Diskuze k článku

Centra našich životů

Příspěvků 42

10.1.2018 5:03

roboti.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 63.?.?.?

kratke, strucne, vystizne. Perfektni. Pouze dodam - fejsbukovat doma stoji za hovno. V nakupnim centru se fejsbukuje demokraticteji, je to vice "kuul" a neskonale bezpecnejsi, protoze doma na nas cihaji rusti spioni. V centru je euroidne uvedomela ochranka a rovnez spousta nasich pratel ze Somalska, Kamerunu, Libye, Angoly, Mozambiku, Iraku, Biafry, Syrie, a mnoha jinych spratelenych havlostatu. Rusa tam neuvidite, boji se nasi semknutosti s vyse uvedenymi staty a naseho nejvetsiho pritele ve kterem vsichni prezili holocaust.
V nakupnich centrech mnohdy vystupuji se svymi projevy mluvci neziskovych organizaci, buzeranti, lesby, buznolesby, lesbobuzny, bangozpevaci se svymi pornopisnemi jakoz I jim podobni obohacovaci nasich dusi ...
Kdo nebude chodit pro rohliky do "Centra" - toho zavreme, protoze takovi zcela jiste koukaji na prdelky maminam a a hejtfryy si my - ekonomicky tygr evropy - rozvracet nedame.
PS - vsechny centrumy by mely nest jediny nazev - "Centrumvaclavahavla".

361855

10.1.2018 8:38

RE: roboti.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 361855

Díky Steve, pobavilo, ostatně jako vždy.

361858

10.1.2018 6:32

Dva souhlasy

PetrP 78.?.?.?

Moc dobře vyjádřeno. Možná se to dá brát i optimisticky. Možná tam lidé zajdou někdy jen tak, aby se viděli s ostatními. Něco jako základní instinkt. Z mé zkušenosti vím, že pokud má někdo alternativu, tak tam není. Jen těch alternativ je zoufale málo.
Druhý souhlas - i 104 a 101, to podle toho, odkud jste jel. Taky jste měl rád tu vůni/smrad při vstupu? Správcovu dogu - tuším Ritu? To dláždění a osahané laky na zábradlích, ty kostky při výběhu na hřiště...
Snad jsem měl co říct. Díky za tu vzpomínku.

361856

10.1.2018 8:05

..našich ? životů?

ladaaa 93.?.?.?

už před 17 lety jsem se v Chicago pozastavoval nad opuštěnými centry, přestě když se přepálí začátek a nechodí lidé tak centrum přirozeně zase "zemře a zmizí".
Více a názorně zde: https://www.buzzfeed.com/mjs538/completely-surreal-pictures-of-americas-abandoned-malls?utm_term=.mhEyyg9l2#.supee6E28
A když se Vám centra eklují, tak tam.. prostě nechoďte [smích]
vše co jste popsal, že se dá pořídit v centru, se dá několikánásobně pořídit i mimo centrum. Jen se Vám nechce hledat (protože v centru je vše na jednom místě), a nechce se Vám po těch 10 věcech objezdit půl města, protože dtto.
Proto se centra přirozeně vyvinula, vše je na jednom místě a lidi ušetří čas, ale až se to začne eklovat většině, shopping mally skončí tady stejně jako v USA.
Jednou za rok se v rámci socio průzkumu stavím do čerňáku, ale většinou a ho mnoho raději chodím v neděli se psem do lesa nebo k sousedom na kus řeči nebo na včelnici
[smích]

361857

10.1.2018 8:59

Sauna

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Do sauny do obchodního centra chodí jen trotl. Vždyť po Praze je takových pohodovych saun. Třeba Olsanka, Lázně na lodi atd kam člověk muže dojet šalinou a pak si v klidku zajít na pivko. Pohodlnost pane Stwora to je Váš problém. Proč navíc všude jezdit autem, zvlášť v Praze.

361859

10.1.2018 9:59

RE: Sauna

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 185.?.?.?

Reakce na 361859

To je skutečně knížecí rada. Nač jezdit do sauny 8km od místa bydliště, když mohu do sauny 22 km vzdálené, že? Nač jezdit autem, když mohu co dvě hodiny autobusem do Zličína a pak metrem přes půlku Prahy a pak stejnou cestou zpátky? Je to ve stylu Marie Antoinetty, která se podivovala, proč lidi nejedí koláče, když nemají na chleba.

361860

10.1.2018 13:46

RE: Sauna

výjimečné porušení omerty 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 361860

NC mohou existovat pouze z jediného důvodu a tím je, že lid obecný koupí jakýkoliv nesmysl za velké peníze ( velké ne absolutně ale relativně vůči vnitřní hodnotě věci). Osobně se snažím udržovat databázi specializovaných obchodů mimo NC , protože tam většinou, když už něco potřebuji, to seženu. Není to lehké, neb tyto obchody vznikají a zanikají rychlým tempem, právě i kvůli NC.
Věci hodnotné se shánějí úplně stejně jako za bilaků. Na rozdíl od tehdy si ale můžete vyměnit svůj život ( peníze vyměněné za váš život v pracovním procesu) za neuvěřitelně rozmanitou horu šmejdu - právě v NC. Jak říká jedna tv reklama " kup třeba..." hlavně kup, kup, kup... i když to nepotřebuješ
[oči v sloup]
Přirozeně , jak uvádíte, související náklady je třeba započítat do ceny již v procesu plánování nákupu či služby.

361864

12.1.2018 9:50

RE: Sauna

lezec 185.?.?.?

Reakce na 361860

Například Saunia v Nových Bůtovicích je v OC cca 300m od metra a je to skutečně špičkový saunový svět za příznivou cenu. Člověk nemusí koukat na hodinky a skutečně relaxuje. Ty najeté kilometry jsou jen výmluva. Mimochodem na tom Zličíně snad ani není ochlazovací bazén, jak už to tak bývá v mizerných wellness, které jsou zřízené jen na kšeft.

361893

25.1.2018 13:38

RE: Sauna

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 361860

To byl samozřejmě jen příklad saun je p Praze, ale jak se říká někdo hledá problém a někdo řešení

362113

10.1.2018 12:11

Obchodní centrum pro všechno

ROMAN1 2a00:x:x:x:x:x

U výše popsaného jistě nezůstane a nabídky se budou rozšiřovat:
- Chceš navštívit intim club, sado-maso salón nebo jinou úchylárnu?
Jdi do obchodního centra.
- Potřebuješ pokřtít dítě, nebo poslední pomazání? Jdi do obchodního centra.
- Chceš loupit, vraždit, smilnit? Jdi do obchodního centra, a bude ti odpuštěno!!
[oči v sloup]
Pokud jsem tím někomu poskytl námět na byznys-plán, omlouvám se.

361861

10.1.2018 13:11

RE: Obchodní centrum pro všechno

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 361861

Pokud si ze sauny v obchodním centru přineseme jen plíseň nohou a ne zrovna meningokoka nebo tuberkulozu, zastavme se ještě v drogerii, a kupme lahev SAVo. Nebojte se, je to laciný, doma pěkně čtvrt lahve do vany, neředit, čtvrthodinku si v tom smradu pošlapat až se vydezinfokují plíce, a zbělá dole pokožka, a zase jsme to pro jednou třeba přežili ve zdraví. To ale s definitivní platností můžeme říct až po inkubační době. Americký komunizmus dorazil, i když jsme pořád naštěstí třicet let za opicema. . [velký smích]

361862

10.1.2018 13:11

Hlavni pricina...

Martinik 31.?.?.?

..v navstevovani techto center lidmi ve veku 15-40 let je jejich mrtvy vnitrni svet...hledaji tedy zivot vne, mimo sebe. Dnesni lide se boji klidu, ticha....citi se v nem ztraceni a osamoceni, protoze v nem nejsou schopni nalezt sebe.

Takovych center bude pribyvat....az se lide zcela zblazni.

361863

10.1.2018 14:21

Takové autorské články nečtu, ale zde jsem udělal výjimku

f. 82.?.?.?

která se velmi osvědčila. O tomto tématu vím už desítky let. Sám to řeším tak, že do "Obchodního centra" nikdy nevkročím. Takže pro sebe to mám vyřešeno. Ale obecně je to situace zajímavá. Jo, ještě předešlu, že se jen výjimečně a nerad nechám vozit autem, používám veřejnou dopravu. Celkově je problém "Obchodního centra" problémem velkokapitálu. Lidé si sami "družstevně" "Obchodní centrum" nepostaví. Je jim nabídnuto velkokapitálem. Velkokapitál plodí i mnoho jiných takových produktů. Ale dovedu si představit, že v "rozvinuté socialistické společnosti" se výstavby "Obchodních center" může chopit i potrhlý stát, takže žádoucím odstraněním oligarchů tento problém vyřešen být nemusí. Neboť jde o problém také ideový. Podstatou je subsidiarita. Zda malý živnostník má krámek na náměstí nebo je podřízen "Obchodnímu centru". Není-li velkokapitál ani potrhlý stát, živnostník volí to první. Znárodnění podniku s více než 50 zaměstnanci by jistě pomohlo, snížit počet na 5 zaměstnanců by už živnostníkům uškodilo. Pokud jde o konsumenty, zase to není jediná oblast hovící jejich zájmům. Např. přijede-li nějaký hudební celebrit, konsumenti taky blbnou. Taky je to dílem potrhlého státu, který místo tvořivosti lidí podporuje konsumaci. Jediné řešení je tu zachování parcelace na samostatné státy a národ, který si zvolí potrhlý stát, v konkurenci ostatních upadá. Mít na světě jen jeden stát, je myšlenka zrozená peklem, byť by jí sloužili třeba i Bělobrádkovi lidovci, ba sám pontifex maximus. Stát "Obchodních center" v konkurenci se státem subsidiárním neobstojí "a je s ním konec".

361865

10.1.2018 14:26

největší

Mirra 89.?.?.?

mínus těchto nákupních komplexů je že díky nim úplně "vyhnila" centra mnoha měst - ve větších je to mix skanzenu a kanceláří - jistě obchody tam stále jsou ale většinu zákazníků odvádí právě ty obří komplexy na periferii. A jelikož jsou takto strategicky položené tak nejvíc luxují zákazníky z menších obcí kdy pro spoustu lidí je pohodlnější si dojet na periferii většího města, koupit si vše pod jednou střechou a sváteční řidiči se hlavně nemusí prodírat přes město. Další mínus je že jsou to vlastně jako montovny jen nevzhledné krabice v poli, přísně funkcionalistický desing, žádná snaha se nějak výrazněji odlišit od dalších podobných krabic jen s jiným nápisem.

361866

10.1.2018 14:39

Chrám boha Konzuma

kutra vainova (tečka) 937 (zavináč) seznam (tečka) cz 31.?.?.?

biskupové jsou nadnárodní společnosti, kardinálové banky a kdopak je papež?

361867

10.1.2018 22:23

RE: Chrám boha Konzuma

PavelSam 90.?.?.?

Reakce na 361867

Samozřejmě ten, kdo má "božské právo" tisknout prachy - krev toho konzumerismu a sobectví .-) .

361874

11.1.2018 12:57

RE: Chrám boha Konzuma

ludo 62.?.?.?

Reakce na 361867

Tí, kto vynašli nosatý Ku-klux-klan.. kto ho do noci dejín vyniesli,
bo ten v púštnom stáde, nevznikol zo seba sám,
keď navôkol už tisícročia kulty, vo výkone moci skúsené vládli,
od čias, keď jelitá spolu s davom, myslieť lenivým padli,
bo tak chtíč svoj, hry na Boha neovládli..

Od tých dôb tam hore v mysli,
systémy dva v boji sa kvária,
dve lásky, dve nenávisti k životu
pričom tá druhá Horhona má tak mnoho tvárí..

361884

10.1.2018 16:34

špatné?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Nikoliv. Jdete do malého obchodu, co tam mají - vše předražené, sortiment omezený, zelenina, brambory, ovoce povadlé, staré, nepřebírané, ba i nahnilé... Takže když chci něco pořádného, musím do hypermarketu či OC. Bydlím na malém městečku, kde žádné OC či hypermarket není. Musím tam případně cestovat. Auto nemám, tak vlakem. Nevím, nač si stěžovat, pokud jde o OC apod.

361869

10.1.2018 20:08

RE: špatné?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 361869

Nemá cenu dávat nebo poslouchat knížecí rady. Bydlím na velkém městě, ale ve čtvrti, která je něco jako vesnice uprostřed města. OC a supermarkety mám ve vzdálenosti kolem 5-8 km. Objíždím je autem, a neumím si představit, jak bych nakupoval potraviny a další nutné věci pro svou pětičlennou rodinu, nebýt této možnosti. Ze svého učitelského platu. Malé obchůdky tu máme, ale kde myslíte, že nakupují jejich majitelé - právě v těch supermarketech jako je Kaufland a Lídl, v Makru, OC Tesco. Je to přesně jak píšete, potraviny jsou předražené a staré, a jinak přesně ty stejné, jako v těch marketech.

O té ztrátě času a životní energie, kdybych auto neměl a nemohli bychom nakoupit jednou týdně, všechno museli vozit po kabelách a ruksacích v MHD, ani nemluvím. Kromě toho, v těch malých obchůdcích si ani nemůžete prohlížet, co potraviny obsahují, vybírat věci bez chemie, kterých je sice málo, ale sem tam někde jsou. Právě v těch těch velkých marketech, které si to můžou dovolit. Malých obchodník nabere jen pár druhů, o kterých jistě ví, že je většina zákazníků koupí.

Žít se musí tak, jak to každému jde, a ne jako kdyby byly na nejmenovaném místě ryby. Kdybych měl například ty samé životní podmínky, jako má mnoho lidí kolem, nebyl vědec a VŠ učitel a neměl tím pádem i dost času sám pro sebe, musel sedět na nějakém místě 8,5 hodiny denně, nákupy tahal v tašce a vozil se MHD, patrně bych už tu nebyl. Neměl bych nejmenší šanci se vyléčit ze dvou hnusných nemocí, jedné smrtelné a druhé prý na celý život, částečně svépomocí a navzdory stavu našeho zdravotnictví. Neměl bych možnost žít celkem normální život a má rodina se mnou. Hodně lidí šanci tu vůbec nedostane a často na ně musím myslet. Já jsem vděčný za to, že se věci mají právě takhle.

361873

11.1.2018 19:25

RE: špatné?

Pátá Mojžíšova 7:24 89.?.?.?

Reakce na 361873

Bývaly doby, kdy byli lidé méně závislí. Klostermann popisoval život obyvatel horských plání nebo lesních samot. Starali se v létě. Pěstovali potraviny, sušili seno pro dobytek a rubali dřevo, aby byli připraveni na dlouhou zimu ve sněhem zapadaných horských usedlostech. Vystačili si sami i několik měsíců.

Současný malý obchodník s potravinami, kupříkladu Vietnamec, nakupuje mnohé zboží v globalistických řetězcích (v „akcích“), něco ve vietnamsko-čínských velkotržnicích a pečivo možná z místní pekárny. Velkoobchodů domorodců je totiž pomálu. Mafie, jistá lichvářská sekta, netouží po volném trhu, jak lže. Častými krizemi, válkami, holokaustací, socializací, privatizací, sankcemi a dalšími mafiánskými kousky roste. Roste především moc několika desítek zrůd. Slintání po neustálém růstu moci a zdrojů někteří z nich dědí, někdy ani souvěrce nešetří.

Je to špatně, protože závislostí jsme vydíratelní. Vzpomeňte na tragickou inflaci zorganizovanou jimi ve dvacátých letech minulého století v Německu. Nebo vydírání před výměnou loutek v Egyptě, několik let tomu nazad. Zneužili vodu, pitnou vodu zastavili. Stejná zločinecká banda provozuje mnohé vodovodní řady i v Čechách. Loni zde předvedli svou zvůli zdražením vajec, másla, sýrů, ovoce a zeleniny. Tentokrát jen pro růst svých marží a zisků. A pro zkoušku beztrestnosti při zločinném spolčení.

Přínosem by byla zdravá konkurence. Monopol nebo zločinné spolčení lstivých lichvářů je neštěstím pro závislé konzumenty.

Čím méně jsme závislí na šmejdech, tím víc můžeme přemýšlet a svobodně volit.

361887

12.1.2018 16:02

RE: špatné?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 361887

Ekonomická a společenská nezávislost je hezká věc, ale pro většinu lidí dnes nedostupná a nerealizovatelná. Svoboda je aspoň částečně realizovatelná jenom tak, že člověk příliš nelpí na věcech a na tom, co se s ním stane. Včetně vlastního života. To neznamená rezignování, jenom to, že není předem ničím zaručeno, že všechno dopadne podle přání. I když děláte maximum. Tak proč tomu přání přikládat přílišnou váhu...

Koneckonců, ukončení toho místy bláznivého a špatného snu, zase není tak špatná vyhlídka. Představte si to ticho. Už (po vás) nikdo nic nechce. Nic (vás) nebolí. I "šmejdi" už zmizeli za váš osobní horizont událostí a už nejsou [smích].

Na jednom nejmenovaném vědeckém diskusním serveru se mluvilo o tom, že je náš život možná simulace. Takové lepší Sims, včetně propracovaného fyzikálního enginu, běžícího na kvantovém počítači. Bylo to myšleno celkem vážně. Spekulace, ale od lidí s publikacemi, se skutečnými výsledky. Jen tak, jako hravá hypotéza, co by to znamenalo, kdyby to byla pravda. Co myslíte, že se stalo? Admini, které ve vědeckém světě nikdo nezná, to smázli. Prý to neodpovídalo uznávanému vědeckému světovému názoru. To by tak hrálo, aby ti vědci mohli veřejně a svobodně diskutovat, o čem by chtěli...

361904

12.1.2018 23:39

Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 361904

... kdybychom věděli, že náš život je "simulace", vnějškově by se sice moc nezměnilo, ale už bychom nemuseli brát toto "vězení" tak "smrtelně" vážně. Když mluvíme o té svobodě - co může být horšího pro každého "bachaře"! A tak se mi daly dvě zdánlivě různé věci dohromady:

Každý zhruba ví, jak funguje počítač. Představme si takového malého, simulovaného človíčka. Ten může dělat zhruba dvě hlavní věci. Buď kouká ven, na své okolí, nebo kouká dovnitř sebe. Když nikam nekouká, nedělá nic.

Ale ve skutečnosti, ani jednu z těch činností nevykonává ten človíček, vlastně program, ale počítač, na kterém program běží. Nebo spíš některá vrstva operačního systému, bez níž by počítač byl jen mrtvé "železo". A když človíček zrovna nikam nekouká, programu vyhrazená část (instance) operačního systému má možnost si uvědomit, že vlastně vůbec není tím simulovaným človíčkem...

Tady je taková malá meditace pro simulovaného človíčka. Aby mohl človíček přestat koukat, musí se nejdřív naučit uvědomovat si své koukání. Může se pohodlně posadit, nebo může i ležet:

1. Všimneme si vnějšího světa. S otevřenýma očima vnímáme zrakové vjemy, zvuky, vůně a prostor kolem sebe.

2. Všimneme si našeho vnitřního světa. Se zavřenýma očima vnímáme představy, myšlenky, pocity a vzpomínky plující uvnitř nás.

3. Se zavřenýma očima si opět všimneme zrakových vjemů, zvuků, vůní a prostoru kolem.

4. Otevřeme oči a zaměříme se dovnitř. Na naše představy, myšlenky, pocity a vzpomínky.

5. S otevřenýma očima si všimneme obou světů, vnějšího i vnitřního: Zrakové vjemy, zvuky, vůně, okolní prostor, představy, myšlenky, pocity a vzpomínky. Můžeme je také kombinovat po párech vnější-vnitřní (nebo naopak).

6. Se zavřenýma očima si zkusíme uvědomit, že jsme si vědomi obou světů:
Zrakových vjemů, zvuků, vůní, okolního prostoru, představ, myšlenek, pocitů a vzpomínek.

7. Nyní necháme všechnu zkušenost (zrakové vjemy, zvuky, vůně, okolní prostor, představy, myšlenky, pocity a vzpomínky) odejít jako nedůležité a nepodstatné, stát se "ničím" .

Každému z předchozích bodů věnujeme v klidu několik vteřin až desítek vteřin.
Po nějakém čase praktikování by mělo dojít, kromě jiného, i k efektu, popsanému výše. Tu meditaci jsem nevytvořil já, jmenuje se v originále "Awakening Awareness" a autorem je jeden známý učitel Qigongu. Případný zájemce zdroj s pomocí vyhledávače a řetězce "Qigong Awakening Awareness" snadno najde.

361906

13.1.2018 8:26

RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...

Pátá Mojžíšova 7:24 37.?.?.?

Reakce na 361906

>1. Všimneme si vnějšího světa. S otevřenýma očima vnímáme zrakové vjemy, zvuky, vůně a prostor kolem sebe.

…a přitom klidně zhluboka dýchat.

Kochat se půvaby.

Přehlcení, přetěžování škodí.

Proč si ale mezi kocháním zakazovat vnímat souvislosti dějů? Nebo dokonce toužit po:

> vzpomínky) odejít jako nedůležité a nepodstatné, stát se "ničím"

Samovaporizace nebo překonání touhy básníka „stanu se menším…až budu nejmenším…“?

Můžeme vnímat a hodnotit i konání šmejdů. Případně, na základě skutečného poznání, reagovat.

V horských oblastech přežili jen lidé, kteří se o sebe dokázali postarat. Byli schopni strategie. Na zimu si začínali připravovat potřebné zásoby a podmínky od jara. Navzdory radám šmejdských poskoků kážících:

„Nemějte tedy starost a neříkejte; co budeme jíst? Co budeme pít? Co si budeme oblékat?“ (Mt 6,31)

Kazatele takových zázračných myšlenek vyzývám: „Předveďte mně prosím, jak dlouho vydržíte bez vody (ledu či sněhu k požití), jídla, oděvu a přístřeší ve dvacetistupňovém mrazu.“ Zatím bez úspěchu. [mrknutí jedním okem]

Je možné využívat své paměti, rozumu i vůle.

361907

13.1.2018 11:52

RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 361907

Promiňte, neberte to ve zlém, ale píšete trochu jako "trubka". To přece není propagování nějakých myšlenek, to je popis techniky té meditace. Kdyby to někdo chtěl zkusit, aby věděl jak. Ta technika slouží k dočasnému potlačení naléhavosti myšlenek, aby bylo možno si všimnout toho, co je za nimi. Asi jako když ztišíte řvoucí rádio, jenže uvnitř sebe. Nedoporučuje se u toho si sedat na hřebíky nebo stát bez oděvu na sněhu. Je tam naopak napsáno, že si máte pohodlně a v klidu sednout nebo lehnout. Myšleno například do křesla nebo na pohovku. Že to nemá být holým zadkem do sněhu či ohně, to už mne vážně nenapadlo. Celý návod je asi tolik zakazující, jako recept na chleba. Kdyby někdo chtěl, směle může zkusit místo trouby mrazák a místo těsta lejno.

Všimněte si, vůbec nikomu neradím, ani nepřikazuji: Meditujte! Ani nepíšu: Meditujte podle mého návodu! Jen, pokud byste chtěl návod zkusit, zcela logicky by to pro Vás znamenalo pustit "šmejdy" z hlavy na pár minut svého života. Jak je to pro Vás lákavé nebo snesitelné, o tom já nic nevím. Po ukončení meditace, do nějakých cca 3 minut, je možno zase směle začít honit myšlenky o nesčetněkrát zmiňovaných "šmejdech" jako ve ždímačce, podle ctěné libosti [smích] [smích] [smích].

361910

13.1.2018 15:11

RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 361910

Mně se Váš návod líbí, pane profesore. Určitě jej lze využít ke zklidnění rozjitřené mysli. Ale! Nemyslím, že meditace je to nejdůležitější pro můj život. Určitě je o mnoho důležitější vědět, PROTI ČEMU SE V ŽIVOTĚ BRÁNIT. A samozřejmě také OČ V ŽIVOTĚ USILOVAT.

Nezlobte se, ale tyto dvě nejdůležitější věci mne nenaučila žádná škola. Ani ta vysoká. Vás ano? Dnes už vím, že ony dvě nejdůležitější věci v životě člověka jsou ZLO, proti němuž musíme vytrvale bojovat. A ŠTĚSTÍ, o nějž všichni usilujeme. Jen ještě s jistotou nevím, co je to nejhorší ZLO a v čem spočívá ono bájné ŠTĚSTÍ. Učíte tomu své studenty?

Pěkný den
Vojta

361911

13.1.2018 21:26

RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 361911

Pane Vojto, děkuji za reakci. Kladete otázky, na které je obtížné odpovědět, už proto, že se jednotliví lidé od sebe velmi liší. I kdybychom připustili, že existuje pro nás všechny stejný cíl a jediná forma naplnění našeho života, určitě se k tomu cíli blížíme z různých stran a různými způsoby. A možná pro stejné věci máme různá pojmenování a naopak, pod stejnými slovy si často představujeme něco jiného.

Pokud jde o štěstí, jeho určitá a trvalá podoba, pokud žijeme, myslím si, není možná. Příroda je založena na kontrastech, dualitě, tvořící různé potenciály, jejich spád a s tím související energie. Ve fyzikálním, i v tom přeneseném smyslu. Pravděpodobně je štěstí usilovat o něco smysluplného a co to vlastně je, se asi liší u různých lidí a různých etap jejich života. Láska, děti, práce, poznání,... a třeba i to hledání smyslu života. Nejprve obecně a pak toho konkrétního, osobního. Do jisté míry jsme stále trochu jako děti (i v dospělém nebo už postarším těle) a chceme si hrát. To je dobře, protože děti jsou štěstí asi nejblíž, snad pro svou ochotu se stále učit a nebrat sem tam nějaký nezdar příliš vážně. Budu-li osobní, i tvořivou podstatu Vesmíru, která je za všemi existujícími věcmi, si představuji trochu jako hravé dítě.

Kromě toho, za podmínku možnosti prožívat štěstí v životě považuji určitou minimální úroveň zdraví. Ta úroveň může být individuální a do jisté míry proměnlivá, ale pokud někomu tělo nefunguje už fatálně, zažívá neustálé bolesti, tak být současně šťastný je velice těžké nebo nemožné.

Co se týká zla, myslím, že jeho hlavní příčinou je nějaká forma nevědomosti, v což počítám i nedostatek soucitu a přílišnou chtivost. Málo kdo je skutečně zlý, a ještě méně je těch, kteří jsou zlí úmyslně. Skoro nikdo si neřekne, tak a teď udělám něco zlého, protože je to prima. I u skutečně odpudivých osobností zůstávají i nějaké kladné rysy. Aspoň myslím (ale jsem v tom laik). To přesto neznamená, že se člověk nemá zlu postavit. Naopak, někdy musí, má-li zůstat sám sebou.

Pokud jde o Vaši otázku, co učím studenty - můj obor i předměty, které učím jsou exaktní. Je jen málo příležitostí mluvit se studenty o otázkách života v rámci mé učitelské náplně. Dojde k tomu jen občas, výjimečně. Kromě toho, životní zkušenosti jsou (nevím zda naštěstí nebo bohužel) většinou nepřenosné, o čemž se přesvědčujeme někdy i v této diskuzi. Nejsem si vůbec jistý, nakolik mám jiným lidem co říct. Ale občas mi to nedá. Proto také píšu anonymně, jsem rád, že je tu pan Editor, který, doufejme, případnou velikou hloupost nepustí [smích].

361913

14.1.2018 15:22

RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 361913

Máte velkou pravdu, pane "94". Skutečně, my lidé jsme poměrně rozdílní. Proto vidíme ZLO každý v něčem jiném. My, kteří na nejvyšší příčku svého hodnotového žebříčku klademe LIDSKÝ ŽIVOT, bezpochyby spatřujeme nejhorší zlo v zabíjení lidí. Ti, kteří uznávají za svou nejvyšší hodnotu VÍRU (třeba v Alláha), spatřují největší zlo v nerespektování své "svaté" víry. A vražděním nás, bezvěrců, konají z hlediska své víry DOBRO.

Ovšem pro obě tyto rozdílné skupiny lidí lze definovat zlo společnou definicí. ZLO JE DEVASTACE HODNOT. Záleží jen na tom, jaké hodnoty kdo vyznává.

Pokud je zdrojem zla vyšší moc (třeba rozběsněné živly), lze se mu bránit jen obtížně. Ovšem pokud jsou zdrojem zla lidé, musíme být schopni je rozpoznávat a bránit se jim. V zájmu vlastních potomků. Nebudeme-li toho schopni, žádní potomci po nás nezůstanou. Proto soudím, že schopnost definovat a rozpoznávat zlo, patří k nejdůležitějším lidským schopnostem. K důležitějším, než je kupříkladu schopnost řešit soustavu diferenciálních rovnic. [mrknutí jedním okem]

S úctou
Vojta

361922

13.1.2018 23:40

RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...

Pátá Mojžíšova 7:24 89.?.?.?

Reakce na 361910

> Koneckonců, ukončení toho místy bláznivého a špatného snu, zase není tak špatná vyhlídka. Představte si to ticho. Už (po vás) nikdo nic nechce. Nic (vás) nebolí. I "šmejdi" už zmizeli

Chce-li někdo něco, lze požít i slovo; ne. Šmejdi zmizeli? A napořád? [mrknutí jedním okem] Nebo jen na ty tři minuty?

>5. S otevřenýma očima si všimneme obou světů, vnějšího i vnitřního: Zrakové vjemy, zvuky, vůně, okolní prostor, představy, myšlenky, pocity a vzpomínky. Můžeme je také kombinovat po párech vnější-vnitřní (nebo naopak).

Skvělý guláš.

>….vzpomínky) odejít jako nedůležité a nepodstatné, stát se "ničím"

Vzpomínky jsou důležité, proč se oblbovat že tomu tak není?

> Ta technika slouží k dočasnému potlačení naléhavosti myšlenek, aby bylo možno si všimnout toho, co je za nimi. Asi jako když ztišíte řvoucí rádio, jenže uvnitř sebe.

Spíš jako když vypnete rádio. Na ztišení můžete rýt na zahradě a soustředit se na práci. Nebo jen zhluboka dýchat a soustředit se na pomalý výdech a hluboký nádech. Případně se soustředit na jednu myšlenku, ostatní odfiltrovat.

Znalost povahy problému je pro jeho možné tvůrčí řešení nutnou podmínkou.

361916

14.1.2018 1:41

RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 361916

Musel byste být opravdu neuvěřitelně hloupý, kdybyste své poznámky myslel vážně. Ale způsob, jakým kombinujete různé zdroje a úrovně významu, vytržené z kontextu, abyste se tak pokusil zesměšnit názory, s kterými nesouhlasíte, prozrazuje porozumění textu, který jste četl. Víte, jak to bylo myšleno, i když původní význam otáčíte do absurdit. Chápete, ale tváříte se, že nechcete chápat.

Otázka je, proč to děláte. Proč se snažíte vzbudit dojem idiota, kombinujícího věci a významy k sobě evidentně nepatřící? Nechtěný vedlejší efekt jiného Vašeho záměru? Nějaký komplex? Přilévání oleje do ohně, zvyšování nenávisti? Provokujete?

Mně se ale nechce Vám odpovídat stejně. Nepotřebuji vůbec k ničemu, abyste se cítil špatně. A je naopak mi úplně jedno, jestli se po nějaké své odpovědi cítíte dobře. Přeji Vám to. Mějte hezký den [smích].

361917

14.1.2018 11:03

RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...

Pátá Mojžíšova 7:24 37.?.?.?

Reakce na 361917

Už Hašek ve Švejkovi psal, že někdo musí být blbej.

Vkládám dvě z vašich geniálních myšlenek a úvahu o simulaci:

>Náboženství, včetně křesťanství a islámu, jsou pro někoho cestou osobního zdokonalení, k větší lásce, toleranci a lidskosti, k pochopení své vlastní podstaty a smyslu života. Za tyto hodnoty rozumní lidé bojovat budou.

Podle mě jsou obě xxdy vyvinuté debilizace určeny k zotročení jiných lidí. Zdokonalení věřících? Leda k velké závislosti na podvodu. Na neviditelném, nepoznatelném a v popsané podobě neexistujícím bohu. V této zločinné ideologii je podle mě příčina mnohého zla.

>Jak to Hitler myslel se Slovany a jak moc je považoval za hodnotné lidi, je možné extrapolovat z chování německé armády na dobytém území.

Hitler? Ta zdrogovaná loutka korporátních fašistů, xxdo-chazarských banksterů? Bůh s námi?

>Na jednom nejmenovaném vědeckém diskusním serveru se mluvilo o tom, že je náš život možná simulace.

Vědci mají různé záliby. Vědec Drahoš kandiduje na prezidenta. Miluje atlanticko-sionistickou „pravdoláskařskou“ říši a migraci hord do Evropy.

361918

14.1.2018 12:37

RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 361918

Nevyžádaná reklama mých příspěvků, ale děkuji. Možná si je někdo bude chtít přečíst celé. Klidně si ještě něco vyberte a někam zkopírujte.

Tentokrát s Vámi skoro ve všem souhlasím. Jaroslav Hašek byl moudrý člověk a Švejk je má oblíbená postava. Váš poslední text, kombinující moje a Vaše pasáže, je pěkně kontrastní, jako zebra. Skoro by se chtělo říct - černá a bílá (kdyby místo bílé tam nebyla jiná barva). Tak to má být. Já ale Vaši inteligenci spíš ocenil a vůbec nezpochybnil - to jen Vy sám. Nepochybuji, že můj vzkaz správně rozluštíte.

Malá omluva za ironii na závěr. Já to nechtěl, nedělám to rád. Upřímnost je lepší, než ironie. O tom jsem už taky psal. Ale někdy, v tomhle dualistickém světě, se holt člověk neubrání [smích] .

361920

14.1.2018 15:28

RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...

Pátá Mojžíšova 7:24 89.?.?.?

Reakce na 361920

Pan editor psal o množství lidí v obchodním centru a šmírování provozu. Dovolil jsem si vaši spokojenost s globalisty vlastněnými a provozovanými obchodními středisky popsat jako vynucenou závislost, kterou, na rozdíl od vás, nevnímám s takovým nadšením. Místo zdůvodnění svých myšlenek jste počal sklouzávat k pohrdání. To mě inspirovalo k pročtení si vašich diskuzních příspěvků.

Domnívám se, že máte zábranu závadného myšlení. Sice mírně posunutou, takže jste schopen vnímat některé zlo, ale pak se u vás zjeví zábrana. Vnutit si, že zlo, šmejdi, jsou a budou, je pohodlné. U debilizačních ideologií, které jsou těmi šmejdy provozovány, sdělovat, že jsou přínosné a jen jsou zneužívány (šmejdy, deprivanty, xxdo-fašisty), to považuji za oblbování.

Tolerance a láska je podle mě něco jiného než:
„Zajisté ty, kdož ve znamení boží nevěří, očekává trest strašný, neboť bůh je věru mocný a pán pomsty.“ (xxdo-korán 3.4)
„Pravdolásky“ - bibli, korán i talmud si leckdo může pročíst. A je-li odvážný, tak používat u sdělení těchto „obohacení“ svůj rozum.

Hašek ve svém prvním vydání Švejka hned v úvodu napsal; pro xxdovské zájmy. Po přepracování se už nanejvýš zatěžoval kázáním a jednáním pokřtěného xxda. Katzovo kázání v opilosti odhalovalo dědičnou dispozici a „pravdoláskařskou“ výchovu, vztah ke gojimům. Pro některé lidi je to zábavné, ale podobně jako Troškovy filmy a pohádky to nevede gojimy k pochopení „humanitárního“ plenění.

Oblbování je rozšířeno. Místní miliardář v pořadu Václava Moravce tvrdil, že neví, kdo by mohl být Velkým bratrem. To je pro mě tvrzení na úrovni; druhou světovou válku si přál neviditelný xxdovský bůh nebo ji způsobil, s boží pomocí, zdrogovaný bezdomovec s přezdívkou Hitler.

Pochopení činů mocensky chorých xxdo-chazarských banksterů a jejich poskoků, lstivě vydávaných za pravdu, lásku a lidskost, si dovoluji považovat za důležité.

361923

14.1.2018 23:40

RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 361923

Já nevím, kam je možné se v diskuzi dostat, sdělíme-li spoludiskutujícímu, že má "zábranu závadného myšlení". Já to nenazývám zábrana, ale třeba "pochopení", nebo "osvobození". Které bylo výsledkem dlouhého a nesnadného životního vývoje.

Pokud jste měl dojem, že že jsem "přešel k pohrdání", nebyl to můj úmysl. Naopak, právě ten princip, který považujete zaprvé za neexistující, a za druhé za produkt "debilizační ideologie", mne vede k nepohrdání vůbec nikým, včetně Vás.

Jinak nemám potřebu popírat nic z toho, co jste (v příspěvku, na který reaguji) napsal.

361927

12.1.2018 11:41

RE: špatné?

Kouba 46.?.?.?

Reakce na 361873

Jojo, až se splní sen vládnoucího zlomku, děti se seznámí s látkou na nějakém zařízení, říkejme tomu zatím ještě počítač, zvládnou testík, obdrží certifikát o postupu do dalšího levelu, časem takhle odmaturují, i vysokou školu vystudují. Jo, praktická cvičení? Na co? Chemikálie, elektřina, skalpel kazí oči, obraz buňky či řez stonkem rostliny na na monitoru kvalitnější. Ušetří se za školníky, uklízečky, elektřinu, teplo... a učitele. Já vím, hloupá analogie, ale třeba...

361897

12.1.2018 15:17

RE: špatné?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 361897

To jste dobře trefil, děje se to vlastně už teď. Všechny ty "evropské projekty", elektronické studijní materiály, vznikající za účelem "nalívárny", která má studentům zajistit maximální pohodlí a udělat inženýry a doktory (nejen medicíny) i z lidí, kteří by se za minulého režimu na VŠ ani nedostali.

Nahrávání přednášek a jejich streamování studentům na kolejích nebo domů, prakticky až do postele. Ale je to pravděpodobně kontraproduktivní, člověk, stejně jako všechna živá hmota, když nemusí vyvíjet úsilí, degeneruje. Těch, co jsou si toho vědomi a využijí lepších podmínek pro to, aby se dostali dál, je minimum. Ale existují i takoví...

Celkový efekt na lidstvo je těžké odhadnout, možná, že nekvalitní a degradované vzdělání je v celkovém efektu na populaci lepší, než žádné. A nebo nakonec povede k všeobecné nekompetentnosti v celé společnosti a jejímu rozpadu (jak o tom píše P. C. Roberts např. zde: http://outsidermedia.cz/p-c-roberts-od-supervelmoc...).

Ale z pozice jednotlivce to nemá smysl řešit, když ani nevíte, co se ve světě stane za pár měsíců. Vše je relativní, od té doby, co mám svůj vlastní Damoklův meč, mě ten, co visí nad lidstvem, příliš neznepokojuje. Dělat co nejlépe to, co můžete a ostatním se snažit neubližovat.

361903

10.1.2018 16:44

Vážený pane,

Kouba 46.?.?.?

nevím přesně, kde žijete, jen tuším. Podívejte se na mapu. Odhaduji, že to máte něco málo kilometrů do dvou blízkých městeček. Leccos v nich najdete, ostatně i v obou kromě jiného také sauny. V jednom je vyhlášená čínská restaurace, kromě jiných, také slušných, rozumí se od bufetu s tradičním českým jídlem až po luxusní. Drobné obchůdky v každém z nich, kavárny zrovna ne, ale příjemné cukrárny, kde lze posedět a dát si kávu ano. Najdete v nich též trochu skromnější supermarkety. Když se to vezme kolem a kolem, kdo nechce, nemusí vytáhnout z oné lokality paty.

361870

10.1.2018 19:47

o tom je tato pesnicka

ppppp 85.?.?.?

Horkyze Slize, Terarium;
https://www.youtube.com/watch?v=W2xUxiW1_d4

pomaly a iste zaciname sluzit niekomu celkom inemu a stracame schopnosti robit to, co sme vedeli https://www.youtube.com/watch?v=32gVCLD8tqU

Tento tyzden som s hrozou zistil, ze ja sam som tomuto statu zaplatil vacsiu dan, ako cela cementaren, plus betonarky a strkovne, patriace do svetoveho holdingu CRH. Mozno zaplatia na dani z pozemkov, ktore im predal nejaky zahadny uradnik, ci minister. Ale toto je tak na zaplatanie huby v danej lokalite.... keby to dali mne, tak ziskaju viac penazi... [zmaten]
https://www.youtube.com/watch?v=aAAIX6-w73Q

Toto je fakt na basu, spreneveru, vlastizradu.

361872

11.1.2018 0:16

Já tam nechodím.

lapaloma 185.?.?.?

Všechno, co potřebuju, seženu v malých obchodech. Pro kafe si zajdu do pražírny. Kromě multikina ještě semtam funguje obyčejné kino s jedním sálem ve městě, kde promítalo již před 50 léty. Holičství na sídlišti u rybníčku je stále v provozu a příjemná mladá paní mě rychle zkrášlí strojkem za 80 Kč. Maso z masny, pečivo z pekárny, bulgur a rýži natural z malé prodejny zdravé výživy, mlíko od mlíkaře ze dvora. Sportku podám v trafice a olivový olej koupím stáčený ze sudu od českého Řeka.Plavecký bazén ja také stále na svém místě už desítky let a v burkách se tam neplave. Zeleninu a ovoce najdu kažou středu a sobotu na trhu. A domácí vajíčka za 3 Kč taky tam. U Číňana koupím príma kšandy, vymění mi za 20 Kč baterku v hodinkách a spraví i koženou brašnu. Perfektní kožený pásek dělá na zakázku švec. Vedle ve zlatnické dílně brousí nože za 10 Kč kus. Prostě, tady je svět ještě v pořádku. Jen doufám a věřím, že se jednou nebudu muset zeptat, kam zmizel mlíkař.

361876

11.1.2018 17:13

obchodne centra

fan B 195.?.?.?

...zistil som, ze obchodne centra formuju uz aj nove typy ludskej rasy ...akysi homo sapiens sapiens mercatus... Su to ludia, ktori v nich doslova ziju, ci obzivnu... nacerpaju energiu, daju si kavicku, posurfuju cez free wifi ... A potom su typy, ktorym tieto centra doslova skodia a to som ja ![smích] Po 20 minutach ma tam rozboli hlava z umeleho vzduchu, neonoveho osvetlenia, gycovych ozdob a roznorodej hudby valiacej sa z kazdeho obchodiku... Neviem, preco si kazdy obchodnik mysli, ze musi u neho v obchode nieco hrat... Ked clovek nic nepotrebuje... tak sa mu zda, ze v shopingcentrach maju vsetko... Akonahle nieco naozaj potrebujete kupit... tak zistite, ze je to vlastne bieda ... Bud to stoji nehorazne peniaze, alebo nemaju Vase cislo, alebo je to obycajny smejd tvariaci sa ako luxusny tovar... Nie som ziadny narocny zakaznik, ale ked som minule potreboval koselu /obycajnu pracovnu do saka svetlu s jemnym pruzkom, alebo vzorom.../... bol to celkom problem a musel som prejst 3 obchody, aby som vobec nieco kupil ... Bol som z toho taky vystaveny, ako keby som robil cely den v bani...[smích] Takze u mna je to jednoduche... nenakupujem, nenavstevujem a vyhybam sa tomu... pokial je to len trochu mozne... Keby nas bolo viac takych... tak musia do pol roka skrachovat...[smích]

361885

12.1.2018 7:43

Jedno pennestvi v prodeji a mate na cely zivot postarno

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 1.?.?.?

S pohledem zpet do budoucnosti.
Bylo, nebylo,jako v pohadce, v kvetnu roku 1919 v Dussendorfu, v Nemecku se stala prihoda, kdyz spojenci zcela nahodou, nasli zabiteho posla bleskem, jez mel na tele ,pod kosili, u sebe instrukce, do dalsich roku s tak zvanou revoluci v Nemecku a zde je prvni bod , instrukci, jez mne zcela zaujal z pohledu dnesniho 21 stoleti.
“Corrupt the young get them interested in sex: promote drug abuse , homosexuality”
Hodne se ted pise a vsude ve zdelovacich prostredcich mame zpravy o sexualnim zneuziti zen, ale nekdy to spise pripomina reklamu s tucnym financnim odskodnenim s dokonalou pameti, co se stalo pred 40 roky, coz je dobra, soudni prace, pro byrokraty vseho druhu.
Na druhou stranu muzem cist, jak sex se stal industry, kdyz se to dobre verejnosti vylozi.”Kapitalist`student auctions off virginity” –panenstvi. Rozumejte tomu obchodu, jsou to volne penize, bez zdaneni , kdy 22 leta zena , pod falesnym jmenem Natalie Dylan dostane za tento obchod 1,5 millionu dolaru. Publikovano, New Daily News o teto drazbe panenstvi. Samozrejme o moralce zde nemuzem mluvit, takze dalsi zena z Italie rovnez jde prodavat sve pannenstvi za 1,8 millionu, tedy,v evropske mene rovny million. Prohlasila o sobe, ze je katolicka a modli se k Padre Pio.
Omluvou ma byt, ze pouziji takto “vydelanych” penez na sva studia.
http://news.ninemsn.com.au/article.aspx?id-629011&print......
Pozdeji, v roce 2005 vysla kniha , jez prispela k tomu, co mame dnes,”The Homosexual agenda. “Here comes the floodgate of pure evel, kids learn homosexuality in class for grades 1-9”
Po takovem skoleni se urcite budou delat I zkousky, se, znamkama o prospechu studenta.
Myslim, ze neni co dodat, svet je vzhuru nohama a ja jsem “Sorry” pro pristi generaci mladeze.

.

361892

12.1.2018 12:01

Nic se nesmí přehánět.

Kouba 46.?.?.?

Osobně dávám přednost jednomu supermarketu, nebudu říkat kterému. Vyznám se v něm, vypracovaný seznam nákupů mi umožňuje v něm pobývat jen krátce, vím, kolik mě co bude stát. Vše vyčtu z webové stránky. Dojedu domů, vyložím přepravky a mám měsíc klid od nakupování.
Obchodní centra občas navštěvuji. Občas mám chuť mít kolem sebe hodně lidí, Václavák mě netáhne, změnil se podle mě k horšímu. Kdysi dávno jsem centrem Prahy chodíval rád.
Službám dávám přednost právě v oněch uličkách města, ale právě třeba dobrá gulášovka je nejlepší právě v nějaké malé masně, o ovárku ani nemluvě. Nevyhýbám se ani obchodům asijského původu, tuhle jsem snědl i kebab, ale nezaujalo mě to. Že jsem přispěl k nějaké nám nepřátelské organizaci? Nevím.
Dělám vše podle nálady, neomezuji se ve smyslu: tam ano a tam nikdy.
Na druhou stranu mi vadí chátrání center měst a městeček a navštívil jsem jich dost. Jenže zamysleme se, proč tam mají předražené zboží. Znáte ceny nájmů? Víte, jak se drobných obchodníkům a živnostníkům házejí klacky pod pod nohy? Jen těch různých povinností a k tomu musí uživit dodavatele energií, účetní, různá sdružení jako OSA, Intergram a nově prý podobnému svazu zvukařů, což zdaleka není vše. A jeden takový musí vydělat především na tohle. Prostě nic není jednoduché.

361898

13.1.2018 10:54

lenost - metla lidstva

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 2001:x:x:x:x:x

Na jednu stranu bych chápal, že tam lidi jdou teď v zimních plískanicích raději než by riskovali nachlazení a pracovní neschopnost (=vyhazov) couráním po ulicích a v tramvajích mezi chrchlajícími bezdomovci.
Ale nechápu že jsou ty centra narvané celoročně. Dříve šli lidi v neděli do kostela, dnes do hypermarketu.
Nic víc k duchovní úrovni současné západní civilizace není potřeba dodávat.

Za likvidaci drobných obchůdků si lidi taky můžou sami. Spousta jich ještě existuje. Hlavně ty specializované, kde jsou často i odborní prodavači, na rozdíl od hypermarketů, kde makají lemplové a různí vágusové a feťáci za minimální mzdu a střídají se tam rychleji než svatí na orloji.
Jen je potřeba si pozjišťovat, kde ty obchůdky jsou. V hlavních ulicích center, kde jsou astronomické nájmy je rozhodně nenajdete.
Nedávno jsem v hobbymarketu sháněl panty do skříně. Chtěli za ně 250,- kč, a to ještě neměli přesně ten typ co jsem sháněl. Naštěstí mi starý prodavač poradil, že v jedné boční ulici existuje malá speciálka, kde mají úplně všechny nábytkové doplňky. Tam jsem sehnal přesně ten požadovaný typ a místo 250 mě to stálo pouhých 60,- korun!!
Jen je potřeba si ty specializované krámky zmapovat a doporučit to i známým, aby prosperovaly.


Svým způsobem, takoví předchůdci nákupních zón byli už ve středověku. Sice ne vyhřívané a zasklené, ale zastřešené ano. Co jiného byla podloubí na centrálních náměstích, kde na vás aspoň nepršelo a nesněžilo,, a byla v nich spousta krámků a obchůdků?
Někde fungují dodnes.

361909

Příspěvků: 42

10.01. 05:03  roboti.
10.01. 08:38  RE: roboti.
10.01. 06:32 PetrP  Dva souhlasy
10.01. 08:05 ladaaa  ..našich ? životů?
10.01. 08:59  Sauna
10.01. 09:59 Vladimír Stwora  RE: Sauna
10.01. 13:46 výjimečné porušení omerty  RE: Sauna
12.01. 09:50 lezec  RE: Sauna
25.01. 13:38  RE: Sauna
10.01. 12:11 ROMAN1  Obchodní centrum pro všechno
10.01. 13:11  RE: Obchodní centrum pro všechno
10.01. 13:11 Martinik  Hlavni pricina...
10.01. 14:21 f.  Takové autorské články nečtu, ale zde jsem udělal výjimku
10.01. 14:26 Mirra  největší
10.01. 14:39 kutra  Chrám boha Konzuma
10.01. 22:23 PavelSam  RE: Chrám boha Konzuma
11.01. 12:57 ludo  RE: Chrám boha Konzuma
10.01. 16:34  špatné?
10.01. 20:08  RE: špatné?
11.01. 19:25 Pátá Mojžíšova 7:24  RE: špatné?
12.01. 16:02  RE: špatné?
12.01. 23:39  Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...
13.01. 08:26 Pátá Mojžíšova 7:24  RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...
13.01. 11:52  RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...
13.01. 15:11  RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...
13.01. 21:26  RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...
14.01. 15:22  RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...
13.01. 23:40 Pátá Mojžíšova 7:24  RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...
14.01. 01:41  RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...
14.01. 11:03 Pátá Mojžíšova 7:24  RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...
14.01. 12:37  RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...
14.01. 15:28 Pátá Mojžíšova 7:24  RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...
14.01. 23:40  RE: Tohle sice v té diskuzi přímo nebylo, ale...
12.01. 11:41 Kouba  RE: špatné?
12.01. 15:17  RE: špatné?
10.01. 16:44 Kouba  Vážený pane,
10.01. 19:47 ppppp  o tom je tato pesnicka
11.01. 00:16 lapaloma  Já tam nechodím.
11.01. 17:13 fan B  obchodne centra
12.01. 07:43  Jedno pennestvi v prodeji a mate na cely zivot postarno
12.01. 12:01 Kouba  Nic se nesmí přehánět.
13.01. 10:54  lenost - metla lidstva

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

52

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc duben přispělo 122 čtenářů částkou 15 678 korun, což je 52 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: CZ4720100000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
165eUVffx5CuUNwr12JbqqZi6AtrbN22Y7
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Deklarace 2018: 34 německých právníků, vědců, umělců, spisovatelů a novinářů požaduje znovunastolení právního státu v Německu24.04.18 20:43 Německo 0

Meloni: Už žádnou invazi. Potřebujeme vládu, která to ukončí24.04.18 17:24 Itálie 0

Najvyšší predstavitelia EÚ: Príchod veľkého počtu migrantov z tretieho sveta musí byť kľúčovým prvkom príslušnosti k EÚ24.04.18 16:24 Evropská unie 4

Milán: Policie zatkla internacionální dětský gang za 21 ozbrojených loupeží24.04.18 16:05 Itálie 0

"Společně bez hranic" - soc. dem. radní z Milána chystá megaakci pro migranty24.04.18 15:52 Itálie 1

Evropský parlament: Očkovat se budete všichni furt a celoživotně - a basta!23.04.18 20:47 Evropská unie 5

Turecko: Řecké ostrovy jsou naše - NATO: Rozbroje Turecka a Řecka se nás netýkají22.04.18 23:00 Evropská unie 0

Stovky migrantů vcházejí z Turecka do Řecka - za co vlastně cpeme Turecku ty miliardy?22.04.18 22:37 Řecko 0

Vanessa Beeley ze Sýrie: Centrum Bílých přileb stálo hned vedle továrny na bomby, které vraždily civilisty v Damašku22.04.18 22:26 Sýrie 0

Německá federální policie varuje: Mezi migranty vzrůstá obchod s originálními německými doklady22.04.18 21:51 Německo 2

Mezinárodní akce Generace identity: Ochrana hranice v Col de l’Échelle22.04.18 21:26 Evropská unie 0

Martin Sellner z cely předběžného zadržení: "Britové, řekněte NE islamizaci!"22.04.18 21:16 Británie 0

Maďaři opět vyšli do ulic, Soros ukazuje svaly21.04.18 23:54 Maďarsko 7

16.000 afrických migrantů z Izraele převede OSN do EU21.04.18 04:01 Evropská unie 1

USA ovládly čtvrtinu území Sýrie včetně strategických zdrojů ropy a zemního plynu21.04.18 02:53 Sýrie 0

Migranti šíří v EU tuberkulózu rezistentní na antibiotika21.04.18 02:33 Evropská unie 3

Africká unie přijala protokol o přeshraničním volném pohybu Afričanů21.04.18 01:27 Evropská unie 0

Vidím řeku krve, varoval před 50 lety Powell před imigrací21.04.18 00:58 Británie 1

Přesídlovací program: 50.000 Afričanů bude přímo přesídleno do Evropy do podzimu 201921.04.18 00:43 Evropská unie 0

Neschopní, bezohlední politici sají z naší země život20.04.18 20:49 Česká republika 4

Měnové kurzy

USD
20,91 Kč
Euro
25,46 Kč
Libra
29,16 Kč
Kanadský dolar
16,30 Kč
Australský dolar
15,84 Kč
Švýcarský frank
21,28 Kč
100 japonských jenů
19,13 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
6,02 Kč
100 maď. forintů
8,13 Kč
Ukrajinská hřivna
0,80 Kč
100 rublů
33,52 Kč
1 unce (31,1g) zlata
27 682,19 Kč
1 unce stříbra
346,85 Kč
Bitcoin
184 078,05 Kč

Poslední aktualizace: 26.4.2018 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 3 158