Diskuze k článku

Čínský systém „sociálního kreditu“: Dystopie nebo úspěšné sociální inženýrství?

Příspěvků 63

28.11.2018 0:31

Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

F&T 212.?.?.?

Mám takový skromný pocit, že to sice je přáním elit takto šmírovat, ale takto rozsáhlý systém se dříve či později pokazí. Počítejte jen, že kamera má určitou životnost a pokud budou kamer milióny, každý den jich bude třeba vyměnit tisíce.

Ani Muskovi se nepodařilo vyrovit plně robotizovanou fabriku a tohle může kohokoliv vyklasifikovat jakkoliv.

Co když si vezmu na obličej masku někoho jiného? A co když si někdo natáhne přes hlavu obligátní punčochu? A co třeba arabské ženy v burce?

Pak bude trestáno i to aby si někdo ozdobil objičej šminkami.

368039

28.11.2018 0:59

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 108.?.?.?

Reakce na 368039

Tyhle orwelovske praktiky jsou nechutne a naprosto souhlasim, ze zivotnost kamer bude velky problem. Uz vidim mistni galerku jakou z toho bude mit radost, ale potom az lidi dojdou k ujme v osobnim zivote popularita sytemu jiste velmi vzroste. I pri zkriminalizovani prava drzet zbran, pri cene patron. Co myslite pujde vyrobit kamera i jine viditelne casti infrastruktury levneji nez munice do rucnich strelnych zbrani? A nepochybuju, ze lidi najdou i mene konfliktni zpusoby jak sundat smiraky dolu. Na druhou stranu u chlapu testosteron v krvi jde do kytek, zato zenskym z toho co dostavame k zradlu stoupa. Kdovi co to zmeni na psychice a mentalite v populaci, az bude dostatek sralbotku, tak ty kamery nebudou ani potrebovat.

368040

28.11.2018 1:41

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 368040

Je vyzkoušeno, že na běžnou fízlovací kameru postačí trochu slušná vzduchovka a průměrný střelec, což jsou doslova halířové provozní náklady...[velký smích]

368041

28.11.2018 2:10

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 368040

duša naivná...
soft-systém spoločenskej kontroly formou trestov a výsad je len jedna, tá verejná strana mince.
Druhá je skrytá, presnejšie - nehovorí sa o nej. Veľmi výkonný a veľmi spoľahlivý hard-systém. Zmizneš a zostaneš zmiznutý - a veľmi rýchlo zmizne aj akákoľvek zmienka že si vôbec niekedy bol. A ty budeš mať medzitým príležitosť oľutovať opakovane každý svoj čin, každé svoje slovo, každý svoj nádych a každý úder srdca...
Prečo bude hard-systém veľmi výkonný a veľmi spoľahlivý? Pretože sa neschováš. Nikde. Smer a miesto mu ukáže soft-systém. Vyzdvihú si ťa v momente, keď nebudeš mať v ruke zbraň, ale vlastného vtáka (znie to sproste, ale tak to funguje) - alebo vlastné dieťa...

368042

28.11.2018 17:13

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 108.?.?.?

Reakce na 368042

Naivitu, tak pred 20-ti lety. [velký smích][velký smích] Ja jsem proflaknuta firma, takze tenhle druh kecu v mem pripade je o maly skraloup vice nebo mene v jedne velke hromade. Jiste povestna posledni kapka, ale jestli mam zit tak, ze budu mit bombardaky pernamentne nahnedo, tak na to se muzu akorat tak vite co. [mrknutí jedním okem]Jenomze zrusit kameru nebo jine veci skutecne patri do kategorie spontanni revolta. Zadna organizace, zadne verejne vyzvy, zadna nutnost velkych financnich toku, zadne kecy na socialnich sitich. Proste staci velke mnozstvi dostatecne nasranych lidicek, kteri si vybiji svou bezmoc v takto budovanem sytemu.

O tom ze kriminalni zivly to v nekterych oblastech vubec nebudou tolerovat...A to v Cine, kde za drogy je trest smrti a stale se popravuji zlocinci. Tihle damy a panove jsou trochu ostry, takze prijit si mafianum pro rodinu, to zas pozor to musi byt jo zatraceny duvod. Je treba si napocitat drsne ztraty ve specialnich vojenskych i policejnich jednotkach a pocitat s tim, ze behem nekolika malo let ci skoro okamzite budou na ulici novi mafiani. Vseobecne se dneska vi, kde sefove mafie na zapade ziji i s rodinami... Takze mafie je kvalita a "my onanisti", tam to je o mnozstvi. Kolik policajtu je treba na milion lidi, kteri neuznavaji legitimitu nejakeho treba zakona, kdyz jim staci letecka guma, prak a par sutru? Jedna vec je "ideologicka prevychova" ujguru v zapadle provincii na periferii, pres kterou ma jit hedvabna stezka a druha vec je 90% majorita Chanu.

Samozrejme jako proflaknuta firma ja po kamerach strilet nebudu, proste se presunu vice "na venkov" nebo zmenim vubec hranice statu. Kluci tady povidali neco o elektrine, i kdyz clovek nema tuchu jaka je technologicka uroven mimo verejny sektor. V prve rade je nutna mentalni a psychologicka zmena populace a pokud je tvarna jako plastelina, tak ty kamery jsou vicemene k hovnu. Par tisic jedincu jako ja na odstrel neni podstata problemu. I kdyz, aby se ti co si pro me chteji prijit byli jo jisti, ze chrapu. Mam neco cemu se nekde rikalo hadi instinkt. A krome nikomu never a sleduj tlaky a protitlaky mam vtluceno do hlavy kdyz musis zemrit nech ty kurvy zaplatit cenu. Uznavam, ze nejhorsi je nechat se chytit jistou sebrankou zivy.

Pokud jde o moji rodinu a blizke lidi okolo me. Jestli ma nekdo problem se mnou a vyridi to v poradku, ale vyridit to jinak... Aby si byl zatracene jisty, ze jsem tuhej. Pravidlo cislo tri nejvice uskodis nepriteli, ktereho nenavidis na smrt (to si zatim setrim az pujde do tuheho) chladnym intelektem. Nic osobniho, tech kterych se tyka, at si to preberou jak uznaji za vhodne. Vidite nemusite znat adresy a posta funguje, jestli to pan Stwora pusti. Chapu, ze moje problemy nejsou jeho problemy.

368063

29.11.2018 2:29

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 368063

Poznáš obsah pojmu "stanné právo"? Od určitého momentu je všeobecne prípustné poriadok nastoliť aj guľometmi.

A zvyk, že policajti a vojaci žijú "medzi ľudmi", je viacmenej len europsky zvyk.

368082

28.11.2018 8:38

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 368040

Lituji jistě velice ambiciozní uživatele těchto kamerových systémů na principu infračerveného záření, protože dnes již i inteligentnější školák snadno vyrobí za dvě stovky ze součástek z prodejny pro radioamatéry rušičku, která nejen dovede vymazat wifi signál v širokém okolí, ale pokud je to kabelové, tak i zarušit na 50 metrů kamerový videočip tak že na obrazovce kamerového systému uvidíme jen jakýsi zrnitý "čínský čaj"..

. [velký smích]

368043

28.11.2018 14:39

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 368043

A veľmi rýchlo budeš s takým efektívnym rušičom nabonzovaný, prípadne rovno ukamenovaný tvojimi vlastnými kamarátmi/spolužiakmi, pretože im tvoj rušič zároveň zarušíš mobily, tablety a iné hračky. Skonšíš skôr ako začneš... [chechtot]

A potom nechci vedieť, čo odhalenie urobí s tvojím "socialnym kreditom" - budeš rád, ak si budeš môcť kúpiť misku ryže, nie to ešte nejaké polovodičové súčiasky...

368055

28.11.2018 20:57

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 368055

Co když budete s tím rušičem nabonzovaný právě Vy, zatímco Vaši kamarádi se třeba za týden stanou nevědomky také "rušiči" ?

[velký smích]

368072

28.11.2018 9:02

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

F&T 212.?.?.?

Reakce na 368040

Upřímě nejen kamery, problémem budou datové přenosy, záznamová média a datová centra zpracování.

U stávající technologie, tohle prostě nemůže fungovat. Datová centra budou konzumovat elektřiny více než celá města. A stejně bude potřeba spousta operátorů pro servisování. Ti pak budou jako bohové.

Ai kdyby se to povedlo, tak ten systém je nesmírně zranitelný. Opravdu není snadné ani levné něco tak rozsáhlého udržovat v provozu.

Někdy ani člověk druhého nepozná z pohledu kamery a nyní to chtějí po strojích. Ani Iphone vždy nepozná tvář uživatele a někdy ho odemkne třeba sestra. A tam to dělají také tak, že obličej posílají do datového centra na zpracování.

368044

28.11.2018 17:18

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 71.?.?.?

Reakce na 368039

Naivní představa. Když kamery detekují skrytý obličej tak na vás naběhne komando policajtů a udělají z vás exemplární případ.
Nehledě na to že je možné sledovat člověka chytrým kamerovým systémem (co je třeba v pražském metru) jen podle jeho charakteristické chůze.

Už dnes je běžný systém který v metru detekuje podezřelé individuum co u sebe nemá sledovací zařízení, tedy smartphone, a taky žádnou rfid kartu v kapse.
Proč asi migráčkům vydávali hromadně pasy i s cryptalloy pouzdrem znemožňujícím detekci čipu pasu na dálku, kdežto ovčan platící daně toto nedostane a ani nedostane informaci že takové pouzdra existují.

368064

28.11.2018 20:06

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 108.?.?.?

Reakce na 368064

Technicka stranky veci neni vse. Podivejte pro USA by nebyl problem propojit jako v Nemecku bernak pomalu s verejnyma hajzlikama o 10 let drive nez se k tomu Nemci rozhoupali. Male byznysy co by meli platit skutecne poctive tak 10 000 dani rocne plati tak ctvrtinu. Proc se vsichni tvari spokojene? Tihle lide utrati stejne 99% penez v ramci ke vsemu realne ekonomiky USA. Kdyby to meli zaplatit poctive, tak pulka se na male podnikani muze tak akorat. System se snazi nastavit s maximalni efektivitou. Stovka na burze ma uplne jiny ekonomicky vyznam, nez stovka utracena za skutecne zbozi a sluzby. Problem jsou prachy, ktere velke korporace odsunuji ven, i kdyz Cina ukazuje, ze odliv kapitalu pouze zpomalil ekonomicky rust a inovace, ktere stoji a padaji s realnou vyrobou. Proste praxe dela mistry. Z toho duvodu takovy socialne-technologicky experiment neprobiha v USA, dopady jsou tezko odhadnutelne, tak...

Problem bude silne v rovine psychologicke a mentalni, takze vysledky budou stezi aplikovatelne univerzalne. Mezi Cinanem a Americanem jsou znacne rozdily v mentalite. A to ma vliv na stabilitu politickeho systemu, co je mozne a tolerovatelne, proto vyvoz demokracie totalne selhal. Nejedna se o universalni princip jak nekteri veri ja osobne mu davam jednoznacne prednost, jak rika W.CH. ukazte mi neco lepsiho). Jde o rozdil co je legalizovano pomoci novych zakonu a co je povazovano spolecnosti za legitimni, tj. zakon ktery je vseobecne uznavany. Tenhle druh socialni inzenyrstvi, ze lidi budou dostavat kredity od vlady pomalu i na hajzlpapir, povazuju za mimoradnou spinavist a nepochybuju, ze globalisti by radi, aby to fungovalo, ale ono nebude. Mentalitu a psychologii se masove nepodarilo pevne kontrolovat nikomu v historii lidstva, at k tomu pouzil jakekoliv prostredky, vcetne otrokarstvi, genocidy narodu...Vzdy se zvedl silny odpor dle zakona kauzality, politicka totalita nemuze byt take universalnim principem. A plati, ze cim komlikovanejsi technologie, tim vice zranitelna asymetricky. Proste mnohem levneji a jednoduseji neco rozlozite, nez date dohromady.

Tenhle web lezi pravdolaskarum, lgbti, a jinym bojovnikum za svobodu v zaludku. Z tech paragrafu si hovno delam, ponevadz kdyz tocili batman se spajdrzenou svou slavnou spinu o psychicky nemocnem, tak jsem se dostal ke kauze Srba. Pan Srba nakoupil 8 let dle meho mineni ve vymyslene kauze. Kdybych zustal v CR dokazu si predstavit, ze bych mohl ci muzu dopadnout podobne jako on, ale neminim nikomu zbytecne davat munici, aby meli cim strilet. At si pekne sezenou nejakeho citrona jako duveryhodneho svedka. [velký smích] [velký smích] Vim, ale jedno spolecnost, narod... kde se pujde hromadne po lidech jako Srba z duvodu korupce, ideologie, socialniho inzenyrstvi..., tak v konfrontaci s temi, co to neudelaji dopadnou v jistych stretech zajmu jako sedlaci u chlumce. A to souvisi s timhle projektem taky.
https://www.lidovky.cz/byznys/media/prispevkem-na-...
https://www.youtube.com/watch?v=7qL5wr6rbAQ

368071

29.11.2018 10:07

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Reakce na 368071

Mentalitu psychologii davu se daří perfektně kontrolovat už 1000 let pomocí církve a inkvizice. A to tak dokonale že spoluobčané sami iniciativně bonzovali "neznabohy" vrchnosti nebo je sami vyštípali ze svojí spolekčnosti čímž byl člověk zcela vyřízený. A kdyby do tohoto hladce fungujícího soukolí Rusové posledních 200 let nesypali písek tak by tohle otrokářství fungovalo dalších 1000 let bez problémů.
Teď se rozhoduje o tom jestli šmejdi budou poražení, nebo nám tu vytvoří dokonalý koncentrák na další tisíce let.

A na závěr dodám že nejlépe se kontroluje člověk který není. Takže po redukci obyvatelstva o 95% by tu zbylou hrstku otroků v pohodě uhlídali.
Fakt nechápu jak se mezi zdejšími čtenáři může vyskytovat tolik naivity ohledně aoučasného systému. S takovýmhle dětinsky optimistickým přístupem nemáme proti šmejdům nejmenší šanci.

368086

29.11.2018 11:38

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 108.?.?.?

Reakce na 368086

Kolik nabozenstvi se vystridalo za poslednich 3-4000 let? Sekty nebudu ani pocitat. Jediny duvod snatku s politickou moci je nocni mura o svetovlade. Teprve timto propojenim ziskava nabozentsvi ideologicky charakter. Samozrejme mimo nabozentsvi do teto pozice prichazeji i jine ateisticke ideologie, z tech historicky aspon docasne "zivotaschopnych" a taky velmi nebezpecnych fasismus, komunismus, globalismus... De facto jedine nabozenstvi, ktere se dokazalo rozsirit globalne bylo krestantsvi, a to ne uplne predevsim v lidnatych zemich Asie s prastarou zivou kulturni tradici, hlavni smery urcuji v Asii Cina a Indie. Paradoxne "globalizace" nastoupila, kdyz Evropa byla vycerpana valkami mezi katoliky a protestanty, v ramci schizmatu. Cina jako prastara kulturni tradice dokazala odolat i militantnimu komunismu za Mao-C-tunga. Nepochybne odola i socialnimu inzenyrstvi pomoci moderniho smirovani, i kdyz to povazuju za obrovskou chybu.

Vite i za komousu aspon v cesku, kdyz nekdo zacal snazive pobihat po stavbe mu ti starsi remeslnici, mistri, vedouci rekli, mladej neblbni. V Japonsku ty ideeologie ze zapadu spatne pochopili a stari zavidi tem mladejm, ze jim to tak nebeha. Proc mit pauzu pul hodky, kdyz se najim za 5 minut? A komunisticti ideologove zase nikdy nepochopili jak reaguje a jedna verici clovek, tak ti uvedomeli tlacili verici tak vytrvale a usilovne do rohu, az si z nich skutecne udelali nepratele. Samozrejme na mistni urovni treba na vesnici, ti rozumni komunisti narizeni shora nechali procedit skrze "selsky rozum", pridali k tomu patricnou davku nepochopeni, a...

Ale ono i hlavouni v cirkvich prestavaji rozumet tem "prostoduchym" vericim. Takova choroba - jedni vedi jak ma presne vypadat vira v Boha a druzi nejlip vedi jak ma vypadat vira v neexistenci Boha. A soudruzi v Cine, ze konfucianismus i jine tradicni prezitky "si zmodernizuji k obrazu svemu" a pomoci technologie neumozni lidem uhnout. Zrejme podle dobreho chovani se nekdo bude moct i mnozit a nekdo ne. Nejde pouze o novy mobil a listek na vlak, ale tohle si skryte mysli i nektere mocenske "elity" tzv. globalne. Degradace cloveka ne na zvire, ale na vec, na cislo ve statistice. takze jednim z testovacich polygonu se ma stat Cina. Diky Bohu takove vymyti mozku za tisice let krachli a nevyjdou ani ted. Cim vetsi tlak, tim vetsi odpor.

368091

29.11.2018 16:58

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

Reakce na 368091

Blbost. Tady přes 1400 let fungoval velice dobře systém kdy si šlechta a církev vzájemně částečně konkurovali. Ale pak svorně vykořisťovali a zotročovali nevolníky. Tenhle systém se udržel až do francouzské revoluce. Pak funkci šlechty převzali židovští obchodníci a jako protiváha církve zednáři a protestanti.

Globální prediktor dělal vše aby nás udržel ve středověkém tmářství a nevzdělanosti. A když se mu to začalo ideologicky sypat a lidi byli od Gutenberga čím dál vzdělanější, tak natvrdo nasadil židy ve velkém a k tomu zednáře.

Tinbhstřejší komunisté pochopili že církev je jen prostředek k ovládání mas. Oni to s tím osvobozením člověka mysleli naprosto vážně. Byť se drželi materializmu.
Ale nakonec je zdiskreditovala chazarská trockistická 5.kolona která s lidmi jednala fašisticky elitářsky. Nebýt toho, tak by i ti komouši nakonec dospěli k nějakému duchovnímu směru a poznání.

Ostatně za současnou svobodu vděčíme SSSR který odstavil jak vatikán tak zednáře a kapitakistické otrokáře a dal nám na pár desetiletí vydechnout než to nevolnictví přišlo znovu. První republika nebyla žádná selanka jak se nám dnes snaží nakecat, ale poměrně nelítostný kapitalizmus.
Ti lidi po válce se plní budovatelského nadšení opravdu těšili na to že vybudují spravedlivější svět.

368100

29.11.2018 23:05

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 108.?.?.?

Reakce na 368100

To urcite, cisarska a papezska strana se rezala od padu zapadorimske rise v Italii az do Garibaldiho, valdensti, katarsti, Wiclef, Hus, Luther, Kalvin, jezuiti vsichni pazoury od krve. Komunisty radsi nebudu komentovat, docela toho dost vim. Skoro vsem byl na konci pro srandu kralikum, doma se akorat rikalo, tady o tom co se povidalo drz klapacku. Vicemene se komousi nelisili od aristokracie svetske nebo cirkevni. Vzdelani vsichni zpristupnili masam pouze z mocenskych duvodu, od vynalezu knihtisku, pres osvicence a racionalisti.... Hlavouni velmi rychle zjistili, ze zaostavat znamena ztratu moci. S komancema je to v blede modrym. Verim tomu, ze lidi po valce chteli verit, ze socialismus je lepsi, ale v ceskych zemich komunisti tuto duveru znicili v cistkach 50-let, 68, normalizace a nakonec privatizace. Pamatuju ftip. Franto koho budes volit. No, koho? Komunisty. Jasne to jak taky, ale v ktery partaji. To jen ten problem, vzdycky se nahoru dostanou karieristi rude slechty plus nejaci fanatici, malo slusnych lidi, za prve se tam nedostanou a za druhe na to nemaji zaludek. Silne ideologicky rizeny stat jde ekonomicky vzdy rychle do prdele. Je treba priznat, ze na ideologii nezalezi. Jde pouze o pomer fanatiku a karieristu u moci, a jak to prejde nejakou hranici a lidi ztrati obcanska prava jako pravo drzet zbrane, tak nastavaji hony na lidi s nevhodnym nazorem, at se tomu rika inkvizice, gulag, normalizace, globalizace, fasismus, dzihad....

P.S. Prvni republika TGM vyzval podnikatele v tisku, aby komunistum dali praci po stavkach... a pak k tomu suse poznamenal. Ja jsem vam rikal, ze se jim nechce delat. Zdroj clen strany od roku 1927, v roce 1948 vyloucen ponevadz to byl svec mel nejake masiny dva ucne a jednoho pomocnika. Skutecne vykoristovatel. V 51 za nim prisli kamaradi, aby sel zpatky do strany. Poslal je slusne do prdele a rikaval na Masaryka a prvni republiku mi nesahejte.

368109

30.11.2018 9:07

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 368109

Na ideologii sakra záleží a ne že ne. Proč si myslíte že hradní ožrala jako jednu z prvních věcí v 1990. zrušil slovo "socialistická" v názvu státu?
Dokud byla státní ideologie oficiálně právně zakotvená tak soudruzi papaláši nemohli z principu vlastnit továrny a rozsáhlé pozemky ale jen nějaké hračky a auta z tuzexu, nanejvýš ukradenou prvorepublikovou vilku.

Protl nám 30 let ČT vymývá mozky protisocialistickou propagandou, abychom zapomněli že je možné mít rovnostářský režim.

Vždyť za komoušů si 95% lidí bylo de facto rovno až na 5% papalášů. Zatímco dnes je nerovnost napříč celou společností a v podstatě tu probíhá občanská válka každého s každým o to kdo se po čích zádech vydrápe výš. To je ideologie kapitalizmu která ma za základ posvátnou úctu k majetku ( i tomu nakradenému).

To za socializmu z principu nebylo možné a papaláši v tomhle ohledu jen paběrkovali.

368114

30.11.2018 13:36

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 108.?.?.?

Reakce na 368114

Cele to, co jsem psal, je o vnitrni zmene mysleni. Rozumite, v tom je zakopany pes ne v ideologii. Z toho duvodu smirovaci system pomoci cukratek a kopancu do zadku selze. Proste za socialismu jsme chodili do pionyra, SSM, ROH ve strane bylo 2 miliony clenu. Navenek jsme se tvarili, ze vsecko funguje, ale prave tech 95% populace, ktera profitovala ze socialniho statu sytemem skryte hluboce pohrdala a vysmivala se mu a ideologii neverila. Bez ohledu na vynikajici uroven vseobecneho vzdelani, verejne dostupnou zdravotni peci a dalsi socialni sluzby. Ke vsemu skrze vykonny nakladny a vsudypritomny bezpecnostni aparat jakykoliv pokus o zmenu, ktery byl vyhodnocen jako nebezpecny byl tvrde potlacen, s mravnim dopadem na fasadu rezimu i ideologie, ale i skutecneho aparatu ktery tento rezim tvoril. Rok 68 hovori za vse. Dyt tem kecum o imaginarnim, ale i skutecnem nepriteli pred kolapsem vychodniho bloku neverili ani v STB. Ale pres pozlatko konzumu si vyhodnotili, ze zapadni system je lepsi, coz byl hruby omyl. Tyto dva faktory zpusobili, ze vladnouci nomenklatura sama polozila system, pamatujete ve filmu "na zapade uz od toho podavani rukou davno..."

Jine ideologie nez socik v blede modrym. A jedina cesta jak se z tohoto marasmu dostat, je prestat pouzivat fiat money, a pak se na zaklade kultury, nabozentvi, ateismu, ideologii, narodnich mentalit zacne dit v civilizaci postupne zmena. JFK chtel pouze prevzit kontrolu, takze tihle lidi se masiny na virtualni kredity budou drzet jako kliste. Ted je pet minut po dvanacte, neustale roste financni bublina, kdyz finalni bum bude dostatecne velke a destrukce politicke systemu povede k "casove vetsi" ztrate kontroly, tak skoncime v nuklearni valce. S raketami stredniho doletu a jinymi vyspelymi technologiemi se nam pojem o ztrate politicke kontroly nad systemem muze zasadne zmenit.

368119

28.11.2018 21:02

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

Timechild 85.?.?.?

Reakce na 368039

Toto už majú tiež ošetrené, nepotrebujú k identifikácii tváre, stačí záber postavy v pohybe, systém je už vo fáze testov v Pekingu a Šanghaji.

368073

2.12.2018 15:39

RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé

lindsay ntqld (zavináč) mail (tečka) com 121.?.?.?

Reakce na 368039

tento financni system byl poprve pouzit v Kanade v dvacatych tricatych letech byl velmi uspesny a proto ho banky znicily do zakladu a nikdy o tom niikdo vice neslysel

368157

28.11.2018 9:34

Kde všude budou v Číně kamery?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Osadit celé území ČLR kamerovým systémem je ekonomicky nezvládnutelné. Nedokážu si představit masivní rozvoj kamerového systému v pouštních a vysokohorských lokalitách na západě ČLR. Na východě země, kde jsou velká města to už smysl dává. Domnívám se, že tam budou jednotlivé kamery instalovat na lampy veř. osvětlení a asi i do dopravních prostředků. Také by mne zajímalo, zda-li tam budou existovat nějaká "hluchá" místa, kde žádné kamery nebudou.

368045

28.11.2018 14:51

RE: Kde všude budou v Číně kamery?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 368045

Načo "celé územie"? To je samozrejme nezmysel.
Osadu so stovkou duší strážiť nepotrebuješ, tá sa postráži aj sama - všetci sa navzájom poznajú. A keď idú do mesta, majú "spoločný sociálny kredit". A zodpovednosť zaň...
Čo potrebuješ postrážiť, sú veľké mestá, kde sa premelú desattisíce ksichtov za hodinu. To je mimo schopnosť ľudských pozorovateľov. Navyše by si potreboval obrovské množstvá "pozorovateľov", pretože potrebuješ sledovať veľké množstvo miest.

"Slepé miesta" budú samozrejme vždy existovať. ALE!
Komplexný systém celkom rýchlo odhalí jedincov, ktorý sa premiestňujú medzi "kontrolnými bodmi" nepravidelne, niektoré "kontrolné body" vynechávajú alebo sa "teleportujú". Čož je príznak pohybu po netypickej trase - alebo vyhýbania sa kontrolným bodov. Aj jedno aj druhé je dôvod na zvýšenie pozornosti systému.[vyplazený jazyk]

368056

28.11.2018 10:26

pedros

pedros 89.?.?.?

Asi hodlají vytvořit svět živých robotů.
Ale i robot může chybovat.

A jak budou hodnoceni členové partaje? Je i docela možné, že budou mimo systém, alespoň jistá část, o čemž by mohla nasvědčovat i vlna vstupů miliardářů do strany.
Na druhou stranu, jak je vůbec možné nechat naprostou svobodu jednání tak obrovské mase lidí? Důsledky by byly (pro planetu- viz Pjakin- "kde se číňan zabydlí, tak po něm zbyde holá, do mrtě vyžraná poušť"[mrknutí jedním okem] zcela jistě katastrofální, to asi není nutné dál rozvádět. Už samotný fakt rostoucí žívotní úrovně stovek milionů číňanů, ruku v ruce se strmě stoupající všeobecnou spotřebou, bude ústit do neřešitelné situace. Zcela zákonitě.
Sociální "kreditování" může fungovat jako účinný regulátor.

368048

28.11.2018 11:02

No jo Čína

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Kde jinde s tím mohli přijít než v Číně, jako by tamni system nebyl již tak dost represivní a prolezly spiclovanim všeho druhu. A opět mě pobavilo kdo to chce od Číny převzít. Světě div se Venezuela

368049

28.11.2018 11:09

Napadá mne spousta myšlenek

martin bares 2001:x:x:x:x:x

Článek je zajímavý a jen se dotýká jednotlivostí a přehlíží je. Správně, protože jich bude tolik, že nemá smysl se jimi podrobně zabývat.

Protože žijeme ve světě paradoxu, dojde při budování systému k jeho zhroucení. Nehledě na vnější vlivy (válka, zemětřesení, nedostatek elektřiny, vody, apod.), kdy se odhadnout nedá.

Největší problém, kde všechno začíná, je přelidnění. Je nás prostě moc. Jak z toho ven? Válkou? Maltuziánsky? Nebo se všichni budeme držet přátelsky za ruce a mluvit o zazelenění Sahary a vzájemné lásce a přitom budeme ničit, nakupovat jenom protože "nekup to, když to stojí tak málo", hádat se a tak dále. Hlavně nezačnem u sebe.

Já nevím. Tak jako nevím, kam tohle šmírování povede.

Jednou jsem se doma sám zavřel v podvečer za šera, za naprostýho klidu, a asi hodinu jsem přemýšlel, jak bych žil, kdybych: Zrušil telefon, internet, vybral peníze z banky a dal je pod polštář, prodal auto, atd. Odstřihl se jako poustevník od okolního světa, ale zůstal v něm. Řeknu vám, bylo to smutné, jak jsem přicházel a objevoval(!!) ty nejzákladnější zádrhele bytí.

Hezký den [zmaten]

368050

28.11.2018 13:14

RE: Napadá mne spousta myšlenek

Jarda z Brna 185.?.?.?

Reakce na 368050

Už jsem se odstřihl.
Se zlomenou páteří nezaměstnatelný, vyhozený z úřadu práce bez podpory na cokoli, povinný platit si vše, nemám pojištění, sociální. Daně nemusím platit, nejsem OVSČ. Bydlení do jara a potom zemljanka. Pokuty bude za mne platit kdo? Nikoho nemám. Dluhy po mne nikdo nepřevezme. A majetky nemám. Nejcennější věc je pro mne Bible.
Technická na auto není, pojistka taky ne, co mi můžou vzít? Život? Tak ať. Do nemocnice nikdy, léky jen z přírody. Za pár let to tu stejně skončí, důchod mi nebude k ničemu. Až nebudu moci tak to zabalím a nikam se nemusí čovek drát jak osel, aby přežil. Všichni se cpou do nebe. Moje naděje je na vzkříšení tu na zemi. Je tu i možnost přežití, uvidíme...Ale živí budou závidět mrtvým, až to propukne. Co? Boží soud. Začne to nebeskými úkazy, které upozorní a přesvědčí i bezvěrce, že je čas účtovat, protože byli hluší a slepí a pomlouvali ty, co je varovali. Potom přijdou bědy jedna za druhou a nakonec to světové maso oberou ptáci a hmyz a bude zase na tisíc let klid. Vzkříšení vybudují ráj a pokoj bude nad celou zemí. Pak bude Satan propuštěn z jámy a zase svede na scestí lidí jako písku v moři.
Teď je ale něco před námi. Otevřeně se mlůví o tom že jsme ve válce, že bude zdražování, že bude to a to ale lidi jedou dál podle starých zvyků a nic si z toho nedělají. Máte už zásoby jídla a vody? Ne? Tak hodně štěstí v Apokalypse. I když to je špatně pojmenováno, protože zničení země a katastrofy se tímto slovem neoznačují, protože Apokalypses znamená Zjevení, odhalení.

368052

28.11.2018 14:53

RE: Napadá mne spousta myšlenek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 368052

Karma je zdarma

368057

29.11.2018 11:41

RE: Napadá mne spousta myšlenek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 368052

Žádná apokalypsa nebude.
Buďte rád že máte aspoň funkční hlavu. Drtivá většina bezdomovců trpí závažnou duševní poruchou. Třeba schizofrenie vás do pár let spolehlivě dostane pod most když nemáte velmi obětavé příbuzné nebo kamarády co vás dokola zachraňují když vám hrábne.
Bohatě stačí i trapná sociální fobie, když nedokážete chodit mezi lidi což vás taky vyřadí z pracovního procesu. A když nemáte doktorku co vám dokáže napsat výborný posudek na invalidku tak jste taky na ulici.

Pokud můžete trochu chodit a používat ruce tak jste mohl dělat i z domu na počítači. Zoufalé IT firmy dnes pomalu nabírají i bezdomovce. Na poště u přepážky za ty prachy taky nechce nikdo dělat, tam taky nabírají.
Řada firem bere i feťáky a bezdomovce kvůli nedostatku zaměstnanců. Vrátného byste snad taky zvládl dělat.


Dokud jste platil sociální pojištění tak jste si mohl vyběhat sociální podporu na stravu a bydlení. Ale zřejmě jste to nechával "vyhnít" jako většina ovčanů kteří se třeba před exekutorem schovávají a soudní obsílky nepřebírají tak dlouho dokud je policie nevystěhuje na ulici. A podle toho jste dopadl.

Netvrdím že je snadné tyhle věci vyběhat a zařídit v tomhle pravicujícím režimu. Ale jde to pokud to člověk nenechá vyhnít a nenechá se odradit blbým ouřadou.
Mám s tím své zkušenosti, když jsem něco zanedbal. Pak jsem to horko těžko a dlouho žehlil.

A propos, v Brně je hromada práce, sice ne nějak dobře placené, ale je jí dost. Nevím co byste dělal na takovém bruntálsku nebo jinde v pohraničí.
Kdybyste si zařídil aspoň invalidní důchod, třeba nízký, tak by vás firmy kvůli daňové úlevě braly všemi deseti.

368092

28.11.2018 13:30

A co kdyz prevazna vetsina lidi bude neco takoveho sama pozadovat ?

Joseph Chlor 89.?.?.?

Napriklad v dusledku at jiz doma vygenerovaneho ci importovaneho ekonomickeho chaosu ? Respektive pri pouhe hrozbe takovehoto chaosu( tedy mozna bude stacit lebonovskymi metodami zpropagovany a implementovany " pocit neustaleho ohrozeni"[mrknutí jedním okem] ?
Vsak soutez o fiat menu zatizenou urokem taktez lide prijali za svou, masove touzi po tom, aby v ni v kazdem okamziku sveho " zivota " dosahli na co nejvyssi pricky. Kdy neustale se celebruji ti, kteri v ni nejvice " uspeli", davaji se za vzor (samozrejme ze zbrojari a je uverujicic bankeri to delaji bud decentne... anebo radeji vubec netouzi po popularite - a tak zustavaji zraku verejnosti skryti, tedy nejvyssi dosazene mety uspechu jsou stejne neviditelne, coz jen podtrhuje aburditu takoveto soutezivosti).
A pritom je prave ze tato soutez dulezitym a mozna i hlavnim faktorem zpusobujicim konflikty, revoluce, valky, genocidy, niceni zivotniho prostredi..... Lide mnohdy miluji tuto soutez vic jak sebe (sve zdravi) , vic jak sve sousedy, sve blizke, nekdy dokonce i vic jak sve (pseudo)rodiny.

Tedy jsem spise skeptikem - co se tyce toho, ze by lide masove, pri urcitych konstelacich politicko-mocensko - spolecenskych a pri adekvatnich a adekvatne pouzitych pakach, pusobicich na vedomi a podvedomi jednotlivce a mas , nemeli nejenze zabran takovyto policejne -dobytkarsky system tolerovat, ale troufam si tvrdit, ze by ho sami hlasite vyzadovali - at se zavede.... a at je i dostatecne tvrdym, represivnim, trvalym, duslednym....
Tak muze dokonce vzniknout novy typ cloveka : otrok, ktery bude po svem zotrocovani volat, bude chtit v nem " zit", bude v nem i chtit zemrit..
Ale to neni nic noveho, to vedeli nejen Zamjatin a pod., ale uz davno pred nim napr. nekteri katolicti papalasi. No a take i bankeri - fuhrerove fiat men zatizenych urokem, ze ....to je snad uz dnes jasne skoro kazdemu otroku.

Douska.
Mozna snad jedine kdyby hlidali indiferentni (a tedy postupovali by ciste algoritmicky a objektivne) roboti. Ale i ty zatim musi nekdo vyrobit, vlastnit, ovladat je, programovat, vymyslet jim kurvitka atd atd.
Ostatne mozna ze lidi nebude uz treba - aby zivili parazity a jejich poskoky, neb si tito koumaci vystaci s roboty (pokud je naprogramuji i na valky ,na umirani , na konzum atd atd.).
Jenze k cemu by pak potrebovali hlidat roboty, proc ?
Takze by konecne nastalo to tolik kyzene " Bozi kralovstvi" ? Z hlediska tech nekolika vyvolenych asi ano, zejmena pokud by se rozmnozovali uvazene, prozirave.

368053

28.11.2018 16:57

Čína dle globálního prediktora

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Ještě někdo pochybuje že se centrum globálního řízení přesouvá z vykradených a zkrachovalých USA do Číny?
A že je tam vytvářený dokonalý fašisticky-kastovní feudální systém který zcela eliminuje nedostatky jaké měly svobodné USA?
Že čínská politická elita, tajně studovaná v elitních švýcarských školách a institutech (stejně jako ta severokorejská) necítí vůbec žádnou sounáležitost s těmi zbylými 99% populace chudáků?

My jsme taky zažívali tenhle feudální systém pod taktovkou rafinované křesťanské diktatury co se tvářila jako že je přímo od boha. Celých 1 000 let od doby co se podařilo zničit a vykořenit slovanskou kulturu a všude na silových místech slovanských svatyní nastavět kostely.

Ale v současné Číně se to daří dovést k dokonalosti. Kam se hrabou vesnické drbny co sledovaly ostřížím zrakem všechno a pak dotyčného šly naprášit velebníčkovi a obvinit toho chudáka z čarodějnictví.
Kamerový, čipový, big data aquarius systém řeší všechny nedostatky předchozích totalit.

368062

28.11.2018 17:32

předvolání na policii

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 18.?.?.?

Občane číslo 38491038/829532 sociální kategorie F2B. Dostavte se na nejbližší úřadovnu Výboru pořádku k podání vysvětlení, proč jste dne 22.11.2053 odbočil ze své pravidelné denní cesty z práce a nešel jste přímo domů ani přes nákupní centrum, ale odchýlil jste se o celých 800 metrů na západ, přičemž domů jste přišel o celých 35 minut později než je váš obvyklý statistický průměr mezi opuštěním kamerového systému na pracovišti a registrováním domovního kamerového systému.

368065

1.12.2018 10:53

RE: předvolání na policii

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 368065

Tak toto je krásna ukážka toho najhlúpejšieho možného prístupu, realizovaného hlúpymi, lenivými, arogantnými a mocou opitými jedincami. Systém už vopred jasne odsúdený na vzburu a krach, pretože hlúpo a zbytočne demonštruje svoju moc nezmyselnými zásahmi do života jedincov.

"Rozumný" (s umelou inteligenciou a správnym návrhom) sledovací supersystém má dostatok informácií a porovnávacieho materiálu, aby určil, kde sa občan pohyboval (keďže vie, že sa odchýlil o 800 metrov na západ), a s kým zo svojich "sociálnych kontaktov" (na základe sledovania elektronickej komunikácie) sa v danej oblasti "mohol stretnúť" (ak aj nedokáže priamo identifikovať, s kým sa občan stretol). Na základe sledovania pohybov elektronickej a "fyzickej" peňažnej hotovosti (RFID čipy v bankovkách a minciach sú samozrejmosť) systém okamžite zistí, či došlo presunu finančných prostriedkov - a odkiaľ kam. A tak má supersystém jasný prehľad, či mal občan schôdzku s prostitútkou/prostitútom, alebo sa stretnutie s kolegom/kolegyňou v práci, stretol sa fyzicky s niektorým zo svojich "sociálnych kontaktov" alebo ... Každá z týchto aktivít má vplyv na sociálny kredit občana. Ovšem treba mať na pamäti, že rozumný supersystém nehodnotí "morálku konania" - ale len a iba jej ekonomické a sociálno-spoločenské dôsledky.
Takže občan nebude za návštevu prostitútky či neveru priamo potrestaný. To je kontraproduktívne.

V závislosti na sociálnom kredite občana a jeho manželky prebehnú rozhodovacie a modelovacie procesy a môže byť prijaté množstvo možných riešení - napríklad zvýšenie atraktivity manželky, alebo tiež aj dohodenie milenca zanedbávanej manželke.
Alebo tiež žiadne riešenie - peniaze boli získané dočasne zvýšeným úsilím v práci, registrovanou príležitostnou prostitutkou riadne zdanené, návštevy majú občasný, relaxačno-odpočinkový charakter. [oči v sloup] Neni dôvod niečo riešiť, situácia nepredstavuje bezpečnostné riziko.

Umelá inteligencia supersystému bude musieť nevyhnutne sledovať aj riadiace kádre a ich príbuzenstvo, a to dokonca ešte prísnejšnie a pozornejšie ako bežných občanov, pretože ich činnosť má obvykle podstatne závažnejšie spoločensko-ekonomické dôsledky.
To je zrejme dôvod, prečo takéto sledovanie zavedené nebude - vyžadovalo by masívne ručné (a tým nevyhnutne chybné) zásahy do riadenia procesov-

368134

1.12.2018 22:54

RE: předvolání na policii

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 108.?.?.?

Reakce na 368134

Dokazete pochopit, ze existuji lidi a to ve znacnem mnoztsvi co si do zivota nenechaji moc kecat a uz vubec ne nejakou pitomou masinou, ktera vi o tom co je clovek kulove. Jasne neco v zivote muzu ohodnit v dobrym, vetsina je neutralni seda barva jak prezit, delam chyby, ale je to do prdele muj zivot!! Lidi co nemaji radi, kdyz se jim nekdo rype v soukromi, tak jsou logicky nezavisli, zvykli resit aktivne problemy, neboji se bojovat za nejakou vec, dokazi se prizpusobit zmenam,.... casto maji zbrojak, protoze dneska jeden nevi. Takove kecy, ze kdo nema ciste svedomi se nema ceho bat si nechte od cesty. Ja mam vcelku ciste svedomi (urcite jsem v populaci tezce nadstandartne pozitivni), respektuju soukromi druhych lidi, drbi me nezajimaj, co kdo dela v postele uz vubec ne, ...a do meho soukromi, at laskave nikdo zvedavej rypak nestrka. Tecka. Dokud se da demokraticky nohama zmeni stat, tak je to dobry a myslim, ze do konce meho zivota se na tomhle nic nezmeni. Co myslite, kdyz ve velkem zmizi z nejake zeme lidi tohodle druhu bude to pozitivni zmena pro stat ve srovnani s tou z vnejska profizlovanou "umravnenou" spolecnosti?

368143

28.11.2018 18:13

Socialny kredit,

eli 203.?.?.?

ktoreho ucel, sa zrejme falosne interpretuje.

Dystopie nebo úspěšné sociální inženýrství?

Namiesto toho, aby ponechal moznost odpovede na tuto otazku svojim citatelom, autor clanku, si na tuto otazku odpovedal sam a to velmi bezohladnym, podozrivo jednostrannym, az drasticky zvelicenym sposobom. Spomenul jednu velmi dolezitu skutocnost, ale zaroven, ju uplne ignoroval.

“Čína staví stát nad občana, a kolektivní nad individuální, zatímco Západ (ať už upřímně či nikoli) prohlašuje, že praktikuje opačný model, neboť staví občany nad stát, a individuální nad kolektivní”

Cina, je jedinou krajinou v sucasnom svete, ktora je schopna prezit izolovane, len vdaka svojej spolocenskej strukture, ktora stavia zaujmy spolocnosti, nad zaujmy jednotlivca. Spolocnost, je nutne chapat ako jeden harmonicky celok, ktory je schopny prezit len za podmienok, ze kazdy jednotlivec, bude konat v zaujme vsetkych. Napokon, to vyplyva aj zo samotnej definicie komunizmu. Kazda osoba prispieva do spolocnosti podla svojich moznosti a prijima podla svojich potrieb. Samozrejme, ze zaujmy spolocnosti, je nutne chranit. Ziadnu umelu inteligenciu, na kontrolu svojich obcanov, Cina nepotrebuje. Za necele tri dekady, zivotna uroven v tejto krajine prudko vzrastla, spolocnost sa neustale vyvija
a zdokonaluje, ludia doveruju svojej vlade, svojmu spolocenskemu systemu, veria v lepsiu buducnost. V casoch roznych farebnych revolucii, nabozenskeho terorizmu, hospodarskych sankcii
a sabotazi, aktivitu v spolocnosti, je nutne spolahlivo monitorovat. Cina pristrihuje brady muslimom, vyzlieka ich z tych prepotenych, smradlavych hijabov, zatvara mesity a zriaduje prevychovne institucie. Vsetky tie elektronicke zariadenia, sluzia na ochranu spolocnosti, vcetne monitorovania pohybu financnych prostriedkov, zbrani a podvratnej propagandy. Nemienim komentovat postavenie jednotlivca v zapadnej spolocnosti v tej zijeme, do akej miery sme nad statom, ci spolocnostou nadradeni, dokaze posudit kazdy z nas. Chcem len pripomenut, ze podobne prostriedky sa vo velkom pouzivaju aj v krajinach zapadneho spolocenstva, ktorych ucel, vsak autor clanku transparentne prehliada.

368067

28.11.2018 22:53

RE: Socialny kredit,

lubosmat 178.?.?.?

Reakce na 368067

Súhlasím.

Niekto tu v príspevkoch už napísal, že bol veľký rozdiel v tom, čo fašisti o sebe hlásali, ako sa hodnotili a čo v skutočnsti robili.

Západné štáty na čele s GB a USA tiež o sebe hlásajú úplne niečo iné, než v skutočnosti robia, najmarkantnejšie sa to prejavuje v ich zahraničnej politike.

Pokrytectvo západu je aj v tom, že kritizujú otvorené a verejné priznanie tvorby sociálneho experimentu, tak ako je to v prípade Číny. Sám západ má však veľké skúsenosti v realizácii sociálnych experimentov všetkého druhu, hlavné je len aby o tom nikto nevedel, a ak sa to prevalí tak "zatloukat, zatloukat a zatloukat".

Priestor v ktorom žijeme je prešpikovaný elektronickými prostriedkami, cez ktoré Vás môže, a aj občas niekto sleduje, pritom sa o údržbu a aktualizáciu SW vybavenia týchto hračiek každý stará sám a úplne dobrovoľne.

To, že sa Vám niekto zvonka rýpe v domácom počítači cez prebiehajúcu sw aktualizáciu je už tak bežné, že si to ani neuvedomujeme, hlavné je, že sa o tom otvorene nehovorí a stále dookola sa trepe o nadradení práv občana nad práva štátu - bla bla bla.

368076

29.11.2018 0:28

RE: Socialny kredit,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 368076

Dovolím si pripomenúť čínsky "konfuciánsky" koncept, podľa ktorého má človek tri povinnosti:
- voči bohom - prenesene voči "spoločnosti ako celku", voči morálke a podobne
- voči cisárovi - prenese voči štátu, štátnej a verejnej moci
- voči predkom - voči svojim rodičom a starým rodičom, voči svojej rodine
A až keď si tieto povinnosti splní, môže od spoločnosti niečo "chcieť", niečo požadovať. Teda číňan od nikoho nič nedostane "zadarmo", všetko si musí nejakým spôsobom zaslúžiť. Samozrejme, netýka sa to malých detí, ale i tam je zdôvodnenie - dostávajú dary, takže od chvíle, keď už sú dosť vyspelé aby koncept chápali, vystupujú vlastne s akýmsi morálnym dlhom za predošlé dary.
Ostatne iné "čínske" pravidlo hovorí - s chlapcom do päť rokov jednaj ako s cisárom, do pätnásť rokov ako s otrokom, a potom už ako so seberovným.

368079

29.11.2018 7:19

RE: Socialny kredit,

ping789 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 368079

Přesně jste popsal jejich evoluční prřednost , avšak 99% eurobuzen vůbec netuší, co jste napsal a jaké jsou pro ně důsledky.

368085

29.11.2018 10:23

RE: Socialny kredit,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 51.?.?.?

Reakce na 368079

Konfuciánství je poměrně dokonalý systém pro výrobu otroků. Horší už to je snad jen v Indii, kastovní systém kde je člověk sám sobě drábem a tyranem a přitom mu to připadá v pořádku protože je to tradice co tam funguje skoro 3 000 let a skoro žádné represivní složky k tomu nejsou potřeba. Kam se na to hrabe 1000 let křesťanského teroru v Evropě.

368087

29.11.2018 11:22

RE: Socialny kredit,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 368087

>Konfuciánství je poměrně dokonalý systém pro výrobu otroků.
Dá sa na to dívať aj takým spôsobom a je to legitímny pohľad.
Oni to zrejme vidia trochu inak - ako správny pohľad na občana a aj na vládcu, pretože ani vládca nestojí mimo systém.
Ostatne - je to vždy vec pohľadu. Mravce, včely a termity sú dokonalým otroctvom alebo dokonalou spoločnosťou? Zamyslite sa nad tým - a hlavne nad tým, ako a kým sú tieto spoločenstvá regulované.

A navyše - na konfuciánsky koncept povinností je celkom tesne napojený aj koncept "mandátu nebies" - ak sa číne darí, bohatne a jej občania sú sýty a spokojní, znamená to, že čínsky vládca čínu spravuje podľa vole bohov a má na to "mandát nebies". Vzbura proti nemu je teda neprípustná, odporuje vôli bohov a vzbura proti vládcovi je aj vzburou proti bohom.
A naopak, ak sa číne nedarí, postihujú ju nešťastia a hlad, znamená to, že čína nie je spravovaná podľa vôle bohov a že vládca stratil "mandát nebies". Vzbura proti vládcovi bez mandátu nebies je potom nielen oprávnená, ale je priam "náboženskou" či spoločenskou povinnosťou číňana.
70% tchajwanských číňanov si myslí, že čínska vláda v Pekingu má mandát nebies. O svojej vlastnej vláde v Tchaipei si to myslí len niečo cez 50%. [velký smích]

k včelám: matečník, bunku pre novú matku "kráľovnú", budujú včely, ktoré pociťujú nedostatok materských feromonov, včely, ktoré ich majú dostatok, matečník naopak rozoberajú. Na budovaní matečníku sa takto prikladaním o odoberaním kúskov vosku podieľa bežne až do 10 000 včiel. Je to teda vlastne včelie hlasovanie, či stará matka produkuje alebo neprodukuje dosť feromonu, či je dosť výkonná - alebo ju treba nahradiť novou. Je to demokracia, alebo diktatúra?

368090

29.11.2018 17:00

RE: Socialny kredit,

ping789 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 368087

Osud vám i mě a některým nadělil i možnost pohledu z venku, ale nás to v žádném případě nekvalifikuje k postulováni univerzalistické pravdy . Důkazem budiž právě v Číně aplikovaná lečba jedinců nakažených svobodným západním kapitalismem bez skrupulí - léčba popravou, imunitní systém společnosti jim zatím funguje. Můžeme jen spekulovat o budoucí síle virové nákazy svobodou otroků západních, nicméně Konfucius si poradí i s kolou a mekáčem pragmaticky - kola bude rudá a mekáč ve tvaru hvězdy. ( kniha Problém tří těles hezky sonduje geny danou mentalitu )

368101

29.11.2018 7:19

RE: Socialny kredit,

eli 203.?.?.?

Reakce na 368076

Presne tak, zvykli sme si tolerovat klamstva, podvody a falosne sluby predstavitelov vladnucej moci do takej miery, ze to uz dnes povazujeme za takmer prirodzeny fenomen. Uz, len velmi malo ludi veri slubom politikov, pretoze v nasom systeme, ten ideologicky azimut, ktory tvori platformu rozvoja
v cinskej spolocnosti, absolutne absentuje. Nemienim prostoducho tvrdit, ze tato ideologia, je akymsi dokonalym socialnym patentom, ktory zaruci bezproblemovy rozvoj a uspokoji poziadavky kazdeho. Prednosti a nedostatky, tejto ideologie, uz mnohi z nas poznaju z vlastnej skusenosti. Da sa pomerne lahko zneuzit doslova tou istou politickou stranou, ktora je bezprostredne spojena s jej implementaciou. Napokon, aj vsetci ti zamatovi revolucionari z 89, spadali do kategorie moralneho upadku defektnej komunistickej strany. Idealnym riesenim, by bolo bezpodmienecne vylucenie politickeho aspektu
z komunistickej ideologie a nahradit ho povedzme, ustavno-pravnym systemom, podobneho tomu americkemu z roku 1787, bez exekutivnej pravomoci hlavy statu, ktoru by mal nahradit nejaky obmenitelny, teda volitelny ludovy spravny vybor. Spolocenske pravidla zahrnuju privilegia, ale aj povinnosti, ktore su velmi vystizne zachytene v prispevku 368079, dole.
Spolocnost, si musi sama vymedzit pravidla svojej funkcnosti, ktore budu schopne odolavat politickemu piratstvu a ten cinsky model, ma k tomu velmi blizko

368084

29.11.2018 17:19

RE: Socialny kredit,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

Reakce na 368067

Číňani muslimům holí brady a vyslékají je ze smradlavých hidžábů protože potřebují mít duševně a fyzicky zdravou populaci, jakožto budoucí řídící centrum světa.
Zatímco evropanům naordinovali módu dlouhých vousů a ženy se snaží do smradlavého hidžábu nacpat. Protože evropa je určena k likvidaci.

Dřív byly řídícím centrem USA a životní úroveň tam byla taková že vyučený řemeslník měl barák a fáro jaký v ostatním světě neměli ani vysokoškolští profesoři a vědečtí pracovníci.

Třeba za protektorátu se dělníci měli jako nikdy předtím ani nikdy potom. Jaký blahobyt bychom pak měli na sibiři po vítězství Hitlera, to se všeobecně ví.
Takže to že v Číně roste životní úroveň nic nehovoří o tom, jestli se po vítězství Číny zase nevrátí k politice hrsti rýže na den pro většinu populace a nezměrného luxusu pro úzkou elitu.

Lidi, proboha, myslete trochu. Tože něco nějak vypadá ještě neznamená že to tak je nebo že to rak budei za 20 let.

368102

30.11.2018 15:46

RE: Socialny kredit,

eli 58.?.?.?

Reakce na 368102

Takze, podla vaseho nazoru, Cina, este stale tych 20 rokov za nami zaostava?

368120

1.12.2018 19:25

RE: Socialny kredit,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 368120

Jak tady jedna diskutující trefně řekla, že státy jsou něco jako pokusné laboratoře s různými úkoly. Takže je nelze moc srovnávat. Čína má za úkol stát se nejdůležitějším mocenským centrem. Evropa má momentálně "za
úkol" vychcípat. Což je ostatně tisíciletý program pro slovany. Je skoro zázrak že jsme to doposud přežili. Zatím nás zotročili křesťanstvím, ale kdybysme byli pod kytičkama tak by to uvítali ještě nadšeněji.

368138

28.11.2018 19:41

Ćina je zatím jen zkušební polygon...

Miroslava 2a02:x:x:x:x:x

Čína je zatím zkušební polygon. Nedělejte si iluze, že tento digitální koncentrák bude realizován jen v Číně. Mimochodem si ho tamní hlupáci náramně pochvalují, aniž by tušili, kam směřuje. Časem však bude realizován v celém světě.
A digitální technologie budou také překrásně fungovat, i proud bude stačit. Totiž v technologiích kontroly za člověkem jde vývoj rapidně dopředu. A jak jinak donutit mravně rozložené lidstvo poslouchat?

368069

29.11.2018 16:38

RE: Ćina je zatím jen zkušební polygon...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 199.?.?.?

Reakce na 368069

Bingo!
Ono je těch zkušebních polygonů víc. To budou politologové a různí Sakerové či Robertsové čumět, až Severní korea přesune své perfektně vycepované mukly zvyklé dřít do padnutí za 20 zrnek rýže, do jihokorejských továren. To i Číňan zpovykaný téměř (východo)evropskou mzdou, bude nervózně zírat.

Nemluvě o nejstarším polygonu feudálně-fašistického státu kde experiment probíhal nepřerušovaně už staletí před kristem, tedy o Indii.

A někdy mi připadá že ČR je testovací polygon toho do jaké míry si člověk evropskéhk typu nechá kálet na hlavu než se začne bouřit. Už v tom skoro konkurujeme kastovní Indii, s těmi kastami bolševických papalášů na které si tu nikdo nedovolí ani křivý pohled.

368098

28.11.2018 22:20

trám v oku svém nevidíte

ping789 2a00:x:x:x:x:x

proč řešíte Čínu ? když v euro to tak funguje už roky za potlesku lůzy, jste uplně infantilní , a nejvice prepeři komici , asi nebyli ve škole , když zrovna dávali dějepis [velký smích]

368075

28.11.2018 23:41

POI

Jen 37.?.?.?

Ač je to "akční" seriál, je tam toho o daném tématu spousta a (podle mě neprvoplánově) i mnoho věcí k zamyšlení, co se týká smyslu, perspektivy, ovládání, (zne/po)užití, vymknutí se kontrole, ... takových systémů, (z/o)dpovědnosti tvůrců, "vlastníků", uživatelů. Ale řekl, bych, že nakonec by mělo zůstat pár (aspoň desítek) let jen u toho zamyšlení, protože ... AI. Každý o tom mluví, a málokdo si dokáže představit, co to ve skutečnosti může znamenat.
Jenže vzpomeňte si např. na atomovou bombu (jakožto výrazný příklad využití mocné, ale neprozkoumané technologie) a kdo ji chtěl použít a kdo před tím varoval a co se nakonec stalo a k čemu to vedlo (no aspoň se to podařilo zastavit - prozatím). Ale kdo zastaví AI?
Tedy, jestli jsou technologické a energetické možnosti na takové úrovni, že si někdo lajsne to nasadit ve velkém, tak (ač jsem pouhý ďaur) potěš pámbu.
Ale snad se lidstvo zlikviduje samo a dřív, než nás ovládne ta "hodná" AI.

368077

29.11.2018 21:25

Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Přečetl jsem značnou část příspěvků čtenářů, většina - bída a utrpení.
Začnu s potřebou pravidel tam, kde snad nikdo soudný nepovede diskusi o jejich potřebě: silniční provoz. Každou chvíli ale vidíme, že si někdo přiohne literu ke své potřebě. Někdy bezpečně, někdy nebezpečně i pro jiné, jindy dokonce naschvály -většinou jako reakce na domnělé újmy.
Pokus o řešení - polomanuální bodový systém pro řidiče, který příliš nefunguje neb podřizování se pravidlům chybí už ve výchově v rodině, pak škola a parta či internet. Článek i čtenáři toto chybně zjednodušuje na Východní a Západní důraz na kolektiv nebo individuum.
Jasný důkaz si pamatuji dodnes - cca 27 let. Po otevření hranic kolem 1990 roku jsem se zvědavě a s pár drobásky v kapse byl několikrát podívat do blízkého pohraničí s kolegy z práce na ten západní zázrak (NSR), a přivézt si třeba z bazarů zboží zde nedostupné. Možná jste to zažili taky, ale pro mne je to dodnes šokující zážitek, jak jsem tam osobně řídil dopravu v malém městečku s průběžnou úsporně úzkou dvouproudou silničkou. Nejdříve jsme zevlovali do výloh a tak hledali “potřebné zboží”. Z časových důvodů jsme se také snažili skouknout výlohy i na druhé straně silničky, času bylo málo a my byli tak zvědaví na ceny i vlastní možnosti nákupu. Pak se mi po chvíli zdálo být divné, že už snad pokolikáté auta zastavují, když jsme se odtrhli od prohlížených výloh, abychom skoukli ty na protější straně ulice. Nebyl tam žádný přechod pro chodce, ale auta v obou směrech zastavila, aby nám umožnila přejít silnici (což my jsme ale neměli v úmyslu), nevím jak to tam funguje dnes, ani jestli to měli v pravidlech.
Není to tedy prioritně o individuum versus kolektiv, je to o výchově ve vztahu k pravidlům. Různým pravidlům, přestože na určitých úrovních funguje jen právo “silnějšího”, právo větších peněz - korupce.

Už jste asi dlouho nikde nečetli (kdysi nadějnou zkratku) BRICS.
To “B” padlo na “nenechavost” ve vedení státu.
Rusko je na cestě westernizace, sice ještě Putina nepohřbili, ale ten nemá čím čelit touze mas po vyšší a vyšší životní úrovni, (ne že bych jim to nepřál) ale s tím pozvolna nastupuje i ta korupce voliče za asfaltové silnice, za rychlou výstavbu moderního bydlení v Moskvě, že to skoro vypadá že tu mezinárodní krizi potřebuje i Putin, aby měl čím “oslovit” masy. Vzniká kacířská otázka: “Kdo potřebuje nezávislé putinovské Rusko, když formálně je to oligarchostán, který stejně jako “mužik” pošilhává po západních pozlátkách.
Pokračování...

368107

29.11.2018 21:57

Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

...Dokončení

Čína potřebuje putinovské Rusko k překlenutí svých vlastních nedostatečností k dosažení úplného a respektovaného vítězství nové morálky. která ctí pravidla pro pokud možno bezkonfliktní rozvoj civilizace, protože jen tak se lze odvrátit od katastrof, které jsou dosavadními “mravy” nastolovány ve všech oblastech života na Zemi.
Současné mravy na mezinárodní úrovni, potřebují k překopání sílu větší (i vojenskou), než mají celoplanetární sdružené síly zla, které k udržení své moci generují všechny možné konflikty.
Začít ale musí Čína u sebe, stanovit pravidla a vytvořit podmínky pro jejich udržování výchovou, dohledem a tak vytvořit podmínky pro vnitřní bezkonfliktní rozvoj. A stát se nezištným vzorem i pro jiné země…
Jestli ten systém bude potřebovat trochu digitalizace, energie… atd, bude to skoro zadarmo.
Mudrování o svobodách individua v takovém systému je zbytečné, není smyslem omezovat svobodu individua více, než je nezbytné pro svobodu jiných individuí, a v neposlední řadě též pro konečné osvobození od zla, které dosud vítězí na všech “frontách”.

Jde vlastně o nahrazení vševědoucího Boha, či karmy jiným “všudypřítomným” a “vševědoucím”, pro potřeby Číny i budoucího světa. Smyslem počítání sociálního kreditu je dovychování k ctění pravidel, žádná buzerace ani šikana, systém musí reagovat na zlepšení individua “zapomínáním starých hříchů”.

Včera bylo pozdě...

368108

30.11.2018 3:43

RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 108.?.?.?

Reakce na 368108

Vsecky tyhle snahy padly na na mravni realite toho pritomnohe cloveka. Proste, aby to fungovalo, tak ten vas dokonaly moralni vzor by musel uz ted ridit a ovlivnovat masove lidi. Tezko si predstavit vetsi vzor moralky nez Krista a co s nim lidi provedli, kdyz jim nastavil vysoko moralni latku... Jak se pouze s moralnim zakonem v desetaru dokazeme srovnat dnes? Staci "pouze" dodrzovat moralni cast desatera (at ateisti muzou byt v klidu), a nepotrebujem, stat, policii, armadu, soudy, advokaty....dokonce ani pomoc on Boha. Staneme se mravne cistymi bytostmi. Jenomze moralka toho pritomneho cloveka jeho vynalezovast, touhy, prani, koliduji s podobnymi osobnimi ambicemi jinych lidicek...problem stary tisice let, prilis se toho nezmenilo. Inkvizitor, slunickar, psedodemokrat i demokrat nebo politruk nam nechteji ublizit, chteji nas zachranit pred nasim osobnim omylem.

Krome nezabijes jsem v desateru porusil uplne vsecko a vim co je napsano ve tvari u lidi, co mi na to rekli, bud rad, ze to jsi dodrzel. A vetsina lidi me ma za silence, ktery to s moralkou znacne prehani (ted se snazim dodrzovat, ale jde to ztuha hlavne v myslenkach). Nekteri veri, ze tvrde tresty jsou cesta k naprave. Kdyby se melo kamenovat za nezesmilnis, tak lidstvo je na vymreni. Mravne upadame na rostouci konzum a nebyvaly rust je dan charakterem fiat money, ktere vyzaduji expanzivni ekonomiku. Ale to vedel Seneca pred dvema tisici let. Nedopustte, aby lide sli cestou dobytka.Prestoze ekonomika je pouze vyznamna cast komlexu provazanych vztahu, ktere tvori lidskou civilizaci, tak expanzivni ci neexpanzivni charakter penez je velmi mocnym nastrojem, ktery ovlivnuje zivot civilizace, a pokud nemame skoncit jako material pro archeology v budoucnu, tak ...Obavam se, ze sebelepsi mravni skola i vzor nema v tomto stretu proti konzum sanci masove tento trend v populaci porazit. Tohle je satira, mozna nam pomuze se kopnut do riti, jak by asi rekl autor a zapremyslet jake role v tom tyjatru hraje i kazdy z nas.
https://vetvicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=396062

368112

30.11.2018 18:14

RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 368112

Morálka, jasné zákony a pravidlá - a disciplína.
To je to, čím grécka falanga rozbila všetkých barbarov.

368123

30.11.2018 20:39

RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?

Miroslava 88.?.?.?

Reakce na 368112

Lidé půjdou i nadále cestou dobytka, to je nevyhnutelná cesta pro lidi, kteří se domnívají, že žijí jen jednou. V současné době si to myslí téměř všichni, tudíž představitelů oné "zkurvené generace" je víc a víc. A nejenom u nás...

368128

1.12.2018 8:51

RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?

výjimečné porušení omerty 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 368128

Dnes s Vámi bezezbytku souhlasím. Jdou cestou dobytka a tedy jako dobytek skončí - na jatkách.
K příspěvku výše o desateru, ano úplně stačí desatero a nepotřebujete stát a jeho orgány - pouze na to nemá copyright Vatikán, ale předchůdci Sumerů. Jde o tzv. přirozená pravidla.

368132

1.12.2018 15:45

RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 368132

> tzv. přirozená pravidla ?

Mýlíte se, pane V.P.O. Desatero je čistě lidský produkt. Tedy nic přirozeného. Skutečně PŘIROZENÉ A NADE VŠÍM STOJÍCÍ JSOU totiž jedině a výhradně PŘÍRODNÍ ZÁKONY. Ty vládnou nejen na naší malé Zemičce, ale i v celém známém vesmíru.

Tragédie je v tom, že drtivá většina lidí je nezná. Setkal jsem se zde dokonce i s názorem, že jediný přírodní zákon je prý zákon džungle!?! [chechtot]

Dovolím si zde uvést malý příklad toho, jak neznalost přírodních zákonů poškozuje lidská společenství, nazývaná státy. Zákon kauzality hovoří o tom, že každý následek má svou zákonitou příčinu. Ve smyslu tohoto zákona je tedy přirozené a žádoucí, aby lidé, kteří dokážou vytvářet a udržovat bohatství také rozhodovali o tom, jak bude toto bohatství využito. Jak to ovšem funguje dnes? Skupina líných, hloupých, neschopných a prohnaných lidí (politiků) legalizovaným násilím (daněmi) odebere většinu bohatství jeho skutečným tvůrcům. Ti touto legální loupeží ztratí právo rozhodovat o jeho užití. Toto právo náhle mají politici. Tedy lidé, kteří o tvorbě bohatství a jeho řádné správě nevědí téměř nic. Jak politici se společenským bohatstvím naloží? Rozkradou a promrhají jej. Navíc jim násilím získané bohatství obvykle nestačí. A tak si jménem státu půjčí. Aby v rámci svého časově omezeného mandátu mohli rozkrást co nejvíce. Kdo to pak zaplatí? No jejich děti přece ne. Ty už budou "za vodou".

Mýlím se?

Vojta

368135

1.12.2018 17:24

RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 368132

Skoro bych i souhlasil, ale co platilo na poměry přirozené, těžko aplikovat na současný humus. Čína má poslední šanci zvrátit tu západní přirozenost, vycházející z otrokářských tradic, ke kterým opět směřujeme. Ruskou budoucnost prošustrovali geronti ve vedení země, a dorazil to Gorby, spoléhaje na to, že nezbytnou perestrojku uskuteční lidé iniciativně jaksi sami. Jen trochu povolil otěže…To co zbylo Putinovi je pro mravní obrodu i jen Ruska nepoužitelné. Tak zbývá jen Čína, jiný naturel lidí, kolektivní vedení, a zásadní nesmlouvavost k podstatným kazům ve správě země.
Jak bude vypadat návaznost na nízký sociální kredit u “108-čky” nevím, možná tak, že mu nikde nic neprodají kromě suchého chleba a vody. Ušetří za vězení, bude-li se škubat více, pak ho převedou pokud je mladý na náhradní orgány, pokud je to starý nepoužitelný matroš, potom ho nejspíš použijí ke hnojení po náležitém před-zkompostování. Nejdřív mu ale seberou klávesnici a počítač, zruší připojení k internetu, neb nechat rozkládat společnost vychloubačnými řečmi o porušování desatera si nejspíš nebudou moci dovolit...
Je mi jasné, že bude pištět: šikana, šikana...[velký smích]

368136

2.12.2018 16:30

RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 368136

Zrušenie prístupu na internet a odobranie práva na mobil sú v dnešnej dobe celkom drastické tresty...

Myslím, že 108 si to ani neuvedomuje...

368158

2.12.2018 23:15

RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 108.?.?.?

Reakce na 368158

Jedna vec je male skupine lidi odebrat mobil a druha vec je ocesat mobily 10-20% populace nebo vice, i kdyz me osobne by to vyhovovalo. Jsem uz starsi typek, takze jsem fungoval i ekonomicky v casech, kdy mobil se stal znakem luxusu. Za sto babek bylo 300 minut na mesic, a sef hral ze suprakem hru pockej, ja neco mam na druhe lajne zavolej mi za 5 minut, ponevadz se pocitali minuty jenom pri volanych hovorech, ty prijmane byli zdarma. Muj telefon je vzdy nejlevnejsi dostupny na trhu za 30$, musim uznat ze nokia i samasung byli v pohode, ten alcatel co mam ted mi pije krev. Uznavam, ze dneska pokud clovek neboucha ve fabrice nebo nema jinou praci se stalym casovym rozvrhem, tak nemit mobil je ujma. Nekdy si preju, aby ten vul Rathenau nebyl obeti atentatu a dozil se toho, jak si pral: "Pulka sveta bude delat sunt, a druha pulka to bude muset kupovat". Az se ten progres dotkne jaderneho prumyslu (civilniho ci vojenskeho), tak zmrzne humor na ksichte vsem. Samozrejme optimisti vedi, ze to nehrozi, ale jako realista si dovolim prognozovat, ze to je pouze otazka casu.

Chapu, ze pro lidi z mladsich generaci predstava bez ajfounu a socialnich siti konec sveta, ale zkuste byt tri dni na vode, pokud nemate cukrovku nebo nejake problemy s metabolismem je to ozdravne, budete se skutecne citit lip. Pust jednou tydne 24 hodin velmi zdrava vec. Nemam na telefonu internet, zadne aplikace na slevy kafe apod. , gps nepouzivam, zadne bankovni transakce...Uznavam, ze nektere apliakce jsou velmi chytlave z praktickeho hlediska, ale da se bez toho byt uplne v klidu. Pokud bych si mel vybrat mezi dobrym gablikem, strechou nad hlavou a mobilem, tak i dneska... Tesim se az jednou budu moct byt kde lisky davaji dobrou noc. To se vam v huste osidlene Evrope nepodari, ale pokud budete v sev. Americe, tak si sjedte z dalnice a az vam zacne preskakovat satelitni radio, pojedete pet hodin nonstop a nikoho nepotkate... O tom, ze tam bude signal...

368163

4.12.2018 21:04

RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 368136

Peking: Čínská vláda vyzvala k zakročení proti rostoucímu počtu okázalých svateb v zemi...

Zdroj:https://www.lidovky.cz/svet/cina-zakroci-proti-oka...

368200

30.11.2018 19:19

K poznámce editora

Zbynek 46.?.?.?

Kdo chce kouřit tabák může, kdo chce hulit trávu hulí at je legální nebo ne, kdo chce užívat pervitin ten ho užívá. Mimochodem tabák taky způsobuje změny osobnosti, změny v rozhodování a ve vnímání, o alkoholu který je legální ani nemluvě. Tráva je méně riziková než tabák, není totiž návyková jako nikotin, ani LSD není tak návykové, jestli vůbec. Vlády dekriminalizuji trávu protože nemá smysl proti ni vest nevyhratelny boj. Ostatně je každého věc co a proč užívá, nevím proč by se do toho mel stát montovat. Huxleyho román je spis než o drogách o predurcenosti, o odstranění rodiny a vymazáni historie. Čínská distopie to bude průser hlavně tedy pro lidi a národy pro než je důležitá svoboda a svoboda individuální je na roven společnosti. Což v Číně není, tam je to nejdřív společnost a pak az občan.

368124

1.12.2018 0:03

RE: K poznámce editora

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 368124

spoločnosť je dôležitejšia ako jedinec - práve spoločnosť totiž "zabezpečuje", aby nevládol zákon silnejšieho

368131

1.12.2018 19:40

marihuanový průmysl cílený na děti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 104.?.?.?

Reakce na 368124

Marihuana je velmi nebezpečná. Protože pomalu nenápadně rozkládá osobnost. A za pár let je z vás hromádka rosolu bez vůle a bez cíle v hmotném světě.

Myslíte že izraelci rozvíjí mnohamiliardový kšeft s konopím a zároveň jejich pátá kolona se hromadně snaží o jeho legalizaci ve všech zemích, aby nám pomohli?

Jen si vzpomeňte kdo je a co dělá třeba Jiří X. Doležal.

Konečným cílem není dostat marihuanu mezi dospělé. Ale mezi děti, podobně jako (xxidovské) tabákové koncerny cílí na děti.
Oni moc dobře ví že musí zničit naše děti

368139

2.12.2018 11:47

RE: marihuanový průmysl cílený na děti

ping789 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 368139

Tesat do kamene !!!

368154

Příspěvků: 63

28.11. 00:31 F&T  Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
28.11. 00:59  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
28.11. 01:41  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
28.11. 02:10  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
28.11. 17:13  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
29.11. 02:29  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
28.11. 08:38  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
28.11. 14:39  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
28.11. 20:57  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
28.11. 09:02 F&T  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
28.11. 17:18  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
28.11. 20:06  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
29.11. 10:07  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
29.11. 11:38  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
29.11. 16:58  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
29.11. 23:05  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
30.11. 09:07  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
30.11. 13:36  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
28.11. 21:02 Timechild  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
02.12. 15:39 lindsay  RE: Tohle bude nesmírně náročné a citlivé
28.11. 09:34  Kde všude budou v Číně kamery?
28.11. 14:51  RE: Kde všude budou v Číně kamery?
28.11. 10:26 pedros  pedros
28.11. 11:02  No jo Čína
28.11. 11:09 martin bares  Napadá mne spousta myšlenek
28.11. 13:14 Jarda z Brna  RE: Napadá mne spousta myšlenek
28.11. 14:53  RE: Napadá mne spousta myšlenek
29.11. 11:41  RE: Napadá mne spousta myšlenek
28.11. 13:30 Joseph Chlor  A co kdyz prevazna vetsina lidi bude neco takoveho sama pozadovat ?
28.11. 16:57  Čína dle globálního prediktora
28.11. 17:32  předvolání na policii
01.12. 10:53  RE: předvolání na policii
01.12. 22:54  RE: předvolání na policii
28.11. 18:13 eli  Socialny kredit,
28.11. 22:53 lubosmat  RE: Socialny kredit,
29.11. 00:28  RE: Socialny kredit,
29.11. 07:19 ping789  RE: Socialny kredit,
29.11. 10:23  RE: Socialny kredit,
29.11. 11:22  RE: Socialny kredit,
29.11. 17:00 ping789  RE: Socialny kredit,
29.11. 07:19 eli  RE: Socialny kredit,
29.11. 17:19  RE: Socialny kredit,
30.11. 15:46 eli  RE: Socialny kredit,
01.12. 19:25  RE: Socialny kredit,
28.11. 19:41 Miroslava  Ćina je zatím jen zkušební polygon...
29.11. 16:38  RE: Ćina je zatím jen zkušební polygon...
28.11. 22:20 ping789  trám v oku svém nevidíte
28.11. 23:41 Jen  POI
29.11. 21:25  Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?
29.11. 21:57  Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?
30.11. 03:43  RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?
30.11. 18:14  RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?
30.11. 20:39 Miroslava  RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?
01.12. 08:51 výjimečné porušení omerty  RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?
01.12. 15:45  RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?
01.12. 17:24  RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?
02.12. 16:30  RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?
02.12. 23:15  RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?
04.12. 21:04  RE: Pravidla ? Nebo (svobodná) cochcárna ?
30.11. 19:19 Zbynek  K poznámce editora
01.12. 00:03  RE: K poznámce editora
01.12. 19:40  marihuanový průmysl cílený na děti
02.12. 11:47 ping789  RE: marihuanový průmysl cílený na děti

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

37

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc červenec přispělo 87 čtenářů částkou 11 215 korun, což je 37 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Mainstream opatrně připouští, že západní vlády dělají vůči vlastním lidem sviňárny17.07.19 18:02 Neurčeno 4

Proč hynou čmeláci a včely v Ústí?15.07.19 20:36 Česká republika 8

Běsnění politické korektnosti: Agenda 007 bude hrát černoška15.07.19 20:28 Británie 8

Twitter zablokoval všechny účty vedoucí k pomoci Juliu Assange13.07.19 13:00 USA 2

Chcete si půjčit a v okolí volí lidi SPD a KSČM? Banka vás vyhodnotí jako problém13.07.19 11:08 Česká republika 8

Obohacení polenem11.07.19 19:48 Německo 2

Aktvistka Čaputová plní zadání: Nejprve školila Čínu, teď buzeruje Orbana11.07.19 17:23 Slovensko 11

Neberte nám našeho okupanta, skandoval "dav" 30 podivných existencí10.07.19 10:25 Německo 2

Evropské hodnoty objevily Ameriku10.07.19 08:37 Česká republika 2

Jste bílí? Zaplaťte dvojnásobek09.07.19 20:07 USA 2

#MeToo naberá nový rozmer? Známa herečka prichádza s obvinením: “Znásilnil ma pohľadom”09.07.19 17:40 Indie 3

Reportáž ruské TV ze švédského města Malmö07.07.19 11:33 Švédsko 8

Lodě s migranty u Lampedusy jsou již dvě. Na vylodění čeká sto afrických okupantů06.07.19 21:47 Itálie 1

Talianska slniečkarka zaperlila: Potrebujeme migrantov, aby nás naučili vychovávať deti a pestovať pšenicu06.07.19 12:06 Itálie 3

Oprsklá pašeračka černochů žaluje Salviniho06.07.19 10:20 Itálie 5

Výzkum CVVM04.07.19 12:55 Česká republika 0

Německo hrobařem Evropy01.07.19 23:35 Německo 3

Moderátoři vyhlásili sbírku na kapitánku ze Sea Watch, vybrali už miliony01.07.19 18:27 Německo 2

Policie uzavřela napadení Jakla jako přestupek, podezřelý je i on01.07.19 16:13 Česká republika 1

Neskutečná drzost pašeračky černochů do Evropy29.06.19 09:48 Itálie 4

Měnové kurzy

USD
22,77 Kč
Euro
25,56 Kč
Libra
28,45 Kč
Kanadský dolar
17,39 Kč
Australský dolar
16,04 Kč
Švýcarský frank
23,09 Kč
100 japonských jenů
21,13 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
6,00 Kč
100 maď. forintů
7,84 Kč
Ukrajinská hřivna
0,88 Kč
100 rublů
36,12 Kč
1 unce (31,1g) zlata
32 530,87 Kč
1 unce stříbra
368,78 Kč
Bitcoin
237 646,52 Kč

Poslední aktualizace: 18.7.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 2 159