtějí pracovat, ale práci neseženou. Bohužel, žádná "bílá" firma není schopna absorbovat pracovníky, kteří navštěvují svého zaměstnavatele pouze v případě, že nutně potřebují peníze. Náš systém vyžaduje, a je to tak správné, aby zaměstnanec pracoval soustavně a ne nikoliv jenom tehdy, když se mu zrovna chce.
28180
24.11. 13:51
RE: Cikání vítězí
Vynikající nápad. A opravdu věříte, že by se Rómové ze světa dobrovolně stěhovali do státu, byť podporovaného třeba OSN, s vidinou nepobírat sociální dávky, ale živit se prací ? Dnes už je v Česku rčení " Drží se toho jak cikán sociálky " docela běžné. Tím nechci říct, že stát Romsko není dobrý nápad, ale k realizaci to má hodně daleko, myslím že řádově desetiletí ...
30227
15.1. 20:43
Cikání vítězí
Divim se ze se nikdo nezminuje zaco ti poskozeni Romove utratili tech 900.000! Nakoupili udajne v Ceskych zastavarnach zlate sperky aby se mohli ukazovat svym soukmenovcum.
Udajne cikani si vice vazi cikana kterej je ovesenej sperkama.
Ted dokonce (podle dnesnich zprav) si Cervenakovi zazadali o socialni davky, ktere jim mesto odeprelo spravedlive ponevadz dostali 900.000 a nemeli by mit financni potize.
Tenhle pripad by se mel rozletet zahranicnim tiskem.
Ale neplacte v Cesku, ve Francii to maji o moc horsi. Tam pri utkani Francie proti Alziru muhamedi vypiskali (pri pritomnosti Chiraca) Francouzkou hymnu !!!!
Francie jim dala druhy domov a jak se odmenuji?!
Ve FRancii podle posledniho scitani lidu zije 6 milionu muhamedu.
Neni divu ze Francouzi projevuji svoji nevuli davanim hlasu pri volbach pravicovym stranam.
24490
15.1. 22:47
RE: Cikání vítězí
Divim se ze se nikdo nezminuje zaco ti poskozeni Romove utratili tech 900.000!
Co by si asi tak, za tu almuznu, mohli dneska v cesku koupit?
ojetou maringotku stary ocko aby delal tahaciho oslika a mama tlacila zezadu ... pochybuji, ze by dneska cigos vlezl do skodouky a na ojeteho mercedesa to rozhodne neni ...
24497
16.1. 1:08
RE: Cikání vítězí
Sidonius
zdenekm (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?
>Divim se ze se nikdo nezminuje zaco ti poskozeni Romove
>utratili tech 900.000!
>Co by si asi tak, za tu almuznu, mohli dneska v cesku
>koupit?
>ojetou maringotku stary ocko aby delal tahaciho
>oslika a mama tlacila zezadu ... pochybuji, ze by dneska
>cigos vlezl do skodouky a na ojeteho mercedesa to rozhodne
>neni ...
----------------------------------------------------------------
Tak tady máš výňatek z článku, na který dal link Mr. Editor, je to z REFLEXU a nemyslím, že ty údaje jsou vymyšlené.
Kolik je devět set tisíc? I pro bohatého člověka pořád ještě velmi zajímavá částka. Pro střední třídu těžký prachy. Pro rodinu z ghetta nepředstavitelná suma, která (teoreticky) může změnit život. Z nabídky ústeckých realit: 4+1, 80 m 2, 2. patro, družstevní byt, Ústí nad Labem, 330 000 Kč. Rodinný dům samostatný, Chabařovice, celková plocha pozemků 250 m 2, obytná plocha 280 m 2, 449 000 Kč. Rodinný dům samostatný, Předlice, celková plocha pozemků 1502 m 2, obytná plocha 90 m 2, stáří domu 20 let, 750 000 Kč
24504
16.1. 17:42
RE: Cikání vítězí
Uf!
znamí si nechali postavit malý domek s kouskem zahrady u Prahy za 5 melounů a nadávaj, jak je to dneska drahé. Tak až zase budou skučet, tak je pošlu do - Ústí nad Labem!
24528
17.1. 14:16
RE: Cikání vítězí
Kdyz vy ziskate souzenim pane Petre maly 900 tisic, bude se vas nekdo ptat, co jste s nimi udelal? A co vam je do toho, co s nimi zmineni udelali. Kritika ma byt vecna a nejen bla bla bla.
24560
17.1. 18:33
RE: Cikání vítězí
"Kritika ma byt vecna a nejen bla bla bla."
Ano. Věcná kritika by mohla kupříkladu vypadat tak, že 900 000 je jednoznačně příjem. Takže dožadování se sociálních dávek navíc, je již jaksi mimo mísu, že?
24561
17.1. 23:23
RE: Cikání vítězí
Ja opravdu nevim, ale urcite jsem vam nerikala bla bla bla.
Ja to beru selskym rozumem, ze to byly penize jako nahrada za to, ze soud se trestuhodne prodlouzoval. Nejsem kompetentni na to, abych urcovala, jestli dotycna rodina ma dostavat socialni davky nebo ne. O tom bude rozhodovat, ale v kazdem pripade by mely byt takove zakony, aby se nedaly zneuzivat. Na druhe strane nemuzete nechat umrit lidi, ze jsou z jakykoliv duvodu neschopny se uzivit. V Cesku je uz vice jak 10% nezamestnanosti a vsichni ty davky dostavaji, dostavaji je take lide, kteri si zkazili zdravi (mozek) narokotiky a nejsou uz praceschopni. Take za to nikdo nemuze, ale nezijeme v pralese, spas se kdo muzes na lesnich plodech a nebo se pozirejte zvirata, jako to
delaji masozravci a dravci. To v lidske spolecnosti neplati, ale mel by platit zdravy rozum a uplatnovat takovou politiku, aby z toho nebyly pocity ukrivdenosti na obou stranach. Pisi to narychlo, takze pokud nejake myslenky nebudou presne vyjadrene, omlouvam se.
24569
17.1. 23:58
RE: Cikání vítězí
Já se docela bavím,jak jsou někteří diskutéři nelogičtí.
Když nedám Rómům nějaké peníze, budou krást ještě daleko více
než teď.Tedy budou krást skoro všichni. Takhle se ještě někteří
drží zpátky.Je to velmi jednoduchá rovnice.
Nedostanu - půjdu si někde vzít! A bohužel na takové činy
z nedostatku je policie i justice krátká a nejenom u nás.
Je to opravdu problém. Kdo se bude zamýšlet bez nějakých předsudků a předpojatostí, přijde na skoro nemožné, řešit
tenhle "Romský problém" v krátkém čase.
A to vůbec nevím, jaký řešení bude v dlouhodobé perspektivě.
Protože zatím se všichni tváří,jako když se nic neděje.
Ale s postupem času budou problémy jenom narůstat.
Rómská populace se zvětšuje!!!A docela dost rychle.
24571
18.1. 13:07
RE: Cikání vítězí
To je naprosta pravda, nejvice prispevovatelu tady jenom na "cigose" nadava, jako kdyby to uplne stacilo, ze se tu mohou vypovidat, jak jsou ti cikani blbi a beznadejni a tim to konci.
Ono samozrejme reseni neni tak lehke, ale aspon prijit s nejakou podnetnou myslenkou, a to bez tech predsudku a predpojatosti opravdu nejde. Jak to napsala pani Aja, nemusime zit bezpoblemove s nimi, ale mohli bychom zit bezproblemove vedle sebe, kdyby se s tim neco delalo. Jednak s legislativou a jednak s rasistickou fobii.
24589
19.1. 23:48
Mno a co?
Dan
danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?
"Tedy budou krást skoro všichni."
To teda nebude moc velkej rozdil od stavajiciho stavu, co se tejce mnozstvi kradezi.
24683
18.1. 0:32
RE: Cikání vítězí
Opravuji v predeslem prispevku svou hrubku (tiskovou chybu) lide neschopni se uzivit
Ještě mi napadlo, co kdyby si ta rodina si chtěla koupit za ty peníze opravdu byt? I když na zimní zahradu by jim určitě nezbylo. Pochybuji, že by z těch socialních dávek mohli platit činži za takový byt, který jim pan Stwora ve své fantazii přičaroval. Přece pak by stejně musely zase úřady rozhodnout, zda mají dostávat sociální dávky.. Ve Slaném bylo nedávno velké haló z toho, že tamní starosta se rozhodl všechny neplatící cikánské rodiny vystěhovat z bytů a dát jim nějaké opravdu provizorní bydlení. Že žádné privilegie mít nebudou a když chtějí slušně bydlet, tak musí platit činži. Jenže ti cikáni na ni neměli, tak byli vystěhování, doufám, že se nepletu. Teď mi také napadá, že když někteří jsou neplatiči a ničí byty, jestli by jim neměly být přidělovány jen bytové buňky, které se nouzově stavěly pro lidi po povodních. To musí být jen provizorní bydlení, ale ti, kteří nepracují a nemají na činži, by v tom mohli žít natrvalo. A kdo by si chtěl polepšit, musel by si na to vydělat.
24572
18.1. 4:14
RE: Cikání vítězí
Paní Malvariko,
nejsem si jist zda-li jste odpovídala na moji poznámku o tom, že "900 000 je jednoznačně příjem" příspěvkem na který teď reaguji a který začíná (ten Váš) větou:" Ja opravdu nevim, ale urcite jsem vam nerikala bla bla bla."
Tak tuhle větu jsem zkopypastoval z Vašeho příspěvku, který je - v hierarchickém řazení příspěvků - hned nad ním. Pokud se týká toho "bla bla bla" - nepřikládal jsem tomu nijaký význam. Prostě jsem tu větu zkopíroval tak, jak byla.
Tím "příjmem 900 000" jsem měl na mysli přesně to, co tady vysvětluje paní Aja:
" Malveriko,nevim,jak je to legislativne v Cechach,ale v Quebecu,kdyz nekdo zada o socialni podporu,nemuze mit neprimereny majetek(co je to neprimereny-urcuji urady) a zadne vetsi finance.Pokud je ma,musi nejprve zit z nich a az ty dojdou,ma narok na zminenou podporu."
Děkuji Vám, milé dámy, za spolupráci
24582
17.1. 19:34
RE: Cikání vítězí
Malveriko,nevim,jak je to legislativne v Cechach,ale v Quebecu,kdyz nekdo zada o socialni podporu,nemuze mit neprimereny majetek(co je to neprimereny-urcuji urady) a zadne vetsi finance.Pokud je ma,musi nejprve zit z nich a az ty dojdou,ma narok na zminenou podporu.
Muzete zjistit,jak to funguje u vas?
Dik.Aja
24564
17.1. 23:16
RE: Cikání vítězí
Mila Ajo,
obavam se, ze nemohu. Neziji totiz v Cechach.
24568
17.1. 23:50
RE: Cikání vítězí
>Mila Ajo,
>
>obavam se, ze nemohu. Neziji totiz v Cechach.
Omlouvam se premyslim,z ceho jsem usoudila,ze tam zijete.![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
24570
18.1. 0:35
RE: Cikání vítězí
|