Diskuze k článku

Páté pravidlo aritmetiky

Příspěvků 57

14.3.2018 8:42

Jsme na tom také tak

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Situace u nás je zcela obdobná. Nejhorší ale je, že dnešní studenti se nechtějí cokoli učit, nic je nezajímá. Oni se přišli na VŠ pouze schovat, protože pracovat se jim nechce. A současný školní (kreditový) systém jim to usnadňuje.
A netýká se to jen přírodních věd. Včera při přednášce o divech světa jsem zeptal, čím se proslavil Heinrich Schliemann - ze stovky studentů netušil nikdo. A pokud je některý vyučující náročnější, následují stížnosti, udání atd. a hned si na něj nadřízení došlápnou.

363023

19.3.2018 3:14

RE: Jsme na tom také tak

Matematik 46.?.?.?

Reakce na 363023

Já to ale chápu. Vystudoval jsem dvě vysoké školy. Jednu za komunistů a jednu nedávno. Na té druhé jsem trpěl jako pes.

1) Na komunistické vysoké škole jsem měl přesně 5 zkoušek za semestr. Většinou těžkých zkoušek. Řadu z nich nebylo možné udělat jen z toho, co bylo na přednáškách a ve skriptech. Musel mít člověk dokonalou představu a dokonale propojené poznatky, co je za vzorci, teoriemi, atd. Mimochodem nás prolezlo do konce asi jen 1/4 z přijatých.

2) Na nedávné vysoké škole (Univerzita Palackého v Olomouci) jsem trpěl jako pes. Šlo jen o biflování, předmětům často nerozuměli ani vyučující. Neměli představu o svém oboru, nevadilo jim, že druhý odstavec jejich skript je v naprostém rozporu proti prvnímu odstavci. Většina vyučujících svému předmětu nerozuměla! Musel jsem křivit mozek a učit se nazpaměť často věci, které byly nekonzistentní, vzájemně si odporující! Člověk s dobrou pamětí a bez přemýšlení by to měl bez stresu.

Po celou dobu to bylo jen biflování ke zkouškám a písemnkám - a to věcí, které si neustále odporovaly. A pokud jsem obor znal z minula, tak často chybných poznatků a nesmyslných "faktů", tedy lží. Musel jsem mozek kroutit často do vrtule, abych se to naučil i s vědomím, že to jsou lži nebo nekonzistence nebo nesmysly - ale ke zkouškám se to prostě takto žádá.

Namísto 5 pořádných a do hloubky učených předmětů za semestr byl kreditový systém. Bylo potřeba získat 60 kreditů za rok, s průměrem cca 3 kredity za předmět. Předmětů tedy bylo 2 x tolik co na předchozí vysoké škole. 2 x více semestrálních prací, zápočtů - a tak se to prostě do hloubky nedalo.

Další věcí bylo chování Univerzity. Například v průběhu zkouškového období se z ničeho nic zkrátí termín splnění zkoušky o pár týdnů - a rovnou se napíše řadě studentů v důsledku k předmětu "nesplněno". Nebo nastoupí nový děkan, změní pravidla zápisu předmětů tak, že musíte o rok prodlužovat. Asi třikrát jsem měl splnit zkoušku u vyučujícího, kterého vyhodili nebo odešel na mateřskou dovolenou - aniž by o tom měl kdo tušení včetně studijního oddělení.

Miloslav Ponkrác

363135

14.3.2018 9:23

Ale, dyk to tak bylo dycky

kolokol 213.?.?.?

co já pamatuju už od základky. A tam sem nastoupil, bratru, před mnoha a mnoha desetiletími. Teda s tou matikou určitě. A ještě teda na tý základce jsem zarputile lámal odpor učitelů nás něco naučit. Zuby sem si vylámal až na číslu pí. Nebyl sem schopen se té hodnoty 3,14 dobrat. Ostatně, to asi nikdo ve třídě (nejspíš ani ten učitel). Ale trápilo to zřejmě jen mě. A definitivně jsem matiku vzdal na gymplu. To když nám profesor oznámil, že (i na druhou = -1). Tak to mě fakt definitivně dostalo a přešel jsem taky do oznamovacího módu. Ovšem se současnou naprostou ztrátou motivace nebo zájmu o předmět.
Ale nejspíš ta debilizace výuky a žactva od té doby pokročila do dalšího stadia, jak naznačuje autor článku.

363025

14.3.2018 15:27

RE: Ale, dyk to tak bylo dycky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 363025

Podle mě jste to vzdal zbytečně brzo. Ve stejné situaci jsem na základce kružnici vepisoval a opisoval pravidelný mnohoúhelník. Čím víc měl stran, tím víc se blížily obvody obou mnohoúhelníků k sobě navzájem a také k číslu 2Pí krát poloměr té kružnice. Mimochodem, to číslo Pí není 3,14, ani se nedá přesně vyjádřit žádným zlomkem (jako třeba 22/7), ale to už je trochu jiná liga.

A s tím i^2... Jde o to, aby různé rovnice, např. x^2+1=0, měly přece jen nějaké řešení, i když v oboru reálných čísel žádné nemají.Tak matematici vymysleli rozšíření množiny reálných čísel takové, aby v něm tyto rovnice řešení měly. Tím vzniknou komplexní čísla, jedno z nich je právě ono i. Učitel vám neměl něco jen oznámit, měl i vysvětlit důvod, proč se komplexní čísla zavádějí.

Není to žádná zbytečnost, například kvantová mechanika, popisující chování různých elementárních částic, např. elektronu, se bez komplexních čísel neobejde. A elektrony jsou všude kolem nás, spolu s fotony jsou zodpovědné za všechny chemické reakce a mnoho dalších fyzikálních jevů, například i za vlastnosti polovodičů. Bez nich by například nemohly existovat současné počítače.

Rozšiřování číselných oborů není nic neobvyklého, stejný osud měla čísla přirozená, která nestačila a byla rozšířena na čísla celá, tato pak na čísla racionální (vlastně zlomky) a ani to nestačilo třeba na vyjádření obvodu kružnice nebo přepony pravoúhlých trojúhelníků, takže se zavedla čísla reálná. A potom i zmíněná čísla komplexní. Protože popis chování přírody taková čísla vyžaduje.

Ale pokud chce někdo něco opravdu vědět, nemusí se přece spoléhat jen na učitele. Sám může číst, přemýšlet a postarat se o svoje vzdělání i sám.

363039

14.3.2018 17:21

RE: Ale, dyk to tak bylo dycky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 363039

> Ale pokud chce někdo něco opravdu vědět, nemusí se přece spoléhat jen na učitele. Sám může číst, přemýšlet a postarat se o svoje vzdělání i sám.

Tato Vaše slova by se měla tesat, pane profesore. Proč? No protože školy (všechny, včetně vysokých) studentům důsledně tají takové ZNALOSTI, KTERÉ JSOU PRO ŽIVOT OPRAVDU DŮLEŽITÉ. Které že to jsou? Už jsem zde v diskusi s Vámi jednou naznačil, že pro reálný život je velmi důležité znát, ČEMU SE BRÁNIT, a také CO OD ŽIVOTA CHTÍT. Určitě jste si již všiml, jak obrovské množství lidí naprosto nechápe, čemu by se měli bránit. Na dotaz, co je to ZLO, obdržíme odpovědi typu "óbrboháči", "úroky", "židé", "peníze", ... a další spoustu blábolů. Tedy naprosto zoufalý obraz nepochopení principů života.

Další oblast základního lidského vědění, které školy úspěšně bojkotují, je EKONOMICKÁ GRAMOTNOST. Uvedu názorný příklad. Položím tři jednoduché otázky:

- co jsou to hokejoví brankáři,
- jakou funkci plní hokejoví brankáři,
- kde se berou noví hokejoví brankáři.

I žáček základní školy na tyto otázky poměrně snadno odpoví. Když však ve výše položených otázkách zaměním pojem "hokejoví brankáři" pojmem "peníze", lidé obvykle nevědí. Soudím, že peníze jsou pro naše životy o dost důležitější, než hokejoví brankáři. Nevědí ani absolventi Vysoké školy ekonomické! Jsem přesvědčen, že bychom se správných odpovědí nedočkali ani od poslanců parlamentu či nejvyšších představitelů státu. A to jsem se ještě neptal, KDO ROZHODUJE O PLATECH LIDÍ? Kdo je odpovědný za to, proč pokladní v hypermarketech berou takové almužny, zatímco Jágr a další celebrity vydělávají denně miliony. Nebo CO JE HLAVNÍM PŘEDPOKLADEM VZNIKU BOHATSTVÍ?

Krom ekonomické gramotnosti existuje spousta dalších důležitých oblastí, o nichž by asi bylo dobré vědět. A školy opět mlčí. Třeba:
- Co je to láska,
- Po čem lidé nejvíce touží,
- V čem spočívá moudrost,
- Co je to moc, ...

Přeji pěkné dny
Vojta

363044

15.3.2018 2:03

RE: Ale, dyk to tak bylo dycky

howghang 2a02:x:x:x:x:x

Reakce na 363044

zlo sa da definovat aj ako kvantovy stav, bez dobra by neexistovalo ...

363058

17.3.2018 14:52

RE: Ale, dyk to tak bylo dycky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 363058

Děkuji za reakci, pane Howghangu. Velmi pěkně ilustruje mé tvrzení, že lidé naprosto nechápou ty nejdůležitější aspekty života. Nic ve zlém.

Vy tvrdíte, že by ZLO bez dobra neexistovalo. Pak nám ovšem vysvětlete, které DOBRO způsobuje zemětřesení, záplavy, tsunami, ... O tom, že tyto slepé přírodní síly způsobují nám lidem děsivé zlo, snad nikdo nepochybuje. Vždyť nám berou lidské životy, devastují zdraví, ničí majetky, ...

Děkuji za případnou odpověď [smích]
Vojta

363113

18.3.2018 20:40

RE: Ale, dyk to tak bylo dycky

vousy13 84.?.?.?

Reakce na 363113

Je zlo, když oceán vyplaví rybu na pláž a ta uhyne?
Je zlo, když lev v savaně uloví antilopu?
Je zlo, když potopa před 13 tis. lety téměř vyhubila lidstvo?

Zlo tvoří hlavně lidé. Vesmír funguje jako vyvážený systém. Hlavní programátor (Aton, Bůh, Alláh...) se nemýlí, jen člověk se snaží mu dávat za vinu svou malost v rámci chápaní vloženosti přírodních procesů.

363131

14.3.2018 21:28

RE: Ale, dyk to tak bylo dycky

kolokol 213.?.?.?

Reakce na 363039

No ovšem, člověk přijde časem na to, že poznání na školách jen tak nezíská a začne hledat jinde. A třeba i v pozdějším věku. Nikdy není pozdě přijmout ten nejpropracovanější systém poznání, zvláště pokud ho má přímo u nosu (tzn. tady v Čechách). To už ho ale tolik nesvádí matematika nebo jiné konkrétní obory, tedy pokud ho přímo neživí. Daleko více ocení znalosti vydělávání velkého množství peněz, protože si čím dál více váží svobody. No ale to si už dělám trochu provokativní legrace, protože veselo musí být.

363056

14.3.2018 12:06

Nemá smysl opakovat,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

co autor článku již výstižně vyjádřil. Na naší vysoké škole je to velmi podobné. Pokud jde o zmiňovanou hodnotu zlomku 3/6, v českých podmínkách to zní jako poněkud nadsazený příklad, ale v obecné rovině je to i u nás stejné.

Nejhorší na celé věci je, že většině dnešních studentů je to úplně jedno, vůbec je nezajímá, kolik to je. Tak nám to řekněte a dejte nám pokoj. Proč něco platí, co je v pozadí přírodních jevů nebo matematických vět, je jim úplně ukradené, když z toho nemají nějakou osobní výhodu. Něco jako vědecká pravda, nebo pravda vůbec, je jim naprosto cizí. Nezajímá je to, možná ani nevěří, že něco takového existuje. Pokud byste je chtěli něco takového učit, jenom byste jim kazili den. Ne, že by se chtěli něco naučit, hlavní úsilí, které vyvíjejí, spočívá ve snaze, aby jim učitelé snížili laťku. Když se takoví absolventi dostanou do vedení vysokých škol, nastane pro školský systém skutečná tragédie.

Nějak se stalo, že společnost, škola, rodina (?),... dopustily, že nastupující generaci zajímají jen osobní výhody, postavení a konzum. Žádná cesta ke hvězdám, poznání, Vesmír, věda a umění. Natož nějaké rozšířené vědomí a vnímání "Věčnosti za věčností". Jako by vzestup člověka byl jen dočasná fluktuace, a teď se zase vracíme k většímu chaosu, entropii, do zvířecí říše. Ne v nějaké poetické podobě filmu od National Geographic, ale s její vší účelovostí a brutalitou.

Někdo si možná myslí, že to je právě ono, že nepotřebné věci mají zahynout, počítaje v to i přírodní vědy, fyziku i matematiku, natož nějaké umění, kulturu a další věci, které dělají lidský život hezký (a nebo aspoň snesitelný). Ale pak, přátelé, oč lepší než to naše pinožení veškerého biologického života, vámi redukovaného na pouhé postavení ve smečce, konzumaci potravy a rozmnožování, jsou nekonečné a klidné pláně kosmického vakua a případně sem-tam nějaká hvězda? (PS: To klidné kosmické vakuum samozřejmě myslím opravdu prázdné, tj. i bez vás.)

363029

14.3.2018 12:56

A umí to někdo odpovědět tady?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Docela by mě zajímalo jestli se ve zdejší sbírce diskutérů najde někdo, kdo by uměl smysluplně odpovědět na otázku proč je Sinus třiceti stupňů roven právě jedné polovině.
A dokážete to bez hledání na googlu? Prostě jen z toho, co si o trigonometrii pamatujete?

363030

14.3.2018 13:28

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 99.?.?.?

Reakce na 363030

Já si to nepamatuji. A pochybuji, že jsem to někdy věděl. Ale dokázal jsem si vzpomenout (po 50 letech bez googlení), co je sinus, cosinus a Pythagorova věta a ten příklad s balónem jsem vyřešil nejprve výpočtem a pak mi docvaklo, že se to počítat vůbec nemuselo, jde o rovnostranný trojúhelník.

363031

14.3.2018 17:15

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Inspektor Spektátor 89.?.?.?

Reakce na 363031

Ano ten balon - je to jednoduchý příklad rovnostranného trojúhelníku s tupým úhlem 120 stupňů... , já bych to doplnil ještě o jednu drobnost... (pokud jde o myšlení a ne jen počítání) - prvně jsem si tu vzdálenost zkusil odhadnout, kolik to asi tak vyjde, tedy zda se trefím... (odhadoval jsem to kdesi mezi 60-63 Km) = v disciplíně přemýšlení jde o dobrou kontrolní schopnost a schopnost pro praktický život..., a pak jsem to spočetl na 60.621778264911 Km uražené vzdálenosti. Jen si již nejsem jist svým výpočtem, ale pokud to mám správně, tak jsem s tím odhadem nebyl na tom zase až tak zle. Říkám si, že nejen student, který by měl už na střední škole znát příslušný vzorec, ale kdokoli, kdo není schopen udělat alespoň přibližný odhad té vzdálenosti, má vážný problém v přemýšlení.

363043

14.3.2018 20:11

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 363043

Mě vyšla vzdálenost startu od cíle vzdušnou čarou cca 60,622km ...a dráha kterou letěl balón 2x35=70km

363051

14.3.2018 20:13

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 363043

...spíš rovnoramenný

363052

18.3.2018 21:36

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Martan rwerwerwer (zavináč) mars (tečka) com 94.?.?.?

Reakce na 363043

No, vyšlo mi 35 Km, je to příklad rovnoramenného trojúhelníku. Ten sin(30st) = 1/2 nezmiňuje autor v textu náhodou... Lze to spočítak přes sin 30st pravoúhlého trojúhelníku nebo přes vodítko těch 60st - s tím to lze spočítat bez počítání !: rovnostranný trojúhelník má vždy úhly 60st (=180st/3), protože součet vnitřních úhlů je vždy 180st. Tedy jelikož za 1h45'' uletí 35Km, bude mít každé rameno trojúhelníku právě 35Km.

363132

14.3.2018 19:29

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Franta 160.?.?.?

Reakce na 363031

Já to zadání chápu asi trochu jinak - těch 60° je podle mne odchylka od původního (tj. přímého) směru. Pak se nejedná o trojúhelník rovnostranný, ale rovnoramenný, s vrcholovým úhlem 120°. Tudíž se trochu počítat musí, kosinus 30° [smích].

Ještě technická poznámka k prvnímu obrázku - u Eiffela se obvykle uvádí křestní jméno Gustave, Alexandre je jeho druhé křestní jméno. Co vím, tak Francouzi mívají tři křestní jména, jedno užívají v běžném životě a ta další dvě vyfasují třeba po prarodičích (tedy 1. potomek, u dalších se improvizuje). Je to dáno historicky, bylo potřeba odlišit, kdo je kdo a jedno křestní jméno bylo u početného národa málo.

363047

14.3.2018 19:58

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 99.?.?.?

Reakce na 363047

Myslím, že ne. Je to rovnostranný trojúhelník o délce strany 35km. Balón letí prvních 35km rovně, pak změní směr o 60° a letí dalších 35km. V tom okamžiku mu zbývá přesně 35 km do výchozího bodu, pokud by volil nejkratší cestu, což je zase pod úhlem 60°. Vůbec tam nešlo o to, to spočítat, i když i to samozřejmě je možné. Šlo o to, si to představit. Tak to chápu já.

Kdybychom přistoupili na váš výklad, studenti by se nevyhnuli výpočtu rovnice s cosinem a dvakrát by museli aplikovat Pythagorovou větu.

363050

14.3.2018 20:18

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 363050

Pokud není upřesněno jak konkrétně změní směr letu je příklad nejednoznačný...dost častá chyba u slovních úloh...(60°od směru letu? nebo 60°zpět proti směru letu)?...dalo by se polemizovat

363054

15.3.2018 17:31

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

petr_sjdnsvd 217.?.?.?

Reakce na 363054

Zadání je jednoznačné. Jedná se o rovnoramenný, nikoliv rovnostranný trojúhelník. Nechť si to každý představí normálně, jak by šel podle buzoly. Když změním směr (vektor) pohybu o 60 stupňů, tak moje trajektorie vytvoří krásný úhel 120 stupňů. Kdyby to bylo tak, jak psali někteří jiní, pak bych se vlastně vracel zpět. Odpovězte si na otázku, zda když změním směr chůze o 60 stupňů, tedy jinými slovy změním směr chůze o méně než o PRAVÝ úhel, zda budete čekat, že se začnu "vracet", nebo že budu pokračovat trochu změněným směrem ale "dál" (vzhledem k přímce kolmé na původní směr pohybu).

363071

16.3.2018 0:02

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 202.?.?.?

Reakce na 363071

Přesně tak. Takže všichni "experti" co ve skutečnosti změnili směr od původního o 120 stupňů, zjistili, že navíc nerozumějí psanému textu. Smutné.

363078

16.3.2018 2:57

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 363071

Já s Vámi souhlasím...tak jsem to i myslel, ale je jasné, že ta odchylka se měří od směru letu proti hodinovým ručičkám...tedy nám vzniká rovnoramenný trojúhelník se 120°...s tím problém nemám. Problém je pokud k tomu není jasný nákres nebo není jasně zadáno jak se odkloní o těch 60°...správně je to, jak jste napsal, ale kolik lidí ví, že se úhel měří proti směru hod.ruč. od směru pohybu ... pokud by bylo zadáno, že se bude zpět vracet pod úhlem 60°proti původnímu směru, pak by se jednalo o rovnostranný trojúhelník...jinak souhlas.

363081

16.3.2018 11:11

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

salimon 90.?.?.?

Reakce na 363081

Když se soustředíte, přijdete na to, že není důležité zda se směr změnil po směru nebo proti směru hodinových ručiček. Odchylka o 60° od přímého směru vyjde na stejno.
Jdu já a brácha, změním směr pohybu o 60° vlevo a brácha o 60° vpravo. A opět jdu (já i brácha). Na konci budu já i brácha stejně daleko od výchozího bodu (a shodou okolností i od sebe).

Víte tohle je opravdu triviální úloha. Myslím tím strašně moc jednoduchá. Pokud člověk udělá tolik chyb v takto jednoduché a jednoznačné úloze. Dokonce ji považuje za nejednoznačnou, pak se ptám, kolik chyb udělal v úvahách o složitých otázkách?

363086

16.3.2018 15:09

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

Reakce na 363086

Směr vaší chůze svírá se směrem chůze vašeho bratra úhel 120 stupňů, což jak známo není ůhel rovnostranného trojúhelníku.
Pokud by trajektorie vaše a bratrova skutečně svírala úhel 60 stupňů a půjdete stejnou rychlostí, bude se v každém okamžiku vaše vzájemná vzdálenost rovnat momentální vzdálenosti od místa, kde jste se rozešli.

Tak a teď si přečtěte svůj třetí odstavec. Napsal jste ho sám sobě.

363094

18.3.2018 17:30

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

p 93.?.?.?

Reakce na 363094

Ten pan mel samozrejme pravdu. Pokud po rozejiti pujdeme s bratrem stejne dlouho, jako jsme sli predtim, tak nakonec bude nase vzajemna vzdalenost stejna jako je nase vzdalenost od mista, odkud jsme vysli. To se ani nemusi pocitat, staci si to nakreslit.
A mimochodem, o rovnostrannem trojuhelniku tam nic nerikal, tudiz je vase namitka se 120 stupni mimo misu. Zkuste si to nakreslit, ten bod, ve kterem se s brachou rozejdou, vam vyjde jako teziste toho trojuhelnika.

363129

18.3.2018 19:48

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

Reakce na 363129

No vím jak to myslíte, ale pán z toho udělal úplně jinou slovní úlohu .

363130

18.3.2018 3:22

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 363086

Není triviální, protože ještě není jasně zadáno, že se jedná o euklidovskou geometrii...,co kdyby se jednalo o neeuklidovskou geometrii...pak je výsledek ještě jiný ... [smích]... směr je třeba znát vždy. Ano odchylka vyjde nastejno doprava nebo doleva...ale co když je směr větru zpětný? Pokud tedy půjdete Vy o 60° doprava a váš bratr o 60°úhlu zpět, pak na konci cesty budete Vy vůči počátku (startu) dál než bratr. Bratr budete blíž, ale dráhu (cestu) ujdete stejnou...

363119

14.3.2018 20:25

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

woxow 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 363050

Proč by to museli dělat tak složitě, stačí znát jen délku jedné strany a přesně taková je vzdálenost od startu k cíli. Takže ten kdo se podíval na ten uhel a stejnou dob a ověřil shodný čas a shodnou rychlost spočítal jen v x t a měl výsledek.

363055

17.3.2018 8:04

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Radovan 88.?.?.?

Reakce na 363050

Takže když půjdu kilometr rovně, pak změním směr o 0° a ujdu další kilometr, budu stát tam kde jsem vyšel? To asi ne-e [mrknutí jedním okem]

363110

14.3.2018 13:37

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

překladatel 37.?.?.?

Reakce na 363030

Je to již asi 35 let po VŠ, ale zkusím: Pravoúhlý trojúhelník s opsanou kružnicí a poměrem přepony a odvěsny 2:1 (to je to sin=1/2) má poloviční úhel, než trojúhelník se stejnou protilehlou odvěsnou, ale s třetím bodem v ose kružnice. No, a protože takový trojúhelník je rovnostranný, má úhel 60st. a potom trojúhelník, jehož třetí bod je místo v ose kružnice na jejím středu, musí mít poloviční úhel, tedy 30st.
Bez náčrtu to je kostrbaté hodně (ale do gůgla jsem se nedíval, čestné slovo [smích] )

363032

14.3.2018 13:51

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Matej Cizek 185.?.?.?

Reakce na 363030

Ono je nejlepsi si to namalovat, slovne je to takovy krkolomy.
Ale namaluju si rovnostrannej trojuhelnik (vsechny strany stejny, rekneme X; vsechny uhly 60 st.). Ten nasledne rozpulim na dva zrcadlove podobny, pravouhly trojuhelniky (oba s uhlama 30, 60 a 90 st. a stranama X, X/2, a treti ted neni dulezita).
Sinus toho 30 st. uhlu je pak z definice pomer tech stran, co jsou X/2 a X, tedy 1/2.

363033

14.3.2018 13:56

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

kolokol 213.?.?.?

Reakce na 363030

Ale jo... trvalo mi to s představou a jejím dovedením do konce asi 20 vteřin. A to jak píšu výše, sou to už mnohá desetiletí, co jsem všechny ty státní vzdělávací ústavy opustil.
A proč vlastně tento test? Je přece dost vysoce inteligentních lidí, kteří přesto zrovna v matematice plavou.

363034

15.3.2018 13:21

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Salimon 90.?.?.?

Reakce na 363034

Koukám, že se tady nakonec našlo pár lidí, kteří to dokázali nejen vyřešit, ale i popsat. Nicméně odpovím Vám na otázku proč tento test tady.

Uvažoval jste někdy o tom, jak poznat člověka, který jen plácá či papouškuje od člověka, který přemýšlí, než něco řekne? A jak hluboko se dokáže zamyslet, kolik informací pospojovat dohromady? Jak dokáže své úvahy popsat a informaci předat dál?

Inu, člověk, který dokáže vyřešit exaktní příklad, nabídne Vám odpovědi místo relativizace či bagatelizace a ještě svou úvahu dokáže srozumitelně popsat, se mi jeví jako velmi dobrý komunikační partner i pro diskusi v obsáhlých či abstraktních tématech. Zatímco člověk, který se exaktním tématům a přesným vyjádřením vyhýbá a zásadně se vyjadřuje pouze k tématům obecným, mi příliš často užitečnou informaci neposkytne.
A byl jsem zvědav, jací lidé se vyskytují tady. Všiml jste si odpovědi Matěje Čížka? V pár větách prokázal, že ví o čem mluví a dokázal to popsat tak, že si to i amatér dokáže představit (pokud chce). A nebyl jediný.

Exaktní otázky nejsou jediný parametr, jak si hledám komunikační partnery, ale občas je velmi užitečný. Zvlášť ve světě, kde se vytratil stud za vlastní hloupost.

363065

16.3.2018 16:27

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Matej Cizek 185.?.?.?

Reakce na 363065

A vite, jak ten muj popis vzniknul? Ja si v tu chvili totiz zaboha nemoh vzpomenout, jak se rekne odvesna. Tim jsem byl nucenej zahodit matematickou terminologii uplne, a voila, vzniklo neco pochopitelnyho i dnesnim maturantum... Proste kouzlo nechtenyho [smích]

Ale s tim studem za vlastni hloupost nebo nevedomost mi to prijde naopak. Ze je ho mezi lidma spousta, akorat se ho snazej vsemozne maskovat. Protoze kdyz prijde rec na politiku, historii, ekonomii, spolecnsky vedy, nabozenstvi, beh sveta a nesmrtelnost chrousta, tak kolem sebe pozoruju zejmena dve skupiny lidi:

Ta prvni to moc neresi. K nicemu se moc nevyjadruje, tise pritakava vetsine a vlastne se jenom snazi nevycnivat. V ustrani, mezi ctyrma ocima obcas opatrne priznaj, ze nevedej, neznaj, nezajimaj se, nesledujou, a vlastne ani nevedej, proc by meli. A nasledne koukaj rychle zmenit tema. Dyt k cemu ti to je? Akorat na sebe upozornujes. Nic nevyresis. Ono to nejak dopadne samo.

Druha skupina jde dal. Sice taky o nicem dohromady nic nevi, ale ma potrebu vypadat, ze vi. Pred sebou i pred ostatnima. Zarit. Zarit, ale pritom moc nevybocovat. A nez se po necem zdlouhave pidit, sledovat, srovnavat a premejslet, je jednodussi vzit zavdek vsemoznejma klise, dogmatama a udernejma novinovejma titulkama za posledni tejden. To se totiz v jakykoli debate da omilat porad dokola az to protistranu rozhodi nebo unavi. Kazdopadne si ukecaj svoje a dostavi se onen slastnej pocit, jak zase ukazali, ze jsou dobry, chytry, znaly, proste nejlepsi. A pritom bez jakykoli namahy! Hura!

Ty jednoduchy pravdy maj vubec spoustu vyhod: Nevyzadujou prilisny dusevni usili. Jsou snadno zapamatovatelny. V cloveku nevyvolavaj zadnou nejistotu, zadny rozpory; vsechno je krasne cernobily, srozumitelny. Navic se v prubehu let (temer) nemenej. A rikaj je "vsichni". A to vsechno je samo o sobe dukaz, ze jsou skutecne pravdivy, neee? Proste: "Citite se jako hlupak? Zkuste nasi instantni pravdu a jiz po prvi aplikaci se budete citit jako inteligent!"

363098

18.3.2018 11:36

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

35 km !!! 95.?.?.?

Reakce na 363065

všimli pane, a je úplně vedle, (asi jako Vy).
přečtěte si diskuzi schválně ještě jednou, nebo raději ten příklad raději třikrát, zda pochopíte. (v diskusi je jeden správný, či snad doufám i více...odpovědí, Bohužel dost málo, na to jak triviální to je)

Nikdo až na vyjímky nechápe jasně psaný text.
A pak se nedivme že nechápou např. světové dění, a volí co volí.

363124

19.3.2018 13:38

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

salimon 90.?.?.?

Reakce na 363124

1) Podle Vašeho "jména" 35 km !!! se domnívám, že jste si spletl vlákno. Toto vlákno bylo o úloze "proč se sinus 30 stupňů rovná 1/2?". Víte to je jiná úloha než ta se vzdáleností.
2) Pokud jste si nespletl vlákno, zkuste místo informace "on je vedle" předložit svou hypotézu.
3) Pokud jste si skutečně vlákno spletl, a napadáte řešení úlohy o balónu, pak bych Vám doporučil soustředit se na větu "Poté se směr pohybu změní o stanovený úhel (60°)". Představte si změnu směru pohybu o 180° (podle mě by to znamenalo jít zpět). Představte si změnu směru pohybu o pět stupňů (tedy jen mírná odchylka od původního směru). A nyní si představte změnu o 60°.
Chyba, kterou tady udělala většina lidí, je přirozená. Když člověk vidí snadné řešení (v tomto případě rovnostranný trojúhelník), upne se k němu a následně ho obhajuje (prostě je jednodušší říci 35km, než počítat 35km krát odmocnina ze tří). Mnoho lidí si navíc navyklo, že úlohy v matematice vycházejí hezky (což je u cvičných úloh často pravda). Následkem toho, když je výsledek "nepěkné číslo", jejich mozek (zkušenost) jim říká, že určitě někde nastala chyba. Stejný postup mnoho lidí používá i v ostatních oborech. Chtějí snadné a rychlé řešení a na jeho obhajobu se upnou, místo aby se soustředili na kvalitní analýzu. Bohužel v mnoha jiných oborech se dá "pravda" uhádat.
Právě schopnost vrátit se k předpokladům a pochopit, kde vznikl rozdíl mezi mým a oponentovým názorem, je podle mě základ kvalitní diskuse. Za diskusi pak považuji takovou výměnu názorů, kde se diskutující vzájemně obohacují. Přednáška, plkání či hádka jsou jiné aktivity.

Asi pochopíte, že již nadále nemám potřebu vést zde komunikaci na toto téma. Přestože se tady našlo pár lidí, kteří rozumně argumentovali, převaha diskutujících zde má potřebu obhajovat své názory (či exhibovat), aniž by se zamyslela nad přičinou rozporu. A já nemám ani čas ani chuť tento model chování u kohokoliv měnit.

363142

14.3.2018 14:08

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

překladatel 37.?.?.?

Reakce na 363030

Trochu upravím svůj předchozí příspěvek: pravoúhlý trojúhelník v opsané kružnici má přeponu (2) procházející osou. Potom pokud vynesu polovinu přepony jako odvěsnu, musí být takový trojúhelník rovnostranný a tedy s úhlem ve středu kružnice 60st. Potom původní trojúhelník s vrcholem na opsané kružnici musí mít tento úhel poloviční, tedy 30st.

363035

14.3.2018 14:48

RE: A umí to někdo odpovědět tady?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 363030

Jsem trochu na rozpacích nad Vaší otázkou. Ale budiž. Nakreslíte si rovnostranný trojúhelník o straně délky 1, jeho výška ho rozpůlí na dva zrcadlově shodné, pravoúhlé trojúhelníky, s úhly 90, 60 a 30 stupňů, s přeponou délky 1 a kratší stranou délky 1/2. Proti ní je úhel o velikosti 30 stupňů. Teď můžete využít definici goniometrické funkce sinus z geometrie ze ZŠ (protilehlé strana pravoúhlého trojúhelníka ku přeponě).

Tento rovnostranný trojúhelníky také můžete umístit do jednotkové kružnice tak, že jeho jedna strana leží na ose y. K ní přilehlá strana svírá s osou x úhel 30 stupňů. Jeden vrchol této strany leží tedy v počátku a druhý na zmíněné jednotkové kružnici. Z něho spuštěná výška je rovnoběžná s osou x a na ose y vytíná úsek o velikosti 1/2. Jak jistě víte, tento úsek je (podle středoškolské definice funkce sin x, která využívá jednotkovou kružnici) rovný sinu středového úhlu 30°.

363036

14.3.2018 17:13

Alexandr?

Malý a zvedavý 46.?.?.?

Takže nie Gustav Eiffel?
(Týka sa to popisky pod fotografiou.)

363042

15.3.2018 20:29

RE: Alexandr?

sartre 86.?.?.?

Reakce na 363042

Áno, aj [smích]
Alexandre Gustave Eiffel.
A pretože francúz, tak čítané "efel", nie "aifel".
Ale to je asi jedno, aj tak všetci budu ďalej hovoriť JVC "Dží Ví Sí" [mrknutí jedním okem]

363076

14.3.2018 19:12

Blbcům, kteří nemyslí, se snadněji vládne

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Zejména v době, kdy jsou otroků přebytečné miliardy. A totální zblbnutí otroků záměrně ničeným vzdělávacím systémem, ubohou americkou pseudokulturou a mainstreamovými sra.komety je přesně to, co Rothschildům, Rockefellerům ad. velice vyhovuje a hraje do karet. Mají na své straně sice hodně zkorumpovaných, vydíraných a vypráskaných vlastizrádců, nejrůznějších podržtašků, politických a mediálních ku.viček, ale i tak jich je zoufale málo. Idolem šílených a psychopatických "světovládců" je otrok snadno manipulovatelný, nemyslící, který žije na úvěry a hypotéky a bezmyšlenkovitě kupuje za svůj pot a krev všechny s.ačky s nainstalovanými kurvítky nabízené reklamou. "Světovládci", kteří vlastní výrobní korporace i banky, mu milerádi vyhoví. Jejich jen strachem kryté a stále více jen imaginární peníze či spíše už jen čísla jsou tak kryté naivitou a chtivostí nemyslících otroků.I hloupý sedlák ví, že takovéto krytí může skončit jen krachem celého systému založeného na podvodech, lžích, intrikách a manipulacích. Jen ti dosud všemocní "světovládci" ze Západu si ve svých věžích z nakradené slonoviny tuto prostou pravdou neustále odmítají přiznat a dál šíří prostřednictvím svých poskoků a prostitutů chaos, války, majdany, barevné revoluce a nekonečné lži. A proto prohrají. Stačí jen začít přemýšlet.

363045

14.3.2018 19:50

Aldous Huxley vyhrál.

výjimečné porušení omerty 2a00:x:x:x:x:x

Obsluhovači v barevných vestách a přilbách , hlavně aby bylo dost somy po směně.
Hmyz. Pod ocasem. [bliji]

363048

14.3.2018 20:16

Absurdistán

kolemjdoucí2 213.?.?.?

Nelze v tomto kontextu nevzpomenout film Absurdistán.

Jsou ty filmy dokonce dva (jeden německý a druhý americký), za shlédnutí stojí oba, i když každý z nich úplně jiným způsobem. Hlavně ani jeden z nich nebrat moc vážně, ale podněty k zamyšlení poskytnou i tak.

363053

15.3.2018 11:27

Absurdní psychiatrické sanatorium.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 363053

Pokud jednou stane na vrcholu pyramidy psychopat, již nikdy pod sebe nepustí menšího psychopata než je sám, a tak se postupně vytvoří stabilní hiererchie kde bláznů je převažující většina zeshora až dolů. Pod záminkou tzv. "demokracie" se pak stává nenormální normálním. Každý N-1 psychopat odshora má povinnost, nechat si shora šlapat po hlavě okovanýma botama, a svýma okovanýma botama pak dupat po hlavách pod sebou. Pokud dnes člověk sleduje ty staletími již totálně zocelené psychopatické Klimovovy skvadry, nedivím se, že se cítí ohroženy i třeba jednou buňkou, která je schopna na rozdíl od nich myslet nekriminálně a nepsychopaticky. To totiž představuje jejich definitivní konec. Orwel to v románu 1984 nazývá "vada vzorku". Myslet něco jiného, říkat neco jiného a dělat něco jiného, to je dnes standartní dědičná diagnoza každého standartního degeneráta. Pokud se to ovšem příliš rozjede, zničí se tito blázni nejen vlastními silami navzájem, ale vezmou s sebou i všechno ostatní. [velký smích]

363062

15.3.2018 13:15

Dotaz k zvídavému.

Bojar 85.?.?.?

Kogdá ty takoj umnyj, počemu takoj bědnyj.

363064

16.3.2018 7:07

RE: Dotaz k zvídavému.

kolokol 213.?.?.?

Reakce na 363064

Но это не русская, а американская пословица [mrknutí jedním okem]

363082

19.3.2018 9:38

RE: Dotaz k zvídavému.

janaz 78.?.?.?

Reakce na 363064

A svedomie, morálku si kde nechal ty?

363139

16.3.2018 15:32

Ujištění

GAP 85.?.?.?

Má úloha s balónem řešení 60,62 km (po zaokrouhlení)? Ptám se proto, že jsem to spočítal za necelou minutu, a kalkulačku jsem potřeboval jen na sinus 60. Podotýkám, že jsem student práv, který matematiku viděl naposled před 4 roky na gymnáziu, kde jsem z ní měl většinu času za 4....

363096

18.3.2018 0:04

RE: Ujištění

fidelo 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 363096

Ano. Správná představa je, že balón uhne o 60°, takže vznikne rovnoramenný trojúhelník s vrcholovým úhlem 120°, jak je zde v diskuzi vícekrát uvedeno (nikoliv rovnostranný trojúhelník)...
Sinus 60°=(odmocnina 3)/2.
Výsledná vzdálenost je po troše počítání 35xodmocnina 3=60,62 km.

363118

18.3.2018 10:57

RE: Ujištění Ach BOže jste tak tupí

Rabl 95.?.?.?

Reakce na 363118

pane odpusťte ale musím Vás zařadit mezi "francouze"....
Bože můj, tak triviální úkol opravdu vyřešil náš sedmák, a lépe než vy.

1. je to rovnostranný (jste vedle jak jedle)
2. stačí spočítat délku letu za uvedený čas, a vzdálenost je hotova,
goniometriku nepotřebujete, jen mozek.
3. a ještě blbě spočítáno protože nečtete. Stejně jako polovina národa je úplně mimo dnes....

nepotřebuju ani papír. 20 km*1,75 = 35 km (vzdálenost bodu start-cíl)

Obojí je dnes zdá se na úbytě
Bože kdyby ste se aspoň omluvil a ve své nabubřelé spupnosti jak znáte vše,
tu nepsal kravinky, u dítěte to pochopím i omluvím. U vás již ne.

363123

18.3.2018 17:14

RE: Ujištění Ach BOže jste tak tupí

Matej Cizek 176.?.?.?

Reakce na 363123

Oni to cetli dobre. A navic vedej, ze vzdalenost dvou bodu a dylka drahy mezi nima se rovnaj jenom v pripade primy drahy.
Pokud to chcete polopaticky, tak _vzdalenost_ Praha-Brno zustava cca 200km, at uz poletite primo (_draha_ stejnejch 200km), nebo oklikou pres Cesky Budejovice (_draha_ cca 300km).

363128

19.3.2018 8:41

RE: Ujištění Ach jo..jak jste pozorní

R 95.?.?.?

Reakce na 363128

Mořná ne tupí, ne ve všem, snad jsem užil expresní výraz, ale pokud to má vyřešit sedmák..... promiňte vy všichni vzdělanci s těmi hromadami "cosínů a sínů"... ne Nechci a nehodlám nikoho urážet, tak to myšleno není.
Neb si vážím lidí co to zde čtou a píší a vůbec,

Ale pane když mi onikáte [smích], ano oni to četli, a věřím že i vy četli,
ale vaše blahorodí neporozumělo jednoznačné formulaci a my ano.
(my četli, co Vy psali) [smích] .... ty rovnice, a výsledek je 35 km. A pojmy taky.
Z toho si nic nedělejte, mýlit se může každý.

Jen u toho to začína. U triviálních věcí.
Jak pak asi lze pochopit ty mnohem složitější...
no odpovězte si sami. Hezký den a nic si z toho nedělejte,
Věřím, že příště si dáte pozor. a budete lepší.

363136

19.3.2018 13:11

RE: Ujištění Ach BOže jste tak tupí

výjimečné porušení omerty 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 363128

Balón letí jedním směrem rychlostí 20 km/h po dobu 1 hodiny a 45 minut. Poté se směr pohybu změní o stanovený úhel (60°) a balón poletí se stejnou rychlostí ještě další hodinu a 45 minut. Stanovte vzdálenost místa startu k místu přistání.

Typický problém fachidiotů - nejednoznačné zadání příkladu, neb oni si "myslí" , že každý je matematik a fyzik. Minimálně docent.
Otázka by měla znít, aby vylučovala nejasný výklad: "Stanovte vzdálenost bodů na mapě místa startu k místu přistání."
Protože pak se vyskytnou chybné interpretace typu : stanovte délku trasy, kterou uletěl balón

Jinak je to 60,62km , což je délka delší úhlopříčky kosočtverce, jehož polovinu balon obletěl. [chechtot]

363141

19.3.2018 14:25

RE: Ujištění Ach jo

R 95.?.?.?

Reakce na 363141

Zadání jednoznačné je. Nelze je interpretovat jinak. Na první pohled.
pardón nejste třeba matematicky tupí, ale dobrá, třeba nepozorní...
Vvymyslel jste si vlastní příklad. Fajn.
Ale je třeba vidět věci jasně a pozorně, pak vám (nám) neuniknou
podstatnější všci, jako islamizace Evropy, likvidace našeho národa, jeho vzdělání apod. aj.

Už to že tu jsme nás spojuje.

363146

20.3.2018 9:01

Děkuji

Hypatia 188.?.?.?

Děkuji za vysvětlení, proč jde naše školství do háje [pláč]

Snad má profesor Hejný radost, jak to tady krásně otupil. Děti můžou dál diskutovat, proč si myslí, že je 3*2=6. Svýma úvahama můžou popsat i půl stránky. Předpokládám, že se jim nesmí názor vyvracet, aby se jim nešlapalo po osobnosti. Pak se nedivme, když se vysokoškolákovy 3/6 rovnaj 1/3.

363159

20.3.2018 15:51

debilizace kapitalistického školství

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2a03.?.?.?

přesně takhle proběhla debilizace populace po pádu komunizmu úplně ve všech zemích:
https://www.youtube.com/watch?v=t78qR7s9HvY#t=1h1m...

Dnes jsou z našich dětí úplně stejní idioti jak z amerických, kterým jsem se ještě donedávna posmívali.
Z první desítky v žebříčku vzdělanosti jsme se propadli až někam za šedesátku.

Tohle není náhoda, ale skrytá agenda. I to, že průměrně se ministři školství udrželi na svém místě 1,5 roku. A skrytí agenti v úřednickém aparátu mohli pracovat na likvidaci české vzdělanosti.

363166

3.4.2018 17:21

Hřebíček na hlavičku!

teoretik64 90.?.?.?

Doktor Docenko uhodil hřebíček na hlavičku. Již dávno jsem nečetl tak pregnantně zformulovaná fakta! Ke stejnému závěru - postupné degradace inteligence i snahy 'někoho' aby mladým lidem unikaly souvislosti - dochází ve své knize 'Teorie nevzdělanosti' i Konrad Paul Liessmann. Geniální i když smutnou fraškou je naopak americká komedie Idiocrazy...jež vlastně, dle mého soudu, není komedií, protože přesně tam se další generace řítí.
Pracuji již více než 25 let s dětmi a mládeží v oblasti výkonnostního i vrcholového šachu; tedy by se tu nejen očekávaly, ale jsou přímo nezbytností tři klíčové faktory: 1/ schopnost analýzy a následné syntézy problémů, které musí adept řešit nad šachovnicí (vše se vším souvisí), 2/ umět predikovat další vývoj, a konečně 3/ schopnost zahloubat - zavrtat se hluboko do problému a ctít přitom fakta.
Syntéza vědomostí, u menších dětí používám termín skládání informací, (kouzelný je příklad s poloměrem zeměkoule) dnes chybí nejen francouzským studentům. Ač mívají moji nadanější svěřenci IQ minimálně přes 120, hrají daleko hůře než před 20 lety. Kalkulačku při výpočtu u šachistů nahrazují počítačové motory: "Proč bych se mořil s úkolem, když zmáčknu tlačítko a počítač vše vyřeší." Tak uvažují ti, kteří se alespoň rozhodnout úkol vypracovat! Mnozí se bojí říci nahlas, že i světová šachové elita za supervelmistry minulosti výrazně zaostává. (Pravda, existují i právě opačné názory.)
Otázkou v každém případě zůstává: je tohle všechno záměr? V. V. Pjakin by jistě potvrdil že ano...

363447

Příspěvků: 57

14.03. 08:42 WAZARI  Jsme na tom také tak
19.03. 03:14 Matematik  RE: Jsme na tom také tak
14.03. 09:23 kolokol  Ale, dyk to tak bylo dycky
14.03. 15:27  RE: Ale, dyk to tak bylo dycky
14.03. 17:21  RE: Ale, dyk to tak bylo dycky
15.03. 02:03 howghang  RE: Ale, dyk to tak bylo dycky
17.03. 14:52  RE: Ale, dyk to tak bylo dycky
18.03. 20:40 vousy13  RE: Ale, dyk to tak bylo dycky
14.03. 21:28 kolokol  RE: Ale, dyk to tak bylo dycky
14.03. 12:06  Nemá smysl opakovat,
14.03. 12:56  A umí to někdo odpovědět tady?
14.03. 13:28 Vladimír Stwora  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
14.03. 17:15 Inspektor Spektátor  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
14.03. 20:11  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
14.03. 20:13  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
18.03. 21:36 Martan  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
14.03. 19:29 Franta  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
14.03. 19:58 Vladimír Stwora  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
14.03. 20:18  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
15.03. 17:31 petr_sjdnsvd  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
16.03. 00:02  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
16.03. 02:57  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
16.03. 11:11 salimon  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
16.03. 15:09  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
18.03. 17:30 p  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
18.03. 19:48  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
18.03. 03:22  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
14.03. 20:25 woxow  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
17.03. 08:04 Radovan  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
14.03. 13:37 překladatel  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
14.03. 13:51 Matej Cizek  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
14.03. 13:56 kolokol  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
15.03. 13:21 Salimon  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
16.03. 16:27 Matej Cizek  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
18.03. 11:36 35 km !!!  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
19.03. 13:38 salimon  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
14.03. 14:08 překladatel  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
14.03. 14:48  RE: A umí to někdo odpovědět tady?
14.03. 17:13 Malý a zvedavý  Alexandr?
15.03. 20:29 sartre  RE: Alexandr?
14.03. 19:12  Blbcům, kteří nemyslí, se snadněji vládne
14.03. 19:50 výjimečné porušení omerty  Aldous Huxley vyhrál.
14.03. 20:16 kolemjdoucí2  Absurdistán
15.03. 11:27  Absurdní psychiatrické sanatorium.
15.03. 13:15 Bojar  Dotaz k zvídavému.
16.03. 07:07 kolokol  RE: Dotaz k zvídavému.
19.03. 09:38 janaz  RE: Dotaz k zvídavému.
16.03. 15:32 GAP  Ujištění
18.03. 00:04 fidelo  RE: Ujištění
18.03. 10:57 Rabl  RE: Ujištění Ach BOže jste tak tupí
18.03. 17:14 Matej Cizek  RE: Ujištění Ach BOže jste tak tupí
19.03. 08:41 R  RE: Ujištění Ach jo..jak jste pozorní
19.03. 13:11 výjimečné porušení omerty  RE: Ujištění Ach BOže jste tak tupí
19.03. 14:25 R  RE: Ujištění Ach jo
20.03. 09:01 Hypatia  Děkuji
20.03. 15:51  debilizace kapitalistického školství
03.04. 17:21 teoretik64  Hřebíček na hlavičku!

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

33

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc červenec přispělo 75 čtenářů částkou 9 952 korun, což je 33 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Proč hynou čmeláci a včely v Ústí?15.07.19 20:36 Česká republika 0

Běsnění politické korektnosti: Agenda 007 bude hrát černoška15.07.19 20:28 Británie 1

Twitter zablokoval všechny účty vedoucí k pomoci Juliu Assange13.07.19 13:00 USA 2

Chcete si půjčit a v okolí volí lidi SPD a KSČM? Banka vás vyhodnotí jako problém13.07.19 11:08 Česká republika 7

Obohacení polenem11.07.19 19:48 Německo 2

Aktvistka Čaputová plní zadání: Nejprve školila Čínu, teď buzeruje Orbana11.07.19 17:23 Slovensko 11

Neberte nám našeho okupanta, skandoval "dav" 30 podivných existencí10.07.19 10:25 Německo 2

Evropské hodnoty objevily Ameriku10.07.19 08:37 Česká republika 1

Jste bílí? Zaplaťte dvojnásobek09.07.19 20:07 USA 2

#MeToo naberá nový rozmer? Známa herečka prichádza s obvinením: “Znásilnil ma pohľadom”09.07.19 17:40 Indie 3

Reportáž ruské TV ze švédského města Malmö07.07.19 11:33 Švédsko 8

Lodě s migranty u Lampedusy jsou již dvě. Na vylodění čeká sto afrických okupantů06.07.19 21:47 Itálie 1

Talianska slniečkarka zaperlila: Potrebujeme migrantov, aby nás naučili vychovávať deti a pestovať pšenicu06.07.19 12:06 Itálie 3

Oprsklá pašeračka černochů žaluje Salviniho06.07.19 10:20 Itálie 5

Výzkum CVVM04.07.19 12:55 Česká republika 0

Německo hrobařem Evropy01.07.19 23:35 Německo 3

Moderátoři vyhlásili sbírku na kapitánku ze Sea Watch, vybrali už miliony01.07.19 18:27 Německo 2

Policie uzavřela napadení Jakla jako přestupek, podezřelý je i on01.07.19 16:13 Česká republika 1

Neskutečná drzost pašeračky černochů do Evropy29.06.19 09:48 Itálie 4

Nová buzerace masmédií28.06.19 11:50 Česká republika 6

Měnové kurzy

USD
22,74 Kč
Euro
25,60 Kč
Libra
28,47 Kč
Kanadský dolar
17,44 Kč
Australský dolar
16,00 Kč
Švýcarský frank
23,09 Kč
100 japonských jenů
21,07 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
6,01 Kč
100 maď. forintů
7,87 Kč
Ukrajinská hřivna
0,88 Kč
100 rublů
36,30 Kč
1 unce (31,1g) zlata
32 118,71 Kč
1 unce stříbra
348,31 Kč
Bitcoin
239 961,23 Kč

Poslední aktualizace: 15.7.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 3 195