Diskuze k článku

Privatizace není legrace

Příspěvků 41

5.12.2003 9:31

Privatizace není legrace

ptaah 193.?.?.?

Pan autor si nevsiml, ze pred tou sametovou revoluci si vetsina tech podniku, co vyvazela do SSSR, a Ciny si to vyrabela do skladu. Protoze ty vychodni trhy zjistili, ze dostanou za tu samou cenu lepsi vyrobky. "Ze zapadu, jak rikate". A taky jste si nevsiml, ze skrachovaly povetsinou firmy privatizovane do tzv. ceskych rukou. Prave proto, ze ty ceske ruce nemely penize na to aby mohly ty predvalecne stroje, na kterych se stale ve e vetsine firem delalo, vymenit za nove, presnejsi, vykonejsi ... . Takze si myslim, ze jste ve vasi analyze uplne vedle.

22494

5.12.2003 20:04

RE: Privatizace není legrace

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 22494

Mno, já bych naopak řekl, že autor (a podobně i autoři souhlasných komentářů) vyhmátl podstatu problému - bez utápění se v ekonologickém oblbování a odvolávání se na nepracující teoretické modely. Klausova privatizace byla diametrálním opakem toho, co hlásal - nechat pracovat trh. Byla to mandatorní devastace čs. ekonomie.

Ceny, za jaké se podniky "prodávaly" byl zločin proti zdravému rozumu. Ignorovaly se nejzákladnější právní a ekonomické standarty pro transakce majetků. Otevřely se dokořán brány pro zřejmá podvodná schemata. A hlavně se do popředí nastrkovaly idiotské politické aspekty místo uplatňování racionálně ekonomických. Dovolovalo se zahraničním firmám skupovat i prosperující podniky (zdaleka ne všechny čs. podniky vyráběly na předpotopním strojním zařízení; čs. obráběcí stroje, například, byly tradičně světová špička), aby je obratem zavřely a eliminovaly tak potencionální českou konkurenci. Podobně i prosperující zemědělské podniky. Exportovaly se suroviny místo výrobků. Snad každé osvědčené ekonomické a ekonomicko-právní pravidlo bylo postaveno vzhůru nohama. Vrcholná exhibice politického vlezdoprdelectví položila škrtem pera na lopatky prosperující čs. zbrojní průmysl, a tak dále a tak dále.

Klaus měl pravdu, když se na návštěvě v Chicagu vychloubal, že jeho privatizace bude ve všech světových ekonomických učebnicích. Jo, jako odstrašující příklad.

Nepochopil jsem ovšem, co bylo cílem článku. Plakat nad rozlitým mlékem nemá význam. V Česku se mohou snad utěšovat tím, že i Amerika teď šlápla do hovna. Taky to bude v učebnicích. Nakonec ale nezbyde ani Česku ani Americe nic jiného, než utřít podlahu a nedělat v budoucnu podobné voloviny.

22508

6.12.2003 3:50

O ceskych obrabecich strojich

Dr.Benway 202.?.?.?

Reakce na 22508

trochu vim.

Svetova spicka to byla mozna v tricatych letech minuleho stoleti, do pocatku NC technologii nekdy zacatkem 70tych let mely dobrou uroven v uzke specializaci nadmernych stroju. S prichodem elektroniky se propadly hluboko, hluboko do praveku a v klasickych, neovladanych elektronikou zakaznici zacali davat prednost lacine asijske produkci.

V soucasne dobe ma temer vyhradni monopol Japonsko, ktere mnohe vyrabi v USA, par americkych a evropskych firem se zuby nehty drzi na urovni.

22521

6.12.2003 20:46

RE: Privatizace není legrace

Josef Novák prinovak (zavináč) yahoo (tečka) co (tečka) uk 212.?.?.?

Reakce na 22508

Pane Táboský,
jak dlouho jste již venku v USA? Že mluvíte o privatizaci tak zasvěceně, jako byste byl u toho? Vy víte zatraceně málo! Podle toho ten Váš příspěvek, a nejenom Váš, vypadá.
Předně privatizace je velká, velmi komplexní akce, která se nedá posuzovat z úzkých hledisek někoho, kdo u toho nebyl. Kromě toho vyhmatáváte jenom něco a to"všechno," mám na mysli celý komplex, Vám zákonitě uniká.

Havlovo blouznění se zbrojním průmyslem je jenom jedna z mála politických chyb, co postihly ekonomii. A to ještě jen částečně.
Ostatní export se nemůže řídit politickými bláboly. Trhy jsme nikomu dobrovolně a z politických důvodů nepřenechali. Naše, některé, bývalé trhy se zhroutily samy. Vy vůbec nevíte, že náš největší odběratel SSSR se v té době nejenom politicky, ale i ekonomicky zhroutil spolu s ostatními státy "Tábora míru." Prostě neměli čím platit. Cpát jim dál všechno by zmanalo dodávat do bezedného sudu a zvětšovat ruský dluh vůči ČSSR.
Já si pamatuji, že dodávky do Ruska v té době byly jen proti zaplacení předem. A i Němci si zajišťovali export garancemi Spolkové vlády. Takové sumy by pravděpodobně žádná česká vláda neriskovala.

Potom ty řeči zde i od jiných autorů o kvalitě českých výrobků a strojů a pod., ti pánové si nevidí na špičku nosu a zřejmě nepracovali v žádném větším národním podniku alespoň v technickém rozvoji, aby viděli ty důvody proč česká technika zaostávala. Předně podniky neměly na vývoj žádné vlastní peníze. O každou investici musely žebrat u nařízených orgánů. Kde nedostaly nic a nebo to trvalo pět let. To potom sebelepší firmě nic jiného nezbyde než podvádět a držet se jenom té techniky co mají a nic nového nevyvíjet. Pak dnes přijdou blbci, kteří tu situaci národního podniku viděli jenom z ponorky a chtějí zde vyvozovat duchaplné závěry. Ten systém byl prohnilý, musel pryč!

Ty negativní, neodborné kecy o privatizaci mi lezou krkem. Privatizace byla nutným chirurgickým zásahem, změnou plánovaného na tržní hospodážství. Národní podniky byly , ne všechny, ale mnohé neschopny přežít a reagovat v nových podmínkach. Po rozpoadu ruského impéria se realista nediví, že ten proces v Rusku měl ekonomický dopad na jeho satelity. Klaus se pokusil zachránit co se dá.
Ještě poznámku k velkým majetkům, co měly byýt rozkradeny. Předně při prodeji podniku se vychází v civilisovaném světě jenom z tržní ceny, nikoliv z účetní hodnoty. Některé podniky jsou tak vnitřně zadlužené a i jinak neperspektivní, neboť potřebují jen do rozjetí obrovské sumy peněz, že je dostat darem i bez zaplacení ceny jedné koruny, by byly danajským darem.
Já vím, že Vám se nedá radit, ale udělal byste lépe se držet pořekadla: "Ševče drž se svého kopyta!" To ve Vašem případě zanmená psát nadále ty Vaše humoresky a neplést se do ekonomie a problémů národních podniků.do
[cool]

22526

8.12.2003 22:57

V Moskvě´s nebyl, tak nekecej,

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 22526

to je přesně ta reakce, jakou jsem od Vás mohl očekávat, pane Nováku. Víte, abyste se dozvěděl něco o sebevraždě, na to nemusíte nutně sebvraždu spáchat. V Čechách sice od šedesátého osmého (minulého století minulého tisíciletí, chcete-li moji odtrženost od "reality" zdůraznit) jsem sice nežil, ale na rozdíl od mnoha "dobře informovaných" v Čechách jsem měl dalších dvacet let volný přístup k nejrůznějším informacím; i jejich Rudé Právo bych si byl mohl objednat. Ale vůbec se nesnažím předstírat, že ekonomie nebo dokonce strojírenský nebo chemický průmysl je moje parketa, to jste si můj komentář špatně vyložil. V tědlech věcech jsem jenom takovej nekvalifikovanej pozorovatel - a ani ne objektivní, protože jako pro správnýho Američana je pro mne všecko nejlepší jen to americký.

Takže k pochvale českých obráběcích strojů jsem byl sveden mým jedním známým, který dělal, ne zrovna svačináře, ve Výzkumném Ústavu pro Automatizaci Průmyslu. Mno, a potom, už v Americe, jsem měl taky jednoho známého, který měl tady fabričku, kde vyráběl součástky pro U.S. Army a NASA. A je to k skoro neuvěření, skoro všechny mašiny, na kterých ty zázraky dělal, dovážel z Československa. "Hele, vole", nezdržel jsem se ho jednou zeptat, "bolšánům nemůžeš přijít na jméno, tak proč od nich kupuješ mašiny a cpeš do nich doláče?" "Jo, vole", odvětil, "politika a byznys jsou dvě různý věci. Ty jejich mašiny jsou to nejlepší, co pro mou práci můžu ve světe sehnat, i kdyby na nich měli přinejtovanou rudou hvězdu."

A pak mi vysvětlil, že tak nějak osmdesát procent amerického GNP (jak je to v zprivatizovaném Česku samozřejmě netuším) produkuje "small business" (v českých očích může americký malý byznys vypadat i hodně velký) a ty se prý na těch předraženejch zkomjpjůtěrovanejch sráčích a inženýrech na jejich obsluhu nemůžou uživit. Jo, to je prý tak pro Iacoccu a takový, který potom z bankrotu tahá stát dotacema.

Mno, možná, že kecal (pár těch sráčů mu tam v halách taky stálo), to já, jak už jsem předeslal, nemohu posoudit. Fakt ale je, že vyhrál každý vládní konkurs, do kterého se přihlásil, a dělal docela dobré živobytí. BTW, pane Novák, Vy máte nějakej takovej svůj podnik, že mluvíte tak zasvěceně?

Jak promyšlená byla privatizace ukazují skandály jako třeba Kožený, a to jen z jeho "námořní flotily" zbylo Moře Nasranejch. Jo, že privatizace byla "velká, velmi komplexní akce", to máte pravdu, pane Novák. Ekonomie je vždycky velmi komplikovaná, když ji zkomplikují gauneři. Nebo taky inkompetentní teoretikové, kteří z ekonomie dělají ekonologii, jako alchymisti u dvora císaře Rudolfa z astronomie astrologii.

22548

8.12.2003 23:54

RE: V Moskvě´s nebyl, tak nekecej,

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 22548

Moc se mně Váš příspěvek líbil svojí jasností a jadrností.
Děkuji , dobře jsem si početl.
Vy jste zde pane Táborský skoro jediný,který se dokážete takhle
pěkně jasně vyjadřovat.

22550

9.12.2003 18:02

RE: V Moskvě´s nebyl, tak nekecej,

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 22550

Mno, to se Vám jenom zdá, protože tady není Tom a pan Keonig, pane Peleško.

22587

9.12.2003 4:20

Contradictio in adjecto

Dr.Benway 210.?.?.?

Reakce na 22548

Kdyz uz jsem se teda do toho pustil, tak to zkusim dotahnout do konce - odbornik na automatizaci prumyslu doporucuje rucne ovladane obrabeci stroje???

Nesmyslnost tohoto tvrzeni by mela byt jasna i neodbornikum.

Rovnez by mozna nebylo od veci, datovat ono smele prohlaseni o nevyplaceni se computerovych sracek a enzynyru nutnych k jejich obsluze. Zejmena v dnesni dobe, kdy kazdy mom & pop machine shop ma nekolik CNC stroju, ktere zrucny technik naprogramuje pomoci CAD/CAM systemu vcelku snadno a obsluhu provadi pomocny delnik za minimalni mzdu.

Pravda mohu byt trochu pozadu, uz je to asi ctyri roky, co nejsem primo zasvecen do tovarni vyroby soucastek, ale pochybuji, ze se za tu dobu vyvoj zvratil do pomeru, ktere vladly v padesatych letech minuleho stoleti a tisicileti.

Ohledne zakazek pro armadu a NASA, tam pokud se zakazka ziska, velmi casto neprilis kosher zpusobem pomoci znamych - o primou soutez na zaklade cen jde malokdy, pravdepodobne na ni lze vydelat, kdyby se ty soucastky osekavaly pazourkem, tyhle dva vladni kolosy zaplati vsechno.

Lepsim meritkem by asi byl ten "maly business", kterych znam vcelku dost a zblizka. Rucne ovladane stroje (mozna i ceskeho puvodu) se najdou tak nanejvys v "tool room", kde par zbylych remeslniku pozvolna vyrabi presne pripravky pro ty rychle, mass producing CNC stroje. Pomer strojoveho parku tak 1 rucne ovladany na 20 CNC v prumernem "malem businessu".

22556

9.12.2003 7:56

RE: Contradictio in adjecto

A.Vrabec 194.?.?.?

Reakce na 22556

No a o tom Vašem posledním odstavci to například je. Pochopil ?

22562

9.12.2003 19:36

RE: Contradictio in adjecto

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 22556

Mno, stručně a jasně Vám už odpověděl pan Vrabec. Na omezené množství suprpřesnejch součástek (i pro ty CNC) může používat CNC jen Non-profit organizace.

Já jsem taky nenapsal, že mi ten známý z výzkumáku pro automatizaci doporučoval neautomatizované mašiny. Prostě jen konstatoval, že české obráběcí stroje jsou světová špička a já, protože tomu nerozumím, jsem mu to sežral. No, znáte to, ocel švédská, práce česká. Pravděpodobně taky nějak automatizované byly, ale nepovažoval za nutné to zdůrazňovat.

Nevím, kde jste to viděl, ale v Americe za minimální mzdu žádný dělník nepracuje, to tak ještě obraceči hamburáků u MacDonalda nebo Mexikáni při česání rajčat. Ten můj známý, co dovážel ty mašiny z Československa musel platit víc i hazlbábu, jinak by ho sežraly odbory. Jo, to už dávno není jako za starýho Forda, kdy dělník utahoval celý život jen jeden šroubek (a i přitom musel vědět kterej).

I u míň automatizovanejch mašin musí obsluha něco vědět. To máte jako s tím pánem, co si na brněnském veletrhu prohlížel automatickou dojičku. Moc se mu líbilo, jak mu ocucává prst a tak, když nebyl nikdo kolem, si rozepnul příklopec, šup tam s ním a zmáčknul knoflík START. Jo, ale až když pak marně hledal knoflík na vypnutí, tak si všimnul návodu: PO PĚTI LITRECH VYPÍNÁ SAMO. A to se už vůbec nezmiňuji o té druhé vystavené automatické mašině, která nahradí ženu, jak výslovně hlásala reklama; ani chvilka prvotního potěšení. Vy mi pak povídejte, že se k automatické mašině může postavit někdo za minimální mzdu.

Zrovna tak mi nepovídejte, že malej americkej byznysman dostává vládní zakázky podvodně. To dělají jen ti velcí a ještě každou chvíli některého zavřou (a já bych Vám mohl říci, kterého by měli zavřít zrovna teď, ale toho nezavřou, protože je viceprezident). Konkurzní řízení je pro malé byznysmany jak řemen, mašiny a postupy musej bejt certifikovaný, furt kolem při výrobě někdo šmějdí a cenu musíte dodržet, i kdybyste měl prodělat kalhoty. Ty anekdoty o kladívku za 750 doláčů a prkýnko na hajzl za dvanáct stovek pro Air Force se vyprávěj´ dokola už dvacet let. Ten můj známej musel odvádět na přesnou váhu i špony a piliny, aby se nějakému čínskému špiónovi nedostal do ruky vzorek materiálu a i tahle buzerace byla v ceně (výrobek pak šel do Izraele a tam odsud do Číny, ale tahle fáze už byla plně zautomatizovaná a ve velkým).

Já tedy nejsem vůbec proti automatizaci, ale lidi to musej´dělat s rozumem. Přečtěte si Čapkovy RUR (a to on ještě neznal ty dva úrazy z Brna).

22595

10.12.2003 1:54

Ja myslel, ze kdyz se

Dr.Benway 210.?.?.?

Reakce na 22595

misto k argumentum uchylite k radoby zertovnym historkam, tak vas pan Stwora zcenzuruje - oops, ono to bude jen selektivni.

Pane Taborsky, ve vsi ucte, nevite o cem mluvite. Kolem obrabecich stroju se pohybuju od roku 1974, pokud budete vypravet o taxidermii, budu tise poslouchat, ale ohledne machine technology by Vam prospelo trochu skromnosti [mrknutí jedním okem]. S tou minimalni mzdou jste rovnez vcelku mimo, zkuste se do nejakeho toho machine shopu podivat, jeden muj kamarad rikal, se moc nepocita.

R.U.R. (takhle se to pise spravne) mam doma ve vydani z roku 1926, dekuji za doporuceni, ale nevim jak to souvisi s urovni ceskych obrabecich stroju, jez jest nevalna az bidna.

22619

10.12.2003 5:20

Abych jenom nekecal

Dr.Benway 210.?.?.?

Reakce na 22595

nevim jak je tohle http://www.mmsonline.com/articles/079805.html stare, ale nebude to az tak daleko od soucasne skutecnosti. Stroje konkuruji v low end kvalite. V mem slovniku to neznamena svetovou spicku.

Pro informaci - Haas a Fadal patri k nizsimu konci spektra, Okuma je nekde veprostred. Kontrolni systemy jsou vsechny dovazene.

Pouzivani masivnich lozi je vcelku prekonano - svetova spicka je Mazak - maji presnost vychytanou elektronicky.

Na nejlepsi urovni jsou zrejme ty obrovske stroje - mala konkurence v male specializovane niche, jak jsem jiz uvadel. Nakladna maloseriova vyroba, narocna na suroviny, jejichz produkce z Ceska mizi - rozhodne bych to nedoporucoval jako smer vyvoje.
Remeslnici mozna jeste v Cesku nejaci jsou, ale se zanikem ucnovskych oboru za 1-2 generace uz nebudou umet nic a v rozbijeni zaoceanskych lodi kladivem budou tezko konkurovat Indum.

Non-CNC stroje pri soucasnych cenach ojetych CNC masin prestavaji davat smysl nekdy kolem zhruba 50 kusovych serii, i na rucne ovladane stroje se pridava automaticka elektronika, kterou v Cesku nikdo v rozumne cene nedela.

Co se tyce presnosti, CNC stroje jsou jiz desetileti na stejne urovni jako rucne ovladane, co se tyce repeatibility o nekolik svetelnych let dopredu.
Soucastky do svycarskych hodinek se na nich vyrabi uz dlouho, ale neinformovane lpeni na tradici je casto vytrvale...

22623

10.12.2003 20:51

Abych jenom nekecal, říkáte, pane Beway?

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 22623

[velký smích] [velký smích] [velký smích]
No, to jste tedy uhodil hřebík na hlavičku postováním onoho linku (http://www.mmsonline.com/articles/079805.html). Tím jste chtěl podepřít Váš machrovský argument o inferiotě českých obráběcích strojů? Tomu se říká vlastní branka! Netušil jsem (protože to není, jak jsem už mnohokrát jasně sdělil, moje parketa), že tak pozitivně hodnotí české stroje americký odborný časopis.

22659

11.12.2003 0:19

Jak jiste vite, pane majiteli soukrome firmy,

Dr.Benway 202.?.?.?

Reakce na 22659

na trhu se prodavaji vyrobky jakosti vselijake.

Ani milion veselych emotikonu nezmeni fakt, ze ceske obrabeci stroje jsou hodnoceny jako low end, coz je v prikrem rozporu s vasim prohlasenim o svetove spicce. V USA se kdysi prodavalo i Yugo.

Nu coz, slavte si sve vitezstvi spolehanim na to, ze vetsina ctenaru se nebude zajimat o ten dlouhy, pomerne nudny text. Ja vim sve, vy vite sve. Vy mate sve "muj kamarad mi povidal", ja mam sve profesionalni zkusenosti, nekolik obrabecich stroju jsem i nakupoval a doporucoval z ekonomicko technickych hledisek. Neshodneme se.

Jen me zarazi (ovsem neprekvapuje) diametralni rozdil v cenzurovani prispevku na zaklade nazorove shody s redakcni politikou.

22678

11.12.2003 2:48

RE: Jak jiste vite, pane majiteli soukrome firmy,

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 22678

Co konkrétně Vám pořád na příspěvcích pana Táborského připadá k cenzurování?

Jsem první, kdo by se Vás v tomto (a pouze v tomto) případě zastal, ale nevidím na jeho příspěvcích nic osobního nebo urážlivého, co by překračovalo rámec Zvědavce, ale i Vaší Sprchy...

22685

11.12.2003 3:13

Jak Vy, tak pan Taborsky

Dr.Benway 210.?.?.?

Reakce na 22685

jste obratili vyznam mych komentaru. Nejde mi o cenzurovani prispevku od pana Taborskeho. Jde mi o cenzurovani mych komentaru, ktere byly vymazany i v pripade, ze jejich osobni ton byl daleko nizsi a byly vice k veci, nesouhlasily vsak s celkovym zamerenim a ideologickym slantem zdejsi website. A mozna se muselo o jejich vyznamu trochu premyslet.

No nic, ja si na sve reputaci na interentovych forech nijak abnormalne nezakladam a asi budu nasledovat Dr. Murta, pro nejz zdejsi atrocities exhibition uz take prestala byt zabavna.

22689

10.12.2003 19:42

RE: V Moskvě´s nebyl, tak nekecej,

Josef Novák prinovak (zavináč) yahoo (tečka) co (tečka) uk 212.?.?.?

Reakce na 22548

Tak tedy pane Táborský, okecat se dá z dálky skoro všechno. Radit Vám je blbost, proto beru mé rady zpět. Pište si co chcete. Ale nedivte se když Vám někdo vytkne chyby. Že se privatizace v Čechách neobešla bech chyb a podvodů by Vás nemělo překvapovat. Bydlíte v USA a to je přímo ráj podvodníků.
Privatizaci v ČR dělali povětšinou osobnosti bez zahraniční zkušenosti. Pakliže přímo ty podvody neplánovaly, nemohly ani předvídat co všechno je možné a co se může stát. Po bitvě každý generálem

Pro mou maličkost je důležité, že ten cetralisovaný, moskevský,mongoloidní, státní monopol s celým, svým hovadským systémem je od válu!

To ovšem neznamená, že Klausův kapitalismus je rájem na zemi. To očekávat by bylo opravdu pošetilostí. Při privatizace nemohl zbohatnou každý občan. I kdyby se nějaký "správný" model našel, tak by to byl zase nějaký odvar socialistického vlastnictví. Který jak notoricky známo nefunguje. A kromě toho by nám to dogmatici západního kapitalismu nedovolili.

A nyní k mašinám. Číslicove a mamuelně a nebo jenom manuelně obsluhované mašiny? To je otázka pro podnikatele. Musí se rozhodnout, co pro svou výrobu a zisk potřebuje. Na to existují jednoduché vzorečky, které jsou nutné ke kalkulaci, aby věděl co ho stojí hodina práce na mašině. Číslicově řízené automaty jsou pochopitelně dražší. Číslicově řízená mašina je něco jako kopírovací automat, kde šablona je program, podle kterého se jede. Ta technika je u nich přímo kouzelná. Pochopitelně čím větší série tím lépe. Práce je nesmírně zracionalizovaná, část se jí přenese na programování a část zcela zmizí v nenávratnu.

To jenom kousek racionalizačního procesu. Začíná již v konstrukci, kdy se dnes konstruuje na PC při použití AutoCaD a jiných programů. Kdy již konstruktér je zracionalizován a zmizelo povolání technického kresliče. Výkresy dílů dostává technolog a programátor také elektronickou cestou.

Dílna nějakého výzkumáku a dílna nějaké UNI nedávají možnost srovnání s moderní fabrikou.
Otázkou zůstává, kam s lidmi, které jsme odracionalisovali?

Ještě od mašin k socialistickému stavebnictví. Kdy byly na každou maličkost státní ceníky, za kteréžto ceny se nadalo stavět. Byly plné kriminály stavbyvedoucích, kteří přešvihli rozpočty staveb. Podvádět se muselo na každé stavbě a riskovat vězení a to i bez kradení a obohacování se. Již ten důvod mi stačil celý systém plánovaného hospodářství z důvodu nesmyslnosti a nebezpečnosti zrušit.>to je přesně ta reakce, jakou jsem od Vás mohl očekávat, pane
>Nováku. Víte, abyste se dozvěděl něco o sebevraždě, na to
>nemusíte nutně sebvraždu spáchat. V Čechách sice od šedesátého
>osmého (minulého století minulého tisíciletí, chcete-li moji
>odtrženost od "reality" zdůraznit) jsem sice nežil, ale na rozdíl
>od mnoha "dobře informovaných" v Čechách jsem měl dalších dvacet
>let volný přístup k nejrůznějším informacím; i jejich Rudé Právo
>bych si byl mohl objednat. Ale vůbec se nesnažím předstírat, že
>ekonomie nebo dokonce strojírenský nebo chemický průmysl je moje
>parketa, to jste si můj komentář špatně vyložil. V Kráceno (Editor)

22657

10.12.2003 21:23

RE: V Moskvě´s nebyl, tak nekecej,

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 22657

než se dopíšete, nejste Vy ten přeceda Novák Jozef?

22662

5.12.2003 11:38

Drahá gesta a vzdušné zámky

Aleš 217.?.?.?

S tou rovnicí souhlasím. Státy RVHP to byl náš trh, kde jsme měli své pozice vybudované. I orientace jednotlivých odvětví v průmyslu byly v rámci RVHP více méně sladěny (nepopírám však, že politická rozhodnutí hrála velikou roli v rozhodnutích, kde bude např. težký a kde chemický průmysl). Opustit zákazníky u kterých jsme byli svým způsobem tradičními dodavateli bylo krátkozraké a toto prozápadní gesto nás stálo draho a zdaleka jsme ještě vše nezaplatili. Co se týká privatizace si myslím, že při rozdělování velkých rozměrů vždy selhává lidský faktor. Smutné.

S popisem ohleduplného českého "honzovství" plně souhlasím.

Rád bych redaktorům poděkoval za příspěvky, jsem pravidelný čtenář. Vážím si nezakaleného pohledu na světovou situaci. Telvizi bych nejraději odhlásil, úpadek zpravodajství je k pláči.

Námět k diskuzi: Kdo na tom má zájem?

22497

5.12.2003 11:39

Privatizace není legrace

Paul paulito (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Vychazim z toho, ze cela sametarna je privatizacni puc reformniho kridla KSC a StB. Jede o to nehrabat si i za cenu zruinovani a zplundrovani republiky. Pochopil bych jeste prodej
zastaralych a konkurence neschopnych firem, kam Zapad doda nove technologie. Mohl by mi nekdo vysvetlit, proc ti sametovi gangsteri prodali cernochum Plzensky pivovar !!?? Nebo lepe receno, proc jej vubec prodavali ?? To proto, ze nas cernosi z jizni Afriky budou ucit jak se ma delat spravne pivo ?? Zde je duvod pouze jedinny, nakrast a rozkrast republiku. V cele tohoto statu stoji banda naprosto bezohlednych zlocincu a jiz 14 let jej plundruji.
Paul.

22498

7.12.2003 3:21

RE: Privatizace není legrace

Zo Zapadu 152.?.?.?

Reakce na 22498

Ak je to ozaj tak zle v Cechach ako mnohi pisete tak prosim toho kto bude posledny odchadat aby zahasil svetlo.
Mimochodom i my tu v U.S.A. mame velke problemy a to su najviac s dovazanym lacnych vyrobkov z celeho sveta. To nie je "kunst" ked maju 10 alebo 20 krat lacnejsiu pracovnu silu aby nas moli zkonkurovat. Buducnost bude horsia ci v Cechach alebo tu u nas.

22532

5.12.2003 14:08

Privatizace není legrace

Karel z Čech 212.?.?.?

Snad autor článku pan Adam Novák promine, napíšu-li že je (cenzurováno - osobní nadávka). Nahlíží problém privatizace jen z jedná a té nejméně zajímavé strany. Je však třeba myslet pozitivně a hledat na všem hlavně ty dobré stránky. Ta dobrá stránka privatizace je tady zcela evidentní. Na privatizaci se dá, jak říkají staří praktici, pořádně nakapsovat. Zvláště u privatizace lukrativního majetku.
No, vždyť uvažte sami. Kolik tak asi miliadr si mohli ze známějších lidí třeba takový Dlouhý nebo Ježek ušetřit ze svých ministerských platů? Samozřejmě, že nic moc. No a vida. Pomohli si k penězům nejen stovky či tisíce lidí, ale i politické strany. Taková ODS z toho měla ve své době takový problém, že padla celá vláda a od té doby je ODS v opozici. V ODA byli lidé chytřejší, strana jako taková mnoho peněz nepobrala a skončila na rozdíl od svých členů v dluzích.
Rád bych znal odpověď na jednu otázku : nechal Klaus privatizační ministerstva členům ODA z chytrosti nebo z hlouposti? Odpověď se asi nikdy nedozvím. Ono nikdy nic není pouze černobílé.
ČSSD úspěšně privatizuje co zbylo, tedy nic moc lukrativního. I když sem tam se ještě něco najde a aféry kolem toho vždy vzniknou. Akce čisté ruce již skončila a tak se není čeho obávat.

Problém nastane co s další garniturou politiků, která by měla nastoupit. Privatizovat už nebude co a tak jediná šance bude dostat flek v orgánech EU.

Už to není, co to bývalo. Za takového Jana Husa sinekura vydržela člověku celý život a proto stálo za to si dobrý flek za nemalý peníz koupit. Samozřejmě i tehdy byli kverulanti, kterým se to nelíbilo. Skončili na hranici a bylo po parádě. Dnes život jde dopředu rychle a sebelepší zdroj se rychle vyčerpá. Navíc s nespokojenými kverulanty zatím na hranici nelze, aspoň ne moc okatě. Ještě že Bush našel a prosadil způsob řešení. Kverulant je teroristra a jako takový nemá právo na ochranu. Vlastně nemá právo vůbec na nic, má jen možnost se polepšit a spolupracovat. Ale to už je od tématu.

Prostě privatizace je nejlepší možnost, jak sebe a rodinu zabezpečit na horší časy. Nikdy v budoucnu se již takové skvělé možnosti nebudou opakovat.Proto člověk nemůže krátkozrace koukat na to, jaký dopad bude mít konkrétní privatizace na spoluobčany. A ty privatizované do toho už vůbec není možné nechat mluvit.
Důležité je, že privatizace se nám povedla a jsme pro jiné státy vzorem. A přitom na tom nic není. Prostě se zhasne a když se rozsvítí, tak je hotovo. Ti nejšikovnější jsou náhle bohatí a ti méně šikovní si už nějak na chléb vezdejší budou muset v potu tváře vydělat. Je to jejich problém.

22499

5.12.2003 15:44

RE: Privatizace není legrace

dub 62.?.?.?

Reakce na 22499

jen drobná poznámečka - akce čisté ruce se měla původně jmenovat akce holý zadek ale protože to se zdálo moc nápadné byla přejmenována na holé ruce. ale ani to neprošlo, že prý i toto by plebs mohl pochopit, tak nakonec byl schválen tento název[chechtot]
jsem jen zvědav o co se budou prasátka rvát, až se rozkrade i ten poslední zbytek a koryta za odměnu již budou rozdělena[mrknutí jedním okem]

22504

5.12.2003 14:25

Privatizace není legrace

Karel z Čech 212.?.?.?

No a ještě si dovolím zveřejnit jeden aktuální vzkaz (k tématu i ke dnešnímu dni), který už několik dní běhá po internetu a na Zvědavci zatím není :

Vážení,

oznamuji Vám, že vzhledem k meziročnímu nárůstu cen uhlí a brambor,
jsem se s účinností od 5.12.2003 rozhodl, že těm, kteří zlobili, budu namísto
shora uvedených komodit dávat ROVNOU PŘES DRŽKU.

Váš Mikuláš

22500

5.12.2003 16:55

Ako cesky Honza zacal pisat clanky...

Peter Gulder peter (tečka) gulder (zavináč) zoznam (tečka) sk 213.?.?.?

Heh, som sice Slovak, ale o ceskom Honzovi zase nieco viem:

Opustit zákazníky u kterých jsme byli svým způsobem tradičními dodavateli bylo krátkozraké a toto prozápadní gesto nás stálo draho a zdaleka jsme ještě vše nezaplatili.

Pane, to nebolo gesto. Asi ste nepochopili, ze o nase vyrobky prestal byt zaujem. Tak ako ste si vy zacali kupovat Snickers a Twix namiesto tradicnych Koko a Sojovych rezov, tak isto v zahranici na "vychodnych" trhoch zacali kupovat tie krajsie zabalene / casto aj kvalitnejsie vyrobky.
Tym sme my prisli o miesto na ich trhoch, tak oni prisli o miesto na nasich trhoch. Ceskeho Honzu k tomu nebolo ani treba.

Je opravdu nutné prodávat český majetek, v podstatě české klenoty do zahraničních rukou? Jistě - České dráhy nikdy vyložených klenotem nebyly, ale je to obrovské množství majetku... Proč by si to měl někdo kupovat, kdyby to nestálo za to?

Neviem ako sa privatizacia po rozdeleni robila u Vas. U nas urcite cista nebola, ale napriek tomu som za uplnu privatizaciu.
Skuste si vsimnut - a to nezavisi len od ludi pri moci - ako sa hospodari so spolocnym majetkom (=majetkom vsetkych/nikoho). Je jedno, ci sa on stara Slovak, Cech, Madar, Irancan, Europska komisia, Americka vlada... Myslim ze podozrivych pripadov najdete vela.

U nas na Slovensku sa v rokoch 1994-98 rozbehla tvorba domacej kapitalovej vrstvy (ked vladne HZDS rozdavalo svojim blizkym statne podniky za zlomkove ceny). Problem bol, ze vsetky tie podniky aj tak nakoniec skoncili v zahranicnych rukach. Jednoducho malokto moze mat tolko penazi, aby dokazal vytiahnut zavod s technologiami z 2.svetovej vojny na dnesnu uroven a konkurovat tak ostatnym.

S pozdravom
Peter Gulder

22506

5.12.2003 21:34

RE: Ako cesky Honza zacal pisat clanky...

Rado 216.?.?.?

Reakce na 22506

>Heh, som sice Slovak, ale o ceskom Honzovi zase nieco viem:
>
>Opustit zákazníky u kterých jsme byli svým způsobem tradičními
>dodavateli bylo krátkozraké a toto prozápadní gesto nás stálo
>draho a zdaleka jsme ještě vše nezaplatili.


>
>Pane, to nebolo gesto. Asi ste nepochopili, ze o nase vyrobky
>prestal byt zaujem. Tak ako ste si vy zacali kupovat Snickers a
>Twix namiesto tradicnych Koko a Sojovych rezov, tak isto v
>zahranici na "vychodnych" trhoch zacali kupovat tie krajsie
>zabalene / casto aj kvalitnejsie vyrobky.

Ja by som skor povedal, ze to bolo jedno s druhym. Jednou pricinou bola slaba konkurencieschopnost a druhou boli politicke rozhodnutia (ako napr. zbrojna konverzia). No a samozrejme velku rolu zohralo "velke ocarenie Zapadom", ked pre mnoho ludi, ak nebol vyrobok "zo zapadneho Nemecka" tak musel byt smejd. Ked si ludia uvedomili, ze nie vsetko co ma pekny obal ma aj pozadovanmu kvalitu, tak uz bolo neskoro.

Takze islo o zhodu okolnosti so zlym koncom.

22511

6.12.2003 15:03

RE: Ako cesky Honza zacal pisat clanky...

djb 194.?.?.?

Reakce na 22506

nic ve zlem vuci Vam ani ostatnim diskutujicim, jako treba ptaah, ale koneckoncu i souhlasicim. Ja se domnivam, ze jak Vy tak ani ostatni tady nemame nejmensi potuchy o konkretnich pripadech, kdy ceskoslovensky podnik C dodaval do podnikui S v SSSR a ten(S) po revoluci najednou zacal obednavat od Z na zapade, nebo naopak C prohlasil, ze do S uz nedoda ani kolecko.
Spis na me pusobite vsichni dojmem, ze si bud reknete jo autor ma pravdu, tak to urcite bylo(jedna strana) anebo(druha strana) si reknete to je pekna blbost, vzdyt Snickers je lepsi nez DELI a tak se urcite rusaci vykaslali na nas a hned zacali obednavat z Nemecka.
Celkem muj nazor: situace je natolik neprehledna a chybi jakekoli argumenty, takze jakakoli diskuze nema smysl.
Vyvedte mne z omylu. Velice rad se poucim na necem konkretnim.
(coz by znamenalo konkretni podnik, jeho situaci a odberatele pred 89, vynosnost jeho podnikani, budouci odberatele a budouci dodavatele jeho byvalych odberatelu + zisky a naklady vsech zucastnenych, prodejnost vyrobku a nakupni ceny...[smích] copak tohle nekdo vi???)

22522

7.12.2003 1:24

Privatizace není legrace

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Privatisace ,jako takova z rukou tech ,co udelali"Sametovou revoluci"byla naprosto proti vuli Ceskoslovenskeho lidu ,ktery desitky roku byl majitelem a poplatnikem toho vseho,coz se odrazelo i na bankovkach ,ktera byla oznacena ,ze jeji hodnota je kryta parci a majetkem celeho statu,tudiz par jednotlivcu ,kteri se podvodem dostali ke korytu nemeli zadne pravo rozdavat-prodavat to ,co bylo majetkem vsech,Druhym dilem bylo ,ze komunisti,byli na to pripraveni a melidodne penez k tomu ,aby okamzite presli z vedeni komunistickych podniku na soukromme podnikani ,tak jak reditel Skodovky,nikdo jiny mimo komunistu nemel tolik penez ,tudiz ,cely ten privatizacni projekt byl hrou do rukou komunistu, majetek Ceskoslovenskeho lidu byl rozkraden a ne privatisovan,ze se privzali zahranicni zajemci na rozkradani majetky Ceskoslovenskeho lidu je dalsi ukazkou teto kriminality,to co nasledovalo pozdeji,uz neni podstatne ,jestli podniky prosperovaly a nebo ne,to vse dalsi ,uz byla jen manipulace hrsky vyvolenych veci ridit tak jak jsou,zakladem bylo odstavit Cesky narod od toho ,co vlastnil a majetek zasantrocit pro prosperitu par samovyvolenych politickych gansteru,kteri okradli vlastni spoluobcany.

22529

7.12.2003 10:07

RE: Privatizace není legrace

M.Š. milo (tečka) ms (zavináč) centrum (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 22529

Ano,máte pravdu,
nebylo ještě 17.listopadu,ani zdaleka,a už vyvolení věděli a zařizovali se.Navíc se úspěšně hlídalo,aby se někomu nepatřičnému nepodařilo náhodou úspěšně podnikat.Používaly se k tomu všechny prostředky.
K hi-tech mohu říci,že se v r.94-95 mohla pořídit dílna cca za 20 mil.kč,jenže nebyl zájem , jak uvádím výše.Když si vezmu,na jaké kokotiny dostal kdejaký zasloužený úvěry ne 20,ale stovky ba miliardy,logicky nebylo něco v pořádku.Akce čisté ruce je absolutní nesmysl,když uvážíte,že se ví o každé koruně kterou,někdo dluží,pak je logický nesmysl,že se neví o milionech a miliardách.Ostatně co je logika.Dnes nemoderní obor z doby antiky,modernější ba novou ideologií se dá nazvat relativismus.Co se vejde do tohoto slova se dá jen ztěží obsáhnout,nejjednodušší slovo je lež,lež ...
Ostatně,není zájem doposud,proč také.Není zájem na nezávislých lidech,těm se špatně vládne.Je lepší stádo tupců...a těch je...panebože,těch je.

Zdraví M.Š.

22535

7.12.2003 10:03

Privatizace není legrace

Dancan dancan10 (zavináč) hotmail (tečka) com 24.?.?.?

Je to tezke rozebrat v nekolika radcich,myslim,ze kazdy ma pravdu tak trochu.Podstatou neuspechu ceskych podnikatelu,kteri do privatizace vstoupili s uvery od statnich a polostatnich bank na zacatku privatizace byly predevsim prilis vysoke uroky,ktere banky pozadovaly bezodkladne splacet a to samozrejme nebylo absolutne mozne.Jestlize zprivatizovany podnik od prvniho mesice potreboval investovat do inovace,aby byl konkurenceschopny,zaplatit zahranicni poradce,odborniky atd.nebylo mozne s vyskou splacenych uroku opravdu obstat,nebot misto restruktualizace,inovace a jinych potrebnych kroku bylo nutne splacet a to hned.Myslim si,ze cs.banky neumoznili privatizovanym podnikum v ceskych rukach "poradny nekolikalety nadech" a na druhe strane na trh vstupovali casto neseriozni zahranicni investori podporovani danovymi pobidkami,nekolikaletymi odklady dani a neexistoval zadny zakon,ktery by za tyto pobidky nutil tyto investory investovat do podniku,ale umoznil jim bez skrupuli podniky rozprodat,zastavit vyrobu atd,cimz tito podnikatele snadnym zpusobem za relativne maly peniz zlikvidovali legalne svou konkurenci "z vychodu".Mozna se mylim,ale takhle jsem to v prubehu let vnimal ja.Nemuzu se zbavit dojmu,ze nebyla nastavena radna pravidla,a tudiz vysledky privatizace casto po case sokovaly.S velkou pravdepodobnosti je stale zretelnejsi,ze si cesti politici diky privatizaci opravdu pomohli,..nekdo podlehl lobingu,ci prislibum zajistenych mist a pozic v privatizovanych firmach,jini zrejme penezum na uctech v zahranici,ale to se dalo cekat a proto ti schopni vseho do politiky pravdepodobne sli.Nicmene si netroufam tvrdit,ze privatizace v CR byla uspesna,nebo vlastne..zalezi na pohledu kazdeho z nas.Pro par slusnych a chytrych,odvaznych lidi urcite byla..ale byla samozrejme uspesna i pro mnoho dalsich,kteri proste jen vyuzili prilezitosti a deravych zakonu.Smyslem obojiho je samozrejme zbohatnout,to je v poradku,kazdy investuje sve penize a znalosti s cilem vydelat a pokud v CR bylo diky spatnym zakonum cokoliv osidit,obejit,rozprodat,zavrit a neohlizet se,myslim,ze to co se delo a deje,je proste prirozene.Prece bylo od zacatku naivni,ze tam zahranicni podnikatele prisli s umysly postavit cesky prumysl na nohy,pomoci zubozene zemi po tolika letech vlady komunistu ci neco podobneho.A kdo jiny,nez politici a vlady je a byl zodpovedny za to,jak to cele probihalo?Kdo kdy byl za neco vyzvan k odpovednosti,stihan..?Vlastne nikdo...a privatizace bezi dal,dokud je co prodat,koho podplatit..no a protoze kazdy z nich na toho druheho asi neco vi,tak vsichni mlci a delaji,ze nikdo nic nevidi...ale o tom je asi skoda mluvit.Jak rikam,nejsem odbornik a ekonom,s privatizaci s mantinely pro kazdeho stejnymi souhlasim,presto si myslim,ze mely byt pozadovany od statu nejake garance ci podminky. Dovolit privatizovat podnik s tim,ze ho nasledne zavru,to mi prijde zvlastni...ale mozna jsem vedle a asi do toho nikomu nic neni,tezko rict.

22534

8.12.2003 3:16

Privatizace není legrace

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Mnozi lide na privatisaci proste neverili,kdyz v minulosti bylo podnikano leccos ,co se dal nazvat soukromym podnikanim a vysledek byl ten ,jen ,jak trochu se dobrali nejakych vysledku ,tak byli znova znarodneni a okradeni podruhe.Rovnez pripad v evYchodnim Nemecku ,kde nechali rovnez bezet soukromniceni a jen ,co to trochu dali doporadku ,tak zase byli okradeni a jeste byli radi ,ze je nezavreli,proste komunistum se nedalo verit ,tak ,jak lide mohli verit "sametovym vudcum" a Charte ,kdyz vsichni byli a nebo byli byvaly komunisti,proste nikdo z obycejnych lidi nemel ani potuchy o svindlerskem obratu.Rolnik ,jemuz byl vzat statek a byl premisten do chaloupky ,desitky roku videl jak chatra jeho rodne staveni,nakonec mu jej nabidli k odkoupeni nazpatek,prece takove zlodejny jsou ve svete naprostou raritou ,aby si okradeny kupoval zpet to o co byl oloupen a jeste ,kdyz usedlost prevezme zpet ,tak na nej narodni vybor uvalil predpis ,kterym musel havarijni budovu uvest do poradku.Proste,gansteri se prevlikli a jeste si stacili nacpat plne kapsi penez ,aby z nich pres noc byli demokraticky podnikatele.

22541

10.12.2003 21:20

RE: Privatizace není legrace

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 22547

Jak jste přišel na to, pane Ondrias, že mám něco proti privatizaci? Mám svůj privátní podnik přes třicet let; podezříváte mě, že si ho chci nechat znárodnit? Do československé nebo české privatizace mi nic není, kromě toho, že mi je zdrojem srandy. Promězamě si tam můžou zprivatizovat i svatýho Václava.

22661

11.12.2003 20:55

RE: Privatizace není legrace

Josef Novák prinovak (zavináč) yahoo (tečka) co (tečka) uk 212.?.?.?

Reakce na 22661

Tak pane Táborský, Vy máte třicet let soukromý podnik? Že nám neprozradíte o co jde. Dovolím si hádat, takovou střední slepičí farmu? Jestlipak víte, že slepice, když sedí na vejcích, tak je pod sebou obrací a navlhčuje? Tedy mimo ohřevu.
Ten konzentrační tábor pro slepice Vám přímo závidím. Poslouchají Vás ty pipky na slovo? Můžete se cítit v mezi slepičími exkrementy jako vůdce v hlavním stanu. Až na Vás přiletí berňák, tak můžete krásně tu slepičárnu vytunelovat, t.j. slepice prodat a berňáku nechat jenom ty záprdky a slepičí hovínka...

22718

12.12.2003 4:40

RE: Privatizace není legrace

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 22718

Z Vás dneska zase ta Vaše duchaplnost přímo ukapává, přecedo. A taky koukám, že o záprdcích a slepičincích toho víte tolik, že byste si mohli s panem Benwayem vyměňovat expertýzy.

22727

13.12.2003 22:49

RE: Privatizace není legrace

Josef Novák prinovak (zavináč) yahoo (tečka) co (tečka) uk 212.?.?.?

Reakce na 22727

Pane Táborský,
to jste skoro uhodl. Jedna naše známá měla po válce malou slepičí farmu. Jezdili jsme k ní dítka matky Prahy na prázdniny. Měla dokonce i elektrickou líheň.. Mělo to i své nevýhody všechno kam oko dohlédlo bylo posrané od slepic. Vzpomínám si jak jedna dáma z Prahy loudila . Chtěla kuře. A naše hostitelka byla specilisovaná je na vejce a nikoliv na maso. A nedala jí nic. To bylo po válce. Kuře jako něco zvláštního. Dnes bych mohl mít na každém rohu grilované kuře a nemohu to již ani vidět.
S tím tunelováním slepičárny opatrně. Můžete narazit na schopného berního úředníka, který Vám i podle počtu záprdků odhadne kolik slepic máte a je po ptákách.

Majitelce slepičárny s příchodem komunistů po roce 1948 se stala hrozná věc. Nedostala od komunistů krmení a musela vše zlikvidovat. Soukromé podnikání nebylo již v módě..... [smích] [smích]

22814

9.12.2003 4:57

Privatizace není legrace

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Tahejme se o to ,co bylo,jak chceme,ale ,jakmile udelaji Jednu Svetovou Vladu ,tak ,uz ted maji v pojednani Spojenych Narodu clanek o zruseni veskereho soukromeho vlastnictvi,jednu svetovou dan ,jedno nabozenstvi,jednu svetovou menu,to ,vse je jen a jen otazka casu ,zatim ,jdou krok za krokem ,uz v roce 1961 odpraveny president Kennedy v projevu ve Spojenych Narodech slibil odzbrojeni Ameriky,takze ani americky kongresmen John E.RANKIN se neudrzel a prohlasil:"Spojene Narody jsou nejvetsim podvodem v historii lidstva.Jejich ucel je v budoucnu znicit Spojene Staty Americke."
Takze 28 ledna ,tohoto roku 2003 Stat UTAH zadal federalni vladu z vystoupeni z organisace Spojenych Narodu v ramci udrzeni narodni suverinity.
http://www.un-freezone.org/hr7.html

22558

9.12.2003 19:07

RE: Privatizace není legrace

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 22558

Pane Nohejl, ta utažská rezoluce H.R. 7, o které se zmiňujete, byla naopak v Utahu (právem) zamítnuta, tuším někdy koncem února nebo v březnu (2003). Jinak bych Vám přál vidět a slyšet zdejší (zcela mimomísové a menšinové) stoupence této "'myšlenkové' školy", v mormonských enklávách jako je např. La Verkin, apd. Ve srovnání s nimi by i Jessie Helms působil jako komunista. Tudy cesta nevede...

22593

9.12.2003 10:02

Privatizace není legrace

Kalousek Zesedively 66.?.?.?

Je to sranda. Jakych 14 let? Od padesatych let do dneska je hlavni starosti jak si nejlip nakrast. Vlada je plna komousu a tak to jde furt dal.
CNC stroje musi nekdo umet delat. Kdyz uz je umi delat, musi zaplatit lidi, lidi musej bydlet a dejchat zdravy vzduch.
Jsem zcela neinformovany, reknete mi kolik firem ty dnesni cesky kokoti zalozili? Takovym beznym zpusobem jak se to dela s investicema. hmmmm? jo. Nevymlouvej se, mluvim o firme a ne prekupnictvi.
Diskuse o Pruzinskem = Klausovi by take mohla byt produktivni. Jsem presvedcen ze je to Rusky agent s misi. Zlikvidovat a zotrocit.

22566

9.12.2003 10:27

Privatizace není legrace

Pavel ntpng (zavináč) austarnet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Privatisace neni nic jineho nez nehorazne okradani danovych poplatniku kterekoliv zeme kde se tato kriminalni aktivita praktikuje. Danovi poplatnici za ty nemovitosti plne zaplati a zlodejsti lumpove je koupi za babku.Stalo se tak v USA ,Australii Nemecku bohuzel nejmarkantnejsi to je v rusku.To co ti tri zidovsti lumpove udelali tamje do nebe volajici.Neni podivu kdy ten ozraly gauner Jeltsin v Kremlu potreboval zaruku za ty vsechny zlodejny ktere nechal projit za jeho vlady

22567

11.12.2003 3:03

Privatizace není legrace

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Panove ,jen male prirovnani:Talmud rika ,ze vsem nezidum nepatri zadny majetek.
V jednani Spojenych Narodu rovnez byla zminka ,ze v pripade Jedne svetove vlady,rovnez se " znarodni" osobni majtek.
Nakonec synacek rabbina ,Marx ,vam to rikal ,uz mnohem drive,ze rovnez zrusi soukromy majetek.
Takze ,nejdriv kapitalismus ,potom komunismus se znarodnenim ,potom sametovy kapitalismus a potom celosvetovou vladu ,ktera to sebere ,jak jedne ,tak druhe strane.

22688

11.12.2003 21:39

Pane Dr. Benwayi

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

No, já jsem rozhodně nic úmyslně nepřevracel a možná, že chyba byla ve Vašem vyjádřování...ale budiž - jelikož Vaše příspěvky byly odstraněny, je těžké o nich diskutovat, uznávám, ale to, co jsem od Vás četl jinde a i zbytek toho, co prošlo zde mi připadá přinejmenším jako popichování nebo osobní útoky a bullying.

Navíc, podle Vašich vlastních slov, chodíte na ostatní servery jako do IV. cenové skupiny, na diskutující se tam se díváte zpatra a často tam jdete někomu pouze uštědřit virtuální facku zpoza jenoho z Vašich nesčetných pseudonymů. Já myslím, že chyba je u Vás - Vy si možná myslíte, že se z Vaší strany jedná jen o charakteristický styl nebo nevinné špičkování a zcela ignorujete, jak je tento ostrovtip "vnímán" ostatními a zcela ignorujete prosby lidí, kterým se to nelíbí.

To, že jsem zde od Vás zatím nečetl dobře vyargumentovaný článek proti antisemitizmu (předpokládám) je pro mě jednoznačně důkazem spíše Vašeho hulvátství, které se za každou cenu snažíte vydávat za "umělecký rukopis", než potvrzením cenzorských tendencí pana Stwory. Pokud Vám zdejší osazenstvo IV. cenové nepřipadá dostatečně navýši, nestěžujte si, když občas dostanete za některé své komentáře po hlavě půllitrem. Poznámky k věci, jako v případě obráběcích strojů, jsou ve Vašem repertoáru bohužel jednoznačně výjimkou...

22720

Příspěvků: 41

05.12. 09:31 ptaah  Privatizace není legrace
05.12. 20:04 Jiří Táborský  RE: Privatizace není legrace
06.12. 03:50 Dr.Benway  O ceskych obrabecich strojich
06.12. 20:46 Josef Novák  RE: Privatizace není legrace
08.12. 22:57 Jiří Táborský  V Moskvě´s nebyl, tak nekecej,
08.12. 23:54 Peleška Milan  RE: V Moskvě´s nebyl, tak nekecej,
09.12. 18:02 Jiří Táborský  RE: V Moskvě´s nebyl, tak nekecej,
09.12. 04:20 Dr.Benway  Contradictio in adjecto
09.12. 07:56 A.Vrabec  RE: Contradictio in adjecto
09.12. 19:36 Jiří Táborský  RE: Contradictio in adjecto
10.12. 01:54 Dr.Benway  Ja myslel, ze kdyz se
10.12. 05:20 Dr.Benway  Abych jenom nekecal
10.12. 20:51 Jiří Táborský  Abych jenom nekecal, říkáte, pane Beway?
11.12. 00:19 Dr.Benway  Jak jiste vite, pane majiteli soukrome firmy,
11.12. 02:48 Alex Juchelka  RE: Jak jiste vite, pane majiteli soukrome firmy,
11.12. 03:13 Dr.Benway  Jak Vy, tak pan Taborsky
10.12. 19:42 Josef Novák  RE: V Moskvě´s nebyl, tak nekecej,
10.12. 21:23 Jiří Táborský  RE: V Moskvě´s nebyl, tak nekecej,
05.12. 11:38 Aleš  Drahá gesta a vzdušné zámky
05.12. 11:39 Paul  Privatizace není legrace
07.12. 03:21 Zo Zapadu  RE: Privatizace není legrace
05.12. 14:08 Karel z Čech  Privatizace není legrace
05.12. 15:44 dub  RE: Privatizace není legrace
05.12. 14:25 Karel z Čech  Privatizace není legrace
05.12. 16:55 Peter Gulder  Ako cesky Honza zacal pisat clanky...
05.12. 21:34 Rado  RE: Ako cesky Honza zacal pisat clanky...
06.12. 15:03 djb  RE: Ako cesky Honza zacal pisat clanky...
07.12. 01:24 Robert Nohejl  Privatizace není legrace
07.12. 10:07 M.Š.  RE: Privatizace není legrace
07.12. 10:03 Dancan  Privatizace není legrace
08.12. 03:16 Robert Nohejl  Privatizace není legrace
10.12. 21:20 Jiří Táborský  RE: Privatizace není legrace
11.12. 20:55 Josef Novák  RE: Privatizace není legrace
12.12. 04:40 Jiří Táborský  RE: Privatizace není legrace
13.12. 22:49 Josef Novák  RE: Privatizace není legrace
09.12. 04:57 Robert Nohejl  Privatizace není legrace
09.12. 19:07 Alex Juchelka  RE: Privatizace není legrace
09.12. 10:02 Kalousek Zesedively  Privatizace není legrace
09.12. 10:27 Pavel  Privatizace není legrace
11.12. 03:03 Robert Nohejl  Privatizace není legrace
11.12. 21:39 Alex Juchelka  Pane Dr. Benwayi

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

42

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 92 čtenářů částkou 12 729 korun, což je 42 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Britský architekt věští zářnou multikulturní budoucnost Praze20.09.19 21:00 Česká republika 1

A je to zpátky: Paříž a Řím tlačí na rozdělování migrantů. Neposlušné země chtějí pokutovat20.09.19 17:39 Evropská unie 3

Kanadský premiér má problém: Před 20 lety šel na karneval za Araba19.09.19 10:14 Kanada 5

Školy v Británii mají problém s babochlapy na záchodech19.09.19 00:28 Británie 4

Další kulturní obohacení pro Itálii: Okupant v Miláně bodl nůžkami vojáka do krku, křičel Alláhu akbar17.09.19 18:43 Itálie 1

Japonsko chce vypustit radioaktivní vodu z Fukušimy do moře15.09.19 21:40 Japonsko 7

Istanbulské ideologické zlo15.09.19 21:37 Česká republika 1

Akademik Ferák: Exodus moderného človeka z Afriky13.09.19 04:56 Slovensko 3

Další kulturní obohacení v Itálii. Italové budou Salviního ještě prstíčkem vyhrabávat z politického hrobu12.09.19 23:54 Itálie 5

Mrtvé včely kolem vysílače 5G12.09.19 12:59 USA 7

Případ Mazurek: Občan podal "sebeudání"11.09.19 21:11 Slovensko 3

Proruský žoldák? Co to je?11.09.19 19:08 Česká republika 5

Zeman v Srbsku: „Mám rád Srbko a srbský národ a nemám rád Kosovo“ 11.09.19 17:09 Česká republika 7

Praha - černých dealerů drog město zaslíbené...11.09.19 10:18 Česká republika 2

Jourová je místopředsedkyní Evropské komise. Dohlédne také na dezinformace10.09.19 16:27 Evropská unie 6

Hamáček šílí. Chce, aby ženy nemusely přechylovat příjmení09.09.19 15:55 Česká republika 6

Pelikán vydáním Nikulina nespáchal trestný čin. Jednal správně, řekl žalobce07.09.19 22:08 Česká republika 5

Poslance Mazureka se zastal Fico - a vyšetřuje ho policie též!06.09.19 21:38 Slovensko 5

Nová studie o příčinách pádu WTC705.09.19 15:32 USA 5

Diversita = bílá genocida05.09.19 10:42 Neurčeno 9

Měnové kurzy

USD
23,47 Kč
Euro
25,85 Kč
Libra
29,27 Kč
Kanadský dolar
17,70 Kč
Australský dolar
15,89 Kč
Švýcarský frank
23,68 Kč
100 japonských jenů
21,82 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,75 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,66 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 596,97 Kč
1 unce stříbra
421,78 Kč
Bitcoin
234 220,73 Kč

Poslední aktualizace: 22.9.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 213